(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 مهر 1390- شماره 20046

حديث دشت عشق
گزارشي از آخرين وضعيت سرمربيگري تيمي كه اميد زيادي به موفقيتش در المپيك مي رود
مهماندوست به تيم ملي تكواندو باز مي گردد
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي هندبال در اردوي كرواسي
كوچكترين نگاهي به تقويم نداشتند برگزاري مسابقات تيراندازي تهران با يك شركت كننده خارجي!
داور زن ووشو ايران از قضاوت نماينده رژيم اشغالگر قدس انصراف داد
صداي اعتراض رئيس فدراسيون بوكس بلند شد
آنقدر بي پول هستيم كه نمي توانيم مربيان خود را اعزام كنيم
آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي پس از مسابقات قهرماني كشور
جوانان واترپلو جهاني شدند
عنوان پنجمي پيكان در واليبال جام باشگاه هاي جهان



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «غلامرضا صبوحي»
ديدار با وضوي شهادت

در روستاي ابوزيدآباد در سپيده دمان آرام حاشيه كوير به دنيا آمد و در دامان مادري متدين و پدري كشاورز كه با روحانيت سر و سري داشت، پرورش يافت. با حال و هواي معارف اهل بيت(ع)، به مدرسه آيت الله يثربي شتافت تا در محضر استادان فرزانه آن ديار، علم و معرفت بياموزد. در دوران پرشكوه انقلاب اسلامي كارش همه، پخش نوارها و اعلاميه هاي امام خميني(ره) و دعوت مردم براي شركت در راهپيمايي ها بود. همت او در برپايي جلسات قرآني و محافل نور و فراخواني مردم به دعا و مناجات از ويژگي هاي بارز او به حساب مي آمد.
با شروع جنگ تحميلي چهار مرتبه به جبهه هاي نبرد اعزام شد و عليه كفار بعثي به جهاد و مبارزه پرداخت. سرانجام در آخرين لحظاتي كه مشغول وضو ساختن بود تا با محبوب خويش مناجات كند، در منطقه عملياتي عين خوش در اثر تركش خمپاره به فيض شهادت نايل آمد. هنگام شهادتش به خاطر شدت علاقه مردم به او، روستا سياه پوش گرديد.
طلبه بسيجي شهيد «غلامرضا صبوحي»، سال 1341 در يكي از روستاهاي كاشان متولد شد و در 7/9/1361 در منطقه عين خوش به شهادت رسيد.

 



گزارشي از آخرين وضعيت سرمربيگري تيمي كه اميد زيادي به موفقيتش در المپيك مي رود
مهماندوست به تيم ملي تكواندو باز مي گردد

سرويس ورزشي -
با رايزني كميته ملي المپيك، به احتمال فراوان رضا مهماندوست مجددا عهده دار سمت سرمربيگري تيم ملي خواهد شد.
استعفاي مهماندوست از سرمربيگري تيم ملي تكواندو شوك بزرگي را به اين رشته پراميد در المپيك لندن وارد كرد. از همان زمان كه مهماندوست استعفا كرد افشارزاده دبير كميته ملي المپيك تلاش زيادي كرد تا او به تيم ملي باز گردد و اين موضوع با صلح و دوستي پايان يابد، اما بعد از مصاحبه هايي كه مهماندوست انجام داد، رئيس فدراسيون تكواندو به كميته ملي المپيك رفت و عنوان نمود صلاح نيست كه او به تيم بازگردد. اين موضوع را رحيمي ناظر كميته ملي المپيك در تكواندو اعلام كرد تا تصور شود كه راهي براي بازگشت مهماندوست به تيم ملي باقي نمانده است.
ناظر كميته ملي المپيك با تاكيد بر اين كه پولادگر، بهرام افشارزاده - دبير كل كميته ملي المپيك - را متقاعد كرده بود كه جدايي مهماندوست به صلاح است، خاطر نشان كرد: افشارزاده متقاعد شد كه اگر بخواهد اين روند ادامه پيدا كند، آن هم سال قبل از المپيك، ممكن است تكواندو ايران صدمه ببيند، بنابراين استعفاي مهماندوست را پذيرفتند.
اما اين پايان ماجرا نبود؛ دبير كميته ملي المپيك كه راضي به جدايي مهماندوست از تيم ملي نبود به تلاش هاي خود براي بازگرداندن سرمربي مستعفي ادامه داد. افشارزاده كه اصلي ترين برنامه اش را حل مشكل به وجود آمده بين رضا مهماندوست و فدراسيون تكواندو قرار داده بود نشستي چند ساعته با رئيس فدراسيون تكواندو داشت. پس از آن نيز وي با افراد مختلفي از جمله پيشكسوتان اين رشته و هادي ساعي ـ قهرمان دو دوره المپيك در تكواندو- نيز برگزار كرد تا راه بازگشت مهماندوست به تيم ملي هموار شود.ساعي در مشاوره هاي خود اعلام كرده كه تاكنون زحمت تيم ملي را مهماندوست كشيده و از اين پس نيز بهتر است او اين كار را ادامه دهد.
در همين راستا عصر روز گذشته رضا مهماندوست نيز به دفتر افشارزاده در كميته ملي المپيك رفت تا موضوع حل مشكل بين او و فدراسيون تكواندو به صورت جدي تر رو به جلو حركت كند.
از مهم ترين نكاتي كه روز گذشته در نشست هاي صورت گرفته مطرح شد، اين بود كه برخي مصاحبه ها و گفت و گو هاي غير ضرور باعث حادتر شدن موضوع گرديده و اگر اين گفت و گو ها در رسانه هاي گروهي صورت نمي گرفت، مشكلات چنين عمقي را پيدا نمي كرد. با اين وجود طرفين درگير در اين ماجرا بايد سعه صدر بيشتري داشته باشند و با درك شرايط موجود و رعايت منافع ملي از همه توان استفاده كنند تا تيم ملي تكواندوي ايران در بازي هاي المپيك لندن بهترين نتيجه ممكن را به دست آورد.
دستيابي به دو مدال طلاي المپيك لندن توقعي دور از دسترس تكواندوي ايران نيست كه رسيدن به اين افتخار بزرگ نياز به تلاش و از خود گذشتگي هاي بسيار دارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي استراليا و شكست كره شمالي
در چارچوب ديدارهاي مرحله اول گروهي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل دو بازي در گروه هاي C و D برگزار شد. استراليا با 3 گل عمان را شكست داد تا با كسب سه امتياز اين بازي خانگي با 9 امتياز به صدرنشيني اش در گروه ادامه دهد. در ديگر ديدار گروه تايلند و عربستان در بانكوك به مصاف هم رفته اند .در ديگر ديدار برگزار شده كره شمالي در خانه خود با يك گل مغلوب ازبكستان شد. ژاپن در نيمه نخست با 4 گل تاجيكستان را در هم كوبيد. در اين گروه ازبكستان 7 امتيازي شد و موقتا به صدر رفت، هرچند پيروزي احتمالي ژاپن مقابل تاجيستان بار ديگر سامورايي هاي آبي را صدرنشين خواهد كرد.
انتصاب رئيس شوراي استيناف پيروزي
طي حكمي از سوي مدير عامل باشگاه فرهنگي ورزشي پيروزي، جمشيد زارع به عنوان رئيس شوراي استيناف اين باشگاه منصوب شد.
انتقاد روماريو از فيفا
روماريو مهاجم افسانه اي پيشين تيم ملي فوتبال برزيل كه بارها از برگزار كنندگان جام جهاني 2014 در كشورش به خاطر روند كند آماده سازي اين رقابت ها انتقاد كرده بود، اين بار زبان به انتقاد از فدراسيون بين المللي فوتبال گشود و گفت كه فيفا نبايد سياست هاي خود را براي برگزاري جام جهاني به برزيل تحميل كند. وي در نشستي خبري حاضر شد و در گفت وگو با روزنامه نگاران اظهار كرد: در قوانين برزيل آمده است كه افراد ميانسال مي توانند با پرداخت نصف قيمت بليت ها وارد ورزشگاه شوند. همچين استفاده از مشروبات الكلي در ورزشگاه ها به هنگام برگزاري بازي ها ممنوع است، اما فيفا در پي سود بيشتر است و مي خواهد اين قوانين را زير پا بگذارد. بايد اين قوانين ادامه يابد و اجازه داده نشود كه به خاطر مصلحت فيفا متوقف شود.
احضار قلعه نويي به كميته انضباطي
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مديرعامل و سرمربي تراكتورسازي را احضار كرد. در متن خبر كميته انضباطي در خصوص اين احضار آمده: مديرعامل و سرمربي تراكتورسازي تبريز به دليل انجام مصاحبه هايي در تاريخ هاي هشتم و نهم مهرماه با يكي از خبرگزاري ها روز شنبه 23 مهر بايد جهت اداي پاره اي توضيحات در كميته انضباطي حضور يابند. عدم حضور مانع رسيدگي و اتخاذ تصميم نيست.
روني به يوفا نامه عذرخواهي نوشت
وين روني با هدف اينكه كميته انضباطي يوفا در خصوص صدور راي محروميت وي تخفيف قائل شود نامه عذرخواهي نوشته است. روني در ديدار با مونته نگرو در چارچوب رقابت هاي مقدماتي يورو 2012 به ميودراگ دزودويچ لگد زد و از سوي ولفگانگ اشتارك، داور ديدار، با كارت مستقيم قرمز از زمين اخراج شد.انتظار مي رود مسئولان كميته انضباطي يوفا اين بازيكن را به سه جلسه محروميت محكوم كنند اما روني اميدوار است با اين نامه كه حاكي از پشيماني است مقامات يوفا را متقاعد كند تا در حكم محروميتش تخفيف قائل شوند.
رضايي: برخي فكر مي كنند به زور به استقلال چسبيده ام
رضايي عضو هيئت مديره باشگاه استقلال ضمن گلايه از تقسيم بندي وظايفي كه بين اعضاي هيئت مديره باشگاه استقلال انجام شد گفت: برخي دوستان كه من را نمي شناختند فكر مي كردند كه ما به زور خودمان را به ورزش و باشگاه استقلال چسبانده ايم.
پيروزي رسما خواستار جذب هافبك تراكتورسازي شد
استيلي سرمربي پيروزي در خصوص جذب مهدي كياني بازيكن تراكتورسازي گفت: به دنبال اين هستيم كه در نيم فصل يك بازيكن ليگ برتري بگيريم. نظر ما روي كياني است. اين بازيكن را از قبل زير نظر داشتيم و مي خواستيم زودتر جذب كنيم، اما شرايط اين كار فراهم نشد. نگراني بابت اين موضوع وجود ندارد چون خودش دوست دارد به پيروزي بيايد.
انتشار فهرست خريد زمستاني بارسلونا
باشگاه بارسلونا قصد دارد در فصل زمستان چهار بازيكن در چهار پست متفاوت را خريداري كند.اشلي كول مدافع نفوذي و چپ چلسي انگليس، ويكتور روئيس مدافع مركزي والنسيا، شزني دروازه بان لهستاني آرسنال و نيمار ستاره سانتوس برزيل در راه بارسلونا هستند.

 



تيم ملي هندبال در اردوي كرواسي

تيم ملي هندبال ايران به منظور كسب آمادگي براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك لندن، دوشنبه شب راهي اردوي تداركاتي كرواسي شد.
تيم ملي هندبال مردان ايران پس از برپايي 6 مرحله اردوي داخلي به منظور حضور در اردوهاي تداركاتي و مسابقات دوستانه دوشنبه شب تهران را به مقصد كرواسي ترك كرد. اين تيم با تركيب محمد سياوشي، سجاد حيدري راد، سجاد استكي، كامران نصرتي، ميلاد مسائلي، مهدي بيجاري، محمدرضا رجبي، مسعود ظهرابي، جلال كياني، سجاد ندري، سعيد برخورداري، سيد مصطفي ساداتي، الله كرم استكي، ايمان جمالي، سيدعليرضا موسوي، علي مانيان، مهرداد صمصامي، هادي طالبي، محسن باباصفري، مهدي موسوي به سرمربيگري «ايويكا ريمانيچ»، مربيگري عليرضا حبيبي، سرپرستي اصغر سهمي راهي اين كشور شده است.
در پايان اين اردوي تداركاتي از بين 20 هندباليست ايران 3 نفر خط خورده و تيم ملي با 17 ورزشكار به كره جنوبي سفر مي كند. اين تيم 28 مهرماه به طور مستقيم از كرواسي راهي كره جنوبي مي شود تا براي نخستين بار در مسابقات انتخابي المپيك لندن شركت كند.

 



كوچكترين نگاهي به تقويم نداشتند برگزاري مسابقات تيراندازي تهران با يك شركت كننده خارجي!

مسابقات تيراندازي جايزه بزرگ بين المللي تهران به دليل تداخل با رقابت هاي مهم جهاني با استقبال كم شركت كنندگان و تنها با حضور يك تيرانداز خارجي برگزار شد!
رقابت هاي تيراندازي جايزه بزرگ بين المللي تهران در حالي از 12 تا 17 مهرماه در بخش پروازي در تهران برگزار شد كه شاهد حضور تنها يك تيرانداز خارجي از ژاپن در اين مسابقات بوديم تا جنبه بين المللي بودن اين رقابت ها زير سؤال برود. فدراسيون تيراندازي سال گذشته اقدام به برگزاري مسابقات بين المللي با نام «جام دوستي» كرد. استقبال تيراندازي كشورهاي منطقه از اين رويداد خوب بود و همين باعث شد تا جرقه هايي براي برگزاري مسابقات به شكل جايزه بزرگ بين المللي زده شود. با پيگيري مسئولان فدراسيون تيراندازي، نام اين رقابت ها به نام جايزه بزرگ بين المللي تغيير و حتي در تقويم فدراسيون جهاني تيراندازي هم ثبت شد تا بر اعتبار آن افزوده شود.
اما تداخل زماني برگزاري اين مسابقات با چند مسابقه مطرح بين المللي و فينال جام هاي جهاني تيراندازي به اهداف پروازي در كشور امارات باعث شد تا تيراندازي خارجي از آن استقبال نكنند.
دو هفته قبل از مسابقات، نواب نوري دبير فدراسيون تيراندازي هشداري را در اين خصوص داده بود. وي از عدم استقبال تيراندازان در بخش پروازي به دليل تداخل مسابقات جهاني اين رشته با مسابقات تهران داده بود.

 



داور زن ووشو ايران از قضاوت نماينده رژيم اشغالگر قدس انصراف داد

داور زن ووشوي ايران در مسابقه هاي جهاني ووشو اجراي فرم نماينده رژيم اشغالگر قدس را قضاوت نكرد.
در دومين روز از يازدهمين دوره مسابقه هاي ووشو قهرماني جهان در آنكارا آمنه احساني نژاد، داور زن ايراني اجراي فرم نماينده رژيم اشغالگر قدس را قضاوت نكرد . احساني نژاد در حالي در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي اين اقدام را انجام داد كه اين نخستين حضور بانوان داور ايراني در مسابقات جهاني بود.

 



صداي اعتراض رئيس فدراسيون بوكس بلند شد
آنقدر بي پول هستيم كه نمي توانيم مربيان خود را اعزام كنيم

رئيس فدراسيون بوكس با بيان اينكه هنوز 70 درصد از بودجه ساليانه اين فدراسيون پرداخت نشده از بي توجهي مسئولان ورزش به اين رشته گلايه كرد.
احمد ناطق نوري درمراسم اعطاي پاداش احسان روزبهاني به مناسبت كسب سهميه المپيك به خبرنگاران گفت: فدراسيون بوكس تا به امروز كه برج هفت است تنها 30 درصد از بودجه ساليانه خود را دريافت كرده و با اين شرايط چطور مي توان انتظارات را برآورده كرد.بوكسورها براي اينكه بتوانند موفقيتي كسب كنند بايد حضور درميدان هاي برون مرزي را تجربه كنند اما درحالي كه بودجه اي دركار نباشد چطور مي توان درمسابقات بين المللي شركت كرد.
رئيس فدراسيون بوكس نسبت به بي توجهي مسئولان ورزش به اين رشته گلايه كرد واظهارداشت: مسئولان ورزش هيچگونه اهميتي به رشته بوكس نمي دهند. تيم هاي ورزشي ديگر ماساژور و دكتر روانشناس دارند اما وضعيت مالي فدراسيون ما به قدري نامناسب است كه حتي از اعزام برخي مربيان به رقابت هاي جهاني بوكس در باكو هم عاجز بوديم. ما چنانچه مي توانستيم يك روانشناس به اين رقابت ها اعزام كنيم برعملكرد بوكسورهاي كشورمان تاثير مثبت مي گذاشت.

 



آغاز اردوي تيم ملي كشتي فرنگي پس از مسابقات قهرماني كشور

مراحل آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان پس از برگزاري رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشور آغاز خواهد شد.
تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان كشورمان بايد خود را براي شركت در رقابت هاي المپيك 2012 آماده كند.
براين اساس و با تصميم محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي و دستيارانش تمرينات اين تيم براي شركت در المپيك پس از مسابقات كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشور در اواخر آبان ماه آغاز خواهد شد. رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشور روزهاي 20 تا 22 آبان ماه درشهرستان سقز استان كردستان برگزار مي شود. تيم ملي كشتي فرنگي ايران بايد در گام نخست خود را براي شركت در رقابت هاي گزينشي المپيك لندن در سال آينده و كسب چهارم سهميه در وزن هاي 55، 74، 84 و 96 كيلوگرم آماده كند. هدف محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كسب چند مدال در المپيك 2012 لندن است.

 



جوانان واترپلو جهاني شدند

تيم واترپلو جوانان ايران با پيروزي مقابل كويت در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي واترپلو رده هاي سني و عموم آسيا ضمن صعود به رقابت هاي جوانان جهان حريف تيم ازبكستان در ديدار فينال شد.
در ادامه مسابقات واترپلو رده هاي سني و عموم آسيا كه در شهر پالم بانگ اندونزي جريان دارد، تيم واترپلو جوانان كشورمان عصر ديروز در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات به مصاف كويت رفت و موفق شد با نتيجه 13 بر 3 حريف خود را شكست دهد و به ديدار فينال اين دوره از مسابقات راه يابد.در ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي تيم هاي ازبكستان و قزاقستان به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم ازبكستان در ديداري نزديك و پاياپاي موفق شد حريف خود را با نتيجه نزديك 3 بر صفر شكست دهد و به ديدار فينال صعود كند.به اين ترتيب تيم هاي جوانان ايران و ازبكستان امروز ديدار پاياني هفتمين دوره مسابقات واترپلو رده هاي سني و عموم آسيا را برگزار خواهند كرد.

 



عنوان پنجمي پيكان در واليبال جام باشگاه هاي جهان

تيم واليبال پيكان با شكست مقابل نماينده كشور كانادا به مقام پنجم مشترك باشگاه هاي جهان اكتفا كرد تا نسبت به دوره پيش دو پله سقوط كرده باشد.
تيم واليبال پيكان ايران كه به عنوان نماينده ايران و قاره آسيا در رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان شركت كرده بود، در آخرين ديدار خود دراين رقابت ها مقابل نماينده كانادا با نتيجه 3بر 2 شكست خورد و با كسب يك امتياز طبق فرمول مسابقات به مقام پنجم مشترك اكتفا كرد.
شاگردان پيمان اكبري كه درآخرين ديدار از مرحله مقدماتي با امتيازهاي (23-25 ،
25-18، 25-17، 18-25 و 6-15) درمقابل نماينده كانادا مغلوب شدند و با كسب يك امتياز همراه تيم هاي سوم و چهارم دو گروه به مقام پنجم مشترك اكتفا كردند. تيم واليبال پيكان در دوره قبل به مقام سومي اين رقابت ها رسيده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14