(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 آبان 1390- شماره 20076

كمبود امكانات بيمارستان رازي قائم شهر، مشكلي براي مراجعان
تجليل از 51 دانشجوي برگزيده المپياد دانشجويي در دانشگاه تبريز
در شهركرد برگزار شد يادواره 36 هزار شهيد دانش آموز و فرهنگي كشور
ابتلاي 8 درصدي ايرانيان به ديابت
جمعيت هلال احمر كشور سال آينده ميزبان جوانان 50كشور دنيا
رئيس شوراي اسلامي بابل: عدم لايروبي بابلرود، امنيت مالي و جاني بابلي ها را تهديد مي كند
كرجي ها اينترنتي بليت اتوبوس مي خرند
راه اندازي مركز تخصصي متالورژي اسدآباد در غرب كشور
مرمت آب انبار دو قلوي رشتخوار
آبياري 60 هكتار از اراضي مرزي كشور در پارس آباد مغان
انتقاد شديد محيط زيست آذربايجان شرقي از آغاز 6پروژه بزرگ
انتقاد امام جمعه بهار از غلبه حاشيه بر متن در مداحي ها
تغيير نرخ ارز به نفع اقتصاد استان گلستان است
فرمانداريزد: الگوهاي ايراني اسلامي درطراحي پوشاك استفاده شود
رئيس گروه قرآن آموزش و پرورش همدان: مديران موظف به اجراي زنگ نماز در مدارس هستند
معاون فني اداره كل منابع طبيعي استان برداشت كليه محصولات فرعي جنگلي و مرتعي در يزد ممنوع است



كمبود امكانات بيمارستان رازي قائم شهر، مشكلي براي مراجعان

بي توجهي مسئولان دانشگاه علوم پزشكي مازندران در تجهيز بيمارستان رازي قائم شهر جان مصدومان و حادثه ديدگان سوانح رانندگي محور قائم شهر به تهران را در مخاطره جدي قرار داده است.
از جمله اين موارد مي توان به حادثه اي كه صبح چهارشنبه 18 آبان روي داد اشاره كرد. در اين حادثه يكي از مصدومان كه دچار شكستگي جمجمه و آسيب هاي مغزي بود؛ پس از انتقال به بيمارستان رازي با حدود دو ساعت معطلي و سرگرداني به بيمارستان امام خميني ساري اعزام شد.
اين مصدوم كه موسي رنجبر مديركانون فرهنگي و تربيتي آموزش وپرورش قائم شهر بود؛ هرچند با تأخير نيروهاي امدادي اورژانس اما به موقع به بيمارستان رازي منتقل شد .ولي آنچه در اين ميان براي خانواده اين مصدوم دردآور و تأسف آور است؛ نداشتن امكانات و تجهيزات لازم پزشكي در اين بيمارستان است .چنان كه كه مصدوم در قسمت اورژانس بيمارستان تحت اقدامات اوليه پزشكي قرار گرفت؛ اما نبود دستگاه «سي تي اسكن» در بيمارستان عملاً كار درمان را غيرممكن كرد و نهايتاً تصميم به اعزام مصدوم به ساري گرفته شد. اما اين پايان اين ماجرا نبود چراكه نبود آمبولانس، موبايل، آي سي يو و لزوم اخذ مجوز حركت آن از طريق مركز اورژانس 115 از دانشگاه علوم پزشكي استان همچنان در رسيدگي به وضعيت مصدوم ايجاد تأخير مي كرد كه در نهايت با حضور امام جمعه قائم شهر مصدوم با يك ساعت تعلل در بيمارستان به ساري اعزام شد؛ كه متاسفانه پس از 5 روز بستري بودن در بيمارستان امام خميني ساري دعوت حق را لبيك گفت.
لذا مي طلبد كه مسئولان و مديران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي باتوجه به موقعيت حساس اين بيمارستان كه بر سر راه محور ارتباطي قائم شهر به تهران قرار گرفته است در اين خصوص چاره اي جدي و راهگشا لحاظ كنند ،چراكه مراجعه به اين بيمارستان كه بيشتر ناشي از تصادف جاده اي اين محور است همواره وجود دارد. گفتني است؛ حدود 3ماه است كه تجهيزات و امكانات مربوط به سي تي اسكن اين بيمارستان خراب و بدون استفاده رها شده است.
قائمشهر- خبرنگاركيهان

 



تجليل از 51 دانشجوي برگزيده المپياد دانشجويي در دانشگاه تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي از 23 دانشجوي برگزيده كنكور امسال و 28 دانشجوي مرحله نهايي المپياد دانشجويي كشور، در تالار شهريار دانشگاه تبريز، تجليل شد.
در اين مراسم «محمدي عباس زاده»، رئيس دفتر استعدادهاي درخشان دانشگاه تبريز و نيز «محمد تقي علوي» و «حميدرضا - قاسم زاده»، رئيس دانشگاه و «معاون آموزش و تحصيلات تكميلي» دانشگاه تبريز، در رابطه با جايگاه دانشگاه و فعاليت هاي آن، مطالبي را عنوان كردند.

 



در شهركرد برگزار شد يادواره 36 هزار شهيد دانش آموز و فرهنگي كشور

شهركرد- خبرنگاركيهان:
همزمان با سومين روز از هفته بسيج دانش آموزي يادواره 36 هزار شهيد خواهر و برادر دانش آموز و فرهنگي كشور در شهركرد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما همزمان با سومين روز از هفته بسيج دانش آموزي يادواره 36 هزار شهيد خواهر و برادر دانش آموز و فرهنگي كشور با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا، دانش آموزان بسيجي و اقشار مختلف مردم در كانون فرهنگي تربيتي شهيد بهشتي شهركرد برگزار شد.
بنابراين گزارش امام جمعه خميني شهر اصفهان در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره دانش آموزان شهيد؛ محمدحسين فهميده، مرحمت بالازاده و شهيده سهام خيام و 36 هزار شهيد دانش آموز و فرهنگي كشور گفت: شادابي، پويايي و اقتدار انقلاب اسلامي مرهون خون هزاران شهيد گلگون كفن است كه به پاي اين نهال ارزشمند ريخته شده است.
حجت الاسلام سالمي افزود: پايداري و ثبات انقلاب هاي مردمي با نثار خون هاي پاك جوانان به ثمر مي رسد و اين موضوع در انقلاب هاي اسلامي منطقه به وضوح ديده مي شود.
گفتني است؛ استان چهارمحال و بختياري تعداد 735 دانش آموز و137فرهنگي شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.تجليل از خانواده معظم شهدا و تقدير از دانش آموزان نمونه با اهداي لوح سپاس از برنامه هاي اين يادواره بود.

 



ابتلاي 8 درصدي ايرانيان به ديابت

بابل- خبرنگار كيهان:
مديرعامل انجمن ديابت شهرستان بابل از ابتلاي 8درصدي ايرانيان به ديابت خبر داد.
نرگس اسفندياري در گفت وگو با كيهان، اظهار داشت: متاسفانه آمار بيماري ديابت در كشور رو به افزايش است كه آموزش و كنترل اين بيماري در راستاي پيشگيري يك ضرورت محسوب مي شود.
وي گفت: شعار امسال فدراسيون جهاني ديابت «آموزش و پيشگيري از ديابت» است و ما در اين ارتباط براي كنترل ديابت آموزش افراد ديابتي را در اولويت قرار داديم و بايد در اين جا بگويم كه بيماران ديابتي آسيب هاي متعدد از لحاظ جاني و رواني و خانوادگي مي خورند.
اسفندياري در ادامه افزود: با هدف پيشگيري از شيوع اين بيماري همزمان با روز جهاني ديابت همايش آموزش و كنترل بيماري ديابت در بيمارستان شهيد بهشتي شهرستان بابل برگزار مي شود.

 



جمعيت هلال احمر كشور سال آينده ميزبان جوانان 50كشور دنيا

اهواز -خبرنگاركيهان:
جمعيت هلال احمر ايران سال آينده ميزبان جوانان فعال صليب سرخ و هلال احمر 50كشور دنيا خواهد بود.
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر كشور در نشست با اصحاب رسانه در اهواز با اعلام اين خبر گفت: اين ميزباني موجب مي شود كشورهاي جهان با توانمندي جوانان جمعيت هلال احمر ايران و فرهنگ غني ايران بيشتر آشنا شوند.
محمد جعفريان درادامه با بيان اين كه جمعيت هلال احمر ايران از ميان 126 هلال احمر و صليب سرخ جهان، در رده 20كشور برتر قرار دارد، اظهار داشت: اين برتري به دليل در اختيار داشتن تجهيزات و امكانات نيست بلكه به دليل نيروهاي داوطلب و اعضاي فعال آن است كه بدون هيچ چشم داشتي مشغول به فعاليت اند.
رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر كشور از ساخت بزرگ ترين اردوگاه هلال احمر درخوزستان خبر داد و افزود: با بودجه تصويب شده از سوي مجلس شوراي اسلامي، هشت اردوگاه درهشت استان كشور ساخته خواهد شد كه طبق برنامه ريزي صورت گرفته بزرگ ترين آن ها در خوزستان خواهد بود.به گفته وي اردوگاه هلال احمر خوزستان بايد ظرفيت ميزباني اردوهاي راهيان نور را هم دارا باشد.

 



رئيس شوراي اسلامي بابل: عدم لايروبي بابلرود، امنيت مالي و جاني بابلي ها را تهديد مي كند

بابل- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي بابل گفت: عدم لايروبي رودخانه بابلرود و رودخانه هاي منتهي به اين رودخانه امنيت مالي و جاني بيش از 300 هزار شهروند بابلي را تهديد مي كند.
حسن فلاح با بيان اينكه در فروردين ماه امسال نيز از طريق مكاتبه و همچنين رسانه ها از جمله كيهان در اين خصوص اعلام خطر كرديم، اظهار داشت: متأسفانه اقدام خاصي در مورد بخشي از مسير اين رودخانه هم انجام نپذيرفته است.
وي تجاوز به حريم و بستر رودخانه توسط برخي از اشخاص را از ديگر موارد خطرساز براي امنيت مالي و جاني شهروندان بابلي ذكر كرد و يادآور شد: در گذشته عرض رودخانه در بسياري از مناطق بيش از 50 متر بود كه در حال حاضر به 10 الي 15 متر رسيده است و اداره آب منطقه اي در بسياري از مواقع اقدام خاصي را در جهت رفع تجاوز و آزادسازي بستر انجام نمي دهد و اگر تجاوز به بستر رودخانه را برطرف نكنيم خطر بسيار بزرگي شهروندان را تهديد مي كند و اين رودخانه را كه از سرمايه هاي اين منطقه است به يك معضل مبدل مي كند.

 



كرجي ها اينترنتي بليت اتوبوس مي خرند

كرج- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان پايانه هاي شهرداري كرج از استقرار اولين مركز فروش بليت اتوبوس اينترنتي در ميدان حافظ اين شهرستان خبر داد.
داوود شعباني در اين باره گفت: سازمان پايانه هاي كرج مسئول طراحي و اجراي سيستم اتوماسيون يكپارچه فروش بليت به صورت آنلاين است و طبق برنامه هاي سازمان اتوبوسراني، استقرار 10 محل فروش بليت اتوبوس به صورت اينترنتي و آنلاين در مناطق مختلف كرج برنامه ريزي شده است.
وي افزود: فروش بليت اتوبوس به صورت آنلاين حجم بالايي از ترددهاي غيرضروري شهروندان را براي تهيه بليت كاهش مي دهد.

 



راه اندازي مركز تخصصي متالورژي اسدآباد در غرب كشور

اسدآباد- خبرنگاركيهان:
رئيس فني و حرفه اي شهرستان اسدآباد گفت: مركز متالورژي اين شهرستان، با امكانات كم نظير در غرب كشور، راه اندازي شد.
يعقوب فشخوراني افزود: از ابتداي مهرماه امسال، اين مركز فعاليت خود را با 17كارآموز در دو رشته جوشكاري و ريخته گري آغاز كرده است.وي ادامه داد: كارگاه ريخته گري و جوشكاري اين مركز با ظرفيت 70 نفر در آبان ماه سال جاري در دو رشته پودماني جوشكاري و ريخته گري از طريق وزارت علوم اقدام به جذب و پذيرش دانشجو كرده است.وي اعلام كرد: به زودي گلخانه تخصصي اين مركز راه اندازي خواهد شد و با توجه به امكانات و تجهيزات بي نظير مركز متالورژي اسدآباد تحصيل در مقطع فوق ليسانس نيز در اين مركز امكان پذير خواهد شد.
فشخوراني اضافه كرد: مركز تخصصي فوق با 12هزار و908 متر فضا شامل چند كارگاه ريخته گري، ذوب فلزات، مدل سازي و ساختمان متالورژي شامل چند گلخانه با مساحت هزار و200 مترمربع و سه سالن كارگاه ماشين آلات كشاورزي، كشت و كار، قارچ خوراكي و گياهان دارويي است.

 



مرمت آب انبار دو قلوي رشتخوار

رشتخوار - خبرنگار كيهان:
شهردار رشتخوار گفت: از محل اعتبارات ميراث فرهنگي و شهرداري رشتخوار كار مرمت آب انبار دو قلوي رشتخوار مربوط به دوران قاجاريه آغاز شد.
مهندس محمدمهدي عليان با اشاره به شرايط اقليمي خشك اين شهرستان گفت: در شهرستان رشتخوار بيش ا ز 15 آب انبار در مناطق روستايي و شهري وجود دارد كه در دوران خود اين مكان ها محل تامين آب شرب اهالي بود.
وي گفت: آب انبارها علاوه بر نقش مهمي كه در زندگي روزمره مردم داشته اند، از موقعيت خاصي نيز در فرهنگ و اعتقادات مردم اين سرزمين، بهره مند بوده اند.
وي خاطرنشان كرد: بسياري از اين آب انبارها در بافت شهري و روستايي رشتخوار، مركز بسياري از آبادي ها و محله ها بوده اند و در بسياري از محله ها بزرگ ترين و چشمگيرترين واحد معماري به شمار مي روند.
وي گفت: فن ساختمان و شيوه معماري در ساختمان آب انبارها داراي اعتبار خاصي است؛ چرا كه سازندگان اين واحدها با دقت و نكته سنجي بسيار، به مسايل عمده اي چون ميزان فشار آب بر كف و سطح آب انبار، مسئله اندود داخل بنا، تهويه، تصفيه و جلوگيري از آلودگي آب، توجه كامل داشته اند.
شهرستان رشتخوار در استان خراسان رضوي قرار دارد.

 



به دنبال احياي شاخه اصلي رود ارس صورت گرفت
آبياري 60 هكتار از اراضي مرزي كشور در پارس آباد مغان

پارس آباد مغان- خبرنگاركيهان:
احياي شاخه اصلي رودخانه مرزي ارس 60 هكتار از اراضي كشور در محدوده شهرستان پارس آباد مغان را آزاد نمي كند.
فرماندار پارس آباد مغان در بازديد از پروژه احياي شاخه اصلي رودخانه ارس با اعلام مطلب بالا افزود: اين طرح بعنوان يك طرح ملي با اعتباري معادل 60 ميليارد ريال در حال اجرا مي باشد.
ولي كريمي گفت: در اثر گذر زمان و پيشروي تدريجي اين رودخانه، علاوه بر وارد شدن خسارت به روستاها و اراضي كشاورزي حاشيه ارس و تخريب لايه به لايه ديواره قلعه باستاني و تاريخي «اولتان» حدود 60 هكتار از اراضي منطقه به خاك جمهوري آذربايجان الحاق شده است كه با تكميل طرح شاهد آزادسازي اين زمين ها خواهيم بود.
وي گفت: با اجراي اين طرح بيش از چهار كيلومتر از اين رودخانه لايروبي و مسير آن به مجراي اصلي بازگردانده مي شود.
وي افزود: افزايش سرعت جريان آب، ساحل بندي و ساماندهي حواشي رودخانه از ديگر اهداف طرح محسوب مي شود.
وي گفت: طرح احياي شاخه اصلي رود ارس براساس پروتكل مرزي 1334 و در دو جبهه اجرا مي شود كه با اتمام آن از طغيان و پيشروي رودخانه ارس جلوگيري خواهد شد.

 



انتقاد شديد محيط زيست آذربايجان شرقي از آغاز 6پروژه بزرگ

تبريز- خبرنگاركيهان:
مديركل محيط زيست آذربايجان شرقي از عدم ارايه گزارش ارزيابي6 پروژه بزرگ استان به اين اداره كل و آغاز آن، بدون نظر قبلي محيط زيست، انتقاد كرد.
بيوك رئيسي گفت: اگر متوليان اين طرح ها در فرصت ارايه شده نسبت به ارايه گزارش خود اقدام ننمايند با اختيارات قانوني، از ادامه انجام پروژه ها، جلوگيري خواهد شد.
وي در كميته استاني ارزيابي زيست محيطي پروژه اي گردشگري آذربايجان شرقي افزود: مقررات و ضوابط قانوني بايد رعايت شود.
«رئيسي» همچنين اظهار داشت: در 2سال اخير بيش از 60پروژه بزرگ صنعتي، گردشگري و خدماتي، مورد ارزيابي زيست محيطي قرارگرفتند.
اين مقام مسئول، ضرورت ارزيابي زيست محيطي براي انجام پروژه هاي تأثيرگذار در محيط زيست را، متأثر از بار آلودگي و ميزان قابل توجه تخريب محيط زيست، در صورت عدم رعايت ضوابط ابلاغي دانست و تأكيد كرد: كارشناسان محيط زيست با تدوين و مطالعه گزارشهاي ارزيابي، اين ميزان را به حداقل مي رسانند.
وي خواستار تجهيز و تقويت هر چه بهتر و بيشتر نيروي انساني ماهر و امكانات سخت افزاري مركز ارزيابي آذربايجان شرقي شد و افزود: اين امر به دليل تعدد پروژه هاي در دست اجراي اين استان، كاملا لازم و ضروري است.

 



انتقاد امام جمعه بهار از غلبه حاشيه بر متن در مداحي ها

همدان- خبرنگاركيهان:
امام جمعه شهربهار گفت: غلبه حاشيه بر متن در مداحي ها و مجالس، امروز به آفت بزرگي تبديل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين احمد عظيمي زاده در گردهمايي بزرگ مداحان دانش آموزي و مسئولان 313 هيئت مذهبي مدارس استان همدان، افزود: در هر موضوعي، بروز حاشيه ها، اصل را از بين مي برد و امروز برخي مداحان به جاي پرداختن به مقتل و تاريخ، به تمرين ريتم مي پردازند و حتي موسيقي حرام گوش مي دهند تا ريتم جديدي براي مداحي دربياورند.
وي ادامه داد: اين گونه حواشي براي مداحي و مجلس داري خطرناك بوده و مداحان لازم است به آثار افراد خبره و آشنا به فن و نيز روضه خوانان گوش كنند.
حجت الاسلام والمسلمين عظيمي زاده تصريح كرد: استفاده از اشعار هجو و بي معناي ليلي و مجنوني، شايسته مجالس اهل بيت نيست، بلكه بايد طوري بخوانيم و مداحي كنيم كه درمحضر آقا امام زمان(عج) خجالت زده نشويم.
در اين گردهمايي حسن مظاهري معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش استان همدان، گفت: انسجام بخشيدن به فعاليت 313 هيئت مذهبي مدارس استان، يكي از اهداف اين گردهمايي است.

 



تغيير نرخ ارز به نفع اقتصاد استان گلستان است

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت: تغيير نرخ ارز به نفع اقتصاد كشاورزي محور مخصوصاً استان گلستان است.
رضا غلامي در جمع تجار گلستاني اظهار داشت: نرخ ارز از هزار تومان به 1270 تومان رسيده و اين براي اقتصاد استان هايي كه صادراتشان بر مبناي واردات نيست علاوه بر اينكه لطمه اي وارد نمي كند بلكه موثر نيز خواهد بود. وي گفت: مي توان با مزيت هايي كه وجود دارد صادرات را در اين استان هدف گذاري كرد.
معاون برنامه ريزي استاندار گلستان افزود: در دنيا 24 درصد صادرات سهم خدمات كالاست كه متاسفانه در ايران از اين ظرفيت استفاده نشده است.
وي گفت: ما ظرفيت و امكان رشد صادرات كالاهاي غيرنفتي را داريم و باتوجه به مزيت هاي نسبي و بهره گيري از خدمات فني و مهندسي در صادرات كه تقريباً در ايران صفر است، مي توانيم جهش چشمگيري در اين حوزه داشته باشيم.

 



فرمانداريزد: الگوهاي ايراني اسلامي درطراحي پوشاك استفاده شود

يزد-خبرنگاركيهان:
فرماندار يزد خواستار استفاده از الگوهاي ايراني اسلامي درطراحي پوشاك شد.
عزيز الله سيفي با اشاره به اينكه بحث عفاف و حجاب يكي از مباحث ريشه دار و مهم اديان الهي ديگر و زمان هاي دور بوده است،اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش درجامعه بشري و به ويژه جوامع اسلامي مطرح است.
وي افزود: نهادينه سازي فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان يكي از ضرورت هاي باورهاي ديني و مستلزم برنامه ريزي صحيح درسه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
سيفي با بيان اينكه دشمنان جمهوري اسلامي ايران از طريق تهاجم فرهنگي و نرم و تبليغ در زمينه پوشاك غربي، فرهنگ بومي كشور را مورد حمله قرار داده و درصدد تخريب آن هستند، گفت: بايد با حمايت كامل از توليدكنندگان داخلي از الگوهاي ايراني اسلامي بيشتري درطراحي پوشاك استفاده كرد.

 



رئيس گروه قرآن آموزش و پرورش همدان: مديران موظف به اجراي زنگ نماز در مدارس هستند

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس گروه قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان همدان گفت: مديران و معاونان پرورشي موظف هستند كه زنگ نماز را در ساعت مقرر در مدارس اجرا كنند.
عباس تجري در بازديد از مدارس قرآني شهرستان ملاير افزود: مديران و معاونان پرورشي مدارس بايد همراه با دانش آموزان و معلمان و در صف اول، براي نماز حاضر شوند تا فرهنگ نماز اول وقت را در مدارس نهادينه كنند.
وي اعلام كرد: اداره كل آموزش و پرورش استان، تاكنون 600ميليون تومان فرش سجاده اي براي نمازخانه هاي مدارس خريداري كرده كه 350 نمازخانه به اين فرش تجهيز شده و 200مورد ديگر نيز امسال تجهيز مي شود.تجري يادآور شد: حضور دانش آموزان در نماز جماعت اجباري نيست اما برنامه ريزي ها طوري باشد كه با شيوه ها و روش هاي خاص و ابتكاري، آنان تشويق به حضور در نماز شوند.

 



معاون فني اداره كل منابع طبيعي استان برداشت كليه محصولات فرعي جنگلي و مرتعي در يزد ممنوع است

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون فني اداره كل منابع طبيعي استان يزد از ممنوعيت برداشت كليه محصولات فرعي جنگلي و مرتعي در استان شامل انواع بذر و گياهان دارويي به دليل خشكسالي هاي اخير خبر داد.
علي معظم با اشاره به اينكه بيش از 800گونه گياهي در استان وجود دارد، كه 30 تا 40درصد از آنها گياهان دارويي شناخته شده است، اظهار داشت: برداشت برخي از گياهان دارويي و صنعتي نيز در سطح استان ممنوع است.وي از جمله گياهان دارويي (صنعتي) داراي ممنوعيت برداشت در استان را اشترك، گون و باريجه عنوان كرد و افزود: البته موضوع ممنوع شدن برداشت گياهان دارويي در برخي از مناطق استان به دليل مصلحت هاي سياسي و اجتماعي و ارتزاق تعدادي زيادي از مردم از طريق اين نوع گياهان، ناديده گرفته شده است.معظم گفت: تداوم خشكسالي ها مي تواند منجر به از بين رفتن پايه هاي گياهي شود كه در چنين صورتي فشار دام روي مرتع مضاعف خواهد شد و در اين صورت فرسايش بادي به صورت مستقيم افزايش مي يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14