(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 مهر 1390- شماره 20046

ثبت نام از دانش آموزان براي آموزش مجازي
رانندگان مراقب باشند جاده هاي روستايي هم به پليس نامحسوس مجهز مي شود
82101 تلفن دريافت اطلاعات دارويي
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور: شكايت مردم از پزشكان رو به افزايش است
تا ماه آينده گشت هاي تست سلامت رانندگان راه اندازي مي شود
پتروشيمي ايلام در آستانه تعطيلي قرار گرفت
رئيس شوراي شهر: 18 شركت زيرمجموعه سازمان نوسازي بايد منحل شوند
رضايي: ورود بدون كنكور دانشجويان فني وحرفه اي به مقاطع بالاتر قطعي شد
55درصد از پرونده هاي كلانتري به صلح ختم مي شود
تردد از مبادي غيرمجاز در هرمزگان حادثه آفريد
با گذشت 15 سال خشكسالي سيل كرمان را دربر گرفت
در دانشگاه آزاد كنكور كارداني به كارشناسي براي جاماندگان دوباره برگزار مي شود
اجاره و فروش ملك به اتباع بيگانه ممنوع است
نشت گاز و انفجار در بهداري پليس تبريز
خرس خوش شانس به آغوش خانواده بازگشت
فعاليت 10 هزار كارخانه غذايي در كشور



در نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال صورت مي گيرد
ثبت نام از دانش آموزان براي آموزش مجازي

اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان از دانش آموزان داوطلب آموزش مجازي با حضور معلمين برتر تهران در محل نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال ثبت نام مي كند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، بخش دانش آموزي نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال با اهداف شناسايي، كشف و هدايت استعداد دانش آموزان شركت كننده در نمايشگاه و نيز فعال سازي آنان در توليد نرم افزار و توليد محتوا، براي اولين بار و به نام توليدات دانش آموزي و فرهنگيان، راه اندازي و نام گذاري شده است.
گفتني است دانش آموزاني كه استعدادهاي آن ها در اين نمايشگاه شناسايي شده به مراكز آموزشي مرتبط معرفي مي شوند و عده اي ديگر نيز در مراكز تحت پوشش مركز رسانه هاي ديجيتال به نام شبكه ملي فرهنگ آموزش مي بينند و حمايت مي شوند.
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان در اين بين، فرصت را غنيمت شمرده و در اين نمايشگاه اقدام به ثبت نام از دانش آموزان مقطع متوسطه براي آموزش مجازي به صورت كلاس هاي آن لاين صوتي و تصويري با استفاده از نرم افزار وب كنفرانس با حضور مجرب ترين اساتيد و معلمين برتر تهران كرده است.
از ديگر فعاليت هاي اين تشكل دانش آموزي در پنجمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال جمع آوري نامه اعتراض آميز دانش آموزان به دبيركل سازمان ملل متحد در حمايت از بيداري اسلامي، ارائه سايت و نرم افزارهاي توليدي توسط اين تشكل دانش آموزي، ارسال بلوتوث هايي با محتواي فرهنگي، جمع آوري اينترنتي و نقدي كمك به مردم قحطي زده سومالي، ارائه مستندهاي پخش نشده از بيداري اسلامي و پخش بيانات مقام معظم رهبري در جمع تشكل هاي دانش آموزي مي باشد.
بخش دانش آموزي نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب در 2 غرفه 446 و 447 آماده پذيرايي از دانش آموزان مي باشد.

 



رانندگان مراقب باشند جاده هاي روستايي هم به پليس نامحسوس مجهز مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
جانشين رئيس پليس راه كشور از راه اندازي پليس نامحسوس در جاده هاي روستايي تا پايان سال جاري خبر داد.
سرهنگ پرويز سياح البرزي در دومين همايش راهوران محله پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان افزود: براساس آمارهاي موجود بيش از 240كيلومتر جاده روستايي در كشور وجود دارد كه حضور ماموران پليس راه در اين جاده ها امكان پذير نيست.
وي اضافه كرد: براساس آمارهاي بدست آمده از سال 85 تاكنون بيش از 7هزار نفر در راه هاي روستايي كشور بر اثر حوادث رانندگي كشته شدند كه مي بايست براي اين مسيرها برنامه ريزي مناسبي صورت گيرد.
جانشين رئيس پليس راه كشور ادامه داد: بر اين اساس در اسفند 88 تفاهم نامه اي بين پليس راهور و سازمان دهياري هاي وزارت كشور به منظور استفاده از دهياران در كاهش تصادفات به امضا رسيد.
وي اظهار داشت: اگرچه با تشكيل راهوران محله و استفاده از ظرفيت آنها توانستيم در 5 ماهه اول امسال با كاهش تلفات حوادث رانندگي در جاده هاي روستايي روبرو شويم اما هنوز آمار كشته ها در اين راه ها بسيار است و بايد ساز و كارهاي بهتري انديشيده شود.
سرهنگ البرزي در ادامه از راه اندازي پليس نامحسوس در جاده هاي روستايي خبر داد و افزود: اين پليس از بين راهوران محله كه حداقل مدرك آنان كارشناسي است تشكيل مي شود تا پس از آموزش هاي لازم به پليس راه در برخورد با تخلفات رانندگي كمك كنند.
وي گفت: براساس آمار 50درصد از مرگ و ميرهاي ناشي از حوادث رانندگي در صحنه و يا حين انتقال به مراكز درماني صورت مي گيرد كه با تقويت تجهيزات سازمان ها و نهادهاي امدادي، شاهد كاهش 50درصدي تلفات در حوادث رانندگي خواهيم بود.

 



82101 تلفن دريافت اطلاعات دارويي

سرپرست داروخانه هاي تهران اعلام كرد: مردم مي توانند سؤالات دارويي خود را از 82101 بپرسند.
دكتر خيرالله غلامي گفت: يكي از خدماتي كه در داروخانه سيزده آبان در دو سه سال اخير راه اندازي شده مركز اطلاع رساني دارويي است. اين مركز با شماره 82101 از 8صبح تا 8شب در خدمت مردم است. مردم مي توانند با اين خط تلفن تماس بگيرند و سؤالات خود را بپرسند. ما حتي از شهرستان هم تلفن داريم.
وي افزود: داروخانه هاي دانشكده داروسازي از سال 1359 بنيان گذاري شده و شامل 7 داروخانه است. داروخانه شبانه روزي سيزده آبان و داروخانه فوق تخصصي سيزده آبان در خيابان كريم خان- نبش خيابان خردمند، داروخانه ايثار در خيابان قزوين- دوراهي قپان، داروخانه نمونه طالقاني نرسيده به ميدان تجريش، داروخانه شهيد عابديني، نرسيده به خيابان بهارستان- جنب بيمارستان طرفه، داروخانه دكتر اميني در ميدان بهارستان- داروخانه بوعلي در خيابان دماوند- نرسيده به ميدان امام حسين(ع) داروخانه هايي هستند كه همگي زير نظر داروخانه دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت مي كنند و برخي به اشتباه همه آنها را به نام سيزده آبان مي شناسند.
سرپرست داروخانه هاي تهران در ادامه اظهار داشت: ساختمان فعلي داروخانه 13آبان از سال 1374 از بهداري سابق استان تهران به دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران داده شد. از اين كار دو هدف دنبال مي شد. يكي اينكه دانشجويان داروسازي عرصه اي براي آموزش نداشتند و ديگر اينكه خدمت رساني به مردم از اهداف آن بود.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور: شكايت مردم از پزشكان رو به افزايش است

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور از روند رو به رشد شكايات عمومي از پزشكان در 5 سال اخير خبر داد.
احمد شجاعي در همايش سراسري «ضمان و مسئوليت پزشكي» كه در تبريز برگزار شد؛ با تأكيد بر اينكه حقوق بيماران مي بايست به طور جدي مورد توجه و دقت نظر و عمل قرارگيرد؛ اظهار داشت: تعهد در برابر بيماران و سلامتي آنان يك امر شرعي است و جامعه پزشكي بايد در اين حوزه پاسخگو باشد.
ولي متأسفانه شكايت از پزشكان هر سال رو به افزايش است و اين تأسف آورتر است كه در 5 سال گذشته در رسيدگي به بيش از 11 هزار مورد شكايت پزشكي 45درصد به محكوميت پزشكي منجر شده است.
وي هدف از اين همايش را آشنايي مسئولان كميسيون هاي تخصصي پزشكي قانوني با امور مربوط به رسيدگي به مسائل شاكيان و بيماران، مسئوليت هاي پزشكي و امور حقوقي بود و كاركنان پزشكي قانوني با آشنايي بيشتر به روند مورد نظر، مي توانند موثر واقع شده و بيش از اين مانع از ضايع شدن حق مردم شوند.
شجاعي با بيان اينكه به طور كل رابطه پزشك و بيماران در كشور ما در وضعيت مطلوبي قرار ندارد؛ اظهار داشت: بيماران، اكثر بدنبال توضيحاتي در خصوص درمان هستند ولي چون توجيه نمي شوند، شكايت مي كنند و البته هدف خود را مسائل مالي نمي دانند و صرفاً بدنبال توجيه منطقي مي باشند.
گفتني است؛ در اين همايش 150متخصص و كاركنان پزشكي قانوني كشور در طي 2 روز آموزش هاي لازم را طي خواهند كرد.
بنابراين گزارش در سال گذشته از 39 شكايت مردم از پزشكان آذربايجان شرقي 18 پزشك، محكوم شدند.

 



تا ماه آينده گشت هاي تست سلامت رانندگان راه اندازي مي شود

رئيس پليس راهور نيروي انتظامي از استقرار خودروهاي تست سلامت خبر داد و گفت: ظرف يك ماه آينده خودروهاي تست الكل و مواد مخدر و روانگردان در كشور مستقر مي شوند.
سردار اسكندر مومني با اشاره به اينكه دستگاه هاي تست سلامت شامل تست الكل و مواد روانگردان مورد تاييد سازمان پزشكي قانوني كشور نيز هست تاكيد كرد: با توجه به تاييد يك نمونه از اين خودروها در عرض يك ماه آينده در شهرها و جاده هاي كشور مستقر شده و از رانندگان مشكوك تست سلامت گرفته مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي گفت: بر اين اساس رانندگاني كه نسبت به استفاده از مواد روانگردان و مشروبات الكلي اقدام كنند ضمن جريمه 200 هزار توماني و ضبط گواهينامه به مراجع قضايي نيز معرفي مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ نيز با بيان اينكه تمام پارك هاي ترافيك به مراكز آموزش فرهنگ ترافيك در شهر تهران تبديل مي شوند گفت: موتورسواران كه در حال حاضر معضل جدي تهران هستند در اين پارك ها آموزش مي بينند.
به گزارش ايسنا سردار رحيمي در مراسم افتتاح پارك ترافيك آفتاب با بيان اينكه يكي از مسايل جوامع شهري بحث ترافيك و آمد و شد است، اظهار داشت: آموزش رانندگان سازمان ها، ادارات، تاكسي ها و اتوبوس ها در پارك هاي ترافيك از اولويت هاي آموزشي پليس راهور است و اين موضوع به خصوص در كلانشهر تهران حائز اهميت است.
وي افزود: آموزش علايم و قوانين راهنمايي و رانندگي از موارديست كه تمام شهروندان بايد فرابگيرند و به آن عمل كنند تا ميزان انضباط ترافيكي اجتماعي بهبود يابد.
رئيس پليس راهور پايتخت با بيان اينكه در حال حاضر 14 ميليون خودرو در كشور وجود دارد كه تعداد آن در ظرف 10 سال آينده به دو برابر مي رسد، خاطرنشان كرد: اين مساله لزوم سرمايه گذاري جدي روي آموزش قوانين و مقررات اجتماعي را نشان مي دهد و در اين ميان مهدهاي كودك يكي از مقاطع مد نظر پليس راهنمايي و رانندگي است كه در اين زمينه با همكاري بهزيستي برنامه هاي مختلفي تدوين شده است. آموزش و پرورش و معلمان و مربيان همكاري خوبي را با پليس در اين زمينه انجام داده و در كنار پليس بوده اند.

 



پتروشيمي ايلام در آستانه تعطيلي قرار گرفت

ايلام- خبرنگار كيهان:
مجتمع پتروشيمي ايلام در آستانه تعطيلي قرار گرفت.
مديرعامل شركت مجتمع پتروشيمي استان ايلام در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در صورت عدم تأمين اعتبار 600ميليارد توماني، اين مجتمع تعطيل خواهد شد و چنانچه اعتبار مزبور تامين شود مجتمع پتروشيمي ايلام در ابتداي سال 93 به بهره برداري خواهد رسيد.
جواد كمري افزود: تاكنون براي احداث اين مجتمع 900ميليارد تومان هزينه شده كه كار 60درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. وي با تأكيد بر وجود مشكلات مالي گفت: ما براي پرداخت حقوق كاركنان و هزينه هاي جاري با مشكل مواجه هستيم و اگر وضعيت به همين منوال ادامه پيدا كند پروژه پتروشيمي ايلام تعطيل خواهد شد.
گفتني است مديرعامل قبلي شركت مجتمع پتروشيمي ايلام سال گذشته به اتهام اختلاس، دستگير و روانه زندان شد اما شنيده ها حاكي است كه وي از زندان آزاد شده و مسئوليت جديدي به عهده گرفته است.

 



رئيس شوراي شهر: 18 شركت زيرمجموعه سازمان نوسازي بايد منحل شوند

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه درباره رئيس سازمان نوسازي شهرداري تهران بعداً تصميم گيري مي كنيم گفت: 18 شركت زيرمجموعه سازمان نوسازي بايد در ليست سياه قرار گيرند.
مهدي چمران در چهارصد و يازدهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران به مصاحبه درويش زاده رئيس سازمان نوسازي در جمع خبرنگاران اشاره كرد و گفت: در جلسه دوشنبه مسائل به گونه ديگري مطرح شده و در حالي كه ما در شوراي شهر گزارش تحقيق و تفحص از اين سازمان را كريمانه بررسي كرديم. اما انتظارات ما برعكس شد و در مصاحبه چيزهايي گفته شده كه با واقعيت فاصله دارد.
وي افزود: سازمان نوسازي تخلفات بسياري را مرتكب شده و 18شركت زيرمجموعه آن نيز بايد منحل شود البته در بخش خصوصي قرار مي گيرند ولي بايد در ليست سياه نيز قرار داشته باشند.
چمران با بيان اينكه درباره رئيس سازمان بعداً تصميم گيري مي كنيم، گفت: قرار است گزارش تحقيق وتفحص در جلسه روز يكشنبه كميسيون هاي شورا مورد بررسي قرار گيرد.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين باره گفت: در روند تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي يكسري از مسائل مشخص شد و متوجه شديم ضررهاي كلاني اتفاق افتاده و برداشت معكوسي از سوي رئيس اين سازمان صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه شورا به دنبال اين است كه مشكلات را رفع كند تا از اين اتفاق ها جلوگيري شود، تصريح كرد: پيشنهاد مي دهم گزارش روز يكشنبه درباره تحقيق و تفحص اين سازمان يكبار ديگر در صحن علني شورا مطرح شود تا مردم نيز در جريان آن قرار گيرند، سازمان نوسازي اعلام مي كند فعاليت هاي تصدي گري سود داشته در حالي كه در بررسي هاي اوليه مشخص شد320 ميليارد تومان ضرر متحمل شده است.
به گزارش فارس رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: البته گزارش نهايي تصويب نشده كه قرار است در كميسيون ها مطرح شود اما كميسيون عمران اصلاح ساختاري سازمان نوسازي را دنبال مي كند تا اين سازمان فقط سياست گذار باشد و شركت هايي كه زيرمجموعه آن بوده اند و تحت قالب بانك از سرمايه شهرداري استفاده مي كردند در بلك ليست قرار گيرند و حداقل تا دو سال ارتباطشان با شهرداري قطع شود.

 



رضايي: ورود بدون كنكور دانشجويان فني وحرفه اي به مقاطع بالاتر قطعي شد

رتبه هاي برتر فني و حرفه اي دانشگاه فني و حرفه اي بدون كنكور وارد مقاطع بالاتر تحصيلي مي شوند.
سهراب رضايي رئيس دانشگاه فني و حرفه اي در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر همچنين تاكيد كرد: از سال آينده امكان ادامه تحصيل ممتازان فني وحرفه اي در مقاطع بالاتر بدون شركت در آزمون فراهم خواهد شد.
وي گفت: دانشجويان رتبه هاي برتر دانشگاههاي كشور طبق آيين نامه استعدادهاي درخشان وزارت علوم مي توانند بدون كنكور وارد مقاطع بالاترتحصيلي شوند.
رضايي خاطرنشان كرد: اگر دانشجوي كارداني فني وحرفه اي، رتبه برتر باشد مي تواند بدون كنكور وارد مقطع بالاتر يعني كارشناسي و اگر دانشجوي نمونه كارشناسي باشد مي تواند بدون كنكور وارد مقطع كارشناسي ارشد ساير دانشگاه ها شود، چون دانشگاه فني و حرفه اي مقطع كارشناسي ارشد ندارد.
وي افزود: اين قول را در وزارت علوم پيگيري و با دفتر استعدادهاي درخشان اين وزارتخانه صحبت كرديم. بعداز چند جلسه، خوشبختانه با دادن امتياز ورود به دانشگاه بدون كنكور براي دانشجويان فني موافقت كردند. بنابراين از سال آينده دانشجويان رتبه هاي برتر دانشگاه فني و حرفه اي هم طبق آيين نامه دفتر استعدادهاي درخشان وزارت علوم مي توانند بدون كنكور وارد مقطع تحصيلي بالاتري شوند.

 



55درصد از پرونده هاي كلانتري به صلح ختم مي شود

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه 55درصد از پرونده هاي متشكله در كلانتري ها به صلح و سازش ختم مي شود گفت: هر چه ماموران كلانتري با سواد و حرفه اي باشند رسيدگي به پرونده ها نيز آسان تر مي شود.
احمدي مقدم با اشاره به سفرهاي اخير خود به 31 استان كشور گفت: در بررسي هاي صورت گرفته از نحوه عملكرد كلانتري، پاسگاه و مركز فوريت هاي پليسي 110 استان هاي كشور به نقاط ضعف مشتركي در اين حوزه رسيده ايم.
وي افزود: در گذشته ماموران شكايات زيادي از نحوه برخورد ماموران كلانتري و ضرب و شتم آنان داشتند اما امروزه بيشتر شكايات از ماموران نيروهاي انتظامي در كلانتري ها مربوط به اهمال و شلوغ بودن فضاي كلانتري است.
به گفته احمدي مقدم، آموزش حقوقي به ماموران نيروي انتظامي يكي از مهمترين دغدغه هاي نيروي انتظامي در بحث آموزش ماموران پليس است به گونه اي كه در سال اخير تجديدنظري در دوره هاي بازآموزي و واحدهاي آموزشي دانشكده پليس صورت مي گيرد.
وي راه اندازي اين سامانه الكترونيكي ثبت و گزارش هاي انتظامي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: همواره ضايع شدن حقوق مردم از نگراني هاي اينجانب بود كه با راه اندازي اين سيستم رسيدگي به حقوق مردم و تعجيل در رسيدگي به پرونده ها انجام مي گيرد.
فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر رعايت شان و شخصيت مالباختگان و مراجعه كنندگان به كلانتري و همچنين مجرمان گفت: نيروي انتظامي بايد با مجرمان برخورد قاطعي داشته باشد اما اين بدين معنا نيست كه بخواهيم از مجرمان انتقام بگيريم و به مجرم نگاهي اصلاحي و نه انتقامي داشته باشيم.
وي در ادامه افزود: يكي ديگر از انتقادهايي كه مقام قضايي همواره به ضابط قضايي و پليس داشته است آن است كه در حوزه ابلاغ و اجراي احكام قضايي به كندي فعاليت مي كند كه با استقرار اين روش هاي الكترونيكي بار زيادي از روي دوش نيروي انتظامي برداشته مي شود به گونه اي كه احكامي همچون جلب، احضار و دعوت به صورت الكترونيكي انجام مي گيرد.

 



تردد از مبادي غيرمجاز در هرمزگان حادثه آفريد

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
تردد شناورهاي غيرمجاز از مبادي غيرمجاز بار ديگر حادثه آفريد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان در اين باره گفت: يك فروند قايق موتوري غيرمجاز پس از تعطيلي اسكله هاي مجاز مسافري به دليل نامساعد بودن وضعيت جوي دريايي، با سوء استفاده از شرايط، اقدام به جابه جايي مسافر در مسير قشم به بندرعباس كرد كه اين اقدام منجر به بروز حادثه شد.
الله مراد عفيفي پور در ادامه افزود: بر اثر اين سانحه متاسفانه 10سرنشين اين شناور بر اثر شكستگي شناور به درون آب افتاده و درون دريا سرگردان شدند.
وي گفت: مركز هماهنگي جست وجو و نجات دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان پس از اطلاع از اين موضوع بلافاصله يك فروند شناور ناجي و يك فروند بالگرد را به محل حادثه اعزام كرد.
عفيفي پور افزود: همچنين با درياباني و شناورهاي مجاور نيز هماهنگي به عمل آمد تا به ياري سانحه ديدگان بشتابند.
وي خاطرنشان كرد: سرانجام پس از عمليات جستجو و نجات حادثه ديدگان، چهار سرنشين اين شناور توسط شناورهاي جستجو و نجات كه توسط مركز جستجو و نجات براي اين امر هماهنگ شده بودند، از آب بيرون كشيده شدند كه متاسفانه دو نفر از آنها جان خود را از دست داده بودند اما دو نفر ديگر به بيمارستان انتقال يافتند.

 



با گذشت 15 سال خشكسالي سيل كرمان را دربر گرفت

در حالي كه خشكسالي 15ساله، كرمان را با كاهش شديد منابع آبي مواجه كرده است، بارندگي و سيلاب بار ديگر موجب بروز خسارت به بخش هاي مختلف برخي از شهرستانهاي اين استان شد.
به گزارش مهر، بارندگي هاي شديد در حالي بار ديگر موجب سيل در مناطق مختلف استان كرمان شد كه اين استان با خشكسالي شديد دست و پنجه نرم مي كند و مسئولان آن از بروز بحران خشكسالي در اين استان خبر مي دهند.
با اين وجود هر ساله در چندين نوبت به دليل عدم استحصال آبهاي سطحي در مناطق مختلف استان به خصوص در جنوب و جنوب غرب كرمان سيلاب هاي گسترده موجب بروز خسارت مي شود.
بارندگي هاي اخير شهرستان هاي عنبرآباد، جيرفت، بافت، بم و رابر را دربر گرفت.
سيل به بخش مركزي جيرفت خسارت زد و موجب آب گرفتگي مزارع و خسارات شديد به كشاورزان شد. سيل در بخش فاش كوه موجب تخريب راههاي روستايي و عشايري شد و تلاش براي بازگشايي اين راه با حضور نيروهاي امدادي ادامه دارد.
بخشدار مركزي جيرفت گفت: بارندگي موجب تخريب بخشي از راه جيرفت- اسفندقه شده است.
محمد بلندنظر ادامه داد: در بخش اسفندقه آبگرفتگي شديد معابر و زمينهاي كشاورزي را فرا گرفت و خساراتي به بخش هاي زيربنايي وارد كرد.
وي تصريح كرد: برق جبالبارز نيز براي دو ساعت به دليل افتادن تيرهاي برق قطع اما با حضور نيروهاي امدادي به سرعت رفع شد.
وي از آبگرفتگي كانال هاي انتقال آب و قنات ها خبر داد.
بارندگي در بم نيز موجب آبگرفتگي معابر اين شهر و بروز مشكلات براي مردم و ايجاد خسارات به تجهيزات زيربنايي اين شهر شد. سيل برق برخي مناطق بم را براي ساعاتي قطع كرد. وي افزود: قسمتي از سيل بند بزرگ روستاي پشت رود بر اثر سيل تخريب شد. همچنين سيل به 45 روستاي عنبرآباد به ويژه كشاورزي روستا خسارت وارد كرد و 50 راس دام نيز تلف شدند. سيل شهرستانهاي رابر، فهرج، بافت و بخش بزنجان را دربر گرفت و موجب آبگرفتگي اين شهرها شد.

 



در دانشگاه آزاد كنكور كارداني به كارشناسي براي جاماندگان دوباره برگزار مي شود

بزودي براي جاماندگان از كنكور كارداني به كارشناسي دانشگاه كنكور ديگري برگزار مي شود.
عبدالله سجادي جاغرق در گفت وگو با مهر زمان برگزاري اين كنكور را اواخر پاييز يا اوايل دي ماه سال جاري اعلام كرد و افزود: علت اصلي برگزاري اين كنكور را تغيير تاريخ برگزاري آزمون قبلي و اعتراض جاماندگان از اين كنكور مي باشد.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي درباره علت تكرار برگزاري آزمون كارداني به كارشناسي دانشگاه آزاد، خاطرنشان كرد: به اين علت كه امسال تاريخ برگزاري آزمون كارشناسي ناپيوسته را تغيير داده بوديم داوطلبان گلايه كردند بنابراين كنكور كارشناسي ناپيوسته بدون هيچ تغييري براي جاماندگان بار ديگر برگزار مي شود.
سجادي جاغرق، زمان اعلام ثبت نام و ظرفيت پذيرش را به بعد از اتمام بررسي هاي لازم در اين باره موكول كرد.
پيش از اين كنكور كارداني به كارشناسي (كارشناسي ناپيوسته) سال 90 دانشگاه آزاد اسلامي روز جمعه 18 شهريور ماه برگزار شد.
اين در حالي است كه مركز آزمون دانشگاه آزاد اين كنكور را در سنوات گذشته در فصل پاييز برگزار مي كرد.

 



اجاره و فروش ملك به اتباع بيگانه ممنوع است

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرمانده انتظامي قم گفت: افرادي كه بدون هماهنگي با نيروي انتظامي استان، ملك يا مغازه اي را به اتباع بيگانه واگذار كنند، به مقامات قضايي معرفي مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين غلام حيدر حيدري ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار كرد: شهروندان در بحث اتباع بيگانه، تصور مي كنند اين افراد مجاز هستند در هر مكاني ساكن شده و مشغول به كار شوند.
وي ادامه داد: اجاره و فروش ملك و مغازه به اتباع بيگانه بدون هماهنگي با نيروي انتظامي ممنوع است و با افراد خاطي برخورد قانوني صورت مي گيرد.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرمانده انتظامي قم عنوان كرد: افرادي كه بدون هماهنگي با نيروي انتظامي استان ملك يا مغازه اي را به اتباع بيگانه واگذار كنند، به عنوان مجرم شناخته شده و به مقامات قضايي معرفي مي شوند.
حيدري بيان كرد: اگر افرادي قصد اجاره يا فروش ملك و مغازه به اتباع بيگانه را دارند مي توانند با هماهنگي هاي لازم با پليس اتباع خارجي استان نسبت به اين كار اقدام كنند.
وي با بيان اينكه نيروي انتظامي به دنبال ساماندهي اتباع بيگانه است، تصريح كرد: حضور اتباع بيگانه به ويژه غيرمجاز در شهرها با تبعات اجتماعي همراه است و نيروي انتظامي به دنبال ساماندهي اين افراد است.

 



نشت گاز و انفجار در بهداري پليس تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
انفجار ناشي از نشت گاز در بهداري پليس تبريز يك زخمي برجاي گذاشت
مسئول اطلاع رساني پليس آذربايجان شرقي امروز در يك گفت وگوي كوتاه تلفني، به خبرنگار ما گفت: اين انفجار بر اثر نشت گازبوده كه موجب بروز حادثه در بهداري «كوثر» هفت راه شد و 1 نفر زخمي برجاي گذاشت كه به طور سرپايي نيز مداوا شد.
«شيخي زاد» تاكيد كرد كه خسارات وارده ناشي از انفجار گاز به شيشه هاي اماكن منطقه، پرداخت خواهد شد.
گفتني است؛ دراين حادثه كه ساعت 38:3 دقيقه بامداد ديروز سه شنبه روي داد؛ انفجار مهيب ناشي از نشت گاز باعث ترس و وحشت مردم منطقه شد و خساراتي را به اماكن منطقه وارد كرد.

 



خرس خوش شانس به آغوش خانواده بازگشت

باغداران شهر «ونك» از توابع سميرم واقع در استان اصفهان يك قلاده خرس قهوه اي را كه به داخل يك استخر بزرگ افتاده بود،نجات دادند.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، «غلام اميري» همراه تعداد از كارگران كه دريك باغ سيب مشغول سيب چيني بودند پس از مشاهده دست و پا زدن يك قلاده خرس قهوه اي در درون استخر، پس از دو ساعت تلاش، توانستند اين خرس را نجات دهند.
آنها پس از ريختن تعدادي الوار و سنگ بزرگ به داخل استخر، امكان حركت خرس روي الوارها و بالا رفتن از آن را براي او فراهم كردند تا خرس بتواند با رهايي از درون استخر به جفتش كه در ارتفاعات منطقه «شمس آباد» منتظر او بود، بپيوندد.
به گزارش ايرنا، منطقه «شمس آباد» و «چشمه ناز» ونك با وجود تعداد زياد حيوان وحشي از جمله خرس قهوه اي و تنوع پوشش گياهي و مرتعي بسيار عالي، هنوز بعنوان يكي از مناطق چهارگانه زيست محيطي محسوب نشده است.
منطقه جنگلي شمس آباد و شهر ونك در 33كيلومتري غرب سميرم قرار دارد و هم مرز با استان چهارمحال و بختياري است.

 



فعاليت 10 هزار كارخانه غذايي در كشور

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: در سال 90 حدود 80هزار پروانه توليد فرآورده غذايي در كشور صادر شد.
دكتر احمد شيباني، ديروز در نشست خبري همايش روز جهاني غذا كه در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار مي شود، اظهار كرد: حدود 10 هزار كارخانه غذايي در سطح كشور فعاليت مي كنند كه تمامي محصولات غذايي و آشاميدني آنها با مجوز و پروانه وزارت بهداشت وارد بازار مي شوند.
وي تاكيد كرد: تمامي محصولات غذايي قبل از ورود به بازار توسط آزمايشگاه مرجع وزارت بهداشت آزمايش مي شود.
شيباني با اعلام اين كه تمامي فرآورده هايي كه از سازمان غذا و دارو پروانه مي گيرند مورد تاييد وزارت بهداشت است، تصريح كرد: در سال 90 بالغ بر 80 هزار پروانه توليد فرآورده هاي غذايي از سوي سازمان غذا و دارو در سراسر كشور صادر شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14