(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آبان 1390- شماره 20077

مازندران، فرصتي مناسب در مسير توسعه روابط ايران و روسيه است
ايران در كيهان
معاون فرمانداري گنبد كاووس: دلايل عدم اجراي برخي مصوبات سفرهاي هيئت دولت بايد روشن شود
گازرساني به چندين روستا در خراسان جنوبي
استاندار همدان: بسيجيان بايد در جذب افراد به اين نهاد بكوشند
تجليل از خلبان فرود بدون چرخ در زنجان
استاندار مازندران خبر داد: صدور بيش از 1200 مجوز ايجاد مشاغل خانگي در مازندران
انتشار كتاب شهداي دانش آموز كشور در كرج
حضور آزمون دهنده 75 ساله در آزمون مهارت ادواري خوزستان
افتتاح طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم در خراسان رضوي
كاهش 15درصدي مصرف آب مشتركان روستاهاي هرمزگان پس از هدفمندي يارانه ها
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان كرمانشاه:
در فصل سرما از حركت وسايل نقليه فاقد موارد ايمني جلوگيري مي شود
اجراي طرح مشاوره موثر پرونده هاي اختلافات خانوادگي در يزد
ضرورت ايجاد ستاد گياهان دارويي در مازندران احساس مي شود
كوتاه از ورزش شهرستانها



مازندران، فرصتي مناسب در مسير توسعه روابط ايران و روسيه است

ساري- خبرنگاركيهان:
استاندار مازندران گفت: مازندران فرصتي مناسب در مسير توسعه روابط ايران و روسيه است.
سيدعلي اكبر طاهايي، در ديدار با ماكسيم آناتولييويچ بارانوف، سركنسول جديد مازندران و گيلان با اشاره به روابط خوب جمهوري اسلامي ايران و جمهوري فدراتيو روسيه اظهار داشت: روابط مازندران با استان هاي جنوبي روسيه مانند آستاراخان مي تواند بيشتر از گذشته توسعه يابد.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، وي بر راه اندازي سركنسولگري روسيه در ساري تأكيد كرد و گفت: داير شدن اين سركنسولگري، نقطه قوتي براي دو طرف به شمار مي رود كه در پيگيري امور مربوط به بخش تجاري، رفع مشكلات موجود و تسهيل در امور مبادلات و مراودات طرفين تأثيرگذار خواهد بود.
طاهايي با اشاره به اينكه تنها راه ارتباطي با اين كشور هم اكنون از طريق درياي مازندران صورت مي گيرد، افزود: راه اندازي خط هوايي بين ساري و آستاراخان نقش مهمي در گسترش ارتباطات دو كشور ايران و روسيه و افزايش تبادلات تجاري خواهد داشت.
وي گفت: در حوزه مناسبات كشورهاي همسايه مهم ترين موضوع كه به حسن همجواري كمك مي كند احترام به ملت ها و عدم دخالت در امور داخلي يكديگر است.
استاندار مازندران تأكيد كرد: ظرفيت زيادي براي برقراري روابط اقتصادي بين دو كشور ايران و روسيه به ويژه از طريق درياي مازندران وجود دارد كه بايد بيش از گذشته افزايش يابد.
بنابراين گزارش آناتولييويچ بارانوف نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور خود در مازندران اظهار داشت: تلاش خواهيم كرد تا برنامه هاي روابط اقتصادي، تجاري، فرهنگي و سياسي دو طرف بيشتر از گذشته گسترش يابد.

 



ايران در كيهان

تجليل از خيرين عرصه سلامت
اراك- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور و مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و استاندار مركزي، از خيرين عرصه سلامت اين استان با اهداي لوح تجليل به عمل آمد.
برپايي همايش
يزد- خبرنگار كيهان: همايش رفاقت به سبك ماهواره با موضوع جنگ نرم در حوزه رسانه و تاثيرگذاري برنامه شبكه هاي ماهواره اي بر جامعه در سينما دانش آموز يزد برگزار شد.
دبير همايش ملي رسانه و جنگ نرم با بيان اينكه رسانه ها تصويري نامطلوب از سنت ها و ارزش ها ارائه مي دهند، افزود: مردم در برابر رسانه هاي بيگانه در معرض تهديد هستند و تهديدهاي كنوني در چارچوب انديشه و الگوهاي رفتاري است.
داود نعمتي اظهار داشت: براي مقابله با جنگ نرم دشمن در حوزه رسانه بايد دانش رسانه اي و باورها و اعتقادات را افزايش دهيم تا در برابر امواج رسانه هاي بيگانه مصون باشيم.
برپايي 48 هزار نمايشگاه
¤ كارشناس فرهنگي و هنري اداره كل آموزش و پرورش استان يزد با اشاره به برگزاري هفته كتاب گفت: در اين هفته طرح 48هزار نمايشگاه كتاب در 48 هزار مدرسه برگزار شد و دانش آموزان از كتابخانه هاي عمومي اين استان بازديد به عمل آوردند. عليرضا بهجت افزود: اجراي طرح جشن اهداي كتاب، تجليل از دانش آموزان برتر كتابخوان، بهره برداري از سايت كتابخانه آموزشگاهي وزارت آموزش و پرورش از جمله برنامه هاي هفته كتاب در يزد بود.
واگذاري تاكسي
كيش- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان منطقه آزادكيش در ديدار با رانندگان و مديران و مسئولان حمل و نقل عمومي در جزيره كيش گفت: 20 درصد از مجوز و امتياز واگذاري تاكسي هاي جديد به رانندگان ايثارگر وسايل نقليه عمومي در جزيره كيش تعلق مي گيرد.
مهندس عليرضا عامري افزود: درصدديم با اجراي طرح واگذاري تاكسي هاي جديد درآمد اين بخش به طور كامل در اختيار رانندگان قرار بگيرد.
تعريف دو هزار پروژه
گرگان- خبرنگار كيهان: معاون برنامه ريزي استاندار گلستان گفت: اجراي دو هزار پروژه به ارزش سرمايه گذاري بيش از 5 هزار ميليارد تومان در استان تعريف شده است.
رضا غلامي گفت: بيشتر اقدامات اوليه اين پروژه ها انجام شده و بعضي حداقل 10 درصد و برخي از آنها تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارند ولي با توجه به كسري شديد منابع بانكي در استان، امكان تامين مالي اين پروژه ها به صورت كامل در استان گلستان وجود ندارد. وي تصريح كرد: استفاده از منابع مالي خارجي به صورت مشاركتي در اولويت قرار دارد.
اجراي طرح طاها
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان البرز گفت: از ابتداي سال جاري در راستاي اجراي طرح طاها از 137 واحد عرضه كالا در اين استان نمونه برداري شد. علي سعادتي افزود: طاها- اجراي هماهنگ استاندار- طرحي ملي است كه با هدف جلوگيري از عرضه كالاهاي بي كيفيت به اجرا گذاشته شده است. به گفته وي ماموران سازمان استاندارد با متخلفان برخورد قانوني مي كنند.
صدور شناسنامه مكانيزه
دهلران- خبرنگار كيهان: رئيس اداره ثبت احوال دهلران گفت: از 15 تير ماه سال جاري تاكنون بيش از 850 جلد شناسنامه مكانيزه در سطح شهرستان دهلران براي مردم صادر شده است.
محمد شيخي افزود: شناسنامه مكانيزه براي افراد بالاي 15 سال در سطح شهرستان صادر مي شود.
وي گفت: ايمني بالا، ضخامت كمتر و عدم جعل از مهمترين ويژگي هاي شناسنامه هاي مكانيزه است.
رئيس ثبت احوال دهلران گفت: پيش بيني مي شود تا پايان سال براي بيش از يكهزار و 500 نفر شناسنامه مكانيزه در سطح شهرستان صادر شود.
وي در پايان گفت: در صورت فراهم شدن زمينه، صدور كارت ملي هوشمند براي شهروندان تا پايان سال اجرايي مي شود.
برگزيدگان مسابقه شهرداري
اصفهان- خبرنگار كيهان: آيين اختتاميه مسابقه بزرگ «اگر من شهردار اصفهان بودم» در سالن ورزشي ايستگاه شماره 6 سازمان آتش برگزار شد و به برندگان اين مسابقه با حضور شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان جوايزي اهدا شد.
دبير كميته فرهنگ شهروندي در حاشيه برگزاري آيين اختتاميه اين مسابقه گفت: بيش از 10 هزار دانش آموز مقاطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه شهر اصفهان در نامه هايي خطاب به شهردار اصفهان، پيشنهادهاي خود را براي حل معضلات شهري و مديريت بهتر شهر با وي در ميان گذاشتند.
«مهدي بقايي» افزود: از ميان نامه 10 هزار نامه دانش آموزان، يك هزار نفر به عنوان برتر جهت شركت در جشن اختتاميه مسابقه بزرگ اگر شهردار اصفهان بودم انتخاب شدند همچنين 11 نفر به عنوان حائز رتبه هاي ويژه معرفي شدند.
برگزاري رزمايش
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي سپاه ناحيه درچه، رزمايش بزرگ گردان هاي عاشورا در اردوگاه قدس سپاه ناحيه درچه برگزار شد.
سرهنگ اسماعيل انصاري فرمانده سپاه درچه گفت: همه بايد براي روزهاي حساس آماده باشيم.
سرهنگ عزيزي مسئول سياسي مركز توپخانه 15 خرداد نيز اظهار داشت: يكي از دلايل عدم حمله آمريكا به ايران، نداشتن اطلاع از عواقب حمله به ايران است.
وي همچنين به نقل از ژنرال اسرائيلي در جنگ 33 روزه گفت: ما با كساني مي جنگيديم كه نمي ديديم.
در ادامه مراسم گردان ها در كلاس هاي رزمي، خودامدادي، قطب نما و عقيدتي شركت كردند.
ايجاد اشتغال
بندر جاسك- خبرنگار كيهان: مدير كل كميته امداد امام خميني استان هرمزگان در ديدار با امام جمعه جاسك گفت:كميته امداد استان براي اشتغالزايي مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني جاسك مبلغ دو ميليارد و 400 ميليون تومان اختصاص يافته است. مهدي مجلس آرا افزود: كميته امداد امام خميني هرمزگان توجه ويژه اي به كميته امداد جاسك دارد.
برگزاري مجلس شعرخواني
لارستان- خبرنگار كيهان: به مناسبت فرا رسيدن عيد غدير مجلس قصيده و شعرخواني در محل حسينيه اعظم شهر لارستان برگزار شد. در اين مراسم مسئولان شهر لارستان در كنار مردم متدين اين شهر حضور يكي ازروحانيون به سخنراني درباره فضائل حضرت علي(ع) پرداخت همچنين شعرا و مداحان اشعار خود را به سمع حاضران رساندند.

 



معاون فرمانداري گنبد كاووس: دلايل عدم اجراي برخي مصوبات سفرهاي هيئت دولت بايد روشن شود

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
مسئولان ادارات و نهادهاي شهرستان گنبدكاووس بايد دلايل عدم اجراي برخي مصوبات سفرهاي هيئت دولت به اين شهرستان را روشن كنند.
معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري گنبد كاووس در جلسه اي كه براي بررسي مصوبات سفرهاي هيئت دولت در اين شهرستان برگزار شده بود، افزود: در سه سفر رياست جمهوري و هيئت دولت به اين شهرستان مصوبات مهمي انجام شده است كه در اين راستا اقدامات زيادي نيز انجام و مردم منطقه از بركات اين مصوبات بهره مند شده اند.
محمدتقي قزل سفلي گفت: با توجه به اينكه سفر چهارم دولت در پيش است. ضرورت دارد دلايل عدم اجراي برخي مصوبات روشن شود تا در سفر آتي نسبت به حل اين مشكلات اقدام شود.
معاون فرمانداري گنبدكاووس ادامه داد: بيشتر مصوبات هيئت دولت در سفرهاي انجام شده، اجرايي شده اند، برخي در حال اجرا هستند و تعدادي نيز هنوز به مرحله اجرا درنيامده اند.
قزل سفلي از عدم اجراي 43پروژه خبرداد و افزود: دلايل عدم اجراي اين مصوبات بايد مشخص شود تا دستگاه هاي مرتبط اقدام به رفع مشكل نمايند.
وي عدم اتمام كار بيمارستان 96تختخوابي، عدم تجهيز بيمارستان خاتم الانبياء تأمين اجتماعي به تجهيزات تشخيص و درمان را از مهم ترين طرح هاي انجام نشده اعلام كرد و گفت: قرار بود ساختمان بيمارستان 96 تختخوابي تا پايان سال 88 به اتمام برسد اما تاكنون به خاطر برخي كمبودها هنوز به بهره برداري نرسيده است.
قزل سفلي، عدم تحويل ساختمان اين بيمارستان از سوي وزارت راه و شهرسازي به وزارت بهداشت و درمان و نيز عدم تجهيز و نيز فقدان چارچوب تشكيلاتي آن را از مهم ترين مشكلات اعلام كرد.
معاون فرماندار گنبد كاووس همچنين از عدم تكميل ورزشگاه 5هزار نفري گنبدكاووس نيز خبر داد و گفت: بايد با بررسي دقيق علت اين مشكلات مشخص شود تا در اسرع وقت به بهره برداري رسيده و اهالي بتوانند از خدمات آنها استفاده كنند.

 



گازرساني به چندين روستا در خراسان جنوبي

قاين- خبرنگاركيهان:
بهره برداري از پروژه گازرساني به روستاهاي عباس آباد دشت، جعفرآباد و حسن آباد قاينات آغاز شد.
حبيبي منش فرماندار قاينات در مراسم افتتاح سه پروژه گازرساني روستايي با اشاره به خدمات دولت گفت اميدواريم با ايجاد خدمات زيربنايي در روستاها مردم در زندگي از رفاه بيشتري برخوردار شوند و دولت نيز بتواند با تمام توان در خدمت مردم باشد.
فرماندار قاينات در ادامه خاطرنشان كرد اين پروژه 8 ميليارد ريال هزينه داشته است و جمعيت روستايي كه در شعاع 15 كيلومتري گاز قرار دارند بيش از 51 درصد آنان در شهرستان از گاز طبيعي برخوردار شده اند و اميدواريم دولت در آينده اي نه چندان دور بتواند پوشش اين شعاع را كامل كند.

 



استاندار همدان: بسيجيان بايد در جذب افراد به اين نهاد بكوشند

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: بسيجيان بايد در جذب افراد به اين نهاد بكوشند.
كرم رضا پيريايي در نشست صميمي دانش آموزان نخبه بسيجي استان افزود: درست نيست كه بسيجيان، عنوان بسيجي بودن را از ديگران سلب كنند بلكه بايد در پي جذب افراد مختلف به اين عرصه افتخارآميز باشند.
وي ادامه داد: بهترين جلسات ما، نشست هايي با موضوع و محوريت بسيج است چرا كه گفتمان بسيجي، حيثيت ما بوده و اهميت دادن به چنين گفتماني، آثار موثري را براي استان دارد.
وي تأكيد كرد: افرادي كه در برپايي اين جلسات اقدام مي كنند بايد اهل عمل باشند چرا كه بسيجي بودن به سخنراني نيست بلكه بايد از روي اشتياق بوده و از درون بجوشد تا آثار خود را در بيان و رفتار فرد نشان بدهد.
استاندار همدان با بيان اينكه گاهي تحليل هاي اشتباه از مسايل، توان و قوت و وقت ما را مي گيرد، اظهار داشت: ما مسئولان نيز با بسيج هم انگيزه و همفكر و همكار هستيم و تعامل دوسويه بسيج و مديران اجرايي به ارتقاي جايگاه استان منجر مي شود.
پيريايي از مسئولان و به ويژه فرمانداران خواست تا با برگزاري نشست هاي مشترك با نخبگان بسيجي از توان آنها، براي رسيدن به اهداف ترسيم شده بهره ببرند.
در پايان اين نشست از دانش آموزان نخبه بسيجي استان تقدير به عمل آمد.

 



تجليل از خلبان فرود بدون چرخ در زنجان

زنجان- خبرنگار كيهان:
در دومين همايش ملي سوانح و تصادف جاده اي، ريلي و هوايي از كاپيتان هوشنگ شهبازي خلبان فرود بوئينگ 727 بدون چرخ در دانشگاه آزاد اسلامي زنجان تقدير شد.
به گزارش خبرنگار ما رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان در دومين همايش ملي سوانح و تصادفات جاده اي، ريلي و هوايي كه در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامي واحد زنجان برگزار شد، گفت: بيش از 350 مقاله از سراسر كشور به اين همايش ارسال شده است.
دكتر پرتوي افزود: تصادفات و سوانح امروزه به يك مسئله مبتلا در جامعه تبديل شده است. بنابراين بايد از همه ظرفيت هاي كشور براي حل مشكل ترافيكي كشور راه سازي، استاندارد سازي وسايل نقليه و ديگر الزامات كاهش سوانح استفاده كرد.
سخنران ديگر اين همايش يك روزه رئيس دانشكده فني و مهندسي دانشكده تربيت مدرس تهران با بيان اينكه خودروهاي ساخت داخل، تنها نيمي از مؤلفه هاي استاندارد را دارا مي باشند، اظهار داشت: خودروهاي ساخت داخل كشور از 51 استانداردي كه سازمان استاندارد كشور براي خودروها الزامي كرده است، حدود 25 مؤلفه را دارا هستند كه اين امر در تشديد تلفات ناشي از تصادف بسيار مؤثر خواهد بود.
محمود صفارزاده، خاطرنشان كرد: آمارها نشان مي دهد در ايران 90 درصد جابه جايي بار و 95 درصد جابه جايي مسافر از طريق جاده صورت مي گيرد و اين در حالي است كه راه هاي آبي كشور علي رغم برخورداري از پتانسيل ها، همچنان مغفول مانده است.
گفتني است؛ در پايان اين همايش يك روزه از كاپيتان هوشنگ شهبازي كه 27 مهرماه، موفق به كنترل هواپيماي بوئينگ 727 و نجات جان 94 مسافر و 19 خدمه شده بود؛ تقدير شد.

 



استاندار مازندران خبر داد: صدور بيش از 1200 مجوز ايجاد مشاغل خانگي در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: تاكنون 57 هزار و 873 فرصت شغلي در استان به ثبت رسيده كه اين ميزان بيش از 56 درصد تعهد اشتغالزايي استان است.
به گزارش روابط عمومي استانداري، سيدعلي اكبر طاهايي، در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با اشاره به اينكه تاكنون 1215 مجوز ايجاد مشاغل خانگي در استان صادر شده، بيان داشت: از اين تعداد 887 نفر براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شدند.
وي با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور بر موضوع اشتغال، افزود: همه تلاش و توان مديران بايد در جهت تحقق اهداف اشتغالزايي قرار گيرد.
در ادامه نيلچيان، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان به بيان آخرين آمار از وضعيت ثبت اشتغال در سامانه رصد استان پرداخت و اعلام كرد كه برخي دستگاه ها همچون صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي كه از ميزان تعهد اشتغال بالايي برخوردارند متأسفانه هنوز با عدد مورد نظر فاصله زيادي دارند.
رئيس خانه صنعت و معدن استان در ادامه جلسه با انتقاد از اعطاي تسهيلات به برخي افراد كه بدون صلاحيت و اهليت لازم منابع بانكي را در اختيار گرفتند، اعلام كرد: بسياري از كساني كه در شهرك هاي صنعتي استان زمين گرفته اند، صلاحيت كارآفريني را ندارند.
هندويي خواستار برخورد جدي با اين دست افراد و در عوض حمايت از كارآفرينان صالح و مجرب شد.
طاهايي نيز در واكنش به سخنان هندويي ازوي خواست مطالب و مستندات خود را درخصوص اين گونه افراد دسته بندي نمايد تا به آنها رسيدگي شود.

 



انتشار كتاب شهداي دانش آموز كشور در كرج

كرج- خبرنگار كيهان:
نخستين كتاب شهداي دانش آموز كشور با عنوان «بزرگ مردان كوچك» در كرج تدوين و چاپ شد.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان البرز با اعلام اين خبر گفت. كتاب بزرگمردان كوچك البرز به صورت مجموعه كتاب به چاپ رسيد كه دو جلد از آن اختصاص به 200 شهيد دانش آموز استان البرز دارد و در آينده اي نزديك سه جلد ديگر آن به چاپ مي رسد.
صفي الله رمضانخاني افزود: اين كتاب، در تمام مدارس استان و كشور به صورت رايگان توزيع مي شود تا دانش آموزان با فرهنگ ايثار و شهادت آشنا شوند.

 



حضور آزمون دهنده 75 ساله در آزمون مهارت ادواري خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
آزمون ادواري مهارت همزمان با سراسر كشور در اهواز برگزار شد.
اين آزمون 1173 نفر شركت كننده داشت كه در 14 حرفه مهارتي برگزار شد.
از نكات قابل توجه در اين آزمون، حضور شركت كننده 75 ساله بود كه هدف خود از شركت در آزمون اخذ گواهينامه مهارت رشته نقشه كشي ساختمان براي ادامه تحصيل و گرفتن ديپلم تحصيلي اعلام كرد. الله مراد ممبيني گفت: بعد از گرفتن ديپلم به دنبال ادامه تحصيل دانشگاهي در رشته عمران هستم.
ممبيني كه بازنشسته سال 77 است، عقيده دارد انسان تا زنده است بايد تلاش و پويايي داشته باشد و در راه كسب علم و دانش همت مضاعف بگذارد.
او در پايان گفت: اين مهم نيست كه ما در كجاي دنيا زندگي مي كنيم، مهم اين است كه هدفمان چه باشد.

 



افتتاح طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم در خراسان رضوي

طرح نهضت ملي حفظ قرآن دانش آموزان و فرهنگيان خراسان رضوي افتتاح شد.
استاندار خراسان رضوي در مراسم افتتاح اين طرح با بيان اين كه قرآن موجب سرافرازي و عاقبت بخيري همه مردم و به ويژه مسلمانان مي شود، عنوان داشت: در سال تحصيلي جاري 7000 مدرسه قرآني در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم بر سطح خراسان رضوي افتتاح شد.
محمود صلاحي با اشاره به اين مطلب كه در بخش آموزش و پرورش هيچ تربيتي بالاتر از تربيت قرآني نيست، افزود: در كشور ليبي كه جمعيت آن 7 ميليون نفر مي باشد، بيش از يك ميليون از اين جمعيت حافظ كل قرآن كريم هستند كه امكانات موجود در اين كشور به اندازه امكانات كشور ما نمي باشد، از اين رو برماست كه بر فرمايشات رهبر انقلاب در راستاي افزايش جمعيت حافظان قرآن كشور و جامه عمل بپوشانيم.

 



كاهش 15درصدي مصرف آب مشتركان روستاهاي هرمزگان پس از هدفمندي يارانه ها

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره امور مشتركان آبفار (آب و فاضلاب روستايي) هرمزگان از كاهش 15درصدي مصرف آب در روستاهاي هرمزگان خبر داد.
اميد جنكوك افزود: براساس مقايسه انجام شده 9ماهه قبل و بعد از هدفمندسازي يارانه ها به ميزان 15درصد كاهش مصرف در كاربري مشتركان خانگي مشاهده شده است.
وي بيان داشت: اين رقم در شهرستان هاي استان متفاوت بود كه حاصل اطلاع رساني و فرهنگ سازي هاي انجام شده توسط شركت آبفار هرمزگان است.
وي ادامه داد: متوسط ميانگين مصرف به ازاي هر قبض در دوره دو ماهه، 35مترمكعب و 9ماهه قبل از هدفمندسازي يارانه ها بود كه اين رقم در 9ماهه بعد از هدفمندي يارانه ها به 31مترمكعب رسيد و به عبارتي به ازاي هر قبض چهارمترمكعب كاهش يافته است.
جنكوك تعداد مشتركان خانگي در سال 1390 را 127هزار و 647مشترك ذكر كرد و گفت: با وجود اينكه در 9ماهه قبل از هدفمندي يارانه ها 121 هزار 363 مشترك خانگي وجود داشت و طي اين مدت، رشد و افزايش تعداد مشتركان را شاهد بوديم، مردم مصرف آب را مديريت كرده اند و اكنون شاهد كاهش 15درصد مصرف آب هستيم.

 



مديركل حمل ونقل و پايانه هاي استان كرمانشاه:
در فصل سرما از حركت وسايل نقليه فاقد موارد ايمني جلوگيري مي شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
مديران فني با اعمال نظارت بر تجهيزات ايمني زمستاني ناوگان حمل ونقل عمومي جاده اي از تردد وسايل نقليه فاقد موارد ايمني جلوگيري به عمل مي آورند.
اين مطلب را مهندس محمدرضا بني عامريان مديركل اداره حمل ونقل و پايانه هاي استان كرمانشاه بيان داشت و گفت: با توجه به فرارسيدن فصول سرد و افزايش نزولات آسماني در شبكه هاي جاده اي، ضرورت دارد به منظور حفظ ايمني تردد وسايط نقليه عمومي جاده اي و پيش گيري از وقوع سوانح رانندگي ناشي از بارندگي و يخبندان، كليه تشكل هاي صنفي شركت هاي حمل ونقل بار و مسافر استان و مديران فني شركت هاي مورد نظر در انجام كنترل پارامترهاي ايمني وسيله نقليه قبل از حركت و آغاز سفر نهايت دقت و اعمال مقررات را به عمل آورند.

 



رئيس دادگستري استان خبر داد
اجراي طرح مشاوره موثر پرونده هاي اختلافات خانوادگي در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
رئيس دادگستري يزد گفت: طرح تقويت مشاوره موثر پرونده هاي اختلافات خانوادگي در يزد اجرا مي شود.
غلامحسين حيدري با اشاره به افزايش ورودي پرونده اختلافات خانوادگي به محاكم قضايي گفت: با اجراي اين طرح در نظر داريم درصدي از پرونده ها را كاهش دهيم.
وي در نشست هم انديشي طرح تقويت مشاوره موثر دادگاه هاي استان اظهار داشت: سه شعبه در استان به بررسي پرونده اختلافات خانوادگي مي پردازند و در هر شهرستان نيز شعبه اي وجود دارد اما باز ورودي پرونده ها بالا است.
حيدري با اشاره به موفقيت اجراي طرح مشاوره در ساير استان ها اظهار داشت: اجراي اين طرح نشان داده با هزينه در مشاوره درصدي از پرونده هاي طلاق كاهش مي يابد.
همچنين مسئول دفتر حمايت از حقوق كودكان و زنان دادگستري نيز گفت: در اين طرح دادگاه هاي خانواده و قضات ملزم مي شوند پرونده هاي دادگاه هاي خانواده را به مشاوره ارجاع دهند.
زارع افزود: مشاوران متشكل از مشاور ديني، روانشناسي، مددكار هستند كه در معيت دادگاه به ارائه خدمات مي پردازند و در صورتي كه ادامه زندگي زوجين به صلاح است نظر كارشناسي به دادگاه مي دهند.

 



ضرورت ايجاد ستاد گياهان دارويي در مازندران احساس مي شود

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس جهاد دانشگاهي مازندران گفت: ضرورت ايجاد ستاد گياهان دارويي در مازندران احساس مي شود.
مصطفي مهدي نژاد درجلسه ستاد گياهان دارويي استان اظهارداشت: براساس تأكيدات رهبر معظم انقلاب و همچنين عزم دولت نهم بر ايجاد اشتغال پايدار بحث گياهان دارويي در جهاد دانشگاهي استان پيگيري و دنبال شده است.
وي با اشاره به برگزاري همايش گياهان دارويي در سال گذشته گفت: قرار بود بحث گياهان دارويي بعد از اين همايش ادامه يابد و پيگيري شود.
رئيس جهاد دانشگاهي مازندران ادامه داد: هماهنگي هايي با ستاد گياهان دارويي و طب ايراني كشور و استانداري جهت تشكيل ستاد گياهان دارويي در استان برقرار شد كه متأسفانه پس از پيگيري هاي متعدد تاكنون اين امر محقق نشده است.
وي يادآورشد: ستاد گياهان دارويي در ايلام با دبيري جهاد دانشگاهي در حال فعاليت است و همچنين دو ستاد گياهان دارويي در شهرهاي اردبيل و قم درحال راه اندازي است.
مهدي نژاد گفت: كشت «به ليمو» در اراضي چپكرود جويبار، بحث تكثير، قلمه زني و خشك كردن از اقدامات جهاد دانشگاهي است كه از ارزش اقتصادي محصولات گياهي نمي كاهد و اين محصولات با كيفيت بالا به بازار عرضه مي شوند.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

بهره برداري از ديوارك اسكواش
كرج- خبرنگار كيهان: سرپرست هيئت اسكواش استان البرز از آغاز به كار اولين ديوارك اسكواش ويژه كودكان در يكي از مهد كودك هاي شهرستان كرج خبرداد و گفت: با توجه به اينكه اين ورزش هيچ گونه آسيب جسمي به ورزشكاران وارد نمي كند كودكان 5سال به بالا مي توانند در اين رشته ورزشي فعاليت كنند.
البرز بر سكوي نايب قهرماني ايستاد
¤در پايان چهارمين دوره مسابقات كشتي آزاد قهرماني دانشجويان كشور تيم استان البرز بر سكوي دوم اين مسابقات ايستاد. گفتني است اين مسابقات با حضور 21 استان كشور برگزار شد.
برگزاري مسابقات اسنوكر
¤مسابقات اسنوكر جهت استعداديابي ورزشكاران با حضور 40ورزشكار البرزي در نظرآباد برگزار شد. در نتيجه اين مسابقات، سيدمحمود حسيني، فرشيد آقامحمدي، بهنام محمدبيگي، مرتضي شكوري، مرتضي قنبرلو و رضا هاشمي نفرات برتر اين مسابقات شناخته شدند.
دعوت از ورزشكاران سمنان به اردوي تيم ملي
سمنان- خبرنگار كيهان: مديركل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون 138 نفر از ورزشكاران استان سمنان به اردوهاي تيمهاي ملي دعوت شدند كه از اين تعداد 108 نفر از آنها آقايان و مابقي خانمها تشكيل مي دهند.
همت هاديان افزود: از اين تعداد 41نفر به عضويت تيمهاي ملي در آمده اند. وي گفت: ورزشكاران اين استان در سال جاري تاكنون 30 مدال بين المللي و جهاني و آسيايي كسب كرده اند كه اين مدالها در رشته هاي رزمي، تكواندو، هاكي، بدمينتون و جانبازان و معلولان به دست آمده است.
همت هاديان سال90 را سالي موفق براي ورزش استان سمنان قلمداد كرد و گفت: در اين مدت 131 مقام قهرماني كشور نيز در رده انفرادي و 24 عنوان در رشته هاي تيمي به دست آمده است.
وي به حضور 34 باشگاه استان سمنان در رقابتهاي ليگ هاي كشوري اشاره نمود و گفت: از اين تعداد 10 تيم در ليگ برتر و 14 تيم در ليگ يك و شش تيم در ليگ هاي دسته دو و چهار تيم در ليگ دسته سوم حضور دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14