(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آبان 1390- شماره 20078

روسيه : پنتاگون درصدد استقرار سامانه ضد موشكي در خليج فارس است
علماي الازهر خواستار حفاظت از مسجد الاقصي شدند
جشن و پايكوبي در ليبي به دنبال بازداشت سيف الاسلام
مردم مصر دوباره به خيابان آمدند نظاميان حاكم بايد بروند
تظاهرات ضدآمريكايي در افغانستان عليه پيمان استراتژيك واشنگتن-كابل
تظاهرات مردم تركيه عليه سامانه موشكي ناتو
طرح هاي تروريستي اف بي آي براي تخريب وجهه مسلمانان در آمريكاگاردين فاش كرد
يمني ها براي تصرف كاخ عبدالله صالح آماده مي شوند
پاسخ بشاراسد به تهديدهاي اتحاديه عرب تا آخرين نفس مي جنگم
پليس آمريكا با گاز فلفل به جان معترضان وال استريت افتاد
احتمال پيروزي راستگرايان در انتخابات پارلماني اسپانيا
يورش پليس آل خليفه به مراسم تشييع پيكر نوجوان شهيد



روسيه : پنتاگون درصدد استقرار سامانه ضد موشكي در خليج فارس است

معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كه آمريكا علاوه بر قاره اروپا درصدد استقرار سامانه هاي دفاع ضد موشكي خود در ساير نقاط جهان از جمله شمال شرق آسيا، خاورميانه و خليج فارس است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري «نووستي»، «سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد كه آمريكا قصد دارد تا سامانه هاي دفاع ضد موشكي خود را در خليج فارس هم مستقر كند.
اين ديپلمات بلندپايه روس گفت، در رابطه با سپر موشكي طرح دولت آمريكا در اين رابطه جنبه جهاني دارد و مقامات اين كشور هرگز پنهان نكرده اند كه اين طرح آنها محدود به قاره اروپا نمي شود و بسيار فراتر عمل خواهد كرد. اين مسئله محدود به همكاري با كشورهاي عضو ناتو هم نمي شود.

 



علماي الازهر خواستار حفاظت از مسجد الاقصي شدند

علماي الازهر خواستار اتخاذ موضعي قوي در برابر طرح هاي رژيم صهيونيستي عليه مسجد الاقصي شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، شماري از علماي الازهر از شيخ احمدالطيب شيخ الازهر خواستند موضعي قوي و قاطعانه در برابر طرح هاي رژيم صهيونيستي عليه مسجد الاقصي اتخاذ كنند.
آنان تاكيد كردند كه موسسه الازهر مي تواند تمام ظرفيت كشورهاي عربي و اسلامي را براي جلوگيري از ادامه تجاوزات رژيم صهيونيستي به اماكن مقدس مسلمانان در فلسطين به كار گيرد. رئيس كميته تحقيقات فقهي انجمن اسلامي الازهر گفت، شيخ احمد الطيب مي تواند از كشورهاي عربي و اسلامي بخواهد آمريكا را با سلاح پول و روابط اقتصادي تحت فشار قرار دهند تا به اسرائيل براي جلوگيري از تجاوزات مكررش به مسجد الاقصي و ارزش هاي اسلامي فشار وارد آورد.

 



جشن و پايكوبي در ليبي به دنبال بازداشت سيف الاسلام

در پي دستگيري «سيف الاسلام» فرزند ديكتاتور سرنگون شده ليبي توسط انقلابيون، موجي از شادماني شهرهاي اين كشور را فرا گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم ليبي عصر شنبه پس از شنيدن خبر دستگيري سيف الاسلام در جنوب اين كشور، ابراز شادماني كردند. سيف الاسلام در حالي كه لباس مبدل پوشيده بود و در مناطق جنوبي ليبي تلاش مي كرد از كشور بگريزد، توسط انقلابيون دستگير شد. شنيده شدن اين دستگيري توسط مردم، موجي از شادماني را به ويژه در ميان شهروندان بنغازي ايجاد كرد. مردم اميدوارند سيف الاسلام كه شريك اصلي پدرش (معمر قذافي) در كشتار حدود 30 هزار ليبيايي بوده است، محاكمه و مجازات شود. سيف الاسلام كه در شهر جنوبي «اوباري» دستگير شده بود، به فرمانده انقلابيون دو ميليارد دلار رشوه پيشنهاد داده و خواستار آزادي خود در قبال اين پول شد، اما فرمانده انقلابيون (مستقر در محل) اين پول را رد كرد.
در همين حال، سخنگوي دولت موقت ليبي اعلام كرد سيف الاسلام به دادگاه لاهه تحويل داده نمي شود. «عبدالرحيم الكيب»، نخست وزير دولت موقت نيز گفت: سيف الاسلام در يك دادگاه به صورت قانوني و عادلانه محاكمه خواهد شد. وي روز دستگيري سيف الاسلام را يك روز تاريخي براي ملت ليبي دانست.
در همين حال، «لوئيس مورنو اوكامبو» دادستان دادگاه بين المللي جنايي اعلام كرد طي چند روز آينده به ليبي سفر خواهد كرد تا با مسئولان شوراي انتقالي درباره نحوه محاكمه سيف الاسلام گفت وگو كند. اوكامبو گفت كه درباره تشكيل يك دادگاه عادلانه براي سيف الاسلام در ليبي نگران است.
در صورت بروز اختلاف بر سر محاكمه سيف الاسلام در ليبي يا لاهه، اين دومين اختلافي است كه پس از قذافي ميان حاكمان جديد ليبي و غرب رخ مي دهد. اختلاف قبلي مربوط به بلوكه كردن وجوه دولت ليبي مي شود. اروپا در حالي دهها ميليارد دلار از وجوه مردم ليبي را بلوكه كرده است كه هفته گذشته خانم «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا مبلغ 10 ميليون يورو وجه را همراه با تبليغات زياد به مردم ليبي بخشيد.
خبرگزاري رويتر نيز درباره سيف الاسلام گزارش داد كه وي در گفت وگو با اين خبرگزاري، اعلام كرد حالش خوب است، ولي انگشتان دست راستش در جريان بمباران هواپيماهاي ناتو يك ماه پيش آسيب ديده است.

 



گام دوم انقلاب
مردم مصر دوباره به خيابان آمدند نظاميان حاكم بايد بروند

9 ماه پس از سقوط رژيم مبارك، بار ديگر دود و آتش دو شهر بزرگ قاهره و اسكندريه را فرا گرفت و نظاميان با يورش به صف مخالفان سه نفر را كشتند و حدود 1000 نفر را هم زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در خونين ترين درگيري پليس و نيروهاي امنيتي با افراد متحصن در «ميدان التحرير» قاهره دو نفر كشته و نزديك به 700 تن زخمي شدند.
در اين درگيري ها كه از شنبه شب آغاز و تا روز يكشنبه نيز ادامه داشت، «احمد محمود» (23 ساله) و «بهاءالدين محمدحسين» دو تن از جوانان مصري با اصابت گلوله در ميدان التحرير قاهره از پاي درآمدند.
براساس اين گزارش، درگيري ها هنگامي آغاز شد كه پليس و نيروهاي امنيتي مصر با ده ها كاميون و نفربر زرهي با يورش به ميدان التحرير قصد داشتند چادرهاي معترضان را جمع آوري كنند، اما هنگامي كه با مقاومت آنها رو به رو شدند اقدام به شليك گلوله كردند.
تظاهركنندگان مصري كه از روز جمعه در ميدان التحرير چادر زده بودند، تهديد كردند تا زمان كناره گيري نظاميان از قدرت، آن را ترك نخواهند كرد اما يورش پليس و نظاميان درگيري گسترده اي را رقم زد.
منابع بيمارستاني در قاهره ضمن تائيد كشته شدن دو تن از معترضان مصري به ضرب گلوله، از زخمي شدن صدها تن و استنشاق گاز اشك آور در زد وخوردهاي روز يكشنبه خبر دادند.وزارت كشور مصر در واكنش به اين موضوع در صفحه اينترنتي خود اعلام كرد: پليس مصر فقط از گاز اشك آور براي متفرق كردن تظاهركنندگان استفاده كرده است!
شاهدان عيني نيز گفتند؛ شدت استفاده پليس از گاز اشك آور و به خصوص گاز فلفل به حدي بود كه بسياري از تظاهركنندگان را زمينگير كرده بود.
به گفته اين شاهدان، ساختمان پارلمان مصر و وزارت كشور مصر كه در جوار ميدان التحرير قرار دارد، به دو مكان اصلي درگيري مخالفان و نيروهاي دولتي مبدل شده بود.
اين در حالي است كه برخي از احزاب و گروه هاي مصر در واكنش به اين درگيري ها خواستار تشكيل حكومت نجات ملي و شركت نكردن در انتخابات پارلماني شدند، اما جماعت اخوان المسلمين در بيانيه اي، آرامش عمومي را خواستار شد و تاكيد كرد كه اين گونه حوادث مي تواند چهره انقلاب مصر را مخدوش كند.
اين درگيري ها در حالي روي داده است كه ده روز ديگر به برگزاري نخستين انتخابات پارلماني مصر كه پس از سقوط حسني مبارك ديكتاتور سابق اين كشور نمانده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، با ادامه درگيري ها در ميدان التحرير، شهرهاي «سوئز، اسكندريه و آسوان» نيز دچار ناآرامي هاي زيادي شد.
در شهر اسكندريه كه دومين شهر بزرگ مصر به شمار مي رود، معترضان به حكومت نظاميان، با يورش به ساختمان سازمان امنيت آن را به آتش كشيدند و بر اثر تيراندازي پليس و نيروهاي امنيتي يك تن كشته و حدود 300 نفر نيز زخمي شدند.
در شهرهاي سوئز و آسوان نيز جوانان خشمگين در حالي كه بر ضد «محمد حسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر شعار مي دادند با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند.
از سوي ديگر، تظاهركنندگان مصري در اعتراض به توطئه كاخ سفيد عليه انقلاب مردمي كشورشان، به دانشگاه آمريكايي شهر قاهره حمله كردند.
به گزارش شبكه ايران به نقل از منابع خبري مصر، تظاهركنندگان با حمله به دانشگاه آمريكايي قاهره، ديوار اين دانشگاه را تخريب كردند.
نيروهاي امنيتي مصر نيز به مقابله با تظاهركنندگان پرداخته و با پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله تظاهركنندگان در مقابل دانشگاه آمريكايي قاهره را متفرق كردند.
در همين حال آخرين خبرها حاكي است كه 18 حزب و گروه سياسي در مصر از روز يكشنبه تحصن گسترده در ميدان التحرير قاهره تا زمان تشكيل دولت نجات ملي را خواستار شدند.
به گفته ناظران سياسي مصر انقلاب مردم مصر مرحله به مرحله پيش مي رود و بعد از سرنگوني حسني مبارك اين بار نوبت نظاميان وابسته آمريكاست.ناظران معتقدند كه فرماندهان باقيمانده مصر با مردم نبودند و بيشتر مجري دستورات واشنگتن هستند كه مردم دست آنها را خوانده اند و اجازه نخواهند داد كه به حاكميت خود ادامه دهند.تعدادي از انقلابيون در گفت وگو با رسانه ها تاكيد كرده اند كه نظاميان حاكم بايد بروند و آنها مي گويند كه ما خون نداده ايم كه نظاميان وابسته به آمريكا و مصر حاكم شوند.




 



تظاهرات ضدآمريكايي در افغانستان عليه پيمان استراتژيك واشنگتن-كابل

صدها تن از شهروندان افغان با برگزاري تظاهرات در شهر جلا ل آباد، شعار مرگ بر آمريكا سر دادند و فشارهاي واشنگتن بر كابل در مورد امضاي پيمان استراتژيك ميان طرفين را محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي رغم قطعنامه لويي جرگه كه در آن اعطاي هرگونه پايگاه نظامي به آمريكايي ها در خاك افغانستان رد شده بود، صدها تن از شهروندان ساكن جلال آباد در شرق افغانستان با برگزاري تظاهرات، اين قطعنامه را ناكافي دانستند و اعلام كردند كه مردم افغانستان مخالف امضاي هرگونه پيماني ميان اين كشور و آمريكا هستند.
در قطعنامه 76 ماده اي لويي جرگه با اعطاي مصونيت قضايي به آمريكايي ها نيز مخالفت شده بود.
تظاهركنندگان شهر جلال آباد مركز استان «ننگرهار» در تظاهرات خود، محور جلال آباد-كابل را بستند. در همين حال، امامان جمعه شهرهاي مختلف افغانستان امضاي پيمان استراتژيك با آمريكا را حرام و آن را معادل اسارت افغان ها به دست كفار دانستند.در قطعنامه 76 ماده اي لويي جرگه در مورد امضاي پيمان مذكور آمده است كه اين نهاد با پيمان استراتژيك به طور مشروط موافق است. احترام به حاكميت ملي و مقدسات ديني و پايان يافتن حملات شبانه، از جمله شرط هاي لويي جرگه اعلام شده است.
مك كريستال در كابل
به گزارش خبرگزاري فارس، ژنرال «استنلي مك كريستال» در كابل با «حامد كرزاي»، رئيس جمهوري افغانستان، ديدار كردند.
كرزاي ضمن تقدير از مك كريستال، گفت: مك كريستال در زمان ماموريت خود در افغانستان نقش مهمي در كاهش تلفات غيرنظاميان داشت. «باراك اوباما» سال گذشته مك كريستال را از فرماندهي نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان بركنار كرده بود. ژنرال مك كريستال در پي اظهارات تندش عليه اوباما، مورد غضب وي قرار گرفته بود.

 



تظاهرات مردم تركيه عليه سامانه موشكي ناتو

صدها نفر از مردم تركيه در جنوب شرق اين كشور عليه استقرار سامانه دفاع موشكي ناتو در تركيه تظاهرات كردند.
به گزارش پرس تي وي، صدها تن از شهروندان استان «ملاطبه» عليه استقرار سامانه دفاع موشكي ناتو در اين استان و خاك تركيه تظاهرات كردند. مردم در اين تظاهرات كه شنبه برگزار شد شعار مي دادند: «ما براي آمريكا و اسرائيل سپر نمي شويم» و «ناتو از تركيه خارج شو».
دولت آنكارا شهريور گذشته اعلام كرده بود در اين كشور «سامانه راداري هشدار زودهنگام» نصب مي شود. وي هدف از اين طرح را مقابله با موشك هاي پرتاب شده در خارج از اروپا ذكر كرده بود.
دولت آنكارا مدتي است كه نقش ضدانقلاب را در منطقه بازي مي كند؛ اين كشور علاوه بر پذيرش سامانه موشكي غرب، در امور داخلي سوريه مداخله مي كند و در كشورهاي انقلابي مثل مصر و تونس نيز استقرار دولت هاي سكولار را پيشنهاد داده است.
حزب عدالت و توسعه با شعار اسلامگرايي به قدرت رسيده و حتي مواضع ضداسرائيلي «رجب طيب اردوغان»، وي را در ميان مردم محبوب كرده است. اما به نظر مي رسد كه اردوغان با اتخاذ سياست هاي ضد شرقي و ضد اسلامي، محبوبيت سابق خود را روز به روز بيشتر از دست مي دهد.

 



طرح هاي تروريستي اف بي آي براي تخريب وجهه مسلمانان در آمريكاگاردين فاش كرد

پليس فدرال آمريكا با اغفال افراد مجرم براي ايفاي نقش در طرح هاي تروريستي ساختگي درصدد تخريب وجهه مسلمانان است.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از روزنامه «گاردين»، گزارش هاي منتشر شده حاكي از آن است كه اف بي آي به مجرمان فقير در اين كشور پول مي دهد تا در خاك آمريكا تحت عنوان گروههاي مسلمان به حملات تروريستي دست بزنند.
براساس اين گزارش، حملات تروريستي از سوي اف بي آي طراحي مي شود و طي آن به يك جاسوس پول داده مي شود كه نقش يك طراح تروريست را ايفا كرده و به منظور انجام يك حمله مبالغ زيادي پرداخت مي كند.
«ديويد ويليامز» فروشنده مواد مخدر كه خود يكي از قربانيان توطئه پليس فدرال آمريكا (اف بي آي) است در ماه مه 2009 دستگير و به 25 سال حبس محكوم شده است.
اين گزارش حاكي است دادگاه، ويليامز و 3 نفر ديگر را به دخالت در يك توطئه تروريستي از سوي مسلمانان به منظور انفجار كنيسه هاي يهودي و حمله موشكي به جت هاي نظامي محكوم كرد.
«كارن گرين برگ» استاد حقوق دانشگاه «فوردهام» در نيويورك كه كارشناس تاكتيك هاي جديد پليس فدرال آمريكا است، گفت: همه تاكتيك هاي ضد اسلامي تحت هدايت اف بي آي در آمريكا انجام مي شود.
اين در حالي است كه منتقدان دولت مي گويند: اف بي آي با اغفال افراد براي ايفاي نقش در طرح هاي تروريستي ساختگي، در سراسر آمريكا، عليه مسلمانان در حال انجام عمليات گسترده است. در گزارش گاردين آمده است: اف بي آي، جاسوساني را براي انجام عمليات جاسوسي به جوامع مسلمانان فرستاده تا با حضور در مساجد و مراكز آنها و سخن گفتن از اسلام افراطي، افراد حامي چنين تفكراتي را شناسايي كنند.

 



يمني ها براي تصرف كاخ عبدالله صالح آماده مي شوند

جوانان انقلابي يمن هرگونه مذاكره با علي عبدالله صالح را به شدت محكوم و اعلام كردند در صورتي كه عبدالله صالح همچنان بر كنار نرفتن از قدرت اصرار ورزد كاخ رياست جمهوري را تصرف خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، جوانان انقلابي يمن تاكيد كردند كه ديكتاتور يمن همچنان سياست فرار به جلو را انجام مي دهد و تمايل به انتقال حاكميت ندارد.
جوانان انقلابي اعلام كردند كه ديگر صبرشان تمام شده و گروه هاي مخالف زمان زيادي به عبدالله صالح براي امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس داده اند و ديگر بيش از اين نبايد وقت را از دست داد.
شوراي ملي انقلاب يمن نيز تهديد كرد كه زمام امور را به دست جوانان در ميادين خواهد سپرد.
جوانان انقلابي يمن همچنين تاكيد كردند كه با تظاهرات ميليوني به سوي كاخ رياست جمهوري حركت خواهند كرد و به جاي نشستن بر سر ميز مذاكره براي سقوط نظام قربانيان زيادي خواهند داد.
در همين حال تظاهرات مردم يمن براي سرنگوني نظام علي عبدالله صالح در شهرهاي مختلف همچنان ادامه دارد و مردم يمن بر تعقيب و دستگيري عبدالله صالح و ديگر مقامات يمني كه وي را در اجراي سياست هايش ياري كرده اند اصرار مي ورزند.
اين در حالي است كه عبدالله صالح اعلام كرده كه فقط در صورتي از قدرت كناره گيري خواهد كرد كه قدرت را به نظاميان واگذار كند.
از سوي ديگر منابع خبري اعلام كردند كه حدود 700 نظامي ديگر يمني به انقلابيون پيوستند و علت جدايي خود از ارتش را كشتار مردم بي گناه يمن اعلام كردند.
منابع خبري همچنين تصريح كردند كه ساعات آينده در يمن سرنوشت ساز خواهد بود و به نظر مي ر سد طي 24 ساعت آينده در مورد رسيدن به يك راه حل سريع براي پايان دادن به بحران يمن توافق هايي صورت گيرد.

 



پاسخ بشاراسد به تهديدهاي اتحاديه عرب تا آخرين نفس مي جنگم

سرويس خارجي -
بشاراسد در پاسخ به تهديدات اتحاديه عرب براي ادامه تحريم ها و فشار بيشتر عليه نظام سوريه تاكيد كرد، دخالت نظامي غرب در سوريه زلزله اي در منطقه ايجاد خواهد كرد.
بشاراسد رئيس جمهور سوريه در گفت وگو با روزنامه ساندي تايمز با اعلام مطلب فوق اظهار داشت، در مقابل تهديدات غرب تا آخرين نفس مي جنگم و تسليم فشارهاي غرب يا برخي دول عربي نخواهم شد.
وي به اتحاديه عرب هشدار داد كه مداخلات اين اتحاديه در امور داخلي سوريه مداخلات غرب را در پي خواهد شد و مداخله نظامي غرب در سوريه منطقه را به آتش خواهد كشيد.وي تنها راه حل بحران سوريه را تعقيب افراد مسلح و گروهك هاي تروريستي دانست و گفت كه بايد از ورود سلاح از كشورهاي همسايه و ايجاد فعاليت هاي تخريبي در سوريه جلوگيري كرد.
اسد گفت، سوريه هرگز تسليم فشارها نخواهد شد. رئيس جمهور سوريه تصريح كرد، هدف از مهلت اتحاديه عرب بهانه اي براي دخالت نظامي كشورهاي غربي در سوريه است.گفتني است اين اظهارات در حالي مطرح شده است كه اتحاديه عرب در پي به پايان رسيدن مهلت داده شده در همسويي با غرب به دنبال ايجاد تحريم هايي جديد عليه اين كشور است.اتحاديه عرب 12 نوامبر 21 آبان در اقدامي خصمانه و غيرقانوني كه خلاف منشور اتحاديه عرب بود، مشاركت سوريه در نشست هاي اين اتحاديه را تعليق كرد؛ اقدامي كه با استقبال شديد واشنگتن روبه رو شد.

 



پليس آمريكا با گاز فلفل به جان معترضان وال استريت افتاد

پليس آمريكا با چراغ سبز اوباما سركوب معترضان وال استريت را تشديد كرده است.
انتشار يك فيلم ويدئويي كه در آن پليس آمريكا به سر و صورت چندين دانشجوي بي دفاع گاز فلفل پخش مي كند، علاوه بر ايجاد جنجال خبري، فشار افكار عمومي و خشم مردم عليه پليس و مقامات آمريكايي را برانگيخته است. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، اين حادثه كه روز جمعه گذشته در شهر «سانفرانسيسكو» و دانشكده «ديويس» دانشگاه «كاليفرنيا» صورت گرفت، رئيس دانشكده را مجبور به تشكيل يك گروه تحقيقاتي براي بررسي موضوع كرد. رئيس دانشكده ديويس پس از مشاهده اين فيلم با «وحشت آور» خواندن آن ابراز تاسف كرد.
در اين ميان اما واكنش پليس آمريكا نسبت به انتشار فيلم و بازتاب گسترده آن در رسانه هاي بين المللي بسيار تامل برانگيز است. پليس آمريكا در اين باره اعلام كرد: در اين فيلم ويدئويي هيچ اتفاق خاصي صورت نگرفته و وي تنها شاهد اجراي يك عمليات استاندارد پليسي بوده است!
دانشجويان دانشگاه كاليفرنيا در حمايت از جنبش وال استريت و در همبستگي با معترضان دانشكده بركلي دانشگاه كاليفرنيا كه در تاريخ 9 نوامبر مورد ضرب و شتم پليس قرار گرفتند، تجمع كرده بودند.
يادآور مي شود، در حال حاضر فشارها به رئيس اين دانشكده براي استعفا افزايش يافته و معترضان وي را نيز مسئول اين حادثه مي دانند. گزارش هاي دريافتي حاكي است 9 نفر از كساني كه با اسپري فلفل هدف قرار گرفته اند، پس از ساعاتي درمان شدند اما حال دو نفر از دانشجويان وخيم و براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند.
«مايكل مور»، مستندساز مشهور آمريكايي نيز به دنبال مشاهده خشونت هاي پليس در برخورد با معترضان وال استريت عليه نظام حاكم بر آمريكا و شخص «باراك اوباما»، رئيس جمهور اين كشور موضع گرفت.
«مور» گفت: اوباما به پليس آمريكا چراغ سبز نشان داده تا با معترضان با خشونت رفتار كند.
اين فيلمساز سرشناس به نقل از يك مقام قضايي آمريكا گفت: «نيروهاي پليس ايالتي در سراسر آمريكا براي مقابله خشن و خصمانه با معترضان جنبش وال استريت از سازمان هاي ملي اين كشور و پليس فدرال اجازه و راهنمايي گرفته اند و اين مايه تأسف است.»
مايكل مور در ادامه صحبت هاي اعتراض آميز خود خطاب به رئيس جمهوري آمريكا گفت: «آقاي اوباما، چرا شما و دولت تحت رهبري تان چنين برخوردي با اين جنبش فراگير غير خشونت آميز داريد كه از عملكرد وال استريت و فعاليت بانك ها نااميد هستند؟»
«مايكل مور» چندي پيش نيز در سخناني انتقادي، دوره اول رياست جمهوري باراك اوباما را نااميد كننده و اسفبار توصيف كرد.
آخرين خبرها از قيام ضد سرمايه داري «وال استريت را اشغال كنيد» حاكي است، عصر روز شنبه گروهي از معترضان «اوكلند» بار ديگر اقدام به زدن چادر در منطقه اي واقع در مركز شهر كردند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، اين عده بدون توجه به هشدارهاي مقامات آمريكايي و چند روز پس از حمله پليس به چادرهاي آنها اقدام به برپايي مجدد اردوهاي اعتراضي خود كردند.
پليس آمريكا در شهرهاي مختلف اين كشور چند روز پيش با حكم دادگاه، برپايي هرگونه چادر و به همراه داشتن كوله پشتي از سوي معترضان را ممنوع و با حمله به چادرها، اقدام به پاره كردن و جمع آوري آنها كرد تا ادامه تحصن در سرماي شديد عملاً براي معترضان ممكن نباشد.
پرس تي وي افزود: معترضان اوكلندي در حالي كه شعار «ما 99 درصديم» سر مي دادند، راهپيمايي كرده و با رساندن خود به محل مورد نظر شروع به جمع آوري موانع و حصارهاي ايجاد شده از سوي پليس كردند.
پليس اوكلند نيز با انتشار بيانيه اي تصريح كرد، براي جلوگيري از برپايي اردو، از يك «راهبرد غير تهاجمي» استفاده خواهد كرد. در واشنگتن نيز پليس آمريكا با حمله به اعضاي جنبش تسخير «وال استريت» 11 نفر را راهي بازداشتگاه كرد.
به نوشته روزنامه «بوستون گلوب»، عصر روز شنبه پليس واشنگتن با گروهي از معترضان سرمايه داري كه اقدام به تسخير يك مدرسه متروكه كرده بودند درگير و شماري از آنها را بازداشت كرد.
به نوشته اين روزنامه آمريكايي، شركت كنندگان در اين تظاهرات در حالي كه دستمال هايي را به صورت داشتند، بنري را از پشت بام اين ساختمان آويزان كردند كه روي آن نوشته شده بود: «اموال عمومي تحت نظارت مردم.»
شبكه تلويزيوني «ام اس ان بي سي» اما با انتشار گزارشي درباره جنبش تسخير وال استريت، از طرح 850 هزار دلاري يك لابي سرمايه داري معروف آمريكايي براي تخريب اين جنبش پرده برداشت.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي «فرست پست»، شبكه تلويزيوني ام اس ان بي سي در گزارشي فاش كرد كه يك لابي اقتصادي آمريكايي طرحي 850 هزار دلاري را براي لكه دار كردن جنبش وال استريت و بي اعتبار جلوه دادن سياستمداران حامي اين جنبش در دستور كار قرار داده است.آخرين خبر اينكه، روزنامه «نيوزيلند هرالد» طي گزارشي از «شعله ورتر شدن خشم مردم آمريكا» با گذشت زمان خبر داد و افزود: جنبش ضد سرمايه داري آمريكا با وجود اعلام خشونت هاي بسيار از سوي پليس اين كشور، همچنان ادامه دارد.
اين روزنامه افزود: مردم آمريكا مصمم به ادامه اعتراض هاي خود هستند چرا كه بي عدالتي، بيكاري و بحران مالي را عامل اصلي تمام مشكلات خود مي دانند و معتقدند براي رهايي از اين مشكلات راه ديگري وجود ندارد!

 



احتمال پيروزي راستگرايان در انتخابات پارلماني اسپانيا

مردم اسپانيا براي خروج از بحران جاري در انتخابات پارلماني به كانديداهاي احزاب مخالف راي دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم اسپانيا ديروز به پاي صندوق هاي راي رفتند تا از ميان 2008 كانديداي مجلس 350 نفر را برگزينند. نتايج اوليه شمارش آرا حاكي است «ماريانو راخوي»، رهبر حزب «ميانه روي راست» جانشين «خوزه رودريگز زاپاترو» نخست وزير فعلي خواهد شد، چون نمايندگان وابسته به حزب زاخوي بيشترين آرا را به دست آورده اند. هنوز از تعداد دقيق كرسي هايي كه اين حزب به دست آورده است گزارشي نرسيده است. اسپانيايي ها بدين خاطر چپ گرايان را كنار گذاشته اند كه از بحران جاري اقتصادي در اين كشور نجات يابند.

 



يورش پليس آل خليفه به مراسم تشييع پيكر نوجوان شهيد

هزاران تن از مردم بحرين در مراسم تشييع پيكر نوجوان شهيد خواستار سرنگوني آل خليفه شدند و شعارهايي عليه دولت و پادشاه اين كشور سر دادند.
هزاران تظاهركننده بحريني با شركت در مراسم تشييع پيكر نوجوان شهيد و سر دادن شعارهايي عليه حكومت آل خليفه از مجامع بين المللي خواستند كميته اي براي تحقيق درباره جنايات آل خليفه به بحرين اعزام كنند.
اين نوجوان 16 ساله بحريني روز جمعه در جريان تظاهرات مردمي از سوي خودروي نيروهاي امنيتي آل خليفه زير گرفته شد و به شهادت رسيد.
مردم بحرين تاكيد كردند كه انتقام خون شهدا را خواهند گرفت. و با برگزاري تظاهرات مداوم پايه هاي حكومت آل خليفه را سست خواهند كرد. اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه به شركت كنندگان در اين مراسم حمله و تعدادي را مجروح كردند. مزدوران آل خليفه با گاز اشك آور تظاهركنندگان را متفرق كردند.
رئيس مركز حقوق بشر بحرين دراين باره گفت، مردم بحرين مردمي نستوه و پايدار هستند و از مبارزه نخواهند ايستاد و با پايداري خود رژيم آل خليفه را در نزد افكارعمومي جهان رسوا خواهند كرد.
وي افزود، جنايت رژيم بحرين براي همه سازمان ها و نهادهاي بين المللي عيان شده است.
نبيل رجب در مورد مواضع اتحاديه عرب تاكيد كرد كه ما انتظار نداريم كه كار مثبتي از اين اتحاديه صورت بگيرد چرا كه در عمل نشان داده در خدمت منافع كشورهاي غربي است و هيچ اقدامي براي ملت هاي مظلوم عرب انجام نمي دهد.
حزب وعد نيز در بيانيه اي با محكوم كردن خشونت هاي اخير نظام آل خليفه اعلام كرد كه استفاده بيش از حد از خشونت و كشتن شهروندان نشان دهنده وخيم بودن وضعيت امنيتي در كشور است و نظام آل خليفه سعي دارد كه حقايق موجود را كتمان كند.
جنبش جوانان 14 فوريه بحرين نيز خواستار انتقال اعتراض ها از مناطق مختلف اين كشور به پايتخت شده است.
اين جنبش با انتشار بيانيه اي از همه آحاد مردم كشور خواست با برگزاري تظاهرات و اعتراض هاي مسالمت آميز وحدت خود را حفظ كرده و در تظاهرات هميشگي شركت كنند تا رژيم آل خليفه را به زانو درآورند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14