(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 مهر 1390- شماره 20046

شوراي امنيت پشت درهاي بسته درباره يمن تشكيل جلسه داد
اعتصاب كادرهاي پزشكي اسرائيل در اعتراض به سياست هاي نتانياهو
واكنش چهره هاي سياسي و مذهبي به فاجعه قاهره آمريكا، عربستان و اسرائيل مقصرند
اوج گيري جنبش ضدسرمايه داري در شهرهاي مهم آمريكا
فرياد انتقام، انتقام در مراسم تشييع پيكر شهيد فلسطيني
انقلابيون ليبي در زادگاه قذافي حلقه محاصره را تنگ تر كردند
21 شهيد و 47 مجروح در سلسله انفجارهاي بغداد
معلمان الجزاير دست از كار كشيدند
تشكيل زنجيره انساني عليه آل خليفه در پايتخت بحرين
 5000 نظامي آمريكايي با پوشش مربي در عراق مي مانند
نخست وزير نارنجي اوكراين به 7 سال زندان محكوم شد
چها رسوي پنج قاره



شوراي امنيت پشت درهاي بسته درباره يمن تشكيل جلسه داد

شوراي امنيت پشت درهاي بسته براي بررسي موضوع يمن تشكيل جلسه داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، منابع ديپلماتيك غربي اعلام كردند كه اعضاي شوراي امنيت روز گذشته پشت درهاي بسته اوضاع يمن را بررسي و درباره آن بحث و تبادل نظر كردند.
اين منابع افزودند، شوراي امنيت تصميم نهايي خود را درباره يمن تا هفته آينده اعلام مي كند. به گفته اين منابع، انگليس طرحي را درباره يمن ارائه داده كه پس از مشورت با فرانسه و آمريكا و ديگر اعضاي شوراي امنيت مفاد اين طرح آشكار خواهد شد.
ديپلمات ها اظهار داشتند بعيد به نظر مي رسد كه روسيه و چين درباره صدور قطعنامه درباره يمن اعتراض كنند.

 



اعتصاب كادرهاي پزشكي اسرائيل در اعتراض به سياست هاي نتانياهو

صدها نفر از پرستاران و دستياران پزشكي در سرزمين هاي اشغالي در اعتراض به نامساعد بودن وضعيت كاري شان در محل كار خود حاضر نشدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، كادر پزشكي بيمارستان هاي سرزمين هاي اشغالي اعم از پرستاران و دستياران پزشكي در اعتراض به نامساعد بودن اوضاع كاري شان دست از كار كشيدند و تاكيد كردند تا تحقق خواسته هايشان به سر كار خود باز نخواهند گشت.نمايندگان اين افراد اعلام كردند كه آنان از مدت ها پيش موضوع استعفاي دسته جمعي در صورت تحقق نيافتن خواسته هايشان را عنوان كرده بودند ولي كسي به اين اعتراضات توجهي نكرد.اين نمايندگان تقاضاي مذاكره با دولت نتانياهو را رد كردند و افزودند حاضريم استعفا دهيم ولي مذاكره نمي كنيم چرا كه مذاكرات راه به جايي نمي برد.

 



واكنش چهره هاي سياسي و مذهبي به فاجعه قاهره آمريكا، عربستان و اسرائيل مقصرند

شخصيت هاي سياسي و مذهبي مصر حادثه درگيري بين ارتش و مسيحيان قبطي را محكوم و آن را توطئه مشترك آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تضعيف انقلاب 25 ژانويه عنوان كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، شخصيت هاي سياسي و مذهبي مصر در واكنش به حوادث يكشنبه شب قاهره كه به درگيري قبطي هاي اين كشور با نيروهاي ارتش منجر شد و دهها كشته و مجروح برجاي گذاشت، اعلام كردند: آنچه در مصر اتفاق مي افتد، توطئه اي آمريكايي- صهيونيستي است كه از طريق سازمان هاي صهيونيسم جهاني و سازمان هايي كه از جانب آمريكا حمايت مالي مي شوند به اجرا گذاشته مي شود و رژيم سعودي نيز در آن دست دارد.
«عصام العريان» نايب رئيس حزب آزادي و عدالت وابسته به «اخوان المسلمين» با محكوم كردن حوادث يكشنبه خونين و دردناك توصيف كردن آن اظهار داشت: نبايد گذاشت، حق اعتراض مسالمت آميز به درگيري هاي خشونت بار و گشودن آتش بر روي يكديگر تبديل شود.
وي گفت: مشكلات ملي را بايد از طريق گفت وگو و مذاكره و حاكميت قانون حل و فصل كرد و هيچ آييني راضي به خونريزي نيست.
العريان با رد اينكه توطئه خاصي در اين باره طراحي و به اجرا گذاشته شده است متذكر شد: مصر پس از انقلاب 25 ژانويه در معرض دخالت هاي گسترده و بي شمار برخي از كشورهاي خارجي است.
«احمد حسن» دبيركل سابق حزب عربي ناصري نيز گفت: آنچه كه در قاهره اتفاق افتاد، تلاشي براي از بين بردن امنيت و ثبات مصر با برافروختن آتش فتنه و جنگ هاي داخلي است كه براي آينده كشورمان خطرناك است.
اين شخصيت فعال سياسي مصر تصريح كرد: در پس هرگونه حادثه داخلي در مصر، اهداف غيرآشكاري نهفته است كه آمريكا، عربستان و رژيم صهيونيستي، بزرگترين بهره برداران از آن هستند.
«عمروموسي» دبيركل سابق اتحاديه عرب در واكنش به حوادث قاهره تاكيد كرد: بايد كميته تحقيقاتي در اين زمينه تشكيل و نتايج آن به صورت فوري به اطلاع عموم برسد تا از بروز بحران بزرگتري در آينده جلوگيري كرد.
«ايمن نور» از نامزدهاي احتمالي رياست جمهوري مصر گفت: شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر، نتوانست از عهده وظايف خود برآيد و اين مسئله بعد از حوادث يكشنبه خونين به خوبي احساس شد.
«البدري فزعلي» عضو حزب تجمع مصر نيز گفت: حوادثي كه در مصر با هدف ايجاد فتنه هاي داخلي روي مي دهد، نتيجه تحركات آمريكا، عربستان و رژيم صهيونيستي است و ملت مصر از هر طبقه و آيين و مذهبي سخنان اخير «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا مبني بر ارسال نيروهاي آمريكايي براي حفاظت از اماكن مقدس و مذهبي ديگر آيين ها را رد كرده و هيچ يك از طوايف و گروه هاي مصري اجازه چنين دخالتي را نه تنها به كاخ سفيد كه به هيچ كشوري نخواهند داد.
از سوي ديگر «احمد الطيب شيخ الازهر» اعلام كرد كه حوادث يكشنبه خونين قاهره، درگيري هاي مذهبي نبوده است و مسلمانان و مسيحيان در اين كشور در سرزميني واحد زندگي و وحدت خود را حفظ مي كنند.
«پاپ شنوده» سوم رهبر مسيحيان قبطي مصر نيز دخالت كشورهاي خارجي در امور داخلي كشورش را محكوم كرد و سه روز عزاي عمومي براي تكريم قربانيان حوادث دوشنبه شب اعلام كرد.
رهبر قبطي هاي مصر، مردم اين كشور را به آرامش و حل بحران از طريق گفت وگو دعوت كرد.
در همين حال روز سه شنبه هزاران تن از مسيحيان قبطي، اجساد قربانيان حوادث يكشنبه خونين را در قاهره تشييع و طي تشريفات مذهبي به خاك سپردند.
همچنين شوراي حاكم نظامي مصر از دولت اين كشور خواست طي دو هفته آينده، قانون مربوط به مراكز عبادت را تصويب و به مرحله اجرا بگذارد و مسببان حادثه را به مردم معرفي كند.
دادستان نظامي مصر نيز حكم زنداني و بازجويي از 21 متهم در ارتباط با حوادث قاهره را صادر كرد، اين افراد با اتهامات متعددي از جمله تخريب و حمله به اماكن و تاسيسات دولتي و نظامي روبه رو هستند كه در صورت اثبات با مجازات اعدام روبه رو خواهند شد.
در درگيري هاي يكشنبه شب قاهره كه ميان ارتش و قبطي هاي معترض به تخريب يك كليسا روي داد، دهها تن كشته و زخمي برجاي گذاشت.
ناظران سياسي منطقه بر اين باورند كه حادثه يكشنبه خونين در قاهره دسيسه مشترك آمريكا و عربستان است. آنها درصددند جنگ مذهبي را در مصر به راه اندازند و از اين طريق وجهه اسلامگرايان را مخدوش كنند.
به گفته اين ناظران، آمريكا و عربستان از قدرت گرفتن اسلامگرايان در مصر و ديگر كشورهاي منطقه دچار وحشت شده اند.

 



600 نهاد و گروه جديد با معترضان اعلام همبستگي كردند
اوج گيري جنبش ضدسرمايه داري در شهرهاي مهم آمريكا

منابع خبري از پيوستن بيش از 600 گروه اجتماعي جديد به جنبش ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» خبر مي دهند.
به گزارش واحد مركزي خبر، به نقل از شبكه خبري «پرس تي وي»، تاكنون بيش از 70 شهر و ايالت آمريكا و 600 گروه اجتماعي به جنبش اعتراضي و ضدسرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» پيوسته اند و در اين ميان همه روزه نيز خبرهايي از پيوستن گروه هاي مختلف به اين جنبش منتشر مي شود.
در ميان معترضان آمريكايي مي توان از جوانان بيكار و بدهكاران بانكي گرفته تا كشاورزان، كاركنان فرودگاه، خلبانان، پرستاران، دانشجويان، معلمان، آتش نشانان ، اتحاديه هاي كارگري، گروه هاي مذهبي و... يافت.
چندي پيش دانشجويان 10دانشگاه ايالت «ماساچوست» نيز در اعتراض به اوضاع اقتصادي و اوضاع دانشگاه هاي اين كشور به معترضان پيوستند.
اعتراضاتي كه ابتدا از سوي 12 دانشجوي نيويوركي در تاريخ 26 شهريور به صورت فراخوان اينترنتي آغاز شده، در حالي رو به گسترش است كه خبر مي رسد، برخي احزاب و شخصيت هاي مطرح سياسي نيز ادامه منافع خود را در پيوستن به اين اعتراض ها يافته اند.
در همين رابطه نيويورك تايمز نوشت: گروهي از دموكرات هاي سرشناس به صف معترضان آمريكايي پيوستند. اين روزنامه آمريكايي در ادامه اما، هدف دموكرات ها از حمايت معترضان «وال استريت را اشغال كنيد» را «جلب حمايت مردم سرخورده آمريكا به دموكرات ها» عنوان كرد.
در بخشي از اين گزارش آمده: «كميته انتخاباتي كنگره دموكرات ها كه وظيفه جمع آوري منابع مالي براي اين حزب را بر عهده دارد، از 100 هزار حامي خود خواسته از معترضان وال استريت حمايت كنند.» «مركز پيشرفت آمريكا» كه يك سازمان سياسي است و به پيروزي «اوباما» در سال 2008 كمك شاياني كرده است نيز مردم را تشويق به شركت در اعتراضات ضدسرمايه داري مي كند!
در بخشي از اين گزارش آمده، امروزه با گسترده تر شدن نارضايتي ها بسياري از شخصيت هاي سياسي مطرح آمريكا براي بهره برداري از اوضاع اقدام به حمايت از معترضان مي كنند. اما معترضان آمريكايي بارها اعلام كرده اند كه هيچ رهبر مشخصي ندارند و تصميم ها به صورت جمعي گرفته مي شود.
اما، دوشنبه تظاهرات و تجمعات در شيكاگو، نيويورك، بوستون و واشنگتن، با خشونت همراه بود.
تصاوير و گزارش هاي منتشر شده از اين چهار شهر نشان مي دهد، پليس براي متفرق كردن معترضان به اوضاع سياسي و اقتصادي، اقدام به دستگيري گروهي از مردم كرده است.
«گري آنتوني رمزي»، تحليلگر «پرس تي وي» در اين باره گفت: تظاهركنندگان آمريكايي اكنون داراي خواسته هاي فراتر از مسائل اقتصادي هستند و در شعارها و دست نوشته هاي آنان به وضوح درخواست تغييرات اساسي مشاهده مي شود.
«شيكاگو! به پا خيز»، عنواني است كه معترضان اين شهر براي خود انتخاب كرده و مدتي است با برپايي تظاهرات و تجمعات خواسته هاي خود را فرياد مي زنند.
از واشنگتن هم خبر مي رسد، با وجود اينكه مهلت قانوني معترضان براي برپايي تجمعات رو به پايان است اما معترضان اعلام مي كنند قصد بازگشت به خانه هايشان را ندارند، چرا كه ديگر خانه اي ندارند! بنا به اعلام رسانه ها، مهلت قانوني برگزاري تجمع در منطقه «پلاتزا» كه نزديك كنگره و كاخ سفيد قرار دارد، به پايان رسيده اما معترضان همچنان در محل حضور دارند.
خبر ديگر اينكه، مردم سر تا سر اتريش تصميم دارند در حمايت از معترضان آمريكايي شنبه 22 مهر يك راهپيمايي گسترده برگزار كنند.
مردم شهرهاي مختلف آلمان، كانادا، استراليا، ايتاليا، تايوان، هنگ كنگ و... نيز طي روزهاي آينده عليه «نظام سرمايه داري، بحران اقتصادي و تورم» و به تقليد از مردم آمريكا اعتراض هايي برگزار خواهند كرد.
در لندن و سيدني معترضان به دنبال اشغال مراكز مالي شهر هستند.
يادآور مي شود، معترضان آمريكايي بارها تأكيد كرده اند تمام زمستان را در خيابان ها حضور خواهند داشت تا به هدف خود كه «پايان سلطه وال استريت» (قلب تجاري آمريكا) است دست يابند. معترضان معتقدند تمام قوانين و سياست هاي حاكم بر آمريكا از سوي يك درصدي كه وال استريت را اداره مي كنند بر 99درصد بقيه مردم تحميل مي شود و دولت ها نماينده همان يك درصد ثروتمند هستند. آنها اعلام كرده اند تا تحقق خواسته هاي خود، خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
دستگيري100 معترض
در بوستون
در تجمعات ضد دولتي ديروز بوستون، پليس اين شهر اقدام به حمله به معترضان و دستگيري بيش از يكصد تن از آنان كرد.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» با اعلام اين خبر به نقل از پليس بوستون نوشت: حدود 100 تن از معترضان مرتبط با جنبش اعتراضي«بوستون را اشغال كنيد» در نخستين ساعات روز سه شنبه پس از خروج از نقطه معين شده، از سوي نيروهاي پليس مستقر در محل دستگير شدند.
مقامات رسمي آمريكا در شهر نيز با تاييد اين خبر افزودند، پليس پس از بي توجهي معترضان به هشدارها، مجبور به حمله و دستگيري شماري از آنها شده است.
چند روز پيش نيز دستگيري 700 معترض نيويوركي به دليل مشابه سر و صداي زيادي در رسانه هاي بين المللي بر پا كرد. به اعتقاد تحليلگران، دستگيري و خشونت پليس، بيش از هر چير منجر به خشم و در نتيجه مصمم شدن معترضان خواهد شد.

 



فرياد انتقام، انتقام در مراسم تشييع پيكر شهيد فلسطيني

هزاران فلسطيني در مراسم تشييع پيكر شهيد فلسطيني كه پس از 35 سال از سوي رژيم صهيونيستي تحويل داده شد شركت كردند و با فرياد «انتقام انتقام» خواستار پاسخ گروه هاي مقاومت به جنايات رژيم صهيونيستي شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، رژيم صهيونيستي پيكر شهيد «حافظ ابوزنط» از اعضاي جبهه دموكراتيك براي آزادي فلسطين را پس از 35 سال به خانواده اش تحويل داد.
هزاران فلسطيني در مراسم تشييع پيكر اين شهيد فلسطيني در شهر نابلس شركت و پيكر او را از بيمارستان رفيديا به سمت ميدان شهدا در مركز شهر تشييع كردند.
فلسطيني هاي شركت كننده در اين مراسم با سر دادن شعار «انتقام انتقام» خواستار اتحاد گروه هاي فلسطيني و گرفتن انتقام خون شهداي فلسطيني شدند.
برخي از رهبران و گروه هاي فلسطيني با شركت در اين مراسم خواستار اولويت دادن به قضيه پيكر شهداي فلسطيني شدند.
رژيم صهيونيستي پيكر شماري از مبارزان فلسطيني را در اختيار دارد و از تحويل دادن آنها خودداري مي كند. گروه هاي فلسطيني معتقدند كه رژيم صهيونيستي پيكر بيش از 330 فلسطيني را كه در درگيري هاي مسلحانه با ارتش اين رژيم كشته شده اند در مقبره ويژه اي به نام مقبره آمار نگه داري مي كند.
از سوي ديگر، وزارت بهداشت غزه نسبت به بروز فاجعه انساني و بهداشتي در نوار غزه هشدار داد.
وزارت بهداشت غزه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد از زمان محاصره نوارغزه، بيمارستان هاي اين منطقه با كمبود مواد دارويي و لوازم پزشكي و قطع برق روبه رو هستند كه همه اينها جان بيماران فلسطيني را با خطر واقعي مواجه كرده است.

 



انقلابيون ليبي در زادگاه قذافي حلقه محاصره را تنگ تر كردند

نيروهاي انقلابي با پيشروي خود در خيابان هاي «سرت» حلقه محاصره را بر هواداران قذافي تنگ تر كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبي همچنان سرگرم جنگ هاي خياباني خونين در شهر سرت هستند و علي رغم اينكه 20 كشته و 80 زخمي از خود بر جاي گذاشتند، هواداران قذافي را توانستند در چند نقطه شهر محاصره كنند و اين محاصره لحظه به لحظه تنگ تر مي شود. نيروهاي وفادار به «معمر قذافي» نيز به شدت مقاومت مي كنند. شماري از كشته شدگان و زخمي هاي فوق از طرفداران قذافي هستند. شماري از غيرنظاميان نيز در كنار نيروهاي وفادار به قذافي مي جنگند زيرا بر اين باور هستند كه در صورت تسلط انقلابيون بر اين شهر 75 هزار نفري، شهروندان سرت مورد آزار و اذيت قرار خواهند گرفت.
برخي از گزارشات حاكي است، شماري از نيروهاي وفادار به قذافي به سمت سواحل سرت عقب رانده شده اند.
از «بني وليد» نيز گزارش مي رسد انقلابيون خود را براي اجراي يك عمليات بزرگ در اين شهر كه به زودي آغاز مي شود، آماده مي كنند، به گفته فردي كه توانسته است از شهر بگريزد، حدود 20 هزار نفر غيرنظامي هنوز در اين شهر حضور دارند. بني وليد همچنان تحت كنترل هواداران قذافي است. اين شهر در 105 كيلومتري جنوب شرقي طرابلس قرار دارد.
اظهارات ضد اسرائيلي
«عبدالحكيم بلحاج» رئيس شوراي نظامي ليبي با تقدير از فلسطينيان به خاطر حمايت از انقلاب ليبي گفت: با سقوط رژيم قذافي، اسرائيل جايي در ليبي جديد نخواهد داشت. وي گفت: يهوديان از زيستن در ليبي آزاد هستند مگر آن دسته از يهودياني كه در اشغال فلسطين نقش داشته اند. بلحاج گفت: در ليبي جديد يهوديت و صهيونيست دو واژه متفاوت هستند و برخلاف رويكرد مثبت ما به يهوديت، صهيونيست ها هيچ گاه در ليبي جايي نخواهند داشت.
در همين حال، خبرگزاري جمهوري اسلامي از طرابلس گزارش داد، «ديويد جربي»، صهيونيستي كه در وضعيت خلأ قدرت در طرابلس تلاش كرده بود يك كنيسه متروكه را در اين شهر بازسازي كند، از ليبي گريخت.
ساير رويدادها
¤ دبيركل ناتو گفت، اين سازمان به پايان عمليات خود در ليبي نزديك شده است.
¤ شركت نفتي «هريتيچ» كه به انگليس تعلق دارد، طي هفته هاي اخير توانست در صنعت نفت ليبي براي خود جاپايي باز كند.
¤ يك عضو شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد، قذافي در يك منطقه كوهستاني دور دست واقع در مرزهاي جنوب غرب ليبي به سر مي برد.

 



21 شهيد و 47 مجروح در سلسله انفجارهاي بغداد

عمليات تروريستي در مناطق مختلف پايتخت عراق 21 شهيد و 47 زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، انفجار دو بمب به فاصله پنج دقيقه از يكديگر در منطقه «اسكان»بغداد منفجر شدند. بر اثر اين دو انفجار 9 نفر شهيد و 25 نفر ديگر مجروح شدند. شماري از جان باختگان و زخمي هاي اين حادثه از افراد پليس عراق هستند.
سه انفجار ديگر نيز با فاصله زماني اندك از يكديگر در منطقه «الوشاش» بغداد منفجر شدند. شمار شهداي اين انفجارها نيز 13 نفر و مجروحان 22 تن اعلام شدند. در شهر شمالي موصل نيز افراد ناشناس با سلاح هاي كمري مجهز به صدا خفه كن، دو سرباز عراقي را به شهادت رساندند.
ناظران سياسي معتقدند عمليات تروريستي را خود اشغالگران هدايت مي كنند تا اوضاع را ناامن نشان دهند تا راه براي تمديد حضور نظاميان آمريكايي فراهم شود.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري فارس «نوري مالكي» نخست وزير عراق اعلام كرد، احتمال دارد نيروهاي ناتو جايگزين نيروهاي آمريكايي در عراق شوند. اين جايگزيني احتمالا پس از 11 دي آينده صورت مي گيرد. مالكي افزود: اين جايگزيني تأثيري بر روابط بغداد و واشنگتن نخواهد گذاشت. مشخص نيست مالكي طبق چه ضوابطي اين موضوع را اعلام كرده است. زيرا در صورت صحت اين خبر، عراقي ها به شدت نسبت به آن واكنش نشان خواهند داد.
مالكي تأكيد كرد: استراتژي عراق (در مورد جايگزين شدن نيروهاي ناتو) نبايد حساسيت هاي حقوقي يا سياسي را برانگيزد، چون اين موضوع تأثيري بر روابط دو كشور نخواهد گذاشت و عراق سياست درهاي باز را در برابر همه كشورها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترك دنبال مي كند.
مخالفت شديد
با حضور آمريكايي ها
مقتدا صدر رهبر جريان «صدر» عراق، اعلام كرد: مخالف حضور مربيان، نظاميان، سفارت، شركت ها و حتي افراد آمريكايي در عراق هستم. وي افزود: هر چيزي كه رنگ و بوي آمريكايي و غربي بدهد، مخالف آن هستم، حتي اگر انگشتم آمريكايي باشد آن را قطع مي كنم.
ساير رويدادها
¤ دفتر جلال طالباني، رئيس جمهوري عراق در مورد هزينه دو ميليون دلاري سفر اخير ريئس جمهور و همراهان به رسانه ها توضيح داد و اعلام كرد: اين سفر يك ميليون و 500 هزار دلار هزينه داشته و مابقي به صندوق وزارت دارايي عودت داده شده است.
¤ وزارت كشور عراق اعلام كرد، شركت هاي امنيتي آمريكايي جانشين نيروهاي آمريكايي در عراق پس از 10 دي نمي شوند.
¤ سخنگوي دولت عراق رسماً اعلام كرد اين كشور آماده است به مناسبات مستقيم نظامي خود با آمريكا خاتمه دهد.

 



معلمان الجزاير دست از كار كشيدند

اعتصاب معلمان الجزايري بخش آموزش و پرورش اين كشور را فلج كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، 5 سنديكاي الجزايري در بخش آموزش اين كشور با سازماندهي و برگزاري تظاهرات و برپايي اعتصاب، خواستار انجام اصلاحات در بخش آموزش شدند.
بر اساس اين گزارش، درحالي كه سنديكاهاي باني اعتصاب در الجزاير اعلام كرده اند كه اعتصاب ملي در اين كشور در 90 درصد مناطق به اجرا گذاشته شده، وزارت آموزش و پرورش اين كشور گفته است كه اين انتصاب تنها 30 درصد از بخش آموزش را تحت تأثير خود قرار داده است.
دولت الجزاير اعلام كرد: اعتصاب ها تنها 27 درصد از مدارس ابتدايي، 31 درصد از كالج ها و 36 درصد از مدارس مقطع متوسطه را دربرگرفته است.
اعتصاب كنندگان الجزايري، خواستار ارتقاي قدرت خريد، بازنگري در شرايط و وضعيت خدمات پس از بازنشستگي و افزايش حقوق خود هستند.

 



تشكيل زنجيره انساني عليه آل خليفه در پايتخت بحرين

سرويس خارجي -
جوانان بحريني در جنوب پايتخت اين كشور در اعتراض به جنايات آل خليفه زنجيره انساني تشكيل دادند.
شركت كنندگان در اين اقدام اعتراض آميز كه در روستاي «توبلي» در جنوب منامه برگزار شد بر ضرورت آزادي بازداشت شدگان اعلام سرنوشت مفقودان و لغو حكم سنگين دادگاه نظامي آل خليفه عليه فعالان سياسي، پزشكان و معلمان تاكيد كردند.
جنبش انقلاب 14 فوريه نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه آمريكا و انگليس مسئول مستقيم جنايات جنگي و كشتارهايي هستند كه عليه ملت بحرين صورت مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس در اين بيانيه آمده است، بي شك مسئوليت مستقيم ارتكاب چنين جناياتي به جز آل خليفه و آل سعود متوجه آمريكا و انگليس است و ملت بحرين بار ديگر بر سرنگوني رژيم آل خليفه و محاكمه حمد بن خليفه و مقامات رژيم وي و عاملان جنايت و قتل و كشتار عليه ملت مظلوم بحرين در دادگاه هاي عادلانه پافشاري مي كند.جنبش انقلاب 14 فوريه در بيانيه خود با اشاره به سكوت مجامع بين المللي و از جمله مجمع عمومي سازمان ملل متحد و شوراي امنيت نسبت به جنايات آل خليفه و آل سعود در حق ملت بحرين از اين مجامع خواست با شكستن سكوت خود و دخالت فوري و سريع و ارسال نيروهاي حافظ صلح ملت بحرين را از حملات سركوبگرانه رژيم آل خليفه و اشغالگران سعودي نجات دهند.
جنبش انقلاب 14 فوريه اعلام كرد كه ملت مظلوم بحرين بار ديگر بر ادامه مبارزه تا تحقق خواسته هاي بر حق خود كه در سرنگوني رژيم آل خليفه نمود پيدا مي كند، تاكيد مي كند.
جمعيت ملي الوفاق بحرين نيز اعلام كرد كه ملت بحرين خواستار تبديل نظام حاكم به يك نظام دموكراتيك است كه در آن مردم بتوانند از طريق نمايندگان خود و به شيوه دموكراتيك نقش داشته باشند.
دبيركل اين جمعيت اظهار داشت، ملت بحرين دخالت بيگانگان در امور داخلي كشور را محكوم مي كند و معتقد است كه با اتخاذ راهكاري دموكراتيك مي تواند بحرين را از بحراني كه در حال حاضر در آن به سر مي برد خارج كند.
اين در حالي است كه وزير دادگستري بحرين اعتراف كرد كه نظام آل خليفه فشار زيادي را تحمل مي كند.
وي افزود، با وجود تدابير شديد امنيتي، اعتراضات مردمي ادامه خواهد داشت.

 



تازه ترين شگرد اشغالگران
 5000 نظامي آمريكايي با پوشش مربي در عراق مي مانند

رئيس جمهور عراق موافقت خود را با باقي ماندن 5000 نفر از نيروهاي آمريكايي در كشورش اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: عراق و آمريكا در گفت وگوهاي خود در مورد باقي ماندن 5000 نيروي متخصص براي آموزش نظاميان عراقي، پس از خروج آنها به توافق نهايي رسيدند.
ناظران سياسي منطقه اين توافق را تازه ترين شگرد اشغالگران ارزيابي كرده اند.
آمريكايي ها با رفت و آمدهاي سياسي به بغداد موفق شدند موافقت برخي مقامات بلندپايه عراق را براي اقامت 5000 مربي آمريكايي جلب كنند.
به عقيده ناظران اقامت اين 5000 نفر برخلاف توافق سال 2008 ميان آمريكا و عراق است.
بر اساس اين توافق قرار بود كه تمام واحدهاي زرهي تا 31 دسامبر 2011 (11 دي ماه) براي هميشه خاك عراق را ترك كنند.ناظران سياسي مي گويند همه مقامات عراق با اين موافقتنامه جديد با آمريكا توافق ندارند. مقتداصدر رهبر جريان صدر در نخستين واكنش اعلام كرد كه مخالف حضور مربيان آمريكايي در خاك عراق است.

 



نخست وزير نارنجي اوكراين به 7 سال زندان محكوم شد

يك دادگاه اوكراين نخست وزير نارنجي اين كشور را درباره امضاي يك قرارداد گازي با روسيه، مجرم شناخت و او را به هفت سال زندان محكوم كرد.
به گزارش آسوشيتدپرس، «يوليا تيموشنكو» نخست وزير سابق اوكراين توسط يك دادگاه در اين كشور به هفت سال زندان محكوم شد. «راديون كريف» رئيس دادگاه مذكور به خبرنگاران گفت، تيموشنكو به خاطر قراردادي كه براي واردات گاز با روسيه در سال 2009 امضا كرد، 190 ميليون دلار به شركت ملي گاز اوكراين ضرر و زيان وارد كرد. اين قاضي افزود، تيموشنكو از قدرتش آگاهانه براي اهداف مجرمانه استفاده كرد و دست به اقداماتي زد كه فراتر از حدود مشخص شده توسط قانون بود. ايالات متحده و اروپا محاكمه تيموشنكو را محكوم كردند و انگيزه هاي سياسي را عامل اصلي محاكمه تيموشنكو دانستند. تيموشنكو نيز پس از شنيدن حكم محكوميت خود، حكومت فعلي اين كشور را به استبدادي بودن متهم كرد.
خانم يوليا تيموشنكو سال 2004 و در پي اعتراضات خياباني كه از سوي غرب حمايت مي شد و «انقلاب نارنجي» نام گرفت، به نخست وزيري اوكراين رسيده بود.

 



چها رسوي پنج قاره

تجاوز به حريم هوايي لبنان
شش فروند جنگنده رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان تجاوز كردند.
اين جنگنده ها پس از پرواز دايره اي شكل بر مناطق جنوبي لبنان آسمان اين كشور را به مقصد اراضي اشغالي ترك كردند.
سازمان ملل متحد بارها از رژيم صهيونيستي خواسته است به اين تجاوزات پايان دهد اما اين رژيم اعتنايي نكرده است.
اعتصاب غذاي اسيران فلسطيني
هزاران فلسطيني دربند زندان هاي رژيم صهيونيستي در اعتراض به وضعيت بد زندان ها و رفتار نژادپرستانه زندانبانان صهيونيست اعتصاب غذا كردند.
اين اعتصاب كنندگان به زندانياني پيوستند كه از 13 روز پيش در اعتراض به وضعيت زندان هاي صهيونيستي اعتصاب غذا كرده اند.
برگزاري نشست كميته چهارجانبه صلح
نشست كميته چهارجانبه صلح در بروكسل با هدف بررسي راهكارها براي از سرگيري مذاكرات بين طرف هاي فلسطيني و اسرائيلي برگزار شد.
اين نشست به پيگيري مفاد بيانيه نشست قبلي اين كميته كه 23 سپتامبر (اول مهر ماه) در نيويورك برگزار شده بود اختصاص داشت.
بهاي حمايت از مقاومت
رئيس هيئت شرعي حزب الله لبنان گفت، سوريه همواره پشتيبان مقاومت بوده و امروز بهاي حمايت از آن را مي پردازد.
شيخ محمد يزيك تاكيد كرد، سوريه هرگز در برابر توطئه ها به لرزه درنمي آيد و فتنه هاي بيگانگان را نقش بر آب خواهد كرد.
احضار خبرنگاران بحريني
دادگاه جنايي رژيم آل خليفه تعدادي از روزنامه نگاران و عكاسان را براي حضور در دادگاه فرا خواند.
دادگاه بحرين به اتهام تحريك مردم عليه رژيم آل خليفه اين خبرنگاران را فرا خوانده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14