(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 آبان 1390- شماره 20076

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
5 نقش 5 بازيگر (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
عقرب (گفت و شنود)
برگزاري اولين نشست سراسري جبهه متحد اصولگرايان آرايش انتخاباتي گرفتند
رئيس ستاد انتخابات كشور: احزاب منحله رسميت ندارند
يك مقام آمريكايي: بايد مردم ايران را هدف گرفت
افتضاح تازه بي بي سي به دنبال اخاذي از بيوه محمدرضا پهلوي (خبر ويژه)
تازه ترين تقلب آقاي تقلب! (خبر ويژه)
تكذيب همكاري فتحي با روزنامه اطلاعات (خبر ويژه )
توضيح شركت ملي گاز ايران و پاسخ كيهان (خبر ويژه )



5 نقش 5 بازيگر (يادداشت روز)

تشخيص مرز ميان آنچه واقعيت دارد با آنچه واقعيت جلوه داده مي شود گاه تا حد عبور ناپذيري دشوار است. اين امر بويژه درباره وضعيت فعلي محيط امنيت ملي ايران صادق است. اگر كسي اختيار چشم و گوش خود را به دست رسانه هاي غربي بسپارد به سرعت به اين نتيجه خواهد رسيد كه وضع نه فقط خراب بلكه بحراني است. ظاهرا اينطور به نظر مي رسد -يا به نظر مي رسانند- كه ايران در حال دريافت ضربه هاي پي درپي است و غرب همه توان خود را به كار گرفته تا كار را يكسره كند. كافي است مخاطب اين موج بزرگ تبليغي اندكي هم محافظه كار يا سست باشد. بلافاصله نتيجه خواهد گرفت كه پس راهي جز كوتاه آمدن نيست و تنها زماني مي توان از اين مخمصه خلاص شد كه ايران رفتار خود را آنگونه كه غربي ها مي خواهند تعديل كرده باشد.
اما آيا واقعا اينطور است. آيا هم اكنون مخمصه اي براي ايران وجود دارد؟ آيا به راه افتادن موج سنگين فشار رواني عليه ايران ناشي از آن است كه غربي ها در مقابل ايران احساس قدرت مي كنند؟ آيا واقعا آمريكا و اسرائيل به اين دليل بازي حمله به ايران را راه انداخته اند كه تصور مي كنند حمله نظامي يك گزينه واقعي است؟
يك مسئله بزرگ در پس همه اين فشارها وجود دارد كه تا وقتي به درستي شناخته نشود نمي توان پاسخي دقيق به اين سؤال ها ارائه كرد و آن هم اين است كه ببينيم چرا يك باره آمريكايي ها تصميم گرفتند تحركات راديكال خود را عليه ايران زياد كنند؟ واقعا آيا آمريكا نگران اين است كه ايران مشغول عمليات ويژه اطلاعاتي در خاك آن باشد يا نگران است كه ايران كلاهك هسته اي طراحي كرده و آن را روي موشك شهاب سوار كند؛ يا اينكه نه، آمريكايي ها خوب مي دانند نه ايران در پي ساخت سلاح هسته اي است و نه قصد داشته يك ديپلمات بي اهميت سعودي را در واشينگتن ترور كند و همه اين بازي ها به دليلي ديگر به راه افتاده است؟ اگر بتوان آن دليل ديگر را يافت، روزنه اي پيدا كرده ايم كه مي توان با نگريستن از درون آن، ميان واقعيت و عمليات رواني به شيوه اي كارآمد تفكيك كرد.
نگاه كردن به نقطه شروع، روش خوبي براي پي بردن به اصل ماجراست. تمام داستان از روزي آغاز شد كه آمريكايي ها متوجه شدند اولا به دلايل اقتصادي و به دليل تشديد روحيه ضد جنگ در داخل آمريكا چاره اي جز خروج از منطقه ندارند و ثانيا با سقوط ديكتاتورهاي متحد آنها در منطقه كساني در حال بر سر كار آمدن هستند كه پيوندهايي تاريخي و ارگانيك با ايران دارند. نتيجه اي كه آمريكايي ها از اين صحنه گرفتند اين بود كه قدرت راهبردي آنها در منطقه روز به روز در حال كاهش يافتن است و مدلي ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي در منطقه جان گرفته كه احتمال دارد از حيث پاي بند نبودن به خطوط قرمز غرب از الگوي ايران تبعيت كند. پس صورت مسئله چيست؟ صورت مسئله اين است كه تحليل كلاني در واشينگتن وجود دارد كه مي گويد منطقه در حال اسلاميزه و شايد هم ايرانيزه شدن است و از بد حادثه آمريكا هم به دليل بحران بي سابقه اقتصادي و اجتماعي چاره اي جز بيرون رفتن از منطقه و مشغول شدن به اوضاع داخلي خود ندارد. تعبير برخي استراتژيست هاي صهيونيست اين است كه مي گويند آمريكا درست در زماني در حال ترك منطقه است كه بيش از هر وقت ديگر به بودن در منطقه نياز دارد.
نتيجه چيست؟ نتيجه اي كه آمريكايي ها گرفتند اين بود كه با اين وضع، اگر همين حالا جلوي ايران را نگيرند و راهي براي مهار قدرت فزاينده آن پيدا نكنند، شايد چند ماه ديگر اصلا حتي اگر بخواهند ديگر قادر به چنين كاري نباشند. برخي ديپلمات هاي آمريكايي در چند هفته گذشته در برخي محافل تاكيد كرده اند كه اسرائيل و آمريكا مشتركا عقيده دارند كه اگر همين الان راهي براي قرار گرفتن يك ترمز بر سر راه ايران پيدا نشود، معادله راهبردي در منطقه ظرف چند ماه به نحوي بازگشت ناپذير به نفع ايران تغيير خواهد كرد و با خروج آمريكا از منطقه، روي كار آمدن اسلام گرايان نزديك به ايران در چند كشور ديگر و تداوم برنامه هسته اي (بويژه در فردو) اوضاع به گونه اي تغيير مي كند كه غربي ها حتي اگر هم بخواهند، ديگر قادر به متوقف كردن ايران نخواهند بود. به اين ترتيب بود كه آمريكا و اسرائيل در يك سلسله نشست هاي راهبردي كه بعدها برخي اروپايي ها در آن مشاركت داده شدند تصميم گرفتند كه راهي براي كند كردن سرعت برتري منطقه اي ايران پيدا كنند تا براي مديريت اوضاع لااقل كمي زمان ايجاد شود.
بسيار خوب، براي مهار كردن ايران يا به تعبير درست تر قرار دادن يك سري سرعت گير بر سر راه حركت پرشتاب آن چه بايد مي كردند؟ اينجا بود كه يك تقسيم كار بزرگ رخ داد و طيفي از بازيگران به كار گرفته شدند تا يك پكيج فوري فشار بر روي ايران توليد و اعمال شود. بسيار مهم است كه توجه كنيم توليد اين پكيج فشار به اين دليل در اولويت قرار گرفت كه آمريكايي ها حس مي كردند زمان به سرعت در حال از دست رفتن است و ايران همانطور كه در حوزه هسته اي مدت هاست نقطه غير قابل بازگشت را پشت سر گذاشته در حوزه منطقه اي هم در آستانه اين نقطه ايستاده است.
تقسيم كار چگونه انجام شد؟ نقش اول را اسرائيلي ها بر عهده گرفتند. نقش صهيونيست ها اين بود كه طوري وانمود كنند كه گويي صبرشان به سر آمده و ديگر نمي توانند انفعال جامعه جهاني در مقابل رشد روز افزون قدرت ايران را تحمل كنند. به همين دليل بود كه موساد مامور شد تا سيلي از اخبار را به رسانه هاي غربي و عربي درز بدهد با اين مضمون كه اسرائيل در حال تدارك يك حمله قريب الوقوع به ايران است. اگرچه كساني در روزهاي اول آغاز اين بازي آن را جدي گرفتند ولي از همان موقع روشن بود و حالا ديگر كاملا روشن شده كه هدف اين خيمه شب بازي نه حمله واقعي به ايران -كه اسرائيلي ها مي دانند ممكن نيست و ممكن هم اگر باشد به نتايجي عكس آنچه مدنظر آنهاست منجر مي شود- بلكه ايجاد ابزاري در دست آمريكا براي چانه زني با روسيه، چين و اروپايي ها بود تا آنها را از احتمال اقدام يك جانبه اسراييل بيم داده و با تشديد تحريم ها عليه ايران همراه كند.
نقش دوم بر عهده آمانو نهاده شد. مديركل ظاهرا ژاپني و در اصل آمريكايي آژانس مجموعه اي از جعليات بي سر و ته و خنده دار را به دستور شخص اوباما به عنوان «يافته هاي آژانس درباره برنامه هسته اي ايران» منتشر كرد. گزارش نوامبر آمانو صريحا ايران را به تلاش براي ساخت سلاح هسته اي متهم نمي كند -چرا كه شواهدي در اين زمينه وجود ندارد- بلكه صرفا با رديف كردن يك سلسله فعاليت هاي متعارف نظامي مي گويد آژانس نگران است كه اين فعاليت ها بخشي از يك برنامه نامتعارف ساخت سلاح هم باشد. اميد آمريكايي ها اين بود كه اين گزارش كه در واقع به معناي رو كردن همه دارايي هاي سرويس هاي اطلاعاتي عليه برنامه هسته اي ايران است جاي هيچ بحث و گفت وگويي درباره ضرورت تشديد تحريم ايران باقي نگذارد.
سومين نقش به عربستان واگذار شد. مقرن بن عبدالعزيز رييس سرويس اطلاعاتي سعودي درست يك هفته قبل از طرح اتهام تروريستي عليه ايران با جوزف بايدن ملاقات كرد و گزارش ها نشان مي دهد در اين ملاقات توافق شد كه يك بازي جديد ديپلماتيك و رسانه اي عليه ايران با محوريت فردي به نام منصور ارباب سيار كه آمريكايي ها مدت ها بود او را آماده اجراي اين سناريو كرده بودند، راه بيفتد. عربستان پذيرفت بخشي از اين پروژه باشد چرا كه به وضوح (و البته به اشتباه) احساس مي كرد ايران در حال حذف كردن آن از معادلات منطقه اي است. تحليل آمريكا اين بود كه اگر پرونده اتهام تروريستي به ايران به اندازه كافي با سر و صدا مطرح شود به آساني مي توانند از شوراي امنيت يك قطعنامه جديد عليه ايران درخواست كنند. نكته كليدي در اينجا اين است كه دو طرف سعودي و آمريكايي توافق كردند كه محور اتهام زني به ايران بايد نيروي قدس باشد كه در سياست هاي منطقه اي جمهوري اسلامي نقش برجسته اي دارد.
نقش چهارم به يك اتاق عمليات مشترك ميان اسرائيل، تركيه، عربستان و اردن واگذار و ماموريت آن هم اين بود كه اوضاع سوريه را تا مي توانند بحراني كنند آن هم با اين هدف كه ايران احساس كند سوريه در حال از دست رفتن است و لذا بايد براي نجات اسد هم كه شده اندكي كوتاه بيايد.
و آخرين نقش به وضوح به سران جريان فتنه در ايران واگذار شده است. اين بحثي مفصل است و در جاي خود به آن خواهيم پرداخت ولي همين قدر را در اينجا بايد گفت كه جريان فتنه از طريق اتصالات بيروني به وضوح مامور شده تا وضعيت كشور را قرمز و بلكه در حالت جنگي نشان دهد و با ملتهب كردن فضا افكار عمومي را عليه سياست هاي نظام تحريك كرده و نوعي ورودي مطلوب خود براي انتخابات مجلس نهم كه آمريكايي ها به آن به عنوان صحنه اي براي احياي مجدد فتنه مي نگرند ايجاد كند.
اين 5 نقش واگذار شده به 5 بازيگر به وضوح نشان دهنده آن است كه آمريكا نه از سر قدرت، بلكه كاملا منفعلانه و فقط به دليل ترس از قدرت رشد يابنده ايران با عجله مجموعه اي از پروژه ها را سر هم بندي كرده است تا ايران را در صحنه اصلي برد آن كه منطقه است منفعل كند. جداگانه در اين باره بحث خواهيم كرد كه به چه دليل هر كدام از اين بازيگران موفق به ايفاي درست نقش خود نشدند و اگر مي شدند هم باز فايده اي نداشت.
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ آمانو رئيس فعلي آژانس با انتشار يك گزارش سراسر دروغ، شرافت انساني و اخلاق حرفه اي خود را فداي مطامع صهيونيسم كرد و نشان داد صلاحيت تكيه زدن بر اين كرسي بين المللي را ندارد. اي كاش او نيم نگاهي هم به جنايت هاي آمريكا در بمباران هسته اي دو شهر ناكازاكي و هيروشيما در ژاپن داشت كه چگونه به فاصله چند دقيقه چند ده هزار هموطنش را به خاكستر تبديل و ثابت كرد كاملاً به كليد واژه هايي مانند اخلاق، انسانيت، حقوق بشر و... بيگانه است.
بختياري
¤ يكي از اهداف پليد استكبار جهاني بويژه آمريكاي جهانخوار از تهديد كشورمان به فروش رساندن سلاحهاي مدرن خود به كشورهاي جهان سوم به ويژه كشورهاي خاورميانه است تا از اين طريق جيب خالي شده خود را پرنمايد.
4096---0935
¤ پيشنهاد بنده به اصحاب سينمايي هاليوود آمريكا اين است كه با هنرپيشگي بازيگر نقش رمبو فيلمي با موضوع عمليات عليه مراكز و تأسيسات هسته اي ايران ساخته و براي كاستن از فشار سرخوردگي فرماندهان نظامي و اعضاي سنا كشور خود پخش كنند. آقاي آمانو رئيس آژانس هم بخشي از اين فيلم را بعنوان سند در گزارش هاي بعدي آژانس عليه فعاليت هسته اي ايران ارائه كند.
5238---0912
¤ افتخار آن را داشتم كه با شهيد جواد سليمي از شهداي اخير سازمان جهاد خودكفايي سپاه در بسيج دانش آموزي شهريار چند سال همكلاس باشم و از شخصيت اخلاقي ايشان بهره مند بشوم. به حال خودم افسوس مي خورم كه از فيض شهادت محروم شده ام.
شوكتي از شهريار
¤ هدف اصلي آمريكا، اسرائيل و سران خائن عرب از تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب شكستن مقاومت است. دولت هاي عرب اگر واقعاً داعيه اسلام دارند بايد خود را از سلطه قدرت ها نجات دهند وگرنه در روز قيامت بايد جوابگوي سكوت خود در برابر كفر باشند.
يك هموطن
¤ علي رغم پول هاي كلاني كه مسئولين ورزش كشور در رشته فوتبال و براي شخص فوتباليست ها هزينه مي كنند ولي كسب مدال و افتخارات كشور در رشته هاي ورزشي غيرفوتبال مثل كشتي و ورزش هاي رزمي، واليبال و وزنه برداري رقم مي خورد. چرا با اين حساب مسئولين ورزش حساب كار دستشان نمي آيد و دست از كار اشتباه خود برنمي دارند؟
8858---0919
¤ رئيس اتحاديه صنف مشاورين املاك تهران در گفت وگو با رسانه ها تأكيد كرده است كه از اين پس قراردادهاي دست نويس فاقد اعتبار مي باشد، اين در حالي است كه اين ادعا خلاف قانون اساسي است و با ماده 10 قانون مدني مغايرت كامل دارد. مگر مي شود، اراده مردم در روابط قراردادي و حقوقي را به صورت پرينتي درآورد و به آن ها ديكته نمود. اگر اين رويه اشتباه رايج شود مردم ميان پذيرش قانون و يا اظهارنظرهاي بدعت آميز اين و آن سردرگم خواهند شد.
حسيني
¤ سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرده بود كارمندان خانمي كه 55 سال به بالا سن و سابقه 10 سال به بالا بيمه داشته باشند مي توانند با آخرين پايه حقوق خود را بازنشسته كنند، اما من به هر جا مراجعه مي كنم هيچ توجهي به اين درخواست ها نمي كنند و ابلاغيه ياد شده سازمان را هم رد مي كنند.
رقيه خانجاني- تهران
¤ چه خوب است حمايت از مصرف كالاهاي داخلي را با حذف چاي خارجي از ادارات دولتي آغاز كنيم.
فواد كاسب- تهران
¤ از وزير راه و شهرسازي درخواست مي شود براي جلوگيري از كاهش حوادث جاده اي نسبت به دوبانده كردن جاده آباده- صغاد كه 15 كيلومتر بيشتر نيست اقدام نمايند.
3270---0917
¤ از مدير مسئول محترم كيهان درخواست مي شود فقط اكتفا به انعكاس مطالب خود از قبيل يادداشت 8/8/90 (چه كسي پاسخگوي اين جنايت است) را ننمايد بلكه تا حصول نتيجه آن را پيگيري هم نمايد چرا كه همه نزد خدا مسئوليم.
0864---0912
¤ چرا مطالبات ناشي از اجراي قانون هدفمندي خدمات اداري براي بازنشستگان منتهي به آخر سال 86 پرداخت نمي شود.
اصلاني - آمل
¤ در ايام سالگرد رفع محاصره شهر سوسنگرد قهرمان از وزارت بهداشت درخواست مي شود در ساخت بيمارستان سوسنگرد جديت و پيگيري بيشتري شود.
7165---0916
¤ با توجه به اعلام واگذاري سهام مخابرات به صاحبان سهام كه همان وديعه گذاران همراه اول مي باشند چطور سهام اين عزيزان به افرادي كه وديعه گذار نيستند واگذار مي شود. از شركت مخابرات انتظار پاسخگويي داريم.
رمضاني از كرمانشاه
¤برخي از قسمتهاي بزرگراه اصفهان- نطنز، كاشان، قم و برعكس نياز به ترميم دارد از وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به مرمت، روكش و آسفالت اقدام نمايند.
محمود بليغيان - اصفهان
¤ دهستان كليشم از توابع شهرستان رودبار در استان گيلان چهار ماه است كه پزشك به خود نديده است. با توجه به كوهستاني و برف گير بودن منطقه به مسئولين وزارت بهداشت بفرماييد به داد ما اهالي اين روستا برسند.
3383---0912
¤ بعد از اين گفته شهردار تهران كه در مصاحبه خود اظهار كرد شهرداري در مناسب سازي منازل جانبازان همكاري و مساعدت خواهد كرد به مسئولين شهرداري منطقه سكونت خويش مراجعه كردم ولي اي كاش مراجعه نمي كردم چون واقعاً سنگ روي يخ شدم.
2635---0939
¤ مادرم موفق شد امسال به خانه خدا مشرف بشود ولي طبق توصيه امام خامنه اي قبل از اعزام به سفر حج سوغات اين سفر زيارتي را از شهرستان اصفهان تهيه كرد. اميدواريم ساير زوار خانه خدا هم اين كار را كرده باشند.
5983---0913
پاسخ سازمان تأمين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «سازمان براي ثبت نام استخدام از متقاضيان 20 هزار تومان مي گيرد؟» مورخ 23/7/90 به آگاهي مي رساند:«با توجه به اينكه سازمان تأمين اجتماعي نهاد عمومي غيردولتي است و تابع مصوبات هيأت مديره است، لذا با تصويب هيأت مديره مقرر شد جهت تأمين هزينه هاي برگزاري آزمون (طراحي سؤالات، تأمين مكان آزمون، حق الزحمه عوامل اجرايي و تهيه و توليد دفترچه آزمون و...) مبلغ 000/200 ريال از داوطلبان شركت در آزمون استخدامي دريافت شود.»
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 8/8/1390 با عنوان «افزايش نرخ كرايه اتوبوسهاي تندرو» به اطلاع مي رساند: تعديل نرخ كرايه اتوبوس هاي شركت واحد براساس نظريات كارشناسي بوده و در راستاي اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران انجام گرديده است.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 11/8/1390 با عنوان «تعيين كرايه خطوط اتوبوسراني» به اطلاع مي رساند: تعيين نرخ كرايه اتوبوس هاي شركت واحد براساس نظريات كارشناسي بوده و در راستاي اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران انجام گرديده است.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 3/8/1390 با عنوان «ميني بوسهاي كرايه اي خط نوبنياد- پيچ شميران» به اطلاع مي رساند: خط مذكور در حال حاضر روزانه بطور ميانگين با 30 دستگاه ميني بوس فعال مشغول سرويس دهي به شهروندان محترم مي باشد. ليكن به منظور افزايش تعداد شاغلين عصر كار اين خط، مقرر گرديد تا منبعد تعداد 8 دستگاه ميني بوس از ساعت 00/15 الي 00/21 به صورت شيفت چرخشي ملزم به فعاليت گردند.
جوابيه روابط عمومي شهرداري منطقه 22
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20055 صفحه 2 مورخ 1/8/1390 در خصوص «پارك آبشار» به آگاهي مي رساند: هدف از ايجاد آبشار تهران در منطقه 22 ساماندهي ارتفاعات البرز مي باشد و دقيقاً به منظور جلوگيري از تصرفات غير قانوني و ساخت و ساز احتمالي در آن صورت گرفته است و برحسب تأكيدات جناب آقاي دكتر قاليباف شهردار محترم تهران برنامه احداث بوستانهايي از اين دست در ارتفاعات شهر تهران مد نظر مي باشد.
¤ رياست محترم مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان محترم استان سمنان در يادواره شهداي مهديشهر شرف حضور داشتند. ضمن تشكر فراوان به عنوان يك جامانده از قافله شهدا سؤالي به ذهنم خطور كرد كه بپرسم ولي فرصت نشد. اجازه مي خواهم از طريق كيهان و خوانندگان اين سؤال را بپرسم: آيا امام راحل(ره) و شهداي بزرگوار از همه ما به ويژه مجلس و مسئولين امر كه نتوانستيم يا نخواستيم دانشگاه آزاد را از چنبره گروهي آزاد كنيم كه غائله خائنانه 18 تير و نامه به دوراز انصاف را به رهبر معظم انقلاب نوشتند كه شروع فتنه 88 شد راضي هستند؟
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ براي ارتباط با اينترنت اقدام به خريد وايمكس ايرانسل نمودم ولي هرچه تلاش مي كنم موفق به ارتباط با اينترنت نمي شوم هر روز با 707 ايرانسل تماس مي گيرم و مرا راهنمايي مي كنند ولي مشكل عدم ارتباط ما را حل نمي كنند و موفق به ارتباط با اينترنت نمي شوم از اين شركت درخواست مي شود به شكل اساسي نسبت به حل مشكل اقدام نمايند.
جهانبخش خلج
¤ پس از 19 سال سابقه پرداخت حق بيمه به شماره بيمه 9/16081868 و داراي پرونده در بيمه تامين اجتماعي خيابان ملك شعبه (29) وقتي تقاضاي استفاده از مقرري بيكاري نمودم اعلام شد كه براساس ليست ارائه شده كارفرما حقوق را محاسبه مي كنند كه 350 هزار تومان است در حالي كه حقوق بنده يك ميليون و صد هزار تومان است و ماهيانه 750 هزار تومان به ضرر بنده تمام مي شود و كارفرما به علت عدم پرداخت به بيمه اقدام به تهيه و ارسال ليست غيرواقعي به بيمه نموده است. لذا از وزارت محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان بيمه تامين اجتماعي درخواست مي شود مرجع رسيدگي به اين تخلف آشكار را اعلام نمايند.
حسين شفيعي
¤ از مدير آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد درخواست مي شود ضمن نظارت غيرمحسوس بر مدارس گچساران نسبت به برخورد فيزيكي دبيران با دانش آموزان مطلع و اقدام مقتضي را با خاطيان به عمل آورديد در مدرسه روستاي تلخاب شيرين گچساران هر روز با شيلنگ با دانش آموزان برخورد مي شود.
يك فرهنگي
¤ مسئولين كشور درگير و دار مسائل سياسي داخل و خارج كشور نبايد از خلاف كاري هاي احتمالي انحصاري شوراي برخي از شهرها در مزايده ها و مناقصه هايي كه شهرداري ها برگزار مي كنند غافل بشوند وظيفه دانستم دلسوزي خودم را از اين طريق به اطلاع برسانم.
0142---0913
¤ شوراي شهر اصفهان چه اصراري دارد كه به رغم وجود مكان هاي متعدد براي برگزاري اجلاس كشورهاي غيرمتعهد در كشور مبلغ 100 ميليارد تومان از دولت براي اين كار پول بگيرد و روي دست مردم و بيت المال خرج بگذارد.
0142---0913
¤ راه برخورد با رانندگان اتوبوس ها و كاميون هايي كه داخل شهرها تردد كرده و آلودگي هوا را تشديد مي كنند اين است كه پليس راهور ناجا آنان را جريمه هاي سنگين بكند.
0142---0913
¤ درست در حالي كه دشمنان قسم خورده عليه مردم ما چنگ و دندان نشان مي دهند آقاي هاشمي رفسنجاني به جاي اينكه جواب دندان شكن به بيگانگان جنايتكار بدهد صحبت از كمبودها به ميان مي آورد و سياه نمايي مي كند. چرا ايشان با گذشت شش سال از شكست در انتخابات همچنان به دنبال انتقام گيري است؟
احمدزاده
¤ اجرايي شدن پيشنهاد تاسيس و تشكيل وزارت اصناف و اشتغال زايي به دولت در سال جهاد اقتصادي مي تواند ضمن ايجاد اشتغال براي ميليون ها افراد بيكار جامعه اصل 44 قانون اساسي را با موانع كم تري اجرايي بكند و در كل عدالت اجتماعي با گستردگي بيشتري پياده بشود.
گودرزي از اصفهان
¤ به اشغالگران صهيونيست مي گويم از كشورهايي كه به فلسطين اشغالي كوچ كرده ايد قبر خريداري نماييد چرا كه پس از تصرف فلسطين توسط لشكريان اسلام جنازه كثيفتان در سرزمين مقدس دفن نمي شود و به كشور اصلي خود انتقال مي يابد.
9912-0919
¤ آمانو نوكر آمريكا و آمريكا هم پادو و مدافع صهيونيزم بين الملل است.
8313-0919
¤ دانش هسته اي مايه افتخار و سربلندي ايران وملت است به اميد روزي كه در همه علوم از غرب پيشي بگيريم.
6912-0914
¤ گزارش آمانو تكميل پرونده اي است كه آمريكا و همدستان آن براي انحراف افكار عمومي از معضل وال استريت و نهايتاً سقوط رژيم سرمايه داري نه در آمريكا بلكه در سراسر جهان به دست 99% مردم حاضر و پيروزي هاي نظام اسلامي در منطقه به دست گرفته اند . ددمنشان استكباري در يك خودزني آشكار انگشت اتهام به سوي دولت و ملت ايران گرفته و با اين حماقت نشان قهرماني را خود به خود تقديم جمهوري اسلامي نمودند. مسئله حقوق بشر و زدن اتهام ترور به ايران و فعاليت هسته اي فقط بهانه اي براي غلبه عقده هاي آمريكا و اذناب اوست و تهديد به حمله نظامي نيز حرف تازه اي نيست دندان سگهاي آمريكايي در عراق و افغانستان و پاكستان و فلسطين و لبنان پوسيده شده و فقط پارس مي كنند. اگر شهامت دارند گاز بگيرند. ملت ايران زنجير اين سگها را بسته و قدرت لازم را براي مهار آنها دارد.
طالعي
¤ هم كيفيت و هم وزن لبنيات به شدت كاهش يافته است و اين در حالي است كه قيمت ها افزايش يافته است. چرا سازمان تعزيرات نسبت به اين امر بي توجهي مي كند؟
سيدمحمد مهاجراني اراك
¤ چندين سال است كه در بنياد جانبازان براي سهام عدالت ثبت نام كرده ايم اما هيچ خبري از آن نيست.
حسيني از تهران
¤ در خصوص حركت ضداخلاقي اخير در يك مسابقه فوتبال سكوت وزير ورزش و جوانان قابل تأمل فراوان است؟
0474-0919
¤ وقتي روزنامه مورد علاقه ام كيهان را گرفتم و صفحات آن را ورق زدم( به ويژه مطالب مربوط به روز عرفه و شهدا و... )از آن لذت بردم. مطالبي كه كيهان چاپ مي كند آن چيزي است كه ما مي خواهيم. كيهان در بصيرت دادن و نيل به كمال انسان را كمك مي كند، خدا خيرتان دهد.
5890-0912
¤ اگر مي خواهيد تأثير حديث و روايات را در جامعه ارزيابي كنيد كافي است چند دقيقه بر سر سفره نهج الفصاحه بنشينيد و مطالعه كنيد.
9092-0912
¤ از صدا و سيما درخواست مي شود برنامه هاي آموزنده اي چون شوك يا استوا را آخر شب و بعضاً ساعت 12 شب به بعد پخش نكنند كه اكثر مردم در خوابند و اين در حالي است كه برنامه آشپزي ساعت 7 شب در حال پخش است كه زمان عدم فراغت بانوان خانه دار در منازل است.
4516-0914
¤ خطاب به احمق هاي ساكن اردوگاه موسوم به اشرف گروهك نفاق بايد گفت وقتي ارباب شما يعني آمريكا با آن همه ادعا و يال و كوپال سرانجام به دليل ايستادگي مردم عراق مجبور به خروج حقارت بار شده واي به حال شما و سرنوشت خفت باري كه پيدا خواهيد كرد.
4309---0915
¤ اگر دشمن بخواهد گستاخي بكند و دست به حمله بزند ما مردم همگي به ميدان خواهيم آمد و از دولتمردان خواهيم خواست پرهيز از ساخت بمب اتم را كنار بگذارند.
0950---0919
¤ تمام هياهوي غرب و آمريكا و تلويزيون هاي عربي براي اين است كه سوريه را از ارتباط با ايران خارج و عراق را ناامن كنند. بيدار باشيم و اشتباه نكنيم. زمان را از دست ندهيم هياهوي برنامه هسته اي ظاهرسازي است بايد شبكه تلويزيوني الجزيره در آسمان سوريه دچار پارازيت شود تا نتواند به تخريب چهره دولتمردان سوريه و هدايت نيروهاي اپوزيسيون مبادرت ورزد.
زارعي از جهرم
¤ چادر زن تاج سلطاني بود
حافظش از شر شيطاني بود
چادر زن بر هوس غالب شود
عزت زن را زحق طالب شود
نقي رحماني
¤پيامبر اعظم (ص) مي فرمايند : هيچ بنده اي مؤمن نيست مگر آنكه هر خوبي كه براي خود مي خواهد براي مردم نيز بخواهد.
9092---0912
¤ به چه دليل سفارت و جاسوسخانه پير استعمار كه دائم در حال عربده كشي و بدمستي و شاخ و شانه كشيدن است بايد همچنان فعال باشد. مدارا تا كي؟ آيا وقت آن نرسيده كه همچون سفارت و جاسوسخانه آمريكا به اشغال درآيد؟
6219---0912
¤ در روزنامه مردم سالاري سخناني به آيت الله موسوي اردبيلي درباره مسائل جاري كشور مانند موضوع نظام رياستي يا پارلماني نسبت داده شده كه در آن تناقض زياد ديده مي شود به طوري كه رأس و ذيل مطالب با هم همخواني ندارد. مي خواستم بدانم اين اشتباه از روزنامه است يا سخنران؟
6882---0913
¤ روي سخنم با كساني است كه علي رغم برخورداري هاي مادي زيادي از انقلاب مدام عليه نظام سياه نمايي مي كنند و آن اين است كه به خواست خداوند مكرشان باطل مي شود چنان كه تا الان هم آب در هاون كوبيده اند و كمتر نتيجه گرفته اند. اين آيه را هرگز فراموش نكنند كه «مكرو و مكرالله و الله خيرالماكرين»
3847---0913
¤ با وجودي كه امام راحل(ره) جمله اي به اين مضمون دارند كه كشور مرهون كار و كارگر است چطور دستمزد اين قشر زحمتكش با دريافتي ورزشكاران قابل مقايسه نيست. باتوجه به عملكرد اين قشر زحمتكش و عملكرد ورزشكاران به ويژه فوتبال كه مسائل زيادي هم دارند از مسئولين دولتي و مجلس درخواست مي شود ضمن تحقيق و بررسي به شكاف غيرمنطقي درآمدي ميان اين دو قشر خاتمه دهند.
2773---0913
¤ در برنامه 7 و در غياب مسعود ده نمكي كارگردان فيلم اخراجي ها، مهمان برنامه با الفاظ به اصطلاح مؤدبانه بدترين اهانتها را به وي مي كرد. بايد گفت توهين به شخص غايب و در مقابل مردم، نماد كامل بي فرهنگي است.
علي اركوازي
¤ وقتي فرياد آمريكا و آمريكايي ها از نيروي قدس سپاه بلند است معلوم مي شود اين نيرو خوب عمل كرده و توانسته دشمن را از عملكرد موفقيت آميز خود ناراحت و عصباني سازد.
4845---0911
¤ از مسئولين دولتي و نمايندگان محترم مجلس سؤال مي كنم كه چرا هزينه هاي درمان در كشور ما همچون كوبا رايگان نيست؟ باتوجه به اينكه سؤال بسياري از هموطنانمان است انتظار پاسخگويي از مسئولين امر را دارم.
ابراهيمي
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود شايسته سالاري را در مجموعه اين وزارتخانه حاكم كنند متاسفانه در زرند كرمان يك فرد با داشتن فوق ديپلم مدير مي شود و فرد ديگري با داشتن فوق ليسانس معاون مدرسه هم نمي شود.
5843---0939
¤ براي احداث بزرگراه تهران- شمال با چين قرارداد بسته شده به گونه اي كه حتي كارگران جزء نيز چيني هستند واقعاً جاده شمال به چه قيمتي قرار است احداث شود؟ مهر و تسبيح و عسل و... چيني بازار ما را اشباع كرده است؛ بايد كارگر هم از آنجا بيايد؟!
اميدوار
¤ پس از آسفالت جاده قرچك- باقرآباد تمام سرعت گيرها ترميم شد ولي متاسفانه جلوي بانك ملي ترميم نشد و همين امر منجر به تصادف و كشته شدن يك نفر گرديد كه باعث تلخي اين خدمت مسئولين در كام مردم شد. خواهشمندم پس از آسفالت جديد نسبت به احداث سرعت گيرها نيز در اسرع وقت اقدام نمايند تا حلاوت و شيريني آن با حوادث ناگوار تلخ نشود.
9912---0919
¤ رسمي از دولتهاي گذشته مرسوم شد كه در حين افتتاح پروژه اي و يا تقدير از تلاش تلاشگري در رسانه ملي و اهداي جوايز به او همه كف مي زنند و ذكر پربركت صلوات را فراموش كرده اند. شايسته است در جهت زنده كردن سنت هاي حسنه و دور كردن امور لغو از جامعه تلاش نماييم.
5235---0916
¤ ضامن يك فردي شده ام كه يك دست و يك پايش معلول است . وي دويست هزار تومان وام از كميته امداد تربت حيدريه گرفته و نتوانسته اقساطش را بپردازد. كميته امداد به من مي گويد اگر اقساطش را ندهم چك ضمانت را به بانك مي برد . چرا ؟
0875---0915
¤ از مسئولين اوقاف سمنان درخواست مي شود نسبت به احيا و شناساندن مقبره حضرت امامزاده يحيي به ملتمان اقدام نمايند.
1134---0912
¤ از دولت خدمتگزار درخواست مي شود با نظارت و بازرسي با متخلفاني كه شبها لامپ هاي ادارات را روشن گذاشته اند برخورد نمايد تا پول مردم صرف اين اسراف هاي ادارات دولتي نشود.
دكتر مهاجري
¤ چرا بايد خط تلفني كه به قيمت 320 هزار تومان خريداري شده است به خاطر مبلغ 6 هزار و سيصد تومان بدهكاري قطع بشود.
2408---0914
¤ چرا براي نظامياني كه در منطقه مرزي و بحراني خدمت مي كنند اين امكان وجود ندارد كه يكي از فرزندانشان بتواند در مدارس شاهد درس بخواند ولي فرهنگيان از اين امتياز براي تمام فرزندان خود بهره مند هستند. بنويسيد مخالف سرسخت اين تبعيض آشكار هستيم.
7756-0918
¤آقاي شهاب حسيني از هنرپيشه هاي كشورمان با ايفاي نقش هنرمندانه در نقش شهيد بابايي خيلي خوب درخشيد و از اين طريق ياد خود را در ذهن ملت جاودانه كرد.
2470-0919
¤ دامن علقمه و باغ گل ياس يكي است
حرم ساقي و سرچشمه احساس يكي است
سير كردم عدد ابجد و ديدم به حساب
نام زيباي اباصالح و عباس يكي است
5113-0914
¤ وضعيت زايشگاه بيمارستان شهيد بنايي اهواز رضايت بخش نيست بلكه به جرات مي توان گفت اسفبار مي باشد و نياز به رسيدگي سريع دارد.
7165-0916
¤ واقعا بايد به حال ورزش كشورمان تاسف خورد كه يكي از مسئولين ورزش فوتبال حركات غيراخلاقي چند فوتباليست را يك شوخي ساده بداند.
5362-0913
¤ اين جمله رئيس محترم مجلس كه خطاب به آقاي حاجي بابايي وزير محترم آموزش و پرورش فرمودند جنابعالي خوش اشتها هستيد نوعي بي احترامي به جامعه فرهنگيان مي باشد.
1506-0913
¤ در شهرك انديشه فاز پنجم خيابان هاي شهيد همت و كوثر و كوچه هاي منشعب از آنها فاقد تير برق هستند. بيش از 200خانوار از اين مشكل رنج مي برند و علي رغم پيگيري هاي متعدد تاكنون نتيجه اي نگرفته ايم. درخواست رسيدگي داريم.
5167-0935
¤ حدود 2ماه پيش يك دستگاه ماشين ظرفشويي زيمنس را كه كمتر از 2سال پيش خريداري كرده بودم به جهت تعمير به شركتي به نام «نورنگ» به شماره تلفن 66438777 فرستاديم. از آن موقع تاكنون براي تحويل آن امروز و فردا مي كنند، صاحب اين شركت هم اخيرا فوت كرده است. با وزارت بازرگاني هم كه تماس مي گيريم، كارشان اين شده كه ما را احاله مي دهند به اين واحد و آن واحد. لطفا مسئولان راهنمايي كنند.
سروي
¤ به رغم شدت سرماي هوا هنوز سيستم گرمايشي برخي از دانشگاه ها راه اندازي نشده است و دانشجويان در سرماي شديد به تحصيل ادامه مي دهند.
يك خانم دانشجو

 



عقرب (گفت و شنود)

گفت: يكي از مدعيان اصلاحات كه به آمريكا پناهنده شده در وبلاگ خود نوشته «آمريكايي ها كه ما را مي شناسند با تحقير به ما نگاه مي كنند و گروه هاي اپوزيسيون ايراني را مزدوران بي شخصيت مي دانند.»
گفتم: مگه مزدور نيستند؟
گفت: اين مدعي اصلاحات نوشته «آمريكايي ها مي گويند ايران مثل 99 درصد مردم آمريكا حامي جنبش وال استريت است و شما گروه هاي اپوزيسيون بايد از مزدوري براي دولت يك درصدي آمريكا شرمنده باشيد.»
گفتم: خب! حرف حساب كه جواب نداره.
گفت: همين يارو نوشته؛ از اين كه افراد دست چندمي مثل موسوي و خاتمي و كروبي مرا فريب داده و زندگي ام را تباه كرده اند احساس حقارت مي كنم.
گفتم: چاره كار اين است كه بگويد چنگيز و موسوليني و استالين زندگي مرا به باد داده اند!... يارو را عقرب نيش زده و در حال مرگ بود، به دوستانش گفت؛ روي سنگ قبرم بنويسيد؛ پلنگ مرا دريده است!

 



برگزاري اولين نشست سراسري جبهه متحد اصولگرايان آرايش انتخاباتي گرفتند

سرويس سياسي-
با برگزاري نخستين نشست سراسري جبهه متحد اصولگرايي، نيروهاي اصولگرايي به طور رسمي آرايش انتخاباتي گرفتند.
اولين گردهمايي بزرگ اصولگرايان تهران باحضور شخصيت هاي مطرح در جبهه اصولگرايي و باحضور اقشار مختلف مردم در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد و با اين اقدام، اولين گام جدي اصولگرايان در اجرايي شدن ساز و كار انتخاباتي اين جبهه عملياتي شد.
براساس اين گزارش، در اين همايش آقايان آيت الله مهدوي كني، آيت الله علم الهدي، عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان و علي اكبر ولايتي سخنگوي جبهه به سخنراني پرداختند و هر يك وجوهي از اقدامات اجرايي 8+7 در انتخابات مجلس را تبيين كردند.
همچنين شخصيت هايي همچون غلامعلي حدادعادل (رئيس كميسيون فرهنگي مجلس)، آيت الله امامي كاشاني (امام جمعه موقت تهران)، محمد كوثري (نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس)، حبيب الله عسگراولادي (دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري)، رضا طلايي نيك، شهاب الدين صدر (نايب رئيس دوم مجلس)، محمدرضا باهنر (نايب رئيس اول مجلس)، محمدحسن غفوري فرد، لاله افتخاري، فاطمه رهبر، محسن كوهكن، عبدالحسين روح الاميني، حجت الاسلام شجوني، پرويز سروري، منوچهر متكي، عليرضا مرندي، محمد دهقان، حجت الاسلام ابراهيمي، اسدالله بادامچيان، حسين فدايي، محمد نبي حبيبي، مرتضي طلايي، حجت الاسلام بزرگواري، ارسلان فتحي پور و حجت الاسلام علي شاهرخي حضور داشتند.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري و دبيركل جامعه روحانيت مبارز در گردهمايي بزرگ جبهه متحد اصولگرايان تهران كه روز پنجشنبه در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد، طي سخناني با ذكر اين شعر كه «ما براي وصل كردن آمديم؛ ني براي فصل كردن آمديم»، به تلاش جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز براي وحدت در جبهه اصولگرايان اشاره كرد و گفت: اگر جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز به ميدان آمده اند، براي رفع مشكلات با همكاري ديگر دوستان براي اصولي بوده كه به عنوان اصولگرايي مطرح است.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز همچنين گفت: برخي بزرگان وحدت را فلسفي مطرح كردند، در حالي كه منظور ما از وحدت، حول مسائل سياسي و اجتماعي بر سر مسائل مشترك است؛ شيعه و سني با هم وحدت مي كنند، نه اينكه شيعه سني مي شود، يا سني شيعه؛ حوزه و دانشگاه وحدت دارد، نه به اين معني كه دانشگاه حوزه است و حوزه دانشگاه. منظور ما از وحدت به معناي مثل هم شدن نيست.
وي مطرح كردن وحدت را از نگاه فلسفي موجب دور شدن از مسائل وحدت دانست و گفت: امام توصيه فرمودند روحانيت در مسائل سياسي ورود پيدا كند و بر همين اساس ما احساس مسئوليت كرديم و آمديم؛ برخي مي گويند چطور شده است كه من آمده ام كه در پاسخ مي گويم بنده قبلا هم بوده ام و اصلا من يك رجل سياسي هستم و هميشه در عرصه سياسي بوده ام.
آيت الله مهدوي كني با اشاره به حضور روحانيت در مجلس، از تمامي روحانيت داراي صلاحيت خواست براي حضور در مجلس اقدام كنند و گفت: اگر هر دوره روحانيون مجلس نسبت به روحانيون قبلي كمتر شود، مجلس انقلابي و اسلامي نخواهد شد لذا حضور روحانيون در مجلس لازم است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه ما دلمان مي خواهد انتخابات خوبي برگزار شود، گفت: اگر يك انتخاب جامع و خوب داشته باشيم، بهترين مشت بر دهان دشمنان انقلاب خواهد بود لذا براي رسيدن به اين هدف بزرگ بايد برخي خرده گيري ها را كنار بگذاريم چرا كه اگر قرار باشد ما به ايراد همديگر بپردازيم، دشمن سوءاستفاده خواهد كرد. وي با اشاره به اختلاف سليقه در جبهه اصولگرايان گفت: ممكن است بنده هم لغزش هايي داشته باشم اما از همه دوستان اصولگرا و حزب اللهي مي خواهم برخي خرده گيري ها را كنار بگذارند، چرا كه اين براي ما مطلوب تر است؛ من نمي خواهم چيزي را به رهبري نسبت دهم اما احساسم اين است كه مقام معظم رهبري از اين خرده گيري ها خوشحال نيستند.
وي با تأكيد بر اينكه نتيجه خرده گيري ها و جدا شدن ها منجر به ليست هاي جداگانه در جبهه اصولگرايي خواهد شد، گفت: اگر ليست هاي جداگانه ارائه شود، آرا كامل نخواهد شد و نتيجه مورد نظر كسب نخواهد شد.
آيت الله مهدوي كني با تأكيد بر اينكه حضورش در همايش جبهه متحد اصولگرايان به اين معني است كه آمده است بگويد ما هستيم، گفت: بنده با اين حالم در اين خيابان هاي تهران خودم را به اين همايش رساندم تا بگويم ماهمچنان هستيم، گرچه گفته بودم كه تا 120سالگي هستم، اما اكسيژن در اتومبيل بنده هميشه موجود است و بنده براساس مسئوليت در اين همايش حضور يافتم.
وي در ادامه خطاب به اضلاع اصولگرايان گفت: شما را به امام قسم بياييد و برخي مسائل جزئي را كنار بگذاريد، مسائل اصلي را در نظر بگيريد، ما در مواد اصولگرايي مشترك هستيم.
ولايتي: آينده مجلس
فقط در انحصار نمايندگان است
علي اكبر ولايتي سخنگوي جبهه متحد و عضو گروه داوري جبهه متحد اصولگرايان هم كه روز پنجشنبه در گردهمايي بزرگ جبهه متحد اصولگرايي سخن مي گفت، وجه اصلي حضور حاضران در اين همايش را در پيش بودن انتخابات مجلس دانست و با طرح اين سؤال كه اهميت مجلس در چيست؟ اظهار داشت: مجلس به معناي تبلور همه ملت در زير يك سقف است و چنين حضور نماديني از اقشار مختلف مردم، در اداره درست حكومت بسيار كمك كننده است.
عضو گروه داوري جبهه متحد اصولگرايان در مورد اين جبهه گفت: اين تركيب و سازوكار بعد از بيش از يك سال كار كردن و فكر كردن به اينجا رسيده است، هرچند ممكن است بعضي ايرادها را كساني به اين تركيب داشته باشند كه طبيعي است. دست ساخته بشري بدون عيب نيست ولي با توجه به تجاربي كه در گذشته داشته ايم، اين راه درست ترين راهي است كه به نظر بزرگان، علما و صاحب نظران حوزه هاي سياسي رسيده است.
ولايتي تأكيد كرد: اگر كساني به عنوان گروه داوري و اجرايي در اين تركيب هستند، به اين معني نيست كه آنها آينده مجلس را درانحصار خود گرفته اند. آينده مجلس فقط در انحصار نمايندگي مردم و اصولگرايي برخاسته از متن اسلام و جمهوري اسلامي است.
زاكاني: اين گردهمايي شروع كار جدي ستاد است
در ادامه عليرضا زاكاني رئيس ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان با تأكيد بر اينكه استمرار گفتمان اصولگرايي، اولين هدف جبهه متحد اصولگرايان است، خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي به تعبير مقام معظم رهبري 5 مرحله را بايد پشت سر بگذارد تا به اهداف خود برسد و اكنون در ميانه راه هستيم.
اين نماينده مجلس اظهار داشت: در 8 سال دوران سازندگي و 8 سال دوران اصلاحات آسيب هاي زيادي را متحمل شديم و اين افتخار براي نيروهاي اصولگرا بود كه با تحقق گفتمان اصولگرايي قطار انقلاب به ريل خود بازگردد.
علم الهدي: جامعتين براي مردم داراي حجت شرعي هستند
آيت الله احمد علم الهدي از شركت كنندگان در اين مراسم با عنوان «حماسه سازان بزرگ» ياد كرد كه شاهد و مدركي در برابر نگرش جريانات استكباري و بيگانه نسبت به توان مردمي نظام هستند.
وي به شعار اين همايش يعني «بصيرت و وحدت در سايه ولايت» اشاره كرد و گفت كه عنصر بصيرت يك واقعيتي است كه از جريان غدير و بعد از غدير نشأت مي گيرد. وي به سخنان آيت الله مهدوي كني درباره وحدت سياسي اشاره و خاطرنشان كرد: آيت الله مهدوي كني درخصوص ضرورت وحدت سياسي مباحثي را مطرح كردند كه البته مطالبات رهبر معظم انقلاب از آن بالاتر است. رهبر انقلاب در سخنان اخيرشان بحث همدلي را مطرح مي كنند. وحدت تا مرز همدلي براي جامعه ما نياز است تا همه دل ها به هم پيوند بخورند كه البته اين زماني تحقق مي يابد كه در ايده مردم وحدت شكل بگيرد و اين وحدت در سايه ولايت قابل تحقق است.
آيت الله علم الهدي با اشاره به تعابير حضرت امام درباره آيت الله مهدوي كني يادآور شد: امام فرمودند من به ايشان ارادت داشته، دارم و خواهم داشت كه اين جمله امام يعني تضمين كننده نيم قرن تجربه سياسي اين فقيه مجتهد عادل.
 



رئيس ستاد انتخابات كشور: احزاب منحله رسميت ندارند

رئيس ستاد انتخابات كشور فعاليت احزاب منحله را غيرقانوني خواند و تاكيد كرد اين احزاب از نظر ستاد انتخابات رسميت ندارند.
سيدصولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات به فعاليت برخي از احزاب منحله اصلاح طلب براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: اسامي احزاب رسمي در سايت وزارت كشور وجود داشته و تنها اين احزاب مي توانند فعاليت قانوني داشته باشند.
رئيس ستاد انتخابات كشور با تاكيد بر اينكه ستاد متبوعش تنها احزابي را كه در سايت وزارت كشور نام آنها قيد شده به رسميت مي شناسد، به «فارس» گفت: به صورت طبيعي، فعاليت احزابي از نظر ما قانوني است كه توسط قانون و كميسيون ماده 10 احزاب نسبت به فعاليتشان صحه گذاشته شده باشد.

 



يك مقام آمريكايي: بايد مردم ايران را هدف گرفت

مقامات آمريكايي بارها مدعي شده اند كه هدف از اعمال تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران فشار به حكومت اين كشور براي تغيير رفتار و يا رژيم است.
پس از تصويب هر قطعنامه ضدايراني در شوراي امنيت يا در سازمان هاي غربي، سردمداران كاخ سفيد در اقدامي نمايشي و فريبكارانه مدعي مي شوند كه اصلي ترين نگراني ها از اعمال تحريم ها، آسيب ديدن مردم ايران است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، در شرايطي كه «سناتور مارك كرك»، طرحي را براي افزايش تحريم ها بر ضد ايران از جمله تحريم بانك مركزي ايران ارائه كرده است، سناتور جمهوري خواه «برد شرمن» ضمن حمايت از اين تحريم ها در پاسخ به منتقديني كه اين تحريم ها را موجب رنج مردم ايران مي دانند گفت: «منتقدين تحريم ها مي گويند كه اين اقدامات مردم عادي را مورد آسيب قرار مي دهد. به زبان خودماني بايد بگويم اين [آسيب زدن به مردم] همان كاري است كه ما بايد انجام دهيم.
به نوشته آنتي وار، فشار براي افزايش تحريم ها بر ضد ايران پس از جنجال دولت ها و رسانه ها در خصوص گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي ايجاد شده است كه از نگراني هاي رو به افزايش در خصوص آنچه برنامه هسته اي مخفي ايران براي توليد سلاح خوانده مي شود، حكايت دارد.
طرح سناتور «كرك» اولين بار در ماه اوت توسط 92 سناتور از دو حزب اصلي حاكم بر آمريكا ارائه شده بود و خواستار آن بود كه اوباما، رئيس جمهور آمريكا تحريم هاي بيشتري را عليه ايران اعمال كند. در ماه مه نيز آمريكا دور جديدي از تحريم هاي يك جانبه عليه ايران را اعمال كرده بود كه طي آن شركت هايي كه با ايران در زمينه انرژي همكاري مي كنند مورد تحريم قرار گرفتند.

 



افتضاح تازه بي بي سي به دنبال اخاذي از بيوه محمدرضا پهلوي (خبر ويژه)

مدير بخش فارسي بي بي سي ضمن زد و بند با بيوه محمدرضا پهلوي، افتضاح تازه اي را براي اين شبكه دولتي انگليس رقم زد.
به گزارش بولتن نيوز، بازديد بيوه 75 ساله محمدرضا پهلوي از بي بي سي فارسي به يك كلاهبرداري جنجالي انجاميد. بنگاه سلطنتي انگلستان به شرطي به بيوه شاه سابق اجازه بازديد از بي بي سي فارسي را داده بود كه اين بازديد و حواشي آن محرمانه بماند. اين شرط مورد موافقت فرح ديبا قرار گرفته بود، اما ماجرا آن طور كه انتظار مي رفت پيش نرفت چرا كه خودنمايي فرح ديبا و طبع آزمند صادق صبا (مدير بي بي سي فارسي) موجب بروز دردسر بزرگي شد.
اطلاعات دريافتي از نزديكان فرح پهلوي حاكي است، كه وي در جريان بازديد پيشنهاد مي كند در قبال پرداخت دو ميليون دلار به بنگاه بي بي سي تحت عنوان «كمك به گسترش اطلاع رساني در ايران(!)»، بنگاه سلطنتي فيلم مستندي از زندگي او توليد و پخش كند.
صادق صبا كه از اين پيشنهاد وسوسه شده بود، از بيوه محمدرضا پهلوي مي خواهد مبلغ مورد نظر را مستقيم به خود وي بپردازد و او مضاف بر اجابت خواسته صبا پس از توليد و پخش فيلم مورد نظر، هر از گاهي خبر و تصويري از نامبرده را پخش نموده و به بهانه در پيش بودن شصتمين سالگرد سلطنت ملكه انگليس، تصاويري از فرح ديبا در كنار ملكه را نيز پخش نمايد!
در اين ميان چانه زني مختصري بين آنها به عمل مي آيد و در نهايت توافق مي شود كه فرح ديبا مبلغ دويست هزار پوند به عنوان پيش پرداخت به صبا بپردازد و اضافه مي كند در صورت تحقق وعده او، دويست هزار پوند ديگر نيز بپردازد كه البته براي خالي نبودن عريضه، مبلغ ديگري را به طور رسمي به بنگاه بي بي سي اهدا مي كند تا موجب شك مسئولين بي بي سي جهاني به صادق صبا نشود.
بنابر اين گزارش، صادق صبا نيز دست به كار شده و توليد مستند را به يك باند خارج از بي بي سي واگذار مي كند. مستندي كه توليد مي شود بسيار ضعيف، ابتدايي و به نوعي «ضد تبليغ» از كار درمي آيد و بنگاه بي بي سي با اصرار و تكرار تلاش مي كند توليد فيلم را به يك مستندساز مستقل نسبت دهد و نقش خود در توليد آن را منتفي اعلام نمايد. اين موضوع بر فرح ديبا گران تمام مي شود و در شرايطي كه از عملكرد صادق صبا بسيار خشمگين بوده؛ مدير بي بي سي فارسي در تماسي با وي مابقي مبلغ مورد توافق (دويست هزار پوند دوم) را مطالبه مي كند كه بيوه پهلوي ضمن امتناع از پرداخت مبلغ، دغل بازي و كلاشي هاي صادق صبا را در برخي محافل خصوصي خويش مطرح مي نمايد و اين وضعيت مناقشه اي پنهان بين صادق صبا، باند توليدكننده فيلم و بيوه پهلوي به وجود آورده است. مسئولان ارشد بي بي سي هم كه از ماجرا مطلع شده اند، در تلاش هستند رسوايي به وجود آمده را به نوعي مخفي نمايند.
صادق صادق نژاد (معروف به صبا) اخيرا به دليل تجاوز به يكي از مجريان زن بي بي سي فارسي (به نام پونه- ق) و شكايت آن زن، با يك رسوايي اخلاقي گسترده درگير بود كه با وساطت برخي محافل ضد انقلاب مقيم انگليس موقتا لاپوشاني شد.
گفته مي شود كه صادق صبا نيمي از 200 هزار پوند دريافتي از بيوه محمدرضا شاه را به يكي از مديران انگليسي شبكه بي بي سي داده است.

 



تازه ترين تقلب آقاي تقلب! (خبر ويژه)

دكتر رضا شيخ الاسلامي، استاد ارشد دانشگاه آكسفورد كه مي خواست يك ميليون پوند به اين دانشگاه كمك مالي كند، به خاطر «انزجار» از رفتار اين دانشگاه از تصميم خود منصرف شده است. اين مساله مربوط به نحوه پذيرش مهدي هاشمي، در دانشگاه آكسفورد است.
ساندي تايمز در گزارشي به ماجراي ثبت نام «مساله دار» مهدي هاشمي اشاره كرده و نوشت: دكتر رضا شيخ الاسلامي، نخستين استاد مطالعات ايراني دانشگاه آكسفورد، اين دانشگاه را متهم به سرپوش گذاشتن روي شواهد مربوط به نحوه پذيرش مهدي هاشمي در اين دانشگاه كرده است.
شيخ الاسلامي در گفتگو با خودنويس به اين مساله اشاره و مي گويد: هاشمي با پرداخت پول به يك نفر ديگر، «پروپوزال» خود را تهيه كرده و به دانشگاه داده بود بر پايه همين گزارش، دانشگاه آكسفورد اخيرا اعتراف كرده كه در مورد ميزان تسلط هاشمي به زبان انگليسي كه جزو ملزومات پذيرش دانشجويان دوره دكترا است، چشم پوشي كرده است.
شيخ الاسلامي به ساندي تايمز مي گويد مهدي هاشمي بعد از آنكه به دانشگاه گفته شده بود كه «پروپوزال» را فردي ديگر نوشته، براي ادامه تحصيل در دانشكده «وولفسون» پذيرفته شد. اين استاد بازنشسته دانشگاه شواهد مرتبط با نوشته شدن «پروپوزال» از سوي دانشجويي ديگر را به مسئولان دانشگاه ارائه كرده بود، اما «سر پيتر نورت» معاون سابق دانشگاه كه مسئول بررسي پرونده بود اعلام كرده بود كه هيچ پايه و اساسي براي رد اين دانشجو از سوي دانشگاه وجود ندارد. اما بعد از آن، تحقيق و تفحص باعث بازنگري در نحوه پذيرش دانشجو از سوي اين دانشگاه شده است. بررسي مجدد پرونده، سوال هايي درباره صلاحيت علمي مهدي هاشمي براي گرفتن دكترا در رشته اي كه نيازمند سوابق و پشتوانه «حقوقي» است، ايجاد كرده است. مهدي هاشمي فارغ التحصيل مهندسي است.
خودنويس نوشت: مدرك كارشناسي ارشد مهندسي وي مرتبط با دوره اي تحصيلي است كه دانشگاه صنعتي شريف با بودجه سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كه در زمان مديريت مهدي هاشمي راه اندازي كرده بود مساله نحوه پذيرش مهدي هاشمي در دانشگاه آكسفورد تقريبا هم زمان با استعفاي مدير مدرسه عالي اقتصاد لندن به خاطر گرفتن كمك هاي مالي از دولت سابق ليبي است. سر هوارد ديويس مدير موسسه اي بود كه سيف الاسلام قذافي در آن دانشجوي دكترا بود و بعدا معلوم شد كه در رساله دانشگاهي اش تقلب كرده بود.
كاوه موسوي كه اعتراض اش به دانشگاه آكسفورد در مورد نحوه پذيرش مهدي هاشمي براي دوره دكترا، نام دانشگاه آكسفورد را سر زبان ها انداخت، مي گويد: با وجود قانون آزادي اطلاعات، دانشگاه آكسفورد گزارش كامل تحقيق درباره نحوه پذيرش مهدي هاشمي را منتشر نكرده و هنوز محرمانه نگاه داشته است.
وي مي افزايد: كه پس از اعتراض او، دانشگاه آكسفورد بررسي در مورد نحوه پذيرش مهدي هاشمي را آغاز كرد اما برخلاف ادعاي طرح شده، آنچه تحت نام پاسخ گروه تحقيق «سر پيتر نورت» منتشر شده، گزارش كامل نيست و حتي اسم دانشجو در آن قيد نشده است. موسوي معتقد است كه علت پنهان نگاه داشتن گزارش، كشف خلاف هايي است كه انجام شده؛ «دانشگاه تا اين تاريخ گزارش پيتر نورت را منتشر نكرده و حتي به من به عنوان شاكي اجازه نداده اين گزارش را ببينم. قانون اداري انگلستان خيلي صريح است و مي گويد كه شاكي حق دارد دليل نتيجه اي كه دانشگاه يا حكم يا موسسه تصميم گيرنده را به طور مستدل و مدلل بداند و ببيند. دانشگاه پا روي قانون گذاشته و اعلام جرم كرده ام كه اگر گزارش نورت را به من ندهيد، كار را به دادگستري مي كشانم.
كاوه موسوي گفت: دقيقا مواردي كه در شكايت آمده، از جمله نحوه پذيرش و نيز ميزان تسلط دانشجو به زبان انگليسي از جمله مقرراتي است كه تغيير كرده است. اين تغييرات براي اين است كه پذيرش كساني مثل آقاي هاشمي كه زبان انگليسي نمي دانند، يا كساني كه در دوبي مي خواهند زندگي كنند و شرايط زيرپايه اي تحصيل شان به هيچ وجه به رشته اي كه مي خواهند بخوانند نمي خورد، ديگر تكرار نشود.
به گزارش رجانيوز ماجراي تشكيك در مورد نحوه پذيرش مهدي هاشمي اولين بار فروردين ماه سال جاري از سوي كاوه موسوي يكي از اساتيد مركز مطالعات حقوقي-اجتماعي و رئيس بخش حقوق منافع عمومي دانشگاه آكسفورد مطرح شد و وي به روزنامه گاردين گفت كه هاشمي با كمك عوامل دانشگاه توانسته مراحل پذيرش خود را كامل كند.
وي در مورد دلايل مخالفت خود مي گويد: زيرا يك متقاضي واجد شرايط تر به خاطر اين كار از تحصيل در اين دانشگاه محروم شد. من ترديدي ندارم كه ملاك هاي معمول در مورد پذيرش افراد متزلزل شده است.
مسئولان دانشگاه آكسفورد در حالي نهايت تلاش خود را براي پنهان كاري در موضوع پذيرش مهدي هاشمي از طراحان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و تقلب او در پايان نامه اش به عنوان دانشجوي دوره دكترا و خودداري از توضيح در مورد وضعيت تحصيل مهدي هاشمي به بهانه «شخصي بودن» اين مسئله كردند كه حدود سه سال قبل در جريان ايجاد شبهه در مورد مدرك تحصيلي مرحوم كردان و استعلام يك سايت اينترنتي داخلي، اين دانشگاه ظرف يك روز به صورت مكتوب به اين موضوع پاسخ داد.

 



تكذيب همكاري فتحي با روزنامه اطلاعات (خبر ويژه )

به دنبال بازداشت حسن فتحي به خاطر همكاري با شبكه بي بي سي، روزنامه اطلاعات ارتباط نامبرده با اين روزنامه را تكذيب كرد.
روزنامه اطلاعات در واكنش به انتشار خبري در رسانه ها با اين مضمون كه «فتحي سردبير بين الملل روزنامه اطلاعات بوده»، تصريح كرد: آقاي حسن فتحي هرگز مسئوليتي در روزنامه اطلاعات نداشته و در اداره كارگزيني اين مؤسسه هيچ سندي دال بر مديريت يا حتي كارمندي مشاراليه وجود ندارد.
اگرچه همكاران محترممان در مؤسسه اطلاعات هرگونه رابطه استخدامي حسن فتحي با اين مؤسسه را نفي كرده اند كه نشانه برائت آنان از نامبرده و قابل تقدير است ولي متاسفانه از حسن فتحي مقالات فراواني در نشريات مؤسسه اطلاعات و عمدتا با موضوع مسائل خارجي به چاپ رسيده و آخرين نمونه آن مقاله وي با عنوان «تونس، حركت به كدام سو» است كه در شماره 25 آبان ماه 90 مجله اطلاعات هفتگي چاپ شده است.

 



توضيح شركت ملي گاز ايران و پاسخ كيهان (خبر ويژه )

«شركت ملي گاز ايران» با ارسال توضيحي پيرامون خبر ويژه مورخه 25 آبان 1390 در روزنامه كيهان با عنوان «وقتي روحاني نماي بدسابقه در فهرست مشاهير جاي مي گيرد!» پاسخ گفت. در بخشي از اين جوابيه آمده است:
1- شركت ملي گاز ايران و مديران، كاركنان و كارگران ايثارگرش، در تمامي دوران خدمت خويش به مردم شريف ايران، پرچمدار خدمت و دفاع از ارزش هاي اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده اند و روا نيست كه تنها به دليل اشتباه در تايپ نام كوچك نماينده محترم ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي از «محسن» به «محمد» اينچنين نوازش شوند!
2- اعضاي حاضر در المپياد ورزشي شركت ملي گاز ايران، با برگزاري مراسم تجديد ميثاق با آرمان هاي شهداي گلگون كفن جنگ تحميلي و لشكر عاشورا و حضور درمزار مطهر شهداي محراب حضرت آيت الله قاضي و حضرت آيت الله مدني و همچنين سرداران سرافراز جنگ تحميلي، برادران شهيد باكري و شهداي گمنام حضور پيدا نمودند.
3- تصاوير مربوط به ديدارهاي مذكور نيز به پيوست ارسال مي گردد و انتظار مي رود كه آن روزنامه وزين با سابقه درخشان درعرصه مطبوعات كشور قبل از انتشار مطالبي از اين دست كه براي خوانندگان محترم شائبه ايجاد مي نمايد نسبت به صحت مطالب از مراجع ذيربط توضيح بخواهند و سپس اقدام فرمايند. مجدداً اعلام مي نمايد درج نام محمد صرفاً به علت اشتباه در تايپ بوده است و اگر اين مسئله باعث مكدر شدن امت حزب الله شده است صميمانه عذرخواهي مي نمايد.
توضيح كيهان
1- در جوابيه «شركت ملي گاز ايران» آمده است كه ذكر نام «محمد مجتهد شبستري» به عنوان يكي از «مشاهير آذربايجان» صرفاً به دليل اشتباه تايپي بوده است؛ در حالي كه خطاي صورت گرفته فراتر از يك اشتباه تايپي است، چرا كه متأسفانه آنچه شركت گاز در «كتابچه راهنماي المپياد» خود منتشر كرده، عيناً زندگي نامه منتشر شده از اين عنصر لائيك و يكي از نظريه پردازان «حلقه كيان» در دانشنامه آمريكايي «ويكي پديا» است و از اساس با زندگي نامه آيت الله «محسن مجتهد شبستري» (نماينده ولي فقيه و امام جمعه محترم تبريز) متفاوت است. در واقع، برگزار كنندگان المپياد شركت گاز نه تنها نام عنصري كه بارها قدسيت قرآن كريم و عصمت پيامبر اعظم(ص) را زير سؤال برده در فهرست «مشاهير» خود جاي داده اند، بلكه زندگي نامه وي را هم از يك سايت مشهور صهيونيستي كلمه به كلمه كپي برداري كرده اند و بدون هيچ تغييري، براي شركت كنندگان در يك المپياد فرهنگي به چاپ رسانده اند! بنابراين، انتظار مي رود كه تهيه كنندگان پاسخ شركت گاز به جاي آنكه در جوابيه خود موضوع را در حد و اندازه يك «اشتباه تايپي» پايين آورند صادقانه با اشتباه خود روبرو شوند و به برخورد با عناصر خاطي بپردازند.
2- بديهي است روزنامه «كيهان» قبل از انتشار خبر مذكور تحقيقات لازم را صورت داده و به مطابقت متن «كتابچه راهنماي المپياد علمي- فرهنگي شركت ملي گاز» با متن دانشنامه «ويكي پديا» پرداخته است؛ لذا اگر ماجراي «كپي برداري» گردانندگان اين المپياد از اين سايت مشهور صهيونيستي و تجليل آنان از يك عنصر تابلودار ضدانقلاب نبود، مبادرت به درج اين خبر نمي كرد. همچنين «كيهان» با اطلاع از دغدغه هاي جانبازان، ايثارگران و مجموعه خدمتگزاران شركت گاز برخود فرض مي داند تا وظيفه اطلاع رساني خود در چنين مواردي را با دقت و سرعت به انجام رساند و البته اميدواريم مديران محترم شركت گاز كه در جوابيه خود از اين اقشار مايه گذاشتند نيز به دغدغه هاي آنان توجه كافي و وافي نمايند.
با اين حال اينكه شركت گاز از عناصر فتنه گر و معلوم الحال اعلام برائت كرده را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم كه با همين نيت و انگيزه شاهد موفقيت هاي مديران و كاركنان آن مجموعه در پيشبرد آرمانهاي انقلاب و خدمت به مردم خداجوي ايران اسلامي باشيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14