(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آبان 1390- شماره 20057

جنگل ما را دود برداشته است!
بهره مندي 32 ميليون بيمه شده تامين اجتماعي از خدمات پزشكي
چند خبر از استان اصفهان
اعزام 500 دانش آموز ابهري به مناطق عملياتي جنوب
استاندار گلستان: آيت الله خامنه اي مقتدرترين رهبر جهان است
مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي استان: نگاه اقتصادي به ظرفيت هاي مازندران صورت نگرفته است
مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان يزد: فرهيخته تر از رهبرانقلاب در بحث كتاب و كتابخواني وجود ندارد
پيشگيري از نابينايي 228 كودك زنجاني
اعزام 1100 زائر اهل سنت از آذربايجان غربي به حج
افتتاح سريع ترين پروژه شهري در مازندران
اطلاع رساني ناقص در ماسوله
بازسازي 15 رشته قنات درنطنز
آغاز نصب پل معلق بر روي رودخانه خياوچاي مشكين شهر



جنگل ما را دود برداشته است!

تا حالا چندبار درباره شهر كومله، مطلب نوشته ام. هربار به بهانه اي، يك بار به ياد شهيد املاكي، يك بار به خاطر زنده نگه داشتن خاطراتم و...
اين دفعه بهانه نوشتن اعتراض به دست هاي پيدا و پنهاني هست كه با سوءاستفاده از صفا و سادگي مردم، به جان محيط زيست، طبيعت زيبا و از همه مهم تر سلامتي خود مردم افتاده اند.
قضيه از اين قرار است كه اخيرا كارخانه آسفالتي در يكي از بهترين و زيباترين مناطق اين شهر (آن هم درست در محدوده و حريم شهر و محل تفريح مردم و درمجاورت چندين روستا و چاه هاي آب شرب كل شهرستان لنگرود) راه اندازي شده كه هم سلامت مردم را به خطر انداخته، هم باعث آلودگي زيست محيطي منطقه شده و هم اعتراضات زيادي را در پي داشته است.البته اين كارخانه قبلا فقط كارخانه شن و ماسه بوده كه حدود سه چهارسال پيش به كارخانه آسفالت تبديل شد! طبق مدارك موجود همان زمان مسئولان محلي و مسئولان وقت شهرستان لنگرود با اين مسئله مخالفت كردند، اما با تغيير فرماندار و حمايت هاي همچنان مستمر فرماندار جديد و استاندار فعلي (صاحب نظريه محمود كبير) از مديركارخانه و علي رغم همه اخطارهاي سازمان محيط زيست و مخالفت مردم، امام جمعه، نماينده شهرستان، شوراي اسلامي شهر و... اين كارخانه دوباره فعاليت خودش را آغاز كرد.
به علت «اعتراض هاي مردمي» اخيرا جلسه اي در استانداري گيلان برگزار و درنهايت تصميم گرفته شد كه اين كارخانه موقتا تعطيل شود (كه صورتجلسه آن هم موجود است) اما چند روز پيش مردم دوباره متوجه فعاليت مشكوك كارخانه شدند. به همين خاطر جمعيت زيادي جلوي كارخانه جمع شدند و از رفت و آمد كاميون ها جلوگيري كردند و گويا بار چند كاميون را هم بيرون شهر تخليه كردند!
حال سؤال اصلي اين هست كه با توجه به نقش كارخانه آسفالت در آلودگي هوا (آلاينده هاي حاصل از دودكش ها و پساب آن عوارض خطرناكي براي سلامت انسان دارند) و با توجه به مخالفت گسترده مردم و مسئولان شهر با فعاليت اين كارخانه، چه اصراري هست كه اين مسئله همچنان با روح و جسم و اعصاب و روان مردم بازي كند؟ مدير اين كارخانه به پشتوانه چه كسي و يا چه قدرتي، همچنان درمقابل خواسته مردم، نماينده ولي فقيه در استان، امام جمعه شهر، نماينده مردم در مجلس، محيط زيست، شوراي اسلامي شهر، ايستاده و مقاومت و حتي گاهي تهديد! مي كند؟
اميد حسيني

 



بهره مندي 32 ميليون بيمه شده تامين اجتماعي از خدمات پزشكي

سنندج-خبرنگار كيهان:
همه 32 ميليون بيمه شده زير پوشش سازمان تامين اجتماعي در طول شبانه روز از خدمات طرح پزشك خانواده بهره مند مي شوند.
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران كردستان گفت: براي ساماندهي درمان مستقيم در تامين اجتماعي طرح پزشك خانواده از آذر ماه سال جاري در استان گيلان آغاز مي شود.
رحمت الله حافظي افزود: از اوايل دي ماه در دو استان ديگر اين طرح عملياتي خواهد شد كه پس از اجراي آن و رفع نواقص احتمالي از سال 91 به كل كشور تعميم داده مي شود.
وي يكي ديگر از طرح هاي در دست اجراي صندوق تامين اجتماعي را ارائه خدمات غيرحضوري در شعب براي صرفه جويي در وقت و هزينه مردم اعلام كرد و گفت: در حال حاضر بيش از يك ميليون نفر كارفرما دركشور وجود دارند كه هر ماهه بايد براي پرداخت حق بيمه و ارائه ليست به شعب مراجعه نمايند.
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي اضافه كرد: اين طرح از پنجم آبان ماه از شعبه يك تهران به صورت آزمايشي آغاز خواهد شد و در نهايت تا پايان سال در كل كشور به ا جرا در مي آيد.
حافظي با اشاره به اجراي حذف دفاتر بيمه گفت: در نظر داريم اين طرح را در سه مرحله، مرحله اول با استفاده از كارت ملي، مرحله دوم كارت الكترونيك و مرحله سوم كارت هوشمند به اجرا در آوريم تا بتوانيم دفاتر بيمه را حذف كنيم.
وي افزود: ساليانه مبلغ 15 ميليارد تومان براي چاپ اين دفاتر هزينه مي شود.
حافظي اظهار داشت: در حال حاضر 40درصد جمعيت كشور يعني 32 ميليون نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم زير پوشش تامين اجتماعي هستند كه 70 بيمارستان، 280 درمانگاه و پلي كلينيك در سطح كشور خدمات رايگان به اين افراد ارائه مي دهند و با 800 بيمارستان هم طرف قرارداد داريم.
وي از حذف فرانشيز داروهاي گران قيمت كه مشكلاتي را براي بيمه شدگان ايجاد مي كند خبر داد و گفت: پرداخت 30درصد فرانشيز داروتوسط بيمه شده مشكلاتي را براي آنها به وجود مي آورد لذا صندوق تامين اجتماعي پيشنهاد حذف و يا كاهش فرانشيز اين نوع داروهاي گران قيمت را مطرح و اعلام كرده است.
حافظي اضافه كرد: بيمه شدگاني كه مبتلا به بيماري هاي تالاسمي و يا هموفيلي هستند از پرداخت فرانشيز معاف شده اند و همه داروهاي مورد نياز خود را به صورت رايگان دريافت مي كنند.
وي گفت: بيماران مبتلا به ام اس، 10درصد و بيماران سرطاني هم 15درصد فرانشيز پرداخت مي كنند. مديرعامل صندوق بيمه تامين اجتماعي اظهار داشت: اين صندوق در حال حاضر 70درصد از هزينه داروهاي بيماران سرپايي را تقبل و 30درصد بقيه را خود بيمه شدگان مي پردازند.

 



چند خبر از استان اصفهان

ورود اتوبوس برون شهري به اصفهان ممنوع شد
اصفهان-خبرنگاركيهان:براساس مصوبه شوراي هماهنگي ترافيك استان اصفهان از 15مهرماه جاري، ورود اتوبوس هاي برون شهري به اصفهان ممنوع شد.نايب رئيس كميسيون حمل و نقل و محيط زيست شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان اين مطلب گفت: جلوگيري از ورود اتوبوس هاي برون شهري به داخل شهر تأثير زيادي در كاهش ترافيك و به دنبال آن كاهش آلودگي هواي اصفهان دارد.
عليرضا نصر اصفهاني اضافه كرد: به دليل فرسودگي، اتوبوس هاي برون شهري بيشترين آلودگي را به شهر تحميل مي كند.
نصر اصفهاني از استفاده اتوبوس هاي درون شهري براي سفرهاي خارج از اصفهان انتقاد كرد.
امام جمعه اصفهان تأكيد كرد
تشكيل اتاق فكر
براي مقاطع مختلف تحصيلي
اصفهان- خبرنگار كيهان:
امام جمعه اصفهان بر تشكيل اتاق فكر براي مقاطع مختلف تحصيلي به ويژه دوره پيش دبستاني تأكيد كرد.
آيت الله سيديوسف طباطبائي نژاد در ديدار با مديركل و معاونان آموزش و پرورش استان اصفهان تشكيل اتاق فكر را براي مقاطع مختلف تحصيلي و به ويژه پيش دبستاني ضروري دانست و گفت: با تشكيل اتاق فكر مي توان آيات قرآني، اشعار و آداب اسلامي را به بهترين شكل به دانش آموزان آموزش داد.وي با بيان اينكه بايد بر روي محتواي كتاب هاي آموزشي بررسي بيشتري انجام گيرد، ادامه داد: محتواي آموزشي بايد متناسب با نياز دانش آموزان و براساس نيازهاي ديني و فرهنگي تنظيم شود.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان بر تعامل مركز مديريت حوزه علميه استان و آموزش و پرورش براي حضور طلاب در مدارس تأكيد كرد و افزود: طلابي كه در مدارس مشغول به كار مي شوند بايد صلاحيت اخلاقي و علمي داشته باشند و دانش آموزان آنان را به عنوان الگوي اخلاقي خود بپذيرند.در ادامه اين ديدار مجيد عامليان مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از برنامه هاي ديني و اسلامي در سيستم آموزشي كشور گفت: آموزش و پرورش استان با يك شيب بسيار تند به سوي اصلاح خود و تربيت ديني دانش آموزان حركت و همواره در آموزش هاي خود از آموزه هاي ديني و اسلامي استفاده مي كند.
اصغرآباد يكصدويكمين
شهر اصفهان معرفي شد
اصفهان - خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: با موافقت وزارت كشور يكصدويكمين شهر استان اصفهان معرفي شد.
عليرضا ذاكر اصفهاني افزود: روستاي اصغرآباد از توابع دهستان ماربين علياي بخش مركزي شهرستان خميني شهر به شهر تبديل شد و از اين پس به عنوان شهر اصغرآباد شناخته مي شود.
وي اضافه كرد: استان اصفهان تاكنون داراي صد شهر بوده است كه با موافقت وزارت كشور و تبديل اصغرآباد به شهر در حال حاضر اين استان 101 شهر دارد.استاندار اصفهان با بيان اينكه تبديل شدن اصغرآباد به شهر براساس راي كميسيون اصل 138 قانون اساسي صورت گرفته است، اظهار داشت: با توجه به قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري و آئين نامه اجرايي آن بايد هرچه سريع تر مسئولان مربوطه اقدام لازم را به منظور تاسيس و راه اندازي شهرداري در شهر جديد اصغرآباد انجام دهند.
طرح زوج و فرد در اصفهان
اجرا مي شود
اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان از تصويب جريمه 13 هزار توماني براي ورود به محدوده طرح زوج و فرد شهر اصفهان خبر داد و گفت: اين جريمه براي رانندگان متخلف اعمال مي شود.
سرهنگ حسين غلامي افزود: اعمال جريمه براي ورود به محدوده طرح زوج و فرد از سوي وزارت كشور ابلاغ شده است و اين جريمه در مركز استان اجرايي مي شود.
وي اضافه كرد: براي كساني كه محل زندگي آنان در محدوده طرح زوج و فرد قرار دارد كارت هاي ويژه اي صادر مي شود.وي از مديران مدارسي كه مدرسه آنها داراي حياط و فضاي باز است نيز تقاضا كرد به جهت كاهش ترافيك در خيابان، اجازه دهند تا سرويس مدارس در محوطه داخل مدرسه اقدام به سوار و پياده كردن دانش آموزان كنند.
رئيس شوراي اسلامي شهر:
بودجه بدهند سالن اجلاس اصفهان را
يك ساله مي سازيم
اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: در صورت تخصيص بودجه مصوب شده از سوي دولت، سالن اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهدها يكساله ساخته مي شود.
عباس حاج رسوليها با اعلام اين مطلب در نشستي با خبرنگاران افزود: از سوي دولت براي ساخت مجموعه سالن هاي اجلاس كشورهاي غيرمتعهدها كه قرار است آبان ماه سال 1391 در اصفهان برگزار شود، 100 ميليارد تومان اختصاص يافته كه تاكنون فقط 20 ميليارد تومان آن داده شده است.وي با بيان اينكه اگر 80 ميليارد تومان باقي مانده در اختيار شهرداري اصفهان قرار گيرد توانايي احداث آن تا موعد تعيين شده وجود دارد، گفت: متاسفانه با پيگيري هاي بعمل آمده تاكنون اين بودجه اختصاص نيافته است و در پاسخ به پيگيري ها اعلام مي شود كه اين بودجه به فراموشي سپرده شده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: در صورتي كه اين بودجه به اصفهان اختصاص نيابد، پروژه مجموعه سالن هاي اجلاس را در قالب يك پروژه شهري تعريف مي كنيم و تا سه سال آينده آنرا تكميل و به بهره برداري مي رسانيم.
وي گفت: پروژه ملي نقش جهان بر زمين مانده است و با توجه به روند فعلي تا 5 سال آينده نيز به نتيجه نخواهد رسيد.
حاج رسوليها در ادامه با اشاره به خشكي زاينده رود گفت: متاسفانه شرايط خشكسالي موجود باعث شده تا اقتصاد كشاورزان به ويژه در شرق اصفهان به مخاطره بيفتد.
وي بر اجراي پروژه بهشت آباد توسط دولت تاكيد كرد و افزود: اين پروژه 4 سال است مصوبه مجلس شوراي اسلامي را دارد و تمامي مراحل قانوني احداث آن طي شده است و ما از مديريت كشور و وزارت نيرو مي خواهيم مديريت اين پروژه را به دست گيرد و تكليف مردم اصفهان را در اين خصوص روشن كند.رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان اضافه كرد: آب موجود در بهشت آباد رها بوده و هيچ سدي براي آن احداث نشده است و اين آب به دريا مي ريزد و به هدر مي رود در حالي كه فلات مركزي ايران تشنه اين آب است.
خشكسالي هاي اخير 800 ميليارد تومان به كشاورزان اصفهان خسارت وارد كرد
اصفهان- خبرنگار كيهان:
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: سهم خسارت هاي كشاورزان استان اصفهان از خشكسالي هاي اخير 800 ميليارد تومان برآورد شده است كه كشاورزان شرق اصفهان، بيشترين خسارت را متحمل شدند.
محمد نصر افزود: به دنبال خشكسالي 4 سال اخير سطح زير كشت زراعت در اصفهان بين 19 تا 31 درصد كاهش يافت و همچنين حدود 2 تا 3 درصد باغ ها نيز دچار آسيب جدي شدند.
وي با بيان اين كه براي خسارت كمتر باغ هاي استان، آبرساني به صورت دستي و با تانكر انجام شده است، اظهار داشت: براي حفظ باغ هاي مناطق فلاورجان، مباركه و نجف آباد يك هفته در هر ماه آبرساني با كانال و براي شهرستان هاي تيران و خميني شهر آبرساني با تانكر صورت گرفته است.
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان اضافه كرد: به دليل خشكسالي هاي اخير، اين استان به طور متناوب بين 19 تا 30 درصد با كاهش محصول روبه رو شده است.
وي گفت: پيش از اين در سال هاي معمولي بارش، سهم آب بخش كشاورزي در استان اصفهان يك ميليارد و 250 ميليون مترمكعب بود كه طي خشكسالي چند سال اخير اين ميزان بين 250 تا 600 ميليون مترمكعب در نوسان است.
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان ادامه داد: قرار است امسال 70 ميليارد تومان غرامت بيمه، به كشاورزان اصفهان پرداخت شود.

 



اعزام 500 دانش آموز ابهري به مناطق عملياتي جنوب

ابهر- خبرنگار كيهان:
500 دانش آموز ابهري به همراه 52 مربي خود به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شدند.
سرهنگ فخيمي در اين باره اظهار داشت: هدف از اين اعزام كه با همكاري بسيج صورت گرفته است؛ آشنايي هر چه بيشتر دانش آموزان نسل سوم و چهارم انقلاب با دوران هشت ساله دفاع مقدس و ايثارگري رزمندگان در اين دوران مي باشد.
وي افزود: ما بايد با اين حركت ها بتوانيم فرهنگ ايثار و شهادت و از جان گذشتگي رزمندگان را در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل آينده منتقل كنيم.
همچنين مدير آموزش و پرورش شهرستان ابهر كه به همراه اين كاروان عازم مناطق عملياتي شده است؛ ابراز داشت: اردوي راهيان نور در راستاي تقويت روحيه بسيجي در بين دانش آموزان برگزار مي شود كه يك حركت سنجيده و بجا بوده كه دانش آموزان عزيز را با بزرگترين حماسه تاريخ ايران اسلامي آشنا مي كند و اين آشنايي آينده سازان كشور با اين حماسه ها ضامن حفظ استقلال و رشد و بالندگي كشور عزيزمان خواهد بود.
گفتني است؛ اين دانش آموزان در قالب كاروان راهيان نور از مناطق عمليات و الفجر هشت، اروندكنار، خرمشهر، آبادان و مشهد الشهداي شلمچه، دهلاويه و طلائيه بازديد مي كنند.
همچنين در مرحله دوم اين اعزام، تعداد 300 دانش آموز ديگر به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام خواهند شد.

 



استاندار گلستان: آيت الله خامنه اي مقتدرترين رهبر جهان است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
استاندار گلستان گفت: تأكيد بر امواج عظيم مردمي براي هرنظامي اقتدارآور است و استقبال گسترده مردم از رهبر انقلاب نشان داد؛ ايشان مقتدرترين رهبر جهان است.
جواد قناعت در جمع مردم شهر دوزين در شرق استان گلستان اظهار داشت: خدا را شاكر هستيم در نظامي بسر مي بريم كه از پشتوانه مردمي برخوردار است.
وي با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب و استقبال باشكوه مردم ولايتمدار كرمانشاه افزود: استقبال پرشور مردم از ولي امر مسلمين جهان دل همه ملت را شاد كرده است؛ اين عشق نشانگر علاقه مردم به آموزه هاي ديني، اهل بيت و امام زمان (عج) است.
استاندار گلستان گفت: انديشمندان كشورهاي غربي معتقد هستند كشوري مقتدر و باثبات در عرصه هاي مختلف بين المللي خواهد بود كه در تقابل فرهنگي و سياسي موفق باشد و از يك اقتدار برخوردار باشد.
وي افزود: هم اكنون سلاح و بمب اتمي اقتدار نمي آورد بلكه تأكيد بر امواج عظيم مردمي براي هر نظامي قدرت مي آورد.
استاندار گلستان گفت: به بركت امام راحل، نظام اسلامي يك مدل حكومتي به جهانيان ارائه كرد كه حضور مردم در صحنه ها با توجه به همه موانع دشمنان نه تنها زمينگير نشده اند بلكه در حال اسوه و الگو شدن براي كشورهاي جهان هستند.
وي افزود: آمار خدمات ارائه شده نشان از جهش زياد در رشد، پيشرفت و سازندگي نسبت به چند سال اخير است.
استاندار گلستان گفت: مديران دولت نهم و دهم عشق و علاقه زيادي به مباني نظام، انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب دارند.قناعت با بيان اينكه احمدي نژاد عاشق رهبري است، خاطرنشان كرد: در همايش استانداران احمدي نژاد به استانداران گفت اگر كه قوه مجريه و رياست جمهوري با تمام امور را به من بدهند حاضر نيستم يك موي مقام معظم رهبري را با آن عوض كنم.

 



مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي استان: نگاه اقتصادي به ظرفيت هاي مازندران صورت نگرفته است

ساري -خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي مازندران گفت: هنوز نگاه اقتصادي به ظرفيت هاي بكراستان درحوزه هاي مختلف صورت نگرفته است.
علي بابايي كارنامي به كيهان گفت: هدف اصلي سازمان همياري شهرداري هاي مازندران، پشتيباني شهرداري هاي استان براي رسيدن به اهداف اجتماعي، اقتصادي و آموزشي است.
وي با اشاره به اينكه تعداد 52 شهرداري موجود در مازندران سهامدار سازمان همياري هاي استان هستند؛ افزود: مديراني با نگاه هاي متفاوت درشهرداري ها آمدند و زحمات بسياري متحمل شده اند؛ ولي متاسفانه واقعيت اين است كه هنوز ظرفيت هاي مازندران را به خوبي نشناخته ايم.
مديرعامل سازمان همياري شهرداري هاي مازندران با بيان اينكه نگاه اقتصادي هنوز به مفهوم واقعي درمازندران مورد مطالعه قرارنگرفته است؛ اظهار داشت: برخي ها مازندران را با كشور هلند مقايسه مي كنند درحالي كه مديريت كلان اقتصادي و هولدينگ به مقوله توسعه ندارند.
عضو شوراي عالي اشتغال كشور با اشاره به اينكه نگاه شهرداران استان به توسعه شهري بايدبه روز و متوازن باشد، افزود: 330 هزار كارگر بيمه شده رسمي درمازندران وجود دارد و خود را بالاترين نماينده كارگري استان مي دانم.بابايي كارنامي با اشاره به اينكه زباله به عنوان معضل عمده مازندران مطرح است اظهار داشت: در صورتي كه مديريت پسماند با فناوري جديد در استان اعمال شود، حدود دو سال آينده معضل زباله در مازندران وجود نخواهد داشت.

 



مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان يزد: فرهيخته تر از رهبرانقلاب در بحث كتاب و كتابخواني وجود ندارد

يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در ديدار اخير با كتابداران سراسر كشور گفت: در بحث كتاب و كتابخواني شخصيتي فرهيخته تر از ايشان وجود ندارد.
محمدحسين پارساييان اظهارداشت: رهبرمعظم انقلاب مهم ترين وظيفه ما را اهتمام به كتاب دانسته و اهتمام به كتاب هم قوامش به تلاش در راه كتابخواني است.
وي با بيان اينكه كتابداران، مهندسان عرصه كتابخواني و مطالعه هستند، افزود: نفس كتابداري، يك كار انساني برجسته است، چرا كه كتابدار مي تواند به عنوان راهنما و مرجع ساير انسان ها به دنياي كتاب باشد.
پارسائيان تأكيد كرد: اولويت ما در زمان مديريت جديد، رساندن كتابخانه ها به استانداردهاي لازم در كشور و ارتقاي سطح كيفي اين مكان هاي فرهنگي است.
وي خواستار ارتباط تنگاتنگ كارشناسان ستادي و كتابداران شد و اظهارداشت: همه كارشناسان بايد حداقل هفته اي يك بار به يكي از شهرستان ها بروند و از نزديك با مسائل و مشكلات كتابخانه ها آشنا شوند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان همچنين به تدوين نظام جامع ارزيابي در اداره كل اشاره كرد و گفت: يكي از مباحث مهمي كه در حال پيگيري است. برگزاري آزمون هاي جامع ويژه كتابداران است تا اين عزيزان سعي كنند همواره به روز باشند و به دانش فعلي خود اكتفا نكنند.
اين مقام مسئول با بيان اينكه هم اكنون رتبه فرهنگي استان در شاخص هاي فرهنگي كتابخانه هاي كشور مطلوب نيست، خواستار تلاش جدي كارشناسان و كتابداران براي افزايش اين جايگاه دربين استان هاي كشور شد.
بنابراين گزارش در اين نشست احسان عابدي به عنوان كارشناس منابع اداره كل كتابخانه هاي عمومي يزد معرفي شد.

 



پيشگيري از نابينايي 228 كودك زنجاني

زنجان- خبرنگاركيهان:
با اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم در سال گذشته از ميان 33هزار كودك زنجاني تعداد 228نفر با تشخيص و درمان به موقع از خطر نابينايي و كم بينايي نجات يافتند.
مديركل بهزيستي استان زنجان با اعلام خبر فوق افزود: پيشگيري مي تواند درصد معلوليت در جامعه را كاهش دهد و از اولويت هاي بهزيستي پيشگيري از تولد كودكان معلول است كه رساندن آنها به مرحله توانمندسازي صرف هزينه بسياري را طلب مي كند.
عباسعلي خلدي كه در حضور كارشناسان پيشگيري بهزيستي استان زنجان سخن مي گفت؛ اظهار داشت: درحال حاضر هزار و 157 نابينا در سطح استان زنجان زندگي مي كنند كه درصورت اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم در گذشته امروز شاهد اين آمار از معلوليت نابينايي نبوديم.
معاون امور پيشگيري بهزيستي استان زنجان در حاشيه جلسه بررسي طرح آمبليوپي گفت: با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال كليه كودكان استان زنجان مي توانند از دستگاه غربالگري بينائي بهره مند شوند.
گل نساء آقامحمدي افزود: تاكنون دو دستگاه غربالگري بينائي در شهر ابهر و زنجان مستقر بود كه به زودي شهرستان هاي طارم، ماهنشان، ايجرود، خدابنده و خرمدره نيز به اين دستگاه مجهز خواهند شد.
وي با اشاره به استفاده از روش سنتي طرح پيشگيري از تنبلي چشم گفت: امسال علاوه بر E چارت از دستگاه هاي غربالگري نيز استفاده خواهد شد.

 



اعزام 1100 زائر اهل سنت از آذربايجان غربي به حج

اروميه- خبرنگار كيهان:
معاون مديركل حج و زيارت آذربايجان غربي، از اعزام يك هزار و 102 نفر از زائران اهل سنت اين استان به سرزمين وحي درسال جاري خبرداد.
حبيب احمدي، اظهار داشت: اين زائران در قالب 6 كاروان از شهرهاي مختلف استان به مكه مكرمه اعزام شده اند.وي گفت: اين ها در روزهاي بيستم تا بيست و چهارم مهرماه و با كاروان هاي شهرهاي اروميه، مهاباد و بوكان براي حج تمتع به سوي خانه خدا عزيمت كردند.احمدي گفت: به غيراز يك كاروان كه از تهران به عربستان اعزام شد بقيه كاروان هاي زائران اهل سنت از طريق فرودگاه اروميه به سرزمين وحي اعزام شده اند.وي افزود: اين زائران 33 تا 38 روز در عربستان خواهند بود و سپس براساس اولويت هاي از پيش برنامه ريزي شده به ايران بازخواهند گشت.احمدي ادامه داد: از آذربايجان غربي امسال 2 هزار و 870 زائر در قالب 18 كاروان و با پرواز جده به مكه مكرمه اعزام شده اند.

 



افتتاح سريع ترين پروژه شهري در مازندران

آمل- خبرنگار كيهان:
همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا(ع) بلوار آيت الله ميرزا هاشم آملي، به عنوان سريع ترين طرح هاي عمراني شهري مازندران در شهرستان آمل افتتاح شد.
شهردار آمل در مراسم افتتاح اين پروژه شهري گفت: بلوار 35 و 24 متري جديد الاحداث، اتصالي بلوار كارگر به ميدان شهيد فهميده به نام بلوار آيت الله ميرزا هاشم آملي نامگذاري شده و هزار و 750 مترمربع طول دارد.
امير سليماني افزود: 400 متر از طول مسير اين بلوار 35 متري و هزار و 350 متر آن، 24 متري است.
شهردار آمل با بيان اينكه عمليات اجرايي اين بلوار مهم درون شهري، سوم خرداد ماه امسال همزمان با روز آزادسازي خرمشهر آغاز شده افزود: اين پروژه پس از گذشت بيش از چهار ماه بهره برداري شد.
امير سليماني ادامه داد: براي اجراي اين طرح مهم عمراني درون شهري آمل، حدود 30 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي اضافه كرد: با افتتاح اين بلوار، بخش زيادي از مشكلات ترافيكي بلوار جانبازان و طالب آملي كاهش خواهد يافت.
شهردار آمل گفت: براساس استانداردهاي مهندسي، اجراي طرح عمراني شهري از جمله اجرا و تكميل بلوار شهري حدود دو سال زمان نياز دارد كه مجموعه سازمان عمران شهرداري آمل را در حدود چهار ماه به مرحله بهره برداري رسانده است.
امير سليماني، از مردم منطقه و اهالي مسير بلوار آيت الله ميرزا هاشم آملي كه در بازگشايي بلوار با شهرداري همكاري داشتند، قدرداني كرد.
شهردار آمل، از جمله برنامه جدي اين شهرداري پس از افتتاح بلوار آيت الله ميرزا هاشم آملي، تسريع در تعريض خياباني موسوم به 30 متري در منطقه بافت فرسوده اين شهر اعلام كرد و گفت: تاكنون هزار و 200 متر از مسير خيابان 30 متري تملك و آزادسازي شده و مابقي مسير اين خيابان در دست اجرا است.

 



اطلاع رساني ناقص در ماسوله

شهرداري ماسوله اخيراً با انتشار كتابچه اي به همراه تصوير بخشي از عملكرد و فعاليت شورا و شهرداري را طي 5 سال اخير منتشر كرده است كه جاي تقدير و تشكر دارد! آقايان زحمت كشيده و سياهه اي از فعاليت هاي خود را به اطلاع مردم رساندند. اما سؤال اينجاست اگر ارائه اين عملكرد مانند سنوات گذشته از چند ويژگي برخوردار بود مي توانست ضمن اطلاع رساني كامل برخي شبهات و حدس و گمان ها را نيز پاسخگو باشد؛ از جمله:
1- ارائه ترازنامه سالانه درآمدها و هزينه.
2- چگونگي كسب درآمد حاصله از عوارض ورودي به شهرداري و نحوه هزينه آن.
3- تعيين تكليف يكصد ميليون ريالي كه براي كمك به بخش ورزش ماسوله در اختيار شوراي اسلامي قرار گرفته است.
4- سهم كمك هاي مردمي، فهرست كامل فعاليت ها، نحوه هزينه كردها و كل اعتبارات لحاظ شده براي فعاليت هاي عمراني و غيره كه در اختيار شهرداري و شوراي اسلامي شهر قرار گرفته است.
ماسوله- خبرنگار كيهان

 




بازسازي 15 رشته قنات درنطنز

بادرود- خبرنگاركيهان:
1700ميليون ريال اعتبار ملي براي بازسازي قنات هاي شهرستان نطنز اختصاص يافت.
سعيد خاكزاد مسئول واحد فني و زيربنايي جهاد كشاورزي شهرستان نطنز گفت: مبلغ 1700ميليون ريال از اعتبارات ملي جهت بازسازي و مرمت قنوات شهرستان اختصاص يافت.
وي افزود: نظر به خشكسالي هاي اخير و خشك شدن و كم شدن آبدهي تعدادي از قنات ها و با توجه به پيگيري هاي بعمل آمده اين اعتبار براي بازسازي و مرمت 15 رشته قنات در سطح شهرستان پيش بيني شده وعمليات اجرايي آن نيز شروع شده است. لازم به ذكر است اين مبلغ اعتبار ملي نسبت به سال گذشته افزايش چند برابري داشته است.


 



آغاز نصب پل معلق بر روي رودخانه خياوچاي مشكين شهر

اردبيل- خبرنگار كيهان:
عمليات نصب پل معلق بر روي رودخانه «خياوچاي» در مشكين شهر آغاز شد.
فرماندار مشكين شهر با اعلام آغاز عمليات نصب اين پل كه بعد از چند سال وقفه آغاز مي شود گفت: اين پل كه مصوب هيئت دولت با درجه بين المللي مي باشد بزرگ ترين پل كابلي عابر پياده جهان است كه بر روي رودخانه «خياوچاي» و در منطقه گردشگري «خياو تاگيردولي» نصب مي شود.فتح آقامحمد اوغلي افزود: تاكنون 250 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي براي اين پروژه هزينه شده و علاوه بر آن اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز زيرساخت هاي مورد نياز آن از جمله احداث جاده دسترسي و تأمين جريان برق را انجام داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14