(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 آبان 1390- شماره 20076

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در ديدار وزير دفاع عراق: هيچ عاملي نمي تواند دو ملت ايران و عراق را از هم جدا كند
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
پاسخ رهبر معظم انقلاب به تهديدات موجب عقب نشيني آمريكا شد
سرپرست حجاج ايراني پس از بازگشت از مناسك حج: حج امسال حكايت از تأثير عميق بيداري اسلامي داشت
اين هفته در كميسيون قضايي انجام مي شود بررسي طرح صلاحيت دادگستري ايران
11 تروريست عامل بمب گذاري در حرم شريف عسكريين(ع) اعدام شدند
آيت الله سعيدي : ايران خواستار اتحاد همه كشورهاي اسلامي است
هشدار چهره هاي منطقه هيچ اقدامي عليه ايران را تحمل نمي كنيم
سنگ تمام شيرين عبادي براي بهايي ها و منافقين
مخالفت جمعي از نمايندگان با مصوبه حقوق مادام العمر مديران سياسي
عضو جبهه پايداري: قصد رقابت با جبهه متحد اصولگرايان را نداريم
ديدار وزير امور خارجه با مراجع قم
از عيد قربان تا عيد غدير قشمي ها طي 10 روز ميزبان 168 هزار نفر بودند
قرائتي: تعطيلات بيش از حد در حوزه فاجعه است
تشييع و خاكسپاري 4 شهيد در شهرهاي مختلف كشور
امام جمعه موقت تهران: عصر افول استعمارگران فرا رسيده است
استقبال گسترده قائم شهري ها از بهداد سليمي
اخبار ادبي و هنري



رئيس جمهور در ديدار وزير دفاع عراق: هيچ عاملي نمي تواند دو ملت ايران و عراق را از هم جدا كند

رئيس جمهور كشورمان در ديدار وزير دفاع عراق روابط دو كشور را برادرانه خواند و تاكيد كرد كه هيچ عاملي نمي تواند دو ملت ايران وعراق را از هم جدا كند.
محمود احمدي نژاد در اين ديدار با بيان اين كه «جمهوري اسلامي ايران و عراق در جبهه مشترك توحيد و عدالت و در مقابل مستكبران و قدرت هاي زورگو قرار دارند» اظهار كرد: مستكبران تنها به دنبال تامين منافع مادي خود هستند و هيچ ارزشي براي حقوق و فرهنگ ملت ها قائل نيستند؛ در چنين شرايطي ملت ها و دولت هاي مستقل جهان بايد روابط خود را هرچه بيشتر تحكيم بخشند.
رئيس جمهور با بيان اين كه «ايران و عراق مي توانند در شرايط تحولات كنوني جهان نقش موثري ايفا كنند» خاطرنشان كرد: دو كشور ضمن صيانت از منافع ملي خود مي توانند در حاكم شدن نظم عادلانه بر جهان همكاري هاي موثري با يكديگر داشته باشند.
احمدي نژاد گفت: ملت هاي منطقه بايد از سلطه مستكبران آزاد شوند و ملت هاي مستقلي مانند ايران و عراق با تدبير، فرهنگ و انديشه خود مي توانند در اين مسير گام هاي تعيين كننده اي بردارند.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه «دولت عراق از توانايي برقراري امنيت كامل در اين كشور برخوردار است» اظهار كرد: دولت عراق بخوبي مي تواند امنيت را برقرار و موجب عزت، پيشرفت و استقلال هر چه بيشتر اين كشور شود و بي ترديد برقراري امنيت موجبات ثبات، وحدت و زمينه پيشرفت و آباداني را فراهم خواهد كرد.
وزير دفاع عراق نيز در اين ديدار با بيان اين كه«دو كشور از اشتراكات فراواني برخوردار هستند» گفت: ملت و دولت عراق ارزش و اعتبار خاصي به تقويت رابطه با ايران قائل است و هيچ قدرتي نمي تواند به روابط عميق دو كشور خدشه اي وارد كند.

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه تهران:
پاسخ رهبر معظم انقلاب به تهديدات موجب عقب نشيني آمريكا شد

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد كه سخنان مقام معظم رهبري در پاسخ به تهديدات آمريكا موجب عقب نشيني آنها شد.
به گزارش فارس، آيت الله محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران با بيان اينكه كفار تصور مي كردند پيامبراكرم(ص) همچون يك سلطان است و چون فرزند پسر ندارد، بساط ايشان برچيده مي شود، اظهار داشت: مسلمانان براي زمان پس از رحلت پيامبر اكرم بسيار نگران بودند، از اين رو خداوند در قرآن كريم مي فرمايد امروز كه علي(ع) منصوب به حاكم اسلامي شد، نبوت پيامبر تا ابد استمرار خواهد يافت و هرچند كه وحي منقطع شده اما اساس آن وجود دارد، لذا امت اسلامي ديگر از كفار نترسيد چرا كه با وجود ولي خدا كفار كاري از پيش نبرده و مطلب تمام است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه البته در آسمان ها قبلا مطلب تمام شده بود، تصريح كرد: خداوند در معراج به پيامبر اكرم(ص) فرموده بود كه دينت جهاني خواهد شد و اين موضوع بر پيامبر خيلي سنگين بود كه چطور دين اسلام دنيا را فرا خواهد گرفت؛ ولايت و وجود حضرت علي(ع) موجب شد نظام اسلامي دنيا را فرا گيرد و امروز هم كسي كه بساط اسلام را در زمين پهن مي كند، امام زمان(عج) است و ولي خدا هميشه وجود دارد.
وي با تاكيد بر اينكه امروز مقتداي ما يك انسان كامل يعني امام عصر(عج) است و بايد خود را با او منطبق كنيم، يادآور شد: طبق روايات پس از امام علي(ع)، امام حسن(ع) و امام حسين(ع)، وجود امام عصر(عج) بالاترين است.
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به فرموده خداوند در قرآن كريم، ادامه داد: نكته مهم اين است كه اگر نعمت ولايت حفظ نشود، خدا آن را از ما خواهد گرفت؛ در اين صورت نبايد از آمريكا و اسرائيل و كفار ترسيد؛ چرا كه در اين صورت بايد از اين واهمه داشت كه نظام جمهوري اسلامي كه رقيقه اي از حقيقه نظام الهي امام عصر(عج) است را خداوند از ما بگيرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه به بحث درس علامه طباطبايي در خصوص وحدت اشاره كرد و با بيان اينكه «اساس تمام بدبختي ها اين است كه جامعه دچار اختلاف شود و امت اسلام به جان هم بيفتد چرا كه خداوند در اين صورت آن را از دستشان خواهد گرفت»، اضافه كرد: آنچه جامعه را به طور كلي تهي مي كند، اختلاف است؛ اختلاف موجب غيبت، تهمت و بدبختي مي شود و اين خود يك تهديد است كه ملت ايران و همه كشورهاي اسلامي به ويژه كشورهايي كه بيداري اسلامي در آنها شكل گرفته بايد به آن دقت كنند.
وي خطاب به ملت ايران و كشورهاي اسلامي و كشورها گفت: نظام جمهوري اسلامي بر پايه اسلام، امام و امت است كه ملت ايران 98 درصد به جمهوري اسلامي راي دادند و ما بايد اين نظام را نگه داريم.
آيت الله امامي كاشاني بر همين اساس به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص تهديد آمريكا اشاره كرد كه موجب عقب نشيني آنها شد و تصريح كرد: همه سياستمداران اين تحليل را دارند كه پشتوانه مقام معظم رهبري ملت ايران هستند كه بايد اين عزت را حفظ كنيم و از هواها دست برداريم و به خاطر خدا و امام زمان(عج) همه با هم باشيم.
امام جمعه موقت تهران بر همين اساس به عقب نشيني استكبار جهاني و پس گرفتن حرف هاي خود اشاره كرد و افزود: ملت ايران ملتي شجاع، قوي، اهل ايثار و فداكاري است.
وي در ادامه سخنان خود به شهادت شهيد تهراني مقدم و همكاران وي اشاره كرد و اظهار داشت: با وجود اينكه برخي از رسانه ها و افراد از اين قضيه خوشحال شدند اما تعداد انسان هاي برجسته در كشور بسيار است و دشمن اين را بداند كه وظيفه ماست كه اين نظام را حفظ كنيم و به دست صاحب اصلي اش يعني امام زمان(عج) برسانيم.
آيت الله امامي كاشاني در پايان ياد و خاطره شهداي سوسنگرد به ويژه شهيد چمران را گرامي داشت.
امام جمعه موقت تهران همچنين در خطبه اول نماز عبادي سياسي جمعه تهران با اشاره به واقعه عيد بزرگ غدير خم و آيه سوم سوره مائده، اظهار داشت: نكته اول در خصوص اين آيه بشارت است و امتنان و نكته دوم تهديد و اعلام خطر است.
وي ادامه داد: رسول گرامي اسلام يك نكته اي را بيان فرمودند و آن نكته در مقام تشريع است، يعني در تقنين قوانين و تفسير راي و در حكومت اسلام و حكومت بر جامعه حكومت اسلامي علي(ع) منصوب مي شود. پس پيام غديرخم «نصب اميرالمومنين» است. ولي پشت پرده نصب يك حقايقي وجود دارد كه آيه شريفه به آن حقايق اشاره دارد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: يك نكته اينكه اميرالمومنين در قرب به خدا مظهر اسماء الحسني و انسان كامل است و اين چيزي نيست كه در 18 ذيحجه اتفاق افتاده باشد. اين حقيقتي است همراه اميرالمومنين(ع) عدل تام، صداقت تام، رأفت تام و حكمت تام البته به اذن خدا در وجود اوست زيرا همه ارزش ها به ذات از خداست.
آيت الله امامي كاشاني گفت: اميرالمومنين اين ارزش ها را به عنوان يك انسان كامل داراست و چون چنين ارزشي دارد، بنابراين تمام وصل به خداست. لذا وقتي امام وصل به خدا بود، جهان در دست اوست و به نظام هستي تسلط دارد، يعني با اين قرب به خدا، خداوند عالم طبيعت را در دست انسان كامل مي گذارد و تصرفات در طبيعت را در زير پاي قدرت انسان كامل قرار مي دهد كه اين قرب معنوي است.
وي با بيان اينكه اوج ولايت در اين دو نقطه است، افزود: در بحث ولايت به اين مولفه ها توجه مي كنيم و به اين جهت مي گويم كه انسان كامل الگوست و اين الگو همواره بايد باشد و اين نه فقط گفته شيعه بلكه نوشته علماي بزرگ اهل سنت از جمله فخر رازي نيز است. گفته هاي او اعتقادات شيعه اثني عشري را تاييد مي كند كه معتقد است مهدي (عج) امروز در قيد حيات و در پرده غيبت است و الگوي انسان كامل امروز است. زيرا جامعه بشري نمي تواند از انسان كامل خالي باشد. چون انسان ها همه ناقصند و لذا بايد خود را به مقتدا و انسان كامل وصل كنند.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: حكمت و عدالت خداوند ايجاب مي كند كه يك انسان به عنوان سرمشق كه داراي همه اين ارزش ها است بياورد و اگر نياورد به نظام آفرينش نقص است و اين معنا در ميان علماي بزرگ اهل سنت هم مطرح است.
آيت الله امامي كاشاني ادامه داد: نگاه به علي يعني اينكه ظلم نكنيد، حقوق افراد را رعايت كنيد، هرچند معرفتي را كه علي(ع) بعنوان مظهر اسماءالحسني دارد، قابل فهم نيست، ولي در اين حد باشيم كه اگر علي(ع) از خوف خدا مي گريد ما در اعمال و كارهايمان، گفتار و كردارمان و مالي كه مي خوريم، روابطي كه داريم و مسائل زندگي، حداقل در مرز اسلام بايستيم...
وي تاكيد كرد: ما بايد در قانونگذاري پيرو علي(ع) باشيم. تفسير راي و تقنين وحي با علي(ع) و فرزندان معصوم او است و اين حقيقت پيام غدير است. مسئله انسان كامل و توجه به اميرالمومنين نكته مهمي است كه بايد همه ما در طول زندگي به آن توجه داشته باشيم.
امام جمعه موقت تهران در خاتمه اظهار داشت: امروز امام عصر به عنوان انسان كامل الگوي ماست و جشن ولايت را بايد با شيريني و مجالس شادي گرامي بداريم. دروغ نگوئيم، خلاف و ظلم نكنيم و وجودمان را با شربت و شيريني ولايت شيرين كنيم.

 



سرپرست حجاج ايراني پس از بازگشت از مناسك حج: حج امسال حكايت از تأثير عميق بيداري اسلامي داشت

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: حج امسال حكايت از تأثير بسيار عميق بيداري اسلامي بر جهان اسلام داشت.
به گزارش فارس، حجت الاسلام علي قاضي عسكر ديروز پس از بازگشت از مناسك حج تمتع 90 طي نشستي در فرودگاه مهرآباد با بيان اينكه مراسم حج امسال باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شد، اظهار داشت: پيش از اعزام زائران كشورمان به عربستان سعودي يك فضايي ايجاد شده بود و برخي به دنبال ايجاد فتنه در مناسك حج بودند.
وي خاطرنشان كرد: عده اي در پي القاي اين مسئله بودند كه ممكن است در مناسك امسال حوادثي ايجاد شود اما با توجه به فهم، شعور و درك ديني مردم كشورمان و همچنين با همكاري كشور ميزبان، حج امسال آرامتر از سال گذشته برگزار شد.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با اشاره به برگزاري مراسم هاي معنوي مختلف در ايام برگزاري حج امسال تصريح كرد: دعاي پرشكوه كميل، دعاي عرفه و همچنين جلسات انس و معرفت در كاروان ها بسيار باشكوه برگزار شد و دعاي عرفه به صورت بسيار زيبايي قرائت شد و شور و حال مردم كه از رسانه ها نيز پخش شد مثال زدني بود.
قاضي عسكر در ادامه درباره برگزاري برنامه هاي سياسي حج تمتمع 90 يادآور شد: مراسم برائت از مشركين نيز با شكوه تر از گذشته برگزار شد و در مناسك حج امسال همايش هاي مختلفي با حضور زائران كشورهاي مختلف برپا شد كه به طور نمونه به همايش اهل بيت (ع) با حضور1500 نفر از زائران كشورهاي مختلف مي توان اشاره كرد.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني متذكر شد: با توجه به شرايط جهان اسلام و بيداري اسلامي در مناسك حج امسال شاهد تأثير بسيار عميق بيداري اسلامي در جهان اسلام بوديم و در مذاكرات مختلفي كه داشتيم همه كشورهاي اسلامي بيداري اسلامي را از بركت انقلاب اسلامي ايران مي دانستند.
قاضي عسكر با تأكيد بر تأثير عميق ديدگاهها و بيانات مقام معظم رهبري بر بيداري اسلامي اظهار داشت: مي توان اين نويد را داد كه در آينده شاهد تحولات بهتري در جهان اسلام باشيم.
وي با اشاره به برگزاري منسجمتر برنامه هاي فرهنگي و برنامه ريزي براي كارهاي فرهنگي از پيش از اعزام زائران به خانه خدا يادآور شد: حج امسال نشان از آن داشت كه حركت هاي فرهنگي تأثير خود را به خوبي بر حجاج كشورمان داشته است و حضور زائران در نماز جماعت و مشاركت آنها در مقوله وحدت اسلامي كاملاً محسوس بود.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ادامه داد: البته طبيعتاً حج مشكلاتي را نيز با خود دارد و تمام شرايط در اين مناسك در دست ما نيست و حجاج مشكلاتي را نيز در حج امسال داشتند.
وي خاطرنشان كرد: مشكلات حجاج كشورمان در حوزه مسائل اجرايي نسبت به قبل كمتر بود.
قاضي عسكر با اشاره به برخي از مشكلات زائران به واسطه تأخير پروازها و دير رسيدن بار همراه آنها گفت: بنده به واسطه اين مشكلات از حجاج عذرخواهي مي كنم اما اميدوارم ظرف امروز و فردا شرايط بهتر شود.
وي متذكر شد: البته احساس هم مي شود كه شرايط بهتر شده و مشكلات موجود طي يكي دو روز آينده برطرف خواهد شد.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني با اشاره به حضور حجت الاسلام محمدي گلپايگاني در مناسك حج امسال تصريح كرد: حضور حجت الاسلام گلپايگاني بعد از 32 سال در حج بركتي براي بعثه بود كه ايشان از نزديك در جريان امور بعثه قرار گيرند.
قاضي عسكر با اشاره به همراهي عربستان سعودي در برگزاري مناسك حج امسال اظهار داشت: از كشور ميزبان تشكر مي كنيم و همكاري آنها در برگزاري دعاي كميل و عدم ايجاد مشكل در مراسم برائت از مشركين امسال بهتر از سال هاي قبل بود و با همكاري آنها مراسم به خوبي برگزار شد.
وي در خاتمه تصريح كرد: مشكلات و مواردي كه به مسئولان سعودي گزارش مي شد، آنها تلاش خود را براي حل اين مشكلات انجام مي دادند.

 



اين هفته در كميسيون قضايي انجام مي شود بررسي طرح صلاحيت دادگستري ايران

براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه دولت هاي خارجي
اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس طرح صلاحيت دادگستري جمهوري اسلامي ايران براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه دولت هاي خارجي را بررسي خواهند كرد.
در جلسه روز سه شنبه هفته جاري، اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي طرح صلاحيت دادگستري جمهوري اسلامي براي رسيدگي به دعاوي مدني عليه دولت هاي خارجي را در دستور كار دارند.
همچنين كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در جلسه روز سه شنبه به بررسي طرح استفساريه بند 1 ماده 4 قانون ثبت اختراعات، طرح هاي صنعتي و علائم و نام هاي تجاري خواهد پرداخت.
به گزارش فارس، اعضاي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس همچنين عصر روز يك شنبه، لايحه موافقتنامه معاضدت حقوقي در امور مدني و كيفري بين ايران و بوسني و هرزگوين و لايحه تجارت را بررسي مي كنند.

 



11 تروريست عامل بمب گذاري در حرم شريف عسكريين(ع) اعدام شدند

منابع خبري از اعدام 11 تن از عاملان انفجارهاي حرمين عسكريين در عراق خبر دادند.
به گزارش «ايسنا» به نقل از روزنامه اماراتي «دارالخليج» وزارت دادگستري عراق اعلام كرد: عصر روز چهارشنبه، حكم اعدام 11تروريست كه به دليل دست داشتن در انفجار مرقدهاي مطهر امامان شيعه در سامرا در فوريه 2006 محكوم شده بودند، اجرا شد.
براساس اين گزارش، يك تبعه تونسي به نام «سيري فاخر»، يك تبعه مصري و 9 شهروند عراقي از جمله يك زن نيز در ميان اعدام شدگان بودند و دولت عراق پيش از اين با اعدام آنها موافقت كرده بود.
به گزارش پايگاه خبري «نهرين نت» حكم اعدام 10 تن ديگر از تروريست ها در اوايل سال آينده ميلادي اجرا خواهد شد.
هيئت رياست جمهوري عراق 20 اكتبر حكم اعدام 53 متهم از جمله 11 متهم اعدام شده را امضاءكرد.
انفجار در حرمين عسكريين در فوريه سال 2006 به گنبد طلايي اين مكان مقدس كه 68 متر ارتفاع داشت، آسيب هاي زيادي وارد كرد و در ژوئن سال 2007 نيز دو گلدسته اين حرم، هدف حملات تروريستي قرار گرفت.
از سوي ديگر، در راستاي اجراي قرارداد امنيتي و خروج نيروهاي آمريكايي از خاك عراق، روز پنجشنبه، طي مراسمي، پايگاه هوايي كركوك رسما به دولت اين كشور واگذار شد.
در همين حال، يك منبع آگاه در سفارت آمريكا در بغداد اعلام كرد كه كاخ سفيد با تجهيز نيروي هوايي عراق به جنگنده هاي جديد اف22 مخالف است.
به گفته اين منبع، وزارت دفاع آمريكا، پيش تر موافقت خود را با فروش هواپيماهاي دفاعي «اف16» اعلام كرده بود، اما، مسئولان آمريكا با درخواست فروش جنگنده هاي جديد اف22 مخالفت كرده اند.


 



آيت الله سعيدي : ايران خواستار اتحاد همه كشورهاي اسلامي است

امام جمعه قم گفت: جمهوري اسلامي ايران خواستار اتحاد همه كشورهاي اسلامي عليه آمريكا، اسرائيل و انگلستان است.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته قم افزود: رژيم غاصب اسرائيل در محاصره كامل كشورهاي اسلامي قرار دارد و همه ملت هاي منطقه بشدت از رژيم صهيونيستي متنفر هستند و اين تنفر را به اشكال مختلف اعلام كرده اند و از سوي ديگر، جنگ هاي 22 و 33 روزه ثابت كرد كه اسرائيل بشدت آسيب پذير است و نيروهاي مقاومت بتدريج در حال قوي تر شدن هستند به طوري كه چندي پيش مسلمانان فلسطين در قبال آزادي هزار فلسطيني تنها يك مزدور اسرائيلي را آزاد كردند.
خطيب جمعه قم تصريح كرد: اسرائيل تهديدي براي تمام بشريت است بنابراين اين رژيم هيچ گاه تحمل وجود كشور قدرتمندي مانند جمهوري اسلامي را نداشته و پروژه هاي ايران هراسي نيز به همين دليل اجرا مي شوند.
وي ايران را مدافع حقوق ملت ها دانست و افزود: جمهوري اسلامي با وجود ناجوانمردي برخي كشورهاي اسلامي، خواهان حسن همجواري با آنها بوده و خواستار اتحاد همه كشورهاي اسلامي عليه آمريكا، اسرائيل و انگلستان است.
سعيدي با بيان اينكه اسرائيل با مشاهده محبوبيت و نفوذ معنوي ايران در بيداري اسلامي و شكست خود در مقابل نيروهاي مقاومت به شدت خود را در انزوا مي بيند گفت: يكي از مصارف تبليغاتي تهديدها، تلاش براي خروج از اين انزواست اما به تائيد قرآن كريم، مهر ذلت بر پيشاني دشمنان اسلام نقش بسته است.
وي با اشاره به بدرقه كاروان جديدي از شهدا توسط مردم و ضمن تجليل از آنان گفت: قافله سالار آنها شهيد حسن مقدم بود كه به تعبير رهبر انقلاب دانشمندي برجسته و پارسايي بي ادعا بود كه در گمنامي زندگي كرد.

 



هشدار چهره هاي منطقه هيچ اقدامي عليه ايران را تحمل نمي كنيم

سرويس سياسي-
چهره هاي سياسي و متنفذ منطقه با هشدار نسبت به تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران، اعلام كردند هيچ اقدامي را در اين زمينه تحمل نخواهند كرد.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در رأس هيئتي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تركيه سفر كرده با «ولكان بوزكر» همتاي تركيه اي خود ديدار و گفت وگو كرد و وي در اين ديدار بر مقاومت مردم تركيه عليه هرگونه اقدام برضد ايران تأكيد نمود.
بوزكر در اين ديدار گفت: تركيه به عنوان دوست كشور همسايه ايران، هيچگاه و در هيچ شرايطي اقدامي را كه بخواهد به ايران ضرري وارد كند، نمي پذيرد و در اين زمينه به همتاي ايراني خود اطمينان داد.
«اسامه حمدان» مسئول روابط خارجي حماس نيز با اشاره به تهديدهاي اخير عليه ايران گفت كه تهديدات رژيم صهيونستي عليه ايران تنها براي فشار رواني است اما با اين حال ايران بايد اين تهديدات را جدي بگيرد هر چند كه بعيد است اسرائيل به تنهايي دست به حمله به ايران بزند زيرا از حجم پاسخ ايران مطلع است.
همچنين غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با شيخ نعيم حسن، شيخ عقل دروزي هاي لبنان ملاقات كرد.
شيخ نعيم حسن با اشاره به تهديدات آمريكا و رژيم صهيونستي عليه ايران اظهار داشت: ايران كشور مقاومت و پايداري است و ما با هرگونه تهديدي عليه جمهوري اسلامي ايران مخالف هستيم. ما مشايخ در كنار حق و عدالت هستيم و ايران را كشوري در محور حق و عدالت و مقاومت در برابر اسرائيل مي دانيم.
وي افزود: سوريه نيز در خط مقدم پايداري و مقاومت قرار دارد و اميدواريم كه بتواند از اين وضعيت بحراني به سلامت عبور كند و ما به موفقيت دولت و ملت سوريه در اين خصوص خوشبين هستيم.
«محي الدين الكبيري» - رئيس حزب نهضت اسلامي تاجيكستان- هم با اشاره به اينكه به نظر مي رسد كه موضوع حمله نظامي به ايران بيشتر با هدف ايجاد جنگ رواني صورت مي گيرد، افزود: اما متأسفانه امروز برخي از تصميم گيرندگان مسائل مهم بين المللي از احمق ها هستند و اين بسيار بد است كه در قرن 21 تصميمات احمقانه، آن هم در سطح بين المللي اتخاذ شود.
كبيري افزود: اما بسيار واضح و روشن است كه اگر خداي ناكرده چنين حركتي از سوي كشور يا كشورهايي صورت گيرد، ايران نه تنها شكست نخواهد خورد، بلكه طرف پيروز و سربلند اين ميدان، ايران خواهد بود.
نماينده پارلمان تاجيكستان درادامه گفت: حتي آمريكا و انگليس آمادگي حمايت كامل از اسرائيل براي حمله نظامي به ايران را ندارند، زيرا به خوبي مي دانند كه ايران، افغانستان و عراق نيست، زيرا ايران نه تنها ظرفيت و توانمندي هاي بيشتر، بلكه دوستان بيشتري نيز دارد كه در نتيجه ابعاد اين جنگ محدود به يك كشور نخواهد شد و حتي نقاطي نظير افغانستان و عراق كه به نظر مي ر سد نيروهاي غربي اكنون در اين مناطق در يك آرامش نسبي بسر مي برند، در صورت هرگونه حركتي عليه ايران، بار ديگر اين مناطق دچار بحران، درگيري و هرج و مرج گسترده خواهند شد كه لندن و واشنگتن توان تحمل وقوع چنين فاجعه اي را براي نيروهاي خود ندارند.

 



سنگ تمام شيرين عبادي براي بهايي ها و منافقين

مدعي دفاع از حقوق بشر در ادامه خيانت هاي خود به جمهوري اسلامي ايران ضمن درخواست از غرب براي تحريم بيشتر ايران، بار ديگر در حمايت از بهائيان و منافقين سنگ تمام گذاشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران «شيرين عبادي» طي روزهاي 16 و 17 آبان ماه در سفر به هلند ركورد سخنراني هاي ضد ايراني و ضد اسلامي خود را شكست.
وي ابتدا طي سخنراني كه در دانشگاه آمستردام با همكاري وزارت خارجه هلند و مركز بهائيان هلند و چند انجمن صهيونيستي بهائي ديگر برگزار شد در جمع بهائيان و عناصري از گروهك تروريستي منافقين سخنراني كرده و ضمن حمله به بيداري اسلامي از جنبش هاي مردمي در ليبي، تونس و مصر به شدت انتقاد كرد و گفته اينها بهار عربي نيست.
عبادي همچنين ضمن حمله به دينداران، دين را مغاير حقوق بشر اعلام كرد.
او كه كليه هزينه هاي سفرش به هلند از سوي بهاييان تامين شده است به شدت از جامعه بهائي و نظام شاهنشاهي دفاع كرد.
وي روز بعد از اين سخنراني، طي اظهاراتي در روبروي پارلمان هلند در شهر لاهه كه تنها 25 نفر مستمع داشت بار ديگر رسما از فرقه ضاله جامعه بهائي دفاع كرد.
عبادي در ادامه سفر دو روزه خود نشستي نيز با تعدادي از نمايندگان حامي رژيم صهيونيستي پارلمان هلند داشت.
شيرين عبادي همچنين با حمايت لابي يهودي هاي هلند با شبكه 2 تلويزيون هلند نيز مصاحبه كرد و در اين مصاحبه تلويزيوني از دولت هاي غربي خواست كه ايران را با دقت مورد تحريم قرار دهند!
يادآور مي شود كليه هزينه هاي اين سفر از قبيل رفت و برگشت و اقامت به علاوه هزينه تشويق مالي شيرين عبادي از سوي بهائيان هلند تامين شده بود.

 



مخالفت جمعي از نمايندگان با مصوبه حقوق مادام العمر مديران سياسي

سرويس سياسي-
جمعي از نمايندگان مجلس با انتقاد از مصوبه اخير مجلس درباره حداقل دريافتي مديران سياسي پس از ترك پست مديريت، آن را ويژه خواري دانسته و بر احتمال رد آن از سوي شوراي نگهبان تاكيد كردند.
مجلس روز دوشنبه استفساريه اي را بررسي و تصويب كرد كه براساس آن مقامات كشوري كه دو سال در يك سمت مشغول بوده اند، به صورت مادام العمر در مشاغل بعدي هم، نبايد دريافتي آنها كمتر از 80درصد حقوق اوليه باشد و در صورت كاهش مي بايست تفاوت تطبيق دريافت كنند.
اين مصوبه مجلس البته حاشيه هايي را به دنبال داشت و با واكنش هاي مختلفي مواجه شد، به طوري كه از سوي برخي از نمايندگان نوعي ويژه خواري و حقوق مادام العمر نام گرفت.
در اين ارتباط حسين فدايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با انتقاد از مصوبه مجلس درباره بازنشسته شدن مديران سياسي كشور با دريافت 80درصد آخرين حقوق و مزاياي خود، گفت: حتما هر كاري كه مبناي آن رعايت عدالت نباشد و ايجاد امتياز و ويژگي خاص براي گروهي باشد درست نيست.
وي افزود: بنده با اصل اين طرح مخالف بودم اما آنچه برخي از رسانه هاي دوم خردادي نسبت به اين موضوع پرداخته و آن را بزرگ كرده اند، خلاف واقع بوده است.
نايب رئيس كميسيون اصل90 مجلس با اشاره به اينكه بايد اين موضوع به صورت كارشناسي بررسي شود، خاطرنشان كرد: با ويژه خواري و امتيازدهي به هر تيپ، طايفه و گروهي موافق نبوده و مخالفيم.
اين نماينده مجلس با بيان اينكه مبنا بايد عدالت باشد و رفتار عادلانه مد نظر قرار گرفته شود، تصريح كرد: به احتمال بسيار زياد چون اين بحث به صورت يك طرح مطرح شده و بار مالي دارد شوراي نگهبان با آن موافقت نكرده و اين طرح را رد خواهد كرد.
حسن كامران نماينده مردم اصفهان هم با اشاره به مصوبه اخير مجلس براي پرداخت حقوق فوق العاده به سمت هاي مديريت سياسي بر مبناي 80درصد آخرين حقوق و فوق العاده ها، اظهار داشت: متاسفانه مجلس شوراي اسلامي در شب عيد غدير مصوبه اي را تصويب كرد كه مغايرت عيني و روش با منش سياسي و اجتماعي اميرالمومنين داشت.
وي با بيان اينكه در كشور ما 30 استاندار، 300 نماينده ، صدها فرماندار و چند صد بخشدار و غيره وجود دارد، گفت: اگر همين مقامات ارشد سياسي را محاسبه كنيم، مصوبه مجلس شامل حال 2 هزار نفر مي شود كه اين 2 هزار نفر چه ويژگي خاصي دارند كه بايد از اين شرايط استفاده كنند.
نماينده مردم اصفهان با بيان اينكه مصوبه مجلس براي مديران سياسي موجب شرمندگي دلسوزان انقلاب از شهدا و امام راحل شده است، تصريح كرد: شوراي نگهبان كه همواره مدافع حقوق مستضعفان بوده اين مصوبه را رد خواهد كرد.
وي با بيان اينكه مصوبه مجلس براي مديران سياسي بار مالي براي دولت دارد و اين مغاير با اصل قانون اساسي است گفت كه انتظار از شوراي نگهبان جز رد اين مصوبه نيست.
محمدحسين فرهنگي نماينده مردم تبريز و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به مصوبه اخير مجلس و پرداخت مطالبات مديران سياسي بازنشسته بر مبناي 80 درصد آخرين حقوق و حواشي و جنجال هاي پس از آن، اظهار داشت: پيش بيني مي شود شوراي نگهبان اين استفساريه را تاييد نكند چرا كه داراي بار مالي است و يك قانونگذاري جديد است نه تفسير و استفساريه.
وي در تشريح اين مصوبه گفت: اين استفساريه به مبناي محاسبه حقوق بازنشستگي اشاره دارد و نحوه محاسبه آن را تعيين مي كند كه مبناي محاسبه حقوق مديران، 80 درصد حقوق دوره مسئوليت با 80 درصد آخرين دستمزد و دريافتي آنها باشد.
در همين ارتباط حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات و دليجان با انتقاد از مصوبه مجلس درباره بازنشسته شدن مديران سياسي كشور با دريافت 80 درصد آخرين حقوق و مزاياي خود، گفت: بنده جزو مخالفان اين طرح بودم.
وي افزود: اين قانون پيش از اين هم بوده و شامل روساي قوا، معاون اول رئيس جمهور، نواب رئيس مجلس، اعضاي شوراي نگهبان، وزراء، معاونان رئيس جمهور، استانداران، سفرا، معاونان وزراء، همطرازان آنان و نمايندگان مجلس مي شود.
سليمي با اشاره به اينكه در اين مصوبه تاكيد شده كه مبناي 80 درصد آخرين حقوق و فوق العاده براساس ماده 106 شامل شاغلان و بازنشستگان مي شود، خاطرنشان كرد: مديري كه بازنشسته شده چطور مي شود مانند يك شاغل حقوق و مزايا دريافت كند؟ و آيا در مورد همه بازنشستگان كشور در ارگان ها و نهادها اين گونه اعمال مي شود؟
اين نماينده مجلس تصريح كرد: در اين مصوبه قيد شده مديراني كه از سال 86 به بعد نيز بازنشسته شدند، حقوق آنان اصلاح و بر مبناي قانون جديد حقوق دريافت كنند كه در واقع بايد توجه داشت قانون عطف به ماسبق نمي شود و اين مصوبه قابل هضم نيست و هنوز وجه منطقي اين مصوبه براي بنده مشخص نشده است.
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تاكيد بر اينكه اين مصوبه با اصول قانون اساسي مغاير و نارواست، اظهار داشت: در اين مصوبه اين گونه قيد شده كه «همواره» مديراني كه 2 سال سابقه مديريت داشته باشند، بازنشسته شده و 80 درصد آخرين حقوق مبناي خود را دريافت مي كنند كه اين مصوبه قابل قبول نيست و كلمه «همواره» وجهي ندارد.

 



عضو جبهه پايداري: قصد رقابت با جبهه متحد اصولگرايان را نداريم

همدان - خبرنگار كيهان:
عضو مركزيت جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: قصد وحدت شكني و رقابت باجبهه متحد اصولگرايان را نداريم.
دكتر علي اصغر زارعي در اولين همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان همدان افزود: پس از اتفاقاتي كه اوايل سال جاري در رابطه با وزارت اطلاعات روي داد، يك نگراني از بابت سرخوردگي مجموعه دوستان و نيروهاي حزب اللهي كه زير علم عدالت و ولايت و گفتمان سوم تير 84 جمع شده بودند، به وجود آمد و لذا جهت رفع اين نگراني و ادامه شعارهاي آرماني و ارزشمند انقلاب و راه امام و رهبري، ايجاد جبهه پايداري مورد توجه قرار گرفت.
وي ادامه داد: ايجاد جبهه پايداري انقلاب اسلامي يك حركت فرهنگي بوده و ماهيت آن گفتماني است كه بيشتر بر روي دوش روحانيت سنگيني مي كند و به همين علت از دوستان روحاني خواسته ايم تا در استان ها مسئوليت تشكيل جبهه را برعهده بگيرند.
وي تاكيد كرد: ما حركت حزبي يا انتخاباتي نداريم و به دنبال كسب قدرت يا حفظ مناصب نيستيم بلكه در پي شناخت و معرفي جريان هاي مختلف غير خط ولايت اعم از فتنه هاي گذشته و آينده و انحرافات و نيز بصيرت افزايي و معرفي افراد صالح هستيم.
زارعي خاطرنشان ساخت: در خصوص تركيب گروه 8+7 و حضور برخي افراد در جبهه متحد، از ابتدا اختلاف نظرهايي داشتيم كه قرار به اعمال اصلاحاتي نيز شد اما هر زمان براي اجرايي كردن آنها رفتيم، سنگ اندازي هايي شد و نتيجه اي در گفت وگوها حاصل نشد.
وي با اشاره به طرح برخي اتهامات در تعدادي از سايت هاي خبري و روزنامه ها نسبت به جبهه پايداري، اظهار داشت: ما در صدد رقابت با جبهه متحد اصولگرايان نبوده و قصد وحدت شكني نداريم و تا آنجا كه ممكن است، طبق منشور اصولگرايي مصوب آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي، بر حفظ وحدت تاكيد مي كنيم و دشمنان را در انتخابات، مايوس خواهيم كرد.
زارعي تصريح كرد: جهت ادامه مسير درست جبهه پايداري از علماي بزرگ راهنمايي و ارشاد خواستيم و هدايت معنوي جبهه برعهده بزرگواراني چون آيات مصباح يزدي، خوشبخت، جنتي، يزدي و ... قرار دارد.

 



ديدار وزير امور خارجه با مراجع قم

وزير امور خارجه روز پنج شنبه با سفر به قم، با تني چند از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش فارس از قم، علي اكبر صالحي پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: قم جايگاه ويژه اي در ايران دارد زيرا اين شهر محل حضور مراجع عظام است و لازم است كه همواره از نصايح و راهنمايي هاي آنان برخوردار باشيم.
صالحي در سفر خود به شهر مقدس قم، با آيات عظام و مراجع عظام نظير مكارم شيرازي، نوري همداني، جوادي آملي و حجت الاسلام والمسلمين اعرافي رئيس جامعه المصطفي العالميه ديگر مديران اين مركز ديدار كرد.
آيت الله جوادي آملي در اين ديدار كه در مركز علوم وحياني اسرا برگزار شد، خطاب به وزير خارجه كشورمان اظهار داشت: به شما توصيه مي كنم كه در كنار كارهاي سياسي خود، مباحث و فعاليت هاي علمي را كنار نگذاريد.

 



از عيد قربان تا عيد غدير قشمي ها طي 10 روز ميزبان 168 هزار نفر بودند

قشم- خبرنگار كيهان:
آب و هواي بهاري قشم در فصل پاييز باعث شده تا ميهمانان زيادي را به سمت خود بكشد و عاملي براي جذب گردشگران داخلي و خارجي شده است.
مديركل گمرك قشم گفت: در ايام ده روز عيد تا عيد تعداد 168 هزار و 73 نفر گردشگر داخلي و خارجي از طريق گمركات لافت و شهيد ذاكري و فرودگاه قشم وارد و از قشم خارج شده اند.
محمدرضا قادر مديركل گمركات قشم افزود: در اين مدت 88 هزار و 238 نفر مسافر از طريق مرز دريايي اسكله شهيد ذاكري و اسكله بندر تاريخي لافت وارد جزيره و 75 هزار و 160 نفر مسافر از اين اسكله ها خارج شده اند و تعداد مسافران ورودي از طريق مرز هوايي فرودگاه قشم نيز 1688 نفر و تعداد مسافرين خروجي 1987 نفر طي اين مدت بوده است كه در مجموع در اين ايام نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.
قادر اظهار داشت: در مدت عيد قربان تا عيد سعيد غدير خم تعداد 20 هزار و 373 دستگاه خودرو از طريق گمركات بندرتاريخي لافت و پهل تردد كردند كه از اين تعداد 11 هزار و 392 دستگاه خودرو وارد جزيره شدند و تعداد هشت هزار و 481 دستگاه خودرو نيز از جزيره خارج شده اند. مديركل گمرك قشم تصريح كرد: در مدت عيد تا عيد روز عيد غدير خم ركورد ورود و خروج مسافران در مدت مشابه خود را شكست و با ايجاد صف 5/1 كيلومتري به علت جزر دريا و حضور بيش از 3500 دستگاه خودرو در اين روز 35 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان مي دهد و با اين روند رشد مسافر در ايام نوروز كار سختي را در پيش داريم.

 



قرائتي: تعطيلات بيش از حد در حوزه فاجعه است

رئيس ستاد اقامه نماز با بيان اينكه يكي از مسائل مهم در خصوص حوزه هاي علميه تعطيلات فراوان آن است گفت: طلاب در طول سال، 120 روز را درس مي خوانند و دوسوم سال، حوزه ها تعطيل است و اين يك فاجعه است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي ظهر پنج شنبه در مراسم كنگره همايش ملي غدير و بيداري اسلامي كه در سالن قدس مدرسه عالي امام خميني(ره) قم برگزار شد با گراميداشت فرا رسيدن ايام محرم تصريح كرد: عدم شناخت و بي بصيرتي و همچنين عدم اراده دو بيماري جامعه در زمان امام حسن(ع) و امام حسين(ع) بود كه با اقدامات به جاي اين دو امام معصوم درمان شد.وي از اين دو امام بزرگوار با عنوان پزشك متخصص جامعه در آن دوران ياد كرد و افزود: معاويه در زمان امام حسن(ع) بر مسند خلافت بود و به عنوان خال المؤمنين و كاتب وحي شناخته مي شد و در جريان جنگ با امام دوم شيعيان چهره خود را نمايان ساخت و مردم از خواب غفلت بيدار شدند.
رئيس ستاد اقامه نماز ادامه داد: معاويه در زمان جنگ اقدامات فراواني از جمله فريب فرماندهان سپاه امام حسن(ع) انجام داد و امام نيز با توجه به عدم بصيرت مردم در آن روزگار شرايطي به صلح نامه سفيد امضاي معاويه افزود و آن را قبول كرد. رئيس ستاد اقامه نماز در ادامه خطاب به طلاب گفت: برادران طلبه زندگي اهل بيت(ع) را بيشتر بررسي كنيد چرا كه طلبه بايد از روز اول كه وارد اين عرصه مي شود به امر تبليغ مشغول شود.
قرائتي تصريح كرد: يكي از مهمترين مسائل در تبليغ طلاب استقبال از گفتگوي چهره به چهره با مردم است، كه شما نبايد از گفتگوي خصوصي و يا ترتيب دادن جلسه بحث خصوصي در خصوص مسائل عنوان شده در نهج البلاغه در سطح معابر غفلت كنند.
وي از عاشورا و قرآن مجيد به عنوان انرژي مهم و تاثيرگذاري همچون انرژي هسته اي ياد كرد و بيان داشت: ما نبايد از اين مسائل غفلت كنيم.
رئيس ستاد اقامه نماز بر لزوم برگزاري جلسه هاي تفسير در حوزه تاكيد كرد و ادامه داد: بخش عظيمي از جوان هاي ما نماز نمي خوانند و يا بسياري از مسائل ديگر كه اين مسائل فرمولي خاص دارد كه بايد اين فرمول را در حوزه تدريس شود.
قرائتي در ادامه با تاكيد بر اهداف پيش روي حوزه هاي علميه اضافه كرد: طلاب اگر مي خواهيد جهان در كنار شما باشد، بايد قرآن و نهج البلاغه هميشه در كنارتان قرار بگيرد و بتوانيد در هر موقعيتي از اين دو كتاب عظيم الشأن براي تفسير استفاده كنيد.

 



تشييع و خاكسپاري 4 شهيد در شهرهاي مختلف كشور

سرويس شهرستان ها-
طي مراسم مختلفي كه در روز پنج شنبه در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد، پيكرهاي پاك جانبازان دفاع مقدس و تني چند از شهداي حادثه انفجار اخير تشييع و به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از چهار دانگه، پيكر مطهر دو تن از شهداي اقتدار نظام، با حضور پرشور مردم شهيد پرور شهرستان اسلامشهر، پس از تشييع در بخش چهاردانگه، در قطعه50 بهشت زهراي تهران در كنار ديگر همرزمان اين شهيدان به خاك سپرده شدند.
مردم وفادار و قدردان خون شهدا، در كنار مسئولان ارگان ها و نهادها و خيل كثيري از بسيجيان و همرزمان شهداء، پيكر مطهر شهيدان ستار ناصري و بهلول محمودي را از مقابل مسجد حضرت سيدالشهداء شهرك مطهري چهاردانگه تا ميدان شهدا اين شهر تشييع و نماز ميت را با امامت حجت الاسلام محمد نوروزي امام جمعه و نماينده ولي فقيه در شهرستان اسلامشهر بر اين شهدا اقامه كردند.
اجساد اين دو بسيجي شهيد، كه در حادثه انفجار در زاغه مهمات پادگان شهيد مدرس سپاه پاسداران در شهرستان ملارد روز شنبه 21 آبانماه جاري به شهادت رسيده بودند، به علت عدم امكان شناسايي از سوي والدين آنها، پس از انجام آزمايش هاي دي اي ان، مورد شناسايي قرار گرفته اند، كه ظهر امروز با حضور والدين و خانواده آن دو شهيد بزرگوار و مردم، مسئولان و همرزمان آنها تشييع و در قطعه 50 بهشت زهرا در كنار ساير شهدا، به خاك سپرده شدند.
به گزارش فارس از خرم آباد، رمضان قائد رحمتي از جانبازان 70 درصدي دوران جنگ تحميلي پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از مجروحيت جنگي به ديار باقي شتافت.
پيكر پاك اين شهيد پنجشنبه روي دستان مردم شهيد پرور خرم آباد از مقابل مسجد توسلي اين شهر تشييع و در گلزار شهدا به خاك سپرده شد.
رمضان قائد رحمتي سال 1366 در جبهه هاي حق عليه باطل به درجه جانبازي نائل شده بود.
به گزارش فارس از بردخون، پيش از ظهر پنجشنبه پيكر پاك شهيد ناصر سالمي در ميان حزن و اندوه مردم شهرستان دير و با حضور ائمه جمعه شهرستان، مديركل بنيادشهيد و امور ايثارگران، نماينده شهرستان هاي دشتي و تنگستان، مسئولان لشكري و كشوري، بسيجيان، خانواده هاي شهدا و ايثارگران از يادمان شهداي گمنام تا فلكه شهرداري دير تشييع و براي خاك سپاري به شهر بردخون منتقل شد.
شهيد ناصر سالمي جانباز 70 درصد قطع نخاعي بود كه در سال 1363 در منطقه زبيدات بر اثر تركش خمپاره زخمي شد و بيش از 27 سال تحمل درد و رنج بامداد چهارشنبه به لقاءالله پيوست و به همرزمان شهيدش ملحق شد.
مراسم گراميداشت اين شهيد تا 29 آبان ماه در حسينيه اعظم شهر بردخون ادامه خواهد داشت و مراسم هفتمين روز شهادت وي نيز صبح روز پنج شنبه سوم آذرماه در حسينيه اعظم و عصر همان روز بر تربت پاكش در گلزار شهداي شهر بردخون برگزار مي شود.

 



امام جمعه موقت تهران: عصر افول استعمارگران فرا رسيده است

چهاردانگه- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بيداري اسلامي در سراسر جهان و قيام وال استريت گفت: عصر افول و سقوط مستبدان و استعمارگران فرا رسيده است.
آيت الله سيداحمد خاتمي در همايش بيداري اسلامي كه در مسجد صاحب الزمان باغ فيض اسلامشهر و در جمع مردم انقلابي اين شهر برگزار شد اظهار داشت: مسلمانان جهان اسلام يك مجموعه يكپارچه هستند و از نظر قرآن اين امت، يك امت واحده و متحد هستند بنابراين موفقيت جهان اسلام، موفقيت ماست و شكست جهان اسلام، نيز شكست ما است.
ترديد نداشته باشيد كه بيداري اسلامي امروز در كشورهاي جهان، قطره اي از زحمات شما مردم دلير و آزاده و انقلابي ايران اسلامي است و نتايج اين بيداري اسلامي نيز نصيب مسلمانان و غير مسلمانان هم شده است و جنبش وال استريت نمونه بارز آن است كه، امان غربي ها را بريده است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: پيام مردم اين است كه با ايستادگي و مقاومت در برابر استكبار مي توان ايستاد و حق را از ظالم گرفت و امروز موجي كه شروع شده خاموش شدني نيست و بيداري اسلامي برگرفته و كپي شده انقلاب اسلامي ايران است. وي در پايان تصريح كرد: آناني كه اين بيداري اسلامي را به بيداري انساني تعبير مي كنند و خود را به خواب غفلت و ناداني زده و مي گويند مردم عرب با اين بيداري به جان همديگر افتاده اند، آنها هنوز قبول نكرده اند كه مردم عرب به جان ديكتاتورها و مستكبران افتاده اند.

 



استقبال گسترده قائم شهري ها از بهداد سليمي

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
بهداد سليمي قوي ترين وزنه بردار سنگين وزن جهان در بازگشت از مسابقات قهرماني 2011 پاريس در ميان استقبال پرشور مردم قدرشناس استان مازندران صبح پنج شنبه وارد زادگاهش قائم شهر شد.
به گزارش خبرنگار ما بهداد سليمي ظهر پنجشنبه پس از توقف كوتاه در شهر پل سفيد سوادكوه و استقبال مردم اين شهر از وي به قائم شهر رسيد و از مقابل مصلي جمعه اين شهر مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت.از مصلي تا سالن ورزشي جهان پهلوان تختي قائم شهر كه قرار بود مراسم رسمي در اين سالن برگزار شود كمتر از 500 متر فاصله بود اما به دليل حجم بالاي جمعيت استقبال كننده و كندي حركت، پس از گذشت حدود يك ساعت پهلوان سليمي خود را به سالن رساند.
استاندار مازندران، امام جمعه قائم شهر و نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري و جمعي از مسئولان استان و شهرستان و جمع كثيري از مردم قائم شهر حضور داشتند.ازدحام جمعيت در سالن به حدي بود كه رفت و آمد عادي به سختي انجام مي شد و حتي جايي براي ايستادن نبود.
پس از سخنان فرماندار و امام جمعه قائم شهر، پهلوان بهداد پشت تريبون رفت و ضمن قدرداني از مردم زادگاهش كه اينچنين مثال زدني از او استقبال كرده، قول كسب مدال طلاي المپيك را به مردم قائم شهر و مازندران داد.
تقدير از جهان پهلوان
در مراسم نمازجمعه
پهلوان ارزشي كشورمان همچنين روز جمعه 27 آبان با حضور در مراسم عبادي سياسي نمازجمعه قائم شهر طي سخناني از عنايات ويژه رهبر معظم انقلاب و پيام اميدبخش معظم له و همچنين حمايت هاي رئيس جمهور و مردم غيور ايران اسلامي به خاطر دعاي خيرشان و استاندار مازندران امام جمعه قائم شهر تشكر و قدرداني كرد.
آيت الله علي معلمي عضو خبرگان رهبري در مراسم نمازجمعه توكل به خدا، توسل به اهل بيت(ع) و دعاي خير مردم را از جمله عوامل موثر در موفقيت بهداد سليمي نام برد.
در پايان اقامه نمازجمعه، امام جمعه قائم شهر با اهداي لوح سپاسي از افتخارآفريني جهان پهلوان سليمي تقدير و تشكر كرد.
معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران نيز به اتفاق تعدادي از مديران ارشد استان با حضور در منزل اين قهرمان از وي تجليل كردند.
گفتني است؛ تقدير از جهان پهلوان بهداد سليمي روز دوشنبه 30 آبان طي مراسم ويژه اي در سالن اجتماعات شهرداري قائم شهر برگزار خواهد شد.
استقبال مردم اردبيل
از افتخارآفرينان
تيم ملي وزنه برداري كشور
سجاد انوشيرواني و سعيد محمدپور دو وزنه بردار افتخارآفرين تيم ملي وزنه برداري جمهوري اسلامي ايران با استقبال گرم مردم و مسئولان وارد اردبيل شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، براي استقبال از اين دو ورزشكار پرافتخار جمع كثيري از مردم ورزشدوست استان در محل فرودگاه اردبيل گرد آمدند و همراه با تني چند از مسئولان از جمله سيدحسين صابري استاندار اردبيل استقبال باشكوهي از آنها به عمل آوردند.
سجاد انوشيرواني در گفت وگوي خبري در فرودگاه اردبيل موفقيت خود در رقابت هاي جهاني را مديون دعاي خير مردم ايران و بخصوص همشهريان اردبيلي اش دانست.
وي گفت: مشكل كوچكي در زانو دارد كه پس از درمان آن، تمريناتش را براي حضور موفق تر در المپيك لندن شروع خواهد كرد.
سعيد محمدپور نيز ضمن قدرداني از مردم و دعاي خير پدر و مادرش در ارتباط با برنامه هاي خود براي المپيك گفت: اولين حضور در مسابقات بزرگسالان جهان همراه با موفقيت بود و براي موفقيت هر چه بيشتر در صحنه المپيك تمام تلاش و توان خود را به كار خواهم بست.

 



اخبار ادبي و هنري

حميد بهمني: مافيايي در اكران فيلمها وجود دارد
حميد بهمني كارگران «گلوگاه شيطان» گفت: متاسفانه شان و ارزش فيلم هاي دفاع مقدس در اكران حفظ نمي شود.
حميد بهمني كارگردان «گلوگاه شيطان» به خبرنگار مهر گفت: من هنوز معتقدم مافيايي در اكران فيلمها وجود دارد كه باعث مي شوند آثار فرهنگي و ارزشي نتوانند در شرايط مناسبي اكران عمومي شوند. انتخاب براي اكران «گلوگاه شيطان» در اين گروه بين بد و بدتر است اما به هر حال باز هم خدا را شاكرم كه اين فيلم به روي پرده مي رود.
بهمني در ارتباط با مخاطب فيلم هاي دفاع مقدس گفت: شان دفاع مقدس بالا است اما اين ارزش در سينما و زمان اكران فيلمها حفظ نمي شود. مخاطبين به دنبال فيلمهاي فرهنگي هستند كه آنها را به تفكر وا دارد و جاي اين آثار در ميان فيلمهاي گيشه خالي است. با نمايش ندادن اينگونه آثار به شعور آنها توهين مي شود.
همايش نمايشنامه نويسان ارمنستان
به دنبال ارتباط فرهنگي ميان هنرمندان است
محمدامير ياراحمدي گفت: هدف از همايش نمايشنامه نويسان ارمنستان در تهران ارتباط فرهنگي و گسترش فضاي حرفه اي ميان هنرمندان تئاتر دو كشور است.
به گزارش فارس، نشست مطبوعاتي همايش نمايشنامه نويسان ارمنستان در تهران باحضور محمدامير ياراحمدي رئيس كانون نمايشنامه نويسان خانه تئاتر، بهزاد صديقي سخنگوي كانون نمايش نويسان، عباس شادروان عضو هيئت مديره، حسن باستاني، عضو هيئت مديره، اعظم كيان افراز مدير انتشارات افراز و جمعي از كارگردانان و نمايشنامه نويسان ارمنستان در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
محمدامير ياراحمدي در ابتداي اين نشست گفت: كانون نمايشنامه نويسان براي ايجاد ارتباط با نمايشنامه ساير كشورها چند سالي است كه تلاش كرده است تا ارتباط محكمي با نمايشنامه نويسان ساير كشورها برقرار كنند چرا كه معتقديم ايجاد ارتباط ميان نمايشنامه نويسان مي تواند زمينه ساز آشنايي فرهنگي عميق و ايجاد ارتباطات فرهنگي و گسترش فضاي حرفه اي و همكاري متقابل ميان هنرمندان تئاتر كشورها باشد. وي در ادامه افزود: با توجه به پيشينه درخشان هنرمندان ارمني و نقش تاريخي و موثر آنها در تحولات فرهنگي و هنري ايران مخصوصا در زمينه هنر تئاتر و سينما طبيعي است كه ارتباط با كشور ارمنستان از اولويت هاي ويژه كانون نمايشنامه نويسان باشد.
راديو قرآن در كشورهاي مسلمان راه اندازي مي شود
مشاور امور قرآني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تشكيل شوراي بين المللي قرآن، تأسيس راديو قرآن در كشورهاي مسلمان و تأسيس دارالقرآن در رايزني هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران را از مهمترين رويكردهاي سازمان عنوان كرد.
به گزارش مهر، احمد زرنگار مشاور امور قرآني و معارف ديني معاونت فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: معاونت فرهنگي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در چند ماه اخير رويكردهاي جديدي را براي گسترش فعاليت هاي قرآني در پيش گرفته است كه تشكيل شوراي بين المللي قرآني، تأسيس راديو قرآن در كشورهاي مسلمان و تأسيس دارالقرآن در رايزني هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران از مهمترين اين رويكردهاست.
برگزاري نشست هاي تخصصي در حوزه هاي قرآني با موضوع بيداري اسلامي و قرآن تحت عنوان «قرآن، كتاب بيداري» از ديگر فعاليت هاي اين سازمان در رايزني هاي فرهنگي ايران در خارج از كشور خواهد بود.
تشكيل گروه اكران فيلم كودك از سال آينده
رئيس اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران گفت: برنامه ريزي كرديم از عيد نوروز به بعد، گروه كودك را به صورت جدي در برنامه نمايشي سينماها قرار مي دهيم.
«سيدضياء هاشمي» رئيس اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به وضعيت مطلوب آثار اين دوره از جشنواره، اتحاديه تهيه كنندگان اقدامي در جهت اكران اين آثار پيش بيني كرده است يا خير، گفت: بايد در نظر گرفت در كشوري با جمعيت 70 ميليون تنها 5 هزار سالن سينما داريم و اين از كمبود شديد سالن سينما در كشور حكايت مي كند.
وي ادامه داد: ما امسال در شوراي صنفي نمايش شرايط اكران گونه هاي مختلف را به وجود آورديم. بنابراين از 6 ماهه دوم سال دو گروه آزاد را پيش بيني كرديم. يعني دو فيلم در يك سالن سينما هم زمان اكران شود، براي گروه مخاطب خاص هم دو سانس بعد ازظهر و آخر شب در نظر گرفته ايم و برنامه هاي ديگري نيز براي اكران 5 فيلم همواره وجود دارد و در مجموع 9 فيلم بدين گونه اكران مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14