(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 مهر 1390- شماره 20047

حديث دشت عشق
بازگشت قلعه نويي به اصفهان دايي اين بار با «فانوس» به استقلال رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
140 ميليارد تومان بودجه يك سال وزارت ورزش و جوانان
گزارشي از نتايج مقدماتي جام جهاني جشنواره گل ايران ، توقف عربستان
واگذاري 80 درصد سهام باشگاه هاي پيروزي و استقلال به بخش خصوصي
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «علي اكبر سرمدي»
اين راه راه عشق است، پير و جوان ندارد
شهيد «علي اكبر سرمدي»، 1/3/1348 ديده به جهان گشود. در اوان كودكي داراي شجاعتي خاص بود. هميشه در جلسات مذهبي شركت مي كرد. علي اكبر بعد از گذشت يك سال دوره راهنمايي به علت ترك تحصيل در مغازه قنادي برادرش مشغول به كار شد سپس در پايگاه صاحب الزمان(عج) نيز فعاليت خود را آغاز كرد. در سن پانزده سالگي در تكاپوي رفتن به جبهه بود ولي به علت كمي سن او را نمي پذيرفتند تا اين كه در سال 1363 با اصرار زياد وارد بسيج شد و آموزش هاي نظامي را فراگرفت و در سال 1364 براي اولين بار عازم جبهه فاو شد و در تداركات انجام وظيفه مي كرد. بعد از مدتي در گردان پياده سازماندهي و از آن زمان به بعد چندين بار عازم جبهه شد.
پيش از عمليات كربلاي4 يك مرتبه به مرخصي آمد و پول هايي كه نزد برادرش و در بانك داشت گرفت و گفت مي خواهم خمس اين پول ها را بدهم. او در اواخر سال 1365 همزمان با چهارمين سالگرد رحلت جانگداز خواهر مرحومه اش در 4/10/1365 در عمليات كربلاي4 (منطقه ام الرصاص) به آرزوي ديرينه خود يعني شهادت در راه حق و حقيقت رسيد و پيكر پاك و مطهر وي در خاك گرم آن ديار باقي ماند.

 



بازگشت قلعه نويي به اصفهان دايي اين بار با «فانوس» به استقلال رسيد

در هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور امير قلعه نويي به اصفهان بازمي گردد و با تيم پيشين خود بازي مي كند، علي دايي نيز زردپوشان راه آهن را به ميدان رقابت با استقلالي مي فرستد كه آماده ورود به بحران است.
دهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور 48 ساعت بعد از پيروزي خيره كننده تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل بحرين با ديدار نفت تهران- مس سرچشمه آغاز مي شود و روز شنبه هفته پيش رو با ديدار تيم هاي جنوبي صنعت نفت آبادان و شاهين بوشهر به اتمام مي رسد. در زير اشاره اي گذرا به ديدارهاي هفته دهم ليگ برتر خواهيم داشت:
نفت تهران- مس سرچشمه
خوب يا بد نفت تهران هم اكنون يكي از تيم هاي بالانشين جدول رده بندي ليگ برتر فوتبال است. اين تيم در پايان هفته نهم ليگ برتر تنها با يك امتياز كمتر نسبت به تراكتورسازي صدرنشين، رتبه چهارم جدول را در اختيار دارد.
از سوي ديگر تيم مس سرچشمه شرايطي بحراني دارد. اين تيم به دنبال پيروزي مس كرمان مقابل سپاهان اصفهان به قعر جدول رده بندي ليگ برتر سقوط كرده است و از اين هفته باز هم براي فرار از سكوي هجدهم بايد تلاش كند.
داماش- فولاد
تقابل شمالي ها و جنوبي ها در فوتبال ايران هميشه جذاب و تماشايي بوده است. هنوز از خاطر علاقمندان به فوتبال فراموش نشده بازي هاي به يادماندني ملوان استقلال اهواز، استقلال رشت- جنوب اهواز و... روز جمعه باز هم شمالي ها و جنوبي ها با هم بازي مي كنند، اين بار با نام و عنواني متفاوت؛ داماش گيلان- فولاد خوزستان.
سپاهان- تراكتورسازي
جذاب ترين ديدار هفته دهم، بازي سپاهان اصفهان- تراكتورسازي است. امير قلعه نويي كه طي دو فصل گذشته با سپاهان عنوان ليگ برتر را بدست آورد، پيش از آغاز يازدهمين دوره ليگ برتر ناچار به وداع با اين تيم شد. قلعه نويي كه با دلخوري از سپاهان رفت، عصر جمعه رو در روي تيم سابق خود مي ايستد و البته مديراني كه به زعم او باعث جدايي اش از جمع زردپوشان اصفهاني شدند.
فجرسپاسي- سايپا
اين بازي رويارويي دو تيمي است كه هفته نهم را با شكست پشت سر گذاشتند و هركدام چند پله در جدول سقوط كردند. بازي روز جمعه فجرسپاسي و سايپا كه مربياني جوان آنها را هدايت مي كنند، مي تواند نقطه بازگشت تيم برنده به رقابت در جدول ليگ برتر و فرار از سقوط باشد.
صباي قم- ذوب آهن
اين هم مي تواند يكي از ديدارهاي جالب هفته باشد، از آن جهت كه تيم سوم جدول به مصاف يكي از تيم هاي مدعي ليگ برتر مي رود. ذوب آهن در شوك حذف از مسابقات ليگ قهرمانان آسياست و البته اميدوار براي جبران اين ناكامي در ليگ برتر.
استقلال- راه آهن
باز هم علي دايي و باز هم استقلال. علي دايي در بدترين شرايط تيم راه آهن به استقلال رسيد. تيم او به مانند هفته هاي ابتدايي ليگ برتر خوب بازي نكرده و حتي ديگر مساوي هم نمي كند. ماحصل بازي هاي بد و نتايج ضعيف تيم راه آهن سقوط اين تيم به رده شانزدهم جدول بوده است، تيم علي دايي كه مي خواست در ليگ برتر امسال پديده باشد، امروز با انتهاي جدول فقط چهار امتياز فاصله دارد.
راه آهن با اين حال و احوال به مصاف استقلال مي رود كه با وجود شكست هفته گذشته مقابل ملوان بندرانزلي همچنان رتبه دوم جدول رده بندي را در اختيار دارد. روي كاغذ شانس راه آهن فانوس بدست در مصاف با استقلال اندك است، مگر اينكه شاگردان دايي با انگيزه اي كه از بازي با استقلال مي گيرند به يكباره متحول شوند و شكست هاي اخير را جبران كنند.
برنامه ديدارهاي هفته دهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه: 21/7/90
¤ نفت تهران- مس سرچشمه (ساعت 50:16)
جمعه: 22/7/90
¤ داماش گيلان- فولاد خوزستان (ساعت16)
¤ سپاهان اصفهان- تراكتورسازي تبريز (ساعت16)
¤ فجرسپاسي شيراز- سايپاي البرز(ساعت16)
¤ صباي قم- ذوب آهن اصفهان (ساعت17)
¤ استقلال تهران- راه آهن شهرري (ساعت 15:18)
شنبه: 23/7/90
¤ شهرداري تبريز- ملوان بندرانزلي (ساعت 16)
¤ مس كرمان- پيروزي (ساعت 50:16)
¤ صنعت نفت آبادان- شاهين بوشهر (ساعت 45:17)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مشخص شدن چهره تيم هاي صعودكننده به يورو 2012
هفته آخر مرحله مقدماتي يورو 2012 سه شنبه با انجام 22 ديدار به پايان رسيد و تكليف تيم هاي صعود كرده به مرحله نهايي و پلي آف اين رقابتها مشخص شد. پس از پايان هفته آخر مرحله مقدماتي يورو 2012، تيم هاي اول تمام گروه ها و بهترين تيم دوم اين مرحله مستقيماً به مرحله بعد صعود كردند و تيم هاي دوم تمام گروه ها به مرحله پلي آف رفتند تا با انجام دو ديدار رفت و برگشت 4 تيم برتر راهي يورو 2012 شوند.
به اين ترتيب تيم هاي آلمان، روسيه، ايتاليا، فرانسه، هلند، يونان، انگليس، دانمارك و اسپانيا با صدرنشيني در گروه هاي خود به صورت مستقيم به جام ملتهاي اروپا در سال 2012 صعود كردند و سوئد نيز به عنوان بهترين تيم دوم به اين رقابتها راه يافت. اوكراين و لهستان نيز ميزبانان مشترك اين مسابقات هستند تا اين 16 تيم در سال آينده برگزاركننده جام ملتهاي اروپا باشند.
رضايت ناظر امنيتي از ميزباني ايران
سرپرست تيم ملي فوتبال درباره حضور ناظر امنيتي فيفا در اين بازي، گفت: ناظر امنيتي اين بازي حيدرخان بود كه من بعد از بازي با او صحبت كردم و به او گفتم كه اگر واقعاً مشكلي وجود داشته بگويد كه او در پاسخ به من گفت هيچ مشكلي نبوده و همه استانداردهاي مدنظر فيفا در اين بازي رعايت شد. حيدرخان تشكر ويژه اي از پليس ايران داشت و مي گفت پليس همكاري هاي خوبي در بازي انجام داده است. حيدرخان گفت كه من براي بازي برگشت هم خودم به عنوان ناظر امنيتي حضور دارم و در اين بازي هم تمام جوانب كار را بررسي مي كنم و پس از بازي رفت با شرايط تقابل اين دو تيم آشنا شدم. سرپرست تيم ملي از آغاز اردوي بعدي تيم ملي براي آماده شدن مقابل بحرين در بازي برگشت از دهم آبان خبر داد و گفت: كي روش كه پس از بازي با بحرين براي تماشاي بازيهاي بازيكنان ايراني الاصل به اروپا رفته 10-11 روز ديگر به ايران باز مي گردد.
رئيس سابق فدراسيون عزادار شد
رئيس سابق فدراسيون فوتبال در غم از دست دادن مادرش عزادار شد.
والده دكتر محمد دادكان سه شنبه شب و در سن 80 سالگي درگذشت. والده رئيس اسبق فدراسيون فوتبال به دليل زمين خوردن به كما رفته بود و سه شنبه شب دارفاني را وداع گفت. مراسم ختم اين مرحومه يكشنبه هفته آينده از ساعت 30/14 تا 16 در مسجد سيدنصرالدين بازار تهران برگزار مي شود.
سرويس ورزشي كيهان اين ضايعه را به محمد دادكان تسليت مي گويد.
دايي استقلال را بهترين تيم ايران دانست
علي دايي سرمربي راه آهن پيش از برگزاري ديدار تيمش برابر استقلال گفت: اگر بازي استقلال برابر ملوان را كه در شرايط بد جوي و زميني انجام شد، كنار بگذاريد و به ساير بازي هاي اين تيم نگاه كنيد، خواهيد ديد كه اين تيم بر خلاف خيلي از تيم ها از نوسان كمتري برخوردار بوده است. بي اغراق مي گويم كه استقلال در حال حاضر بهترين تيم ايران است.
بكهام دوست دارد مدير ورزشي منچستريونايتد شود
ديويد بكهام ابراز علاقمندي كرد تا روزي به سمت مدير ورزشي باشگاه منچستريونايتد انتخاب شود. در حال حاضر زين الدين زيدان در سمت مدير ورزشي تيم فوتبال رئال مادريد فعاليت مي كند و بكهام علاقمند است در منچستريونايتد همان نقشي را برعهده بگيرد كه اسطوره فوتبال فرانسه در رئال عهده دار شده است. بكهام در گفتگو با سان اظهار داشت: دوست دارم به منچستر بازگردم و در سمت مدير ورزشي اين باشگاه مشغول به كار شوم.
پرداخت پاداش به بازيكنان عربستان به خاطر تساوي مقابل تايلند!
تيم ملي فوتبال عربستان با هدايت فرانك رايكارد هلندي در سومين ديدار خود در مرحله گروهي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل راهي تايلند شد با اين اميد كه پس از ناكامي در دو ديدار اول خود با يك پيروزي روحيه بخش به ادامه رقابت ها اميدوار شود، اما در اين ديدار هم با وجود يك بازي خوب نتوانست به نتيجه اي بهتر از صفر ـ صفر دست يابد. محمد المسحل مدير تيم هاي ملي عربستان بعد از پايان اين ديدار با بيان اين كه به هر كدام از بازيكنان تيم به خاطر نمايش خوب در اين ديدار 7 ميليون و پانصد هزار تومان پاداش داده مي شود، گفت: تيم ما در اين ديدار نمايش خوبي ارائه كرد و نسبت به بازي هاي گذشته پيشرفت قابل توجه اي داشت. از عملكرد تيم كاملا راضي هستيم.
بوناچيچ را به تمرين سپاهان راه ندادند!
تيم فوتبال سپاهان اصفهان عصر چهارشنبه زير نظر كريم قنبري تمرين كرد و اين در حالي بود كه از سوي مسئولان اين باشگاه به لوكا بوناچيچ اجازه داده نشد، مراحل آماده سازي زردپوشان را زير نظر بگيرد. اين مربي كروات كه در ابتداي فصل يازدهم ليگ برتر به عنوان سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان انتخاب شده بود، سه روز پس از شكست تيم فوتبال اين باشگاه مقابل مس كرمان در آستانه بركناري از سمت خود قرار دارد. لوكا بعد از نشست خود با عليرضا رحيمي در محل تمرين تيم فوتبال سپاهان حضور يافت اما اجازه پيدا نكرد كه مراحل آماده سازي تيم را زير نظر بگيرد.

 



140 ميليارد تومان بودجه يك سال وزارت ورزش و جوانان

وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه چارت سازماني اين وزارتخانه به تصويب رسيده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان 20 ميليارد تومان بودجه عمراني و 120 ميليارد تومان بودجه جاري دارد.
محمد عباسي در خصوص آخرين اقدامات براي به سامان رساندن وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تصويب چارت سازماني وزارت ورزش و جوانان كه در نتيجه ادغام سازمان ملي جوانان با سازمان تربيت بدني انجام شد از آخرين اقداماتي بود كه براي وزارت ورزش و جوانان انجام داديم.وي در بيان اهم برنامه هاي خود در وزارت ورزش و جوانان گفت: شتاب بخشيدن به ظرفيت هاي ورزشي كشور، تقويت زيرساخت هاي ورزش كشور، فرهنگي سازي ميادين ورزشي، توسعه ورزش همگاني، علمي كردن ورزش و سازماندهي استعدادهاي جوانان از جمله برنامه هاي ما در وزارت ورزش و جوانان است. عباسي همچنين در خصوص ميزان بودجه وزارت تازه تاسيس ورزش و جوانان نيز عنوان كرد: اين وزارتخانه 20 ميليارد تومان بودجه عمراني و 120 ميليارد تومان بودجه جاري دارد.

 



گزارشي از نتايج مقدماتي جام جهاني جشنواره گل ايران ، توقف عربستان

دور رفت از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با صدرنشيني تيم هاي مدعي ايران، كره جنوبي، استراليا، ژاپن و اردن در گروه هاي پنجگانه به اتمام رسيد.
هفته سوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا روز سه شنبه با برگزاري 10 ديدار در گروه هاي پنجگانه پيگيري شد كه طي آن تيم هاي ايران، عراق، اردن، كره جنوبي، ژاپن، ازبكستان، استراليا و قطر مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و دو بازي نيز به نتيجه تساوي انجاميد كه يكي از آنها ديدار عربستان و تايلند بود.
در روزي كه تيم هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن جشنواره اي از گل به راه انداختند و به ترتيب بحرين و تاجيكستان را از پيش رو برداشتند، تيم ملي فوتبال عربستان در خانه تايلند با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شد و امارات نيز با نتيجه 2 بر يك به كره جنوبي باخت.
تيم ملي فوتبال كشورمان سومين ديدار خود در اين مرحله را با پيروزي پرگل برابر بحرين به پايان رساند تا علاوه بر تحقير حريف در ورزشگاه آزادي، صدر جدول رده بندي گروه پنجم را از قطر پس بگيرد و به تنهايي صدرنشين جدول شود.
در اين ديدار كه در حضور بيش از 83 هزار تماشاگر برگزار شد كارلوس كي روش سيدمهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، مهرداد پولادي، آندرانيك تيموريان، مجتبي جباري (65- كريم انصاريفرد) خسرو حيدري، محمدرضا خلعتبري، جواد نكونام(كاپيتان) محمد قاضي (73 -غلامرضا رضايي) و ميلاد ميداودي (46 - حسين ماهيني) را به ميدان فرستاد.
در همان دقيقه اول اين ديدار «خليل رشيد» بازيكن شماره 16 تيم ملي فوتبال بحرين به دليل تكل خشن روي پاي تيموريان با كارت قرمز مستقيم داور استراليايي از بازي اخراج شد تا تيم ملي ايران براي باز كردن دروازه حريف كار آسانتري داشته باشد و در نهايت با ارائه يك بازي برتر و يك طرفه با 6 گل حريف خود را بدرقه كند.
هفته چهارم از مرحله سوم مسابقات انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا روز جمعه 20 آبان ماه با برگزاري 10 بازي در گروه هاي پنجگانه پيگيري مي شود كه طي آن تيم ملي كشورمان در منامه به مصاف بحرين خواهد رفت.
در پايان دور رفت از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا تيم هاي اردن، كره جنوبي، ژاپن، استراليا و ايران صدرنشين گروه هاي پنجگانه شدند. اين نتايج در حالي رقم خورد كه تيم هاي چين، امارات و عربستان نتايجي ضعيف كسب كرده اند و در مقايسه با ديگر تيم ها از شانس اندكي براي راهيابي به مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني در قاره آسيا برخوردارند.
نتايج ديدارهاي هفته سوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا به اين شرح است:
¤ گروه A
¤ چين صفر - عراق يك
¤ سنگاپور صفر - اردن 3
گروه B
¤ كره جنوبي 2 - امارات يك
¤ لبنان 2 - كويت 2
گروه C
¤ ژاپن 8 - تاجيكستان صفر
¤ كره شمالي صفر - ازبكستان 1
گروه D
¤ استراليا 3 - عمان صفر
¤ تايلند صفر - عربستان صفر
گروهE
¤ ايران 6 - بحرين صفر
گل ها: سيدجلال حسيني (22)، مجتبي جباري (34)، هادي عقيلي (42) آندرانيك تيموريان (61)، كريم انصاريفرد (75) و غلامرضا رضايي (83)
¤ اندونزي 2 - قطر 3

 



واگذاري 80 درصد سهام باشگاه هاي پيروزي و استقلال به بخش خصوصي

80 درصد سهام باشگاه هاي پيروزي و استقلال به بخش هاي خصوصي، تعاوني و عمومي غيردولتي واگذار مي شود.
هيئت وزيران در جلسه مورخ 6 مهرماه 1390 به استناد اصل 138 قانون اساسي با توجه به تشكيل وزارت ورزش و جوانان و ضرورت حفظ سهم بخش دولتي در ورزش، تصويب كرد كه شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي و باشگاه هاي فرهنگي ورزشي پيروزي (پرسپوليس) و استقلال از گروه 1 بنگاه ها و فعاليت هاي اقتصادي موضوع ماده 2 قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي به گروه 2 منتقل شوند.
80 درصد سهام باشگاه هاي پيروزي و استقلال به بخش خصوصي، تعاوني و عمومي غيردولتي واگذار مي شود.
براساس قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي، دولت مكلف است هشتاددرصد (80%) از ارزش مجموع سهام بنگاه هاي دولتي در هر فعاليت مشمول گروه دو ماده (2) اين قانون را به بخش هاي خصوصي، تعاوني و عمومي غيردولتي واگذار كند. اين مصوبه از سوي معاون اول رئيس جمهور ابلاغ شده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم جوانان ايران با پيروزي 9 بر 7 مقابل ازبكستان در ديدار فينال هفتمين دوره مسابقات واترپلوي رده هاي سني و عموم آسيا براي سومين بار مقام قهرماني اين رقابتها را به دست آورد و به عنوان تيم اول آسيا به رقابتهاي جهاني صعود كرد. مسابقات جوانان جهان سال آينده به ميزباني استراليا برگزار خواهد شد
¤ مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال با اشاره به نامشخص بودن وضعيت سرمربي تيم ملي گفت: به موقع در اين زمينه تصميم گيري مي كنيم اما رسيدگي به اين موضوع و وضعيت كلي بسكتبال فقط وظيفه من نيست.
¤ پس از جلسه سه شنبه شب سرمربي مستعفي تيم ملي تكواندوي كشورمان با دبيركل كميته ملي المپيك، رئيس فدراسيون تكواندو نيز صبح ديروز با بهرام افشارزاده ملاقات كرد. سيدمحمد پولادگر و هادي ساعي صبح چهارشنبه به دفتر بهرام افشارزاده رفته و با وي ديدار و گفتگو كردند. در اين جلسه اصغر رحيمي ناظر كميته ملي المپيك در فدراسيون تكواندو نيز حاضر داشت.هادي ساعي در حالي براي بازگشت مهماندوست تلاش مي كند كه از او به عنوان اصلي ترين گزينه براي جايگزيني مهماندوست نام برده مي شود.
¤ مهران حاتمي همچون سه سال گذشته هدايت تيم بسكتبال دانشگاه آزاد را در فصل جديد مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور برعهده خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14