(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22  آبان 1390- شماره 20072

حديث دشت عشق
قهرمان وزنه برداري طلاي خود را به رهبر معظم انقلاب و مردم ايران تقديم كرد
رستمي: در المپيك لندن ركورد مي زنم
اخبار كوتاه از فوتبال
سايت فيفا اعلام كرد ايران مزد برتري اش مقابل بحرين را گرفت
گاز فجر جم صدرنشين ليگ تكواندو شد
شكست ملي پوشان در كرج
ولاسكو: بايد از همه تيم هاي آسيايي نتيجه بهتري بگيريم
آخرين اخبار از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - پاريس
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «يدالله عسگري» وصلت با آسمان!
شهيد «يدالله عسگري» در دهم فروردين ماه 1334 درخانواده اي مذهبي درشهر كرمانشاه ديده به جهان گشود، با شروع سن تحصيل وارد مدرسه شد وي دانش آموزي خلاق، باهوش و آرام بود.تحصيلات راهنمايي خود را در مدرسه راهنمايي منوچهري كرمانشاه ادامه داد و همزمان با اين دوره علاوه بر مطالعه كتب ديني و مذهبي همراه پدرش نيز درمغازه كار مي كرد. وي فردي مذهبي، آرام و معاشرتي بود. در كنار درس و كار به ورزش كشتي نيز مي پرداخت كه دراين عرصه نيز به موفقيت ها و كسب مدال هاي متعدد نائل گرديد.
پس از اخذ ديـپلم از دبيرستان كاوه كرمانشاه راهي دانشكده افسري تهران شد. در دوران دانشكده افسري به عنوان چهره اي محبوب، توانا، با صداقت و خوش برخورد شناخته شده بود به طوريكه وي را به عنوان پرچمدار انتخاب كردند. در دوران ستم شاهي با توجه به نظم و انضباط شغلي و حرفه اي به عنوان گارد شاهنشاهي دربار انتخاب كه با توجه به درايت وآگاهي وي از جور زمانه و فساد تباهي آن دوران با شجاعت كامل اين درخواست را رد كرد.
شهيد عسگري بعد از فارغ التحصيلي و طي دوره هاي سخت و طاقت فرساي نظامي از جمله زندگي در شرايط سخت و چتربازي به درجه ستواندومي در رسته فرماندهي زرهي مفتخر گرديد.بعد از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي براي سركوب منافقين كوردل و عناصر ضد انقلاب به منطقه پاوه اعزام شد. با شروع جنگ تحميلي با صدام و بسيج عمومي ملت ايران راهي جبهه هاي حق عليه باطل گرديد. در ابتداي جنگ براي مدتي خانواده از وي بي خبر بودند زيرا احساس مسئوليت و حب وطن او را از تعلقات دنيوي دور كرده بود در اين زمان وي در جبهه هاي سومار و نفت شهر بود.
غروب روز هفدهم مرداد ماه سال 1361درمنطقه عملياتي ميمك سروان يداله عسگري درحالي به شهادت رسيد كه برگه مرخصي طولاني مدت جهت برپايي مراسم ازدواج و داماديش را در دست داشت.
شهيد عسگري به معاونش شهيد «محسن خوشنويسان» جهت توجيه موقعيت و منطقه عملياتي ميمك دستوراتي صادر كرده بود وليكن باز هم خيالش راحت نمي شد كه سربازانش را تنها بگذارد و احتمال داده بود اگر در آينده عملياتي انجام بگيرد محورجلو خط مقدم با ميدان وسيعي از مين پوشش داده شده بود و دراولين اقدام عمليات، تعدادي از تانكهاي گروهانش نابود و منهدم خواهند شد اين بود كه خودش شخصاً آماده و مهيا جهت نبرد خيبر گرديد و با معاونش شهيد ستواندوم محسن خوشنويسان پياده به راه افتادند تا ميادين مين را در دل آن شب سياه و ظلماني شناسايي كنند تا اگر فردا خودش به مرخصي رفت خيالش از هر نظر راحت باشد. قبل از غروب آفتاب چون همرزمان او مي دانستند كه قصد ازدواج دارد براي وي مراسم جشن و شادي گرفته بودند، بعد از بجا آوردن فرايض ديني و صرف شام بهمراه شهيد خوشنويسان راهي شناسايي ميدان مين شد. و بدين ترتيب هر دو در ميدان مين به شرف شهادت نائل شدند.گروهي از همرزمان آنها چون احتمال مي دادند كه روز بعد دژخيمان بعثي اطراف پيكر آنها را مين تله اي كار گذارند در همان شب با كسب اجازه از فرماندهان وارد ميدان مين شده و همان شب پيكر پاك اين دو عزيز را به عقب آوردند.

 



قهرمان وزنه برداري طلاي خود را به رهبر معظم انقلاب و مردم ايران تقديم كرد
رستمي: در المپيك لندن ركورد مي زنم

كيانوش رستمي قهرماني خود در وزنه برداري جهان را تقديم رهبر معظم انقلاب و مردم ايران كرد و گفت: خيلي خوشحالم از اينكه توانستم دل مردم را شاد كنم.
اين قهرمان شايسته كرمانشاهي كه با قدرت و با كسب دو مدال طلا و يك برنز روي سكوي قهرماني دسته 85 كيلوگرم رقابت هاي جهاني 2011 پاريس ايستاد، دليل موفقيت خود را وزنه هاي مناسبي دانست كه كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري براي او انتخاب كرد. رستمي گفت: باقري با انتخاب وزنه هاي مناسب شرايطي را ايجاد كرد تا حريفانم نتوانند در راه قهرماني سد راهم شوند و از اين نظر وظيفه خود مي دانم كه از تلاش هاي سرمربي تيم ملي تقدير و تشكر كنم. بسيار خوشحالم از اينكه توانستم عضوي مؤثر براي تيم ملي كشورم باشم و در راه حضوري قوي و كامل در المپيك 2012 لندن، صاحب امتياز لازم شوم.
قهرمان دسته 85 كيلوگرم وزنه برداري جهان با تقدير از رئيس فدراسيون و كوروش باقري سرمربي تيم ملي گفت: در كنار حمايت هاي بي شائبه فدراسيون از برنامه هاي تيم ملي، كوروش باقري نيز به خوبي از عهده وظايف خود برآمد تا نشان دهد كه يكي از بهترين مربيان دنياست. باقري با انتخاب وزنه هاي مناسب شرايطي را ايجاد كرد كه حريفانم نتوانند در راه قهرماني سد راهم شوند و از اين نظر وظيفه خود مي دانم كه از تلاش هاي سرمربي تيم ملي تقدير و تشكر كنم.
رستمي با اشاره به اينكه خيلي دوست داشت كه در اين رقابت ها ركورد تازه اي براي وزنه برداري دنيا در وزن 85 كيلوگرم در حركت دو ضرب و مجموع برپا كند، افزود: خيلي حيف شد كه در آخرين لحظه وزنه 219 كيلويي از دستانم رها شد. به هر حال شايد قسمت بر اين است كه در المپيك 2012 لندن ركورد وزنه برداري جهان را بشكنم. همين جا قول مي دهم كه با قدرت و آمادگي بيشتري براي حضور در المپيك آماده شوم و كشورم را در اين بازيها صاحب مدالي خوشرنگ سازم.
وابسته به تك ستاره ها نيستيم
رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري با ابراز خوشحالي از قهرماني كيانوش رستمي گفت: جمعه شب شبي بزرگ و به ياد ماندني براي وزنه برداري ايران بود.با اين قهرماني به خوبي مشخص شد كه وزنه برداري ايران يك تيم خوب ومنسجم است. تيمي كه به تك ستاره ها متكي نيست و هر يك از قهرمانانش مي توانند با به دست گرفتن پرچم افتخار، نام ايران و ايرانيان را در دنيا سربلند كنند .
رئيس فدراسيون وزنه برداري تاكيد كرد: نگاه ما ناظر به بازيهاي المپيك 2016 است ومي خواهيم با تربيت نسلي جوان ومستعد، آينده وزنه برداري ايران را بيمه كنيم. من از دو سال گذشته كه مسئوليت فدراسيون را عهده دار شده ام ، نگاهم به جوانان و پرورش آنان بوده است وخوشبختانه امروز مشخص شده راهي كه فدراسيون در پيش گرفته درست بوده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت باقري به پيروزي
تمرين تيم فوتبال پيروزي صبح ديروز در ورزشگاه درفشي فر برگزار شد كه نكته جالب اين تمرين حضور كريم باقري پس از مدت ها در جمع بازيكنان بود. پس از گذشت 12 هفته از ليگ برتر فوتبال و كسب نتايج نه چندان خوب پيروزي مديران اين تيم تصميم گرفتند كه براي تقويت كادر فني سرخپوشان از حضور احمدرضا عابدزاده و كريم باقري استفاده كنند. در اين ميان عابدزاده از حضور در پيروزي انصراف داد، اما كريم باقري درباره آمدن يا نيامدنش به پيروزي صحبت خاصي نكرده بود، ولي ديروز در تمرين حضور پيدا كرد و در كنار بازيكنان و كادر فني سرخپوشان قرار گرفت.
ديدار دوستانه ايران و روسيه
ملي پوشان فوتسال ايران در دو ديدار دوستانه به مصاف تيم ملي روسيه، تيم چهارم جهان مي روند. تيم ملي فوتسال ايران پس از كسب مقام چهارم در گرند پري برزيل، دوباره ديدارهاي دوستانه را از سر گرفته و قرار است روزهاي يكشنبه و سه شنبه با تيم ملي روسيه و دوشنبه با اميدهاي اين كشور مصاف كند.
مورينيو: بنزما در زمين يك قاتل است!
سرمربي پرتغالي رئال مادريد از عملكرد كريم بنزما مهاجم فرانسوي تيمش ابراز رضايت كرد . مورينيو در گفت و گو با سايت ورزشي آس اسپانيا به ستايش از بنزما پرداخت و گفت: بنزما الان به يك بازيكن طراز اول رئال مادريد تبديل شده و روند رو به رشدي را پشت سر گذاشته است. او از لحاظ آمادگي جسماني و تفكر فوتبالي پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است. همه ما مي دانيم كه او علاقه زيادي به بازي هجومي و حركت رو به جلو دارد، اما او از لحاظ بازي دفاعي هم تقويت شده است و روحيه جنگندگي اش افزايش يافته است. وي افزود: با وجود اين كه بنزما در نوك حمله به كار گرفته مي شود، اما در ايجاد موقعيتهاي گل براي ديگر بازيكنان موفق كار كرده؛ او مهاجمي قاتل و جنگجو است.
پيروزي برزيل و مكزيك
تيم هاي مختلف قاره هاي جهان در روز فيفا، ديدارهاي دوستانه را برگزار كردند تا در شبي كه برخي تيم ها در بازي هاي رسمي مانند مقدماتي جام جهاني يا پلي آف يورو 2012 بازي داشتند، آمادگي خود را از دست ندهند. در مهم ترين ديدارهاي دوستانه ايتاليا با نتيجه 2 بر صفر لهستان، يكي از دو ميزبان يورو 2012 را شكست داد و فرانسه با يك گل از سد آمريكا گذشت. آلمان مقابل اوكراين، ديگر ميزبان يورو 2012 با تساوي 3 بر 3 متوقف شد. برزيل هم با 2 گل گابن را شكست داد. مكزيك با همين نتيجه صربستان را از پيش رو برداشت. روسيه و يونان هم به تساوي يك بر يك رضايت دادند.
كاپلو عروسي پسرش را به دليل بازي انگلستان - اسپانيا از دست داد
پي يرفيليپو كاپلو در حالي مراسم ازدواج خود را جمعه شب در ميلان برگزار كرد كه فابيو كاپلو، پدرش در اين مراسم حضور نداشت. تيم هاي ملي فوتبال انگلستان و اسپانيا شب گذشته در ديداري دوستانه در ويمبلي لندن به مصاف هم رفتند و به همين دليل فابيو كاپلو نتوانست براي حضور در مراسم عروسي فرزندش به ايتاليا سفر كند.كاپلو در اين خصوص اظهار داشت: اين شغل من است. مي بايست اينجا حضور مي داشتم. من از طريق ذهنم به خانواده ام نزديكم. البته به اين خاطر كه آنجا حضور نداشتم ناراحتم. حضور نداشتن من در مراسم عروسي پسرم مانند يك جوك است اما جوكي كه خنده دار نيست و ناراحت كننده است.
اعلام فهرست تيم پيشكسوتان ايران
31 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتبال پيشكسوتان كشورمان دعوت شدند تا اين تيم را در ديدار دوستانه تيم ملي پيشكسوتان لهستان همراهي كنند. اسامي بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتبال پيشكسوتان كشورمان به اين شرح است: علي پروين، علي دايي، احمدرضا عابدزاده، نيما نكيسا، محمد پنجعلي، امير قلعه نويي، كريم باقري، يحيي گل محمدي، سيروس دين محمدي، خداداد عزيزي، مهدي هاشمي نسب، حميد درخشان، عليرضا اكبرپور، بهروز رهبري فرد، پژمان جمشيدي، عبدالعلي چنگيز، عليرضا منصوريان، محمدحسن انصاريفرد، ادموند بزيك، فرشاد پيوس، مجيد نامجومطلق، نادر محمدخاني، جواد زرينچه، مجتبي محرمي، مهدي پاشازاده، حميدرضا استيلي، ستار همداني، حسن روشن، محمد مايلي كهن، مرتضي فنوني زاده و رضا رجبي. اين بازيكنان مي بايست راس ساعت 18 امروز خود را به كادر فني تيم ملي پيشكسوتان فوتبال ايران در زمين ورزشي غدير واقع در اتوبان كردستان، ياسمين شرقي معرفي كنند.

 



سايت فيفا اعلام كرد ايران مزد برتري اش مقابل بحرين را گرفت

سايت فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا تيم ايران را سزاوار كسب نتيجه تساوي مقابل بحرين دانست.
تيم فوتبال ايران روز جمعه در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 در حالي كه تا دقيقه 90 با گل دقيقه 45 محمود العجمي از ميزبان خود بحرين در ورزشگاه ملي منامه عقب بود، به وسيله مجتبي جباري بازي را به تساوي كشاند. سايت فيفا در خصوص اين بازي نوشت: جباري با گلي كه وارد دروازه بحرين كرد تجربه اندوه آوري را براي تيم ميزبان رقم زد. ايراني ها در نيمه دوم بارها و بارها تا آستانه گلزني پيش رفتند و بايد گفت آنها به دليل پشتكار و شكيبايي سزاوار كسب اين يك امتياز بودند.

 



گاز فجر جم صدرنشين ليگ تكواندو شد
شكست ملي پوشان در كرج

هفته هاي چهارم و پنجم رقابت هاي تكواندوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور با صدرنشيني گاز فجر و شكست 2 عضو تيم ملي پيگيري شد.
ديدارهاي اين هفته به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي در سالن شهيد كيانپور كرج در حالي برگزار شد كه حسن ذوالقدر، دبير فدراسيون تكواندو، فريبرز عسگري سرمربي و علي محمد بسحاق، مربي تيم ملي تكواندوي كشورمان ناظر شكست برخي از ملي پوشان در اين رقابت ها بودند. مهمترين بازي اين هفته بين 2 تيم دانشگاه آزاد و گاز فجر جم برگزار شد كه در نهايت جدال آنها به نتيجه تساوي 4 بر 4 انجاميد. براي دانشگاه آزاد ميثم باقري، رضا صفري، عليرضا نصرآزاداني و يوسف كرمي و براي شهرداري رضا نادريان، بهنام اسبقي، محمدرضا بيات و مسعود حجي زواره صاحب پيروزي شدند. در اين ديدار برتري اسبقي مقابل محمد باقري معتمد، شكست روح الله طالبي در پيكار با مسعود حجي زواره و همچنين پيروزي محمدرضا بيات مقابل حسن تاجيك باعث شد تا دانشگاه آزاد با از دست دادن 2 امتياز حساس 13 امتيازي شده و با از دست دادن صدر جدول به رده دوم سقوط كرد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته هاي پنجم و ششم دور رفت مسابقات تكواندوي ليگ برتر باشگاه هاي كشور (جام خليج فارس) به شرح است:
هفته پنجم:
¤ صنعت مس كرمان 2 - گاز فجر جم 6
¤ راه و ترابري زنجان 2 - قوامين ناجا 6
¤ مجتمع فرهنگي ورزشي جوانه 5 - مناطق نفت خيز جنوب 3
¤ شهرداري بندرعباس 4 - دانشگاه آزاد اسلامي 4
هفته ششم:
¤ صنعت مس كرمان 3 - شهرداري بندرعباس 5
¤ راه و ترابري زنجان 7 - دانشگاه آزاد اسلامي يك
¤ مجتمع فرهنگي ورزشي جوانه 2 - گاز فجر جم 6
¤ قوامين ناجا 6 - باشگاه ملي حفاري ايران 2
جدول رده بندي:
1- گاز فجر جم 15 امتياز
2- دانشگاه آزاد اسلامي 13 امتياز
3- شهرداري بندرعباس 11 امتياز و ...

 



ولاسكو: بايد از همه تيم هاي آسيايي نتيجه بهتري بگيريم

سرمربي تيم ملي واليبال ايران اعتقاد دارد كه شاگردانش در مسابقات جهاني نسبت به بازي هاي قهرماني آسيا بازي هايي به مراتب بهتر انجام خواهند داد.
خوليو ولاسكوافزود: ما وقت زيادي براي مسابقات جهاني نداريم. در رقابت هاي پيش رو بازي اول براي ما خيلي مهم است، چون بايد مقابل ژاپن به ميدان برويم و اين يك موقعيت خوب است يك بار ديگر توانايي خود را به ژاپن و چين ثابت كنيم. در رقابت هاي قهرماني آسيا يك بار اين تيم ها را شكست داده ايم و از نظر رواني براي ما خيلي خوب است كه بار ديگر اين حريفان آسيايي را شكست دهيم و در گام بعد مي خواهيم تيم مصر را كه در حد همين تيم هاي آسيايي است، مغلوب كنيم. ما تلاش مي كنيم تا نسبت به بازي هاي قهرماني آسيا خيلي بهتر شويم.
وي افزود:ما مطمئنا سوپرايزهايي را در جام جهاني خواهيم داشت و براي اين كه بتوانيم بهترين نتيجه را بگيريم بايد روي ذهنيت بازيكنان كار كنيم.

 



آخرين اخبار از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - پاريس

¤ اصغر ابراهيمي كه عنوان با سابقه ترين وزنه بردار تيم ملي كشورمان را يدك مي كشد در رقابتهاي گروه B دسته 94 كيلوگرم عملكردي پائين تر از حد انتظار داشت و به عنوان پنجمي اين دسته بسنده كرد.
¤ از آنجايي كه 6 سهميه كامل المپيك 2012 لندن به 6 تيمي اختصاص پيدا مي كند كه مجموع امتيازات آنها در آنتاليا 2010 و پاريس 2011 بيشتر از ديگر تيم ها باشد، بايد گفت تيم ايران در يك قدمي كسب 6 سهميه كامل المپيك قررار دارد. شاگردان كوروش باقري سال گذشته 97 امتياز كسب كردند و اكنون با مجموع 142 امتياز در رده يازدهم رنكينگ سهميه المپيك وزنه برداري قرار دارند. اين درحالي است كه سعيدمحمدپور، محمدرضا براري، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي هنوز روي تخته نرفته اند و اين اميدواري وجود دارد كه با عملكرد خوب آنها ايران در پايان مسابقات جهاني پاريس در ميان 6 تيم برتر دنيا قرار بگيرد.
¤ بهداد سليمي در هفتاد ونهمين دوره رقابت هاي جهاني وزنه برداري در پاريس در كانون توجه حريفان وكارشناسان قرار دارد .
¤ سليمي در پاسخ به اين سوال كه در اين رقابت ها ركورد حركت يكضرب جهان را جابجا خواهد كرد يا خير، گفت: همه چيز بستگي به نظر كوروش باقري دارد و اگر وي صلاح بداند بعد از قطعي شدن مدال طلايم در حركت يكضرب، براي زدن ركورد جهان به روي صحنه مي روم.قهرمان جهان در سال 2010 در ادامه ابراز اميدواري كرد كه مانند گوانگجو چين سجاد انوشيرواني را هم روي سكو در كنار خود ببيند. او در اين رابطه گفت: سجاد هم آماده و با انگيزه است و موفق شد با عزمي راسخ ضمن پشت سر گذاشتن دوره پس از عمل، خود را با پشت سر گذاشتن تمريناتي سخت به رقابت ها برساند كه اين تلاش او ستودني است.
¤ داراب رياحي دبير فدراسيون وزنه برداري ابراز اميدواري كرد كه تيم ملي وزنه برداري ايران براي نخستين بار در بين 3 تيم برتر رقابت ها قرار گيرد.
¤ وزنه برداري آلمان كه به دنبال آسيب ديدگي اشنايدر ( قهرمان المپيك پكن) وزنه بردار ديگري را در ميدان ندارند كه به وي براي مدال آوري دل بسته و اعتماد كنند، از طريق يكي از مربيان خود به كيانوش رستمي پيشنهاد دادند كه باپذيرش تبعيت اين كشور، در المپيك لندن براي اين كشور وزنه بزند.اين پيشنهاد اغواكننده مالي در شرايطي مطرح شد كه كيانوش رستمي خود را براي حضور در رقابت هاي دسته 85 كيلوگرم جهاني آماده مي كرد؛ اما او بدون اينكه لحظه اي درنگ كند به اين درخواست پاسخ منفي داد. رستمي در اين زمينه به خبرنگار اعزامي فدراسيون گفت: هيچ زمان حضور در ايران و وزنه زدن براي تيم ملي كشورم را با هيچ چيز ديگري عوض نمي كنم. من به عشق مردم كشورم در عرصه رقابت هاي جهاني شركت مي كنم وحاضر نيستم آن را با هيچ قيمتي عوض كنم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ ناصر ميرفخرايي كه پيش از اين تجربه مديريت در سازمان هاي ورزشي را داشته و خود از واليباليست هاي پيشكسوت تيم ملي هم به شمار مي رود، در انتخابات فدراسيون واليبال ثبت نام كرد . در دور جديد انتخابات رياست فدراسيون تاكنون هيچ يك از كانديداها از جمله محمدرضا داورزني براي تصدي پست رياست ثبت نام نكرده اند .
¤ شركت 6 تيم باشگاهي فولاد ماهان سپاهان ،خانه شناي اصفهان، هيئت شناي گيلان، نفت و گاز اميديه، نفت و گاز گچساران و هيئت شناي خراسان رضوي در فصل جديد ليگ برتر واترپلو با پرداخت حق عضويت قطعي شد. بر اساس اعلام قبلي فدراسيون شنا، 27 آبان فصل جديد ليگ برتر واترپلو آغاز مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14