(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 مهر 1390- شماره 20045

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين مار دم خود را مي خورد ! (يادداشت روز)
جدول زمان بندي انتخابات مجلس اعلام شد
چاله (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
آخرين اخبار جبهه متحد از زبان ولايتي زاكاني مسئول ستاد و متكي دبير اجرايي شد
اتحاديه اروپا تحريم هاي سمبليك عليه 29 مقام ايراني را تصويب كرد
كرمانشاهي ها امشب نماز شكر مي خوانند
روزي كه جيك جيك مستونت بود فكر زمستونت نبود؟! (خبر ويژه)
آروغ زن ها خفه شوند تا ما كمي فكر كنيم (خبر ويژه)
ناتو از عواقب مداخله در سوريه مي ترسد (خبر ويژه)
ايران مي داند تازه اول كار است... (خبر ويژه)
كار از كار گذشته است! (خبر ويژه)



اين مار دم خود را مي خورد ! (يادداشت روز)

1-خبر كه به مدينه رسيد، دهان به دهان چرخيد و در همه جاي مدينه كم دامنه آن روزها پيچيد. از مكه خبر آمده بود كه تمامي دشمنان پيامبر خدا(ص) همه اختلاف ها و دشمني هاي خونين هميشگي و چندين و چند ده-يا چند صد- ساله را كنار نهاده و براي هجوم سنگين و سراسري به مدينه النبي(ص) با يكديگر ائتلاف كرده اند تا كار اسلام نوپا و مسلمانان اندك و كم شمار آن روز را يكسره كنند- چيزي شبيه جنگ تحميلي و مشابه فتنه آمريكايي اسرائيلي88- رسول خدا(ص)، پيشنهاد سلمان فارسي را پذيرفت و براي پيشگيري از هجوم و يا كاستن از تلفات، دستور حفر خندق داد. در گرماگرم حفر خندق كه نشانه كم تواني سپاه كم شمار اسلام در مقابل پرتواني لشگر پرشمار دشمن بود از ضربه كلنگ به سنگ، جرقه اي جهيد و رسول خدا(ص) فرمود كه در پرتو آن جرقه، فتح روم و ايران را ديده است. دو امپراتوري بزرگ و ابرقدرت شرق و غرب آن دوران. شايد كساني بودند كه در مقايسه سپاه اندك و كم توشه و توان مسلمين با سپاه پرشمار و قدرتمند مشركان، نويد پيامبراعظم(ص) را ناممكن مي ديدند! و يا انگشت تعجب به دندان مي گزيدند، ولي ديري نپائيد كه نسيم روح نواز و رهايي بخش اسلام به مردم روم و ايران نيز رسيد و سپاه اسلام حاكمان زورگو و ستمگر آن دو امپراتوري بزرگ را به زير كشيد. رسول خدا(ص) اما، به هنگام فتح روم و ايران دامن از خاك كشيده بود، اگرچه از ملكوت اعلي ناظر صحنه بود.
2- در سال هاي غربت و مظلوميت انقلاب اسلامي و در حالي كه بار ديگر جنگ احزاب به تكرار نشسته و تمامي دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنان عليه ايران اسلامي متحد شده بودند و دو ابرقدرت شرق و غرب، اختلاف ها را كنار نهاده و براي خاموش كردن شعله هاي ستم سوز انقلاب با يكديگر به ائتلاف رسيده بودند و در آن روزها كه چشم دنيانگر اين و آن در آينه صاف، آينده اي براي نظام اسلامي و نوپاي ايران نمي ديد، امام راحل(ره) در «خشت خام»، ذلت اين روزهاي حاكمان ديكتاتور منطقه را مي ديد، صداي شكستن استخوان قدرت هاي استكباري را مي شنيد و با صلابت مي فرمود كه «من با اطمينان مي گويم؛ اسلام ابرقدرت ها را به خاك مذلت مي نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد» و تاكيد مي كرد كه «دوران بن بست و نااميدي و تنفس در منطقه كفر به سر آمده است و گلستان ملت ها رخ نموده است و اميدواريم همه مسلمانان شكوفه هاي آزادي و نسيم عطر بهاري و طراوت گلهاي محبت و عشق و چشمه سار زلال جوشش اراده خويش را نظاره كنند... ما در صدد خشكانيدن ريشه هاي فاسد صهيونيزم، سرمايه داري و كمونيزم در جهان هستيم... و دير يا زود ملت هاي در بند شاهد آن خواهند بود... امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) است... جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد... خدا در دنيا، سختي هاي جنگ را به شيريني شكست دشمنان خدا جبران مي كند و چه شيريني بالاتر از اين كه ملت ايران مثل يك صاعقه بر سر آمريكا فرود آمده است»...
3- راستي اگر اين سخنان حضرت امام«ره» ثبت و ضبط نشده بود و نسل هاي اول و دوم انقلاب اين پيش بيني ها را كه در آن روزها - به ظاهر- نشانه چنداني از آن نبود، با گوش خود نشنيده و به چشم خويش نديده بودند و امروز، روايتگر آن براي ملت هاي مسلمان نبودند، چه كسي مي دانست كه امام راحل ما«ره» رخدادهاي سرنوشت ساز اين روزها و تغيير مسير تاريخ را در آن روزها به چشم جان ديده و از آن خبر داده بود؟
انگار هم اكنون امام بزرگوار ما بر بلنداي جهان ايستاده است و تحولات امروز دنيا را بي كم و كاست روايت مي فرمايد. آيا غير از اين است؟ و آيا آنچه اين روزها در جهان اسلام مي گذرد و در دنياي استكبار در حال وقوع است دقيقا همان نيست كه امام راحل ما«ره» ديده و فرموده بود؟!
4- تحولات- بخوانيد انقلاب ها- و دگرگوني هاي بنياديني كه از نزديك به يكسال قبل آغاز شده، سرعتي بارها بيشتر و فراتر از نگاه اين و آن دارد به گونه اي كه نگاه ها از تعقيب آن جا مي ماند. هنوز نگاه ها از تونس جدا نشده و به سرنوشت «بن علي» فراري مي نگرد كه انقلاب به مصر مي رسد و در فاصله اي كوتاه رژيم دست نشانده مبارك و حلقه اصلي محور سازش را فرو مي پاشد و در حالي كه فروپاشي رژيم آمريكايي- اسرائيلي مصر به كانون توجه جهان تبديل شده است، خيزش در ليبي شكل مي گيرد و بعد يمن، بحرين، اردن و اين روزها عربستان و... ديده ها به منطقه خاورميانه و شمال آفريقا دوخته است كه رهبر معظم انقلاب از رسيدن موج بيداري به قلب اروپا خبر مي دهد و انگليس، يونان، ايتاليا، اسپانيا و سپس استراليا و آمريكا با خروش اعتراضي مردم روبرو مي شود. واشنگتن پست به اوباما نهيب مي زند كه خاورميانه را به حال خود بگذار! آمريكا در خطر است. ديلي ميل پيش بيني آلوين تافلر را به اتحاديه اروپا گوشزد مي كند كه 25 سال پيش در تحليلي از انقلاب اسلامي ايران نوشته بود «برانگيختگي خميني[ره] محدود به جهان اسلام نيست. اين مرد دنياي دين باوران را به مقابله با سكولاريسم فرا خوانده است». شيمون پرز، اظهارات 6 اكتبر 1979 موشه دايان را به خاطر مي آورد كه انقلاب اسلامي را به زلزله اي تشبيه كرده بود كه اسرائيل را به لرزه مي اندازد. «ايمانوئل والراشتاين» استراتژيست بلندآوازه آمريكايي اعتراف مي كند «آمريكا تاكنون با بحران هاي فراواني روبرو بوده ولي براي همه آنها راه حلي پيش روي داشته است. اين راه حل ها چه سخت و چه آسان، به هر حال، راه حل بودند ولي در چشم انداز بحران كنوني آمريكا و اروپا هيچ راه حلي ديده نمي شود».
«سمير امين» اقتصاددان برجسته و عرب تبار آمريكايي كه از منتقدان سرمايه داري جهاني نيز هست و گاه و بيگاه انتقادهاي نه چندان تند و شكننده اي به دكترين امپرياليسم دارد، اين بار با اشاره به شاخصه هاي خيزش مردمي در آمريكا و اروپا، شرايط كنوني را به تصويركشيده و مي گويد «اقتصاد سرمايه داري تا به امروز از بلعيدن منابع اقتصادي و ثروت عمومي ديگران ارتزاق مي كرده است ولي حالا كه چيزي براي بلعيدن نمي يابد، تبديل به ماري شده كه از دم شروع به خوردن خويش كرده است». «زيروهن دووير» صهيونيست دو آتشه اسرائيلي طي مقاله اي كه در پايگاه اينترنتي «لوپست» فرانسه منتشر كرد و ديروز در رسانه هاي آمريكايي و اروپايي بازتاب گسترده اي داشت، مي نويسد «اين شورش-بخوانيد بيداري- كه غرب اصرار دارد آن را بهار عربي بنامد، بخشي از طرح عقيدتي ايران است كه آن را نوك پيكان انقلاب جهاني مي داند و نتيجه آن فتح جهان توسط اسلام است. آنچه اكنون در كشورهاي اسلامي اتفاق افتاده و در آمريكا و اروپا در حال وقوع است، مرحله آغازين از يك پيروزي بزرگ براي ايران است»... خداي مهربان بر درجات امام راحلمان(ره) بيفزايد كه مي فرمود؛ «اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد.»
5- نگاه ها از تحولات و انقلاب ها عقب مانده است. موج انقلاب به جهان اسلام جان بخشيده و از آن فراتر رفته است. سنگري را فتح كرده و در حالي كه سنگربانان تازه نفس به ترميم خرابي ها و ساخت نظام هاي جديد با نسخه اسلامي مشغولند، موج بيداري براي تسخير سنگرهاي كليدي ديگر به سرزمين «وايكينگ ها» و «يانكي»ها تاخته است. باور نمي كنيد؟ خوب نگاه كنيد! آيا به چشمان خود اطمينان نداريد و گوش هاي خويش را قابل اعتماد نمي دانيد؟ روز 17 سپتامبر سال جاري ميلادي - 26 شهريور ماه 90- وقتي انبوهي از مردم آمريكا در وال استريت گرد آمده و حركت اعتراضي خود را با تابلوي «تسخير وال استريت» و سپس «ضد وال استريت» آغاز كردند، قبل از مقامات آمريكايي برخي از شبه روشنفكران عقب مانده داخلي كه زلف هاي خود را به دم آمريكايي ها گره زده اند، اصرار داشتند اين حركت را «نارضايتي زودگذر جماعتي از بيكاران ساكن نيويورك»! بنامند كه «خيلي زود به تجمع اعتراضي خود پايان خواهند داد»! اما، «لئون پانتا» رئيس سابق سازمان سيا و وزير دفاع كنوني آمريكا با نگراني از دامنه دار بودن اين حركت خبر مي داد و هنگامي كه روز به روز بر دامنه اين اعتراضات افزوده شد و به بيش از 100 شهر ديگر آمريكا سرايت كرد و بسياري از صاحبنظران فرهنگي و اقتصادي -و ديروز دانشجويان ده ها دانشگاه آمريكا- به جمع معترضان پيوستند، مقامات كاخ سفيد نتوانستند دلهره اي را كه به جانشان افتاده بود، پنهان كنند. معترضان از وال استريت و منهتن با عنوان «ميدان التحرير» مصر ياد مي كردند و پلاكاردهايي با مضمون از «نظام سرمايه داري به تنگ آمده ايم» نشان مي داد كه ماجرا جدي تر از آن است كه مقامات آمريكايي وانمود مي كنند. مردم با صراحت اعلام مي كنند كه «نظام كاپيتاليستي» مشكل اصلي آنهاست و...
6- نگاه ها از انقلاب ها عقب مانده است و نگاه مشترك امام راحل(ره) و خلف حاضر اوست كه همچنان پيشتاز است و جلوتر از انقلاب ها در حركت است. چه عالمانه و كارشناسانه بود و هست، نگاه آقا كه مي فرمودند امروز آمريكا در ضعيف ترين دوران تاريخ خود قرار دارد و ايران اسلامي درخشنده ترين دوران خود را تجربه مي كند. و امام راحل ما (ره) مي فرمود آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و توضيح مي داد كه قدرت هاي استكباري بيشتر از آن كه به ماشين جنگي خود تكيه داشته باشند به تشر زدن و ترساندن ملت ها متوسل مي شوند و اين تعبير از حضرت امام است كه آمريكا را به شير پير و بي يال و كوپالي تشبيه مي فرمود كه دندان هايش ريخته است و در حالي كه به شدت مي ترسد، هر از چند گاه براي ترساندن ديگران نعره مي كشد و «يك چيزي هم از او صادر مي شود»!
حسين شريعتمداري

 



از سوي وزير كشور در پايان همايش سراسري فرمانداران
جدول زمان بندي انتخابات مجلس اعلام شد

سرويس سياسي-
وزير كشور در نشست خبري با خبرنگاران تقويم اجرايي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را تشريح كرد.
مصطفي محمدنجار با بيان اينكه ستاد انتخابات در وزارت كشور فعال است و كميته هاي مربوطه در تهران و استان ها تشكيل شده است گفت: از سوم دي ماه سال جاري دستور شروع رسمي انتخابات و بحث ثبت نام كانديداها را خواهيم داشت.
وي افزود: هيئت هاي اجرايي نيز در يك دوره شش روزه از سوم دي ماه تا هشتم دي ماه تشكيل مي شود و همزمان با آن بررسي سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه قانوني به استناد ماده 28 قانون انتخابات دنبال خواهد شد.
نجارتأكيد كرد: در پايان مهلت ثبت نام از دهم تا نوزدهم دي ماه بررسي صلاحيت داوطلبان در هيئت هاي اجرايي آغاز مي شود.
وزير كشور همچنين زمان شروع تبليغات براي انتخابات را از چهارم اسفند تا دهم اسفند اعلام كرد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد شايعه بركناري شما از وزارت كشور و اداره اين وزارتخانه توسط سرپرستي مطرح شده است، نظر شما در اين مورد چيست، اظهار كرد: بنده و همكارانم با قدرت و قوت كامل در حال پيشبرد اهداف دولت هستيم و به چنين حاشيه سازي هايي توجه نمي كنيم.
وزير كشور همچنين در قالب پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر تعداد حوزه ها و شعب انتخاباتي در كشور گفت: اگر بحث لايحه افزايش نمايندگان تصويب شود، تعداد حوزه ها از 207 حوزه به 223 حوزه افزايش پيدا خواهد كرد.
وي گفت: حدود 50 هزار شعبه انتخاباتي براي انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي در سراسر كشور وجود خواهد داشت.
خبرنگار ديگري از وزير كشور پرسيد، بحث تقلب در انتخابات مجلس از هم اكنون از سوي برخي مورد توجه قرار گرفته و حتي تيتر يك برخي روزنامه ها نيز قرار گرفته است، نظر شما در اين مورد چيست، نجار در پاسخ به اين سؤال با تأكيد بر اين كه «فضايي كه پيش رو خواهيم داشت، بهترين فضاي انتخاباتي خواهد بود» گفت: با توجه به برگزاري انتخابات هاي متعدد در كشورمان، ما تجربيات ارزشمندي داريم و اين تجربيات به كار ما مي آيد. ما سعي مان اين است كه اين انتخابات بدون هرگونه حاشيه برگزار شود.
انتخابات رايانه اي
در 10درصد حوزه ها
همچنين وزير كشور در گردهمايي فرمانداران سراسر كشور با اشاره به انتخابات مجلس نهم تأكيد كرد كه ملاك ما قانون انتخابات است.
مصطفي محمدنجار گفت: راهبرد ما، اجراي مر قانون و صيانت از قانون نه كم و نه زياد است و اين بهترين شيوه برگزاري انتخابات قلمداد مي شود.
وزير كشور عنصر مهم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را حضور حداكثري مردم عنوان و خاطرنشان كرد: بايد بستري فراهم شود كه طي آن مردم درانتخابات حضور حداكثري داشته باشند چرا كه اين روند تقويت وفاق ملي را به دنبال خواهد داشت.
نجار در بخش ديگري از سخنان خود، به بحث رايانه اي بودن انتخابات اشاره و خاطرنشان كرد: در اين زمينه كارهاي خوبي انجام شده و ما براي صددرصد برگزار كردن رايانه اي انتخابات آمادگي كامل داريم، اما طبق مشورت هايي كه انجام شد و همچنين با هماهنگي شوراي نگهبان به اين نتيجه رسيديم كه در 10درصد از حوزه ها و شعب به صورت آزمايشي انتخابات رايانه اي برگزار كنيم. اگر چه با توجه به زيرساخت ها و كارهايي كه انجام شده، بالغ بر 95 درصد فرآيند انتخابات به صورت رايانه اي برگزار خواهد شد.

 



چاله (گفت و شنود)

گفت: بالاخره براي مقابله با گرانفروشان راه حل گره گشايي پيدا شد.
گفتم: چه راه حلي؟
گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از مردم خواسته است در صورت مشاهده هرگونه تخلف كيفي، كمي كالا و يا تخلف در قيمت ها به شماره تلفن 124 اطلاع بدهند.
گفتم: ولي در بسياري از مواقع اين شماره تلفن پاسخگو نيست.
گفت: اتفاقاً وزارت ياد شده به اين نكته هم توجه داشته و اعلام كرده است اگر تلفن 124 پاسخگو نبود با شماره تلفن 09610 تماس بگيرند.
گفتم: «چاله» يكي از خيابان ها باعث زمين خوردن و زخمي شدن عابران شده بود و در آن نزديكي ها بيمارستاني هم نبود. براي چاره جويي قرار شد كنار آن چاله يك مركز درماني درست كنند ولي بعداً به اين نتيجه رسيدند كه چاله را پر كنند و به جاي آن در نزديكي يكي از مراكز درماني يك چاله جديد حفر كنند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ وضعيتي كه امروز در اروپا و آمريكا به وجود آمده در چند ماه قبل توسط رهبر معظم انقلاب پيش بيني شده بود. لازم است با اين حركت پويايي كه در سطح جهاني شروع شده كاهلي و تنبلي را كنار بگذاريم ونقش فعال داشته باشيم.
0624---0912
¤ شكل گيري برخي نشست هاي درون گروهي افرادي كه به نوعي در فتنه 88 دخيل و يا هدايتگر بودند به منظور نه حضور در انتخابات بلكه ساماندهي ايجاد بي نظمي و فتنه انگيزي جديد است و نبايد از ديدها پنهان باشد. مقوله مبارزه با فساد اقتصادي كه همين حضرات دست اندركار آن بوده اند. نبايد اصل انتخابات را به حاشيه براند. جماعت سيلي خورده از انقلاب و مردم كه در همه انتخابات مردود شده اند قصد دارند كه هم از مردم و هم از نظام انتقام بگيرند و در اين زمينه چيزي براي از دست دادن ندارند. فلذا لازم است رسانه هاي دلسوز خاصه كيهان بيشتر به مقوله انتخابات پرداخته و دشمن شناسي نمايد.
محمودي
¤ سلامت جامعه اسلامي به اجراي عدالت بسته است واجراي عدالت هم ريشه در سلامت دستگاه قضاء يعني برخورد قاطع و بدون اغماض با تخطي كنندگان از قانون دارد. از مسئولين قوه قضائيه مي خواهيم اعتماد مردم به اين دستگاه را برگردانند.
1927---0911
¤ در توضيح اعتراض ما به ديدار آقاي صالحي با وزيرخارجه بحرين بايد بگويم نظر ما اين بود كه چرا اين قدر گرم و صميمي طرف بحريني را تحويل گرفتيد نه صرف ديدار.
م. الف از قم
¤ چرا رئيس جمهور اين قدر روي كلمه بيداري انساني به جاي بيداري اسلامي كشورهاي منطقه تأكيد دارند؟ فردا هم حتماً بايد بگوييم جمهوري انساني ايران!
امامي
¤ شبكه جام جم در روز پنجشنبه 14مرداد ماه تصاويري از فوتبال بانوان را نشان داد كه تيم حريف پوشش نامناسبي داشتند از آنجا كه برنامه هاي شبكه هاي برون مرزي سيما از طريق گيرنده هاي ديجيتال در داخل كشور قابل دريافت است ضرورت دارد دقت بيشتري در بخش تصاوير صورت بگيرد.
5676---0913
¤ چرا در تبليغات ايراندخت بانك كشاورزي فقط بانوان بدون چادر را نشان مي دهند اين نوعي بي توجهي به حجاب برتر است.
7426---0919
¤ بخشي از ناهنجاريهاي معمول در سطح مدارس مربوط به رفتار و گفتار زننده برخي معلم نماهاست كه نظارت و كنترل مديران را دور مي بينند و سر كلاس عقده گشايي مي كنند. معلمي كه حرف هاي ركيك و زشت از زبان او خارج مي شود، مي تواند يك مدرسه را خراب كند و تمام زحمت هاي والدين در تربيت فرزندشان را از بين ببرد.
صباغيان
¤ مگر جمعيت جانبازان چقدر است؟ تقاضا داريم يك بار براي هميشه كل مشكلات اقتصادي، مسكن و شغل جانبازان با هر درصدي را مرتفع نمايند.
اسدي
¤ چرا بانك ملت در خرم آباد بازنشستگان را به عنوان ضامن افراد نمي پذيرند؟ در صورتي كه رئيس بانك مركزي حرف ديگري دارد و تفاوتي بين شاغل و بازنشسته نمي داند؟
8006---0939
¤ مسئولين مركز استعدادهاي درخشان تصميم گرفته اند كه دانش آموزاني را كه طي آزمون به مقطع راهنمايي وارد شده اند، پس از اتمام اين مقطع بدون آزمون در مقطع متوسطه پذيرش نمايند. اين موضوع باعث كاهش انگيزه و حذف فرصت براي ساير دانش آموزان مي شود. لازم است مورد تجديدنظر و بررسي مجدد مسئولين امر قرار گيرد.
احمدي
¤ حوالي ايام نوروز جانباز قطع نخاعي آقاي حسني به دليل زخم بستر در بيمارستان ... تهران بستري شد. با توجه به وخامت اوضاع جسمي وي به دليل تعطيلات نوروزي به اجبار جانباز را ترخيص نمودند و در اثر پيشرفت بيماري در برابر ديدگان خانواده جان به جان آفرين تسليم نمود و به شهادت رسيد. به راستي چه كساني مقصر چنين حوادثي اند؟ و چرا جان چنين انسان هاي از خود گذشته در پيش عده اي اين قدر بي ارزش است؟
6192---0919
¤ چرا بنياد شهيد و امور ايثارگران نسبت به اجراي مصوبه قانوني مجلس شوراي اسلامي كه به تاييد شوراي نگهبان رسيده در مورد معوقه هاي حقوق جانبازان حالت اشتغال اقدام نمي كند؟
4347---0913
¤ چرا مسئولين تاكسيراني اين قدر كج سليقه اند كه در شب ميلاد امام هشتم اقدام به افزايش كرايه ها كردند تا كام مردم را تلخ كنند.
5862---0935
¤ از آقاي اژه اي دادستان محترم كل كشور درخواست داريم فكري به حال مالباختگان نگين و مرواريد غرب بكند. در مورد اين دو پرونده هيچ كس پاسخگو نيست.
0458---0912
¤ بعد از آن كه شهرداري چند صدميليون تومان پول بيت المال را هزينه كاشي كاري ديواره پل شهيد آويني در شهر ري كرد مجددا اين كاشي ها را كنده اند و دور ريخته اند. مسئول اين همه حيف و ميل در شهرداري كيست و چرا برخورد نمي شود؟
مقصودي
¤ حق اين است كه مسئولين امر از جوان مخترع ايراني كه موفق شده از پلاستيك بنزين توليد كند حمايت در خور شأن داشته باشند. همه ما به داشتن چنين دختران و پسران مخترع و تيزهوش افتخار مي كنيم.
8516---0919
¤ از وعده هاي عملي نشده سفرهاي استاني رياست جمهوري عملياتي نشدن احداث جاده طارم-زنجان از آب بر به ملاسرا بعد از گذشت 6 سال مي باشد. اميدواريم در مدت باقي مانده از دوره رياست جمهوري آقاي دكتر احمدي نژاد اين وعده عملي شود.
1499---0912
¤ چرا همه كارمندان بالاي 25 سال خدمت به جز معلمان مي توانند از قانون بازنشستگي پيش از موعد استفاده كنند. وزير محترم آموزش و پرورش و همكارانشان بهتر بود به جاي شانه خالي كردن از مسئوليت براي تامين بودجه اين كار و تخصيص اعتبار مربوط تلاش مي كردند.
6158---0918
¤ 8 سال است كه شهرداري منطقه 5 در بلوار تعاون در محله شهرزيبا هيچ اقدامي براي احداث كوچه براي رفت و آمد روزانه مردم نمي كند و ساكنان از زمين همسايه براي تردد استفاده مي كنند. طبيعي است كه اين مسئله با اشكال شرعي روبه رو است براي تمام ساكنان محله سؤال شده كه چگونه شهرداري به اين مشكل رسيدگي نمي كند ولي از آن طرف از يك ريال عوارض شهري نمي گذرد.
افشار
¤ موتورسيكلت هايي كه 10 سال از عمر آنها گذشته بايد اسقاط شوند به همين علت دو ماه قبل موتورسيكلت خود را براي اسقاط به شركت ايران دوچرخ تحويل نمودم و قرار شد ظرف يك هفته يك دستگاه موتورسيكلت صفركيلومتر تحويل نمايند. ولي با گذشت دو ماه هيچ خبري از تحويل آن نيست از مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به تعهدات خود پايبند باشند يا تعهد ندهد.
جانعلي زاده
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 23/6/90 روزنامه با عنوان «خاموشي معابر» محدوده خيابان شهيد مدني حدفاصل خيابان خواجه نصيرالدين طوسي تا خيابان شهيد برادران محمدي كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: طرح روشنايي معابر محدوده مذكور تهيه و به زودي اجرا خواهد شد. شايان ذكر است در حال حاضر با نصب يك دستگاه چراغ ديواري موقت براي تامين حداقل روشنايي اقدام شده است. از مشتركين محترم خواهشمند است به منظور طرح هرگونه درخواست، پيشنهاد، انتقاد و.... با شماره تلفن 85121 تماس حاصل نمايند.
 



آخرين اخبار جبهه متحد از زبان ولايتي زاكاني مسئول ستاد و متكي دبير اجرايي شد

سخنگوي جبهه متحد اصولگرايان گفت: در نشست روز يك شنبه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان، مسئول ستاد انتخابات و دبير هيات اجرايي اين شورا انتخاب شدند.
شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان با صدور اطلاعيه اي با امضاي علي اكبر ولايتي سخنگوي اين شورا، اعلام كرد: شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان روز يكشنبه با حضور اكثريت اعضا تشكيل شد.
بنابراين گزارش، در اين نشست، اعضاي شورا پس از عرض ارادت به ساحت مقدس و مبارك حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و تبريك ولادت آن امام همام به بررسي اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات مجلس نهم پرداختند.
ولايتي يادآور شده است: در اين جلسه عليرضا زاكاني به عنوان مسئول ستاد مركزي انتخابات شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان انتخاب شد و منوچهر متكي دبيري هيئت اجرايي شورا را برعهده گرفت.
وي تاكيد كرد: آئين نامه مربوط به تركيب و نحوه انتخاب اعضاي شوراهاي داوري و اجرايي جبهه متحد اصولگرايان در استان ها، از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
در اطلاعيه شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان تاكيد شده كه با توجه به اظهارنظرها و موضع گيري هاي متفاوت برخي شخصيت هاي سياسي وابسته به شورا، كماكان مواضع رسمي اين جبهه توسط سخنگو اعلام خواهد شد.
ظاهرا اشاره ولايتي در اين بيانيه به اظهارات اخير محمدرضا باهنر است كه بسياري از محافل آن را غيراصولگرايانه ارزيابي كردند.

 



اتحاديه اروپا تحريم هاي سمبليك عليه 29 مقام ايراني را تصويب كرد

اتحاديه اروپا نام 29 مقام ايراني را در فهرست تحريم هاي خود قرار داد.
وزيران خارجه 27 كشور اروپايي كه روز دوشنبه 18 مهر 1390 (10 اكتبر 2011) در لوگزامبورگ دور هم جمع شده اند، 29 ايراني و 16 تبعه بلاروس را تحريم كردند.
براساس اين تحريم ها اموال اين افراد توقيف و از سفر آنها به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا جلوگيري مي شود.
يك ديپلمات روز دوشنبه به خبرگزاري فرانسه گفته است تحريم مقام هاي ايراني بابت موضوع حقوق بشر تصويب شده و ربطي به مسئله هسته اي نداشته است.
اتحاديه اروپا در ماه مارس 2011 نيز 32مقام ايراني را به همين شكل تحريم كرده بود.
كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پيش از برگزاري اين نشست در سخناني اعلام كرده بود كه وزراي خارجه اروپايي در نشست خود درباره هر دو موضوع هسته اي و حقوق بشر ايران بحث خواهند كرد.
از آنجا كه مقام هاي تحريم شده در ايران نه قصد سفر به اروپا را دارند و نه پولي در حساب هاي خارجي اين تحريم ها كاملاً سمبليك محسوب مي شود و هيچ تأثيري نه روي رفتار هسته اي و نه رفتار ايران در زمينه حقوق بشر نخواهد گذاشت.

 



كرمانشاهي ها امشب نماز شكر مي خوانند

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
به شكرانه سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه، امشب مردم در مساجد سطح استان حاضر مي شوند و نماز شكر و دعاي توسل برپا خواهند كرد.
عباس سروري رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان گفت: مردم استان كرمانشاه كه 23 سال در انتظار ديدار مقام عظماي ولايت بودند روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادي كرمانشاه به مراد خود خواهند رسيد و با پخش گل و شيريني استقبال با شكوهي از رهبر انقلاب خواهند داشت.
سروري گفت: مسير حركت رهبر فرزانه از ميدان آزادي تا ورزشگاه آزادي است و در طول مسير سرودهاي توليد شده پخش و مردم به ابراز احساسات خواهند پرداخت.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در خاتمه اظهار داشت: طبق برنامه ريزي به عمل آمده در شب ورود رهبر معظم انقلاب به كرمانشاه، آسمان شهر نورافشاني خواهد شد.

 



روزي كه جيك جيك مستونت بود فكر زمستونت نبود؟! (خبر ويژه)

محمد خاتمي به تناقض گويي درباره جمهوري اسلامي و قانون اساسي و دفاع از نظام ادامه مي دهد.
به گزارش دفتر خاتمي، وي در ملاقات با «جمعي از جوانان اصلاح طلب كرمان» مدعي شد بخشي از نخبگان سرخورده و نااميد شده مي پندارند راه حل مشكل از ميان برخاستن نظام و جمهوري اسلامي است، امري كه مورد قبول دلسوزان و انقلاب و كشور نيست.
وي همچنين گفته است: خيلي جالب است كه امام از ميان همه شكل هاي سنتي و غيرسنتي حكومت، «جمهوري اسلامي» را پيشنهاد كرد و جمهوري اسلامي يعني اينكه مردم ارباب اند و حكومت ناشي از اراده مردم و پاسخگو در برابر آن است و آزادي انديشه و بيان و انتقاد از حاكمان و حتي اعتراض نه تنها حق بلكه يك وظيفه است و اسلامي يعني در اين نظام مردمي ارزش هاي الهي نيز جايگاه مهم و محوري دارد. متأسفانه بعضي ارزش هاي الهي را در ظواهر صرف خلاصه مي كنند و از محتوا غافل مي مانند و در نتيجه روح دين در عرصه اجتماعي يعني عدالت، اخلاق و احترام به كرامت انسان از جمله محتواهايي است كه دين آن را مي خواهد و به آن مي خواند. طبعاً اسلامي پسوند «جمهوري اسلامي» است كه با جمهوري و جمهوريت سازگار باشد و اگر پديده اسلامي ناسازگار با جمهوري مطرح و ميدان دار مي شود و راي مردم بي ارزش و حداكثر زينتي به حساب مي آيد و... بايد بدانيم كه انحراف در انقلاب اسلامي مردم پديد آمده است و بايد خواستار اصلاح آن بشويم.
وي درباره انتخابات مجلس گفت: بنده مطالبي و شرايطي را عرض كردم كه حداقل شرايط يك انتخابات مطلوب است. طبعاً اگر باشد همه مي توانند و بايد در انتخابات شركت داشته باشند. كسي نبايد حق مسلم را براي راي و انتخاب محدود كند. صحبت بر سر اين نيست كه من با شما بياييم به مجلس، صحبت از اين است كه شرايط حضور همه جريانها و گروه ها فراهم شود و تعيين كننده راي واقعي مردم باشد. به نظرم هر كس كه در چارچوب قانون اساسي رفتار مي كند و عملاً ملتزم به آن است حق شركت در انتخابات را دارد و حتي اگر نظراً نسبت به قانون اساسي و بعضي اصول آن ايراد داشته باشد، آنچه مهم است التزام عملي به قانون است.
بازي خاتمي با الفاظ «جمهوري» و «اسلامي» و ادعاي دلسوزي براي جمهوري اسلامي در حالي است كه جريان آمريكايي- اسرائيلي فتنه و آشوب 88 علناً هم به جنگ جمهوريت (راي اكثريت) و هم اسلاميت نظام رفت و تحريك شدگان دست اندركار فتنه حتي علناً روي شعار جمهوري اسلامي خط كشيدند اما با كمترين اعتراض خاتمي و تشكل متبوع وي (مجمع روحانيون) روبرو نشدند. بدتر اينكه فتنه گران پناه گرفته پشت نقاب اصلاح طلبي، مورد حمايت صريح گروهك هاي برانداز معارض جمهوري اسلامي قرار گرفتند اما با اين وجود به دلايل كاملاً روشن حاضر نشدند با اين گروهك هاي گوناگون كمترين مرزبندي داشته باشند. علت ماجرا را بايد در اميد و طمع كساني چون خاتمي و موسوي به حمايت ضد انقلاب دانست حال آنكه همان محافل بعد از مدتي به ناسزاگويي عليه اصلاح طلبان و خاتمي روي آوردند. همان طيف اكنون نيز طيف خاتمي را به خاطر تقلا براي فرار از مجازات و امكان حضور در صحنه انتخابات به خيانت، فرصت طلبي و دم دمي مزاجي متهم مي كنند.
بنابراين كمترين توقع از عناصر دورگه! و دو تابعيتي در جبهه اصلاحات آن است كه ادعاي التزام به قانون اساسي را، با اعلام توبه و پشيماني نسبت به همكاري با جريان هاي برانداز ثابت كنند هرچند كه بعد از اين توبه، مسئوليت مجازات فتنه گران محفوظ است.
يادآور مي شود سايت ضدانقلابي «كلمه» كه از لندن آن لاين مي شود، در خبري از ديدار «جمعي از زندانيان آزاده شده از بند 350 اوين» با خاتمي خبر داده و از جمله تصريح كرده كه در بين ملاقات كنندگان، فردي كه روز 25 بهمن بالاي جرثقيل رفته بود، ديده مي شود.
گفته مي شود خاتمي اين ملاقات را تحت فشار افراطيون و براي فرار از زير بار اين پرسش انجام مي دهد كه «اگر خاتمي از ماست چرا او را بازداشت نمي كنند.»


 



آروغ زن ها خفه شوند تا ما كمي فكر كنيم (خبر ويژه)

شبكه صهيونيستي بالاترين پس از چند ماه- به اصطلاح- آسيب شناسي جنبش سبز، قاطي كرده و از همه محافل ضدانقلاب خواست مدتي خفه شوند تا بشود فكري به حال آن كرد.
اين شبكه ضدانقلابي در تحليلي كه به سردرگمي محافل ضدانقلاب فعال در فتنه سبز مي پردازد، نوشت: به خاطر سكوت مردگان كه به جنبش سبز سايه افكنده، اكنون نان بسياري از تحليل گران اپوزيسيون نه از نوشتن تحليل هاي كاربردي براي يافتن راه هاي نوين بلكه از مسير «آسيب شناسي جنبش» درمي آيد اما آيا اصلا مي شود آسيب شناسي هم كرد؟ آسيب شناسي معناي خاصي دارد كه متاسفانه هيچ كس توجهي به آن نمي كند. زماني كه شما ماشيني (دستگاهي) داريد كه بسياري از قطعات آن به تنهايي درست كار مي كنند ولي مي بينيد كه ماشين به عنوان يك سيستم كار نمي كند؛ يافتن بخش هاي معيوب ماشين و يا يافتن ايراد در «ارتباطات» ميان قطعات آن مي تواند بسيار كارگشا باشد و آن را به معني درست كلمه «آسيب شناسي» مي نامند. معمولا كار «تعميركارها» همين است. اما اگر شما دستگاهي داشته باشيد كه هم منبع انرژي؛ و هم (Starter) و هم «دينام» و هم موتور و «گيرباكس» و ميل لنگ و شاتون و... آن همگي معيوب هستند؛ ديگر «آسيب شناسي» را به [...] هم نمي خرند. چي...؟ چي گفتي؟... ميگي كه مي خرند؟! ببخشيد اشتباه كردم؛ حق با شماست. در راديو بي بي سي و راديو فردا و صداي آمريكا مي خرند. (ممنون از تذكر شما).
بالاترين مي افزايد: راستي اين جنبش كجاست؟ (معلوم نيست)؛ كدامين گروههاي اجتماعي در آن شركت دارند؟ (همه و هيچ كس)؛ سران طيف هاي جنبش كيانند؟ (هركسي خودش هم رئيس است و هم خبرنگار و هم بازيگر و هم فيلمبردار و هم سرباز و هم تئوريسين و هم استراتژيست يعني بگو آش شله قلم كار)؛ آيا اين جنبش فراگير است؟ (خواب ديدي خير باشه).
نويسنده اين تحليل تاكيد مي كند: راستي ما چند تا پرچم داريم؟ يكي مي گويد شير و خورشيد بدون شمشير؛ اون يكي ميگه اگه شمشير نباشه من خودمو حلق آويز مي كنم؛ اون يكي ميگه اصلا توي تظاهرات پرچم شير و خورشيد را چه با شمشير و يا بي شمشير بيرون نياريد. اين يكي ميگه براي اينكه نشون بديم متمدن شده ايم؛ اصلا گور پدر شير و خورشيد؛ وسطش با الفباي «انگلو» بنويسيم (IRAN) تا انگلوها هم آن را «آيرن» تلفظ بكنند. راستي «درفش كاوياني» را كسي مي شناسد؟ آنهايي هم كه مي شناسند از آن وحشت دارند.
بالاترين در پايان به طعنه مي نويسد: خوب... خبرهاي جنبش مردگان چيست؟ موسوي عطسه كرد...؛ كروبي دو كيلو لاغر شده است...؛ ما شركت مي كنيم...؛ ما شركت نمي كنيم...؛ بياييد دولت موقت تشكيل دهيم...؛ اصلا بياييد روز اول مهر ماه همه مون بپريم بيرون و كار رو تموم كنيم...؛ نه؛ اصلا بياييد كنگره ملي تشكيل بديم... من مي گويم؛ ميشه يك دقيقه خفه بشيد؛ تا بشينيم فكر كنيم؟!
يكي از كاربران بالاترين در كامنتي ذيل همين مطلب تاكيد كرد: آخ دمت گرم خيلي عالي بود مخصوصا آخرين خط!! آيا ميشه كه اين آروغ زنهاي سياسي خفه شن تا ما كمي فكر كنيم؟

 



ناتو از عواقب مداخله در سوريه مي ترسد (خبر ويژه)

«نيروهاي ناتو به دليل خطرهاي فراوان به هيچ وجه حاضر نيستند ريسك درگيري و مداخله نظامي در سوريه را مانند ليبي بپذيرند.
اين ارزيابي را خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس ضمن گزارشي منتشر كرد و نوشت: آندرياس فوگ راسموسن دبيركل ناتو در بروكسل صراحتا اعلام كرد ناتو به هيچ وجه ميل ندارد در سوريه دخالت كند. دليل اين امر پيچيدگي هاي سياسي بين المللي و نگراني و خطرهاي فراوان وقوع درگيري گسترده تر در خاورميانه با حضور اسرائيل و ايران است. علاوه بر اين، سوريه دوستان قدرتمندتر و كارت هاي بيشتري در مقايسه با ليبي دارد.
شادي حميد، رئيس بخش تحقيقاتي موسسه بروكينگز، در مركز دوحه قطر در اين مورد گفت: سوريه با همكاري متحدانش توانايي دردسرسازي در منطقه را دارد. خطر شديد سرايت درگيري به ديگر كشورها هم هست. اهداف اوليه مهم در مرزهاي سوريه وجود دارند. سوريه و مهمترين حامي اش در خاورميانه (ايران) مي توانند حملات تلافي جويانه اي را عليه اسرائيل يا با استفاده از نيروهاي حزب الله در لبنان و مبارزان حماس در فلسطين در برابر اهداف تل آويو در اراضي اشغالي صورت دهند.
آسوشيتدپرس از قول مئير جاودان فر تحليلگر صهيونيست نوشت: ايران در صورت تنش در سوريه مي تواند از فرصت استفاده كرده و به اسرائيل ضربه بزند ضمن اينكه روسيه و چين نيز از ثبات در سوريه حمايت مي كنند.
خبرگزاري آمريكايي تصريح مي كند: سوريه با ليبي قابل مقايسه نيست اما در ليبي نيروهاي حكومتي 6 ماه مقابل ناتو مقاومت كردند در حالي كه هواپيماهاي جنگي ميگ و سامانه هاي دفاع هوايي در زرادخانه سوريه وجود دارد. از سوي ديگر هر نوع تعرض به سوريه مي تواند عكس العمل جدي جهان عرب را به دنبال داشته باشد.

 



ايران مي داند تازه اول كار است... (خبر ويژه)

يك روزنامه نگار اسراييلي گفت: آنچه بهار عربي ناميده مي شود در واقع مرحله اي از تسلط ايران بر جهان است.
زيروهن دووير در مقاله اي كه پايگاه اينترنتي لوپست فرانسه از وي منتشر كرده مي نويسد: اين بيداري كه غرب اصرار دارد آن را بهار عربي بنامد بخشي از طرح عقيدتي ايران است كه آن را نوك پيكان انقلاب جهاني مي داند كه نتيجه آن تسلط اسلام بر جهان خواهد بود.
اين روزنامه نگار اسراييلي در ادامه با اظهارخشم و عصبانيت از حمله مسلمانان مصري به سفارت اسراييل در قاهره و حمايت ايران از اين اقدام گفته است ايران در حال نشان دادن اين نكته است كه اسراييل را چيزي غير از ثمره توطئه آمريكا و انگليس نمي داند.
اين صهيونيست دو آتشه در انتهاي مقاله خود مي گويد تحولات منطقه ايران را اميدوار كرده است كه فتح نهايي جهان توسط اسلام رخ خواهد داد و آنچه اكنون در حال اتفاق افتادن است تنها مرحله اي آغازين از يك پيروزي بزرگ است.
گفتني است همزمان با بيداري اسلامي در جهان عرب ناآرامي هاي اجتماعي وسيعي در اروپا و آمريكا آغاز شده است.

 



كار از كار گذشته است! (خبر ويژه)

يك استراتژيست شناخته شده اسراييلي كه سال هاي طولاني درباره امور راهبردي به دولت هاي متعدد اين كشور جعلي مشورت داده تاكيد كرد عقيده دارد توان راهبردي عملياتي و اطلاعاتي اسراييل و آمريكا براي مقابله با برنامه هسته اي ايران در حال نابودي است.
پروفسور اونركوهن كه با روزنامه جروزالم پست گفت وگو كرده، در اين باره گفته است: «با پيشرفت ايران توانايي اسرائيل براي حمله موثر بر اين كشور كاهش مي يابد».
وي ادامه داده است: «همانطور كه تهران به توليد و پراكنده كردن اورانيوم غني شده و تكنولوژي ادامه مي دهد، شانس يك حمله نظامي براي متوقف كردن حركت ايران كاهش مي يابد.»
كوهن در ادامه با اشاره به اينكه «برنامه هسته اي ايران گسترش يافته است» گفت: «زمان براي رسيدن به توانايي هسته اي براي ايران كمتر شده است و اين كشور مي تواند مواد هسته اي خود را به سرعت از يك مكان به مكان ديگر منتقل كند به طوري كه رديابي آنها نياز به قابليت اطلاعاتي بسيار پويايي دارد.»
كوهن در ادامه اظهار داشت: «به علاوه، حتي اگر اسرائيل از اين قابليت اطلاعاتي برخوردار باشد، بازهم غيرممكن خواهد بود كه از همه مسائل مهم باخبر باشد زيرا نمي داند كه از چه چيزهايي بي اطلاع است. اسرائيل و كشورهاي غربي ديگر در گذشته اظهار نگراني كرده اند كه ايران ممكن است تاسيسات هسته اي اعلام نشده ديگري نيز داشته باشد.»
به نوشته جروزالم پست، كوهن تاكيد كرد كه در حال حاضر از عمليات نظامي برضد ايران حمايت نمي كند.
وي گفت: «رويكرد ايران يعني پخش اورانيوم غني شده در تاسيساتش و همچنين توانايي ثابت شده اش در غني سازي اورانيوم تا سطح 20 درصد نشان داد كه مسير دست يابي به فناوري هسته اي را كامل كرده است.»
كوهن تاكيد كرد: «برخي از آمريكايي ها با در اختيار داشتن اطلاعات جاسوسي معتقدند كه دريچه گزينه حمله نظامي در حال بسته شدن است.»
اين استراتژيست اسراييلي در پايان گفت: «ايران مانند اسرائيل يك سياست ابهام هسته اي را دنبال مي كند و مانند اسرائيل وضعيت هسته اي خود را نه تاييد مي كند و نه انكار. سفر هفته گذشته لئون پنتا، وزير دفاع آمريكا به اسرائيل احتمالا بخشي از تلاش آمريكا براي اطمينان از اين امر بود كه اسرائيل برنامه عمليات نظامي يكجانبه اي بدون هماهنگي با آمريكا ندارد. آمريكا مي خواهد خودش و اسرائيل ايران را مهار كنند همانطوري كه اتحاد جماهير شوروي در طي جنگ سرد مهار شد و اين بدان معناست كه آمريكا و اسرائيل براي تمام اهداف عملي و شرايط بسيار ويژه مجبور خواهند بود گزينه نظامي را كنار بگذارند.»
اين اعتراف كوهن در حالي است كه ديروز هم هفته نامه تايم در مقاله اي تاكيد كرده بود كه همه حرف ها و تهديدهاي آمريكا و اسراييل در مقابل ايران بلوف است و ايران همه خط قرمزهاي غرب را بي اعتبار كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14