(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آبان 1390- شماره 20078

يادداشت خبرنگار
مترو اصفهان با فروش اوراق مشاركت به حركت در مي آيد
تأليف كتاب زندگاني 10 سردار شهيد نيشابور
ايران در كيهان
مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران خبر داد: وقف 680 ميليون ريال وجه نقد در لاريجان
مدير آموزش و پرورش كاشان: دير آمدن به مدرسه و زود رفتن از مصاديق منكر است
3 هزار مسكن مهر فولاد شهر به زودي واگذار مي شود
درخشش خبرنگار كيهان كاشان در جشنواره مطبوعات اصفهان
كار ساخت دو طرح بزرگ صنعتي در اردستان آغاز شد
استاندار همدان: جلسات عصر كاري ابتكار استان براي برقراري عدالت است
مديركل بازرگاني استان:تجهيز تمام واحدهاي صنفي يزد به صندوق هاي مكانيزه فروش
6 اهدا كننده خون در البرز كارت نقره اي دريافت كردند
برداشت برنج در شهرستان طبس آغاز شد
شهرداري كرج سگ هاي ولگرد را از بين مي برد
بازسازي واقعه غديرخم در گناباد



يادداشت خبرنگار

سرگرداني مردم ورامين، بي توجهي مسئولان و خودمختاري تاكسيرانان
علي رغم حضور 5 هزار تاكسي از انواع تاكسي هاي مختلف در منطقه ورامين كه با آرم هاي مختلف خصوصاً نارنجي داراي پرونده هستند؛ مردم همچنان در خيابان ها و محله ها مجبور به استفاده از تاكسي هاي دربستي هستند و اين مشكل با عدم حضور مستمر و بهنگام ناظران و بازرسان اين حوزه همچنان با خودمختاري تاكسيرانان ادامه دارد و مردم مجبور به دست و پنجه نرم كردن بااين رويه غلط هستند.
اين مشكل در روزهاي باراني و سرد شدت پيدا مي كند و بيشتر تاكسي ها از سواركردن مسافران كرايه اي خودداري كرده و از ديد مسافران منتظر پنهان شده اند.
و جاي تاسف است كه در هر سال نيز حدود 2 بار از برخي از همين الگوهاي خودمختار نيز به پاس خدمت به صورت دربستي به شهروندان تجليل مي شود!
در شهرستان ورامين اگر يك نفر بخواهد با تاكسي به مقصد برسد، نخواهد توانست بدون معطلي و به موقع به مقصد موردنظر برسد. زيرا اكثريت تاكسي هاي شهر يا خطي هستند و يا دربستي يا اينكه تاكسي آنها در خانه و كاشانه و يا در محل كارشان باد تنهايي را استشمام مي كنند.
در اين مورد از مديران و مسئولان حوزه شهري و به ويژه شوراي اسلامي شهر انتظار مي رود در راستاي حل اين مشكل از برخي راه حل هاي موثر و كارگشا كه در ذيل به آن اشاره شد استفاده شود!
1- انتخاب يك مدير مجرب و قاطع كه به طور تمام وقت بتواند با نظارت و كنترل دقيق حمل و نقل درون شهري ضمن رفع مشكل به شهروندان نيز پاسخگو باشد.
2- برخورد جدي و منصفانه و ضابطه مند با متخلفان همچون افرادي كه تاكسي هاي خود را به جاي به كارگيري در خدمت مردم در مواردي غير از خدمت به كار مي گيرند و يا به افراد فاقد صلاحيت اجاره مي دهند.
3- نظارت و كنترل نامحسوس و موردي براساس ضابطه و موازين اعلام شده به خصوص در مسيرهاي پرترافيك.
4- نصب برچسب نرخ كرايه بر روي كليه تاكسي ها به طوري كه براي عموم شهروندان واضح و خوانا باشد.
5- تاكيد بر رانندگان تاكسي مبني بر رعايت اخلاق اسلامي و انساني از جمله عدم استفاده از موسيقي هاي مبتذل، استعمال دخانيات.
6- تقدير از رانندگان لايق و خدوم و تنبيه رانندگان متخلف و خاطي در مراسم هاي مختلف و جشنواره هاي مرتبط.
خبرنگار كيهان در ورامين


 



مترو اصفهان با فروش اوراق مشاركت به حركت در مي آيد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان با فروش و انتشار اوراق مشاركت تا سقف سه هزار ميليارد ريال به منظور رفع بخشي از مشكلات مالي و تسريع در راه اندازي متروي اين كلانشهر موافقت كردند.
در جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان، لايحه دوفوريتي شهردار اصفهان مبني بر تامين بخشي از منابع مالي پروژه قطار شهري اصفهان از طريق فروش و انتشار اوراق مشاركت تا سقف 3هزار ميليارد ريال توسط اعضاء مورد بررسي قرار گرفت و موافقت شد.
براساس اين مصوبه، شهرداري اصفهان اجازه يافت با انتشار اوراق مشاركت و فروش آن به متقاضيان تا سقف سه هزار ميليارد ريال، بخشي از منابع مالي پروژه متروي اصفهان را تامين كند.
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان همچنين در ادامه جلسه خود لايحه دوفوريتي شهردار اصفهان مبني بر اجازه گشايش اعتبار اسنادي خارجي (LC) از طريق بانك تجارت به منظور تهيه لوازم و تجهيزات مربوطه در پروژ شهربازي بزرگ در دست احداث اصفهان (شهر روياها) با استفاده از تسهيلات بانكي را بررسي و با اين لايحه موافقت كردند.

 



تأليف كتاب زندگاني 10 سردار شهيد نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
10 كارگروه تدوين كتاب براي تأليف 10 كتاب زندگي و خاطرات 10 سردار شهيد شهرستان نيشابور انجام مي دهند.
رئيس نمايندگي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس نيشابور با اعلام اين خبر عنوان داشت: سرداران شهيد نيشابور، فرماندهاني از سپاه شهرستان هستند كه در يگان هاي مختلف سپاه به خصوص در يگان هاي رزم خراسان چون لشگر 21 امام رضا(ع)، لشگر 5 نصر، لشگر ويژه شهدا، 61 محرم و... در مقطع جنگ تحميلي در دفاع از كيان و آرمان هاي نظام اسلامي مسئوليت داشتند و دراين راه جان خود را تقديم اسلام كردند.
نوري گفت: شهيدان محمدجواد مهديان پور، سيداحمد عابدي، محمد حصاري، سيدقاسم موسوي، سيدمحمود حسيني اديب، علي دشتي، علي اكبر بشنيجي، محمدعلي قدمياري، علي اكبر اسدي و حسين دهنوي خواهندبود.
وي خاطرنشان كرد: با مراكز دانشگاهي نيشابور درباره تدوين آثار شهدا جلساتي داشته ايم و آنها اعلام حمايت كردند و لذا از ابتداي سال كارگروه هايي از همرزمان شهدا و پيشكسوتان دفاع مقدس و بستگان شهدا تشكيل شد كه طرح جمع آوري آثار شهدا و تكميل بانك اطلاعاتي براي هريك از شهدا را عهده دار شدند.

 



ايران در كيهان

بهره برداري از ساختمان اداري
نائين- خبرنگار كيهان: رئيس پيام نور نايين در ارتباط با بهره برداري از ساختمان اداري آموزشي اين مركز اظهار داشت: اين ساختمان كه به نام آيت الله سيد عبدالحجت بلاغي ناييني مزين شده، در زميني به مساحت 650 مترمربع احداث شده است.
احمد بنيادي افزود: اين ساختمان در دو طبقه با زيربناي يك هزار و 350 مترمربع همراه با تأسيسات موتورخانه شوفاژ طي دو سال با هزينه اي بالغ بر 8 ميليارد و 500 ميليون ريال احداث شده است.
كسب رتبه دوم
اصفهان- خبرنگار كيهان: شركت توزيع برق استان اصفهان در چهاردهمين ارزيابي شهيدرجايي در بين شركت هاي دولتي، بيمه و بانك ها رتبه دوم جشنواره را در مجموعه شاخص هاي عمومي و اختصاصي به دست آورد و در محور هشتم ارائه خدمات و تكريم ارباب رجوع در جايگاه نخست قرار گرفت.
ارزيابي فوق در هشت محور استقرار دولت الكترونيك، محور ساماندهي نيروي انساني، استقرار نظام جامع مديريت عملكرد، سلامت اداري، اصلاح فرآيند و تمركززدايي، توانمندسازي و آموزش فرهنگي و تخصصي منابع انساني، تقويت مديريت و توان كارشناسي، محور خدمات رساني به مردم و تكريم ارباب رجوع و شكل شاخص اختصاصي صورت گرفته است.
مشاركت در انتقال آب
مديرعامل مجتمع فولاد مباركه اصفهان با اشاره به بازيافت 70 درصدي آب مصرفي اين واحد صنعتي گفت: با اين حركت موفق شديم ميزان آب 43 ميليون مترمكعبي در سال را به 27 ميليون مترمكعب تقليل دهيم كه اين مسئله كمك شايان توجهي در كمبود و بحران آب دارد.
وي با اعلام اينكه براساس كارشناسي قصد داريم پساب زرين شهر را به آب صنعتي تبديل كنيم، افزود: اين پروژه در دست بررسي است و بزودي به مناقصه گذاشته خواهد شد.
مديرعامل فولاد مباركه اصفهان مشاركت در پروژه آبرساني بهشت آباد را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما در پروژه بزرگ آبرساني بهشت آباد از چهارمحال و بختياري به فلات مركزي ايران مشاركت خواهيم داشت و با اعتباري كه به اين مسئله اختصاص يافته است به دولت كمك خواهيم كرد تا در رفع تنگناهاي آبي استان اصفهان تلاش كند.
همايش روش هاي نوين
اراك- خبرنگار كيهان: نخستين همايش ملي مباحث نوين كشاورزي در دانشگاه آزاد اسلامي ساوه برگزار شد.
دبير اين همايش گفت: از 800 مقاله رسيده به دبيرخانه، 500 مقاله براي ارائه به صورت سخنراني، پوستر، سي دي و چاپ كتاب در اين همايش برگزيده شد.
حيدري افزود: در پايان اين همايش از نويسندگان و محققان 29 مقاله برتر تجليل شد.
امضاي تفاهنامه
اهر- خبرنگار كيهان: همايش فرصت هاي سرمايه گذاري شهرستان اهر با حضور مقامات كشوري، مسئولان استان آذربايجان شرقي و شهرستان اهر در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اين شهرستان برگزار شد.
در پايان اين همايش ده ها تفاهمنامه همكاري ميان سرمايه گذاران و مسئولان استاني و منطقه امضا شد.
احداث پست برق
كيش- خبرنگار كيهان:عمليات اجرايي ساخت سه دستگاه پست جديد برق با اعتباري بالغ بر 250 ميليارد ريال با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و جمعي از مسئولان و مديران محلي در منطقه غرب و شرق جزيره كيش آغاز شد.
احداث بست هاي جديد برق در راستاي طرح جامع برق جزيره كيش قرار دارد و با بهره برداري از آنها توزيع برق در مناطق مير مهنا، نوبنياد جزيره بهبود مي يابد.
استفاده از خبرنگاران
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: خبرنگاران، هنرمندان و بسيجيان اهل قلم از ظرفيت هاي بالاي فرهنگي برخوردارند كه در برابر جنگ نرم دشمن بايد از آنان استفاده كرد.
مديركل صداوسيماي استان گلستان در همايش خبرنگاران، هنرمندان و بسيجيان اهل قلم شهرستان مينودشت، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: بايد از اين ظرفيت براي مقاومت در برابر جنگ نرم يا هجمه فرهنگي دشمن استفاده شود.
«محمدعلي احمدي» از آمادگي صداوسيما براي همكاري و بهره گيري از انديشه و توليدات فكري بسيجيان خبر داد و گفت: با بهره گيري از توانمندي هاي بسيجيان اهل قلم بر غناي برنامه هاي سينما نيز افزوده خواهد شد.
تحويل مسكن مهر به كارمندان
دهلران- خبرنگار كيهان: فرماندار دهلران در نشست بررسي وضعيت مسكن مهر اين شهرستان گفت: تا پايان امسال 48 واحد مسكن مهر به كارمندان دهلران تحويل مي شود. بهزاد عليزاده افزود: در دهلران بيش از دو هزار و 400 واحد مسكن مهر در سه سايت مشاغل آزاد، فرهنگيان و بخش موسيان در حال اجراست. به گفته فرماندار دهلران بيش از 15 ميليارد ريال براي احداث مسكن مهر كارمندان هزينه شده است.
بيمه مددجويان
شهركرد- خبرنگار كيهان: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان چهارمحال و بختياري گفت؛ 8 هزار و 329 نفر از افراد زير پوشش اين نهاد از خدمات بيمه بهداشتي درماني بهره مند شدند.
ابوالقاسم رستگار افزود: اين افراد در 6 ماهه نخست امسال در شهرهاي بالاي 20 هزار نفر جمعيت بيمه شدند.
وي ادامه داد: در اين مدت بيش از يك ميليارد و 140 ميليون ريال براي درمان اين افراد هزينه شده است.
كاهش تردد
مشهد- خبرنگار كيهان: مدير مركز مديريت راه هاي خراسان رضوي از كاهش 5/18 درصدي تردد در محورهاي اصلي و شرياني اين استان در مهرماه نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.
سيد محمد سياسي با اعلام اين خبر گفت: 4ميليون و 985 هزار و 815 مورد تردد در نخستين ماه فصل پاييز در 13 محور اصلي و شرياني خراسان به ثبت رسيد كه 5/18 درصد كمتر از شهريور ماه بود.
وي گفت: بيشترين تردد ثبت شده مربوط به محور مشهد- چناران با يك ميليون و 458 هزار و 420 مورد است.
رشد صادرات مجدد
رشت- خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اينكه ارزش صادرات مجدد از طريق اين منطقه از حدود 198 هزار دلار در نيمه اول سال گذشته به 492 هزار دلار در سال جاري افزايش پيدا كرده است گفت: وزن كالاهاي صادرات مجدد از منطقه آزاد انزلي نيز در همين مدت از 150 تن به يك هزار و يكصد تن در 6 ماهه اول سال جاري رسيده كه رشد خوبي داشته است.
عليرضا بهمني افزود: صادرات مجدد زمينه ساز اشتغال، رونق تجاري، گسترش صنعت حمل و نقل و ارزآوري مي شود.
انتخابات دانش آموزي
بناب- خبرنگار كيهان: بيش از 23هزار دانش آموز بنابي در 153 مدرسه به پاي صندوق هاي رأي رفتند تا با انتخاب نمايندگان خود؛ ضمن شركت در بزرگترين رويداد سياسي و اجتماعي دانش آموزي، نوع ديگري از مشاركت اجتماعي را تمرين كنند.
گفتني است در انتخابات شوراهاي دانش آموزي مدارس بناب جمعاً يك هزار و 150 نفر به عنوان اعضاي شوراها انتخاب شدند.

 



مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران خبر داد: وقف 680 ميليون ريال وجه نقد در لاريجان

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان مازندران گفت: واقف خيرانديش لاريجاني مبلغ 680 ميليون ريال وجه نقد خود را وقف كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل اوقاف مازندران، حجت الاسلام «سيف الله سهرابي» در جلسه ستاد حفظ و احياي موقوفات اين اداره كل با اشاره به اهميت وقف از ديدگاه اسلام، گفت: اولين واقف درجهان خداوند متعال و بعد از آن پيامبران و ائمه معصومين(ع) هستند.
وي افزود: حضرت علي(ع) موقوفات بسيار زيادي دارد از جمله قنات هايي را حفر مي كرد و وقتي از آن آب مي جوشيد آن را وقف فقرا، مساكين، ابن سبيل و كاروان ها مي كردند.
سهرابي با اشاره به اينكه سنت حسنه وقف به صورت مستمر در تاريخ جريان داشته و تا آينده هم ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: افرادي هستند كه براي كسب خشنودي خداوند متعال و ابراز علاقه و محبت به ائمه معصومين(ع) خدمت به همنوعان و جامعه خود اموالشان را وقف مي كنند.
وي افزود: اموال، ثروت، دارايي، ملك تجاري، مسكوني، مزروعي، وجه نقد و حتي كتاب تأليف شده هم مي تواند، وقف شده و جزو موقوفات ثبت شود و نيت آن مهم است كه براي خدمت رساني به جامعه و هم نوع صورت مي گيرد.مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران، خاطرنشان كرد: داود منفرد واقف خيرانديش لاريجاني كه خود متولي است، مبلغ 680 ميليون ريال وجه نقد خود را وقف و سود حاصله از آن را طبق عقود اسلامي براي صرف امور مسجد سيدحسن ولي(ع) روستاي نياك كرد.
گفتني است، وقف هايي كه در قالب وجه نقد اجرا مي شود؛ با هدف كمك مالي به صورت وام به افراد نيازمند يا توسعه اماكن عمومي مانند مساجد در اختيار صندوق هاي قرض الحسنه يا مؤسسات مالي و اعتباري و يا هيئت امناي مساجد و مراكز خيريه قرار مي گيرد.

 



مدير آموزش و پرورش كاشان: دير آمدن به مدرسه و زود رفتن از مصاديق منكر است

كاشان- خبرنگاركيهان:
مدير آموزش و پرورش كاشان خطاب به فرهنگيان دير آمدن، زود رفتن، كم كاري، برخورد نامناسب با ارباب رجوع و همكاران و با دانش آموزان را از مصاديق بارز منكرات برشمرد.
حسين حنظله اي در جمع مديران، معاونان و مربيان پرورش مدارس در كانون فرهنگي الزهرا(س) كاشان اظهار داشت: امربه معروف و نهي از منكر تنها فعاليتي است كه براي اجراي آن در نهادها و ادارات هيچ پست و مقام و هيچ گونه رديف اعتباري براي اين فريضه الهي درنظر گرفته نشده است.
وي در ادامه از ابلاغ شيوه نامه اجرايي امربه معروف و نهي از منكر توسط وزارت آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش و ابلاغ آن به ادارات آموزش وپرورش شهرستان و مدارس خبر داد و يادآور شد: اميدواريم اين فريضه الهي در شوراي دانش آموزي امربه معروف و نهي از منكر به عنوان يك فريضه واجب الهي ديده شود.
وي بر تشكيل شوراهاي دانش آموزي امربه معروف و نهي از منكر مدارس تأكيد كرد و گفت: تشكيل اين شورا بدون اجرا و برخورد هيچ ماهيتي نمي تواند داشته باشد.
وي افزود: براي اجراي اين فريضه الهي در مدارس هميشه با بايد و نبايد روبه رو هستيم، بنابراين ضرورت دارد تمام بايدها و نبايدها در مدارس با وجود تمامي سختي ها و مشكلات به دانش آموزان آموزش داده شود.

 



3 هزار مسكن مهر فولاد شهر به زودي واگذار مي شود

زرين شهر- خبرنگار كيهان:
وزير راه و شهرسازي از روند اجرايي واحدهاي احداث شده و درحال احداث مسكن مهر فولاد شهر ديدن كرد.
علي نيكزاد كه به اتفاق چند تن از معاونان وزارتخانه به اين شهر سفر كرده بود روند اجرايي طرح مسكن مهر فولادشهر كه يكي از بزرگ ترين طرح هاي كشور است را خوب توصيف كرد.
وي افزود: سازندگان واحدهاي مسكوني در قالب مسكن مهر از پرداخت ماليات معاف مي باشند.
طرح مسكن مهر فولادشهر با 32 هزار واحد يكي از بزرگ ترين طرح هاي مسكن مهر كشور است كه قرار است تا پايان سال جاري يازده هزار واحد به متقاضيان واگذار شود اما به دليل وجود مشكلات زير ساختي قرار است با حضور رئيس جمهور 3 هزار واحد از اين تعداد تا پايان آبان واگذار شود.

 



درخشش خبرنگار كيهان كاشان در جشنواره مطبوعات اصفهان

كاشان- خبرنگار كيهان:
برگزيدگان ششمين جشنواره مطبوعات و خبرگزار ي هاي داخلي استان اصفهان و نخستين جشنواره فرااستاني مطبوعات از استان هاي اصفهان، قم، چهارمحال و بختياري، فارس و يزد معرفي شدند.
در اين مراسم كه در مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان اصفهان برگزار شد، «محمدرضا باباقرباني» خبرنگار كيهان در كاشان در بخش خبر سراسري رتبه دوم را به دست آورد.
در اين جشنواره 1299 اثر شامل 841 اثر در بخش محلي، 346 اثر در بخش سراسري و 112 اثر در بخش ويژه از استان هاي مذكور به دبيرخانه ارسال شده بود.

 



كار ساخت دو طرح بزرگ صنعتي در اردستان آغاز شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: در شش ماه سال جاري صادرات غيرنفتي استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد رشد داشته و اين در حالي است كه صادرات كل كشور يك رشد 36 درصدي داشته است.
عليرضا ذاكر اصفهاني در همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در اردستان با اشاره به صادرات 7/4درصد ازطلاي ساخت اصفهان به خارج از كشور گفت: 26 تن محصولات صنايع دستي، 86تن فرش دستباف و 18هزار تن محصولات كشاورزي از استان صادر شده است.
وي به رتبه نخست استان اصفهان در بخش صنعت در كشور اشاره كرد و گفت: بيش از هشت هزار واحد صنعتي در استان اصفهان وجود دارد.
استاندار اصفهان اضافه كرد: در توليد گوشت قرمز و عسل، استان اصفهان رتبه چهارم كشور را دارد و اين در حالي است كه طي چهار سال گذشته با بحران خشكسالي مواجه بوده ايم.وي با بيان اينكه شتابزدگي در ايجاد صنايع بزرگ در استان اصفهان و برخي شهرستان هاي همجوار سبب ايجاد مشكلاتي از جمله آلودگي و تمركز جمعيت در كلانشهر اصفهان شده است، ادامه داد: در بخش صنعت گفتمان جديدي با رويكرد تمركززدايي در برنامه قرار دارد كه در اين راستا ايجاد صنايع بزرگ در شهرستان اردستان در اولويت قرار دارد تا اين شهرستان به جايگاه بالايي دست پيدا كند و شاهد مهاجرت معكوس به اردستان باشيم.
در ادامه همايش كار احداث دو طرح بزرگ صنعتي در اردستان آغاز شد.
اين طرح ها شامل احداث كارخانه واگن سازي در زميني به مساحت 50 هكتار در شهرك صنعتي زواره و احداث بزرگ ترين كارخانه كاشي و سراميك خاورميانه با ظرفيت اسمي 6هزار مترمربع در شهرك صنعتي اردستان است.

 



استاندار همدان: جلسات عصر كاري ابتكار استان براي برقراري عدالت است

همدان- خبرنگار كيهان:
استاندار همدان گفت: برگزاري جلسات عصر كاري و شب فرهنگي در شهرها ابتكار استان براي حل مشكلات مردم و برقراري عدالت است.
كرم رضا پيريايي در همايش «عصركاري و شب فرهنگي» استان، افزود: ضرورت بررسي مشكلات موجود در شهرهاي استان از نزديك و لزوم ديدار چهره به چهره با مردم باعث شد تا از بهمن ماه سال گذشته تا پايان مهرماه امسال، جلسات عصركاري و شب فرهنگي را در 21 شهر برگزار كنيم.
وي گفت: معاون سياسي امنيتي استانداري، با تشكيل كميته اي مسئوليت پيگيري مصوبات و تصميمات جلسات عصركاري و شب فرهنگي شهرها را دارد و نبايد اجازه اهمال و سهل انگاري در جايي به كسي داده شود.
پيريايي اعلام كرد: همچنين 9 روستا در نقاط مختلف استان به عنوان مركز در نظر گرفته شده تا با جمع كردن نمايندگان ساير روستاهاي اطراف در هر يك از آنها در ادامه جلسات عصر كاري، مشكلات روستائيان نيز از نزديك مورد بررسي قرار بگيرد.
در اين همايش، علي اكبر فاميل كريمي معاون سياسي امنيتي استانداري همدان، گفت: جلسات عصر كاري و شب فرهنگي در 21 شهر استان، مجموعاً داراي 309 مصوبه است كه 248 مورد آن دربرگيرنده تخصيص اعتبارات است.
وي افزود: براي 248 مصوبه نيازمند اعتبار اين جلسات، در مجموع 25 ميليارد و 286 ميليون تومان آن تامين شده و مابقي در دست پيگيري قرار دارد.
در پايان جلسه شوراي اداري استان، از كتاب «عصر كاري، شب فرهنگي» نيز رونمايي شد.

 



مديركل بازرگاني استان:تجهيز تمام واحدهاي صنفي يزد به صندوق هاي مكانيزه فروش

 



6 اهدا كننده خون در البرز كارت نقره اي دريافت كردند

كرج- خبرنگار كيهان:
6 اهداكننده خون در استان البرز توانستند كارت نقره اي انتقال خون دريافت كنند.
مديركل انتقال خون استان البرز با بيان اين خبر گفت: اين 6نفر از اهداكنندگاني هستند كه تاكنون بيش از 50بار خون اهدا كرده اند.
اسلامي افزود: اهدا كننده مستمر خون به كساني اطلاق مي شود كه سالانه حداقل 2بار و حداكثر 4بار، براي آقايان و 3بار براي خانم ها خون اهدا كند.
وي با اشاره به فرآورده هاي خوني مازاد اين استان به ساير استان هاي كشور اظهار داشت: اگر ميزان ذخيره خون در هر استاني بيش از 9روز باشد اين امر به ستاد مركزي سازمان انتقال خون كشور اعلام مي شود تا در صورت نياز به ساير استان هاي نيازمند ارسال شود.
اسلامي خاطرنشان كرد: با توجه به هزينه بالاي پست براي ارسال اطلاعيه صدور كارت هاي اهداي خون براي اهداكنندگان، سامانه پيام كوتاه براي مردم استان البرز در سازمان انتقال خون اين استان راه اندازي شد.

 



برداشت برنج در شهرستان طبس آغاز شد

طبس- خبرنگاركيهان:
مدير جهاد كشاورزي طبس از آغاز برداشت برنج درسطح اين شهرستان خبر داد.
محمود اسدي با اعلام اين خبر، سطح زيركشت اين محصول را 15 هكتار و متوسط عملكرد آن را 6 تن شلتوك در هكتار اعلام و پيش بيني كرد ازاين سطح مقدار 90 تن شلتوك و 60 تن برنج برداشت شود كه نسبت به سال قبل حدود 60 درصد افزايش دارد.
وي علت افزايش توليد محصول را افزايش عملكرد در واحد سطح محصول و به علت تأمين آب كافي در پي احداث بند سنگي ملاتي در بالادست روستاي ازميغان و همچنين احداث كانال هاي انتقال آب كشاورزي در پايين دست بند مذكور عنوان كرد.
اسدي افزود: مناطق كشت برنج در شهرستان طبس، روستاهاي ازميغان و ماودر مي باشد و تعداد 30 خانوار در روستاي ازميغان به كشت اين محصول اشتغال دارند.
گفتني است، برنج توليدي در طبس به لحاظ برخورداري از عطر و طعم مناسب و كيفيت مطلوب و كمبود توليد در همان بازار داخلي (سطح شهرستان) به فروش مي رسد.

 



شهرداري كرج سگ هاي ولگرد را از بين مي برد

كرج- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان پسماند شهرداري كرج از خريداري سلاح هاي بيهوش كننده براي اتلاف سگ هاي ولگرد خبر داد.
همايون رضامدني در اين باره گفت: با خريد اين سلاح ها ابتدا سگ هاي ولگرد بيهوش و سپس با تزريق دارو از بين مي روند.
وي از شيوه جديد اتلاف سگ هاي ولگرد به عنوان «مرگ با ترحم» ياد كرد و افزود: هم اكنون اين سازمان به عنوان متولي امر در حال اجرايي كردن شيوه جديد است.
مديرعامل سازمان پسماند شهرداري كرج، هدف از اجراي طرح جمع آوري و اتلاف سگ هاي ولگرد را پيشگيري از شيوع بيماري هاي مشترك حيوان و انسان عنوان كرد و اظهار داشت هم اكنون دو اكيپ به منظور اتلاف سگ هاي ولگرد در سطح كرج فعال هستند.

 



بازسازي واقعه غديرخم در گناباد

گناباد- خبرنگار كيهان:
واقعه تاريخي غديرخم و انتخاب حضرت علي(ع) به عنوان امام و رهبر جامعه اسلامي پس از پيامبر اكرم(ص) در شهرستان گناباد در قالب نمايش بازسازي شد.
در حاشيه اين مراسم كه در ورودي شهر گناباد برگزار شد، جانشين ناحيه مقاومت بسيج سپاه گناباد گفت: هدف از بازسازي اين واقعه، زنده نگه داشتن فرهنگ غدير است تا جوانان امروزي بدانند كه اگر به پيام غدير عمل مي شد اين همه انحراف و اختلاف بين مسلمانان پيدا نمي شد. ذبيح الله صادقي افزود: بايد بيش از اين به غدير به عنوان ستون اعتقادات شيعه پرداخته شود تا مردم درسهاي لازم را از آن فرا بگيرند.
وي در ادامه گفت: در اين نمايش 2 هزار نفر از نيروهاي بسيج ناحيه هاي شهري و اداري گناباد ناحيه امام حسين(ع) بيدخت و امام سجاد كاخك در زميني به وسعت 10 هكتار در نقش كاروانهاي همراه پيامبر(ص) در آخرين سفر حج ايشان شركت داشتند.
گناباد در استان خراسان رضوي قرار دارد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14