(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 آبان 1390- شماره 20077

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دبير ستاد حقوق بشر ايران در شبكه تلويزيوني ان بي سي آمريكا:
ايران بزرگ ترين قرباني و آمريكا بزرگ ترين حامي تروريسم است
شوراي مركزي مجمع جهاني بيداري اسلامي در تهران گردهم آمدند
پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت فرزند محسن رضايي
سلطانيه : برنامه هسته اي ايران با قدرت ادامه مي يابد
پايدارسازي شبكه راداري كشور عليه جنگ الكترونيك دشمن فرضي انجام شد
همايش بين المللي پيرغلامان حسيني در همدان به كار خود پايان داد
رسانه هاي غربي: قطعنامه شوراي حكام عليه ايران ، فاقد دندان است
برگزاري ششمين جشنواره ملي زعفران در باخزر
سيمور هرش: آمانو در تصميمات حساس تابع آمريكاست
شيباني : ايران در كنار مردم و نظام سوريه است
خانه علامه اميني بازسازي مي شود
تشييع 2 شهيد پاكسازي ميادين مين در موسيان
فراماسونري به دنبال استفاده از ظرفيت سينماي ايران است
وجود 3 هزار پروژه نيمه كاره در كشور
وزير جهاد كشاورزي: واردات مرغ به كشور ممنوع شد
نخستين داروي ضدسرطان ايراني وارد بازار شد
در پي انتقاد از جريان انحرافي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين بركنار شد
برگزيدگان جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان معرفي شدند
اخبار ادبي و هنري



دبير ستاد حقوق بشر ايران در شبكه تلويزيوني ان بي سي آمريكا:
ايران بزرگ ترين قرباني و آمريكا بزرگ ترين حامي تروريسم است

دبير ستاد حقوق بشر كشورمان ايران را بزرگ ترين قرباني و آمريكا را بزرگ ترين حامي تروريسم دنيا دانست.
دكتر محمدجواد لاريجاني كه در آمريكا به سر مي برد در برنامه مورنينگ جو، شبكه تلويزيوني ان بي سي در پاسخ به ادعاي يكي از مهمانان برنامه كه ايران را متهم به حمايت از گروه هاي تروريستي كرده بود، گفت: ايران خود يكي از بزرگترين قربانيان تروريسم است اگر بخواهيم درباره سوابق حمايت كشورها از تروريسم صحبت كنيم اين ايالات متحده آمريكاست كه بزرگترين كشور حامي تروريسم در جهان است.
لاريجاني در ادامه برغم تلاش مجري برنامه كه مي خواست مانع از ادامه سخنان او شود، گفت: ميزان عمليات هاي تروريستي در جهان كه با ماليات مردم آمريكا انجام مي شود غيرقابل احصاء است و من مي توانم بسياري از آنها را در اينجا تشريح كنم.
فاش گويي دبير ستاد حقوق بشر درباره حمايت آمريكا از گروه هاي تروريستي مجري و مهمانان برنامه مورنينگ جو را كاملا كلافه كرد به طوري كه «جو» مجبور شد در پاسخ به اين رك گويي لاريجاني اعلام كند كه آمريكا كشور آزادي است و همه مي توانند هرچه بخواهند در شبكه هاي تلويزيوني آن بگويند اما اين كه در تلويزيون ملي اين كشور آمريكا به حمايت از تروريسم متهم شود، خيلي بد است.
از نكات جالب اين گفت وگوي زنده تلويزيوني كه بيش از سه ميليون بيننده دارد، حضور ريچارد هاس رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا بود كه تقريبا اين گفت وگو را به صحنه منازعه كلامي او با لاريجاني تبديل كرده بود.
در بخشي از اين گفت وگو، لاريجاني در پاسخ به اشكالاتي كه ريچارد هاس به برنامه هسته اي ايران وارد دانست و كشور ما را متهم به فعاليت هاي مخفي هسته اي كرد كه در گزارش آژانس نيز آمده، گفت: ايران هيچ فعاليت سري هسته اي ندارد و شما اگر واقعا نگران هستيد چرا يك بار درباره سلاح هاي هسته اي اسرائيل سخن نمي گوييد.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه ايران آن گاه ادامه داد: «اين چه استاندارد دوگانه اي است كه هيچ كس به اسرائيل كه يك رژيم سركش و عصيانگر است، سلاح هسته اي دارد، عضو ان پي تي نيست و مرتبا درحال جنايت عليه فلسطيني هاست كاري ندارد اما همه فشارها بر روي ايران است كه نه تنها بمب هسته اي ندارد بلكه دنبال درست كردن آن هم نيست و عضو ان پي تي هم هست.»
به گفته ريچارد گرينبرگ، تهيه كننده برنامه مورنينگ جو، گفت وگوي زنده محمدجواد لاريجاني با شبكه تلويزيوني ان بي سي آمريكا به قدري مهيج و چالشي بوده است كه دقايقي بعد از پايان برنامه صدها اس ام اس براي باز انتشار آن در وب سايت اينترنتي به دست آنها رسيده است.

 



شوراي مركزي مجمع جهاني بيداري اسلامي در تهران گردهم آمدند

اولين نشست شوراي مركزي مجمع جهاني بيداري اسلامي روز گذشته در تهران آغاز به كار كرد.
نخستين نشست شوراي مركزي مجمع جهاني بيداري اسلامي صبح شنبه با حضور 25 شخصيت برجسته جهان اسلام و با دستور كار بررسي آخرين تحولات اين حوزه در تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، شخصيت هاي برجسته جهان اسلام از 17 كشور مختلف جهان با حضور در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در اين نشست شركت كرده اند.
اين نشست با سخنان «علي اكبر ولايتي» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل و دبيركل مجمع بين المللي بيداري اسلامي آغاز شد.
شيخ «نعيم قاسم» معاون دبيركل حزب الله لبنان، «رمضان عبدالله» دبيركل جهاد اسلامي فلسطين، «ابراهيم جعفري» نخست وزير سابق عراق، آيت الله «عاصف محسني» از كشور افغانستان و آيت لله «محمد علي تسخيري» دبيركل مجمع تقريب مذاهب از جمله شخصيت هاي برجسته حاضر در اين نشست هستند.
نشست شوراي مركزي مجمع جهاني بيداري اسلامي به مدت 2 روز به منظور پيگيري مصوبات اجلاس بين المللي بيداري اسلامي كه اخيرا با حضور رهبر معظم انقلاب در تهران برگزار شد، تشكيل شده است.
براساس اين گزارش، علي اكبر ولايتي در نخستين نشست شوراي مركزي مجمع بيداري اسلامي گفت: در اجلاس بين المللي بيداري اسلامي كه با بيانات ارزشمند و راهگشاي مقام معظم رهبري به عنوان نقشه راه اين اجلاس افتتاح شد، مباحث مهم و قابل توجهي مطرح گرديد و نقطه نظرات شركت كنندگان محترم در بيانيه پاياني مورد اشاره قرار گرفت.
ولايتي ادامه داد: از آن زمان تاكنون 2 تحول بسيار مهم در روند بيداري اسلامي رخ داده است كه يكي پيروزي انقلاب عظيم مردم ليبي و سرنگوني رژيم طاغوتي آن كشور فرصتي را فراهم آورد تا زمينه تاسيس يك نظام مردمي مبتني بر مباني اسلام فراهم آيد. همچنين در تونس نيز مردم اين كشور براي نخستين بار در تاريخ پرفراز و نشيب خود پس از استقلال توانستند در يك انتخابات آزاد شركت كرده و نمايندگان حقيقي خويش در مجلس را برگزينند كه اين نيز در حقيقت پيروزي ديگري براي جنبش جهاني بيداري اسلامي به شمار مي رود.
وي در ادامه طي گزارشي در زمينه فعاليت هاي انجام گرفته در مجمع بيداري اسلامي گفت: بلافاصله پس از پايان برگزاري نخستين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در تهران گزارش اجلاس به زبان هاي عربي و انگليسي تهيه و براي كليه اعضاي شركت كننده ارسال شد.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي افزود: پس از تشكيل نخستين اجلاس مجمع جهاني بيداري اسلامي از مهمترين وظايف محوله دبيركل تشكيل دبيرخانه دائمي در تهران بود تا بتواند در شرايط حساس و سرنوشت ساز كنوني به نحو احسن رسالت خود را به انجام برساند، لذا با تمهيدات لازم دبيرخانه دائمي اجلاس تشكيل شد و روند كاري خود را آغاز كرد. برگزاري نشست كنوني شوراي مركزي اولين ره آورد اين دبيرخانه به شمار مي رود.
وي گفت: اجلاس بين المللي بيداري اسلامي در تهران دبيركل را مكلف كرد پس از تشكيل دبيرخانه دائمي به منظور پيگيري تصميمات آن اقدام به تشكيل شورايي تحت عنوان شوراي هماهنگي مجمع جهاني بيداري اسلامي كند، از اين رو با رعايت توزيع جغرافيايي و گرايش هاي مختلف در جهان اسلام اعضاي اين شورا انتخاب شدند تا بتوانند با برگزاري نشست هاي مستمر نسبت به انجام هماهنگي لازم و پيگيري مصوبات مجمع عمومي اقدام كند.
ولايتي تاكيد كرد: دبيرخانه مجدانه تلاش كرده تا هر چه سريعتر اولين جلسه شوراي هماهنگي را برگزار كند و البته محدوديت زماني و تقارن برگزاري اين اجلاس با ساير اجلاس ها و مناسبات مذهبي مانند مراسم حج ابراهيمي توفيق همراهي شخصيت هاي ديگر جهان اسلام و شركت آنان در اين نشست را از ما سلب كرد. با اين حال تلاش خواهد شد تا در جلسات آتي از مشاركت شخصيت هاي بيشتري در اين شورا بهره مند شويم ضمن اين كه سقف پيش بيني شده براي حضور اعضاي مجمع جهاني بيداري اسلامي در شوراي مركزي 40 نفر است.
وي تصريح كرد: ما در اين نهاد نوپاي بين المللي در آغاز راه هستيم و به نظر مي ر سد طيف وسيعي از مسائل و ضرورت هاي كاري نظير تدوين اساسنامه، تنظيم آيين نامه اجرايي و تهيه شرح وظايف مجمع عمومي شوراي مركزي، دبيرخانه، راه اندازي بخش اطلاع رساني و نحوه برقراري ارتباط ميان اعضاي مجمع، انتشار بولتن دوره اي، تشكيل نشست هاي تخصصي با حوزه هاي مختلف فكري، تشكيل گروه تماس به منظور تسهيل و روان سازي در انجام ارتباط طيف هاي مختلف بيداري اسلامي و بالاخره رسيدگي به مسائل و مشكلات پيش رو مواجه هستيم.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در ادامه گفت: با توجه به سرعت تحولات جنبش بيداري اسلامي كه حركتي رو به جلو و تاثيرگذار بوده و در اين برهه از تاريخ تمامي تحولات و مناسبات جهاني را تحت تاثير خود قرار داده است رسالت و مسئوليت انديشمندان، متفكرين و عالمان جهان اسلام را بيش از پيش سنگين كرده است و براين اساس ايجاب مي كند كه با تكيه بر ذات اقدس الهي در سايه ايفاي نقش تاريخي خود تلاش كرده و براي حاكميت اسلام عزيز بر مقدرات امت اسلامي و بازگشت به اسلام راستين و ارزش هاي الهي از هيچ كوششي مضايقه نكنيم.
شوراي راهبردي بيداري تشكيل شود
قاضي حسين احمد نيز كه رياست جلسه شنبه شوراي مركزي مجمع بيداري اسلامي را برعهده داشت گفت: امت اسلامي امروز نياز به رهبري دارد تا پيام قرآن را به مردماني كه مشتاق و آماده پذيرش آن هستند برسانند.
وي كه در محل سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در اين نشست سخن مي گفت، افزود: ما همواره به خاطر تفرقه و فقدان رهبري شكست خورده ايم و حتي امروز نيز دشمنان اسلام و مسلمانان از اين حربه براي به شكست كشاندن ما استفاده مي كنند.
حسين احمد با تاكيد بر اينكه بيداري اسلامي بوجود آمده نياز به رهبري قدرتمند دارد، گفت: اين رهبري مي تواند به نوعي اختلافات فرقه ها و قوميت ها را در امت اسلامي به دست فراموشي بسپارد.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد براي پيروزي امت واحد بشويم تصريح كرد: ما بايد يك شوراي راهبردي را تشكيل دهيم كه راه صحيح را به امت اسلامي نشان داده و واقعيت ها را براي آنها بازگو كند.
براساس اين گزارش رهبر جنبش اسلامي فلسطين هم در نشست شوراي مركزي مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: با توجه به اينكه امت اسلامي در حال حاضر در يك مرحله تاريخي به سر مي برد ترديدي نيست كه بايد در اين برهه از زمان ميان امتهاي اسلامي تبادل نظر باشد و توصيه هاي لازم در اين باره ارائه شود تا بدين شكل امت اسلامي بتوانند راه آينده خود را مشخص كنند.
رمضان عبدالله ادامه داد: با توجه به مشكلات پيش رو نياز به جمع آوري انديشه هاي صاحب نظران و انديشمندان جهان اسلام بوده و بايد از اين فرصت استفاده كنيم.
عبدالله در ادامه اين نشست پس از قرائت پيام دكتر ولايتي گفت: در اين گزارش همه جوانب گنجانده شده ونقشه راه را براي اجلاس هاي آتي و افق آينده اي را براي مجمع ايجاد كرده است.
وي با اشاره به تحولات اخير گفت: امت اسلامي تمام زمام امور خود را بايد در دست گيرد تا بتواند پروژه بيداري اسلامي خود را به نحو احسن اجرا كند كه بايد در اين راه مسلمانان با هم پيش قدم شوند و جنبشهاي مقاومت مانند حزب الله، مقاومت لبنان كه دلايل پوياي امت اسلامي هستند مي توانند زمام امور را در دست گرفته و افقهاي آينده را ترسيم كنند.
آيت الله محمدعلي تسخيري نيز در نخستين نشست شوراي هماهنگي مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: با فرا رسيدن قرن بيستم جهان اسلام غير از چند كشور معدود به تصرف غرب درآمد و كشورهاي استعمارگر اهداف خود را در اين كشورها پياده كردند.
وي در ادامه به انقلاب اسلامي در ايران اشاره كرد و گفت: غرب به يك باره در دهه 70 ميلادي با نهضتي روبرو شد كه تسلط آن را بر خود نمي پذيرفت از همين رو تلاش كرد كه انقلاب اسلامي در ايران را در محاصره قرار داده و اجازه ندهند نور آن به ديگر كشورها برسد.
تسخيري تاكيد كرد: غرب در اين مسير از راهبردهاي مختلفي مثل شيعه هراسي، اسلام هراسي و ايران هراسي استفاده كرد ولي با اين وجود پس از 30 سال انقلاب اسلامي راه خود را به دل ملت ها باز كرد.
وي بيداري اسلامي را منبعث از انقلاب اسلامي دانست و گفت: اين بيداري با روح اسلامي سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته و قرآن واقعيت خود را در بيداري نشان داد.

 



پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت فرزند محسن رضايي

رهبر معظم انقلاب اسلامي طي پيامي درگذشت فرزند دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام را به وي تسليت گفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، متن پيام به اين شرح است:
بسمه تعالي
جناب آقاي دكتر محسن رضايي دامت توفيقاته
مصيبت درگذشت فرزند عزيزتان را به شما و همسر محترمه و ديگر بازماندگان صميمانه تسليت مي گويم و از خداوند متعال صبر و آرامش براي شما و رحمت و آمرزش براي آن مرحوم مسألت مي نمايم.
سيدعلي خامنه اي
28 آبان 90

 



در واكنش به قطعنامه سياسي شوراي حكام آژانس
سلطانيه : برنامه هسته اي ايران با قدرت ادامه مي يابد

نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي ضمن بي محتوا توصيف كردن قطعنامه ضد ايراني شوراي حكام آژانس تأكيد كرد كه اين قطعنامه اراده جمهوري اسلامي ايران را براي ادامه برنامه هسته اي اش دوچندان كرد.
به گزارش پرس تي وي، علي اصغر سلطانيه روز جمعه بلافاصله پس از نشست شوراي حكام در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: گزارش آژانس و مدير كل آن عليه برنامه هسته اي ايران سياسي و غيرقانوني است و قطعنامه آژانس در اين باره تأثيري در عزم جمهوري اسلامي براي پيگيري حقوق مشروع ملت ايران نخواهد داشت.
وي كه پس از تصويب قطعنامه اي در شوراي حكام عليه ايران صحبت مي كرد، افزود: آمريكا در همكاري نزديك با آقاي آمانو تمام تلاش خود را براي تصويب قطعنامه اي محكم عليه ايران انجام داد، اما بسياري از كشورها آن را نپذيرفتند و بنابراين آنها مجبور شدند تا قطعنامه اي ملايم را تصويب كنند.
سلطانيه گفت: ايده صدور يك قطعنامه نااميد كننده و اشتباه است. اين قطعنامه اراده ايران را در پيگيري برنامه هاي خود دو چندان خواهد كرد.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين در گفتگو با فارس در خصوص قطعنامه صادر شده عليه ايران در شوراي حكام، گفت: قطعنامه موضوع خاصي را نداشت و صرفاً از ايران مي خواهد كه به همكاري خود با آژانس در مورد برخي سؤالات اين نهاد ادامه دهد.
وي افزود: اشكال ما به قطعنامه اين بود كه در آن به قطعنامه هاي گذشته شوراي امنيت و شوراي حكام اشاره كرده بود و با توجه به اينكه ما آنها را فاقد وجاهت حقوقي مي دانيم معتقديم كه نبايد به آنها اشاره مي شد.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به دعوتنامه رسمي ايران كه توسط رئيس سازمان انرژي اتمي به مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر حضور معاون آمانو در ايران و پاسخ ايران به سؤالات آژانس و همچنين رفع ابهام آژانس ارسال شده بود، گفت: آمانو با اين دعوتنامه مخالفت كرد و اين فضاي منفي و چالش بين اعضا را ايجاد كرد.
سلطانيه ادامه داد: اين برنامه همچون قطعنامه هاي گذشته مورد خاصي نداشته و تنها از ايران خواسته كه همكاري خود را ادامه دهد و مدير كل در نشست بعدي شوراي حكام گزارش همكاري ايران را ارائه دهد.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي اتفاق مهم در صدور قطعنامه جديد عليه ايران را عدم اجماع در آن علي رغم تلاش بسيار آمريكا دانست و خاطرنشان كرد: اين قطعنامه علي رغم تلاش هاي فشرده آمريكا به رأي گيري گذاشته شد.
وي يادآور شد: در بيانيه عدم تعهد در مورد ايران نيز براي اولين بار به صورت شفاف و جدي انتقاد شديدي از آمانو در مورد تبعيض بين اعضا وارد شده است.
«اسماعيل كوثري» نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به تصويب بدون اجماع قطعنامه ضد ايراني شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: وقتي آژانس بين المللي انرژي اتمي مستقل نباشد و مسئولين آژانس هم نتوانند خود تصميم گرفته و گزارش مستقل ارائه دهند، طبيعي است كه ما بايد شاهد قطعنامه هاي صوري هم باشيم.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران يكي از اعضاي رسمي NPT است، تأكيد كرد: ايران به راه خود با قوت ادامه مي دهد و ما در چارچوب قوانين آژانس، فعاليت هاي هسته اي خود را ادامه خواهيم داد.

 



در مرحله دوم رزمايش ثامن الحجج(ع)
پايدارسازي شبكه راداري كشور عليه جنگ الكترونيك دشمن فرضي انجام شد

مرحله دوم رزمايش ثامن الحجج(ع)، از صبح روز شنبه در مناطق عمومي و عملياتي گسترده شرقي كشور با جنگ الكترونيكي دشمن فرضي آغاز شد.
در اين مرحله هواپيماهاي آفندي دشمن با انجام طرح هاي مختلفي در حوزه جنگ الكترونيك عليه نيروهاي پدافندي كشورمان وارد عمل شدند.
نيروهاي پدافندي نيز با اتخاذ تدابير موثر و عكس العمل به موقع و سريع توانستند اقدامات الكترونيكي دشمن فرضي را خنثي كرده و با بهره گيري از حماسه هاي فعال و غيرفعال، سامانه هاي جمع آوري اطلاعات و ارتباطات چند لايه امن، ضمن تثبيت خطوط ارتباطي امن، شبكه راداري كشور را در تمام شرايط به صورت عملياتي و پايدار، حفظ كنند و نسبت به كشف و اعلام خبر به موقع به قرارگاه هاي اصلي و فرعي فرماندهي اقدام كردند.
سرهنگ ابوالفضل سپهري سخنگوي رزمايش ثامن الحجج(ع) با بيان اين كه استفاده از فيبر نوري و اقدامات مبتكرانه در مقابل تلاش هاي دشمن، از جمله طرح هاي پياده شده در اين مرحله از رزمايش است، گفت: در اين رزمايش، جنگ الكترونيك با فرماندهي مستقل حضور دارد و اقدامات لازم را براي خنثي كردن طرح هاي دشمن و مقابله با توانمندي هاي آنها به اجرا مي گذارد.
سپهري افزود: در مرحله بعدي رزمايش عملكرد شبكه راداري، سامانه هاي زمين به هوا، تجهيزات جمع آوري اطلاعات و ارتباطات در مواجهه با تهديدات موشك هاي كروز و هواپيماهاي مهاجم كه با استفاده از اصل غافلگيري نفوذ مي كنند، مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
در اين مرحله يگان هاي نيروي هوايي ارتش به عنوان دشمن فرضي و يگان هاي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش و نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان نيروهاي مدافع وارد عمل شدند.
به گزارش ستاد خبري رزمايش ثامن الحجج(ع)، اين رزمايش به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت.

 



همايش بين المللي پيرغلامان حسيني در همدان به كار خود پايان داد

همايش بين المللي پيرغلامان حسيني با حضور مداحان و پيرغلامان 13 كشور اسلامي پس از دو روز به كار خود پايان داد.
به گزارش مهر، اين همايش با همكاري صدا و سيما و با هدف آشنايي مداحان كشورهاي اسلامي با توانمندي هاي نهضت حسيني و مداحي استان همدان صبح جمعه آغاز شد.
استاندار همدان در حاشيه آغاز به كار اين همايش دو روزه در همدان اظهار داشت: اين همايش براي نخستين بار در سطح بين المللي در همدان برگزار مي شود.
كرم رضا پيريايي با بيان اين كه پيرغلامان تا شنبه شب ميهمان مردم همدان هستند، گفت: در اين اجلاس از پيرغلامان حسيني تجليل مي شود.
دبير نهمين اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني نيز گفت: در اين اجلاس آيين سقايي همداني ها به ثبت ملي مي رسد.
مهدي دهقان اظهار داشت: در اجلاس بين المللي پيرغلامان 400 پيرغلام از سراسر كشور و 40 مداح سرشناس از كشورهاي لبنان، پاكستان، آرژانتين، سوئد، غنا، عمان، تاجيكستان و آذربايجان مهمان مردم همدان هستند.
وي با بيان اين كه در اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني 21 پيرغلام تجليل مي شوند، عنوان كرد: 15 نفر از برگزيدگان ايراني، پنج نفر مداح سرشناس خارجي و يك نفر نيز به عنوان پيرغلام پيرغلامان تجليل مي شود.
دبير اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني در خصوص برنامه هاي اين اجلاس دو روزه گفت: حاضران پس از شركت در مراسم آغاز به كار اجلاس و شركت در نماز جمعه همدان در دو كارگاه آموزشي با عناوين «ساختارشناسي مداحي» و «تحريفات روضه» شركت مي كنند.
وي با اشاره به اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد 14 معصوم همدان با حضور مدعوين اجلاس پيرغلامان افزود: روز شنبه 28 آبان ماه نيز كارگاه تدوين منشور منويات رهبر معظم انقلاب در آئين ستايشگري اهل بيت(ع) براي پيرغلامان برگزار مي شود.

 



رسانه هاي غربي: قطعنامه شوراي حكام عليه ايران ، فاقد دندان است

سرويس سياسي-
قطعنامه ضدايراني شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه جمعه شب در نشست فصلي اين شورا تصويب شد، آنچنان بي محتوا است كه رسانه هاي غربي برخلاف رويكرد هميشگي خود، با انعكاس ضعيف آن اعلام كردند كه اين قطعنامه فاقد دندان است.
رسانه هاي غربي كه بر سر صدور گزارش سياسي «يوكيا آمانو»، دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي داد و فرياد فراواني را عليه ايران و برنامه صلح آميز هسته اي كشورمان آغاز كرده بودند، با صدور قطعنامه ديشب شوراي حكام اين آژانس، تنها به انعكاس اصل خبر اكتفا كردند و از جنجال تبليغاتي خود دست برداشتند.
بنابراين گزارش، قطعنامه مزبور كه شب گذشته توسط دويچه وله و حتي برخي رسانه هاي صهيونيستي قطعنامه اي «بي دندان» و ضعيف توصيف شده بود، نتوانست فضاي لازم را براي جنجال سازي عليه كشورمان فراهم آورد.
در قطعنامه تعديل شده شوراي حكام، هيچ تحريمي متوجه ايران نشده و در عين حال ضرب الاجلي نيز براي ايران جهت پاسخگويي به آنچه سوالات شوراي حكام خوانده مي شود تعيين نگرديده است و در عوض از آمانو خواسته شده است تا در ماه مارس گزارش جديدي را در خصوص فعاليت هاي هسته اي ايران تقديم شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كند.
آمريكا، انگليس، آلمان و فرانسه اصرار داشتند كه قطعنامه، موضوع هسته اي ايران را فورا به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.
به گزارش فارس، ضعف قطعنامه مزبور نسبت به مواضع حكام غرب از يكسو و عدم تصويب همين قطعنامه ضعيف با اجماع از ديگر سو، موجب شده است كه رسانه هاي غربي فعلا روندي خنثي را پيشه كنند و نتوانند سرو صدايي را كه در جريان گزارش آمانو ايجاد كرده بودند اين بار هم ايجاد كنند.
روزنامه آمريكايي كريستين ساينس مانيتور نيز دراين باره با بي دندان توصيف كردن قطعنامه شوراي حكام نوشت: آمريكا قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي عليه ايران را تحسين كرد و حامل «پيام متحد» براي ايران خواند اما اين قطعنامه مقدماتي براي هيچ اقدامي را فراهم نمي كند.
براساس اين گزارش هيچ كس انتظار ندارد كه تصويب قطعنامه شوراي حكام به تنهايي موجب شود ايران برنامه اي را كه آژانس مي گويد داراي علائمي از تحقيق و توسعه در حوزه هايي است كه مي تواند كاربرد نظامي داشته باشد، كنار بگذارد.
ساينس مانيتور افزود: در واقع اگر ترديدي درباره چگونگي پاسخ ايران به قطعنامه وجود داشت مقامات ايراني بلافاصله اين ترديدها را از بين بردند. علي اصغر سلطانيه- نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي- گفت كه كشورش در برابر فشارهاي بين المللي مبتني بر اتهامات «جعلي» تسليم نخواهد شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: اين قطعنامه با وجود لحن جدي ابراز نگراني اش، زمينه را براي هيچ گونه اقدام بين المللي آماده نمي كند به عنوان مثال آژانس مي توانست ايران را به شوراي امنيت ارجاع دهد تا اين نهاد بين المللي بتوانند به اعمال تدابير امنيتي بپردازد اما اين گام را بر نداشت.
خبرگزاري رويترز نيز در اين باره به نقل از نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش داد: اين اقدام شوراي حكام فقط تصميم ايران را به ادامه غني سازي اورانيوم تقويت خواهد كرد.
هشدار به عواقب ماجراجويي عليه ايران
يك استاد دانشگاه كپنهاگ و دو تن از اعضاي شوراي دانماركي حل و فصل اختلافات بين المللي با درج مقاله اي در روزنامه «پليتيكن» با تاكيد بر اينكه گزارش جديد آژانس هيچ اطلاعات جديدي درباره برنامه هسته اي ايران ارائه نكرده است، نسبت به هرگونه اقدام نظامي عليه كشورمان هشدار دادند.
به گزارش ايرنا، «ول ويلومه، گونر اولسن و يورن بويه نيلسن» در اين مقاله با عنوان «مقابله با ايران را فراموش كنيد»، به دولت دانمارك توصيه كرده اند، به اتحاديه اروپايي، ناتو و رژيم صهيونيستي قاطعانه هشدار دهد كه فكر حمله نظامي به ايران را از سر بيرون كنند.
در مقاله اين استاد دانشگاه و اعضاي شوراي دانماركي حل و فصل اختلافات بين المللي موسوم به Danish Council For International Conflict Resolution آمده است: بايد به آمريكا و ديگر قدرت هاي بزرگ توصيه كرد كه در برابر ايران، در اسرع وقت ابتكار ديپلماتيك بكار بسته و بدانند كه حمله نظامي به اين كشور با واكنش مواجه شده و بدون ترديد پاي آمريكا و بقيه كشورهاي منطقه را به ميان خواهد كشيد.
به نوشته آنان، بروز چنين درگيري باعث گسترش بي ثباتي در منطقه و احيانا خطر جنگ در سراسر خاورميانه خواهد شد.
اين كارشناسان مسائل بين المللي با اشاره به اينكه حمله به تاسيسات هسته اي ايران نتيجه اي نخواهد داشت، ادامه دادند: گزارش تازه آژانس بين المللي انرژي اتمي بهانه اصلي تهديدهاي اخير عليه ايران است، ولي بايد توجه كرد كه در گزارش مذكور هيچ اطلاعات جديدي در مورد اين برنامه ارائه نشده است.
هند: مسئله هسته اي ايران بايد به شكل ديپلماتيك
حل شود
نخست وزير هند تاكيد كرد كه مساله هسته اي ايران بايد به شكل ديپلماتيك حل و فصل شود.
خبرگزاري هند گزارش داد: مانموهان سينگ، كه در حاشيه نشست آ.سه.آن با باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا ديدار كرد، گفت: مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران بايد از طريق ديپلماسي حل و فصل شود.

 



برگزاري ششمين جشنواره ملي زعفران در باخزر

تايباد- خبرنگاركيهان:
ششمين جشنواره ملي زعفران با حضور وزير جهاد كشاورزي در شهر تازه تاسيس باخزر برگزار شد.
وزير جهاد كشاورزي ديروز در اين جشنواره گفت: انتظار دارم كه برگزاري اين جشنواره بتواند موجب بالا رفتن عملكرد زعفران در واحد سطح شود. هزينه هاي زعفران كاري را كاهش دهد و محصول رقابتي براي عرضه به بازار داخل و خارج توليد شود.
خليليان از تدوين طرح ساماندهي زعفران در دولت خبر داد و افزود: برنامه جامع ساماندهي زعفران را در كميته هاي كارشناسي تدوين كرديم آن را به كميسيون هاي تخصصي مجلس ارائه داده ايم و در حال تصويب نهايي در كميسيون ها هستيم كه اميدواريم پس از تصويب در كميسيون ها به صحن علني مجلس ارائه و زعفران از حمايت قانوني همه جانبه برخوردار شود.
اعطاي لوح تقدير به فعالان صادرات زعفران و نمايشگاه توانمندي هاي كشاورزي و صنعتي شهرستان باخزر از ديگر برنامه هاي جانبي اين مراسم بود.
باخزر در استان خراسان رضوي قرار دارد.

 



سيمور هرش: آمانو در تصميمات حساس تابع آمريكاست

روزنامه نگار و محقق مشهور آمريكايي در گزارشي اذعان كرد كه گزارش اخير آمانو عليه ايران بازگشت به سال 2002 است و وي در تصميمات راهبردي همواره تابع آمريكاست.
«سيمور هرش»، در گزارشي كه در پايگاه اطلاع رساني نيويوركر منتشر شد، گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي عليه كشورمان را به منزله بازگشت به سال 2002 و زمان داستان سرايي هاي بوش عليه ايران دانست.
اين خبرنگار آمريكايي تصريح كرد كه اطلاعات ارائه شده در گزارش 8 نوامبر آمانو، همان اطلاعات لپ تاپي است كه از سوي يكي از آژانس هاي اطلاعاتي غربي در اختيار آژانس قرار گرفته و مطالب چندان جديدي را در برنمي گيرد.
به گزارش فارس، وي در ادامه اين سوال را مطرح كرد كه در چنين شرايطي چرا اطلاعاتي كه سال هاست در اختيار آژانس بوده و آژانس روي آنها كار كرده است، پس از قريب به يك دهه بار ديگر جديد جلوه كرده است؟ آن هم براي همان گزارشگراني كه مدتها بود اطلاعات مزبور را در اختيار داشتند!
اين خبرنگار امور بين الملل همچنين به گزارش ارائه شده از سوي «اتحاديه كنترل سلاح» اشاره كرد و به نقل از اين اتحاديه نوشت كه گزارش جديد آژانس فراتر از گزارش هاي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا در سال 2003، در برگيرنده هيچ مطلبي نيست. اين اتحاديه همچنين تاكيد كرده است كه هيچ سندي مبني بر تلاش ايران براي دست يابي به بمب اتمي وجود ندارد.
«جوزف سيرينسيون»، رئيس يك گروه فعال در زمينه خلع سلاح موسوم به «پلوگ شير» نيز در اين خصوص گفته است كه به واسطه ارتباط با آژانس، از سال ها قبل اطلاعات مزبور را از وين دريافت كرده بود و بيشتر اين اطلاعات براي كارشناسان شناخته شده است.
هرش همچنين تاكيد كرده است كه تمام اورانيوم غني شده ايران در سطح پايين، تحت نظارت آژانس است و اگر قرار باشد اورانيوم براي توليد بمب در ايران به كار رود، بايد سايت هسته اي ديگري وجود داشته باشد كه از چشمان بازرسان آژانس پنهان مانده است!
اين روزنامه نگار محقق آمريكايي ضمن اشاره به اينكه «محمد البرادعي»، مديركل سابق آژانس به عنوان يك ميانجي بين المللي منصف شناخته شده بود، تصريح كرد كه بر طبق اسناد فاش شده توسط ويكي ليكس، جلسه اي بين آمانو و سفير دائم آمريكا در آژانس برگزار شده كه وي در اين ديدار گفته است «هر چند تلاش مي كند منصف و بي طرف به نظر آيد اما در هرگونه تصميم راهبردي حامي آمريكاست.»

 



شيباني : ايران در كنار مردم و نظام سوريه است

سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه با تاكيد بر هدف قرار گرفتن محور مقاومت در مقطع سياسي كنوني تصريح كرد: ايران همواره در كنار مردم و نظام سوريه است.
به گزارش ايرنا، وي جمعه شب اين موضوع را در جمع شماري از كارگزاران نظام و خانواده هاي آنان در مجتمع آموزشي حضرت امام خميني(ره) بيان كرد.
شيباني با تاكيد بر اين كه در مقطع كنوني دشمنان توطئه هاي بزرگي عليه ايران اسلامي طراحي كردند كه هدف اصلي آن مشغول كردن ايران به خود است تا نتواند به تحولات منطقه توجه كند، افزود: در كنار آن نيز دشمنان هواداران و هم پيمانان ايران را هم تحت فشار قرار داده اند و هدف اصلي از همه اين اقدامات هدف قرار دادن محور مقاومت و با چالش مواجه كردن آن است.
وي گفت: سوريه نيز يكي از عناصر اين محور است كه داراي شرايط حساسي است اما ما در كنار آن قرار داريم و معتقديم طرح هاي توطئه در قالب مداخله خارجي محكوم به شكست است و حمايت ايران از سوريه ناشي از نوع نگاه تهران به شرايط منطقه است.
سفير ايران در سوريه تاكيد كرد: در عين حال، مردم سوريه خواسته هايي دارند كه بايد به نحو مطلوب به آن پاسخ داده شود، مسئولان سوري در عالي ترين سطوح نيز در تلاش براي تحقق آن هستند.

 



خانه علامه اميني بازسازي مي شود

تبريز-خبرنگاركيهان:
با اختصاص 3ميليارد ريال براي بازسازي خانه علامه اميني، خانه ولايت تاسيس مي شود.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در مراسم آغاز بازسازي خانه علامه اميني در روستاي «سردها» سراب گفت: خانه ولايت، مركز تحقيق و پژوهش هاي شيعه خواهد بود.
تراب محمدي افزود: اين خانه دو سال قبل با بيش از 700ميليون ريال از وراث خريداري و تملك شد كه 300مترمربع مساحت دارد و رقم اوليه اختصاصي براي مرمت آن 500ميليون ريال است.
محمدي تصريح كرد: طرح مرمت و بازسازي خانه اميني در روستاي سردها سراب، بر اساس معماري اسلامي خواهد بود و خريد آن نيز بر اساس مصوبه هيئت دولت در سفرهاي استاني بوده است.

 



تشييع 2 شهيد پاكسازي ميادين مين در موسيان

دهلران- خبرنگار كيهان:
پيكر دو شهيد ميادين مين صبح ديروز توسط مردم شهر مرزي موسيان از توابع شهرستان دهلران تشييع شد.
اين دو به نام هاي عيوض علي جادري از قزوين و غلامعباس غلامي از مشهد در حين پاكسازي ميادين مين در منطقه بيات موسيان به شهادت رسيدند.
بيش از 9 شركت در سطح شهرستان دهلران كار پاكسازي 6 بلوك از ميادين مين اين شهرستان را برعهده دارند. از آغاز پاكسازي ميادين مين در دهلران تاكنون 25 نفر شهيد و بيش از يكصد نفر مجروح شده اند.

 



فراماسونري به دنبال استفاده از ظرفيت سينماي ايران است

جريان هاي فراماسونري با استفاده از ظرفيت سينماي ايران به دنبال ترويج سكولاريسم فرهنگي در كشور هستند.
به گزارش ايرنا، رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران در همايش ملي ناتوي فرهنگي در ملاير با اعلام مطلب فوق و با اشاره به ريشه هاي تاريخي ناتوي فرهنگي و نفوذ فراماسونري جديد در ايران ضمن توجه به ريشه جريان ماسوني و توجه كمتر به نمادهاي شيطان پرستي افزود: جريان فراماسونري تشكيلاتي نهان روش و تخيله گر است كه براي نخستين بار در سال 1717 در انگلستان به منظور تسلط يهود و مسيحيت صهيونيستي در جهان شكل گرفت.
موسي حقاني اظهار داشت: هم اكنون بيشتر مجامع جهاني نظير سازمان ملل، شوراي آژانس بين المللي انرژي اتمي و اقتصاد جهاني، دست جريان هاي فراماسونري، يهود و مسيحيت صهيونيستي است.
وي با بيان اين كه نبايد در جهان اسلام و حتي كشورهاي اسلامي مالكيت بخش خاصي را ادعا كرد، بيان داشت: دم زدن از جهاني شدن شعار ماسون هاست و اسلامي نيست، چرا كه مسلمانان معتقد به جهاني شدن دين مبين اسلام با ظهور آخرين فرستاده الهي هستند.

 



معاون وزير ورزش و جوانان خبر داد
وجود 3 هزار پروژه نيمه كاره در كشور

معاون امور مجلس، حقوقي و امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان گفت: در كشور تعداد 3 هزار پروژه نيمه كاره ورزشي وجود دارد كه براي تكميل آن به 60 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
به گزارش مهر، علي رسولي نژاد در نشستي با رؤسا و نواب رؤسا هيئت هاي ورزشي، رؤساي ادارات تربيت بدني شهرستان ها، بخش ها و مسئولان ستادي اداره كل ورزش و جوانان استان گلستان افزود: اگر سال آينده 30 هزار ميليارد ريال اعتبار به وزارتخانه تخصيص داده شود؛ مي توان اميد داشت كه در سال 92 اين پروژه هاي نيمه كاره به اتمام برسد.
وي افزود: در درجه اول بايد پروژه هاي نيمه كاره به اتمام برسد بعد كلنگ پروژه بعدي را بزنيم.
وي ادامه داد: نگاه وزارت ورزش و جوانان نگاه عادلانه به همه رشته ها است و همه فدراسيون ها براي وزارتخانه مهم هستند.
رسولي نژاد افزود: ظرف چند ماه گذشته كمك زيادي به استان ها نشده است و از طرفي بودجه نيز ديرتر به تصويب رسيد و اين باعث شد تا در بعضي شهرها فرصت كارهاي عمراني از دست برود.
وي اذعان داشت: به دستور رئيس جمهور 540 ميليارد تومان به ورزش كشور تخصيص داده شد كه 120 ميليارد تومان آن استاني بود.
رسولي نژاد ادامه داد: در بخش توجه به مدارس نيز اقدامات خوبي انجام شده كه از جمله آن ايجاد اداره كلي براي مركز استعداديابي است كه بايد در سراسر كشور گسترش پيدا كند.
وي با اشاره به امكانات ورزشي ديگر نهادها گفت: امكانات ورزشي خوبي در ديگر وزارتخانه ها وجود دارد كه از آنها استفاده درستي نمي شود و مي توان با امضاي تفاهم نامه هايي از آنها استفاده درستي كرد.

 



وزير جهاد كشاورزي: واردات مرغ به كشور ممنوع شد

وزير جهاد كشاورزي ورود هر نوع گوشت مرغ را به كشور ممنوع اعلام كرد و گفت: واردات گوشت قرمز نيز نصف مقدار سال قبل تعيين شده است.
به گزارش ايرنا، «صادق خليليان» روز جمعه در حاشيه افتتاح كارخانه خوراك طيور بيهق در سبزوار در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شرايط توليد مرغ در كشور هم اكنون نسبت به چند ماه گذشته بهتر شده و قيمت خريد هم افزايش يافته است.
وي با اشاره به تنظيم بازار مواد پروتئيني توسط شركت پشتيباني امور دام افزود: اين شركت به وزارتخانه ديگري واگذار شده بود كه بازگرداندن آن به وزارت جهاد كشاورزي از طريق مجلس شوراي اسلامي در حال پيگيري است.
خليليان گفت: سال قبل حدود 200 هزار تن گوشت قرمز وارد كشور شد كه اين سهميه امسال به 100 هزار تن كاهش يافته است.
وي هدف از اين اقدام را تامين نياز كشور از طريق پرواربندي داخل عنوان كرد و افزود: تقريبا از يك ميليون تن نياز مصرفي كشور، در سال قبل حداقل 900 هزار تن تامين شده و اميدواريم اين رقم را امسال تا 950 هزار تن برسانيم.
وزير جهاد كشاورزي ابراز اميدواري كرد، واردات گوشت قرمز در سال آينده بيش از اين كاهش يابد.
وي از پيگيري چند طرح به منظور توسعه مكانيزاسيون كشاورزي خبر داد و گفت: در اين راستا برنامه اي تنظيم شده كه بتوانيم ظرف پنج سال كشاورزي مكانيزه را به سه ميليون هكتار برسانيم تا بتوان با توسعه مكانيزاسيون در بخش كشاورزي هزينه توليد را كاهش داد.
خليليان تعويض تراكتورها و كمباين هاي فرسوده در چارچوب هدفمندسازي يارانه ها را از جمله اين طرح ها برشمرد و افزود: توسعه طرح كشاورزي حفاظتي از طريق قرار دادن ماشين آلات و ادوات در اختيار كشاورزان نيز در حال اقدام است.
توليد، فروش و پرورش جوجه بيمه نشده تخلف است
توليد ، خريد و پرورش جوجه يك روزه بدون بيمه تخلف محسوب شده و با متخلف برخورد مي شود.
به گزارش ايسنا، مسئول بيمه دام و طيور معاونت بهبود توليدات دامي گفت: تمامي توليدكنندگان جوجه يك روزه موظف هستند جوجه هاي يك روزه مورد نياز خود را در مبادي توليد به صورت بيمه شده، به فروش رسانده و پرورش دهندگان جوجه نيز بايد جوجه هاي خريداري شده خود را به صورت بيمه خريداري كنند.
حسين احمدي ادامه داد: براساس دستورالعمل، چنانچه موسسه مرغ مادر حتي يك جوجه به صورت بيمه نشده به فروش برساند، براي نخستين بار تذكر شفاهي، بار دوم قطع يارانه گاز و سوخت، بار سوم قطع يارانه آب و برق و در صورت ادامه، شش ماه عدم تمديد پروانه بهره برداري و در نهايت ابطال كل پروانه بهره برداري را به عنوان مجازات تجربه خواهد كرد و اين مجازات براي پرورش دهنده جوجه يك روزه نيز به همين صورت است.
وي به بحث تخفيف حق بيمه طيور نيز اشاره و اضافه كرد: آن چيزي كه در حال حاضر مصوب شده، اين است كه براي هر دوره اي كه مرغداري خسارت نمي بيند پنج درصد تا سقف 20 درصد تخفيف قائل شوند اما پيشنهاد داده شده تا اين رقم به 50 درصد افزايش يابد تا مشوق خوبي براي مرغداراني باشد كه مديريت خوبي داشته و بهداشت را رعايت كرده اند.

 



افتخاري ديگر از دانشمندان جوان ايراني
نخستين داروي ضدسرطان ايراني وارد بازار شد

رئيس مركز تحقيقات نانو فن اوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد از ارائه نخستين داروي ضد سرطان تزريقي خاورميانه ايراني در بازار دارويي كشور خبر داد.
به گزارش فارس از مشهد، محمودرضا جعفري ظهر امروز در نشست خبري كه در سالن اجتماعات پژوهشكده بوعلي برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر مراحل صدور پروانه توليد دارو دوكسوروبين كه نخستين فراورده نانو دارويي تزريقي ضدسرطان در خاورميانه است، طي مي شود.
رئيس مركز تحقيقات نانو فن اوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد و مدير پروژه اين دارو گفت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته اميدواريم در ظرف يك ماه آينده پروانه توليد اين دارو صادر مي شود.
وي ادامه داد: با صدور پروانه توليد ساخت اين دارو اين امكان فراهم مي شود كه تا ظرف دو سه ماه آينده نخستين فراورده صنعتي اين دارو وارد بازار دارويي كشور شود.
رئيس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد درارتباط با قيمت اين دارو اظهار داشت: هنوز قيمت داروي ضد سرطان تزريقي مشخص نشده است كه براين اساس باتوجه به تشكيل كميته اي قيمت گذاري اين دارو تا پايان شنبه در تهران قطعي مي شود.
جعفري در ارتباط با نياز كشور براي اين داروي ضد سرطان گفت: با توجه به برآوردهاي صورت گرفته در كشور سالانه 4 هزار ويال دارويي نانويي ضد سرطان در كشور وارداتي مصرف مي شود.
وي به ويژگي هاي اين دارو در مقايسه با ساير داروهاي سرطان موجود گفت: نانو داروي ضد سرطان تزريقي در فرم معمول آزاد تزريق اين دارو داراي عوارض جانبي شديدي به ويژه سميت قلبي مي باشد كه اين امر سبب محدود شدن استفاده از داروها با توجه به بروز عوارض جانبي دارو در بدن بيماران و در نهايت قطع دوره درمان مي شود.
رئيس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد افزود: فرم نانو ليپوزومي دوكسوروبيسين خارجي تاكنون در انحصار چند شركت خارجي بود كه در اين چند سال اخير اين چند شركت باتاييد FDAوارد بازار دارويي جهان شد.
وي افزود: در حال حاضر اين دارو در ايران با نام تجاري سينادوكسوزوم توليد شده است كه از نظر تركيب و فرمولاسيون ونيز خصوصيات شيميايي دقيقا مشابه نمونه خارجي آن توليد شده است.
رئيس مركز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشكي مشهد اظهار داشت: اين فراورده دارويي به دليل دارا بودن اندازه ذره اي 100نانومتر قادر است بافت تومور را مورد هدف قرار دهد كه با توجه به اندازه آن امكان ورود كامل دارو به بافت توموري وجود دارد.
وي ادامه داد: باتوجه به انتخاب گري نانو داروي ضد سرطاني در ورود به بافت هاي آسيب ديده و تومور ونيز آسيب وارد نشدن به ساير بافت هاي سالم بدن اثر بخشي دارو در درمان بيماري سرطان بيشتر مي شود به گونه اي كه براي بيماران سرطاني ودر مراحل آخر نيز به عنوان يكي از اميدهاي درمان سرطان مي توان ياد كرد.

 



در پي انتقاد از جريان انحرافي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين بركنار شد

ورامين- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين بركنار شد.
حسين قرايي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين در مدت 2 سال مسئوليتش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين فعاليت هاي فرهنگي فراواني را در سطح منطقه انجام داده بود. وي پس از مشاجره سياسي با مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران از مقام خود عزل و بركنار شد.
قرايي در آخرين گفت وگوي خود با خبرنگاران از وجود خط انحرافي در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران انتقاد كرد و از مسائل غيراصولي در اين اداره كل پرده برداشت.
وي از مديراني بود كه در اتاقش هميشه بر روي مردم، بسيجيان، روحانيون و جوانان هنرمند باز بود.

 



برگزيدگان جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان معرفي شدند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان جمعه شب با معرفي برگزيدگان اين جشنواره در اصفهان پايان يافت.
در مراسم اختتاميه اين جشنواره، برگزيدگان هر بخش با راي هيئت داوران انتخاب و معرفي شدند كه بر اين اساس در بخش پويانمايي، سه ديپلم افتخار به سارا نامجو براي فيلم «لالايي خواب هاي پارچه اي»، حسين مرادي زاده به خاطر فيلم «طنزهاي طلايي» و مريم خليل زاده براي فيلم «زني زير يخ ها آواز مي خواند» اهدا شد.
در اين بخش همچنين پروانه زرين ويژه هيئت داوران به علي رئيسي و ريحانه كاوش براي فيلم «مهمان ماه» اختصاص يافت و پروانه زرين بهترين كارگرداني در بخش پويانمايي نيز به علي حسين خاني و مرتضي احمدوند براي فيلم «اين هم پول ماهي»، اهدا شد.
هيئت داوران جشنواره در بخش ويديو ايراني پروانه زرين بهترين ويديو كوتاه و نيمه بلند را به «صداي باران» ساخته جلال ساعد پناه، پروانه زرين بهترين ويديوي بلند به فيلم «توريست»، پروانه زرين بهترين كارگرداني به احسان عبدي پور براي فيلم «توريست» ، پروانه زرين بهترين فيلمنامه به عليرضا زرين فر براي فيلم « كلاس سوم ب» و ديپلم افتخار بهترين فيلمنامه را به احسان عبدي پور براي فيلم «توريست» اهدا كرد.
همچنين در بخش ويديو، پروانه زرين بهترين بازيگر پسر به سيدمحمد حسيني بازيگر فيلم توريست و ديپلم افتخار بهترين بازيگر پسر به محمد صالح پورشيخ علي براي فيلم توريست و علي قاسمي بازيگر فيلم « خشت بهشت» اختصاص يافت. پروانه زرين بهترين بازيگر دختر در بخش ويديو نيز به نيكي نصريان فر براي فيلم «يكي بود يكي نبود» تعلق گرفت.
در بخش بين الملل نيز 23 داور از 10 كشور دنيا به بررسي فيلم هاي شركت كننده پرداختند و سه فيلم برتر را برگزيدند.
در اين بخش پروانه زرين بهترين پويانمايي بلند به فيلم «مرغي در جنگل» از كره جنوبي، پروانه زرين بهترين پويانمايي كوتاه به «اژدهاي بي آزار» از فرانسه و پروانه زرين جايزه ويژه هيئت داوران به «صداهاي كوچك از كلمبيا» تقديم شد.
جايزه هيئت داوران سيفژ (سازمان جهاني فيلم كودك) نيز به فيلم «روياپرداز» به كارگرداي ريري رضا از اندونزي تعلق گرفت.
در بخش بين الملل بيست و پنجمين جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان، جايزه ويژه كودك و مقاومت با نام محمد الدوره به فيلم «راه نجات» اهدا شد.
پروانه زرين 35 داور كودك و نوجوان بخش مسابقه سينماي ايران نيز به فيلم «پاريس تا پاريس» ساخته محمد حسين لطيفي اختصاص يافت.
همچنين جايزه شهيد نوجوان بهنام محمد به فيلم «صداي پاي من» به كارگرداني مهرداد خوشبخت تعلق گرفت.
در بخش مسابقه سينماي ايران، فيلم «سلام بر فرشتگان» ساخته فرزاد اژدري مفرد به عنوان بهترين فيلم جشنواره كودك معرفي شد و پروانه زرين را به خود اختصاص داد.
همچنين در بخش دستاوردهاي فني و هنري سينماي ايران، فيلم «بالابان» موفق به كسب ديپلم افتخار ،«سلام بر فرشتگان» موفق به كسب پروانه زرين و «يك فراري از بگبو» موفق به كسب ديپلم افتخار براي جلوه هاي ويژه شد.
بهترين بازيگران نوجوان دختر در بخش سينماي ايران نيز ترلان پروانه و معصومه شكوري و بهترين بازيگران كودك دختر ياسمين نوروزي و كيميا حسيني معرفي شدند.
در بخش سينماي ايران، پيام اريس، فه هال اسماعيل و شاهين حيدري به عنوان بهترين بازيگران كودك پسر و علي شادمان به عنوان بهترين بازيگر پسر نوجوان برگزيده شدند.
در بخش سينماي ايران، فيلم «سلام بر فرشتگان»، پروانه زرين بهترين فيلمنامه و پروانه زرين بهترين فيلم را كسب كرد.
همچنين علي شاه حاتمي و حميد شاه حاتمي براي فيلم «روياي سينما»، پروانه زرين بهترين كارگرداني و عليرضا سعادت نيا براي فيلم مصائب چارلي ديپلم افتخار بهترين كارگرداني را به خود اختصاص دادند.
جايزه ويژه هيئت داوران در بخش مسابقه سينماي ايران نيز به محمد علي طالبي و ابراهيم فروزش اهدا شد. فيلم «آهوي پيشوني سفيد» ساخته سيدجواد هاشمي نيز به عنوان بهترين فيلم از نگاه تماشاگران جشنواره فيلم كودك انتخاب شد و فيلم هاي «بهشت اينجاست» و «شير تو شير» رده هاي بعدي جدول برگزيده تماشاگران را به خود اختصاص دادند.

 



اخبار ادبي و هنري

رمان «جاده جنگ» برنده جايزه جلال آل احمد شد
منصور انوري با رمان 5 جلدي «جاده جنگ» به عنوان برنده جايزه 110 سكه اي جلال آل احمد كه گرانترين جايزه تاريخ ايران در حوزه كتاب محسوب مي شود، انتخاب شد.
به گزارش مهر، كميته علمي چهارمين جايزه ملي جلال آل احمد پس از چندين جلسه متمادي بر سر انتخاب اثري كه شايسته عنوان برگزيده در اين جايزه باشد، سرانجام رمان «جاده جنگ» نوشته منصور انوري را برگزيد.
اين انتخاب به تاييد هيئت علمي جايزه جلال رسيده و جايزه 110 سكه اي آن در مراسم پاياني كه روز چهارشنبه دوم آذر همزمان با زادروز اين نويسنده فقيد (جلال آل احمد) برگزار مي شود، به منصور انوري اهدا خواهد شد. اين در حالي است كه جلد ششم اين رمان نيز هم اكنون در انتشارات سوره مهر زير چاپ است و همزمان انوري سرگرم نگارش جلدهاي بعدي آن است.
داستان رمان 5 جلدي «جاده جنگ» كه آن را چاپ كرده است، از روز سوم شهريور 1320 و ماجراي هجوم روسها به كشور از شمال شرقي خراسان به ايران و اشغال كشور توسط متفقين آغاز مي شود و با پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران به اتمام مي رسد.
نهمين نمايشگاه «عطر سيب»
به مناسبت آغاز ايام محرم برپا مي شود
نهمين نمايشگاه فرهنگي «عطر سيب» از سه شنبه اول آذر به مدت هشت روز در فرهنگسراي بهمن ميزبان عموم شهروندان و نمايندگان بيش از 12هزار مسجد، هيئت و حسينيه شهر تهران خواهد بود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراكيان رئيس سازمان درباره رويكرد نمايشگاه نهم خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه به منظور كمك به تجهيز محافل عزاداري حضرت اباعبدالله(ع) برگزار مي شود و امسال سعي شده اقلام فرهنگي چون كتاب، تجهيزات نمايشگاهي، نشريات و نرم افزار، سهم ويژه اي در نمايشگاه داشته باشد و 20 غرفه از 60 غرفه نمايشگاه، به ارائه اين محصولات اختصاص دارد.
جشنواره بين المللي توليدات سينمايي و تلويزيوني لبنان
برگزار مي شود
سومين دوره جشنواره بين المللي توليدات سينمايي و تلويزيوني لبنان ابتداي مارس آينده (نيمه اسفند) با حضور شركت هاي توليدات تلويزيوني و سينمايي در قصر يونسكوي بيروت برگزار مي شود.
به گزارش فارس، كميته برگزاري جشنواره سينما و تلويزيون لبنان اعلام كرد دوره سوم اين جشنواره كه از ابتداي مارس آينده (نيمه اسفند) برگزار مي شود، جشنواره اي بي نظير در نوع خود خواهد بود و در كنار آن نمايشگاهي از شركت هاي توليدات تلويزيوني و شركت هاي عمومي در عرصه سينما و تلويزيون با حضور كشورهاي خارجي برگزار مي شود.
بنابر گفته صبحي سيف الدين رئيس انجمن سينماگران لبنان اين جشنواره همچنين داراي مسابقه در بخش هاي فيلم بلند، كوتاه، مستند و فيلم هاي فارغ التحصيلان سينما خواهد بود.
وي هدف از برگزاري اين جشنواره را فعال كردن توليدات در لبنان و همكاري مشترك لبنان با كشورهاي منطقه و دست يافتن به جديدترين اطلاعات و امكانات درباره سينما و تلويزيون عنوان كرد.
كتابي درباره كودك آزاري ويژه دانش آموزان آمريكايي
منتشر شد
با افزايش ميزان كودك آزاري در جوامع غربي كتابي با عنوان «ترس هاي آليسون» ويژه مخاطبان كودك و نوجوان به صورت تمام رنگي منتشر مي شود. به گزارش فارس به نقل از آتلانتا نيوز، نويسنده در اين كتاب كه قرار است به صورت تمام رنگي و تصويري منتشر شود، به موضوع كودك آزاري به ويژه آزار جنسي كودكان پرداخته و به كودكان آموزش مي دهد تا در اين شرايط چگونه رفتار كنند.
«تاتيانا ماتيوز» نويسنده كتاب با اشاره به اين موضوع كه تنها 10درصد كودكاني كه مورد آزار جنسي قرار مي گيرند در اين باره با خانواده هايشان صحبت مي كنند، گفت: با نگارش اين كتاب تلاش كردم تا به بچه ها آموزش دهم كه اين موضوع را خيلي راحت با خانواده هايشان مطرح كنند و ضرورت هاي طرح اين موضوع را نيز با آنها در ميان گذاشته ام.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14