(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 23  آبان 1390- شماره 20073

صرامي خبر داد اختصاص 3 ميليارد تومان براي پيشگيري از اعتياد در ميان دانش آموزان
موج جديد برف و سرما شمالغرب كشور را فرا گرفت
آغاز دور جديد بارش ها از اواخر فردا
پلمب 209 شركت هرمي در 6 ماهه نخست سال
حق كميسيون مشاوران املاك دركشور تك نرخي مي شود
در جوار گلزار شهداي بهشت زهرا(س) فرزندان شهدا جشن برادري مي گيرند
اهداي 6 عضو 2 بيمار مرگ مغزي به نيازمندان
محدوديت هاي ترافيكي ويژه تعطيلات عيدغدير
با تيراندازي از سوي معاون رئيس سازمان صنعت و تجارت تهران مجروح شد
در جاده خوزستان واژگوني اتوبوس مسافربري 3كشته برجاي گذاشت
پايان آبان آخرين مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك
پزشكي قانوني اعلام كرد كاميون ها قاتل شهروندان
مرگ 2نفر در اثر برخورد خودرو با ديوار كارگاه خطوط مترو اصفهان
23 تن چاي قاچاق در زابل كشف شد
آخرين خبرها از زلزله تركيه
تصوير اوباما بر روي دستمال توالت



صرامي خبر داد اختصاص 3 ميليارد تومان براي پيشگيري از اعتياد در ميان دانش آموزان

مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 3ميليارد تومان اعتبار براي پيشگيري از اعتياد به وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ «حميد صرامي» افزود: آموزش 600 هزار نفر از والدين دانش آموزان دوره متوسطه، مسئوليت مهمي است كه آموزش و پرورش به عهده دارد و براساس آن، پدران و مادران دانش آموزان در يكهزار دبيرستان و در سه هزار كارگاه آموزشي، دست كم سه نوع آموزش را فرا خواهند گرفت.
مدير كل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همچنين 24 هزار مدير دبيرستان، مشاور و مربي پرورشي در سطح استان هاي كشور، آموزش چگونگي برقراري ارتباط موثر با دانش آموزان و روش هاي پيشگيري از اعتياد را در پنج هزار و 800 دبيرستان و دو هزار و 300 كارگاه آموزشي فرا مي گيرند.
صرامي با اشاره به مباحث پيشگيري از اعتياد در كتاب هاي درسي دانش آموزان گفت: اين كار بايد از سال 67 در آموزش و پرورش صورت مي گرفت و هم اكنون نيز با تاخير در حال انجام است.
وي تصريح كرد در سال جاري تيم هاي تخصصي براي اين موضوع در نظر گرفته شد كه به زودي شاهد اخبار خوبي براي ورود مطالب پيشگيري از اعتياد در كتاب هاي درسي دانش آموزان خواهيم بود.
صرامي با بيان اينكه مطالب پيشگيرانه متناسب با سن عقلي، سن تقويمي و وضعيت شخصيتي دانش آموزان در كتاب هاي درسي ارائه مي شود، افزود: برخي دغدغه و نگراني خاصي در خصوص ارائه مباحث پيشگيري از اعتياد و مواد مخدر به كلاس اولي ها را دارند ولي اينگونه نيست زيرا تيم هاي مطالعاتي در اين زمينه يك مقايسه تطبيقي در سطح كشورهاي جهان انجام داده اند و مطالب پيشگيرانه متناسب با هر دوره تحصيلي ارائه مي شود. وي اظهار داشت: 500 ميليون تومان اعتبار به وزارت علوم اختصاص يافته است تا در دانشگاه هاي دولتي 17 استان كشور نيز، اقدامات مناسبي براي آموزش روش هاي پيشگيري اوليه از اعتياد به دانشجويان سال اول ارائه شود.

 



موج جديد برف و سرما شمالغرب كشور را فرا گرفت

سرويس شهرستان ها-
ورود موج جديد برف و سرما باعث تعطيلي مدارس در استان هاي اردبيل آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و آبگرفتگي معابر و كولاك شديد در استان هاي گيلان و مازندران شد.
روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان هاي اردبيل و آذربايجان شرقي ديروز در اطلاعيه هاي جداگانه اي مدارس آمادگي و ابتدائي اين استانها را به دليل ريزش برف و نفوذ هواي سرد تعطيل اعلام كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز بارش شنبه شب برف، باعث شد تا مدارس پيش دبستاني و ابتدايي شهرهاي تبريز، كليبر و ورزقان تعطيل شوند و تمامي مقاطع تحصيلي در «خاوران» نيز، تعطيل شد.
نجات زائران از برف و سرما
رئيس جمعيت هلال احمر گرمي گفت: 52 زائر جمهوري آذربايجان كه قصد سفر به مشهد مقدس را داشتند بامداد روز يكشنبه توسط امدادگران اين جمعيت از برف و سرما رهايي يافته و اسكان داده شدند.
«عبدالحسين نجفي» در گفت وگو با ايرنا افزود: اتوبوس حامل اين زائران به علت برف شديد و يخبندان در ورودي شهر گرمي قادر به حركت نبود و به كمك امدادگردان جمعيت هلال احمر و با همكاري عوامل شهرداري و آموزش و پرورش به دبيرستان شبانه روزي شهيد چمران گرمي انتقال و اسكان داده شدند.
بارش باران شديد كه از قبل از ظهر روز شنبه آغاز شده است در پارس آباد مغان نيز موجب آبگرفتگي برخي از معابر و خيابان هاي عمومي شهر مرزي پارس آباد شد.
بارندگي همچنين سبب آبگرفتگي تعداد زيادي از ساختمانهاي اداري، تجاري و مسكوني و ايجاد اختلال در زندگي عادي شهروندان شد.
ريزش دوباره باران، به بخش هاي كشاورزي، برخي ساختمان هاي كاهگلي و آغل نگهداري احشام در روستاها و تأسيسات و زيرساخت هاي شهري، از جمله خطوط تلفن، برق و آب و فاضلاب زيان وارد كرد.
انسداد 20 راه روستايي
در چالدران
بارش سنگين برف در شهرستان چالدران راه ارتباطي 20 روستا را در شهرستان چالدران مسدود كرد.
به گزارش ايرنا فرماندار چالدران شنبه شب به ايرنا گفت: تاكنون ارتفاع برف در سطح شهر به 40 سانتيمتر و در ارتفاعات به 70 سانتي متر رسيده است.
احمد رضا قليپور افزود: تلاش راهداران براي بازگشايي راه هاي مسدود شده ادامه دارد و عبور و مرور در جاده هاي اصلي اين شهرستان نيز بدون داشتن زنجير چرخ امكان پذير نيست.
بارش شديد برف در گيلان
بارش شديد برف و كولاك محورهاي كوهستاني گيلان را نيز فرا گرفت.
سبحان الله عليپور مديركل راه وترابري گيلان به ايرنا گفت: ارتفاع برف در محور كوهستاني اسالم به خلخال به 25سانتيمتر رسيد و در شهرك تاريخي ماسوله و منطقه آبي نام ديلمان شهرستان سياهكل نيز بارش برف ادامه دارد.
معاون عمراني فرمانداري انزلي نيز با اشاره به بارش بي سابقه باران طي چند روز گذشته، از آبگرفتگي برخي روستاهاي اين شهرستان از جمله تربه گوده، شانگهاي پرده و شاليور خبر داد.
«سيدتقي موسويان» روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به علت بارندگي بي سابقه در اين شهرستان، آب رودخانه ها از روي ديواره هاي سد سرازير و به داخل روستاهاي تربه گوده، شانگهاي پرده و شاليور وارد شده است.
وي با اشاره به وارد شدن خساراتي به ابنيه ها، تأسيسات زير بنايي، برخي ترانس هاي برق و كشاورزي اين روستاها بر اثر آبگرفتگي افزود: برخي از استخرهاي پرورش ماهي در اين روستاها به طور كامل به زير آب رفته و ماهيان از آن خارج شده اند.
موج جديد برف و سرما از روز شنبه وارد كشور شده و بخش وسيعي از استانهاي غربي و شمالي كشور را در نورديده است.

 



آغاز دور جديد بارش ها از اواخر فردا

مدير كل هواشناسي استان تهران از آغاز دور جديد بارش ها در پايتخت از اواخر روز سه شنبه خبر داد و گفت: آسمان استان تهران تا پنج شنبه ناپايدار بوده و بارش پراكنده را خواهيم داشت.
مهندس محسن جباري روز يكشنبه در گفت وگو با ايسنا، آسمان امروز تهران را نيمه ابري در ارتفاعات همراه با بارش پراكنده پيش بيني كرد و گفت: در عين حال انتظار داريم از اواخر سه شنبه دور جديد بارش ها در تهران آغاز شود كه بيشترين بارش را براي چهارشنبه پيش بيني مي كنيم.به گفته وي جو پايتخت تا روز پنجشنبه به صورت بارشهاي پراكنده خواهد بود.
مديركل هواشناسي استان تهران با اشاره به احتمال رگبار و رعد و برق از اواخر وقت سه شنبه در تهران افزود: در عين حال در تهران بارش باران و در ارتفاعات انتظار بارش برف وجود دارد.
وي با اشاره به اينكه از فردا پايتخت شاهد روند افزايشي دما تا پايان هفته خواهد بود گفت: بر اين اساس حداقل دماي تهران تا پايان هفته حدود 4 درجه افزايش مي يابد. وي با تأكيد بر اينكه حجم بارش هاي سيستم جديد با سامانه قبلي قابل مقايسه نيست تصريح كرد: در عين حال تا پايان هفته دماي تهران به زير صفر نخواهد رفت.

 



معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا خبر داد
پلمب 209 شركت هرمي در 6 ماهه نخست سال

سرويس اجتماعي-
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا گفت: در 6 ماهه اول سال جاري به 3 هزار پرونده شركت هاي هرمي رسيدگي شد و در اين رابطه 209 دفتر شركت هاي هرمي شناسايي و پلمب و 1250 نفر نيز دستگير شدند.
به گزارش كيهان سرهنگ مهرداد اميدي افزود: از مهرماه سال گذشته مأموريت مبارزه با شركت هاي هرمي به پليس آگاهي ناجا واگذار شد و پليس با تكيه بر 4 عامل هماهنگي، آماده سازي، برخورد سريع و قاطع و نيز اطلاع رساني با اقدامات غيرقانوني شركت هاي هرمي مقابله كرد.
وي گفت: امروز و با گذشت بيش از يك سال از محول شدن اين مأموريت به پليس آگاهي ناجا مي توانيم ادعا كنيم توانسته ايم رشد شركت هاي هرمي را تا حدودزيادي متوقف كنيم.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: اين موضوع به معناي تعطيلي مبارزه با شركت هاي هرمي نيست چرا كه تجربه 10 الي 15 ساله اخير نشان مي دهد هر وقت گمان شده كار شركت هاي هرمي تمام شده اين شركت ها به كار خود ادامه داده اند.
اميدي افزود: از مردم انتظار داريم فعاليت هاي مشكوك به شركت هاي هرمي را به ما اطلاع دهند تا در كوتاهترين و سريعترين زمان برخورد كنيم.
آمار كلاهبرداري
در نيمه اول سال
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: در نيمه اول سال جاري به 7700 پرونده مربوط به كلاهبرداري رسيدگي شده و از اين ميزان 44 درصد پرونده ها منجر به شناسايي و دستگيري كلاهبردار و زنداني شدن كلاهبرداران شده است.
وي افزود: 22 درصد پرونده ها نيز قبل از ارجاع به قوه قضائيه منجر به اخذ رضايت از شكات شده و 24 درصد از پرونده ها نيز تحويل مراجع قضايي شده كه ما از نتايج اين پرونده ها اطلاعي نداريم.
اميدي گفت: 10 درصد پرونده هاي كلاهبرداري نيز به نتيجه مثبت نرسيده است.
وي افزود: در اين رابطه 3300 كلاهبردار با صدور قرار قانوني روانه زندان شده اند و از اين آمار حدود 93 درصد مرد و 7 درصد نيز زن هستند.
اين مقام مسئول گفت: ارزش ريالي پرونده هاي كلاهبرداري در بازه زماني 6 ماهه اول سال 5 هزار ميليارد ريال بوده است.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري ناجا، با برشمردن عمده ترين موارد كلاهبرداري گفت: 52 درصد كلاهبرداري ها در پوشش معاملات خانه و زمين، 4 درصد دلالي و واسطه گري، 4 درصد فروش اجناس بدلي و تقلبي، 2 درصد كلاهبرداري در پوشش استخدام و كاريابي بوده است اميدي افزود: كلاهبرداري در پوشش هاي رمالي و فالگيري، فريب در خواستگاري، امور خيريه، امور فرهنگي و آموزشي نيز هر كدام يك درصد از آمار مربوط به كلاهبرداري را به خود اختصاص داده اند.
وي كلاهبرداري از طريق تلفن همراه و يا پيام كوتاه را از ديگر شيوه هاي رايج كلاهبرداري دانسته و گفت: تماس با مردم در پوشش تأمين واحدهاي مختلف، تماس با صنف هاي مختلف و كلاهبرداري از آنان توسط كارت هاي اعتباري، تماس با مردم و ادعاي برنده شدن آنان در قرعه كشي هاي مختلف، ارسال پيام كوتاه كه به «چوپان دروغ گو» مشهور شده از جمله مصاديق كلاهبرداري از طريق تلفن همراه و يا پيام كوتاه هستند.
اميدي گفت: در شيوه «چوپان دروغ گو» كلاهبردار با ارسال پيامك هاي تصادفي مدعي مي شوند كه چوپان هستند و اجناس قيمتي از جمله سكه هاي زيرخاكي كشف كرده و مي خواهد اين سكه ها را با قيمت بسيار پائين بفروشند.
وي افزود: اين كلاهبرداران در ادامه با فروش سكه هاي جعلي مبالغ كلاني را كلاهبرداري مي كنند.
اميدي گفت: تماس هاي تلفني بخصوص تلفن همراه وسيله و شيوه قابل اعتمادي براي معامله نيستند.
آمار مربوط
به پرونده هاي جعل
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا گفت: در 6 ماهه اول سال 5700 پرونده در حوزه جعل مورد رسيدگي قرار گرفته و از اين ميزان 74 درصد پرونده ها منجر به دستگيري جاعل و جاعلين و تحويل آنان به زندان شده و 20 درصد متهمان نيز به مراجع قضايي معرفي شده اند.
اميدي گفت: 6 درصد از پرونده ها نيز منجر به نتيجه مثبت نشده است.

 



حق كميسيون مشاوران املاك دركشور تك نرخي مي شود

رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك گفت: حق كميسيون مشاوران املاك در خصوص خريد و فروش، رهن و اجاره در كشور تك نرخي مي شود.
«مصطفي قلي خسروي» عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا مركز البرز افزود: اكنون در هر استان و شهرستان نرخ خدمات در زمينه مشاورين املاك متفاوت است و اين امر موجب سردرگمي مردم در انجام معاملات ملكي مي شود.
وي اظهار داشت: بايد در امر معاملات ملكي شفاف سازي كنيم و براي رسيدن به اين امر بايد قانون تك نرخي مصوب شود، چرا كه با تصويب آن، كنترل معاملات ملكي در كشور بهتر و راحت تر انجام خواهد شد.
خسروي بيان داشت: در اين باره اقداماتي صورت گرفته است و درخواست هايي مبني بر تصويب حق كميسيون نيم درصد از معاملات انجام شده در سراسر كشور به هيات عالي نظارت داده شده است.
وي يادآور شد: تصويب اين امر در شرف انجام است و در صورت نهايي شدن، بلافاصله به استان ها و شهرستان ها ابلاغ و اجرايي خواهد شد.

 



در جوار گلزار شهداي بهشت زهرا(س) فرزندان شهدا جشن برادري مي گيرند

همزمان با عيد غديرخم جشن برادري فرزندان شهدا در جوار گلزار شهداي بهشت زهرا(س) برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس پسران شهدا در روز عيد غديرخم در سالن دعاي ندبه بهشت زهرا(س) گردهم جمع مي شوند تا با بستن عقد اخوت ميان يكديگر، سنت حسنه اي كه ميان پدرانشان مرسوم بود را احياء كنند.
رئيس ستاد شاهد ترويج فرهنگ برادري و فرزند ارشد شهيد شاه آبادي از تمام پسران شهدا براي حضور در مراسم مذكور دعوت كرد و احياي اين سنت حسنه را موجب ايجاد همدلي و اتحاد ميان اقشار مختلف جامعه، به ويژه پسران معزز شهدا دانست.
حجت الاسلام والمسلمين سعيد شاه آبادي افزود: مراسم مذكور از ساعت 30:7 صبح سه شنبه با قرائت دعاي ندبه آغاز مي شود و پس از آن، برنامه با مدح و منقبت حضرت اميرالمومنين(ع) ادامه مي يابد.
وي بيان داشت: پس از آن مراسم قرائت عقد اخوت ميان پسران شهدا برگزار خواهد شد و در پايان پسران شهدا به زيارت قبور مطهر شهداي سادات بهشت زهرا(س) مشرف مي شوند.
جشن ملي برادري همزمان با جشن هاي عيد سعيد غدير خم در تمام استان هاي كشور برگزار مي شود و طي آن بين اقشار مختلف مردم عقد اخوت برقرار مي شود.
مراسم عقد اخوت ميان فرزندان شهدا با همكاري ستاد شاهد ترويج فرهنگ برادري و اداره فرهنگي گلزار شهداي تهران وابسته به بنياد شهيد وامور ايثارگران استان تهران برگزار مي شود.
اين گزارش حاكي است، در اين روز مبارك ميان آيت الله خزعلي و حجت الاسلام والمسلمين صديقي و نيز بسياري از بزرگان كشور، اعم از مسئولان كشوري و لشكري عقد اخوت خوانده مي شود.

 



اهداي 6 عضو 2 بيمار مرگ مغزي به نيازمندان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با اقدام خداپسندانه خانواده هاي دو بيمار مرگ مغزي، اعضاي آنها به 6بيمار نيازمند عضو در اصفهان اهدا شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، «مرحوم همايون قائدي» 19 ساله كه در اثر بروز سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود پس از طي مراحل قانوني و با اقدام خداپسندانه از سوي خانواده اش در مركز آموزشي درماني الزهرا(س) تحت عمل جراحي برداشت اعضا قرار گرفت و دو كليه و كبد آن مرحوم جهت انجام عمل پيوند استفاده شد. لازم به ذكر است كه اين دومين عمل پيوند كبد انجام گرفته در استان اصفهان است.
همچنين مرحوم «ماهتاب رحيمي» 38 ساله كه در اثر سانحه رانندگي دچار مرگ مغزي شده بود با رضايت خانواده اش در مركز آموزشي درماني الزهرا(س) تحت عمل جراحي برداشت اعضا قرار گرفت و دو كليه و كبد آن مرحومه جهت انجام عمل پيوند مورد استفاده قرار گرفت.

 



محدوديت هاي ترافيكي ويژه تعطيلات عيدغدير

معاون عمليات پليس راه كشور با اعلام بازبودن تمامي محورهاي مواصلاتي كشور محدوديت ها و ممنوعيت هاي ترافيكي ويژه عيدغدير را اعلام كرد.
سرهنگ صمد اسفندياري در اين باره گفت: بر اين اساس تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از محور كرج- چالوس همچنان ممنوع است.
وي همچنين از ممنوعيت تردد انواع وسيله نقليه از ساعت 12 تا 22 روز سه شنبه و 15 تا 22 روز جمعه در محور چالوس از كرج تا دهانه شمالي تونل كندوان واقع در استان البرز خبر داد و گفت: اين امر به منظور تخليه بار ترافيكي انجام مي شود و تردد خودروها در خارج از اين محدوده بلامانع است.
وي از ممنوعيت تردد موتورسيكلت در محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه، ساوه- همدان و تهران- سمنان- مشهد و برعكس از ساعت 12 روز دوشنبه تا ساعت 23 سه شنبه 24 آبان و از ساعات 12 تا 23 روزهاي پنجشنبه و جمعه 26 و 27 آبان ماه خبر داد.
اسفندياري همچنين از ممنوعيت تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 23 روز دوشنبه 23 آبان و 6 تا 23 روز سه شنبه 24 آبان ماه از ساوه به همدان (محدوده ساوه تا دوراهي قزوين- همدان) خبر داد و گفت: همچنين اين ممنوعيت ها از ساعت 12 تا 23 روز پنجشنبه 26 آبان و 6 تا 23 روز جمعه 27 آبا نماه در همين محدوده اعمال خواهد شد.
وي با بيان اينكه تردد انواع تريلر به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني در محور «هراز» همچنان ممنوع است، به ايسنا گفت: تردد انواع كاميون از ساعت 12 تا 23 روزهاي دوشنبه 23 آبان و پنجشنبه 26 آبان و 6 تا 23 روزهاي سه شنبه 24 آبان و جمعه 27 آبان ماه در اين محور ممنوع است.
اسفندياري در ادامه با اشاره به محدوديت هاي ترافيكي اعمال شده در محور دماوند خاطرنشان كرد: تردد كليه تريلرها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 6 تا 23 روزهاي سه شنبه 24 آبان و جمعه 27 آبان، از تهران به سمت قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
به گفته وي تردد كليه تريلرها و كاميون ها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 15 تا 20 روزهاي دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاري در محور «زاهدان- زابل» ممنوع است.

 



با تيراندازي از سوي معاون رئيس سازمان صنعت و تجارت تهران مجروح شد

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از سوي معاونش به ضرب گلوله مضروب شد.
طبق اطلاعاتي كه تا پيش از اين منتشر و البته توسط مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تاييد شده است، روز گذشته يدالله صادقي- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت- از سوي معاونش به ضرب گلوله مضروب و در بيمارستان بستري شد.
اين اتفاق پس از مشاجره لفظي صادقي با معاون بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران رخ داد و پس از آن، رئيس كه از ناحيه صورت آسيب ديده بود، به بيمارستان پارس انتقال داده شد.
طبق آخرين پيگيري هاي خبرنگار ايسنا از روابط عمومي اين سازمان، گفته مي شود اين اتفاق با جابه جايي و تغييرات مديريتي كه رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعمال داشته، مرتبط است.
وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در واكنش به اين موضوع امروز در جمع خبرنگاران عنوان كرد: جزييات اين موضوع را در اختيار ندارم و اطلاعات تكميلي آن را از روابط عمومي مي توانيد دريافت كنيد.
به گزارش ايسنا در همين مورد روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاييد اين موضوع اعلام كرد كه اطلاعات تكميلي تا ساعات ديگر اعلام خواهد شد.
رياضتي- روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران- نيز در اين زمينه اظهار كرد: از انگيزه آقاي ابراهيمي كه اين اقدام را انجام داده است اطلاعي نداريم و هم اكنون ماجرا از سوي نيروي انتظامي در حال پيگيري است.
وي حال عمومي صادقي را كه همچنان در بيمارستان بستري است، خوب توصيف كرد.

 



در جاده خوزستان واژگوني اتوبوس مسافربري 3كشته برجاي گذاشت

بر اثر واژگون شدن يك دستگاه اتوبوس مسافربري مسير تهران- اهواز در مبادي ورودي خوزستان و محل تقاطع لرستان با خوزستان سه نفر كشته شدند.
بخشدار بخش الوار گرمسيري روز يكشنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: در اين حادثه كه ظهر روز شنبه روي داد، اتوبوس حامل مسافران تهران به سمت اهواز از مسير خود خارج و واژگون شد كه در اين حادثه سه نفر به دليل جراحات شديد وارده فوت و 13 نفر مصدوم شدند.
غلامعلي بلندنظر افزود: مصدومان حادثه توسط فوريت هاي جاده اي به بيمارستان انديمشك منتقل شدند و وضعيت آنان مطلوب گزارش شده است.
وي گفت: بنا بر گزارش دريافتي لغزنده بودن جاده و بي احتياطي راننده اتوبوس دليل اين اتفاق بوده است.

 



پايان آبان آخرين مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك تا پايان آبان است گفت: تا 15 اسفند امسال تمام آرم ها توزيع خواهد شد.
به گزارش فارس وحيد نوروزي به نرم افزار ثبت نام آرم طرح ترافيك اشاره كرد و گفت: در آخر سال گذشته نرم افزار جديد را راه اندازي كرديم مشكلاتي در نرم افزار وجود داشت كه آنها را برطرف كرديم.
وي با تأكيد بر اين موضوع كه عوارض معاينه فني و هزينه صدور آرم به صورت اينترنتي پرداخت مي شود گفت: سال هاي قبل 3 تا 4 كاميون كپي عوارض بود كه آنها را نگه مي داشتيم كه در زماني كه سازمان هاي نظارتي بخواهند از آن استفاده بكنند در حال حاضر كارها را اينترنتي كرده ايم و به راحتي به مدارك دسترسي وجود دارد.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران به برخي از خودروهاي دولتي كه در سال هاي قبل عوارض پرداخت نمي كردند اشاره كرد و گفت: در سال 90 از 100 درصد آنها عوارض دريافت كرديم و حتي از خودروهاي صفر كيلومتر نيز عوارض دريافت كرديم.
وي به 5 ساله شدن معاينه فني خودروها اشاره كرد و گفت: بهر حال قانوني تصويب شده و شهرداري تهران تأكيد بر اجراي قانون دارد انتقادات كارشناسي به 5 ساله شدن معاينه فني وجود دارد.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص جريمه ساعتي براي افراد متخلف در محدوده طرح ترافيك گفت: ساعتي 13 هزار تومان افراد جريمه مي شوند و آلبوم عكسي به آنها تقديم مي شود.
نوروزي ادامه داد: قيمت جريمه با قيمت طرح ترافيك روزانه تقريباً يكسان است و تلاش مي كنيم قيمت جريمه را رشد دهيم.

 



پزشكي قانوني اعلام كرد كاميون ها قاتل شهروندان

براساس آمارهاي موجود، در فاصله زماني 85 تا 89، يكصد و بيست هزار و 70 نفر در حوادث رانندگي جان باختند كه در مرگ 1/19 درصد آنان يعني 22 هزار و 971 نفر، كشنده ها (كاميون، كاميونت، تريلي) مؤثر بوده اند.
براساس گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور، بيشترين مرگ متأثر از كشنده ها (كاميون، كاميونت، تريلي) نسبت به كل فوريت هاي حوادث رانندگي در پنج سال اخير مربوط به سال 1386 است كه با عدد 4 هزار و 644 نفر 20 درصد كل فوتي ها را در بر مي گيرد.
براساس اين گزارش، پس از آن سال 1389 با 3/19 درصد، سال 1388 با 1/19 درصد، سال 1387 با 7/18 درصد و سال 1385 با 5/18 به ترتيب بيشترين درصد كشته هاي متأثر از كشنده ها نسبت به كل كشته هاي حوادث رانندگي در همان سال را در برمي گيرند.
براساس آمارها و اطلاعات موجود، رانندگان كاميونها بيشتر از آنكه در حوادث رانندگي كشته شوند، عامل مرگ ديگر افراد در اينگونه حوادث خواهند بود در حالي كه راكبان موتورسيكلت وضعيتي عكس دارند؛ يعني بيشتر از آنكه عامل مرگ ديگر افراد باشند خود در حوادث رانندگي كشته مي شوند.
از سويي از آنجا كه ضربه به سر عاملي مهم در فوت ناشي از حوادث رانندگي محسوب مي شود و بيشتر موتورسواران را تهديد مي كند، استفاده نكردن از كلاه ايمني مي تواند منجر به فوت شود.

 



مرگ 2نفر در اثر برخورد خودرو با ديوار كارگاه خطوط مترو اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد شديد يك دستگاه خودروي سواري با ديواره كارگاه يكي از خطوط متروي شهر اصفهان و پرتاب شدن به درون كارگاه، راننده و نگهبان كارگاه جان خود را از دست دادند.
«سرهنگ حسين غلامي» رئيس پليس راهور استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: ساعت 4 بامداد صبح پنج شنبه گذشته، يك دستگاه خودروي سواري سانتافه كه با سرعت مرگ بار از خيابان دانشگاه به سمت ميدان آزادي اصفهان در حركت بود وارد ميدان شد و سپس به داخل كارگاه مترو وارد شد.
وي افزود: در اين حادثه خودرو با كانكسي كه نگهبان كارگاه درون آن مشغول استراحت بود برخورد و پس از مرگ وي خود نيز به درون كارگاه پرتاب و جان خود را از دست داد. غلامي گفت: راننده يك جوان 26 ساله است كه وسيله نقليه او متعلق به خودش نبوده و آن را از يكي از دوستانش امانت گرفته بود.وي افزود: راننده جوان خودرو در زمان وقوع حادثه حالت عادي نداشته است.

 



23 تن چاي قاچاق در زابل كشف شد

ماموران انتظامي شهرستان زابل 23تن و580 كيلوگرم چاي قاچاق از يك دستگاه تريلر كشف كردند.
به گزارش ايسنا، ماموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي سفيدآبه شهرستان زابل هنگام كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي تريلر حامل 23 تن و 580 كيلوگرم چاي خارجي مشكوك شدند.
اين گزارش حاكي است در بررسي هاي به عمل آمده توسط ماموران انتظامي، مشخص شد اين بار چاي وارداتي فاقد مدارك قانوني است كه بلافاصله محموله چاي مذكور به عنوان كالاي قاچاق توقيف و به همراه متهم دستگير شده، به مراجع مربوطه تحويل داده شد.

 



آخرين خبرها از زلزله تركيه

تلفات زمين لرزه 6/5 ريشتري چهارشنبه شب گذشته استان زلزله زده «وان» تركيه به 39 نفر افزايش يافت.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبري محلي، بيشترين تلفات مربوط به فرو ريختن هتل «بايرام» كه خبرنگاران و امدادگران داخلي و خارجي در آن اقامت داشتند، است.به نوشته اين منابع خبري، تلاش امدادگران براي بيرون آوردن افراد زير آوار در اين هتل و ديگر ساختمان هاي فرو ريخته، همچنان ادامه دارد.در ميان كشته شدگان يك امدادگر ژاپني و دو تن از خبرنگاران آژانس خبري دوغان نيز وجود داشتند.
رئيس جمهور، نخست وزير، معاون نخست وزير در امور رسانه ها، نهادهاي مدني فعال در امور رسانه ها و انجمن ها و اتحاديه هاي خبرنگاران تركيه طي پيامهايي با ابراز تاسف از درگذشت اين دو خبرنگار، با خانواده هاي خبرنگاران و جامعه خبري تركيه ابراز همدردي كردند.روزنامه هاي تركيه در شماره هاي روز يكشنبه خود خبر درگذشت دو خبرنگار گروه رسانه اي «دوغان» را در صدر اخبار خود چاپ كرده و از آنان به عنوان شهداي رسانه اي ياد كرده اند.
زمين لرزه اي به شدت 2/7 ريشتر اول آبان ماه استان وان را به شدت لرزاند كه در اين زلزله 604 تن كشته و نزديك به 4 هزار و200 تن زخمي شدند.

 



تصوير اوباما بر روي دستمال توالت

تصوير چهل و چهارمين رئيس جمهور آمريكا اين روزها بر روي دستمال توالت نقش بسته است.
به گزارش برنا به نقل از ديلي ميل، قيمت فروش دستمال توالت با چهره «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا 10 دلار براي هر رول اعلام شده است و اين محصول به صورت آنلاين عرضه مي شود. روي برگه هاي اين دستمال توالت ژست هاي مختلفي از رئيس جمهور آمريكا چاپ شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14