(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 مهر 1390- شماره 20045

موافقت با ايجاد 19 رشته تحصيلي جديد در دانشگاه ها
فرمانده نيروي انتظامي: فعاليت هاي گروهك تروريستي پژاك متوقف شد
برنامه هاي هلال احمر در هفته كاهش اثرات و بلاياي طبيعي
صدور بيش از 844 هزار فقره سند مالكيت جديد تك برگ
ياتا همكاري خود را با ايران اير قطع كرد
كنترل الكترونيكي فضاي داخلي كلانتري ها
در صورت غيبت بيش از حد معافيت تحصيلي دانش آموزان پسر لغو مي شود
حوادث كوتاه از كشور
تردد فردي از مرزهاي زميني به عتبات ممنوع است
كارگران شركت لوله سازي خوزستان 27 ماه حقوق نگرفته اند
تاجر بين المللي در امور نفت، كلاهبردار از آب درآمد
شهادت مامور نيروي انتظامي خرم دره به دست اراذل و اوباش
4 مجرم حادثه باغ خميني شهر فردا اعدام مي شوند
حمله صهيونيست هاي افراطي به قبرستان مسلمانان
يك ميليون و 200 هزار آواره در كامبوج
بهترين آب روي زمين



موافقت با ايجاد 19 رشته تحصيلي جديد در دانشگاه ها

شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، ايجاد هشت رشته تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد و 10 رشته تحصيلي در مقطع كارشناسي و يك رشته تحصيلي در مقطع كارداني در دانشگاه هاي كشور را تصويب كرد.
شوراي گسترش آموزش عالي با ايجاد رشته هاي تحصيلي كارشناسي ارشد تاريخ اسلام در دانشگاه پيام نور واحد بين الملل قشم، مديريت مالي در دانشگاه الزهرا(س)، محيط زيست دريا در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر، علوم باغباني در دانشگاه صنعتي شاهرود، علوم قرآن و حديث در دانشگاه اراك، نانو شيمي در دانشگاه هاي تبريز و رازي و كارشناسي ارشد فرش در دانشگاه كاشان موافقت به عمل آورد.
همچنين اين شورا ايجاد رشته هاي كارشناسي مهندسي برق در دانشگاه كاشان، مهندسي معماري در دانشگاه قم، بيوتكنولوژي كشاورزي در مجتمع آموزش عالي جهرم، مكانيك ماشين هاي كشاورزي در دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين، مهندسي مواد در دانشكده فني و مهندسي گلپايگان، علوم مهندسي و مهندسي شهرسازي در مجتمع آموزش عالي كازرون را تصويب كرد.
بنابراين گزارش، موافقت با ايجاد رشته هاي كارشناسي ناپيوسته مهندسي سخت افزار كامپيوتر در مركز آموزش عالي شهرضا و فرش در دانشگاه هنر اسلامي تبريز و رشته كارداني علمي كاربردي ارتباطات و فناوري اطلاعات در دانشكده فني مهندسي تربيت حيدريه از ديگر مصوبات شوراي گسترش آموزش عالي است.

 



فرمانده نيروي انتظامي: فعاليت هاي گروهك تروريستي پژاك متوقف شد

فرمانده نيروي انتظامي در ديدار با سفرا، كارداران و مسئولان سازمان هاي بين المللي مستقر در ايران از توقف فعاليت هاي گروهك تروريستي پژاك خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح دوشنبه با بيان اينكه تهديدات امنيتي امروزه فراتر از حوزه كشورها و مرزهاي جغرافيايي است، گفت: جهاني شدن برخي تهديدها مانند مبارزه با مواد مخدر، تروريسم، قاچاق انسان و باندهاي فساد و همچنين باندهاي مافيايي مسلح موجب شده است كه توفيقات كشورها براي مبارزه با تهديدات اين مجرمان كاهش يابد. اين در حالي است كه همكاري منطقه اي بعد بيشتري به خود خواهد گرفت.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به فعاليت ايران در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: خوشبختانه در سال هاي اخير با تقويت استحكامات مرزي در شرق، تقويت اقدامات اطلاعاتي و سرمايه گذاري در بخش مرزها توانسته ايم مرزهاي شرقي را تحت كنترل داشته باشيم كه با تكميل اين استحكامات مي توانيم از ورود مواد مخدر و برخي ناهنجاري ها در كشور جلوگيري كنيم.
فرمانده نيروي انتظاني در ادامه درخصوص اقدامات پليس ايران در حوزه مقابله با تروريسم با اشاره به انهدام گروهك پژاك و جندالشيطان گفت: با اقدامات اخيري كه در مورد گروه پژاك انجام شد و فشارها و همكاري هاي منطقه اي فعاليت اين گروه متوقف شده است كه اميدواريم اين توقف ادامه داشته باشد و اين افراد تحت تعقيب بين المللي قرار گيرند.
وي با بيان اينكه در حالي كه اينترپل براي برخي گروهك هاي تروريسم اعلاميه قرمز صادر مي كند اما برخي كشورها به تروريست ها مكان اختصاص مي دهند، افزود: امروزه تروريست ها مبارزه با دانش و پيشرفت را مد نظر قرار داده و اقدام بسيار زشتي همچون ترور دانشمندان را انجام مي دهند و حتي به صورت غيررسمي برخي سازمان هاي اطلاعاتي مسئوليت اين ترورها را برعهده مي گيرند.
احمدي مقدم در حاشيه اين مراسم نيز درباره همكاري هاي ايران با كشورهاي همسايه در مورد بحث مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه كشورهاي پيرامون ايران در حوزه مواد مخدر به دو دسته تقسيم مي شوند، گفت: برخي كشورها همچون افغانستان به عنوان محلي براي توليد مواد مخدر مورد استفاده قرار مي گيرند و برخي ديگر نيز هدف و مقصد اين مواد هستند.
احمدي مقدم گفت: جمهوري اسلامي ايران با هر دو اين كشورها رابطه و همكاري خوبي دارد و اجلاس چهارجانبه ايران، افغانستان، پاكستان و سازمان ملل مي تواند گواهي بر اين ادعا باشد.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه برخي كشورها همچون پاكستان و افغانستان به دليل حضور بيگانگان و پايين بودن ضريب امنيتي نمي توانند مبارزه قاطعي در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، گفت: با اين حال اقدامات اين كشورها براي كنترل و مبارزه با مواد مخدر موثر بوده است اما نمي توان از اين كشورها به دليل شرايط خاصشان انتظار زيادي داشت.
به گزار ايسنا احمدي مقدم همچنين درخصوص بحث مهاجرت غيرقانوني اتباع بيگانه به كشورمان با بيان اينكه عمده مهاجراني كه به صورت غيرقانوني وارد كشور مي شوند از كشور افغانستان براي كار كردن به كشور وارد مي شوند، گفت: اين روند به سمت قانوني شدن در حركت است.
كشور نيازمند نيروي كار است
وي با بيان اينكه كشور نيازمند نيروي كار است، گفت: ورود مهاجران غيرقانوني به داخل كشور طي ده ها سال شكل گرفته است و ما در حال حاضر با اين مشكل روبرو هستيم كه برخي اتباع با پاسپورت وارد خاك ايران مي شوند اما اجازه كار و اقامت ندارند.
احمدي مقدم با بيان اينكه از سوي ديگر شاهد ورود اتباع آسياي ميانه به كشور هستيم گفت: عمده اين افراد قصد دارند تا از گذرگاه ايران به سمت كشورهاي ديگر مهاجرت كنند كه سعي مي شود با كنترل، اين روند متوقف شود.

 



پورحيدري اعلام كرد
برنامه هاي هلال احمر در هفته كاهش اثرات و بلاياي طبيعي

سرويس اجتماعي -
معاون آموزش و پژوهش جمعيت هلال احمر ايران از برنامه ريزي اين مركز در 50 محور طي هفته كاهش اثرات و بلاياي طبيعي در سراسر كشور خبر داد.
به گزارش كيهان دكتر پورحيدري، ديروز صبح در نشست خبري خود برپايي نمايشگاه هاي مختلف در كشور، برگزاري مانور امداد و نجات در كوهستان و دريا و جاده، اعزام كاروان هاي نيكوكاري به مناطق محروم و... را از جمله برنامه هاي هلال احمر در هفته جاري اعلام كرد.
وي اظهار كرد: در هفته كاهش اثرات و بلاياي طبيعي در 50 محور برنامه ريزي كرده است كه هدف اصلي آن جلب توجه مردم به مسايل مربوط به حوادث و بلاياي طبيعي است.
پورحيدري در ادامه ضمن اشاره به مانور «ساعت صفر» گفت: ساعت صفر زماني است كه يك شهروند در هر منطقه از كشور خبر وقوع زلزله را ارسال مي كند و به دنبال دريافت اين خبر تمامي تيم هاي امدادي با تجهيزات كامل در محل آماده مي شوند.وي همچنين به برنامه «شب ياد زلزله» كه سالي يكبار در كشور برگزار مي شود، اظهار كرد: در اين برنامه خاطرات شاهدان عيني از حوادث مختلف و دردناك بيان مي شود تا مردم وقوع حوادث را در كشور فراموش نكنند و مديران جامعه تدابير لازم را در زمينه هاي مختلف بيانديشند.
پورحيدري در انتها به مانورهاي امداد و نجات در كوهستان، ارتفاعات، جاده و دريا اشاره كرد و گفت: تمامي اين مانورها بر آبديده كردن نيروهاي امداد تدارك ديده شده است.
مانور بزرگ امداد و نجات
رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر از برگزاري مانور و تمرين بزرگ امداد و نجات دريايي در هفته كاهش بلاياي طبيعي در بوشهر خبر داد.
محمود مظفر گفت: با توجه به دو هزار و 700 كيلومتر مرز آبي و خطوط ساحلي كشورمان، اين مانور بزرگ براي توان افزايي امدادي وحضور سريع امدادگران و نجاتگران هلال احمر در پاسخ گويي به حوادث دريايي برنامه ريزي شده است.
وي تصريح كرد: گروه هاي شركت كننده در مانور بزرگ امداد و نجات دريايي كه آموزش هاي تخصصي جستجو و نجات در دريا و بقا در آب را در مراكز تخصصي امداد و نجات سپري كرده اند با استفاده از قايق هاي نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسايل و تجهيزات غواصي، جليقه و حلقه نجات، قوطي هاي حاوي مواد دودزا، مشعل دستي و راكت هاي منور به اجراي تمرين خواهند پرداخت.

 



تويسركاني اعلام كرد
صدور بيش از 844 هزار فقره سند مالكيت جديد تك برگ

844 هزار و 939 فقره سند مالكيت جديد تك برگ در سيستم كاداستر از شهريور ماه سال 89 تاكنون صادر شده است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، دكتر تويسركاني، معاون رئيس قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: سازمان ثبت اسناد و املاك درصدد است تا با فراخوان تعويض اسناد مالكيت قديم و صدور اسناد تك برگي اين فعاليت را تكميل كند.
وي افزود: با توجه به اينكه بانك جامع املاك شهري براساس سيستم كاداستر در واحدهاي ثبتي مورد بهره برداري قرار گرفته لذا از شهريور ماه سال 1389 صدور سندهاي مالكيت جديد يعني اسناد مالكيت تك برگي با اتكا به نقشه هاي كاداستري در كشور اجرايي گرديده و تاكنون بالغ بر 844 هزار و 939 فقره سند مالكيت تك برگ صادر شده است.
معاون رئيس قوه قضائيه افزود: جمع كل اسناد مالكيت صادره در پنج ماهه اول امسال 649 هزار و 594 فقره بوده كه از اين تعداد 439 هزار و 230 فقره آن مربوط به اسناد مالكيتي تك برگي است و 68 درصد از كل اسناد مالكيت صادره در پنج ماهه نخست سالجاري نسبت به مدت مشابه سال قبل را صدور سند تك برگ به خود اختصاص داده است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اظهار داشت: استان تهران با تعداد 91 هزار و 670 فقره و استان اصفهان با 37 هزار و 68 فقره صدور سند تك برگ نزديك به 29 درصد از كل اسناد مالكيت تك برگ صادره را به خود اختصاص داده اند.
دكتر تويسركاني افزود: براساس آمار و اطلاعات دريافتي از استان هاي كشور مي توان نتيجه گرفت كه در مردادماه سال جاري در 22 استان از استان هاي كشور (71 درصد از استان ها) بيش از 75 درصد از اسناد مالكيت صادره به صورت تك برگ بوده و در تمامي استان هاي كشور بيش از نيمي از اسناد به صورت تك برگ صادر شده است.
وي همچنين بيان داشت: براساس بررسي هاي بعمل آمده هفت استان: اردبيل، ايلام، چهارمحال و بختياري، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان موفق شده اند در سه ماه متوالي خرداد، تير و مرداد ماه سال جاري بيش از 90 درصد از اسناد مالكيت صادره خود را به صورت تك برگ صادر نمايند.
گفتني است از ويژگي هاي اسناد مالكيت جديد تك برگ آنست كه علاوه بر آدرس استاندارد و كد پستي محل، با اتكا به اطلاعات كاداستري مختصات جغرافيايي و نقشه ملك در سند منعكس مي گردد.

 



ياتا همكاري خود را با ايران اير قطع كرد

سازمان بين المللي حمل ونقل هوايي ياتا با تاثيرپذيري از سياست هاي آمريكا اعلام كرد همكاري خود را با هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران متوقف كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رويترز، سازمان بين المللي حمل ونقل هوايي ياتا از چهارشنبه هفته پيش تمامي خدمات تسويه حسابهاي شركت هاي هواپيمايي را با هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به حالت تعليق درآورده است.
«آنتوني كانسيل» مدير روابط عمومي ياتا گفت: تعليق اين خدمات در راستاي تحريم هاي آمريكا عليه ايران اير است. وي افزود: اين اقدام در جهت تصميم اداره كنترل دارايي خارجي ها در وزارت خزانه داري آمريكا بوده چرا كه تصميم آن مرجع شامل حال فعاليت هاي ياتا هم مي شود و بر اين اساس موظف بوديم تمامي خدمات خود به ايران اير را از پنجم اكتبر جاري به حالت تعليق درآوريم.
گفتني است، فعاليت شركت هاي هوايي ايراني با تصميم ياتا دشوارتر مي شود اما شركت ايران اير همچنان مي تواند بطور مستقيم به مسافرانش خدمات دهد.

 



رئيس پليس پيشگيري كشور خبر داد
كنترل الكترونيكي فضاي داخلي كلانتري ها

رئيس پليس پيشگيري كشور از كنترل الكترونيكي فضاي داخلي كلانتري هاي كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها سردار بهرام نوروزي در حاشيه رزمايش امنيت و اقتدار پليس افزود: طرح استانداردسازي رفتار پليس در سال گذشته براي تمامي ماموران اجرا شد و در دوره مقدماتي ماموران نحوه تكريم ارباب رجوع، رسيدگي سريع به پرونده ها و درخواست ها و رعايت حقوق شهروندي را فراگرفتند.
وي گفت: با اجراي اين طرح خوشبختانه شاهد افزايش رضايتمندي مردم از پليس بوديم به همين دليل در سال جاري با افزايش تنوع آموزش پس از هفته نيروي انتظامي مرحله دوم طرح به منظور افزايش سرعت 110 در رسيدگي به درخواست ها و پاسخگويي مناسب به درخواست مردم و جلب رضايت آنها اجرا مي شود.
نوروزي از آموزش ماموران كلانتري ها خبر داد و گفت: به دنبال حرفه اي شدن و ارتقا و تقويت وضعيت كلانتري ها هستيم. ضمن اينكه بايد براي اين اماكن كادرسازي بيشتري صورت گيرد و امكانات مناسب تري در اختيار آنها قرار گيرد. همچنين نوسازي و ايمن سازي كلانتري ها در دستور كار قرار دارد.
وي از كنترل وضعيت كلانتري ها خبر داد و افزود: هم اكنون برخي از كلانتري هاي تهران با نصب دوربين قابل رصد است و سعي مي كنيم اين طرح را در ساير كلانتري ها نيز اجرا كنيم. چرا كه از اين طريق كلانتري ها در كنترل اند و شاهد فعال شدن بيشتر ماموران و جلوگيري از برخورد بد با ارباب رجوع خواهيم بود.
رئيس پليس پيشگيري كشور با اشاره به مصونيت 23 دستگاه و وزارتخانه در امر پيشگيري تاكيد كرد: اگر هر دستگاهي وظيفه خود را به خوبي انجام دهد ديگر شاهد بروز جرايم نيستيم. به عنوان مثال اگر خودروسازان ايمني خودرو را ارتقا دهند فضاي سرقت و ارتكاب جرم از سارقان گرفته مي شود. همه بايد به پيشگيري اهميت ويژه اي بدهيم.
رصد آنلاين تهران
با دوربين هاي هوشمند
و بالگرد بدون سرنشين
مديركل حريم شهر تهران نيز گفت: از سال آينده حريم شهر تهران با دوربين هاي هوشمند، هلي كوپترهاي بدون سرنشين و عكس هاي ماهواره اي به صورت آنلاين رصد خواهيم كرد تا از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم جلوگيري شود.
سيدصباح الدين متقي با اشاره به اينكه سيستم هوشمندي براي كنترل حريم تهران طراحي كرديم گفت: اميدواريم بحث كنترل هوشمند حريم تهران را بتوانيم با حداقل هزينه و راندمان بالا اجرا كنيم.
مديركل حريم شهر تهران ادامه داد: سيستم كنترل را به صورت مدرن و هوشمند اجرا مي كنيم. در حال حاضر به روش سنتي و با استفاده از ماشين و امكانات فيزيكي حريم كنترل مي شود.
وي در خصوص سيستم كنترل هوشمند حريم گفت: اين سيستم تلفيقي از دوربين هاي مدار بسته به اضافه هلي كوپترهاي بدون سرنشين است كه مي تواند تا شعاعي را پوشش دهد و به اضافه عكس هاي ماهواره اي كه از هر سه بعد بسته به وضعيت توپوگرافي منطقه استفاده مي شود.

 



در صورت غيبت بيش از حد معافيت تحصيلي دانش آموزان پسر لغو مي شود

غيبت بيش از حد دانش آموزان پسر در دوره پيش دانشگاهي معافيت تحصيلي را لغو مي كند.
ابراهيم سحرخيز با بيان اينكه غيبت بيش از حد دانش آموزان پسر در دوره پيش دانشگاهي به منزله ترك تحصيل است، گفت: معافيت تحصيلي اين دسته از دانش آموزان لغو مي شود و مدير مدرسه مكلف است اين دانش آموزان پسر را به عنوان ترك كننده به سازمان نظام وظيفه معرفي كند.
وي در گفت وگو با ايسنا گفت: به لحاظ حضور دانش آموزان در مدرسه، هيچ تفاوتي بين حضور دانش آموزان در دوره پيش دانشگاهي و سه سال اول متوسطه وجود ندارد، در اين دوره در طول يك سال تحصيلي 24 واحد ارائه مي شود و دانش آموزان مي توانند با هماهنگي مديرمدرسه اين 24 واحد را در چهار روز هفته آموزش ببينند.
وي با اشاره به سالي واحدي شدن نظام آموزشي دوره پيش دانشگاهي و تغيير در آيين نامه امتحانات اين دوره، گفت: با اين طرح سال چهارم دبيرستان (دوره پيش دانشگاهي) با سه پايه اول دوره متوسطه هماهنگ شده است و دانش آموزان مكلف هستند مانند ديگر پايه هاي تحصيلي دوره متوسطه از اول مهرماه تا پايان ارديبهشت ماه در مدرسه حاضر باشند. سحرخيز افزود: نمرات مستمر و پاياني نوبت اول دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي با ضريب چهار و نمرات امتحانات پاياني نوبت دوم با ضريب شش در معدل نهايي محاسبه خواهد شد كه اين نمرات مستمر و پاياني به شرط حضور دانش آموزان در مدرسه از اعتبار لازم برخوردار خواهد بود.
معاون آموزش و پرورش در ادامه گفت: واگذاري دوره پيش دانشگاهي از سوي مدارس به آموزشگاه هاي علمي آزاد ممنوع است و در صورت مشاهده با مدارس متخلف برخورد خواهد شد.
سحرخيز گفت: ثبت نام صوري دانش آموزان در دوره پيش دانشگاهي با هماهنگي آموزشگاه هاي آزاد توسط برخي مدارس دولتي و غيردولتي خلاف مقررات است و در صورت مشاهده علاوه بر برخورد با مدير مدرسه، دانش آموز نيز به عنوان ترك تحصيل كننده معرفي خواهد شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

معدوم سازي مواد مخدر
بابل-خبرنگار كيهان: با حضور مسئولين محلي در ستاد نيروي انتظامي بابل 265 كيلو مواد مخدر شامل ترياك، كراك، شيشه و به آتش كشيده شد.
سرهنگ علي رستمي فرمانده نيروي انتظامي بابل گفت اين مقدار كشفيات حاصل زحمات شبانه روزي ماموران نيروي انتظامي بابل است كه جاي تقدير دارد.
كلاهبرداري تحت پوشش ثبت نام حج
ايسنا: رئيس پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان گفت: در پي دريافت اخبار و گزارشات مختلف، ماموران پليس متوجه شدند فردي مسن با ظاهري آراسته، نزد كسبه بازار و شهروندان مراجعه و با ارائه كارت شناسايي جعلي موسسه خيريه مدرسه ساز و توسل به روش هاي متقلبانه، اقدام به كلاهبرداري و اخذ وديعه براي ثبت نام حج عمره كرده است.
سرهنگ عطار افزود: با استفاده از بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه دار متهم دستگير شد و به كلاهبرداي 72 ميليون ريالي از مالباختگان اعتراف كرد كه با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.
كشف 73 هزار ليتر گازوئيل
دزفول-ايرنا: معاون فرمانداري شوش از كشف و ضبط 73 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
«غلامعلي مجديان» در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز شوش، گفت: اين مقدار مواد سوختي طي يك ماه گذشته با تلاش ماموران انتظامي كشف شده است.
وي گفت: در اين مدت 11 هزار نخ سيگار، 250 كيسه كود شيميايي قاچاق و 12 هزار عدد قرص نيروزا نيز در شهرستان شوش كشف شده است.

 



تردد فردي از مرزهاي زميني به عتبات ممنوع است

رئيس پليس گذرنامه با اشاره به ممنوعيت تردد فردي به عتبات عاليات از طريق مرزهاي زميني گفت: تردد به عتبات عاليات از طريق مرزهاي زميني فقط در قالب كاروان هاي حج و زيارت صورت مي پذيرد.
به گزارش فارس سردار محمود صادقي در حاشيه ديدار مردمي در جمع خبرنگاران گفت: تسهيل در دريافت گذرنامه يكي از سياست هاي پليس گذرنامه است در همين راستا با راه اندازي سيستم پيامك در صورتي كه فرد شماره خود را در اختيار پليس قرار داده باشد، اگر نقصاني در پرونده اش ايجاد شده باشد به او اطلاع رساني خواهد شد تا در كمترين زمان ممكن گذرنامه براي وي صادر شود.
وي به تلفن 09680 ناجا نيز اشاره كرد و گفت: از طريق اين تلفن گويا متقاضيان دريافت گذرنامه مي توانند آگاهي هاي لازم را در زمينه مدارك مورد نياز براي دريافت گواهي نامه به دست آورند.

 



كارگران شركت لوله سازي خوزستان 27 ماه حقوق نگرفته اند

اهواز- خبرنگاركيهان:
كارگران شركت بحران زده لوله سازي خوزستان با تجمع دهها باره در مقابل استانداري خوزستان اعلام كردند: 27 ماه است كه حقوق نگرفته ايم و به دليل عدم توانايي در پرداخت هزينه تحصيلي فرزندانمان بسياري از آنها ناچار به ترك تحصيل شده اند.
يكي از تجمع كنندگان به نام خميس نصيبي نژاد در گفت وگو با خبرنگاركيهان گفت: بنده 25 سال است كه در اين شركت شاغلم و سه فرزند دارم كه همه آنها ترك تحصيل كرده اند چون به هيچ وجه توانايي پرداخت هزينه تحصيل آنها را نداشتم.
ابراهيم زرگاني يكي ديگر از كارگران رسمي با 19 سال سابقه كاري به خبرنگار ما گفت: يك بچه معلول دارم كه حتي نتوانستم براي او كفش طبي بخرم و در ادامه درمانش نيز مشكل دارم. يكي ديگر از بچه هايم نيز به خاطر عدم دريافت حقوق معوقه دو سال است ترك تحصيل كرده است.
عباس بهمني با 20 سال سابقه كار نيز با اشاره به ترك تحصيل سه تن از فرزندانش، تاكيد كرد: مدتي پيش به دليل ناتواني در درمان يكي از فرزندانم، وي به دليل ناراحتي قلبي جان خود را از دست داد.
يكي ديگر از كاركنان آزاده شركت به نام احمد عبيات، كه به مدت چهار سال در اسارت نيروهاي بعثي بوده است، به خبرنگار ما گفت: با داشتن 21 سال سابقه كار تنها به دليل يك روز غيبت، مانع بازنشستگي ام شدند.
غدير سواعدي عضو علي البدل شوراي اسلامي كار كارخانه لوله سازي خوزستان كه در جمع معترضان حضور داشت، با اشاره به اين كه 17 سال است عضو تشكل هاي كارگري ايران و حتي بين الملل هستم، در زمينه مشكلات و خواسته هاي كارگران اين گونه به خبرنگار ما گفت: اولين دغدغه و خواسته ما اين است كه اين كارخانه ابقا شده و با قدرت در صحنه صنعت كشور ظاهر شود زيرا اين كارخانه روزي در خاورميانه منحصر به فرد بوده و به دليل مشكلات مديريتي و مالي به اين حال و روز دچار شده است.
وي استيفاي تمام حقوق و مزاياي عقب مانده كاركنان رسمي و قراردادي شركت را از عمده ترين خواسته هاي كارگران دانست و گفت: با احتساب مطالبات نيروهاي بازنشسته شركت حدود 11ميليارد تومان حقوق معوقه دارد كه بايد اين مسئله مورد توجه مسئولان استان و كشور قرار گيرد.
سواعدي تسريع در رفع موانع بازنشستگي كارگران را يكي ديگر از خواسته هاي معترضين عنوان و تصريح كرد: اگر نيروهاي قديمي بازنشسته شوند مي توان فرصت هاي شغلي جديدي پيش بيني كرد و حداقل 500 نفر را جذب كرد.
وي در پايان افزود: تمام مشكلات ما به مسئولين محترم از جمله رئيس جمهور و نمايندگان مجلس منعكس شده و روزي نيست كه با نمايندگان اهواز در تماس نباشيم اما متاسفانه اين مشكل هم چنان به قوت خود باقي است و ما كه خودمان بسيجي و حزب اللهي هستيم به هيچ عنوان راضي نيستيم از اين ماجرا سوءاستفاده اي شود و خداي ناكرده به نظام آسيبي برسد. اما هدف مان از اين تجمعات اين است كه شايد استاندار و مسئولان كشور صداي ما را شنيده و گره از مشكلات مان باز شود.

 



تاجر بين المللي در امور نفت، كلاهبردار از آب درآمد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فردي كه از طريق فضاي مجازي اينترنت اقدام به كلاهبرداري 35 ميليارد ريالي از يك شركت كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره كلاهبرداري اينترنتي به مبلغ 355 ميليارد ريال از يك شركت بزرگ عمراني و شكايت مدير اين شركت، موضوع در دستور كار مأموران و متخصصان اين پليس قرار گرفت.
وي درباره جزئيات اين كلاهبرداري افزود: در تحقيقات انجام شده از مالباخته، مشخص شد فردي از طريق اينترنت و با ارسال ايميل هايي به مالباخته خود را از تاجران بزرگ بين المللي در امور نفت و داراي سرمايه اي بالغ بر 736 ميليون دلار معرفي كرده و عنوان كرده كه حاضر است با مشاركت وي بخشي از اين سرمايه را به كشور وارد و كارخانه احداث كند.
خسروي اضافه كرد: مالباخته نيز تحت تأثير پيام هاي اين فرد ناشناس مبلغ پنج ميليارد ريال به حساب وي واريز و 350 ميليارد ريال را نيز به صورت چك هاي بانكي به وي پرداخت كرده بود.
وي گفت: با انجام تحقيقات گسترده ميداني و جمع آوري ادله الكترونيك و مدارك بانكي و ارزي، سرنخ هايي از مخفيگاه متهم به دست آمد.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان افزود: با هماهنگي مقام قضايي متهم به نام «احمدرضا-ب» 32 ساله در مخفيگاهش دستگير و در بازرسي از اين مخفيگاه مبلغ سه ميليارد و 750 ميليون ريال از وجوه نقدي و 350 ميليارد ريال چك هاي بانكي كشف و ضبط شد.
وي با بيان اينكه با هماهنگي هاي انجام شده با مقام قضايي اموال كشف شده به مالباخته بازگردانده شد، اعلام كرد: در تحقيقات اوليه از اين متهم مشخص شد كه وي مشمول غايب بوده و حتي گذرنامه هم نداشته و اسناد و مدارك بانكي و ارزي ارائه شده توسط وي نيز ساختگي و جعلي و فاقد اصالت بوده اند، ضمن اينكه شركتي كه وي اعلام كرده بود وجود خارجي نداشت.

 



شهادت مامور نيروي انتظامي خرم دره به دست اراذل و اوباش

خرم دره- خبرنگار كيهان:
يك مامور نيروي انتظامي شهرستان خرم دره توسط اراذل و اوباش به درجه رفيع شهادت نائل شد.
گروهبان يكم بهزاد جعفري از ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان در حين اجراي ماموريت بر اثر ضربه چاقوي فردي موتورسوار به شهادت رسيد.
شهيد بهزاد جعفري با درجه گروهبان يكم متولد چهارم اسفندماه 1364 در خرم دره است.
لازم به ذكر است (ر-ش) قاتل شهيد بهزاد جعفري كمتر از چند ساعت با پيگيري هاي صورت گرفته در تهران دستگير شد.
قاتل فردي سابقه دار در زمينه موادمخدر است.

 



4 مجرم حادثه باغ خميني شهر فردا اعدام مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان گفت: 4 نفر از مجرمان حادثه باغ خميني شهر صبح فردا در يكي از ميدان هاي اصلي اين شهر در ملا عام به دار آويخته مي شوند.
محمدرضا حبيبي با اشاره به تأييد حكم اعدام متهمان باغ خميني شهر از سوي ديوان عالي كشور، افزود: حكم متهمان رديف اول تا چهارم اين پرونده فردا در يكي از ميادين اصلي خميني شهر به اجرا درمي آيد.
وي گفت: حكم ديگر متهمان اين پرونده نيز در حال بررسي است و در آينده اي نزديك ابلاغ مي شود.

 



حمله صهيونيست هاي افراطي به قبرستان مسلمانان

صهيونيستهاي شهرك نشين با حمله به قبرستان مسلمانان و مسيحيان در شهر ساحلي يافا صدها قبر را تخريب كردند.
به گزارش برنا به نقل از سي.ان.ان، شهرك نشين هاي صهيونيست با حمله به قبرستان مسلمانان و مسيحيان صدها قبر را تخريب و كلمات توهين آميزي عليه اعراب و فلسطينيان بر روي سنگ قبرها نوشتند.بر اساس اين گزارش، يهوديان افراطي با حمله به قبرستان مسلمانان و مسيحيان بر روي قبرها شعارهاي عبري از جمله «مرگ بر اعراب» و «تسويه حساب و تاوان گناه» نوشتند.
آنها همچنين با پاشيدن اسپري هاي رنگي و نقاشي هاي توهين آميز كنار ديوار اين قبرها مسلمانان و مسيحيان را تهديد كردند.
عاملان اين حملات تهديد كرده اند از مسلمانان و مسيحيان انتقام خواهند گرفت و در همين راستا مساجد فلسطينيان را به آتش كشيدند.
پليس به دنبال عاملان پشت پرده اين حملات است.

 



يك ميليون و 200 هزار آواره در كامبوج

سيل اخير كامبوج 207 قرباني گرفت و بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر از ساكنان سيل زده را آواره كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري شين هوا، «نهيم واندا» معاون اول رئيس كميته ملي كنترل بلاياي طبيعي كامبوج گفت: «جاري شدن سيل و طغيان رودخانه «مكونگ» تاكنون در 19 شهر و استان اين كشور دست كم 207 قرباني برجا گذاشته و يك ميليون و 200 هزار نفر از ساكنان سيل زده را آواره كرده است.»
به گفته مقامات دولتي اين كشور 52 درصد قربانيان حوادث سيل در اين كشور را كودكان تشكيل مي دهند.افزون بر آن، بيش از 300 هزار هكتار از اراضي شاليكاري دچار خسارات فراوان و همچنين يكصد هزار هكتار از اراضي برنج كاري نيز بطور كلي تخريب شده اند. همچنين 600 باب منزل مسكوني در محاصره امواج سيل قرار گرفتند و 196 هزار باب منزل مسكوني يكهزار و 132 مدرسه و 400 مركز مذهبي بودائيان نيز زيرسيلاب رفت.
امواج خروشان سيل همچنين 180 كيلومتر از جاده هاي اصلي و 1800 كيلومتر از جاده هاي شوسه را تخريب كرد.مسئولان اداره مقابله با بلاياي طبيعي كامبوج خسارات مالي وقوع سيل اخير را با سيل مخرب سال 2000 مقايسه كردند كه 160 ميليون دلار خسارت برجا گذاشت.از اينرو، مقامات دولتي كامبوج 1900 تن برنج براي قربانيان حادثه سيل ارسال كردند. تاكنون، برخي مراكز دولتي كامبوج شامل صليب سرخ اين كشور، مراكز خيريه سازمان ها و كشورهاي خارجي، با ارسال كمك هاي فوري به كمك بيش از 70 هزار خانواده آواره شتافتند.افزون بر آن، كشورهاي چين، ژاپن، برنامه غذايي جهاني و شماري از سازمان هاي محلي و بين المللي كمكهاي انسان دوستانه خود را براي مردم سيل زده كامبوج ارسال كردند.
بانك توسعه آسيا نيز وعده داده است ضمن كمك 3 ميليون دلاري جاده هاي شوسه اين كشور را بازسازي كند.اگرچه از ديروز ارتفاع سطح آب در برخي مناطق كاسته شده است اما ارتفاع سطح آب رودخانه «مكونگ» در «پنوم پن» هنوز به بيش از 10 متر مي رسد.

 



بهترين آب روي زمين

يك پژوهش علمي در دانشگاه «اسكندريه» مصر ثابت كرد كه آب زمزم با توجه به خاصيت و ويژگي هاي منحصر به فردش، بهترين آب روي زمين است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري خاورميانه، دكتر «حمدي سيف» پژوهشگر دانشگاه اسكندريه تاييد كرد: آب زمزم به خاطر داشتن بهترين غلظت املاح و عناصر مفيد براي سلامتي انسان، بهترين آب روي زمين است و ساختار آن ويژگي نادري دارد.پژوهش هاي علمي ثابت كرده كه آب زمزم با ساير آبها متفاوت است و آبي پاك و مطهر است كه حتي يك ميكروب در آن وجود ندارد.
اين پژوهشگر افزود: آب زمزم براساس اصول پزشكي به شفاي بيماران كليوي، قلبي، چشمي، ميگرن و انواع متعدد بيماريهاي مزمن و لاعلاج كمك مي كند.دكتر حمدي سيف كه سرپرست دانشكده مهندسي دانشگاه اسكندريه است، گفت: هدف از اين پژوهش مقايسه كردن آب زمزم با برخي از آبها از جمله آب موجود در بطري هاي آب معدني، آب هاي تصفيه شده و به طور كلي آب شرب بود.وي افزود: تفاوت آب زمزم با ساير آبهاي شهر مكه مكرمه يا هر مكان ديگري در نسبت املاح كلسيم و منيزيم موجود در آن است به گونه اي كه نتايج آزمايشات مراكز آزمايشگاهي اروپا و وزارت بهداشت و منابع آبي عربستان در اين زمينه يكسان بوده است و چه بسا علت اينكه آب زمزم حجاج خسته را سيراب مي كند، همين باشد.
به گفته اين پژوهشگر مصري، نتايج آزمايشات بر روي آب زمزم نشان مي دهد كه اين آب آشاميدني و طبيعي است، تصفيه نمي شود يا به آن كلر اضافه نمي كنند و حجاج سراسر جهان صدها سال است كه از آن مي نوشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14