(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آبان 1390- شماره 20069

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
واكنش سردار سلامي به اظهارات سران كاخ سفيد: موقعيت برخورد ما با دشمن عملياتي تر از هميشه است
احمدي نژاد در همايش طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم: كسي را در آژانس قرار داده اند كه از خود اختياري ندارد
رابطه اصول پنج گانه اسلام  با اعياد چهارگانه
2 عضو كميسيون امنيت ملي: ايران پاسخ هرگونه تهاجم را در خاك اروپا و آمريكا خواهد داد
رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان:
وحدت زمينه ساز تحقق مطالبات رهبري در مواجهه با آمريكا و رژيم صهيونيستي است
ارائه اسناد تروريسم آمريكايي به سازمان ملل درآينده نزديك
سياري : نيروي دريايي ايران حق و توان حضور در سواحل آمريكا را دارد
در نخستين ماموريت بين المللي ناوشكن جماران در درياي سرخ دزدان دريايي را فراري داد
وكيل معاون اول رئيس جمهور: رحيمي از اژه اي شكايت نكرده است



واكنش سردار سلامي به اظهارات سران كاخ سفيد: موقعيت برخورد ما با دشمن عملياتي تر از هميشه است

جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اين كه انقلاب اسلامي ايران امواج شكوهمند بيداري اسلامي را خلق كرده است، گفت: استكبار جهاني علي رغم همه توطئه هايي كه عليه انقلاب اسلامي كرده است امروز با فروپاشي خود روبه رو شده است.
به گزارش فارس ، سردار حسين سلامي در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه حضرت سيدالشهدا (ع) استان تهران كه در حسينيه فاطمه الزهرا (س) شهرري برگزار شد، با اشاره به عناصر موفقيت در انقلاب اسلامي ايران گفت: سه عنصر ولايت، مردم مطيع ولايت و نهادها و ساختارهاي نيرومند توانستند شجره طيبه انقلاب اسلامي را در مقابل آفات سهمگين حفظ كنند.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: از تركيب اين سه مولفه سد نيرومند دفاعي ساخته شد كه در مقابل امواج فزاينده و توطئه هاي مدرن و سنتي بايستد و به همين خاطر انقلاب اسلامي دامنه تصوير و باور جهانيان را به خود تغيير داد و همه پيروزهاي انقلاب اسلامي فراتر از ميزان و شعاع هاي رايج جهاني بود و دشمن نويد مي داد كه انقلاب به زودي شكست مي خورد و مصداق هاي عيني حركت را براساس مدل هاي رواني و ذهني شكل مي داد و از انزواي سياسي، تحريم هاي اقتصادي و نبرد فرهنگي براي شكست انقلاب اسلامي بهره مي برد.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه دشمنان انقلاب با دامن زدن به فتنه هاي داخلي به دنبال نابودي انقلاب بودند، عنوان كرد: دشمنان گاهي از تركيب همه مواردي كه ذكر شد، استفاده مي كردند تا راهي براي نفوذ پيدا كنند اما همچنان آرزوهاي دشمن ناتمام، ناقص و تحقق نيافته باقي ماند و انقلاب اسلامي مسير خود را باز كرد و همه توطئه را به دشمن باز گرداند.
سلامي بيان داشت: القاء باورهاي شگفت انگيز و توليد باورهاي جديد، امواج شكوهمند بيداري اسلامي را خلق كرد، تا سرزمين هاي سياسي دنياي استكبار به تدريج با فروپاشي روبه رو شود و استكبار جهاني هم اينك شاهد شكست سياسي در سرزمين هاي تحت تصرف خود است.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دشمن با انزواي سياسي، تحريم اقتصادي و نبرد فرهنگي قصد داشت اركان ايستادگي اين ملت را با تزلزل روبرو كند اما اين اتفاق در جبهه دشمن رخ داد و هم اكنون شاهد حوادثي نادر و بي سابقه در شهرهاي آمريكا هستيم.
وي خاطرنشان كرد: موقعيت برخورد ما با دشمن عملياتي تر از هميشه است و دشمن تغيير موقعيت داده و از نزديك مسايل را دنبال مي كند و به دنبال ايجاد فضايي است كه برآوردهاي به روز او را پاسخ دهد.
سلامي تاكيد كرد: مقاومت ها، حضور در صحنه، دل هاي پاك، آرما ن هاي بزرگ، پيوند امام و امت، حضور بسيجيان در صحنه دفاع از انقلاب، اراده مصمم نهادهاي دفاعي و امنيتي توانست موج درخشاني از پيروزي و اميد بسازد.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد: بودن در كانون صحنه و در قلب رخدادها و حوادث با ارزيابي ها و برآوردها كار امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان يك نهاد نيرومند دفاعي است و توسعه و گسترش بسيج، تامين عقبه اجتماعي انقلاب و دفاع از حريم انقلاب و ولايت از اهداف مهم سپاه است.
اين گزارش حاكي است، در ساختار جديد سپاه پاسداران، هر استان فرمانده سپاه مستقل دارد كه تجميعي از فرماندهان مناطق مقاومت بسيج و فرماندهان لشكرها و تيپ هاي نيروي زميني سپاه است.

 



احمدي نژاد در همايش طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم: كسي را در آژانس قرار داده اند كه از خود اختياري ندارد

رئيس جمهور با ابراز تاسف از گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرد: متاسفم از اينكه، كسي را در آژانس قرار داده اند كه از خود اختياري ندارد و چهار برگ كاغذ به او مي دهند تا آن را به نام گزارش آژانس منتشر كند.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در همايش طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم توسط دانش آموزان و فرهنگيان با انتقاد از سياست هاي خصمانه آمريكا عليه كشورمان يادآور شد: استكبار جهاني سوابق طولاني در ظلم و جنايت و تحقير انسان ها دارد و اجازه شكوفايي استعدادهاي انسان را نمي دهد.
وي خاطرنشان كرد: امروز دولت آمريكا در راس استكبار است، زيرا دولتي كه با گستاخي و پررويي تمام 5 هزار بمب اتم دارد، آن وقت ايران را متهم مي كند كه به دنبال بمب است.
احمدي نژاد افزود: چندي پيش ديداري با برخي از سرمايه داران آمريكايي داشتم. آنها از من درباره علت به بن بست رسيدن خودشان مي پرسيدند كه من در جواب گفتم شما سود خود را در غارت ديگران مي بينيد و روزي خود را در بدبخت كردن ديگران جست وجو مي كنيد.
رئيس جمهور همچنين تصريح كرد: كل بودجه انرژي اتمي ايران 250 ميليون دلار است؛ در حالي كه اوباما تنها 81ميليارد دلار براي بهسازي بمب هاي اتم آمريكا هزينه كرد، آن وقت ايران را خطرناك مي نامند.
وي تصريح كرد:ما اگر بخواهيم حال آمريكا را بگيريم از چنين سلاح هايي استفاده نمي كنيم و برخورد ما سخت افزاري نيست، بلكه با فكر و انديشه در مقابل آنها مي ايستيم.
احمدي نژاد در ادامه با انتقاد از آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: چيزي به نام آژانس درست كرده اند و مي خواهند با چنين كارهايي دنيا را اداره كنند. اگر آژانس واقعا به دنبال حقايق است، چرا درباره فعاليتهاي نظامي آمريكا و دوستانش گزارش نمي دهد؟
وي تصريح كرد: مشكل خودشان هستند، اما مي خواهند با دخالت در امور ديگران اين مسئله را بپوشانند.
احمدي نژاد افزود: من متاسفم كسي را در آژانس قرار داده اند كه از خود اختياري ندارد و چهار تا كاغذ به او مي دهند كه آن را به نام گزارش آژانس منتشر كند؛ چرا آژانس درباره هزار پايگاه آمريكا كه عامل ناامني در بسياري از كشورهاست، گزارش منتشر نمي كند؟
وي گفت: براي اوباما متاسفم، چرا كه كاري كرد ملت ها وقتي نام رئيس جمهور آمريكا را مي شنوند، بالا مي آورند. او مي گفت كه سياست ها را عوض مي كند. اما چه زود خود را نشان داد. او نمي داند كه هركس عليه ملت ما فعاليت كند، پشيمان مي شود. چرا، حرفي مي زنند كه به آن فكر هم نكرده اند؟
وي در ادامه با انتقاد از مديريت جهاني گفت: با اين روش نمي توان حتي يك طويله را اداره كرد و به همين دليل است كه مردم جهان اعتراض مي كنند و اين مديريت را پس مي زنند. شما بايد خجالت بكشيد و از اين كارها دست برداريد.
رئيس جمهور گفت: تجربه نشان داده است كه اگر به ملت ما احترام بگذاريد، ملت ما هم ممكن است گذشته هاي شما را ببخشد، اما اگر از موضع بي ادبي و قلدري وارد شويد، جواب ما همان است كه قبلا داده ايم.
وي تاكيد كرد: اگر رويتان را زياد كنيد، جواب ملت ايران پشيمان كننده خواهد بود. امروز اگر مشكل اقتصاد داريد به خاطر اين است كه عده قليلي ملت ها را مي چاپند، اما بدانيد اين دوره تمام شده است و ملت ها بيدار شده اند و جلوي شما خواهند ايستاد.
وي در ادامه خطاب به دشمنان ايران گفت: يكي از دلايلي كه امروز دچار مشكل شده ايد، اين است كه به ملت ما فشار آورده ايد و بدانيد كه ايران در قلب ملت هاي آزاده جهان جاي دارد. ايران يك فرهنگ و يك فطرت پاك است و شما دست از دشمني با اين ملت برداريد و بدانيد كه دولت و ملت ايران از راهي كه آغاز كرده است، يك قدم عقب نمي نشيند.
درس قرآن را پرجاذبه كنيد
احمدي نژاد همچنين در اين مراسم با تاكيد بر حركت در مسير قرآن و اهل بيت گفت: بايد فعاليت هاي قرآني طوري باشد كه ما را به سمت اهل بيت و امامان معصوم هدايت كند و الا همين قرآن بدون اهل بيت، انسان را به سمت ضلالت مي برد.
وي از مسئولان اين نهضت خواست كه از همه ظرفيت ها بهره ببرند و از همه حافظان و قاريان قرآن در نهضت خود استفاده كنند.
رئيس جمهور ادامه داد: ما در اين زمينه محدوديتي نداريم و دعا كنيد انشاءالله خزانه دولت پرپول باشد و بتوانيم بودجه هاي لازم را در اختيار شما قرار دهيم.
رئيس جمهور همچنين تاكيد كرد: بايد به جايي برسيم كه همه معلمان و مديران آموزش و پرورش مربي قرآن شوند.
احمدي نژاد همچنين از مسئولان اين نهضت خواست كه برنامه هايشان در آموزش هاي قرآني جذاب باشد و دانش آموزان از آن استقبال كنند.
رئيس جمهور نخستين عضو نهضت ملي حفظ قرآن
بنابراين گزارش در مراسم افتتاحيه طرح نهضت ملي حفظ قرآن دانش آموزان و فرهنگيان، رئيس جمهور به عنوان نخستين عضو به طور نمادين در سايت اين طرح ثبت نام و اين طرح را افتتاح كرد.
در اين مراسم كه با حضور وزير آموزش و پرورش و جمع كثيري از فرهنگيان و دانش آموزان فعال در عرصه هاي قرآني در تالار وزارت كشور برگزار شد، با رونمايي از سامانه طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم دانش آموزان و فرهنگيان كه به نشاني wwwquranmeduir در دسترس دانش آموزان است، اين سايت به طور رسمي آماده ثبت نام دانش آموزان، فرهنگيان و اقشار مختلف مردم خواهد بود.
براساس اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار است نهضت ملي حفظ قرآن كريم در مرحله نخست و در مدت زماني مشخص دو ميليون حافظ قرآن كريم از ميان دانش آموزان تربيت كند.

 



رابطه اصول پنج گانه اسلام  با اعياد چهارگانه

در جريان انقلاب اسلامي دشمن چشم دوخت به اينكه وقتي امام رحلت مي كند، چه كسي مثل امام خواهد شد ! غافل از اينكه ذات أقدس له فرمود: ملّت اگر كاري نكند، دستور ما را انجام ندهد، ما هم اين را رها مي كنيم . امّا وقتي قيام كرد، خون داد؛ من شخصاً حافظم !! فرمود: اينچنين نيست كه اگر شما قيام كرديد، از شما افرادي شهيد شدند، من اينها را رها بكنم! اينكه مي گوئيد: ثار الله، ثار الله؛ يعني خونبهايش ذات أقدس له است . فرمود: لا ته نوا و تدعوا لي السّلم و انتم الاعلون و الله معكم و لن يت ركم اعمالكم (1). اين آيه 5 بخش دارد؛ فرمود: وهن و سستي به خود راه ندهيد، زير بار سازش هم نرويد،چرا؟ براي اينكه شما پيروزيد . چرا پيروزيد؟ براي اينكه خدا با شماست . چرا خدا با شماست؟ براي اينكه شهيد داديد .
فرمود: اين اعمال شما را خدا هدر نمي دهد! بهشت سر جايش محفوظ است . فرمود: شما موتور نيستيد، مشفوع هستيد . « موتور » از وتر است، « وتر » يعني تك؛ « مشفوع » از شفع است، « شفع » يعني جفت . كاري كه بي ثمر باشد؛ موتور است، تك است . كاري كه با نتيجه باشد، مشفوع است . فرمود: و لن يت ركم اعمالكم . خداي سبحان عمل شما را وتر نمي كند، به نتيجه مي رساند . اين همه شهيد داديد، جانباز داديد، آزاده داديد، مبارزه كرديد؛ خدا ارحم الرّاحمين است، چندين برابر پاداش مي دهد . فرمود: وقتي كار كرديد، يقيناً خدا پاداش شما را مي دهد . اين پيروزي انقلاب است !
اينكه شما مي بينيد لبنان هر از چند گاهي شاهد يك پيروزي است، به بركت همين خون هاي پاك شهداست .الآن بيش از 50 سال است كه اسرائيل دارد غصب مي كند. از روزي كه انقلاب در ايران شكل گرفته و مبارزات فلسطيني ها صبغه اسلامي پيدا كرده و شعارشان الله اكبر شده؛ يكي پس از ديگري پيروزي نصيبشان مي شود.بنابراين به ما فرمود: و لن يت ركم اعمالكم . چون كار كرديد، خدا هدر نمي دهد .
وظيفه ما در صيانت از انقلاب اسلامي
اين كار خداست . وظيفه ما چيست؟ وظيفه ما هم اين است كه خون شهدا را حفظ بكنيم، آثار جانبازها را حفظ بكنيم، اين كشور ولي عصر را نگذاريم بيگانه بيايد تصرّف بكند؛ اين كشور مال اين مردم است، خود مردم هم اداره مي كنند؛ هم در راهپيمائي، هم در انتخابات، هم در توسعه سياسي، هم در توسعه اقتصادي؛ عمده، داشتن دين و وفاق ملّي است كه دنيا ما را فريب ندهد .
اكثر شما عزيزان الآن حديث العهد ب الا سلام ايد و طاهريد، پاكيد؛ بكوشيد كه خودتان را الآن بسازيد و آلوده نكنيد.خدمت كردن به مردم آخرت است، شرف است و براي هميشه مي ماند . سياستمدار بودن آنطوري كه مرحوم سيّد مدرّس فرمود، در ديانت ماست . امّا سياست بازي، فريب دادن، فريب خوردن، باند بازي كردن؛ اينها نه آغازي دارد و نه انجامي ! به جائي هم نمي رسد . كسي كه خودش را معتاد نكرده، مي تواند سالم بماند . امّا اگر خداي ناكرده آلوده بشود، تطهيرش مشكل است !!
اسلام علوي
سوره مباركه كوثر زمينه اين كار را فراهم كرده كه اهل بيت بدانند و دشمنانشان آگاه باشند كه اين دودمان ماندني است . دشمن ها ابترند و اينها متّصل و باقي اند؛ چون وجه الله اند، باقي اند . جريان غدير اين قوّه را به فعليّت رسانده، فرمود: اينهائي كه ادامه دهندگان راه پيامبر (ص) هستند، امروز پرچمدار شده اند .پس آن اليوم قبلي يك هشدار است كه فرمود: اليوم يئ س الّذين كفروا م ن دين كم، امروز دشمن ها نا اميد شدند . چرا نا اميد شدند؟ چون:اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عل يكم ن عمت ي و رضيت لكم الا سلام د يناً (2). اسلام خداپسند، اسلام علوي است، همان اسلام نابي كه امام (رض) مطرح كردند؛ يعني اسلام قرآن و عترت .
چون اليوم اكملت لكم دينكم، چون اتممت عل يكم ن عمت ي، چون رضيت لكم الا سلام د يناً؛ اين دليل است بر اليوم يئ س الّذين كفروا م ن د ين كم . چرا كفّار نا اميد شدند؟ براي اينكه دين شما بارور شد، بالنده شد، رهبر پيدا كرد، مجري پيدا كرد، ضامن پيدا كرد . اين در حجه الو داع بود و تا زمان رحلت وجود مبارك پيامبر خيلي هم نمانده بود.
ارتباط اصول پنج گانه اسلام با اعياد چهارگانه
اين عيد غدير چهارمين عيد رسمي ماست . ما يك عيد هر هفته داريم به نام « جمعه »، يك « عيد فطر » داريم، يك «عيد قربان » و يك « عيد غدير» ؛ اينها عيد رسمي ماست . عيد رسمي هم همين چهار تاست؛ نه كمتر است، نه بيشتر !در آن حديث معروف كه عناصر محوري دين را مي شمارد، فرمود: بن ي الا سلام علي خمس. اسلام پنج پايه دارد: « نماز »، « زكات »، « روزه »، « حج » و « ولايت » . آنوقت اين سئوال مطرح است كه چطور پايه هاي دين پنج تاست .
سرّش اين است كه هر كاري را كه انسان براي اين پايه ها انجام مي دهد، به خداي خودش عود مي كند و بر مي گردد؛ روزي كه بنده به لقاي خدا مي رود، كاري را قربهً ل يه انجام مي دهد، روز نشاط و شادماني اوست و عيد اوست . نماز يك عيد دارد، زكات و روزه دو تائي با هم يك عيد دارند، حج يك عيد دارد، ولايت هم يك عيد . نماز، عيدش همان روز جمعه است كه خود روز جمعه نماز ظهرش همان دو ركعت است و در طي هفته كه انسان اين عبادت ها را انجام مي دهد، در روز جمعه كه روز تعطيل رسمي ماست؛ عيد ما در همان نماز جمعه خلاصه مي شود، اين مال نماز !
روزه و زكات دو تائي يك عيد دارد به نام عيد فطر . در پايان ماه مبارك رمضان، وقتي روزه يك ماه تمام شد؛ زكات فطر بايد بدهيم . اين زكات فطر هم مثل زكات مال است؛ همان حقيقت است، منتها به نام زكات فطر است . لذا مصارف 8 گانه زكات فطر مثل مصارف 8 گانه زكات مال است . اگر زكات مال براي فقراء و مساكين و عام لين و غا رمين و ف ي الرّ قاب و ا بن سبيل و ف ي سبيل الله است و امثال ذلك (3)؛ همه اين مصارف 8 گانه زكات مال در زكات فطر مطرح است . زكات فطر با زكات مال، زكات مال با زكات فطر يك حقيقت است؛ مصارف 8 گانه شان هم يكي است. قصد هر دو هم عبادت است، در هر دو هم قصد قربت لازم است و مانند آن . پس حقيقت زكات با حقيقت روزه وقتي درآميخته شد، عيدشان همان عيد فطر است .
مي ماند مسأله حج؛ وقتي حاجيان، مخصوصاً حج تمتّع را انجام دادند و احرام بستند براي عرفات، وقوف در عرفات داشتند، شب دهم در مشعر بودند، روز دهم در م نا رمي جمره كردند، قرباني كردند، حلق كردند، عيد مي گيرند و از اين عبادت و مناسك مخصوص حج بيرون مي آيند . بهترين توفيق اينها در همان روز م نا است كه دارند قرباني مي كنند كه يتقرّب ب ه العبد علي المولا؛ كه قرباني تقريباً بخش پاياني و پايان بخش مسأله حج است . بعضي از فروعات جزئي البتّه بعد از قرباني مي ماند.
روز « عيد غدير »، عيد ولايت
مي ماند مسأله ولايت؛اينكه فرمود: بن ي الا سلام علي خمس؛ علي الصّلاه و الزّكاه و الصّوم و الحجّ و الو لايه (4)، آن 4 عبادت و عنصر محوري 3 تا عيد رسمي داشتند . نماز، عيد رسمي اش جمعه است، زكات و صوم، عيد رسمي اش عيد فطر است، حج،عيد رسمي اش عيد قربان است، مي ماند مسأله > ولايت < . ولايت،عيد رسمي اش غدير است . لذا 4 تا عيد داريم، براي 5 پايه دين و در بعضي از روايات ما هم آمده كه غدير ( عيد الله الاكبر ) است (5)؛ براي اينكه ما ولايت را پذيرفتيم . چرا عيد فطر عيد است؟ براي اينكه ما عبادت كرديم، فرمان خدا را اطاعت كرديم . گفتند: آن زكاتتان را قبل از نماز عيد فطر بدهيد .
فرمود: زكات بدهيد، گفتيم: چشم . روزه بگيريد، گفتيم: چشم . وقتي او دستور داد، ما هم گفتيم چشم، اين مي شود عيد ما! فرمود: نماز بخوانيد، گفتيم: چشم؛ وقتي او دستور داد، ما اطاعت كرديم، مي شود عيد ما! فرمود: اليوم اكملت لكم د ينكم، ما هم مي گوئيم: الحمد لله الّذ ي جعلنا م ن المت مسّك ين ب و لايه مولانا علي بن أبيطالب و الائمه (عليهم السّلام) (6)؛ مي شود عيد ما . بنابراين عيد غدير، عيد چهارم ماست، عيد ولايت ماست؛ يعني عيد پنجمين ستون رسمي دين ماست .
البته ستون هاي فرعي براي دين زياد است؛ هر حكمي از احكام الهي، هر واجبي از واجبات ذات أقدس له يك ستون كوچكي است براي دين؛ امّا ستون هاي رسمي اينهاست . يعني نماز و روزه و زكات و حج؛ آنها 3 تا عيد دارند و ولايت هم كه ستون پنجم و بخش پنجم دين و عنصر محوري پنجم دين است، عيد خاص خودش را دارد كه عيد غدير است .
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با جمع كثيري از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم به مناسبت عيد سعيد غدير خم؛ قم ـ بهمن 1383
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) محمّد/ 35 (2) مائده/ 3
(3) برداشت از:توبه/60 (4) الكافي/ 2/ 18 (5) وسائل الشيعه/ 8/ 89
(6) اقبال الأعمال/ 464 ـ فصل ف يما نذكره م ن فضل صوم يوم الغدير
خوان حكمت در دهه ولايت روزهاي زوج منتشر مي شود.

 



2 عضو كميسيون امنيت ملي: ايران پاسخ هرگونه تهاجم را در خاك اروپا و آمريكا خواهد داد

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد در صورت حمله نظامي، ايران قادر است در تمام خاك اروپا و آمريكا با دشمنان بجنگد و از خود دفاع كند.
سيدحسين نقوي با اشاره به انتشار گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي كشورمان گفت: آژانس براساس قوانين ان پي تي ملزم بود كه به جمهوري اسلامي براي پيشبرد اهداف صلح آميز هسته اي كمك كرده و حتي لوازم و اسباب لازم را هم در اختيار كشورمان قرار بدهد.
وي در گفت وگو با «فارس»، در اين باره افزود: آژانس انرژي اتمي برخلاف مجموعه وظايفي كه در مورد اعضا برعهده دارد، در موارد متعدد وظايف خود را نقض كرده و قرار است پس از ديدار رسمي آمانو با مقامات كاخ سفيد گزارش ضد ايراني جديدي را منتشر كند.
نقوي تصريح كرد: گزارش جديد آمانو در حالي قرار است منتشر شود كه آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس پيش از اين جزئيات آن را منتشر كرده اند و اين نشان دهنده اوج استقلال آژانس بين المللي انرژي اتمي است كه گزارش رسمي آن را صهيونيست ها منتشر مي كنند!
نقوي همچنين به اخبار منتشره در مورد اقدام نظامي رژيم سلطنتي انگليس عليه ايران نيز اشاره كرد و گفت: سابقه 500 سال اخير اين رژيم تماماً تهديد، ترور و استعمارگري است ولي كشوري با اين سابقه طولاني جنايت و استعمار بايد بداند كه امروز جمهوري اسلامي از توانايي نظامي بالايي برخوردار است. وي با بيان اينكه در صورت حمله نظامي، نيروهاي ايران در تمام خاك اروپا و آمريكا با دشمنان با اقتدار كامل مي جنگند، تأكيد كرد: اسرائيل در اندازه اي نيست كه بخواهد به ايران حمله نظامي كند، اما اگر دست به اين حماقت بزند، نظاميان ايراني با سربازان صهيونيست در خيابان هاي تل آويو جنگيده و آنها را از خاك فلسطين بيرون خواهند كرد.
همچنين جواد جهانگيرزاده ديگر عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به شيمون پرز هشدار داد كه اگر بنا باشد يك چالش نظامي عليه ايران در منطقه ايجاد شود حتماً رژيم صهيونيستي با يك جهنم مواجه مي شود.

 



رئيس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرايان:
وحدت زمينه ساز تحقق مطالبات رهبري در مواجهه با آمريكا و رژيم صهيونيستي است

عليرضا زاكاني خواستار وحدت بين مردم و مسئولان شد تا زمينه براي اجراي راهبرد نظام عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي فراهم شود.
عليرضا زاكاني با اشاره به اينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي امروز مثل شير بي يال و دم و دنداني هستند كه تهديداتشان اثري ندارد و اگر هنر كنند، فقط مي توانند به خودشان فكر كنند تا از بحران هاي جدي محصول نظام ليبرال سرمايه داري غرب كاسته و در سراشيبي سقوط فعلي قدري ديرتر نابود شوند، تصريح كرد: حربه آنها طي ده ها سال گذشته ايجاد واهمه از دستيابي به سلاح هاي اتمي، تضييع حقوق بشر و تروريسم است: سه ضلع مثلثي كه آمريكا همواره مبتني بر آنها سعي كرده است باج خواهي خود را قانوني كند.
وي در گفت وگو با «فارس» افزود: آمريكا در بيش از 60 سال گذشته به حدود 26 كشور دنيا حمله مستقيم كرده است كه اساسا در برخي از آنها نيز هيچ مجوزي از سازمان ملل نداشته است به اين معني كه حتي سازمان ملل نيز حاضر به تاييد برخي اقدامات آمريكا نيست.
زاكاني رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان ادامه داد: امروز ديگر اين دوران گذشته و همه مي دانند كه تنها كشوري كه خودش به كار برنده سلاح هسته اي است، آمريكا بوده و متحد اصلي او يعني رژيم صهيونيستي نيز برخلاف ضوابط، زرادخانه هاي اتمي بسياري دارد. همچنين در زمينه حقوق بشر، همه فهميده اند كه آمريكا، رژيم اشغالگر قدس و برخي كشورهاي اروپايي بزرگترين تضييع كنندگان حقوق بشر حتي در داخل كشورهاي خودشان هستند و از بابت تروريسم دولتي نيز همه اقرار مي كنند كه سرآمد حاميان ترور در دنيا آمريكا، اسرائيل و انگليس هستند و همين كشورها هستند كه رسما دست به جنايت هاي سازمان يافته و تروريسم دولتي مي زنند.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بهانه بودن سه عنواني كه استكبار جهاني هميشه تهديدات خود را با آن بيان مي كرده است، ديگر بر همه عيان شده است، خاطرنشان كرد: در موقعيت كنوني ما بايد از موضع طلبكاري با آنها برخورد كنيم و مشي داهيانه اي كه مقام معظم رهبري در مواجهه با آمريكا و رژيم صهيونيستي بيان كرده اند نكته اي است كه تمام مسئولان كشور بايد براي تحقق آن همت كنند.
زاكاني در ادامه صحبت هاي خود به گزارش در آستانه انتشار آژانس بين المللي اتمي اشاره و با بيان اينكه مشخص شده است كه آژانس اتمي امانتدار خوبي نيست و تابع آمريكا، انگليس و فرانسه است، خاطرنشان كرد: اين دو اتفاق، گزارش هاي آژانس اتمي را زير سوال برده است و بيش از آنكه اين گزارش اهميت داشته باشد، مسئولان آژانس بايد هوشيار باشند و حيثيت آژانس را لكه دار نكنند.
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به تهديدات رژيم صهيونيستي عليه كشورمان نيز اشاره كرد و گفت: صهيونيست ها بايد بدانند كه در صورت كوچكترين عمل با عكس العملي سنگين در همه سطوح غيرقابل تصورشان مواجه خواهند شد. البته آنها نيازي به عكس العمل سنگين هم ندارند زيرا مسئولان رژيم صهيونيستي كوچكتر از اين حرف ها هستند كه از اين تهديدات سخن بگويند.
زاكاني با بيان اينكه آنها اگر هم كاري بكنند، در آتش قهر ملت رشيد ايران و مسلمانان خواهند سوخت، تصريح كرد: البته تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي بايد ما را به انسجام بيشتر و بهره گيري از ظرفيت هاي جامعه سوق دهد و اتحاد بين مردم و بين مسئولان نيز بايد نمود اساسي پيدا كند تا مطالبه به حقي كه مقام معظم رهبري در زمينه يكصد سند متقن تروريست بودن آمريكا بيان كردند، با استفاده از همين ظرفيت ها عملي شود.

 



غلامرضا كرمي ، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خبر داد
ارائه اسناد تروريسم آمريكايي به سازمان ملل درآينده نزديك

رئيس كميته دفاعي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از ارائه اسناد تروريست بودن دولت آمريكا به سازمان ملل و مجامع جهاني خبر داد.
«غلامرضا كرمي»، با بيان اينكه تاريخ جنايات آمريكا نسبت به ايران تاريخي طولاني است، گفت: كودتاي 28 مرداد، حمله نظامي آمريكا به طبس و حمايت هايي كه دولتمردان آمريكا در دوران جنگ تحميلي از رژيم صدام به عمل آوردند، چند نمونه از توطئه هايي است كه كاخ سفيد عليه مردم جمهوري اسلامي ايران انجام داده است. وي كه از فرماندهان سپاه در دوران جنگ تحميلي است خاطر نشان كرد: حمايت هاي آمريكا از عراق در دوران جنگ تحميلي كاملا مشخص است و براي مثال، فيلم ديدار رامسفلد با صدام يكي از همين نشانه هاست.
رئيس كميته دفاعي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه از نشانه هاي تروريست بودن آمريكا اين است كه هواپيماي مسافربري ايران را هدف قرار مي دهد و به فرمانده اين عمليات نيز مدال مي دهد، گفت: در ماجراي دستگيري شرور معدوم، ريگي مشخص بود كه وي در مسير ملاقات با چه كساني دستگير شده است و اعترافات ريگي نيز از جمله اسناد تروريست بودن آمريكاست.
كرمي كه با فارس گفت وگو كرده، تصريح كرد: اسناد متقن تروريست بودن آمريكا در سازمان ملل و ساير مجامعي كه محل رسيدگي به اين مسائل هستند مطرح خواهد شد و نظام بنا دارد تا اين مسئله را با تمام ظرفيت ها مطرح كند.

 



سياري : نيروي دريايي ايران حق و توان حضور در سواحل آمريكا را دارد

فرمانده نيروي دريايي ارتش حضور ايران در سواحل آمريكا را طبق قوانين بين المللي، حق ايران دانست.
امير دريادار حبيب الله سياري در خصوص شانتاژ رسانه هاي بيگانه در رابطه با حضور نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در نزديكي سواحل ايالات متحده آمريكا گفت: ما همواره اعلام كرده ايم كه در عرصه آب هاي آزاد حضور پيدا خواهيم كرد و هر جايي كه طبق قوانين بين المللي مصداق آب آزاد باشد حضور خواهيم داشت.
وي با طرح اين سؤال كه آيا حضور نيروي دريايي ايران در آبهاي آزاد اشكال دارد يا نه؟ گفت: اگر اين حضور اشكال ندارد، بنابراين كسي هم نبايد نگران اين موضوع باشد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش تصريح كرد: سواحل آمريكا بعد از آبهاي سرزميني اين كشور طبق قوانين بين المللي جزو آبهاي آزاد به شمار مي رود و نيروي دريايي ارتش بر اساس عرف بين الملل اجازه دارد كه در اين آبها حضور پيدا كند.
گفتني است، چندي پيش امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از برنامه اين نيرو براي حضور در اقيانوس اطلس خبر داده و گفته بود: همان گونه كه استكبار جهاني در نزديك مرزهاي آبي ما حضور دارد، ما هم با كمك سربازان ولايي اين نيرو در نزديكي مرزهاي آبي آمريكا حضور قدرتمندانه خواهيم داشت.
دريادار سياري همچنين در گفت وگويي ديگر با يادآوري اعزام ناوشكن جماران به نخستين ماموريت بين المللي در آب هاي آزاد اظهار داشت: ماموريت ناوهاي نيروي دريايي به آب هاي بين المللي براساس ماموريتي كه به آنها محول مي شود از 30 تا 100روزه است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش همچنين بر اين نكته تاكيد كرد كه حضور مقتدرانه ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش در درياهاي آزاد نشان دهنده توان تعمير، نگهداري و نوسازي همه تجهيزات دريايي نيروي دريايي ارتش است كه بدون داشتن چنين تواني نمي توان100روز در عرصه درياهاي آزاد دريانوردي كرد.
وي با بيان اين كه بالاترين درجه فناوري در دنيا به ساخت زيرسطحي ها اختصاص دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران در 20 سال گذشته به هيچ نوع فناوري براي ساخت زيرسطحي ها دسترسي نداشت و اين در حالي است كه امروز به جايي رسيده ايم كه توانايي ساخت زيرسطحي هاي مورد نياز اين نيرو را در كلاس سبك و نيمه سنگين داريم.

 



در نخستين ماموريت بين المللي ناوشكن جماران در درياي سرخ دزدان دريايي را فراري داد

ناوشكن جماران در نخستين ماموريت بين المللي خود پس از ورود به درياي سرخ يك فروند نفتكش ايراني را از چنگ دزدان دريايي نجات داد.
امير سيدمحمود موسوي معاون عمليات نيروي دريايي ارتش با اعلام نجات يك فروند نفتكش ايراني توسط ناوشكن جمهوري اسلامي ايران جماران در درياي سرخ، گفت: ناوشكن جماران، نماد اقتدار دريايي ايران و ساخته دست توانمند متخصصان داخلي كه در قالب ناوگروه شانزدهم نيروي دريايي ارتش نخستين بار در حال انجام ماموريت در آبهاي آزاد است در دومين درگيري خود با پديده شوم تروريسم دريايي با رشادت و هوشياري نفتكش ايراني را از چنگ دزدان دريايي نجات داد.
موسوي ادامه داد: اين نفتكش ايراني در شرق جزيره هنيش الكبري در درياي سرخ مورد تهاجم دو فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت كه دريادلان ارتش با اجراي به موقع آتش و پس از درگيري شديد موجب متواري شدن دزدان دريايي شده و نفتكش ايراني را به سمت بندر مقصد و تا ناحيه امن اسكورت كردند.
معاون عمليات نيروي دريايي ارتش در پايان تصريح كرد: ناوشكن جماران آماده انجام ماموريت هاي بزرگتري خواهد بود.
ناوگروه شانزدهم نيروي دريايي ارتش متشكل از ناوشكن جماران و ناو بندرعباس در هفدهم مهرماه ماموريت خود را در آبهاي آزاد و بين المللي آغاز كرده است.

 



وكيل معاون اول رئيس جمهور: رحيمي از اژه اي شكايت نكرده است

وكيل معاون اول رئيس جمهور اعلام كرد كه رحيمي از الياس نادران، توكلي و مطهري شكايت كرده است.
رضا نادري وكيل محمدرضا رحيمي همچنين خبر شكايت معاون اول رئيس جمهور از حجت الاسلام اژه اي دادستان كل كشور را تكذيب كرد.
پيش از اين اخباري مبني بر شكايت رحيمي از دادستان كل كشور به دليل رسانه اي كردن نام وي پيش از اثبات اتهاماتي كه به او وارد شده و قطعي شدن اين پرونده، منتشر و موضوع نيز توسط محسني اژه اي تأييد شده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14