(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22  آبان 1390- شماره 20072

دماي هوا در تمام استان ها كاهش مي يابد
محمدرضا رحيمي در همايش سراسري مديران كل سازمان تعزيرات حكومتي:
گران فروش ها بايد با چوب تعزيرات روبرو شوند
30درصد راه هاي روستايي نمين همچنان مسدود است
مرگ روزانه 60 ايراني در اثر حوادث رانندگي
پلمب 50 قهوه خانه و سفره خانه سنتي
رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي كشور: رعايت نكردن ساعت فعاليت اماكن تجاري پيگرد دارد
آتش سوزي كارگاه مواد شيميايي در شهرك خاوران
مصدوم با آمبولانس گريخت
2 فروند لنج حامل گازوئيل قاچاق در قشم توقيف شد
تماس هاي ميليوني كلاهبردار از داخل زندان
توضيح شهرداري منطقه 21 درباره يك خبر
كلاهبرداري 10 ميليون توماني يك زن با عنوان مامور دولتي
خاكسپاري 21 ايراني در مكه و مدينه
جنايت ديگري از طالبان
تجهيز هواپيماهاي مسافربري اسرائيل به سپر موشكي
آخرين تلفات زلزله تركيه



دماي هوا در تمام استان ها كاهش مي يابد

مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي از كاهش دماي استانهاي كشور طي دو روز آينده خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفتگو با مهر اظهار داشت: براساس نقشه هاي پيشيابي سامانه بارشي روي درياي سياه به دو بخش شمالي و جنوبي تبديل شده و بخش شمالي اين سامانه به تدريج تا سه شنبه در نوار شمالي كشور و بخش جنوبي آن تا پنجشنبه در نيمه جنوبي فعال است.
وي ادامه داد: فعاليت بخش شمالي سامانه امروز و فردا در سواحل جنوبي درياي خزر و پيشينه فعاليت بخش جنوبي آن طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در زاگرس مركزي و جنوب غرب است. بر اين اساس در مناطق ياد شده بارش باران و برف، گاهي وزش باد و به تدريج كاهش دما پيش بيني مي شود.
مديركل پيش بيني سازمان هواشناسي براي تهران آسماني نيمه ابري گاهي ابري همراه با بارش پراكنده پيش بيني كرد و افزود: بيشينه و كمينه دماي هواي امشب به 15و 5 درجه سانتيگراد مي رسد.
اميدوار شهري افزود: بنا به آخرين پيش بيني ها، چهارشنبه و پنجشنبه جنوب غرب كشور شاهد بارش باران و برف خواهد بود.

 



محمدرضا رحيمي در همايش سراسري مديران كل سازمان تعزيرات حكومتي:
گران فروش ها بايد با چوب تعزيرات روبرو شوند

معاون اول رئيس جمهور با بيان اين كه «احساس مسئوليت رئيس جمهور باعث شد قانون هدفمند كردن يارانه ها اجرا شود» گفت: همه ما نيز بايد احساس مسئوليت كرده و اين كار بزرگ را حفظ و حمايت كنيم.
محمدرضا رحيمي در همايش سراسري مديران كل سازمان تعزيرات حكومتي طي سخناني افزود: تعزير به معناي ادب كردن و چوب زدن است. تعزيرات حكومتي هم چوب حكومت است كه بر سر متخلف فرود مي آيد و بر اندام او مي خورد تا او را ادب كند.
وي با بيان اين كه «شيطان لحظه اي ما را رها نمي كند» افزود: اتفاقي كه رخ مي دهد و خواب را از آدم مي گيرد غارت ها و چپاول هاست كه ما نبايد بگذاريم چه در بخش دولتي و چه در بخش غيردولتي اين اتفاق بيفتد و بحمدالله همه شما اين مسئوليت را به معناي واقعي پذيرفته ايد، اما به بقيه كساني كه به مسئوليت خودشان فكر نكرده اند مي گويم كه از بهر خدا به مسئوليت خودشان فكر كنند تا آسايش را از غارتگران بگيرند.
وي با اشاره به اهميت قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: قانوني كه به معناي واقعي خودش بايد سالها قبل اجرا مي شد را آقاي احمدي نژاد در دولت نهم اجرا كرد و اين يعني احساس مسئوليت كه اگر اين قانون انجام نمي شد در پنج، شش سال آينده صادرات نفت نداشتيم و جمهوري اسلامي ايران در معرض تهديد جدي قرار مي گرفت، پس يك آدم متعهد و مسئول بايد مي آمد و اين كار را انجام مي داد، اما اين اتفاق با هزاران مشكل روبه رو بود. افراد گوناگوني از هر جا سرزنش كردند و بر سر اين قانون زدند چون مطمئن بودند اگر اجرا شود كشور، راه پيشرفت و اعتلاي خودش را پيدا كرده است.
وي در عين حال تصريح كرد بايد بگويم كه توفيقات اين قانون در راه است، منتهي وظيفه ما در تعزيرات حكومتي ادب كردن است پس چوب ها را برداريد و وقتي مي زنيد براي خدا بزنيد كه شفابخش است.
رحيمي افزود: در بحث حمل و نقل، محاسبه كرديم و ديديم كه هزينه هاي آن 15درصد نسبت به گذشته گرانتر شده است، پس 15درصد بيشتر نمي توانند نسبت به قيمت ها اضافه كنند و اصلا هرچقدر تورم اضافه مي شود بايد اجازه بدهيد قيمت ها بالا رود، ما همانقدر كه اجناس گران شده به مردم يارانه داديم. اگر يك بي انصاف مي خواست چند برابر آن را بگيرد بايد با چوب تعزيرات روبه رو شود، لذا بايد عزم تان را براي تاديب افراد طماع و پول مردم خور جزم كنيد.
وي با اشاره به درخواست هاي رئيس سازمان تعزيرات از معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: البته كار هم سخت است و با همه سختي هايش بايد جلو برود. ما ساختمان هاي زيادي داريم كه اضافه هستند، ولي يك سري مسئولان حاضر نيستند ساختمان ها را بدهند كه آنها هم چوب مي خواهند، ولي در نهايت از شما مي خواهيم از اين قانون نجات بخش حمايت كنيد، ما هم وظيفه داريم نقص ها را برطرف كنيم و ساختمان و امكانات در اختيار شما بگذاريم.
معاون اول رئيس جمهور افزود: شما نبايد بگذاريد عده اي بيايند و پول مردم را بخورند، به طور مثال تا بحث كمبود آهن پيش مي آيد بعضي افراد سودجو كه اطلاعاتي هم دارند آهن را مي خرند و در انبارها نگه مي دارند. شما بايد اينها را پيدا كنيد و با چوب تعزيرات بزنيد، پس بايد دائم حضور داشته باشيد و جار بكشيد كه هستيد و اصلا ضرورت برجسته كردن حضور تعزيرات حكومتي در رسانه ملي از عوامل موثر پيشگيري است و ما بايد روي اين مساله كار كنيم كه چطور بايد راه را براي حضور شما فراهم كنيم و البته اين امر در شهرهاي بزرگ اهميت بيشتري دارد.
بختياري: از ويژگي سازمان تعزيرات رسيدگي فوري
به جرايم است
وزير دادگستري يكي از مهمترين ويژگي هاي سازمان تعزيرات حكومتي را رسيدگي سريع به پرونده ها و اجراي سريع احكام دانست.
سيدمرتضي بختياري در همايش سراسري مديران كل تعزيرات حكومتي با بيان اينكه يكي از كارهاي بزرگي كه در سازمان تعزيرات حكومتي رخ داده داشتن برنامه عملياتي سالانه بوده است گفت: قطعا با برنامه بودن و با برنامه حركت كردن ولو اينكه برنامه ها گاهي اوقات داراي اشكالاتي باشند، بهتر از بي برنامه عمل كردن است و خوشبختانه سازمان تعزيرات حكومتي توانسته با برنامه حركت كند.
مژدهي پور: سازمان مشكلات بودجه اي دارد
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي با اشاره به مشكلات بودجه اي اين سازمان درخواست كرد دولت با برطرف ساختن اين مشكلات زمينه عملكرد بهتر سازمان تعزيرات را فراهم كند.
علي مژدهي پور صبح ديروز در اين همايش به عنوان يكي ديگر از سخنرانان با بيان اينكه سازمان تعزيرات حكومتي در زمينه تخلفات صنفي، تخلفات در بخش مسكن، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق و تخلفات در بخش هاي دولتي صلاحيت رسيدگي دارد گفت: در جريان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها سازمان تعزيرات حكومتي به عنوان آخرين حلقه از اين زنجيره عظيم براي مبارزه با تخلفات صنفي و حمايت از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها با تمام توان وارد ميدان شد و به خوبي عمل كرد.

 



30درصد راه هاي روستايي نمين همچنان مسدود است

فرماندار نمين گفت: عليرغم تلاش هاي انجام شده هنوز 30درصد راههاي روستايي اين شهرستان مسدود و روستاييان در محاصره برف هستند.
به گزارش ايرنا، «سيدتقي دريتيم» روز جمعه در نشست اضطراري با اعضاي مديريت بحران اين شهرستان افزود: تمامي راههاي مرزي نمين نيز مسدود بوده و نيروهاي امدادي و خدماتي براي جلوگيري از قطعي گاز، آب و برق مورد نياز مردم بايد در آماده باش باشند.
وي از تداوم كولاك شديد در گردنه حيران درمحور نمين، آستارا و راه هاي روستايي بخش ويلكيج خبر داد و بيان كرد: ماشين هاي سنگين موجود در شهرستان نمين براي بازگشايي راه ها كافي نبوده و نياز به اعزام تجهيزات از اردبيل به اين شهرستان است.
عظيم اشتري معاون راه و ترابري شهرستان نمين نيز با بيان اينكه كولاك چند روز اخير در بخش آبي بيگلو و گردنه حيران در 10 سال گذشته بي سابقه بوده است، افزود عوامل راه و ترابري نمين در چند روز گذشته چندين بار نسبت به بازگشايي محور نمين به آبي بيگلو و آبي بيگلو به سوها اقدام كرده اند اما شدت كولاك به حدي است كه بلافاصله بعد از بازگشايي دوباره راهها را مسدود مي كند.
شهرستان نمين در استان اردبيل قرار دارد.

 



معاون هماهنگ كننده پليس راهور ناجا خبر داد
مرگ روزانه 60 ايراني در اثر حوادث رانندگي

معاون هماهنگ كننده پليس راهور ناجا گفت: روزانه 60 هموطن ايراني در حوادث رانندگي جان خود را از دست مي دهند، كه در اين ميان نزديك به 30 درصد در رده سني 18 تا 29 سال قرار دارند.
سرهنگ موسي اميري در گفت وگو با ايسنا افزود: هر روز 170 نفر در كشور كشته مي شوند كه 35 درصد جان باختگان مرتبط با حوادث رانندگي هستند.
وي با بيان اين كه در سال گذشته بيش از 23 هزار نفر در حوادث رانندگي كشته شده اند، اظهار داشت: بيش از 27 درصد علل تصادفات، ناشي از سرعت غيرمجاز است.
معاون هماهنگ كننده پليس راهور ناجا يادآور شد: مطالعات نشان مي دهد اگر سرعت 4 كيلومتر كاهش يابد، ميزان مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي و مصدوميت هاي ناشي از آن به ترتيب 15 و 8 درصد كاهش مي يابد.
اميري درباره نقش مديريت سرعت در كاهش تلفات جاده اي، اظهار داشت: بايد بين ايمني و كارايي وسايط نقليه تعادل برقرار شود و اين مسئله هم با كنترل و نظارت نيروي انتظامي و هم با فرهنگ سازي و ايجاد مكانيزم خودكنترل قابل اجراست.
وي افزايش ايمني، كاهش اثرات بحراني، كاهش تصادفات جاده اي و كاهش اثرات و شدت آنها را از مهمترين اهداف مديريت سرعت دانست و خاطرنشان كرد: يكي از اثرات شايع سرعت زياد، ايجاد ترافيك در راه ها است كه خود اين مساله به آسيب هاي زيست محيطي، سوءمصرف سوخت و مسائل و مشكلات روحي و رواني منتهي مي شود.
معاون هماهنگ كننده پليس راهور ناجا اعمال مديريت در سرعت را در گرو محدود كردن سرعت، آموزش و فرهنگسازي، استفاده از فن آوري هوشمند، آرام سازي ترافيك و اعمال قوانين عنوان كرد و گفت: متاسفانه هنوز در كشورمان محدويت سرعت در جاده ها متناسب با فصول و شرايط آب و هوايي تعريف نشده است.
وي حضور پليس و قانون را به عنوان دو عامل مهم در كنترل سرعت در جاده ها عنوان كرد و يادآور شد: يكي از پيشنهادهاي خوبي كه در حال بررسي است، نصب جعبه سياه در خودروها است تا علل بروز تصادفات به طور صحيح تر مورد تحليل و بررسي قرار گيرد.

 



ساجدي نيا خبر داد
پلمب 50 قهوه خانه و سفره خانه سنتي

رئيس پليس تهران بزرگ از اجراي طرح شناسايي و برخورد با قهوه خانه ها، سفره خانه ها و رستوران هاي سنتي متخلف در تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا سردار حسين ساجدي نيا از اجراي طرح شناسايي قهوه خانه، سفره خانه ها و رستوران هاي سنتي كه داراي تخلف از سوي صاحبانشان هستند خبر داد گفت: در اولين روز اجراي اين طرح كه روز پنجشنبه 18 آبان ماه سال جاري انجام شد 466 واحد سفره خانه، قهوه خانه و رستوران سنتي مورد بازديد ماموران اين فرماندهي قرار گرفت كه از اين تعداد 50 قهوه خانه و رستوران سنتي پلمب شد.وي ادامه داد: اين طرح در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و بنا بر درخواست شهروندان مبني بر جلوگيري از فعاليت واحدهاي صنفي غيرمجاز در محلات شهر تهران انجام و در آن از صاحبان 26 واحد داراي تخلف تعهد گرفته شد و براي 147 واحد متخلف اخطاريه پلمب صادر شد.
ساجدي نيا عنوان داشت: در همين راستا براي 294 سفره خانه ، قهوه خانه و رستوران سنتي داراي تخلف صورتجلسه تنظيم و در بازرسي از واحدهاي متخلف تعدادي سلاح سرد، آلات و ادوات قمار، مشروبات الكلي و مواد مخدر كشف و سه نفر هم در اين رابطه دستگير شدند.

 



رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي كشور: رعايت نكردن ساعت فعاليت اماكن تجاري پيگرد دارد

رئيس پليس نظارت بر اماكن عمومي كشور گفت: در صورتي كه يك واحد صنفي ساعت بازگشايي و بستن را رعايت نكند براساس مكاتبات شوراي اصناف با پليس اماكن نسبت به اعمال قانون، پليس وارد عمل مي شود و موضوع را قانونا پيگيري مي كند.
سرهنگ خليل هلالي با بيان اين كه ساعت كار هر واحد تجاري براساس قوانين اتحاديه صنفي تعيين مي شود اظهار داشت: ساعت كاري هر صنف توسط واحدهاي صنفي اتحاديه ها مورد بررسي قرار مي گيرد كه تاييد نهايي آن با كميسيون نظارت بر سازمان هاي صنفي است.
وي با اشاره به اين كه برخورد پليس اماكن با اصناف متخلف با هماهنگي شوراي اصناف صورت مي پذيرد ادامه داد: با توجه به موقعيت خاص انتظامي برخي از مناطق مرزي همچون سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و كردستان ساعت كاري اصناف با توجه به نظر نيروي انتظامي تعيين مي شود تا مشكلي از نظر امنيتي ايجاد نشود.
به گزارش فارس هلالي در پايان گفت: در صورتي كه يك واحد صنفي برخلاف مقررات صنف عمل كند و ساعت بازگشايي و بستن را رعايت نكند دچار تخلف صنفي شده كه براساس مكاتباتي كه از طريق شوراي اصناف با پليس اماكن صورت مي گيرد نسبت به اعمال قانون، اين پليس وارد عمل مي شود و موضوع را قانونا پيگيري مي كند.

 



آتش سوزي كارگاه مواد شيميايي در شهرك خاوران

يك كارگاه توليد مواد شيميايي در شهرك صنعتي خاوران نيمه شب پنج شنبه در اثر رعايت نكردن اصول ايمني دچار آتش سوزي شد.
اين كارگاه دراثر رعايت نكردن اصول ايمني دچار آتش سوزي شد و با تلاش آتش نشانان اين آتش سوزي به كارگاه جوراب بافي مجاور كارگاه سرايت پيدا نكرد.
وقوع اين آتش سوزي ساعت 53:23 دقيقه شب پنج شنبه به سامانه 125 آتش نشاني اطلاع داده شد و بي درنگ زنگ ايستگاه هاي 63 از سوي ستاد فرماندهي آتش نشاني نواخته شد و آتش نشانان بلافاصله به سوي محل حادثه در جاده خاوران، سايت فن آوران شهرك صنعتي خاوران شتافتند.
عباس شاطر معصوم فرمانده آتش نشانان اعزامي در اين باره گفت: هنگام رسيدن آتش نشانان به محل حادثه، داخل اين كارگاه 100 متر مربعي كامل در حال سوختن بود و آتش و دود فراواني از آن بلند مي شد.
وي افزود: آتش نشانان با استفاده از دو رشته لوله آبرساني به سرعت اقدام به خاموش كردن آتش كردند و مانع از سرايت آن به يك كارگاه جوراب بافي كه در مجاور اين كارگاه توليد مواد شيميايي بود، شدند.گفتني است در اين حادثه به هيچ كس آسيب جاني نرسيد ولي خساراتي به كارگاه وارد شد.

 



مصدوم با آمبولانس گريخت

مصدومي كه اقدام به سرقت يك دستگاه آمبولانس اورژانس تهران كرده بود، همچنان تحت تعقيب پليس است.
به گزارش روابط عمومي اورژانس تهران، در ساعت 56/1 بامداد شنبه خبر برخورد يك دستگاه سواري پرايد با گاردريل در محدوده اتوبان مدرس، زير پل همت به عوامل اورژانس اطلاع داده شد.
بنابراين گزارش عوامل اورژانس پس از حضور در محل حادثه، مجروح را كه به صورت سطحي آسيب ديده بود، پـانسمان كردند.
وي افزود: مصدوم پس از طي مراحل درماني سوار بر آمبولانس اورژانس شده و از محل متواري مي شود كه عوامل انتظامي در تعقيب و گريز او موفق به دستگيري وي نشدند.
گفتني است آمبولانس مسروقه از طريق سيستم GPSنصب شده بر روي آن در خيابان سراج پيدا شد و ماموران در حال بررسي و تحقيقات براي شناسايي رباينده آمبولانس هستند.

 



2 فروند لنج حامل گازوئيل قاچاق در قشم توقيف شد

قشم- خبرنگار كيهان:
در عمليات پايگاه درياباني شهرستان قشم مقارن صبح ديروز تعداد دو فروند لنج حامل قاچاق سوخت گازوئيل در نزديكي اين جزيره متوقف شدند.
فرمانده پايگاه درياباني شهرستان قشم به خبرنگار ما گفت: در گشت زني ناوچه درياباني قشم دو فروند لنج حامل سوخت قاچاق گازوئيل توقيف و مقدار نود هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف و به همراه 12 نفر متهم تحويل مقامات قضايي شدند.
لشكري اظهار داشت: با حضور شبانه روزي و مقتدرانه نيروهاي درياباني قشم از ابتداي سال تاكنون بيش از 800 هزار (هشتصد هزار) ليتر سوخت قاچاق كشف و از خروج اين مقدار سوخت از كشور جلوگيري به عمل آمده است.
وي افزود: از 800 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شده، 540 هزار ليتر آن توقيف و 260 هزار ليتر آن توسط قاچاقچيان حين عمليات نيروهاي درياباني به دريا ريخته و امحاء شده است.
وي تصريح كرد: حضور مقتدرانه نيروهاي درياباني باعث شده مقدار قابل توجهي از كالاهاي قاچاق و سوخت كشف و ضبط شود و همين امر زمينه كاهش آمار قاچاق در منطقه را فراهم آورده است.

 



تماس هاي ميليوني كلاهبردار از داخل زندان

سرويس اجتماعي-
فردي كه در تماس هاي متعدد از داخل زندان توانسته بود ميليونها تومان كلاهبرداري و به يك حساب معين واريز كند در زندان قزل حصار كرج به تهران منتقل شد.
چهارم مهرماه سالجاري مرد ميانسالي به شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 31 تهران (مبارزه) با جرايم رايانه اي) مراجعه كرده و شكايت خود را مطرح كرد، وي گفت: من ناشر هستم و موسسه اي انتشاراتي را در ميدان انقلاب دارم، فرد ناشناسي روز گذشته با من تماس گرفت و گفت: شماره شما را از يكي از دوستان گرفتم. من معاون دانشگاه ... هستم و براي تجهيز كتابخانه دانشگاه و دانشكده هاي وابسته نياز به خريد كتاب داريم. اين فرد به صورت تلفني درخواست خريد تعدادي كتاب هاي مرجع (قرآن، نهج البلاغه، فرهنگ لغت و...) به ارزش بيش از 8 ميليون تومان كرد.
وي در خصوص نحوه پرداخت وجه مربوطه اشاره كرد كه مي خواهد مبلغ دو ميليون تومان را به حسابم كارت به كارت كند و مابقي را زمان تحويل كتابها در آدرس دانشگاه نقدا بپردازد، سپس كتابها را به وي تحويل دهيم، اين فرد از من خواست براي اين كار به يك باجه خودپرداز مراجعه كنم و دقايقي بعد را براي اين كار قرار گذاشتيم.
در تماس بعدي، وقتي كه من براي كارت به كارت كردن به يك باجه عابر بانك رفته بودم، اين مرد ناشناس گفت حسابش ارزي است و براي اين كار بايد زبان انتخابي ام در دستگاه خودپرداز، زبان انگليسي باشد.
مالباخته كه گمان مي كرد توانسته است 2 ميليون تومان پيش پرداخت دريافت كند بعد از يك ساعت متوجه مي شود از وي كلاهبرداري شده و در مجموع از 4 حساب وي 32 ميليون تومان پول برداشت شده است.
شاكي بعدي مرد 45 ساله اي بود كه روز بعد با مرجوعه اي از دادسراي جنايي به اداره 14 آمد و با اظهارات مشابهي گفت: من فروشنده لوازم خانگي و نماينده رسمي يك شركت توليد كننده هستم. فرد ناشناسي با من تماس گرفت و گفت مدير تعاوني مصرف يكي از ادارات دولتي هستم و شماره شما را از يكي از دوستانم گرفتم.
مي خواهيم براي فروشگاه تعاوني اداره مان خريد كنيم، سپس با قرار تماس بعدي از عابر بانك من به روش زبان انگليسي و دستوراتي كه او پشت تلفن مي گفت و من به دستگاه خودپرداز مي دادم مبلغ 7 ميليون تومان از حسابم برداشت كرده است.
در مراجعه كارآگاهان به بانك عامل و بررسي حسابهايي كه وجوه كلاهبرداري به آن حساب واريز شده بود مشخص شد صاحب حساب مردي به نام مسعود - ط - 50 ساله است.
از آنجائيكه تصاوير به دست آمده از دوربين بانك حاكي از آن بود كه «مسعود» تنها دقايقي پس از اين كلاهبرداري، اقدام به برداشت و كارت به كارت كردن مبالغ دريافتي به حساب هاي ديگر كرده است و خود حساب اين كار را نكرده بود، در مقابل تصاوير دوربين بانك و اين كه شخص دارنده كارت در آن لحظه خود اوست، لب به اعتراف گشود و به افسر پرونده گفت: پشت همه اين برنامه ها فرد سابقه داري به نام «داود - ر» معروف به «فريبرز» قرار دارد كه از دوستان قديمي ام است. «داود» تمامي تماس ها و كلاهبرداري ها را از داخل زندان انجام داده است. من به همراه فرد ديگري به نام «حميد-ر» 55 ساله «فقط به عنوان صاحب حساب با او همكاري مي كرديم و در پايان 30% اين مبالغ را به عنوان حق الزحمه دريافت مي كرديم.»
با هماهنگي هاي قضائي به عمل آمده متهم سابقه دار «داود-ر» معروف به «فريبرز - 61 ساله» از زندان قزل حصار كرج به اداره چهاردهم منتقل شد. وي در تحقيقات پليسي به كلاهبرداري از اين دو نفر اعتراف كرد و گفت: «من در جرائم مختلف (مشاركت در قتل، سرقت هاي مسلحانه، شرخري، نزاع هاي دسته جمعي و ...) بيش از 30 سال سابقه زندان دارم و هم اكنون هم به علت درگيري در زندان هستم. چون با افراد مختلف در زندان سروكار دارم به 5 زبان زنده دنيا مسلط هستم اين روش را در زندان ياد گرفتم.
از آن جايي كه ميدانستم اكثر افراد آشنايي با زبان انگليسي ندارند در تماس هاي تلفني به آن ها مي گفتم تا در انتخاب زبان انگليسي را انتخاب كنند و از اين طريق از آن ها كلاهبرداري مي كردم.

 



توضيح شهرداري منطقه 21 درباره يك خبر

در واكنش به خبر منتشر شده در صفحه حوادث، مورخه 2/4/90 تحت عنوان «به خاطر گودبرداري غيراصولي، ساختمان 3 طبقه اي در تهرانسر به كلي تخريب شد» و اظهارات سردار جواد جبلي فرمانده پايگاه حمزه سيدالشهداء(ع) يكي از ساكنين ساختمان تخريب شده مبني بر اخذ رشوه توسط برخي عوامل شهرداري از پيمانكار متخلف، روابط عمومي شهرداري منطقه 21 تهران با ارسال توضيحي ضمن تكذيب موضوع اخذ رشوه تصريح كرده است، شهرداري حق خود را مبني بر پيگيري حقوقي و طرح شكايت از آقاي جبلي براي خود محفوظ مي دارد.
بخش هاي ديگر جوابيه شهرداري منطقه 21 عينا در زير مي آيد:
-با توجه به موارد مطرح شده از سوي سردار جواد جبلي فرمانده پايگاه حمزه سيدالشهداء(ع) اعلام مي دارد: ضمن پيگيري موضوع، از سوي اين منطقه نسبت به دلجوئي و مذاكره با آسيب ديدگان به منظور پرداخت خسارت وارده به ساكنين معزز ساختمان تخريب شده از سوي پيمانكار خاطي و همچنين اسكان موقت آنان اقدامات اوليه انجام گرديد كه مراتب مورد تاييد نامبرده نيز مي باشد، ضمنا شهرداري منطقه نيز به جديت از حادثه ديدگان به لحاظ حقوقي حمايت و پشتيباني نموده است.
- در ارتباط با بحث مهندس ناظر و نقش نظارتي وي در اين حادثه، موضوع به سازمان نظام مهندسي كشور ارتباط داشته كه از اين حيث شهرداري منطقه ضمن رعايت جدي ضوابط و مقررات جاري شهرسازي و معماري اقدامات لازم را معمول نموده است.
- در ارتباط با موضوع پيگيري از طريق سامانه 137 نيز اعلام مي دارد طبق مستندات موجود و مطابق بررسي هاي بعمل آمده كه به پيوست ارسال مي گردد عوامل شهرداري با چندين مرحله مراجعه حضوري، صدور اخطار و ابلاغ كتبي و دستور توقف عمليات به پيمانكار اقدام نموده است، لذا مقصر اصلي اين حادثه كه پيمانكار و مهندس ناظر ساختمان مي باشند به لحاظ رسيدگي قانوني و طرح موضوع از طريق مراجع قضايي در حال پيگيري قرار دارد.

 



كلاهبرداري 10 ميليون توماني يك زن با عنوان مامور دولتي

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
يك زن كه با عنوان جعلي مامور اطلاعات در خرم آباد كلاهبرداري مي كرد، دستگير شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس به دنبال شكايت تعدادي از بانوان متصدي مغازه هاي خرم آباد مبني بر اينكه يك زن با عنوان مامور اطلاعات مبادرت به كلاهبرداري و سرقت اموال، وجه نقد و اشياء آنها مي كند، ماموران اطلاعات استان و پليس، فرد مورد نظر را حين ارتكاب جرم داخل يك مغازه شناسايي و دستگير كردند.
اين زن با پرونده 10 ميليون تومان كلاهبرداري به مرجع قضائي معرفي و روانه زندان شد.

 



خاكسپاري 21 ايراني در مكه و مدينه

سفيرجمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي گفت: در عمليات حج تمتع امسال 21 ايراني در مكه ومدينه دفن شدند.
به گزارش مهر، سيد جواد رسولي محلاتي درباره ميزان مرگ و مير زائران ايراني و فرآيند انتقال آنها به ايران گفت: علي رغم اينكه متوسط سني حجاج ايراني بالا بود، اما فقط 24 فوتي داشتيم.
وي افزود: از اين تعداد 3 نفر به كشور منتقل و بقيه درگذشتگان در شهرهاي مكه و مدينه به خاك سپرده شدند. اين آمار در مقايسه با سالهاي قبل كه به 50 نفر مي رسيد، نشان دهنده امكانات درماني و تجهيزات مدرن است.

 



جنايت ديگري از طالبان

جنگجويان طالبان يك زن بيوه افغان و دخترش را در حوزه شهر «غزني» مركز استان غزني افغانستان به اتهام زنا سنگسار و سپس تيرباران كردند.
به گزارش ايرنا اين حادثه پريشب در نزديكي فرماندهي پليس در مركز غزني اتفاق افتاد و مردم محلي نيز براي نجات اين خانم و دخترش هيچ اقدامي نكردند.
مقامات دولتي نيز قتل اين زن و دخترش را به طالبان نسبت داده اند و مي گويند اتهام نسبت داده شده به آنها نيز به تاييد نرسيده است.
به گفته برخي مقامات دولتي در غزني دو تن به اتهام دست داشتن در اين حادثه از سوي پليس بازداشت شده اند.به گفته شاهدان عيني طالبان اين دو زن را از خانه خود خارج كردند و بدون اجراي مراسم معمول سنگسار در اسلام، با سنگ زدند و سپس آنها را با گلوله تفنگ كشتند.گروه طالبان در استان غزني در 145 كيلومتري جنوب غربي كابل پايتخت، نفوذ گسترده دارند و از چندين پايگاه راديويي براي نشر برنامه هاي تبليغاتي خود استفاده مي كنند.طالبان پس از اوايل ظهورشان در سال 1994 تاكنون به اعدام هاي صحرايي در مناطق مختلف افغانستان در جهان معروف شده اند.

 



تجهيز هواپيماهاي مسافربري اسرائيل به سپر موشكي

رژيم صهيونيستي از نصب سيستم سپر موشكي بر روي هواپيماهاي مسافربري خود خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، بر اساس اين طرح اسرائيل، تمام هواپيماهاي مسافربري ظرف چند ماه آينده به سيستم سپر موشكي كه با ليزركار مي كند، مجهز مي شوند.اين اقدام رژيم صهيونيستي براي نصب سيستم موشكي بر روي هواپيماهاي مسافربري يك سال طول مي كشد.رژيم صهيونيستي مدعي شده كه اين اقدام را در پي دستيابي نيروهاي مقاومت فلسطيني و برخي گروه هاي شبه نظامي در آفريقا به موشك هاي ضد هواپيما انجام مي دهد.
بر اساس اين گزارش در دوران 8 ماه تحولات ليبي برخي گروه ها از مفقود شدن تسليحات اين كشور بويژه موشك هاي آن خبر داده بودند.در همين رابطه سازمان ملل اعلام كرده كه جلوگيري از قاچاق سلاح از ليبي يكي از اولويت هاي آن است اما با توجه به مرزهاي گسترده ليبي در نواحي بياباني رسيدن به اين هدف مشكل است.
رژيم صهيونيستي كار بر روي اين سيستم را از سال 2002 و پس از آنكه شبه نظاميان كنيايي تلاش كردند تا يك هواپيماي مسافربري متعلق به صهيونيستها را هدف قرار دهند، آغاز كرد.
بر اساس اعلام تل آويو، حدود 100 فروند هواپيماي مسافربري به اين سيستم كه C -Music نام دارد مجهز مي شوند كه قيمت آن 135 ميليون دلار است.منابع امنيتي عنوان مي كنند: وزارت جنگ اسرائيل پس از ناآراميهاي ماههاي اخير در ليبي فشارها براي اتمام سريعتر سيستم دفاع موشكي را افزايش داده است.

 



آخرين تلفات زلزله تركيه

مقامات تركيه با اعلام اينكه شمار تلفات زمين لرزه 7/5 ريشتري اين كشور به 26 نفر رسيده، اظهار داشتند كه نيروهاي امداد در تلاش هستند تا مردم را از زير آوار بيرون آورند.
نيروهاي امداد صبح شنبه توانستند جسد دومين خبرنگار مفقود شده را از ميان آوارهاي ساختمان هتل «بايرام» بيرون بكشند. اين دو خبرنگار در آژانس خبري دوغان فعاليت مي كردند و از 10 روز پيش به استان وان اعزام شد بودند. اين زمين لرزه كه اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته شهر وان در شرق تركيه را به لرزه درآورده بود، باعث تخريب چند ساختمان از جمله دو هتل شد.
مركز مديريت بحران تركيه با اعلام اينكه نيروهاي امداد جسد14 نفر را از ميان آوارهاي هتل «بايرام» بيرون آوردند، گفت كه مشخص نيست چند نفر در ميان آوارهاي هتل گير افتاده اند.به گزارش شبكه تلويزيوني NTV، بارش برف و سردي هوا مشكلات زيادي را براي زلزله زدگان بوجود آورده است.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، معاون نخست وزير تركيه در پي خودداري مردم از رفتن به خانه هايشان هزاران چادر را براي اسكان مردم شهر زلزله زده وان فرستاد. همچنين از ديگر مردم شهرهاي تركيه درخواست شده است تا وسائل گرمايشي، پتو و موادغذايي به اين شهر بفرستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14