(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 مهر 1390- شماره 20047

وزير بهداشت: بيمه ها بايد هزينه داروهاي گران قيمت را هم قبول كنند
با حضور هزاران نفر از مردم4 مجرم حادثه باغ خميني شهراعدام شدند
معاون غذاي سازمان غذا ودارو: مردم از خريد خوراكي هاي خارجي قاچاق خودداري كنند
برگزاري محفل انس با قرآن با حضور قاريان بين المللي
رويدادهاي خارجي
به خاطر كافي نبودن بودجه بيش از هزار نفر پشت نوبت عمل كاشت حلزون هستند
پايه مجسمه شهريار هم غيب شد
ابوالقاسمي: كمبود فضاي اورژانس و تخت ICU در تهران مشهود است
تجليل از 32دانش آموز نخبه رياضي
احضار مشمولان غايب توسط كلانتري هاي محل
تبريز- خبرنگاركيهان:يك محموله بزرگ سلاح و فشنگ، از يك پژو پارس در اسكو كشف شد.
بيل مكانيكي، شبكه فيبر نوري كشور را تخريب كرد
پرداخت 7ميليارد ريال ديه به دانش آموزان درودزن
شناسايي 3 شركت وابسته به پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي در قزوين
فروشنده مجازي فيلترشكن حساب مشتري را خالي كرد
استخدام پاركبان شخصي ممنوع است



وزير بهداشت: بيمه ها بايد هزينه داروهاي گران قيمت را هم قبول كنند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از سازمان هاي بيمه گر خواست كه هزينه داروهاي گران قيمت را تقبل كنند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در گفت وگو با ايرنا با بيان اينكه سهم بيمه ها در تأمين هزينه هاي سلامتي مردم فقط 18 درصد است، گفت: سازمان هاي بيمه گر بايد بيش از پيش درباره تقبل هزينه هاي سلامت مردم، مسئوليت پذير باشند و هزينه داروهاي گران قيمت را بپذيرند.
وي افزود: هزينه هاي دارو مهم ترين هزينه هاي سلامت به شمار مي رود كه مردم از جيب خود، هزينه هاي آن را مي پردازند.
وي با اشاره به اينكه 30 درصد هزينه هاي سلامت مردم مربوط به هزينه هاي دارو است، اظهار داشت: داروهاي گران قيمت ممكن است ظرف يك ماه، يك فرد را مجبور به پرداخت ميليون ها تومان پول كند كه پرداخت اين هزينه ها با درآمدهايي كه مردم دارند، اصلا امكان پذير نيست.
وزير بهداشت خاطرنشان كرد: سهم 18 درصدي بيمه ها در تأمين هزينه هاي سلامتي مردم، سهم بسيار كمي است و براي اينكه اين سهم را افزايش دهيم، بيمه ها بايد داروهاي گران قيمت را نيز بپذيرند. به گفته وزير بهداشت، بيشتر داروهاي بيمه شده، داروهاي ارزاني است كه قيمت چنداني ندارد.
دستجردي تأكيد كرد: داروهاي بيماري هاي صعب العلاج، بيماري هاي خاص و سرطان ها تحت پوشش بيمه قرار ندارد.

 



با حضور هزاران نفر از مردم4 مجرم حادثه باغ خميني شهراعدام شدند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
4 مجرم جنايت خميني شهر صبح روز چهارشنبه در ملا عام و در پارك بهشت اين شهر به دار مجازات آويخته شدند.
اين مجرمان سحرگاه ديروز در برابر ديدگان هزاران نفر از مردم خميني شهر و با حضور دادستان عمومي و انقلاب اصفهان و مقامات محلي به دار مجازات آويخته شدند.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان در اين باره گفت: مجرم رديف اول با نام «عباس» مجرد، 24 ساله و داراي دو فقره پيشينه كيفري به اتهام آدم ربايي و رابطه نامشروع در سال هاي 83 و 87، متهم رديف دوم «رجبعلي» معروف به علي سياه مجرد، 23 ساله و با پيشينه كيفري قدرت نمايي با قمه، شرب خمر و رابطه نامشروع، متهم رديف سوم «اصغر» مجرد، 20 ساله با پيشينه كيفري قدرت نمايي با چاقو، شرب خمر و رابطه نامشروع و متهم رديف چهارم «منصور» مجرد، 25 ساله با پيشينه كيفري آدم ربايي در سال 84 بودند.
غلامرضا انصاري با بيان اين كه تعداد متهمان محاكمه شده اين پرونده 9 نفر مي باشند، افزود: متهمان اين پرونده 15 نفر هستند در حال حاضر علاوه بر 9 نفر كه محاكمه شدند 2 نفر در حال بازداشت موقت و 4 نفر نيز متواري هستند.
وي اضافه كرد: اين متهمان علاوه بر اعدام به علت اتهام حبس غيرقانوني، سرقت مقرون به آزار و آدم ربايي به 28 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شدند.
انصاري در ارتباط با ديگر متهمان اين پرونده گفت: متهمان رديف 5 و 6 به علت حبس غيرقانوني، سرقت مقرون به آزار و آدم ربايي به 28 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شدند و متهم رديف هفتم نيز از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شده ولي در رابطه با اتهام آدم ربايي به 5سال حبس و سرقت مقرون به آزار به 2 سال حبس و 50 ضربه شلاق و در خصوص حبس غيرقانوني به يك سال حبس تعزيري محكوم شدند.
وي ادامه داد: متهمان رديف 8 و 9 به علت اين كه هيچ يك از شاكيان چهره آنها را شناسايي نكردند و همچنين حضور آنها در باغ تاييد نشد از همه اتهامات تبرئه شدند.
انصاري اضافه كرد: پس از حادثه باغ خميني شهر متهمان اقدام به فرار از كشور كردند اما نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي متجاوزان به نواميس را در شهرها و استان هاي مرزي مانند سيستان و بلوچستان، خوزستان و فارس دستگير كردند.
وي افزود: حكم بقيه متهمان نيز در آينده اجرا مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، سوم خردادماه سال جاري عده اي از افراد شرور نيمه شب با ورود به يك ميهماني خصوصي خانوادگي در يكي از باغهاي اطراف خميني شهر واقع در 12 كيلومتري غرب اصفهان، مردان حاضر در اين ميهماني را حبس و با انتقال زنان به محلي ديگر به آنان تجاوز به عنف كردند و از صحنه متواري شدند.

 



معاون غذاي سازمان غذا ودارو: مردم از خريد خوراكي هاي خارجي قاچاق خودداري كنند

معاون غذاي سازمان غذا و دارو از مردم خواست محصولات غذايي خارجي كه فاقد برچسب وزارت بهداشت هستند را خريداري و مصرف نكنند.
دكتر بهر وز جنت در ارتباط با فرآورده ها و محصولات غذايي خارجي كه به وفور در سوپرماركت ها و فروشگاه هاي مواد غذايي ديده مي شود، به مهر گفت: محصولات غذايي خارجي كه در داخل كشور عرضه مي شود اگر بر چسب وزارت بهداشت را داشته باشند قابل اطمينان بوده و مشكلي در استفاده از آنها وجود ندارد.
وي با اعلام اين كه مردم نبايد محصولاتي كه فاقد برچسب وزارت بهداشت هستند را خريداري كنند، افزود: چون كيفيت اين محصولات قابل پيش بيني نيست و ممكن است مضر باشد.
معاون غذاي سازمان غذا و دارو افزود: حداقل مضرات محصولات قاچاق اين است كه به اقتصاد ملي آسيب مي زند.
جنت در ارتباط با اينكه گفته مي شود كيفيت برخي محصولات غذايي خارجي فاقد برچسب وزارت بهداشت بهتر از فرآورده هاي داخلي است، گفت: ظاهر قضيه اين است. چون هيچ وقت سرب را با مزه كردن محصول نمي توان متوجه شد.

 



برگزاري محفل انس با قرآن با حضور قاريان بين المللي

همزمان با ايام ولادت كريمه اهل بيت حضرت معصومه(س) محفل انس با قرآن با حضور جمعي از مردم قرآن دوست، خانواده معزز شهدا در دارالقرآن شهيد كارگر ساماني واقع در نازي آباد تهران برگزار شد. در اين محفل نوراني قاريان بين المللي استاد طوسي و استاد حسين سبزعلي به تلاوت آياتي از قرآن كريم پرداختند.
در اين مراسم همچنين ياد و خاطره مادر شهيد كارگر ساماني گرامي داشته شد.

 



رويدادهاي خارجي

حمله وحشيانه صهيونيست ها به مدرسه دخترانه
نظاميان صهيونيست به يك مدرسه دخترانه يورش بردند. حمله نظاميان رژيم صهيونيستي به اين مدرسه دخترانه فلسطيني در شهر «الخليل»، واقع در كرانه باختري رود اردن، 10 زخمي بر جاي گذاشته است.

 



به خاطر كافي نبودن بودجه بيش از هزار نفر پشت نوبت عمل كاشت حلزون هستند

دبير كنگره بين المللي كاشت حلزون از انتظار بيش از هزار نفر در نوبت عمل كاشت حلزون به خاطر نبود اعتبار گفت: هزينه عمل كاشت حلزون حدود 30 ميليون تومان است.
احمد دانشي ديروز در حاشيه كنگره بين المللي كاشت حلزون كه در هتل اسپيناس تهران در حال برگزاري است در جمع خبرنگاران افزود: تاكنون براي بين 3 تا 4 هزار نفر طي 12 سال گذشته در ايران عمل كاشت حلزون انجام شده است كه تقريبا براي همه آنان اين عمل موفقيت آميز بوده و بعد از اتمام دوران توانبخشي و گفتار درماني همه اين ناشنوايان شنوا شده و به زندگي عادي برگشته اند.
وي افزود: هزينه عمل كاشت حلزون در مجموع حدود 30 ميليون تومان است كه حدود 25 ميليون تومان آن را هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت و بهزيستي پرداخت مي كنند و بيمار حدود 6 ميليون تومان آن را پرداخت مي كند كه بخشي از اين هزينه براي توانبخشي و آموزش حرف زدن است.
دانشي اضافه كرد: بهترين زمان براي عمل كاشت حلزون تا 4سالگي و حداكثر 5 سالگي است و بعد از آن به علت مشكل در آموزش گفتار امكان اثربخشي آن كم مي شود با اين حال علاوه بر افراد ناشنواي مادرزادي، افرادي كه به علت تصادف، مننژيت يا برخي عفونت ها شنوايي هر دو گوش خود را از دست داده باشند مي توانند نامزد اين عمل شوند.
وي تاكيد كرد: در زمان حاضر بيش از 10 مركز پزشكي شامل بيمارستان امير اعلم، حضرت رسول(ص)، لقمان الدوله، بقيه الله در تهران، بيمارستان قائم در مشهد و بيمارستانهايي در شيراز، تبريز و اصفهان اين عمل را انجام مي دهند و قرار است به زودي مركز پزشكي انجام عمل كاشت حلزون در اهواز و يزد فعال شود.
اين متخصص گوش و حلق و بيني گفت: سالانه حدود 500 عمل كاشت حلزون در كشور انجام مي شود اما تعداد افرادي كه نيازمند اين عمل هستند بسيار بيش از اين تعداد و اكنون بيش از هزار نفر پشت نوبت اين عمل هستند كه به علت كمبود پروتز كاشت حلزون و كمبود اعتبارات يارانه اي امكان مداواي همه آنها نيست وگرنه از نظر تيم پزشكي و توانبخشي مشكلي نداريم.
به گفته وي كنگره بين المللي كاشت حلزون و علوم وابسته با حضور متخصصان و مهمان ويژه از 04 كشور دنيا شامل آمريكا، اسپانيا، اتريش، بلژيك، آلمان، تركيه، اردن در هتل اسپيناس تهران در حال برگزاري است.

 



پايه مجسمه شهريار هم غيب شد

بيش از يك سال از ربودن مجسمه شهريار در پارك دانشجو مي گذرد و در اين مدت نه تنها بدل اين مجسمه ساخته نشد بلكه ابتدا شناسنامه و سپس پايه مجسمه هم مفقود شد.
به گزارش فارس، مجسمه نيم تنه «استاد شهريار» اثر علي قهاري كه در كنار مجسمه هاي كمال الملك در بوستان دانشجو و مقابل ساختمان تئاتر شهر نصب شده بود، توسط دزدان در سال گذشته به سرقت رفت.
بعد از جريان سرقت سريالي تعدادي از مجسمه هاي شهر تهران، مسئولان شهري تصميم گرفتند مجسمه هاي بدل از جنس فايبرگلاس با روكش برنز ساخته و جايگزين مجسمه هاي سرقتي كنند.
اما نكته قابل توجه در مورد مجسمه شهريار اين است كه نه تنها بدل اين مجسمه ساخته نشد؛ بلكه ابتدا شناسنامه و سپس پايه آن هم مفقود شد.

 



ابوالقاسمي: كمبود فضاي اورژانس و تخت ICU در تهران مشهود است

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از مشهود بودن كمبود فضاي اورژانس و تخت ICU در تمام بيمارستان هاي تهران خبر داد.
حسن ابوالقاسمي در گفت وگو با فارس در خصوص سياست هاي جديد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: ما جدي هستيم و در گرفتن حقوق مردم، دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي كوچكترين ترديدي به خود راه نمي دهد.
وي در پاسخ به اينكه پس از اعلام شماره تماس براي شكايت هاي ناشي از گرفتن زيرميزي پزشكان چه تعداد تماس گرفته شده است؛ گفت: در مورد تعداد تماس ها اطلاعي ندارم.
ابوالقاسمي درباره وضعيت اورژانس ها هم گفت: وزير بهداشت بخشنامه اي را جديدا ابلاغ كرده است مبني بر اينكه بدون اصلاح، ترميم و بازسازي اورژانس ها، بيمارستان حق توسعه ندارد و اين موضوع جزو دستور كار همه بيمارستان هاي ماست.

 



با حضور چهره ماندگار رياضيات كشور صورت گرفت
تجليل از 32دانش آموز نخبه رياضي

طي مراسمي با حضور چهره ماندگار رياضي كشورمان، از 32 دانش آموز برگزيده شهر تهران در رقابت هاي جهاني اندونزي تجليل شد.
آئين تجليل از مدال آوران تيم اعزامي به مسابقات رياضي IMC اندونزي و افتتاح باشگاه نخبگان رياضي شهر تهران سه شنبه شب با حضور پروفسور عبادالله محموديان چهره ماندگار رياضيات، نعمت الله تركي معاون برنامه ريزي استانداري تهران، مصطفي نوري مدير خانه رياضي تهران و محمود حسيني معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در باشگاه نهاد رياست جمهوري برگزار و از دانش آموزان مدال آور كشورمان تجليل شد.
تيم رياضي دانش آموزان كشورمان شامل 28 دانش آموز پسر و 4 دانش آموز دختر در مسابقات IMC اندونزي 23مدال شامل 17 مدال فردي و 6 مدال گروهي را براي جمهوري اسلامي ايران به ارمغان آوردند و با كسب «مقام هشتم» جهان، در جايگاهي بالاتر از كشورهايي همچون آمريكا و روسيه قرار گرفتند.
در حاشيه اين مراسم، از كارت عضويت افتخاري پروفسور عبادالله محموديان در باشگاه نخبگان رياضي تهران به صورت نمادين رونمايي شد.
در ادامه اين مراسم پروفسور عبادالله محموديان، چهره ماندگار رياضي كشورمان با بيان اينكه خيرين كشور مي توانند در زمينه حمايت از نخبگان علمي موثر باشند، اظهار داشت: اين افراد به دانش آموزاني كه در تنگدستي مالي و معيشتي به سر مي برند، براي شركت در اين رقابت ها همياري و كمك كنند.
وي تصريح كرد: در 75 سال گذشته پيدا كردن فردي آن هم با مدرك ديپلم بسيار سخت و تا حدودي غيرممكن بود، اما به حمد الهي امروز بيش از يك هزار فارغ التحصيل دكتراي رياضي در سطح كشور وجود دارد كه به اين مرز و بوم خدمت مي كنند.

 



احضار مشمولان غايب توسط كلانتري هاي محل

رئيس سازمان وظفيه عمومي گفت: مشمولان غايب توسط كلانتري محل براي انجام خدمت وظيفه احضار مي شوند.
به گزارش مهر سردار حميد صدرالسادات اظهار داشت: با ارائه تسهيلاتي نظير امكان پذير شدن گذراندن دوران خدمت در نزديكترين يگان به محل زندگي در حال مجاب سازي سربازان غايب براي حضور در خدمت و كاهش غيبت هستيم.
وي افزود: كساني كه در تاريخ مشحص شده در برگه اعزام، مراجعه نكنند غايب محسوب مي شوند و پس از ارسال دوباره برگ غيبت اگر فرد مراجعه نكند براي وي برگه اخطار صادر و از سوي كلانتري محل فرد مشمول احضار مي شود.
صدرالسادات تاكيد كرد: البته مأموران كلانتري ها موظف هستند شأن مشمولان و خانواده ها را حفظ كنند و ضمن جلوگيري از درگيري، تنها برگه اخطار قرمز را تحويل مشمولان يا خانواده آنها دهند.
وي با اشاره به محدوديتهاي تعيين شده براي سربازان غايب گفت: اين افراد اجازه ادامه تحصيل، نقل وانتقال اسناد و خروج از كشور را ندارند و بكارگيري آنها در مشاغل جرم محسوب مي شود.
رئيس سازمان وظيفه عمومي تاكيد كرد: افراد غايب اگر خود را معرفي كنند سه ماه اضافه خدمت و اگر توسط پليس دستگير شوند 6ماه اضافه خدمت در انتظار آنها است. به مشمولان توصيه مي كنيم به منظور جلوگيري از تبعات غيبت هر چه سريعتر وضعيت خود را مشخص كنند.

 



تبريز- خبرنگاركيهان:يك محموله بزرگ سلاح و فشنگ، از يك پژو پارس در اسكو كشف شد.

پليس منطقه اسكو، در جريان تعقيب و گريز موفق به كشف 137 قبضه سلاح شكاري و 1200گلوله در 120بسته فشنگ شد.
به گزارش دادگستري آذربايجان شرقي، پرونده اين كشف در شعبه بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب اسكو در حال رسيدگي است.
راننده پژو حامل سلاح هاي تك و دولول، پس از پنچرشدن لاستيك عقب خودرو توسط پليس، خودرو را در اطراف يكي از روستاهاي محلي رها و متواري شده است.
كشف دهها قبضه سلاح
و گلوله
در اسكو

 



بيل مكانيكي، شبكه فيبر نوري كشور را تخريب كرد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
بيل مكانيكي موجب تخريب شبكه فيبر نوري كشور و قطع ارتباط اينترنتي تعدادي از استان ها شد.
مدير ارتباطات زيرساخت استان لرستان گفت: بر اثر برخورد بيل مكانيكي شركت جهاد نصر لرستان با شبكه فيبر نوري كشور، قسمتي از آن آسيب ديد و موجب قطع ارتباط اينترنتي تعدادي از استان ها شد.
مهندس داريوش كوشكي گفت: اين حادثه در منطقه بازوند حدود 100كيلومتري جنوب خرم آباد رخ داد و از ساعت حدود هشت صبح چهارشنبه منجر به قطع ارتباط اينترنتي لرستان و چند استان ديگر از جنوب تا شمال و شرق كشور شد.
وي افزود: تلاش كارشناسان اين شركت براي ترميم خسارت وارده پس از شش ساعت تا لحظه مخابره اين خبر به نتيجه نرسيده بود.
كوشكي اظهار داشت: پيش از اين نيز برخورد بيل مكانيكي اين شركت موجب تخريب فيبر نوري شد كه براساس قرارداد منعقده، ملزم شده حفاري در مسير فيبر نوري با حضور كارشناسان ارتباطات زيرساخت انجام شود اما ناديده گرفتن تعهدات مربوطه توسط شركت مذكور منجر به تكرار حادثه و بروز مشكلات فراوان شده است.

 



عبدالهيان خبر داد
پرداخت 7ميليارد ريال ديه به دانش آموزان درودزن

مديركل تعاون و پشتيباني وزارت آموزش وپرورش از پرداخت 7ميليارد ريال ديه به دانش آموزان حادثه ديده در آتش سوزي روستاي درودزن استان فارس خبر داد.
نامدار عبدالهيان، در گفت وگو با فارس گفت: در پي آتش سوزي در يكي از مدارس روستايي منطقه درودزن مرودشت استان فارس در دي ماه سال 85 و آسيب تعدادي از دانش آموزان دختر و پسر دبستان شهيد رحيمي اين روستا، آموزش وپرورش از همان زمان با يك تيم آموزشي- پزشكي به مسائل آموزشي و روحي- رواني اين دانش آموزان رسيدگي كرده و تا به امروز نيز در حد توان سعي در رفع نيازهاي مادي و معنوي اين دانش آموزان داشته است.
وي افزود: در پي اعزام تيم اختصاصي اين وزارتخانه به دستور وزير آموزش وپرورش براي ديدار از دانش آموزان حادثه ديده آتش سوزي دبستان شهيد رحيمي روستاي درودزن و پيگيري هاي بسيار، رأي دادگاه در اين زمينه صادر شد.
عبدالهيان خاطر نشان كرد: بر اساس رأي صادره ديه اين دانش آموزان كه 6 دختر و 2 پسر هستند، بالغ بر 7ميليارد ريال است كه بخشي از آن توسط شركت بيمه ايران و بخش ديگر از محل اعتبارات وزارت آموزش وپرورش تأمين اعتبار شده و به اداره كل آموزش وپرورش استان فارس ابلاغ شده است.وي ادامه داد: بر اين اساس مقرر شده است مبلغ تعيين شده، 26مهرماه با حضور تعدادي از مسئولان ارشد وزارت آموزش وپرورش به مصدومان اين حادثه پرداخت شود.

 



شناسايي 3 شركت وابسته به پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي در قزوين

مديركل بازرسي استان قزوين از شناسايي سه شركت وابسته به پرونده فساد بزرگ سه هزار ميليارد توماني شبكه بانكي كشور در استان خبر داد.
به گزارش مهر، محمدحسين يزدان پناه در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان از شناسايي سه شركت وابسته به فساد بزرگ سه هزار ميليارد توماني در استان قزوين خبرداد و اظهار داشت: شركت هاي ستارگان امير منصور، تجارت گستر و امير منصور ايرانيان سه شركتي هستند كه با پرونده اخير فساد بانكي مرتبط هستند و در استان قزوين فعاليت مي كنند.
يزدان پناه يادآور شد: تا مشخص شدن وضعيت اين شركت ها و بازگرداندن اموال به بيت المال، دستگاه قضايي و نظارتي استان، مديريت اين شركت ها را برعهده خواهند گرفت.
وي گفت: شركت هاي ياد شده در زمينه بسته بندي فعاليت مي كنند كه در حال حاضر نمايندگان بازرسي در اين شركت ها مستقر شده اند و در كار توليد آن نظارت مي كنند.
اين مسئول بيان كرد: 46 شركت وابسته به منصور آريا شناسايي شده كه بايد گفت اين تخلف يك كلاهبرداري بزرگ از شبكه سيستم بانكي كشور است كه اميدواريم با رسيدگي دقيق و مشخص شدن متخلفان اصلي اموال مورد سوءاستفاده قرار گرفته شده، اين اموال به بيت المال بازگردانده شود.
مديركل بازرسي استان قزوين بيان كرد: اگر به فرمان هشت ماده اي رهبر معظم انقلاب عمل مي شد هرگز شاهد اين گونه اختلاس و تخلف در سيتم بانكي كشور نبوديم.

 



فروشنده مجازي فيلترشكن حساب مشتري را خالي كرد

رشت- خبرنگاركيهان:
پليس گيلان از شناسايي و كشف يك سايت كلاهبرداري در استان خبر داد.
رئيس پليس فتاي نيروي انتظامي گيلان در اين باره گفت: با شكايت خانمي به پليس مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب وي رسيدگي به اين پرونده در دستور كار قرار گرفت.
سرهنگ محمدخاني افزود: در تحقيقات بعمل آمده مشخص شد توسط فرد يا افرادي بيش از 7 ميليون و900 هزار ريال بصورت اينترنتي و غيرقانوني از حساب شاكي برداشت شده است. تحقيقات بعدي نشان داد شاكي براي خريد فيلترشكن به سايتي مشكوك مراجعه و بعد از آن از حساب وي كسر شده است.
وي در ادامه بابيان احتمال جعلي بودن سايت گفت: در همين ارتباط آدرس سايت از شاكي اخذ و محتويات آن مورد بررسي قرار گرفت.
رئيس پليس فتاي توليد و تبادل اطلاعات گيلان افزود: بررسيها نشان داد مجرم يا مجرمان با طراحي سايت فروش نسخه هاي غيرمجاز نرم افزار، مراجعه كنندگان را به لوگوي جعلي بانك براي پرداخت آنلاين هدايت و با به دست آوردن اطلاعات كارت آنها در يك زمان مناسب اقدام به خالي كردن حسابها مي كردند. در اين رابطه يك نفر دستگير شد.

 



استخدام پاركبان شخصي ممنوع است

رئيس پليس راهور تهران بزرگ بااشاره به فعاليت حدود يك هزار پاركبان در پايتخت گفت: پاركبان ها به هيچ عنوان حق ندارند پول اضافه از شهروندان دريافت كرده اجازه پارك دوبله دهند و در ساعات غيرتعيين شده از رانندگان پول بگيرند.
به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه پاركبان ها جزو بخش خصوصي و زيرمجموعه شهرداري ها بوده و در تهران زيرمجموعه شركت شهربان شهرداري فعاليت مي كنند تاكيد كرد: تمام شركت هاي خصوصي بايد آموزش هاي لازم را در پليس به پاركبان ها ارائه و پس از آن نسبت به بكارگيري آنها اقدام كنند.
وي با اشاره به اينكه پاركبان ها موظفند صرفاً در محل هايي كه با هماهنگي پليس و معاونت ترافيك شهرداري نسبت به نصب تابلو اقدام شده است فعاليت كنند افزود: پاركبان ها بر اساس هماهنگي صورت گرفته حق ندارند هيچ وجهي اضافه بر وجه مصوب شوراي شهر دريافت كنند.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه يكي از وظايف و مسئوليت هاي پاركبان جلوگيري از پارك دوبله و سد معبر است در خصوص برخي از اخبار مبني بر اجازه برخي پاركبان ها براي پارك دوبله خودروها در معابر و دريافت وجه اضافي گفت: در صورتي كه پليس با اين افراد مواجه شود قطعا با آنها برخورد كرده و حتي تا بستن شركتهايي كه اين نيروهاي غيرآموزش ديده را به كار گرفته اند پيش مي رويم.وي با تاكيد بر اينكه پاركبان ها حق ندارند هيچ جاي پاركي را اختصاصاً براي يك خودرو نگه دارند گفت: در عين حال پاساژها و مغازه ها حق ندارند پاركبان شخصي استخدام كرده و آنها را به كارگيري كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14