(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 آبان 1390- شماره 20069

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هشدار فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه به مقامات آمريكايي:
اگر يكي از ما را بكشيد ده ها نفر از شما را خواهيم كشت
رئيس مجلس : تهديدهاي اخير عليه ايران واقعيت ندارد جنگ رواني است
گزارش آژانس درباره ايران امروز منتشر مي شود
تأكيد نمايندگان مجلس براجراي قانون انطباق امور پزشكي با موازين شرع
باراك : جنگي در كار نيست رويترز: ايران تحريم هم نمي شود
سخنگوي كاخ سفيد: گزارش آمانو مطابق با خواسته هاي آمريكاست
متكي: سكوتم درباره بركناري را بعد از دولت دهم مي شكنم
پوتين: ايران راست مي گويد غرب حامي ديكتاتورهاي منطقه بود
چشم اصفهاني ها با آب زاينده رود روشن شد
رئيس مركز مين زدايي كشور: عراق از ارائه نقشه ميادين مين به ايران خودداري مي كند
شكيبافر: هر معلم عشايري 400 هزار تومان حق كوچ دريافت مي كند
پيكر شهيد بر روي دستان مردم شهر كلمه تشييع شد
886 روستاي لرستان آب آشاميدني ندارند
عمليات ساخت ضريح حبيب بن مظاهر در كرج آغاز شد
سرهنگ سيدحسين حسيني نژاد:جانباز شاهرودي به همرزمان شهيدش پيوست
استاندار: سوغات فارس ناشناخته مانده است
وزير راه و شهرسازي خبر داد راه اندازي قطار سريع السير اصفهان ـ تهران ـ مشهد
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس: روابط ناسالم، زمينه ساز تخلفات مالي است
جانشين اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح: دست متجاوزان به ايران اسلامي را قطع خواهيم كرد
گشايش پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و دريانوردي در كيش
اخبار ادبي و هنري



هشدار فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه به مقامات آمريكايي:
اگر يكي از ما را بكشيد ده ها نفر از شما را خواهيم كشت

فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه خطاب به مقامات آمريكايي پيرامون تهديد به ترور مقامات نظامي كشورمان تاكيد كرد فراموش نكنيد كه فرماندهان شما در افغانستان، عراق و كشورهاي منطقه حضور و تردد دارند اگر يكي از ما را بكشيد ده ها نفر از شما را خواهيم كشت.
سردار اميرعلي حاجي زاده در خصوص فضاسازي مقامات غربي عليه جمهوري اسلامي ايران و طرح ترور فرماندهان سپاه پاسداران از سوي مقامات آمريكايي، با بيان اينكه آمريكا و رژيم صهيونيستي در طي نيم قرن گذشته هيچگاه تا به اين حد ضعيف و آسيب پذير نبوده اند، تصريح كرد: عربده كشي برخي مسئولان آمريكايي و اسرائيلي در واقع جنگي رواني بي خاصيت و از جنس دلداري دادن به يكديگر است.
حاجي زاده با اشاره به مقطع زماني بعد از 11 سپتامبر و دوره رياست جمهوري قبلي ايالات متحده به فارس گفت: در اين دوره كه تراكم قدرت آمريكا و رژيم صهيونيستي در حد فوران بود و رئيس جمهور قلدر و ياغي بر قدرت حاكميت داشت و كليه كشورهاي منطقه حامي غرب نيز در اوج اقتدار بودند، آن ها جرات حمله به ايران را پيدا نكردند و امروز كه آثار سه جنگ بزرگ آمريكا در منطقه و جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه رژيم صهيونيستي از يك طرف و تحميل هزينه هاي گزاف ديگر آن ها، فروپاشي از درون و پديدار شدن آثار پوسيدگي و شكستن استخوان هاي اين يكه تاز ديروز رامي شود به وضوح ديد، سياستمداران غربي تنها آرزوهاي دست نيافتني خود را به زبان مي آورند اما پيروزي بر ايران سرابي بيش نيست.
وي ادامه داد: از طرف ديگر، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در اوج قدرت و اقتدار قرار دارند، با رصد و مراقبت دقيق تحركات دشمنان، از آمادگي كامل براي مقابله و برخورد قاطع با آنان در هر نقطه اي برخوردار هستند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به تهديدات اخير مقامات آمريكايي عليه فرماندهان سپاه، تاكيد كرد: يك مشت از سران تهي مغز آمريكايي كه به نظر مي رسد از بيماري آلزايمر رنج مي برند، در حالي فرماندهان سپاه را تهديد به ترور مي كنند كه فراموش كرده اند 300 هزار نفر ازمردم مظلوم ايران و بيش از 135 هزار نفر از پاسداران، بسيجيان و تعداد بي شماري از فرماندهان سپاه اسلام توسط آن ها در گذشته به شهادت رسيده اند.
حاجي زاده گفت: آنها ماهي را از آب مي ترسانند و نمي فهمند كه فرماندهان و پاسداران ما پس از پايان جنگ نيز همواره با غسل شهادت زندگي كرده و هميشه آماده به آغوش كشيدن مرگ سعادتمند در عرصه هاي انجام تكليف الهي هستند. آنها سپاه را از چه مي ترسانند؟
وي در پايان خطاب به فرماندهان ارتش آمريكا و مقامات اين كشور متذكر شد: شما هم نبايد فراموش كنيد كه فرماندهان آمريكايي در افغانستان، عراق و كشورهاي منطقه حضور و تردد فراوان دارند. اگر يكي از ما را بكشيد ده ها نفر از شما را خواهيم كشت و امروز يقين داريم هر حركت جديد آمريكا و رژيم صهيونيستي فروپاشي قطعي آن ها را نزديكتر خواهد كرد.

 



رئيس مجلس : تهديدهاي اخير عليه ايران واقعيت ندارد جنگ رواني است

رئيس مجلس شوراي اسلامي تحركات اخير عليه ايران را فاقد هرگونه تهديد و فقط يك عمليات رواني و فضاسازي رسانه اي ارزيابي كرد.
علي لاريجاني در گفت وگو با خبرگزاري خانه ملت به تحركات غرب عليه كشورمان اشاره كرد و اظهار داشت: تحرك هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران جنبه تهديدي براي نظام ندارد و بيشتر جنبه ايذايي و جنگ رواني دارد از اين رو در همين سطح نيز بايد براي مقابله با آن تدبير كرد البته هيچ گاه نبايد حريف را دست كم گرفت و همواره بايد براي سناريوهاي مختلف غرب طرح هايي داشت.
رئيس مجلس با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره با سناريوهاي مختلف و سنگ اندازي هاي متفاوتي از سوي آمريكا روبه رو بوده است، تاكيد كرد: مسئولان نظام در اين زمان 33 ساله روش هاي مختلف مقابله با اين سناريوها را به دست آورده اند.
وي در ادامه تصريح كرد: ايجاد سناريوهاي غرب عليه ايران در شرايط كنوني چند علت دارد كه مسائل داخلي آمريكا و انزواي رژيم صهيونيستي به ويژه پس از انقلاب هاي مهم رخ داده در منطقه از جمله اين علت ها است.
« با توجه به ايجاد اين انزواها، مسئولان آمريكايي قصد دارند با طرح اين سناريوها خود را از زير فشارهاي مختلف خارج كنند و به علت اين كه انتخابات رياست جمهوري آمريكا نزديك است، مسئولان اين كشور قصد دارند از لابي هاي رژيم صهيونيستي نيز بهره مند باشند.»
رئيس مجلس اشاره اي هم به تحولات منطقه داشت و در اين زمينه گفت: در زمينه ايجاد سناريوهاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران اميال به هم تنيده بسياري وجود دارد و يكي ديگر از اهداف آنها ايجاد نوعي اختلاف ميان كشورهاي اسلامي است؛ البته بايد به اين موضوع نيز توجه داشت كه برخي مسائل داخل كشور نيز براي غرب وسوسه آميز است و غربي ها قصد دارند از اين مسائل در طراحي سناريوهاي خود استفاده كنند و افراد سياسي و همچنين نخبه كشور بايد به اين موضوع كه دشمنان همواره از بي دقتي هاي داخلي به عنوان فرصتي براي فشار آوردن به ايران استفاده مي كنند، توجه ويژه اي داشته باشند.
لاريجاني ادامه داد: هر يك از انقلاب هاي روي داده در كشورهاي منطقه را كه بررسي كنيم، به يك آشفتگي در تصميم گيري از سوي كشورهاي غربي و آمريكا مي رسيم؛ موضوع ديگري كه وجود دارد اين است كه آمريكا و غرب شناخت درستي از اوضاع ايران و انقلاب هاي كشورهاي منطقه ندارند و يكي از علت هاي اين موضوع عدم قدرت تحليل مناسب و نداشتن كارشناس قدرتمند در منطقه است.
وي افزود: هم اكنون ميزان عصبانيت آمريكايي ها از ايران به علت عدم تصميم گيري صحيح خود و تشخيص هاي اشتباه درباره اتفاق هاي ايران افزايش يافته است و به علت همين اشتباه ها در تصميم گيري، ممكن است به اختلاف نظرهايي كه در ايران وجود دارد، آنچنان عمق ببخشند كه تصور كنند فرصت مناسبي براي افزايش فشار عليه ايران به دست آورده اند.
رئيس مجلس گفت: كشورها به سناريوهاي آشفته آمريكا با ترديد نگاه مي كنند، تحرك هاي آمريكا عليه ايران جنبه تهديدي ندارد و به علت اينكه سناريوهاي آمريكا آشفته و غيرقابل باور است، كشورهاي ديگر نيز به اين سناريوها با ترديد نگاه مي كنند.
رئيس مجلس همچنين در بخش ديگري از اين گفت وگو به ساختار اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون آمار شاخص هاي اقتصادي در اختيار مردم نيست و اين موضوع يك نوع رانت خواري بلاوجه را براي برخي افراد ايجاد مي كند و در شرايطي كه افرادي نيز در پشت پرده اين رانت خواري قرار داشته باشند، وضعيت اقتصادي بدتر مي شود.
لاريجاني اضافه كرد: بايد فعاليت هاي لازم براي شفافيت امور اقتصادي و روان سازي فضاي رقابت اقتصادي انجام شود و بايد با كاهش مكانيزم دستوري در فضاي اقتصاد و همچنين برخورد جدي با مفاسد اقتصادي، از ظهور و بروز فساد اقتصادي جلوگيري شود.
وي همچنين دستورات تحميلي به بانك ها را زمينه ساز فساد اقتصادي دانست.

 



گزارش آژانس درباره ايران امروز منتشر مي شود

گزارش مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران چهارشنبه (امروز) در اختيار اعضاي شوراي حكام قرار مي گيرد.
طبق روال معمول اين گزارش يك هفته تا 10 روز پيش از نشست شوراي حكام آژانس به صورت غيررسمي در اختيار اعضاء قرار مي گيرد.
پيش از اين اعلام شده بود اين گزارش سه شنبه (ديروز) منتشر خواهد شد. بنا بر گزارش منابع غربي اين گزارش حاوي متن برخي از اسناد خواهد بود كه برخي كشورها در اختيار آژانس قرار داده اند و بنابر ادعاي آنها نشان دهنده وجود يك جنبه نظامي در برنامه هسته اي ايران است.
آخرين خبرها نشان مي دهد آمانو يك ضميمه حدوداً 15 صفحه اي به همراه گزارش جديد خود منتشر خواهد كرد كه در آن متن برخي از اسناد مطالعات ادعايي را ذكر كرده است.
ديپلمات ها در تهران مي گويند آمانو در سفر هفته گذشته خود به آمريكا آخرين دستورات درباره ضرورت انتشار اين گزارش در مقطع فعلي را دريافت كرد و به همين دليل درخواست هاي مؤكد روسيه، چين و برخي كشورهاي اروپايي و همچنين اعضاي جنبش عدم تعهد را درباره رعايت بي طرفي عليه ايران نپذيرفت.
كارشناسان در تهران و در دبيرخانه آژانس عقيده دارند اين ضميمه به لحاظ فني و حقوقي غيرقابل دفاع است و به سرعت تبديل به بحراني براي اعتبار آژانس خواهد شد.
بازرس سابق آژانس: آمانو هيچ اطلاعات جديدي درباره برنامه هسته اي ايران منتشر نمي كند
يك بازرس سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت با وجود اينكه بازرسان آژانس دائماً به ايران سفر مي كنند اما هرگز نشانه اي از اينكه ايران مشغول ساخت سلاح هسته اي است، نيافته اند.
دكتر يسري ابوشادي، بازرس سابق آژانس كه هم اكنون در مصر اقامت دارد، روز دوشنبه 16 آبان 1390 (7 نوامبر 2011) به الجزيره گفت: «اتهامات جديدي در گزارش آژانس عليه فعاليت هاي هسته اي ايران كه به نقل از سازمان هاي اطلاعاتي غربي و مشخصاً آمريكا مطرح شده وجود ندارد».
وي ادامه داد: «به رغم اينكه بازرسان آژانس به ايران سفر مي كنند ولي هيچ دليل حقيقي درباره نظامي بودن فعاليت هاي هسته اي ايران وجود ندارد. گزارش هايي كه درباره توان موشكي و احتمال حمل كلاهك هسته اي توسط اين موشك ها مطرح مي شود، قديمي است».
گزارش آمانو روز چهارشنبه 18 آبان (9 نوامبر) منتشر خواهد شد.
منابع غربي پيش از اين ادعا كرده بودند اين گزارش حاوي اطلاعات جديدي درباره ايران خواهد بود ولي اكنون كارشناسان مي گويند ادعاهاي آمانو در اين گزارش كاملاً تكراري است و هيچ نكته جديدي در آن وجود ندارد.
در همين حال و در حالي كه مجموعه فضاسازي هاي اخير در مورد حمله به ايران هدفي جز واداشتن روسيه و چين به موافقت با تحريم ايران ندارد، منابع آمريكايي از سفر قريب الوقوع باراك اوباما به اين دو كشور خبر مي دهند.
شبكه تلويزيوني سي ان ان روز دوشنبه 16 آبان 1390 (7 نوامبر 2011) گزارش داد كه اوباما بلافاصله پس از انتشار گزارش آمانو به روسيه و چين سفر خواهد كرد.
در اين گزارش آمده است: «باراك اوباما اواخر اين هفته عازم آسيا مي شود و از اين گزارش استفاده خواهد كرد تا با سران كشورهاي چين و روسيه رايزني كند و فشار به ايران را افزايش دهد».
كارشناسان در تهران مي گويند اين خبر به وضوح نشان دهنده آن است كه هدف اصلي راه افتادن بحث حمله به ايران در آستانه انتشار گزارش يوكيا آمانو اين است كه روسيه و چين كه به دلايل متعدد مخالف تحريم ايران هستند، با اين اقدام موافقت كنند.

 



تأكيد نمايندگان مجلس براجراي قانون انطباق امور پزشكي با موازين شرع

با گذشت يك دهه از تصويب قانون انطباق امور پزشكي با موازين شرع و عدم توجه به قانون مذكور، نمايندگان مجلس را بر آن داشت تا وزير بهداشت را در اين خصوص مورد سؤال قرار دهند.
براساس تأكيد مراجع و علما مبني بر اولويت معاينه و درمان بيماران توسط پزشكان همجنس، قانوني تحت عنوان انطباق امور اداري و فني مؤسسات پزشكي با موازين شرع مقدس در آبان ماه 1377 توسط مجلس پنجم تصويب شد.
در ماده (2) قانون مذكور وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي موظف شده است به منظور انطباق امور درماني و بهداشتي و آموزشي با موازين شرع مقدس اسلام، سياست گذاري و برنامه ريزي و تدوين آئين نامه اجرايي براي عملي كردن انطباق امور مذكور با موازين شرعي را به انجام رساند.
در اين قانون كه آئين نامه اجرايي آن در سال 80 توسط معاون اول رئيس جمهور وقت ابلاغ شد، به تفكيك و تفصيل به موضوعاتي چون محيط فيزيكي، پوشش كاركنان و بيماران و انجام امور پزشكي بانوان توسط پزشك زن پرداخته شده اما هنوز اين قانون آن گونه كه بايد و شايد اجرايي نشده است.
«علي اكبر كائيدي»، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در اين خصوص به فارس گفت: حقيقت اين است قانوني كه در مجلس پنجم در خصوص انطباق امور پزشكي با موازين شرع تصويب شده، به درستي اجرايي نشده است.
وي افزود: اجراي اين قانون از مهمترين مطالبات مردمي و نيازهاي اجتماعي است زيرا در شرع مقدس اسلام، براي محرم و نامحرم حدودي تعيين شده است.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس در خصوص راهكار اجراي قانون انطباق امور پزشكي با موازين شرع، اظهار داشت: راهكار اصلي براي حل معضلات موجود در اين حوزه اين است كه وزارت بهداشت از مديراني استفاده كند كه به موضوع انطباق اعتقاد داشته باشند.
كائيدي تصريح كرد: راهكار دوم اين است كه مجلس هم بر اجراي قانوني كه تصويب كرده، نظارت كند اما به دليل ورود ناخواسته نمايندگان به كارهاي اجرايي كه مهمترين آن پاسخگويي به ارباب رجوع است، از اين موضوع غافل شده ايم.
«عليرضا مرندي»، وزير اسبق بهداشت و درمان و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي هم در اين خصوص گفت: موضوع انطباق امور پزشكي با موازين شرع، مصوبه مجلس است و حتماً بايد به نحو احسنت اجرا شود.
وي هشدار داد: هر كدام از مراكز درماني كه از اجراي اين قانون سرپيچي كند، بايد جوابگو باشد. وزارت بهداشت بايد به وظيفه نظارتي خود بر حسن اجراي قانون عمل و هر جا قانون ناديده گرفته شد، برخورد كند.
«محمد حسن غفوري فرد»، نماينده تهران در مجلس كه رياست هيئت نظارت و بازرسي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را عهده دار است نيز به خبرنگار پارلماني فارس گفت: در خصوص انجام امور پزشكي توسط پزشك زن و مرد، بحث بيمارستان هاي تك جنسيتي هم مطرح است كه وزارتخانه هاي بهداشت و علوم بايد درباره اجرا يا عدم اجراي آن پاسخ دهند.

 



با گذشت چند روز از جنگ رواني عليه ايران
باراك : جنگي در كار نيست رويترز: ايران تحريم هم نمي شود

سرويس سياسي-
همزمان با عقب نشيني وزير دفاع رژيم صهيونيستي از اظهارات جنگ طلبانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران، خبرگزاري رويترز نيز با اشاره به تلاش هاي آمريكا و برخي متحدان غربي اش براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران اعلام كرد كه ايران تحريم هم نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز «ايهود باراك»، وزير جنگ رژيم صهيونيستي فرضيات درباره اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران را كم اهميت دانست و گفت كه تصميمي براي عمليات نظامي اتخاذ نشده است.
براساس اين گزارش وزير جنگ رژيم صهيونيستي در آستانه انتشار گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران افزود: ما خواستار جنگ نيستيم.
وي با رد فرضيات رسانه اي مبني بر اين كه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي تصميم به انتخاب گزينه نظامي در رابطه با ايران گرفته است تصريح كرد: اسراييل هنوز تصميمي براي توسل به هيچ گونه عملياتي اتخاذ نكرده است.
در عين حال خبرگزاري رويترز در گزارشي تحليلي اعلام كرد كه با وجود اين كه انتظار مي رود گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران لحن تندي داشته باشد، احتمال اين كه شوراي امنيت سازمان ملل به اين زودي ها تحريم هاي شديد جديدي را عليه اين كشور اعمال كند، بسيار كم است.
خبرگزاري رويترز در ادامه گزارش خود نوشت: ديپلمات هاي غربي مي گويند كه دليل اين امر بي ميلي چين و روسيه كه داراي حق وتو در شوراي امنيت هستند براي اعمال تحريم ها عليه بخش نفت و گاز ايران است.
در نتيجه به زحمت مي توان از سازمان ملل چيزي را به دست آورد كه شديدتر از دور قبلي تحريم هاي اعمال شده عليه ايران در ژوئن سال 2010 باشد.
يك ديپلمات غربي كه خواست نامش فاش نشود در اين مورد مدعي شد؛ حقيقت اين است كه برداشتن يك گام قابل توجه به جلو در زمينه تحريم ها بسيار دشوار خواهد بود. دور قبلي تحريم ها بسيار موثر بود و مرحله بعدي ورود به بخش نفت و گاز است.
اين ديپلمات غربي در ادامه گفت: اگر بتوانيم وارد بخش نفت و گاز شويم مطمئنا با مخالفت چين و روسيه رو به رو مي شويم كه اين مخالفت از جانب چين قوي تر خواهد بود.
ديپلمات هاي غربي مدعي اند كه گزارش جديد آژانس بين المللي اتمي كه قرار است در روزهاي آينده منتشر شود ممكن است شك و ترديدها درباره وجود ابعاد نظامي در برنامه هسته اي ايران را تقويت كند.
گزارش آژانس چند هفته پس از آن منتشر مي شود كه آمريكا در اظهاراتي موهوم و بي اساس ايران را به تلاش براي ترور سفير عربستان در واشنگتن متهم كرد، اتهامي كه ايران با قاطعيت آن را رد كرده است.
خبرگزاري رويترز در ادامه گزارش خود نوشت: اميد آمريكا به تصويب يك قطعنامه پنجم عليه ايران توسط شوراي امنيت غيرمنطقي به نظر مي رسد و يكي از دلايلش آن است كه بسياري از كشورها نسبت به صحت اين اتهامات ترديد دارند.
اگرچه مسكو و چين از تحريم هاي قبلي عليه ايران حمايت كرده اند اما اين كار را با بي ميلي و پس از تلاش بسيار براي كاهش شدت تحريم ها انجام دادند.
براساس اين گزارش به گفته ديپلمات ها اگر شوراي امنيت سازمان ملل در اين زمينه دست به كار نشود احتمال دارد آمريكا و اتحاديه اروپا درصدد اعمال تحريم هاي يك جانبه در خارج از چارچوب سازمان ملل برآيند.
ديپلمات هاي غربي گفتند كه چنين اقدامي سمبليك خواهد بود. يك ديپلمات غربي در گفت وگو با رويترز گفت: سازمان ملل مهم است، زيرا يك نهاد بين المللي است. اما نمي توان با تحريم هاي شوراي امنيت برنامه هسته اي ايران را متوقف كرد. اتحاديه اروپا، آمريكا و ديگر كشورها بايد با تحريم هاي ملي به ايران فشار آورند و شوراي امنيت را نيز با خود همراه كنند.
مخالفت فرانسه و آلمان
با گزينه نظامي
وزراي خارجه فرانسه و آلمان ضمن حمايت از دور جديد تحريم ها عليه ايران مخالفت خود را با هرگونه برخورد نظامي به دليل پيامدهاي ناگوار آن اعلام كردند.
«آلن ژوپه»، وزير امورخارجه فرانسه روز سه شنبه با تكرار اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران، مدعي شد كه فرانسه نسبت به آن چه آن را وجود ابعاد نظامي احتمالي در برنامه هسته اي تهران مي خواند، «بسيار نگران» است، اما با هرگونه حمله اي به جمهوري اسلامي ايران مخالف است، زيرا مي تواند آسيب هاي جبران ناپذيري به همراه داشته باشد.
وزير امورخارجه فرانسه تاكيد كرد كه اگر گزارش آژانس نشان دهد كه ايران به دنبال توانايي هاي تسليحاتي است، فرانسه با قاطعيت از تحريم هاي بيشتر سازمان ملل عليه تهران حمايت مي كند، اما هرچه در توان دارد انجام مي دهد تا جلوي يك اقدام نظامي را بگيرد.
وي با بيان اين كه ما بسيار نگران اين هستيم كه ايران از خط مستقيم خارج شود، گفت كه اين كار به شدت منطقه را دچار ناآرامي خواهد كرد. موضع فرانسه قاطعانه است. اگر قرار باشد تحريم ها را تشديد كنيم براي اين كار آماده ايم.
وزير امور خارجه فرانسه، روز يكشنبه نيز در گفت وگو با راديوي اروپا 1 هشدار داد كه اقدام نظامي احتمالي عليه برنامه هسته اي ايران مي تواند پيامدهاي ناگواري براي كل خاورميانه داشته باشد.
وزير امور خارجه آلمان نيز در باره هرگونه اقدام نظامي احتمالي عليه ايران هشدار داد و آن را خطرناك خواند.
خبرگزاري رويترز گزارش داد. كه گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان در گفت وگويي با روزنامه «هامبورگر آنبوبلات» اظهار كرد: من درباره به جريان انداختن ايده گزينه هاي نظامي هشدار مي دهم.
وي در عين حال گفت:اين ها مباحثي است كه دولت ايران را به جاي آن كه ضعيف تر كند، قوي تر خواهد كرد.
اسرائيل توان حمله به غزه را ندارد، چه رسد به ايران
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت به نقل از «آنتوان شلحت» پژوهشگر امور اسرائيل در اين باره معتقد است: اسرائيل توان حمله به نوار غزه را ندارد، و ناتواني از عوامل چندي نشات مي گيرد كه مهمترين آن تغيير و تحولات جاري در مصر است، به همين دليل اظهارات تل آويو در رابطه با حمله نظامي به ايران را نبايد فراتر از يك تهديد ملاحظه كرد.
شلحت مي افزايد: بسيار سخت است كه بتوان از پاسخي قاطع به امكان و احتمال حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران سخن گفت: بويژه آن كه هم اكنون درباره اين ايده اختلاف نظرهايي ميان رهبران كنوني و سابق نظامي اسرائيل در رابطه با اين اقدام به چشم مي خورد.
در همين رابطه پايگاه خبري الجزيره قطر نيز گزارش داد: به اعتقاد كارشناسان بين المللي افزايش و تشديد تهديدهاي اسرائيل عليه ايران را بايد در راستاي «جنگ رواني» اين رژيم ملاحظه كرد تا به اين وسيله مقامات ايران و افكار عمومي آن را تحت تاثير قرار دهند. در اين ميان آنچه بر آشفتگي ها و سرگرداني هاي تل آويو بيش از پيش افزوده، تاكيد واشنگتن بر عدم روي آوردن به حمله نظامي عليه ايران و تكيه آن بر راه حل هاي ديپلماتيك جهت حل بحران و تشديد مجازات هاي تحميل شده بر تهران است.

 



سخنگوي كاخ سفيد: گزارش آمانو مطابق با خواسته هاي آمريكاست

سخنگوي كاخ سفيد با اذعان ضمني به مستقل نبودن آژانس در گزارشهاي خود به رويكرد سياسي و غيرحقوقي آمانو در مقابل ايران اذعان كرد.
«جي كارني» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت كه گزارش جديد «يوكيو آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران بازتاب نگراني آمريكا درباره اين برنامه هسته اي است، اما تلاشها براي حل اين پرونده به شيوه اي ديپلماتيك ادامه دارد.
وي در ادامه با اذعان به مستقل نبودن آژانس در گزارشهاي خود و تداوم رويكرد خصمانه آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: دولت اوباما جامعه بين الملل را در اقدامي بي سابقه براي اعمال فشار و منزوي كردن جمهوري اسلامي ايران تحريك كرده است.
كارني در اظهاراتي دو پهلو و متناقض تاكيد كرد آمريكا گزينه نظامي را عليه ايران رد نمي كند اما واشنگتن همچنان در پي حل برنامه هسته اي اين كشور به شيوه اي ديپلماتيك است.
«ويكتوريا نولند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز پيشتر گفته بود: اميدوارم كه گزارش آتي آژانس بين المللي ايران باعث بدتر شدن جايگاه ايران در جامعه بين الملل شود.
«آندرس فوگ راسموسن» دبيركل ناتو نيز اخيرا در گفتگو با خبرنگاران در بروكسل در پاسخ به اين پرسش كه «آيا برخي از دول غربي در پي آغاز يك حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران هستند يا نه؟ «گفت: ناتو به هيچ وجه در پي مداخله نظامي در ايران نيست.»

 



متكي: سكوتم درباره بركناري را بعد از دولت دهم مي شكنم

وزير خارجه سابق درباره اظهارات اخير احمدي نژاد گفت كه واقعيت سفر سنگال و مطالب مطروحه در ملاقاتش با رئيس جمهور را پيش از اين سفر، در پايان دوره دولت دهم براي مردم بيان خواهد كرد.
«منوچهر متكي» وزير امور خارجه سابق درباره سخنان اخير محمود احمدي نژاد رئيس جمهور گفت: از اظهارات آقاي احمدي نژاد در ارتباط با وزارت امور خارجه متاسف شدم.
وي افزود: شايسته جايگاه رياست جمهوري نيست كه در اظهارات 20 سطري ايشان، 24 نكته خلاف واقع، ناروا و يا ادعاي نادرست وجود داشته باشد.
متكي خاطرنشان كرد: واقعيت سفر سنگال و مطالب مطروحه در ملاقات وزير امور خارجه(متكي) با رئيس جمهور پيش از اين سفر آنگونه كه بود انشاءالله و به شرط حيات در پايان دوره مسئوليت ايشان(احمدي نژاد) براي مردم عزيزمان بيان خواهد شد.
وزير خارجه سابق در پايان گفت: تا آن زمان براي سلامت و توفيق رئيس جمهور و دولت خدمتگزار دعا مي كنم.

 



پوتين: ايران راست مي گويد غرب حامي ديكتاتورهاي منطقه بود

ولاديمير پوتين نخست وزير روسيه از انتقادات ايران درباره نحوه برخورد منافقانه غرب با انقلاب هاي بهار عربي حمايت كرد.
پوتين روز دوشنبه كه در نشست سازمان همكاري شانگهاي در سن پطرزبورگ صحبت مي كرد خطاب به علي اكبر صالحي گفت: در واقع، همان طور كه شما گفتيد، آن قدرت هاي جهاني متكبر از رژيم هاي قديمي در شمال آفريقا حمايت كردند، اما با كمال تعجب آن ها همچنين از انقلاب هايي كه آن رژيم ها را سرنگون كرد نيز حمايت كردند.
پوتين اضافه كرد: جهان جاي عجيب اما جالبي است.
بنابراين گزارش، علي اكبر صالحي- وزير امور خارجه ايران- پيش تر در اين نشست تأكيد كرده بود كه انقلاب هاي عربي نتيجه «حمايت قدرت هاي جهاني متكبر از رژيم هاي ضد مردمي است».
همچنين ولاديمير پوتين در نشست شوراي نخست وزيران سازمان همكاري شانگهاي گفت: دلم مي خواهد راه اندازي موفقيت آميز نيروگاه اتمي بوشهر را به شما شادباش بگويم. من معتقدم اين نه فقط سهم جدي در همكاري ميان كشورها بلكه در حل مسايل انرژي ايران و در نتيجه منطقه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ريا نووستي، نخست وزير روسيه خاطرنشان كرد كه نيروگاه اتمي بوشهر اين امكان را به وجود مي آورد كه در مصرف گاز صرفه جويي شود و در نتيجه صادرات آن افزايش پيدا كند.
قرارداد تكميل ساخت واحد اول نيروگاه اتمي در بوشهر در ژانويه سال 1995 در تهران امضا شد.
روسيه همچنين موظف شد كه سوخت هسته اي آن را به ايران عرضه كند و متخصصين ايراني را آموزش دهد.
هزينه كلي اين قرارداد حدود 1 ميليارد دلار ارزيابي مي شود كه در اين ميان هزينه راكتور اتمي بوشهر حدود 850 ميليون دلار است. پيمانكار مسئول كارهاي ساخت و مونتاژ واحد اول نيروگاه، شركت روسي اتم استروي اكسپورت است.
روسيه و ايران در فوريه سال 1998 توافق كردند كه روسيه نه تنها در تجهيز نيروگاه به ايران كمك كند، بلكه بطور كل ساخت آن را تكميل كند.
اتم استروي اكسپورت در 28 ژانويه 2009 از پايان عرضه سوخت هسته اي براي اولين نيروگاه اتمي ايران خبر داد.
طبق مقررات سوخت هسته اي شش ماه قبل از راه اندازي نيروگاه به آن عرضه شد.
در اواخر ژانويه 2011 اتم استروي اكسپورت راه اندازي فيزيكي نيروگاه بوشهر را انجام داد. راه اندازي فيزيكي به معناي پايان مرحله آزمايشات تمام سيستم هاي واحد توليدي انرژي نيروگاه اتمي است و سپس به دنبال بارگذاري سوخت هسته اي توليد برق در آن شروع مي شود.

 



چشم اصفهاني ها با آب زاينده رود روشن شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شامگاه عيد قربان و با جاري شدن آب در زاينده رود، مردم اصفهان در حالي كه سر از پا نمي شناختند؛ در حاشيه پل تاريخي سي و سه پل نماز شكر برپا كردند.
به گزارش خبرنگار ما، مقارن ساعت 6 بامداد يكشنبه با دبي 70 متر مكعب آب در ثانيه، به منظور كشت اول غله كشاورزان شرق اصفهان آب در رودخانه زاينده رود جاري شد و مقارن ساعت 5 بعدازظهر دوشنبه همزمان با عيد قربان آب به پل تاريخي سه و سه پل رسيد.
مردم كه يك روز تعطيل را سپري مي كردند با ازدحام در اطراف زاينده رود و برپايي بزم هاي خانوادگي در پارك ها منتظر ورود آب بودند كه اين انتظار سرانجام به پايان رسيد و ساعت 5 بعدازظهر آب به پشت پل تاريخي سي و سه پل رسيد. در اين هنگام قايق ها نيز از بند اسارت خارج شدند و حركت دوباره خود را آغاز كردند.
همزمان با جاري شدن آب در زاينده رود، شور و شعف وصف ناپذيري برپا شده بود، گروهي آب را در سطح زاينده رود دنبال مي كردند و همچون عزيزي آن را مشايعت مي كردند؛ گروهي با چاي و عصرانه شادي خود را با ديگران تقسيم مي كردند و گروهي نيز با گرفتن عكس و فيلم اين روز تاريخي را به ثبت مي رساندند. همچنين در اين ميان كار عكاسان حاشيه پل بسيار گرم بود تا شايد رزقي حلال بدست آورند.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز استقبال شهروندان از جاري شدن مجدد آب در زاينده رود به حدي بود كه خيابان هاي اطراف رودخانه با وجود حضور نيروهاي پليس با ترافيك همراه بود و اصفهاني ها براي پارك خودروهايشان نيز با مشكل روبرو بودند.
گفتني است؛ آنچه در اين روز از همه مهمتر بود برپايي نماز شكر مردم مؤمن اصفهان بود كه با چشماني اشكبار به درگاه خداوند به خاك سجده كردند و همراه با نماز مغرب و عشاء خداوند را نيايش كردند؛ چرا كه با جاري شدن آب در زاينده رود، دل آسمان هم شكست و اشك هاي خود را به روي مردم پاشيد تا اولين باران پاييزي نيز شروع به باريدن كند.

 



رئيس مركز مين زدايي كشور: عراق از ارائه نقشه ميادين مين به ايران خودداري مي كند

رئيس مركز مين زدايي كشور گفت با وجود انعقاد دو تفاهم نامه با عراق، اين كشور از ارائه نقشه ميادين مين خودداري مي كند.
سردار محمدحسين اميراحمدي در خصوص ميزان و حجم مناطق آلوده به مين در سطح كشور گفت: كل مناطق آلوده اي كه در 5 استان كشور داشته ايم، 4 ميليون و 200 هزار هكتار مين و گلوله هاي عمل نكرده بوده است.
وي اضافه كرد: تاكنون 4 ميليون و 120 هزار هكتار پاكسازي شده است. تنها 79 هزار هكتار باقي مانده كه از نظر آلودگي، تراكم و وسعت قابل قياس با مناطق پاكسازي شده نيست چون به نقطه هاي صفر مرزي مي رسيم و هرچه به اين نقاط مي رسيم از لحاظ تراكم، وسعت و نوع مين ها براي پاكسازي مشكل تر مي شود.
امير احمدي در خصوص كمك هاي سازمان بين المللي نيز در گفت وگو با مهر يادآور شد: با توجه به اينكه 8 سال دفاع مقدس را تجربه كرده بوديم و به اين كار آشنايي داشته ايم از سازمانهاي بين المللي تاكنون هيچ كمكي نگرفته ايم. همه افرادي كه كار پاكسازي را انجام مي دهند، كساني هستند كه در طول جنگ در مجموعه گردانهاي تخريب فعاليت مي كردند، ما آنها را سازماندهي كرده و با استفاده از تجاربي كه داشتيم، كار پاكسازي را تا به امروز به انجام رسانده ايم. امروز ايران يكي از كشورهاي موفق، با دانش علمي بالا و با تجربه زياد در زمينه مين زدايي است.
رئيس مركز مين زدايي كشور همچنين ادامه داد: تاكنون 2 تفاهمنامه با طرف عراقي ا مضاء كرده ايم مبني بر اينكه نقشه هاي مناطق آلوده در خاك ميهنمان را در اختيار ما بگذارند كه متاسفانه تا به امروز كشور عراق نقشه اي در اختيار ما نگذاشته است و مي گويد نقشه اي موجود نيست در صورتيكه نقشه ها در اختيارشان است.
وي در خاتمه خاطرنشان كرد: حالا اگر نقشه اي ندارند حداقل افرادي كه اين ميادين مين را براي ما درست كرده اند به ما در جهت پاكسازي مناطق آلوده كمك كنند.
اين كار را هم تا به امروز انجام نداده اند. اما در مجموع چون ما يك كشور باتجربه اي در امر مين زدايي بشردوستانه هستيم با آنها اعلام آمادگي كرده ايم كه مي توانيم به شما كمك كنيم تا زودتر كار پاكسازيشان انجام شود.

 



شكيبافر: هر معلم عشايري 400 هزار تومان حق كوچ دريافت مي كند

مدير كل دفتر امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشاير آموزش و پرورش از پرداخت يك ميليارد تومان حق كوچ به معلمان عشايري خبر داد و گفت: به دنبال اين هستيم كه حق كوچ معلمان عشايري را كه در قانون خدمات كشوري لغو شده احيا كنيم.
عبدالرسول شكيبافر در گفت وگو با مهر افزود: قبل از اجراي قانون خدمات كشوري مزايايي همچون حق كوچ، پاداش مناطق محروم و فوق العاده هايي به فرهنگيان تعلق مي گرفت كه با اجراي اين قانون متوقف شد تا آيين نامه جديد نوشته شد. وي افزود: در اين دو سال كه قانون اجرا شد برخي از موارد همچون فوق العاده شغل مناطق كمتر توسعه يافته و يا بدي آب و هوا، پاداش مناطق محروم به عشاير و روستاها و مناطق مرزي پرداخت شده است.
مدير كل دفتر امور مناطق كمتر توسعه يافته و عشاير آموزش و پروش با بيان اينكه حق كوچ معلمان عشاير از سال 82 مسكوت مانده بود، گفت: توانستيم از محل بودجه آموزش و پرورش يك ميليارد تومان به صورت كمك رفاهي حق كوچ حدود دو هزار معلم عشايري را تامين كنيم كه ميانگين آن براي هر معلم حدود 400 هزار تومان براي يك سال مي شود.
شكيبافر از ارسال نامه اي به معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري براي بازگشت حق كوچ معلمان عشايري خبر داد و گفت: ممكن است آموزش و پرورش در سال هاي آينده نتواند اين حقوق را به معلمان عشايري پرداخت كند اما اگر از طريق معاونت رياست جمهوري اين مبلغ به فيش حقوقي معلمان وارد شود، براي هميشه مي توانند از اين حق بهره مند شوند.

 



پيكر شهيد بر روي دستان مردم شهر كلمه تشييع شد

برازجان-خبرنگاركيهان:
مردم متدين شهر كلمه از توابع برازجان پيكر شهيدي را تا گلزار شهداي اين شهر تشييع و به خاك سپردند.
پيكر استواريكم محمدرضا حمالي كه در جريان درگيري با اشرار مسلح در منطقه سراوان استان سيستان وبلوچستان به شهادت رسيده بود با حضور انبوه مردم شهر كلمه از توابع برازجان تشييع و در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد. از اين شهيد والامقام نيروي انتظامي دو فرزند 6 و 3ساله به يادگار مانده است.

 



886 روستاي لرستان آب آشاميدني ندارند

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي لرستان گفت: در حال حاضر 886 روستاي اين استان آب آشاميدني ندارند.
به گزارش خبرنگار ايسنا، مهندس كاكاوند، اظهار داشت: در حاضر حاضر 886 روستاي لرستان آب آشاميدني ندارند كه از اين تعداد 10روستا بالاي 20خانوار هستند.
وي با اشاره به اين كه در لرستان دو هزار و 836 روستا وجود دارد، افزود: از اين تعداد يك هزار و 530 روستاي بالاي 20 خانوار از نعمت آب آشاميدني بهره مند هستند. وي تعداد طرح هاي آبرساني در دست اجراي اين شركت را 130 طرح عنوان كرد و افزود: براي اجراي اين طرح ها 14ميليارد و 300ميليون هزينه مي شود.

 



عمليات ساخت ضريح حبيب بن مظاهر در كرج آغاز شد

به همت ستاد بازسازي عتبات عاليات استان البرز و با كمك شهروندان، همزمان با فرا رسيدن روز عرفه عمليات احداث ضريح حبيب بن مظاهر در مهرشهر كرج با حضور مسئولان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز عمليات ساخت ضريح حبيب بن مظاهر در استان البرز ظهر يكشنبه با حضور مسئولان استان البرز و شهرستان كرج آغاز شد.
ساخت اين ضريح حدود يك سال زمان مي برد و اجراي آن با دعوت از بهترين هنرمندان كشور مستقر در كرج انجام مي شود و شهروندان نيز مي توانند در حين كار از كارگاه بازديد كنند.
ساخت اين ضريح نيازمند بيش از سه ميليارد تومان اعتبار است كه با كمك ها و نذور شهروندان تامين خواهد شد.
قرار است اين ضريح پس از ساخت طي مراسمي باشكوه به كربلاي معلا ارسال شود.

 



سرهنگ سيدحسين حسيني نژاد:جانباز شاهرودي به همرزمان شهيدش پيوست

شاهرود-خبرنگار كيهان:
جانباز 70درصد شاهرودي پس از تحمل سال ها جراحات ناشي از دوران دفاع مقدس به همرزمان شهيدش پيوست.
به گزارش خبرنگار ما پيكر پاك و مطهر جانباز 70% شهيد سرهنگ سيدحسين حسيني نژاد با حضور مسئولان كشوري و لشكري استان سمنان و با انجام تشريفات و احترامات كامل نظامي توسط دژبان و گروه موزيك لشكر 58 ذوالفقار و همراهي كامل كاركنان پايور و وظيفه لشكر بر دوش مردم شهيدپرور و ولايت مدار شهرستان شاهرود تشييع و در قطع ايثارگران گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.
بنابراين گزارش جانباز شهيد سرهنگ سيدحسين حسيني نژاد در سال 1353 به استخدام نيروي زميني ارتش درآمده ودر دوران دفاع مقدس در تاريخ هشتم فروردين ماه سال 1361 در منطقه عملياتي فكه بر اثر برخورد با تله انفجاري مهمات دشمن مفتخر به درجه جانبازي شده و پس از سال ها درد و رنج بر اثر جراحات ناشي از عوارض جانبازي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



استاندار: سوغات فارس ناشناخته مانده است

شيراز-خبرنگاركيهان:
90درصد گردشگراني كه به شيراز سفر مي كنند نمي دانند كه چه سوغاتي را با خود ببرند و براي اين امر سرگردان هستند.
استاندار فارس با بيان اين مطلب در مراسم تقدير از صادركنندگان برتر استان گفت: فارس انواع محصولاتي را دارد كه مي تواند سوغات مناسبي از توليداتش داشته باشد و اين در حالي است كه با بي توجهي به سلايق مشتريان اين فرصت ها در حال از بين رفتن است.
حسين صادق عابدين اظهار داشت: در فارس انبوهي از محصولات كشاورزي توليد مي شود كه مي توان از آن محصولات مختلفي را توليد و به عنوان سوغات استان عرضه كرد اما به دليل نبود صنايع تبديلي و تكميلي اين امر ناكام مانده است.
وي افزود: اين معضل در بحث صادرات هم وجود دارد و كالاهاي فارس از لحاظ قيمت، كيفيت و نوع بسته بندي قابل رقابت با نمونه خارجي آن نيست و نمي توان در بازارهاي خارجي آن را ارائه كرد.
عابدين گفت: علاوه بر اين فارس از نداشتن زيرساخت هاي حمل و نقل رنج مي برد و عمده كالاهاي كشاورزي استان به دليل نبود اين زيرساخت ها يا در خود استان مانده و خراب مي شود و يا كالاهاي صادراتي نيز به دليل معطلي چند روزه در بنادر و انتظار براي بارگيري و ارسال به كشورهاي مقصد كيفيت خود را از دست داده و از بين مي روند.

 



وزير راه و شهرسازي خبر داد راه اندازي قطار سريع السير اصفهان ـ تهران ـ مشهد

وزير راه و شهرسازي گفت: قطار سريع السير اصفهان ـ تهران ـ مشهد تا سه سال آينده توسط بخش خصوصي راه اندازي و اجرايي مي شود.
به گزارش فارس از نايين، علي نيكزاد در بازديد از پروژه بهسازي و بازسازي جاده طريق الرضا نايين در بين مردم و مسئولان اظهار داشت: به منظور تسهيل تردد زوار عزيز حرم امام رضا (ع)، پروژه قطار سريع السير اصفهان ـ تهران ـ مشهد در دستور كار قرار دارد كه قطعه اول آن BOT شده به اين معني كه ساخت، بهره برداري و واگذاري آن در اختيار سرمايه گذار قرار گرفته است.
وي افزود: در اين مرحله افرادي كه واجد شرايط فني و مالي بودند در كار سهيم شدند و اكنون عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين كه قطعه نخست اين پروژه از اصفهان به تهران با طول 370 كيلومتر در دست اجراست، اضافه كرد: اين پروژه نيز در حال حاضر به اين گونه اجرا مي شود كه پس از پايان كار، بازگشت اصل و سود سرمايه سرمايه گذار از طريق فروش بليط حاصل مي شود و اكنون كار انجام شده و صلاحيت هاي آن تاييد و كار آغاز شده است.
وي افزود: قطعه دوم از سمت تهران به مشهد به طول حدود يك هزار كيلومتر نيز در مرحله مذاكرات قرار دارد و در نظر است كه اين قطعه نيز به صورت BOT به سرمايه گذار واگذار شود.
نيكزاد اضافه كرد: دو پيمانكار اكنون در حال اجراي پروژه هستند كه پس از عقد قرارداد سرمايه گذار به اين پيمانكاران ملحق شده و مسير و كارگاه در اختيار سرمايه گذار قرار گرفته و تاكنون روند اجراي پروژه پيشرفت خوبي داشته است.
وي ادامه داد: قرارداد اين پروژه بزرگ و ملي سه ساله است و با توجه به سرمايه گذاري ملي و بالاي طرح كه چيزي در حدود 8.4 ميليون يورو است اميدواريم در مدت چند ده سال بنا بر ارزيابي صورت گرفته اصل و سود سرمايه گذار بازگشته كه تا زمان بازگشت اصل و سود سرمايه گذار، مسير و فروش بليط در اختيار سرمايه گذار خواهد بود

 



عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس: روابط ناسالم، زمينه ساز تخلفات مالي است

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: دليل بروز تخلفات و اختلاس ها، ساختار بيمارگونه اقتصاد كشور و روابط ناسالم است.
به گزارش فارس، احمد جباري با بيان اين كه دليل اصلي بروز اختلاس سه هزار ميلياردي اخير، ساختار بيمارگونه اقتصاد كشور است، اظهار داشت: به جرات مي توان گفت خيانتي كه اختلاس گران به كشور، نظام و دولت و مردم كرده اند از هزاران دشمن خارجي نيز اثرات مخرب تري بر ذهن و انديشه مردم نهاده است.
وي افزود: ميزان اختلاس اخير در شبكه بانكي كشور كه متوجه سه بانك صادرات، ملي و سامان است اعتماد مردم را سلب كرده و خيانتي كه اختلاس گران به دولت، مردم و نظام كرده اند، نابخشودني است.
نماينده مردم بندر لنگه، بستك و پارسيان در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اين كه رقم اختلاس صورت گرفته مي توانست بودجه افزون بر 10سال توسعه و آباداني استاني نظير استان هرمزگان باشد، گفت: متاسفانه به جرات مي توان گفت خيانتي كه اختلاس گران به كشور، نظام و دولت و مردم كرده اند از هزاران دشمن خارجي نيز اثرات مخرب تري بر ذهن و انديشه مردم نهاده و موجب شده تا مردم احساس كنند كه اعتمادي به مسائل وجود ندارد.
وي بيان كرد: انتظاري كه در شرايط فعلي از وزارت اطلاعات و دستگاه قضايي مي رود اين است كه ابعاد اين خيانت بزرگ به كشور را در همه ابعاد روشن و عاملان به صورت درست و اصولي به مردم معرفي شوند و اجازه ندهند اين بي اعتمادي كه به علت رفتار و عمل برخي سودجو در ذهن مردم شكل گرفته، موجب زير سوال رفتن همه تلاش هايي شود كه در طول سال هاي بعد از انقلاب اسلامي در كشور صورت گرفته است و اين قبيل اختلاس ها به كلي درصدد بدنام كردن دولت در همه برنامه ها است و نشان مي دهد كه جرياني هدفمند در پي نابود ساختن سرمايه هاي بزرگ كشور و نظام است.
وي با طرح اين پرسش كه چگونه است كه يك جوان هرمزگاني براي دو ميليون تومان وام بايد چندين ضامن و سند و مدرك به بانك ها ارائه دهد اما يك فرد به همين راحتي مي تواند شبكه بانكي كشور را دور زده و به راحتي با تباني با عده اي از افراد سودجو كه وابستگي نيز به آن سوي آب ها دارند، اين چنين اموال و ثروت مردم را به يغما ببرند.

 



جانشين اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح: دست متجاوزان به ايران اسلامي را قطع خواهيم كرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
جانشين اطلاعات و عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: با هوشياري و اقتدار رزمندگان سلحشور، دست متجاوزان به خاك ايران اسلامي قطع مي شود.
سرتيپ مصطفي سلامي در بازديد از مواضع و استحكامات رزمندگان تيپ 44 سپاه قمر بني هاشم استان چهارمحال و بختياري مستقر در نوار مرزي شمال غرب كشور اظهار داشت: حفظ و حراست از تماميت ارضي ميهن اسلامي وظيفه ذاتي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي است و در اين راستا از نثار خون خويش دريغ نمي كنند.
وي ادامه داد: پاسداري از مرزهاي كيان اسلامي مجاهدت در راه خداست و هيچ اجر و مزد دنيوي براي اين تلاش و كوشش نمي توان بيان كرد.
سلامي با تحسين دلاورمردي هاي رزمندگان سپاه اسلام در بازپس گيري ارتفاعات جاسوسان از دست گروهك تروريستي پژاك، گفت: به پاس ايثارگري و جانفشاني غيور مردان نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين منطقه يادمان شهدا برپا مي شود.
گفتني است؛ در اين مراسم سرتيپ اصانلو فرمانده قرارگاه حضرت سيدالشهدا«ع» سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گزارشي از عمليات بازپس گيري ارتفاعات جاسوسان و درگيري با گروهك تروريستي پژاك ارائه كرد.

 



گشايش پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و دريانوردي در كيش

كيش-خبرنگاركيهان:
پنجمين نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و دريانوردي ديروز همزمان با سيزدهمين همايش صنايع دريايي با حضور تعداد قابل توجهي مقام هاي برجسته كشوري و لشكري افتتاح شد.
در اين نمايشگاه بين المللي كه با حضور وزراي دفاع و پشتيباني، صنايع و تجارت، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و ديگر مقام هاي لشكري و كشوري گشايش يافت، آخرين دستاوردهاي مهم صنايع دريايي و دريانوردي، تكنولوژي، برق و مخابرات، حمل ونقل و توليدات داخلي به دست تواناي متخصصان و اساتيد كشورمان به نمايش عموم گذاشته شد.
نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و دريانوردي از تاريخ هفدهم لغايت بيستم آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي كيش برپاست و همزمان با برگزاري نمايشگاه سيزدهم همايش صنايع دريايي نيز از تاريخ هفدهم لغايت هيجدهم آبان ماه در سالن همايش هاي بين المللي خليج فارس كيش با حضور كارشناسان، اساتيد داخلي و خارجي برپا خواهد بود.
گفتني است، مانور دريايي شناورهاي جديد ساخت داخلي در سواحل جزيره كيش و مراسم به آب انداختن ناوچه هاي جديد نيروي انتظامي و درياباني جزيره كيش نيز طي مراسمي با حضور وزراي صنايع و تجارت، دفاع و پشتيباني و مقامات لشكري و كشوري در اسكله بندرگاه جزيره كيش از برنامه هاي نخستين روز از برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع دريايي و دريانوردي بود.
اين نمايشگاه با همكاري و حمايت سازمان منطقه آزاد كيش و انجمن مهندسي دريايي ايران برگزار شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

كارگردان آلماني در جشنواره همدان:
تئاتر كودك در ايران از جايگاه بالايي برخوردار است
به گزارش ستاد خبري هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، توماس لانگ، در جلسه كارگاه كارگرداني جشنواره در سينما كانون گفت: تئاتر كودك در ايران از لحاظ كمي و كيفي در جايگاه بالايي قرار دارد زيرا تعداد زيادي از ايرانيان علاقمند به بازيگري و كارگرداني هستند و اين در آلمان بسيار كم ديده مي شود.وي ادامه داد: يكي از مشكلات اصلي تئاتر كودك در مدارس كشور آلمان، طولاني بودن آن است و به همين خاطر در اين كارگاه قصد تمرين كوتاه اجرا كردن نمايش را داريم.
وي تصريح كرد: برقراري ارتباط با مخاطب، ديالوگ، نمايش دادن، بيان هاي شخصي و فرم از ويژگي هاي مهم تئاتر كودك و نوجوان محسوب مي شود.اين كارگردان آلماني در خصوص تمرين بازيگري براي كودكان، گفت: تكرار كار بازيگري ديگر اشخاص توسط كودكان، ارائه بازي ناهنجاري را موجب مي شود. وي گفت: يكي از ايرادهاي تئاتر كودك و نوجوان ايران اين است كه آرامش لازم را براي كودكان ندارد و در آن از جذابيت ها و هيجان تلويزيوني بهره گرفته شده است. در پايان اين جلسه افراد حاضر به صورت گروههاي دو نفره تكنيك كار در تئاتر كودك را فرا گرفتند كه اين افراد فاصله با يكديگر، حالت ترس، آرامش و امنيت و اعتماد براي تئاتر كودك را تمرين كردند. هجدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان تا 20 آبان ادامه دارد.
ضرغامي: همگرايي رسانه هاي عمومي
بر مبناي ارزش هاي فطري است
عزت الله ضرغامي در اجلاس سراسري ABU (اتحاديه راديو و تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه) با تشريح ديدگاه امام خميني(ره)، همگرايي رسانه هاي عمومي بر مبناي ارزش هاي فطري را ضروري دانست. به گزارش مهر، رئيس سازمان صداوسيما در چهل و هشتمين نشست عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه كه در دهلي نو برگزار شد سخنراني كرد.
رئيس رسانه ملي، خطاب به مديران و مسئولان راديو و تلويزيون هاي حاضر در جلسه گفت: از نگاه ما شبكه هاي راديو و تلويزيوني كه در عرصه جهاني به فعاليت مي پردازند بايد با تكيه بر اصول و ارزش هاي مورد قبول جامعه جهاني يعني اخلاق، عدالت، صلح و همزيستي مسالمت آميز حقوق و ارزش هاي انساني و الهي، با تكيه بر الگوي رسانه پاك كه با فطرت انساني منطبق است به توليد برنامه بپردازند.ضرغامي با اشاره به ضرورت همگرايي بشري در سطح جهاني افزود: از نظر ما پخش برنامه هاي خلاف هنجار و فطرت بشري محتوي ضداخلاقي، محتواهاي مولد شكاف و برتري طلبي هاي قومي، نژادي و مذهبي و تكيه بر نقاط ايزوله، دست شستن از خط تعادلي است كه ضامن كمترين پراكنش در ميان مخاطبان جامعه جهاني است.
وي ادامه داد: توهين و تعرض به اديان و انبياي الهي، تكيه بر جاذبه هاي كاذب ضداخلاقي و تبليغ و ترويج مستقيم و غيرمستقيم افكار جنگ طلبانه و ضد صلح جهاني، عدول از طي مسير بر مدار اين خط تعادل است.
رئيس رسانه ملي با تشريح ديدگاه امام خميني(ره) در مورد اينكه راديو و تلويزيون دانشگاه عمومي است، گفت: جنبه هاي آموزشي و تربيتي بايد در ساختار تمامي توليدات راديو و تلويزيوني به ويژه ساختارهاي نمايشي و سرگرم كننده به نحو مطلوبي جانمايي شود.
همايش باران غدير؛ امتداد و انتشار ادبي حادثه بزرگ غدير
نشست خبري دومين همايش بين المللي باران غدير با حضور محمدرضا زائري دبير همايش، حبيب ايل بيگي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل حوزه هنري و ناصر ضرابي، دبير دفتر ادبيات پايداري حوزه هنري سه شنبه 17آبان در سالن شماره 2 تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
ايل بيگي گفت: همايش باران غدير در 22 و 23آبان ماه در تهران و روز 24آبان ماه كه روز عيد سعيد غدير است در شيراز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا زائري، دبير همايش باران غدير عنوان كرد: همايش باران غدير با هدف امتداد و انتشار ادبي حادثه بزرگ غدير برگزار مي شود و اين فرصت جديد براي ادبيات ما و شاعران اين كشورها خواهد بود.
دبير همايش باران غدير با اشاره به كتاب الغدير علامه اميني و تاثير شگرف آن بر متفكران و هنرمندان جهان در زمينه حادثه غدير و ولايت حضرت علي(ع)، خاطرنشان كرد: كتاب الغدير كه دانشنامه اي فاخر است به ثبت، انتشار و امتداد ادبي غدير پرداخته و ما نيز شايد بتوانيم با برگزاري همايش باران غدير در امتداد اين اتفاق سهمي داشته باشيم.
محمدرضا زائري هدف ديگر اين همايش را انتشار آثار شاعران غيرمسلمان درباره ائمه ما دانست و گفت: در اين همايش از زحمات هنرمنداني كه در زمينه ولايت علي(ع) و ائمه اطهار كار كرده اند، قدرداني و تشكر مي شود.
ناصر ضرابي دبير دفتر ادبيات پايداري حوزه هنري در خصوص مهمانان گفت: آماري كه تا اين لحظه مي توانم اعلام كنم اين است كه از هفت كشور خارجي مهماناني به اين همايش دعوت شده اند كه از تونس دو نفر، پاكستان دو نفر، تركيه دو نفر، مصر يك نفر، لبنان سه نفر، هند سه نفر و كشور افغانستان با چهار نفر مهمان در اين برنامه شركت دارند كه يكي از مهمانان افغان رئيس اداره فرهنگ و هنر اداره بلخ است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14