(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آبان 1390- شماره 20057

حديث دشت عشق
تقابل پيروزي با قعر نشين ليگ دسته اول
افزايش جذابيت جام حذفي با حضور ليگ برتري ها
اخبار كوتاه از فوتبال
لغو حكم تمامي مربيان و قايقرانان آب هاي آرام ايران تيم ملي منحل شد
براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك
اردوي تيم ملي كشتي آزاد آذرماه آغاز مي شود
پايان هفته دوم ليگ واليبال
صدرنشيني سايپا در حضور مدافع قهرماني
تيراندازي با كمان قهرماني آسيا ـ تهران
وزيري هم طلايي شد ، هم المپيكي
قهرمان سابق جهان و نايب قهرمان دووميداني المپيك در ايران
هندبال انتخابي المپيك 2012 ـ كره جنوبي
ايران با اختلاف يك گل از عربستان شكست خورد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمد صالحي»
رقص خون در جزيره مجنون
شش ماه و هفده روز حضور در جبهه و مبارزه و مجاهدت و رزم بي امان در مجنون ترين جزيره دنيا در عمليات خيبر و پايان كار هم اصابت تركش و ستاره هاي زخم بر بدن و شهادت و ماندن پيكر پاك و مطهرش در آفتاب داغ و خاك هاي خون گرفته جزيره مجنون! و اين عهد عاشقان خداست!
آري! شهيدي از ديار علم و معرفت، شهرستان نجف آباد و طلبه فاضلي از حوزه علميه آن شهر كه همواره در تلاش و تلاطم بود.او شور و حرارتي داشت كه هرگز نمي توانست از بار مسئوليت هاي ديني و اجتماعي شانه خالي كند و چنين شد كه پا به عرصه جهاد گذاشت. در جبهه، هم مبلغ بود و هم تك تيرانداز.
در عمليات والفجر 4 بر اثر تركش از ناحيه چشم ها و صورت مجروح گشت و گذشت تا عمليات خيبر كه شرح آن گذشت و در آخر هم با بدني خون گرفته در تابوتي سبكبار بر دستان با كرامت مردم شهيدپرور نجف آباد تشييع شد.
طلبه بسيجي شهيد «محمد صالحي» سال 1345 در نجف آباد متولد شد و در 15/12/1362 در عمليات خيبر (جزيره مجنون) به شهادت رسيد.

 



تقابل پيروزي با قعر نشين ليگ دسته اول
افزايش جذابيت جام حذفي با حضور ليگ برتري ها

مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي در حالي با ورود تيم هاي ليگ برتري پيگيري مي شود كه ديدار فولاد با سپاهان مهمترين بازي اين مرحله است و پيروزي در روزهاي بحراني اش به مصاف قعر نشين گروه «الف» ليگ دسته اول مي رود.
مرحله يك شانزدهم رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور در حالي از عصر امروز با برگزاري 8 ديدار آغاز مي شود كه ورود تيم هاي ليگ برتر حساسيت هاي اين جام را بيشتر خواهد كرد. ضمن اينكه با انصراف تيم استقلال صنعتي اهواز، شاگردان نارنجي پوش بلاژويچ نخستين صعود كننده به مرحله بعدي اين جام محسوب مي شوند.
در اين بين ديدار تيم هاي فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان و داماش گيلان - نفت تهران رقابت دو تيم ليگ برتري در اين مرحله است اما 14 تيم ديگر ليگ برتري، به ديدار تيمي از دسته اول يا دوم خواهند رفت. البته بسياري از تيم ها حاضر در ليگ برتر، به خاطر شرايط خاص شان در اين مسابقات، جام حذفي را جدي نخواهند گرفت كه اين مسئله روي كيفيت رقابت هاي حذفي تاثير منفي خواهد گذاشت.
فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان مهمترين ديدار اين مرحله محسوب مي شود. تيم هاي مدعي قهرماني در اهواز در حالي به مصاف هم مي روند كه مجيد جلالي به خاطر ناكامي در ليگ برتر، روزهاي سختي را سپري مي كند و شايد شكست در اين ديدار به همكاري وي با فولاد پايان بخشد. سپاهان هم با هدايت سرمربي موقت خود، به فكر روزهاي خوش گذشته است. پيروزي در اين ديدار حكم بقاي قنبري را امضا مي كند اما شكست باعث ورود سرمربي جديد به اين تيم اصفهاني خواهد شد.
نفت و داماش هم روز سه شنبه به مصاف هم مي روند. نفت شگفتي ساز ليگ برتر ميهمان تيم داماش است كه با حضور ابراهيم قاسمپور روزهاي بسيار خوبي را سپري مي كند. با توجه به اينكه فركي گفته است اولويت نخست ما جام حذفي نيست، شانس صعود داماش را افزايش خواهد داد.
پيروزي و حميد استيلي هم كه دوراني سخت و بحراني را سپري مي كنند، در ورزشگاه آزادي ميزبان مس رفسنجان قعرنشين گروه «الف» ليگ دسته اول است. پيروزي پرگل در اين ديدار مي تواند بار ديگر آرامش را به جمع سرخپوشان بازگرداند و استرس بازيكنان را براي حضور در ادامه مسابقات ليگ كاهش دهد اما اگر مس شگفتي ساز شود، استيلي وداع تلخي با نيمكت داغ سرمربيگري در تيم پيروزي خواهد داشت.
فجرسپاسي هم كه وضعيت مطلوبي در ليگ ندارد به مصاف اتكا گلستان مي رود، شاهين كه با فيروز كريمي شرايط بهتري پيدا كرده است، ميزبان نيروي زميني، صدرنشين گروه «ب» ليگ دسته اول است. ملوان بندرانزلي نايب قهرمان دوره گذشته مسابقات ميهمان ابومسلم است كه با توجه به قرعه مناسب، بار ديگر مي خواهد تجربه فيناليست شدن را كسب كند. سايپا در كرج پذيراي شاگردان خداداد عزيزي است كه اين مسئله جذابيت اين بازي را بيشتر مي كند. تراكتورسازي در ياسوج ميهمان شگفتي ساز فصل گذشته جام حذفي است كه فصل گذشته ذوب آهن را حذف كرده بود.برنامه كامل مرحله يك شانزدهم مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه 3/8/90
¤ فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان
¤ داماش گيلان - نفت تهران
¤ فجر سپاسي شيراز - اتكا گلستان
¤ شاهين بوشهر - نيروي زميني
¤ ابومسلم مشهد - ملوان بندرانزلي
¤ سايپا البرز - سياه جامگان مشهد
¤ شهرداري ياسوج - تراكتورسازي
¤ پيروزي - مس رفسنجان
چهارشنبه 4/8/90
¤ نفت آبادان - گهر زاگرس لرستان
¤ مهر كرج - راه آهن شهرري
¤ شهرداري اراك - مس سرچشمه
¤ صباي قم - پيام مخابرات فارس
¤ ذوب آهن اصفهان - گسترش فولاد
¤ شهرداري تبريز - ماشين سازي تبريز
¤ استقلال تهران - شيرين فراز

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اساسنامه فدراسيون فوتبال شنبه اصلاح مي شود
عضو كميته اصلاح اساسنامه فدراسيون فوتبال با بيان اين كه اعضاي اين كميته ابتدا بايد پيشنهادهاي مجمع عمومي فدراسيون را براي تغييرات بررسي كنند، از برگزاري اولين جلسه اين كميته در روز شنبه هفته آينده خبر داد. علي رغبتي با بيان اين كه فدراسيون هاي فوتبال همه كشورها و حتي فيفا هر سال برخي از بندهاي اساسنامه خود را تغيير مي دهند، اظهار كرد: يكي از اصلي ترين مباحث مورد نظر مجمع عمومي فدراسيون فوتبال براي بررسي و تغيير احتمالي ، ميزان اختيارات رئيس فدراسيون و نحوه انتخاب نواب رئيس است كه بايد بر اساس قوانين فدراسيون جهاني فوتبال اصلاح شود.
پيروزي اوساسونا با گلزني نكونام
هشتمين هفته از مسابقات فوتبال لاليگاي اسپانيا با گلزني جواد نكونام براي اوساسونا و صدرنشيني لوانته پيگيري شد. در ادامه هفته هشتم رقابت هاي فوتبال لاليگاي اسپانيا يكشنبه شب 6 ديدار برگزار شد كه در مهمترين آنها لوانته با پيروزي 3 بر صفر در زمين ويارئال بار ديگر به صدر جدول صعود كرد. يكشنبه شب همچنين تيم فوتبال اوساسونا در ورزشگاه خانگي خود با نتيجه 3 بر صفر از سد زاراگوزا گذشت. در اين بازي جواد نكونام هافبك ايراني اوساسونا در دقيقه 30 گل سوم تيمش را به ثمر رساندو در نيمه دوم يك كارت زرد از داور ميدان گرفت.جدول رده بندي:1- لوانته 20 امتياز،2- رئال مادريد 19 امتياز،3- بارسلونا 18 امتياز،4- سويا 16 امتيازو...
جدايي برهاني از استقلال تكذيب شد
سرپرست تيم فوتبال استقلال احتمال جدايي آرش برهاني را تكذيب كرد و گفت: آرش بازيكن بزرگي است و ما براي موفقيت در فصل جاري به او به مانند ديگر بازيكتان نياز داريم. منصور پورحيدري ضمن بيان اين مطلب افزود: چرا بايد آرش از تيم استقلال جدا شود؟ برهاني در بازي مقابل ذوب آهن با نظر آقاي مظلومي همراه تيم نبود و مشكلي براي حضور در ديدارهاي آتي ندارد. آرش يك بازيكن بزرگ است و تا به امروز تصميمي در خصوص كنار گذاشتن او از استقلال نداشته ايم. وي در پايان با اشاره به حضور يك مدافع خارجي در تمرينات تيم فوتبال استقلال گفت: اين بازيكن چند روزي است با تيم تمرين مي كند. به طور حتم اگر كادر فني شرايط او را تائيد كند باشگاه زمينه عقد قرارداد با وي را فراهم خواهد كرد.
قهرماني برزيل در خانه
تيم ملي فوتسال برزيل با پيروزي مقابل روسيه قهرمان جام جهاني كوچك فوتسال شد. در ديدار پاياني رقابت هاي «گرند پري» فوتسال كه در برزيل برگزار شد، تيم برزيل با نتيجه دو بر يك روسيه را شكست داد و به مقام قهرماني رسيد. به اين ترتيب در پايان رقابت هاي «گرندپري» فوتسال تيم هاي برزيل، روسيه ، آرژانتين و ايران در رده هاي اول تا چهارم قرار گرفتند.
فرگوسن: بدترين روز زندگي ام بود
سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد شكست سنگين و تحقيرآميز مقابل رقيب همشهري اش را بدترين روز زندگي اش توصيف كرد. الكس فرگوسن پس از داربي شهر منچستر كه با شكست شش بر يك شاگردانش همراه بود، عنوان كرد: روز بدي بود. بدترين روز زندگي ورزشي ام بود، اما ما از اين شرايط خارج خواهيم شد و اين بازي را فراموش خواهيم كرد. رسيدن به شرايط قبل از اين بازي، براي ما يك چالش خواهد بود. منچستريونايتد با شكست در داربي شهر منچستر شانس رسيدن به صدر جدول را از دست داد و فاصله اش با رقيب همشهري به پنج امتياز افزايش پيدا كرد.
عضو هيئت مديره پيروزي استعفا كرد
محمد پنجعلي عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي از سمت خود استعفا كرد. پنجعلي تنها مسئول باشگاه پيروزي بود كه علنا مخالفت خود را با ادامه حضور استيلي اعلام كرده بود. وي همچنين در اقدامي عجيب و در حالي كه دايي با راه آهن قرارداد داشت با اين مربي براي بازگشت به پيروزي تماس گرفته بود. اين كار او باعث شد علي كريمي بگويد كه اقدام پنجعلي حرفه اي نبود.ادامه همكاري استيلي در پيروزي از يك سو و اظهارات پنجعلي از سوي ديگر در نهايت باعث شد اين عضو هيئت مديره از سمت خود كناره گيري كند.
اعضاي هيئت مديره در تمرين استقلال
اعضاي هيئت مديره باشگاه استقلال در تمرين ديروز اين تيم حضور پيدا كردند. درحالي كه تمرين ديروز استقلالي ها آغاز شده بود اعضاي هيئت مديره به غير از عبدالرضا ساور در محل تمرين حاضر و به بازيكنان تيم معرفي شدند. بازيكنان استقلال در چند وقت اخير از اينكه اعضاي هيئت مديره در محل تمرين اين تيم حضور پيدا نمي كنند اظهار ناراحتي كرده بودند. اعضاي هيئت مديره نيز اعلام كرده بودند كه پس از اينكه بتوانند پول تهيه كنند به تمرين مي روند. اين باشگاه پيش از بازي با ذوب آهن 2 ميليارد تومان دريافت كرده بود.

 



لغو حكم تمامي مربيان و قايقرانان آب هاي آرام ايران تيم ملي منحل شد

حكم كادر فني و ورزشكاران تيم ملي آب هاي آرام با تصويب اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون قايقراني لغو شد.
در جلسه هفتگي هيئت رئيس فدراسيون قايقراني مصوب شد حكم تمامي ورزشكاران و مربيان و كمك مربيان ايراني در رشته آبهاي آرام به جز احمدرضا طالبيان و آرزو معتمدي قايقرانان تيم ملي آبهاي آرام كه موفق به كسب سهميه المپيك شده اند، لغو گردد.
با توجه به برنامه ريزيهاي صورت گرفته به منظور حضوري موفق در المپيك 2016 برزيل، مسئولان فدراسيون بر آن شدند تا از هم اكنون با اجراي اصولي برنامه ها به اهداف مورد نظر دست يابند. به همين منظور نيز بر آن شدند تا با ايجاد شرايط جديد و استاندارد و انتخاب مربيان و ورزشكاراني كه از پشتكار و تكنيك مناسب برخوردار هستند به اين مهم برسند. از اينرو پس از برگزاري مسابقات قهرماني كشور كاپ هاي كشوري ضمن ايجاد فضاي رقابتي مهمترين و مستعدترين نفرات به اردوهاي تيم ملي آبهاي آرام دعوت مي شوند.
در رابطه با انتخاب كادر فني نيز مقرر شد تا ارزيابي مجددي در رابطه با تك تك مربيان داخلي براي ادامه كار انجام شود. به اين ترتيب تركيب تيم ملي فعلي منحل و پس از اين رقابت ها دستخوش تغيير خواهد شد. پس از مسابقات قهرماني آسيا و انتخابي المپيك مربيان و ورزشكاران اسبق تيمهاي ملي آبهاي آرام به مدت 3 هفته به استراحت رفتند.

 



براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك
اردوي تيم ملي كشتي آزاد آذرماه آغاز مي شود

اردوي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در رقابت هاي گزينشي المپيك از آذرماه آغاز مي شود.
در دهه دوم آذرماه و در صورت فراهم شدن شرايط براي حضور در رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن اردوي چند روزه تيم ملي براي شركت در اين مسابقات كه در دهه پاياني آذرماه انجام مي شود برگزار خواهد شد.
همچنين اردوي اصلي تيم ملي براي شركت در رقابت هاي گزينشي قاره آسيا كه اوايل فروردين ماه در شهر آلماتي قزاقستان آغاز مي شود بلافاصله پس از اتمام ليگ برتر كشتي آزاد و زير نظر غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي و دستيارانش برگزار مي شود.
تيم ملي براي كسب سه سهميه باقي مانده در اوزان 60، 84 و 120 كيلوگرم راهي قزاقستان مي شود و در كنار آن ساير نفرات نيز خود را براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012 آماده مي كنند.

 



پايان هفته دوم ليگ واليبال
صدرنشيني سايپا در حضور مدافع قهرماني

هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي به پايان رسيد كه سايپا با وجود هم امتيازي با پيكان در صدر جدول رده بندي قرار گرفت.
در چارچوب هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور يكشنبه شب در ديدارهاي همزمان پيكان در سه گيم متوالي ميزبان خود تيم كرمان را شكست داد. سايپا هم كه براي ديدار با مناطق نفت خيز به اهواز سفر كرده بود در سه گيم متوالي اسباب شكست حريفش را مهيا كرد. ميزان خراسان ديگر ميزبان بازنده اين هفته از رقابت ها بود كه مغلوب تبريزي ها شد.
در ساير ديدارهاي اين هفته از رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كاله پس از پنج گيم رقابت با هاوش گنبد صاحب برتري شد. شاگردان مصطفي كارخانه نيز در اروميه برگزاركننده ديداري پاياپاي بودند كه در پايان گيم پنجم با پيروزي اصفهاني ها همراه شد. ديدار برگزارشده در كاشان و ميان دو تيم باريج اسانس و نوين كشاورز هم تا پنج گيم ادامه داشت كه البته نتيجه آن به سود ميزبان بود. پيشگامان كوير يزد نيز در اين هفته مقابل آلومينيوم المهدي بندرعباس به پيروزي دست يافتند. نتيجه به دست آمده در هفت ديدار برگزار شده از هفته دوم رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ كرمان صفر- پيكان تهران 3
¤ كاله آمل 3- هاوش گنبد 2
¤ باريج اسانس كاشان3- نوين كشاورز 2
¤ ميزان خراسان يك- شهرداري تبريز 3
¤ شهرداري اروميه2- گيتي پسند اصفهان 3
¤ مناطق نفت خيز اهواز صفر- سايپا3
¤ پيشگامان كوير يزد 3- آلومينيوم المهدي بندرعباس صفر
در پايان هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم سايپا با وجود هم امتيازي با پيكان و به دليل معدل امتيازي بهتر (29/1 به 25/1) در صدر جدول رده بندي قرار گرفت. در اين جدول كاله با وجود پيروزي در هر دو ديدار خود پايين تر از شهرداري اروميه و گسترش نوين قرار گرفت كه هر يك متحمل يك شكست شده اند ضمن اينكه دو تيم ميزان خراسان و كرمان نيز بدون كسب حتي يك امتياز در انتهاي جدول رده بندي ايستادند.

 



تيراندازي با كمان قهرماني آسيا ـ تهران
وزيري هم طلايي شد ، هم المپيكي

ميلاد وزيري به مدال طلاي ريكرو رقابتهاي كسب سهميه المپيك دست يافت.
ميلاد وزيري به مصاف تيراندازي از تايلند رفت و با نتيجه شش بر دو توانست به مقام اول اين رقابت ها دست يابد. اين در حالي است كه پيش از اين سهميه المپيك ايران در ريكرو هم مسجل شده بود. همچنين كيوان رياضي مهر هم در رده بندي ريكرو كسب سهميه با نتيجه شش بر صفر حريف خود را از هنگ كنگ شكست داد و به مدال برنز اين بخش رسيد. كيوان رياضي مهر در ديدار رده بندي بخش سهميه المپيك هر چند موفق به شكست تيراندازي از هنگ كنگ شد اما با توجه به قانون توزيع سهميه به نمايندگان سه كشور در اين بازيها از مجوز حضور در المپيك باز ماند. به اين ترتيب در بخش مردان سه سهميه المپيك از آن كشورهاي ايران، تايلند و هنگ كنگ شد. اما در بخش ريكرو زنان ساره اسدي تنها نماينده بانوان كشورمان در مرحله نهايي با قبول شكست برابر كمانداري از مالزي چهارم شد و از كسب سهميه المپيك لندن باز ماند.

 



قهرمان سابق جهان و نايب قهرمان دووميداني المپيك در ايران

جبريل سدگورني ، قهرمان اسبق جهان و عنوان دار چندين المپيك براي برعهده گرفتن هدايت سجاد مرادي يكي از المپيكي هاي ايران وارد كشورمان شد.
گورني الجزايري بامداد دوشنبه با پرواز امارات وارد فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني(ره) شد. سجاد مرادي كاپيتان تيم ملي كشورمان به همراه برادر و چند تن از هم تيمي هاي خود براي استقبال از اين مربي در فرودگاه امام حاضر شد. گورني بزودي به همراه سجاد مرادي به اصفهان سفر خواهد كرد و حدود دو هفته در كشورمان خواهد بود. وي در اين مدت ضمن زير نظر گرفتن تمرينات سجاد مرادي، نظر خود را در خصوص هدايت كاپيتان تيم ملي ايران براي كسب آمادگي بيشتر در المپيك 2012 لندن اعلام خواهد كرد.

 



هندبال انتخابي المپيك 2012 ـ كره جنوبي
ايران با اختلاف يك گل از عربستان شكست خورد

تيم ملي هندبال ايران در چارچوب مسابقات انتخابي المپيك 2012 لندن، با نتيجه 22 بر 21 برابر عربستان شكست خورد.
رقابت هاي هندبال انتخابي المپيك 2012 لندن كه در كره جنوبي برگزار مي شود با شكست ايران برابر عربستان ادامه يافت. تيم ملي ايران در اين ديدار با نتيجه 22 بر 21 و تنها با اختلاف يك گل از همسايه جنوبي اش شكست خورد. تيم ملي هندبال ايران در ديدار بعدي خود بايد به مصاف تيم ملي هندبال ازبكستان برود. اين ديدار پنج شنبه هشتم آبان ماه برگزار مي شود. تيم ايران روز يكشنبه در نخستين رقابتش در اين دوره از مسابقه ها تيم كويت را شكست داده بود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ كاوه مهرابي بدمينتون باز ايران به مدال نقره رقابتهاي بين المللي سوريه دست يافت. مهرابي در ديدار فينال اين مسابقات مقابل «پدرو مارتينز» از پرتغال با نتيجه 2 بر صفر (16 بر 21 و 19 بر 21) شكست خورد و به مقام دوم و مدال نقره دست يافت. محمدرضا خردمندي ديگر بدمينتون باز ايراني حاضر در اين رقابتها به همراه مادالوني از ايتاليا به مدال برنز مشترك رسيد.
¤ تيم ملي كوراش ايران در هشتمين دوره مسابقات كوراش قهرماني جهان كه در شهر ترمز ازبكستان برگزار شد با كسب يك مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز عنوان نايب قهرماني جهان را كسب كرد.
¤ تيم هاي ملي تيراندازي كشورمان براي حضور موفق در رقابت هاي قهرماني آسيا در مسابقات تداركاتي لوكزامبورگ و قطر شركت مي كنند. دوازدهمين دوره مسابقات تيراندازي قهرماني آسيا 22 دي تا سوم بهمن ماه در سه رده سني و دو بخش پروازي و ثابت در قطر برگزار خواهد شد.
¤ پس از اعلام آمادگي تيم هاي خونه به خونه بابل، نفت تهران، آبفاي زنجان، شهرداري همدان و ثامن الحجج(ع) خراسان رضوي، تيم سايپا تنكابن نيز با پرداخت مبلغ 15 ميليون توماني وروديه براي حضور در اين رقابت ها ثبت نام كرد. مسئولان كميته ليگ در تلاش هستند رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد را از روز 9 آبان با حضور هشت تيم آغاز كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14