(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آبان 1390- شماره 20077

حوادث كوتاه از كشور
وزير بهداشت : مصوبه جديد قليان مخالف پيشنهاد وزارت بهداشت است
در صورت نبستن كمربند ايمني؛ راننده هاي تاكسي 7 هزار تومان جريمه مي شوند
بذرافشان: دانشجويان نمونه از تسهيلات بنياد نخبگان برخوردار مي شوند
آغاز طرح ويژه برخورد با كافي نت و آتليه هاي متخلف
شهرداري اعلام كرد فردا آخرين مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك
از سوي بازرسي كل كشور شوراي داخلي سازمان ميوه و تره بار منحل شد
پليس در طرح امنيت محله محور با متكديان برخورد مي كند
ماشين تمام طلاي شاهزاده سعودي
براي حفظ درختان باقي مانده مديريت شهري پرونده باغ قلهك را در دست مي گيرد
20 آذر آخرين مهلت براي تعويض موتورسيكلت هاي فرسوده
جشنواره اسب اصيل تركمن در گنبدكاووس برگزار شد
امدادرساني بموقع جان 20 خانوار عشايري نهاوند را نجات داد
امسال 4 هزار جاعل اسناد روانه زندان شدند
كلاهبرداري يك ميليارد ريالي با فروش املاك در نجف آباد
مردان عرب بايد سبيل هاي خود را بتراشند



حوادث كوتاه از كشور

كلاهبرداري با عنوان مأمور شهرداري
سرويس شهرستانها: فردي كه تحت عنوان مأمور شهرداري در شهر مشهد از صاحبان املاك در حال ساخت ميليون ها تومان اخاذي كرده بود شناسايي و دستگير شد. نامبرده از اشرار و اراذل مشهد بوده و هيچ گونه سمتي در شهرداري نداشت اما خود را به عنوان مأمور شهرداري معرفي مي كرد و با اين عنوان چندين نفر را فريب داده و تاكنون بيش از 40 ميليون ريال اخاذي و كلاهبرداري كرده است وي با صدور قرار قانوني روانه زندان شد.
كشف سوخت قاچاق
¤ مأموران انتظامي لرستان به هنگام كنترل خودروها به يك دستگاه خودرو كاميون باري كه حامل فرآورده هاي نفتي بود مشكوك شده و آن را توقيف كردند. راننده خودرو كه فاقد بارنامه بود به هنگام حمل 31 هزار ليتر نفت كوره قاچاق دستگير شد. تحقيقات براي شناسايي و دستگيري ديگر عوامل حمل اين قاچاق ادامه دارد.
سقوط از داربست
اراك- خبرنگار كيهان: كارگري هنگام كار از ارتفاع سقوط كرد و جان خود را از دست داد.
اين كارگر 23 ساله كه در بالاي داربست در فاز دوم پالايشگاه امام خميني(ره) شازند مشغول كار بود براثر رعايت نكردن اصول ايمني و نبستن كمربند ايمني از ارتفاع سقوط كرد و در دم جان باخت.
كلاهبرداري به بهانه استخدام
سرويس شهرستانها: فردي كه با مراجعه به در منازل شهروندان زاهداني براي استخدام فرزندان آنها در ستاد سرشماري نفوس و مسكن اقدام به اخذ وجه و كلاهبرداري از آنها مي كرد دستگير و روانه زندان شد. وي كه داراي چندين فقره سابقه كلاهبرداري و خيانت در امانت بود در حين اغفال يكي از شهروندان و كلاهبرداري از او در يكي از محلات زاهدان به دام مأموران افتاد. فرد دستگير شده از اين طريق از 28 نفر كلاهبرداري كرده بود.

 



وزير بهداشت : مصوبه جديد قليان مخالف پيشنهاد وزارت بهداشت است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با مصوبه قليان ها و خروج قهوه خانه ها از شمول آئين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات نه تنها موافق نيستيم بلكه با آن مخالف هستيم.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: پيشنهاد ما درباره قليان همان پيشنهادي بود كه در ستاد مبارزه با دخانيات مطرح كرديم و خوشبختانه در كميسيون اجتماعي دولت رأي آورد.وزير بهداشت تأكيد كرد: مصوبه خروج قهوه خانه ها از شمول آئين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات، دقيقاً مخالف پيشنهاد وزارت بهداشت است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چگونه عليرغم مخالفت وزارت بهداشت، تصميم و مصوبه مذكور گرفته شد، گفت: بايد بپرسيم كه اين مصوبه از كجا نشأت گرفته است.
وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك در مصوبه اي بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت و به استناد ماده (18) قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات، آئين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات را اصلاح كرد و براساس آن، قهوه خانه ها از شمول آئين نامه اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات خارج شدند.
يادآور مي شود، براساس ماده 8 قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات اماكن عمومي به مكان هايي گفته مي شود كه مورد استفاده و مراجعه جمعي يا عموم مردم است. اين اماكن شامل اماكن متبركه ديني، بيمارستان ها، درمانگاه ها، سالن هاي نمايش، سينماها، فضاهاي عمومي مهمانخانه ها و مهمانسراها و ميهمانپذيرها، خوراك سراها (رستورانها)، قهوه خانه ها، كارخانجات، گنجينه ها (موزه ها)، پايانه هاي مسافربري، فروشگاه هاي بزرگ، اماكن فرهنگي، اماكن ورزشي، كتابخانه هاي عمومي، مدارس، دانشگاه ها و مراكز آموزشي و پژوهشي، وسايل نقليه عمومي، مؤسسات و سازمان هاي دولتي و عمومي، نهادهاي انقلاب اسلامي، بانك ها و شهرداري ها و هر نوع مركز و محل جمعي ديگر مي شود كه براساس مصوبه جديد دولت قهوه خانه ها از اين فهرست حذف مي شوند.
ديوان عدالت اداري
پيگير مصوبه دخانيات است
معاون اول قوه قضاييه نيز ديروز در حاشيه همايش ملي مسئولان انتظامي سازمان هاي نظام پزشكي سراسر كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در مورد مصوبه اخير دولت مبني بر مجاز بودن مصرف مواد دخاني در قهوه خانه ها گفت: رئيس ديوان عدالت اداري در حال پيگيري موضوع است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر تشكيل نشدن شوراي عالي سلامت و پيگيري هاي قضايي در اين زمينه اظهار كرد: در جريان اين موضوع نيستم.
معاون اول قوه قضاييه در ادامه افزود: پرونده باغ قلهك در قوه قضاييه در حال بررسي است و نتيجه آن توسط سخنگوي قوه اعلام مي شود.
اعلام جزئيات طرح فارسي نويسي نسخه هاي پزشكي
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اقدامات اوليه براي اجراي طرح فارسي نويسي نسخه هاي پزشكي در وزارت بهداشت انجام شده است و اين هفته از طريق سايت وبدا جزييات آن اعلام مي شود.
مرضيه وحيد دستجردي درباره آخرين اقدامات وزارت بهداشت درباره طرح فارسي نويسي نسخه هاي پزشكي اظهار داشت: در اين راستا، حدود 50 هزار كلمه ترجمه شده در زمينه اصطلاحات پزشكي و تخصصي در اختيار مردم قرار مي گيرد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اقدامات اوليه براي اجراي اين طرح هم اكنون در وزارت بهداشت انجام شده است و اين هفته از طريق سايت وبدا جزييات آن را اعلام مي كنيم كه مردم چگونه مي توانند آزمايش هاي خود را با علامت هاي اختصاري خوانده و توصيف علمي آنها را داشته باشند.
وي افزود: اين تحقيقات در دو گروه فناوري اطلاعات و آزمايشگاه ها به طور مشترك انجام شده است كه نتيجه ارائه شده در اين باره نيز بسيار عالي بود.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: در وهله اول فارسي نويسي نسخه هاي پزشكي قرار است در آزمايش ها اعمال شود تا مردم بتوانند آزمايش هايي را كه پزشكان براي آنها مي نويسند، بخوانند.
وزير بهداشت به فارس گفت: اقدامات اوليه براي اجراي اين طرح هم اكنون در وزارت بهداشت انجام شده است و اين هفته از طريق سايت وبدا جزئيات آن را اعلام مي كنيم كه مردم چگونه مي توانند آزمايش هاي خود را با علامت هاي اختصاري خوانده و توصيف علمي آنها را داشته باشند.

 



در صورت نبستن كمربند ايمني؛ راننده هاي تاكسي 7 هزار تومان جريمه مي شوند

جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز اجراي طرح برخورد با تاكسي هايي كه سرنشينان رديف جلو مبادرت به بستن كمربند ايمني نمي كنند، خبر داد.
سرهنگ جمال بذرافشان درگفت وگو با فارس گفت: براساس دستور رئيس پـليس راهور تهران بزرگ، طرح برخورد با رانندگان تاكسي متخلف كه مبادرت به بستن كمربند ايمني براي سرنشين جلو نمي كنند آغاز شد.
وي ادامه داد: براساس قانون راهنمايي و رانندگي بستن كمربند ايمني براي تمامي سرنشينان خودرو اجباري است اما هم اكنون اين طرح درجاده هاي برون شهري اجرا مي شود و نبستن كمربند عقب در شهر با مشكلي روبه رو نيست.
اين فرمانده ارشد انتظامي با بيان اينكه كوتاهي مسير نمي تواند دليلي برنبستن كمربند از سوي مسافر رديف جلوي تاكسي ها باشد گفت: رانندگان تاكسي موظف هستند به مسافران خود تذكر داده و آنها را ترغيب به بستن كمربند ايمني كنند در غير اين صورت راننده 7 هزار تومان جريمه خواهد شد.

 



بذرافشان: دانشجويان نمونه از تسهيلات بنياد نخبگان برخوردار مي شوند

مديركل امور دانشجويان داخل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از ثبت نام 5 هزار و 22 نفر در فراخوان و سامانه دانشجويان نمونه كشوري خبر داد.
مجتبي بذرافشان، در گفت وگو با ايسنا با اشاره به تعداد دانشجويان نمونه كشوري ثبت نام كننده به تفكيك مقاطع تحصيلي، گفت: در مقطع كارداني 338 نفر، كارشناسي ناپيوسته 581، كارشناسي پيوسته يكهزار و 641، كارشناسي ارشد ناپيوسته يك هزار و 590، كارشناسي ارشد پيوسته 90، دكتري تخصصي 679، دكتري تخصصي باليني 10، دكتري حرفه اي پزشكي 52، دكتري حرفه اي دندانپزشكي7، دكتري حرفه اي داروسازي 2 و دكتري حرفه اي-دامپزشكي 32 نفر ثبت نام كرده اند.
وي با بيان اينكه مرحله اول اعلام داوطلبي دانشجويان و بررسي شرايط آنان براساس آيين نامه است، افزود: در مرحله بعد داوطلبان توسط دانشگاه ها و تيم اعضاي هيات علمي كه براي انتخاب دانشجوي نمونه در دانشگاه ها تشكيل شده اند مورد بررسي قرار مي گيرند و از هر دانشگاه بهترين ها به وزارتخانه هاي علوم و بهداشت معرفي مي شوند.
بذرافشان با بيان اينكه سقفي در تعداد دانشجويان نمونه اعلام شده از سوي دانشگاه ها تعيين نشده است، افزود: ساليان گذشته حتي از دانشگاهي دو تا سه نفر نيز انتخاب شده اند.
وي درخصوص برگزاري مراسم معرفي دانشجوي نمونه تصريح كرد: پيش بيني ما اين است كه در نيمه دوم آذرماه به مناسبت روز دانشجو مراسم قدرداني از دانشجويان نمونه كشوري برگزار شود.
وي با اشاره به اين كه سفر حج به عنوان پاداش معنوي اين دانشجويان نمونه در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: همچنين اين دانشجويان نمونه به بنياد نخبگان معرفي مي شوند تا از طريق دفتر حمايت و پشتيباني وزارت علوم به عنوان دانشجويان استعداد درخشان پيگيري شوند.

 



رئيس پليس پايتخت خبر داد
آغاز طرح ويژه برخورد با كافي نت و آتليه هاي متخلف

فرمانده انتظامي پايتخت از آغاز طرح ويژه برخورد با آتليه هاي عكاسي، فيلمبرداري و كافي نت هاي متخلف در شهر تهران خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا با بيان اينكه در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور و بنا بر درخواست خانواده ها برخورد با كافي نت و آتليه هاي عكاسي و فيلمبرداري متخلف در دستور كار پليس پايتخت قرار گرفت گفت: در اين راستا كافي نت و آتليه هاي عكاسي و فيلمبرداري كه خلاف مقررات صنفي و هنجارهاي اجتماعي فعاليت داشتند به عنوان متخلف شناخته شده و صبح شنبه با دستور مقام قضايي پلمب شدند.
وي افزود: در اين طرح 90 آتليه و 260 كافي نت بازديد شد كه تعدادي از اين واحدهاي متخلف پلمب و تعدادي نيز اخطاريه پلمب دريافت كردند.
ساجدي نيا با بيان اينكه به صاحبان تعدادي از واحدهاي صنفي بازديد شده نيز تذكرات لازم داده شد، به ايسنا گفت: در اين طرح با افرادي كه در پي گمراه كردن جوانان بودند و سعي در انجام اعمال خلاف قانون و اخلاق دارند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: آتليه هاي متخلف، با نشانه گرفتن كانون خانواده ها و افشاي مسايل خصوصي افراد باعث بروز مشكلات فراواني براي آنان مي شوند و همچنين كافي نت هاي متخلف با ارائه خدمات غيرقانوني در راه آسيب رساندن به جوانان و به تبع آن خانواده ها حركت كرده كه وظيفه پليس برخورد با آنها و جلوگيري از بروز مشكل در اين زمينه است.

 



شهرداري اعلام كرد فردا آخرين مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك

معاون اجرايي سازمان حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه 30 آبان آخرين مهلت ثبت نام آرم طرح ترافيك است، گفت: فعلاً برنامه اي براي تمديد زمان ثبت نام نداريم.
وحيد نوروزي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه تا 15اسفند سال 90 تمام آرم هاي سال آينده توزيع خواهد شد، گفت: برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است.
معاون اجرايي سازمان حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: 98هزار و 200فقره آرم سالانه و 10هزار فقره آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي صادر مي شود.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه ديگر امكان جعل آرم ها وجود ندارد، گفت: تمام كارها به صورت اينترنتي انجام مي شود و افراد با مراجعه به سايت WWWtehranir مي توانند ثبت نام كنند.
نوروزي با تاكيد بر اين موضوع كه پرداخت پول شهروندان به صورت الكترونيكي شده است، گفت: در سال 19 فرآيند دريافت چك در صدور آرم طرح ترافيك حذف شده است.

 



از سوي بازرسي كل كشور شوراي داخلي سازمان ميوه و تره بار منحل شد

سازمان بازرسي كل كشور شوراي داخلي سازمان ميوه و تره بار را منحل اعلام كرد.
به گزارش سازمان بازرسي كل كشور، در بازرسي از نحوه واگذاري غرفه در ميادين ميوه و تره بار مشخص شد كه واگذاري اين غرفه ها توسط شوراي داخلي و بدون برگزاري مزايده انجام مي شود.
براساس اين گزارش، سازمان بازرسي كل كشور در خصوص اين موضوع به سازمان ميوه و تره بار شهرداري تذكر داد و افزود: شوراي داخلي سازمان ميوه و تره بار منحل و واگذاري غرفه ها بايد با رعايت تشريفات مزايده انجام شود.
براساس اعلام سازمان بازرسي كل كشور، همچنين قرارداد واگذاري دو هزار هكتار از اراضي ملي در استان خوزستان به يك شركت، به دليل عدم پيشرفت طرح، فسخ شد و به منابع ملي بازگشت.
دو هزار هكتار از اراضي ملي در اميديه خوزستان، به مدت پنج سال براي اجراي طرح شهرك صنعتي در قالب قرارداد به يك شركت واگذار شده بود.

 



پليس در طرح امنيت محله محور با متكديان برخورد مي كند

رئيس پليس تهران گفت: اگر چه جمع آوري متكديان وظيفه ما نيست اما اين كار را در طرح امنيت محله محور انجام مي دهيم.
سردار حسين ساجدي نيا با اشاره به اينكه برخورد با متكديان وظيفه پليس نيست، اظهار داشت: برخورد با متكديان و جمع آوري آنها وظيفه شهرداري است اما ما توانايي اين را داريم كه متكديان را از سطح شهر جمع آوري كنيم. البته شهرداري بايد مكاني را براي نگهداري آنها مشخص كند و فضا براي نگهداري از آنها و جلوگيري از بازگشت اين افراد به سطح شهر وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: پليس درطرح جامع امنيت محله محور با متكديان نيز برخورد و تعدادي از آنها را دستگير كرد.
رئيس پليس تهران با رد موضوع مافياي تكدي گري درتهران افزود: البته افرادي كه از كودكان به عنوان متكدي استفاده مي كردند درگذشته دستگير و به مراجعه قضايي تحويل داده شده اند. ساجدي نيا درمورد جمع آوري معتادان تابلو نيز به مهر گفت: اين موضوع وظيفه پليس نيست و جزو ماموريت هاي ما محسوب نمي شود.

 



ماشين تمام طلاي شاهزاده سعودي

در حالي كه عربستان يكي از بالاترين ميانگين فقر و بيكاري را در ميان كشورهاي جهان دارد، به تازگي تصاويري از خودروي فراري تمام طلاي يكي از شاهزادگان سعودي منتشر شده تا بر تفاوت طبقاتي و حيف و ميل ثروت هاي ملي اين كشور بيش از پيش تاكيد كند.
به گزارش فارس، با اينكه عربستان سعودي كشوري نفت خيز است و بيشترين ذخاير نفتي جهان (25 درصد) را در اختيار دارد؛ اما به دليل فساد حاكمان آن 20 درصد مردم اين كشور در فقر بسر مي برند.
اين در حالي است كه منابع غيررسمي، نرخ بيكاري در اين كشور را 25درصد اعلام و تاكيد كرده اند، اكثر بيكاران را قشر جوانان دانشگاهي تشكيل مي دهند.
اين منابع با اشاره به اين كه براساس آمار منتشره در سال 2010 ميلادي 70 درصد مردم عربستان از داشتن مسكن محروم بوده و به دليل كمبود درآمد و گراني توان خريد خانه را نداشته اند، تاكيد كردند: پس از فقر، تورم و فساد از جمله بزرگترين مشكلات موجود در عربستان سعودي است. در چنين شرايطي به تازگي تصاويري از خودروي يكي از شاهزادگان آل سعود منتشر شده است، نكته قابل توجه در اين تصاوير كه يك خودروي فراري را نشان مي دهند، اين است كه اين خودرو تماما از طلا ساخته شده است.
اين خودروي طلاي فراري از آن شاهزاده بدر بن عبدالعزيز بيستمين فرزند ملك عبدالعزيز، پايه گذار عربستان سعودي جديد است تا ضمن تاكيد بر تفاوت طبقاتي فاحش موجود در اين كشور نحوه حيف و ميل درآمدهاي ميلياردها دلاري حاصل از فروش نفت توسط خاندان آل سعود را به تصوير بكشد.
بدربن عبدالعزيز 79 ساله فرزند ملك عبدالعزيز از «هيا» دختر سعد السديري است كه پيش از اين نايب رئيس گارد ملي عربستان بود.
گفتني است، ماشين فراري جزو 10 ماشين گران قيمت جهان است و يك ماشين فراري عادي قيمتي بين 400 تا 500 ميليون تومان دارد، حال درنظر داشته باشيد، يك دستگاه فراري فول امكانات و مجهز به سيستم هاي روز 17ميليارد تومان قيمت دارد، حال خودتان محاسبه كنيد، يك خودروي طلاي فراري چه قيمتي دارد؟

 



براي حفظ درختان باقي مانده مديريت شهري پرونده باغ قلهك را در دست مي گيرد

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر از وارد عمل شدن مديريت شهري براي حفظ باقي مانده درختان باغ قلهك خبر داد.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: قرار است توسط كميسيون عمران وكميسيون ماده 7 گزارشي از باغ قلهك تهيه و در شورا ارائه شود تا بتوان اقدامات لازم را براي حفظ و نگهداري درختان باقي مانده باغ قلهك اتخاذ كرد.
حمزه شكيب در گفت وگو با فارس درباره قطع و سوزاندن صدها اصله درخت كهنسال در باغ قلهك توسط سفارت انگليس، گفت: اينكه شهرداري براي حفظ و نگهداري درختان باقي مانده باغ قلهك چگونه بايد وارد عمل شود هنوز براي مديريت شهري روشن نشده است.
وي ادامه داد: قرار است گزارشي با محوريت وضعيت گذشته و حال باغ، تهيه و در شوراي شهر ارائه شود.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: اين گزارش از طريق كميسيون عمران با همكاري رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري انجام خواهد شد، چرا كه وي دبير اين كميسيون است.
وي گفت: در صورت تهيه اين گزارش، مديريت شهري مي تواند اقدام لازم را براي حفظ و نگهداري درختان باقي مانده انجام دهد.

 



20 آذر آخرين مهلت براي تعويض موتورسيكلت هاي فرسوده

مالكان موتورسيكلت هاي فرسوده حداكثر تا تاريخ 20 آذر ماه سال جاري براي جايگزيني با موتورسيكلت هاي نو فرصت دارند.
در اين طرح موتورسيكلت هاي فرسوده 2 زمانه و 4 زمانه با عمر 10 سال با تخصيص يارانه به مبلغ 2 ميليون و 700 هزار ريال به ازاي هر دستگاه با همكاري شركت ايران دوچرخ با موتور سيكلت هاي نو جايگزين مي شوند.
متقاضيان مي توانند حداكثر تا تاريخ 20 آذرماه سال جاري با مراجعه به نشاني اينترنتي wwwtehran-doeir جهت كسب اطلاعات بيشتر و تكميل مدارك اقدام كنند.

 



جشنواره اسب اصيل تركمن در گنبدكاووس برگزار شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش ملي صنعت اسب و اسبداري و جشنواره اسب اصيل تركمن كشور در شهرستان گنبدكاووس پايتخت سواركاري ايران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما جشنواره اسب اصيل تركمن با حضور صاحبان اسب هايي از استان هاي مختلف كشور با معرفي اسب هاي برتر در مجموعه سواركاري گنبدكاووس برگزار شد.
در اين جشنواره 70 راس اسب از استان هاي گلستان، خراسان شمالي، البرز، تهران، همدان، اصفهان و قزوين شركت داشتند. اين جشنواره با هدف ارتقاء دانش، مهارت و دانايي پرورش دهندگان، شناسايي ذخاير ژنتيكي مناطق و تاكيد بر حفظ آن معرفي و انتخاب نژادهاي برتر، جلب حمايت سرمايه گذاران، محققان و ديگر دست اندركاران براي توسعه و تحقيقات كاربردي و... برگزار شد.
در اين جشنواره خصوصيات و صفات ظاهري اسب تركمن نظير قد، سر، گوش ها، گردن، شانه، كمر، كپل، سينه، كتف، دست و پا، اندام، رنگ، پوست، طول بدن و بلندترين نقطه شانه، مورد ارزيابي داوران قرار گرفت و اسب هاي شركت كننده در اين جشنواره در هشت گروه سني به رقابت پرداختند.
بنابراين گزارش در پايان اين جشنواره به نفرات برتر هر گروه علاوه بر لوح تقدير هدايايي نيز پرداخت شد.
همچنين به گزارش خبرنگار ما نخستين همايش ملي صنعت اسب و اسبداري ايران كه طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در شهرستان گنبدكاووس برپا شد؛ عصر جمعه با حضور شركت كنندگان در مسابقات اسبدواني پاييزه اين شهرستان پايان يافت. گفتني است؛ در اين همايش 20 مقاله به صورت شفاهي و 56 مقاله نيز به صورت پوستر ارائه شد؛ ضمن اين كه 5 نفر از اساتيد با تجربه دانشگاهي و فعالان و پيشكسوتان پرورش اسب كشور نيز در اين همايش سخنراني كردند.

 



امدادرساني بموقع جان 20 خانوار عشايري نهاوند را نجات داد

حضور بموقع امدادگران هلال احمر اين شهر جان 20 خانوار از عشاير مستقر در منطقه نهاوند و يك هزار و 900 راس دام آنان را كه گرفتار برف و سرماي شديد شده بودند نجات داد.
رئيس جمعيت هلال احمر نهاوند روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: به دنبال بارش اخير برف در منطقه تعدادي از خانوارهاي عشايري از ايل رحمتي، نيازاده و گرجي در ارتفاعات نهاوند گرفتار برف و سرما شدند كه با اعلان اين موضوع به هلال احمر نهاوند تمامي گروه هاي امداد و نجات فيروزان و مركز اداري اين جمعيت همراه با كميته بحران روستايي منطقه به حالت آماده باش درآمدند.
«محمدتقي شهبازي» ادامه داد: با انجام عمليات امدادي توسط امدادگران به همراه مديريت جهاد كشاورزي و اداره امور عشايري شهرستان امدادگران، كميته بحران روستايي و تيم هاي محلي شهر «برزول»، روستاي «زرامين عليا» و «فهرومند» به ياري عشاير شتافتند.
وي گفت: در اين عمليات كه دو روز به طول انجاميد امدادگران و مشاركت كنندگان در امداد، خانوارها در حسينيه اين روستاها اسكان و تمامي دام عشاير را در سالن هاي جهاد كشاورزي و دامداري و مرغداري هاي منطقه منتقل كردند.وي اضافه كرد: در اين عمليات امدادي حدود 24 تن علوفه و كنسانتره و بيش از 60 كپسول گاز و مقادير قابل توجهي از نفت اهالي منطقه مصرف شد.

 



امسال 4 هزار جاعل اسناد روانه زندان شدند

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا گفت: با استفاده كنندگان از اسناد مجعول به شدت برخورد مي شود و هيچ گونه اغماضي در برابر آنان صورت نمي گيرد.
سرهنگ مهرداد اميدي با اشاره به رسيدگي 5 هزار و 700 پرونده جعل اسناد در 6 ماهه اول سال جاري اظهار داشت: حدود 74 درصد از اين پرونده ها منجر به دستگيري جاعل يا استفاده كننده از اسناد مجعول صادر شده است كه هم اكنون قرار قانوني براي آنها صادر شده است.
وي در ادامه افزود: 20 درصد از اين پرونده ها نيز به شناسايي متهم منجر شده كه هم اكنون پرونده اين افراد به مراجع قضايي ارسال شده است و 6 درصد ديگر از پرونده ها منتج به هيچ نتيجه مثبتي نشده است.
اميدي بيان كرد: در 6 ماهه اول امسال 4 هزار و 600 نفر به اتهام جعل يا استفاده از اسناد مجعول به زندان معرفي شده اند كه 95 درصد آنان مرد و 5 درصد آنها زن بوده اند.
وي گفت: كشف 50 هزار سند، مدرك و مهر جعلي در 6 ماهه اول امسال بخش ديگري از فعاليت هاي پليس آگاهي است كه از اين تعداد حدود 50 درصد اوراق بانكي و بهادار، 16 درصد مدارك شناسايي، 6 درصد اسناد مالكيت، 5 درصد مدارك تحصيلي آموزشي، 2 درصد علائم صنعتي و تجاري، 2 درصد مهر، 13 درصد ساير اسناد غيردولتي و نهايتا 7 درصد اسناد مربوط به سازمان هاي دولتي بوده است.
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا تاكيد كرد: استفاده كنندگان از اسناد مجعول بايد بدانند كه با شديدترين وضع با آنها برخورد خواهد شد و هيچ گونه اغماضي در برابر آنان صورت نخواهد گرفت.
اميدي با اشاره به ضرورت هاي حركت به سوي مكانيزه شدن و صدور كارت هاي هوشمند گفت: در سال هاي اخير تمام سازمان ها مخصوصا سازمان هايي كه در صدور اسناد پايه نقش داشته اند به سمت مكانيزه شدن سوق يافته اند. ما توقع داريم حركت در اين بخش سرعت بيشتري پيدا كند تا ما شاهد كاهش چشمگير آمار جعل باشيم.

 



كلاهبرداري يك ميليارد ريالي با فروش املاك در نجف آباد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
اعضاي باندي كه با فروش زمين و املاك كاغذي يك ميليارد و 500 ميليون ريال از شهروندان نجف آباد اصفهان كلاهبرداري كرده بودند، شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره كلاهبرداري و دادخواهي مالباخته مبني بر اين كه فردي به نام «احمد-ه» به اتفاق همدستانش اقدام به جعل سند و فروش املاك به وي كرده اند موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.
سرهنگ محمد پرتوي افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد متهمان با جعل اسناد كاغذي و اغفال شهروندان اقدام به كلاهبرداري مي كردند كه با هماهنگي مقام قضايي ماموران به محل مورد نظر اعزام و متهم را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند.
پرتوي با اشاره به اين كه همدستان اين متهم نيز در عملياتي جداگانه دستگير شدند، گفت: متهمان ابتدا منكر هرگونه بزهي بودند اما پس از رويارويي با اسناد و مدارك مستدل به كلاهبرداري يك ميليارد و 500 ميليون ريالي از طريق فروش زمين هاي كاغذي با جعل اسناد اقرار كردند.وي با بيان اين كه تاكنون تعدادي از مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفته اند، اضافه كرد: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



مردان عرب بايد سبيل هاي خود را بتراشند

ده ها تن از زنان سوريه طرفدار رئيس جمهور اين كشور در اعتراض به تعليق عضويت كشورشان در اتحاديه عرب موهاي خود را بريدند.
به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري سوريه، نزديك به 80 تن از زنان سوريه اي در اعتراض به تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب در دمشق تجمع كرده و با بريدن موهاي خود خشم و اعتراض خود را از جهان عرب نشان دادند.زنان طرفدار «بشاراسد» رئيس جمهور سوريه، به خبرگزاري رسمي اين كشور («سانا») گفتند: ما اين پيام را مي خواهيم به جهان عرب بدهيم كه مردانگي در آنها از بين رفته است.زنان تجمع كننده سوريه اي همچنين ازمردان كشورشان خواستند به نشانه اعتراض به اقدام ناجوانمردانه اتحاديه عرب، سبيل خود را بتراشند، چرا كه با اين عمل خود ثابت خواهند كرد كه در بين سردمداران عرب مردي وجود ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14