(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مهر 1390- شماره 20044

روزانه 2 زلزله خفيف در تهران ثبت مي شود
تكميل خط 4 متروي تهران تا پايان مهر
سردار ساجدي نيا: طرح جمع آوري ماهواره تعطيل شدني نيست
400 هزار تومان هزينه يكماه دارو و درمان بيماران كليوي
افتتاح درمانگاه ثابت در موگاديشو
سردار احمدي مقدم: پليس به دنبال سرك كشي به روابط مردم نيست
افتتاح نخستين دستگاه اتوبوس آمبولانس در كشور
حوادث كوتاه از كشور
پزشكي قانوني عنوان كرد روزانه 2 ايراني بر اثر سقوط مي ميرند
ممنوعيت حمل هرگونه محلول آشاميدني توسط حجاج به عربستان
تدوين كتاب الفباي ترافيك براي نخستين بار
مهاجمان مسلح در خرم آباد دو نفر را مجروح كردند
تا پايان سال تعداد كمپ هاي مجاز درمان اعتياد افزايش مي يابد
ملاباشي: ترك تحصيلي ها از بهمن ماه سر كلاس مي روند
وام شهريه دانشگاه ها50 درصدافزايش يافت
دانشكده در تصرف معترضان!



روزانه 2 زلزله خفيف در تهران ثبت مي شود

رئيس ستاد پيشگيري و مديريت بحران تهران از ثبت روزانه دو زلزله خفيف در پايتخت خبر داد.
عزيزالله رجب زاده ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اينكه روز بيستم مهرماه مصادف با زمين لرزه ژاپن و روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي در دنيا نامگذاري شده است، افزود: در اين روز در 22 منطقه تهران نمايش و همايش هايي براي بازديد شهروندان از اقدامات ستاد مديريت بحران شهر تهران برگزار مي شود كه بزرگترين نمايشگاه مشاركت هاي مردمي و ستاد مديريت بحران در بوستان ولايت برگزار مي شود.
وي افزود: در 20 مهرماه با حضور 12 هزار گروه داوطلب مردمي در استاديوم 12 هزار نفري آزادي مانور بزرگ گروههاي داوطلب واكنش اضطراري محلات با حضور شهردار تهران برگزار مي شود كه هدف از برگزاري اين مانور آشنايي با روش فراخوان گروههاي دوام، پايدارسازي گروههاي مردمي، تمرين عملي، افزايش آگاهي، ايجاد هماهنگي بين سازمان هاي مسئول و استفاده ايمن از تجهيزات است.
رجب زاده از تهيه 80 نقشه محلات تهران در هنگام حوادث خبر داد و افزود: به زودي نقشه 384 محله تهران براي شناسايي نقاط ايمن و حوادث تهيه مي شود.
وي با بيان اينكه در سه ماهه سال جاري 300 گروه دوام 55 نفره سازماندهي شده است گفت: 374 كانكس امكانات و تجهيزات اضطراري تا شش ماه آينده در محلات مستقر مي شود.
وي افزود: 12 پارك بزرگ تهران براي اسكان اضطراري و استقرار دستشويي، ظرفشويي، حمام و... به صورت پرتال تا سه ماه آينده در اين پارك ها نهايي مي شود.
رجب زاده از احداث بيمارستان 20 تختخوابي در پارك چيتگر خبر داد و افزود: اين پارك براي اسكان اضطراري 15 هزار تهراني در هنگام زلزله پيش بيني شده است كه ظرفيت آن را تا 100 هزار نفر گسترش مي دهيم.
جانشين شهردار تهران در ستاد مديريت بحران پايتخت گفت: در نظر داريم تا 374 محله تهران 374 مدير بحران داشته باشد كه تاكنون 300 مدير بحران محلي، سازماندهي و آموزش ديده اند.
همچنين رجب زاده از آموزش 110 هزار تاكسيران تهران و توزيع بروشور براي 5/4 ميليون مسافر تاكسي و همچنين آموزش هاي مردمي در مساجد تهران خبر داد و افزود: طي تفاهمنامه اي با آموزش و پرورش شهر تهران براي يك ميليون دانش آموز تهراني جزوه و سي دي آموزشي تهيه شده است.
وي افزود: ما در تهران روزانه 2 تا 3 زلزله داريم كه بسيار خفيف است ولي اين هشدار را مي دهيم كه با اين امكانات و تجهيزات و تراكم در تهران تنها مي توانيم دو ميليون تهراني را پوشش دهيم.
رئيس ستاد پيشگيري و مديريت بحران تهران از قرارداد خريد 10 هزار بسته زيست محيطي و زندگي در شرايط سخت خبر داد و افزود: در اين بسته ها چادر، پتو و لوازم اوليه زندگي تعبيه شده است كه در نظر داريم اين بسته ها را در تمامي محلات تهران توزيع كنيم.
وي از موافقت شهردار تهران براي ايجاد سوله هاي مديريت بحران در هر محله پايتخت خبر داد و افزود: هم اكنون 102 سوله بحران در تهران داريم و 8 سوله ديگر در حال ساخت است كه اميدواريم با تأمين بودجه سوله هاي 480 متري در محلات تهران ساخته شود.
رئيس ستاد پيشگيري و مديريت بحران تهران همچنين اعلام كرد: تجريش، شميران نو و قلهك روي گسل قرار داشته و در زلزله بيشترين آسيب را مي بينند.

 



تكميل خط 4 متروي تهران تا پايان مهر

مديرعامل شركت مترو از تكميل خط 4 مترو تهران تا پايان مهرماه خبر داد و گفت: با تكميل اين خط از ميدان كلاهدوز تا شهرك اكباتان و اتصال آن به خط متروي تهران- كرج، بخش قابل توجهي از سفرهاي روزانه در اين مسير با مترو انجام مي شود.
هابيل درويش افزود: 2 ايستگاه جديد خط 4 مترو تهران آماده بهره برداري است و ساير ايستگاههاي توسعه غربي، خط 4 نيز تا پايان سال مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه عمليات اجرايي احداث و تكميل خط 4 متروي تهران تا پايان مهر صورت خواهد گرفت و پس از آن به مرور ايستگاههاي جديد مورد بهره برداري قرار مي گيرد، گفت: توسعه خطوط مترو بهره برداري از ايستگاههاي جديد با تمام توان و ظرفيت پيگيري مي شود و در تلاشيم تا بتوانيم با تكميل خطوط مترو و ايجاد شبكه منسجم خطوط، بخش قابل توجهي از سفرهاي روزانه را تحت پوشش مترو قرار دهيم.
درويش همچنين با بيان اينكه عمليات اجرايي احداث ايستگاه مترو تجريش نيز به زودي تمام مي شود، گفت: با بهره برداري از ايستگاه ميدان تجريش خط 1 مترو تهران نيز تكميل شده و اين ايستگاه مي تواند روزانه جاذب بسياري از سفرهاي شهروندان باشد.
مديرعامل مترو با بيان اينكه طي يك ماه آينده سري جديدي از واگن هاي مترو آماده سازي و وارد خطوط مي شوند به فارس گفت: سري دوم واگن هاي مترو اكنون در حال مونتاژ و تست هستند كه طي يك ماه آينده براي ورود به ناوگان و خدمات رساني به شهروندان، آماده سازي مي شوند.
بازگشت دوباره طلاب
به مترو
رئيس شوراي فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران از بازگشت دوباره طلاب به ايستگاه هاي مترو خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسيني با اشاره به حضور طلاب جوان در ايستگاههاي مترو گفت: پس از تجربه موفق حضور طلاب در ايام مبارك ماه رمضان اين طلاب دوباره در ايستگاه هاي مترو مستقر مي شوند.
وي ادامه داد: 60 طلبه در 30 ايستگاه مترو مستقر مي شوند و به سؤالات شرعي مسافران پاسخ مي دهند.
حسيني با بيان اين كه پاسخگويي به شبهات و شفاف سازي در خصوص عرفانهاي كاذب بخشي از فعاليتهاي طلاب جوان است گفت: به زودي مكانهاي ويژه اي براي استقرار طلاب ايجاد مي شود.
وي در مورد دليل حضور طلاب در ايستگاههاي مترو به مهر گفت: استقرار طلاب به خواست شهروندان بوده است. پيش از اين شركت بهره برداري بخشي با عنوان شوراي فرهنگي نداشت و نيازهاي مسافران در اين بخش بي پاسخ مي ماند كه خوشبختانه تلاش كرده ايم تمامي ايستگاههاي مترو فضايي فرهنگي پيدا كند.

 



سردار ساجدي نيا: طرح جمع آوري ماهواره تعطيل شدني نيست

رئيس پليس تهران با اعلام اينكه طرح جمع آوري ماهواره تداوم دارد و تعطيل شدني نيست گفت: در اين طرح دستگاههاي فرهنگي بايد اقدامات بيشتري انجام دهند و در مرحله آخر پليس وارد شود.
به گزارش مهر، سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به تداوم اجراي طرح جمع آوري ماهواره ها اظهار داشت: طرح جمع آوري ماهواره ها ادامه دارد و پليس براساس قانون اقدام به جمع آوري ديش ها از پشت بام ها به عنوان مشاعات مي كند.
وي ادامه داد: در طرح جمع آوري ماهواره ها تنها ديش هاي نمايان و نصب شده در پشت بام ها را جمع آوري مي كرديم اما در برخي از موارد به خانه افراد نيز رفته و با حكم قضايي وي را به مرجع قضايي دعوت كرديم. پليس در اجراي اين طرح هيچگاه برخورد خصمانه ندارد اما در جمع آوري كوتاه نمي آييم.
ساجدي نيا با انتقاد از كم كاري برخي از دستگاههاي فرهنگي افزود: در طرح جمع آوري ماهواره ها بايد ناجا در مرحله آخر قرار گيرد اما به عنوان مثال صدا و سيما در برنامه هاي خود چه تنوعي دارد كه مردم كمتر به سمت ماهواره بروند. دستگاه هاي فرهنگي نيز بايد اقدامات بيشتري انجام دهند و در مرحله آخر پليس وارد اين قضيه شود.

 



400 هزار تومان هزينه يكماه دارو و درمان بيماران كليوي

رئيس هيئت مديره انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي تهران گفت: هزينه هاي ماهانه دارو و درمان بيماران كليوي كشورمان 100 تا 400 هزار تومان است.
مصطفي قاسمي، افزود: در تونس تمام هزينه هاي دارويي بيماران كليوي رايگان است در حالي كه در كشور ما كه مدعي ارائه خدمات مطلوب به بيماران هستند داروهاي اين بيماران بسيار گران و سرسام آور است.
وي گفت: مسئولان سلامت ديگر به راحتي و به صورت رسمي اعلام مي كنند كه 50 تا 60 درصد هزينه هاي درماني را مردم از جيب خودشان پرداخت مي كنند و افتخار اعلام اين آمار را به نام خودشان ثبت مي كنند اما از حال و روز بيماران كليوي كه بايد هر ماه بين 100 تا 400 هزار تومان بابت دارو و درمان هزينه كنند چيزي نمي گويند.
قاسمي با بيان اينكه هنوز يك پروتكل و يك بسته حمايتي و خدماتي مناسب براي بيماران كليوي در كشور وجود ندارد، افزود: در حال حاضر بودجه هاي بيماران كليوي كه بودجه هاي بسيار زيادي نيز است از 10 مسير جداگانه هزينه و در يك سرفصل و يك جا و مشخص و تعريف شده نيست.
به گزارش فارس رئيس هيئت مديره انجمن بيماران كليوي خاطرنشان كرد: حتي در اين راستا در بيمارستان ها از بودجه هاي بخش دياليز نيز براي بخش هاي ديگر از جمله تعميرات استفاده مي شود به طوري كه هم اكنون بيش از هزار دستگاه دياليز در كشور كمبود داريم.

 



افتتاح درمانگاه ثابت در موگاديشو

درمانگاه مركزي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در پايتخت سومالي افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، ساختمان درمانگاه مركزي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران شانزدهم مهر در شهر موگاديشو پايتخت سومالي افتتاح شد. جمعيت هلال احمر پيش از اين نيز اقدام به برپايي شش كمپ درماني در سومالي كرده بود.
همچنين تعداد ارودگاه هاي اسكان اضطراري، تغذيه و درمان جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در سومالي به پانزده ارودگاه افزايش يافت. اكنون بيش از ده هزار نفر از مردم قحطي زده سومالي در اين ارودگاهها تحت خدمات اسكان و تغذيه جمعيت هلال احمر قرار دارند.
گفتني است كه امروز 18 مهر يك تيم 10 نفره متشكل از امدادگران و پزشكان داوطلب هلال احمر استان مركزي عازم سومالي مي شود.

 



سردار احمدي مقدم: پليس به دنبال سرك كشي به روابط مردم نيست

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در ارتباط با روابط افراد با يكديگر دخالت نمي كنيم چرا كه ما به دنبال ايجاد ايست بازرسي براي سرك كشيدن به روابط مردم نيستيم.
سردار احمدي مقدم در نشست خبري با خبرنگاران گفت: اگر افرادي با اغفال و فريب به دنبال به بيراهه كشيدن نواميس مردم باشند با برخورد قاطع پليس روبرو خواهند شد كه اين افراد بايد منتظر هزينه هاي سنگيني باشند.
وي اظهار داشت: طي 6 سال گذشته 13بار به مركز 197 مراجعه كرديم كه هدف از اين حضورها بالا بردن حس برخورد بلاواسطه اي در بين مردم بوده است تا مردم متوجه شوند كه مي توانند با مسئولين ارتباط مناسب برقرار كنند.
وي ادامه داد: وقتي در باز اتاق مسئولين براي مردم فراهم باشد مردم مي توانند حتي شكايت هاي خود را از مامورين نيروي انتظامي به مسئولين ارجاع دهند و اگر خسارتي به آنها وارد شده خسارت خود را مطالبه كنند.
وي با اشاره به خبري كه چند روز اخير در زمينه كشف يك باند قاچاق اسلحه منتشر شده بود نيز گفت: تعدادي سلاح كه از استان كرمانشاه وارد كشور شده بود و مقصدشان يكي از استان هاي شرقي كشور بود شناسايي و با باند مذكور برخورد شد اما براساس آمار ورود قاچاق اسلحه نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته و متعاقب آن قتل هاي مسلحانه با نزول قابل توجهي روبرو بوده است.
فرمانده انتظامي كل كشور گفت: خوشبختانه در هفته ناجا فيلمي با مضامين انتظامي در حال پخش است كه توانسته نظرات مردم را به خود جلب كند ما در اين فيلم به دنبال آرمان گرايي نبوديم لذا مي توان در آن كمبودها و كاستي هايي را نيز مشاهده كرد كه بررسي كارشناسي آن مستلزم به پايان رسيدن فيلم و نظر منتقدان است.
وي در پاسخ به سؤالي در زمينه افزايش درگيري فيزيكي بين زنان و مردان در خيابان ها گفت: خوشبختانه زنان ما با افزايش نقش اجتماعي و تجهيزشان به وسايل دفاع شخصي اجازه دفاع از خود را پيدا كرده اند چرا كه دفاع از خود حق هر فردي است. از نظر پليس روحيه نزاع به هيچ وجه پسنديده نيست، لذا ضروري است بانوان به جاي درگيري مستقيم از توان پليس براي برخورد با معضلاتشان استفاده كنند و از درگيري مستقيم با افراد پرهيز كنند.
وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر افزايش دوستي دختران و پسران دانشجو گفت: اينگونه اخبار مخالف امنيت رواني هستند چرا كه اين ارقام حاصل تحقيقات تاييد نشده است.
فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: اينگونه آمار نمي تواند به جامعه تعميم داده شود چرا كه اگر محقق آن بتواند آمار خود را به اثبات برساند من به عنوان رئيس پليس از جايگاه خود استعفا خواهم داد. بايد محققان اين را بدانند كه با اين آمار ناثواب خوراك خبري براي رسانه هاي بيگانه ايجاد مي كنند از سوي ديگر رسانه هاي داخلي بايد از انتشار اين گونه اخبار كذب جدا پرهيز نمايند.
وي در ادامه با اشاره به پرونده فرار يك متهم از زندان اصفهان گفت: براساس ابلاغ قاضي پرونده در اين زمينه هيچگونه مصاحبه اي نبايد صورت پذيرد.
فرمانده ناجا در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر كشته شدن 2 نفر از مردم در ايستگاههاي بسيج اظهار داشت: براساس ضوابط دستگاه قضا، بسيجيان در بخش هايي تامين كننده امنيت هستند اما اگر تيري شليك شود خود فرد و يگان عاملش بايد پاسخگو باشد.

 



در گردهمايي نظام سلامت انجام شد
افتتاح نخستين دستگاه اتوبوس آمبولانس در كشور

نخستين دستگاه اتوبوس آمبولانس جاده اي كشور ديروز در دومين گردهمايي بزرگ دست اندركاران نظام سلامت افتتاح شد.
در حاشيه برگزاري دومين گردهمايي بزرگ دست اندركاران نظام سلامت كه با حضور محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور و وحيد دستجردي، وزير بهداشت به صورت نمادين افتتاح گرديد.
در مراسم افتتاحيه حسين مباركي، مديركل منابع انساني و پشتيباني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با افتتاح اين اتوبوس آمبولانس و با هماهنگي هاي انجام شده با اورژانس كشور يكصد دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس كشور افزوده مي شود كه تا آخر آبان ماه 36 دستگاه تحويل استان ها خواهد شد.
وي اظهار كرد: 24 ميليارد و پانصد ميليون تومان براي راه اندازي 100 دستگاه آمبولانس هزينه شده است.
طبق اظهارات مباركي هر يك از اتوبوس آمبولانس ها داراي تجهيزات متعددي از جمله ژنراتور برق، سيستم آبرساني و فاضلاب، سيستم گرمايشي، تابلوي پيام نما و نمايشگرهاي ديجيتال، و همچنين وجود 10 تخت كه در شرايط اضطرار به 14 تخت افزايش مي يابد، از قابليت هاي اين اتوبوس آمبولانس هاست.
گفتني است اين اتوبوس آمبولانس ها در تصادفات جاده اي به كار گرفته مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري سارق اينترنتي
ساري- خبرنگار كيهان: در پي دريافت شكايت چند شهروند مبني بر سرقت اينترنتي از حسابشان توسط افرادي ناشناس موضوع در دستور كار ماموران پليس، فتاي فرماندهي انتظامي استان مازندران قرار گرفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ماموران پس از هماهنگي با مرجع قضائي با استفاده از شگردهاي خاص پليسي و رديابي متهم به سرقت موفق شدند، كاربر يكي از واحدهاي صنفي خدمات رايانه اي كه با استفاده از رمز دوم عابربانك مشتريان از حسابشان سرقت مي كرد، را شناسايي و دستگير كنند. اين فرد تاكنون بيش از يك ميليون و يك صد هزار تومان از طريق سرقت اينترنتي به جيب زده بود و پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.
كشف تجهيزات دريافت از ماهواره
اصفهان- خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان گفت: ماموران پليس موفق شدند بيش از 22 هزار قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره را از داخل يك دستگاه تانكر تريلر كشف و 4 نفر را در اين رابطه دستگير كنند. به گفته سرهنگ صوفي وند اين تجهيزات از استاني در جنوب كشور به مقصد اصفهان بارگيري شده بود.
خسارت 700ميليون ريالي
برازجان- خبرنگار كيهان: در اثر اتصال سيم هاي برق، يك باب فروشگاه پوشاك در برازجان دچار آتش سوزي شد كه در اثر آن بيش از 700 ميليون ريال خسارت وارد شد. اين آتش سوزي زماني رخ داد كه فروشگاه تعطيل بود لذا آتش سوزي مزبور تلفات جاني به همراه نداشت.
ضبط 2 هزار بطري مشروب الكلي
گناوه- ايرنا: فرمانده سپاه گناوه بوشهر گفت: طي عملياتي توسط ماموران اين نيرو، بيش از دو هزار بطري مشروبات الكلي خارجي در اين شهرستان كشف و ضبط شد.
سرهنگ حسن خرم آبادي افزود: در اين عمليات همچنين 780 گرم مواد مخدر از نوع ترياك، دو دستگاه موتورسيكلت و لوازم سرقتي موتورسيكلت به همراه يك دستگاه خودرو پرايد از متهمان كشف و ضبط شد.
وي گفت: در اين ارتباط سه نفر دستگير و پس از مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي اين شهرستان شدند.

 



پزشكي قانوني عنوان كرد روزانه 2 ايراني بر اثر سقوط مي ميرند

رئيس مركز تحقيقات سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: 264 مورد از مرگ هاي ناشي از حوادث كار، پنج ماهه اول امسال بر اثر سقوط از بلندي بوده است.
محمود خدادوست با بيان اين كه در پنج ماهه نخست سال گذشته 538 نفر به دليل حوادث ناشي از كار و 196 نفر به علت سقوط از بلندي جان خود را از دست دادند گفت: مقايسه آمار 264 نفري مرگ به دليل سقوط از بلندي در پنج ماهه نخست امسال با آمار 196 نفر در مدت زمان مشابه سال قبل 7/34 درصد رشد را نشان مي دهد.
اين مسئول سازمان پزشكي قانوني در تشريح مهمترين دلايل مرگ هاي ناشي از حوادث كار گفت: بعد از سقوط از بلندي، برخورد جسم سخت، برق گرفتگي، سوختگي، چاه گرفتگي و ساير موارد، دلايل ديگري بودند كه جان 375 نفر را گرفتند.
رئيس مركز تحقيقات سازمان پزشكي قانوني در خصوص جنسيت متوفيات ناشي از حوادث كار گفت: در آمار 639 نفر امسال، 633 نفر مرد و تنها 6 نفر زن ديده مي شود كه مي توان نتيجه گرفت، مردها با 1/99 درصد از كل آمار، بيشتر از زنان در معرض خطرات ناشي از حوادث كار قرار دارند.
خدادوست با اشاره به افزايش معاينات حوادث ناشي از كار گفت: معاينات مرتبط با حوادث ناشي از كار نيز در پنج ماه نخست امسال 8/16 درصد رشد داشت به نحوي كه از هشت هزار و 753 مورد در پنج ماه نخست سال گذشته به 10 هزار و 226 مورد در همين بازه زماني در سال جاري رسيد.

 



ممنوعيت حمل هرگونه محلول آشاميدني توسط حجاج به عربستان

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي گفت: مديران كاروان ها ملزم هستند كه در بدو ورود كاروان به سالن پرواز افراد مشكوك را به پليس معرفي كنند.
سردار علي مويدي درباره تمهيدات اين پليس براي كنترل حجاج بيت الله الحرام با بيان اين كه پيش از اعزام حجاج اقداماتي در مورد كنترل كاروان ها انجام گرفته شده است گفت: بر اين اساس روند تشويق و تنبيه دفاتر زيارتي و كارگزاران مرتبط اجرايي شده است.
وي با اشاره به استقرار دستگاه ايكس ري، بادي اسكنر و همچنين سگ هاي موادياب در 17 فرودگاه گفت: امسال سيستم كنترل غربالگري متقاضيان حجاج را نيز در نظر داريم.
به گفته مويدي سگ هاي موادياب براي بازرسي ساك هاي غيرهمراه استفاده مي شود.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي با بيان اين كه مديران كاروان ها ملزمند كه در بدو ورود كاروان به سالن پرواز افراد مشكوك را به پليس معرفي كنند، گفت: در سال گذشته موردي در خصوص حمل مواد مخدر از طرف حجاج اعلام نشده و اميدواريم امسال هم شاهد اين روند باشيم.
وي در ادامه از ممنوعيت حمل هرگونه محلول و آشاميدني از قبيل آب معدني، انواع شربت، محلول خاكشير، آبغوره و آب ليمو از سوي زائران بيت الله الحرام به كشور عربستان خبر داد و افزود: در صورت مشاهده حمل هرگونه آشاميدني، پليس از حمل آن جلوگيري خواهد كرد.
مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز با تاكيد بر اين كه انتقال هر نوع مواد مخدر و روان گردان به عربستان تحت هر شرايطي ممنوع است اعلام كرد: كشف مواد مخدر به هر ميزان از زائران حج، آنان را براي هميشه از سفر معنوي حج بازداشته و علاوه بر ابطال گذرنامه شان براي هميشه ممنوع الخروج مي شوند.
محمدمسعود زاهديان در حاشيه آيين معنوي بدرقه نخستين گروه زائران حج تمتع سال 90 تاكيد كرد: انتقال هر نوع مواد مخدر و روانگردان تحت هر شرايطي ممنوع است و در صورت مشاهده و برخورد با مسافران اينچنيني از خروج آنان از كشور جلوگيري و ويزاي آنان به كشور عربستان باطل خواهد شد و اجازه تشرف اين افراد به اين سفر معنوي داده نخواهد شد.
مديركل مقابله با عرضه ستاد افزود: براساس موضوع ماده 17 اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران علاوه بر ممنوع الخروج شدن اين افراد از كشور، گذرنامه آنان نيز توقيف خواهد شد، لذا لازم است افرادي كه به يكي از انواع مواد مخدر آلودگي دارند و قصد حمل آن را به عربستان دارند، كاملا به قوانين فوق آگاهي داشته باشند.

 



تدوين كتاب الفباي ترافيك براي نخستين بار

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تدوين كتاب الفباي ترافيك به همراه لوح فشرده ويژه نوآموزان براي نخستين بار خبر داد.
مهندس شهرام جباري زادگان با اشاره به تدوين كتاب الفباي ترافيك، گفت: اين كتاب به همراه لوح فشرده كه حاوي 10 كارتن ترافيكي است، در معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيك شهر تهران تهيه شده است.
وي افزود: اين كتاب حاوي واژه ها و اطلاعات ترافيكي است كه به نظر مي رسد كودكان با اين اطلاعات سروكار داشته باشند، بنابراين در اين كتاب با تصاوير كودكانه مفاهيم ترافيكي انتقال داده مي شود.
جباري زادگان با بيان اينكه كتاب الفباي ترافيك براي نوآموزان و دانش آموزان پايه اول دبستان شهر تهران تدوين شده است، اظهار كرد: از آنجايي كه تعداد دانش آموزان پايه اول دبستان شهر تهران 93 هزار نفر است، اين كتاب در تيراژ 100 هزار نسخه منتشر شده است، كه براي توزيع توسط ادارات آموزش و پرورش مناطق 22گانه در اختيار همه معاونت هاي حمل و نقل و ترافيك مناطق مختلف گذاشته شده است.
به گزارش ايسنا وي با بيان اينكه كتاب الفباي ترافيك گام به گام همزمان با الفباي فارسي به دانش آموزان آموزش داده مي شود، خاطرنشان كرد: در كشورهاي توسعه يافته بخشي از ساعات درسي دانش آموزان به اين موضوع اختصاص يافته است و دانش آموزان آنها را همزمان با آموزش هاي مختلف فرهنگ ترافيكي نيز مي آموزند.

 



مهاجمان مسلح در خرم آباد دو نفر را مجروح كردند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مهاجمان مسلح دو نفر را در خرم آباد به ضرب گلوله مجروح كردند و متواري شدند.
در اين حادثه دو برادر 27 و 30 ساله مورد اصابت هفت گلوله قرار گرفتند كه جهت درمان به بيمارستان منتقل شدند.
اين حادثه در سه راهي ميرملاس سبزه ميدان در حدود 100 متري پاسگاه پليس رخ داد.
مهاجمان با شليك گلوله و ايجاد درگيري خيابان را مسدود كردند و موجب ايجاد ترافيك شدند.
شاهدان عيني گفتند: به پليس 110 اطلاع داده بودند اما مأموران پليس با وجود اينكه پاسگاه كمتر از 100 متري محل حادثه قرار دارد آنقدر با تاخير در محل حضور پيدا كردند كه غائله ختم شد و مهاجمان متواري شدند.
برپايه اين گزارش، مجروحان حادثه با كمك مردم به بيمارستان انتقال يافتند.
اوايل مهرماه نيز مهاجمان مسلح يك نفر را در منزلش كشتند و از محل حادثه گريختند.

 



تا پايان سال تعداد كمپ هاي مجاز درمان اعتياد افزايش مي يابد

مديركل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور از برخورد جدي با كمپ هاي غيرمجاز در كشور خبر داد و گفت: تعداد كمپ هاي مجاز تا پايان سال افزايش مي يابد.
به گزارش فارس فرهاد اقطار با اشاره به اينكه پروتكل هاي درماني براي درمان معتادان به تمام كمپ هاي مجاز در سراسر كشور ارسال شده است، اظهار داشت: تمام مراكز، ملزم به اجراي اين پروتكل هستند و هيچ كمپي حق اجراي موارد غيرقانوني را ندارد.وي تصريح كرد: يكي از مشكلاتي كه سازمان بهزيستي طي سالهاي گذشته و در سال جاري با آن روبه رو بوده، وجود كمپ هاي غيرمجاز براي درمان معتادان بود كه در اين مراكز اقدامات غيرقانوني و غيرانساني از جمله كتك زدن معتادان انجام مي شود كه با هماهنگي هاي صورت گرفته اين كمپ ها به زودي جمع آوري مي شوند.
اقطار گفت: سازمان بهزيستي برنامه ريزي كرده است تا با همكاري NGOها و افرادي كه صلاحيت دارند، مجوز راه اندازي كمپ ها را صادر كند كه در همين راستا در حال حاضر حدود 100 هزار كمپ مجاز در كشور وجود دارد كه اين آمار تا پايان سال افزايش مي يابد.
مدير كل دفتر پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور افزود: براساس آمارهاي جمع آوري شده در حال حاضر حدود يك هزار كمپ غيرمجاز در كشور وجود دارد كه اميدواريم با همكاري دستگاههاي متولي و ناظر، اين كمپ ها جمع آوري شده تا نگراني خانواده ها برطرف شود.

 



ملاباشي: ترك تحصيلي ها از بهمن ماه سر كلاس مي روند

معاون دانشجويي وزارت علوم از آماده شدن چارچوب آيين نامه دانشجويان ترك تحصيلي در آبانماه خبر داد.
محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: دريافت اوليه آيين نامه دانشجوياني كه ترك تحصيل كرده اند آماده شده و چارچوب اين آيين نامه، آبانماه سال جاري اعلام مي شود.
وي افزود: در حال برنامه ريزي هستيم تا دانشجوياني كه ترك تحصيل كرده اند در بهمن ماه سال جاري سر كلاس هاي درس حاضر باشند.

 



وام شهريه دانشگاه ها50 درصدافزايش يافت

مدير امور دانشجويي صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از ارايه وام شهريه به دانشجويان پس از ثبت نام خبر داد.
علي اسكندري در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه امسال وام شهريه نسبت به سال گذشته حداقل 50 درصد رشد خواهد داشت، گفت: با توجه به افزايش 50 درصدي وام شهريه، دانشگاه ها مي توانند يا مبلغ وام دانشجويان يا تعداد افراد وام گيرنده را افزايش دهند.
وي با بيان اينكه اعتبار وام شهريه در دو مرحله به دانشگاه ها واريز خواهد شد، تصريح كرد: بخشي از اين اعتبار در مهرماه و بخشي ديگر نيز در آذرماه در اختيار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت.اسكندري در خاتمه تاكيد كرد: به دانشگاه ها توصيه شده است تا زمان دريافت وام از سوي صندوق از دانشجويان متقاضي وام شهريه، پولي به عنوان شهريه دريافت نكنند.

 



دانشكده در تصرف معترضان!

دانشجويان معترض تونسي در حمايت از دختري محجبه دانشكده خود را تصرف كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از آن كه مسئولان دانشكده ادبيات دانشگاه «سوسه» در 160 كيلومتري جنوب پايتخت از ثبت نام دختري با روبنده خودداري كردند، نزديك 200 دانشجوي معترض اين دانشكده را به تصرف خود درآوردند.با آن كه ماموران امنيتي در اطراف دانشكده مستقر بودند، اما دانشجويان توانستند با ورود به ساختمان دانشكده نظم آن را به هم بزنند.معترضان خواستار استعفاي «منصف بن عبدالعزيز»، رئيس دانشكده شدند. وي با استفاده از روبنده توسط دختران دانشجو به شدت مخالف است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14