(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 مهر 1390- شماره 20047

انصاف هم خوب چيزي است!
عروسك هاي سنتي در قزوين به نمايش گذاشته شد
پژواك
اولين نمايشگاه فضاي مجازي در مازندران افتتاح شد
نمايشگاه كتاب رضوي در فيروزآباد
ارسال 16 اثر از زنجان به جشنواره فيلم كوتاه رويش
توليد دو انيميشن درحوزه هنري قزوين
حاشيه هاي جشنواره شعر و داستان جوان
مطالعه طرح احياي بافت هاي تاريخي در يزد
انجام 90 عمل جراحي قلب بدون مرگ و مير در بابل
هشدار فرماندار آمل تحريك كنندگان مردم با هدف ممانعت از احداث كارخانه مولد برق منتظر برخورد باشند
تاكيد مجدد فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري: داشتن تجهيزات ماهواره اي جرم است
فرمانده انتظامي استان: رشد جرائم خشن در زنجان منفي است
فرمانده سپاه نينواي گلستان: نيروي انتظامي با قدرت و اقتدار در ايجاد نظم و امنيت تلاش كرده است
دهكده آموزشي حجاج در سمنان احداث مي شود



انصاف هم خوب چيزي است!

پيرمرد با شتاب از بانك خارج شد و به سمت ما كه همگي بازنشسته فرهنگي بوديم و در كنار بانك تجمع كرده بوديم آمد و پرسيد كدام يك در اين شعبه حساب بانكي داريد؟ نگارنده گفت من دارم. تقاضاي يك ميليون تومان وام كرده ام ضامن كارمند مي خواهند. پيرمرد از چهره هاي معتبر و خدوم شهر بود و به نوعي به گردن عموم مردم شهر حق داشت. ايام جوانيش را در كسوت مقدس پاسداري آن هم در ديار فتنه ديده كردستان كه نيازمند توضيح نيست؛ صرف دفاع از حريم انقلاب و نظام اسلامي كرده و به افتخار بازنشستگي نائل آمده است. با هم وارد بانك شديم. رئيس شعبه از دانش آموزان دوران تدريسم بود محترمانه پرسيد اينجا حساب داريد؟ گفتم دارم اما فعال نيست؛ با لبخند پاسخ داد «حساب بايد فعال باشد». ضمناً نامه كسر حقوق از اداره متبوعتان هم لازم است. گفتم شرمنده ام به بازنشستگان نامه نمي دهند. آثار پشيماني و نگراني را در چهره پيرمرد به وضوح مشاهده كردم. از همديگر پوزش خواسته و بيرون آمديم و پيرمرد به دنبال يافتن ضامن معتبر رفت...!
در همين اثنا روزنامه فروش كر و لال و بيمار كليوي شهرمان كه نيازمند پيوند كليه است اما تمكن آن را ندارد و پزشكان در مورد سلامت وي اعلام خطر كرده اند كه دياليز مدت زمان زيادي كارساز نيست و بدون پيوند ، عمر چنداني نخواهد داشت؛ با تن رنجور سررسيد. محموله اش را نمي توانست بردارد . ياريش كرده و به دكه اش رساندم و يك نسخه از كيهان روز دوشنبه 21/6/90 را خريداري كردم. با مشاهده صفحه نخست، درجا خشكم زد- تيتر اول روزنامه با عنوان دستهاي پنهان در اختلاس 3هزار ميليارد توماني- مبهوتم كرد. باورش مشكل بود. خوب چشمانم را ماليدم، نكند دچار توهم شده ام. دوباره چشمانم را گرد كرده و تمام حواسم را به كار گرفتم و با دقت تمام شروع به شمردن صفرهاي عدد3 كردم؛ اما نه اعداد و ارقام را درست ديده ام.
اين خبر در كنار اتفاق چند دقيقه قبل، بله واقعاً چند دقيقه قبل- شعبه موصوف و پيرمرد و خودم قراردادم و از اينكه اين خبر واقعيت داشته باشد به خدا پناه بردم. مگر چنين چيزي ممكن است؟ در كشور امام زمان(عج) و با وجود مديراني متعهد و پاكدست همانند مدير شعبه مورد بحث كه براي تخصيص يك ميليون تومان وام آن هم براي يك پاسدار بازنشسته و با ضمانت يك بازنشسته فرهنگي كه قريب به سي و چند سال عمر و جوانيش را مصروف تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم از جمله خود آن مدير كرده است به جهت عدم فعاليت حسابش محترمانه پاسخ رد مي دهند. آنگاه فردي بتواند 3هزار ميليارد تومان از بيت المال را مثل آب خورد ن آن هم آب گواراي تهران و نه آب آلوده ديار ما بالا بكشد...؟ هرگز حاشا و كلا.
البته مشروح خبر را درصفحه14 با دقت و وسواس خواندم و توضيحات خنده آور و تأسف بار متوليان را مشاهده كردم كه همگي با شجاعت تمام دامن از مسئوليت ماجرا فراچيده بودند. با خود گفتم لابد منظور كيهان از دستهاي پنهان دستهاي غيربشري است كه خوب آن هم ناپيدا است و از اين روي گناهي متوجه اين بيچاره ها نبوده و دامان پاكشان از هر نوع آلايش و گناهي مبراست.
بنابراين وظيفه خود مي دانم كه در دفاع از آن پاكدامنان مظلوم به كيهاني ها بگويم كه انصاف هم خوب چيزي است؟! خصوصا اينكه رئيس بانك مربوط خود را مستحق تقدير هم دانسته است. آيا دليلي بهتر از اين براي بي گناهي ايشان متصور خواهدشد! بالاتر از همه اين دلايل فرمايش حكيمانه رئيس فرزانه بانك مركزي است كه هوشمندانه و دردمندانه هشدار داده اند كه ماجرا را سياسي نكنيد؟! بياييد و مناع للخير نشويد. مگر نشنيده ايد كه گفته اند« هر راست نشايد گفت»؟! فتنه 88 را افشا كرديد زحمتش ماند براي جريان انحرافي كه بايد با هزار زحمت آنها را جذب كند و مي بينيد كه تقريبا موفق شده و به ائتلاف رسيده اند. لابد دست از سرجريان نوانديش و ايراندوست انحرافي هم برنخواهيدداشت؟ آيا بهتر نبوده و نيست كه همانند خواص مردود سكوت را پيشه كرده و روي اين گونه رويدادها سرپوش بگذاريد و اين همه براي آمريكا و رژيم صهيونيستي و انگليس و مرتجعان منطقه كه خواهان ايراني آباد و آزاد و دموكرات و مدرن هستند دردسر درست نكنيد؟! و هزينه هايشان را بالا نبريد؟ من مرده شما زنده اگر همين اختلاس كننده معتبر فردا با سلام و صلوات سرمايه اش را برنداشت و به خارج از كشور نرفت. مگر نبايد از گذشته عبرت گرفت؟ بله آقايان اهل قلم كيهان، عاقل از يك سوراخ دوبار گزيده نمي شود. به اربابي گفتند اين همه زمين رعايا را تصرف نكن آخر قيامتي دركار است. گفت: اتفاقا من هم براي آخرت تلاش مي كنم مگر نگفته اند دنيا مزرعه آخرت است. اگر تصرف نكنم و نكارم در قيامت چه چيزي را درو بكنم؟! به قول سالار فتنه مگر اين «خداجويان» غير از بناي آخرت هدف ديگري داشته اند؟!
فرمان كاوه- سريش آباد كردستان

 



عروسك هاي سنتي در قزوين به نمايش گذاشته شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين از افتتاح نمايشگاه روز جهاني كودك با عنوان «يك هفته با بچه هاي شهر» در سراي سعد السلطنه قزوين خبر داد.
طيب ملك پور در نشست خبري با بيان اين مطلب اظهار داشت: كانون پرورش فكري به دليل كمبود فضا در اين نمايشگاه داراي 20 غرفه است؛ كه در اين غرفه ها با موضوع كتاب فعاليت هايي نظير قصه گويي، معرفي سرزمين، نشريه نگاري، كاردستي، پويانمايي، نمايش عروسكي، نجوم، روخواني كتاب و غيره صورت مي گرفت.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين با اشاره به افتتاح فاز نخست موزه اسباب بازي در قزوين توضيح داد: موزه اسباب بازي و بازي هاي كودكان با همكاري شهرداري قزوين افتتاح مي شود كه با توجه به جشنواره بازي و اسباب بازي كودكان كه سال گذشته در استان برگزار و عروسك ها و بازي هايي بومي و محلي مطرح شد، اين عروسك هاي سنتي جمع آوري شده در اين موزه به نمايش گذاشته شد.
وي خاطرنشان كرد: شهرداري قزوين دارد عروسك هاي سنتي را در سطح كشور جمع آوري مي كند تا در اين موزه به نمايش گذارد و درصدد هستند در حوزه بين الملل نيز عروسك هاي بين المللي را نيز جمع آوري و موزه بين الملل را ايجاد كنند.

 



پژواك

جشنواره فيلم كوتاه رويش ميزبان 16 اثر از زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان: ميثم سيفي مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري استان از شركت 16 فيلم از آثار هنرمندان زنجاني در جشنواره فيلم كوتاه رويش كه قرار است از 29 مهرماه آغاز و در سطح ملي اجرا شود خبر داد.
همايش شعر دفاع مقدس
اراك- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس، همايش شعر دفاع مقدس در ساوه برگزار شد.
در اين همايش شاعران و داستان سرايان، اشعار و نوشته هاي خود را با موضوع، دفاع مقدس، شهيد و شهادت خواندند، همچنين همايش مشابه اي در زرنديه برپا شد.
«به مناسبت روز جهاني كودك»
سبزوار- خبرنگار كيهان: خلق بزرگترين نقاشي به متراژ 800 متر توسط كودكان سبزواري به مناسبت روز جهاني كودك در پارك اميد سبزوار برگزار و به چند نفر از كودكان جايزه اهدا شد.

افتتاح نمايشگاه آثار خوشنويسي «خط در احرام» در گنبدكاووس
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: به مناسبت ميلاد حضرت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا(ع) نمايشگاه آثار خوشنويسي «فريدون حاجي زاده آزاد» مبدع شيوه خوشنويسي «خط در احرام» در مجتمع فرهنگي هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گنبدكاووس گشايش يافت.
افتتاح نمايشگاه نقاشي در ملاير
ملاير- خبرنگار كيهان: نمايشگاه نقاشي به مناسبت هفته دفاع مقدس در ملاير افتتاح شد.
نمايشگاه انفرادي نقاشي هنرمند جوان ملايري شامل 20 تابلوي نقاشي به مناسبت هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد ملاير افتتاح شد.

 



اولين نمايشگاه فضاي مجازي در مازندران افتتاح شد

ساري- خبرنگار كيهان:
اولين نمايشگاه فضاي مجازي فرماندهي انتظامي استان مازندران در ساري افتتاح شد.
فرمانده انتظامي مازندران در مراسم افتتاحيه اولين نمايشگاه فضاي مجازي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به اين مطلب كه برقراري نظم و امنيت در جامعه از وظايف مهم نيروي انتظامي محسوب مي شود؛ اظهار داشت: نيروي انتظامي مازندران در راستاي تحقق اين مهم در جامعه حدود يك سال است كه از فضاي مجازي بهره مند شده است.
سرتيپ عليرضا مسكني فعاليت هاي نيروي انتظامي مازندران درسال جاري را در دو محور آگاهي بخشي و اطلاع رساني و شناسايي آسيب هاي اجتماعي عنوان كرد.
فرمانده انتظامي مازندران ادامه داد: فعاليت هاي بسياري در فضاي سايبري و مجازي به خصوص در مسايل اقتصادي صورت مي گيرد و بايد در اين خصوص اطلاع رساني شود كه برپايي نمايشگاه فضاي مجازي در راستاي اين امر بوده است.
وي با بيان اينكه شعار امسال نيروي انتظامي «سهم ما در امنيت و آرامش» است، گفت: اگر حل همه مسايل در جامعه را از پليس توقع داشته باشيم قطعا به بيراهه خواهيم رفت و خانواده ها نيز در اين امر بايد وارد عمل شوند.
فرمانده انتظامي مازندران افزود: حدود 10 سال است كه معاونت اجتماعي در نيروي انتظامي راه اندازي شده كه درحال حاضر اين حوزه يكي از مهم ترين بخش هاي نيروي انتظامي محسوب مي شود.

 



نمايشگاه كتاب رضوي در فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
به مناسبت گرامي داشت ميلاد مسعود و ميمنت بخش امام رئوف حضرت ثامن الحجج، علي بن موسي الرضا(ع) نمايشگاه بزرگ كتاب رضوي در شهرستان فيروزآباد برگزار شد.
علي محمدي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزآباد در اين مورد به خبرنگار ما اظهار داشت: در راستاي گسترش فرهنگ مطالعه و كتاب خواني كه يكي از آموزه هاي مهم ديني است و همه ائمه اطهار در اين مورد تأكيد فراواني داشته اند، نمايشگاه بزرگ كتاب رضوي در اين شهرستان برگزار شده است.
در اين نمايشگاه حدود هفت هزار جلد كتاب در هزار و سيصد عنوان در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است.
در اين نمايشگاه كتاب هاي ارائه شده با 10 تا 20 درصد تخفيف به علاقه مندان ارائه مي شود.
وي ميزان بازديد از نمايشگاه را اميدوارانه توصيف و گفت: استقبال خوب شهروندان فهيم و دانش دوست فيروزآباد ما را در برگزاري چنين برنامه هايي تشويق مي كند.
وي هم چنين از برگزاري نمايشگاه عكس با عنوان طبيعت در اين رابطه اطلاع داد و گفت: نمايشگاهي جالب با آثار عكاسي هنرمندان اين شهرستان در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.

 



ارسال 16 اثر از زنجان به جشنواره فيلم كوتاه رويش

زنجان- خبرنگار كيهان:
16 اثر از هنرمندان استان زنجان به جشنواره فيلم كوتاه رويش ارسال شد.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان زنجان مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري استان ضمن اعلام خبر فوق افزود: 12 اثر به صورت فيلم داستاني و چهار فيلم به صورت مستند از هنرمندان زنجاني به اين جشنواره ارسال شده است.
ميثم سيفي با اشاره به اينكه اين 16 اثر توليدات حوزه هنري استان زنجان و هنرمندان درارتباط با حوزه هنري است، خاطر نشان كرد: فيلم كوتاه ديني رويش موجب شور و نشاط در ميان فيلم سازان شده است.
مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري استان زنجان، افزود: ساخت فيلم كوتاه يك دوره آزمون و خطا براي فيلم سازان جوان محسوب مي شود و اين دوره موجب كسب تجربه و اعتبار است.
وي با بيان اينكه پرداختن به فيلم كوتاه اهميت زيادي دارد، ادامه داد: فيلم كوتاه به عنوان پشتيباني براي سينماي ايران محسوب مي شود.
سيفي با اشاره به اينكه جشنواره رويش شرايطي را براي نمايش آثار كوتاه فراهم كرده است، اضافه كرد: اين جشنواره از 29 مهر آغاز و در سطح ملي برگزار مي شود.

 



توليد دو انيميشن درحوزه هنري قزوين

قزوين -خبرنگاركيهان:
دو انيميشن «هم چون دريك آينه» و «دوستان كوچك» درمركز انيميشن حوزه هنري قزوين توليد شد.
بنا به گزارش روابط عمومي حوزه هنري قزوين، فيلم كوتاه «هم چون دريك آينه» درمركز انيميشن حوزه هنري استان قزوين توليد شد. طراح و كارگردان «هم چون دريك آينه» عليرضا طاهري و نويسنده اثر مريم خوئيني است.
اين فيلم پنج دقيقه اي با تكنيك سه بعدي روايت گر نگاه انسان هايي است كه با اراده محكم و ايمان قلبي بر سكون و زندگي روزمره چيره گشته و با تلاش و كوشش درمسير «شدن» و كسب معرفت گام برداشته و به سوي تعالي حركت مي كنند و درنهايت به تحول شگرف دست مي يابند.
اين گزارش مي افزايد: فيلم هاي انيميشن توليد شده دراين مركز 20 آبان ماه با حضور شهرام ميرصادقي و اعضاي مركز انيميشن در تالار حافظ حوزه هنري قزوين برگزار خواهد شد.
بنابر اين گزارش انيميشن دوستان كوچك، انيميشن ديگري است كه درحوزه هنري قزوين توليد شده و نخستين قسمت از مجموع تلويزيوني «دوستان كوچك» درمركز انيميشن حوزه هنري قزوين توليد شد.
اين گزارش ادامه مي دهد: دوستان كوچك توسط عليرضا طاهري طراحي و كارگرداني شده است كه شامل 10 قسمت هفته دقيقه اي، براساس حكمت هاي نهج البلاغه تنظيم شده است.

 



حاشيه هاي جشنواره شعر و داستان جوان

نهمين همايش شعر و داستان جوان در ايلام به دليل حضور پرشور جوانان از سراسر كشور، حاشيه هاي جالبي داشت؛ از فرستادن صلوات براي برنده نوبل ادبي امسال تا كوك نبودن ساز جلال ذوالفنون در مراسم اختتاميه.
به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به ايلام، نهمين جشنواره شعرو داستان جوان درحالي شب گذشته در سالن مركز فني و حرفه اي ايلام به كار خود پايان داد كه حاشيه هاي اين همايش دو روزه نيز براي خود يك متن جذاب به شمار مي آمدند.
¤ نهمين دوره از جشنواره شعر و داستان جوان براي افتتاحيه خود ميزبان برخي از اهالي رسانه بود. ايلام اگرچه شهر و استان كوچكي است، اما تراكم پرواز هاي هوايي به اين استان در اين چند روز و البته نوع هماهنگي برگزاركنندگان خبرنگاران را عملاً در پايان روز اول به محل برگزاري جشنواره رساند.
¤ كارگاه هاي جشنواره نهم در روز اول بسيار پرشور بودند. داوران حاضر در اين كارگاه ها كه خود اذعان داشتند از خواندن آثار شگفت زده شده اند از ديدن موج شور و علاقه حاضران براي شركت در كارگاه ها هم شگفت زده شده بودند كه اين موضوع در كنار نگاه دلسوزانه داوران با آثار شاعران فضاي صميمي و درعين حال كاربردي را براي همايش دو روزه شعر و داستان پديد آورد.
كارگاه هاي شعر در ميان سه كارگاه ديگر از هيجان بيشتري برخوردار بود و بسياري از شاعران جوان اطلاعات و سؤال هاي خود را با موضوع جريانات روز شعري در جهان از داوران مطرح مي كردند كه اين موضوع در نوع خود قابل توجه بود.
¤ شب شعر در ميان تمام برنامه هاي برگزار شده در اين دوره از همايش از كيفيت بالاتري برخوردار بود. اشعار شاعران جوان در اين شب شعر كه عمدتاً با موضوعات آئيني و دفاع مقدس سروده شده بود، مورد تشويق همه حاضران قرار گرفت و موجب شد تا شاعران پيشكسوت حاضر در شب شعر در موارد بسياري از شاعران جوان خواستند تا اشعار خود را چندبار قرائت كنند.
¤ در شب شعر صميمي شاعران جوان جشنواره، هنگامي كه سيداحمد نادمي به جاي خوانش شعر به صحبت پيرامون ترانسترومر شاعر برنده نوبل پرداخت، بعد از پايان سخنراني وي درباره بيماري درازمدت برنده نوبل و ناتواني او از سخن گفتن، يكي از شاعران جوان گفت: براي سلامتي ترانسترومر صلوات! كه باعث خنده شديد حضار شد.
شاعر طلبه قمي نيز در ميان شاعران حاضر در اين همايش به قرائت اشعاري عاشقانه پرداخت كه در نوع خود جالب بود.
¤ برخي از نويسندگان جوان حاضر در كارگاه در موارد بسياري از راضيه تجار كه ميهمان كارگاه در روز دوم همايش بود از مميزي و مشكلات ناشي از آن كه مانع از انتشار اثر مي شود، پرسيدند كه با اين پاسخ وي روبه رو شدند: شما فعلاً بنويسيد تا بتوان اثري قابل انتشار از ميان آن پيدا كرد. مميزي بماند براي بعد. هنوز زود است به اين مسأله فكر كنيد.
¤ بسياري از نويسندگان جوان در پايان كارگاه داستان با تمنا از تجار تلفن تماس وي را براي ارسال آثار و مشورت گرفتن از وي مي خواستند و تجار هم با صبر ويژه اي به آنها شماره تماس خود را مي داد.
¤ يوسفعلي ميرشكاك در جمع اهالي رسانه و پس از دعوت شدن به مصاحبه درحالي كه به برگ درختي كه در دستش بود، اشاره مي كرد، خطاب به آن گفت: عزيزم! اجازه مي دهي با اين دوستان صحبت كنم؟
¤ استفاده از سيستم صوتي بسيار وسيع و حتي در مواردي گوش خراش در سالن اختتاميه كه از تهران براي مراسم ارسال شده بود نيز در نوع خود جالب توجه بود. اين سيستم صوتي با هيجاني كه رسالت بوذري به عنوان مجري به مراسم وارد مي كرد، باعث شد بسياري از اهالي ايلام نيز به صورت ايستاده به تماشاي اين برنامه بنشينند.
¤ جلال ذوالفنون و گروه وي نيز كه ميهمان ويژه اين مراسم بودند، با اجراي برخي از آهنگ هاي قديمي ذوالفنون شور خاصي به مجلس دادند. هرچند كه گويا ساز ذوالفنون در شب هاي ايلام سر كوك شدن نداشت و در مواردي خارج از خواست استاد مي نواخت!
¤ ضيافت شام شب پاياني نيز در نوع خود جالب توجه بود. پذيرايي از حاضرين با نان و دوغ محلي كه مقابل چشم آنها و در زير سياه چادر آماده مي شد، به جمع شور خاصي داد.
شاعران و نويسندگان جوان در شب پاياني با وجود آشنايي دو روزه باهم، تا نيمه هاي شب به شعرخواني و بدرقه يكديگر پرداختند كه صحنه هاي قابل توجهي را با خود به همراه داشت. شعرخواني و شوخي و خنده اين دوستان جوان تا حوالي اذان صبح ادامه داشت و حتي با تذكر يكي از مهمانان جشنواره روبه رو شد.
نهمين جشنواره شعر و داستان جوان در ايلام؛ مهد پايداري، طي روزهاي 17 و 18مهرماه برگزار شد و شب گذشته با اجراي مراسم اختتاميه به كار خود پايان داد.

 



مطالعه طرح احياي بافت هاي تاريخي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت: مطالعه توجيه فني اقتصادي مالي و زيست محيطي طرح احياي بافتهاي تاريخي يزد به ويژه پيرامون امير چقماق در دست تهيه است.
نيكزاد اظهار داشت: اين طرح مطالعه شامل مطالعه كلي معرفي و تبيين پروژه، معرفي موضوع و مباني مورد نظري پروژه، معرفي بافتها و ضرورت احياي آنها، مسائل و مشكلات بافت در حال حاضر، تحليل اقتصادي و مالي بافت تاريخي، تحليلي زيست محيطي بافت تاريخي و تحليل اجتماعي، فرهنگي بافتهاي تاريخي مي باشد.
وي همچنين مطالعات جزئي اين خدمات را معيارهاي انتخاب و ارزش گذاري بافتهاي تاريخي و اولويت بندي، معرفي بافت تاريخي و مقايسه با يزد، اردكان، ميبد، ابركوه و ليست آثار ثبت شده در فهرست آثار ملي، ميزان سلامت و ارزش مرمت بافت تاريخي، مسائل و كمبودهاي عملكردي بافت و مشكلات زيرساختي برشمرد.
نيكزاد افزود: اعتبار اين طرح مطالعاتي يكصد و پنجاه ميليون ريال مي باشد.
گفتني است، بافت تاريخي شهر يزد دومين بافت خشتي و يكي از ارزشمندترين ميراث فرهنگي كشور با مساحتي در حدود 800 هكتار را مي توان سالمترين، گسترده ترين و اصولي ترين بافت تاريخ ايران دانست؛ كه تجربه هايي متفاوت در زمينه مداخله متوليان امر در شبكه معابر را به همين منظور درخود جاي داده است.

 



انجام 90 عمل جراحي قلب بدون مرگ و مير در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
رئيس بيمارستان آيت الله روحاني بابل گفت: انجام موفقيت آميز 90 عمل جراحي قلب در اين بيمارستان نشان از نتايج درخشان علمي و تلاش كاركنان آن دارد.
دكتر محمد معتمدي طي گفت وگويي اعلام كرد: از بدو افتتاح اين بيمارستان بخش انژيوگرافي و اتاق عمل قلب باز حدود 90 مورد عمل جراحي قلب باز انجام دادند كه 80 مورد آن عمل باي پس كرونر بوده است و 10 مورد آن روي دريچه ائورت و دريچه ميترال و ترميم دريچه ميترال بوده است .

 



هشدار فرماندار آمل تحريك كنندگان مردم با هدف ممانعت از احداث كارخانه مولد برق منتظر برخورد باشند

آمل- خبرنگاركيهان:
فرماندار آمل گفت: عده اي كه منافعشان با احداث كارخانه مولد برق از سوخت زباله به خطر افتاده قصد تحريك مردم و ممانعت از اجراي پروژه را دارند كه با اين افراد برخورد خواهدشد.
به گزارش خبرنگار ما با حضور مديران كل محيط زيست و امور روستايي مازندران، مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي استان، فرماندار، شهردار، بخشدار امام زاده عبدالله(ع)، دهياران و روساي شوراي اسلامي روستاهاي بخش امامزاده عبدالله(ع) مسائل و مشكلات درخصوص احداث نيروگاه زباله سوز (مولد برق) مورد بررسي قرارگرفت.
فرماندار شهرستان آمل با اشاره به اينكه زباله به عنوان يكي از معضلات و چالش هاي مهم استان مطرح است، گفت: اخيرا عده اي با احداث نيروگاه مولد برق در كنارشهرك صنعتي احساس مي كنند منافعشان به خطر افتاده كه سعي دارند با تحريك مردم آنان را در مقابل مسئولان قرار دهند و مانع احداث كارخانه شوند؛ غافل از اينكه اين نيروگاهي كه با سوخت زباله، برق توليد مي كند نه بويي دارد و نه ايجاد مزاحمتي براي مردم مي كند.
يدالله اكبرزاده با بيان اينكه شركت ديزل سنگين (دسا) سند 35 هكتار از زمين مورد احداث كارخانه مولد برق را در اختيار دارد، اظهارداشت: از 35 هكتار موجود 6 هكتار با اداره اوقاف مشكل دارند و مابقي متعلق به منابع طبيعي و شهرستان است.
فرماندار آمل گفت: اين زمين ها حق مردم است و در راستاي دفاع از حقوق مردم و بيت المال چنانچه در اين زمين ها نيز كارخانه اي احداث نشود، بازهم بايد به مردم برگردد.

 



تاكيد مجدد فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري: داشتن تجهيزات ماهواره اي جرم است

شهركرد- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري از دائر شدن قرارگاه برخورد با تجهيزات ماهواره اي در سراسر كشور خبر داد.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آقاخاني كه به مناسبت هفته نيروي انتظامي در نشست خبري شركت كرده بود؛ افزود: براساس مصوبه قانوني داشتن تجهيزات ماهواره اي جرم محسوب مي شود.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه تجهيزات ماهواره اي به عنوان اولين و تاثيرگذارترين ابزار ضداخلاقي است اضافه كرد: از دو ماه قبل نيروي انتظامي ضمن تعامل با دستگاه قضايي عمليات شناسايي تجهيزات ماهواره اي را آغاز كرده است.
آقاخاني با بيان اينكه افراد داراي تجهيزات ماهواره اي مي بايست آنها را به نيروي انتظامي تحويل دهند، گفت: چنانچه افراد مذكور از تحويل تجهيزات به ناجا خودداري كنند با توجه به اين كه قبلا شناسايي شده اند با هماهنگي دستگاه قضايي تجهيزات ماهواره اي آنان ضبط خواهد شد.
وي در ادامه افزود: كساني كه در راستاي انجام تحقيقات و پژوهش و كارهاي علمي و كسب اطلاعات دنياي مجازي فعاليت مي كنند مي توانند از دستگاه مربوطه مجوز استفاده از تجهيزات ماهواره اي را دريافت كنند، اما اگر كسي مجوز استفاده از تجهيزات ماهواره اي نداشته باشد نمي تواند آن را مورد استفاده قرار دهد.
آقاخاني تاكيد كرد: بنابراين نيروي انتظامي با قدرت و صلابت و شدت بيشتري از قبل با دارندگان تجهيزات ماهواره اي برخورد خواهد كرد.

 



فرمانده انتظامي استان: رشد جرائم خشن در زنجان منفي است

زنجان- خبرنگاركيهان:
فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: آمار نشان مي دهد رشد برخي جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه و آدم ربايي كه افكار عمومي را بيشتر تحت تأثير قرار مي دهد؛ در استان منفي است.
سرهنگ يحيي شرفي در مصاحبه با خبرنگاران رسانه هاي جمعي ضمن بيان مطلب فوق افزود: استان زنجان به لحاظ داشتن روحيه خوب، دينداري و عاشورايي مردم سومين استان امن كشور شناسايي شده است.
وي افزود: اكثر جرائم به وقوع پيوسته در استان كشف و با تلاش كاركنان انتظامي استان صددرصد عاملان قتل هاي به وقوع پيوسته در سال جاري شناسايي و دستگير شده اند.
فرمانده انتظامي استان در زمينه پيشگيري از سرقت ها خاطرنشان كرد: با تلاش روزافزون كاركنان خدوم انتظامي استان طرح ها و اقدامات خوبي در زمينه پيشگيري از انواع سرقت ها صورت گرفته كه در 6ماهه سال جاري 86درصد سرقت هاي به وقوع پيوسته كشف شده است.
شرفي به طرح جمع آوري تجهيزات دريافت ماهواره از مجتمع هاي مسكوني اشاره كرد و افزود: در اين رابطه مأموران نيروي انتظامي 51هزار و 457دستگاه تجهيزات دريافت ماهواره جمع آوري كردند كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بيش از 900درصد رشد داشته است.
وي افزود: همچنين در اين مدت بيش از 37هزار و 477عدد محصولات ضدفرهنگي، علائم شيطان پرستي و لوح هاي غيرمجاز و مستهجن جمع آوري شده است.

 



فرمانده سپاه نينواي گلستان: نيروي انتظامي با قدرت و اقتدار در ايجاد نظم و امنيت تلاش كرده است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ناشي از پشتوانه مردمي است و اين نهاد قدرتمند با حضور مردم در بخش هاي مختلف و با اولويت بندي هاي انجام شده وارد عمل مي شود.
فرمانده سپاه نينواي گلستان در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان گنبدكاووس با اشاره به هفته نيروي انتظامي افزود: نيروي انتظامي در سال هاي اخير با قدرت و اقتدار در ايجاد نظم و امنيت تلاش كرده است اما با اين همه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي وظيفه خود مي داند در ايجاد نظم و امنيت به نيروي انتظامي كمك كند تا مردم از مواهب اين نعمت بزرگ استفاده كنند.
سرتيپ دوم پاسدار محمدحسين بابايي به جايگاه ولايت فقيه در راس نظام اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: عظمت كشور ايران و نظام اسلامي آن به خاطر وجود رهبري ولي فقيه است.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسن سبحاني» امام جمعه گنبد نيز در اين جلسه گفت: مسئوليت ها در نظام اسلامي ايران براي خدمت است، مسئولين از سياسي كاري در اين منطقه پرهيز كنند و سلايق شخصي خود را نيز كنار بگذارند و فقط به خدمت به مردم فكر كنند. وي گفت: هركس هر موضعي كه دارد، امري شخصي است، اما در عرصه خدمتگزاري بايد پيرو ولايت فقيه بوده و وحدت در راس امور باشد.
دراين مراسم از تلاش هاي سرهنگ «عباس سيامرز كوهي» فرمانده سابق سپاه گنبدكاووس تقدير شد و سرهنگ پاسدار «رمضانعلي بادلي» به عنوان فرمانده جديد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اين شهرستان معرفي شد.

 



دهكده آموزشي حجاج در سمنان احداث مي شود

سمنان- خبرنگار كيهان:
مدير حج و زيارت استان سمنان گفت: به منظور اجراي برنامه هاي آموزشي براي حجاج و زائران، دهكده آموزشي در اين استان احداث مي شود.
عباس اسمعيلي افزود: اين دهكده آموزشي به مساحت 3هكتار در جاده سمنان به مهديشهر روبه روي شهر درجزين احداث مي شود. وي گفت: زميني به اين منظور اختصاص يافته است كه به محض واگذاري زمين، كار ساخت آن را آغاز مي كنيم. وي گفت: با راه اندازي اين دهكده آموزشي حجاج و زائرين مي توانند از اين مكان براي اعمال حج استفاده كنند. وي گفت: ايجاد يك سالن بزرگ پذيرايي نيز در اين مكان براي زائران در نظر گرفته شده كه بتوانند در هنگام بازگشت استفاده كنند.
مدير حج و زيارت استان سمنان افزود: از ابتداي امسال تاكنون حدود 10هزار نفر زائر از استان سمنان به عمره مفرده مشرف شده اند كه از اين تعداد 4 كاروان به ظرفيت 503 نفر دانش آموز و دانشجو بوده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14