(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مهر 1390- شماره 20044

يادداشت خبرنگار
كلنگ احداث كارخانه ذوب آهن خرم دره به زمين زده شد
ايران در كيهان
تپه ازبكي استان البرز ثبت جهاني مي شود
اشتغال 5هزار نفر در 170 معدن منطقه طبس
جمع آوري و عرضه اسناد مبارزاتي آيت الله اعرافي در يزد
رشد 158درصدي سرمايه گذاري صنعتي در گلستان
انتصابات جديد در شهرستان ها
تجمع مردم تبريز روبه روي سركنسول گري آذربايجان
برداشت زيتون از باغات مينودشت و گاليكش آغاز شد
استاندار مازندران: اعتبار شاخص هاي فرهنگي مازندران مشخص شد
پيشنهاد مناظره نماينده مجلس با استاندار چهارمحال و بختياري
رئيس اداره مشتركان تلفن همراه مخابرات فارس:
مشتركان تلفن همراه استان، 18ميليارد تومان به مخابرات بدهكارند
مديرعامل آب منطقه اي مازندران خبر داد
اختصاص يك ميليارد دلار اعتبار براي مهار آب هاي سطحي مرزي
امام جمعه اليگودرز: مسئولان استان اقدامي اساسي براي قطعي آب اليگودرز كنند
تجهيز آزمايشگاه هاي واحدهاي پيام نور آذربايجان شرقي



يادداشت خبرنگار

خيابان هاي پلدختر هم چمن شد!
براساس قوانين و مقررات، تهيه طرح هاي جامع و تفصيلي شهرها به عهده وزارت مسكن و شهرسازي و تهيه طرح هاي هادي شهري به عهده وزارت كشور است. تصويب طرح هاي جامع از وظايف شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران است و تصويب طرح هاي تفصيلي به عهده كميسيون هاي ماده 5 قانون تأسيس همين شوراي عالي مي باشد. طرح هاي هادي شهري نيز در كميسيوني در استان به تصويب مي رسند. براي بررسي و تصويب طرح هاي مذكور علاوه بر شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران و كميته فني آن، شوراي شهرسازي استان و ساير كميته ها و كميسيون هاي استاني نيز در بررسي و تصويب طرح هاي توسعه شهري نقش ايفا مي كنند.
با عنايت به اينكه يكي از اولويت هاي مهم شهرداري ها تأكيد بر تحقق طرح جامع است، لذا تدقيق و تطبيق طرح هاي تفصيلي با طرح جامع و استقرار طرح هاي تفصيلي در سيستم يكپارچه شهرسازي و نيز اجراي ضوابط شهرسازي مبتني بر طرح جامع از اهميت خاصي برخوردار است. در طرح هاي ساختاري- راهبردي شهر محدوده نواحي خاص كه داراي مسائل ويژه (اقتصادي، اجتماعي، محيطي، تاريخي، كيفي و...) هستند، براي تهيه طرح هاي تفصيلي موضعي تعيين و راهبردها، سياست ها و پيشنهادهاي عمومي براي ساماندهي آنها معين و برنامه آن تدوين مي شود.
براساس آنچه توضيح داده شد در طرح تفصيلي و جامع شهري هر ملك داراي كاربري خاصي است كه چنان چه نياز به تغيير كاربري باشد از طريق كميسيون ماده 5 اقدام مي شود. حال چگونه است كه شهرداري پلدختر بدون در نظر گرفتن اين موارد قانوني، اقدام به تغيير كاربري برخي خيابان هاي شهرستان پلدختر كرده و خيابان «ساحلي غربي و شرقي» را تبديل به پارك و فضاي سبز كرده است.
اين درحالي است كه افراد زيادي از مالكان به علت كاربري فضاي سبز زمين هاي خود بلاتكليف مانده اند و مي توان براي اجرا و احداث پارك زمين هاي آنها را خريداري و به فضاي سبز تبديل كرد كه اين اقدام مي تواند باعث رضايت مندي مردم شود.
علي صحراگرد نايب رئيس شوراي شهر پلدختر و رئيس كميته امداد امام خميني در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: اقدام شهرداري پلدختر در تبديل خيابان ها به فضاي سبز اقدام قانوني و از مصوبات شوراي شهر است.
وي افزود: به دليل اينكه خيابان هاي غربي و شرقي عريض بوده شوراي شهر و شهرداري اقدام به ايجاد فضاي سبز در آنها كرده است.
اما آنچه به نظر مي رسد اين است كه اگر اقدام شهرداري پلدختر قانوني نباشد؛ بايد گفت به خاطر همين بي قانوني، آينده شهر ما در حوزه اجرايي قابل پيش بيني نيست و معلوم نيست بر سر اين ساخت وسازها و تغيير كاربري چه خواهد آمد و آيا همان طور در كميسيون ماده 100 كه براي هرگونه تغيير كاربري راي به تخريب آن داده مي شود در مورد اين فضاهاي سبز ، اجرايي خواهد شد يا نه؟!
اما هر اندازه ما سعي كنيم؛ نظامات اجرايي را طبق قانون تنظيم كنيم آينده قابل برآورد و حوادث قابل محاسبه خواهد بود و اگر بي قانوني و بي برنامگي با همه مشكلات و گرفتاري هايي كه دارد با تفكرات ناصحيح و ضعف هاي فكري آميخته شود؛ آن گاه خود به مصيبت و گرفتاري بيشتري تبديل خواهد شد.
عباس جودكي- پلدختر

 



كلنگ احداث كارخانه ذوب آهن خرم دره به زمين زده شد

خرم دره- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان گفت: بايد از تمام ظرفيت هاي شهرستان به دليل موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن در مسير ترانزيت شمال غرب استفاده كرد.
به گفته رئوفي نژاد اين كارخانه داراي توانمندي هاي بالايي است كه بايد ضمن فراهم ساختن امكانات لازم براي افزايش ظرفيت آن براي رفع مشكلات موجود نيز تلاش شود.
بنابراين گزارش مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان زنجان نيز در اين مراسم با اشاره به مشكلات شهرك صنعتي خرم دره پايين بودن قدرت برق در اين منطقه را از جمله مشكلات اين شهرك دانست كه باعث مي شود تا سرمايه گذاران هنگام اجراي پروژه هاي صنعتي با آن مواجه شوند.
سعيد كاظمي، شهرك صنعتي خرم دره را شامل 54 واحد صنعتي فعال و نيمه فعال با يك هزار و 400ميليارد ريال اعتبار در زميني به مساحت 345 هكتار دانست و افزود: در صورت تصويب توسعه اين شهرك 250 هكتار ديگر نيز به مساحت آن
افزوده خواهد شد.
مديرعامل كارخانه مزبور نيز ظرفيت اين واحد صنعتي را در فاز اول توليد سالانه را 12هزار تن انواع فولاد، اسلپ و پليد دانست و افزود: اين واحد صنعتي در فاز اول براي 30 نفر اشتغالزايي خواهد داشت.
عباس كامويي فاز دوم اين واحد صنعتي را مربوط به توليد قطعات خودرو و نورد دانست و يادآور شد: در حال حاضر با رفع مشكل برق، اين واحد توان افزايش توليد را خواهد داشت.

 



ايران در كيهان

پذيرش مقاله علمي
كيش- خبرنگار كيهان: مقاله علمي فرشاد زحمت كش از كارشناسان معاونت عمراني و زيربنايي سازمان منطقه آزاد كيش در آكادمي جهاني علوم مهندسي ايتاليا پذيرفته شد. موضوع اين مقاله بررسي رفتار لرزه اي بادبندهاي ضدكمانش در قالب بادبندهاي برون محور در مقايسه با بادبندهاي معمولي است.همچنين مقاله بررسي اتصالات طراحي و آناليزسيستم ها در كشور تركيه و مقاله بررسي لرزه اي بادبندهاي ضدكمانش هم محور و مقايسه آن با بادبندهاي معمولي اين كارشناس كشورمان در نشريه جهاني مهندسان فرانسه درسال 2010 به چاپ رسيد.
برگزاري همايش
¤ سومين همايش سراسري مديران كل و كارشناسان نظارت و ارزيابي عملكرد مناطق آزاد كشور درسالن همايش هاي بين المللي جزيره كيش برگزار شد.اين همايش با هدف انتقال تجربيات، تبادل اطلاعات و نقطه نظرات مديران، دست اندركاران اين مجموعه ها در سازمان هاي مناطق آزاد سراسر كشور و ايجاد وحدت و رفع موانع و مشكلات فعالان اقتصادي، سرمايه گذاران، كاركنان و مردم ساكن در مناطق آزاد برگزار شد.اين همايش با تشكيل كارگاه هاي آموزشي و تخصصي همراه بود.
نمايشگاه غذاهاي سنتي
¤ نمايشگا ه غذاهاي سنتي و محلي استان هاي سراسر كشور در تالار بزرگ شهركيش با استقبال گردشگران داخلي و خارجي مواجه شد.طراحي غرفه ها مربوط به هر استان با پوشش لباس هاي محلي بانوان از ويژگي هاي اين نمايشگاه بود اين نمايشگاه تا پايان دهه كرامت داير بود.
بهره برداري از 107 طرح تعاوني
كاشان- خبرنگار كيهان: قائم مقام مديركل تعاون كار و امور اجتماعي استان اصفهان از بهره برداري از 107طرح تعاوني دراين استان طي سال جاري خبرداد.سيدجمال الدين ميرهادي درحاشيه افتتاح طرح هاي تعاوني در كاشان گفت: اين واحدها با سرمايه گذاري بيش از 150ميليارد تومان و با اشتغال زايي 6 هزار و 500 نفره به بهره برداري رسيد.وي افزود: از اين ميزان سرمايه گذاري بيش از 78 ميليارد تومان تسهيلات و بيش از 70 ميليارد تومان نيز سهم اعضاي اين تعاوني هاست.
فعاليت هاي عمراني تيپ
گرگان- خبرنگار كيهان: فرمانده تيپ 45 مهندسي جوادالائمه با اشاره به شركت اين يگان در كارهاي عمراني كشور گفت: ساخت سد نومل در استان گلستان و سد شهيد رجايي ساري و نيز ساخت اتوبان از جمله فعاليت هاي اين تيپ در جهت پيشرفت ايران اسلامي است.وي افزود: شركت در كمك رساني به زلزله زدگان استان گيلان و كمك به سيل زدگان استان گلستان و همچنين مهار آتش سوزي هاي اخير جنگل گلستان از جمله اقدامات اين تيپ بوده است.
نشست ستاد ميزباني
مهران-خبرنگار كيهان: نشست ستاد پشتيباني ميزباني كاروان راهيان نور شهرستان مهران با حضور مسئولان اين شهرستان برگزار شد. دراين نشست فرمانده سپاه ناحيه مهران گفت: 9 يادمان به عنوان محل اصلي بازديد كاروان هاي راهيان نور درنظر گرفته شد. كه ضروري است تمام سازمان ها و نهادها امكانات لازم را براي اسكان و بازديد كاروان هاي راهيان نور از اين يادمان ها را فراهم كنند.
كلنگ زني 4 پروژه عمراني
آبادان- خبرنگار كيهان: با حضور مسئولان استان خوزستان و شهرستان آبادان كلنگ احداث اسكله بندرصيادي ثامن الائمه(ع)، بيمارستان 160 تختخوابي تامين اجتماعي، فرهنگسراي بزرگ آبادان و بيمارستان شماره دو شركت نفت به زمين زده شد. به گفته مسئولان اين پروژه هاي عمراني حداكثر تا 4 سال آينده به بهره برداري مي رسند.
گازرساني به روستا
ياسوج- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت گاز استان كهگيلويه و بويراحمد از آغاز به كار عمليات اجرايي طرح گازرساني به 17 روستا در كهگيلويه و بويراحمد خبر داد و گفت: عمليات اجرايي گازرساني به 17 روستا با تخصيص اعتباري بيش از 6/11 ميليارد ريال آغاز شده و هر چه سريع تر به بهره برداري خواهند رسيد. وي افزود در اين طرح ها حدود 32 كيلومتر شبكه فولادي و پلي اتيلن پيش بيني شده است و بالغ بر 1100 خانوار روستايي كه مشتمل بر 4500 نفر هستند از مزاياي آن بهره مند خواهند شد.
سهميه ايجاد فرصت شغلي
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: فرماندار گنبد كاووس تعهد ايجاد اشتغال اين شهرستان را 3 هزار و 900 نفر اعلام كرد و گفت: ميزان اشتغال ايجاد شده تاكنون بالغ بر 1200 نفر است كه در سامانه «رصد» ثبت شده است.احمدي افزود: ممكن است در اين ميان آمارهاي ديگري از اشتغال نيز وجود داشته باشد كه تا زمان ثبت در اين سامانه، رسميت پيدا نمي كنند. وي گفت: برخي از دستگاه ها از تعهد داده شده فراتر رفته اند كه جاي قدرداني است و برخي ديگر از دستگاه ها نيز هنوز نتوانسته اند به ميزان انتظار اقدام كنند كه بايد در برنامه هاي خود تجديدنظر كنند.
مناسب سازي اماكن عمومي
يزد- خبرنگار كيهان: مديركل بهزيستي استان يزد گفت: درحال حاضر امكان بهره مندي 25 هزار معلول استان يزد از فضاهاي مناسب سازي شده در اماكن عمومي فراهم شده و بن بست هاي حضور در مجامع عمومي براي آنها كاهش يافته است.وي با اشاره به آمار معلوليت ها در كشور و استان يزد افزود: سالانه بين 20 تا 30هزار ورودي به جرگه معلولان در كشور و 2 هزار و 500 معلول به جمعيت استان يزد اضافه مي شود كه اگر در اين زمينه درست برنامه ريزي شود و با حمايت، سازوكارها را دنبال كنيم، 80درصد از اين ورودي ها قابل كنترل است و مي توان از فاجعه جلوگيري كرد.مديركل بهزيستي استان يزد يادآور شد: استان يزد هم اكنون 40 هزار معلول دارد كه از اين تعداد 20هزار نفر داراي پرونده و مستمري بگير هستند.
هوشمندسازي مدارس
¤ مديركل آموزش و پرورش استان يزد از هوشمند شدن مدارس اين استان خبر داد و گفت: از مجموع دو هزار و 200 مدرسه در سطح استان 20درصد آنها با اين طرح به امكانات و تجهيزات رايانه اي مجهز و به صورت هوشمند اداره مي شوند كه اين روند با مشاركت و كمك هاي مردمي سرعت بيشتري به خود مي گيرد.وي اين كار را در راستاي به روز كردن دانش دانش آموزان و رقابت با ساير مدارس عنوان كرد و اظهار داشت: هوشمندسازي مدارس تنها راه ارتقاي سطح علمي دانش آموزان است.
رتبه بندي شركت ها
زاهدان- خبرنگار كيهان: معاون حمل ونقل اداره كل حمل ونقل و پايانه هاي استان سيستان و بلوچستان از اجراي طرح رتبه بندي شركت هاي حمل ونقل مسافر خبر داد و گفت: در طرح رتبه بندي شركت ها مواردي از قبيل تعداد ناوگان ملكي، تأسيسات زيربنايي شركت ها، عمر ناوگان ملكي، ميزان و توان سرمايه گذاري شركت ها، نحوه ارائه خدمات و برنامه هاي شركت ها در جهت افزايش خدمات به مسافرين مورد توجه قرار خواهد گرفت.مهندس خانقالي ايجاد رقابت سالم در بخش مسافري، ارتقا سطح خدمات و افزايش آزادي عمل براي مسافران در انتخاب شركت و تهيه بليط آسان را از مزاياي عمده اين طرح برشمرد و افزود: محدوده فعاليت شركت ها و حدود آن براساس رتبه مشخص شده و در بلندمدت شركت هايي كه نتواند به نحو موثر فعاليت كرده، خود به خود از چرخه حمل ونقل خارج خواهند شد.

 



تپه ازبكي استان البرز ثبت جهاني مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
اقدامات لازم براي ثبت جهاني تپه ازبكي استان البرز انجام شده است و در اين زمينه نيازمند حمايت ويژه مسئولان هستيم.
مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان البزر در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: ثبت جهاني تپه ازبكي يك اقدام بسيار مهم است كه بدون همكاري و حمايت مسئولان نمي توان اين مهم را به سرانجام رساند.
محمدرضا پوينده تصريح كرد: ثبت جهاني تپه ازبكي رونق گردشگري را در استان البرز به ارمغان دارد. بنابراين ضروري است تمام دستگاه هاي ذي ربط به تناسب ظرفيت و توان خود بكوشند تا اين تپه تاريخي ثبت جهاني شود.
وي با بيان اينكه ثبت جهاني يك اثر تاريخي كارآساني نيست گفت: بايد اهميت جهاني يك اثر را براي سازمان هاي بين المللي روشن كنيم و براي اين كار بايد مراحل زيادي طي شود.
پوينده در پايان تاكيد كرد: در صورت حمايت ويژه مسئولان تپه ازبكي ثبت جهاني مي شود.

 



فرماندار خبر داد
اشتغال 5هزار نفر در 170 معدن منطقه طبس

طبس- خبرنگاركيهان:
فرماندار طبس با بيان اينكه طبس عسلويه دوم ايران است از اشتغال حدود 5هزار نفر در 170معدن شناسايي شده شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما ائمه جمعه، فرماندار و رؤساي شوراي اسلامي مناطق مختلف طبس با حضور در مسجد جامع اين شهر به سؤالات حاضران پاسخ گفتند.
حجت الاسلام مهاجريان امام جمعه طبس در اين نشست با تأكيد بر لغو مصوبه سال1380 مبني بر الحاق اين شهرستان به استان يزد گفت: اختصاص نماينده مستقل و ارتقاء شهرستان به فرمانداري ويژه بخش از خواسته هاي مردم منطقه است كه در دهه گذشته به آن توجه نشده است.
در ادامه فرماندار طبس با تأكيد بر وحدت و همدلي ميان مردم، اظهار داشت: باتوجه به امكانات خدادادي در دل كوير و طبس و وجود زيرساخت هاي ارزشمند از جمله فرودگاه، راه آهن، معادن غني و بي نظير زغال سنگ و موقعيت ويژه جغرافيايي اين شهرستان به عسلويه دوم ايران تبديل خواهد شد.
عزيز بهزادي با اشاره به وجود 170معدن در منطقه گفت: تنها در چند معدن شهرستان بيش از 5هزار نفر مشغول فعاليت هستند كه اين آمار نشان از مستعد بودن اين منطقه دارد.
گفتني است، از سوي كميسيون شوراهاي مجلس شوراي اسلامي ضمن موافقت با اختصاص نماينده مستقل به طبس و بشرويه طرح فرمانداري ويژه تصويب و اين شهرستان از استان يزد جدا و به خراسان جنوبي ملحق شده است.

 



جمع آوري و عرضه اسناد مبارزاتي آيت الله اعرافي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
همزمان با نوزدهمين سال ارتحال آيت الله اعرافي، اسناد مبارزاتي وي براي اولين بار در يزد جمع آوري و عرضه شد.
كارشناس اطلاع رساني اسناد سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد گفت: اين اسناد شامل نامه هاي ساواك و شهرباني، تصوير آيت الله اعرافي در مراحل مختلف مبارزه با طاغوت و حضور اين مبارز انقلابي در بين رزمندگان اسلام و پيام هاي وي به جبهه ها و... است.
غفوري فرد افزود: اين سازمان قصد دارد به منظور غني تر كردن گنجينه اسناد عالمان برجسته استان، فراخواني براي دريافت اسناد مرتبط با آن بزرگوار برگزار كند.
حسيني مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ميبد نيز از برپايي اين نمايشگاه در محل نماز جمعه ميبد و نيز در محل مراسم سالگرد آن عالم مجاهد خبر داد و گفت: برگزاري اين نمايشگاه كه به همت سازمان اسناد استان فراهم شده مي تواند مقدمه اي براي ويژه برنامه هاي بيستمين سالگرد آيت الله اعرافي باشد.
گفتني است؛ رهبر معظم انقلاب در سفر به استان يزد از مرحوم آيت الله اعرافي (امام جمعه فقيد ميبد) به عنوان يكي از سه عالم برجسته استان در كنار شهيد صدوقي و مرحوم آيت الله خاتمي ياد كردند.

 



رشد 158درصدي سرمايه گذاري صنعتي در گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان گلستان از رشد 158 درصدي استقبال سرمايه گذاري صنعتي در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
«ناصر فخرموحدي» گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 227 فقره جواز تأسيس صنعتي با پيش بيني سرمايه گذاري 11هزار و 973ميليارد ريال در استان گلستان صادر شده كه حدود 40درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: سال گذشته 167 فقره جواز تأسيس صنعتي با پيش بيني سرمايه گذاري چهار هزار و 641ميليارد ريال صادر شده است.
فخر موحدي افزود: در نيمه نخست امسال تعداد 52فقره پروانه بهره برداري صنعتي با سرمايه گذاري 459ميليارد ريال در استان صادر شده كه زمينه اشتغال 465نفر را بطور مستقيم فراهم كرده است.
فخر موحدي اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال 89 پيش بيني اشتغال جواز تأسيس هاي صنعتي صادر شده سه هزار و 630نفر بود كه اين عدد در همين مدت سال جاري به چهار هزار و 991 نفر ارتقا يافته و از اين حيث نيز 5/37درصد رشد داشته ايم.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

ياسوج- خبرنگاركيهان: استاندار كهگيلويه و بويراحمد طي حكمي حجت الاسلام والمسلمين سيدجواد خاضع را به عنوان مشاور استاندار در امور روحانيت منصوب كرد.
بندرجاسك- خبرنگاركيهان: رئيس اداره ورزش و جوانان جاسك طي احكام جداگانه اي به ترتيب «حسين آتش زبان» و «ابراهيم ابوالفضل» را به عنوان سرپرست هيئت پينگ پنگ و كشتي اين شهرستان منصوب كرد.
آبادان- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت پالايش نفت آبادان طي حكمي محمدرضا ديلمي پور را به سرپرستي عمليات غيرصنعتي شركت پالايش نفت آبادان منصوب كرد.
شهريار- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي مديركل اداره اوقاف و خيريه استان تهران حجت الاسلام والمسلمين سيدجواد موسوي به عنوان رئيس اداره اوقاف و خيريه شهرستان شهريار منصوب شد.
مسجدسليمان- خبرنگاركيهان: سيدكمال موسوي به عنوان مديرعامل جديد شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان مشغول به كار شد.
همدان- خبرنگاركيهان: شوراي اسلامي نهاوند يارولي سيف را به عنوان شهردار جديد اين شهر منصوب كرد.
گرگان- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان سيداحمد ميركتولي به عنوان سرپرست مديريت جهاد كشاورزي علي آباد كتول منصوب شد.
خوانسار- خبرنگاركيهان:
¤ طي حكمي از مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان محمد قاسمي به سمت رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري خوانسار منصوب شد.
¤ با حضور مديركل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان حجت الاسلام والمسلمين نصيرالاسلامي به عنوان سرپرست جديد اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان خوانسار معرفي شد.

 



تجمع مردم تبريز روبه روي سركنسول گري آذربايجان

تبريز- خبرنگار كيهان:
تعداد زيادي از مردم تبريز و به خصوص دانشجويان محجبه با تجمع در برابر ساختمان سركنسولگري جمهوري آذربايجان دراين شهر، عليه سياست هاي ضداسلامي دولت باكو، شعار دادند.
مردم با سردادن شعارهايي عليه اسرائيل، خواستار آزادي رهبر حزب اسلامي آذربايجان و لغو قوانين ضدحجاب اسلامي در اين كشور شدند.
در بيانيه پاياني تجمع كنندگان، لغو ممنوعيت حجاب اسلامي در مدارس و آزادي زندانيان حزب اسلامي از جمله صمد اوف، رئيس حزب اسلامي جمهوري آذربايجان مورد تاكيد و اشاره قرار گرفته است.
در بخشي از بيانيه تصريح شده كه اقدامات دولت آذربايجان در برخورد با مظاهر اسلامي محكوم است و درخواست صدور حكم 12 سال زندان براي صمد اوف بايد لغو و ديگر روحانيان نيز مي بايست از زندان آزاد شوند.

 



برداشت زيتون از باغات مينودشت و گاليكش آغاز شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
برداشت «زيتون كنسروي» از باغات شهرستان هاي «مينودشت و گاليكش» به وسعت 900 هكتار آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي مينودشت، گفت: هم اكنون در دو شهرستان مينودشت و گاليكش مجموعا 2 هزار هكتار باغات زيتون وجود دارد كه حدود 900 هكتار آن به مرحله باردهي رسيده است.
«عيسي قرباني» براساس پيش بيني هاي انجام شده، امسال حدود 4 هزار تن زيتون از باغات اين دو شهرستان برداشت خواهد شد. وي «زرد ميشن و كنسرواليا» را دو گونه زيتون كنسروي باغات مينودشت و گاليكش ذكر كرد و گفت: برداشت اقلام روغني (كرونايكي) زيتون نيز از اواخر آبان ماه سال جاري آغاز خواهد شد. به گفته مدير جهاد كشاورزي مينودشت، براساس پيش بيني امسال، ميزان توليد زيتون در اين دو شهرستان در مقايسه با سال قبل حدود 5/3 برابر افزايش خواهد داشت.گفتني است؛ شهرستان هاي مينودشت و گاليكش از قطب هاي مهم توليدات زراعي و باغي استان گلستان به شمار مي روند.

 



استاندار مازندران: اعتبار شاخص هاي فرهنگي مازندران مشخص شد

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران از مشخص شدن اعتبار شاخص هاي فرهنگي در استان خبرداد.
سيدعلي اكبر طاهايي، در جلسه شوراي برنامه ريزي توسعه استان گفت: اعتبار ارتقاء شاخص هاي فرهنگي استان و حمايت هاي مالي از تعميق ارزش هاي اسلامي در بودجه سال جاري بيش از 573 هزار ميليون ريال تعيين شده است.
وي گفت: اين بودجه صرف امور حوزه هاي علميه، تبليغات اسلامي، مساجد و حسينيه هاي روستايي و شهري، مصلي ها، كانون هاي فرهنگي بسيج، امور ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامي، كمك به هيئت مذهبي و ديني، كتاب خانه ها و مراكز رسيدگي به مساجد، خواهد شد.
طاهايي بر برنامه ريزي جهت ايجاد اشتغال پايدار و ساماندهي نيروي كار و دانش آموختگان استان تأكيد كرد و گفت: ظرفيت هاي آبزي پروري به ويژه پرورش ماهي در قفس هاي دريايي با توجه به شرايط مناسب سواحل مازندران و نقش آن در توليد و اشتغال بايد مورد توجه قرارگيرد.
وي پرورش آبزيان در قفس هاي دريايي را براي استفاده از تنوع گونه هاي توليدي، كاهش هزينه ها و توليد محصول يا كيفيت مهم برشمرد و خاطرنشان كرد: با استفاده از اين ظرفيت مي توان براي اشتغال زايي برنامه ريزي كرد.
استاندار مازندران با اشاره به آغاز سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال90 كه از دوم تا 22آبان در مازندران هم زمان با سراسر كشور اجرا مي شود، گفت: موارد درخواستي در پرسش نامه هاي سرشماري امسال با تغييرات صورت گرفته نسبت به سرشماري قبلي، اطلاعات دقيق و كامل تري را در اختيار برنامه ريزان و مسئولان اجرايي قرار مي دهد.

 



پيشنهاد مناظره نماينده مجلس با استاندار چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
درآستانه دور چهارم سفرهاي استاني هيئت دولت به استان چهار محال و بختياري نماينده مردم كوهرنگ، اردل، فارسان و كيار در خانه ملت خواستار مناظره با استاندار استان شد.
نورالله حيدري در گفت وگو با كيهان، اظهارداشت: با توجه به اينكه سفر اعضاي هيئت دولت درپيش است و در مباني سفر بويژه درحوزه امور آب استان نظرات متفاوتي از سوي استاندار و مديران اجرايي استان اعلام مي شود كه چندان با واقعيات انطباق ندارد بنده خواهان انجام يك مناظره تلويزيوني با شبكه جهان بين استان با حضور استاندار استان هستم تا درباره اين موضوع مردم را به قضاوت كشانده و مطالبات آنان را به طور شفاف براي سفر چهارم تشريح كنم.
وي افزود: بنابر اين از مسئولان صدا و سيماي استان انتظاراست به طور عاجل زمينه انجام اين مناظره را فراهم كنند.

 



رئيس اداره مشتركان تلفن همراه مخابرات فارس:
مشتركان تلفن همراه استان، 18ميليارد تومان به مخابرات بدهكارند

شيراز- خبرنگار كيهان:
مشتركان تلفن همراه دائمي در استان فارس 18ميليارد تومان به شركت مخابرات استان بدهكار هستند.
«حميدرضا پروا» رئيس اداره مشتركان تلفن همراه شركت مخابرات فارس با بيان اين مطلب گفت: شركت مخابرات استان در جهت همكاري با مشتركان تلفن همراه امكان اقساطي كردن بدهي مشتركاني كه بيش از يك ميليون ريال بدهكاري دارند را فراهم آورده است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر يك ميليون و 40هزار مشترك تلفن همراه دائمي در استان وجود دارد كه از اين تعداد، تلفن همراه بيش از يكصدهزار مشترك به دليل بدهي قطع شده است كه براي تسويه حساب و نصب مجدد تلفن آنان تسهيلات ويژه اي درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به دراختيار گرفتن تعدادي از وكلا براي اخذ بدهكاري هاي مشتركان گفت: در صورتي كه مشتركان بدهكار نسبت به پرداخت بدهي خود اقدام نكنند، از طريق مراجع قانوني احضاريه براي آنان ارسال و اين افراد موظف به پرداخت بدهي خود خواهند شد.
وي از راه اندازي سرويس كيف پول همراه در آينده نزديك خبر داد و افزود: در اين سيستم مشتركان، عضويت پولي را به دفاتر تلفن همراه مي سپارند و پس از رفتن به فروشگاه ها و مكان هايي كه به اين سيستم مجهز شده اند، بدون استفاده از كارت پول و تنها با استفاده از تلفن همراه خود مي توانند مبالغ مورد نظر را پرداخت كنند.
وي گفت: در واقع اين سيستم همان موبايل بانك است كه به سامانه هاي خريد فروشگاهي متصل مي شود.
وي در پايان اظهار داشت: هم اكنون علاوه بر مشتركان تلفن همراه دائمي بيش از دو ميليون مشترك تلفن همراه اعتباري نيز در فارس وجود دارد.


 



مديرعامل آب منطقه اي مازندران خبر داد
اختصاص يك ميليارد دلار اعتبار براي مهار آب هاي سطحي مرزي

آمل- خبرنگار كيهان:
مديرعامل آب منطقه اي مازندران از اختصاص يك ميليارد دلار اعتبار براي مهار آب هاي سطحي مرزي در كشور خبر داد.
رمضان طهماسبي در محل اجراي سد هراز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به جمع آوري آب هاي روان در مازندران، افزود: در استان 4000 ميليارد مترمكعب آب روان سطحي داريم كه نزديك به نصف آن فصلي است كه يا بايد در آب بندها ذخيره كنيم و يا سد احداث كنيم.
وي با بيان اينكه با احداث سد هراز امكان مهار 40درصد آب هاي سطحي در استان وجود دارد؛ گفت: علاوه بر مهار آب هاي سطحي امكان استفاده يك ميليون نفر از آب شرب با احداث اين سد وجود دارد.
طهماسبي اظهار داشت: دولت در بودجه سال 90 براي ساماندهي آب هاي مرزي حدود يك ميليارد دلار اعتبار پيش بيني كرده كه انتظار مي رود 30درصد اين اعتبار به استان مازندران اختصاص پيدا كند.
وي با اشاره به علاقه مندي كشور چين به مشاركت در احداث سد هراز گفت: از ماه آينده كارشناسان چين با هدف بررسي به محل سد اعزام و پيش بيني مي شود كه عمليات اجرايي سد از سال آينده آغاز شود.

 



امام جمعه اليگودرز: مسئولان استان اقدامي اساسي براي قطعي آب اليگودرز كنند

اليگودرز -خبرنگاركيهان:
مسئولان استان براي رفع مشكل قطعي آب اليگودرز اقدامي اساسي انجام دهند.
اين مطلب را حجت الاسلام والمسلمين حقيان امام جمعه اليگودرز در خطبه هاي نماز جمعه اين شهر عنوان كرد و افزود: مدتي است مشكل قطعي آب اليگودرز گريبانگير مردم شده كه تنها راه رفع اين مشكل، خريد و تعطيلي واحدهاي پرورش ماهي سراب كمندان است اما تاكنون اقدامي دراين جهت انجام نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان با انتقاد از بعضي مديران ارشد استان گفت: لرستان تنها شهر خرم آباد نيست اما متأسفانه عده اي از مديران استان حتي دربحراني ترين شرايط شهرستان پاسخ تلفن امام جمعه و فرماندار را نمي دهند در صورتي كه آنها موظف به رفع مشكلات همه استان هستند.

 



تجهيز آزمايشگاه هاي واحدهاي پيام نور آذربايجان شرقي

بناب- خبرنگاركيهان:
رياست دانشگاه پيام نور استان آذربايجان شرقي از جذب 30 ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز آزمايشگاه هاي مختلف مراكز و واحدهاي پيام نور اين استان خبر داد.
علي عباديان گفت: درسالهاي اخير، دانشگاه پيام نور از لحاظ كمي رشد خوبي داشته و اميدواريم بلحاظ كيفي نيز اين دانشگاه را در استان ارتقا دهيم.رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان شرقي در اين راستا از افزايش 26 نفر هيئت علمي جديد از مهرماه امسال در سطح پيام نور استان خبر داد و افزود: هم اكنون 188 نفر هيئت علمي در پيام نور آذربايجان شرقي به تدريس اشتغال دارند كه با جذب 26 نفر هيئت علمي جديد اين تعداد به 214 نفر افزايش خواهديافت.
عباديان در بخش ديگري از سخنان خود كمبود فضاي آموزشي را از مشكلات اساسي آذربايجان شرقي نام برد و اظهارداشت: فضاي موجود در پيام نور استان جوابگوي دانشجويان فعلي نيست لذا در حال حاضر درحال خريداري ساختماني در تبريزهستيم كه با تخصيص 60 ميليارد ريال اعتبار در دست اقدام است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14