(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 مهر 1390- شماره 20047

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
غرب از اين پرسش در هراس است (يادداشت روز)
ملاج (گفت و شنود)
آملي لاريجاني : ابعاد جديدي از پرونده فساد بانكي آشكارشده است
كيهان و خوانندگان
سالك: فعاليت ستادهاي انتخاباتي اصولگرايان در استان ها به زودي آغاز مي شود
بازداشت و آزادي مدير مسئول رجانيوز
تايم: سفير عربستان عددي نيست كه ايران او را ترور كند(خبر ويژه)
مشاور فراري كروبي «اتل متل توتوله» بازي مي كند!(خبر ويژه)
لوموند: ايران بيشتر از كشورهاي غربي به قوانين بين الملل احترام مي گذارد(خبر ويژه)
جوابيه دانشگاه مفيد و توضيح كيهان (خبر ويژه)



غرب از اين پرسش در هراس است (يادداشت روز)

1- 31سال پيش وقتي ارتش صدام با گستاخي از مرزهاي ايران عبور كرد، همين شهرهاي كرمانشاه (قصرشيرين، سرپل ذهاب، گيلان غرب و ...) تبديل به خط مقدم مقاومت و دفاع مقدس شدند. آن روز استان كرمانشاه مانند ديگر استان هاي مرزي ما، مظلوم واقع شد اما مردمان غيور آن پا پس نكشيدند و پهلواني را با جان خويش معنا كردند. 30 سال پس از آن يورش بي رحمانه اما ناكام، كرمانشاه ديگر خط مقدم مقاومت نيست چرا كه خط مقدم اكنون به خيابان هاي قاهره و بيروت و غزه و بغداد و صنعا و منامه منتقل شده است. و امروز تنها مردم ايران نيستند كه پنجه در پنجه مستكبران و طاغوت هاي سرسپرده انداخته اند بلكه ملت هاي مسلمان مصر و لبنان و فلسطين و يمن و بحرين و عراق نيز در اين مقاومت اسلامي وارد شده اند. با اين حال كرمانشاهي هاي خونگرم و غيور، جزو «السابقون» مجاهدت و مقاومت هستند و هر جا- مثل ديروز- كه مجال عرض اندام پديد آيد، هيبت پهلواني و شكوه پايمردي را به تماشا مي گذارند. گل از گل كرمانشاهي ها شكفت، آن هنگام كه مقتدا و مولايشان قدم بر اين سرزمين پاك نهاد. صداي اين ديدار شوق آفرين و طرب انگيز، حتما تا دوردست دنيا خواهد رفت و در ذهن هاي كنجكاو مشتاق دانستن، جاي بيشتري براي اين علامت سؤال خواهد گشود كه چرا در طوفان تقابل ملت ها و حاكمان در جهان، پيوندي چنين عميق و عاطفي ميان مردم و رهبري ايران برقرار است؟
هراس از ابعاد پر پژواك اين پرسش در دنياست كه آمريكايي ها را وادار مي كند مقارن اتفاق بزرگ در كرمانشاه، به خيال خود يك بمب صوتي- تبليغاتي در واشنگتن هوا كنند! از نگاه آمريكا و اسرائيل، اگر هيچ كلام و گفتار و استدلالي در سفر ولي امر مسلمين مبادله نشود، همين تصوير جوش و خروش محبت مردم نسبت به مردي كه او را مقتدا و امام و مولاي خود مي دانند، هراس انگيز است و نبايد در مصر و يمن و بحرين و عربستان و ليبي يا در آمريكا و انگليس و آلمان و فرانسه ديده شود. پس بايد همان هنگام كه اين تصاوير به دنيا مخابره مي شود، جنجال راه انداخت و هياهو به پا كرد و حواس افكار عمومي جهان را پرت كرد.
2- همين چند روز پيش بود كه سلفي ها به همراه تك تيراندازهاي اسرائيلي در قاهره به بازي فراخوانده شدند تا با راه اندازي جنايتي عليه قبطي هاي مسيحي شامل 300 كشته و زخمي به دنيا و به خود مردم مصر القا شود چقدر اسلامگراها خوفناك هستند و نبايد دعوت آنان را لبيك گفت! براي چندمين بار و در نقشه اي نخ نما آمريكا و اسرائيل به واسطه همراهي استخبارات يك دولت عربي- كه در عبريگري حرف اول را مي زند- كوشيد باز توليد و احياي مجدد القاعده را در مصر و ديگر كشورهاي اسلامي «تداعي» كنند. هدف اين بود كه هم مردم مسلمان و معتقد مصر را از اسلامگرايي بترسانند و راه حاكميت اسلام بر قانون اساسي و نظام سياسي آينده را سد كنند، هم اسلامگراهايي را كه هماهنگ با مردم انقلابي شعار «الاسلام هو الحل» سر مي دهند و عليه سازش كمپ ديويد و سيطره آمريكا موضع آشتي ناپذير مي گيرند، منفعل سازند و هم ديگر ملت ها را نسبت به اصل اسلامگرايي متوحش كنند. داستان سقوط فرعون نوكرمآب مصر، براي غرب هرگز كهنه نخواهد شد چرا كه اين ماتم بزرگ براي آنان، حكايت مرگ و زندگي است. بنابراين مي ارزد در يك شب، چند صد نفر وسط خيابان هاي قاهره به خاك و خون كشيده شوند شايد كه از دل اين «فتنه مذهبي و قومي»، راه حل جادويي شكست انقلاب اسلامي مصر پيدا شود.
9-8 ماه است كه صهيونيست ها سراسيمه فرياد مي زنند شعار «الله اكبر» و «اسلام هو الحل» و راهپيمايي هاي اعتراض از مبدأ نمازجمعه و نتايج نظرسنجي هاي هفتگي- حاكي از اوج گيري تمايلات اسلام خواهانه مردم مصر- به غايت خطرناك است. طي اين مدت از يك سو صهيونيست ها و از يك سو دولت عبري- عربي آلوده به القاعده و طالبان، علي الدوام آمريكا را به سرزنش گرفته اند كه در برابر تصاعد امواج بيداري اسلامي و به زير كشيدن ديكتاتورها، منفعل و مستاصل عمل مي كند. تشديد صداي انقلاب ها در حد فاصل بيت المقدس تا حرمين شريفين، به معناي آن است كه تنها دو ستون باقي مانده براي اعمال سياست هاي استكباري در منطقه خاورميانه، به غايت تقّ و لق شده و هر لحظه مي تواند فرو بريزد. در اين ميان هيبت انقلاب اسلامي ايران و الهام بخشي و توفندگي آن، مكالمات خلوت مستكبران را نيز درنورديده و اكنون در تحليل هاي آشكار آنان پيداست. آنها امروز ديگر نمي توانند اين رازمگو را پنهان كنند كه انقلاب اسلامي ايران نه تنها مهار و محدود و منكوب و منفعل و منزوي نشده بلكه هر روز در آينه انقلاب يكي از ملت هاي منطقه باز مي تابد و كاخ ديكتاتور ديگري از ديكتاتورهاي فاسد غربگرا را دق الباب مي كند؛ حاكي از اينكه مهلت شما تمام است و بايد نواي «ارحل» و «الرحيل» را به جان بخريد.
اكنون در حالي كه انقلابي مصري و مجاهد لبناني و فلسطيني صراحتا با افتخار مي گويند كه چشم به انگشت اشارت و بشارت «امام خامنه اي» در ايران دارند، سرويس هاي اطلاعاتي انگليس و آمريكا و اسرائيل به همراه بازوهاي رسانه اي اختاپوسي بسيج مي شوند تا اين سيماي تابناك ايران را مخدوش نشان دهند و به نام مستند، روايتي واژگونه تحويل مخاطب دهند. اكنون بازوي فرهنگي پنتاگون- ناتوي فرهنگي- با تمام قوا و استعداد نيرو بسيج شده تا به همه آن صدها ميليون ناظر به جنبش درآمده در اكناف دنيا بگويد «اسلام»، دهشتناك و «ايران» خوف انگيز است و بايد از هر دوي آنها گريخت نه اينكه به چشم الگو و ايده و افق و آرمان نگريست.
3- چند ساعت مانده به آن اتفاق بزرگ در كرمانشاه كه نگاه مردمي مشتاق در نگاه مهربان مقتداي خود گره بخورد و طنين امواج اين عشق بيكران به عنوان خبري مهم در كانون توجه افكار عمومي دنيا قرار گيرد، تمام دستگاه تبليغاتي آمريكا (از رئيس جمهور و وزير خارجه و وزير دادگستري تا رئيس اف بي آي و همه رسانه هاي وابسته) به تكاپو افتادند تا با همهمه و توليد سر و صدا و جنجال عليه جمهوري اسلامي، فاز ديگري از سناريوي اورژانسي ايران هراسي را - به موازات پروژه اسلام هراسي- به اجرا بگذارند. آنها ادعا كرده اند دو ايراني مرتبط با سپاه، مي خواسته اند با حمله به سفارت عربستان و اسرائيل، عادل الجبير سفير عربستان در واشنگتن را طي عمليات بمبگذاري ترور كنند. با آغاز اين سناريو، اوباما مدعي شد «ايران قوانين بين المللي را نقض كرده» و كلينتون گفت«ايران منزوي خواهد شد و رفتار آنها زمينه ساز محدوديت بيشتر است». دستپاچگي و شلختگي در نوشتن اين سناريوي- به قول رابرت مولر رئيس اف اف بي آي- هاليوودي آن قدر واضح است كه كسي از سناريونويسان به ذهن خود فشار نياورده و براي اين پرسش مقدر پاسخي تعبيه نكرده كه از بمبگذاري در سفارت عربستان و ترور سفير سعودي در آمريكا، چه چيزي نصيب ايران مي شود؟ و اساسا چنين اقدامي چه ارزش سياسي، اطلاعاتي يا تبليغاتي و رسانه اي دارد؟ اگر هم قرار باشد كسي از ترور و تروريسم بپرسد-همان گونه كه روزنامه لوموند اخيرا با لحني چالشي نوشت- اين ايران است كه بايد آمريكا و همدستانش را در منطقه به چالش بگيرد كه چرا از انواع ترورها و گروه هاي تروريستي عليه ملت و نخبگان و مقامات ايراني جانبداري كرديد؟ يا مثلا رذل آدمكشي مثل عبدالمالك ريگي را كدام سرويس هاي غربي و عبري-عربي تر و خشك مي كردند و قصه ديدار در ماناس قزاقستان و دوبي امارات و افغانستان چه بود؟
اما وقتي كسي سقوط مي كند نمي شود از او پرسيد كه چرا رفتاري از سر منطق و استدلال و اتقان ندارد. او دستش به هر چيز كه در اطراف خود برسد، چنگ مي اندازد. طي 7-6 دهه پس از جنگ جهاني دوم و تاسيس رژيم نامشروع صهيونيستي، هرگز ابرقدرت آمريكا و رژيم صهيونيستي و نوكران وابسته به آنها مانند امروز مستأصل و سرآسيمه نبوده اند. بنابراين اگر در حالي كه به گوشه انزوا خزيده اند رگبار بي هدف بگيرند و سروصدا توليد كنند نبايد پرسيد منطق شما چيست و روي كدام حساب و كتاب چنين مي كنيد. آنها با تاسيس رژيم اشغالگر قدس در سال 1948 و كودتا عليه نهضت نفت در ايران (1953) و انواع خيانت ها و جنايت هاي زنجيره اي- كه يكي از آنها همين تحميل جنگ به ملت هاي ايران و عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين - بود، به ملت هاي مسلمان منطقه اعلام جنگ كردند و امروز فقط پاتك آن تك هاي يكطرفه را دريافت مي كنند. 30 سال پيش ماشين نظامي آنان در كرمانشاه و ايلام و خوزستان به گل نشست و امروز در ديگر خطوط مقدم مقاومت به باتلاق افتاده است. بنابراين ما از بن دندان ايمان داريم كه جنگ در جريان است اما اين جنگ قصه امروز و ديروز نيست كه آب در دلمان تكان بخورد. همچنان كه جنگ ما قصه گلوله و بمب و ترور و جنايت و كشتار جمعي نيست. ايران اگر با جبهه استكبار مي جنگد، سلاح بزرگ و كاري اش، محبتي است كه در ميان ملت ها برمي انگيزد و متقابلا رعبي است كه در دل قدرت ها مي اندازد. اين حكايت جنگ نرم ماست كه دشمن را- ولو لب و انگشت به دندان بگزد- خلع سلاح مي كند. قل موتوابغيظكم. ما و مولاي ما دعا كرده پيامبراعظم(ص) هستيم. امام صادق(ع) فرمود «پيامبر(ص) بسيار در نماز خود دعا مي كرد كه خداوندا! به علي بن ابيطالب، محبت در سينه مومنان و هيبت و عظمت در سينه منافقان را ببخش!» بنابراين آيه نازل شد كه انّ الذين آمنوا و عملوا الصالحات سيجعل لهم الرحمن ودّاً». محبت متقابلي كه مهر ماه سال گذشته ميان امام و امت در قم مقدس به جلوه درآمد، امسال از خيابان هاي كرمانشاه جوشيده است يعني كه تلاطم دلدادگي، مركز و مرز نمي شناسد و جغرافيا بردار نيست. دشمن نيز از همين محبت بي كرانه و عشق بدون مرز به هراس افتاده است؛ از اينكه هر چه عشق به اسلام و ايران بيشتر منكوب و سركوب مي شود، بيشتر شعله مي كشد. هر چه مي خواهند ايران را منزوي و اسلام را ايزوله كنند، قالب هاي تحميلي بيشتر در هم مي شكند و انقلاب اسلامي بيشتر جلب توجه مي كند. (البته در اين ميان، همين تناقضات 2-3 سال اخير دولت اوباما ثابت كرد سگ زرد، برادر شغال است و توبه گرگ، مرگ!).
4- در اين صحنه فراخ جنگ كه دشمن چه در قبال ملت ايران و چه ملت هاي ستمديده منطقه، «اميد و ايمان و اتحاد» را آماج جنگ نرم قرار داده، بي انصافي است كه سياستمداران و گروه ها و رسانه هايي در داخل به اعتبار رفتار يا گفتار خود، در 3 ركن «روحيه و باور و وحدت» خلل بيافرينند يا به حاشيه سازي بپردازند. اگر سر زندگي و پويندگي و رزمندگي مدل «امت- امامت» ايران الگويي الهام بخش در جهان است كه قطعا چنين است، حركت برخلاف اين الگوي شاداب و الهام بخش، جفايي نابخشودني است. چندي پيش دكتر لنكراني وزير سابق بهداشت نقل كرده بود« تنها زماني كه عصبانيت رهبرانقلاب را ديدم، وقتي بود كه براي شركت در مراسم افطار اساتيد، از پشت حسينيه مي آمديم. در طول مسير، دو نفر از مسئولان هر كدام گلايه اي از ديگري را گفتند. ايشان برآشفت و فرمود شما كه براي كار خودتان مسئوليت نگرفته ايد! بايد همت تان رفع مشكل كشور و خدمت به مردم باشد. اين دعواها را دور بريزيد. به جاي آن برويد كار كنيد. مبناي كارتان هم قانون باشد نه سلايق شخصي خودتان».
آفرينندگان حماسه 22 خرداد و 9 دي 88، و رقم زنندگان حماسه مهرماه 89 قم و مهرماه 1390 كرمانشاه همه پيامشان در اين بيان بلند ولي امر مسلمين خلاصه شده است كه «اكنون دنيا در يك پيچ تاريخي است. اينجاست كه نظام ما مي تواند الگو بودن خود را به اثبات برساند... اگر ناامني و ركود و تفرقه داشته باشيم، مردم منطقه مأيوس خواهند شد. ملت ايران الگوي مردم منطقه هستند».
محمد ايماني

 



ملاج (گفت و شنود)

گفت: دولت آمريكا اعلام كرده كه 2 ايراني را به اتهام تلاش براي ترور سفير عربستان دستگير كرده است!
گفتم: پشه چي هست كه فشار خونش باشه! سفيرعربستان در آمريكا عددي نيست كه ايران قصد ترور او را داشته باشد.
گفت: اتفاقا مجله آمريكايي «تايم» هم دقيقا با همين تحليل نوشته كه اتهام دادگستري آمريكا به ايران خيلي احمقانه است و «رابرت مولر» رئيس اف .بي.آي هم با تمسخر گفته است اين سناريو شبيه فيلمنامه هاي هاليوودي است!
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: نشريه آمريكايي «آتلانتيك» و چند رسانه ديگر آمريكايي هم نوشته اند اين سناريو براي انحراف افكارعمومي از جنبش وال استريت و خيزش هاي اسلامي منطقه جعل شده ولي نمي تواند افكارعمومي را منحرف كند.
گفتم: عده اي راهزن براي فتح يك قلعه رفته بودند. يكي از محافظان قلعه با سنگ وسط ملاج رئيس راهزنان زد و رئيس دزدها با عصبانيت به او گفت؛ مرد حسابي مگر سپر به اين بزرگي را نمي بيني كه سنگ را به وسط ملاج من مي زني؟!

 



آملي لاريجاني : ابعاد جديدي از پرونده فساد بانكي آشكارشده است

رئيس قوه قضائيه، گسترش اعتراض ها در آمريكا را «پديده اي مهم و قابل تامل» از باب فرجام مكاتب سياسي مدعي ايجاد دمكراسي در جهان دانست و گفت: اين اعتراض ها و نابساماني ها موجب شده تا جهانيان متوجه فرجام نظريه ليبرال دمكراسي و متزلزل بودن اركان آن بشوند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به حوادث جهان غرب به ويژه آمريكا تصريح كرد: گر چه اين روزها شاهد اعتراضات گسترده مردم آمريكا هستيم اما بحث آشفتگي بازار اقتصادي آمريكا از مدت ها پيش مطرح بوده و اكنون ورشكست شدن پي در پي بانك ها، اخراج كارمندان از ادارات، اخراج كارگران از كارخانه ها و تنزل ارزش سهام در بازارهاي بورس كشورهاي غربي را شاهد هستيم كه سبب آشفتگي اقتصادي در مغرب زمين شده است.
وي ادامه داد: مساله نارضايتي هايي كه اين روزها در دنياي ليبرال دموكراسي غرب به وجود آمده و به ويژه جنبش معروف به وال استريت كه در آمريكا در جريان است، پديده قابل توجهي است كه هم از بعد نظري و هم از بعد عملي بايد بررسي شود تا مباني ليبرال دمكراسي غرب چه از لحاظ نظري و چه از جهت امكان پياده شدن در جوامع، نمايان شود.
رئيس دستگاه قضايي با طرح اين پرسش كه «آيا اين جنبش ها سرآغاز پاياني براي ليبرال دمكراسي گره خورده با سرمايه داري در كشورهاي غرب نيست؟»، افزود: بررسي اين جنبش ها نشان مي دهد كه ليبرال دمكراسي در درون خود دچار تعارضات جدي و به لحاظ گره خوردن با سرمايه داري افسارگسيخته بر خلاف فطرت انساني است.
آملي لاريجاني «برملا شدن ادعاهاي واهي حقوق بشري غرب» را يكي از نتايج اين جنبش هاي اعتراضي توصيف و اظهار كرد: در اين اعتراض ها خصوصا در بعد حقوق بشري همه ديدند كه چه برخوردهايي با معترضان مي شود و جرياني كه يك اعتراض مدني و طبيعي است، آن هم در كشوري كه خودش را مقتدرترين كشور دنيا مي داند، پليس چه برخوردي با معترضان مي كند و چگونه افراد معترض دستگير مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: چگونه كشورهاي غربي وقتي حادثه اي به مراتب كوچك تر از آن در يكي از كشورهاي اسلامي پديد مي آيد، سر و صداها و غائله هاي فراواني در باب دفاع از حقوق بشر راه مي اندازند ولي حال كه خود گرفتار شده اند، بدترين رفتارها را با مردم مي كنند؟ همه اينها نشان مي دهد كشورهاي غربي، حقوق بشر را فقط براي ديگران مي خواهند و اگر در كشور خودشان اعتراضي بشود بدترين برخوردها را مي كنند و حتي معترضان را در مجامع رسمي و در مجلس خود اشرار معرفي مي كنند.
رئيس قوه قضائيه سپس به جنجال رسانه اي غرب درباره اتهام طراحي نقشه بمب گذاري و ترور سفير سعودي در آمريكا اشاره كرد و يادآور شد: در حالي كه كشور آمريكا به شدت درگير اعتراض هاي مردمي است و در مقابل ديدگان جهانيان شاهد خشن ترين برخوردهاي پليسي با معترضان هستيم، رسانه هاي اين كشور براي منحرف كردن اذهان، جنجال رسانه اي جديدي به راه انداخته اند ولي بدانند اين ترفندها ديگر كهنه و قديمي شده است.
آملي لاريجاني با «خنده دار توصيف كردن ادعاي رسانه هاي آمريكايي» گفت: انقلاب اسلامي ايران نيازي به ترور ندارد. براي ما روشن است كه اين گونه خبرسازي ها از ناحيه آمريكا براي منحرف كردن افكار داخلي مردم خودشان و مردم جهان و دور كردن از مشكلات داخلي آمريكا و اروپاست كه رسانه اي مي شود.
وي تاكيد كرد: كاملا روشن است كه جمهوري اسلامي ايران با حضور و تاثير همه جانبه افكار و ايده هايش، در قلوب مسلمانان و جهانيان جاي دارد و صدور انقلاب نيازي به ترور ندارد. بيداري اسلامي در جهان اسلام، صدها و ميليون ها بار از اين ترورها قوي تر عمل كرده است و اين اخبار و ادعاهاي خنده دار نشان از وحشت دنياي استعمار و دست نشاندگان آنان از گسترش بيداري اسلامي در ساير كشورهاي اسلامي است.
رئيس قوه قضائيه همچنين با اشاره به گردهمايي بزرگ مسلمانان در حج تصريح كرد: حج، نمايش عظيم وحدت جهان اسلام است و مسلمانان با اظهار همبستگي و وحدت، توجه جهانيان را به خود جلب مي كنند و چه بسا با چنين خبرسازي ها و طرح اين اتهامات واهي مي خواهند اين فريضه عظيم را هم تحت شعاع قرار بدهند و اتحاد مسلمانان را زير سوال ببرند اما ما مطمئنيم كه اين حيله ها و ترفندها براي همه آشكار شده و همه جهانيان مي دانند كه پشت پرده اين حوادث چه مسايلي است و مسلمانان جهان بيدارتر از آن هستند كه فريب اين توطئه ها را بخورند.
آملي لاريجاني در ادامه به تشريح اقدامات قوه قضائيه پرداخت و اظهار كرد: قطعا كاستي هايي در قوه قضائيه وجود دارد و ما همواره از انتقادهاي سازنده استقبال مي كنيم؛ هر چند در جهت ارتقاي عملكرد، منتظر انتقادها نمي مانيم و دستگاه هاي نظارتي به طور مستمر تمام دستگاه قضايي كشور را زير نظر دارند.
وي با تاكيد بر تلاش مسئولان قوه قضائيه در كاهش كاستي هاي موجود به برخي اطلاع رساني هاي نا به جا و نادرست و غير واقعي عليه قوه قضائيه اشاره كرد و افزود: گاهي از ناحيه بعضي افراد، برخوردهاي غير منصفانه اي با دستگاه قضايي صورت مي گيرد و يا توقع هاي بي جايي مطرح مي شود كه پس از بررسي مشخص مي شود درست نيست.
رئيس دستگاه قضايي خاطرنشان كرد: گاهي اوقات نيز كه برخوردهاي دستگاه قضايي باب طبع عده اي نيست، انتقادها آغاز مي شود و حتي گاهي حركت و برخورد قانوني قوه قضائيه در مقام مدعي العموم زير سوال مي رود كه منصفانه نيست.
آملي لاريجاني به اظهارات برخي افراد درباره اجراي چند حكم و قرار قضايي كه به استناد قانون و در مقام دفاع از حيثيت و جايگاه مسئولان عالي نظام و يا جامعه انجام پذيرفته اشاره كرد و يادآور شد: قوه قضائيه بر حسب قانون با توهين كنندگان به مسئولان نظام به عنوان يك جرم داراي جنبه عمومي برخورد خواهد كرد و به نظر مي رسد نيازي به شكايت مسئولان نظام از اشخاص توهين كننده نيست.
وي به انتشار اخباري درباره صدور حكم بازداشت يك پرستار به دليل تاخير 45 دقيقه اي در انجام كار اشاره كرد و از آن به عنوان نمونه اي از اخباري كه به صورت غير واقعي و بدون توجه به واقعيت ماجرا منتشر مي شود نام برد و اضافه كرد: بعد از بررسي مشخص شد كه واقعيت ماجرا آن طور كه از سوي برخي افراد منتشر شده نبوده است. به افراد مسئول توصيه مي شود بدون اطلاع از موضوع پرونده ها اظهار نظر نكنند تا با حرف هاي ناپخته و اثبات نشده در رسانه ها تلاش دستگاه قضايي زير سوال نرود.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه عملكرد دستگاه قضايي بر مدار قانون است، تصريح كرد: شايد حسب اختلاف سليقه ها برخي از مسئولان، موافق با برخي مسايل نباشند اما نگاه همه ما بايد حركت در مدار قانون باشد ولو اينكه قانوني صد در صد مورد قبول ما نباشد.
آملي لاريجاني در ادامه به پيگيري پرونده فساد مالي اخير اشاره كرد و افزود: لازم است از مقام معظم رهبري تشكر كنيم كه با سخنان ارزنده خود مسير و فضاي رسيدگي را هموار و رسانه ها را به پرهيز از جار و جنجال در اين پرونده دعوت كردند و رسانه ها نيز به خوبي به اين مساله پي بردند كه بايد در مسير درست اطلاع رساني از اين پرونده قرار گيرند.
وي خاطرنشان كرد: ناظر ويژه رسيدگي به اين پرونده ساعت ها در روز براي اين قضيه وقت مي گذارد تا با سرعت و سلامت اين پرونده به انجام برسد و اينجانب نيز مستمراً در جريان اين پرونده هستم. رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اينكه « دستگاه قضايي به سرعت در حال رسيدگي به اين پرونده است»، گفت: اين پرونده جوانب بسيار زيادي پيدا كرده و علاوه بر اينكه افراد زيادتري به عنوان متهم احضار شده و برخي نيز بازداشت شده اند، زواياي جديدي نيز در حال نمايان شدن است كه به مرور و مطابق قانون، اطلاع رساني خواهد شد. آملي لاريجاني فرار مالياتي گسترده و دريافت وام هاي زياد و بدون پشتوانه و فقدان وثيقه هاي معتبر و كافي را از جمله موارد كشف شده در اين پرونده برشمرد و اظهار كرد: حسب گزارش هاي اوليه، فرار مالياتي قابل توجهي در اين پرونده رخ داده كه قوه قضائيه در حال پيگيري آن است و انشاالله با سرعت و دقت اين پرونده را به سرانجام خواهد رساند.

 




ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ طوفان بيداري اين بار فراتر از خاورميانه و كشورهاي اسلامي يعني اروپا و خود آمريكا را با موج آزادي خواهي و عدالت طلبي فرا گرفته است. البته خداوند اسباب اين كار را توسط خود حاكمان غرب فراهم ساخت بدين معنا كه زمامداران استكبار با مشغول شدن به خوي تجاوزگري در ديگر كشورها از مسائل داخل كشور خود غافل شدند و امروز بايد آنچه را كه كاشته اند درو كنند. در اين ميان بايد به يك نكته توجه ويژه داشت كه ما مردم ايران هرگاه و در هر انتخابات كه از ورود افراد نامحرم و نااهل به عرصه مديريتي كشور جلوگيري كرديم هم در صحنه داخل و هم در صحنه بين الملل موفقيت هاي چشمگيري داشته ايم پس بايد همين رويه را در ادامه راه پيش بگيريم و جلو برويم.
محمودي
¤ به عنوان كسي كه چندين سال افتخار هم نشيني و هم صحبتي با تعدادي از شهدا را داشته خطاب به همه فرزندان دختر و پسر ايران و ايراني عرض مي كنم اكثر شهدا در وصيت نامه خود تاكيد بر حفظ عفاف و حجاب داشتند. شهدا قيمت بهشت پيدا كردند بياييم ما خودمان را ارزان نفروشيم.
گل محمد نورايي از مهدي شهر سمنان
¤ يك بنده خدا را به ده راه نمي دادند سراغ كدخدا را مي گرفت برخي از عناصرفتنه 88 كه باعث ريخته شدن خون مردم شده اند به بركت رأفت نظام اسلامي به جرايم آنها رسيدگي نشده حال براي ورود به عرصه انتخابات مجلس نهم شرط و شروط مي گذارند! اينها فكر مي كنند با تبليغات دروغ كه در سال 76 آنها را به قدرت رساند و سر ملت مظلوم ايران اسلامي كلاه گشادي گذاشتند و به ناحق بر اريكه قدرت سوار شدند مي توانند بار ديگر قدرت نظام اسلامي كه حاصل خون هزاران شهيد و ايثارگر است را در قبضه خود بگيرند. بايد به اينها گفت امت شهيد پرور ايران ديگر شما را قبول ندارد. شما در فتنه 88 عملا در ستاد فرماندهي فتنه ارائه طريق نموديد. با چه رويي مي خواهيد يك بار ديگر به ميدان انتخابات پا نهيد؟البته قدرت و شهرت و به نان و آب رسيدن براي اين قماش چرب و شيرين است.
مراد بختياري
¤حدود 7 ماه از تخريب قبور مطهر شهداي گمنام دانشگاه شهيد بهشتي براي بازسازي مي گذرد. در حالي كه نيازي هم به بازسازي نداشت. به هر حال هنوز هيچ اقدامي براي سامان دادن به جايي كه مامن خيلي از ما دانشجويان بود نشده است از مسئولين انتظار پاسخگويي و رسيدگي داريم.
1736---0912
¤ به دانشجويان عزيز توصيه مي شود براي شكل گيري و برگزاري «كرسي آزادانديشي» به مساعدت مسئولين دل خوش نكنند و اگر نمي خواهند اين مهم نيز مانند «طرح 8 ماده اي» رهبر فرزانه انقلاب به بوته فراموشي سپرده نشود، خود از طريق راه هاي قانوني اقدام كنند.
8516---0919
¤ دانشجوي پزشكي دانشگاه آزاد واحد مشهد هستم. به دليل انتقاداتي كه به برخي اساتيد هتاك و ضدانقلاب در سر كلاس داشتم نمره هاي امتحاني بنده را كم كرده اند و در سايت دانشگاه گذاشته اند. چرا اجازه مي دهند مسئولين و مديران اين دانشگاه هر كاري كه بخواهند انجام بدهند.
4686---0915
¤ با توجه به تجربه 28 ساله در شركتها و 20 ساله در بانكها به نظر مي رسد كه بايد براي جلوگيري از سوءاستفاده و اختلاس، بازرسي و نظارت خارج از سيستم بانكي باشد چرا كه فردي چه بسا خود تخلفاتي در بانك داشته و پس از چند سال او را مسئول بازرسي بانك مي گذارند آيا مي توان به چنين بازرسي اعتماد نمود؟!
4012---0912
¤ با توجه به اعلام عدم افزايش قيمت حمل ونقل شهري تا آخر سال 91 چرا با جمع آوري اتوبوسهاي خط راه آهن - توحيد كه صد تومان بود از تاريخ 17/7/90 مردم را مجبور كرده اند كه سوار اتوبوسهاي 150 توماني پايانه جنوب - پايانه شهيد افشار كه كلي نقص هم دارد و ايستگاههاي آن فاصله زيادي دارند بشوند؟
2748---0912
¤ با توجه به اينكه دو سال است اوراق سهام عدالت را دريافت كرده ايم پس چرا از سود آن خبري نيست؟ براي سود آن به كجا بايد مراجعه كرد؟
شكري تهران
¤ چرا سازمان تامين اجتماعي براي ثبت نام استخدام از هر متقاضي بيست هزار تومان مي گيرد؟! با توجه به جذب 800 نفر چه مبلغ گزافي از متقاضيان دريافت مي شود و اين مبالغ نجومي دريافتي در چه اموري صرف مي شود؟
1998---0912
¤ از مسئولين و طراحان و مجريان نصب تصاوير مبارك و نوراني شهدا روي تابلو هاي نمادين در بزرگراه هاي تهران كه بسيار زيبا و تاثيرگذار است تقدير و تشكر مي كنم و خداوند عاقبت آنها را ختم به خير و با شهدا محشورشان كند.
0054---0912
¤ شهرداري ها مدعي اند كه تنها 5% مخارجشان را دولت مي دهد و بقيه 95 درصد هزينه ها را از مردم مي گيرند و تقريبا يك شركت خصوصي اند ولي بدترين پاسخگويي به مردم را دارند و بيش از همه ادارات مردم را خشمگين مي كنند چرا؟
0875---0915
¤ از مسئولين امر مي پرسم با وجودي كه در شهرستان جيرفت گاز سي ان جي وجود ندارد چرا تاكسي دوگانه سوز واگذار كرده اند؟ و 200 ليتر بنزين سهميه ماهانه ما را كسر مي كنند.
مصطفي نوذري
¤ در روستاي بزرگ نخجيران از توابع شهرستان محلات با وام هاي مسكن روستايي طي سه سال گذشته در زمين هاي تحويل داده شده مسكن سازي شد اما به علت خودداري مسئولين شهر از ارايه خدمات آب، برق، گاز و.... اين منازل همچنان خالي از سكنه رها شده اند. انتظار رفع مشكل از سوي استاندار محترم مركزي را داريم.
جمعي از اهالي روستاي نخجيران
¤ اگر سيستم نظارتي و حراستي كشور سستي نمي كرد اكنون شاهد اختلاس ها و فسادهاي مالي بزرگ نبوديم. وزارت اطلاعات بايد چتر نظارتي خود را روي تمام دستگاه ها و سازمان ها تا بخش هاي زيرين گسترش بدهد. اين امر شوخي بردار نيست.
يك شهروند
¤ در آموزش و پرورش به معلماني كه از سال 87 به بعد موفق به اخذ مدرك فوق ليسانس شده اند حق هم ترازي پرداخت نمي شود. بهانه مي آورند كه در نظام پرداخت جديد حق هم ترازي تعريف نشده است. مسئولين امر پاسخ بدهند آيا چنين چيزي واقعيت دارد؟
0282---0912
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 2/7/90 با عنوان «نسبت به راه اندازي مدارس تك شيفت در شهرستان نقده مساعدت نمايند. مدارس غيرانتفاعي مبلغ 450 هزار تومان طلب مي كنند كه در توان مردم محروم نقده نيست» به اطلاع مي رساند: 1- با اجراي طرح ساماندهي فضاهاي آموزشي نسبت به جابجايي مدارس نوبت عصر به نوبت صبح اقدام شده است و اين امر با افتتاح واحدهاي آموزشي جديد استمرار خواهد يافت. 2- دستورالعمل وزارتي شماره 51730/300 مورخ 16/3/09 در خصوص تعيين نرخ شهريه ثابت و فوق برنامه مدارس غيردولتي براي سال تحصيلي 91-90 جهت اجراء به كليه ادارات آموزش و پرورش مناطق تابعه ابلاغ گرديده و كليه مدارس مذكور ملزم به رعايت ضوابط تعيين شده مي باشند مع الوصف چنانچه هر يك از اولياء در اين رابطه با مشكلي مواجه شوند مي توانند به ادارات آموزش و پرورش شهرستان مربوطه خود مراجعه نموده تا راهنمايي لازم معمول گردد.
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب خوزستان
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 7/7/90 با عنوان «قطع طولاني مدت آب در شهرستان ايذه» به اطلاع مي رساند: قطع طولاني مدت آب در شهر ايذه به هيچ عنوان صحت ندارد و تمام سطح شهر از آب پايدار برخوردار است. لازم به ذكر است كه قطعي موقت آب در يكي از خيابان هاي مركز شهر به علت انجام عمليات حفاري توسط پيمانكار فاضلاب بوده است و بموجب آن آب پنج خانوار قطع گرديد كه تا زمان اتصال مجدد خط لوله از طريق تانكر كار آبرساني به اين خانوارها صورت مي گرفت. گفتني است در حال حاضر مشكل مرتفع شده و جريان آب به حالت عادي بازگشته است.
پاسخ روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 9/7/1390، با عنوان «مسير ويژه خيابان قزوين» به اطلاع مي رساند: در حال حاضر در مسير مذكور خط سامانه 2 اتوبوس هاي تندرو فعاليت داشته كه به طور متوسط با يك دستگاه در دقيقه نسبت به جابجايي شهروندان محترم اقدام مي نمايند. عليهذا چنانچه شهروند محترم در خصوص سرويس رساني نامطلوب و يا عدم اتوبوس در ساعات مشخصي را مدنظر دارند با اعلام آن به سامانه 1888 موضوع قابل پيگيري و رسيدگي مي باشد.

 



سالك: فعاليت ستادهاي انتخاباتي اصولگرايان در استان ها به زودي آغاز مي شود

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه اصولگرايان براساس منشور اصولگرايي حركت كنند گفت: به زودي فعاليت ستادهاي استاني اصولگرايان آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با مهر، ضمن تشريح مباحث مطرح شده در جلسه شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد: جلسه شوراي مركزي شب چهارشنبه باحضور آيت الله مهدوي كني دبيركل برگزار شد و مهمترين اخبار و رويدادهاي داخلي و بين المللي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي اظهار داشت: همانطور كه مقام معظم رهبري تاكيد داشتند ملت مصر بايد مواظب باشند كه در پي اختلافات داخلي انقلاب آنها مصادره نشود چرا كه استكبار تلاش دارد مردم مصر را به گونه اي مشغول كند مردم ليبي را به گونه اي ديگر و بسيج عمومي عليه سوريه ايجاد كند.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز درباره اينكه اهميت برگزاري كنفرانس انتفاضه فلسطين نيز يكي ديگر از مباحث مطرح شده در جلسه شوراي مركزي تشكل متبوعش بود به موضع گيري برخي از مقامات عربستاني بعد از كنفرانس انتفاضه عليه جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: اين موضع گيري ها در اين جلسه محكوم و از مصوبه اخير مجلس قانون گذاري اردن مبني بر حذف تابعيت دوگانه انتقاد شد.
سالك همچنين در خصوص فعاليت هاي جبهه متحد اصولگرايان افزود: در اين جلسه گزارشي از فعاليت هاي كميته 8+7 ارائه شد كه در آن اشاره شد كه طبق آخرين مصوبه عليرضا زاكاني و منوچهر متكي بعنوان رئيس ستاد انتخاباتي و دبير اجرايي اصولگرايان انتخاب شدند.
وي در عين حال گفت: در جلسه جامعه روحانيت مبارز اعلام شد كه ستادهاي استاني اصولگرايان در سطح كشور به زودي فعاليت هاي خود را آغاز خواهند كرد. عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه ورود حسينيان به كميته 8+7 كذب محض است خاطرنشان كرد: اعضاء روحانيت مبارز در جلسه شوراي مركزي تاكيد كردند كه هرگونه اظهارنظر درباره جبهه متحد اصولگرايان فقط از سوي علي اكبر ولايتي بعنوان سخنگوي جبهه اعلام مي شود.
اين فعال سياسي با بيان اينكه جامعه روحانيت مبارز همواره بر وحدت اصولگرايان تاكيد مي كند، گفت: اصولگرايان بايد براساس منشور اصولگرايي حركت كنند.

 



بازداشت و آزادي مدير مسئول رجانيوز

مدير مسئول سايت رجانيوز ديروز بازداشت و پس از ساعاتي آزاد شد.
بنابر گزارش هاي منتشر شده ميثم نيلي مدير مسئول سايت رجا نيوز كه با شكايت علي لاريجاني رييس مجلس بازداشت شده بود، پس از گذراندن ساعاتي در زندان اوين با توديع وثيقه آزاد شد.
اتهام نيلي اعلام نشده است.

 



تايم: سفير عربستان عددي نيست كه ايران او را ترور كند(خبر ويژه)

ضعف سناريونويسي در موضوع متهم كردن ايران به طراحي ترور سفير عربستان موجب شد حتي برخي رسانه هاي آمريكايي نيز اين ادعا را احمقانه بخوانند.
مجله تايم درباره ادعاي وزير دادگستري و رئيس پليس آمريكا كه مدعي شده اند دو تبعه ايراني مرتبط با سپاه پاسداران، قصد حمله به سفارت عربستان و بمب گذاري و ترور عادل الجبير را داشته اند، نوشت: اينكه گفته شود ايراني ها به واسطه عقد قرارداد با باند موادمخدر در مكزيك درصدد ترور سفير عربستان برآمده باشند، بسيار احمقانه است. باند موادمخدر «زتاس» هرگز در داخل مرز آمريكا دست به اقدامي نمي زنند و به خاطر منافع تجاري، مرتكب ترور سياسي نمي شوند. در عين حال اين ادعا كه اين باند قرار بوده براي قتل سفير عربستان، 5/1ميليون دلار بگيرند باور كردني نيست چرا كه درآمد اين گروه بيش از 40 ميليارد دلار است و بنابراين به خاطر دستمزد 5/1ميليون دلاري حاضر به ريسك بزرگ در خاك آمريكا نمي شوند.
ماهنامه آمريكايي آتلانتيك نيز در واكنش به سناريوسازي مقامات آمريكايي نوشت: معلوم نيست اقدام به ترور سفير عربستان در آمريكا چه چيزي عايد ايران مي كرد. اگر سفير واقعا به قتل مي رسيد چه سودي براي ايران داشت؟ مناسبات عربستان و آمريكا از مدت ها پيش بد بوده و در زمان آغاز بهار عربي بدتر هم شده است، اگر اين روابط ديرينه قطع شود مسلما خبر خوبي براي ايران است. در صورت شكسته شدن اتحاد قديمي آمريكا و عربستان مسلما ايران براي گسترش نفوذ خود و به خصوص در كشورهاي داراي جمعيت شيعه مثل عراق و بحرين يا لبنان دست بازتري خواهد داشت. حتي ايران ممكن است برخي از كشورهاي عربي را كه حول محور اتحاد رياض و واشنگتن حلقه زده اند به سوي خود جلب كند. ايران حتي لازم نيست براي وقوع اين حالت كاري بكند. اگر قرار باشد مناسبات استراتژيك عربستان و آمريكا به هم بخورد ايران نيازي ندارد كه حتي يك گام كوچك در اين مسير بردارد. بنابراين احمقانه است كه تصور كنيم ايران با اقدام به ترور سفير عربستان در آمريكا مانع شكسته شدن اين اتحاد شده و عربستان و آمريكا را يك بار ديگر به يكديگر نزديك كند.
آتلانتيك با تاكيد مجدد بر اين مطلب كه اقدام به ترور ديپلمات عربستاني هيچ نفعي براي ايران ندارد، نوشت: اگر ايران قرار بود تا اين حد به خود دردسر بدهد كه عمليات بمب گذاري در خاك آمريكا را به اجرا بگذارد، چرا يك مقام نه چندان مهم را هدف قرار دهد؟ يا اگر قرار بود ايران چنين اقدامي كند چرا در سالهاي گذشته (پس از ماجراي 11 سپتامبر يا جنگ عراق و...) انجام نداد؟ اصلا چرا بايد چنين حمله اي را پس از آزادسازي دو كوهنورد آمريكايي متهم به جاسوسي انجام دهد؟ ايران چرا بايد براي انجام چنان طرحي با باندهاي موادمخدر در مكزيك همكاري كند يا سيستم اطلاعات آن بخواهد به واسطه مكالمه تلفني، براي انجام عمليات هماهنگي كند كه روش هيچ سرويس اطلاعاتي از جمله سرويس ايران نيست؟
يادآور مي شود با وجود افتضاح نهفته در سناريوي ناشيانه سازمان سيا و استخبارات رژيم سعودي، برخي رسانه هاي فارسي زبان ضدانقلاب و برخي عناصر فراري تلاش كرده اند به توجيه و تأويل خبط كم سابقه مقامات آمريكايي بپردازند و اصطلاحا اگر اين پروژه آبي براي سازمان سيا نمي شود لااقل نان مزدوري براي آنها بشود. اين نقش آفريني دقيقا هم شكل با نقش آفريني رژيم سعودي و وزارت خارجه و سفارتخانه آن كشور در آمريكا است كه تلاش كرده اند با ابراز نگراني و تشكر از كشف توطئه! به دروغ پردازي سازمان سيا لباس واقعيت بپوشانند! تركي الفيصل رئيس سابق استخبارات سعودي هم كه دوستي ديرينه اي با بوش و برخي مقامات آمريكايي داشته، بي هيچ سندي ادعا كرده دلايل اتهام عليه ايران بسيار زياد است(!؟)

 



مشاور فراري كروبي «اتل متل توتوله» بازي مي كند!(خبر ويژه)

«طرح شعارگونه تشكيل كنگره ملي آن هم در خارج كشور و توسط گروه هايي كه اصولا مشروعيت و محبوبيت آنها در ميان مردم سوال برانگيز است، درد 30 ساله اپوزيسيون را نمي تواند درمان كند».
اين تحليل را گويانيوز به قلم يكي از اعضاي اپوزيسيون مقيم خارج كشور و در واكنش به معركه گيري هاي مجتبي واحدي مشاور فراري كروبي نوشته است. گويانيوز نوشته است: پيش از آقاي واحدي كسان ديگري نيز طرح تشكيل «كنگره ملي» و طرح هاي مشابهي را براي متحد ساختن اپوزيسيون ارائه داده اند ولي هيچكدام از آن طرح ها از دنياي مجازي اينترنت و حداكثر سخنراني هايي در اينجا و آنجا فراتر نرفته اند! بنابراين چه خوب بود كه وي ابتدا جمعبندي مختصري را از عدم موفقيت طرح هاي مشابهي كه از جانب گروههاي سياسي ارائه داده شده بدست مي دادند تا اولا علت شكست طرح هاي سابق معلوم شود و ثانيا اگر آن موانع همچنان باقي است كه بنظر ميرسد باقي است، ايشان چه راه كارهائي را براي از ميان برداشتن آن موانع ارائه مي دهند؟ و گرنه طرح شعارگونه تشكيل «كنگره ملي» آن هم در خارج از كشور و توسط گروهها و شخصيت هائي كه اصولا مشروعيت و محبوبيت شان در ميان مردم سوال برانگيز است نمي تواند درد مزمن و 30 ساله اپوزيسيون را درمان كند.
گويانيوز با تاكيد بر اينكه در ميان گروه هاي اپوزيسيون نه اراده و نه مشروعيت انجام چنين كارهايي (تشكيل كنگره ملي) وجود ندارد، افزود: به فرض محال گيريم كه معجزه اي روي دهد و احزاب و گروههاي اپوزيسيون كه در طول 30 سال گذشته، هر يك به چندين شاخه و شعبه كوچكتر نيز تقسيم شده و در تخاصم با يكديگر بسر مي برند موقتاً دشمني ها و اختلافات خود را كنار بگذارند آيا چنين تجمعي را مي توان «كنگره ملي» نام نهاد! آيا مشروعيت چنين تجمعي به عنوان مظهر اراده ملي ايرانيان سوال برانگيز نيست؟
اين رسانه نزديك به سازمان سيا در عين حال سران اپوزيسيون را متهم به «قدرت طلبي و شهرت طلبي و منفعت طلبي» كرده و تصريح نمود كه برخي فعالان اپوزيسيون ماموران نفوذي جمهوري اسلامي هستند. گويانيوز اين را هم مورد تاكيد قرار داده كه ساختار تشكيلاتي گروه هاي اپوزيسيون، نوعا غيردموكراتيك است. اين رسانه وابسته به ضدانقلاب با انتقاد از موضع «علني» برخي گروه ها در دفاع از مداخله خارجي و تجزيه ايران نوشت: تجمع چنين احزاب و گروه هايي حتي اگر عملي و ممكن باشد نمي تواند كنگره ملي نام بگيرد چرا كه چنين نهادي برآمده از اراده ملي ايرانيان نيست و لاجرم فاقد مشروعيت ملي است.

 



لوموند: ايران بيشتر از كشورهاي غربي به قوانين بين الملل احترام مي گذارد(خبر ويژه)

يك روزنامه فرانسوي موضع ضد ايراني دولت ساركوزي را به چالش كشيد.
روزنامه لوموند با بيان اينكه در دولت فرانسه كينه عجيبي نسبت به ايران ديده مي شود، نوشت: ايران به مراتب كمتر از اسرائيل يا پاكستان هسته اي شده و به اندازه پاكستان و عربستان هم در معرض اتهام تروريسم قرار ندارد. ايران مثل پاكستان به واسطه پدر بمب هسته اي خود شبكه فروش تكنولوژي هسته اي ايجاد نكرده و همچنين با توجه به شكنندگي رژيم اسلام آباد ترس از اين كه مبادا روزي بمب هسته اي به دست گروه هاي تروريستي بيفتد، كاملاً بجاست، اما چنين هرج و مرجي در مورد تهران ديده نمي شود. با اين وجود آيا بايد باور كرد همان طور كه شيرين عبادي گفته ايران يك سندرم فرانكشاين است.
لوموند با انتقاد از موضع غرب مي نويسد: در سال 1953ميلادي، كودتاي برنامه ريزي شده اي توسط ايالات متحده آمريكا عليه دولت مصدق براي جلوگيري از ملي شدن نفت، باعث به وجود آمدن 25 سال ديكتاتوري يك قدرت پليسي سياسي، يعني ساواك شد. در آن زمان ايران از طريق برنامه فرانسوي اروديف، به يك نيروگاه هسته اي با قابليت هاي نظامي و غني سازي مرتبط بود. اين پروژه متوقف شد. به مدت 12 سال اختلاف شديدي بين فرانسه و ايران، به خاطر امتناع فرانسه از بازپرداخت پولي كه توسط شاه براي اين برنامه به اين كشور واريز شده بود، به وجود آمد.
لوموند با اشاره به حمايت جهان غرب از صدام در جريان جنگ تحميلي نوشت: عراق بعد از انقلاب 1979، كمك تمام كشورهاي غربي را در جنگ عليه ايران با خود داشت. چنين حمايت آشكاري كه نقض فصل 7 منشور سازمان ملل بود، باعث عصبانيت ايران شد، چرا كه ايران در تحريم بود، در حالي كه تمام تجهيزات مورد نياز جنگي به عراق ارسال مي شد. پايتخت هاي اروپايي در برابر اولين استفاده از سلاح هاي شيميايي توسط صدام حسين در سال 1982، در شبه جزيره فلوجه، سكوت كردند. صدها هزار ايراني كشته شده در طول اين جنگ، بر حافظه عمومي ايراني ها سنگيني مي كند.
اين روزنامه همچنين مي نويسد: در زمينه تروريسم، ايران مورد حملات تروريستي فراواني قرار گرفته است. براي مثال، در انفجار سال 1982 كه باعث كشته شدن نيمي از هيئت دولت و رئيس جمهوري اين كشور شد، برايش قابل فهم نيست كه چرا فرانسه، در پاريس خودش را به بمب گذاران نزديك و با پناهندگي مجاهدين خلق [ منافقين] كه اين عمليات را در ايران انجام داده بودند، موافقت مي كند.
لوموند داشتن برنامه هسته اي از سوي فرانسه را دليل منطقي براي اين موضوع دانست كه مشروعيت مخالفت با برنامه هسته اي ايران را نداشته باشد و سپس اضافه كرد: آيا اين روش خوبي است كه جمهوري اسلامي را كه از حمايت مردمش نسبت به برنامه هسته اي برخوردار است، متهم كنيم؟ آيا اين بهترين راه براي دستيابي به اجراي قطعنامه منع گسترش سلاح هاي هسته اي يا جلوگيري از خطر گسترش برنامه هسته اي در منطقه است؟
لوموند در ادامه مي نويسد: ايران، در صحنه بين المللي در مواجهه با ديگر بازيگران، از منطق قدرت استفاده مي كند و به ديگران هر روز نشان مي دهد كه تاكنون از همه بيشتر قوانين بين المللي را رعايت كرده است. احترام به حقوق بين المللي، بايد از سوي همه رعايت شود، اما ليست مثال هاي نقض حقوق بين الملل توسط دول غربي كه تهران آن را برجسته مي كند، فهرست بلندي است. اين ليست شامل آمريكا نيز مي شود. اين كشور تاكنون قطعنامه منع كامل آزمايش هاي هسته اي و پروتكل اتاوا مبني بر ممنوعيت استفاده از مين هاي ضدنفر را امضا نكرده است. آمريكا قطعنامه هاي ممنوعيت كاربرد سلاح هاي بيولوژيك را رعايت نمي كند. كنوانسيون رم در خصوص تأسيس دادگاه كيفري بين المللي را تصويب نمي كند. قطعنامه مربوط به ممنوعيت حمل سلاح هاي كوچك را امضاء نكرده، پيمان كيوتو را به رسميت نمي شناسد. اين كشور همچنين از اجراي كنوانسيون ژنو در گوانتانامو طفره رفته است.
روزنامه معروف فرانسوي مي افزايد: ايراني ها هيچ بهانه اي را نمي پذيرند. زماني كه لولا رئيس جمهور برزيل و اردوغان نخست وزير تركيه، سعي در ميانجيگري داشتند، مقامات كشورهاي غربي كه مسئول اين همه اشتباه هستند، اين راه حل را نپذيرفتند. آيا اين سكون، انتخاب خوبي بوده است؟ آيا فرانسه امكان لازم براي تأثيرگذاري در انتخاب هاي تهران را دارد؟ آيا فرانسه به يك سياست واقعي تر احتياج ندارد؟ امروز براي پيدا كردن راه حلي براي بحران هاي عراق و برون رفت از باتلاق افغانستان، غربي ها بايد با ايران، كه تنها عامل ژئوپليتيك براي ثبات در منطقه است، وارد مذاكره شوند. بايد به طور جدي اين فرصت را فراهم آوريم.

 



جوابيه دانشگاه مفيد و توضيح كيهان (خبر ويژه)

در پي خبر ويژه كيهان با عنوان «مفيد براي كي؟» كه انتقاد به مشي سؤال برانگيز مسئولان محترم دانشگاه مفيد در تعليق 7 نفر از دانشجويان انقلابي و ارزشي بود روابط عمومي اين دانشگاه جوابيه اي ارسال كرده است.
در اين جوابيه با اين ادعا كه دانشگاه مفيد، مفيد براي اسلام، جمهوري اسلامي ايران و آموزش عالي است در بيان علت تعليق دانشجويان ياد شده اعلام كرده است كه آنها اقدام به «تجمع غيرقانوني» نموده بودند و علاوه بر آن افزوده است:
«شايان ذكر است برخي از اين افراد علاوه بر ايجاد بلوا در برخي از جلسات مقامات جمهوري اسلامي در قم، در سال گذشته نيز در ايجاد اغتشاش و آتش زدن خوابگاه و پاشيدن گاز اشك آور به صورت يكي از دانشجويان دخالت داشتند كه به علت عدم سوء سابقه، تخلف آنان مورد عفو قرار گرفته بود. لازم به ذكر است كه هر دو مورد مذكور مطابق آيين نامه هاي انضباطي وزارت علوم تخلف و هم از نظر قانون مجازات اسلامي جرم محسوب مي گردد.»
در بخش ديگري از جوابيه آمده است: « دانشگاه مفيد با الهام از رهنمودهاي امام رضوان الله تعالي عليه به تمام احزاب و گروههاي موجود در كشور كه در چارچوب قانون اساسي و تمسك به انديشه هاي امام راحل (قدس سره الشريف) و يارانش به فعاليت سياسي مبادرت مي ورزند احترام گذاشته و اين تكثر را در كنار احترام به آزادي و انتخاب مردم ايران، تنها راه رسيدن به اهداف مبارك انقلاب اسلامي ايران مي داند.»
كيهان: هرچند مايه خرسندي است كه روابط عمومي دانشگاه مفيد در مقام پاسخگويي برآمده است اما آنچه كه تاسف بار است اينكه اين پاسخگويي به اتهام زدن منجر شده است!
اولا؛ اتهام تجمع غيرقانوني به دانشجويان انقلابي در حالي است كه بنابر مستندات موجود، حضور اين دانشجويان پس از سخنان آقاي مجيد انصاري (سخنران آن جلسه جنجالي و سياسي!) بوده و تنها جهت سؤال از عملكرد مسئولان دانشگاه در ايجاد محدوديت براي دلسوزان نظام و ايجاد فضا براي عناصر تابلودار فتنه صورت گرفته است.
ثانيا؛ بنابر گزارش هاي واصله به كيهان كه پيوست آن مستندات و شواهد متقن است (و در صورت ضرورت كيهان آنها را نيز منتشر خواهد كرد) ادعاهايي مبني بر ايجاد بلوا، اغتشاش، آتش زدن خوابگاه و پاشيدن گاز اشك آور و... هيچ ارتباطي نه به اين موضوع داشته و نه از سوي دانشجوياني صورت گرفته است كه با تعليق از تحصيل مواجه شده اند.
اين سؤال نيز به ميان مي آيد چرا مسئولان دانشگاه مفيد در مورد تجمع غيرقانوني در اين دانشگاه كه در تجمع 16 آذر صورت گرفت و شعارهاي ساختارشكن مطرح شد و با فتنه گران همراهي شد اقدامي نكردند و با قانون شكنان برخورد ننمودند؟
در جوابيه تصريح شده كه اين دانشگاه به احزابي كه در چارچوب قانون اساسي فعاليت مي كنند احترام مي گذارد، اكنون سؤال اين است كه آيا همراهي با احزاب و گروههايي كه در فتنه آمريكايي- صهيونيستي فعال بوده اند در چارچوب قانون اساسي است؟ آيا حمله به نهادهاي نظام جمهوري اسلامي در جلسه سخنراني مورد اشاره و اينكه به دانشجويان انقلابي و ولايي اجازه طرح سؤال داده نمي شود در راستاي همان تكثري است كه ادعا شده است؟!... و در اين باره گفتني هاي ديگري نيز هست كه در صورت لزوم به آن خواهيم پرداخت و در خاتمه بار ديگر تاكيد مي كنيم كه محروم كردن دانشجويان انقلابي و خط امامي، اقدامي غيرقانوني است و دستگاههاي ذيربط بايستي از آن جلوگيري كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14