(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 مهر 1390- شماره 20046

سخني با استاندار جديد هرمزگان
چين در طرح هاي معدن با ايران همكاري مي كند
ايران در كيهان
استاندار كهگيلويه و بويراحمد: هيچ مشكلي براي اجراي مصوبات سفر رئيس جمهوري وجود ندارد
توزيع كتاب هاي كمك درسي و كودك در مساجد يزد
كاهش يك ميليون متر مكعبي هدر رفت آب در هرمزگان
ثبت مكانيزه تخلفات رانندگي در استان البرز
زنگ حج در مدارس گنبدكاووس به صدا درآمد
يك ميليون خانوار مازندراني امسال سرشماري مي شوند
ساخت مسجد روستاي بسطام دره از محل زكات
دبير حزب موتلفه اسلامي همدان: اجماع اصول گرايان براي انتخابات مجلس در استان حاصل شده است
روزانه 1200 نفر از مرز ميرجاوه تردد مي كنند
مديركل دامپزشكي مازندران: 40 درصد جوجه يكروزه كشور توسط مازندران تأمين مي شود
فرماندار اسكو: يكي از تهديدات اساسي در فرش دستباف رقيب احساس كردن همديگر است
افتتاح بزرگ ترين مجتمع خدماتي تجاري زنجان در خرم دره
307 حلقه چاه غيرمجاز در استان قزوين مسدود شد



سخني با استاندار جديد هرمزگان

مهندس حسين هاشمي تختي استاندار سابق هرمزگان پس از 22ماه خدمت به عنوان يك استاندار بومي، عرصه خدمتگزاري را به ابراهيم عزيزي استاندار جديد واگذار كرد.
در اين ميان فرصت را غنيمت شمرده و در راستاي توجه مضاعف استانداري هرمزگان به مشكلات بندر جاسك چند نكته مورد اشاره قرار مي گيرد.
1- شهرستان جاسك در 330كيلومتري شرق جاسك داراي دو بخش (ليدوف و بخش مركزي) مي باشد. اين شهرستان با 70هزار نفر جمعيت از جمله شهرستان هاي مستعد در زمينه كشاورزي و صيادي است.
هرچند دولت نهم و دهم در راستاي رفع مشكلات و چالش هاي اين شهرستان گام هاي مؤثري برداشته اما همچنان فاصله زيادي با عمران و آباداني دارد. در اين ميان عدم راه اندازي فرودگاه جاسك -علي رغم تلاش هاي استاندار سابق- از جمله مواردي است كه محروميت اين منطقه را شدت بخشيده است؛ كه اميد مي رود با تلاش هاي استاندار جديد اين مهم در اولويت قرار گيرد.
2- تسريع و سرعت بخشيدن در پروژه آب شرب جاسك كه مي بايست از سد جگين (بزرگ ترين سد غلتكي كشور) تأمين شود از ديگر مواردي است كه نيازمند توجه استانداري هرمزگان مي باشد.
3- از آنجا كه شغل اكثر مردم شهرستان جاسك صيادي و كشاورزي است، لذا مردم اين منطقه به علت خشكسالي هاي 16ساله پي درپي در بازپردخت وام هاي بانكي كه با هدف توسعه مشاغل و كارآفريني دريافت كرده اند؛ دچار مشكل شده اند كه انتظار مي رود استاندار محترم به عنوان نماينده عالي دولت در مساعدت بانك ها با بدهكاران بانكي گام مؤثري بردارد.
4- تسريع در عملياتي سازي راه اصلي جاسك ميناب و ميناب به جاسك كه از پيشرفت بسيار كندي برخوردار است.
5- نداشتن حوزه هاي اشتغال مولد و رشد صعودي آمار بيكاري در شهرستان مي طلبد استاندار محترم زمينه جذب سرمايه گذاري، همكاري بانك و مؤسسات مالي و فعال كردن بخش هاي كارآفريني را در دستور كار خود قرار دهد.
6- عدم پيشرفت قابل توجه در حوزه مسكن مهر و كند بودن عمليات اجرايي از جمله مواردي است كه نيازمند نظارت و بررسي از سوي استاندار محترم دارد.
انتظار مي رود استاندار محترم ضمن حضور در شهرستان و ديدار با مردم منطقه با ظرفيت ها و توانمندي هاي اين شهرستان بيشتر آشنا شوند.
خبرنگاركيهان در بندر جاسك

 



چين در طرح هاي معدن با ايران همكاري مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
چين، آماده همكاري با ايران در بخش معدن است.
تمايل دولت چين براي حضور جدي تر در صنايع و معادن كشورمان، در سفر اخير هيئت اقتصادي- صنعتي تبريز به «پكن» و «شنيانگ» ابراز شد و طي مذاكراتي كه بين مقامات دو طرف صورت گرفت، پكن نسبت به حضور در بخش صنعت و معدن آذربايجان شرقي، به طور جدي ابراز تمايل كرده است.
به گزارش سازمان صنايع و معادن آذربايجان شرقي، در اين سفر هشت طرح در بخش صنعت و معدن به چيني ها معرفي شد كه با استقبال و آمادگي طرف هاي چيني براي مشاركت در طرح هاي همراه بود.
پروژه هاي «فولاد آلياژي» و «الياف شيشه اي»، «پي يو يا پلي اورتان» و «نوردياتاغان»، از مهم ترين طرح هاي مورد بحث بين دو طرف بود كه نشان داد چيني ها، تمايل خاصي براي همكاري با ايران، در بخش هاي صنعتي و معدني دارند.
گفته مي شود در سفر اخير هيئت آذربايجان شرقي بيش از 70 طرح به ارزش بيش از 17ميليارد دلار به چين ارائه شده است.

 



ايران در كيهان

100هزار هميار پليس
ساري- خبرنگاركيهان: فرمانده نيروي انتظامي استان مازندران گفت: يكصدهزار هميار پليس در استان وجود دارد كه در بحث هاي ترافيكي و راهنمايي و رانندگي با نيروي انتظامي همكاري مي كنند.
سرتيپ عليرضا مسكني فرمانده ناجا مازندران در جشن روز جهاني كودك در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درخصوص انضباط اجتماعي بايد همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار داده و برنامه هاي مدوني را براي مهدكودك ها و كودكستان ها داشته باشيم.
وي با بيان اينكه تمام اقشار جامعه نيازمند آگاه سازي هستند گفت: بايد افراد را در سنين پايين آموزش داده تا جامعه شهري منظمي داشته باشيم.
مرمت مقرنس تيموري سلطان بندرآباد
يزد- خبرنگاركيهان: معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد از به پايان رسيدن مرمت و حفاظت مقرنس تيموري سلطان بندرآباد يزد با هزينه اي بالغ بر 49ميليون ريال خبر داد.
ذات الله نيكزاد گفت: عمليات انجام شده شامل غبارروبي و پاكسازي سطوح گچي، تزريق و استحكام بخشي سطوح گچي، پاكسازي و حذف مرمت هاي گذشته، بازسازي نواحي كمبود، پر كردن ترك ها و ريز ترك ها و تميزكاري سطوح كاشي معرق است.
وي از ديگر عمليات مرمت را بازسازي كمبودهاي كاشي معرق، تزريق و استحكام بخشي كاشي معرق، استحكام بخشي و برگرداندن لايه آستر گچي به حالت اوليه و تثبيت نهايي كليه سطوح برشمرد.
تجليل از خادمان
پلدختر- خبرنگاركيهان: همايش بزرگداشت و تكريم امامزاده احمد(ع) در شهرستان پلدختر برگزار شد.
در اين همايش مديركل سازمان اوقاف لرستان با اشاره به اينكه بقعه امامزاده احمد(ع) ازنظر جغرافيايي جزو ايلام است ولي ازنظر اوقاف زيرنظر اداره اوقاف لرستان قرار دارد گفت: مسئولان استان و وزارت كشور بايد درا ين خصوص چاره انديشي كنند و مشكل موجود را حل و فصل كنند.
در پايان اين مراسم از 15 نفر از خادمان مساجد و بقاع متبركه پلدختر تجليل به عمل آمد.
برگزاري همايش «نماز در آموزه هاي رضوي»
همدان- خبرنگاركيهان: همايش علمي- پژوهشي «نماز در آموزه هاي فرهنگ رضوي» در همدان برگزار شد.
در اين همايش معاون فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، گفت: در راستاي برگزاري نهمين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع)، ميزباني همايش علمي و پژوهشي «نماز در آموزه هاي رضوي»، به همدان واگذار شد.
وي افزود: براي شركت در اين همايش، تعداد 124اثر به دبيرخانه رسيد كه 12 مقاله به عنوان برتر جهت ارايه، انتخاب شدند.
مجيد فروتن ادامه داد: اين همايش در 9محور از جمله جايگاه نماز در بيانات امام رضا(ع)، تأثيرات نماز در زندگي فردي و اجتماعي از نگاه امام رضا(ع)، دليل وجوب نماز در سيره امام، جلوه هاي نماز در سيره و سنت (قول و فعل و تقرير) امام رضا(ع)، آسيب شناسي نظري و رفتاري نماز، تأثيرات مهم تكويني و تشريعي و تبليغي نماز از منظر رضوي، برگزار شد.
ارتقاي شاخص امنيت
¤ فرمانده نيروي انتظامي استان همدان گفت: براساس آخرين جمع بندي كشوري ناجا، وضعيت امنيتي و انتظامي استان نسبت به دوره قبل ارتقاي فزاينده اي يافته و 10رتبه بهتر شده است. وي افزود: همچنين آخرين بررسي مركز افكارسنجي ناجا نشان مي دهد كه همدان ازنظر وجود احساس امنيت جايگاه ششم كشور را دارد.
ساماندهي گلزار شهدا
اليگودرز- خبرنگار كيهان: با همكاري مردم، شهرداري و شوراي اسلامي شهر و بنياد شهيد و امور ايثارگران ساماندهي گلزار شهدا انجام خواهد شد.
فرماندار اليگودرز در جلسه كارگروه ساماندهي گلزار شهدا با اشاره به اينكه يكي از مشكلات اجراي اين طرح پراكندگي قبور شهداست گفت: مسئولين بايد براي همسان سازي قبور در گلزار شهدا از همكاري مردم استفاده كنند.
وفايي مقدم افزود: يكي از اقداماتي كه در كنار ساماندهي گلزار شهدا انجام مي شود ايجاد فضايي مناسب جهت برگزاري مراسم فرهنگي و مذهبي است.
برپايي كلاس هاي آموزشي
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: در راستاي آموزش مجريان برگزاري سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 كلاس هاي آموزشي سرشماري با حضور فرماندار و مسئول ستاد سرشماري و داوطلبان و عوامل اجرايي در فيروزآباد برگزار شد.در اين مراسم عبدالرسول زندي معاون فني و آموزشي ستاد سرشماري مطالبي درخصوص كلاس هاي آموزشي سرفصل هاي تدريس و نكات فني سرشماري را بيان و برنامه هاي اجرايي كلاس هاي آموزشي را تشريح كرد.
ايجاد اشتغال
مهديشهر- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان مهديشهر از تحقق 27 درصدي اشتغال تعهد شده سال 90 در اين شهرستان خبر داد.عيسي فاضلي در چهارمين جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان مهديشهر با اشاره به تعهد اين شهرستان در سال جاري براي اشتغال 2 هزار و 200 نفر گفت: تاكنون 724 مورد اشتغال در اين شهرستان ايجاد شده كه براساس آن 27 درصد تعهد ايجاد شده عملي شده است.وي از دستگاه هاي اجرايي مهديشهر خواست چنانچه مشكلي در بحث جذب نيرو دارند اعلام تا برطرف شود.
تأسيس انجمن خيريه قلب
بابل- خبرنگار كيهان: رئيس انجمن خيريه قلب ايران در جريان بازديد از بيمارستان قلب آيت الله روحاني بابل با مثبت ارزيابي كردن عملكرد اين بيمارستان گفت: تشكيل يك انجمن خيريه قلب آن هم به صورت مستقل از مركز استان براي اين بيمارستان پيشنهاد مي شود وي افزود: انجمن خيريه قلب ايران آماده همكاري در اين زمينه است
وصول جرائم رانندگي
گناباد- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي گناباد به مناسب هفته نيروي انتظامي گفت: در 6 ماه اول امسال 3 هزار و 347 تماس با شماره 110 گرفته كه از اين تعداد دو هزار و 305 مورد عملياتي شده است. سرهنگ سيداحمد موسوي افزود: صدور 34 هزار و 825 برگ جريمه و وصول يك ميليارد و 390 ميليون ريال جريمه، توقيف هزار و 273 دستگاه موتورسيكلت و خودروي متخلف و دستگيري 174 قاچاقچي و 45 سارق از جمله اقدامات اين نيرو در مدت فوق است.
بازسازي گلزار شهدا
نائين- خبرنگار كيهان: فرماندار نائين با اشاره به بازسازي 11 گلزار شهدا گفت: امسال 8 گلزار ديگر در روستاهاي تابع اين شهرستان مورد بازسازي قرار مي گيرند. يوسف حسني افزود: به منظور بازسازي اين گلزارها 300 ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شده است. وي از دستگاه هاي مسئول خواست در اين زمينه مساعدت لازم را اعمال كنند.

 



استاندار كهگيلويه و بويراحمد: هيچ مشكلي براي اجراي مصوبات سفر رئيس جمهوري وجود ندارد

ياسوج -خبرنگاركيهان:
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: با دقت مراحل مختلف تك به تك مصوبات سه دوره سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيات دولت به اين استان بررسي و تلاش جدي براي شتاب بخشيدن به پيشرفت آنها بكار گرفته شده است.
اكبر نيكزاد با حضور معاون عمراني و فرماندار بويراحمد به منظور بررسي آخرين وضعيت مصوبات سفرهاي استاني در بازديد از دو بخش مارگون و لوداب از توابع شهرستان بويراحمد در استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: همه مصوبات با كار كارشناسي بوده و از تعهدات دولت است و مشكلي براي اجراي هيچ مصوبه اي وجود ندارد و نبايد حتي يك مورد هم به زمين بماند.
وي در جمع تعدادي از مديران استاني، شهرستاني و بخشي اظهار داشت: اهتمام كامل دولت بر اتمام همه مصوبات استاني است و اگر تاكنون مصوبه اي اجرا نشده بايد وارد عمليات اجرايي شود و چنانچه در دست اجراست به پيشرفت آن شتاب داده شود.
به گفته استاندار، چنانچه پروژه اي يا مصوبه اي در هر بخشي و به هر دليل ممكن قابل اجرا نباشد به جاي آن پروژه اي جديد و در همان بخش تعريف و جايگزين خواهد شد.
نيكزاد از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست، چنانچه تاكنون از مصوبات سفر تقسيم بندي و يا برش بخشي همراه با ميزان اعتبار صورت نگرفته، سريعا اين كار را عملي كنند.
به گفته وي، براي اجرا و تكميل شدن مصوبات سفرها به لحاظ تامين منابع استاني و سهم اعتبارات ملي مشكلي نداريم و مديران دستگاه هاي اجرايي، فرمانداران، بخشداران بايد نظارت و پيگيري لازم جهت تسريع در تكميل پروژه ها را داشته باشند.

 



توزيع كتاب هاي كمك درسي و كودك در مساجد يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
مسئول كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد از توزيع كتاب هاي كمك درسي در سطح كتابخانه هاي مساجد استان يزد خبرداد.
علي حكيميان ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي جديد اظهار داشت: كتاب هاي كمك درسي با هدف كمك به ارتقاي بنيه علمي دانش آموزان مسجدي در سطح كتابخانه ها توزيع شده است.
وي توجه به بنيه علمي دانش آموزان در كنار جنبه هاي تربيتي را يادآور شد و افزود: كتاب هاي كمك درسي با هدف غني سازي كتابخانه هاي مسجد و پاسخ به مخاطبان جوان اين كتابخانه ها توزيع شده است.
مسئول كانون مساجد استان يزد همچنين از توزيع كتاب ويژه كودكان در سطح كتابخانه هاي مساجد استان يزد خبرداد.
حكيميان با اشاره به جنگ نرم دشمن براي انحراف مباحث تربيت اسلامي گفت: در كتاب هاي كودك توزيع شده در سطح كانون هاي مساجد ضمن توجه به مباحث تربيتي به جذابيت هاي مورد نياز براي كودكان توجه ويژه شده است.
وي افزود: در شرايط كنوني دشمن با استفاده از انواع بازي هاي رايانه اي، انيمشن و كتاب در صدد حاكم كردن آموزه هاي غلط تربيتي در سطح جامعه است و لزوم توجه به كودكان در اين زمينه بيش از هر زمان ديگري احساس مي شود.
مسئول كانون مساجد استان يزد همچنين با اشاره به اجراي طرح تلاوت نور و توزيع قرآن در سطح مساجد مجري تأكيد كرد: كانون مساجد استان يزد تابلوي هاي ويژه طرح تلاوت نور را در سطح مساجد استان توزيع كرده است.
حكيميان تفسير همراه، تفسير نمونه و مفاتيح الجنان، را از ديگر اقلام توزيع شده در كتابخانه هاي مساجد ذكر كرد.

 



كاهش يك ميليون متر مكعبي هدر رفت آب در هرمزگان

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
سال جاري با اقداماتي از جمله اصلاح شبكه هاي فرسوده در هرمزگان از هدر رفت يك ميليون متر مكعب آب جلوگيري به عمل خواهد آمد.
معاون بهره برداري آبفاي هرمزگان افزود: سال جاري اصلاح 180 كيلومتر از شبكه هاي فرسوده استان در برنامه است كه با اجراي آن ميزان هدر رفت واقعي آب در شبكه به ميزان 5/1 درصد كاهش پيدا مي كند.
مهدي عباسي با بيان اينكه از دو هزار و 300 كيلومتر شبكه توزيع آب ميزان هدر رفت آب در طول سال 89 بيش از 13 ميليون متر مكعب است كه معادل 15 درصد برآورد مي شود، ادامه داد: با اجراي برنامه هاي مديريت مصرف شبكه و كاهش آب بدون درآمد پيش بيني مي شود كه ميزان يك ميليون متر مكعب آب هدر رفت آب كاهش يابد.
عباسي عمده برنامه هاي كاهش آب بدون درآمد را هوشمندسازي شبكه توزيع آب، تعويض كنتورهاي خراب، استانداردسازي انشعاب هاي فرسوده، تبديل انشعاب هاي غيرمجاز به مجاز، جداسازي انشعاب هاي فضاي سبز شهرداري از آب شرب، كاهش حوادث و اتفاقات شبكه و انشعاب ها، مرئي سازي و ساخت حوضچه شيرآلات، خريد و نصب كنتورهاي حجمي و كاليبراسيون آنها برشمرد.

 



فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي استان خبر داد
ثبت مكانيزه تخلفات رانندگي در استان البرز

كرج-خبرنگاركيهان:
تخلفات راهنمايي و رانندگي در استان البرز به روش مكانيزه ثبت مي شود.
فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي استان البرز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: به منظور دقت و سرعت در ثبت، صدور و انتقال اطلاعات تخلفات رانندگي، استفاده از دستگاه هاي مكانيزه و ثبت تخلفات در پليس راهور استان عملياتي شده است.
حبيب كمالوند از بخشودگي ديركرد جريمه انواع وسايل نقليه رانندگي كه جرايم آنها به علت پرداخت نشدن در موعد مقرر دو برابر شده است خبر داد و گفت: براين اساس رانندگان و مالكان تا تاريخ 19 آذرماه سال جاري فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پليس +10 برگه صورت وضعيت خودرو خود را دريافت و نسبت به پرداخت اصل جريمه تخلفات رانندگي خود اقدام كنند.

 



زنگ حج در مدارس گنبدكاووس به صدا درآمد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مراسم متمركز «زنگ حج» با حضور مسئولان آموزش و پرورش و امور حج شهرستان گنبدكاووس در هنرستان «الغدير» اين شهرستان به صدا درآمد.
در اين مراسم مدير آموزش و پرورش شهرستان هدف از برگزاري اين مراسم را آشنا شدن دانش آموزان با اين فريضه سياسي و مذهبي اعلام كرد.
«نبي الله آخوندي» افزود: در اسلام بر اجراي فريضه حج تاكيد فراواني شده و به جا آوردن آن بر هر مسلماني كه توانايي مالي داشته باشد، واجب اعلام شده است.
وي در ادامه افزود: حج روح عبادت است و اجتماع عظيم مسلمانان در هنگام اجراي مناسك اين فريضه، شرايط بسيار خوبي را براي اعلام برائت آنان از كفار و استكبار را فراهم مي كند.
آخوندي گفت: دانش آموزان ضمن آشنايي با نحوه چگونگي برگزاري اين آئين اسلامي، قادر خواهند بود هنگام اجراي آن، تمامي دستورات ديني را صحيح انجام داده و كمال بهره برداري را از اين مهم به عمل آورند.
مديرآموزش و پرورش گنبدكاووس افزود: دانش آموزان بايد تلاش كنند، روح واقعي حج را درك كنند تا زماني كه براي اجراي اين فريضه عازم مي شوند، بيشترين بهره معنوي را ببرند.

 



يك ميليون خانوار مازندراني امسال سرشماري مي شوند

قائمشهر- خبرنگاركيهان:
طرح ملي سرشماري عمومي نفوس و مسكن با تلاش پنج هزاروصد نفر از دوم لغايت بيست و دوم آبان در مازندران انجام مي شود.
مديركل آمار و اطلاعات استانداري مازندران در جلسه شوراي اداري شهرستان قائمشهر با اشاره به نقش موثر آمار و نتايج سرشماري ها در برنامه ريزي هاي كشور در حوزه هاي مختلف گفت: از كليه خانوارهاي مازندراني حدود 70 پرسش كليدي انجام مي شود كه اطلاعات جمع آوري شده براي برنامه ريزي كليه آحاد مردم به كار گرفته مي شود.
غلامرضا رشيدي افزود: درطرح ملي سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1390 تعداد دوهزار و چهارصد مأمور آمارگير از مازندران از روز شنبه (16مهرماه) به مدت دوهفته در 141 كلاس آموزشي نحوه اجراي صحيح طرح سرشماري را فرامي گيرند.
وي گفت: طرح ملي سرشماري نفوس و مسكن كه تاكنون هر 10 سال يكبار انجام مي گيرد از امسال به دليل تغيير و تحولات سريع اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي و معيشتي هر 5 سال يكبار در كشور انجام خواهدگرفت.

 



ساخت مسجد روستاي بسطام دره از محل زكات

گرگان -خبرنگاركيهان:
رئيس كميته امداد امام خميني شاخه مراوه تپه از كلنگ زني مسجد روستاي بسطام دره از توابع اين شهرستان خبر داد.
گل محمد حاجي حسيني گفت: با حضور امام جمعه، معاون عمراني فرماندار، فرماندهان نظامي و انتظامي، ساير مسئولان اين شهرستان و اهالي روستا، زمين مسجد با زيربناي 150متر مربع كلنگ زني شد.
وي افزود: مبلغ 21ميليون و 700 هزار ريال براي شروع ساخت مسجد از محل زكات پرداخت و هزينه هاي ديگر در انجام كار صورت مي پذيرد.

 



دبير حزب موتلفه اسلامي همدان: اجماع اصول گرايان براي انتخابات مجلس در استان حاصل شده است

همدان- خبرنگار كيهان:
دبير حزب موتلفه اسلامي استان همدان گفت: اجماع اصولگرايان براي انتخابات مجلس در استان حاصل شده است.
محمود الفت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدل 8+7 كه از سوي اصولگرايان جهت اجماع تدوين شده است، به صورت بومي در استان پياده شده و تحقق آن كارآيي و وحدت بيشتر اين طيف را فراهم آورده است.
وي ادامه داد: همه تصميمات و سياست ها در قالب مدل بومي و ابتكاري و در محدوده جغرافيايي استان همدان تعريف شده و در نهايت وحدت حول محور روحانيت تحقق مي يابد. در اين مدل استاني، علاوه بر احزاب و گروه هاي فعال، افرادي از ميان نخبگان سياسي و روحانيوني خارج از احزاب شناخته شده، حضور دارند.
الفت يادآور شد: انتخابات مجلس نهم به خاطر شرايط خاص داخلي و خارجي بسيار حساس تر از دوره هاي گذشته است و تزريق پول و ائتلاف هاي نامتعارف توسط برخي جريان ها، از جمله ترفندهايي است كه جهت ناكارآمد كردن مجلس آينده به كار مي رود.
وي اعلام كرد: ما عملكرد كانديداها را رصد مي كنيم و هر كدام از آنها بخواهد از اصول و ارزش ها و قانون تخطي كند، آن را با مردم در ميان خواهيم گذاشت تا مجلسي متناسب با آرمان ها و خواست هاي ملت شكل بگيرد.
دبير حزب موتلفه اسلامي همدان در ادامه ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند دولت هاي نهم و دهم در استان، اظهار داشت: در كنار خدمات انجام شده، متاسفانه در دوره فعلي مديريت استانداري، بي تدبيري هاي بي سابقه اي ديده مي شود.
وي خاطر نشان ساخت: از جمله اين بي تدبيري ها عدم حضور استاندار همراه با مديران در مسجد جامع به مناسبت هفته دولت جهت رفع مشكلات مردم برخلاف رسم سال هاي گذشته، اعتراضات ائمه جمعه به برخي تصميمات و عدم پاسخگويي به آنان و دهن كجي به معترضان، انتصاب بي رويه مديران غيربومي و به كارگيري مجدد نيروهاي بازنشسته، عدم برپايي جلسات ملاقات عمومي استاندار با مردم، همايش 8هزار نفري مديران و كاركنان دولت و تعطيلي يك روزه ادارات با صرف هزينه و وقت فراوان را مي توان نام برد.

 



روزانه 1200 نفر از مرز ميرجاوه تردد مي كنند

زاهدان-خبرنگاركيهان:
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: روزانه بطور ميانگين 1200 نفر اتباع خارجي از طريق مرز ميرجاوه وارد خاك كشورمان مي شوند كه پيش بيني مي شود اين تعداد تا پايان سال به 1500 نفر افزايش يابد.
عليرضا مجرد بيشتر ورودي پايانه مرزي ميرجاوه را زائرين مشهدمقدس و عتبات عاليات دانست و افزود: از لحاظ اقتصادي ورود و اقامت جهانگردان و زائرين باعث ورود ارز و تقويت مالي و اقتصادي كشورمان خواهد بود.
وي با اشاره به جايگاه پايانه هاي مرزي در تقويت پيوندهاي فرهنگي و اجتماعي با كشورهاي همسايه افزود: يكي از ابعاد مهم افزايش ورود اتباع خارجي، گردشگر و زائرين و بيگانگان است يعني آنان با آداب و رسوم و سنن ايراني آشنا شده و فرهنگ و تمدن ايراني را به سرتاسر جهان مي رسانند.

 



مديركل دامپزشكي مازندران: 40 درصد جوجه يكروزه كشور توسط مازندران تأمين مي شود

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل دامپزشكي مازندران گفت: 35 تا 40درصد جوجه يكروزه كشور توسط مازندران تأمين مي شود.
مجيد مختاري به خبرنگار كيهان گفت: جايي كه دامپزشكي براساس شرح وظيفه عمل كند خروجي كار در سطح جامعه افزايش مي يابد و وظيفه علوم پزشكي و وزارت بهداشت كمتر خواهد بود.
مختاري با اشاره به اينكه دسترسي همگان به غذاي سالم از دغدغه هاي دامپزشكي كشور است گفت:
سازمان دام كشور از سال68 جزء سازمان هاي پيشرو در واگذاري امور دام در بخش خصوصي بوده و در حال حاضر نيز در شرايطي هستيم كه تمامي امور مربوط به دارو و درمان دام به طور كامل به خودكفايي رسيده ايم.

 



فرماندار اسكو: يكي از تهديدات اساسي در فرش دستباف رقيب احساس كردن همديگر است

مهربان-خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان اسكو گفت: در حالي كه تنوع، طرح، رنگ، نقشه و رج در فرش دستباف بايد به عنوان يك مزيت و پتانسيل تلقي شود، رقيب احساس كردن همديگر به يك تهديد اساسي در فرش دستباف تبديل شده است.
در جريان برگزاري بيستمين نمايشگاه بين المللي فرش دستباف ايران در تهران، مسئولان زيادي از اين نمايشگاه بازديد كردند. يكي از مديران دولتي كه براي حمايت و تشويق از توليدكنندگان، هنرمندان و تجار شهرستان خود در اين نمايشگاه حضور يافته بود، مهندس يونس فاتح فرماندار شهرستان اسكو بود كه در سال هاي اخير به يكي از بازديدكنندگان ثابت نمايشگاه فرش تهران تبديل شده است.
يونس فاتح فرماندار شهرستان اسكو در جريان بازديد از بيستمين نمايشگاه بين المللي فرش دستباف ايران - تهران در مصاحبه اي اختصاصي با خبرنگار كيهان در مهربان، فرش را هويت فرهنگي و تاريخي ملت بزرگ ايران دانست و تصريح كرد: هنر صنعت فرش دستباف هويت تاريخي آذربايجان است و تاريخ آذربايجان در درون گره هاي فرش ديده مي شود.

 



افتتاح بزرگ ترين مجتمع خدماتي تجاري زنجان در خرم دره

خرم دره- خبرنگار كيهان:
بزرگترين مجتمع خدماتي تجاري استان زنجان با حضور استاندار و مسئولان استاني در شهرستان خرم دره به بهره برداري رسيد.
رئوفي نژاد دراين مراسم راه اندازي اين مجتمع بزرگ تجاري خدماتي را فرصتي بزرگ براي جذب سرمايه گذار دانست و اين مجتمع را داراي توجيه اقتصادي بسيار بالا دانست و گفت: پروژه هاي بزرگ عمراني همچون مجتمع فرهنگيان موجب افزايش ارزش شهر خواهد بود.
فرماندار خرم دره نيز مجتمع را حاصل سرمايه گذاري فرهنگيان اين شهرستان دانست و اظهار داشت: مجتمع فرهنگيان براي 400 نفر اشتغالزايي دارد و مي تواند با تجميع مطب پزشكان اين شهرستان خدمات گسترده اي را به شهروندان ارائه دهد.
نوري پور مساحت اين مجتمع را 17هزار متر مربع دانست و گفت: مجتمع تجاري فرهنگيان داراي 300 واحد تجاري، 66 واحد خدماتي و تالار پذيرايي به مساحت 2 هزار و400 مترمربع است.

 



307 حلقه چاه غيرمجاز در استان قزوين مسدود شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت آب منطقه اي استان قزوين گفت: با تلاش ماموران حفاظت و بهره برداري اين شركت 307 حلقه چاه غيرمجاز در استان مسدود و از چرخه فعاليت خارج شده است.
كيومرث دانشجو اظهار داشت: باتوجه به اهميت و لزوم حفاظت و صيانت از سفره هاي آب زيرزميني و سرمايه گذاري هاي وابسته به اين منابع با انسداد چاههاي غيرمجاز و جلوگيري از اضافه برداشت آبهاي زيرزميني در زمينه تعادل بخشي دشت قزوين گام هاي موثري برداشته شده است.
وي افزود: با تلاش شبانه روزي ماموران و پرسنل حفاظت و بهره برداري اين شركت به صورت گروه هاي گشت و بازرسي صحرايي و اكيپ انسداد چاه هاي غيرمجاز و حضور مستمر در محدوده هاي مطالعاتي استان نسبت به شناسايي چاه هاي غيرمجاز اقدام شده و با همكاري ماموران نيروي انتظامي و دريافت حكم قضايي از تخلف در اين حوزه جلوگيري مي شود.
مديرعامل شركت آب منطقه اي قزوين افزود: شركت آب منطقه اي قزوين در پنج سال گذشته نسبت به پر كردن و مسلوب المنفعه كردن بيش از 307 حلقه چاه غيرمجاز در استان اقدام كرده است.
اين مسئول بيان كرد: بيش از 89 دستگاه حفاري غيرمجاز نيز در حين حفاري در محدوده استان شناسايي و توقيف شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14