(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 مهر 1390- شماره 20045

حديث دشت عشق
در انتظار حمايت صدهزار نفري شكست بحرين براي تداوم صدرنشيني تيم ملي
اخبار كوتاه از فوتبال
رقابت 20هزار معلول در سراسر كشور
خسروي وفا: اشكالات را برطرف مي كنيم تا كميته شكست تشكيل ندهيم
با استعفاي مهماندوست موافقت شد ليست 9 نفره براي سرمربيگري تيم ملي تكواندو
نخستين مدال ايران در مسابقات ووشو قهرماني جهان
قرارداد سرمربي تيم ملي بسكتبال تمديد نشد ماتيچ ايران را ترك كرد
ورزشكاران رژيم صهيونيستي در آنكارا« هو» شدند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «علي درويشي»
آسماني مرد خاكي پوش
شهيد «علي درويشي»، سال 1341 در خانواده اي متعهد و مذهبي در شهر كوهبنان چشم به جهان گشود. او فرزند دوم خانواده اي زحمتكش بود. در دوران تحصيلات، ضمن تحصيل به پدرش در كار كشاورزي كمك مي كرد. او بعد از پايان تحصيلات ابتدايي به علت شغل پدرش در معدن، به روستاي طرز، راور رفت و از ادامه تحصيل بازماند، پس از مدتي آنها مجددا به كوهبنان نقل مكان كردند و در محله دهمير ساكن شدند و در همان سال ها علي با شركت فعال در هيئت هاي مذهبي و كلاس هاي قرآن و مساجد به مرحله جديدي از زندگي قدم گذاشت. با آغاز جنگ تحميلي و اعزام نيرو به جبهه، برادر بزرگ او به جبهه اعزام گرديد و علي در غياب برادر يار و ياور پدر و مادر و زن و فرزندان برادرش بود و از هيچ كوششي براي كمك به آنها دريغ نمي ورزيد. هنوز سه ماهي از رفتن برادرش نگذشته بود كه علي نيز خود را براي خدمت سربازي آماده كرد و به جبهه اعزام شد. او پس از رشادت هاي فراوان در عمليات ثامن الائمه در تاريخ 5/7/1360 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



در انتظار حمايت صدهزار نفري شكست بحرين براي تداوم صدرنشيني تيم ملي

تيم ملي فوتبال كشورمان در حالي براي تداوم صدرنشيني در گروه E از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا به پيروزي مقابل بحرين مي انديشد كه بيش از هميشه به همراهي تماشاگراني همدل نيازمند است.
تيم ملي فوتبال كشورمان سه شنبه شب سومين ديدار خود در مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا رامقابل بحرين برگزار مي كند، تيمي كه مانع از صعود تيم كشورمان به جام جهاني 2002 شد اما در دوره بعدي رقابت ها تاوان خوش رقصي خود براي عربستاني ها را داد و در ورزشگاه آزادي تماشاگر جشن صعود يكصد هزار نفري ايران به جام جهاني 2006 شد.
شب تلخ منامه
و خوش رقصي بحريني ها
بدون شك تلخ ترين شب فوتبال ايران، شب شكست تيم «ميروسلاو بلاژويچ» در منامه بود. در آن شب هيچ چيز به سود فوتبال ايران نبود، نه ميزباني بحريني ها، نه قضاوت «كارلوس گونزالز» گواتمالايي، نه بازي آسمانخراش هاي «چيرو» و نه... در آن شب تلخ ما 3 بر يك به بحرين باختيم تا عربستان به لطف برتري پرگل مقابل تايلند به جام جهاني برود. ما باختيم و آن باخت در ذهن مان به خاطره اي تلخ مبدل شد. از آن تاريخ تا به امروز كمتر ايراني فوتبالدوستي است كه رقص بازيكنان بحريني با پرچم عربستان را از ياد برده باشد. از آن تاريخ تا به امروز ايراني ها هميشه دوست دارند در ميدان فوتبال بحرين مقابل تيم كشورمان «بازنده» باشد.
شكست بحرين براي تداوم صدرنشيني
تيم ملي فوتبال كشورمان تا پيش از رويارويي با بحرين در هفته سوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با چهار امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به تيم بحرين كه همين تعداد امتياز را كسب كرده اما تفاضل گلش 2+ است، رتبه نخست گروه E رقابت ها را در اختيار دارد. در حال حاضر بحرين نزديك ترين رقيب تيم ملي فوتبال كشورمان در گروه E مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسياست و براي يكه تازي در اين گروه بايد بحريني ها را شكست دهيم. با پيروزي در اين بازي دور رفت از مرحله سوم مسابقات انتخابي جام جهاني را با صدرنشيني در گروه مان پشت سر مي گذاريم و با روحيه اي مضاف خود را براي ديدارهاي دوربرگشت مسابقات آماده مي كنيم.
تيم ملي در انتظار
يار دوازدهم واقعي!
تيم ملي فوتبال كشورمان هرچقدر هم كه قوي باشد، در مصاف با تيمي چون بحرين كه در زمين فوتبال براي رسيدن به پيروزي به ضد فوتبال هم روي مي آورد به تواني مضاعف نياز دارد، تواني كه از روي سكوها به داخل زمين برسد و به ساق پاي شاگردان كي روش انرژي بدمد، چيزي شبيه همان حمايتي كه از تيم ملي در بازي با اندونزي شد. اين بار هم تيم ملي و «كارلوس كي روش» چشم به راه تماشاگران هستند، تماشاگراني كه بدون توجه به نام حريف فقط از تيم كشورشان حمايت كنند و بس. تماشاگراني كه آب به آسياب دشمن نريزند و تماشاگراني كه ...
بحرين تيم يكصد و دوم جهان
و يازدهم آسيا
تيم ملي فوتبال بحرين تا آستانه حضور در جام جهاني 2010 پيش رفت اما با قبول شكست مقابل نيوزلند فرصت سفر به آفريقاي جنوبي را به اين تيم گمنام در فوتبال جهان داد. بحرين كه يكي از تيم هاي همگروه كشورمان در مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014در قاره آسياست، هم اكنون رتبه 102رده بندي فدراسيون جهاني فوتبال و يازدهم آسيا را در اختيار دارد. بحرين در بهترين شرايط خود تا رتبه 44 رنكينگ فيفا بالا آمده و در بدترين حالت تا رتبه 139 اين رده بندي سقوط كرده است.
هدايت تيم ملي فوتبال بحرين در حال حاضر بر عهده «پيتر تيلور» است. اين مربي 58 ساله انگليسي پيش از اين در تيم هايي چون برادفورد، كريستال پالاس، زير 21 سال انگليس و... فعاليت كرده است.
ايران 6- بحرين 4
تيم هاي ملي فوتبال ايران و بحرين تا به امروز 13 بار با هم بازي كرده اند. در اين بين تيم كشورمان شش بار مقابل بحريني ها به پيروزي رسيد، چهار بار شكست خورده و در سه بازي به نتيجه تساوي رضايت داده است.
در اين 13 بازي تيم كشورمان 23 بار دروازه بحرين را گشوده و در مقابل 11 گل دريافت كرده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش: احساسات فوتبال ايراني را كنار بگذاريم، پيروز مي شويم
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: اگر با ذهنيت فوتبالي و به دور از احساسات فوتبال ايراني ارائه دهيم، برابر بحرين پيروز خواهيم شد.
كارلوس كي روش پيش از ديدار ايران برابر بحرين، اظهار كرد: مهم ترين نكته اي كه بايد براي اين بازي در نظر بگيريم اين است كه ما قدرت كافي براي پيروزي در اين ديدار را خواهيم داشت، خيلي خوب كار كرده ايم و آماده اين ديدار هستيم. چيزي كه بايد در بازي امروز انجام دهيم اين است كه بدون تفكر احساساتي به مصاف حريف برويم و با ذهنيت فوتبالي و به دور از احساسات فوتبال ايراني ارائه دهيم و آن وقت ايمان دارم كه پيروز شويم. وي در پايان گفت: اميدوارم مردم به ورزشگاه بيايند و ركورد 76 هزار تماشاگر در بازي با اندونزي را بشكنند. مطمئن هستم ديدارامروز بازي خيلي خوبي خواهد شد. ما با ذهنيت فوتبالي مان مي توانيم نتيجه دلخواه را كسب كنيم.
سرمربي بحرين: براي فوتبال آمده ايم نه وقت كشي
سرمربي تيم ملي فوتبال بحرين گفت: ما براي انجام فوتبال به ايران آمده ايم نه وقت كشي. مارتين تيلور در خصوص مصاف با تيم ملي ايران اظهار داشت: بازي امروز بسيار مشكل است وقتي قرعه كشي اين رقابت ها اعلام شد مشخص شد كه ايران شانس اول صعود است. اما من به تيم خودم اميدوارم چون شروع خوبي داشتيم.تيلور در خصوص اينكه از بحرين اين ذهنيت وجود دارد كه وقت تلف مي كند، آيا در برنامه هاي اين تيم تغييري در شيوه بازي به وجود آمده يا خير، گفت: ما براي فوتبال بازي كردن به ايران آمده ايم نه وقت تلف كردن. اگر موقعيت داشته باشيم به دنبال آن مي رويم و اگر توپ دست ايران باشد، سعي مي كنيم آن را بگيريم. دنبال از دست دادن زمان نيستيم و مي خواهيم براي صعود امتياز بگيريم.
نكونام: عمدي باشد، توپ را بيرون نمي زنيم
كاپيتان تيم ملي ايران گفت: مردم ايران به خاطر حركت زشتي كه بحريني ها در سال 2001 انجام دادند، بر روي اين تيم حساس هستند و اين بهترين انگيزه براي ما در ديدار امروز خواهد بود.
جواد نكونام گفت: ما سبك تيم هاي عربي را مي دانيم. وقت تلف كردن و به وجود آوردن شرايط نابرابر از قديم شيوه اين تيم ها بوده است. مي دانيم اگر آن ها مطمئنا در بازي هم از اول تا آخر، خودشان را روي زمين مي اندازند اين شگرد آن هاست. آن ها چون مي دانند نمي توانند به لحاظ فوتبال برابر ما مقاومت كنند، دست به چنين كارهايي مي زنند، با اين حال ما اين ذهنيت را داريم كه اگر آن ها بي جهت خودشان را بر روي زمين بيندازند، ما توپ را بيرون نخواهيم انداخت.
ديدار مرگ و زندگي فرانسه و بوسني
مرحله انتخابي يورو 2012 در حالي امشب به پايان مي رسد كه ضمن مشخص شدن تيم هاي نخست صعود كننده به دور پاياني اين رقابت ها، چهره بهترين تيم دوم و تيم هايي كه به مرحله حذفي راه پيدا مي كنند هم مشخص خواهد شد.
تاكنون تيم هاي آلمان، اسپانيا، ايتاليا، هلند و انگلستان در كنار ميزبانان اين دوره از رقابت ها (لهستان و اوكراين) جواز حضور در دور پاياني اين رقابت ها را به دست آورده اند و از آنجايي كه تيم هاي نخست به طور مستقيم راهي اين مرحله از رقابت ها مي شوند، حساسيت فوق العاده اي بر برخي از ديدارها از جمله ديدار دانمارك - پرتغال و فرانسه - بوسني و هرزگوين سايه انداخته است. فرانسه در گروه D با تيم شگفتي ساز بوسني و هرزگوين رو به رو خواهد شد. پيروزي و تساوي حكم به صعود مستقيم فرانسه مي دهد اما شكست خروس ها در ديدار خانگي يعني اولي بوسني و كامل شدن شگفتي اين گروه.
پرتغالي ها هم در گروه H اين رقابت ها در كپنهاگ با دانمارك روبه رو مي شوند و با يك مساوي هم به عنوان تيم نخست به دور بعد صعود خواهند كرد.
كميته فني پيروزي 5 نفره مي شود
كميته فني باشگاه پيروزي با معرفي دو عضو جديد و با پنج عضو به فعاليتش در اين باشگاه ادامه مي دهد.
در زمان سرپرستي حبيب كاشاني در باشگاه پيروزي و خصوصا براي انتخاب سرمربي اين باشگاه پيش از آغاز ليگ يازدهم، كميته فني با حضور محمد پنجعلي، محمد زادمهر و بيژن ذوالفقارنسب تشكيل مي شد. اما پس از پايان همكاري حبيب كاشاني با باشگاه پيروزي و معرفي مديرعامل، اعضاي هيئت مديره اين باشگاه و بازگشت علي پروين به اين باشگاه، وضعيت كميته فني اين باشگاه نامشخص شده بود. محمد پنجعلي در خصوص وضعيت كميته فني اين باشگاه گفت: محمد زادمهر در خارج از كشور است ولي از بين اعضاي كميته فني باشگاه جدا نشده است. عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي ادامه داد: نشست هاي اين كميته بزودي با معرفي دو عضو جديد و حضور علي پروين، محمد زادمهر و بنده تشكيل خواهد شد تا طبق شرح وظايف، فعاليت رسمي خود را در اين باشگاه ادامه دهد.

 



رقابت 20هزار معلول در سراسر كشور
خسروي وفا: اشكالات را برطرف مي كنيم تا كميته شكست تشكيل ندهيم

رئيس كميته ملي پارالمپيك گفت روز ملي پارالمپيك با شعار«شادابي و نشاط، سلامتي و قهرماني با ورزش پارالمپيك» فرصت مناسبي است كه معلولان سراسر كشور با ورزش هاي پارالمپيك آشنا شوند.
محمود خسروي وفا با بيان اين كه اميدوار است پنجمين دوره اين رويداد باشكوه هرچه بيشتر برگزار شود، اظهار داشت: پيشنهاد روز پارالمپيك از سوي ايران به كميته بين المللي المپيك مطرح شد كه مورد استقبال هم قرار گرفت. روز ملي پارالمپيك از ساعت 30:8 تا 30:10 روز 24 مهر ماه در پنج ايستگاه به صورت نمادين در رشته هاي بوچيا، دووميداني، گلبال، فوتبال قطع عضو، بسكتبال با ويلچر، واليبال نشسته، تنيس روي ميز، دوچرخه سواري، طناب زني كم توانان ذهني و جودوي نابينايان برگزار مي شود. اين رويداد در سالن 12 هزار نفري آزادي با حضور 4500 ورزشكار با لباس هاي همرنگ برگزار خواهد شد ضمن اينكه 20 هزار معلول از سراسر كشور به طور همزمان در رقابت هايي كه به همين منظور برگزار مي شود، شركت خواهند كرد.
رئيس كميته ملي پارالمپيك در ارتباط با بودجه اي كه به برگزاري اين روز تخصيص داده شده، گفت: 300 ميليون تومان به برگزاري اين رويداد اختصاص يافته كه 100ميليون تومان آن مربوط به استان ها بوده و در اختيار مسئولان استان قرار گرفته است.
رئيس كميته ملي پارالمپيك در بخش ديگري از اين نشست در ارتباط با آماده سازي وزرشكاران براي حضور در پارالمپيك 2012 لندن اظهار داشت: ما رشته هاي خود را اولويت بندي كرده ايم و رشته هايي نظير دووميداني و واليبال نشسته را در گروه اول قرار داده ايم اين رشته ها يك سال قبل از پارالمپيك در اردو هستند و ورزشكاران حداقل 500 هزار تومان و حداكثر 750 هزار تومان حقوق دريافت مي كنند ضمن اينكه به مربيان حقوق حداقل 500 هزار تومان و حداكثر يك ميليون و 500 هزار تومان داده مي شود.
خسروي وفا افزود: ما تلاش مي كنيم تا تمامي اشكالات خود را تا قبل از پارالمپيك برطرف كنيم تا مجبور نباشيم پس از ناكامي، كميته شكست تشكيل دهيم. در همين راستا روز چهارشنبه نشست هم انديشي مربيان دووميداني را با حضور 15مربي برگزار خواهيم كرد.

 



با استعفاي مهماندوست موافقت شد ليست 9 نفره براي سرمربيگري تيم ملي تكواندو

فدراسيون تكواندو ايران با استعفاي رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي موافقت كرد.
در حالي كه رضا مهماندوست سرمربي تيم ملي تكواندو دو روز پيش از اين سمت استعفا كرد، فدراسيون تكواندو ديروز در نشستي با استعفاي وي موافقت كرده و ليست 9 نفره اي را براي انتخاب سرمربي جديد تيم ملي تعيين كرد.
مهماندوست دو روز پيش در اعتراض به حقوق دريافتي اش از سوي فدراسيون، از سمت سرمربيگري تيم ملي استعفا كرد كه فدراسيون تكواندو در جلسات مختلفي با بهرام افشارزاده، دبيركل كميته ملي المپيك در نهايت استعفاي پرافتخارترين مربي تاريخ تكواندو ايران را پذيرفت.
همچنين در جلسه اي كه با استعفاي مهماندوست موافقت شد، ليست 9 نفره اي را براي سرمربيگري جديد تيم ملي تعيين كردند كه در اين ليست نفرات زير حضور دارند:
غلامحسن ذوالقدري، محمدرضا زوار،مجيد افلاكي،بيژن مقانلو، سيد نعمت خليفه،حسن ملكي،فرجام دانش،مرتضي كريمي وفريبرز عسگري.
همه اين تغيير و تحولات در حالي رخ مي دهد كه حدود يك سال ديگر بازي هاي المپيك 2012 لندن برگزار خواهد شد و تيم دو نفره ايران با موفقيت هايي كه طي چند سال گذشته كسب كرده، يكي از شانس هاي اصلي قهرماني در رقابت هاي تكواندو اين بازي هاست. با توجه به كارنامه اي كه اين مربيان دارند، شانس بازگشت ذوالقدري بيشتر از بقيه است.

 



نخستين مدال ايران در مسابقات ووشو قهرماني جهان

فرشاد عربي با كسب نشان نقره، اولين مدال كاروان ووشو ايران در رقابت هاي جهاني تركيه را به دست آورد.
در ادامه نخستين روز از يازدهمين دوره رقابت هاي ووشو قهرماني جهان در آنكارا، «فرشاد عربي» تالوكار كشورمان با كسب نشان نقره اولين مدال كاروان تيم ملي ووشو ايران در اين مسابقات را به دست آورد. «فرشاد عربي» در فرم«نن گون» با كسب امتياز 74/9 در جايگاه دوم ايستاد و مدال نقره را به گردن آويخت.
در اين فرم نماينده هنگ كنگ با 78/9 به مدال طلا رسيد و نماينده ژاپن با 72/9صاحب نشان برنز شد.پنجاه تالوكار در اين فرم حضور داشتند.
همچنين احسان پيغمبري در اجراي فرم «چانگ چوان» در ميان 103شركت كننده نتوانست در جايگاه رده بندي براي كسب مدال قرار گيرد.

 



قرارداد سرمربي تيم ملي بسكتبال تمديد نشد ماتيچ ايران را ترك كرد

سرمربي صربستاني تيم ملي بسكتبال بدون اينكه قرارداد خود را با اين تيم تمديد كند ايران را ترك كرد و راهي كشورش شد.
وسلين ماتيچ كه حدود سه سال پيش به جاي هموطنش «رايكو ترومن» هدايت تيم ملي بسكتبال ايران را برعهده گرفت در حالي بامداد دوشنبه راهي صربستان شد كه قراردادش را براي ادامه همكاري با بسكتبال ايران تمديد نكرد. قرارداد وسلين ماتيچ با فدراسيون بسكتبال 13مهرماه به پايان رسيد. اين مربي صربستاني طي مدت سه سال حضور در ايران با تيم ملي كشورمان قهرمان مسابقات 2009 مردان آسيا شد و با اين تيم در پيكارهاي 2010 قهرماني جهان در تركيه هم شركت كرد. تيم ملي بسكتبال با ماتيچ به مدال برنز بازيهاي آسيايي 2010 هم دست يافت اما نتوانست در بيست و ششمين دوره رقابت هاي جام ملتهاي آسيا از عنوان قهرماني خود دفاع كند و چهار پله سقوط كرد. در هر صورت اين مربي صربستان ايران را ترك كرد بدون اينكه قرارداد جديدي ميان او و فدراسيون بسكتبال تثبيت شده باشد.
مشحون: عجله نمي كنيم
محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال در مورد عدم تمديد قرارداد ماتيچ، سرمربي تيم ملي بسكتبال اظهار داشت: ماتيچ در طول 2 سالي كه هدايت تيم ملي ايران را برعهده داشت، عملكرد خوبي داشت و نتايج قابل قبولي هم گرفت، اما در طلايي ترين دوران اين تيم كه بايد ثمره 2 سال را مي ديديم با اشتباهاتي كه مرتكب شد، نتوانست ايران را به موفقيت برساند. وي در پاسخ به اين سؤال كه سرمربي آينده تيم ملي چه زماني انتخاب مي شود، عنوان كرد: تا سال آينده هيچ مسابقه اي را در پيش نداريم و اگر هم بخواهيم از حالا انتخاب كنيم بايد تنها تماشاچي باشد. به همين دليل عجله نمي كنيم و اميدوارم در زماني مناسب بتوانيم بهترين گزينه را براي تيم ملي درنظر بگيريم.
رئيس فدراسيون بسكتبال در مورد سرمربي آينده ايراني خواهد بود، يا خارجي هم گفت: در اين مورد هم تصميم گيري نكرده ايم و هنوز هيچ چيز مشخص نيست. در حال حاضر به برگزاري ليگ هاي برتر و دسته اول فكر مي كنيم و بايد تمام وقت خود را صرف آنها كنيم.
ماتيچ: به زودي به ايران برمي گردم
با وجود اعلام خبر پايان همكاري با وسلين ماتيچ، از سوي فدراسيون، سرمربي تيم ملي بسكتبال عنوان كرد تنها براي تعطيلات ايران را ترك كرده و به زودي باز خواهد گشت. وسلين ماتيچ در پاسخ به ترك ناگهاني ايران عنوان كرد: فقط براي سپري كردن تعطيلات از ايران رفتم و به زودي به تهران بازخواهم گشت.

 



ورزشكاران رژيم صهيونيستي در آنكارا« هو» شدند

تماشاگران حاضر در سالن آره نا آنكارا در مراسم افتتاح مسابقات ووشو قهرماني مردان و زنان جهان ورزشكاران رژيم صهيونيستي را هو كردند.
در جريان مراسم افتتاحيه مسابقات ووشو قهرماني جهان حاضران در سالن، زماني كه نوبت به رژه ووشوكاران رژيم صهيونيستي از مقابل جايگاه رسيد ، يكصدا آنان را هو كرده و انزجار خود را از اين رژيم ابراز داشتند.
اين در حالي بود ، تماشاگراني كه براي شركت در مراسم افتتاح پيكارهاي فوق به سالن آمده بودند به هنگام رژه تيم هاي ايران، فلسطين، سومالي، كشورهاي آسياي ميانه و تركيه با كف زدن و فريادهايشان علاقه خود را به اين كشورها نشان دادند.
مراسم افتتاحيه مسابقات ووشو قهرماني مردان و زنان جهان يكشنبه شب با حضور ورزشكاران 87 كشور جهان در سالن آره نا آنكارا برگزار شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ به دنبال پيشنهاد اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك و موافقت محمدعلي آبادي، شاهرخ شهنازي به عنوان رئيس جديد آكادمي المپيك و پارالمپيك جايگزين مهرزاد حميدي شد. حميدي پيش از اين چهار سال رياست اين آكادمي را برعهده داشت.
¤ نادر ناظري و عبدالكريم كاكاحاجي سرمربيان ايراني تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي عراق براي سه ماه هدايت اين تيم ها حقوقي 11 هزار دلاري دريافت كردند.
¤ جلسه هماهنگي ليگ برتر بسكتبال فردا با دعوت از 13 نماينده باشگاه براي انجام آخرين هماهنگي ها و شروع فصل جديد در سالن اجتماعات تالار بسكتبال آزادي برگزار مي شود.
¤ در پايان رقابت هاي جهاني كشتي فرنگي پيشكسوتان در لهستان، ايران با كسب 33 مدال به مقام قهرماني دست يافت. كشتي گيران پيشكسوت ايران در اين رقابت ها با 12 مدال طلا، 8 مدال نقره و 13 مدال برنز بر سكوي نخست جهان ايستادند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14