(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23  آبان 1390- شماره 20073

خلأ برنامه هاي چالشي در شبكه دنا
رئيس بنياد غديرهمدان: جشن هاي غدير ، مردمي و غير دولتي برگزار شود
ايران در كيهان
رئيس دادگستري سيستان و بلوچستان:اجازه تصرف اراضي ملي را به زمينخواران نمي دهيم
شهيد شوشتري يك انسان توسعه گرا بود
امكان دستيابي به بانك اطلاعات محرومان كميته امداد امام خميني
آمبولانس دريايي هرمز آماده بهره برداري شد
روستاي فرخ آباد دهلران جابه جا مي شود
انتصابات جديد در شهرستانها
اختصاص 42 ميليارد ريال به 900 طرح توانخواهان
مدير كل بيمه خدمات درماني استان خوزستان: بيمه هزينه نيست بلكه يك نوع سرمايه گذاري است
به گفته استاندار گلستان تخريب جنگل درمسيرجاده ابر منتفي شد



خلأ برنامه هاي چالشي در شبكه دنا

شبكه استاني صدا و سيماي دنا در دوران مديريت فعلي شاهد تحولات اساسي در حوزه اطلاع رساني و جذب مخاطب بوده است. برنامه هاي متنوع در فضاي باز در سطح پارك ها و محوطه صدا و سيما ناشي از توجه جدي به نشاط و شادابي در جامعه و گراميداشت مناسبتهاي ملي و مذهبي است كه با تدبير خوبي انجام مي گيرد در حوزه اطلاع رساني و خبر نيز تحولات خوبي در حال رخ دادن است برنامه «خبر از شما پيگيري از ما» و برنامه «ارتباط مستقيم با مديران» و برنامه اخير «گفتن نگين» از برنامه هاي بسيار خوبي است كه باعث شناسايي و رفع مشكلات مردم در استان خواهد شد در حوزه خبر جاي برنامه اخير واقعا خالي بود از يك جهت يك تلنگري است به مسئولان تا حواسشان خوب جمع باشد و به مردم وعده هاي غيرممكن ندهند و از جهت ديگر باعث نظارت بهتر و بيشتر بر كارها و اقدامات و خدمات دولت در بخشهاي مختلف مي شود. در حوزه توليد و گزارش نيز برنامه هاي بسيار خوبي در گذشته بود كه روستاها و آبادي هاي گوناگون را معرفي مي كردند كه فضاي شور و نشاط را در روستاها نيز به وجود آورده بود كه اگر دنبال شود بسيار ارزشمند است.
در راديو نيز برنامه هاي بسيار خوبي روزانه پخش مي شود كه بسيار كيفي است كه به نظر مي رسد برنامه هاي سيما هم بايد به سمت كيفي سازي پيش برود تا در دل مخاطب جا بگيرد اما براي بهتر شدن برنامه ها چند نكته را يادآور مي شوم.
رسانه ملي به تعبير امام راحل يك دانشگاه عمومي است كه عامه مردم مخاطب آن هستند و تلاش توليدكنندگان و مجريان رسانه ملي نيز بايد در جهت فهم درست از مسائل روز و مقتضيات زمانه باشد.
مجريان در راديو بسيار خوش ذوق و با لحن بسيار خوبي سخن مي گويند جوري حرف مي زنند كه به نظر مي رسد هيچ فاصله اي بين آنان و مخاطب وجود ندارد ولي برخي مجريان تلويزيون هم زياد حرف مي زنند و هم تكراري سخن مي گويند كه اميد مي رود اين روند اصلاح شود.
بسياري از برنامه هاي راديو بالاخص برنامه هاي عصر گاهي مخاطبان زيادي دارد اگر همين برنامه ها با شكلي ديگر براي سيما توليد و پخش شود بسيار مفيد خواهد بود.
به نظر مي رسد بايد با تدبير مديركل محترم صدا و سيما اتاق فكري از صاحب نظران و نخبگان و فعالان جامعه رسانه اي استان براي شناسايي نقاط ضعف و قوت و آسيب شناسي برنامه ها و نياز برنامه هاي جديد متناسب با شرايط اقليمي و محلي استان ارائه و براي ساخت و توليد اين برنامه ها برنامه ريزي شود.
برنامه هاي چالشي در رسانه استاني اصلا وجود ندارد يا اگر وجود دارد سريع و شفاف به مسائل نمي پردازند. البته ظرفيت و آستانه تحمل مديران در اين استان بسيار پايين است و با كوچك ترين نقدي سريعا برآشفته مي شوند و از كوره درمي روند متاسفانه برخي از مديران اين استان فاقد اخلاق رسانه اي هستند و از رسانه ها هميشه گريزان هستند كه بايد چنين مديراني كه در مقابل رسانه ها به عنوان نمايندگان افكار عمومي پاسخگو نيستند به مردم معرفي شوند كه حتي برخي از اين مديران در طول دوران مديريت خود يك نشست خبري هم برگزار نكرده اند.
خبرنگار كيهان در ياسوج

 



رئيس بنياد غديرهمدان: جشن هاي غدير ، مردمي و غير دولتي برگزار شود

همدان -خبرنگاركيهان:
رئيس بنياد غدير استان همدان، گفت: تلاش مي كنيم تا جشن هاي غدير و دهه امامت و ولايت غير دولتي و كاملاً مردمي برگزارشود.
حجت الاسلام و المسلمين «سيد مرتضي حسني حلم» درگفت وگو با خبرنگاران افزود: بايد برنامه هاي غدير همانند عاشورا به صورت خودجوش توسط مردم به اجرا در بيايد كه البته با فعاليت هاي بنياد بين المللي غدير اين رويه تا حدودي دركشور و نيز دراستان جا افتاده است اما نياز به تلاش بيشتر دارد.
وي اعلام كرد: سعي داريم تا سال آينده كنگره بين المللي «غديريون» را درهمدان برگزار كنيم و از هم اكنون مقدمات و رايزني هاي خود را آغاز كرده ايم.
رئيس بنياد غدير و دبيرستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به برنامه هاي دهه امامت و ولايت و جشن غدير، گفت: انجام نورافشاني درنقاط مختلف و ميادين، برپايي جشن هاي بزرگ و متمركز به ويژه درشهرك ها و سالن هاي ورزشي استان، مسابقات ورزشي جام غدير، مسابقه كتابخواني با عنوان زيبايي هاي غدير و تهيه و توزيع 8 هزارجلد كتاب آن، مسابقه پيامكي غدير، برپايي جشن بزرگ درسالن استانداري، از جمله برنامه هاي اين دهه است كه از روز عيد قربان آغاز شده و تا روز عيد سعيد غدير ادامه دارد.
وي خاطرنشان ساخت: در روز غدير، صحن هاي حرم امامزاده عبدالله همدان افتتاح خواهد شد و جشن بزرگي نيز در اين مكان برگزار مي شود.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از درمانگاه
اصفهان- خبرنگار كيهان: پلي كلينيك و درمانگاه سوم شعبان برسيان طي مراسمي با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، مديرعامل مجمع خيريه هاي درماني استان اصفهان و جمعي از خيرين به بهره برداري رسيد.
اين مركز در زميني به مساحت يك هزار و 600 مترمربع، زيربناي يك هزار و 300 مترمربع و هزينه اي بالغ بر 12 ميليارد ريال احداث شده و داراي واحدهايي چون داروخانه، آزمايشگاه، چشم پزشكي، دندانپزشكي، اتاق احيا، اتاق عمل سرپايي و بخش هاي مردانه و زنانه است.
وظايف شوراي فرهنگ عمومي
گناباد- خبرنگار كيهان: امام جمعه گناباد در آستانه روز فرهنگ عمومي گفت: بررسي مشكلات و ويژگي هاي فرهنگي جامعه در شهر و روستا و ارائه راهكار براي برطرف كردن مشكلات از وظايف مهم شوراي فرهنگ عمومي است.
حجت الاسلام والمسلمين صادقي افزود: بسياري از موازي كاري ها در سطوح مختلف فرهنگي ناشي از عدم يك طرح مهندسي شده فرهنگي است و به رغم تأكيدات رهبر معظم انقلاب در اين خصوص تاكنون هيچ طرحي تدوين نشده است.
كاهش بيكاري
خواف- خبرنگار كيهان: رئيس كار گروه اشتغال خواف گفت: براساس گزارش دبيرخانه كار گروه اشتغال اين شهرستان ميانگين بيكاري در خواف از ميانگين كشوري و استاني كمتر است.
فرماندار شهرستان خواف از زحمات كار گروه تقدير كرد و از آنان خواست كه اطلاعات دقيق، صحيح و به موقع به دبيرخانه ارائه كنند.
مهندس جغتايي گفت: از امكانات شهرستان خواف به خوبي استفاده نمي شود. در حوزه كشاورزي مي توانيم بهتر از اين باشيم و در بخش دامداري بايد به سمت ايجاد مجتمع هاي دامداري حركت كنيم. وي از شهرداران خواست براي ايجاد بازار روز اقدام كنند.
پيام نور، برتر شد
بناب- خبرنگار كيهان: دانشگاه پيام نور استان آذربايجان شرقي در نمايشگاه دستاوردهاي دولت در استان آذربايجان شرقي موفق به كسب مقام «غرفه برتر و نمونه» در بين دستگاه هاي اجرايي استان شد.
رئيس دانشگاه پيام نور آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب افزود: دانشگاه پيام نور استان آذربايجان شرقي در نمايشگاه دستاوردهاي دولت نهم و دهم تحت عنوان «جلوه خدمت» كه به مدت يك هفته در محل نمايشگاه بين المللي تبريز برگزار شد، حضور پررنگي داشت.
در اين نمايشگاه كه اكثر دستگاه هاي اجرايي استان آذربايجان شرقي حضور داشتند، غرفه دانشگاه پيام نور با ارائه عملكردها و دستاوردهاي خود در بخش هاي آموزشي، پژوهشي، عمراني و دانشجويي بيشترين بازديدكننده را داشت.
برگزاري همايش ياران ولايت
تبريز- خبرنگار كيهان: همايش «ياران ولايت» با حضور بيش از يك هزار و 500 دانش آموخته طرح ولايت دانشجويي در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد. در اين همايش رئيس دانشگاه تبريز با بيان اينكه 160 دانشجوي اين دانشگاه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسيده اند گفت: تشكيل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ثابت كرد كه ما قادريم بسياري از تحولات را رقم بزنيم و رشد كنيم.
اهداي فرش نفيس
¤ هفت فرش نفيس توسط يك هنرمند فرش تبريز به تالار فرش موزه شهرداري اين شهر، اهدا شد. اين فرش هاي هريس لاكي، لاكي تبريز، ميلان، سرمه اي ملايري، كاشان لاكي و پرده اي ملاير هستند. در بين فرش هاي اهدايي يك تخته فرش 18 متري كرمان نيز ديده مي شود.
كاهش برداشت زعفران
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي رشتخوار با بيان اينكه زعفران در سطح 5 هزار هكتار از اراضي رشتخوار كشت شده است، گفت: توليد زعفران سرگل در سال جاري با 50درصد كاهش نسبت به سال گذشته به 7 هزار كيلوگرم خواهد رسيد.
مهندس محمد رستمي با اشاره به شروع فصل برداشت زعفران افزود: ميزان برداشت و عملكرد زعفران با شرايط آب و هوايي و بارندگي هاي زمستان و بهار رابطه مستقيم دارد و تداوم خشكسالي باعث شده عملكرد زعفران در حد مطلوب نباشد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان رشتخوار درباره بيمه زعفران گفت: بيمه اين محصول نسبت به سال هاي گذشته افزايش داشته ولي باز هم نسبت به سطح زير كشت رقم پاييني است و در مجموع كمتر از هزار هكتار از مزارع زعفران شهرستان تحت پوشش بيمه است.
افزايش صادرات
گرگان- خبرنگار كيهان: مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري گلستان اظهار داشت: ميزان كل صادرات اين استان در 6 ماه ابتداي امسال به ارزش 94 ميليون دلار و به وزن 134 هزار تن بوده است.
يدالله وفايي تصريح كرد: اين ميزان صادرات از نظر وزني 95درصد و از نظر ارزش ريالي 77 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان مي دهد.
مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري گلستان گفت: عراق، تركمنستان، روسيه، قزاقستان، افغانستان، پاكستان، جمهوري آذربايجان مهمترين مقاصد صادراتي كالا از گمركات استان گلستان بوده است.
تجليل از صادركنندگان
¤ طي مراسمي با حضور استاندار گلستان، استاندار استان سامسون تركيه و هيئت همراه و جمعي از توليدكنندگان و صادركنندگان استان گلستان از 12 نفر از صادركنندگان نمونه اين استان با اهداي لوح تجليل به عمل آمد.
برنامه هاي جشن غدير
لارستان- خبرنگار كيهان: دبير ستاد غدير لارستان گفت: ويژه برنامه هاي جشن غدير امسال باشكوه تر از سال هاي قبل در اين منطقه برگزار شد.
وي افزود: جشنواره آفتاب غدير، ويژه برنامه با شاعران غدير، شروع عمليات احداث مسجدالغدير، نمايشگاه خط غدير، گفتمان غدير و ولايت، كلنگ زني و احداث دانشگاه آزاد اسلامي، جشن تكريم از سادات، بر كرانه غدير از جمله برنامه هايي بودند كه در اين منطقه اجرا شد.
پرداخت خسارت
اردبيل- خبرنگار كيهان: بيش از 120 ميليارد ريال خسارت از طريق صندوق بيمه محصولات كشاورزي مشگين شهر به كشاورزان و دامداران اين شهرستان در سال جاري پرداخت شده است.
محسن ببري رئيس صندوق بيمه محصولات كشاورزي با اعلام مطلب فوق افزود: 92 ميليارد ريال از اين مبلغ از بابت خسارت وارده به باغات، 20 ميليارد ريال از بابت خسارت وارده به مزارع و مابقي نيز بابت خسارت وارده به دام و طيور روستائيان پرداخت شده است.

 



رئيس دادگستري سيستان و بلوچستان:اجازه تصرف اراضي ملي را به زمينخواران نمي دهيم

زاهدان- خبرنگار كيهان:
اجازه تصرف اراضي ملي را به زمين خواران نمي دهيم و اراضي را كه به طور غيرقانوني به تصرف افراد زمين خوار درآمده رفع تصرف خواهيم كرد.
رئيس كل دادگستري استان سيستان و بلوچستان كه رياست جلسه شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي استان را به عهده دارد با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: جلسات فصلي شورا تشكيل مي شود تا سازمان هاي عضو ،گزارشهايي از فعاليت حفاظت از اراضي دولت و اقدامات انجام شده در جهت رفع تصرف آنها را ارائه دهند. وي افزود: در جلسات شورا مقرر شده دستگاه هاي ذي ربط مانند شهرداري ها، منابع طبيعي، مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن تكليف زمين هاي متعلق به خودشان را روشن و از آنها حفاظت كنند و اجازه ندهند افراد فرصت طلب و سودجو به اين اراضي دست اندازي كنند و سپس آنها را به مردم بفروشند كه در اين ماجرا هم كلاه سردولت مي رود و هم كلاه سر برخي آدم هاي ساده لوح و بي اطلاع.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي راوري اظهار داشت: با تلاش اين شورا تاكنون از 50 هكتار اراضي بنياد مسكن و همچنين زمين هاي تصرف شده پشت زائرسراي امام رضا(ع) زاهدان رفع تصرف شده است.
وي يكي ديگر از مصوبات اين شورا را جلوگيري از تغيير كاربري اراضي اعلام كرد و اظهار داشت: برخي مساجد سطح استان با مشكل كاربري مواجه هستند به اين صورت كه اين مساجد خانه هايي با كاربري مسكوني بوده كه بعدا بدون هماهنگي و اخذ مجوز توسط افراد بلندگو نصب و تبديل به مسجد شده اند كه مقرر شده سازمان اوقاف و امور خيريه استان گزارشي از وضعيت اين گونه مساجد تهيه و در اختيار شورا قرار دهد و سپس تصميم گيري شود.
حجت الاسلام حميدي راوري گفت:دربرخي از مساجد «اعيان» مربوط به مسجد و «عرصه» متعلق به دولت است كه قرار شد كار گروهي تشكيل، اين موضوع را پيگيري و تخفيفاتي انجام شود. رئيس كل دادگستري استان در پايان اطلاع رساني از اقدامات اين شورا به مردم را با اهميت خواند و افزود: از مردم عزيز درخواست مي كنم چنانچه در هر نقطه اي از استان مشاهده كردند اراضي دولت توسط افراد تصرف شده موضوع را سريعا به شوراي حفاظت از اراضي ملي و منابع طبيعي كه در دادسراي عمومي زاهدان فعال است گزارش دهند تا دادسرا هم جلوي اقدامات غيرقانوني را بگيرد.

 



شهيد شوشتري يك انسان توسعه گرا بود

نيشابور- خبرنگاركيهان:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: شهيد شوشتري يك انسان توسعه گرا بود.
مهندس« خدامراد احمدي» در دومين اجلاسيه بزرگداشت سرداران، اميران و 2300 شهيد شهرستان نيشابور اظهارداشت: بايد حول ولايت فقيه، برادرانه وحدت داشته باشيم.
وي افزود: درعصري كه فكر مي كرديم باب شهادت بر حسب ظواهر بسته است، شهيد شوشتري رفت و پيام شهادتش، وحدت و سربلندي كشور بود.
وي گفت: شهيد شوشتري علاوه بر اين كه انساني شجاع و ارزشمند بود، يك انسان توسعه گرا و به فكر تأمين مالي انسان هاي نيازمند بود. رئيس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران تأكيد كرد كه شهيد شوشتري بنيان كارهاي بزرگي را در منطقه خراسان به يادگار گذاشت.
احمدي يادآورشد: سهم ايشان در ايجاد مجتمع فولاد نيشابور آشكار است و تشكيل واحدهاي صنعتي ايثارگران براي رفاه فرزندان ايثارگران درسطح خراسان رضوي نيز از جمله آنهاست.
احمدي ادامه داد: هرچه داريم از شهيدان و ايثارگري ايثارگران و پايمردي زنان و مردان ايثارگر ملت است.

 



از سوي فرماندار ميبد صورت گرفت
امكان دستيابي به بانك اطلاعات محرومان كميته امداد امام خميني

يزد- خبرنگار كيهان:
بانك اطلاعات محرومان كميته امداد امام خميني ميبد به صورت نرم افزاري در فرمانداري اين شهرستان عملياتي شد.
فرماندار ميبد در اين مراسم گفت: يكي از دغدغه هاي شهرستان در حوزه مشاركت هاي مردمي دستيابي به بانك اطلاعاتي بود كه بحمدالله كميته امداد اين مشكل را در شهرستان حل كرد.
محمدرضا رجايي با اشاره به سند كاهش فقر و سند توسعه شهرستان اظهار داشت: كميته امداد مي تواند با ارائه وضعيت موجود محرومين و نيازمندان از جهات مختلف و برنامه ريزي مناسب جايگاه خوبي را در اين سند داشته باشد.
رئيس كميته امداد ميبد، شناسايي نيازمندان واقعي، پرهيز ازموازي كاري، جلوگيري از ادامه فعاليت متكديان حرفه اي، دستيابي به داده ها و آمار و اولويت بندي محرومين و نيازمندان را از ويژگي هاي اين نرم افزار بيان كرد و افزود: اين نرم افزار در اختيار ارگانها و مؤسسات خيريه شهرستان قرار مي گيرد تا با شناسايي نيازمندان واقعي با پديده شوم فقر مقابله شود.
فلاح گفت: نرم افزار دستيابي به بانك اطلاعات محرومين و نيازمندان در دو نسخه طراحي شده است. نسخه اول اين نرم افزار در اختيار مؤسسات خيريه و ارگان هاي حمايتي قرار مي گيرد و نسخه دوم در اختيار خود كميته و هرگونه خدماتي كه از طرف مؤسسات خيريه و ارگانهاي حمايتي به نيازمندان ارائه مي شود به تفكيك ثبت و از خدمات موازي جلوگيري مي شود.
وي با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب و نامگذاري سال 90 به سال جهاد اقتصادي، افزود: مقابله با پديده فقر از اولويت هاي سال جاري كميته امداد است و در همين راستا با راه اندازي نرم افزار دستيابي به بانك اطلاعات محرومين و نيازمندان برنامه هاي نويني را در شناسايي نيازمندان واقعي بكار خواهيم گرفت.

 



آمبولانس دريايي هرمز آماده بهره برداري شد

قشم- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آمبولانس دريايي هرمز بازديد و ابراز اميدواري كرد به زودي اين آمبولانس دريايي در مسير قشم و هرمز فعال شود.
سيدرضا موسوي به همراه جمعي از مسئولان در بازديد از كارخانه كشتي سازي مدكندآلو قشم و مراحل پاياني آمبولانس دريايي هرمز گفت: اين آمبولانس مجهز به تازه ترين و مدرن ترين تكنولوژي هاي خدمات درماني است كه با هزينه اي بالغ بر 500ميليون تومان راه اندازي شده است.
وي افزود: با فعاليت اين آمبولانس دريايي، شاهد ارائه خدمات درماني مناسبي به مردم شريف و مسافران جزيره قشم و هرمز هستيم.
وي با اشاره به دغدغه مردم قشم در خصوص بحث درماني در اين منطقه اظهار داشت: آمبولانس دريايي هرمز پس از فعال شدن در مسير قشم و هرمز، آماده خدمات رساني در مواقع لزوم در مسيرهاي دريايي است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پايان اظهار اميدواري كرد با اجراي طرح هاي خدماتي و درماني، شاهد رشد و گسترش سطح بهداشت و درمان جزيره قشم به جزاير هرمز، هنگام و لارك باشيم.

 



روستاي فرخ آباد دهلران جابه جا مي شود

دهلران- خبرنگار كيهان:
روستاي فرخ آباد از توابع شهرستان دهلران جابه جا مي شود.
فرماندار دهلران در بازديد از روستاي فرخ آباد كه نماينده مردم دهلران در مجلس و جمعي از مسئولين حضور داشتند در جمع اهالي اين روستا گفت: با توجه به اينكه مكان فعلي اين روستا به علت اسيدي بودن آب ها مكان مناسبي براي زندگي نيست مكان جديدي با 120قطعه زمين براي احداث روستا درنظر گرفته شده كه در حال حاضر 60قطعه آن به افراد واگذار شده است.
فرماندار دهلران از اهالي روستا خواست در بازسازي مشاركت كنند.
در جريان اين بازديد عزتي نماينده مردم دهلران در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي آسايش اهالي روستا و جذب اعتبارات حتما از طريق وزارت نيرو و دفتر مناطق محروم رئيس جمهور پيگيري هاي لازم را انجام مي دهم.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

اراك-خبرنگار كيهان: در مراسمي «سيد جواد طبائيان» به عنوان رئيس جديد مركز آموزشي درماني ولي عصر(عج) اراك منصوب شد.
گرگان-خبرنگار كيهان: مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گلستان با صدور حكمي مهندس سيدجواد حسيني را به سمت معاون برنامه ريزي و پشتيباني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري اين استان منصوب كرد.
طي احكام جداگانه اي از سوي رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان نعمت الله كفشگيري به عنوان سرپرست مديريت آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان و غلامرضا محرابي به عنوان قائم مقام در امور خاص منصوب شدند.
رودسر-خبرنگار كيهان: در مراسمي با حضور مدير كل اوقاف و امور خيريه استان گيلان عليخاني به عنوان سرپرست جديد اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان هاي رودسر و املش معرفي شد.
قائم شهر-خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران طي حكمي عباسعلي وفايي نژاد را به سمت مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان مازندران منصوب كرد.
يزد-خبرنگار كيهان: فرماندار يزد با صدور احكام جداگانه اي اعضاي ستاد نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را در اين شهرستان انتخاب كرد. بر اين اساس حسين عسكرزاده به عنوان رئيس ستاد، محمدحسن نقدي مسئول كميته فناوري، محمد حسين ميرزا رجبي مسئول كميته تداركات و پشتيباني، سيدغلامرضا طبائي مسئول كميته آموزش، امير صادقي مقدم دبير ستاد، محمدعلي جعفري مسئول كميته امنيتي و انتظامي و سعيد اماميان مسئول كميته تبليغات و اطلاع رساني ستاد انتخابات شهرستان يزد منصوب شدند.
ياسوج-خبرنگار كيهان: استاندار كهگيلويه و بويراحمد با صدور حكمي سيدناصر رضايي را به عنوان فرماندار شهرستان كهگيلويه منصوب كرد.
با معرفي شوراي شهر ياسوج و حكم وزير كشور قباد نگين تاجي به عنوان شهردار ياسوج معرفي شد.
¤طي حكمي از سوي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي «اردل زينل زاده» به عنوان مدير كل جديد اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلوله و بويراحمد منصوب شد.
لارستان-خبرنگار كيهان: استاندار فارس با صدور حكمي عبدالرحيم مقيمي را به سمت معاون سياسي فرمانداري لارستان منصوب كرد.
اراك-خبرنگار كيهان: در مراسمي حجت الاسلام والمسلمين عسكري به عنوان امام جمعه جديد شهرستان آستانه معرفي شد.
در مراسمي علي اكبر فراهاني به عنوان معاون فرماندار شهرستان فراهان معرفي و مشغول به كار شد.

 



از سوي كميته امداد امام خميني طبس صورت گرفت
اختصاص 42 ميليارد ريال به 900 طرح توانخواهان

طبس- خبرنگار كيهان:
مدير كميته امداد امام خميني طبس از اختصاص 42 ميليارد ريال به 900 طرح ويژه توانمندسازي مددجويان شهرستان خبر داد.
احمد رفيعي در اين باره افزود: براساس ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه كشور در خصوص توانمندسازي مددجويان تحت حمايت و اقشار نيازمند، 900 طرح اعم از طرح هاي كارانگيزي و مشاغل خانگي و خودكفايي در اين شهرستان اجرايي خواهد شد؛ كه تاكنون 30درصد اين برنامه ها عملياتي شده است.
وي افزود: در سال جاري تعداد 1000 نفر از مجريان طرح هاي خودكفايي از مزاياي بيمه تأمين اجتماعي نيز برخوردار خواهند شد.
رفيعي با بيان اينكه تا پايان سال جاري با اختصاص 4ميليارد ريال از محل اعتبارات سفر رئيس جمهور 30 واحد مسكوني براي مددجويان احداث مي شود؛ گفت: تاكنون تعداد 81 واحد مسكوني از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان جهت محرومان و نيازمندان تحت پوشش اين نهاد احداث شده است.
وي اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 2هزار و 858 خانوار در قالب 7هزار و 122 نفر تحت حمايت كميته امداد امام خميني شهرستان طبس قرار دارند.
رفيعي در ادامه افزود: مردم نوعدوست و سخاوتمند طبس ماهانه از طريق مشاركت هاي مردمي بالغ بر يك ميليارد ريال به نيازمندان شهرستان كمك مي كند؛ كه اين مقدار طي 7 ماه گذشته در سال جاري بيشتر از 7 ميليارد ريال بوده است.

 



مدير كل بيمه خدمات درماني استان خوزستان: بيمه هزينه نيست بلكه يك نوع سرمايه گذاري است

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير كل بيمه خدمات درماني استان خوزستان با بيان اين كه بيمه هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري است گفت: بيش از 40 درصد از جمعيت شهري استان تحت پوشش بيمه نيستند كه بايد در راستاي فرهنگ بيمه اطلاع رساني و فرهنگ سازي لازم صورت گيرد.
دكتر كاميار زارع مويدي در نشستي خبري كه به مناسبت سوم آبان، سالروز تصويب قانون بيمه همگاني خدمات درماني در كشور برگزار شد اظهار داشت: تعداد 2 ميليون و 259 هزار نفر در خوزستان تحت پوشش بيمه خدمات درماني هستند كه از اين تعداد يك ميليون و 591 هزار نفر تحت پوشش بيمه خدمات درماني روستايي هستند.
وي با اشاره به اينكه سالانه 50 درصد از هزينه هاي درماني استان، به تامين هزينه هاي درماني روستاييان اختصاص مي يابد خاطر نشان كرد: اين قشر براي دريافت خدمات بيمه اي تنها هزينه چاپ دفترچه بيمه كه مبلغ 200 تومان است را پرداخت مي كنند.
مدير كل بيمه خدمات درماني خوزستان در ادامه افزود: از ابتداي اجراي طرح صندوق ايرانيان تا نيمه مرداد سال جاري از افرادي كه اظهار بر ضعف مالي مي كردند پس از تأييد از سوي كميته امداد حق بيمه اي دريافت نمي شد تنها هزينه چاپ دفترچه به مبلغ 1000 تومان از آنان گرفته مي شد كه از اين تاريخ به بعد مقرر شد 15 درصد از حق بيمه توسط بيمه شده پرداخت شود تا فرهنگ پرداخت حق بيمه در جامعه نهادينه شود.

 



به گفته استاندار گلستان تخريب جنگل درمسيرجاده ابر منتفي شد

گرگان -خبرنگاركيهان:
استاندار گلستان گفت: تخريب جنگل در مسير ساخت جاده ابر منتفي شده وگزينه جديدي توسط وزارت راه و شهرسازي ارائه شده است.
مهندس جواد قناعت افزود: اجراي پروژه جنگل ابر وحفظ محيط زيست و عرصه هاي جنگلي از دغدغه هاي اصلي دولت و مسئولان استان است.
به گفته وي، بحث اصلي در اجراي پروژه ها، مربوط به توازن بين توسعه و حفظ و رعايت الزامات زيست است.
وي افزود: حفظ جنگل هاي هيركاني از مسائل مهمي است كه در بررسي و مطالعات اجرائي اين پروژه مدنظر بوده است.
وي ادامه داد: بدون شك مسئولان و افراد كارشناس و آگاه نظر مثبتي در حفظ و رعايت الزامات زيست محيطي دارند و از سوي ديگر سابقه ساخت جاده ابر به قبل از دولت نهم برمي گردد و به خاطر همين دغدغه ها و حاشيه ها، عمليات اجرائي آن طولاني شده است.
استاندار گلستان افزود: درسفر سوم هيئت دولت به استان، به دليل اختلافات سازمان محيط زيست كشور و وزارت راه و شهرسازي، اختيارات ويژه اي به استاندار گلستان داده شد تا گزينه معقول و منطقي را انتخاب كند.
قناعت گفت: خوشبختانه تخريب جنگل در مسير ساخت جاده اي كه مدنظر وزارت راه و شهرسازي است، منتفي است.
وي درپايان يادآور شد: اين مسير داراي شيب تند و نقاط حادثه خيز است كه با نظر استاندار و محيط زيست كشور و وزارت راه و شهرسازي به ترميم گزينه مورد نظر پرداخته مي شود.
جنگل ابر در 50كيلومتري شمال شرقي شاهرود و درمسير جاده شاهرود به استان گلستان قرار دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14