(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 18 مهر 1390- شماره 20044

روسيه : آمريكا و ناتو بايد به اشغال افغانستان پايان دهند
سوريه گذرگاه مرزي خود را با تركيه بست
وعده تازه عبدالله صالح براي واگذاري قدرت مردم يمن: بازي سياسي است
فراخوان جنبش اعتراضي در آمريكا مردم! به ما ملحق شويد
استقرار تانك هاي سعودي در مناطق شيعه نشين عربستان
مردم بحرين : تا محاكمه آل خليفه كوتاه نمي آييم
رؤساي جمهور سودان شمالي و جنوبي براي تأمين امنيت مرزها به توافق رسيدند
هزاران نفر در آنكارا عليه سپر موشكي ناتو به خيابان ها ريختند
مخالفان دولت انگليس پل اصلي لندن را مسدود كردند
تظاهرات عليه برلوسكني در شهرهاي رم و ميلان
نظاميان حاكم مصر تحت فشار مردم ماده جنجالي قانون انتخابات را لغو كردند
جنگ خياباني انقلابيون ليبي براي تصرف كامل زادگاه قذافي
اعتراض نهادهاي حقوق بشري به رفتار ضدانساني صهيونيست ها با يك خانواده فلسطيني



روسيه : آمريكا و ناتو بايد به اشغال افغانستان پايان دهند

نماينده روسيه در سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) از آمريكا و ساير كشورها خواست نيروهاي خود را از افغانستان خارج كنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «دميتري راگوزين» با انتقاد شديد از آغاز بحث ها در ناتو در مورد تداوم حضور نظامي اين سازمان در افغانستان، گفت كه آمريكا و كشورهاي عضو ناتو بايد نيروهاي خود را از افغانستان خارج كنند. وي اعلام كرد، افغانستان بايد از مداخله خارجي در امور داخلي خود آزاد شود. به گفته راگوزين، آمريكا از نام ناتو براي اهداف سياست خارجي خود استفاده مي كند. نماينده دولت مسكو در ناتو خاطرنشان كرد: روسيه هيچگاه با تداوم حضور نظامي آمريكا و ناتو در افغانستان موافقت نخواهد كرد. روسيه بارها از اقدامات آمريكا و كشورهاي غربي در افغانستان انتقاد كرده است.

 



سوريه گذرگاه مرزي خود را با تركيه بست

سوريه در واكنش به رزمايش نظامي تركيه در مرز با اين كشور، گذرگاه مرزي خود با تركيه را مسدود كرد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه به نقل از منابع خبري تركيه، دمشق گذرگاه «تصيبين» در مرزهاي مشترك سوريه و تركيه را مسدود كرد.تصميم مقامات دمشق بر بستن گذرگاه مرزي با تركيه در پي آغاز رزمايش نظامي تركيه در مرز با اين كشور صورت گرفته است.دولت تركيه از روز شنبه رزمايش نظامي 9 روزه اي را با هدف آمادگي براي جنگ احتمالي آغاز كرده است.كارشناسان منطقه اين اقدام تحريك آميز از سوي تركيه را باعث بالا رفتن تنش ها ميان آنكارا و دمشق ارزيابي مي كنند.منابع خبري اظهار داشتند كه رجب طيب اردوغان در گفت وگو با مقامات آمريكايي به توافقاتي دست يافته كه در ازاي دريافت حمايت هاي كاخ سفيد عليه گروه پ ك ك فشارهاي بيشتري عليه نظام بشار اسد وارد كند.

 



وعده تازه عبدالله صالح براي واگذاري قدرت مردم يمن: بازي سياسي است

سرويس خارجي-
انقلابيون يمني با رد اظهارات اخير علي عبدالله صالح مبني بر كناره گيري از قدرت آن را فر يب رسانه اي خواندند و اعلام كردند كه اين سخنان در راستاي وقت كشي و انحراف انقلاب صورت مي گيرد.
مردم يمن بار ديگر تأكيد كردند كه سخنان ديكتاتور يمن مبني بر كناره گيري از قدرت دروغ و فريب است و براي اتلاف وقت صورت گرفته است. مردم يمن همچنين تصريح كردند كه به انقلاب مسالمت آميز خود تا سرنگوني علي عبدالله صالح ادامه خواهند داد و رئيس جمهور ديكتاتور يمن نخواهد توانست وقت كشي و يا مسير انقلاب را عوض كند. شيخ صادق الاحمر رئيس قبيله حاشد كه از بزرگ ترين مخالفان يمني است نيز تأكيد كرد كه انقلاب تا سرنگوني نظام ادامه خواهد داشت.
وي با اشاره به حمله نظاميان وابسته به عبدالله صالح به مردم تصريح كرد كه كشتارهايي كه نظاميان عبدالله صالح در حق مردم انجام مي دهند دليل واضحي است بر اينكه عبدالله صالح به جنايت عليه بشريت دست زده است.
نماينده سابق يمن نيز گفت، سخنان عبدالله صالح بازي جديد براي وقت كشي است.
وي افزود، علي عبدالله صالح مي خواهد توجه افكار عمومي داخلي و بين المللي را از انقلاب مردم يمن دور كند چرا كه وي بايد ماه ها پيش از قدرت كناره گيري مي كرد.
«علي محسن حميد» تصريح كرد، ديكتاتور يمن فضا را براي رويارويي جديد آماده مي كند چرا كه بار آخر كه كناره گيري از قدرت را عنوان كرد در مدت سه روز 120 نفر كشته شدند.
خبرگزاري رويتر نيز سخنراني علي عبدالله صالح و آمادگي مجدد وي براي كناره گيري از قدرت را تاكتيك تكراري او براي تلف كردن وقت دانست. اين خبرگزاري افزود، از آغاز انقلاب در يمن تاكنون علي عبدالله صالح بارها براي كناره گيري از قدرت اعلام آمادگي كرده است اما هر بار به بهانه اي از زير بار اين وعده فرار كرده است. پرسش روز در يمن اين است كه آيا عبدالله صالح اين بار هم به وعده خود عمل نخواهد كرد؟

 



همزمان با گسترش تظاهرات صورت گرفت
فراخوان جنبش اعتراضي در آمريكا مردم! به ما ملحق شويد

منابع خبري از گسترش تظاهرات و اعتراض هاي ضد سرمايه داري در نيويورك و ديگر شهرهاي آمريكا خبر مي دهندو جنبش اعتراضي از مردم خواسته اند كه به آنها بپيوندند.
همزمان با ورود به چهارمين هفته از اعتراض هاي ضد سرمايه داري آمريكا، منابع خبري از گسترش اين اعتراض ها در شهرهاي مختلف و در برخي مناطق حتي از وقوع درگيري بين پليس و معترضان خبر مي دهند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت، روز شنبه واشنگتن همچون ديگر شهرهاي آمريكايي شاهد برگزاري تظاهرات ضد وال استريت بود؛ در اين شهر هنگامي كه گروهي از معترضان قصد اشغال موزه ملي اين شهر را داشتند، پليس با گاز اشك آور به آنها حمله ور شد و چند نفر را نيز دستگير كرد. بر اساس اين گزارش، معترضان در واشنگتن با تشكيل جنبشي با عنوان «واشنگتن را اشغال كنيد» نسبت به سياست هاي دولت به شدت اعتراض دارند. جنبش اعتراضي «وال استريت را اشغال كنيد» از مردم خواسته اند كه براي گسترش اعتراض ها به منظور برقراري عدالت به تظاهركنندگان بپيوندند.
روزنامه انگليسي «ديلي ميل» نيز با انتشار اين خبر نوشت، پس از وقوع اين درگيري ها پليس در واشنگتن برقراري قانون منع آمد و شد را در دستور كار خود قرار داد. پليس واشنگتن با تأييد اين خبر تصريح كرد به معترضان اجازه انجام حركت هاي خشونت آميز نخواهد داد. پليس چندي پيش در شهر سياتل نيز معترضان را سركوب كرد.
شبكه خبري سي ان ان نيز گزارش داد، روز شنبه شهرهاي مختلف آمريكا همچون پورتلند، واشنگتن، آستين مينياپوليس، سياتل، آتلانتا، ساكرامنتو و لس آنجلس شاهد برگزاري تظاهرات اعتراضي به وجود شكاف طبقاتي در اين كشور بود. معترضان كه از جوانان جنبش «وال استريت را اشغال كنيد» الگو گرفته اند، به سياست هاي اقتصادي دولت «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به شدت اعتراض دارند.
برخي گزارش هاي رسيده حاكي است، اغلب معترضان آمريكايي همان افرادي هستند كه به اوباما رأي داده بودند!
همزمان، رسانه ها و شخصيت هاي سياسي بين المللي در حال تحليل اوضاع بحراني حاكم بر آمريكا هستند، در همين رابطه «نانسي پلوسي»، رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا و از چهره هاي مطرح حزب دموكرات آمريكا طي سخناني از قيام مردم آمريكا حمايت كرد!
رئيس نمايندگان دموكرات مجلس نمايندگان آمريكا تصريح كرد: «من از جنبش تسخير وال استريت كه از اواسط سپتامبر و از شهر نيويورك آغاز شده حمايت مي كنم.... تغيير آغاز شده و من از شعارهاي معترضان نيز حمايت مي كنم.»
وي با اشاره به اوضاع وخيم اقتصادي آمريكا گفت: «اين وضعيتي نيست كه مردم آمريكا بتوانند آن را تحمل كنند؛ اوضاع بايد تغيير كند.»
پيش از اين «جرج سوروس»، ميلياردر صهيونيست و طراح انقلاب هاي رنگي دنيا نيز از معترضان آمريكايي به طور تلويحي حمايت كرده بود. حتي اظهارات اخير «باراك اوباما» كه طي آن ضمن اعتراف به وجود بحران اقتصادي با مردم همدردي كرده بود نيز در قالب حمايت از معترضان تلقي مي شود.
حمايت هاي ظاهري برخي شخصيت هاي سياسي مطرح آمريكا از اعتراض هايي كه در واقع همين افراد را نشانه رفته اند، باعث شده گروهي از تحليلگران از وجود خطر مصادره شدن اين بيداري خبر بدهند.
برخي از سياستمداران آمريكايي نيز در تلاشند با استفاده از اين اعترا ض ها به برخي اهداف سياسي و انتخاباتي خود دست يابند.
گفتني است قيام آمريكا ابتدا در تاريخ 26 شهريور از نيويورك به دنبال تشكيل جنبشي با نام «وال استريت را اشغال كنيد» آغاز و به سرعت به سرتاسر آمريكا سرايت كرد. مردم به بحران بيكاري، فساد، نابرابري هاي اجتماعي، فقر، كمبود مسكن، جنگ و... به شدت اعتراض دارند. به اعتقاد معترضان تمام امكانات در دست يك درصد از جمعيت آمريكا (ثروتمندان و شركت ها و بانك ها) قرار دارد و آنها با اينكه 99 درصد بقيه جامعه هستند از كمترين امكانات لازم برخوردارند. معترضان تأكيد كرده اند، تمام زمستان به اعتراض ها ادامه خواهند داد. آنها اعلام مي كنند «اوباما» در واقع نماينده آن يك درصد است چرا كه سياست هاي وي به نفع آن يك درصد و به ضرر 99 درصد جامعه آمريكاست.
خبر آخر اين كه، معترضان نيويوركي پس از انتشار خبري مبني بر اخراج 700 نفر از كاركنان مدارس اين شهر خشمگين شده در اطراف وال استريت عليه دولت شعار دادند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني «سي بي اس نيوز»، معترضان فرياد مي زدند، اخراج اين تعداد از كاركنان به بهانه جبران كسري بودجه، باعث كاهش چشمگير كيفيت آموزشي مي شود.




 



از وحشت گسترش اعتراض ها صورت گرفت
استقرار تانك هاي سعودي در مناطق شيعه نشين عربستان

دولت عربستان از وحشت گسترش اعتراض هاي مردمي تانك هاي خود را در مناطق شيعه نشين اطراف شهر قطيف مستقر كرد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، نيروهاي مسلح عربستان كه به دستور مقامات اين كشور به شهر بحران زده قطيف اعزام شده اند، در مناطق حساس اين شهر مستقر شدند.
به گفته شاهدان عيني از چند روز گذشته ستون هاي نظامي، شامل كاميون هاي حامل سرباز، نفربر و تانك به سوي شرق عربستان حركت كرده و در منطقه مستقر شدند.
براساس اين گزارش، مقام هاي آل سعود كه در ناآرامي هاي اخير در مناطق شيعه نشين از مقاومت مخالفان خود غافلگير شده اند، ترجيح دادند، همانند بحرين از مشت آهنين براي سركوب اعتراض ها و جلوگيري از گسترش ناآرامي ها سود ببرند.
خبرهاي دريافتي نيز حاكي است با وجود استقرار نظاميان آل سعود در شرق عربستان، مناطق «مياس»، المدني، «البحاري» همچنان ناآرام است و نيروهاي آل سعود براي ايجاد رعب و وحشت از گلوله هاي جنگي استفاده مي كنند.
همچنين نيروهاي سعودي، با برپايي نقاط ايست و بازرسي در شهر قطيف تلاش مي كنند، آرامش را به اين منطقه باز گردانند، در حالي كه با تظاهرات جوانان در مناطق الشويكه، الربيعه و صفوي روبه رو شده اند كه طي آن تظاهركنندگان، آزادي افراد بازداشت شده را خواستارند.
بر اين اساس درگيري هاي پراكنده اي ميان جوانان خشمگين قطيف و نيروهاي ضد شورش در بازار اين شهر گزارش شده است و نظاميان سعودي با تيراندازي هوايي سعي در متفرق كردن تظاهركنندگان در شنبه شب داشتند.
از سوي ديگر، تشديد سركوب اعتراضات مردمي در مناطق شرقي، انتقادات فراواني را از عملكرد رژيم آل سعود به همراه داشته است.
«شيخ حسن الصفار» از فعالان سياسي برجسته عربستان با محكوميت قلع و قمع مخالفان در اين كشور اظهار داشت؛ اقدامات رژيم عربستان، در راستاي فرقه گرايي و برانگيختن احساسات مذهبي پس از وقايع اخير العواميه است و از نظر ما محكوم است.
اين فعال عربستاني، بيانيه اخير وزارت كشور عربستان را نوعي تحريك احساسات پاك مذهبي مردم عنوان كرد و گفت: بيانيه وزارت كشور عربستان به خشونت هاي قومي و سياسي در منطقه دامن زد و آن را شعله ورتر كرد.
از سوي ديگر «وليد آل سليس» يك فعال حقوقي عربستان نيز گفت: بيانيه وزارت كشور تاثيرات منفي در روابط شهروندان عربستاني با يكديگر دارد، زيرا مقامات بايد در راستاي برابري و اصلاحات حركت كنند.
دولت عربستان روز جمعه در اقدامي تحريك آميز با صدور بيانيه اي، حوادث اخير در شهر العواميه را به كشورهاي خارجي نسبت داد و از ساكنان منطقه خواست تا وابستگي خود به كشورشان را نشان دهند.
اين در حالي است كه «آيت الله شيخ نمر باقرآل نمر» امام جمعه منطقه العواميه گفت: ادعاها درباره دست داشتن بيگانگان درناآرامي هاي اخير شرق عربستان بي اساس است و نيروهاي امنيتي سعودي، خود مسئول بحران و حوادث خشونت بار هستند.
وي تاكيد كرد: عوامل سعودي با بازداشت گسترده مردم به ويژه افراد مسن، در راستاي اقدامات تحريك آميز حركت مي كنند و اگر بازداشت ها بي حساب نبود، بحران هاي اخير به وجود نمي آمد.
النمر يادآور شد: اگر رژيم سعودي خواهان مهار بحران در منطقه است، بايد نيروهاي سپر جزيره را از بحرين خارج و بازداشت شدگان سياسي را آزاد كند و از تعقيب اهالي كه در تظاهرات مسالمت آميز شركت كرده اند، دست بردارد.

 



مردم بحرين : تا محاكمه آل خليفه كوتاه نمي آييم

انقلابيون بحريني تاكيد كردند كه مبارزات مردمي تا سرنگوني رژيم آل خليفه و محاكمه آنها به سبب ارتكاب جنايات ادامه دارد و مردم تسليم نخواهند شد.
مردم بحرين با برگزاري تظاهرات و تجمعات مردمي در مناطق مختلف منامه و ديگر شهرهاي بحرين بار ديگر به پايبندي خود بر ادامه مبارزات و قيام مردمي تاكيد كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار «مرگ بر آل خليفه»، «مرگ بر حكام آل سعود» مي دادند خواستار سرنگوني نظام و دخالت نكردن بيگانگان در امور داخلي كشورشان شدند.
مردم بحرين پس از به شهادت رسيدن نوجوان 16 ساله بحريني در جريان تظاهرات چند روز اخير بر مخالفت ها و اعتراض ها نسبت به جنايات آل خليفه افزوده اند و تاكيد كرده اند كه عقب نشيني نخواهند كرد.
اين در حالي است كه ائتلاف 14 فوريه بحرين با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه رژيم بحرين مشروعيت خود را از دست داده است و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و ديگر كشورهاي غربي بايد در قبال جنايات رژيم بحرين پاسخگو باشند.
در اين بيانيه آمده است: آل خليفه و آل سعود همچنان به گزينه امنيتي و نظامي در حل مشكلات سياسي كشور ادامه مي دهند و غربي ها منافع خود را در بحرين و مناطق شرقي در شبه جزيره عربي در خطر مي بينند، زيرا بيداري اسلامي و انقلاب مردمي از بحرين به مناطق نفت خيز شرق عربستان سرايت كرده است.
در اين بيانيه تاكيد شده است: هيچ گفت وگويي با قاتلان و جنايتكاران در كار نخواهد بود و هر تلاش پشت پرده اي در اين زمينه خودكشي محسوب مي شود و مردم تا سرنگوني رژيم و محاكمه حمد بن عيسي آل خليفه و عوامل وابسته به رژيم وي به تحركات خود ادامه مي دهند.
ائتلاف 14 فوريه بحرين همچنين اظهار داشت: مردم و جوانان بحريني و ديگر گروه هاي سياسي به محاكمه حمد بن عيسي آل خليفه، سلمان بن حمد آل خليفه وليعهد و ديگر اركان رژيم به سبب ارتكاب جنايات و كشتار جمعي اصرار دارند و ما به تلاش ها براي محاكمه آنها در دادگاه هاي بين المللي ادامه خواهيم داد.
از سوي ديگر «صدرالدين القپانچي» امام جماعت مسجد نجف گفت: بحران بحرين روز به روز پيچيده تر مي شود و مقامات بحرين با صدور احكام عليه مخالفان عنادورزي مي كنند. سازمان هاي حقوق بشري چرا حمايتي از مردم بحرين نمي كنند؟ از اين ملت مظلوم بايد دفاع كرد.

 



رؤساي جمهور سودان شمالي و جنوبي براي تأمين امنيت مرزها به توافق رسيدند

رؤساي جمهور سودان جنوبي و شمالي از توافق دو كشور براي حفظ امنيت در مرزهاي مشترك خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، «عمر حسن البشير» و «ميارديت سالواكر» در نشست مشترك خبري خود در خارطوم اعلام كردند: ديگر ميان سودان جنوبي و شمالي جنگي در نخواهد گرفت.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، در يك تحول آشكار در روابط دو سودان، سالواكر رئيس جمهور سودان جنوبي روز شنبه در رأس يك هيئت عالي رتبه سياسي وارد خارطوم شد و مورد استقبال عمرالبشير قرار گرفت.
سفر رئيس جمهور سودان جنوبي به خارطوم كه پس از سه ماه تنش و ناآرامي در مرزهاي دو كشور صورت مي گيرد، نشانگر تغيير مثبتي در روابط جوبا و سودان است.
براساس اين گزارش از سه ماه پيش كه سودان جنوبي تشكيل شد،روابط دو كشور همواره بر سر مسائل مختلف دچار تنش و اختلاف بود و خارطوم و جوبا در مورد امنيت مرزها و تقسيم منافع نفتي نتوانسته بودند به توافق مشتركي دست يابند.
اما در كنفرانس مشترك خبري رؤساي جمهور سودان شمالي و جنوبي، سالواكر با تاكيد براينكه گفت وگو و مذاكره تنها راه براي حل و فصل مسائل موجود ميان دوطرف است متذكر شد، هركس كه براي شروع دوباره جنگ ميان سودان جنوبي و سودان تلاش كند، در حقيقت دشمن مشترك ما است.
وي اضافه كرد: ما به تعهدات خود مبني بر عدم بازگشت دوباره به جنگ و درگيري پاي بند هستيم و اميدواريم بتوانيم با مشكلات روبه رو شويم و راهكارهايي را براي حل آنها بيابيم.
عمر البشير رئيس جمهور سودان نيز عزم دولت خود را بر برقراري روابط حسنه با سودان جنوبي اعلام كرد و گفت: دولت سودان علاوه بر ايجاد روابط تجاري با سودان جنوبي، خواهان اين است كه بندر «پورت» سودان براي صادرات با جوبا داير شود.

 



هزاران نفر در آنكارا عليه سپر موشكي ناتو به خيابان ها ريختند

ده ها هزار نفر از مردم تركيه با برگزاري تظاهرات گسترده در آنكارا پايتخت اين كشور مخالفت خود را با استقرار سامانه موشكي ناتو در تركيه اعلام كردند.
تظاهركنندگان كه از نقاط مختلف تركيه به آنكارا آمده بودند شعار مي دادند، «نمي خواهيم سپر اسرائيل بشويم»، سپر موشكي نمي خواهيم، «صلح و امنيت مي خواهيم».
تظاهركنندگان اظهار داشتند كه بودجه سپرموشكي بايد براي آموزش و پرورش و نيازهاي اقتصادي و رفاهي مردم تخصيص يابد. در اين تظاهرات كه اقشار مختلف مردم در آن شركت كرده بودند، تظاهركنندگان اعتراض خود را نسبت به استقرار سامانه رادار سپر موشكي ناتو در روستاي كوره جيك اعلام و خشونت عليه زنان و ساخت نيروگاه هاي آبي در مناطق جنگلي شمال غرب تركيه را نيز محكوم كردند.
اين تظاهرات تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد و بدون هيچ درگيري به پايان رسيد.

 



مخالفان دولت انگليس پل اصلي لندن را مسدود كردند

صدها نفر از مخالفان سياست هاي اقتصادي دولت انگليس ديروزيكي از پل هاي مشهور شهر لندن را مسدود كردند .
به گزارش خبرنگار ايرنا، معترضان كه اكثرا جوان بودند مطابق وعده قبلي با فرارسيدن ساعت 13 به وقت محلي(30/15 به وقت تهران) پل مشهور«وست مينستر» لندن را كه دو سوي رودخانه تايمز را در نزديكي پارلمان انگليس به هم وصل مي كند، به اشغال خود در آوردند.
معترضان كه عمدتا به برنامه خصوصي سازي سازمان بهداشت و درمان ملي انگليس (ان اچ اس) معترض بودند عليه اين برنامه و ضرورت حفظ اين سازمان عمومي شعار دادند.
آنان همچنين پلاكاردهاي متعددي در دست داشتند كه بر روي آنها نوشته شده بود: «ان اچ اس» فروشي نيست، «ان اچ اس» را حفظ كنيد، دست از سر سازمان بهداشت و درمان ما برداريد، بهداشت و درمان مجاني حق همه مردم است، مردم مقدم بر سود اقتصادي هستند و ...
تعدادي از معترضان لباس هاي پزشكي و پرستاري پوشيده بودند و برخي نيز سر و صورت خود را با رنگ و به نشانه جراحت و بيماري قرمز كرده بودند .
دولت، انجام اصلاحات در سازمان بهداشت و درمان ملي را براي صرفه جويي در هزينه ها ضروري مي داند ولي مخالفان معتقدند كه اين اصلاحات به معناي خصوصي سازي اين سازمان قديمي و محروم شدن بسياري از مردم از خدمات درماني رايگان خواهد بود .

 



تظاهرات عليه برلوسكني در شهرهاي رم و ميلان

موج اعتراض ها عليه برلوسكني با برپايي تظاهرات در رم و ميلان گسترش يافت.
به گزارش خبرگزاري ها، ده ها هزار كارمند ادارات دولتي ايتاليا روز شنبه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي و برنامه رياضت اقتصادي دولت در رم پايتخت اين كشور تظاهرات كردند.
بر پايه اين گزارش، كارمندان دولتي و بخش آموزش و علوم ايتاليا ديروز نيز به دنبال فراخوان اتحاديه كار (سي جي آي ال) به همراه دانشجويان دانشگاه ها عليه سياست هاي دولت برلوسكني در شهر رم و ميلان تظاهرات كردند. معترضان از سراسر ايتاليا با بيش از 600 اتوبوس و قطار ويژه به پايتخت آمدند تا به سياست هاي دولت مبني بر كاهش درآمدها، افزايش ماليات، بالا بردن سن بازنشستگي زنان و كاهش 300 هزار نفري كارمندان دولت تا سال 2013 ميلادي اعتراض كنند.
از سوي ديگر و در حالي كه موج اعتراضات عليه برلوسكني، سياست ها و فساد اخلاقي او از ديگر شهرها به رم پايتخت ايتاليا نيز سرايت كرده، طيف مخالفان وي به اعضاي جناح حاكم و طرفداران سابق وي نيز گسترش يافته است.
شبكه تلويزيوني الجزيره در اين باره گزارش داد اعمال فشارها بر برلوسكني براي اعلام استعفا صرفاً به مخالفان وي محدود نمي شود بلكه برخي از محافل داخل جناح حاكم نيز وي را براي اعلام استعفا تحت فشار قرار داده اند.

 



نظاميان حاكم مصر تحت فشار مردم ماده جنجالي قانون انتخابات را لغو كردند

شوراي نظامي حاكم بر مصر تحت فشار افكار عمومي و پس از تظاهرات پياپي احزاب و گروه ها، ماده جنجالي قانون انتخابات را لغو كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، براساس ماده 5 قانون انتخابات، يك سوم از كرسي هاي پارلمان مصر به نامزدهاي مستقل اختصاص مي يافت و اگر اين ماده حذف نمي شد، احزاب سياسي از دستيابي به يك سوم كرسي ها محروم مي شدند.
گزارش شبكه خبري الجزيره حاكي است؛ با لغو اين ماده از سوي شوراي عالي نيروهاي مسلح و دولت موقت «عصام شرف»، احزاب و گروه هاي سياسي در انتخابات قانون گذاري مصر كه در ماه نوامبر (آذرماه) برگزاري خواهد شد، مي توانند براي كسب كرسي هاي پارلماني با يكديگر به رقابت بپردازند.
از سوي ديگر، شبكه خبري العربيه گزارش داد: اين ماده با اعتراض احزاب به ويژه حزب «عدالت و آزادي» وابسته به اخوان المسلمين روبه رو بود، زيرا براساس آن اشخاص مي توانستند به صورت مستقل در انتخابات پارلماني نامزد شوند.
همچنين اصلي ترين انتقاد احزاب مصري در اين مسئله اين بود كه زمينه بازگشت عوامل رژيم سابق از جمله «عمر سليمان» رئيس سازمان اطلاعات و امنيت رژيم مخلوع مبارك را فراهم مي كرد.
اين در حالي است كه بسياري از احزاب و گروه هاي سياسي مصر طي هفته هاي اخير با انتقاد شديد از ماده 5 قانون انتخابات، تهديد كرده بودند كه اگر اين ماده لغو نشود، انتخابات آينده پارلماني را تحريم خواهند كرد.
اصلاح قانون انتخابات مهم ترين چالش احزاب و شوراي نظامي مصر در هفته هاي اخير بود.
از سوي ديگر تحليل گران، عقب نشيني شوراي نظامي مصر و اعلام لغو ماده 5 قانون انتخابات كه مورد اعتراض احزاب مصري و جريان هاي مردمي بود را با وجود اينكه گامي مثبت به شمار مي آورند، اما به نظر نمي رسد كه نقطه پاياني بر اعتراضات دراين كشور باشد.
اگرچه عقب نشيني تاكتيكي شوراي عالي نيروهاي مسلح در مصر موفقيت آميز ارزيابي شده است، بايد در اين روزها در انتظار واكنش احزاب مصري در قبال اصلاح اخير در قانون انتخابات باشيم.
در همين حال «محمد سعدالكتاني» دبيركل حزب آزادي و عدالت مصر، در واكنش به لغو ماده 5 قانون انتخابات، عنوان كرد: احزاب و تشكل هاي سياسي مصر، طي نشست اخير خود با شوراي عالي نيروهاي مسلح، تمام مسائل و قضاياي مربوط را بررسي كردند و فرماندهان نظامي قول همكاري و رسيدگي به آن را دادند.وي گفت: حزب آزادي و عدالت پنج خواسته را مطرح كرد كه لغو ماده 5 قانون انتخابات، لغو قانون حالت فوق العاده، تعيين جدول زماني انتخابات و كناره گيري نظاميان و واگذاري قدرت به مردم از جمله آنها بود و شوراي نظامي فقط به لغو اين ماده اكتفا كرد.

 



جنگ خياباني انقلابيون ليبي براي تصرف كامل زادگاه قذافي

انقلابيون ليبيايي پس از تصرف مناطق جديد «سرت» از جمله دانشگاه اين شهر، آخرين پايگاه هاي حاميان «معمر قذافي» را با سلاح هاي سبك و سنگين زيرآتش گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، نبردهاي شديد خياباني همچنان در سرت ادامه دارد و نيروهاي انقلابي توانستند در پيشروي خود به سمت مركز شهر، پس از تصرف دانشگاه سرت حلقه محاصره هواداران قذافي را تنگ تر كنند. طبق آخرين گزارش ها، پايگاه هاي اصلي هواداران ديكتاتور ديروز با سلاح هاي سبك و سنگين به شدت زير آتش قرارگرفت.
اين در حالي است كه تك تيراندازان ديكتاتور نيز به مقابله با نيروهاي انقلابي مشغول هستند. شهر سرت زادگاه قذافي است و نيروهاي شوراي انتقالي ليبي از مدت ها پيش در تلاش هستند كه اين شهر را تحت كنترل خود درآورند.
گزارش هاي ارسالي حكايت از آن دارند كه سرت به زودي تحت كنترل كامل انقلابيون درخواهد آمد.به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «جلال الدغيلي» وزير دفاع شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد با توجه به پيشرفت نيروهاي انقلابي در نبرد با گردان هاي قذافي، جنگ در اين كشور به زودي پايان خواهد يافت.
از شهر تحت محاصره «بني وليد» نيز خبر مي رسد كه نيروهاي انقلابي منتظر تصرف شهر سرت توسط همرزمان خود هستند تا حمله همه جانبه اي را براي تسخير سرت آغاز كنند.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري مهر، ديروز «ويليام فاكس» و «ايناتسو لاروسا» وزيران دفاع انگليس و ايتاليا در طرابلس با «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي ديدار و گفت وگو كردند. اروپايي ها نگران منافع خود در ليبي جديد هستند و با اين سفرها، قصد دارند دوباره جاي پاي خود را در صنايع نفتي و غيرنفتي ليبي محكم كنند.

 



اعتراض نهادهاي حقوق بشري به رفتار ضدانساني صهيونيست ها با يك خانواده فلسطيني

سرويس خارجي -
برخورد خشونت بار پليس رژيم صهيونيستي با يك خانواده فلسطيني و اخراج آنان از منزل مسكوني شان و پخش تصاوير آن در اينترنت انتقادهاي شديد سازمان ها و نهادهاي حقوق بشري را برانگيخت.
تصاوير منتشر شده در اينترنت كه نشان مي دهد نيروهاي پليس ويژه اسرائيل به منزل يك خانواده فلسطيني يورش برده و براي اخراج آنها به ضرب و شتم اعضاي خانواده از جمله مادر خانواده در مقابل فرزندانش پرداخته موجي از انتقادها و محكوميت ها در مجامع و محافل حقوق بشري به وجود آورد.
در اين منزل نيروهاي صهيونيست بدون توجه به گريه هاي كودك، مادر و پدر اين كودك را كتك زدند.
سازمان هاي حقوق بشري بامحكوم كردن اين جنايات ضد بشري از سازمان ملل و ديگر نهادهاي بين المللي خواستند هرچه سريع تر براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي چاره اي بينديشند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي در تازه ترين اقدام نژادپرستانه خود اقدام به احداث 300 واحد مسكوني جديد در قدس اشغالي كرده و به همين دليل به اخراج فلسطيني ها مبادرت مي كند.
اين رژيم اواخر ماه گذشته نيز موافقت با احداث 1100 واحد مسكوني در قدس شرقي را اعلام كرده است.
شهرك نشين هاي صهيونيست نيز در سايه پشتيباني نيروهاي امنيتي و پليس رژيم صهيونيستي به قبرستان ها و مكان هاي مقدس مسلمانان در شهر ساحلي يافا حمله كرده و با تخريب اين اماكن جملات توهين آميزي عليه مسلمانان نوشتند.
صهيونيست هاي افراطي همچنين تهديد كردند كه تمامي مساجد فلسطينيان را به آتش خواهند كشيد و قبرستان هاي مسلمانان را منفجر خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14