(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 27 مهر 1390- شماره 20052

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در حاشيه سفر رهبر انقلاب
 واجب ترين وظيفه مسئولان استفاده از استعداد نخبگان
سيدحسن نصرالله: علت اتهام زني آمريكا به ايران شكست پروژه هايش در سوريه و عراق است
وزير امور خارجه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران:
روياي آمريكايي ها براي ايجاد طوفان هاي سياسي در منطقه محقق نمي شود
امام جمعه اهل سنت سنندج: تقريب مذاهب از بركات سفر رهبري به مناطق كردنشين است
رونمايي از نماد مشك حضرت عباس(ع)
ايفاي نقش سازمان پدافند غيرعامل در مكان يابي نيروگاه هاي جديد هسته اي
از پس فردا مشهد ميزبان جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش است
حجت الاسلام والمسلمين حسينيان: مسئولان نصايح رهبري را درباره ساده زيستي فراموش نكنند
معاون ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور:
تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور افزايش مي يابد
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در حوزه نشر و كتابخواني را برطرف مي كنيم
نماينده مردم شهرضا در مجلس: تعطيلي، باعث مصرف گرايي مي شود
اخبار ادبي و هنري



در حاشيه سفر رهبر انقلاب

قدرداني مسئولان پاوه از حضور مردم
در استقبال از ولي امر مسلمين
ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه، سيد فتح الله حسيني نماينده مردم در مجلس و حسين خدرويسي فرماندار پاوه روز سه شنبه با صدور پيامي از حضور پرشور و حماسي مردم پاوه و اورامانات در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب قدرداني كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين پيام آمده است: حركت پسنديده و به ياد ماندني مردم شهرهاي منطقه اورامانات اعم از پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجاني در استقبال تاريخ ساز از رهبر معظم انقلاب ثابت كرد كه اين مردم روحيه دوران مرزداري و هوشياري سال هاي دفاع مقدس را حفظ كرده اند و تلاش هاي دشمنان دين و كشور نتوانسته كوچكترين خللي در اراده هاي مصمم آنان براي وحدت با ساير نقاط ايران اسلامي زير سايه رهنمودهاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب ايجاد كند.
گلباران مزار شهداي سرپل ذهاب
با حضور نماينده رهبر معظم انقلاب
نماينده اعزامي رهبر معظم انقلاب و هيئت همراه در مزار شهداي شهرستان سرپل ذهاب حضور يافتند و با نثار گل، و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهداي اين شهرستان اداي احترام كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم كه فرماندار، امام جمعه، مسئولان ادارات و نهادهاي سرپل ذهاب، نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي و شماري از خانواده هاي معظم شهدا حضور داشتند ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس گرامي داشته شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن رحيميان نماينده اعزامي رهبر معظم انقلاب قبل از حضور بر مزار شهدا در بارگاه ملكوتي حرم احمد ابن اسحاق حضور يافت.
اعضاي هيئت دولت امروز به كرمانشاه مي آيند
در راستاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان كرمانشاه امروز اعضاي هيئت دولت به همراه معاون اول رئيس جمهور به استان كرمانشاه سفر مي كنند.
به گزارش ايرنا، روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه روز سه شنبه گزارش داد، جلسه هيئت دولت به منظور اتخاذ تصميماتي براي پيشرفت و آباداني هرچه بيشتر استان كرمانشاه برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش، بعد از جلسه اعضاي هيئت دولت و همچنين مقامات محلي استان كرمانشاه به حضور رهبر معظم انقلاب خواهند رسيد و در آن جا نتايج جلسه هيئت دولت و مصوباتي كه براي استان كرمانشاه به تصويب رسانده اند را به استحضار ولي امر مسلمين خواهند رساند.
قدرداني مسئولان گيلانغرب
از حضور حماسي مردم اين شهرستان در استقبال از رهبري
حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين رضواني امام جمعه، اردشير رستمي فرماندار و فرهاد تجري نماينده مردم شهرستان گيلانغرب در مجلس شوراي اسلامي در پيامي مشترك از حضور حماسي مردم در استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامي در دومين شهر مقاوم كشور قدرداني كرد.
به گزارش ايرنا، در اين پيام آمده است: گيلانغرب سرزمين ايمان، شجاعت، ايثار و پرچمدار مقاومت در استقبال تاريخي از رهبر فرزانه انقلاب، باز هم حماسه آفريد تا اين حقيقت ناب بار ديگر چشم ها را خيره كند كه دومين شهر مقاوم كشور به فرموده مقام عظماي ولايت حقا در دوران دفاع مقدس امتحان خوبي پس داد.
عزيمت جمعي از مردم اسدآباد
براي ديدار با رهبر انقلاب به كنگاور
جمعي از مردم مشتاق اسدآباد همدان براي ديدار با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، عازم شهر همجوار كنگاور در استان كرمانشاه مي شوند.
به گزارش روز سه شنبه ايرنا، به همين منظور ستاد استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامي براي برنامه ريزي و هماهنگي بيشتر در فرمانداري اسدآباد تشكيل شده است.
مردم ولايتمدار اسدآباد براي ديدار با رهبر فرزانه انقلاب لحظه شماري مي كنند و در اين خصوص ستاد استقبال از ولي امر مسلمين جهان در فرمانداري تشكيل و از امروز كار ثبت نام و ساماندهي نيز در سه نقطه شهر شروع شده كه پيش بيني مي شود بيش از يك هزار نفر از اسدآباد براي ديدار با رهبر فرزانه انقلاب به شهر همجوار كنگاور اعزام شوند.
احمد عزيزي در بستر بيماري چشم به راه ديدار با رهبري
خواهر احمد عزيزي شاعر و نويسنده كرمانشاهي با بيان اينكه برادرم آرزو مي كند كه ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي نصيبش شود، گفت: برادرم در بيمارستان با لبخند چشم به راه ملاقات و ديدار رهبري است.
زينب عزيزي ديروز درگفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه اظهار كرد: احمد از وقتي كه خبر سفر رهبر معظم انقلاب را به كرمانشاه شنيده لبخندي بر لبانش نقش بسته و با همين لبخند منتظر ديدار رهبري است.
به گفته وي احمد عزيزي نسبت به شنيدن خبر سفر مقام عظماي ولايت به استان كرمانشاه واكنش نشان داد و خيلي خوشحال شد.
عزيزي گفت: ما بي صبرانه منتظر عنايت ولي امر مسلمين براي ديدارشان هستيم و اميدوارم اين لطف، عنايت و ديدار رهبري نصيب برادرم شود، چرا كه اطمينان دارم ملاقات ايشان با برادرم تاثيرات خوبي در بهبودي حال او دارد.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت جسماني احمد عزيزي، شاعر كرمانشاهي گفت: وي به دليل مسايل و مشكلات بيماري نمي تواند صحبت كند، اما با حركات اشاره واكنش و احساسات خود را ابراز مي كند.
عزيزي عنوان كرد: به بركت سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب به كرمانشاه ان جي برادرم از گلويش بيرون آورده شد و او مي تواند غذا بخورد.
جمعي از مشتاقان رهبري مقابل حسينيه ثارالله تجمع كرده اند
جمعي از مشتاقان رهبري به عشق ديدار دوباره با آقايشان مقابل حسينيه ثارالله محل ديدار ولي فقيه با نخبگان جمع شده اند.
به گزارش فارس از كرمانشاه، جمعي از مردم شهر شهيدپرور كرمانشاه كه از شوق ديدار آقا در پوست خود نمي گنجند، از ساعت هاي اوليه صبح با اشتياقي وصف ناشدني به اميد ديدار دوباره رهبري به محل ديدار ولي فقيه با نخبگان آمده اند تا شايد بتوانند رهبرشان را از نزديك ببينند.
رادفخري كه خودرا خواهر شهيد علي رادفخري معرفي مي كند، مي گويد: سفر مشهد بودم ديروز به عشق ديدار آقا بليت گرفتم تا بتوانم خود را به اينجا برسانم شايد آقا را ببينم.
ديدار رهبر بانخبگان بيانگر عنايت ايشان
به شاخص هاي فرهنگي است
برگزيده جشنواره جوان خوارزمي گفت: ديدار رهبر با نخبگان استان كرمانشاه نشانه عنايت و توجه ايشان به بخش ها و شاخص هاي فرهنگي است.
لطيف پوركريمي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمانشاه درباره احساسش در ديدار با رهبر معظم انقلاب اظهار كرد: بسيار خوشحالم كه رهبرمان به نخبگان و اين قشر فرهنگي جامعه عنايت و لطف داشته و در سفر پر خير و بركتشان به كرمانشاه يك روز را به ديدار با نخبگان اختصاص داده تا از نزديك با مسائل و مشكلات آنها آشنا و درد دل ما را بشنود.
وي افزود: بدون شك ديدار رهبر با نخبگان نقطه عطفي در تاريخ كرمانشاه است و اين مهم نشانه توجه و عنايت ايشان به بخش هاي علمي و فرهنگي منطقه است.

 



رهبر انقلاب در جمع نخبگان و جوانان تاكيد فرمودند
 واجب ترين وظيفه مسئولان استفاده از استعداد نخبگان

حضرت آيت الله خامنه اي پرورش استعدادهاي نخبگان و استفاده از آن را يكي از مهم ترين وظايف مسئولان خواندند.
صدها نفر از برگزيدگان و منتخبين علمي، فرهنگي، ادبي، هنري، ورزشي، اجتماعي و اقتصادي استان كرمانشاه صبح سه شنبه و در هفتمين روز سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان، با ايشان ديدار كردند و به تبادل نظر در زمينه هاي گوناگون پرداختند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن ديدگاهها و مطالب 13 نفر از برگزيدگان استان كه 1 ساعت و نيم به طول انجاميد، زمينه را براي حركت كاروان ملي ايرانيان به سمت اهداف و افق هاي درخشان فراهم خواندند و با تحسين اهداف بلند پروازانه جوانان در ترسيم افق آينده كشور تأكيد كردند: به ياري پروردگار و همت و تلاش عموم مردم به ويژه فرهيختگان و نخبگان، ملت عزيز ايران در آينده از ذخاير «علمي و فرهنگي و تمدني فراوان تري» برخوردار خواهد بود.
ايشان، با ابراز خرسندي از ديدار به يادماندني و پر مغز با منتخبين استان كرمانشاه، اين استان را سينه ستبر و چهره زيباي ايران در عرصه هاي علمي، هنري، فرهنگي و ادبي خواندند و با اشاره به روحيه پهلواني و تلاش تحسين برانگيز انقلابي در استان افزودند: همه ويژگيهاي لازم و خصائل نيكو در اين استان نخبه پرور جمع شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري آشنايي ديرين خود با شماري از فرهيختگان و انديشمندان استان كرمانشاه، افزودند: متأسفانه چهره حقيقي علمي، ادبي و هنري اين منطقه، آنگونه كه بايد و شايد شناخته شده نيست و مراكز تبليغات و صدا و سيما بايد به كمك زبدگان منطقه، در اين زمينه تلاش كنند.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف اصلي از ديدار با برگزيدگان و منتخبين را «ترويج تكريم نخبگان و صاحبان فكر و خلاقيت» ، خواندند و خاطر نشان كردند: قدرشناسي از برجستگان جامعه و احترام به آنها، بايد به عرف و عادتي همگاني تبديل شود.
ايشان، شناسايي و معرفي نخبگان و تكريم آنان را زمينه ساز الگوسازي در جامعه برشمردند و افزودند: انگيزه ديگر رهبري از حضور در چنين جلساتي، تأكيد بر ضرورت الگوسازي براي نسل جوان در همه عرصه ها و زمينه هاست.
ايشان، تلاش شبكه هاي رسانه اي نظام استبداد بين المللي را براي برجسته كردن الگوهاي منحرف و سخيف، برگرفته از اهداف خطرناك پروتكل هاي صهيونيستي دانستند و افزودند: اين الگوسازي شبكه اي، بر اساس سياست هاي مشخص و مدون صورت مي گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، آشكار شدن استعداد ذاتي ملت ايران را دومين هدف ديدار با منتخبان و نخبگان خواندند و با اشاره به سياست قديمي استعمار در تحقير و ناكارآمد جلوه دادن مردم ايران تأكيد كردند: جوانان و نخبگان ملت در 32 سال اخير بطلان اين سياست ضد ايراني را با پيشرفتهاي گاه اعجاب انگيز علمي و فناوري اثبات كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي، بار ديگر، استعداد ايرانيان را از متوسط استعداد جهاني بالاتر خواندند و با يادآوري تاريخ و ميراث پر افتخار فرهنگي كشور افزودند: روزگاري كه غرب در تاريكي مطلق علمي به سر مي برد، ايران پيشتاز و پيشاني قافله برجسته علمي در كشورهاي اسلامي بود.
ايشان افزودند: اين واقعيات تاريخي، نشان دهنده استعداد برتر و ذخاير سرشار انساني در اين نقطه عالم است كه اين استعداد ذاتي و درخشان، بايد امروز، بار ديگر، آشكار شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اعلام نتايج تحقيقات مراكز جهاني مبني بر «چند برابر بودن سرعت و شتاب رشد علمي ايران در مقايسه با متوسط جهاني» افزودند: با تكيه بر باور جوان ايراني به استعدادهاي خود ضمن حفظ و افزايش اين شتاب اميدبخش، به مرزهاي كنوني علم مي رسيم و با پشت سر گذاشتن اين مرزها، افق هاي نوين علمي را در مقابل جامعه بشري خواهيم گشود.
رهبر انقلاب اسلامي، خدمت به تعالي انسان را هدف حقيقي و اصلي پيشرفتها و برجستگي هاي بشري دانستند و با اشاره به سوء استفاده زورگويان و سرمايه اندوزان جهاني از علم و هنر افزودند: هاليوود به عنوان مركز سينماي جهاني در خدمت انحطاط بشر است و نصيب ملتهاي افغانستان و عراق از علم غربي فقط بمب و سلاح شيميايي است.
حضرت آيت الله خامنه اي علم و هنر را در ذات خود، موهبت هاي الهي برشمردند و افزودند: ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي، اين پديده هاي متعالي را در خدمت اسلام و معنويت و تعالي بشر قرار خواهد داد.
ايشان در پايان سخنانشان، استفاده صحيح و برنامه ريزي شده از نبوغ و استعداد جوانان و نخبگان همه عرصه ها را، از واجب ترين وظايف مسئولان خواندند و تأكيد كردند: جريان نوآور و خلاق جاري در كشور، بايد تقويت شود تا انشاءالله آينده درخشان ايرانيان را رقم زند.
در ابتداي اين ديدار جمعي از منتخبين استان كرمانشاه، مطالب مورد نظر فرهيختگان و برگزيدگان استان را با رهبر انقلاب اسلامي در ميان گذاشتند.
اسامي منتخبين و مهمترين محور سخنان آنها به اين شرح است:
ـ ماموستا ملا محمد محمدي امام جمعه اهل سنت كرمانشاه؛ بر وحدت سني و شيعه و استمرار حضور هموطنان اهل سنت در همه عرصه هاي دفاع از اسلام، انقلاب و ايران تأكيد كرد.
ـ پروفسور مجتبي شمسي پور، دانشمند برتر جهان اسلام و مؤلف كتاب سال؛ تبديل پيشرفتهاي علمي به فناوريهاي مورد نياز كشور را زمينه ساز شتاب بيشتر اقتدار علمي ايران خواند.
ـ استاد عبدالله جواري، استاد خوشنويسي و چهره ماندگار؛ پيشنهاد تأسيس دانشگاه هنر در استان كرمانشاه را ارائه داد.
ـ مريم هاشمي فرود، بسيجي و برنده مدال طلاي وشوي مسابقات جهاني؛ ضمن تقديم مدال جهاني خود به رهبر معظم انقلاب گفت: استعداد جوانان لايق ايراني در عرصه هاي مختلف ورزشي، در صورت برنامه ريزي بهتر، درخشش و شكوفايي فراوان تري خواهد يافت.
ـ سيدقباد رهبر زاده دكتراي دندانپزشكي، برادر شهيد و از هموطنان اهل حق؛ شهيدان جامعه اهل حق را نشاندهنده همراهي هميشگي آنان با انقلاب كبير اسلامي دانست.
ـ اميرحسين نوروز نژاد، رتبه اول جشنواره خوارزمي و فرزند شهيد؛ خواستار حمايت بيشتر و برنامه ريزي شده مراكز مربوط از استعدادهاي جوان و تجهيز دانشگاههاي استان شد.
ـ زهرا جامه بزرگ، رتبه اول دكتراي دانشگاه علامه طباطبايي، توجه بيشتر به «تكنولوژي آموزشي» را در حل برخي مشكلات آموزشي ـ اجتماعي مؤثر دانست.
ـ جهانبخش رحمتي از سران و معتمدان ايل تركاشوند، گفت: عشاير به عنوان سربازان اسلام و ايران همچنان در صف مقدم همه عرصه هاي دفاع از انقلاب قرار دارند.
ـ استاد محمدعلي سلطاني، پژوهشگر و نويسنده اهل سنت، با اشاره به فرهنگ كهن و غني استان، روابط برادرانه پيروان همه مذاهب و اقوام مختلف در منطقه را نمونه خواند و اين استان را از پايگاههاي خدمات متقابل اسلام و ايران دانست
ـ آسياباني از فرماندهان و بسيجيان دوران جنگ تحميلي با خاطراتي از حماسه دفاع مقدس، فضاي جلسه را با عطر ايثار و استقامت رزمندگان و شهدا معطر كرد.
ـ هوشمند دولت ياري،كشاورز نمونه گندم كار و جوان برگزيده جشنواره علي اكبر، ايجاد تشكل هاي مردمي در بخش كشاورزي را باعث ثبات قيمت ها و توسعه صادرات كشاورزي استان دانست.
ـ مريم صحرارو، رتبه اول المپياد شيمي، تسريع در تكميل طرح پرديس غرب كشور را خواستار شد.
ـ اميد اسلام پناه، دبير نمونه كشور، زبان فارسي را داراي ظرفيت تبديل شدن به زبان مرجع علمي در جهان دانست و براي تحقق اين مهم پيشنهاداتي بيان كرد.
در پايان اين ديدار منتخبان و برگزيدگان استان نماز ظهر و عصر را به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه كردند.

 



سيدحسن نصرالله: علت اتهام زني آمريكا به ايران شكست پروژه هايش در سوريه و عراق است

دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد كه اتهامات آمريكا عليه ايران بخاطر شكست تمامي نقشه هاي اين كشور در منطقه و بويژه عليه سوريه و عراق است.
سيدحسن نصرالله در ديدار سالانه با شماري از مسئولان و روحانيون كاروان هاي حج لبنان با اشاره به اتهام هاي دروغين واشنگتن عليه ايران و تاكيد بر اينكه از اين طريق مي خواهد به اختلاف هاي مذهبي بين كشورهاي اسلامي دامن بزند گفت: اين اتهامات دروغين هيچ ارزشي ندارد و بي تاثير است چرا كه آمريكا مي خواهد زمان باقي ماندن خود در عراق را تمديد كند و البته به دليل ترس از تحقق نيافتن اين هدف، در حال حاضر وضعيت بد و نگران كننده اي را سپري مي كند. به گزارش ايرنا، سيدحسن نصرالله در ادامه اين ديدار، ضمن تشويق حجاج به انجام درست مناسك حج مطابق با وضعيت حساس و سخت كنوني افزود: علت ناآرامي هاي مذهبي در بحرين، عربستان، يمن و سوريه، سياست هاي دولت آمريكاست.
آمريكايي ها به دنبال
فتنه مذهبي هستند
در همين حال، يك عضو فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت: توطئه جديد آمريكا عليه ايران بعد از شكست نمايش دادگاه حريري در لبنان ساخته شده است و هدف آن سوق دادن منطقه به سوي فتنه مذهبي است كه اين امر بسيار خطرناك است.
«نوارساحلي» عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب الله نيز در خلال مراسمي در منطقه «هرمل» واقع در شرق لبنان گفت: اتهامات دروغين آمريكا عليه ايران يك نمايش بي ارزش است كه كسي آن را قبول نخواهد كرد.
وي با تاكيد بر اتهامات دروغين آمريكا عليه ايران مبني بر تلاش براي ترور عربستان در واشنگتن گفت: آمريكا با اين توطئه به دنبال تغيير واقعيت يعني شكست هاي پياپي خود در منطقه است اما انكار، حقيقت را عوض نمي كند.
از سوي ديگر «وئام وهاب» رئيس حزب توحيد عربي لبنان در ديدار با گروهي از جوانان سوريه در بيروت با اشاره به اتهام اخير آمريكا عليه ايران تصريح كرد: اين اتهام دروغ و ساختگي است و من اميدوارم كه مسئولان ايراني و عربستاني روابط و همكاري خود را افزايش دهند.
وي ادامه داد: ايران و عربستان دو كشور بزرگ در جهان اسلام هستند و آمريكا قصد دارد روابط آنها را تيره كند.

 



وزير امور خارجه در جمع سفراي خارجي مقيم تهران:
روياي آمريكايي ها براي ايجاد طوفان هاي سياسي در منطقه محقق نمي شود

علي اكبر صالحي روياي آمريكايي ها براي ايجاد طوفان هاي سياسي در منطقه به خاطر تحت تأثير قرار دادن بيداري اسلامي را قابل تحقق ندانست.
وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با سفراي خارجي مقيم تهران نكاتي را در خصوص ادعاي اخير دولت آمريكا در خصوص كشف توطئه ترور سفير دولت پادشاهي عربستان سعودي در واشنگتن عنوان كرد و گفت: راهبرد ثابت و اعلام شده جمهوري اسلامي ايران نسبت به همسايگان خود از جمله دولت پادشاهي عربستان سعودي، بر مبناي صلح، برادري، همكاري همه جانبه و حفظ و تقويت امنيت در منطقه حساس خاورميانه و خليج فارس استوار بوده و بر ادامه اين راهبرد تأكيد داريم.
وزير امور خارجه ادامه داد: در خصوص ادعاي اخير دولت آمريكا، ما نيز از شنيدن اين اتهامات بي پايه و اساس تعجب كرديم. بيهوده نيست كه وزير خارجه آمريكا اين ادعا را فراتر از افسانه و رئيس ارگان امنيتي اين كشور آن را شبيه يك فيلمنامه هاليوودي دانسته اند.
وي افزود: بررسي جزئيات دقيق و كامل سند منتشره توسط دولت آمريكا نشان مي دهد ادعاي آن دولت براساس برداشت هاي يك مامور امنيتي از ادعاهاي افرادي داراي سوابق سوء حقوقي و مرتبط با شبكه هاي بين المللي قاچاق گذاشته شده است.
صالحي پرسيد: كدام عقل سليم و دولت صلح طلب به خود اجازه مي دهد چنين ادعا و اتهام محير العقولي را براساس برداشت و ادعا و... مطرح كند؟
رئيس دستگاه ديپلماسي گفت: در برخورد با اين سناريو و توهم، اولين سؤال منطقي اين خواهد بود كه سود آن متوجه چه كشوري است؟ دومين سؤال آن است كه مستندات حقوقي براي اثبات اين اتهامات كدام است و چرا كشور مدعي تاكنون علي رغم دو مورد درخواست رسمي، حتي اجازه دسترسي كنسولي به متهم را صادر نكرده است؟ چرا برخلاف رويه متعارف، تاكنون كسي به عنوان وكيل اين متهم در تلويزيون اظهارنظر نكرده است؟ و...
وي با طرح اين سؤال كه چرا به جاي پيگيري متعارف موضوع از مجاري ديپلماتيك، موضوع مستقيماً خبري شده است؟ پاسخ داد: شايد نيت اصلي را بتوان در اظهارات بعدي مقامات آمريكايي پيدا كرد، تهديد به تشديد تحريم ها، اشاره به گزينه نظامي و...
صالحي افزود: واقعيت بديهي بيداري اسلامي يا آنچه در غرب به عنوان بهار عربي شناخته مي شود آن است كه ديكتاتورهاي حامي منافع آمريكا سقوط كرده يا در حال اضمحلال هستند. برداشت بديهي متخصصان امور استراتژيك از اين روند كه موازنه استراتژيك در منطقه به زيان آمريكا و نماد منافع آن يعني رژيم صهيونيستي و به سود ملت ها و دولت هاي مستقل در منطقه به هم خورده است.
وي خاطرنشان كرد: شايد كساني در نظر داشته باشند تا با ايجاد طوفان هاي سياسي موقتاً اين موازنه را حداقل در كوتاه مدت به سود خود احيا كنند. صرف نظر از چنين توهماتي، واقعيت عميق منطقه آن است كه چنين رويايي قابل تحقق نيست.
صالحي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران با سه دهه تجربه ارزشمند در خصوص مقابله با انواع طرح هاي مخرب، با همه ظرفيت لازم براي مقابله با اين گونه شيطنت ها برخورد كرده و تجربه نشان داده است كه نتيجه نهايي به زيان طراحان خواهد بود.
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: صرف نظر از اينكه هدف اين سناريوي شيطاني، ايجاد اختلال در روابط خارجي كشورم به خصوص با همسايگان عرب خود باشد، با هدف تقويت ائتلاف ناموفق چند كشور عربي در اعمال تحريم هاي غيرقانوني عليه ايران و يا كمك به موقعيت از دست رفته آمريكا در منطقه كليدي خاورميانه، از نظر ما آنچه كه جامعه جهاني بايد به آن توجه كند، تهديد يا تضعيف نظم، صلح و امنيت بين المللي از طريق طرح چنين ادعاهاي بي اساس و اثبات نشده است.
وزير خارجه گفت: بار ديگر جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوميت شديد اقدامات سياسي مقامات آمريكايي در متهم كردن نهادهاي رسمي جمهوري اسلامي ايران براساس اظهارات مشكوك منتسب به فردي كه هويت واقعي وي هنوز مكشوف و قطعي نيست، مجدداً هرگونه دخالت يا اطلاع نهادهاي دولتي جمهوري اسلامي ايران نسبت به هر نوع طرح يا عمليات تروريستي از جمله طرح ادعايي حاضر را قاطعانه رد مي كند.
به گزارش فارس، صالحي افزود: اينجانب ضمن محكوم كردن شديد اين رهيافت مخرب دولت آمريكا، به همه كشورهاي دوست، صلح طلب و مستقل توصيه مي كنم از طريق برخوردي مسئولانه با اين موضوع و خودداري از موضع گيري هاي شتاب زده، مانع از شكل گيري يك بحران مصنوعي در جهت تضعيف صلح و ثبات منطقه اي و بين المللي شوند. اطمينان دارم اين پيام را به بهترين وجه به دولت هاي متبوع خود منتقل خواهيد كرد.
در همين حال، علي اكبر صالحي در گفت وگوي تلفني با نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب بر خطرات ناشي از توطئه دشمنان براي هدف قرار دادن وحدت جهان اسلام تأكيد كرد.
از سوي ديگر؛ در پي گفت وگوي تلفني وزير امورخارجه كشورمان با وزير امور خارجه تركيه و تاكيد بر ضرورت مشورت هاي بيشتر توافق شد علي اكبر صالحي در آينده نزديك به آنكارا سفر كند.

 



امام جمعه اهل سنت سنندج: تقريب مذاهب از بركات سفر رهبري به مناطق كردنشين است

تقريب هرچه بيشتر مذاهب اسلامي و رفع محروميت ها از جمله بركات سفر رهبري به كردستان و ديگر استان هاي غرب كشور است.
امام جمعه اهل سنت سنندج با اشاره به دستاوردهاي عظيم سفر رهبر معظم انقلاب به استان كردستان در سال 88 ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مردم ولايت مدار كرمانشاه همچون ديگر خواهران و برادران كرد خود در استان كردستان كه در سال 88 ديده هايشان به چهره رهبر معظم انقلاب روشن شد، با استقبال تاريخي خويش بار ديگر ولايت مداري و عشق به ولايت فقيه ايرانيان را به جهانيان نشان دادند.
ماموستا حسام الدين مجتهدي افزود: مردم كرمانشاه در اين استقبال پرشور اعلام كردند كه كردها همواره حامي ولايت فقيه و آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي هستند و تا آخرين قطرات خون خويش از آموزه هاي اسلامي و انقلابي خويش دفاع مي كنند.
امام جمعه سنندج تصريح كرد: سفر ولي امر مسلمين به كردستان در سال 88 و دستاوردهاي عظيم اين سفر تاريخي و حضور مبارك ايشان در مهر ماه سال 90 در كرمانشاه نشان از توجه جدي مسئولان نظام اسلامي به مردم مسلمان و متمدن اين خطه از ميهن اسلامي است.
ماموستا مجتهدي خاطرنشان كرد: مردم ولايت مدار كرمانشاه بار ديگر همچون مردم استان كردستان با استقبال بي نظير و بياد ماندني از رهبر معظم انقلاب، ياس و نااميدي را در دل دشمنان اين مرز و بوم كاشتند و تمامي توطئه هاي آنان را نقش بر آب كردند.

 



رونمايي از نماد مشك حضرت عباس(ع)

اثر نفيس مشك حضرت ابوالفضل (ع) در كاخ ملت مجموعه فرهنگي سعدآباد رونمايي شد.
اين اثر نفيس از مشك حضرت ابوالفضل (ع) توسط هنرمندان صنايع دستي استان البرز طراحي و ساخته شده است.
گفتني است اين اثر نفيس به زودي به كربلاي معلي انتقال يافته و در حرم مطهر قمربني هاشم(ع) نصب مي شود.

 



سردار جلالي خبر داد
ايفاي نقش سازمان پدافند غيرعامل در مكان يابي نيروگاه هاي جديد هسته اي

سردار جلالي گفت: مكان يابي نيروگاه هسته اي يكي از بحث هاي پدافند غيرعامل است.
سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غيرعامل در نيروهاي مسلح، اظهار داشت: در حوزه پدافند غيرعامل در نيروهاي مسلح از سناريوها و مطالعات تهديدشناسي استفاده مي كنيم كه مشخص شود نيروهاي مسلح با چه تهديدي روبرو هستند و اين تهديد چه شرايطي ايجاد خواهد كرد.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به اهميت مراكز حساس و حياتي كشور، خاطرنشان كرد: تبصره 215 تاكيد مي كند، كليه زيرساخت هايي كه داراي اهميت حياتي حساس و مهم هستند و در برنامه 5 ساله پنجم قرار است ساخته شوند، بايد حتما ملاحظات پدافند غيرعامل در ساخت آن مورد نظر قرار بگيرد.
وي كه با فارس گفت وگو كرده، افزود: براي اين كار، كميسيون تبصره 215 در معاونت راهبردي رياست جمهوري تشكيل شد و دبير آن نيز همان جا است و بايستي براساس برنامه، فعاليت خود را شروع كند و ما هم مكاتبه و گوشزد كرديم كه اين كميسيون بايد فعال شود.
جلالي ادامه داد: البته ما هم براساس الزام قانوني و وظيفه خود براي همه دستگاههايي كه با آنها ارتباط داريم، مشاور تخصصي پدافند غيرعامل براي عمده پروژه هايشان قرار داده ايم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل در ادامه با بيان اينكه مكان يابي نيروگاه هسته اي يكي از بحث هاي پدافند غيرعامل است، اظهار داشت: كارگروه مشتركي بين ما و سازمان انرژي اتمي تشكيل شده است كه الگوي توسعه آينده هسته اي را به صورت يك الگوي امن و پايدار با ملاحظات فني و پدافند غيرعامل استخراج كند كه اين كار در حال انجام است.
وي در بخش ديگري از اين گفتگو به موضوع ويروس استاكس نت اشاره و تاكيد كرد: دشمن وقتي ويروسي را منتشر مي كند به دنبال اين است كه بفهمد ميزان كارايي ويروس چه ميزان بوده، چه نوع مقابله اي با آن صورت گرفته و اين مقابله چقدر آن را خنثي كرده كه اين يك نوع جنگ است.
جلالي افزود: استاكس نت يك ويروس يا كرم نيست، بلكه يك سلاح سايبري است كه جزو اولين سلاح هاي سايبري محسوب مي شود كه به صورت رسمي عليه ما به كار گرفته شد.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه مقابله ايران با استاكس نت، دنيا را متوجه كرد كه ما علي رغم آمادگي هم توان مهار اين ويروس ها را داريم، اظهار داشت: الان وضع مان بسيار بهتر از گذشته است و بسياري از نقاط ضعف و آسيب پذير برطرف شده است و توانسته ايم كاستي هايمان را جبران كنيم و اميدواريم به يك زمينه پايدار در اين حوزه برسيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينكه تهديدات سايبري براي ما جدي است، اظهار داشت: در همين راستا تلاش كرديم برنامه ايمن سازي در برابر تهديدات سايبري را براي تمام دستگاهها به عنوان برنامه پدافند غيرعامل پيش بيني كنيم و در حال مبادله موافقت نامه هستيم. در واقع يك تلاش هم سو و همه جانبه توسط همه دستگاههاي اجرايي براي ايمن سازي و برطرف كردن ضعف ها در حال انجام است.
وي ادامه داد: در همين راستا بنا شد همايشي ملي در اين حوزه داشته باشيم تا ابعاد موضوع در سطح انديشمندان هم مطرح شود كه اين همايش با همكاري و عامليت جهاد دانشگاهي، انجمن علمي پدافند غيرعامل و مركز پدافند غيرعامل در حوزه سايبر و سازمان پدافند غيرعامل در روزهاي 5 و 6 بهمن ماه برگزار مي شود.
سردار جلالي در زمينه اينترنت ملي و سيستم عامل بومي هم گفت: توافقي را با وزارت ارتباطات، شركت مخابرات، وزارت دفاع و سازمان پدافند غيرعامل انجام داده ايم كه براساس اين توافق در واقع يك مركزي را به عنوان مركز دفاع سايبري كشور متشكل از اين 4 سازمان هماهنگ شوند.
وي افزود: شما در سال قبل شاهد بوديد سياست هاي كلي نظام در زمينه امنيت، پدافند و اطلاعات توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد و يكي از اساسي ترين محورهاي سياست هاي بومي سازي نرم افزارها است و بايد اين زيرساخت هايي كه مورد نياز ما است را خودمان در كشور توليد كنيم.
سردار جلالي ادامه داد: در واقع ما مي خواهيم يك ارتباط برقرار كنيم بين منابع مالي، مراكز سياستگذاري امنيتي، دفاعي و بين مراكز توليدكننده، كارفرما و بهره برداران كه اين را در فضاي سازمان پدافند غيرعامل توليد كرده ايم و اميدواريم بتوانيم به بهره برداري برسانيم و الان توافقات در چارچوب هاي لازم صورت پذيرفته است و مجموعه منابع مالي و ظرفيت هاي اجرايي را بايد متمركز كنيم تا هر نيازي كه در اين زمينه مورد نظر است بتوانيم با سرعت خوبي به نتيجه برسانيم.

 



از پس فردا مشهد ميزبان جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش است

مشهد-خبرنگار كيهان:
هفتمين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش، 29 مهر ماه لغايت 2 آبان ماه سال جاري در مشهد برگزار خواهد شد.
قائم مقام دبير جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش در مشهد، در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر گفت: مهمترين بخش اين جشنواره، بخش ويژه بيداري اسلامي است كه 4 سئانس فيلم هاي منتخب اين بخش را به نمايش در خواهند آورد.
جواد رفاهي تصريح كرد: از مجموع 931 فيلم ارسالي، دبيرخانه جشنواره 41 فيلم براي داوري انتخاب شده اند كه از اين تعداد، 19 فيلم داستاني، 10 فيلم پويانمايي و 12 فيلم در قالب مستند تهيه شده اند.
وي با بيان اينكه جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش، تنها جشنواره فيلم كوتاه ديني در منطقه است، افزود: تعداد فيلم هاي بخش هاي مسابقه هفتمين جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش كه تهيه كننده بخش خصوصي داشته اند نسبت به سال گذشته با حضور 18 فيلم افزايش يافته است.
قائم مقام دبير جشنواره فيلم كوتاه ديني رويش با اشاره به اينكه طي يك فراخوان از 15 كشور براي شركت در اين جشنواره دعوت شده است، اظهار داشت: در كنار اين جشنواره، توليدات حوزه هاي هنري كشور كه به بخش داوري راه يافته اند نيز مورد داوري قرار خواهد گرفت.

 



حجت الاسلام والمسلمين حسينيان: مسئولان نصايح رهبري را درباره ساده زيستي فراموش نكنند

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: اگر كارگزاران حكومتي نصايح و فرمايشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص ساده زيستي مسئولان به كار مي بستند، امروز در جامعه دچار اين مشكلات نبوديم.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام روح الله حسينيان دوشنبه شب در چهل و سومين نشست بصيرت كه در مسجد اهل بيت(ع) قم برگزار شد، به بررسي و تبيين سيره حكومتي پيامبر(ص) و امام علي(ع) پرداخت و در ادامه با بيان رواياتي از امام علي(ع) در خصوص نحوه حكومت بر مردم و روش زندگي كارگزاران حكومتي گفت: در تمام نامه هايي كه حضرت براي كارگزاران خود فرستاده اند، بر ساده زيستي كارگزاران تاكيد شده و از آنها خواسته شده كه به دنبال فراهم كردن رفاه و آسايش براي مردم باشند.
حسينيان با تاكيد بر اينكه مطالب بايد گفته شود در غير اين صورت هر انقلابي به انحراف كشيده مي شود گفت: اگر اين پتك هاي معنوي امام علي(ع) كوبيده نشود هيچ كس از خطر در امان نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اشرافي گري را نابود كننده انقلاب ها و نظام ها دانست و عنوان كرد: هر نظامي كه كارگزارانش به دنبال منافع دنيوي بروند و هر انقلابي كه انقلابيونش به ثروت اندوزي بپردازند محكوم به نابودي است.
حسينيان انتساب مناصب حكومتي به خويشان و اقوام كارگزاران دولت اسلامي را آفت ديگر حكومت دانست و گفت: اگر به بعضي از اين دوستان بگوييم وقتي به قدرت مي رسيد مناصب حكومتي را بين اقوام و فاميل خود تقسيم نكنيد به ما حمله مي كنند و مي گويند دستتان به جايي بند نيست و از اين رو به ما اعتراض مي كنيد.
حسينيان در بخش ديگري از سخنان خود به نقل خاطراتي از ساده زيستي رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: ما رهبري داريم كه خدا به ايشان عزت داده و مردم به ايشان اطمينان دارند و تا پاي جان از ايشان حمايت مي كنند و رهبري را عزيز مي دارند چرا كه از اشرافي گري چيزي از ايشان نديده ايم.
اين فعال سياسي افزود: اگر كارگزاران حكومتي نصايح و فرمايشات مقتدا و ولي امر مسلمين را در خصوص ساده زيستي مسئولان به كار مي بستند، امروز در جامعه دچار اين مشكلات نبوديم.

 



معاون ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور:
تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور افزايش مي يابد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون آموزش و پژوهش ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور از افزايش تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور به 13 هزار كانون تا پايان امسال خبر داد.
«محمدرضا جعفري» در اصفهان افزود: تا پايان برنامه پنجم توسعه اين تعداد به 20 هزار كانون در سطح كشور ارتقاء خواهد يافت.
مشاور مدير كل و رئيس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد اصفهان نيز افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تا پايان سال شاهد تأسيس 217 كانون فرهنگي هنري در سطح استان خواهيم بود كه شمار كانون ها در سطح استان به 1300 كانون افزايش مي يابد.
«حجت الاسلام رمضانعلي معتمدي» ادامه داد: 80 درصد از اين كانون ها در روستاها تأسيس مي شوند.
وي گفت: تا پايان امسال تعداد كتابخانه هاي مساجد به 750 باب افزايش مي يابد.
معتمدي با اشاره به برگزاري طرح تلاوت نور در سه هزار مسجد استان اصفهان افزود: طرح تلاوت نور طرحي مردمي است و توسط مردم مديريت مي شود.
معتمدي از تأسيس مراكز شكوفه هاي بهشت قرآني در سطح استان خبر داد و افزود: هدف از فعاليت اين مراكز آموزش كودكان با رويكرد ديني در سنين پايين است.
وي با اشاره به برگزاري 23 جشنواره قرآني در سطح استان در سال جاري اضافه كرد: 13 نفر از افراد برگزيده استان به جشنواره كشوري كه در زنجان برگزار خواهد شد، راه يافته اند.
وي با اشاره به رتبه نخست استان اصفهان از نظر تعداد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در كشور افزود: در سه سال گذشته رتبه اول كشوري در زمينه فعاليت هاي كيفي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد از آن استان اصفهان بوده است.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در حوزه نشر و كتابخواني را برطرف مي كنيم

اراك- خبرنگار كيهان:
معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اراك گفت: در تلاش هستيم تا با همكاري مسئولان فرهنگي كشور دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در حوزه نشر و كتابخواني را برطرف كنيم.
بهمن دري در مراسم گشايش ششمين نمايشگاه سراسري كتاب استان مركزي و چهارمين نمايشگاه مطبوعاتي استاني در اراك گفت: با وجود برگزاري نمايشگاه هاي متعدد در طي چند سال گذشته در سراسر كشور باز هم احساس مي كنيم به نقطه مطلوب نرسيده ايم.
وي اظهار داشت: براي فراهم ساختن زمينه رشد و گسترش فرهنگ كتابخواني در جامعه معاونت فرهنگي وزارت ارشاد اسلامي با برگزاري نمايشگاه هاي استاني كتاب در تلاش است تا دسترسي عمومي به كتاب را آسانتر كند و فرهنگ مطالعه را در بين اقشار مختلف مردم توسعه دهد.
معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: بايد با بهره گيري از انديشه فرهيختگان و اصحاب فرهنگ و هنر به فرمايشات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانيم. وي از برگزاري هفته كتاب در 22 آبان ماه سال جاري خبر داد.
در نمايشگاه كتاب استان مركزي 300 ناشر در 180غرفه آثار و محصولات فرهنگي خود را با موضوع عمومي، كشاورزي، آموزشي، كودك و نوجوان، مذهبي، هنري، پزشكي، زبان و كتاب دانشگاهي با 26 هزار عنوان كتاب در 360 هزار جلد در معرض ديد و خريد علاقه مندان قرار داده اند.
در مدت برگزاري نمايشگاه، برنامه هاي جنبي شامل، كارگاه هاي نقد كتاب، تئاتر، نقالي، نقاشي، نمايشگاه هنرهاي تجسمي و نشست هاي تخصصي با موضوع ادبيات دفاع مقدس، ادبيات كودك و دفاع مقدس پيگيري مي شود.

 



نماينده مردم شهرضا در مجلس: تعطيلي، باعث مصرف گرايي مي شود

نماينده مردم شهرضا گفت: تعطيلات بيش از حد ممكن، جامعه را به سمت مصرف گرايي سوق مي دهد.
عوض حيدرپور ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با تشريح اهميت رويكرد توليدگرايي در جامعه تصريح كرد: بي شك تعطيلي هاي زياد و غيرمعمول ناخودآگاه جامعه را به سمت سستي و تنبلي سوق مي دهد و اين در حالي است كه جامعه امروز ما نياز مبرمي به تلاش در راستاي پيشرفت و رقابت تجاري دارد. وي در مورد زيان ناشي از يك روز تعطيلي اضافي افزود: در شرايط فعلي كشور با افزايش هر روز تعطيلات دو ميليارد دلار ضرر و زيان را متحمل مي شود.
حيدرپور با اشاره به افزايش آمار تلفات جاني در هنگام تعطيلات، اضافه كرد: بسياري از مردم ما در روزهاي تعطيل به قصد تفريح و زيارت به نقاط مختلف كشور سفر مي كنند و به دليل كمبود وقت هنگام بازگشت تصادفات منجر به فوت را ايجاد مي كنند.
وي اضافه كرد: در صورتي كه مي توان با افزايش ميزان توليد مشكلات زيادي از مردم جامعه را حل كرد مجلس مي تواند با كاهش ميزان تعطيلات خدمت شاياني به اقتصاد كشور كند.

 



اخبار ادبي و هنري

دروغگويي ميلاني و پوراحمد در مصاحبه با سايت سلطنت طلب!
تهمينه ميلاني و كيومرث پوراحمد در گفت وگو با يك سايت فعال براي براندازي نظام، به بهانه حمايت از دو مجرم ضدامنيتي ادعاهاي عجيب و غريبي را بازگو كردند.
به گزارش كيهان اين دو در حالي با سايت روز گفت وگو كرده اند كه اين سايت با بودجه دولت هلند در راستاي براندازي نظام جمهوري اسلامي فعاليت مي كند.
تهمينه ميلاني در اين گفت وگو مدعي ممانعت نظام از نقد جامعه در آثار هنري شده است، اما توضيح نداده كه اگر اين سخن واقعيت دارد پس چگونه است كه اكثريت فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره فيلم فجر، نه تنها نقد جامعه كه محتوايي آشكارا عليه دين اسلام و نظام را دارا هستند؟
ميلاني قبلا در برنامه هفت شبكه سوم سيما، مردم ايران را عقده اي خطاب كرده بود.
كيومرث پوراحمد كه چند سال است به ساخت آثار تجاري دچار شده نيز در اين گفت وگو باز هم خودش را «هنرمند مستقل» معرفي كرد. عنواني كه با مصاحبه با يك رسانه دولتي ضدبشري غربي در تناقض است.
او در اين گفت وگو، ادعا كرد: اصولا جمهوري اسلامي از ما خوشش نمي آيد، از فيلمسازان مستقل خوشش نمي آيد، از تفكر مستقل خوشش نمي آيد و براي ارعاب و ترساندن و براي اينكه ما در آرامش نباشيم و نتوانيم كار كنيم دست به چنين اقداماتي مي زند، البته پور احمد در حالي اين ادعا را مطرح كرده كه اغلب فيلم هايش را با بودجه دولتي ساخته است.
كنسرت مداح اسرائيلي در تهران برگزار خواهد شد؟!
در شرايطي كه «ريچارد كلايدرمن» در سطح جهان به عنوان مداح رژيم صهيونيستي شناخته مي شود، منابع خبري از برگزاري كنسرت او در تهران خبر مي دهند!
به گزارش خبرنگاركيهان، كنسرت كلايدرمن به همراه يك گروه 16 نفره كه از تيم هاي مافياي بين المللي «انحطاط به نام هنر» محسوب مي شود در تالار وزارت كشور اجرا خواهد شد. حتي برخي از روزنامه ها و سايت هاي خبري كشورمان آگهي هاي دعوت به كنسرت اين صهيونيستي را منتشر كرده اند!
ريچارد كلايدرمن نه به عنوان يك هنرمند بزرگ، بلكه به عنوان يك تاجر موسيقي عوام زده شناخته مي شود. اين پيانو نواز فرانسوي در سال 1991 اثري را با عنوان «يهودي تنهاي اسرائيل» و در سال 1998 نيز اثر ديگري را به نام «50سال براي اسرائيل» عرضه كرد. اين آثار جزو محصولات فرهنگي رژيم اشغالگر قدس به حساب مي آيند. كلايدرمن بارها در سرزمين هاي اشغالي به اجراي كنسرت پرداخته است و جزو معدود موزيسين هايي است كه به طور علني در حمايت از رژيم صهيونيستي فعاليت كرده است. نكته در خور تامل اين است كه زمان اعلام شده براي اجراي كنسرت اين عنصر صهيونيست، با يكي از مناسبت هاي منحوس رژيم ساقط شده پهلوي همزمان است. هنوز نحوه توزيع و تقسيم درآمدهاي اين برنامه و دلال آن مشخص نيست.
صدور مجوز دفتر موسيقي وزارت ارشاد درباره اجراي اين كنسرت سوال برانگيز و موجب شگفتي است.
گراميداشت هنرمندان شهيد برگزار مي شود
اولين يادواره شاهدان عرصه هنر به منظور گرامي داشت هنرمندان شهيد دوران دفاع مقدس در عرصه هنرهاي تجسمي، تئاتر و ... برگزار مي شود.
اين يادواره به همت معاونت امور هنري و با تشكيل ستادي مستقل برگزار خواهد شد. به زودي دبيرخانه اين يادواره به منظور شناسايي هنرمندان شهيد آغاز به كار خواهد كرد.
حمله منافقين به غرفه هاي ناشران ايراني در فرانكفورت
در جريان برگزاري نمايشگاه كتاب فرانكفورت، تعدادي از عناصر سازمان منافقين به غرفه هاي ناشران ايراني هجوم آوردند.
اميرشهريار امينيان مدير پژوهشگاه انديشه ورزان و مسئول انتشارات انديشه ورزان با بيان اطلاعاتي درباره حمله منافقان به غرفه هاي روايت فتح، ساقي و انديشه ورزان در نمايشگاه كتاب فرانكفورت به فارس گفت: اين رويدادها در روز چهارم و پنجم نمايشگاه اتفاق افتاد كه البته روز پنجم كنترل شده تر بود و پليس آلمان و نيروهاي امنيتي ورود پيدا كردند.
وي افزود: اين رويداد در نوع خودش يك امر بي سابقه اي بود كه معدود افرادي با داعيه اعتراض مانعي براي حضور ناشران خصوصي ايران شدند.
فيلمسازان معلم تجليل مي شوند
در چهل و يكمين جشنواره بين المللي فيلم رشد، از تعدادي سينماگر كه به عنوان معلم سابقه فعاليت تعليم و تربيت در آموزش و پرورش داشته اند، تجليل خواهد شد. بنابر اين گزارش، اسامي تقدير شدگان اين بخش متعاقباً اعلام خواهد شد. جشنواره فيلم رشد با 46 سال سابقه و 40 دوره برگزاري، قديمي ترين رويداد سينمايي ايران است كه هر سال توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14