(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 آبان 1390- شماره 20076

حديث دشت عشق
روز شگفتي ها در كرمان و اصفهان فرار ملوان ، پيروزي نفت آبادان و شكست تراكتورسازي
اخبار كوتاه از فوتبال
پايان همكاري سرپرست موقت
كي روش مدير تيم ملي شد
تيم ملي واليبال وارد ژاپن شد
برگزاري بازي تداركاتي به جاي تمرين
انتخابات قانوني باشد راي مي آورم
يزداني خرم: بروم كشتي تعطيل مي شود
براي حضور در پيكارهاي گزينشي
سوريان هنوز به شرايط ايده آل نرسيده است



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي محمد پاينده»
ماه شيرين تر از عسل!

عقد ازدواجش را كه خواندند، آخرين حضورش در جبهه شروع شد. در عمليات خيبر، پس از رزمي عاشقانه و جهادي خالصانه در مجنون ترين جزيره دنيا به شهادت رسيد و جسم شريفش ده سال ميهمان خاك هاي گرم آن ديار بود كه پس از اين مدت، گروه تفحص، بدن بي سرش را يافتند و پلاكي و استخواني را در زادگاهش تشييع كردند و به خاك سپردند.
طلبه مجاهد علي محمد پاينده هيچ گاه از بذل مال و كمك به ديگران دريغ نداشت. گاه لباس هاي نو و تازه خود را به نيازمندان مي بخشيد. او در حالي كه سرگرم مطالعات حوزوي بود مردد بود درسش را ادامه دهد يا براي اداي دين خود به جبهه ها برود. شبي در خواب ديد از دنيا رفته است و غذايي در خانه پخته اند و حضرت امام خميني(ره) جلو در خانه به مردم خوش آمد مي گويد. پس از اين خواب بود كه به جبهه شتافت.
شهيد پاينده در عمليات هاي حصر آبادان تا سوسنگرد و دشت آزادگان و مجنون حضور داشت. طلبه بسيجي شهيد «علي محمد پاينده»، سال 1340 در نجف آباد متولد شد و در 5/12/1362 در عمليات خيبر (جزيره مجنون) به شهادت رسيد.

 



روز شگفتي ها در كرمان و اصفهان فرار ملوان ، پيروزي نفت آبادان و شكست تراكتورسازي

سرويس ورزشي -
هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي تيم هاي ملوان و نفت آبادان و شكست ذوب آهن و تراكتورسازي آغاز شد.
پس از وقفه اي كوتاه مدت هفته سيزدهم رقابت هاي ليگ برتر از روز گذشته با برگزاري هفت ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان آغاز شد كه در حساس ترين بازي ها تيم نفت آبادان موفق شد در اصفهان برابر ذوب آهن به برتري برسد و ملوان در خانه فجرسپاسي شيراز را شكست دهد.
رقابت هاي اين هفته با تساوي تيم هاي راه آهن شهرري و سايپاي البرز آغاز شد. در اين بازي دوتيم به نتيجه تساوي 2 - 2 رضايت دادند. براي تيم راه آهن شهرري در اين ديدار خانگي حسين كاظمي در دقايق 23 و 40 از روي نقطه پنالتي گل زد و گل هاي تيم سايپا نيز توسط سجاد شهباززاده (81) و ميلاد غريبي (90) به ثمر رسيد.
راه آهن در حالي مقابل سايپا متحمل نهمين تساوي فصل جاري خود شد كه تا دقيقه 81 با 2 گل از ميهمان خود پيش بود. راه آهن در 13 هفته فقط يك پيروزي داشته است.
در تبريز تيم نفت تهران در خانه شهرداري تبريز با نتيجه تساوي متوقف شد و فرصت صدرنشيني در جدول رده بندي ليگ برتر را از دست داد. اين بازي كه با قضاوت سعيد بخشي زاده در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار شد در پايان به نتيجه تساوي 2 بر 2 انجاميد و دو تيم به تقسيم امتياز رضايت دادند. براي شهرداري تبريز در اين بازي خانگي جعفر بذري در دقايق 47 و 86 گل زد و گل هاي تيم نفت تهران توسط يعقوب كريمي (10) و حسين اماميان (3+90) به ثمر رسيد.
در انزلي تيم ملوان با برتري مقابل فجرسپاسي شيراز از جمع فانوس بدستان جدول رده بندي ليگ برتر جدا شد.
ملواني ها كه در هفته هاي گذشته نتايجي ضعيف كسب كرده و به رده شانزدهم جدول سقوط كرده بودند، در اين بازي خانگي شكست 2 بر صفر را به ميهمان خود تحميل كردند. گل هاي ملوان در اين بازي خانگي توسط عليرضا رمضاني (77) و مهدي دغاغله (81) به ثمر رسيد تا سه امتيازي ديگر به اندوخته امتيازات اين تيم افزوده شود.در مقابل نيز وضعيت سر مربيگري كلانتري با اين شكست در فجر سپاسي به خطر افتاد.
در سرچشمه مس برابر داماش متحمل شكست سنگيني شد تا اين تيم دهمين شكست فصل خود را تجربه كند. جهانگير عسگري در دقيقه 2، محمد غلامي در دقيقه 57، ميلاد زنيدپور در دقيقه 76 و عباس آقايي در دقيقه 83براي داماش گلزني كردند.
در بوشهر تيم شاهين با تك گل منصور تنهايي در آخرين دقيقه نيمه نخست برابر مس كرمان به پيروزي رسيد تا شاگردان كريمي سه امتياز مهم كسب كنند.
در اصفهان نتيجه غير منتظره اي رقم خورد و تيم نفت آبادان موفق شد ذوب آهن را به نتيجه سه بر يك شگست دهد. نفت ابتدا در دقيقه 9 توسط فونيكه سي به گل رسيد و در دقيقه 20 پس از ضربه لئون پاچاچيان بازيكن نفت و برخورد توپ به پاي طالبي به گل دست يافت.ذوب آهن در دقيقه 43 توسط حسين ماهيني به گل رسيد ولي در دقيقه 79 فونيكه سي گل سوم را براي نفت آبادان به ثمر رساند تا نفت پيروز اين ديدار زيبا شود.
اما در آخرين بازي امروز تيم هاي فولاد و تراكتورسازي در ورزشگاه تختي اهواز به مصاف هم رفتند كه در پايان فولاد موفق شد با نتيجه 2-1 ميهمان تبريزي خود را شكست بدهد و با 16 امتياز به رتبه يازدهم صعود كند.ستاره اين مسابقه حكيم نصاري بود كه دو بار در دقايق 39 و 68 براي فولاد گلزني كرد. تنها گل ميهمان را نيز احسان حاج صفي در دقيقه 48 به ثمر رساند.
تراكتورسازي در صورت پيروزي در اين مسابقه مي توانست 26 امتيازي شده و حتي در صدر نيز قرار بگيرد، اما اين شانس را از دست داد و از رده چهارم تكان نخورد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كي روش فردا به موزامبيك مي رود
سرمربي تيم ملي فوتبال فردا به موزامبيك مي رود.كارلوس كي روش براي استراحت ايران را ترك مي كند و سپس براي ادامه آماده سازي تيم ملي به ايران باز مي گردد.برنامه هاي آينده تيم ملي هنوز از سوي سرمربي اعلام نشده است.مك درموت دستيار كي روش در دبي از جمع كاروان تيم ملي جدا شد و به ايران نيامد اما دو دستيار ديگر وي در ايران هستند.
خداداد سرمربي ابومسلم شد
خداداد عزيزي، سرمربي تيم فوتبال ابومسلم خراسان شد. سخنگوي باشگاه ابومسلم خراسان با تاييد اين خبر افزود: پس از باخت روز گذشته تيم در مقابل تيم شهرداري بندر عباس در مشهد، كميته فني باشگاه تشكيل جلسه داد و به پيشنهاد خود سيد كاظم غياثيان، خدادا عزيزي سرمربي تيم شد و غياثيان به جاي او در سمت مدير فني قرار گرفت.
پيرواني: فكر نمي كردم سه گل به ذوب آهن بزنيم
پيرواني سرمربي تيم فوتبال نفت آبادان گفت: انصافا فكر نمي كرديم كه ذوب آهن را با نتيجه 3 بر يك شكست دهيم، چون در كل ارائه يك بازي بسته را در دستور كار داشتيم . پيرواني در پاسخ به اين سوال كه آيا شما از سمت تان استعفا داده ايد، افزود: اين قضيه اصلا صحت ندارد و من تا زماني كه هيات مديره از من حمايت كند، در اين تيم خواهم ماند و هر تصميمي بگيرد تابع خواهم بود .
ابراهيم زاده: ذوب آهن مريض است
منصور ابراهيم زاده در نشست خبري پس از بازي تيم هاي ذوب آهن و نفت آبادان گفت: از هر لحاظ بد بازي كرديم و همه تيم از خودم گرفته تا بازيكنان، بسيار بد بودند. وي درباره مشكلات تيم ذوب آهن تصريح كرد: اگر شخصي مريض شود، بايد صبر كرد چون بيماري يكي دو روزه خوب نمي شود و الان هم تيم ما مريض است و زمان مي برد كه اين مشكلات برطرف شود .
دايي: بازيكنانم بي تجربگي كردند
علي دايي پس از تساوي 2 - 2 راه آهن مقابل سايپا گفت: بازيكنان ما خيلي بي تجربگي كردند و صحبت هاي كادر فني را گوش نكردند و دچار غفلت شدند. متاسفانه در دقايق پاياني 2 گل دريافت كرديم و 3 امتياز را از دست داديم. بايد بيشتر دقت كنيم تا از اين پس گرفتار اين حوادث نشويم هر چند كه اين اتفاق ها در فوتبال طبيعي است.
بازگشت كرانچار به ورزشگاه آزادي
هفته سيزدهم ليگ برتر، امروز با ديدار تيم هاي پيروزي با سپاهان و استقلال با صبا به پايان مي رسد. در ديداري كه امروز در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي برگزار مي شود، سرخ پوشان تهراني پذيراي يكي از حريفان سنتي خود يعني سپاهان خواهند بود. مصاف اين دو تيم همواره از جذابيت هاي بالايي برخوردار بوده است چرا كه تعداد زيادي از مصاف هاي پيروزي و سپاهان در هفته هاي پاياني ليگ برتر و يا مراحل حساس و پاياني جام حذفي بوده است. سرخ پوشان به خوبي مي دانند كه با پيروزي برابر زردپوشان اصفهاني مي توانند خود را چند پله در جدول رده بندي بالا كشيده و از حواشي حاصل از نتايج بد هفته هاي گذشته خود به نوعي فرار كنند. از سوي ديگر كرانچار كه در كارنامه اش سابقه هدايت پيروزي را دارد، از انگيزه هاي بالايي براي روبه رو شدن با تيم سابقش برخوردار است. ديدار دو تيم، ساعت 16 و 20 دقيقه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. در ديگر ديدار مهم اين روز، استقلال در قم به مصاف صبا مي رود در حالي كه سرمربي آبي پوشان با انتقاد شديد از برنامه ريزي فدراسيون و سازمان ليگ گفته بود كه تيمش با ملي پوشاني كه از سفر بحرين و اندونزي بازگشته اند و به اين دليل خسته هستند كار سختي برابر صبا دارد. شاگردان عبدالله ويسي نيز بسيار اميدوارند با پيروزي برابر استقلال جايگاه خود را در بالاي جدول رده بندي تثبيت كنند.اين ديدار ساعت 14 و 15 دقيقه در ورزشگاه يادگار امام قم برگزار مي شود.
عذرخواهي رئيس فيفا
سپ بلاتر، رئيس فدراسيون جهاني فوتبال از اظهارات اخيرش در مورد نژادپرستي كه باعث تعجب و نگراني بازيكنان، كارشناسان و حتي سياستمداران شده بود، عذرخواهي كرد. رئيس فيفا روز چهارشنبه در مصاحبه اي اعلام كرده بود هرگونه عمل نژادپرستانه در زمين فوتبال از سوي بازيكنان در پايان بازي با دست دادن و خوش و بش كردن فراموش خواهد شد.
خوشحالي ونگر از بازگشت آنري
سرمربي فرانسوي تيم فوتبال آرسنال قصد دارد تيري آنري را در تعطيلات رقابت هاي MLS به خدمت بگيرد. آنري 34 ساله بعد از حذف نيويورك ردبولز در مرحله پلي آف رقابت هاي MLS فرصت را غنيمت شمرد تا به باشگاه سابقش بازگردد.ونگر روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هانري مي خواهد در مدت تعطيلات ليگ MLS خود را آماده نگه دارد و ما هم از اينكه او بار ديگر به آرسنال بازگشته بسيار خوشحاليم. آنري بازيكن بزرگي است و آرسنال خانه اوست.

 



پايان همكاري سرپرست موقت
كي روش مدير تيم ملي شد

سرپرست موقت تيم ملي فوتبال كشورمان از پايان همكاري خود با اين تيم خبر داد و گفت: از اين به بعد «كارلوس كي روش» به عنوان مدير و سرمربي در تيم ملي فعاليت خواهد كرد.
عباس ترابيان در پاسخ به اين پرسش كه «شنيده مي شود، مي خواهيد از مسئوليت سرپرستي تيم ملي كناره گيري كنيد؟»، اظهار داشت: اگر خاطرتان باشد از قبل هم اعلام كرده بودم همكاري ام با تيم ملي تا زماني خواهد بود كه كارلوس كي روش با كار در تيم ملي و عوامل اجرايي اين تيم آشنا شود. امروز فكر مي كنم كي روش به آن درجه از شناخت نسبت به فوتبال ايران رسيده كه خودش مي تواند به تنهايي در تيم ملي كارها را پيش ببرد.
سرپرست موقت تيم ملي فوتبال كشورمان افزود: با اين شرايط از آقاي كفاشيان خواستم ديگر در كنار تيم ملي نباشم و به مانند گذشته در كميته فوتسال به فدراسيون خدمت كنم.
ترابيان يادآور شد: طي اين مدت كه با آقاي كارلوس كي روش كار كردم، متوجه شدم كه ايشان علاقمند است تيم ملي را به شيوه منچستر يونايتد اداره كند. يعني اينكه به مانند «آلكس فرگوسن» كه در آن تيم مدير و سرمربي است، ايشان نيز مسئوليت مديريت تيم ملي را در كنار سرمربيگري برعهده داشته باشد. وي در پاسخ به اين پرسش كه «با اين شرايط چه كسي سرپرست تيم ملي مي شود؟»، اظهار داشت: به نظر مي رسد از اين به بعد سرپرستي در تيم ملي وجود نخواهد داشت و آقاي كي روش علاوه بر سرمربيگري به عنوان مدير كارهاي مربوط به تيم را بصورت مستقيم با آقاي كفاشيان هماهنگ خواهد كرد.

 



تيم ملي واليبال وارد ژاپن شد
برگزاري بازي تداركاتي به جاي تمرين

در حالي كه تيم ملي واليبال ايران بامداد ديروز به شهر ناگويا ژاپن رسيد و قرار است در اولين ديدار خود روز 29 آبان به مصاف ژاپن برود، عصر ديروز به جاي تمرين، يك ديدار دوستانه با لهستان برگزار كرد.
تيم ملي واليبال ايران بامداد ديروز سرانجام پس از حدود يك روز سفر به شهر ناگوياي ژاپن رسيد. طبق برنامه از پيش تعيين شده فدراسيون قرار بود تا ملي پوشان ديروز عصر اولين تمرين خود را در كشور ميزبان آغاز كنند تا براي نخستين بازي در روز 29 آبان مقابل تيم قدرتمند ژاپن آماده شوند اما صبح ديروز در مراسم صبحانه، اتفاقي افتاد كه اين برنامه را تحت الشعاع قرار داد. آنا آناستازي، مربي نامدار واليبال جهان كه سرمربي گري تيم واليبال لهستان را در اين دوره از رقابت ها برعهده دارد، بلافاصله پس از ديدن خوليو ولاسكو، سرمربي تيم ملي واليبال ايران ضمن خوش و بش و احوالپرسي، به وي پيشنهاد داد تا دو تيم ايران و لهستان به جاي تمرين روز عصر، يك بازي تداركاتي و دوستانه را با يكديگر برگزار كنند كه اين درخواست با موافقت سرمربي تيم ملي ايران مواجه شد.
آنا آناستازي، مربي ايتاليايي و صاحب نام واليبال جهان پيش از حضور خوليو ولاسكو يكي از گزينه هاي اصلي هدايت تيم ملي واليبال ايران بود كه پس از رايزني ها و مذاكرات زياد، سرانجام با فدراسيون ايران به توافق نرسيد و هدايت تيم لهستان را برعهده گرفت. تيم هاي ايران و لهستان در مرحله مقدماتي جام جهاني واليبال روز 3 آذر در شهر اوساكا ژاپن با يكديگر مسابقه مي دهند.

 



انتخابات قانوني باشد راي مي آورم
يزداني خرم: بروم كشتي تعطيل مي شود

رئيس فدراسيون كشتي ضمن بيان اين موضوع كه با دخالت در انتخابات خطر تعليق فدراسيون كشتي را تهديد مي كند، گفت: اگر انتخابات طبيعي برگزار شود، در مجمع هيچكس جز من راي نمي آورد مگر آنكه حكمي از قبل صادر شده باشد.
محمدرضا يزداني خرم در خصوص انتخابات فدراسيون كشتي ضمن بيان مطلب فوق افزود: اسفندماه سال گذشته قرار بود با توجه به انقضاي دوره چهار ساله رياست من در فدراسيون كشتي انتخابات برگزار شود. در اين خصوص ثبت نام از كانديداها صورت گرفت، روز انتخابات تعيين شد و حتي روساي هيئت ها را نيز براي شركت در انتخابات دعوت كرديم. اما در حالي كه دو يا سه روز به برگزاري انتخابات باقي مانده بود سازمان تربيت بدني به ما اعلام كرد كه برگزاري اين انتخابات را به زمان ديگري موكول كنيم. در آن زمان اعتراض هم كردم كه اگر انتخابات برگزار نشود من ديگر رئيس فدراسيون و حتي سرپرست هم نيستم چون حكمي ديگر در اين خصوص ندارم اما مسئولان سازمان در آن زمان گفتند كه من با مسئوليت آنها به كار خود ادامه دهم. در آن برهه زماني با توجه به اينكه در رده هاي سني مختلف مسابقات زيادي را در سطح جهاني و آسيايي داشتيم كار را رها نكرده و وظيفه خود را در فدراسيون انجام دادم.
رئيس فدراسيون كشتي اظهار داشت: پس از آنكه وزارت ورزش و جوانان تشكيل شد، مسئولان اين وزارتخانه از ما خواستند كه انتخابات برگزار كرده و در اين خصوص نيز در روزنامه آگهي بدهيم كه ما اين كار را انجام داديم و طبق آيين نامه 10 روز كاري را براي ثبت نام فرصت تعيين كرديم كه تا پايان مهلت قانوني تعيين شده 8 يا 9 نفر كانديد شده اند و روز پنجشنبه نيز اين مهلت به پايان رسيده است.
يزداني خرم تاكيد كرد: اما چيزي كه عجيب است اين است كه از وزارت ورزش و جوانان با من تماس گرفتند و خواستند كه روز شنبه نيز ثبت نام انجام دهيم. بلافاصله من اعتراض كردم كه اين موضوع برخلاف آيين نامه است. آنها نيز پاسخ دادند كه ما در اين مورد از اختيارات خود استفاده مي كنيم. ما نيز منتظريم چون مثل اينكه قرار است امروز نفرات جديدي ثبت نام كنند كه به نظر مي رسد دو نفر باشند!
بروم ،تيم كاري من هم مي روند
وي ادامه داد: در اين مقطع زماني مهم اگر مسئولان مي خواهند رئيس فدراسيون را عوض كنند كار اشتباهي است، چون با اين فاصله زماني اندكي كه ما تا المپيك داريم كار خيلي سخت است. در ضمن مطمئن باشيد اگر قرار به بركناري من به بهانه انتخابات باشد تيم كاري من نيز در فدراسيون نخواهند ماند.
شنبه روز ثبت نام كانديداهايي است كه حمايت مي شوند
رئيس فدراسيون كشتي تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به اينكه وزارت ورزش و جوانان از ما خواسته كه شنبه نيز ثبت نام انجام شود، اين موضوع طبيعي نبوده و به نظر مي رسد كه قرار است در اين روز افرادي ثبت نام كنند كه از حمايت براي انتخابات شدن برخوردارند!
انتخابات قانوني باشد من راي مي آورم
وي اضافه كرد: مطمئن باشيد اگر انتخابات طبيعي و قانوني برگزار شود در مجمع فدراسيون كشتي هيچكس به جز من راي نخواهد آورد مگر آنكه حكمي از قبل صادر شده باشد يا كاري انجام دهند كه از اختيارات مجمع خارج باشد.
كشتي تعطيل مي شود
يزداني خرم تاكيد كرد: اگر چنين اتفاقي بيفتد ضربه بدي به كشتي خواهد خورد چون هيچكدام از افراد اين گروه فني و غيرفني كه با من در فدراسيون كار مي كنند باقي نخواهند ماند و كشتي عملا تعطيل خواهد شد.
خطر تعليق فدراسيون كشتي ايران را تهديد مي كند
يزداني خرم در ادامه اظهار داشت: اگر قرار باشد دخالتي در انتخابات فدراسيون صورت گيرد با توجه به وجهه جهاني كه فدراسيون كشتي ايران در فيلا دارد، اين موضوع اثرات منفي براي كشتي ما خواهد داشت و حتي ممكن است موجب تعليق فدراسيون نيز بشود.

 



براي حضور در پيكارهاي گزينشي
سوريان هنوز به شرايط ايده آل نرسيده است

حميد سوريان، دارنده پنج مدال طلاي مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان عليرغم حضور در اردوي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان هنوز به شرايط ايده آل نرسيده است.
سوريان بدليل آنچه كه عدم آمادگي اعلام شده بود در رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان به ميدان نرفت و حتي به گفته خودش در اين مدت تمريناتش را بصورت جدي دنبال نكرده است. در حالي كه تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان از روز 15 آبان ماه آغاز شده و امروز به پايان مي رسداخبار حاكي است نابغه كشتي فرنگي كشورمان كه شانس اول براي حضور در المپيك است هنوز به شرايط ايده آل نرسيده است. ايرج اسفندياري فر، مربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با تاييد اين خبر گفت: در صورتي كه حميد به آمادگي موردنظر برسد مهره مورد نظر ما براي شركت در رقابت هاي گزينشي المپيك كه فروردين ماه آينده در قزاقستان برگزار مي شود، خواهد بود. اميدوارم سوريان در پنج مرحله اردوي باقي مانده به آمادگي مطلوب رسيده و سپس با حضور در اين مسابقات بتواند سهميه حضور در المپيك لندن را كسب كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14