(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 آبان 1390- شماره 20064

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيكر آيت الله عميد زنجاني با حضور جمع كثيري از اساتيد و دانشگاهيان تشييع شد
وزير امور خارجه: آمريكايي ها خواستار مذاكره شدند نمي گذاريم دسيسه خود را پيش ببرند
رئيس دفتر رهبر انقلاب در جمع زائران ايراني مقيم خارج:
هيچ كدام از توطئه هاي دشمن عليه ايران كارگر نبوده است
يادواره شهداي امنيت نيروي زميني سپاه برگزار شد
دستور انتشار گزارش عليه ايران ، در آمريكا به آمانو ابلاغ شد
ورود همه زائران ايراني به مكه مكرمه
تعويض پرده كعبه
دلسوزي و حمايت ويژه پارلمان اروپا از منافقين
نخست وزير جديد ليبي: سفر وزير خارجه ايران به ليبي موجب گسترش روابط دو كشور است
كشاورز فلاورجاني ركورد توليد پياز كشور را شكست
اسامي پذيرفته شدگان دوره پودماني كارداني دانشگاه علمي كاربردي اعلام شد
وزارت بهداشت هيچ نظارتي بر مواد غذايي فله اي ندارد
افشار: خدمات 6 سال اخيراحمدي نژاد چند برابر دولت هاي قبلي است
بانوي دووميداني كار قزويني قهرمان پياده روي ايران شد
توليد سيب داخلي پاسخگوي نياز امسال كشور است
معاون وزير نيرو: نيروگاه ها بدهي گاز ي ندارند
فروزنده: آموزش هاي مهارتي و حرفه اي جايگزين مدرك گرايي در نظام اداري مي شود
اخبار ادبي و هنري



پيكر آيت الله عميد زنجاني با حضور جمع كثيري از اساتيد و دانشگاهيان تشييع شد

اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران به همراه جمع كثيري از مردم در مراسمي پرشكوه و بي سابقه پيكر مرحوم آيت الله عميدزنجاني را تشييع كردند.
روز گذشته هزاران نفر از مردم مؤمن ايران و از جمله جامعه دانشگاهي كشور در مراسمي كه طي 30 سال پس از انقلاب بي سابقه ارزيابي شده پيكر پاك رئيس فقيد دانشگاه تهران را تشييع نمودند.
آيت الله عميدزنجاني استاد برجسته فقه و حقوق دانشگاه تهران و از شاگردان مبرز امام راحل(ره) بود.
بنابر گزارش خبرنگار كيهان حاضران در اين مراسم با سر دادن شعارهايي از مرحوم آيت الله عميدزنجاني به دليل صرف عمر خود در خدمت به امام و رهبري و دفاع عقلاني از نظام جمهوري اسلامي تجليل كردند.
پيكر آيت الله عميدزنجاني
در قم به خاك سپرده شد
پيكر آيت الله عباسعلي عميدزنجاني با حضور گسترده مردم متدين قم در جوار كريمه اهل بيت (س) آرام گرفت.
به گزارش فارس از قم، پيكر آيت الله عباسعلي عميدزنجاني ظهر ديروز با حضور گسترده مردم و مسئولان قم از مقابل حسينيه آيت الله مرعشي نجفي به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشييع شد.
در اين مراسم كه آيات مقتدايي، كعبي، خاتمي، بهشتي، علوي بروجردي، معاون سياسي امنيتي استاندار و ديگر مسئولين استان حضور داشتند، پيام مقام معظم رهبري به مناسبت ارتحال رئيس سابق دانشگاه تهران قرائت شد.
پيكر مطهر آيت الله عميدزنجاني، رئيس سابق دانشگاه تهران در بقعه شهيد مفتح واقع در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاك سپرده شد.
بر اساس اين گزارش مراسم ختم آن مرحوم امشب با سخنراني حجت الاسلام رسولي اراكي بعد از نماز مغرب و عشاء در حسينيه مرعشي واقع در بلوار بهار برگزار مي شود.
عباسعلي عميدزنجاني سال 1316 در يك خانواده متدين و مذهبي در شهر زنجان متولد شد.
وي در سال 22 و از سن شش سالگي تحصيلات ابتدايي خود را در مدرسه توفيق زنجان آغاز كرد و به علت استعداد فراوان دوره شش ساله قديم را بدون وقفه طي كرد و سپس وارد دبيرستان توفيق زنجان شد.
در حوزه علميه قم از محضر آيات عظام بروجردي، امام خميني(ره)، طباطبايي، شيخ عبدالجواد اصفهاني، علامه طباطبايي، اراكي، عباسعلي شاهرودي، محقق داماد، مكارم شيرازي، موسوي اردبيلي و خزعلي بهره برد و بخشي از دروس حوزوي را فرا گرفت.
آيت الله عميدزنجاني با سابقه 50 سال تدريس و تأليف بيش از 50 جلد كتاب، 70 مقاله علمي و تدريس دروس مقاطع مختلف تحصيلي در عرصه هاي مرتبط با حقوق اسلامي مانند فقه سياسي، حقوق بين الملل اسلام، فقه تطبيقي و حقوق اساسي و مباني حقوق عمومي در اسلام از اساتيد صاحب نام حوزه حقوق به شمار مي آيد.
وي در سمت هاي استاد حوزه هاي علميه، رياست سابق دانشگاه تهران و نمايندگي مجلس شوراي اسلامي به ايفاي نقش پرداخته است.
آيت الله عميدزنجاني به دليل نارسائي قلبي در سن 74 سالگي در يكي از بيمارستان هاي تهران دار فاني را وداع گفت.

 



وزير امور خارجه: آمريكايي ها خواستار مذاكره شدند نمي گذاريم دسيسه خود را پيش ببرند

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه آمريكايي ها طي يادداشتي خواستار گفت وگو شدند درباره سناريوي اخير اين كشور عليه ايران اسلامي تاكيد كرد نخواهيم گذاشت كه از مجراي حقوقي اين دسيسه را به پيش ببرند.
علي اكبر صالحي روز سه شنبه پس از ديدار و گفت وگو با الحاجي مومني وزير خارجه غنا در نشست خبري مشترك ضمن تشريح مذاكراتش با همتاي غنايي، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وزير خارجه كشورمان در پاسخ به سوالي درباره نامه طرف آمريكايي به ايران كه در پي آن نيز جمهوري اسلامي نامه اعتراض آميزي براي آمريكايي ها ارسال كرده، گفت: ما يادداشتي از آمريكايي ها دريافت كرديم كه در آن مطالبي متناقض و مثل هميشه بي پايه و اساس بود و از طرفي ابراز علاقه براي اينكه بنشينيم و با هم صحبت كنيم، چيز مهمي نيست پاسخ آن داده شد.
به گزارش فارس، خبرنگاري با اشاره به نامه هايي كه صالحي به همتايان خود در كشورهاي ديگر درباره سناريوسازي اخير آمريكا ارسال كرده است، از وي درباره جزئيات اين نامه ها سوال كرد كه رئيس دستگاه ديپلماسي دراين باره اظهار داشت: نامه هاي متعددي را به همتايان خود و همچنين به مسئولان برخي نهادهاي بين المللي نوشتم كه در آن به صورت حقوقي به آخرين سناريوي آمريكا اشاره كردم.
وي ادامه داد: ما موضوعي را كه اخيرا آمريكايي ها به راه انداخته اند، از دو منظر مي نگريم، يكي از منظر سياسي و ديگري از منظر حقوقي.
صالحي خاطر نشان كرد: منظر سياسي راه خود را دارد و موضع گيري هاي سياسي روشن است و گروه ها، نهادها و شخصيت هاي مختلف در كشور ما موضع گيري كردند.
رئيس دستگاه ديپلماسي اضافه كرد: براساس جنبه حقوقي اين موضوع و با توجه به كنوانسيون هاي مختلف بين المللي كه در اين زمينه وجود دارد و ما نيز عضو آن هستيم نخواهيم گذاشت كه آمريكايي ها بخواهند از مجراي حقوقي اين دسيسه را به پيش ببرند.
صالحي ادامه داد: آمريكايي ها به دنبال اين هدف هستند و ما از نظر حقوقي اين موضوع را از مجراي خود پيگيري مي كنيم.
صالحي درباره سفرش به ليبي كه سوال خبرنگاري بود نيز اظهار داشت: از ابتداي قيام ليبي با مردم و انقلابيون اين كشور در تماس بوديم البته آن موقع ضرورتي نداشت كه اين مطالب را مطرح كنيم و در اين ارتباط نيز مظلوم واقع شديم.
وزير خارجه اضافه كرد: در آينده اي نزديك به ليبي سفر خواهم كرد و از نزديك به آنها اين پيروزي را تبريك مي گويم.

 



رئيس دفتر رهبر انقلاب در جمع زائران ايراني مقيم خارج:
هيچ كدام از توطئه هاي دشمن عليه ايران كارگر نبوده است

رئيس دفتر مقام معظم رهبري در جمع زائران ايراني مقيم خارج از كشور تاكيد كرد كه به بركت نظام جمهوري اسلامي تفرقه ها و توطئه هاي دشمن عليه كشورمان خنثي شده و ايران روز به روز در حال پيشرفت و تعالي است و هيچ مسئله نگران كننده اي وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني، دوشنبه شب در همايش زائران ايراني مقيم خارج از كشور، سلام رهبر انقلاب را به ايرانيان حاضر ابلاغ كرد و گفت: سلام و پيام پرمهر ايرانيان را نيز به شخص رهبري مي رسانم.
وي با تشريح اوضاع ايران در زمان جنگ تحميلي و تحريم هاي همه جانبه دشمنان، اظهار كرد: دشمن زماني از ورود لامپ هواپيما هم به ايران جلوگيري مي كرد؛ ولي اكنون ايران با همت و اراده جوانان دانشمند ايراني خود به يك قدرت بزرگ تبديل شده است؛ اما تلاش آن ها براي آن است كه نظام جمهوري اسلامي ايران را ناكارآمد جلوه دهند، حال آن كه ما در 32 سال گذشته در عمل ثابت كرديم كه نظام جمهوري اسلامي ايران كارآمدترين نظام است.
محمدي گلپايگاني همچنين خطاب به زائران ايراني خارج از كشور بيان كرد: در كشور شما كساني هستند كه اگر رهبر معظم انقلاب اسلامي كوچكترين اشاره اي كنند، جان شان را فداي انقلاب اسلامي مي كنند، اين ها افرادي ورزيده، دانشمند و آماده نبرد هستند.
وي با بيان اين نكته كه آن چه از نظر تجهيزات لازم داريم، در اختيار است، گفت: وضعيت كشورهاي همسايه عراق و افغانستان را در نظر بگيريد، اگر قدرت ايران اسلامي نبود، ما را به حال خود وا نمي گذاشتند.
وي بيداري اسلامي را از وعده هاي الهي دانست و افزود: اين حرف بزرگي است كه در نيويورك يك معترض در پاسخ به اين سوال كه براي چه جمع شده ايد، مي گويد؛ از ميدان التحرير مصر ياد گرفته ايم و امروز مي بينيم كه در انتخابات تونس اسلام گرايان پيروز شدند.
محمدي گلپايگاني با بيان اين كه هدف تمام توطئه ها عليه نظام اسلامي ناكارآمد جلوه دادن آن است، افزود: جمهوري اسلامي نشان داد كه مي شود با الگوي اسلامي پيش رفت و الگويي براي كشورهاي ديگر شد.
وي همچنين از وجود امنيت و آرامش در كشور به ايراني هاي مقيم خارج از كشور اطمينان داد.
كمك به فلسطين وظيفه شرعي و انساني است
سرپرست حجاج ايراني گفت: كمك به فلسطين، تكليف شرعي، ديني و انساني است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در همايش بين المللي قدس با اشاره به اهتمام ويژه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به مساله فلسطين تاكيد كرد: فلسطين به طور قطع، مسئله اصلي حيات اسلام است و نبايد اجازه دهيم كه اين مسئله را به امري فرعي تبديل كنند. وي افزود: وعده خدا وقتي تحقق پيدا خواهد كرد كه مردم قيام كنند، همانطور كه در جنگ 33 روزه لبنان و مقاومت اسلامي در مقابل دشمن صهيونيستي پيروز شدند. سرپرست حجاج ايراني گفت: در جنگ 22 روزه غزه نيز مردم فلسطين در مقابل تهاجم همه جانبه صهيونيست ها مقاومت كردند؛ اين در حالي بود كه مردم غزه كاملا در محاصره بودند. قاضي عسكر در ادامه با اشاره به گسترش بيداري اسلامي در منطقه افزود: رژيم اشغالگر قدس در محاصره قرار گرفته است و اظهار عجز مي كند. سرپرست حجاج ايراني گفت: كشورهاي اسلامي بايد به عنوان يك تكليف شرعي و وظيفه ديني، انساني به فلسطيني هاي مقاوم و شجاع كمك كنند.

 



يادواره شهداي امنيت نيروي زميني سپاه برگزار شد

جانشين فرمانده كل سپاه در يادواره شهداي امنيت نيروي زميني سپاه تاكيد كرد كه ديگر هيچ نقطه امني براي آمريكا و دست نشانده ها و متحدانش وجود ندارد و آثار خون شهدا در بلاد اسلامي ظاهر شده است.
يادواره شهداي امنيت نيروي زميني سپاه روز سه شنبه در حسينيه اين نيرو با حضور سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار محمد شيرازي رئيس دفتر نظامي فرماندهي كل قوا، سردار ذوالفقاري نسب فرمانده مرزباني كشور، سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، سردار حسن منصوريان معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) و سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه برگزار شد.
سردار حسين سلامي در اين مراسم طي سخناني اظهار داشت: شجاعت، فداكاري و فرهنگ پاسداري همچنان در سپاه جاري است و نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان نماد منسجم حاكميت اسلام در زمين توانسته است بسياري از آيات آسماني قرآن را بر صفحه زمين تفسير كند.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: ما با بزرگترين قدرت سياسي، نظامي، اقتصادي و فرهنگي عالم در طول حيات اسلام درگير بوده ايم، قدرتي همانند آمريكاي جنايتكار كه 50درصد تمام قدرت نظامي عالم را در اختيار دارد، قدرتي كه بر تمام نهادها و دولت هاي مقتدر عالم مسلط است. قدرتي كه 20درصد ثروت جهاني را توليد مي كند.
سلامي تاكيد كرد: در اين 32سال اين قدرت بلامنازع عالم به اضافه تمام كشورهاي اروپايي و متحدش و تمام دشمنان داخلي حتي براي يك لحظه از طراحي توطئه و اجراي آن عليه انقلاب و نظام مقدس ما غافل نشده است.
وي افزود: دشمن سياست ها و راهبردهاي خطرناكي را عليه نظام جمهوري اسلامي ايران طراحي و اجرا كرده است.
همچنين حوادث سنگين و چالش هاي بزرگي را براي ما ايجاد كرده اند. آنها از هر عنصر و ظرفيتي عليه ما استفاده كرده اند اما چيزي جز شكست، ناكامي و درماندگي حاصل نشد.
سلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اوضاع كنوني كشورهاي منطقه، اظهار داشت: آثار خون شهدا در بلاد اسلامي ظاهر شده است و دشمن به دنبال مسلمانان مي گردد. ديگر هيچ نقطه امني براي آمريكا و دست نشانده ها و متحدين آنها وجود ندارد. آنها ديگر جرات حضور در بلاد اسلامي را ندارند و مجبورند مخفيانه سفر كنند.
وي تاكيد كرد: چهره جهان اسلام تغيير كرده است و موازنه قدرت به سود مسلمانان شده است. همچنين انقلاب عالمگير شده و نهضت در حال پيشروي است و اينها همه تجلي از نور ولايت و حاصل عطر شهادت در جهان اسلام است.
جانشين فرمانده كل سپاه با بيان اينكه جريانات اخير نشان داد روح شهادت در پيكره سپاهيان اسلام همانند گذشته موج مي زند، اظهار داشت: حضور رزمندگان نيروي زميني سپاه در جاي جاي كشور دشمن را به اين باور رسانده كه نمي تواند از خاكريزهاي ما عبور كند.

 



دستور انتشار گزارش عليه ايران ، در آمريكا به آمانو ابلاغ شد

سرويس سياسي-
در پي سفر يوكيا آمانو مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي به آمريكا منابع مطلع در تهران معتقدند كسب اجازه و اخذ آخرين دستورات براي انتشار يك گزارش منفي عليه ايران اصلي ترين هدف اين سفر است.
مدير كل آژانس بين المللي كه هم اكنون در آمريكا به سر مي برد، ظاهراً با هدف شركت در يك اجلاس بين المللي به اين سفر رفته ولي كارشناسان مي گويند كه هدف اصلي وي چك كردن متن نهايي گزارش عليه ايران با مقام هاي ديپلماتيك و اطلاعاتي آمريكاست.
آژانس تازه ترين گزارش خود درباره برنامه هسته اي ايران را روز جمعه منتشر خواهد كرد.
حدس زده مي شود آمانو در اين گزارش از ارائه هرگونه ارزيابي قطعي درباره برنامه هسته اي ايران خودداري كند و همچنين وي ناچار بار ديگر اذعان خواهد كرد كه انحرافي درباره برنامه هسته اي ايران وجود نداشته ولي ظاهراً دستور آمريكا به آژانس اين است كه متن اسناد جعلي مطالعات ادعايي به ضميمه گزارش نوامبر منتشر شود.
منابع غربي مي گويند گزارش نوامبر 2011 احتمالاً داراي يك ضميمه حدوداً 30 صفحه اي خواهد بود.
ايران از سال 2004 به اين سو همواره خواهان دريافت اصل اين اسناد بوده اما از آنجا كه به عقيده كارشناسان چيزي به نام سند اورجينال اساساً در اختيار آمريكايي ها نيست و همه آنچه آنها دارند مجموعه اي از سندهاي جعلي است كه خود اختراع كرده اند؛ اين اسناد هرگز به ايران ارائه نشده است. با اين حال ايران در سال 2007 يك ارزيابي 117 صفحه اي از اين موضوع به آژانس ارائه و در آن ثابت كرد كه اين اسناد جعلي هستند. آژانس در حالي قصد دارد اين اسناد را منتشر كند كه ايران در نامه اي به تاريخ 30 اكتبر 2011 (8 آبان 1390) آمادگي خود را براي پاسخگويي به هرگونه سؤال و ابهام رسماً به آمانو اعلام كرده است اما گزارش هاي موجود نشان مي دهد آمانو در اقدامي عجيب و كاملاً مخالف با وظايف اساسنامه اي خود از پاسخ مثبت به نامه ايران خودداري كرده و سفر برنامه ريزي شده هرمن ناكارتس معاون امور پادمان خود به ايران را كه بنا بود اواخر هفته گذشته انجام شود لغو كرده است. اين اقدام آمانو با اعتراض شديد بخش پادمان مواجه شده و ديپلمات ها مي گويند هم اكنون روابط آمانو و ناكارتس بحراني است. رفتار تعجب برانگيز آمانو در پي گيري محض دستورات آمريكا و زيرپا گذاشتن همه استانداردهاي آژانس حتي اعتراض روسيه، چين و عدم تعهد را هم برانگيخته و پيش بيني مي شود كه اجلاس آينده شوراي حكام به صحنه اعتراض جدي اين كشورها به آمانو تبديل شود.

 



ورود همه زائران ايراني به مكه مكرمه

بعثه مقام معظم رهبري اعلام كرد آخرين گروه از زائران ايراني وارد عربستان و شهر مقدس مكه شدند.
اين در حالي است كه تا نيمه شب گذشته آخرين گروه از زائران ايراني كه از مدينه منوره احرام بسته بودند به مكه مكرمه منتقل شدند.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به وجود ازدحام شديد جمعيت در شهر مكه افزود: اين شهر در حال حاضر بسيار پر ازدحام و شلوغ است و به دليل عمليات بازسازي و تعمير مسجدالحرام رفت وآمد براي مردم بسيار دشوار شده است.

 



تعويض پرده كعبه

با تحويل پرده خانه خدا به پرده دار اين حرم امن الهي، در روز عرفه برابر با نهم ذيحجه، 14 آبان، پرده كعبه طي مراسمي ويژه تعويض خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پرده جديد كعبه طي مراسمي در روز عرفه - شنبه - برابر با نهم ذيحجه به افق عربستان (4 آبان) پس از شستشوي كعبه با گلاب ناب كاشان، بر بناي كعبه نصب مي شود.
اين پرده جديد كه با صرف هزينه اي بالغ بر 20 ميليون ريال سعودي تهيه شده از جنس حرير طبيعي خالص و به رنگ مشكي، منقش به آيات قرآن كريم است كه با خط زيبا، با نخ هاي طلا و نقره بافته شده و ده ها كيلو طلا و نقره در ساخت اين پرده استفاده شده است.
ارتفاع اين پرده 14متر و نوار دور آن به عرض 95 سانتيمتر است كه از 16 قطعه به شكل مربع تشكيل شده است.
نوار اطراف اين پرده منقش به آيات قرآن كريم است كه در فواصل معين عبارات «يا حي و يا قيوم»، «يا رحمن و يا رحيم» و «الحمدلله رب العالمين» با رنگ طلايي دوخته شده اند.
پوشش درب كعبه نيز از حريري به ارتفاع 5/6 متر و عرض 5/3 متر منقش به آيات الهي و تزئينات اسلامي با طلا و نقره است.
پرده خانه خدا از 5 قطعه تشكيل شده است كه هر قسمت يك طرف كعبه را مي پوشاند و قطعه پنجم هم درب كعبه را دربرمي گيرد كه هنگام نصب، وزن اين پرده به حدود دو تن مي رسد.
اين پرده با همكاري كارخانه هاي داخل و خارج عربستان تهيه مي شود و پارچه حرير اين پرده را هر سال يكي از كشورها هديه مي كند؛ پرده قبلي نيز به روسا و سران كشورهاي اسلامي اهدا مي شود.
يادآوري مي شود بافندگي و تهيه پرده كعبه با دست و ماشين حدود 8 ماه طول مي كشد.

 



در نامه 180 نماينده پارلمان اروپا بيان شد
دلسوزي و حمايت ويژه پارلمان اروپا از منافقين

نمايندگان پارلمان اروپا در نامه اي به سازمان ملل از دبيركل اين سازمان خواستند كه گروهك تروريستي منافقين را مورد حمايت خود قرار دهند و از تخليه پادگان اشرف جلوگيري كند.
به گزارش آسوشيتدپرس، اين نامه كه به امضاي يكصدوهشتاد تن از نمايندگان پارلمان اروپا از همه احزاب سياسي رسيده است اينگونه براي گروهك تروريستي منافقين دلسوزي شده است: جان 3 هزار و چهارصد مخالف ايران در اردوگاه اشرف در معرض خطر است، نوري مالكي نخست وزير عراق كه روابط نزديكي با ايران دارد اعلام كرده است اردوگاه بايد تا پايان سال 2011 ميلادي تعطيل شود.»
نمايندگان پارلمان اروپا خواهان تعويق مهلت تعيين شده براي خروج منافقين از عراق شدند و نوشتند: ما خواهان آن هستيم كه ضرب الاجل تعيين شده براي اين مخالفان ايراني تمديد شود تا امكان اسكان آنها در كشور ديگري فراهم شود.
كشورهاي اروپايي كه در 30 سال گذشته سران گروهك هاي تروريستي را مورد تفقد و حمايت قرار داده اند حاضر نيستند كه با انتقال پادگان اشرف به يكي از اين كشورها موافقت كنند.

 



نخست وزير جديد ليبي: سفر وزير خارجه ايران به ليبي موجب گسترش روابط دو كشور است

عبدالرحيم الكيب، نخست وزير جديد ليبي ضمن استقبال از سفر وزير امور خارجه ايران به ليبي، چشم انداز روابط دو كشور را روشن دانست.
نخست وزير جديد ليبي در گفت وگو با فارس، درباره آينده روابط دو كشور گفت: چشم انداز روابط با ايران روشن است و ليبي جديد بر پايه احترام متقابل به همه كشورهاي جهان بنا نهاده خواهد شد. برنامه ديپلماسي وسيعي در نظر گرفته ايم تا ليبي را به جايگاه واقعي خودش در جهان و در سطح بين الملل برسانيم. ضمن اينكه از سفر هر مقام خارجي به ليبي از جمله وزير امور خارجه ايران استقبال مي كنيم، طبعا چنين سفرهايي باعث گسترش روابط دو جانبه خواهد شد.
عبدالرحيم الكيب در مورد تاثير روابط ليبي با آمريكا و تاثير آن بر روابط طرابلس و تهران گفت: به هيچ وجه؛ روابط ليبي با يك كشور اصلا به حساب روابط با كشوري ديگر نيست. هر كشور جايگاه و روابط خودش را دارد. رابطه ما با اروپا و آمريكا مانع گسترش روابط با ديگر كشورها نمي شود چون ليبي آزاد و كاملا مستقل است.
نخست وزير جديد ليبي درباره آينده حضور ناتو در اين كشور گفت: چه نيروهاي ناتو در اينجا باشند يا نه، استقلال ليبي و استقلال در تصميم گيري درباره آينده اين كشور براي مردم ليبي است. هنوز دراين باره تصميم گيري نشده اما ما معتقديم تا زمان استقرار دولت و جمع آوري سلاح از شبه نظاميان به استقرار اين نيروها در ليبي احتياج داريم. گفت وگو با مقامات ناتو دراين باره ادامه دارد اما هنوز تصميم نهايي اتخاذ نشده است.

 



با 185 تن در هر هكتار
كشاورز فلاورجاني ركورد توليد پياز كشور را شكست

ركورد توليد پياز كشور با 185 تن پياز در هر هكتار توسط يك كشاورز فلاورجاني در استان اصفهان شكسته شد.
به گزارش ايرنا؛ در عمليات كيل گيري در مزرعه اين كشاورز به نام «سيف الله شفيعي» در بخش پير بكران شهرستان فلاورجان ركورد توليد پياز 185 تن در هكتار اندازه گيري شد كه با ركورد سالهاي قبل پنج تن اختلاف داشت. براساس اين گزارش؛ شهرستان فلاورجان يكي از مهمترين توليدكنندگان پياز در كشور است كه ركورد توليد 180 تن در هكتار را در اختيار دارد. مسئول توليدات گياهي جهاد كشاورزي فلاورجان سطح زير كشت شهرستان را در سالهاي آبسالي يك هزار و 200 هكتار عنوان كرد. سيد ابوالفضل رضوي افزود: امسال بيش از 75 هزار تن پياز از مزارع فلاورجان برداشت مي شود.
متوسط توليد پياز در كشور حدود 55 تن در هر هكتار برآورد مي شود.

 



اسامي پذيرفته شدگان دوره پودماني كارداني دانشگاه علمي كاربردي اعلام شد

اسامي پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي از عصر ديروز روي سامانه سازمان سنجش آموزش كشور قرار گرفت.
داوطلبان شركت كننده در دوره كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي مي توانند با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg و وارد كردن اطلاعات شخصي خود از نتايج اين دوره مطلع شوند.
در دوره كارداني پودماني علمي كاربردي، 213 هزار نفر ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 211 هزار نفر پذيرش شدند.
پذيرش دانشجو در دوره كارداني پودماني اين دانشگاه در 316 رشته، 3 هزار و 317 كد رشته محل، 557 مركز آموزشي در 13 استان كشور صورت گرفته است.

 



وزارت بهداشت هيچ نظارتي بر مواد غذايي فله اي ندارد

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: وظيفه اين سازمان فقط نظارت بر محصولاتي است كه از اين سازمان مجوز و پروانه گرفته است و اين نظارت را در كارخانه و گاهي با نمونه برداري در بازار و اخيرا درج برچسب اصالت انجام مي دهد.
شيباني گفت: هر ماده غذايي فرآوري شده و داراي مجوز از وزارت بهداشت در بازار باشد مسئوليتش با سازمان غذا و دارو است، البته ما هم علاقه منديم كه همه مواد غذايي بسته بندي شده و تحت نظارت باشند كما اين كه نان هاي صنعتي با نظارت وزارت بهداشت به بازار آمده است.
رئيس سازمان غذا و دارو افزود: نظارت بر كل مواد غذايي فقط با وزارت بهداشت نيست و دستگاه هاي ديگري مانند وزارت جهاد كشاورزي و صنعت و تجارت هم در اين زمينه مرتبط و ذي نفع هستند و يك كار جمعي است.
وي ادامه داد: سهم سازمان غذا و دارو در سفره مردم فقط صدور مجوز و نظارت بر آورده هايي است كه از اين سازمان پروانه مي گيرند بقيه كار به عهده دستگاه هاي ديگري مثل قوه قضاييه، نيروي انتظامي و وزارتخانه هاي ديگر است.
شيباني گفت: ما همه تلاشمان را براي انجام اين وظيفه انجام مي دهيم در مورد دارو 100 درصد كار به عهده ماست اما مثلا در مورد شير و گوشت تا جلوي در كارخانه مسئوليت با وزارت جهاد كشاورزي است و از آنجا به بعد مسئوليت با سازمان غذا و داروست.
معاون وزير بهداشت در پاسخ به پرسش فارس مبني بر اين كه بهتر نبود اين سازمان با اختيارات بيشتر زيرنظر رياست جمهوري تشكيل مي شد، ادامه داد: اين كه اختيارات سازمان غذا و دارو محدود است يك بحث قانوني است و اگر مجلس اجازه دهد شايد اين اتفاق هم بيفتد. اما اكنون ما هيچ نظارتي بر مواد غذايي قاچاق و آنهايي كه از ما مجوز ندارند نداريم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نظارتي بر سلامت و ايمني اسباب بازي ها دارد يا نه گفت: اين سازمان تا حالا هيچ نظارتي بر اسباب بازي ها نداشته است البته اخيرا مسئوليت اين كار را به عهده سازمان غذا و دارو گذاشته اند و يكي از كارهايي است كه در آينده بايد روي آن كار كنيم و راهكاري براي نظارت پيدا كنيم اما فعلا و تا حالا نظارتي بر اسباب بازي ها نداشته ايم.
شيباني در پاسخ به اين پرسش كه آيا نظارت بر تجهيزات پزشكي به اين سازمان واگذار شده است، نيز افزود: نظارت بر تجهيزات پزشكي جزو تشكيلات كاري سازمان غذا و دارو تعريف شده است اما هنوز مسئوليت آن به سازمان غذا و دارو واگذار نشده و در قسمت ديگري در وزارت بهداشت است.
وي درباره اين موضوع كه چرا سازمان غذا و دارو نظارتي بر مكمل هاي بدنسازي كه داخل كشور پر مي شوند ندارد نيز گفت: مكمل هاي رژيمي و غذايي كه از ما مجوز مي گيرند تحت نظارت هستند، آنهايي كه در داخل پر مي شوند نيز حتما اين كار بايد در يك كارخانه مجوز دار انجام شود اما مكمل ها و اقلامي كه غيرمجاز و قاچاق هستند مسئوليت نظارت بر آنها به عهده سازمان غذا و دارو نيست.

 



افشار: خدمات 6 سال اخيراحمدي نژاد چند برابر دولت هاي قبلي است

تبريز- خبرنگار كيهان:
قائم مقام وزارت كشور گفت: خدمات 6 سال اخير دو دولت احمدي نژاد چند برابر دولت هاي قبلي است.
عليرضا افشار روز دوشنبه در نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي آذربايجان شرقي در تبريز افزود: دشمنان نظام سعي در سياه نمايي عليه نظام اسلامي دارند و مي خواهند خود را نسبت به ترقي و پيشرفت هاي عالي انقلاب اسلامي كم توجه نشان بدهند ولي ماشين انقلاب اسلامي با اقتدار كامل حركت مي كند و در مسير خود، دشمنان نظام مقدس اسلامي را كنار مي زند.
وي با اشاره مجدد به فعاليت و خدمات دولت هاي نهم و دهم و تلاش مغرضان براي كم جلوه دادن اين تلاش ها، خواستار انعكاس مطلوب خدمات دولت در رسانه ها شد و گفت: حجم فعاليت دستگاه هاي اجرايي بسيار فراوان است و تنها براي مطالعه نمودارها، مي بايست زمان و وقت زيادي در نظر گرفت و برپا كردن چنين نمايشگاه هايي، مردم را اميدوار مي كند.
وي در حاشيه همايش مديران شمال غرب كشور در تبريز نيز افزود: طرح تحول اجتماعي، دوباره مهندسي و بازنگري شده و مقدمات اجراي آن مي بايست فراهم شود و بايد به طور جدي به نيروي انساني، بودجه و امكانات توجه داشت.
قائم مقام وزارت كشور با تاكيد بر ضروري بودن شناخت آسيب هاي فرهنگي و با عنوان اين كه پايش فرهنگي به صورت استاني صورت مي گيرد و نقاط ضعف و قوت بايد مورد شناسايي قرار گيرند، لزوم كاهش تقاضا به مواد مخدر و مفاسد ديگر را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش بزرگي از مهندسي فرهنگي، مربوط به هماهنگي و استحكام بوده و اساسا ما به تعامل كاملا عميق و كارآمد در مسائل اجتماعي و فرهنگي نياز داريم.

 



بانوي دووميداني كار قزويني قهرمان پياده روي ايران شد

قزوين- خبرنگار كيهان:
بانوي دووميداني كار قزويني در جريان برگزاري مسابقات دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور قهرمان پياده روي ايران شد.
آمنه صفوي بانوي شايسته دووميداني كار قزويني موفق شد بار ديگر بر سكوي نخست مسابقات پياده روي 10 كيلومتر زنان ايران قرار گيرد. در اين مسابقات كه در سالن آفتاب مجموعه ورزشي انقلاب تهران پيگيري شد آمنه صفوي قهرمان بلامنازع پياده روي 10 كيلومتر زنان ايران موفق شد بار ديگر با شايستگي و با پشت سرگذاشتن تمامي رقبا، بر سكوي قهرماني ايران بايستد. همچنين زهرا جعفر آبادي ديگر دووميداني كار قزويني موفق شد در همين ماده به مدال برنز دست يابد.

 



توليد سيب داخلي پاسخگوي نياز امسال كشور است

اروميه-خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون تنظيم بازار كشوري سيب درختي گفت: طبق پيش بيني ها و بررسي ميزان توليد در استان هاي مختلف كشور، توليد سيب داخلي پاسخگوي نياز امسال كشور است.
جلال زاده در جلسه كميسيون تنظيم بازار كشوري سيب درختي در اروميه با اشاره به اينكه طبق اعلام وزارت بازرگاني و جهاد كشاورزي ميزان توليد امسال سيب در كشور بالغ بر 2 ميليون و 900 هزار تن است افزود: با برنامه ريزي هاي جدي و اصولي به دنبال آن هستيم كه با تامين و توزيع مناسب سيب، بازار اين محصول را در ايام خاص سال كنترل كنيم.
وي با اشاره به اينكه در سفر سوم رئيس جمهوري به استان مسئوليت تنظيم بازار سيب و انگور كشور به استاندار آذربايجان غربي اعطا شده است خاطرنشان كرد: در اين راستا با برگزاري جلسات تخصصي و كارشناسي درصدد كنترل كامل بازار اين دو محصول در كشور هستيم.
استاندار آذربايجان غربي در بخش ديگري با اشاره به اينكه واردات سيب به كشور را نيز رصد مي كنيم گفت: واردات و صادرات از نيازهاي اساسي چرخه اقتصادي در هر كشوري است كه در صورت نياز بازار، نسبت به واردات سيب اقدام خواهيم كرد.
رئيس كميسيون تنظيم بازار كشوري سيب درختي همچنين بر افزايش كيفيت سيب توليدي و بسته بندي مناسب آن در كشور تاكيد و اظهار كرد: كيفيت بالا و برخورداري از بسته بندي مناسب از ضروريات هر نوع كالاي صادراتي است كه اين امر در محصولات استراتژيك نظير سيب بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.

 



معاون وزير نيرو: نيروگاه ها بدهي گاز ي ندارند

معاون وزير نيرو گفت: در حال حاضر نيروگاه ها بدهي گازي به وزارت نفت ندارند.
محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت اتصال شبكه برق ايران به روسيه گفت: در حال حاضر مراحل نهايي اتصال شبكه برق ايران به روسيه در حال انجام است.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اعلام اينكه ايران آمادگي خود را به روسيه براي اتصال به شبكه برق دو كشور اعلام كرده است، تصريح كرد: در حال حاضر مذاكرات نهايي با جمهوري آذربايجان براي اتصال شبكه برق ايران به روسيه از مسير اين كشور در حال انجام است.
اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه با نهايي شدن مذاكرات امكان اتصال و سنكرون شبكه برق ايران به روسيه وجود دارد، بيان كرد: علاوه بر اين مذاكراتي براي اتصال شبكه برق ايران به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس و لبنان هم در دستور كار قرار دارد.
وي با يادآوري اينكه تاكنون 2 مسير براي اتصال شبكه برق ايران به لبنان وجود دارد، اظهار داشت: مسير تركيه-سوريه-لبنان و مسير عراق-سوريه-لبنان 2 مسير مورد نظر ايران براي اتصال شبكه برق به لبنان است.
بنا به همين گزارش، در حال حاضر ايران با كشورهاي ارمنستان، پاكستان، تركمنستان، تركيه، جمهوري آذربايجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژي مبادله مي كند.
برآوردهاي انجام شده در سطح وزارت نيرو حاكي از آن است كه تا اسفند ماه سالجاري حجم صادرات برق ايران به مرز يك ميليارد دلار افزايش مي يابد.
بهزاد همچنين در خصوص ميزان بدهي نيروگاههاي كشور به شركت ملي گاز ايران با بيان اينكه نيروگاهها بدهي به شركت گاز ندارند، تاكيد كرد: از ابتداي سالجاري تاكنون منابع مالي حاصل از فروش سوخت مايع و گاز طبيعي به شركتهاي زير مجموعه وزارت نفت پرداخت نمي شود.
اين مقام مسئول، افزود: براساس قانون هدفمندي يارانه ها ساز وكار خريد سوخت از نيروگاهها به روشهاي ديگري محاسبه مي شود.
معاون وزير نيرو با يادآوري اينكه هم اكنون مبلغ بدهي وزارت نيرو به شركت ملي گاز جزئي و ناچيز است، تاكيد كرد: براساس توافق انجام شده اين بدهي جزئي در قالب اقساطي به اين مجموعه پرداخت خواهد شد.
وي با اشاره به تامين سوخت زمستاني مورد نياز نيروگاهها توسط وزارت نفت، يادآور شد: به زودي نخستين نشست هماهنگي سوخت زمستاني بين وزارت نفت و نيرو برگزار مي شود.

 



فروزنده: آموزش هاي مهارتي و حرفه اي جايگزين مدرك گرايي در نظام اداري مي شود

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: در نظام اداري كشور، آموزش هاي مهارتي جايگزين مدرك گرايي مي شود.
لطف ا... فروزنده در حاشيه نشست شوراي مديران اين معاونت افزود: كارمندان با گذراندن دوره هاي آموزشي مهارتي و كسب حد نصاب لازم و با احتساب آن در احكام اداري از افزايش حقوق ارتقاء، پايه، رتبه و ارشديت برخوردار مي شوند.
وي با اشاره به اينكه، موضوع توانمندسازي وارتقاء مهارت، آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انساني وكاركنان دولت، برنامه هشتم از 10 برنامه تحول اداري و از دستور كارهاي مهم معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور است، گفت: براساس مفاد فصل نهم قانون مديريت خدمات كشوري همچنين دستورالعمل نظام جامع آموزش كارمندان، در سال جاري هر يك از كارمندان دولت 60 ساعت آموزش ارتقاء مهارت مي گذرانند.
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور تاكيد كرد: براساس فصل نهم قانون مديريت خدمات كشوري، متناسب سازي دانش، مهارت و نگرش كاركنان دولت با شغل مورد نظر در قالب نظام آموزشي جديد موضوع ماده 58 اين قانون و از جمله پروژه هاي در دست اقدام معاونت توسعه مديريت به شمار مي رود.
وي در خصوص ماده 58 قانون مديريت خدمات كشوري تصريح كرد: اين ماده در ابتداي فصل نهم قانون مديريت خدمات كشوري اذعان دارد، معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني موظف است به منظور ارتقاء سطح كارايي و اثربخشي دستگاههاي اجرايي، نظام آموزش كارمندان دستگاههاي اجرايي را به گونه اي طراحي نمايد كه همراه با متناسب ساختن دانش، مهارت و نگرش كارمندان با شغل مورد نظر، انگيزه هاي لازم را جهت مشاركت مستمر كارمندان در فرآيند آموزش تامين نمايد به نحوي كه رابطه اي بين ارتقاء كارمندان و مديران و آموزش برقرار گردد و از حداقل سرانه ساعت آموزش براساس مقررات مربوط در هر سال برخوردار گردند. و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با جديت هر چه تمام اين مهم را پيگيري و عملياتي نموده است.
وي در پايان از برنامه ريزي انجام شده در طول سال 1390 براي آموزش 50 هزار نفر از مديران كشور در سطوح عالي، مياني و پايه در سراسر كشور نيز خبر داد و گفت: اين مديران تحت آموزش هاي فرهنگي، مالي، محاسباتي و آشنايي با مقررات و قانون مديريت خدمات كشوري همچنين اسنا، بالادستي و سياست هاي كلي نظام اداري و نيز اصل 44 قرار مي گيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

عباس كيارستمي از واكنش غرب و خود جعفر پناهي عصباني است!
چرا كسي نمي خواهد اعلام كند جعفر پناهي خيلي وقت است
از زندان آزاد شده است؟
عباس كيارستمي اخيراً در واكنش به موضوع تأييد راي دادگاه جعفر پناهي و حكم زندان وي حرف هايي زده كه باعث حرف و حديث ها و حواشي مختلفي شده است. متن كامل اظهار نظر كيارستمي در گفتگو با نيويوركر در خصوص جعفر پناهي چنين است:
«چيزي كه مرا عصباني مي كند واكنش غرب و واكنش پناهي به اين موضوع است. مثل اين كه كسي نمي خواهد اعلام كند پناهي خيلي وقت است از زندان آزاد شده است. آزاد است و حتي فيلمي ساخته كه در جشنواره كن به نمايش درآمد. او در حال حاضر در حال مذاكره براي ساخت فيلم هاي بعدي اش است.»
كيارستمي تصريح كرد: «من واقعاً نمي فهمم كه چرا كسي در مورد اين موضوع آشكارا صحبت نمي كند. وقتي مي بينم كه غرب توجه نمي كند كه پناهي ديگر در زندان نيست عصباني مي شوم. من نسبت به اين قضيه واقعاً عصباني هستم چون دائماً اين سؤال از من پرسيده مي شود. هيچ كس نمي گويد كه آقاي پناهي ديگر در زندان نيست. انگار كه چيزي اتفاق نيفتاده است.»
وي در خصوص فيلمسازي در ايران گفت: «در حال حاضر وضعيت بسيار بد است. با اين اوصاف عجيب نيست كه من در حال ساخت فيلمي در ايتاليا و به زباني هستم كه آن را نمي فهمم. من همچنين فيلم بعدي خود را در ژاپن مي سازم.»
كيهان براي من يك حس نوستالژي دارد
بهرام عظيمي معتقد است روزنامه هايي مثل كيهان و اطلاعات جداي از بحث سياسي شان براي من يك حس نوستالژي و جذابيت دارد.
بهرام عظيمي كاريكاتوريست و كارگردان انيميشن در گفت وگو با خبرگزاري سينماي ايران گفت: «مطبوعات ما به غير از كاريكاتور در همه زمينه ها پيشرفت داشته و از نظر رنگ، سايز و... جذاب شده است. روزنامه هايي مثل كيهان و اطلاعات هم جداي از بحث سياسي شان براي من يك حس نوستالژي و جذابيت دارد. من هنوز وقتي روزنامه كيهان را مي بينم ياد 20-19 سال پيش مي افتم كه اسمم براي كنكور در روزنامه كيهان آمد و من آن شماره را از خود دفتر روزنامه تهيه كردم. در كل فكر مي كنم پيشرفت در همه چيز واقعاً خوب بوده است ولي ا ز نظر كاريكاتور هرچه به سمت جلو مي رويم كاريكاتور افت مي كند و در مطبوعات كمتر از آن استفاده مي شود.»
آخرين مهلت ارسال آثار
به ششمين جشنواره پوسترهاي عاشورايي
علاقه مندان شركت كننده در ششمين جشنواره پوسترهاي عاشورايي تنها تا اول آذرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.
به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، اين جشنواره داراي دو بخش اصلي با موضوع حماسه عاشورا و بخش موضوعي با موضوع حضرت علي اصغر(ع) است و هر هنرمند مي تواند در هر بخش حداكثر 3 اثر ارائه كند.
برگزيدگان 27 آذرماه معرفي و آثارشان در نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
مهدي شجاعي:اهالي فرهنگ و هنر
تحت پوشش بيمه تكميلي قرار مي گيرند
به گزارش فارس، مهدي شجاعي، مديرعامل صندوق اعتباري حمايت از نويسندگان و هنرمندان كشور، ديروز ضمن ديدار از غرفه خبرگزاري فارس در هيجدهمين نمايشگاه مطبوعات كشور، درباره وضعيت بيمه اهالي فرهنگ و هنر كشور گفت: از وظايف صندوق اعتباري حمايت از نويسندگان و روزنامه نگاران و هنرمندان كشور پرداختن به وضعيت بيمه اهالي رسانه و فرهنگ و هنر كشور است، در اين زمينه خوشبختانه فعاليت هاي بسيار خوب و چشمگيري انجام شده كه برطبق آمار امروز بيش از 35 هزار نفر مشمول بيمه تأمين اجتماعي هستند كه همه روزه بر اين تعداد افزوده مي شود و خوشبختانه امسال براي بيمه تكميلي نيز با فعاليت هايي كه صورت گرفته، بيش از 13 هزار نفر مشمول بيمه تكميلي و بيمه عمر و حوادث شده اند و همچنان اين آمار رو به افزايش است.

 
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14