(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 21 مهر 1390- شماره 20047

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در اجتماع بي نظير مردم كرمانشاه :
دنيا در پيچ تاريخي جهان به الگوي ايران چشم دوخته است
لطفاً سند بيستم مهركرمانشاه را ثبت كنيد !
چشم به راه سپيده
همايش عصاي سفيد در شمال شرق تهران
طلاسازان كشور داراي كد شناسايي مي شوند
در دانشگاه پيام نور لرستان دانشجوي مسيحي به دين اسلام روي آورد
احداث اردوگاه هاي 100هزار نفري تا پايان سال
حافظ و سعدي بي بديل و شهره آفاقند
سرلشكر جعفري: از تجربيات دفاع مقدس آنطور كه بايد بهره نگرفتيم
آيت الله مكارم شيرازي: جمعيت كشور بايد افزايش يابد
صيد ماهيان فلسدار استخواني در سواحل گيلان آغاز شد
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در اجتماع بي نظير مردم كرمانشاه :
دنيا در پيچ تاريخي جهان به الگوي ايران چشم دوخته است

حضرت آيت الله خامنه اي در اجتماع عظيم مردم كرمانشاه خاطر نشان كردند: جهان در يك مقطع حساس و تاريخي قرار گرفته است كه ملت ايران و همچنين ملتهاي مسلمان مي توانند نقش آفريني كنند و نظام اسلامي ايران مي تواند الگو بودن خود را اثبات كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در جمع پرشور هزاران نفر از مردم كرمانشاه در ورزشگاه آزادي اين شهر، در سخنان مهمي به تبيين نقش، جايگاه و حضور و عزم مردم در نظام جمهوري اسلامي بعنوان معيار اصلي و تأثيرگذاري استفاده از ظرفيت و تواناييهاي برجسته مردم براي مقابله با چالش هاي سخت و نرم و حركت شتابان در مسير پيشرفت علمي، اقتصادي، صنعتي و كشاورزي پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي گسترش و موفقيت تحولات و جنبش هاي گوناگون اجتماعي را، همواره وابسته به ارتباط و نزديكي آن جنبش با مردم دانستند و افزودند: در تاريخ معاصر ايران، دو تجربه مشروطيت و ملي شدن صنعت نفت وجود دارد كه نقش بي بديل «مردم» عامل مؤثر در موفقيت ابتدايي اين دو تجربه تاريخي بودند اما چون اين دو حركت، از مردم فاصله گرفتند، نهايت و سرانجام آنها، استبداد رضاخاني و كودتاي 28 مرداد شد.
ايشان خاطر نشان كردند: هيچ حادثه اي در تاريخ ايران همانند انقلاب اسلامي وجود ندارد كه «مردم» در پيروزي و ادامه آن نقش مستقيم و اساسي داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي مهمترين ويژگي انقلاب اسلامي را، تمام نشدن نقش مردم با پيروزي آن، ارزيابي كردند و افزودند: استمرار نقش و حضور مردم بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، از حكمت، تدبير و ژرف نگري امام بزرگوار (ره) بود كه ملت ايران را بدرستي شناخته و باور كرده بود و به تواناييها و عزم راسخ ملت ايران، ايمان داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي با مروري گذرا به تدابير امام خميني(ره) در فاصله كوتاهي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از جمله رأي گيري از مردم براي تعيين نوع نظام، براي تشكيل مجلس خبرگان قانون اساسي، تأييد قانون اساسي و انتخاب اولين رئيس جمهور، تأكيد كردند: در طول 32 سال گذشته همواره و بدون وقفه همه مسئولان نظام اسلامي اعم از رهبري، خبرگان رهبري، رئيس جمهور، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان شوراهاي اسلامي با رأي و نظر مردم برگزيده شده اند.
ايشان افزودند: در 32 سال گذشته، سلائق و ذائقه هاي مختلف سياسي نيز بر سر كار آمدند كه حتي برخي از آنها با اصول نظام زاويه داشتند، اما ظرفيت عظيم مردمي نظام اسلامي، بدون ناشكيبائي، از همه اين مسائل عبور كرد كه اصلي ترين علت آن، همان حضور و ايمان مردم و پايبندي مردم به نظام اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به آرمانهاي بلند نظام جمهوري اسلامي و مخالفت آن با نظام استكبار و بي عدالتي بين المللي و چالشهاي دشمنان براي اين نظام، خاطرنشان كردند، اگر چنين نظامي بخواهد بماند و به مسير حركت خود ادامه دهد، نيازمند نيرو و ظرفيت عظيم مردمي است كه با تدبير امام خميني(ره) از متن اسلام گرفته شد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند بر اساس اين تدبير و به پشتوانه ايمان، عزم و حضور مردم ، نظام جمهوري اسلامي ايران بر همه چالشهاي سخت و نرم فائق آمده است و به لطف خداوند، در آينده نيز بر هر چالشي پيروز خواهد شد.
رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود، برخي چالشهايي را كه نظام اسلامي توانسته با اتكاء به مردم بر آنها فائق بيايد، بيان كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به جنگ تحميلي 8 ساله بعنوان يكي از چالشهاي بزرگ در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، افزودند: دفاع مقدس را مردم اداره كردند و نظام اسلامي بواسطه ايمان، عشق و صفاي مردم، در اين جنگ نابرابر پيروز شد. ايشان تأكيد كردند: جا دارد كه آن حوادث ممتاز و زيباي دوران دفاع مقدس براي نسل جوان بازخواني شود.
رهبر انقلاب اسلامي، فشارها و تحريم هاي اقتصادي را كه از ابتداي پيروزي انقلاب از جانب دشمنان اعمال شد، يكي ديگر از چالش هاي پيش روي نظام اسلامي خواندند و افزودند: تحريم و فشار اقتصادي براي ملت ايران، مسئله جديدي نيست زيرا نظام اسلامي با صبر و بصيرت مردم بويژه جوانان توانسته است از همه اين محدوديتها بعنوان يك فرصت استفاده كند و در ميدانهاي نوآوري، و ابتكار به پيشرفتهاي بزرگي دست پيدا كند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به فتنه 18 تير سال 78 و فتنه سال 88 در تهران بعنوان يكي از چالش هاي پيچيده پيش روي نظام، خاطر نشان كردند: حضور مردم، اين دو فتنه را نيز به شكست كشاند بگونه اي كه پنج روز بعد از فتنه 18 تير، حركت عظيم 23 تير در سراسر كشور بوقوع پيوست و در فتنه 88 ، دو روز بعد از حوادث عاشورا، حركت عظيم و كم نظير مردم در 9 دي روي داد.
ايشان مسئله هسته اي را يكي ديگر از چالش هاي پيش روي نظام برشمردند كه مسئولان توانستند با اتكاء به پشتيباني و اقتدار مردمي، در مقابل تهديدهاي دشمنان ايستادگي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، پيشرفتهاي علمي و فناوري كشور را يكي از عرصه هاي بسيار مهم نقش آفريني مردم بويژه جوانان دانستند و افزودند: امروز در سراسر كشور بخصوص در مراكز علمي و حساس، جوانان ايراني، كارهاي بزرگي را از لحاظ علم و فناوري انجام مي دهند كه زمينه ساز اعتماد به نفس ملت ايران و همچنين رونق اقتصادي كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنان خود به دو نكته مهم اشاره كردند: 1ـ سياستگذاران غربي واقعيت نظام اسلامي ايران را كه همان نقش، حضور و بافت مردمي است، متوجه شوند. 2ـ مسئولان از ظرفيت هاي بزرگ و ابتكارات و حضور مردمي در همه عرصه ها استفاده كنند.
ايشان خطاب به سياستگذاران استكبار خاطرنشان كردند: ايران را با برخي كشورهاي ديگر اشتباه نگيريد، زيرا در ايران اسلامي اراده و عزم مردم نقش اصلي را دارد و مردم در انقلاب، صاحب سهم هستند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: بر همين اساس دنيا بداند، اگر مسئولي هم در كشور بخواهد، كج روي كند و حركت ديگري در قبال انقلاب اسلامي براه بياندازد، مردم او را حذف خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور گرم و پرشور امروز مردم كرمانشاه را نمونه اي از پشتيباني مردمي نظام اسلامي برشمردند و ضمن تشكر از اين حضور پرشكوه خاطر نشان كردند: من راضي به رنج و زحمت مردم در چنين استقبال هايي نيستم.
ايشان همچنين خطاب به مسئولان تأكيد كردند: نظام اسلامي در هر عرصه اي كه مسئولان با شناخت تواناييهاي مردم از آن بهره گرفته اند، موفق و پيروز بوده است اما در هر عرصه اي كه مسئولان نتوانسته اند زمينه حضور مردم را فراهم كنند، ناكامي هايي بروز كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مهم آن است كه مسئولان بتوانند در عرصه هاي مختلف با مهارت، دقت و ابتكار، مدل و فرمول حضور مردم را پيدا كنند.
ايشان با اشاره به نامگذاري دهه آينده بعنوان دهه پيشرفت و عدالت و تعيين سياستهاي كلان نظام در چارچوب سند چشم انداز 20 ساله، سياستهاي اصل 44 و سياستهاي برنامه پنج ساله كه با واقع نگري انجام شده است، خاطرنشان كردند: اگر زمينه حضور مردم براي تحقق اين هدفها تأمين شود، اين هدفها زودتر از زمان تعيين شده به نتيجه خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامي، ترسيم مدلهاي قابل فهم براي حضور مردم در عرصه هاي مختلف بويژه عرصه اقتصادي و توليد را از وظايف مسئولان برشمردند و تأكيد كردند: قواي مجريه، قضائيه و مقننه بايد زمينه حضور مردم را فراهم و از نيرو و نشاط مردم بويژه جوانان استفاده كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي اين نكته را هم به مسئولان گوشزد كردند كه هرگونه سازو كار براي حضور مردم در عرصه هاي اقتصادي و توليدي بايد شفاف باشد.
ايشان، مسئولان را به قدرشناسي مردم و نيت خدمتگزاري خالصانه توصيه كردند و در خصوص توقعات مردم از مسئولان افزودند: تعامل و همكاري و وحدت مسئولان بويژه در رده هاي بالا، تمركز بر اولويت هاي كشور و پرهيز از مسائل فرعي و حاشيه اي، كار و تلاش بي وقفه، صداقت، عمل به وعده ها، دوري از مناقشات، امانت و پاكدستي، برخورد با متخلف خائن ،حل مسئله اشتغال ، تقويت توليد ،كشاورزي و صنعت از مطالبات اصلي مردم هستند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر در جايي مسئولان نتوانند كاري را انجام دهند و صادقانه به مردم بگويند، مردم حرفي ندارند اما مشكل و ناراحتي مردم در مواقعي است كه در برخورد با متخلف و پيگيري عدالت كوتاهي مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اهميت مبارزه قاطعانه و مدبرانه با فساد مالي و اداري خاطر نشان كردند: خوشبختانه در قضيه فساد بانكي اخير، مسئولان سه قوه با يكديگر همكاري خوبي دارند و اين قضيه بايد تا رسيدن به نتيجه ادامه يابد و متخلف، هر كه باشد با آن برخورد شود تا درس عبرتي براي ديگران شود.
رهبر انقلاب اسلامي، پيشگيري را اولويت اصلي مبارزه با فساد خواندند و خاطر نشان كردند: اگر به هر دليلي، فساد بدليل كوتاهي در پيشگيري محقق شد، در اين شرايط، پيگيري مقابله با فساد، نبايد مورد غفلت قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي رعايت فرهنگ اسلامي و حفظ ارزشهاي انقلاب را از جمله توقعات مهم عموم مردم برشمردند و تأكيد كردند: بسياري از مردم توقع دارند كه ظواهر اسلامي و فرهنگ اسلامي در جامعه رعايت شود و مسئولان بايد اين موضوع را مورد توجه جدي قرار دهند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه در اسفند ماه برگزار خواهد شد، انتخابات را مظهر حضور مردم و دميده شدن روح تازه در كالبد كشور دانستند و افزودند: انتخابات در همه دوره ها براي مردم، كشور و نظام يك دستاورد بزرگ بوده است و به همين دليل دشمن همواره تلاش كرده است كه يا انتخابات برگزار نشود و يا انتخابات كمرنگ باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي بعنوان محور اصلي تصميم گيريهاي كشور ، خاطر نشان كردند : در انتخابات دو موضوع مهم بايد مورد توجه قرار گيرد : 1- حضور وسيع و گسترده مردم 2- قانونگرايي و احترام به راي مردم.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري قضاياي فتنه سال 88 افزودند: گناه اصلي آتش افروزان فتنه 88 ، تمكين نكردن به قانون و رأي مردم بود.
حضرت ايت الله خامنه اي تأكيد كردند، اگر بعد از انتخابات هم، اعتراضي وجود داشته باشد، مسير قانوني آن مشخص است.
ايشان انتخاب نماينده را هم موضوعي مهم خواندند و افزودند: بايد نماينده اي انتخاب شود كه دلسوز، مؤمن، علاقه مند، و غير مرتبط به كانونهاي ثروت و قدرت باشد و بر اساس وجدان، دين و وظايف انقلابي عمل كند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين به تحولات اخير منطقه و جنبش «وال استريت» در آمريكا اشاره كردند و افزودند: نمود اصلي حركتهاي اخير در مصر، تونس، ليبي، بحرين، يمن، و ديگر مناطق، شكست سياستهاي آمريكا در منطقه است.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: البته آمريكائيها تلاش زيادي دارند تا بر تحولات منطقه مسلط شوند اما ملتها، بيدار شده اند و سياستهاي استكبار به نتيجه نخواهد رسيد.
ايشان به مسئوليت مهم مردم ايران در قبال تحولات منطقه اشاره كردند و افزودند: ملت ايران بعنوان الگوي حركتهاي اخير منطقه تأثير زيادي در جهت گيري اين حركت ها دارد و پيشرفت، امنيت، مشاركت عمومي، اعتماد به نفس ملي و وحدت ملي ايران، قطعاً تأثير مثبت و پيشبرنده خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به جنبش «وال استريت» در آمريكا، آن را مسئله مهمي خواندند و افزودند: اگر چه مقامات آمريكايي در ابتدا تلاش كردند تا اين حركت اعتراضي را كوچك نشان دهند اما اكنون مجبور به اعتراف شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سكوت چند هفته اي رسانه ها و مقامات آمريكايي در قبال جنبش اعتراضي «وال استريت» خاطر نشان كردند: مدعيان آزادي بيان بعد از آنكه مجبور به اعتراف به اين حركت اعتراضي شدند، با آن به شدت برخورد كردند و چهره واقعي آزادي بيان، حمايت از حقوق بشر و حمايت از آزادي اجتماعات در نظام سرمايه داري و ليبرال دموكراسي را نشان دادند.
ايشان با اشاره به دست نوشته هاي چندين هزار معترض در آمريكا كه خود را نود و نه درصد و اكثريت ملت آمريكا معرفي مي كنند ، افزودند : مردم آمريكا در واقع به حاكميت اقليت يك درصدي بر اكثريت نود و نه درصدي معترض هستند كه ماليات و پول مردم آمريكا را هزينه براه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمايت از رژيم صهيونيستي ميكنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: ممكن است حكومت آمريكا با شدت عمل، اين جنبش اعتراضي را سركوب كند اما نمي تواند ريشه هاي آن را از بين ببرد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: ريشه هاي اين حركت در آينده آن چنان گسترش خواهد يافت كه نظام سرمايه داري آمريكا و غرب را زمين خواهد زد.
ايشان شدت عمل در برخورد با معترضان در انگليس را نيز نمونه ديگري از عملكرد مدعيان حمايت از حقوق بشر و آزادي بيان دانستند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه واقعيت هاي امروز نظام سرمايه داري، درس عبرت براي كساني است كه خواستار عمل به روشهاي نظام سرمايه داري غرب هستند، افزودند: نظام سرمايه داري در بن بست كامل قرار گرفته و بحران غرب بطور كامل شروع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان كردند: جهان در يك مقطع حساس و تاريخي قرار گرفته است كه ملت ايران و همچنين ملتهاي مسلمان مي توانند نقش آفريني كنند و نظام اسلامي ايران مي تواند الگو بودن خود را اثبات كند.
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود ، استان كرمانشاه را از لحاظ جايگاه انساني، طبيعي و جغرافيايي يكي از استانهاي ممتاز كشور برشمردند و با اشاره به ويژگيهاي جوانمردي، سلحشوري، وفاداري و صفات نيك پهلواني مردم كرمانشاه، افزودند: زندگي همراه با همدلي و مداراي اقوام، مذاهب و گويش هاي مختلف در استان كرمانشاه يكي از ويژگي هاي برجسته مردم اين استان است.
رهبر انقلاب با اشاره به نقش ممتاز و ايستادگي مردم كرمانشاه در دوران دفاع مقدس و همچنين وجود شخصيت هاي ارزشمند ديني، علمي، ادبي و هنري و ورزشي در استان كرمانشاه، نقش زنان اين استان را نيز برجسته خواندند و تأكيد كردند: در هيچ استان و شهري در ايران بغير از يك نمونه ، تعداد زنان شهيده و جانبازان زن به تعداد استان كرمانشاه نيست.
حضرت آيت الله خامنه اي شرايط طبيعي، آبهاي فراوان سطحي، زمين هاي مستعد كشاورزي، قابليت هاي گردشگري و نزديكي با مراكز مهم اقتصادي كشور را از ديگر ويژگي هاي استان كرمانشاه برشمردند و خاطر نشان كردند: با وجود همه اين امتيازات و ويژگيها، مشكلات متعددي در استان كرمانشاه وجود دارد كه در رأس همه آنها موضوع اشتغال است.
ايشان تأكيد كردند مسئولان بايد همه همت و تلاش خود را براي برطرف كردن مشكلات استان كرمانشاه بكار گيرند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي حجت الاسلام و المسلمين علماء نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه به حضرت آيت الله خامنه اي خير مقدم گفت.

 



بي سابقه ترين استقبال در تاريخ شهر
لطفاً سند بيستم مهركرمانشاه را ثبت كنيد !

سرويس شهرستان ها -
رهبر فرزانه انقلاب در ميان استقبال پرشور و گسترده مردم استان كرمانشاه و برخي مشتاقان ميهمان از استان هاي همجوار صبح ديروز در يك سفر ده روزه وارد كرمانشاه شد و در ورزشگاه آزادي به ايراد سخن پرداخت.
به گزارش خبرگزاري ها صبح چهارشنبه 20 مهرماه چشم هاي منتظر مردم شيفته ولايت كرمانشاه در مسير ميدان آزادي اين شهر به نور ولايت منور شد و مردم در ميان فوج فوج جمعيت كه هر لحظه بر تعداد آنان افزوده مي شد چون نگيني خورشيد انقلاب را در ميان گرفتند.
انبوه جمعيت ارادتمند به ولايت در استان و شهر كرمانشاه به ويژه خيابان هاي ورودي و خروجي ميدان آزادي تا ورزشگاه آزادي كرمانشاه به حدي بود كه خودروي حامل رهبر معظم انقلاب چندين بار به طور كامل از حركت ايستاد و مردم شيفته و دلداده رهبر انقلاب از فرصت به وجود آمده استفاده كرده و ارادت خود را به ولي فقيه زمان با اشك در چشم و بغض در گلو و با شور و شوقي وصف ناپذير نشان دادند. گزارش ها حاكي است استقبال كم نظير و بي سابقه مردم ولايتمدار و انقلابي كرمانشاه از رهبر معظم انقلاب از چنان شكوه و عظمتي برخوردار بود كه در تاريخ ايران اسلامي به عنوان سند افتخاري براي نسل هاي آينده اين ديار محسوب مي شود و با اين استقبال افتخاري بر افتخارات مردم كرمانشاه افزوده شد.
برنامه هاي سفر ده روزه
رهبر انقلاب در كرمانشاه
به گزارش ايرنا رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر 10 روزه به استان كرمانشاه، با سفر به شهرهاي مختلف استان كرمانشاه با قشرهاي مختلف مردم از جمله علما و روحانيان، دانشگاهيان، نظاميان، فرهنگيان، نخبگان، بسيجيان و مديران استان ديدار خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين قرار است با سفر به شهرهاي استان كرمانشاه از جمله گيلانغرب، پاوه و كنگاور با مردم اين شهرها ديدار كنند كه بدون ترديد با يادآوري خاطرات دوران دفاع مقدس، رشادت ها و جانفشاني ها در آن دوران همراه خواهد بود.
نماز شكر و كاروان هاي شادي
به گزارش ايرنا مردم كرمانشاه سه شنبه شب به شكرانه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين استان نماز شكر خواندند و نداي «الله اكبر» سر دادند و از خداوند به خاطر وجود نعمت ولايت سپاسگزاري كردند.
همچنين بنابر اين گزارش اكثر رانندگان كرمانشاهي در حالي كه تصاوير رهبر معظم انقلاب را به خودروهاي خود نصب كردند با به حركت درآوردن برف پاك كن ها و بوق زدن هاي ممتد از سفر قريب الوقوع رهبر معظم انقلاب به استان ابراز شادماني كردند.
تعداد زيادي از موتورسواران نيز در حالي كه تصاويري از ولي امر مسلمين را در دست داشته و يا بر سينه خود الصاق كرده بودند، خيابان هاي اصلي شهر و مسير استقبال از رهبر معظم انقلاب را با شادماني و شور و شعف خاصي طي كردند.
گردانندگان ايستگاه هاي صلواتي مردمي نيز كه اكثر آنها را جوانان و نوجوانان تشكيل مي دهند، همچنان در سطح شهر با توزيع شربت و شيريني از شهروندان كرمانشاهي پذيرايي مي كنند.
عشاير و روستاييان كرمانشاه هم با برپا كردن سياه چادرهايي در سطح شهر با توزيع شيريني هاي محلي و لبنيات از مردم كرمانشاه پذيرايي مي كنند.
زنان كرمانشاهي نيز امروز در محلات خود با پخت شيريني هاي محلي مانند «بژي» و توزيع آن در بين مردم اين چنين ارادت خود را به حضرت آيت الله خامنه اي ابراز كردند.
نواخته شدن زنگ استقبال
از رهبر انقلاب
دانش آموزان مقطع راهنمايي و متوسطه شهر كرمانشاه با حضور در مدارس، بعد از نواخته شدن زنگ استقبال، با سر دادن تكبير و صلوات و شكرگزاري در كنار معلمان، مديران و مربيان خود راهي مراسم استقبال از رهبري شدند تا به خيل جمعيت استقبال كننده از ولي امر مسلمين بپيوندند.
بنابراين گزارش مسابقه دل نوشته هاي دانش آموزان به رهبر انقلاب، برگزاري مسابقات نقاشي و انشا و پخش سرودهاي انقلابي از جمله برنامه هاي ديگر مدارس استان كرمانشاه همزمان با سفر رهبر انقلاب به استان كرمانشاه است.
دو پايگاه صلواتي نيز در سطح آموزش و پرورش كرمانشاه داير شده است.
اعزام كاروان هاي مردمي از شهرهاي مختلف به مركز استان
به گزارش خبرگزاري ها كاروان هاي مردمي براي استقبال از رهبرمعظم انقلاب به صورت پياده و با خودروهاي شخصي و عمومي از شهرستان هاي مختلف استان به مركز استان سفر كردند. در اين ميان برخي شهرستان ها از جمله شهرستان قصرشيرين با تشكيل ستاد استقبال مردمي امكانات لازم خودرويي براي انتقال مشتاقان ديدار با رهبرمعظم انقلاب را فراهم كردند.
پياده روي مردم صحنه، روستائيان شهرستان هاي سرپل ذهاب و گيلانغرب از جمله مواردي است كه در گزارش ها به آن اشاره شده است.
دانشجويان كرمانشاهي با سربند «يا خامنه اي» و گونه هاي اشك آلود
به گزارش فارس حضور باشكوه جوانان دانشجو در كنار اقشار مختلف مردم از جلوه هاي ويژه مراسم استقبال از رهبرمعظم انقلاب در كرمانشاه بود.
بنابراين گزارش دانشجويان دانشگاه هاي استان كرمانشاه از سه شنبه شب با حضور در ميدان آزادي شهر كرمانشاه با نصب پلاكاردها و تصاوير متفاوت شور و اشتياق خود از حضور ايشان در اين استان را اعلام كردند.
تعداد زيادي از اين دانشجويان نماز صبح خود را در خيابان هاي اطراف و در ميدان آزادي اقامه كرده و با در دست داشتن تصاوير زيادي از رهبرمعظم انقلاب به صفوف فشرده استقبال از خورشيد انقلاب پيوستند.
جانبازي در حلقه جانبازان
به گزارش فارس 18 هزار جانباز استان كرمانشاه كه رهبرانقلاب را بيش از هر كس ديگر به خود نزديكتر مي دانند گويي ايشان را تنها كسي مي پندارند كه سخن از دل مجروح آنها مي گويد.
اين جانبازان شباهت قامت رنجور خود با جسم مجروح رهبرشان را پلي براي ارتباط قلب هايشان با مولاي خود قرار داده اند گويي كه سال ها درد، رنج و جراحت حاصل از جنگ با درد تن فرسايي كه از فراق حاصل شده بود همه را با قدوم يار خويش به دست تاريخ سپرده اند و عنان و اختيار چشم هاي پر از اشك خود را يكجا به دل شوريده شان سپرده بودند.
كودكاني كه بر دوش پدران خود با افتخار و غروري پاك بر ديگران فخرفروشي مي كنند. آناني كه شايد هنوز هم در باورشان نمي گنجد اين همان آقايي است كه در كتاب هاي درسي كنار تصوير امام خميني بر تمثال مباركش بوسه مي زدند و الفباي درس زندگي و ولايت دوستي خود را نزد پدر و مادرشان پس مي دادند.
در ميان سيل مشتاقان رهبرمعظم انقلاب فرزندان جانباز خود حال و هواي ديگري دارند. در اين ميان دختر بچه اي بر دوش پدر با دستي چنگ در موهاي او انداخته و دست ديگرش خودروي حامل حضرت آيت الله خامنه اي را نشانه رفته و نگاهي به خودرو مي كند و با نگاه ديگرش تمام سعي اش اين است تا ذوق و شوق وصف ناپذير خود را به پدر بفهماند پدر اما متفاوت از دخترش است او نگاه ژرف خود را به 24 سال پيش برده است روزهايي كه كرمانشاه وحشت آماج گلوله و موشك را با حضور مقام معظم رهبري در شهرشان فراموش كرده بود اين بار اما شور ولايت بود كه گام هاي او را به دنبال دلش كشانده است.
اما غريبه اي كه گوشه اي از آداب و فرهنگ كرمانشاه و ديار كردنشينان را لمس كرده باشد يقينا با طريقه نمايش اوج احساسات مردمان كرد آشناست.
عده اي جوان دست در دست هم حلقه شادي تشكيل داده اند و تمام احساس و هيجان خود از وصال يار را هماهنگ با موسيقي سنتي و كردي به اطرافيان بيان مي دارند.
در اين ميان ماموران انتظامي و امنيتي كه در طرفين مسير مستقر شده اند و تنها وجه تمايزشان با ديگر مشتاقان سفر رهبر پوشش آنها بود ترجمان نگاهشان حسرتي را بيان مي داشت از اينكه نمي توانند چون مردم عادي به ديدار رهبرشان بشتابند و آرزوي ديرينه خود را محقق شده ببينند.
كاهش اختلافات قومي از ثمرات سفر رهبر انقلاب به كرمانشاه
به گزارش مهر رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: پايين آمدن اختلافات قومي و قبيله اي و همچنين اختلافات ميان شيعه و سني مي تواند از ثمرات سفر رهبر معظم انقلاب به كرمانشاه باشد.
بنابراين گزارش آيت الله محمد يزدي از جمله مبارزان انقلابي بود كه توسط رژيم پهلوي دستگير و به كرمانشاه تبعيد شده بود. وي در بيان قسمتي از خاطرات حضور خود در كرمانشاه اظهار داشت: آن مدتي كه من در كرمانشاه بودم، مردم آن جا را بسيار پرمهر و پرمحبت ديدم. به نظر بنده كرمانشاهي ها به شرايط زماني توجه داشته و دارند. آن زمان هم به واسطه خدمات شهيد محراب مرحوم آيت الله اشرفي اصفهاني انقلابي بودند. البته من قبل از اين هم يكي دو بار به دعوت مرحوم اصفهاني به كرمانشاه رفته بودم و در مسجد ايشان منبر رفته بودم و بازداشت هم شده بودم و لذا شناخت خوبي نسبت به آن جا داشتم.
آيت الله يزدي همچنين با اشاره به استقبال باشكوه مردم كرمانشاه از رهبر معظم انقلاب گفت: استقبال مردم و حضور آنان در سخنراني هاي رهبر انقلاب از جمله موارد مشهودي است كه بيانگر رابطه عميق مردم و رهبري است و اين موضوعي است كه ضدانقلاب به چشم خود خواهد ديد.
راه اندازي سايت جامع اطلاع رساني سفر رهبري
به كرمانشاه
به گزارش فارس همزمان با سفر ده روزه رهبر انقلاب به كرمانشاه سايت اطلاع رساني اين سفر با عنوان «سيدعلي» با پيام رئيس سازمان بسيج مستضعفين شروع به كار كرد.
اين سايت كه با آدرس wwwsayyedalicom قابل دسترسي است توسط بسيج سايبري استان كرمانشاه راه اندازي شده و داراي بخش هاي متنوعي درباره سفر رهبري به اين استان است.
سايت «سيدعلي» علاوه بر اخبار مربوط به سفر حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به استان كرمانشاه، داراي بخش مسابقه بزرگ وبلاگ نويسي در قالب يادداشت و تحليل، دل نوشته و شعر، قطعه ادبي، گزارش، حاشيه نويسي، طراحي پوستر، عكس، پيامك و كليپ هاي صوتي و تصويري است.
مخاطبان مي توانند با ارسال آثار و توليدات خود از 02 مهر تا 5 آبان در اين مسابقه شركت كنند.
سايت «سيدعلي» 42 جايزه براي برگزيدگان در اين مسابقه تدارك ديده كه به 8 نفر اول كمك هزينه سفر «هوايي» به كربلا، 8 نفر دوم كمك هزينه سفر «زميني» به كربلا و براي 8 نفر سوم نيز لپ تاپ درنظر گرفته است.
در پيام سرتيپ نقدي آمده است: دلاوري هاي مردم كرمانشاه اگر روزي به نشر تبديل شود خود مي تواند تاريخي باشد كه حقيقت انقلاب اسلامي را به دنيا مخابره كند.
بازديد از موزه هاي كرمانشاه رايگان است
به گزارش ايسنا مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمانشاه، گفت: به يمن حضور رهبر فرزانه انقلاب در استان، بازديد از كليه موزه ها و محوطه هاي تاريخي كرمانشاه رايگان است.
جليل رحيمي در اين باره اظهار داشت: بازديد از كليه موزه ها و محوطه هاي تاريخي باستاني استان از ساعت 51 چهارشنبه (بيستم مهر) تا جمعه شب (22مهر) رايگان است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

تالار آيينه
و خورشيدرا چشم تو خانه شد
نگاهت غزلخوان ميخانه شد
تو آبي تر از آسماني هنوز
براي تن خسته، جاني هنوز
نفس هاي تو سبز و روحاني است
دلت مثل آيينه نوراني است
من و آرزوي زيارت كجا؟
تمناي من تا اجابت كجا؟
نشان تجلي ايمان شدي
بر اين خاك تفتيده باران شدي
تو را مي شناسد دل ساده ام
به راه تو بر خاك افتاده ام
من از نسل پروانه ها نيستم
هلا آسماني بگو كيستم؟
شبي سرد بر خاك من جاري است
و گندم فريبي كه تكراري است
تو مي آيي و شب سحر مي شود
نگاهم به شوق تو، تر مي شود
از اين شب، به فردا پناهم بده
به تالار آيينه راهم بده
كه تالار آيينه چشمان توست
دلم تا قيامت غزلخوان توست
تويي حجت سبز اين انتظار
تويي يادگار رسول بهار
بگو اي بلنداي شعر و شعور
كجا مي دمد نور سبز ظهور
انيس حاجي پور

واي بر من
من و از تو جدايي؟ واي بر من!
تو و بي اعتنايي؟ واي بر من!
به وقت مرگ و در قبر و قيامت
سراغم گر نيايي، واي بر من!
¤¤¤
نيامد، رفتم
پائيز شد فصل بهاري كه به من دادند
طي شد تمام روزگاري كه به من دادند
خورشيد پيشم هست اما من نمي بينم
نفرين به اين چشمان تاري كه به من دادند
يعقوب نابيناي راه يوسفم كرده
اين گريه بي اختياري كه به من دادند
از بس نيامد كه زمان رفتنم آمد
اينگونه سر شد انتظاري كه به من دادند
پايان كار «من» به وصل «او» نينجاميد
آخر چه شد قول و قراري كه به من دادند
اي جاده ها! اي جمعه ها، اي مردم دنيا
كو وعده آن تك سواري كه به من دادند
من آرزوي ديدنش را مي برم- شايد...
... گاهي بيايد تا مزاري كه به من دادند
علي اكبر لطيفيان

 



در آستانه روز جهاني نابينايان برگزار مي شود
همايش عصاي سفيد در شمال شرق تهران

معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 3 از برگزاري همايش عصاي سفيد همزمان با فرا رسيدن روز جهاني عصاي سفيد، در فرهنگسراي ارسباران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 3، محسن پيرهادي با اعلام اين خبر گفت: همايش نابينايان و كم بينايان تهران با شعار كنترل ديابت، پيشگيري از نابينايي روز دوشنبه 25مهرماه از ساعت 14 الي 16 در سالن همايش هاي فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه نابينايان و كم بينايان منطقه 3 در فعاليت هاي اجتماعي حضور گسترده دارند ادامه داد: قرائت قرآن توسط يكي از حافظان نابينا، اجراي تواشيح و سرود توسط گروه نابينايان، اجراي مسابقه و اهداي هديه به برگزيدگان، برخي از برنامه هاي اين جشن است.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه مشكلات چشمي بيماران ديابتي تا زماني كه پيشرفت نكرده باشد علايم خاصي از خود نشان نمي دهد تشخيص، پيشگيري و درمان به موقع آن در بيماران ديابتي ضروري است و هر بيمار ديابتي به منظور تشخيص به موقع بيماري چشم و پيشگيري از اين نابينايي ديابتي بايد حداقل سالي يك بار براي انجام معاينات شبكيه چشم (رتينو پاتي) به چشم پزشكي مراجعه كند.

 



طلاسازان كشور داراي كد شناسايي مي شوند

كرج-خبرنگاركيهان:
در اجراي طرح استانداردسازي مصنوعات طلا، واحدهاي توليدي و طلاسازان كشور كد شناسايي دريافت مي كنند.
سرپرست اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: اخيراً برخي افراد سودجو با ضرب سكه هاي تقلبي، آن را به نام واحدهاي معتبر عرضه سكه، بسته بندي و عرضه مي كنند كه به همين منظور براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده و بهبود فرآيند كيفيت توليد، واحدهاي توليدي طلا در كشور كد شناسايي دريافت مي كنند.
علي سعادتي تصريح كرد: كدهاي شناسايي پس از ساخت مصنوعات طلا به روي طلاهاي توليد شده حك و قابل پي گيري و شناسايي است.
وي از ممنوعيت ورود طلاهاي خارجي به كشور خبر داد و گفت: در اين راستا در استان البرز 4 مورد توقيف در خصوص توزيع طلاي خارجي گزارش شده است.

 



در دانشگاه پيام نور لرستان دانشجوي مسيحي به دين اسلام روي آورد

مدير فرهنگي دانشگاه پيام نور لرستان گفت: يك دانشجوي مسيحي دانشگاه پيام نور لرستان به دين اسلام روي آورد.
يزدان سهرابي ديروز در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: اين دانشجوي مسيحي كه آرماناك پتروسيان نام دارد ديروز در حضور حجت الاسلام سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان، رئيس دانشگاه پيام نور لرستان و شهرستان خرم آباد و جمعي از مسئولان لرستان در بيت نماينده ولي فقيه در لرستان شهادتين را بر لب جاري ساخت و به دين مبين اسلام روي آورد.
مدير فرهنگي دانشگاه پيام نور لرستان گفت: اين دانشجو در رشته روانشناسي دانشگاه پيام نور خرم آباد مشغول به تحصيل است و همچنين داراي ليسانس موسيقي از دانشگاه تهران است.
سهرابي يادآور شد: بنا به اظهارات اين دانشجو پدر و مادر وي تبعه ارمنستان و هم اكنون ساكن تبريز هستند.
وي افزود: اين دانشجو امسال نخستين سالي است كه به عنوان دانشجو در دانشگاه پيام نور خرم آباد مشغول به تحصيل است.
مدير فرهنگي دانشگاه پيام نور لرستان گفت: در ادامه اين مراسم حجت الاسلام سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان از رئيس دانشگاه پيام نور لرستان و خرم آباد تقدير و تشكر كرد.

 



قاليباف در مانور بزرگ مقابله با بلاياي طبيعي اعلام كرد
احداث اردوگاه هاي 100هزار نفري تا پايان سال

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پيشگيري و مقابله با مخاطرات زلزله گفت: اردوگاه هاي مختلفي در شهر تهران به ويژه پارك چيتگر و سرخه حصار ايجاد شده و تا پايان سال اردوگاه هاي ديگري با ظرفيت 100 هزار نفر به بهره برداري مي رسد.
به گزارش «تهران سما» دكتر محمدباقر قاليباف صبح ديروز همزمان با روز ملي مقابله با اثرات بلاياي طبيعي و در حاشيه مانور بزرگ گروه هاي داوطلب واكنش اضطراري محله «دواميان» كه در استاديوم 12 هزار نفري آزادي برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: موضوع حوادث و بلاياي طبيعي مهم ترين دغدغه امروز همه انسان ها است و در شهرداري تهران نيز وظيفه داريم تا در اين خصوص اقدامات جدي انجام دهيم؛ چرا كه شهر و كشور ما جزو مناطق زلزله خيز است و همه ما بايد بلاياي طبيعي را جزئي از زندگي خود محسوب كرده و براي آن برنامه ريزي كنيم.
وي با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: شهرداري تهران در اين زمينه سوله هاي بحران را در همه نواحي ايجاد و تجهيزات لازم را در آن ها پيش بيني كرده است و آموزشهاي لازم به مردم نيز در حال انجام است.
وي با اشاره به اين كه گروه هاي دوام در همه محلات شكل مي گيرند، افزود: در مرحله اول گروه هايي 55 نفره شكل خواهد گرفت و در محلات جداي از سوله هاي بحران، كانكس هايي براي استقرار امكانات پيش بيني شده و اقدامات آموزشي نيز دائما در حال اجرا است.
شهردار تهران تصريح كرد: اين اقدامات هم اكنون در 300 محله انجام شده است و تا پايان سال در ساير محلات نيز تكميل خواهد شد و هم چنين هماهنگي منسجمي نيز ميان دستگاه ها و سازمان ها نسبت به قبل ايجاد شده است.
قاليباف با بيان اقدامات انجام شده در خصوص مقاوم سازي بافت هاي فرسوده نيز گفت: در بافت هاي فرسوده نظارت بر ساخت و سازها با جديت در حال انجام است و رشد نوسازي در بافت فرسوده نسبت به 2 تا 3 سال قبل بيش از 4 برابر شده است.
شهردار تهران تصريح كرد: حذف عوارض در بافت هاي فرسوده كه 3 هزار هكتار شهر تهران را در بر مي گيرد، از اقدامات خوب انجام شده است و يكي از دلايل رونق ساخت و ساز در اين بافت ها به شمار مي آيد.
قاليباف ادامه داد: در حوزه آتش نشاني نيز ايستگاه هاي آتش نشاني از 70 ايستگاه به بيش از100 ايستگاه رسيده و تجهيزات آن نيز در حال تكميل است و دائم به روز مي شود و در مجموع آمادگي نسبي در اين زمينه ايجاد شده است.
شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پيشگيري در مقابل زلزله گفت: اردوگاه هاي مختلفي در شهر تهران و به ويژه در پارك چيتگر و سرخه حصار ايجاد شده و تا پايان سال اردوگاه هايي با ظرفيت 100 هزار نفر آماده بهره برداري مي شود تا مانورهاي زلزله نيز در آنجا انجام شود.
قاليباف در ادامه با اشاره به همكاري ساير سازمان ها با شهرداري در اين خصوص گفت: بحث زلزله موضوع فرابخشي است كه همه دستگاه ها بايد در آن هماهنگ باشند. هرچند هماهنگي خوبي ايجاد شده است اما اين هماهنگي خوب بايد بين مردم و دستگاه هاي دولتي نيز به وجود آيد.
وي تصريح كرد: اين كه امروز شاهد برگزاري چنين مراسمي با گروه هاي داوطلب هستيم نشان دهنده آن است كه اين اقدامات به صورت شكلي نيست و براي آن برنامه ريزي شده و فرهنگ سازي در حال انجام است و مردم ما اين موضوع را جزو زندگي خود مي دانند.
شهردار تهران با تاكيد بر اينكه وضعيت امروز نسبت به 10 سال قبل بهتر شده است، افزود: ما گاهي درباره زلزله طوري حرف مي زنيم كه در مردم اضطراب ايجاد مي شود اما نبايد اين طور باشد و مردم بايد به موضوع زلزله توجه جدي داشته باشند.
قاليباف افزود: ستاد بحران نيز نسبت به گذشته فعال تر شده است و اقدامات انجام شده از ساختمان ستاد گرفته تا سوله هاي بحران و گروه هاي دوام نشان دهنده فعاليت هاي خوبي است.

 



حافظ و سعدي بي بديل و شهره آفاقند

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: شعر حافظ كه در نزد مردم جايگاه دارد و كنار قرآن در خانه ها جا دارد، نشانگر الهي بودن اين شاعر است.
به گزارش ايسنا، سيدمحمد حسيني شامگاه سه شنبه در آيين گراميداشت حافظ در محل آرامگاه اين شاعر، افزود: ديوان حافظ پس از قرآن، پرفروش ترين كتاب است.
او ادامه داد: مردم تصور مي كنند و عقيده دارند كه خدا از زبان لسان الغيب با آنان صحبت مي كند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش گفت: تاثير فرهنگ و هنر ايران بر كساني كه به كشور ما مي آيند، آرامش و احساس خوبي است.
حسيني افزود: در همايش «شاعران ايران و جهان» كه با حضور شاعران ايراني و خارجي در ايران برگزار شد، شاعران خارجي به تعريف و تمجيد از فرهنگ ايران پرداختند.
او ادامه داد: يك خانم شاعر قرقيزستاني تحت تاثير فرهنگ ايران، حجاب را برگزيد، در حالي كه اين شاعر و شاعران ديگر خارجي پيش از آن تحت تاثير تبليغات سوء و مغرضانه بودند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:: غير از حافظ و سعدي كه بي بديل و شهره آفاق هستند، به ديگر شاعران هم توجه خاصي شده و هر سال برنامه هاي خوبي براي شاعراني مثل عطار و مولوي داشته ايم.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز كه سه شنبه شب به شيراز سفر كرده بود، پس از شركت در آيين گراميداشت يادروز حافظ، اوايل بامداد روز چهارشنبه به تهران بازگشت.

 



سرلشكر جعفري: از تجربيات دفاع مقدس آنطور كه بايد بهره نگرفتيم

فرمانده كل سپاه گفت: بعد از جنگ به جاي استفاده صحيح از تجربيات دفاع مقدس به سراغ علومي رفتيم كه در صحنه هاي دفاع مقدس عدم كارايي آن به اثبات رسيد و اين غفلتي بزرگ بود كه جبران آن سالها طول كشيد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش سراسري دانش و پژوهش سپاه كه با حضور جمعي از فرماندهان و صاحب نظران حوزه پژوهش برگزار شد، به تاكيد مقام معظم رهبري بر موضوع دانش و پژوهش اشاره كرد و گفت: پيشرفت كشور بدون حركت در مسير دانش و پژوهش و دسترسي به قله هاي پيشرفت امكان ندارد و اين تدبير مبناي حركت سپاه و اهميت به موضوع دانش و پژوهش است.
وي افزود: عده اي با اين فرض كه انقلاب تنها حركتي فيزيكي عليه رژيمي طاغوتي با هدف سرنگوني آن رژيم و استقرار دولتمردان مسلمان در كشور اسلامي ايران بود به دنبال متوقف كردن و به انحراف كشيدن آن هستند اما از سوي ديگر عده اي نيز اهداف اصلي انقلاب را درك كرده و با تمام تلاش و توان به دنبال محقق كردن آن هستند.
جعفري خاطر نشان كرد: موضوع دانش و پژوهش در علوم انساني موضوع فراموش شده اي در انقلاب است كه برخي به صورت سهوي و يا از روي عمد آن را كنار گذاشته اند كه اين موجب بروز عقب ماندگي هايي نيز شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در مباحث علوم انساني، حركتي جديد و نهضتي علمي در كشور آغاز شده و سپاه نيز در اين حوزه و حوزه هاي دانش و تجربي در علوم انساني اقدامات موثري را آغاز كرده است.
جعفري با اشاره به غفلت هايي كه در استفاده مطلوب از تجربيات دفاع مقدس صورت گرفته اشاره كرد و يادآور شد: بعد از جنگ به جاي استفاده صحيح از اين تجربيات به منظور بهره مندي نسل هاي آينده به سراغ علوم موجود رفتيم كه در صحنه هاي مختلف دفاع مقدس عدم كارايي آن به اثبات رسيد و اين غفلتي بزرگ بود كه جبران آن سالها طول كشيد.
وي با بيان اينكه آنچه بعد از جنگ مورد توجه قرار گرفت امكانات مادي، سلاح هاي مختلف و آموزش هاي نظامي با الگوهاي موجود بود، گفت: هر چند اين مسائل مورد اهميت بود اما نبايد به عنوان محور كار قرار مي گرفت و توجه به ابعاد غيرمادي نكته اي بود كه تا حدودي مورد غفلت قرار گرفت.
فرمانده كل سپاه مشكلات امروز را برخورد علوم غربي با آموزه هاي ديني در اداره امور مختلف دانست و خاطر نشان كرد: اين معضلي است كه از آغاز شكل گيري انقلاب اسلامي تاكنون با آن مواجه و درگير بوده ايم.

 



آيت الله مكارم شيرازي: جمعيت كشور بايد افزايش يابد

آيت الله ناصر مكارم شيرازي ازمراجع تقليد گفت: جمعيت كشور بايد افزايش پيدا كند.
به گزارش ايرنا، وي روز چهارشنبه در ابتداي درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: رشد جمعيت هم اكنون در كشور كمتر از دو درصد است كه جاي نگراني دارد.
وي تاكيد كرد: افزايش جمعيت هم براي اين دنيا و هم براي آخرت پدر و مادر بسيار خوب و پربركت است.
مدرس خارج فقه حوزه قم، راحت طلبي را يكي از دلايل كمي رشد جمعيت عنوان كرد و افزود: ترويج فرهنگ غرب در جامعه يكي ديگر از دلايل كمي جمعيت است، غربي ها مي گويند «فرزند كمتر زندگي بهتر» و براي رهايي از مسئوليت خود و مخارج بچه ها اقدام به نگهداري حيوانات در منزل مي كنند.
اين مرجع تقليد همچنين با تاكيد بر والدين مبني بر ضرورت انتخاب اسم پرمعنا براي فرزندان خود، از اقدام برخي اولياء در انتخاب اسامي بي معنا براي فرزندانشان انتقاد كرد.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كرد: بحمدالله طبق آمار ثبت احوال، اسامي معصومين بيشترين نام گذاشته شده بر روي نوزادان بوده است.

 



صيد ماهيان فلسدار استخواني در سواحل گيلان آغاز شد

رشت-خبرنگاركيهان:
فصل جديد صيد ماهيان فلسدار استخواني درياي خزر از سواحل گيلان از بامداد ديروز آغاز شد.
مديركل شيلات گيلان در اين باره به خبرنگاران گفت: فصل جديد صيد ماهيان فلسدار استخواني در سواحل اين استان از آستارا تا چابكسر از نيمه شب سه شنبه آغاز شد كه تا اوائل سال آينده ادامه خواهد داشت.
حجت سعيدي با آغاز فصل صيد جديد اين دسته از ماهيان بيش از 4هزار و 300نفر صياد عضو 56 شركت تعاوني پره صيادي گيلان تورهاي خود را براي صيد در دريا پهن خواهند كرد.
اين مقام مسئول اضافه كرد: در گيلان 72 شركت تعاوني پره وجود دارند كه 17 شركت بدليل پيشروي آب دريا و از دست دادن جايگاه صيد و صيادي غيرفعال و تعطيل شده اند.
مديركل شيلات گيلان در ادامه با اشاره به اينكه در فصل صيد گذشته در مجموع افزون بر 3هزار و 134تن انواع ماهيان فلسدار استخواني از آبهاي خزر در نوار ساحلي استان صيد شد اظهار اميدواري كرد با اقدامات انجام شده از جمله تامين تخم ماهيان سفيد از استان و شرايط مناسب جوي و آب و هوايي صيد امسال افزايش يابد.
وي افزود: براي افزايش ذخاير دريا و درآمد صيادان، سالانه بالغ بر 200ميليون قطعه انواع بچه ماهيان خاوياري و استخواني در آبهاي خزر در گيلان رهاسازي مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

موفقيت «33 روز» در جشنواره فيلم بغداد
فيلم سينمايي «33روز» به كارگرداني «جمال شورجه» جايزه بهترين فيلم جشنواره بين المللي فيلم بغداد را از آن خود كرد.
در پي اعلام خبر برگزيده شدن فيلم «33روز» درجشنواره فيلم بغداد، «جمال شورجه» ضمن تاييد خبر به فارس گفت: فيلم سينمايي «33روز» به طور مشترك با يك فيلم عراقي- ايتاليايي به نام «ازهار كركوك» برنده بهترين جايزه جشنواره بين المللي فيلم بغداد شد.
شورجه ادامه داد: بنابر اظهارات داوران جشنواره، فيلم سينمايي «33روز» مي توانست جايزه بهترين فيلم را به تنهايي دريافت كند ولي به نوعي جايزه مشترك ديگر به هيئت داوران تحميل شد.
اين كارگردان در ادامه گفت: مدير جشنواره مغرب و دكتر رياض شاهين براي حضور فيلم «33روز» در جشنواره هاي مغرب و فلسطين از من دعوت كردند؛ ضمن اين كه سينماي خصوصي نمايش دهنده فيلم در عراق ابراز تمايل كرد فيلم «33روز» را اكران كند.
يك كارگردان سيما: منافقين آدم هاي خاكستري اند!
يك كارگردان سيما كه سريالي درباره سازمان منافقين تهيه كرده بود، در جلسه اي تاكيد كرد: منافقين آدم هاي خاكستري اند.
به گزارش خبرنگار كيهان، «جليل.س» كه سال گذشته سريال خود را براي شبكه سوم سيما ساخته بود، همچنين گفته است: افتخار مي كنم كه براي اولين بار در سيما از لفظ مجاهدين بجاي منافقين استفاده كردم.
متاسفانه، سيما در سپردن پروژه هاي خود، نسبت به صلاحيت افراد دقت لازم را ندارد. مهدي عسگرپور مديرعامل خانه سينما كه چندي پيش در نقش وكيل مدافع مستند سازان مرتبط با بي بي سي ظاهر شده بود نيز، يكي از سريال سازان سيما به شمار مي آيد.
همكاري برخي ترانه سرايان با لوس آنجلسي ها
برخي ترانه سرايان داخلي به طور پنهاني و با نام هاي مستعار به همكاري با خوانندگان و آهنگسازان لوس آنجلسي مشغول اند. به گزارش خبرنگار كيهان، به دليل گراني كار در آمريكا، خوانندگان لوس آنجلسي به ترانه سرايان داخلي سفارش كار مي دهند. برخي آهنگسازان مقيم خارج نيز، اجراي كارهايشان را به نوازندگان و استوديوهاي داخلي مي سپارند.
جالب اينكه چندي پيش يكي از ترانه سرايان (ر -ب) كه به همكاري با خواننده حامي فتنه «و-اقبالي» پرداخته بود براي همكاري با سيما، نام كوچك خود را تغيير داده بود!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14