(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 مهر 1390- شماره 20052

حديث دشت عشق
رئيس جمهور در مراسم تقدير از اعضاي تيم هاي ملي واليبال، كشتي آزاد و فرنگي، تكواندو و دووميداني:
اهالي ورزش نگران بودجه براي المپيك نباشند
اخبار كوتاه از فوتبال
جام جهاني كوچك فوتسال- برزيل
تيم ملي، آمريكا را به توپ بست
ليگ برتر كشتي آزاد با حضور 8 تيم برگزار مي شود
وضعيت مبهم ليگ فرنگي
خبري كه فدراسيون تكواندو اعلام كرد
معرفي جانشين مهماندوست پيش از آغاز اردو
رودكي و محجوب حذف شدند
پايان كار تيم ملي جودو با 2 پيروزي و 6 شكست
هيجان توپ و تور پس از قهرماني در آسيا
جدال كويري ها با كهكشاني ها در قسمت اول
خواندني از ورزش ايران
آغاز سوپرليگ هندبال با حضور10تيم



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد ايزدي»
آيت الله زاده شهيد
او فرزند عالم متقي مرحوم آيت الله ايزدي امام جمعه وقت نجف آباد بود كه عمري را درجهت ترويج اسلام و تشيع و انقلاب اسلامي گذراند. پدر بزرگوارش مي گفت:«من اخلاقي كه از احمد مي ديدم پيش بيني چنين سعادتي را براي او مي كردم».احمد درمباحث مختلف اعتقادي، سياسي و دفاع مقدس داراي بصيرتي تمام بود. اگر سراغ حجره ششم مدرسه امام صادق (ع) را بگيري،خاطرات شهيد احمد را برايت مي گويند. وقتي مي پرسيدند: نسبت تو با امام جمعه چيست؟ پدرت كيست؟ مي گفت:«حاج عباس.»
شهيد ايزدي چهار بار به جبهه اعزام شد و به عنوان راننده آمبولانس، كار حمل مجروحان و شهدا را به عهده داشت. اين طلبه مجاهد در عمليات كربلاي 5 در شلمچه به شرف شهادت نايل آمد.از ويژگي هاي ممتاز او وقار و متانت بود و درجريانات سياسي، فقط وظيفه الهي خود را مي ديد و مخلصانه براي اين وظيفه مجاهدت مي نمود.
طلبه بسيجي شهيد «احمد ايزدي»، سال 1343 درنجف آباد متولد شد و در 26/10/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



رئيس جمهور در مراسم تقدير از اعضاي تيم هاي ملي واليبال، كشتي آزاد و فرنگي، تكواندو و دووميداني:
اهالي ورزش نگران بودجه براي المپيك نباشند

رئيس جمهور از اعضاي تيم هاي ملي واليبال، كشتي آزاد و فرنگي، تكواندو و دووميداني كه در مسابقات اخير آسيايي و جهاني مقام كسب كرده بودند، طي مراسمي تقدير كرد.
محمود احمدي نژاد در اين مراسم كه در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با ابراز خرسندي از حضور در اين جمع و تبريك روز تربيت بدني گفت: يكي از بهترين جلسات، جلساتي است كه با ورزشكاران و قهرمانان ورزشي داريم و من افتخارات اخير ورزشكاران را به شما و ملت ايران تبريك مي گويم.
رئيس جمهور با اشاره به سخنان مطرح شده در اين جلسه در ارتباط با المپيك و همچنين برخي از اقدامات نادرست و سوء استفاده هايي كه در مسابقات بين المللي صورت مي گيرد، گفت: در اين جلسه دوستان گفتند در برخي از مسابقات بين المللي كارهاي بدي انجام مي شود، سوء استفاده ها و دغل كاري هايي انجام مي شود، اين ها چيزهاي بدي است كه بايد كنار گذاشته شود، ولي اصل مسابقات جهاني ارزشمند است. افراد از ملت هاي مختلف در اين مسابقات حضور پيدا مي كنند، با هم مسابقه مي دهند، دوست مي شوند و جوانمردي را به نمايش مي گذارند.
احمدي نژاد با بيان اين كه از صحنه هايي كه مي شود بزرگي و عظمت يك ملت را به نمايش گذاشت، عرصه مسابقات ورزشي است، افزود: ملت ايران يك ملت بزرگ و قابل افتخار است و يكي از عرصه هايي كه مي شود عظمت ملت ايران را در آن به نمايش گذاشت، ورزش است. من فكر مي كنم در عرصه سياست، اقتصاد، علم و ورزش ما بايد تلاش كنيم كه سهم فرهنگي و تمدني خود را بگيريم.
رئيس جمهور با تاكيد بر اين كه براي اين كه موفق شويم بايد خود را باور كنيم و اعتماد به نفس داشته باشيم، گفت: بايد باور كنيم كه مي توانيم و اين را همه بايد باور داشته باشيم.
وي از ديگر عوامل موفقيت را توكل به خداوند و تلاش و صبر عنوان كرد و اظهار داشت: خدا را شاكريم كه امروز جريان قوي انساني، خودباوري، اميد به خدا و آينده در كل جريان ورزشي ما مشاهده مي شود و اين اميد را زنده مي كند كه ما هر روز شاهد موفقيت ها و پيروزي هاي بيشتري باشيم.
احمدي نژاد در بخش ديگري از صحبت هاي خود با تقدير از احسان حدادي و با بيان اين كه انشاءالله ما در المپيك نيز بتوانيم به موفقيت چشمگيري دست پيدا كنيم، به اعضاي تيم ملي واليبال نيز گفت: بازي آخر شما را مشاهده كردم، بازي هاي خوب و رواني ارائه كرديد.
رئيس جمهور با اشاره به عزم دولت جهت پشتيباني از ورزش، تصريح كرد: ما همه با هم هستيم و جزو يك تيم هستيم.
وي همچنين به سخنان رؤساي فدراسيون هاي شركت كننده در اين مراسم مبني بر حمايت از تيم ها جهت حضور در مسابقات المپيك و ارائه بودجه هاي لازم اشاره كرد و گفت: بودجه هاي مناسب را اختصاص مي دهيم، شما نگران بودجه نباشيد، پيش بيني هاي لازم شده است و اميدواريم در مسابقات بعدي نيز شاهد افتخارات بيشتر شما باشيم. به اميد روزي كه ايران در تمام زمينه ها بر بام جهان بنشيند.
در پايان اين مراسم با حضور رئيس جمهور از قهرمانان و ورزشكاران و دست اندركاران تيم هاي شركت كننده تقدير و قدرداني شد و جوايزي از سوي رئيس جمهور به آنها اهدا شد.
در اين مراسم علاوه بر عباسي وزير ورزش و جوانان، يوسف كرمي قهرمان تكواندو، احسان حدادي قهرمان دووميداني، عليرضا نادي كاپيتان تيم ملي واليبال، مهدي تقوي قهرمان رشته كشتي آزاد و اميد نوروزي قهرمان كشتي فرنگي و رؤساي فدراسيون هاي واليبال، تكواندو، كشتي و دووميداني به ايراد سخنراني پرداختند. همچنين بنا مربي تيم ملي كشتي فرنگي كه به تازگي از سوي فيلا به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي انتخاب شده است، در اين مراسم به ايراد سخنراني پرداخت.
اما نكته عجيب اين مراسم، غيبت رضا مهماندوست سرمربي سابق تيم ملي تكواندو ايران بود. مهماندوست در موفقيت هاي كسب شده تكواندوكاران كه ديروز به خاطر آن موفقيت ها از تكواندوكاران تقدير شد، نقش بسزايي داشت اما مشخص نيست كه چرا در اين مراسم غايب بود!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: به پيروزي برنمي گردم
علي دايي در مورد اينكه گفته مي شود قرار است به پيروزي بازگردد عنوان كرد: در مورد آمدنم به پيروزي حرفي نمي زنم. من با راه آهن قرارداد دارم و اكنون در حال انجام دادن كارم هستم. بايد تيم خودم را درستم كنم. وي افزود: مسائلي كه در پيروزي اتفاق مي افتد به من ربطي ندارد. هميشه براي هواداران اين تيم احترام قائل هستم ولي بحث حضورم در پيروزي صحت ندارد.
شكايت جانواريو از استقلال
فابيو جانواريو كه دو فصل است از استقلال جدا شده و اكنون در سپاهان بازي مي كند از باشگاه استقلال به دليل پرداخت نشدن مطالباتش شكايت كرده است. مدير برنامه هاي اين بازيكن با وكالتي كه از جانواريو داشته اين شكايت را انجام داده است.
انتخاب سخنگو براي جلوگيري از تناقض گويي در باشگاه پيروزي
مديرعامل باشگاه پيروزي گفت: مواضع اعلام شده از سوي بعضي از اعضاي هيئت مديره به معني ديدگاه هاي باشگاه نيست. محمد رويانيان گفت: بعد از معرفي سخنگو، كليه ديدگاه ها و مواضع رسمي باشگاه از آن طريق اعلام خواهد شد. وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا مسائل مطرح شده از سوي بعضي از اعضاي هيئت مديره به معناي مواضع باشگاه است يا خير گفت: گاهي مسائل مطرح شده از سوي بعضي از اعضاي هيئت مديره به منزله ديدگاه هاي شخصي آنها است كه مورد احترام نيز است ولي مواضع رسمي باشگاه در حال حاضر از طريق سايت رسمي باشگاه و در آينده نزديك علاوه بر آن توسط سخنگوي باشگاه به اطلاع عموم و رسانه هاي گروهي خواهد رسيد. در يكي دو روز گذشته تناقض در صحبت هاي اعضاي هيئت مديره پيروزي ديده مي شد. در حالي كه پروين از ابقاي استيلي صحبت مي كرد پنجعلي اين موضوع را رد و اعلام مي كرد در جلسه هيئت مديره شايد تصميمات ديگري گرفته شود. پنجعلي همچنين مي گفت كه استيلي بايد استعفا دهد.
برگزاري نشست كميته تيم هاي ملي در هفته آينده
نشست كميته تيم هاي ملي با حضور رئيس فدراسيون و اعضاي اين كميته در خصوص مسائل پيش روي تيم هاي ملي و برنامه ريزي براي اين تيم ها روز يكشنبه آينده ساعت 14 در دفتر رئيس فدراسيون فوتبال برگزار مي شود.
ممبيني و تركي داور سرخابي ها
كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران ديدارهاي هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را اعلام كرد كه بر اين اساس بازي حساس ذوب آهن - استقلال را محسن تركي قضاوت مي كند. تركي را در امر قضاوت اين بازي حسن كامراني فر و محمدرضا ابوالفضلي همراهي خواهند كرد. همچنين كميته داوران قضاوت ديدار پيروزي- نفت تهران را به هدايت ممبيني سپرده است كه داوود رفعتي و محسن فريماني را به عنوان كمك در كنار خود خواهد داشت.
گلزني نكونام در شب شكست اوساسونا
تيم فوتبال اوساسونا در دربي باسك مقابل آتلتيك بيلبائو تن به شكستي سنگين داد. تيم فوتبال اوساسونا دوشنبه شب در تنها ديدار باقيمانده از هفته هشتم رقابت هاي لاليگا با نتيجه 3 بر يك در زمين آتلتيك بيلبائو شكست خورد. براي تيم ميزبان در اين ديدار ايكر مونيان گوني(30)، ايگو گابيلوندو(38) و خاوير مارتينز آگينابا(45) گل زدند و جواد نكونام، هافبك ايراني اوساسونا در وقت هاي تلف شده بازي يكي از گل هاي خورده را از روي نقطه پنالتي جبران كرد.

 



جام جهاني كوچك فوتسال- برزيل
تيم ملي، آمريكا را به توپ بست

تيم ملي فوتسال ايران در دومين ديدار خود در رقابت هاي جام جهاني كوچك برزيل تيم فوتسال آمريكا را شكست داد.
تيم ملي فوتسال ايران كه در نخستين ديدار خود در جام جهاني كوچك برزيل موفق شده بود تيم بلژيك را با نتيجه چهار بر دو از پيش رو بردارد، دوشنبه شب در دومين ديدار خود به مصاف تيم ملي فوتسال آمريكا رفت و توانست با هشت گل شكست سختي را به اين تيم تحميل كند. محمد كشاورز، حسن زاده، طبيبي هركدام دو گل و وحيد شمسايي و جواد اصغري ديگر گل هاي ايران را در اين بازي به ثمر رساندند.
با اين پيروزي تيم ملي فوتسال ايران با شش امتياز صعود خود را به مرحله بعد قطعي كرد. در ديگر ديدار گروه سوم اروگوئه برابر بلژيك با نتيجه دو بر دو متوقف شد.
تيم ملي فوتسال ايران آخرين ديدار خود در مرحله گروهي رقابت ها را مقابل تيم اروگوئه برگزار مي كند. پيروزي و يا تساوي در اين مسابقه موجب صدرنشيني ملي پوشان فوتسال ايران در گروه C رقابت هاي فوتسال جايزه بزرگ برزيل خواهد شد.

 



ليگ برتر كشتي آزاد با حضور 8 تيم برگزار مي شود
وضعيت مبهم ليگ فرنگي

ليگ برتر كشتي آزاد به دليل برنامه هاي فشرده تيم ملي براي حضور در رقابتهاي المپيك با حضور 8 تيم برگزار مي شود.
در حالي كه بيش از هشت تيم براي حضور در رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد متقاضي هستند اين مسابقات تنها با شركت اين تعداد تيم برگزار مي شود. بر اين اساس با توجه به اينكه تيم هاي ملي كشتي بايد در حدود 290 روز آينده در رقابتهاي المپيك لندن شركت كنند مسئولان فدراسيون كشتي اين امر را در اولويت قرار نداده و به همين دليل اين مسابقات تنها با حضور هشت تيم برتر انجام مي شود.
پرداخت به موقع حق وروديه 15ميليون توماني و داشتن شرايط لازم براي حضور در اين مسابقات از جمله سابقه خوب در اين رقابتها از جمله اولويت هاي فدراسيون كشتي در اين زمينه است.
اين در حالي است كه فينال ليگ دسته اول كشتي آزاد روز 29 مهرماه در ساري برگزار مي شود و با توجه به اينكه تيم هاي اول و دوم اين مسابقات مي توانند در ليگ برتر شركت كنند بطور قطع اين رقابتها در روز 2 آبان ماه برگزار نشده و زمان آغاز آن بالطبع 9 آبان ماه است.
همچنين مشخص نشدن برگزاري رقابتهاي ليگ برتر كشتي فرنگي و اينكه در فاصله كمتر از دو هفته مانده به مسابقات ليگ آزاد تنها تيم خونه به خونه بابل وروديه خود را پرداخت كرده است نشان مي دهد ليگ كشتي نيازمند نگاهي تازه در اجراي خود است.

 



خبري كه فدراسيون تكواندو اعلام كرد
معرفي جانشين مهماندوست پيش از آغاز اردو

اردوي تيم ملي تكواندو با يك هفته تاخير آغاز خواهد شد و تا آن زمان اعضاي كادر فني اين تيم معرفي مي شوند.
حسن ذوالقدر دبير فدراسيون تكواندو ضمن بيان اين مطلب افزود: هفته آينده رقابت هاي تكواندوي قهرماني كشور برگزار خواهد شد به همين دليل تصميم گرفتيم بعد از پايان اين رقابت ها اردوي تيم ملي را تشكيل دهيم.
دبير فدراسيون تكواندو در مورد مذاكره با گزينه هاي هدايت تيم ملي گفت: هيچ فهرستي نداريم و تاكنون با هيچ مربي وارد مذاكره نشده ايم اما در تلاشيم قبل از آغاز اردوي تيم ملي اعضاي كادر فني اين تيم را معرفي كنيم.
لازم به يادآوري است كه رضا مهماندوست، سرمربي تيم ملي تكواندوي كشورمان شنبه گذشته از سمت خود به دليل پرداخت نشدن حق و حقوق اش كناره گيري كرد و تلاش مسئولان كميته ملي المپيك و دلسوزان تكواندو براي بازگشت وي تاكنون نتيجه نداده است.

 



رودكي و محجوب حذف شدند
پايان كار تيم ملي جودو با 2 پيروزي و 6 شكست

رقابتهاي جودوي بين المللي امارات با حذف دو نماينده سنگين وزن تيم ملي كشورمان و پايان كار اين تيم بدون كسب مدال پيگيري شد.
جواد محجوب در وزن 100-كيلوگرم در اولين ديدار خود مقابل «مارت سريل» نفر هجدهم رنكينگ فدراسيون جهاني جودو از فرانسه قرار گرفت و در ثانيه هشتم از دقيقه سوم مسابقه با ضربه فني بازنده شد و از دور مسابقات كنار رفت.محمدرضا رودكي هم در وزن 100+ كيلوگرم در دور نخست «فيصل جابالاه» از تونس را ضربه فني كرد و به دور دوم راه يافت. وي دور دوم به ديدار «عبدالله تنگريف» از ازبكستان رفت. در پايان پنج دقيقه مبارزه با دو امتياز «يوكو» بازنده شد و از جدول مسابقات كنار رفت. تيم ملي جودوي كشورمان اين دوره از مسابقات جودوي بين المللي امارات را بدون كسب مدال و با كسب 2 پيروزي و تحمل 6 شكست پشت سر گذاشت.

 



هيجان توپ و تور پس از قهرماني در آسيا
جدال كويري ها با كهكشاني ها در قسمت اول

بيست و پنجمين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در حالي از امروز آغاز مي شود كه چندي پيش تيم ملي واليبال ايران قهرمان آسيا شد و با طلسم شكني توجهات را به اين رشته ورزشي جلب كرد.
فصل جديد مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با دو تيم كمتر از سال گذشته و مجموع 14 تيم برگزار مي شود. برخلاف سال گذشته كه اين رقابت ها در دو گروه آغاز شد، امسال تيم هاي شركت كننده ديدارهاي خود را در قالب يك گروه و به صورت دوره اي دنبال خواهند كرد.
از مجموع 14 تيم شركت كننده در بيست و پنجمين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، گيتي پسند نوپاترين تيم است كه در نخستين سال تولد سهميه حضور در اين رقابت ها را به دست آورد.
پيكاني ها كه در ابتداي زمان ثبت نام از حضور در رقابت هاي ليگ انصراف داده بودند با وساطت مسئولان ورزش ايران بار ديگر بازگشتند و در مسابقات جام باشگاه هاي جهان عنوان پنجمي را به خود اختصاص دادند در هفته نخست بايد برابر تيم قديمي و ريشه دار گنبد كه اين فصل با نام هاوش در مسابقات حاضر مي شود، قرار بگيرد.
ديگر تيم خودروساز و هميشه مدعي ليگ برتر يعني نارنجي پوشان سايپا هم مانند سال هاي گذشته تدارك خوبي ديده اند و با حضور در چند تورنمنت داخلي و خارجي و همچنين جذب بازيكنان جوان آينده دار آمادگي بالايي براي حضور در ليگ دارند.
اصفهاني ها از همان ابتدا بمب هاي خبري واليبال را منفجر كردند. جذب مصطفي كارخانه، سعيد معروف كه پس از مدتي از اين تيم جدا شد، مهدي بازارگرد، اميرحسيني، فرهاد ظريف، محمد موسوي و فورتادو و... از جمله اين بمب ها بود. هرچند كه جذب ستاره ها و تشكيل تيم كهكشاني از گيتي پسند انتقادهاي فراواني درپي داشت، اما اعضاي اين تيم بدون توجه به اين حرف ها تمرينات خود را آغاز كردند و با قهرماني در تورنمنت نقش جهان اصفهان خط و نشاني جدي براي حريفان ليگ برتري خود كشيدند.برنامه ديدارهاي هفته نخست مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
چهارشنبه- 27/7/90
¤ پيكان تهران- هاوش گنبد
¤ كرمان- نوين كشاورز
¤ شهرداري تبريز- كاله آمل
¤ شهرداري اروميه- باريج اسانس كاشان
¤ سايپاي البرز- مشهد الرضا
¤ گيتي پسند اصفهان- پيشگامان كوير يزد
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- مناطق نفت خيز جنوب

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم هاي واليبال دانش آموزي ايران و سريلانكا آخرين بازي مرحله حذفي رقابت هاي واليبال دانش آموزي آسيا را در سالن شش هزار نفري الغدير اروميه برگزار كردند كه در نهايت تيم ايران در سه ست پياپي سريلانكا را مغلوب كرد. همچنين تيم واليبال آذربايجان غربي در يك بازي برتر در سه ست پياپي بر سنگاپور غلبه كرد و راهي مرحله بعد شد.
¤ حامد حدادي، بازيكن تيم ممفيس گريزليز كه به دليل تحريم رقابت هاي بسكتبال NBA آمريكا در ايران به سر مي برد، پس از توافق نهايي با مسئولان ملي حفاري اهواز تا آغاز رقابت هاي ليگ NBA به اين تيم پيوست. حدادي با قانون اين فصل فدراسيون بسكتبال، سهميه خارجي در ليگ برتر محسوب مي شود. اين بازيكن از مهرام هم پيشنهاد داشت، اما به دليل اين كه كادر فني مهرامي ها را تا پايان فصل مي خواستند، اين انتقال صورت نگرفت تا ستاره تيم ملي بسكتبال به تيم اهوازي ملي حفاري رفته و براي نخستين بار با تيمي از زادگاهش در ليگ برتر ايران شركت كند.

 



آغاز سوپرليگ هندبال با حضور10تيم

فصل جديد ليگ برتر هندبال با 10تيم از نيمه دوم آبان ماه آغاز مي شود.
رئيس كميته مسابقات هندبال اظهار كرد: چهار تيم از جمله راه و ترابري اراك، پارسيان و دانشگاه صنعتي اروميه حتي در زمان تمديد شده از سوي كميته مسابقات مدارك خود را به فدراسيون ارسال نكردند و بدين ترتيب تصميم گرفتيم كه با 10تيمي كه براي شركت در ليگ اعلام آمادگي كردند بازيها را از 19-20 آبان ماه شروع كنيم. البته در اين فصل دو تيم نيروي زميني و هيات هندبال كازرون نيز در ليگ شركت مي كنند. علي حيات پور افزود: در جلسه اي كه با هيات هندبال داشتيم تاكيد شد كه همين 10 تيم در ليگ شركت كنند، البته ممكن است اگر باشگاهي شرايط مناسبي داشت و موفق شد تيم بدهد در اين تصميم تجديدنظر شود، اما بعيد مي دانم در اين فرصت كوتاه تيم جديدي به ليگ اضافه شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14