(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آبان 1390- شماره 20077

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شروط خاتمي رسما اعلام شد !
هشدار آيت الله جنتي نسبت به تحركات فتنه گران و جريان هاي انحرافي
فراخوان بزرگ خانواده شهداي ترور كشور براي اعتراض يك ميليوني
ايرادات شوراي نگهبان به اصلاح آيين نامه مجلس و قانون مجازات اسلامي
فهمي هويدي: غرب با سناريوسازي عليه ايران راه به جايي نمي برد
بهره برداري از 475 طرح بزرگ سازندگي در هفته بسيج
كميسيون امنيت مجلس اين هفته بازنگري همكاري تهران با آژانس را بررسي مي كند
سردار سلامي در همايش آزاد سازي سوسنگرد: سربلندي ملت ايران ثمره مقاومت ها در برابر نابرابري ها بود
برترين هاي سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي معرفي شدند
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در همايش بسيج و رسانه: تبعيت از ولي فقيه ميزان سنجش خواص است



شروط خاتمي رسما اعلام شد !

آقاي خاتمي با ارسال نامه اي به رسانه ها كه نسخه اي از آن در اختيار «خبرگزاري چيزنا» قرار گرفت، شروط خود براي شركت در انتخابات آتي مجلس را به صورت رسمي اعلام كرد. وي در اين نامه، تقريبا براي همه، يك شرطي، پيش شرطي، چيزي داشته. خودتان بخوانيد و لذت ببريد.
يك/ نظام بايد شرايطي را فراهم كند كه فتنه گران به صورت عادلانه و آزاد، بتوانند ضمن دريافت پول از ملك عبدالله، مذاكراتي هم با جرج سوروس صهيونيست، البته در چهارچوب قانون اساسي(!) داشته باشند.
دو/ نظام بايد قول بدهد كه به هيچ وجه فتنه گران، از 4 نفر، پنجم نشوند! بديهي است اگر آراي باطله در انتخابات شركت كند، ما نيستيم!
سه/ اين البته به نظام ربطي ندارد، بلكه به آقاي هاشمي ربط دارد. ايشان بايد به ما قول بدهد كه تا مقطع انتخابات حرفي نزنند، چرا كه مردم، چندان روي خوشي به مواضع ايشان نشان نمي دهند!
چهار/ «كيهان» بايد قول بدهد كه اگر اوباما خواست از بيت المال ملت بي نواي آمريكا، به ما كمك كند، اسناد اين كمك را قبلا پيش بيني نكند؛ لااقل بعدش بكند!
پنج/ شوراي نگهبان بايد صلاحيت فتنه گران، آشوب طلبان عاشورا، منافقين و بي تربيت ها را همين طور قضاقورتكي تاييد كند و اصل را بر اصلاح طلب بودن فتنه گران بگذارد!
شش/ مردم بايد قول بدهند كه فقط به فتنه گران راي بدهند. اگر وظيفه ما شركت در انتخابات است، وظيفه مردم هم راي دادن به ماست!
هفت/ در محلات مركزي شهرها به پايين، در روستاها، در مناطق صعب العبور، در شهرهاي كوچك و كلا در مراكز استان ها و نقاط حاشيه اي، از حضور مردم پابرهنه در انتخابات بايد جلوگيري شود!! شرط ما براي شركت در انتخابات اين است كه فقط صندوق آرا در مناطق اعيان نشين شمال شهر، -اون هم، نه همه جاي شمال شهر!- برده شود.
هشت/ وزارت كشور بايد تمهيداتي بيانديشد كه مرفهين بي درد، راي شان 3بار خوانده شود. اهل فسق و فجور 5بار. شيرين عبادي 12بار. خاندان اشراف، خيلي!!
نه/ نظام بايد اين حق را براي فتنه گران، محفوظ بگذارد كه فرداي انتخابات، بتوانند از منافقين دعوت به آشوب و هرج و مرج كنند.
ده/ منافقين جزء هم بايد اين حق را براي فتنه گران پشت پرده محفوظ بگذارند كه ما بتوانيم بعد از سيلي خوردن از ملت، دبه در بياوريم كه از همان اول هم با كارهاي افراطي شما مخالف بوديم! خودمم مي دونم كه اين ديگه خيلي نامرديه، اما سياست، اين جور چيزها سرش نمي شه!
يازده/ اصلاح طلبان هم بايد فقط حول محور من جمع شوند. هرگونه تمركز روي ديگران، منجر به عدم شركت بنده در انتخابات خواهد شد.
دوازده/ عكاسان رسانه هاي خبري، بايد هنگامي كه مثلا من دارم اعلام حضور مي كنم، جوري از من عكس بگيرند كه گريه در چشمانم، بك گراند خنده جاري بر لبم باشد!!!
سيزده/ آن دسته از مردمي كه در روز 9 دي عليه ما شعار دادند، راي شان بايد برعكس خوانده شود تا ديگر مراقب حرف زدن خودشان باشند!!
چهارده/سران اسرائيل بايد ضمن حمايت يواشكي از ما، نيم نگاهي هم به اوضاع منطقه داشته باشند و از ليبرال هاي هر قبرستاني، به شكل يواشكي حمايت كنند!
پانزده/ علي عبدالله صالح عجالتا اين بار نبايد از ما حمايت كند!! اين گور به گوري مايه آبروريزي است، همين طوري!!
آرمليا-خبرنگارچيزنا

 



هشدار آيت الله جنتي نسبت به تحركات فتنه گران و جريان هاي انحرافي

امروز دشمنان نظام اسلامي بي كار نيستند، فتنه گران، انحرافي ها، سلطنت طلب ها و منافقين همه هستند و نظام با بيش از 20 جريان مخالف و انحرافي داخلي و خارجي رو برو است كه بايد آحاد ملت هوشيار باشند.
به گزارش مركز خبر حوزه، آيت الله جنتي، در هيجدهمين سالگرد شهادت سردار زين الدين و يادواره 6 هزار شهيد استان قم كه در مجتمع امام خميني (ره) قم برگزار شد، با اشاره به دشمني هاي فراوان عليه نظام اسلامي، گفت: دشمنان نظام اسلامي بيكار نيستند، فتنه گران، انحرافي ها، سلطنت طلب ها و منافقين همه هستند و نظام اسلامي با بيش از 20 جريان مخالف داخلي و خارجي رو برو است كه بايد آحاد ملت هوشيار باشند.
وي ادامه داد: امروز خارج از كشور عده اي دور هم نشسته و قصه مي بافند؛ البته پول هم دارند و حسابي خرج مي كنند؛ بنابراين نظام اسلامي دشمنان فراواني دارد و با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي كند، در اين ميان حزب الله با تكيه به قدرت الهي محكم در برابر آنها ايستاده است و خداوند بوسيله سپاهيان و بسيجيان حزب اللهي اسلام را حفظ كرده است.
آيت الله جنتي با اشاره به اقدامات وقيحانه آمريكا عليه ايران اسلامي، بيان داشت: آمريكايي ها با كمال پر رويي و وقاحت به دروغ پردازي عليه ايران مي پردازند، آنها كه جنگ و تحريم را بي فايده مي بينند، امروز تصميم به ترور سرداران نظام اسلامي گرفته اند، با دروغي كه به ايران درباره ترور سفير عربستان بستند، مي خواهند اين مسئله را براي جهانيان توجيه كنند. وي تصريح كرد: اگر واقعا ترور جرم است، چگونه مقامات رسمي آمريكايي در سطح جهاني اعلام مي كنند كه قصد داريم سرداران سپاه را ترور كنيم و همه ساكت هستند؟!
محبوبيت سپاه و بسيج
آيت الله جنتي يادآور شد: دشمن بداند هرچه بيشتر با سپاه و بسيج دشمني كند اين نهاد ها به جاي آن كه ضعيف شوند، در جامعه محبوب تر مي شوند، نمونه آن سردار سليماني كه تا پيش از اين شناخته شده نبود، امروز محبوبيت فراواني در جاي جاي كشور پيدا كرده است و اين مسئله نشان مي دهد كه دشمنان ما بسيار احمق هستند. وي خاطرنشان ساخت: مردم انقلابي بايد هر چه بيشتر هوشيار و در صحنه حاضر باشند، دشمن شناسي خود را تقويت كنند و نسبت به اوضاع جهان تحليل هاي درستي داشته باشند و خطر انحرافيون را دست كم نگيرند.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به خطر انحرافيون در نظام اسلامي، گفت: انحرافيون پول و قدرت دارند و افراد زيادي را هم به دام خود انداخته اند، در اين شرايط مردم بايد بيدار باشند و با حضور خود در صحنه هاي مختلف آتش فتنه را خاموش كنند.
وي با اشاره به فرارسيدن دوران انتخابات مجلس تاكيد كرد: مردم بايد با بصيرت وارد ميدان شوند و تنها به كساني كه با دل و جان ولايت فقيه و رهبري را قبول دارند و به زبان اكتفا نمي كنند، رأي دهند.
مردم مراقب فريبكاري ها باشند
آيت الله جنتي ادامه داد: در جريان فتنه دو گروه حضور داشتند، عده اي كه دشمن بيدار و آگاه بودند كه هنوز هم حضور دارند و با ولايت فقيه مبارزه مي كنند و عده اي كه فريب خورده و امروز توبه كرده اند؛ بنابراين مردم بايد آمادگي خود را حفظ كنند و مراقب فريب كاري ها باشند.
وي در ادامه با اشاره به مظلوميت غدير، افزود: غدير و امام علي (ع) مظلوم ترين ها در تاريخ هستند؛ اين واقعه بزرگ تاريخي كه در آخرين سال حيات پيامبر (ص) اتفاق افتاد، به اندازه اي حساب شده، منظم و داراي اهتمام بود كه هيچ انساني باور نمي كرد چنين حادثه عظيمي دست خوش هوا و هوس سياست بازان جاه طلب آن دوران قرار گيرد.
آيت الله جنتي ادامه داد: پيامبر اكرم (ص) در روز غدير ايستاد و خطبه خواند و دست علي (ع) را بلند كرد و ايشان را به عنوان جانشين خود معرفي كرد و از نظر مكان و زمان و فضا و نحوه بيان و موقعيت از اين بهتر امكان نداشت، پيامبر (ص) رسالت خود را به خوبي به پايان رساند ولي واقعاً از عجايب روزگار است كه در مدت كوتاهي همه چيز زير و رو شود و خورشيد بدين شكل انكار گردد. وي اضافه كرد: متاسفانه بارزترين مظاهر و حقايق عالم ناديده گرفته شد و كار به جايي رسيد كه امام علي (ع) دست خانواده را گرفت و به سراغ مهاجرين و انصار رفت تا حق خود را طلب كند.
دبير شوراي نگهبان يادآور شد: عده اي كه عقده هاي فراواني از امام علي (ع) به دل داشتند در موارد بسياري از جمله خلافت حسد ورزيدند و همه دست به دست هم دادند و اميرالمؤمنين (ع) را خانه نشين كردند.
غدير دوباره زنده شد
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعد از 1300 سال انقلاب اسلامي براي زنده كردن ولايت و حكومت اسلامي ايجاد شد و دوباره غدير زنده شد و ولايت علي (ع) در اين كشور حاكم شد كه تجلي آن در ولايت فقيه است.
آيت الله جنتي با اشاره به اين كه انقلاب اسلامي حركتي بود كه كسي پيروزي آن را باور نمي كرد، گفت: كسي باور نمي كرد يك روحاني مجتهد حركت كند و جلو بيفتد و در برابر قدرت نظامي و اقتصادي و سياسي و اجتماعي پهلوي با دست خالي مبارزه كند و به پيروزي برسد.
آيت الله جنتي ادامه داد: همان عقده هايي كه مشركين و منافقين از علي (ع) داشتند، همان عقده ها در سلطنت طلب ها، منافقين، تجزيه طلب ها، خلق عرب ها و جريان هاي انحرافي مختلف وجود داشت و منافع خود را در خطر مي ديدند و با اين كه پشت سر خود آمريكا و اسرائيل را داشتند، اما نتوانستند ولايت فقيه را خانه نشين كند.
امام جمعه موقت تهران يادآور شد: علت اين مسئله دو جريان است، يكي جريان علما و روحانيت و فضلا و مبلغين كه به عنوان عاملان فرهنگي و فرهنگ سازان انقلاب و اسلام و ولايت افكار مردم را هدايت كردند و حقايق را توضيح دادند، جريان دوم حزب الله است كه در بسيج و سپاه تجلي كرد و افرادي بدون نام و نشان در عرصه هاي مختلف به حمايت از نظام و حكومت اسلامي و ولايت فقيه پرداختند.
آيت الله جنتي خاطرنشان ساخت: اين دو جريان در اول اسلام نبود و بعد از رحلت پيامبر (ص) چنين جريان هايي حضور نداشتند تا ولايت را پشتيباني كنند و اگر اين دو جريان امروز وجود نداشت، امام و رهبري و ولايت فقيه خانه نشين مي شد.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اين كساني كه از امام و انقلاب عقده داشتند، هر كاري خواستند انجام دادند و دست به ترور و تخريب و ايجاد ترس و وحشت و اغتشاش زدند، گفت: به بركت اين دو جريان بيش از 30 سال حكومت اسلامي به صورت باور نكردني ثابت و پابرجا ماند و در ابعاد مختلف رشد و پيشرفت كرد.
آيت الله جنتي، قدرت نظامي امروز ايران اسلامي را با گذشته قابل قياس ندانست و افزود، در ابعاد علمي، صنايع، خدمات مختلف به مردم و محرومين نظام بسيار پيشرفت كرده و رشد بي سابقه اي داشته است و خداوند به وسيله همين بسيج و سپاه مقدرات خود را در نظام اسلامي اجرا كرده است.
وي ادامه داد: از اول هم عده اي با سپاه و روحانيت مخالف بودند، شناخته ترين فرد اين جريان بني صدر بود ، او چشم ديدن چنين گروه هايي را نداشت و دستور مي داد ارتش حق ندارد يك گلوله به سپاه و پاسداران بدهد، همين موضع را نسبت به روحانيون انقلابي داشت.
آيت الله جنتي در پايان با ابراز تاسف از شهادت تعدادي از سپاهيان در حادثه انفجار در منطقه ملارد، اظهارداشت: اين حادثه واقعا تاسف بار بود و از خداوند مي خواهيم روح اين شهيدان را با امام حسين و ياران ايشان محشور گرداند.

 



با جمع آوري 18 هزار امضا و در اعتراض به گزارش مغرضانه احمد شهيد آغاز شد
فراخوان بزرگ خانواده شهداي ترور كشور براي اعتراض يك ميليوني

به دنبال انتشار گزارش مغرضانه احمد شهيد جمعي از اساتيد و دانشجويان سراسر كشور ضمن راه اندازي كمپين اعتراضي براي جمع آوري يك ميليون امضا، اعتراض شديد خود را به گزارش تحريف شده و سراسر كذب احمد شهيد اعلام كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، در اين كمپين اعتراضي كه با مشاركت مؤسسه راهبردي ديده بان آغاز شده، قرار است دانشجويان، اساتيد دانشگاه و ساير اقشارجامعه با امضاي الكترونيكي طومار اعتراض به گزارش احمد شهيد، مراتب اعتراض خود به گزارش جهت دار و عاري از واقعيت احمد شهيد را به يك ميليون امضا برسانند كه تا زمان حاضر و با گذشت يك هفته، تعداد امضاهاي اعتراضي در اين رابطه به 18 هزار امضا رسيد.
برپايه اين خبر، در متن نامه اعتراضي مذكور آمده است: ما اساتيد دانشگاه، دانشجويان، دانش آموزان و مردم ايران اسلامي بدين وسيله اعتراض خود را نسبت به متن گزارش تهيه شده توسط احمد شهيد در مورد ايران كه از لحاظ علمي ضعيف، از لحاظ سياسي مغرضانه و جهت دار و از لحاظ محتوا ناقص بوده است اعلام مي داريم.
در اين گزارش همچنين آمده است: جناب آقاي احمد شهيد، شما در گزارش خود نه تنها از پرداختن به حتي نمونه اي از تكريم حقوق انسان ها در كشور ما چشم پوشي كرديد، بلكه حقوق شهروندان ايراني را كه به واسطه تحريم هاي يكجانبه و غيرقانوني بر ايران نقض شده است نيز ناديده انگاشته ايد. جناب آقاي احمد شهيد، گزارش هاي مختلف حاكي از آن است كه اكثر افرادي كه با شما در ارتباط هستند و براي شما اسناد و مدارك جمع آوري مي نمايند، افرادي هستند كه دائماً بر عليه ايران كارشكني كرده و جز اغراض و منافع شخصي خود چيزي را دنبال نمي كنند، ضمن اينكه برخي از اين افراد داراي تخلفات مالي گسترده هستند و برخي نيز مجرميني هستند كه با فرار از دادرسي قوه قضائيه و با خارج شدن از ايران، ژست بشردوستانه به خود گرفته و خود را فعال حقوق بشري معرفي كرده اند.

 



ايرادات شوراي نگهبان به اصلاح آيين نامه مجلس و قانون مجازات اسلامي

سخنگوي شوراي نگهبان از اعلام نظر اين شورا در مورد آيين نامه داخلي مجلس و لايحه قانون مجازات اسلامي خبر داد.
دكتر عباس علي كدخدايي اظهار كرد: شوراي نگهبان نظر خود را در رابطه با مصوبه آيين نامه داخلي مجلس و لايحه مجازات اسلامي، آخر وقت پنجشنبه به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان ايرادات مصوبه آيين نامه داخلي مجلس را به شرح زير اعلام كرد:
1- عبارت «ساير افراد» در ماده (2) مصوبه مبني بر الحاق تبصره(4) به ماده (25) آيين نامه، از اين حيث كه مشخص نيست آيا شامل اشخاصي كه مجلس شوراي اسلامي به موجب قانون اساسي حق نظارت بر امور آنها را ندارد نيز مي شود يا خير؟ ابهام دارد، پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.
2- تشخيص شرايط حقوقدانان شوراي نگهبان در ماده (2) مبني بر الحاق (1) ماه به آيين نامه داخلي از جمله تعيين تعداد و مدارك تحصيلي آنها مغاير اصل 91 قانون اساسي شناخته شد. همچنين با توجه به ايراد مذكور محملي بر ابقاي تبصره (1) وجود ندارد.
3- تبصره (2) ماده الحاقي مذكور در ماده (2) در خصوص «عزل» حقوقدانان شوراي نگهبان مغاير اصول 91 و 92 قانون اساسي شناخته شد.
4- تبصره (3) ماده الحاقي در ماده (2) نيز در خصوص قبول درخواست استعفاي حقوقدانان شوراي نگهبان از سوي رئيس قوه قضاييه مغاير اصل 91 قانون اساسي شناخته شد.
5- در بند (الف) ماده (3) موضوع اصلاح تبصره بند (6) ماده (33) آيين نامه، راي گيري مجلس در مورد ناكارآمدي مسئول ذيربط، زائد بر اختيارات مجلس در امور و مقامات قواي ديگر بوده و مغاير اصول متعدد از جمله اصول 57، 76، 88 و 89 قانون اساسي شناخته شد.
6- در ماده (7) موضوع الحاق تبصره به ماده (107) آيين نامه مبني بر لزوم موافقت هيات با نطق رئيس قوه مجريه و همچنين كتبي بودن درخواست مقامات مذكوره، مغاير اصل 70 قانون اساسي شناخته شد.
7- نظر به اينكه موارد مذكور در ماده (8) و تبصره هاي آن موضوع اصلاح ماده (115) آيين نامه، نه از امور تقنيني است و نه از نوع تصميمات مجلس در خصوص انتخاب اعضاي قوه مجريه و نه از نوع امور نظارتي مي باشد، بنابراين خارج از اختيارات مجلس شوراي اسلامي و مغاير اصول متعدد قانون اساسي است.
8- در ماده (12) موضوع اصلاح ماده (136) آيين نامه، الزام معاونين رئيس جمهور به حضور در مجلس شوراي اسلامي و نيز الزام وزرا به صورت كلي به حضور در مجلس و نيز الزام آنان به حضور در كميسيون ها، مغاير اصل 70 قانون اساسي شناخته شد.
9- تبصره (2) الحاقي به ماده (200) آيين نامه در ماده (21) مصوبه، مغاير اختيارات مجلس شوراي اسلامي در اصول متعدد از جمله اصول 90، 156 و 160 قانون اساسي شناخته شد.
10- ماده (26) موضوع الحاق يك ماده به قانون آيين نامه داخلي، تشكيل فراكسيون خارج از امور اختيارات مجلس مذكور در قانون اساسي در خصوص قوه مقننه است. همچنين واژه «فراكسيون، در اين ماده، مغاير اصل 15 قانون اساسي شناخته شد.»
11- ماده (24) موضوع اصلاح ماده (220) آيين نامه و تبصره هاي آن مغاير اصل 89 قانون اساسي شناخته شد.
12- در ماده (26) موضوع تبصره (2) ماده الحاقي، تصويب آيين نامه توسط كميسيون تدوين آيين نامه شناخته شد.
13- ماده (28)، مغاير اصول متعدد قانون اساسي از جمله اصول 57، 89، 156 و 160 و اصول نظارتي شناخته شد.
14- ماده (31) موضوع تبصره (1) ماده الحاقي، مغاير اصل 52 قانون اساسي شناخته شد.
15-ماده (31) ارائه طرح در تبصره (3) ماده الحاقي، مغاير اصل 52 قانون اساسي شناخته شد.
16- اطلاق ماده الحاقي در ماده (32) بدون رعايت اصول قانون اساسي و سياست هاي كلي نظام مغاير اصول قانون اساسي و خلاف موازين شرع شناخته شد. همچنين اطلاق تبصره آن از اين حيث كه از امور تقنيني است و نيز تفويض اختيار تصويب آيين نامه در اين تبصره به كميسيون تدوين آيين نامه، مغاير اصل 85 قانون اساسي شناخته شد.
17- بند (42) ماده (33) موضوع اصلاح ماده (222) آيين نامه، با توجه به ايراد معموله در ماده (24) موضوع اصلاح ماده (220) آيين نامه اشكال دارد.
كدخدايي همچنين ايرادات مصوبه لايحه مجازات اسلامي را نيز به شرح زير اعلام كرد:
1- ماده (139)، نظر به اينكه در مورد ديات نيز قضيه موهم عدم مسئوليت كيفري است، بنابراين مناسب است ابهام مذكور به نحوي مرتفع گردد.
2- در تبصره ماده (265)، عبارت به اين نحو اصلاح گردد، «خوردن فقاع (آب جو) موجب حد است هرچند مستي نياورد» تا اشكال رفع شود.
3- قيد «بر مبناي نظريه سياسي» در ماده (288)، خلاف موازين شرع شناخته شد.
4- در بند (2) ماده (292)، در خصوص محقون الدم، اشكال رفع نگرديده است.
5- در ماده (347) و تبصره آن، مقصود از سهم جنايت هر يك از شركا بايد روشن شود تا اظهارنظر گردد. (در اين خصوص به مساله (45) القول في الواجب از كتاب قصاص تحريرالوسيله مراجعه شود.)
6- ماده (380)، اين ماده به نحوي كه اصلاح شده اشكال دارد، اصل مصوبه قبلي ابقا گردد.
7- ماده (414)، در مورد صغير بايد اضافه گردد «در صورت رويش دندان براي هر دندان يك شتر ديه داده شود.»
8- در ماده (509) ابهام مذكور كماكان به قوت خود باقي است.
9- قسمت اخير بند (الف) ماده (665) ايجاب پرداخت نفقه زوجه بالغه افضاء شده تا زمان وفات به نحو مذكور، خلاف فتواي حضرت امام (عليه رحمه) است. (به مساله 12كتاب النكاح تحريرالوسيله مراجعه شود).
10- در بند (ج) ماده (665) با اصلاح به عمل آمده اشكال رفع نگرديده است، بايد مقيد به افضاء از طريق مقاربت گردد و الا خلاف موازين شرع مي باشد.

 



فهمي هويدي: غرب با سناريوسازي عليه ايران راه به جايي نمي برد

انديشمند برجسته مصري و جهان عرب تاكيد كرد كه غرب به سركردگي آمريكا و همراهي رژيم صهيونيستي با جنگ رواني، افزايش فشارها، تهديدها و سناريوسازي نمي توانند اراده جمهوري اسلامي ايران را بشكنند و به اصطلاح «دست ايران را بپيچانند».
فهمي هويدي در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به پرسشي درباره علت پيگيري همزمان سه پرونده «گزارش آمريكايي-اسراييلي يوكيوآمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه صلح آميز هسته اي ايران»، «گزارش ادعايي احمد شهيد درباره حقوق بشر در ايران» و «پيش نويس قطعنامه آمريكايي-سعودي براي بررسي در مجمع عمومي سازمان ملل درباره تروريسم كه چند بند آن عليه ايران است»، گفت كه همه اينها «جنگ رواني براي شكستن اراده ملت ايران است».
وي تصريح كرد: واضح است كه جنگي رواني عليه ايران در جريان است، مي خواهند ايران را بترسانند و اراده آن را بشكنند، اينها تنها بخشي از اين جنگ رواني است، تهديدهاي اسراييل عليه ايران هم در همين چارچوب قرار دارد.
اين انديشمند مصري خاطرنشان كرد: اين جنگ رواني و فشارهاي فزاينده براي اين است كه بتوانند به اصطلاح دست ايران را بپيچانند و آن را وادار كنند از مواضع خود كوتاه بيايد، سياست هايش را تغيير دهد و بويژه غرب را به چالش نكشد و از مقاومت حمايت نكند.
فهمي هويدي در همين حال تاكيد كرد كه ايران با ايستادگي و پايداري توانسته همه اين فشارها را تحمل كند و از مواضع خود هرگز كوتاه نيامده است و اين آنها را بيشتر عصباني مي كند.
فهمي هويدي درباره تهديدهاي نظامي اسراييل و حاميان غربي آن عليه ايران گفت: به نظر من اين تهديدها سياسي و بلوف است زيرا اسراييل امكان حمله نظامي به ايران را ندارد. وي افزود: تهديدهاي اسراييل عربده كشي سياسي است و خودشان خوب مي دانند كه نمي توانند به ايران حمله كنند.
اين متفكر جهان عرب با بيان اينكه «به نظرمن حمله نظامي به ايران هرگز اتفاق نخواهد افتاد»، تصريح كرد: آمريكا هم بخوبي مي داند كه هرگونه حمله به ايران چه خطرهايي نيروهاي نظامي آن در عراق و افغانستان را تهديد مي كند.
فهمي هويدي در پاسخ به اين پرسش كه چرا «يوكيو آمانو» مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه ايران با وجود صلح آميز بودن برنامه هسته اي آن گزارش دروغ مي دهد اما درباره كلاهك هاي هسته اي اسراييل سخني نمي گويد، تصريح كرد: اسراييل سگ دست آموز غرب است و از آن حمايت همه جانيه مي شود اما ايران وجود اين رژيم را به چالش كشيده و از ملت و مقاومت فلسطين حمايت مي كند.

 



نقدي خبر داد
بهره برداري از 475 طرح بزرگ سازندگي در هفته بسيج

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از افتتاح 475 طرح سازندگي توسط اين نيرو در هفته بسيج خبر داد.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج در نشست خبري به برنامه هاي اين سازمان در هفته بسيج اشاره كرد و افزود: روز دوشنبه سي ام آبان ماه سال جاري به نام «بسيج، اخلاق و معنويت» نامگذاري شده است كه در اين روز نشست هاي اخلاقي برگزار مي شود و همچنين جشنواره بين المللي هنر مقاومت در رشته هاي مختلف هنري افتتاح مي شود كه به مدت يك ماه برپا خواهد بود.
نقدي با بيان اينكه روز سه شنبه اول آذرماه سال جاري به نام «بسيج، سازندگي و خدمت رساني» نامگذاري شده است كه در اين روز پروژه هاي سازندگي درخراسان جنوبي افتتاح و همچنين به طور همزمان 475 طرح بزرگ در كل كشور به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با اشاره به اينكه روز چهارشنبه دوم آذرماه سال جاري به نام «بسيج، خودباوري و جهاد علمي» نامگذاري شده است، گفت: در اين روز برگزاري همايش ملي اشتغال را براي دانش آموختگان رشته كشاورزي و منابع طبيعي كه توسط بسيج مهندسين براي حل مشكل بيكاري دانش آموختگان اين رشته برنامه ريزي شده است را خواهيم داشت. همچنين در اين روز همايش بسيج دانشجويي برگزار خواهد شد.
نقدي با بيان اينكه روز پنجشنبه سوم آذرماه سال جاري به نام «بسيج، ايثار و شهادت» نامگذاري شده است، گفت: در اين روز بزرگداشت شهداي شاخص بسيج از جمله شهيد مهدي رجب بيگي و شهيده نسرين افضل به صورت همزمان در تمام مساجد كشور برگزار خواهد شد.
رئيس سازمان بسيج با اشاره به اينكه روز جمعه چهارم آذرماه سال جاري به نام «بسيج جهان اسلام و انتظار» نامگذاري شده است، گفت: در اين روز اجتماع 50 هزار نفري بسيجيان و همچنين برگزاري صبحگاه مشترك بسيجيان تهران، خواندن دعاي ندبه، كوهپيمايي و همچنين حضور پرشور بسيجيان در نماز هاي جمعه را خواهيم داشت.
وي با اشاره به اينكه روز شنبه 5 آذرماه به نام «بسيج، جوانان و اقتدار» نامگذاري شده است، گفت: در اين روز تجمع بزرگ گردان هاي عاشورا و الزهرا و همچنين صبحگاه مشترك در مدارس سراسر كشور برگزار مي شود و زنگ اقتدار نيز در اين روز به صدا در خواهد آمد.
نقدي با بيان اينكه روز يكشنبه ششم آذرماه سال جاري به نام «بسيج امر به معروف و نهي از منكر» نامگذاري شده است، گفت: در اين روز همايش بزرگ هيئت هاي مذهبي و همچنين تجليل از شهدا و جانبازان امر به معروف و نهي از منكر برگزار مي شود.

 



كميسيون امنيت مجلس اين هفته بازنگري همكاري تهران با آژانس را بررسي مي كند

كميسيون امنيت مجلس اين هفته روند بازنگري در همكاري ايران با آژانس انرژي اتمي را بررسي مي كند.
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسه روز يكشنبه هفته جاري، علاوه بر بررسي آخرين اخبار و تحولات با حضور مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه، لوايح چگونگي تشكيل و نحوه رسيدگي هيات هاي انضباطي نيروهاي مسلح و عضويت ايران در اتحاديه همكاري منطقه اي كشورهاي حاشيه اقيانوس هند را بررسي مي كند.
بررسي روند بازنگري در همكاري جمهوري اسلامي ايران با آژانس بين المللي انرژي هسته اي از ديگر موارد كاري اين كميسيون است.
كارگروه ويژه هوانوردي وضعيت صنعت هواپيمايي و كارگروه مطالبات ملي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس وضعيت باغ قلهك را مورد بررسي قرار مي دهد. بررسي مسائل مربوط به درياچه خزر و رويكرد جمهوري اسلامي ايران نسبت به آن نيز در كارگروه خزر اين كميسيون بررسي خواهد شد.

 



سردار سلامي در همايش آزاد سازي سوسنگرد: سربلندي ملت ايران ثمره مقاومت ها در برابر نابرابري ها بود

جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به عزت و سربلندي امروز ملت ايران و آغاز روند سقوط قدرت هاي استكباري گفت: اين سربلندي امروز ملت ايران نتيجه مقاومت هايي مانند عمليات سوسنگرد است كه سال ها قبل در اوج نابرابري ها اتفاق افتاد.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه صبح ديروز در همايش آزاد سازي سوسنگرد كه در ستاد فرماندهي سپاه برگزار شد اظهار داشت: حوادث بزرگ هيچ گاه در گورستان تاريخ دفن نمي شوند و يكي از دقيق ترين مثال هايي را مي توان در اين خصوص به آن اشاره كرد موضوع عاشورا است كه هر ساله نه تنها كهنه تر نمي شود بلكه زنده تر شده و با شور و حرارت بيشتري در جامعه گسترش مي يابد.
وي دفاع مقدس را امتداد بسط يافته اي از عاشورا دانسته و گفت: دفاع مقدس حادثه حياتي در تاريخ اسلام و ايران است كه به دست ملت عزيز ما شكل گرفت.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: در هر جنگي فاز اوليه آن مرحله اي تعيين كننده است كه دشمن تلاش مي كند طي آن موازنه را به نفع خود به هم زده و شرايط را براي پيروزي سريع و قاطع مهيا كند و در عين حال ايده آل براي او اين است كه طرف مقابل را به سمت عدم تعادل ببرد.
سردار سلامي ادامه داد: هر ملتي كه بتواند سازهاي رواني و فيزيكي خود را در اين فاز اوليه جنگ مستحكم كند كار بزرگي كرده و ما در دفاع مقدس نيز شاهد يك خطر سرنوشت ساز در مرحله اوليه بوديم كه اگر نيروي الهي و ظرفيت ناشناخته اي به نام ولايت و پذيرش آن توسط جامعه نبود. بي شك دچار يك بي تعادلي بازگشت ناپذير مي شديم.
وي با بيان اينكه دفاع مقدس سرشار از نقاط زرين و قله هاي رفيع و مثال زدني است يكي از اين مقاطع مهم را فتح سوسنگرد عنوان كرد و افزود: مدافعان سوسنگرد كمتر از 60 نفر بودند و اين در حالي است كه آتش دشمن از همه جا سرازير بود و اگر اين وضعيت ادامه مي يافت موجب ايجاد يك شكاف استراتژيك در جبهه ها مي شد كه در اين ميان نقش رهبر معظم انقلاب به همراه شهيد چمران و آن پيام تاريخي حضرت امام كه فرمودند «سوسنگرد بايد تا فردا آزاد شود» بسيار تعيين كننده است البته نبايد همت والاي رزمندگان لشكر 92 زرهي، هوانيروز، سپاه، عشاير و بسيج مردمي فراموش شود كه همه با هم در واكنش به اين پيام امام (ره) اولين نقاط قطعي نااميدي را در ذهن دشمن نقش بستند.
وي تاثير عمليات آزاد سازي سوسنگرد را بسيار وسيع و داراي يك ارزش استراتژيك علي رغم موقعيت محدود آن دانست و افزود: سوسنگرد كليد جبهه هاي جنوب و تمام جبهه ها بود. چرا كه اگر اين اتفاق نمي افتاد و اهواز تهديد مي شد شايد سرنوشت جنگ در امتداد ديگري شكل مي گرفت.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: با اين تاريخچه پر افتخار امروز ايران اسلامي پس از 3 دهه در اوج قدرت نمايي تهديدات و در متن طوفان حوادث سنگين به عنوان كشوري سربلند و تابناك افق هاي موفقيت را ترسيم كرده و به سمت قله هاي سربلندي كه شايسته ملت ايران است حركت مي كند.
جانشين فرمانده كل سپاه در پايان اظهار داشت: اينها در حالي كه ما امروز شاهد روند رو به افول قدرت هاي استكباري بوده و آغاز پايان سلطه آنها را تجربه مي كنيم. اينها نتايج همان مقاومت هايي است كه سال ها قبل در اوج نابرابري ها اتفاق افتاد.

 



برترين هاي سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي معرفي شدند

دبير سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي گفت: در اين دوره از جشنواره در بخش دانشجويي دو گروه روباتيك و مكاترونيك و در بخش دانش آموزي دو بخش روباتيك و نانوتكنولوژي اضافه شد كه در بخش دانش آموزي 51 طرح انتخاب و معرفي شدند.
دكتر شروين اميري ديروز در سيزدهمين جشنواره خوارزمي افزود: در جشنواره خوارزمي بخش دانش آموزي و دوره هاي كارداني آموزش و پرورش، 24 هزار و 860 طرح دانش آموزي به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد كه پس از ارزيابي هزار و 407 طرح به مرحله كشوري راه يافتند.
دبير سيزدهمين جشنواره جوان خوارزمي با بيان اينكه 2 بخش روباتيك و نانوتكنولوژي در بخش دانش آموزي اضافه شده است، گفت: طرح هاي ارسال شده در اين بخش در 15 گروه تخصصي برق و الكترونيك، كامپيوتر، مكانيك، فيزيك و نجوم، شيمي، رياضي، علوم زيستي و پزشكي، هنر و معماري، علوم اجتماعي، علوم اسلامي، زبان و ادبيات فارسي، عمران، نانوتكنولوژي، كشاورزي و منابع طبيعي و رباتيك مورد داوري قرار گرفتند.
اميري با تاكيد بر اينكه از ميان طرح هاي انتخابي 51 طرح به عنوان طرح هاي منتخب دانش آموزي برگزيده شدند، ادامه داد: در اين دوره از جشنواره 58 درصد طرح ها از سوي دختران و 42 درصد از سوي پسران ارائه شد.

 



حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در همايش بسيج و رسانه: تبعيت از ولي فقيه ميزان سنجش خواص است

نماينده ولي فقيه در سپاه در همايش بسيج و رسانه، تبعيت از ولي فقيه را ميزان سنجش خواص عنوان كرد.
همايش بسيج و رسانه در سالن همايش هاي صداوسيما برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در اين همايش اعتقاد به پيوستگي ميان عصر ولايت فقيه و عصر امامت را از ديگر اصول فرهنگ بسيج دانست و گفت: قطعا انكار ولايت فقيه به انكار امامت منجر مي شود چرا كه اين دو اصل با يكديگر مرتبطند و يكي از مهمترين مولفه هاي فرهنگي و بسيجي همين ولايتمداري است. سعيدي افزود: بسيجي دستورات ولي فقيه را فصل الخطاب مي خواند و دستورات او براي افراد با فرهنگ بسيجي لازم الاجرا است.
وي خاطر نشان كرد: اين تبعيت از رهبري بايد كامل باشد نه گزينشي و اينطور نيست كه ما طبق ميل خودمان به تبعيت از رهبري بپردازيم.
نماينده ولي فقيه در سپاه، مهمترين ميزان سنجش خواص را همين تبعيت از ولي فقيه دانست و گفت: هيچ معياري در اين فرهنگ بالاتر از اين موضوع نيست.
سعيدي پرهيز از شخص گرايي و حزب گرايي را يكي ديگر از مولفه هاي فرهنگ بسيجي دانست و افزود: مهمترين مشكل در طول تاريخ همين مسئله است كه آدم ها را معادل حق قرار مي دادند و بايد بدانيم كه اين شخص گرايي همين آفات رسيدن به حقيقت است. همچنين در اين همايش سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين، سردار جزايري معاون فرهنگي و تبليغات ستادكل نيروهاي مسلح و حجت الاسلام والمسلمين كدخدايي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين سخنراني كردند.
همايش بسيج و رسانه با تقدير از چندين رسانه از جمله كيهان به كار خود پايان داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14