(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 مهر 1390- شماره 20052

به افتخار قدوم مبارك آقا
نتايج خروج بي رويه چوب از استان گيلان
ايران در كيهان
استاندار همدان: مديران تصميمات سفر رئيس جمهور را با جديت پيگيري كنند
دانش آموزان اصفهاني به كيف و كتاب الكترونيكي مجهز مي شوند
اعزام 12هزار دانش آموز يزدي به مناطق دوران دفاع مقدس
راه اندازي اولين مدرسه مكاتبه اي قرآن كريم در البرز
دو برابر شدن مناطق حفاظت شده محيط زيست
برداشت بموقع ميوه ها، براي كاهش خسارت مگس مديترانه اي
دوره هاي آموزشي دشمن شناسي با محوريت موضوع صهيونيسم
بندرعباس، كشورهاي آسياي مركزي را به درياي آزاد متصل كرد



به افتخار قدوم مبارك آقا

«هر كس امام زمان خويش را شناخت همانند كسي است كه در خيمه قائم(عج) باشد.»
حضور پربركت امام خامنه اي «مدظله العالي» در خطه پهلوان پرور و سربلند زاگرس، دردهاي سال هاي دور و دراز فراق را التيام بخشيد و مردم باز هم براي هميشه موقعيت شناسي و امام شناسي خود را به رخ دنيا كشيدند و ميداندار عرصه هاي شكوهمند و غرورآفرين ديداري شدند كه بيانگر بلوغ تفكرات ولايي در بن مايه هاي روحي عقلاني بود.
آنچه امروز از مرور اين اتفاق ميمون و وصف ناشدني بيش از هر چيز چشم دل ما را مي نوازد حضور پررنگ و با بصيرت مردم ولايتمدار است كه ديباچه كلام براي ثبت آن كم آورده است. آنچه اين جذبه را در دل مردم رقم زده است تنها در صداقت، رأفت و عدالتي خلاصه مي شود كه مثابه آن را نمي توان به سادگي يافت.
ايمان، تعهد، اخلاص و اخلاقي كه در مشي دموكراسي امروزه مورد تغافل قرار گرفته در جوهر ذاتي انساني خلاصه شده است كه پرچمدار هدايت مسلمانان است و افتخاري از اين متعالي تر براي ما ايرانيان پيش نخواهد آمد كه پرچمدار تفكر اسلام در قرن معاصر باشند و هدايت و رهبري امام و ولي امر، چراغ راه جهانيان قرار بگيرد.
دنيا بايد باور كند كه جهان امروز تشنه عدالت و عطوفت انساني است و بشريت در اين عصر كه عصر هجوم داده هاي ساخته شده به دست انسان هاست، محتاج ارتباط با انسان هايي است كه بارقه هاي اميد، محبت و صداقت را در دل ها مي پراكنند.
بايد اذعان كرد كه مردم تنها حاميان و مدافعان واقعي ولايت اند و هميشه و هر جا كه حضورشان به قوام اين تفكر ياري رسانده است هيچ وقت كم فروشي نكرده اند. اين مردم توطئه سهمگين و مزورانه دشمن در زمان هاي مختلف را مفتخرانه واژگون كردند و تبعيت از ولايت فقيه و رهبري براساس متد آسماني به دنيا ثابت كرده اند كه اين اصل در دنيا براساس تسخير قلوب و رأفت و مهرباني است. مردم ولي نعمتان نظامند و نظام اسلامي بزرگ ترين افتخارش خدمت صادقانه به آحاد مختلف مردم است.
هر كس در هر گوشه از اين مملكت و استان قصد فراموش كردن اراده هاي مردم را داشته باشد و با ناديده انگاشتن نقش مردم بر مركب تمايلات خويش سوار شود بدون شك دير يا زود به زير مي افتد و از پاي درمي آيد. چرا كه مردم از مسير فطرت و بلوغ اجتماعي و ولايتمداري با بصيرت دريافته اند كه قدرت هاي زر و زور تداوم ناپذير است و تنها اراده هاي پاك آسماني و الهي است كه امكان فرمانروايي بر دل ها و تأليف قلوب آحاد مختلف برايشان ميسر خواهد شد.
كرمانشاه- علي رستمي

 



نتايج خروج بي رويه چوب از استان گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
هجوم دلالان چوب و هيزم به گيلان، وضعيت اشتغال حدود 2 هزار كارگر شاغل در پنج واحد بزرگ صنايع چوب اين استان را با خطر مواجه كرده است.
با پايان يافتن فصل درو برنج و آغاز برداشت چوب از باغ هاي گيلان، واسطه هاي خريد چوب و هيزم از ساير استانها به استان گيلان سرازير شده و ضمن افزايش خارج از رويه قيمت چوب و هيزم موجب خروج روزانه صدها تن چوب از اين استان شده اند.
قطع بي رويه درختان و خروج چوب از اين استان از يك سو به تخريب محيط زيست منجر شده و از ديگر سو پنج كارخانه بزرگ صنايع چوب در گيلان را در آستانه تعطيلي قرار داده است.
در عين حال ادامه روند قطع درختان در استان گيلان موجي از نگراني از نزد دوستداران محيط زيست و كارشناسان درخصوص گرفتار آمدن استان گيلان به فاجعه هاي زيست محيطي نظير آنچه در استانهاي مازندران و گلستان رخ داده موجب شده است.
به گزارش خبرنگار ما، پيمانكاران چوب در حالي به افزايش قيمت چوب و هيزم دست زده اند كه قيمت خريد چوب از باغدار تفاوتي نكرده و انتفاعي از اين افزايش قيمت نصيب كشاورز نمي شود.
برپايه همين گزارش به دنبال تاراج چوب استان گيلان و اتمام ذخاير هيزم و چوب در واحدهاي بزرگ صنايع چوب استان همچون چوكا و فيبر ايران و استمداد مديران اين واحدها از مسئولان استان، محمدحسين اصغريان رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان را بر آن داشت كه طي نامه اي به استاندار گيلان، خواستار اقداماتي براي پيشگيري از ايجاد بحران در صنايع بزرگ چوب استان شود. وي از استاندار گيلان خواسته است كه از خروج هر نوع فرآورده چوبي كه مورد مصرف كارخانه هاي اين صنعت در گيلان است، در مبادي مرزي استان جلوگيري كند.

 



ايران در كيهان

احداث بوستان ويژه بانوان
بابل- خبرنگار كيهان: شهردار بابل در جريان بازديد از دومين بوستان ويژه بانوان اين شهر گفت: به منظور راه اندازي فاز اول اين بوستان 4 ميليارد و 800 ميليون ريال هزينه شده و به بهره برداري رسيده است. مهندس عسكري افزود: عمليات اجرايي فاز دوم اين بوستان شامل احداث تاسيسات، فضاي سبز و راه هاي ارتباطي آغاز شده و اعتبار اين فاز نيز 9 ميليارد و 100 ميليون ريال است.
جشنواره بادبادك ها
بندرجاسك - خبرنگار كيهان: به مناسبت روز جهاني كودك جشنواره بادبادكها به همت بهزيستي جاسك در بوستان دولت اين شهرستان برگزار شد.
ايجاد و تقويت روحيه پرنشاط براي كودكان يكي از اهداف اين برنامه عنوان شده است.
برپايي كنگره شهدا
مشهد- خبرنگار كيهان: دومين كنگره سراسري بزرگداشت شهدا و ايثارگران فناوري اطلاعات و ارتباطات (مخابرات) سپاه پاسداران همزمان با دومين سالگرد سردار شهيد شوشتري 27 مهرماه در مشهد برگزار شد.
مسئول ستاد برگزاري كنگره سراسري بزرگداشت شهدا و ايثارگران فاوا گفت: 1200 نفر از بسيجيان و پيش كسوتان دوران دفاع مقدس از سراسر كشور در همايش شركت كردند.
محسن نوروزي هدف از برگزاري اين كنگره را تقدير از پيش كسوتان دوران دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهدا عنوان كرد.
مانور نجات
تربت حيدريه- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته كاهش اثرات و بلاياي طبيعي مانور تخليه اضطراري و نجات از ساختمان هاي مرتفع به همت امداد و ونجات هلال احمر، نيروي مقاومت بسيج، نيروي انتظامي و لشكر 177 به مديريت فرمانداري شهرستان تربت حيدريه در محل دانشگاه پيام نور برگزار شد.
مبارزه بيولوژيك
اوز- خبرنگار كيهان: كارشناس مسئول جهاد كشاورزي لارستان از آغاز مبارزه بيولوژيك با آفت كرم خاردار و كرم غوزه پنبه در مزارع شهرستان لارستان خبر داد و گفت: تعداد 10 هزار زنبور براكون در سطح 50 هكتار از مزارع پنبه مناطق بخش مركزي و بخش جويم براي كنترل آفت كرم غوزه و كرم خاردار پنبه رهاسازي شد.
مهدي زرگري افزود: كرم غوزه و كرم خاردار از آفت هاي بسيار شايع مزارع پنبه است كه هر ساله زيان فراواني به محصول پنبه وارد مي كند.
مرمت مسجد تاريخي
يزد- خبرنگار كيهان: مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بافق از شروع عمليات مرمت و بازسازي مسجد حاج ميرزامحمد حسين بافق خبر داد.
عباس قديريان گفت: عمليات مرمت و بازسازي اين مسجد شامل ديوار چيني، ازاره چيني، استحكام بخشي ستونها و ديوارها، اندود كاهگل و گچ كاري، آجرفروش كف رواق ها و سردرب ورودي است.
وي اظهار داشت: اين طرح با مشاركت هيئت امناء مسجد حاج ميرزامحمد حسين و اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بافق با صرف اعتباري بالغ بر 100 ميليون ريال انجام و پيش بيني مي شود تا سه ماه آينده به پايان برسد.
مرمت آب انبار
يزد- خبرنگاركيهان: مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ميبد از ساماندهي آب انبار مشايخ ميبد خبر داد.
وحيد دهقاني گفت: عمليات مرمت و بهسازي اين آب انبار شامل اصلاح و بازسازي بادگيرهاي اطراف خزينه با خشت و ملات گل، مرمت پوشش گنبد، اصلاح پوشش پشت بام هاي اطراف گنبد خزينه جهت شيب بندي، اجراي آجر شرفي لبه پشت بام ها و بندكشي آنهاست.
وي مبلغ هزينه شده جهت مرمت و بهسازي اين آب انبار تاريخي را 90 ميليون ريال ذكر كرد.
سنددارشدن 75 موقوفه
بندرعباس- خبرنگاركيهان:سرپرست اوقات و امورخيريه شهرستان حاجي آباد گفت: روند اداري به منظور ثبت 75 موقوفه دراين شهرستان انجام شده اما ثبت نهايي اسناد و سنددارشدن اين تعداد موقوفه با كمبود اعتبار مواجه شده و در انتظار تأمين اعتبار است.
محمدباقرزاده افزود: سندداركردن موقوفات سبب افزايش بهره وري شده و مانع از دست اندازي موقوفه خواران به آنها مي شود. وي موقوفات را شامل زمين، آب انبار و مسجد دانست و گفت: برخي موقوفات از لحاظ ريالي داراي ارزش بالايي هستند.
تجهيز ناوگان خدمات شهري
كرج- خبرنگار كيهان: معاون خدمات شهري شهرداري كرج از تجهيز ناوگان خدمات شهري به جاروي مكانيزه خبر داد و گفت: براي تجهيز ناوگان به اين جاروها 25 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي همچنين از بهره برداري آب نما و نماد ميدان والفجر و رستاخيز خبر داد و تصريح كرد: اين نمادها به عنوان نمادهاي شهري از جمله بناهاي مهم در طراحي معماري و شهري محسوب مي شوند.
نام شهدا بر كلاس ها
همدان- خبرنگاركيهان: رئيس اداره مشاركت هاي مردمي و شاهد و ايثارگر آموزش و پرورش همدان گفت: همه كلاس هاي درس مدارس شاهد استان همدان به نام شهداي دانش آموز مزين و نامگذاري شده است.
منوچهر توسلي كيا افزود: همچنين 100 درصد مدارس شاهد و 60 درصد از مدارس عادي استان نيز به نام شهداي فرهنگي مزين شده است.
ستاد سرشماري
اهواز- خبرنگاركيهان: فرماندار اهواز گفت: هزار و 500 نفر به طور مستقيم با ستاد سرشماري نفوس و مسكن شهرستان اهواز همكاري مي كنند.
عبدالعزيز فدعمي با اعلام اين خبر اظهارداشت: اين نيروها تحت عنوان نيروهاي ستادي و نيروهاي عملياتي درطرح سرشماري نفوس و مسكن فعاليت مي كنند.وي افزود: نيروهاي ستادي امور اجرايي سرشماري، مانند امور اداري، پشتيباني و دفتري، تبليغات و حمل و نقل را برعهده دارند و 2هزار و 226 نيروي فعال در بخش عملياتي هم شامل معاونان فني و آموزشي، كارشناسان بازبيني، بازبين، مأموران سرشماري و كارشناسان گروه هستند.


 



استاندار همدان: مديران تصميمات سفر رئيس جمهور را با جديت پيگيري كنند

همدان -خبرنگاركيهان:
استاندار همدان گفت: مديران استان تصميمات و مصوبات سفر چهارم رئيس جمهور را با جديت پيگيري كنند.
كرم رضايي پيريايي درجلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان افزود: 11 درصد از مصوبات سه سفر قبلي رئيس جمهور به استان اجرايي نشده كه لازم است مديران و روساي دستگاه ها، براي آغاز اجراي اين پروژه ها با قوت وارد شوند و پيگيري هاي لازم را انجام بدهند.
وي ادامه داد: شرايط وفضا براي انجام كارهاي بزرگ در استان فراهم است و همه بايد براي استفاده از اين فضا تلاش كنند.
در ادامه علي حيدرنوري معاون برنامه ريزي استاندار همدان گفت: در بودجه سال جاري رديف فرهنگي خاصي براي استان به ميزان 7 ميليارد تومان در نظرگرفته شده كه 2ميليارد تومان آن به تكميل تالار قرآن و 2ميليارد تومان نيز به اجراي پروژه هاي فرهنگي شهرستان اسدآباد اختصاص يافته است.
دراين جلسه نحوه تخصيص 30ميليارد تومان اعتبار فرهنگي استان از محل سفر دورسوم رئيس جمهوري درسال گذشته،مورد بررسي قرارگرفت كه اختصاص 3ميليارد تومان جهت تجهيز و تعمير حسينيه ها و مساجد، يك ميليارد و 543 ميليون تومان جهت ساخت و تكميل مصلاها، 6 ميليارد تومان جهت حوزه هاي علميه، 3ميليارد تومان براي ورزش، 5/5 ميليارد تومان براي فرهنگ و ارشاد اسلامي، 4ميليارد و 322 ميليون تومان براي سازمان تبليغات اسلامي و 3 ميليارد تومان براي كانون هاي فرهنگي بسيج به تصويب رسيد.

 



دانش آموزان اصفهاني به كيف و كتاب الكترونيكي مجهز مي شوند

اصفهان -خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش وپرورش استان اصفهان با بيان اين كه درحال حاضر 20درصد ازمدارس استان به صورت الكترونيك و نيمه الكترونيك هستند، گفت: درسال تحصيلي 92-91 بيش از يك هزار مدرسه استان به امكانات هوشمندسازي تجهيز مي شوند.
«سيدمجيد عامليان» درمراسم افتتاحيه نمايشگاه درمسير هوشمندسازي مدارس دراصفهان با بيان اين كه امروزه جامعه تعليم و تربيت نيازمند استفاده از ابزارهاي نوين آموزشي در راستاي يادگيري بهتر مي باشد، گفت: به همين منظور وزارت آموزش و پرورش كشور به همه ادارات در استان هاي كشور انجام اين مهم را ابلاغ كرده است.
وي با اشاره به گذرسيستم آموزشي كشور از روش سنتي به روش نوين،افزود: اكثر مردم جامعه نيز استفاده از ابزارهاي نوين آموزشي در سيستم آموزشي كشور و همچنين درخانواده ها استقبال ويژه اي را انجام داده اند.
وي آموزش معلمان در راستاي هوشمندسازي مدارس را يكي از امور لازم براي اجراي اين طرح در مدارس عنوان كرد.
عامليان با اشاره به اجراي طرح كيف الكترونيك به صورت پايلوت در مدارس اصفهان، اضافه كرد: تا پايان سال جاري 100 هزار دانش آموز به امكانات كيف و كتاب الكترونيك در سطح استان تجهيز خواهند شد.
مدير اداره فناوري اطلاعات اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان هدف از برگزاري اين نمايشگاه را آشنايي مديران و معلمان مدارس استان با امكانات و فناوري هاي نوين درعرصه آموزش عنوان كرد و گفت: در اين نمايشگاه كه زيرنظر اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شده است، تعدادي ازشركت هاي خصوصي فعال در زمينه هوشمندسازي از سراسر كشور حضور دارند.
شايان ذكر است نمايشگاه «در مسير هوشمندسازي مدارس استان اصفهان» از 23مهر ماه جاري به مدت چهار روز در محل تربيت معلم فاطمه زهرا (س) اصفهان برگزار شد.

 



اعزام 12هزار دانش آموز يزدي به مناطق دوران دفاع مقدس

يزد- خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگ كننده سپاه الغدير استان يزد گفت: با همكاري آموزش و پرورش و بسيج استان 12 هزار دانش آموز استان يزد با كاروان هاي راهيان نور عازم مناطق دوران دفاع مقدس مي شوند.
سرهنگ محمدحسين قرقچيان هدف از اعزام اين كاروان هاي دانش آموزي به مناطق جنگي را انتقال و ترويج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و يادآوري حماسه هاي رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحميلي عنوان كرد.
وي افزود: درسال گذشته 20 هزار و 500 نفر از استان يزد به مناطق جنگي اعزام گرديدند كه از اين تعداد 7 هزار نفر دانش آموز، سه هزار نفر دانشجو و مابقي از اقشار مختلف مردم بودند.
قرقچيان ادامه داد: امسال كاروان هاي دانش آموزي در راستاي تحول در آموزش عملي درس آمادگي دفاعي مقطع متوسطه براساس توافق صورت گرفته مابين بسيج مستضعفان و آموزش و پرورش با اعزام حدود يك ميليون دانش آموز كشور به مناطق جنگي انجام خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: هر اعزام چهار روز به طول خواهد انجاميد كه دو روز آن در منطقه سپري خواهد شد و دانش آموزان علاوه بر بازديد از مناطقي همچون شلمچه، خرمشهر و تنگه چزابه و... با حضور در رزمايش از نزديك و به طور مانوس با شرايط بازسازي شده از زمان جنگ تحميلي آشنا خواهند شد و آمادگي لازم را كسب مي نمايند.
وي همچنين يادآور شد: اين اعزام ها در دو مرحله انجام مي شود؛ كه در مرحله اول 6 هزار دانش آموز پسر استان از چهاردهم مهرماه لغايت پانزدهم آبان ماه به مناطق دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد و در مرحله دوم اعزام شش هزار دانش آموز دختر استان يزد از اول بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.
قرقچيان در پايان با اشاره به استقبال خوب مردم شهيدپرور دارالعباده يزد از كاروان هاي راهيان نور، پيش بيني كرد، در سال جاري بيش از 28 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان در قالب اين كاروان ها از مناطق جنگي جنوب كشور بازديد داشته باشند.

 



راه اندازي اولين مدرسه مكاتبه اي قرآن كريم در البرز

كرج- خبرنگاركيهان:
مدرسه مكاتبه اي قرآن كريم به صورت غيرحضوري در كرج راه اندازي مي شود.
كارشناس قرآني اداره كل تبليغات اسلامي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: اين طرح قرار است با تعامل و تأييد سازمان تبليغات اسلامي و فرهنگسراي قرآن و عترت شهرداري كرج انجام شود.
جواد ملازاده با اشاره به نحوه برگزاري اين طرح افزود: اين طرح به صورت مكاتبه اي و غيرحضوري ويژه كاركنان شهرداري كرج بوده و براي كساني كه دراين طرح شركت كنند گواهي آموزش ضمن خدمت كاركنان دولت صادر خواهد شد.
مدير فرهنگسراي قرآن و عترت شهرداري كرج در اين خصوص گفت: بسته هاي آموزشي از طريق پست براي متقاضيان فرستاده مي شود كه شامل انواع كتاب به همراه لوح فشرده آموزش هر كتاب يا موضوع مدنظر است.
انصاري در پايان گفت: هر هفته كارشناسان قرآني براي رفع مشكلات هر متقاضي با وي تماس گرفته و راهنمايي هاي لازم را ارائه مي دهند.

 



در استان آذربايجان شرقي
دو برابر شدن مناطق حفاظت شده محيط زيست

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي از دو برابر شدن مناطق حفاظت شده محيط زيست استان در دولت دهم خبر داد.
بيوك رئيسي گفت: مسئوليت محيط بانان به موازات دو برابر شدن مناطق حفاظتي، افزايش يافته و در دولت دهم مناطق تحت مديريت محيط زيست آذربايجان شرقي نيز 100درصد رشد پيدا كرده است.
وي اظهار داشت: مناطق حفاظتي ديزمار، سهند، كاغذكنان و پارك ملي كنتال، به مناطق تحت مديريتي محيط زيست اين استان الحاق شده اند.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي افزود: با افزايش اين مناطق حدود 4/8درصد از عرصه استان، جزو مناطق حفاظت شده محسوب مي شود.وي گفت: ساخت مركز فسيل شناسي ايران با 70ميلياردريال و افتتاح آن تا سال آينده، بهره برداري از سيستم تجهيزات نوين، تجهيز مديريت مناطق به سامانه هاي GIS وGPS، برون سپاري وظايف تصدي گري سازماني به بخش خصوصي، تهيه سند زيست بومي تالابي درياچه اروميه و قوري گل، شروع اجراي موزه تاريخ طبيعي و بانك ژن شمال غرب كشور، استفاده از پتانسيل بسيج سازندگي در حفاظت از مناطق موردنظر به عنوان بخشي از فعاليت هاي نيروهاي مؤمن و معتقد اين اداره كل در استان مي باشد.
رئيسي در ادامه افزود: آذربايجان شرقي به عنوان استان پايلوت، موفق به اجراي طرح محيط يار در كشور با بيشترين محيط يار ملبس و آموزش ديده همزمان با روز محيط بان شد و در اين روز 400 محيط بان به مدارس استان اعزام كرد.وي كه در همايش بزرگ «محيط بان، هميار و محيط يار» سخن مي گفت؛ افزود: 1000 محيط يار و هميار در استان به محيط زيست كمك مي كنند. در اين مراسم نعمتي معاون پيشگيري دادگستري آذربايجان شرقي نيز گفت: محيط بانان در صورت آموزش ديدن تحت نظر دادسراي استان، ضابط خاص دادگستري شناخته مي شوند.
در پايان به فعالان عرصه هاي محيط زيست، محيط بانان نمونه و اولين سراينده شعر محيط بانان لوح تقدير اهدا و از آنان تجليل شد.

 



مديرجهاد كشاورزي ساري توصيه كرد
برداشت بموقع ميوه ها، براي كاهش خسارت مگس مديترانه اي

ساري-خبرنگاركيهان:
مديرجهاد كشاورزي ساري گفت: برداشت بموقع ميوه ها، جهت كاهش خسارت مگس مديترانه اي توصيه مي شود.
محمدرضا اسفندياري به كيهان گفت: برداشت بموقع و كامل ميوه ها، جمع آوري و امحاي ميوه هاي آلوده، استفاده از پروتئين، نصب و به كارگيري تله هاي بطري حاوي مواد مسموم و فرمونها از جمله توصيه هاي لازم دركاهش ميزان خسارت است.
وي افزود: مگس ميوه مديترانه اي از حوزه درياي مديترانه (كشور اسپانيا، آفريقا ومصر) آغاز به فعاليت و پراكندگي كرده و به همراه زائران و گردشگران وارد مازندران شده است.
اسفندياري با بيان اينكه دراكثر كشورها روش مبارزه با مگس در انسكتاريوم ها و بهره گيري از سيستم نر عقيمي كاربرد مطلوب دارد؛ گفت: درحال حاضر دركشورمان استفاده از طعمه مسموم، محلول پاشي، نصب تله و فرمون توصيه شده است.
مديرجهاد كشاورزي ساري خاطرنشان كرد: درسال گذشته خسارت كمتر از يك درصد بوده درحالي كه درسال جاري به لحاظ آب و هواي معتدل در زمستان، بهار و شدت گرما شرايط براي ازدياد جمعيت و نسل آنها فراهم بوده است.

 



در شهركرد برگزار شد
دوره هاي آموزشي دشمن شناسي با محوريت موضوع صهيونيسم

شهركرد- خبرنگار كيهان:
دوره هاي آموزشي دشمن شناسي با محوريت صهيونيست شناسي با حضور معاون پژوهشي مؤسسه نداي زيتون در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري برگزار شد.
معاون پژوهشي موسسه نداي زيتون در دوره آموزشي دشمن شناسي گفت: يكي از شاخه هاي آگاهي به شرايط زمان و محيط، دشمن شناسي است چرا كه امروز با توجه به تدابير دشمن در حوزه جنگ نرم پرداختن به مباحث دشمن شناسي و ارائه راهكارهاي مقابله با آن امري ضروري و حياتي است.
ناصر پورحسن ادامه داد: بي شك دشمن شناسي از محوري ترين مباحث در موضوع دفع تهديد ها و دفاع از يك ملت به شمار مي آيد؛ چرا كه امت هايي كه در طول تاريخ در اثر غفلت از دشمنان و فقدان آگاهي و بصيرت لازم سياسي و اجتماعي در شناخت توطئه هاي بيگانگان و اتحاد مواضع به موقع و صحيح توسط نخبگان و خواص آن جامعه به سرنوشتي هلاكت بار دچار شده اند.
پورحسن ادامه داد: دشمن شناسي علاوه بر آن كه يكي از مهم ترين مباحث روز است؛ بلكه براي ما مسلمانان از اهميت ويژه اي برخوردار است؛ زيرا از بين اديان جهاني، بيشترين دشمني با اسلام را فرقه صهيونيستي دين يهود دارد.

 



بندرعباس، كشورهاي آسياي مركزي را به درياي آزاد متصل كرد

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
با آغاز به كار آزمايشي قطار كانتينري بندرعباس، كشورهاي آسياي ميانه به خليج فارس و درياي آزاد و جنوب شرق آسيا مرتبط شدند.
مدير حمل و نقل و ارتباطات سازمان همكاري اقتصادي-اكو-اسماعيل تكيه سادات شامگاه شنبه در يك نشست خبري در بندرعباس افزود: قطار كانتينري مسير بندرعباس-آلماتي، 25 مهر ماه امسال همزمان با برگزاري اجلاس توسعه ترانزيت لجستيك اكو طي مراسمي با حضور مديران راه آهن و گمرك كشورهاي عضو اكو و ديگر سازمان هاي بين المللي روي ريل رفت.
اسماعيل تكيه سادات افزود: به اين ترتيب، آلماتي( پايتخت پيشين قزاقستان) به وسيله ازبكستان و تركمنستان به ايران و به كشورهاي حوزه خليج فارس و جنوب شرق آسيا مرتبط شدند.
تكيه سادات طول مسير بندرعباس-آلماتي از طريق راه آهن را، سه هزار و 756 كيلومتر اعلام كرد و گفت: قطار مورد نظر، مسير ياد شده را ظرف شش و نيم روز طي مي كند.
وي در پايان افزود: اين مسير مي تواند كليدي ترين كريدور براي واردات-صادرات و ترانزيت در آسياي مركزي به شمار برود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14