(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 آبان 1390- شماره 20057

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي:اروپا به جاي برنامه هسته اي ايران نگران خطر بمب هاي ذخيره شده آمريكا در شهرهايش باشد
1835پروژه آموزشي ، پرورشي و ورزشي به طور همزمان در سراسر كشور افتتاح شد
مهمانپرست: ديگر جايي براي حضور نيروهاي آمريكايي در منطقه وجود ندارد
حمايت بسيج اساتيد دانشگاه هاي تهران از جنبش مردمي وال استريت
روايت خبرگزاري فرانسه از آغاز دوره جديد جنگ هاي سايبري در جهان
آيت الله كعبي: جامعه مدرسين از گفتمان وحدت اصولگرايان براي انتخابات آتي حمايت مي كند
احتمال منتفي شدن انتشار گزارش خصمانه آمانو عليه ايران قوت گرفت
آيت الله موسوي جزايري: براي جلوگيري از مفاسد اقتصادي بايد نظام بانكي اصلاح شود
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: استفاده از VPN و فيلترشكن جرم است
توليد 45 هزار تن عسل از 5 ميليون كندو در كشور
با حضور در دادگاه منصور ارباب سيار همه اتهامات را تكذيب كرد
كميسيون امنيت ملي سرزده از زندان ها بازديد مي كند



با انتقاد از تصويرسازي غيرواقعي درباره برنامه هسته اي ايران
صالحي: اروپا به جاي برنامه هسته اي ايران نگران خطر بمب هاي ذخيره شده آمريكا در شهرهايش باشد

وزير امور خارجه كشورمان در پيامي به همايش «ايران و اروپا؛ تجارب پيشين و چشم انداز پيش رو» موانع گسترش روابط ايران و اروپا را تشريح كرد.
علي اكبر صالحي با اشاره به اينكه نگاهي به تجريبات گذشته نشان مي دهد كه روابط بين اتحاديه اروپايي و جمهوري اسلامي ايران با فراز و نشيب هاي زيادي همراه بوده است خاطرنشان كرد: در سال هاي اخير، تبليغات منفي در مورد برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران بر روابط دو طرف سايه افكنده و اتحاديه اروپايي علاوه بر قطعنامه هاي سازمان ملل، تحريم هاي يك جانبه اي را نيز عليه كشورمان وضع كرده است. اين در حالي است كه ما بارها تاكيد كرده ايم در پي استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي هستيم و توليد و كاربرد بمب هسته اي را حرام مي دانيم. اتحاديه اروپايي بهتر است به جاي ساختن تصوير گمراه كننده و غيرواقعي از برنامه صلح آميز هسته اي ايران، به فكر خطر واقعي بمب هاي اتمي ذخيره شده در اروپا باشد.
وزير امور خارجه به موضوع حقوق بشر پرداخته و تصريح كرد: مسئله مهم ديگر شناختن تناقض هايي است كه كشورهاي اروپايي در پيوند مسئله حقوق بشر و سياست خارجي شان ايجاد كرده اند. كشورهاي اروپايي در موارد متعدد نشان داده اند كه حقوق بشر را قرباني منافع شان مي كنند. حمايت اين كشورها از رژيم صهيونيستي كه مرتكب بدترين جنايات حقوق بشري مي شود، نمونه آشكاري از اين گرايش متناقض است.
وي افزود: اتحاديه اروپايي با خارج كردن نام گروهك منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي خود و پناه دادن به گروهك پژاك، رويكرد غيردوستانه و غيرمنطقي خود در مقوله مبارزه با تروريسم را به نمايش گذارده و با چنين اقدامات نسنجيده اي، ضربه ديگري به اعتبار خود زده و نشان داد كه در مبارزه با تروريسم صداقت ندارد.
صالحي در بخش ديگري از اين پيام تاكيد كرد: دنباله روي اروپا از سياست هاي آمريكا موضوع ديگري است كه در مقاطعي فرصت هاي همكاري با ايران از اروپا را سلب كرده است. آمريكا و اروپا در اين مسير به دنبال ايران هراسي و ارائه تصويري گمراه كننده از ايران هستند. از اتحاديه اروپايي انتظار داريم كه سياست خارجي مستقلي را در پيش گيرد و اجازه ندهد رژيم صهيونيستي و آمريكا از ظرفيت نهادهاي اروپايي براي ايجاد دشمني با ايران سوءاستفاده كنند. در همين راستا تاسف عميق خود را از مواضع نامناسب اتحاديه اروپايي در قبال سناريوي اخير آمريكا عليه ايران اعلام مي كنم. با وجود سياستمداران باتجربه در اروپا انتظار نداشتيم به اين سادگي تحت تاثير اين بازي آمريكا قرار گيرند.
گفتني است؛ در همين حال كاظم جلالي سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در همايش ملي ايران و اروپا گفت: هفته آينده مجلس ايران ميزبان گروه روابط پارلماني اروپا به تهران خواهد بود.
وي اين سفر را گامي موثر دانست و گفت: اميدواريم كه بتوانيم تعامل خوبي با اين گروه داشته باشيم و يك افق روشن تري را در روابط ايران و اروپا ايجاد كنيم و زمينه براي تعاملات مثبت بيشتري فراهم شود.

 



با حضور رئيس جمهور
 1835پروژه آموزشي ، پرورشي و ورزشي به طور همزمان در سراسر كشور افتتاح شد

با حضور رئيس جمهور در مجتمع آموزشي ياس نبي 1835پروژه آموزشي، پرورشي و ورزشي به طور همزمان در سراسر كشور افتتاح و بهره برداري از آن ها آغاز شد.
محمود احمدي نژاد صبح ديروز در بدو ورود به مجتمع ياس نبي (س) كه در منطقه 10 آموزش و پرورش قرار دارد، از سوي دانش آموزان، دبيران و مربيان اين مجتمع مورد استقبال قرار گرفت و سپس همگي با حضور در يادمان 400 شهيد دانش آموز اين منطقه با قرائت فاتحه ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي دانش آموز اين منطقه با آنان پيمان مجدد بستند.
همزمان با بازديد رئيس جمهور از قسمت هاي مختلف اين مجتمع و كلاس هاي درس و گفت وگو با دانش آموزان 1835 پروژه مشابه ديگر در سراسر كشور مورد بهره برداري قرار گرفت.
براي احداث اين پروژه ها اعتباري بالغ بر 650 ميليارد تومان هزينه شده است كه 18درصد آن را خيرين مدرسه ساز اهدا كرده اند.
محمود احمدي نژاد با بيان اينكه نحوه تعامل با دانش آموزان و تدريس بايد به گونه اي باشد كه آنها احساس سربلندي داشته باشند، افزود: 6 سال قبل بنده موضوعي را مطرح كردم كه خيلي ها آن را ادعائي عليه خودم مطرح كردند و آن موضوع اين بود كه اگر بتوانيم اين تصميم را عملي كنيم كه همه بودجه ها به آموزش و پرورش اختصاص يابد، در واقع عمران، آباداني و علم نيز همراه آن ساخته خواهد شد چرا كه آينده را انسان هاي بزرگ مي سازند.
رئيس جمهور ادامه داد: آرزوي من هنوز محقق نشده اما اقدامات قابل قبولي در حال انجام است چرا كه در يك كشور بزرگ هزاران كار وجود دارد و روند تصميم گيري اينگونه نيست كه هر چه رئيس جمهور بگويد، همان شود چرا كه يك نظام ترتيبات مخصوص به خود را دارد.
وي بر همين اساس گريزي به مصاحبه خود با خبرنگار يك شبكه آمريكايي زد و اظهار داشت: خبرنگار اين شبكه از بنده پرسيد كه آيا شما به ايران قبل از اسلام افتخار مي كنيد كه در جواب گفتم بله ما به ايران افتخار مي كنيم اما به معناي اين نيست كه به حاكمان فاسد افتخار مي كنيم بلكه منظور فرهنگ، علم و ادب ملتي است كه هميشه سرآمد جهان بوده است.
احمدي نژاد تصريح كرد: اين خبرنگار آمريكايي همچنين به مقايسه كشور ما با يكي از كشورهاي همسايه پرداخت و آنرا پيشرفته تر از ما عنوان كرد در حالي كه بايد پرسيد آنها در چه چيزي از ما پيشرفته ترند، علم، صنعت، شجاعت و يا فرهنگ؟ اگر 8 سال جنگ تحميلي، تحريم و فشارها و بداخلاقي هاي كشورهاي شما نبود، ما اكنون در سطح بسيار بالايي قرار داشتيم.
رئيس جمهور اضافه كرد: من هميشه به ملت ايران افتخار مي كنم و اين روحيه ناسيوناليستي نيست بلكه يادآوري مسئوليت بزرگ ملت ايران است.
وي با بيان اينكه ملت ايران هميشه پاك بوده و انساني زندگي كرده است، گفت: اين ملت پس از اسلام نيز منتسب به پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت ايشان بوده است و عاشورا، رمضان، 22 بهمن و 12 فروردين دارد، اينها قابل افتخار است اما مسئوليت دارد چرا كه هر بهره مندي يك مسئوليت به همراه دارد.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه هر كس در تاريخ براي خودش زندگي كرد، اثري از وي باقي نماند، اظهار داشت: آنهايي كه براي ديگران و كمال بشر، صلح، عدالت و پاكي و معنويت و يگانه پرستي تلاش كردند، همان اندازه بزرگ و ماندگار شدند.
وي دليل ماندگاري شهدا را اين دانست كه آنها براي خود تلاش نمي كردند و تصريح كرد: عظمت و ماندگاري ما در اين است كه براي سعادت جهان تلاش كنيم؛ امروز همه بايد دست به دست هم دهيم براي ساختن ايران و در نهايت براي ساختن جهان، البته بداخلاقي ها وجود دارد و آدم هاي كوچك براي گرفتن پست و مقام سنگ اندازي مي كنند، در حالي كه اين عناوين يك ذره ارزش ندارد.
رئيس جمهور ادامه داد: بالاترين پست ها در عالم نوكري مردم است و كمال عناويني همچون رئيس جمهور در همين امر است؛ برخي به عراق و افغانستان حمله كردند و ميليون ها آدم را كشتند و آن نيز به خاطر همين پست و مقام بود. تصور ما اين بود كه متنبه شوند اما حتي با تغيير رئيس جمهور نيز هيچ فرقي نكرد.
احمدي نژاد با بيان اينكه برخي ملت ايران را به تروريسم بودن متهم مي كنند، اظهار داشت: ملت ايران نيازي به اين كارها ندارد چرا كه با منطق همه قلب ها را تسخير مي كند. كساني به اين كارها نياز دارند كه فرهنگ، منطق و تمدن ندارند؛ ملت ايران تمدن ساز است.
وي با تأكيد بر اينكه با آدم كشي تمدن بوجود نمي آيد، بلكه نام آن توحش است، گفت: پاكي، عشق و محبت در خون ايرانيان است؛ خيلي ها متوجه شده اند كه روح جمعي ملت ايران بيدار شده و با حركت پرشتاب به سمت قله هاي كمال به پيش مي رود از اين رو تلاش مي كنند تا آنرا متوقف كنند. من از طرف ملت ايران به آنها مي گويم كه ديگر بس است. هر اتفاقي بيفتد حركت ملت ايران متوقف نمي شود؛ چه امثال بنده باشيم و چه نباشيم چرا كه ما قطره اي از اقيانوس ملت ايران هستيم.
تحقق بي سابقه ترين پروژه هاي عمراني مدارس در دولت هاي نهم و دهم
در اين مراسم وزير آموزش و پرورش هم با تاكيد بر تحقق بي سابقه پروژه هاي عمراني مدارس در كشور گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از 34درصد پروژه هاي مدارس در كل كشور در دولت هاي نهم و دهم تحقق يافته است.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي افزود: اين رقم با ساخت چهار ميليون متر مربع زيربناي فضاي آموزشي به 38درصد افزايش مي يابد.
وي در ادامه تاكيد كرد: پيش ا ز دولت هاي نهم و دهم 71 هزار و 859 پروژه با 363 هزار و 239 كلاس درس در مساحت 33 ميليون متر مربع فضاي آموزشي به بهره برداري رسيد و حال آنكه در دولت هاي نهم و دهم 24 هزار و 161 پروژه با 112 هزار و 338 كلاس درس در مساحت 17 ميليون و 100 هزار متر مربع ساخته شده است.
وزير آموزش و پرورش گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي 96 هزار و 20 پروژه با 50 ميليون متر مربع زير بنا ساخته شده است.
وي تصريح كرد سياست عمراني وزارت آموزش و پرورش در ساخت فضاهاي آموزشي، پرورشي و ورزشي احداث مجتمع هايي است كه از تجهيزات و فناوري هاي نوين باشد تا مدير و معلمان مدرسه بدون دغدغه از كمبود امكانات به تعليم و تربيت بپردازند.
در حاشيه اين مراسم و هنگام خروج رئيس جمهور از محل مجتمع آموزشي ياس نبي، گروهي از اولياء دانش آموزان با حضور در محوطه اين مجتمع اعتراض و شكايت خود را نسبت به برخي از مشكلات پيش آمده براي فضاهاي آموزشي فرزندانشان به رئيس جمهور اعلام كردند و احمدي نژاد نيز دستور پيگيري و رفع اين مشكلات را به وزير آموزش و پرورش و معاون عمراني وي و نيز استاندار تهران صادر كرد.
اين اولياء دانش آموزان در صحبت هاي خود اعلام كردند كه پيش از احداث مجتمع آموزشي و پرورشي «ياس نبي» جمعي از دانش آموزان اين مدرسه به طور موقت به مدرسه كاشاني منتقل شده اند و با وجود تكميل شدن اين مجتمع و در حالي كه چاه مدرسه كاشاني ريزش كرده و برخي از ديوارهاي آن در حال تخريب است، هنوز دانش آموزان به مجتمع ياس نبي بازگردانده نشده اند.
رئيس جمهور نيز وعده داد پس از بازديد استاندار تهران و معاون عمراني وزير آموزش و پرورش از محل، به گونه اي حل خواهد شد كه يا نوبت بعدازظهر مجتمع ياس نبي به دانش آموزان مدرسه كاشاني اختصاص يابد يا يك مجتمع آموزشي نوسازي شده براي اين دانش آموزان در نظر گرفته شود.

 



مهمانپرست: ديگر جايي براي حضور نيروهاي آمريكايي در منطقه وجود ندارد

سخنگوي وزارت خارجه گفت: آمريكايي ها نه تنها در عراق بلكه در كل منطقه به ويژه بعد از گسترش روزافزون موج اسلام خواهي و بيداري ملت ها جايي براي ماندن و حضور مستمر ندارند.
رامين مهمان پرست با حضور در برنامه زنده كنكاش شبكه جهاني جام جم به تحليل و تشريح اهداف آشكار و پنهان سناريوي جديد آمريكا عليه ايران و پافشاري ايالات متحده در استمرار اجراي مبارزه با تروريسم در منطقه پرداخت و گفت: استكبار به سركردگي آمريكا هميشه سعي مي كند در مناطق مختلف تنش ايجاد كند تا زمينه حضور خود را در آن منطقه فراهم كند. بنابراين در حمله به افغانستان و عراق بهانه اي بهتر از مبارزه با تروريسم وجود نداشت و به همين بهانه نزديك به 10 سال است كه در منطقه حضور دارد.
وي اضافه كرد: بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي، آمريكايي ها خود را محور سلطه قلمداد كرده و با همين توهم براي سروري و رياست دنيا تلاش كردند و هر صدايي غير از صداي خود را مخالف دموكراسي و همراه با تروريسم قلمداد مي كنند، لذا با تحريم، فشار، جنگ و دروغ پردازي، با حركت هاي آزاديبخش و انقلاب هاي مردمي مقابله مي كنند.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با اشاره به اهداف آمريكا در طرح سناريوي ترور سفير عربستان در آمريكا توسط ايران اضافه كرد: آمريكا هيچ هدفي به جز ايجاد تنش بين كشورهاي منطقه براي حضور بيشتر و مؤثرتر خود دنبال نمي كند و سعي دارد با هر ترفندي افكار عمومي جهان را از اوضاع داخلي خود منحرف كرده و موج بيداري اسلامي مردم در شمال آفريقا و خاورميانه را كه موجب نابودي حكام وابسته به آمريكا شده است را در كنترل خود بگيرد و از افزايش و گسترش آن جلوگيري كند.
مهمان پرست خروج نظاميان آمريكايي را از عراق نشان دهنده مقاومت مردم، دولت و مرجعيت ديني اين كشور دانست و گفت: مطمئن باشيد اگر آمريكا توان ماندن و حضور در چند نقطه از جهان را داشت اين كار را نمي كرد، اما اكنون نه تنها در عراق بلكه در كل منطقه به ويژه بعد از گسترش روزافزون موج اسلام خواهي و بيداري ملت ها، جايي براي ماندن و حضور مستمر ندارند.

 



حمايت بسيج اساتيد دانشگاه هاي تهران از جنبش مردمي وال استريت

بسيج اساتيد دانشگاه هاي كشور با صدور بيانيه اي از قيام مردم در شهرهاي مختلف جهان عليه نظام سرمايه داري و بي عدالتي حمايت كرد.
متن اين بيانيه به شرح ذيل است:
همانطور كه در خبرها آمده موج بيداري ملت ها به بسياري از كشورها در جهان رسيده و مردم در شهرهاي مختلف جهان عليه نظام سرمايه داري و بي عدالتي هاي اقتصادي به خيابان ها ريخته اند.
اين اعتراضات كه اينك به بيش از 82 كشور جهان كشيده شده است خشم و حيرت سياستمداران و نظريه پردازان غربي را برانگيخته و به مقابله سخت با جنبش موسوم به وال استريت مجبور ساخته است.
در اين زمينه اما چند نكته حائز اهميت است:
1- آنچه كه اين روزها در بيش از 1400 شهر دنيا به وقوع پيوسته است، نشات گرفته از ريشه هاي عميق تاريخي و داراي لايه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي كه اينك در قالب اجتماعات مردمي و نظاير آن مشاهده مي گردد.
انبوه مردم در حالي در خيابان هاي آمريكا جمع شده اند كه دولتمردان آمريكايي در برابر پرسش هاي عدالت خواهانه و انساني آنان پاسخي جز سركوب، دستگيري و بازداشت نداشته اند.
اگرچه سابقه برخوردهاي چند ماه اخير چند دولت اروپايي در سركوب كردن مخالفان خود ديگر جاي اندك اميدي در شنيدن صداي ملت هاي خود را نگذاشته است اما اميد آن مي رفت تا نظام سلطه با عبرت گرفتن از وقايع چندي پيش لندن، آتن و رم به فكر چاره جدي براي اصلاح نظام هاي ليبراليستي و كاپيتاليستي خود برآيد.
2-نهادهاي حقوق بشري و به خصوص سازمان عفو بين الملل، سازمان بين الملل ديده بان حقوق بشر، شوراي امنيت سازمان ملل و كه بارها در اتفاقات متعدد، ناكارآمدي، بي خاصيتي و همسويي خود را با منافع مستكبران و شبكه خبيث صهيونيستي آشكار ساخته اند، اين بار نيز در برابر موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي سكوت كرده اند و در دفاع از حقوق ملت ها دم بر نمي آورند.
اين در حالي است كه در مواد متعدد اعلاميه جهاني حقوق بشر نظير مواد دوم، سوم، پنجم و نوزدهم بر آزادي عقايد سياسي، امنيت شخصي و منع هرگونه شكنجه متهمان و مخالفان تصريح شده ولي متاسفانه اين روزها شاهد نقض آشكار اين مسئله در كشورهاي مدعي حقوق بشر مي باشيم.
3- در پايان اين هشدار را به حاكمان غربي مي دهيم همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: روزي كه ملت هاي شما علت واقعي بدبختي و مشكلات خود يعني حقارت شما را در برابر صهيونيست ها درك كنند يقينا شعله هاي خشم آنان، نظام سرمايه داري استكبار را به آتش مي كشد و به خاكستر تبديل مي كند.

 



روايت خبرگزاري فرانسه از آغاز دوره جديد جنگ هاي سايبري در جهان

خبرگزاري فرانسه در گزارشي ظهور ويروس دوكو
را به معناي آغاز دور جديد جنگ هاي سايبري ارزيابي كرد.
اين خبرگزاري در گزارشي از سانفرانسيسكو در تاريخ 29 مهر 1390 (21 اكتبر 2011) نوشت: «تحليلگران شركت هاي يارانه اي مك آفي و سيمنتك ارائه كننده خدمات امنيت رايانه اي توافق دارند كه ويروس پيشرفته و جديد دوكو به طور آشكار با ماموريت جمع آوري اطلاعات براي حمله به سيستم هاي كنترل صنعتي طراحي شده است.»
خبرگزاري فرانسه ادامه داد: «آدام وسوتوفسكي تحليلگر بلندپايه مك آفي مي گويد به نظر مي رسد طراحي اين بدافزارها در واقع مقدمه يك دوره جديد است. مك آفي و سيمنتك اعلام كردند براساس اطلاعاتي كه از تحليل اين ويروس بدست آورده اند، بخش هايي از كدهاي رمزگذاري شده دوكو دقيقا با بخش هايي از استاكس نت همخواني دارد. سيمنتك در وب سايت خود نوشت اين ويروس توسط همان افرادي كه كد منبع استاكس نت را نوشته اند، نوشته شده است و به نظر مي رسد در پي شناسايي بدافزار استاكس نت، دوكو نوشته شده است. اين شركت افزود هدف از دوكو جمع آوري اطلاعات به ويژه اطلاعات سازندگان سيستم هاي كنترل صنعتي براي حمله ساده تر در آينده به تجهيزات ساخت آنها است. سيمنتك اضافه كرد عاملان اين حمله به دنبال اطلاعات از جمله كدها و مجوزهايي هستند كه مي تواند در حملات آتي به واحدهاي كنترل صنعتي كمك كند.»
فرانس پرس سپس با اشاره به اين كه «مك آفي در حال حاضر در حال ردگيري روند گسترش دوكو و نيز دامنه نفوذ آن است» از قول وسوتوفسكي نوشت: «به نظر مي رسد هدف اصلي اين ويروس خاورميانه، هند، آفريقا و شرق اروپا است و تاكنون هيچ گزارشي درباره اين ويروس در شمال يا جنوب آمريكا منتشر نشده است».
اين در حالي است كه بنا بر ديگر گزارش ها؛ وزارت امنيت داخلي آمريكا كه مسئوليت مبارزه با حملات سايبري را برعهده دارد نسبت به دوكو ابراز نگراني كرده است.
خبرگزاري فرانسه ادامه مي دهد: «به گفته مك آفي اين ويروس با هدف سرقت اطلاعات از طريق ضربه زدن به رايانه ها براي دستيابي به اطلاعات ارزشمند از جمله گذر واژه و نيز مجوزهايي براي ورود مخفيانه به شبكه هاي رايانه اي طراحي شده است. دوكو قادر است اطلاعاتي كه به دست مي آورد از طريق رايانه هاي كنترل و فرماندهي به سازندگان خود بدهد و سازندگان اين ويروس مي تواند در آينده براي صدور دستورهاي جديد مورد استفاده قرار دهند. وسوتوفسكي گفت حدس ما اين است كه اين ويروس به دنبال نفوذ به مجوزهاي امنيتي براي استفاده از آنها و نصب خود در فضاهاي حفاظت شده تر و نيز شبكه هاي بسته است.»
اين گزارش در بخش نتيجه گيري مي نويسد: «وسوتوفسكي دوكو را شاهدي دال بر اين مسئله مي داند كه كشورهاي جهان در حال كشاندن درگيري هاي خود به جهان سايبري هستند. وسوتوفسكي گفت افراد معمولي نبايد نگران آلوده شدن رايانه هاي شخصي خود به اين ويروس باشند. با اين حال نگراني اصلي درباره حركت فضاي سايبري به سوي نظامي شدن است».
ويروس دوكو، نام يك ويروس جديد است كه منابع غربي آن را برادر خوانده استاكس نت خوانده اند.
به عقيده تحليلگران امنيتي در تهران، ظهور اين ويروس نشان دهنده آن است كه غرب قادر به ايجاد مصونيت براي خود در مقابل حملات سايبري و تبديل كردن آن به ابزاري براي حملات يك جانبه به كشورهاي ديگر نيست و از اين به بعد بايد هر لحظه منتظر آن باشد كه خود هدف حملات مرگبار سايبري قرار بگيرد.

 



آيت الله كعبي: جامعه مدرسين از گفتمان وحدت اصولگرايان براي انتخابات آتي حمايت مي كند

عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان با بيان اينكه جامعه مدرسين هيچ ضلع اصولگرايي را بر ضلع ديگر ترجيح نمي دهند، گفت كه جامعه مدرسين از گفتمان وحدت اصولگرايان براي انتخابات آتي حمايت مي كند.
آيت الله عباس كعبي عضو كميته داوري جبهه متحد اصولگرايان در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه وحدت مطلوب همه اصولگرايان و دلسوزان انقلاب است، اظهار داشت: از اينكه برادران جبهه پايداري تاكنون به مجموعه وحدت اصولگرايان نپيوسته اند، گلايه منديم و در عين اين گله مندي به همه اضلاع و شخصيت هاي اصولگرا نگاه يكسان داريم و هيج ضلعي را بر ضلع ديگر ترجيح نمي دهيم.
وي با بيان اينكه جامعه مدرسين از گفتمان وحدت اصولگرايان حمايت مي كنند، افزود: جامعه مدرسين تلاش مي كند تا اضلاع اصولگرايي به وحدت برسد.
كعبي با بيان اينكه جامعه مدرسين جبهه پايداري را يكي از اضلاع جبهه اصولگرايي مي داند، افزود: ما تفاوتي بين اضلاع اصولگرايي با يكديگر قائل نيستيم و معتقديم بزرگان جامعه روحانيت و جامعه مدرسين طرفدار يك مجموعه خاص اصولگرا در مقابل مجموعه ديگر نيستند.
عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي مؤسسه امام خميني(ره) با بيان اينكه نگاه جامعه مدرسين به اضلاع اصولگرا كاملا يكسان و برادرانه است، گفت: دغدغه ما تلاش براي شكل گيري يك مجلس اصولگرا و ارزشي است.
كعبي همچنين گفت : تفاوتي براي جامعه مدرسين نمي كند كه كدام ضلع و يا شخص اصولگرا بيشتر از ديگر اصولگرايان رأي مردم را كسب كند بلكه مهم اين است كه گفتمان اصولگرايي كه همان گفتمان انقلاب، امام و رهبري بوده و بر آرمان ها و ارزش هاي انقلاب اسلامي تاكيد دارد، اعتماد مردم را كسب كنند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به بيداري اسلامي در منطقه اهميت پيروزي اصولگرايان را در انتخابات آن مهم برشمرد و گفت: در انتخابات بايد مردم سالاري ديني در كشور ما نمود پيدا كند.
وي با بيان اينكه وحدت اصولگرايان منجر به موفقيت گفتمان اصولگرايي خواهد شد، افزود: عدم وحدت اصولگرايان مفيد نخواهد بود مگر براي برخي اشخاص اصولگرا و يا جريان هاي غير همسو با نظام و رهبري. لذا جريان هاي اصولگرا بايد خويشتن داري كنند و فرياد خود را بر سر فتنه گران و منحرفان بلند كنند.

 



احتمال منتفي شدن انتشار گزارش خصمانه آمانو عليه ايران قوت گرفت

برخي منابع ديپلماتيك مي گويند احتمال اينكه يوكيا آمانو ارزيابي مدنظر امريكا از ماهيت برنامه هسته اي ايران را در گزارش ماه آينده خود ارائه نكند، جدي شده است.
منابع غربي در دو هفته گذشته گفته بودند احتمال دارد آمانو تحت فشار امريكا در گزارش خود كه روز 7 نوامبر (16 آبان) منتشر خواهد شد اعلام كند آژانس به اين جمع بندي رسيده است كه برنامه هسته اي ايران داراي ماهيت نظامي است. اين منابع تاكيد داشتند كه آمانو مي خواهد متن اسناد مطالعات ادعايي را منتشر كند.
آمانو خود نيز در سخنراني افتتاحيه اجلاس سپتامبر 2011 گفته بود احتمال دارد اسناد جديدي درباره برنامه هسته اي ايران منتشر كند.
با اين حال، ديپلمات ها در تهران گفته اند به دنبال تلاش هاي فشرده انجام شده احتمال دست زدن به اين اقدام كه در واقع نوعي انتحار براي آژانس محسوب مي شود، تضعيف شده است.
اين ديپلمات ها معتقدند 5 عامل زير نقش اصلي را در اين امر ايفا كرده است:
1- نخستين عامل اين است كه آمانو متوجه شده روسيه، چين و غير متعهدها در مقابل اين ارزيابي او به شدت موضع خواهند گرفت و اين احتمال وجود دارد كه با رخ دادن چنين درگيري اعتبار وي صدمه جدي خورده و او ديگر قادر به اداره آژانس نباشد. سفراي روسيه و چين در نامه اي به آمانو اين موضوع را به صراحت تذكر داده اند و پيش نويس بيانيه عدم تعهد نسبت به آمانو هم كه تقريبا آماده شده به شدت انتقادي است.
2- عامل دوم آن است كه بسياري از كارشناسان در دبيرخانه آژانس عقيده دارند متن اسناد بر خلاف آنچه ادعا مي شود منسجم و خالي از تناقض نيست و انتشار آنها باب نقدهاي جدي درباره اعتبار و وثاقت آنها را مي گشايد كه بعيد است آژانس بتواند به آساني به اين نقدها پاسخ بدهد. به عبارت ديگر، تا وقتي متن اسناد -كه ايران قبلا ثابت كرده همه آنها جعلي است- منتشر نشده مي توان با آنها به مثابه يك هندوانه دربسته برخورد كرد اما وقتي متن اسناد در معرض قضاوت همگان قرار گرفت آن وقت فرايند بي پايان نقد و انتقاد آغاز خواهد شد و اين چيزي است كه آمانو و امريكا هر دو از آن مي ترسند.
3- سومين مسئله اين است كه حتي اگر بپذيريم اسناد مطالعات ادعايي اسنادي صحيح و موثق است باز هم اين اسناد ادعاي امريكا را درباره وجود يك جنبه بالفعل نظامي درباره برنامه هسته اي ايران ثابت نمي كند. حداكثر چيزي كه دراين اسناد وجود دارد اين است كه ايران زماني در گذشته يك سلسله مطالعه درباره اموري مانند افنجار چاشني ها و آزمايش هاي خاص موشكي داشته است. بسياري از كارشناسان درون دبيرخانه آژانس معتقدند اين كاملا با موردي مانند كره شمالي كه رسما سلاح هسته اي آزمايش كرده متفاوت است و به هيچ وجه نمي توان از اين اسناد نتيجه گرفت كه ايران مشغول ساخت سلاح هسته اي است. در نتيجه اگر آمانو بر مبناي اين اسناد چنين ادعايي را مطرح كند، به سرعت با يك بحران اعتبار بي سابقه مواجه خواهد شد.
4- آخرين نكته اين است كه ديپلمات ها مي گويند اساسا سند جديدي براي انتشار عليه ايران وجود ندارد. آنچه اكنون در اختيار آمانوست اسنادي كاملا قديمي است و تنها اتفاق جديدي كه احتمالا رخ خواهد داد اين است كه آمانو مي خواهد ارزيابي سياسي راديكال تري از اين اسناد ارائه بدهد.
5- پنجمين عامل كه منجر به بروز مقاومت هايي بي سابقه در مقابل آمانو شده اين است كه بسياري از كشورها عقيده دارند اين اسناد بايد قبل از انتشار علني در اختيار ايران قرار داده شود. اين اتفاقي است كه احتمالا به اين دليل كه امريكايي ها نگران هستند ايران بتواند در صورت در اختيار داشتن اصل اسناد به سرعت جعلي بودن آن را ثابت كند.

 



آيت الله موسوي جزايري: براي جلوگيري از مفاسد اقتصادي بايد نظام بانكي اصلاح شود

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان راه حل جلوگيري از مفاسد اقتصادي را اصلاح نظام بانكي كشور دانست.
آيت الله موسوي جزايري برخوردهاي قضايي با فساد مالي اخير را لازم اما ناكافي ارزيابي كرد و گفت: چند سال پيش شخصي به نام فاضل خداداد نيز مفسد اقتصادي شناخته شد و ظاهرا اعدام گرديد. پس از مدتي ماجراي شهرام جزايري عرب به صحنه آمد و با او و تشكيلاتش هم برخورد قانوني قاطعي صورت گرفت. اما باز هم اين ماجرا كه از آنها بزرگتر بود اتفاق افتاد.
وي تصريح كرد: دغدغه بزرگ مردم اين است كه نظام بانكي ضعيف است و مقررات كنترلي كارايي ندارد. لذا از اين دست حوادث تلخ اتفاق مي افتد. چاره كار اين است كه آب از سرچشمه كنترل شود. بايد هرچه زودتر نظام بانكي كشور اصلاح شود تا جلو اينگونه مفاسد گرفته شود. همه مي گويند كه واقعا مقررات بانكي در اين خصوص ضعيف بوده است و ما از مدت ها پيش نمونه هايي از آن را شنيده، به مسئولان هم تذكر داده ايم ولي جدي گرفته نشد. اكنون خواست اصلي مردم اين است كه قوانين مربوطه اصلاح شود تا انشاءالله در آينده شاهد چنين فجايعي نباشيم.
امام جمعه اهواز همچنين ضمن قدرداني از اقدامات به موقع دادستاني خوزستان خاطرنشان كرد: دستگاه قضائي استان خوزستان با پشتيباني حقير و مسئولان سياسي اجرائي استان، از وقتي كه هنوز در هيچ جاي كشور اقدامي نكرده بودند، از موضوع آگاه شده و براي اين تخلف بزرگ، پرونده قضائي تشكيل داده و متهمين را احضار نموده و كساني را كه لازم بود بازداشت كرده و تحقيقات دامنه دار خود را جهت كيفر مجرمين و استرداد اموال بيت المال شروع نمودند، كه بايد گفت نه تنها اساس كار را پي ريزي نموده، بلكه كار را تا سقف هم بالا بردند.
وي البته اضافه كرد: بحمدالله اين جراحي بزرگ بودن خونريزي انجام شد. بدين معني كه كارخانجات متعدد با قريب به بيست هزار پرسنل كه اگر عجولانه برخورد مي شد منجر به تعطيلي و بيكاري آنها مي شد و مي توانست مشكل بزرگ كارگري را براي كشور درست كند. بحمدالله با درايت و تدبير با آن برخورد شد و چنين عواقبي پيش نيامد كه باز نشان از بلوغ فكري و تدبير مسئولين محترم است.

 



وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: استفاده از VPN و فيلترشكن جرم است

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاكيد كرد كه استفاده از VPN و فيلترشكن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است.
«رضا تقي پور»، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت وگو با ايسنا در اين باره گفت: هر كشوري براي استفاده از اينترنت مقررات خاص خود را دارد و در كشور ما نيز مقرراتي وجود دارد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: مقررات را نهادهاي مختلف مثل مجلس محترم و بخش هاي قانون گذاري تنظيم و ابلاغ مي كنند و در اجرا هم دستگاههاي مختلف بايد همكاري كنند و اين كه VPN در كشور قطع شد به اين خاطر بود كه اين كار يك تخلف قانوني است و طبيعتا از نظر فني هم ما هر موقع كه لازم باشد با هماهنگي مبادي قانوني مي توانيم اين اقدام را انجام دهيم.
تقي پور تاكيد كرد: بحث استفاده از فيلترشكن هم يك اقدام غيرقانوني است و اين كه حالا فيلترشكن هاي جديد بوجود بيايد طبيعي است كه راه هاي مبارزه با آن به سرعت و با توجه به توان فني كه در كشور وجود دارد، ايجاد مي شود زيرا ما وظيفه قانوني داريم كه وقتي مساله اي به ما ابلاغ شد، از نظر فني بايد وظيفه خود را انجام دهيم.
وزير ارتباطات در پاسخ به اين سؤال كه بخشي از مبادلات اطلاعات در سيستم بانكي هم از طريق VPN انجام مي شود و آيا براي اين موضوع تمهيداتي انديشيده ايد، گفت: بله؛ پروتكل هاي آنها جدا شده و اكنون هيچ خدشه اي براي تبادلات بانكي به وجود نيامده و به دستگاههاي اجرايي نيز اعلام كرديم و اين آمادگي در زيرساخت ما وجود دارد كه پروتكل ها را منتقل كند.
وي افزود: متاسفانه اين حوزه، حوزه جنگ نرم است و هر اقدامي كه صورت مي گيرد كشورمان خوشبختانه توان فني بالايي دارد و مي تواند از نظر فني مقابله كند و بعضا ملاحظات اجتماعي است كه محدود مي كند ولي هرچه كه كارگروه جرايم رايانه اي تصميم بگيرد ما طبيعتا آن را عملي مي كنيم.

 



توليد 45 هزار تن عسل از 5 ميليون كندو در كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
از 5 ميليون كندوي موجود در كشور سالانه 45 هزار تن عسل ايراني توليد مي شود.
رئيس بخش تحقيقات زنبور عسل مؤسسه علوم دامي كشور و رئيس انجمن علمي زنبور عسل ايران با اعلام مطلب فوق گفت: با اين مقدار توليد، ايران جزو 10 كشور برتر جهان در توليد عسل شناخته مي شود.
وي كه در حاشيه جشنواره عسل روستاي «چيچك لو» و زرقان سخن مي گفت افزود: متوسط جهاني برداشت عسل از هر كندو حداكثر 17 كيلوگرم مي باشد.
وي با تاكيد بر اين كه بايد تا سال 1400 از هر كندو 17 كيلوگرم عسل برداشت شود و مصرف سرانه عسل از 650 گرم امسال به يك كيلوگرم افزايش يابد گفت: در چين بيش از 7 ميليون كندو وجود دارد و هر سال 300 هزار تن عسل توليد مي شود كه چيني ها را در رديف اول توليدكنندگان عسل قرار مي دهد.

 



با حضور در دادگاه منصور ارباب سيار همه اتهامات را تكذيب كرد

منصور ارباب سيار همه اتهامات وارده به خود را تكذيب كرد.
ارباب سيار كه از سوي دولت امريكا به برنامه ريزي براي قتل عادل الجبير سفير عربستان سعودي در واشينگتن متهم شده، روز دوشنبه 2 آبان 1390 (24 اكتبر 2011) در دادگاه نيويورك حاضر شد و گفت كه اتهامات را قبول ندارد و بي گناه است.
ارباب سيار در اين دادگاه هيچ جمله ديگري بر زبان نياورد.
مطابق گزارش هاي منابع غربي، منصور ارباب سيار 56 ساله كه تابعيت مضاعف آمريكايي و ايراني دارد در جلسه 5 دقيقه اي دادگاه در پاسخ به پرسشي اعلام كرد بيگناه است.
او پيش از اين در 20 اكتبر در دادگاهي در نيويورك، تفهيم اتهام شده بود.
جلسه ديگري براي 21 دسامبر تعيين شد.
قاضي گفت امكان دارد محاكمه در ژانويه آغاز شود و دست كم 3 تا 4 هفته به طول انجامد.
كارشناسان در تهران مي گويند اين اظهارنظر ارباب سيار به وضوح ثابت مي كند كه وي در بازداشتگاه اف بي آي تحت فشار بوده و به محض اينكه فرصتي يافته در محضر دادگاه اعلام بي گناهي كرده است.

 



كميسيون امنيت ملي سرزده از زندان ها بازديد مي كند

عضو كميسيون امنيت مجلس از بازديد سرزده اعضاي اين كميسيون از زندان ها خبر داد.
اسماعيل كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با ايسنا عنوان كرد: آخرين بازديدها از زندان اوين حدود 2 تا 3 ماه پيش بود و قرار است از اين به بعد بازديدهاي سرزده اي از زندان ها داشته باشيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14