(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 مهر 1390- شماره 20052

وزير راه و شهرسازي: واجدان شرايط تا پايان نيمه اول سال 92 خانه دار مي شوند
اختصاص 2 ميليارد تومان براي هوشمندسازي مدارس استان
انتقاد شوراي شهر از عملكرد سازمان نوسازي شهر تهران
كاهش 12 درجه اي دما در 15 استان
37 مددجو با عفو رهبري از زندان خاش آزاد شدند
ديوان عدالت اداري: راهنمايي و رانندگي حق توقيف خودرو را ندارد
تشكري هاشمي: معاينه فني تاكسي ها رايگان شد
شماره گذاري پرايد سايپا 132ممنوع شد
افراد بالاي 50 سال مشمول قانون وظيفه نمي شوند
گودبرداري غيراصولي باعث فروريختن بانك ملت كرج شد
21 هرمي در اصفهان دستگير شدند
مرگ يك خانواده طبسي براثر تصادف
تجهيز اتوبوس هاي بخش خصوصي به دستگاه كارتخوان
وضعيت مجروحان تصادف اتوبوس حامل حجاج ايراني رضايتبخش است
پاليزدار بار ديگر روانه زندان شد
هلاكت 6 شرور مسلح در سيستان بلوچستان



وزير راه و شهرسازي: واجدان شرايط تا پايان نيمه اول سال 92 خانه دار مي شوند

وزير راه و شهرسازي از خانه دار شدن افراد واجد شرايط در كشور تا پايان نيمه نخست سال 92 خبر داد.
به گزارش فارس از سنندج، علي نيكزاد صبح ديروز در جريان بازديد از پروژه هاي مسكن مهر سنندج، اظهار داشت: پروژه هاي موجود مسكن مهر تا پايان سال 90 به اتمام مي رسد و در سه ماهه آخر همان سال پروژه هاي 91 و 92 آغاز خواهد شد.به گفته وزير راه و شهرسازي، تصميم وزارتخانه بر اتمام پروژه هاي مسكن مهر سال هاي 91 و 92 تا پايان سال 92 است و پروژه ها را تمام شده تحويل دولت آينده مي دهيم.
نيكزاد در ادامه به وضعيت مسكن مهر كردستان اشاره كرد و از ساخت 57 هزار و 800 واحد مسكوني در قالب مسكن شهري و روستايي در سال هاي 89 و 90 در اين استان خبر داد.
وي يادآور شد: 39 هزار و 300 واحد از اين آمار در شهرهاي استان و 18 هزار واحد آن در روستاها ساخته مي شود.
علي نيكزاد صبح ديروز در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج، اظهار داشت: توسعه زيرساخت هاي جاده اي، ريلي و دريايي از اولويت وزارت راه و شهرسازي است و براساس اولويت ها و برنامه ريزي موثر، كارهاي خود را به پيش مي برد.
وي با اشاره به هدف گذاري وزارت راه و شهرسازي مبني بر ساخت 8 هزار و 500 كيلومتر راه آهن در كشور، تصريح كرد: براي ايجاد اين ميزان خط آهن، اعتباري افزون بر دو هزار ميليارد تومان نياز است.
نيكزاد خاطر نشان كرد: اعتبارات دولت در قانون بودجه كم است و ما هم به همين ميزان براي پروژه ها اعتبار اختصاص داده ايم.

 



هيئت دولت موافقت كرد
اختصاص 2 ميليارد تومان براي هوشمندسازي مدارس استان

هيئت وزيران با اتصال 60هزار مدرسه به اينترنت، اختصاص 2 ميليارد تومان بودجه به هر استان براي هوشمندسازي مدارس و جذب 25 هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگيان موافقت كرد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به مصوبه هيئت دولت مبني بر اتصال 60 هزار مدرسه به اينترنت توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: بر اساس اين مصوبه مقرر شد در هر استان علاوه بر آموزش و پرورش تمام دستگاه هاي اجرايي كه مشمول ماده 5 قانون خدمات كشوري هستند يك مدرسه را هوشمند كنند.
وزير آموزش و پرورش از اختصاص دو ميليارد تومان بودجه به هر استان براي هوشمندسازي خبر داد و افزود: روز گذشته در هيئت دولت مصوب شد 25 هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگيان مي شوند كه از اين طريق رشته هاي مورد نياز آموزش و پرورش تأمين خواهد شد.
وي كه در اولين گردهمايي سراسري معاونان پژوهش و رئيسان گروه هاي بررسي محتواي آموزشي و پرورشي سخن مي گفت با تأكيد بر استمرار تعليم و تربيت و شناخت تفاوت هاي آموزشي دانش آموزان يادآور شد: امروز جامعه به سمت رشد و پيشرفت تكنولوژي و علوم نوين در حركت است كه البته به موازات اين پيشرفت، گرفتاري ها و معضلات اجتماعي نيز افزايش مي يابد، لذا مجتمع هاي آموزشي و پرورشي بايد با شناخت بيشتر دانش آموزان بتوانند مشكلات آنها را مرتفع كنند.
وي با اعلام اينكه در سند تحول، مدارس تحت عنوان مجتمع ناميده شده اند، گفت: مجتمع ها داراي يك مدير تحت عنوان مدير مجتمع هستند كه كارهاي مشترك سه حوزه را انجام مي دهد.

 



انتقاد شوراي شهر از عملكرد سازمان نوسازي شهر تهران

عملكرد سازمان نوسازي شهر تهران در جلسه ديروز شوراي شهر مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در جلسه ديروز شوراي شهر گزارش نهايي كميته تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي شهر تهران ارائه شد.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با بيان اين كه سازمان نوسازي شهر تهران بايد كوچك و چابك شود، گفت: كاركنان اين سازمان از 200 نيرو به 38 نيرو كاهش پيدا كرده است اما اين روند همچنان بايد استمرار داشته باشد.
رسول خادم با بيان اين كه شركت نوسازان برخي از مناطق عملكرد خوبي داشته اند، افزود: شهرداري مي تواند همچنان با اين شركت ها همانند ساير شركت هاي خصوصي ادامه همكاري دهد اما بايد شركت هاي متخلف نيز شناسايي و در ليست سياه قرار بگيرند.
پروين احمدي نژاد نيز با بيان اين كه اين شركت ها بايد خسارت نيز پرداخت كنند در ابتداي ايجاد شركت هاي نوسازان تمامي امكانات توسط شهرداري در اختيار آنها قرار گرفته بود كه بايد پس از 5/1 سال از گذشت آن اين شركت ها خسارتي به شهرداري بدهند.
حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز با بيان اين كه مديريت شهري در نوسازي بافت فرسوده موفق بوده است، گفت: سازمان نوسازي نقشي در اين موفقيت نداشته است. سازمان نوسازي با امكانات و اختياراتي كه داشت مي توانست بسيار موفق باشد اما در عمل چنين نشد.
وي ادامه داد: هر شركتي مي توانست با 400 ميليارد تومان 4 هزار واحد 100 متري بسازد و نيازي به اين همه التماس و توهين و تحقير نبود اما سازمان نوسازي به همين ميزان نيز نتوانست خانه سازي كند.
بيادي تاكيد كرد: اين پول را به كوه نيز مي دادند 80 هزار خانه ساخته بود اما سازمان نوسازي تنها تعداد اندكي خانه سازي كرده است.
ورزش همگاني زيرمجموعه ورزش بانوان نيست
رئيس شوراي شهر تهران در جلسه ديروز اين شورا با انتقاد از بي توجهي به ورزش همگاني در وزارت ورزش گفت: نمي توان ورزش همگاني را زيرمجموعه ورزش بانوان دانست و اين حركت به گسترش ورزش همگاني لطمه مي زند.
مهدي چمران با بيان اين كه قرار بود سازمان تربيت بدني شهر تهران برنامه 5 ساله خود را به شورا ارائه كند، گفت: همچنان شورا منتظر اين برنامه است ولي نسبت به ارائه آن بي توجهي مي شود.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به ديدار وزير جوانان و ورزش گفت: در ديداري كه با عباسي داشتم اين موضوع را مطرح كردم و وي تاكيد كرد هر چه زودتر اين برنامه را به شورا ارائه مي كند و علت تاخير را تغيير مديريت در اين سازمان دانست.
نيم قرن از برنامه توسعه شبكه فاضلاب عقب هستيم
گزارش توسعه شبكه فاضلاب شهر تهران در جلسه ديروز شورا مطرح شد و اعضاي شوراي شهر نسبت به تامين نشدن اعتبارات و تاخير در زمان بندي هاي اعلام شده انتقاداتي را مطرح كردند.
رسول خادم با بيان اين كه تكميل شبكه فاضلاب تاخير نيم قرني دارد، گفت: بايد همزمان با توسعه شبكه لوله كشي آب، شبكه فاضلاب نيز تكميل مي شد اما چنين اتفاقي نيفتاد. با توجه به تمام تاخيرها ما به سمت تكميل اين پروژه مي رويم و اميدواريم طي زمان بندي ها اين فعاليت ها انجام و منابع مالي آن نيز تامين شود.

 



كاهش 12 درجه اي دما در 15 استان

سازمان هواشناسي از كاهش 4 تا 12درجه اي دما در پانزده استان كشور طي روزهاي پنج شنبه و جمعه خبر داد.
بنابر گزارش سازمان هواشناسي: طي روزهاي پنج شنبه و جمعه بارش متناوب باران و كاهش 8 تا 12درجه اي دما در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران و سپس گلستان رخ مي دهد.
همچنين در اين مدت كاهش 4 تا 8 درجه اي دما در استان هاي آذربايجان غربي، شرقي، خراسان شمالي، رضوي، كردستان، زنجان، قزوين، البرز، تهران، قم و سمنان پيش بيني مي شود.
براساس نقشه هاي پيش يابي هواشناسي از بعدازظهر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشي به كشور در سواحل شمالي و شمال غرب و به تدريج در شمال شرق بارش باران، رعد و برق، وزش باد و كاهش نسبي دما آغاز مي شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، اين سامانه روز شنبه از مرزهاي شمال شرق خارج مي شود.
بيشترين فعاليت بارشي اين سامانه در استان اردبيل و سواحل جنوبي درياي خزر طي روزهاي پنجشنبه و جمعه خواهد بود. همچنين در اين مدت درياي خزر مواج پيش بيني مي شود.
هشدار درباره آبگرفتگي معابر عمومي
سازمان هواشناسي كشور درخصوص آبگرفتگي معابر در استان هاي شمالي كشور هشدار داد.
در اطلاعيه اين سازمان آمده است: به سبب تشديد بارش در استان هاي شمالي گيلان، مازندران، گلستان، اردبيل و شمال سمنان طي روزهاي پنج شنبه و جمعه آبگرفتگي معابر عمومي پيش بيني مي شود.

 



37 مددجو با عفو رهبري از زندان خاش آزاد شدند

دادستان دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان خاش گفت: 37 نفر از مددجويان اداره زندان شهرستان خاش با عفو رهبر معظم انقلاب از اين زندان آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي زندان هاي سيستان و بلوچستان، فضل الله شهبازي در جلسه شوراي قضايي اين شهرستان اظهار داشت: با بررسي پرونده قضايي مددجويان واجد شرايط عفو رهبر معظم انقلاب 37 نفر از زندانيان از زندان آزاد و به محيط گرم خانواده خويش بازگشتند.دادستان دادسراي عمومي و انقلاب خاش با اشاره به تقليل و تخفيف محكوميت برخي ديگر از مددجويان واجد شرايط عفو رهبر معظم انقلاب افزود: با توجه به اين امر كه زندان محل اصلاح و تربيت مددجويان است بايد زمينه ارائه دوره هاي آموزشي و فرهنگي با ايجاد فضا و امكانات مناسب در زندان ها فراهم شود.محمد عازم كدخدايي رئيس اداره زندان شهرستان خاش نيز در اين جلسه گفت: تعامل و همكاري مسئولان قضايي با زندان نقش بسيار بسزايي در رسيدگي به مشكلات قضايي مددجويان و اعطاي امتيازات قانوني از جمله اعزام به مرخصي و آزادي و تخفيف و تقليل محكوميت مددجويان واجد شرايط مشمول عفو رهبر معظم انقلاب داشته است.

 



ديوان عدالت اداري: راهنمايي و رانندگي حق توقيف خودرو را ندارد

ديوان عدالت اداري با ابطال دومصوبه از پليس راهور ناجا، اعمال مجازات توقيف خودرو علاوه بر جريمه نقدي را غيرقانوني اعلام كرد.
هيئت عمومي ديوان عدالت اداري با ابطال 2 مصوبه پليس راهور
26/11/80 مبني بر لغو قانون صرفاً اخذ جريمه نقدي براي تخلفات رانندگي و تصويب قانوني در تاريخ 30/2/88 مبني بر علاوه بر اخذ جريمه نقدي و توقيف خودرو اين دو مصوبه را غيرقانوني دانسته است.
ديوان تأكيد كرده است: بنابراين، مصوبات مورد شكايت مغاير حكم قانونگذار و خارج از حدود اختيارات مراجع وضع تشخيص داده مي شود و به استناد بند يك ماده 19، ماده 20 و ماده 42 قانون ديوان عدالت اداري از زمان تصويب ابطال مي شوند.

 



تشكري هاشمي: معاينه فني تاكسي ها رايگان شد

مديرعامل جديد سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران معرفي شد.
به گزارش مهر، سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران روز سه شنبه در اين مراسم اظهار كرد: تاكسيراني به عنوان يكي از مهمترين سازمانهاي حوزه ترافيك از جايگاه و اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد به قشر 80 هزار نفري رانندگان كه روزانه 5/4 ميليون جابه جايي را محقق مي كنند توجه كنيم.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران خاطرنشان كرد: در سالهاي اخير بيمه عمر، حوادث، خدمات درماني رانندگان، توجه به خصوصي سازي و اصلاح ساختارها از مواردي است كه انجام شده و سهام عدالت رانندگان تاكسي نيز در دستور كار قرار دارد.
به گفته وي، مقرر شده معاينه فني خودروهاي رانندگان تاكسي به صورت رايگان انجام شود كه اين هم كمكي جهت رفاه اين قشر زحمتكش است.
در ادامه اين مراسم احمدي بافنده، مديرعامل جديد سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران نيز اظهار كرد: هدف همه ما بايد خدمت باشد و برايمان مهم نباشد كجا خدمت كنيم. اگر خدا به ما فرصت خدمت مي دهد اين لطف پروردگار است كه بايد قدردان آن باشيم.
مديرعامل جديد سازمان تاكسيراني با ابراز اميدواري از اين كه بتواند از عهده مسئوليتي كه برعهده وي نهاده شده است بر بيايد گفت: بايد به راننده هاي تاكسي و وضعيت معيشتي آن ها توجه لازم را داشته باشيم و شرايط را براي يك زندگي خوب براي آنها فراهم سازيم.

 



شماره گذاري پرايد سايپا 132ممنوع شد

سرويس اجتماعي-
شماره گذاري خودروي سواري بنزيني پرايد سايپا 132 توسط سازمان محيط زيست ممنوع اعلام شد.
به گزارش كيهان شماره گذاري اين خودرو به علت عدم احراز شرايط آزمون هاي آلايندگي از تاريخ 28شهريور ممنوع اعلام شده است. گفتني است بنا به اعلام معاونت فني و مهندسي پليس راهور شماره گذاري مجدد اين خودرو پس از رفع معايب و صدور مجوز توسط سازمان محيط زيست صورت خواهد گرفت.

 



افراد بالاي 50 سال مشمول قانون وظيفه نمي شوند

معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي از پايان دوره مشموليت وظيفه عمومي براي افراد بالاي 50 سال خبر داد.
سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي گفت: قانون وظيفه عمومي سن مشموليت را تا پايان 50 سالگي تعيين كرده است.
وي ادامه داد: سال گذشته به صورت خاص اين قانون به سازمان هاي دولتي و تمام دستگاه هايي كه به نوعي براي انجام فعاليت هاي اداري نيازمند دريافت مدارك پايان خدمت وظيفه از مردم بودند ارسال شده است.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه افراد بالاي 50 سال هيچ محدوديتي از سوي وظيفه عمومي برايشان درنظر گرفته نشده گفت: بر اين موضوع تأكيد داريم كه اين افراد از نظر ما مشكلي ندارند و سازمان ها بايد كار آنها را بدون مانع انجام دهند.
وي افزود: كساني كه سنشان از 50 سال مي گذرد از شمول قانون وظيفه عمومي خارج مي شوند و ديگر محدوديت هايي كه در ماده 10 خدمت وظيفه عمومي در مورد نقل و انتقال اموال براي آنها بوده منتفي است و دستگاه ها قاعدتاً مي بايست به آن پايبند باشند لذا از دستگاه ها خواسته مي شود براي كساني كه در اين سن كارت پايان خدمت هم دارند حتي براي تأييديه كارت اقدام نكنند.

 



گودبرداري غيراصولي باعث فروريختن بانك ملت كرج شد

بانك ملت شعبه سه راه گوهردشت به دليل گودبرداري غير اصولي و سهل انگاري مالك ساختمان مجاور به طور كامل فرو ريخته و تخريب شد.
به گزارش مهر مشتريان اين بانك سه شنبه براي انجام امور بانكي خود به اين بانك مراجعه كردند كه با شگفتي فراوان با ساختمان مخروبه اي آن مواجه شدند.
بانك ملت شعبه سه راه گوهردشت يكي از شعب شلوغ اين بانك بود كه بامداد سه شنبه به طور كامل فرو ريخت.
رئيس اداره خدمات شهري منطقه يك شهرداري كرج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گودبرداري غير اصولي و سهل انگاري مالك ساختمان موجب بروز اين حادثه شده است.
علي كاظمي از پيگيري جدي اين موضوع و برخورد با عوامل آن از سوي شهرداري كرج خبر داد.
همچنين يكي از آتش نشانان حاضر در محل حادثه نيز گفت: عدم رعايت نكات ايمني در سازه نگه دارنده و استحكام بنا از دلايل وقوع اين حادثه بوده است.
دلايل فني و عوامل مؤثر در بروز اين حادثه در دست بررسي است. هنوز گزارشي از تلفات جاني اين حادثه مخابره نشده است.
گفته مي شود مهندس ناظر ساختمان يكي از مديران ارشد شهرداري كرج است.

 



21 هرمي در اصفهان دستگير شدند

سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان گفت: ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس اين استان در پي پلمب دفتر شركت هرمي كوئست اينترنشنال 21 نفر از اعضاي فعال اين شركت را دستگير كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس اصفهان، مصطفي صادقيان اظهار داشت: در پي فعاليت يك شركت هرمي در اصفهان و فريب افراد ساده لوح و عضوگيري از سطح استان، ماموران پس از چهارماه فعاليت شبانه روزي و كنترل نامحسوس عملكرد اين شركت، در نهايت تيمي از كارآگاهان مجرب شركت مورد نظر را به محاصره خود درآوردند و در يك اقدام غافلگيرانه 21 نفر جوان مغفول كه در دام شركت هرمي كوئست اينترنشنال گرفتار شده بودند را دستگير كردند.
وي تصريح كرد: با انتقال اين افراد به آگاهي نقش سه نفر از دستگيرشدگان به عنوان سرشاخه و دفترداران اين شركت براي پليس مشخص شد.
وي در ادامه بيان كرد: براساس اظهارات دستگيرشدگان متهم اصلي به نام «مصطفي-چ» با دادن وعده هاي واهي براي تورهاي سياحتي 30 ساله اين افراد را اغفال كرده بودند.
صادقيان با بيان اينكه تاكنون مبلغي بالغ بر 75 ميليون ريال از فريب خوردگان كلاهبرداري كرده اند، گفت: اين افراد كه از استان هاي جنوبي كشورند به بهانه كار در شركت هاي صنعتي اصفهان فريب خورده و به اين استان سفر كرده بودند. وي افزود: اين افراد در خانه اي حبس شده و با تحت فشار قرار گرفتن اين مبالغ را از دوستان و آشنايان خود دريافت و به حساب اين شركت واريز مي كردند.

 



دوطرفه بودن جاده باز هم قرباني گرفت
مرگ يك خانواده طبسي براثر تصادف

طبس- خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد يك كاميون حامل ميوه و يك دستگاه خودروي پيكان 3 عضو يك خانواده در شهرستان طبس در دم جان سپردند.
به گزارش خبرنگار ما از شهرستان طبس صبح دوشنبه در اثر برخورد يك دستگاه پيكان سواري كه از سمت عشق آباد به طبس در حركت بود؛ با يك دستگاه كاميون حاوي بار ميوه 3 سرنشين پيكان كه اعضاي يك خانواده بودند به طرز فجيعي كشته و كاميون نيز واژگون شد.
بنابراين گزارش اين حادثه كه در 22 كيلومتري شهر طبس اتفاق افتاد؛ چهارمين حادثه مرگباري است كه طي ماه گذشته در حومه اين شهرستان روي مي دهد و در اثر آن تاكنون 15 نفر جان خود را از دست داده اند.
گفتني است؛ اين حوادث مرگبار در حالي روي مي دهد كه تاكنون 3 پروژه ملي راهسازي در سفرهاي استاني دولت در اين شهرستان به تصويب رسيده است ولي متأسفانه در هيچكدام از مصوبات حتي يك كلنگ نيز به زمين نخورده است و اين در حالي است كه در شهرستان بزرگ طبس حتي يك كيلومتر جاده يك طرفه وجود ندارد.

 



تجهيز اتوبوس هاي بخش خصوصي به دستگاه كارتخوان

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از تجهيز تمام اتوبوس هاي بخش خصوصي به دستگاه هاي كارتخوان بليت الكترونيك خبر داد.
به گزارش ايسنا، پيمان سنندجي اظهار كرد: تمام اتوبوس هاي بخش خصوصي به دستگاه هاي كارتخوان بليت الكترونيك مجهز شده اند و هفت شركت خصوصي اتوبوسراني در 1150 دستگاه اتوبوس استفاده از دستگاه هاي كارتخوان را آغاز كرده اند.
وي با بيان اين كه بهره برداري از دستگاه كارتخوان ساير اتوبوس هاي بخش خصوصي نيز در دست اجرا قرار دارد، گفت: بليت هاي الكترونيك به مرور جاي خود را بين شهروندان باز مي كنند و روز به روز استفاده از اين بليت ها متداولتر مي شود.

 



وضعيت مجروحان تصادف اتوبوس حامل حجاج ايراني رضايتبخش است

رئيس بيمارستان مركز پزشكي حج و زيارت در مدينه گفت: مجروحان تصادف اتوبوس حامل حجاج ايراني در جاده مدينه به مكه از وضعيت جسمي و روحي مطلوبي برخوردارند.
به گزارش مركز پزشكي حج و زيارت، «علي تركان» افزود: در پي وقوع تصادف اتوبوس حامل حجاج ايراني در مسير مدينه به مكه كه شنبه شب گذشته رخ داد، 15 نفر از حادثه ديدگان سرپايي مداوا شدند.
اين مقام مسئول در مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع حادثه دو گروه از پزشكان بيمارستان مدينه براي رسيدگي به آسيب ديدگان و هفت تن از مجروحان به وسيله آمبولانس هاي اورژانس سعودي و مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر كشورمان به بيمارستان هاي عربستان منتقل شدند. تركان با يادآوري اينكه پيگيري شرايط جسماني و روحي حجاج ايراني بستري در بيمارستان هاي سعودي توسط پزشكان رابط به طور مستمر انجام مي شود، افزود: ازميان اين زائران، سه نفر ترخيص شده و چهار زائر ديگر نيز از وضعيت جسمي و روحي مطلوبي برخوردارند.
در حادثه تصادف اتوبوس حامل زائران ايراني، راننده اتوبوس جان خود را از دست داد و پزشك و معين كاروان نيز از ناحيه پا دچار شكستگي شدند.

 



پاليزدار بار ديگر روانه زندان شد

يك منبع آگاه در دادستاني تهران گفت: عباس پاليزدار دوشنبه شب بازداشت و روانه زندان شد.
اين منبع آگاه در دادسراي عمومي و انقلاب تهران در گفت وگو با فارس با تأييد خبر دستگيري عباس پاليزدار گفت: اين فرد شب گذشته (دوشنبه شب) دستگير و روانه زندان شده است.
اين مقام آگاه افزود: پاليزدار براي اجراي حكمي كه دادگاه براي وي صادر كرده بود، به زندان رفته است.

 



هلاكت 6 شرور مسلح در سيستان بلوچستان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده مرزباني استان سيستان و بلوچستان از هلاكت 6 شرور مسلح و كشف 119 كيلوگرم كراك و 10 كيلوگرم ترياك در اين استان خبر داد.
سرتيپ غلام بني كوهكن در تشريح اين خبر گفت: با توجه به احتمال ورود اشرار مسلح به داخل خاك كشور از طريق ارتفاعات كوه لار تكاوران هنگ مرزي ميرجاوه بر سر راه آنان كمين كردند.
وي افزود: تكاوران در يك فرصت مناسب با انجام عمليات غافلگيرانه توانستند 20 تن از اشرار مسلح را در 4 نقطه ارتفاعات متوقف كند. اما اشرار به طرف تكاوران تيراندازي كردند كه دراثر اين درگيري 6 تن از اشرار مسلح به هلاكت رسيدند و يك نفر ديگر هم دستگير شد.
سرتيپ كوهكن در پايان گفت: در اين درگيري بقيه اشرار به سمت خاك كشور همسايه فرار كردند. اما مأموران در عمليات پاكسازي محل درگيري موفق شدند 119 كيلوگرم كراك و 10 كيلوگرم ترياك به همراه مقاديري سلاح و مهمات كشف و ضبط كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14