(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آبان 1390- شماره 20078

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مستي بهانه است ! (يادداشت روز)
آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم :ريشه برخي عزل و نصب ها به جريان انحرافي مي رسد
مزدور (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
سلطانيه: ايران در اعتراض به آمانو در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح شركت نمي كند
رئيس جمهور: برخي از مسابقه هاي علمي طرح فريب براي شناسايي نخبگان است
عضو حلقه كيان: از «سيا» مزد مي گيريم ولي به جان شما مزدور نيستيم! (خبر ويژه)
مشكوك مي زند روي ديوار خاتمي نمي شود يادگاري نوشت (خبر ويژه)
كيسينجر هم صهيونيست ها را فرومايه مي خواند (خبر ويژه)
خودكشي 246 نظامي پنتاگون در كمتر از يك سال (خبر ويژه)
بايد باور كنيم كه امپرياليسم از ايران اسلامي وحشت دارد (خبر ويژه)



مستي بهانه است ! (يادداشت روز)

شايد اين ديدگاه در نگاه اول، تعجب آور به نظر آيد و يا غيرقابل قبول تلقي شود ولي شواهدي در دست است كه نشان مي دهد مصاحبه مفصل و البته موهن و دم دستي روز شنبه آقاي جوانفكر با روزنامه زنجيره اي اعتماد - كه ايشان 3 سال قبل، آن را «غيرقابل اعتماد» معرفي كرده بود- مصرف بيروني داشته و سناريوي ديكته شده اي است كه اجراي مشترك آن برعهده «حلقه انحرافي» و «جريان فتنه» گذارده شده است. قضاوت با شما.
1- در جريان جنگ تحميلي و مخصوصا چند سال پاياني آن، هرگاه رزمندگان اسلام به پيروزي بزرگي دست مي يافتند و قواي بعثي عراق را از سرزمين هاي اشغال شده ايران اسلامي عقب مي راندند و يا بخشي از خاك عراق را به تصرف درمي آوردند، چند رخداد به طور همزمان و زنجيره اي در فاصله اي كمتر از چند روز، اتفاق مي افتاد. اتحاديه اروپا با صدور بيانيه اي كه در آن كمترين اشاره اي به تجاوزگري عراق نشده بود، جمهوري اسلامي ايران را به پذيرش آتش بس و مذاكرات بعدي درباره عقب نشيني عراق از مناطق اشغال شده دعوت مي كرد. سازمان عفو بين الملل ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي كرد، ناوهاي آمريكايي در خليج فارس عليه ايران اسلامي آرايش شبه جنگي - و بعدها، جنگي- مي گرفتند، سيل تجهيزات نظامي و اسلحه و مهمات از آمريكا و اروپا به سوي عراق سرازير مي شد و در تمامي اين موارد - بدون استثناء- نهضت آزادي بيانيه اي صادر كرده و ضمن اعتراض به مسئولان نظام كه چرا به خواست مجامع بين المللي براي پذيرش آتش بس تن نمي دهند! عليه جمهوري اسلامي ايران دست به سياه نمايي زده و مخصوصا رزمندگان اسلام را با وقاحتي شرم آور و مشمئزكننده تحقير مي كرد و از قدرت بلامنازع! آمريكا و اروپا كه حاميان بي پرده صدام بودند سخن مي گفت. به عنوان مثال؛ در جزوه چند ده صفحه اي «پايان عادلانه جنگ بي پايان»، سپاهيان اسلام را با سربازان وحشي آتيلا مقايسه كرده بود و در به اصطلاح بيانيه اي ديگر؛ آمريكا را به «شير» و رزمندگان اسلام را به «آهو» تشبيه كرده و نوشته بود «همانگونه كه خدا به شير قدرت برتر براي حمله داده است به آهو نيز پاي گريز بخشيده»! و نتيجه گرفته بود كه «تسليم در برابر آمريكا مانند فرار آهو در مقابل حمله شير، يك پديده طبيعي! منطقي! و غيرقابل ملامت است»! و... متن اين بيانيه ها و جزوات نهضت آزادي بلافاصله پس از انتشار و قبل از توزيع در داخل كشور - كه به خاطر نفرت مردم از اين گروهك آمريكايي جرأت توزيع علني آن را نداشتند- از سوي رسانه هاي بيگانه در بخش هاي فارسي زبان اين رسانه ها پخش مي شد و بخش هاي عربي صداي آمريكا، بي بي سي و راديو اسرائيل و راديو بغداد نيز متن ترجمه شده به زبان عربي اين بيانيه ها را در سطح گسترده اي منعكس كرده و پوشش مي دادند. مراجعه به مانيتورينگ رسانه هاي بيگانه در آن روزها- كه در آرشيو صدا و سيما و بايگاني دفتر سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي موجود و قابل دسترسي است- نشان مي دهد كه در تحليل و تفسير رسانه هاي مورد اشاره يك روال يكنواخت و هماهنگ دنبال مي شد. تمامي آنها در تفسيرهاي خبري خود، ابتدا، گروهك چند نفره نهضت آزادي را به عنوان «بخش قابل توجهي از مردم ايران»! معرفي مي كردند و سپس با استناد به متن بيانيه ها و جزوات نهضت آزادي اين توهم را در شيپورهاي فريب خويش مي دميدند كه مردم ايران از جنگ خسته شده و خواستار آتش بس بي قيد و شرط هستند ولي امام خميني(ره) و ساير مسئولان جمهوري اسلامي به اين خواسته مردم توجه نكرده و همچنان بر طبل جنگ مي كوبند!
بعدها، سپاهيان اسلام در جريان يك حمله سراسري به مواضع دشمن، بيانيه ها و جزوه هاي نهضت آزادي را كه به زبان عربي ترجمه شده بود، در سنگر فرماندهان عراقي يافتند و نظاميان اسير شده ارتش بعث اعتراف كردند در مراسمي كه افسران اداره استخبارات ارتش عراق - سازمان اطلاعاتي ارتش بعث- براي روحيه دادن به سربازان عراقي برپا مي كردند، بخش هايي از متن ترجمه شده بيانيه هاي نهضت آزادي قرائت مي شد و با استناد به اين جزوه ها و بيانيه ها براي سربازان روحيه از كف داده عراقي توضيح مي دادند كه مردم ايران از جنگ خسته شده و اگر مقاومت كنيد، پيروزي ارتش عراق نزديك است!!
2- اكنون پرسش آن است كه اين روزها چه رخداد غيرمنتظره و جديدي اتفاق افتاده و چه مناسبت ويژه اي در ميان بوده است كه احساس ضرورت به انجام مصاحبه ياد شده را در آقاي جوانفكر برانگيخته است؟! به متن مصاحبه مراجعه كنيد. غير از چند فحش و ناسزا به مسئولان نظام كه تاكنون كمتر سابقه داشته- و به علت آن خواهيم پرداخت- آيا سخن ناگفته، اتهام تكرار نشده و يا مطلب تازه و جديدي در آن مشاهده مي كنيد؟! بديهي است اين چند ناسزاي جديد نمي تواند انگيزه اصلي در انجام مصاحبه مورد اشاره باشد. مخصوصا آن كه نمونه هاي مشابه آن بارها و بارها از سوي حلقه انحرافي و جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 عليه مسئولان نظام مطرح شده بود.
دفاع از حلقه انحرافي نيز نمي تواند انگيزه مصاحبه مفصل جوانفكر با روزنامه اعتماد باشد، زيرا انتقادهاي جدي به اين جريان منحرف كه نشانه هاي قابل توجهي از وابستگي دوسويه آن به مديران بيروني و عوامل فتنه 88 در دست است، اتفاق و مسئله جديدي نيست. مخصوصاً آن كه متأسفانه آقاي رئيس جمهور در نشست هفته گذشته با شماري از اعضاي ستادهاي انتخاباتي خود به گونه اي يكطرفه دست به دفاع تمام عياري از حلقه انحرافي زده بود و ديگر نيازي به مصاحبه مفصل و دم دستي جوانفكر نبود. بنابراين انگيزه آقاي جوانفكر از انجام مصاحبه ياد شده، چه بوده است؟!
3- ممكن است گفته شود آقاي جوانفكر از محكوميت خود به يكسال زندان و سه سال محروميت از فعاليت هاي مطبوعاتي- كه ديروز خبر آن رسانه اي شد- باخبر بوده و قصد داشته است قبل از اعلام رسمي و رسانه اي خبر محكوميت خويش، از فرصت استفاده كرده و مصاحبه مفصل ياد شده را انجام دهد! اين احتمال اگرچه مي تواند بخشي از واقعيت را با خود داشته باشد ولي توضيح قابل قبولي براي انجام مصاحبه مورد اشاره نيست، چرا كه آقاي جوانفكر به يقين مي دانسته، ناسزاگويي، دروغ پردازي و سياه نمايي هاي ايشان در مصاحبه اخير، كفه جرايم وي را سنگين تر خواهد كرد- كه كرده است- بنابراين و به روال معمول، اطلاع ايشان از محكوميت خويش بايستي مانع از تكرار چندباره همان جرايم شود، نه آن كه انگيزه تكرار جرم باشد.
4- اين احتمال نيز قابل طرح است كه همزمان با نزديك شدن پرونده فساد اقتصادي 3هزار ميليارد توماني به مراحل پاياني خود، حلقه انحرافي احساس خطر كرده و با انجام مصاحبه مزبور و ضمن اطلاع از آن كه اين مصاحبه مستلزم تعقيب قضايي است، در پي انحراف افكار عمومي از دخالت اين حلقه در فسادكلان مورد اشاره بوده است!
گفتني است حلقه انحرافي ابتدا تلاش فراواني كرد كه ماجراي پي گيري فساد 3هزار ميليارد توماني را يك حركت سياسي! و با انگيزه بدنام كردن برخي از اطرافيان آقاي رئيس جمهور قلمداد كند! ولي پي گيري قاطع دستگاه قضايي و مخصوصا انتخاب قاضي برجسته و پاكدامن و حقوقدان زبردستي نظير حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي به عنوان مسئول پرونده و سپس اسناد و مدارك غيرقابل انكاري كه در ادامه به دست آمده و منتشر شد، كمترين زمينه اي براي سياسي جلوه دادن پرونده باقي نگذاشت و دقيقا از همين مرحله به بعد، جريان انحرافي به ناسزاگويي عليه مسئول محترم پرونده روي آورد، حمله جريان انحرافي به اژه اي از آنجا كه هيچ نقطه ضعفي در ايشان نيافته اند به گونه اي هيستريك صورت مي پذيرد. نگاهي - هرچند گذرا- به ناسزاگويي حلقه انحرافي عليه آقاي محسني اژه اي به وضوح نشان مي دهد كه ادبيات به كار گرفته شده از سوي آنها، ادبيات افراد مجرم و نگران است. ادبيات آدم هايي كه از افشاي يك ماجراي پشت صحنه پلشت در وحشت و اضطرابند و از آنجا كه جرأت ابراز نگراني واقعي خود را ندارند، اضطراب خويش را در پوشش هاي ديگر بر زبان مي آورند.
و اما، با اين همه، اگرچه اضطراب حلقه انحرافي از پي گيري قاطع و بي ملاحظه پرونده فساد 3هزار ميليارد توماني مي تواند بخشي از انگيزه مصاحبه جوانفكر با روزنامه اعتماد و اظهارات مشابه ديگر طي چند روز گذشته باشد ولي نمي توان انگيزه اصلي مصاحبه ياد شده را تنها در اين نقطه جستجو كرد، چرا كه مي دانند رسيدگي دقيق به پرونده فساد اقتصادي در بستر قانوني خود جريان دارد و اينگونه شلتاق ها و ناسزاگويي ها، آنهم عليه محسني اژه اي كه شخصيت مورد اعتماد همه مردم است نه فقط راه به جايي نمي برد، بلكه عرصه را بر مجرمان واقعي - يا احتمالي- تنگ تر نيز خواهد كرد. بنابراين، انگيزه واقعي جريان انحرافي از انجام مصاحبه اخير جوانفكر با روزنامه زنجيره اي اعتماد چيست؟! چرا كه هيچيك از احتمالات فوق الذكر نمي تواند توضيح دهنده و توجيه كننده قابل قبولي براي مصاحبه مزبور باشد.
5- اكنون به بند اول از يادداشت پيش روي يعني بيانيه ها و جزوات كذايي نهضت آزادي در دوران جنگ تحميلي بازمي گرديم؛ نگاهي به اطراف بيندازيد و شرايط كنوني را به دقت از نظر بگذرانيد. چه مي بينيد؟ در يك سو، انقلاب هاي اسلامي منطقه و سقوط پي درپي ديكتاتورها به چشم مي خورد. و نه فقط ملت هاي مسلمان و انقلابي منطقه بلكه دشمنان بيروني هم اعتراف مي كنند؛ انقلاب اسلامي ايران و نظام جمهوري اسلامي برخاسته از آن، الگوي قيام و خروش ملت هاي مسلمان عليه ديكتاتورهاي دست نشانده آمريكا و اسرائيل و متحدان اروپايي آنهاست. در سوي ديگر، آمريكا و متحدانش را مي بينند كه با جنبش پرقدرت و فراگير وال استريت دست به گريبان هستند. جنبش پرشتابي كه در فاصله كمتر از چند ماه بيش از 1200 شهر بزرگ از 82 كشور دنيا را فرا گرفته است. خواسته اعلام شده جنبش، مبارزه با نظام سرمايه داري است و خروش يكپارچه اكثريت 99 درصدي مردم عليه اقليت يك درصدي كلان سرمايه داران را پي گرفته و علي رغم سركوب هاي پي درپي، دست از آن نمي كشند. جنبش وال استريت نيز به گفته استراتژيست هاي آمريكايي و اسرائيلي نظير بنياد كارنگي، بنياد امريكن اينترپرايز، لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا، زئيف شف، ژنرال و استراتژيست كهنه كار اسرائيلي و... از بيداري اسلامي در منطقه و نهايتا ايران اسلامي- با چهره اي ديگر- ريشه گرفته است. در سمت ديگر ميدان، آمريكا و متحدانش براي مقابله با الگوي انقلاب اسلامي در استيصال و بن بست اعلام شده قرار دارند و انكار نمي كنند كه پرونده هسته اي، سناريوي جعلي ترور سفير عربستان، قطعنامه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي، قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل، اتهام نقض حقوق بشر و تحريم هاي گسترده فقط به فقط براي حذف اين الگو در عبور جهان از پيچ بزرگ تاريخي است و...
اكنون سؤال اين است كه آيا آمريكا و متحدانش به حركتي كه هرچند براي مدتي كوتاه نشان دهنده شكاف در حاكميت جمهوري اسلامي ايران باشد، نياز ندارند؟! به بازتاب- از پيش طراحي شده- مصاحبه جوانفكر در رسانه ها و محافل بيگانه نگاه كنيد. چه مي بينيد و مي شنويد؟... «جمهوري اسلامي ايران با حاكميت دوگانه دست به گريبان است»!! «پراگماتيست هاي مسلمان! نظام اسلامي را به چالش كشيده اند»!! «حاكميت برخاسته از دين و دين باوري نمي تواند نيازهاي مردم را تامين كند»!! و...
6- آيا به خاطر داريد كه در اولين ماه ها و هفته هاي آغاز بيداري اسلامي در منطقه و در حالي كه «بن علي» از سوي مردم «تونس» و مبارك با خروش مردم مصر سقوط كرده بودند، و تمامي مردم منطقه شعارهاي اسلامي و ضد استكباري را فرياد مي كردند، سران از رمق افتاده فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، براي روز 25 بهمن اعلام راهپيمايي كردند؟- البته فقط اعلام كردند- و با وجود آن كه كسي به اين به اصطلاح فراخوان توجهي نكرد، رسانه هاي غربي دست به چه بزرگنمايي گسترده اي درباره اين فراخوان بي خاصيت زدند؟ چرا؟! براي آن كه آمريكا و متحدانش به اين حركت- ولو نافرجام- نياز داشتند. مصاحبه آقاي جوانفكر- حتي اگر خود او هم نداند- با اين انگيزه و به سفارش بيروني انجام شده و تامين نياز مبرم آمريكا و متحدانش براي مخدوش كردن- به زعم خود- الگوي ايران اسلامي را دنبال كرده است.
7- و بالاخره، چرا جوانفكر؟ و چرا روزنامه اعتماد؟ پاسخ اين پرسش دشوار نيست. آقاي جوانفكر اگرچه يك شخصيت معمولي و كم اهميت است ولي تابلوي دولت را- به حق يا به ناحق- با خود حمل مي كند، از اين روي اقدام «ريز» وي مي تواند از سوي دشمن بيروني در قد و قواره - با عرض پوزش- «دولت» درشت نمايي شود. و اما، فحاشي و ناسزاگويي جوانفكر به برخي از مسئولان شناخته شده نظام از آنجا براي دشمنان حائز اهميت بوده است كه مسئولان ياد شده «نمايه» وفاداري به انقلاب اسلامي و دشمني با استكبار جهاني هستند. بنابراين ناسزاگويي وي در قالب- باز هم با عرض پوزش از بيان اين واقعيت تلخ- درگيري دولت با تماميت نظام تبليغ مي شود.
و اما، چرا روزنامه اعتماد؟! در اين باره اگرچه گفتني هاي فراواني هست ولي به همين اندازه بسنده مي كنيم كه اين روزنامه وابسته بي چون و چرا و شناخته شده به فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 است. بنابراين مصاحبه جوانفكر با روزنامه اعتماد مخصوصا آن كه قبلا با صراحت آن را غيرقابل اعتماد معرفي كرده بود، نشانه حركت مشترك حلقه انحرافي و جريان فتنه است و به زعم دشمنان بيروني كه شاهد مرگ فتنه 88 بوده اند، اين پيوند مي تواند دادن تنفس مصنوعي به فتنه 88 با هدف تظاهر به زنده بودن آن، قلمداد شود.
حسين شريعتمداري

 



آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم : ريشه برخي عزل و نصب ها به جريان انحرافي مي رسد

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه شوراي نگهبان نبايد در انجام وظايف خود به هيچ وجه كوتاه بيايد تاكيد كرد بايد نسبت به آگاه كردن مردم درباره حساسيت اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي اهتمام لازم را داشته باشيم و بدانيم كه در اين خصوص وظيفه جدي بردوش داريم.
آيت الله محمد يزدي ظهر ديروز در ديدار طلاب شركت كننده در دوره تخصصي ولايت فقيه در سخناني با اشاره به سيستم اداره كشور تاكيد كرد: در حال حاضر سيستم حكومتي كشور به اينگونه تدوين شده و امور روند خود را طي مي كنند ولي اگر ولي فقيه لازم ديد كه سيستم را تغيير دهد با توجه به اختياراتي كه دارد مي تواند نسبت به اين كار اقدام كند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه در قانون اساسي براي ولي فقيه 11 وظيفه ذكر شده است، اضافه كرد: اين مسئله به اين معنا است كه هيچ كس غير ولي فقيه و رهبر جامعه اسلامي ايران نمي تواند عهده دار اين وظايف شود و البته اين نكته نيز بايد مطرح شود كه اختيارات ولي فقيه به اين وظايف محدود نمي شود.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضرورت آشنايي هرچه بيشتر مردم با احكام اسلامي به صورت دقيق را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: بايد سيستم حكومتي جمهوري اسلامي ايران به صورت دقيق تر تبيين و تشريح شود.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به برخي از جابه جايي هايي كه اكنون در كشور صورت مي گيرد، گفت: ريشه اين جابه جايي ها به جريان انحرافي متصل مي شود.
آيت الله يزدي با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: امروز گروه هاي مختلف تلاش گسترده اي دارند كه در قدرت آينده كشور حضور داشته باشند و تجربه نشان داده است كه بايد از راه مجلس وارد شوند.
وي با اشاره به اينكه اين گروه ها طرح ها و برنامه هاي خود را آغاز كرده و اجرا مي كنند، اضافه كرد: پول هاي كلاني خرج مي شود و اگر پيگيري شود مشخص مي شود كه آنها به دنبال حضور در قدرت آينده كشور هستند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه برخي دندان تيز كرده اند كه در قدرت آينده حضور داشته باشند، اضافه كرد: برخي از اين گروه ها از دوره قبل بوده و ريشه در اصلاح طلبان حاضر و نه اصلاح طلبان كنار زده شده دارند و برخي گروه ها نيز هستند كه پول زيادي ندارند ولي از نفوذهايي كه دارند استفاده مي كنند.
وي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان نظارت لازم را بر انتخابات دارد، گفت: مقام معظم رهبري نيز بر اين مسئله تاكيد دارند كه شوراي نگهبان در انجام وظايف خود به هيچ وجه كوتاه نيايد.
يزدي تصريح كرد: بايد نسبت به آگاه كردن مردم درباره حساسيت اين دوره از انتخابات مجلس شوراي اسلامي اهتمام لازم را داشته باشيم و بدانيم كه در اين خصوص وظيفه جدي بر دوش داريم.
وي با اشاره به برخي از جابه جايي هايي كه اكنون در كشور صورت مي گيرد، افزود: متاسفانه ريشه اين جابه جايي ها به جريان انحرافي متصل مي شود، فلان آدم صالح و كامل را عزل و ديگري را به جاي او معرفي مي كنند و وقتي كه علت دنبال مي شود با يك يا دو واسطه به جايگاهي مي رسد كه ما از او به عنوان رهبر و موسس جريان انحرافي تعبير مي كنيم و از هيچ كس پروا نداشته و به خود رئيس جمهور هم گفته و مي گوييم.

 



مزدور (گفت و شنود)

گفت: عضو فراري حلقه كيان كه در استخدام راديو آمريكاست در مصاحبه با گويانيوز- معروف به سيانيوز- گفته است «پولي كه اپوزيسيون از سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اروپا دريافت مي كند، دستمزد آنهاست و نبايد به اپوزيسيون مزدور گفته شود»!
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: مجيد محمدي در اين مصاحبه گفته است «كساني كه ما را مزدور مي نامند توجه ندارند كه گرفتن حق الزحمه در قبال كاري كه براي دولت هاي آمريكا و اروپا انجام مي دهيم حق طبيعي و قانوني ماست»!
گفتم: به شخصي گفتند؛ رفيقت دار فاني را وداع گفت؛ پرسيد دار فاني ديگر چه جور «دار»ي است؟ گفتند؛ يعني به رحمت ايزدي رفت. پرسيد؛ رحمت ايزدي ديگه كيه؟ گفتند؛ از جهان رخت بركشيد. گفت؛ رفيقم فقط رختش را آب مي كشيد. گفتند؛ عجب خنگي هستي ها! رفيق الاغت مرد! و يارو با تعجب گفت؛ ديدي گفتم اشتباه مي كنيد، الاغ من غير از خود من رفيق ديگري نداشت!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ جاي بسي تاسف است كه سازمان ملل كه يك نهاد جهان شمول و بين المللي است به عنوان آلت دست و بازيچه آمريكا و صهيونيسم و هم پيمانان آنها قرار گرفته و براي چندمين بار از فشار كميسيون حقوق بشري آن سازمان در رابطه با اتهام ترور سفير عربستان در آمريكا بر عليه ايران استفاده ابزاري كرد. مسلما با اين عملكرد اشتباه اعتبار نداشته جهاني خود را در افكار عمومي بار ديگر مورد خدشه قرار مي دهد، اي كاش آقاي بان كي مون از اهرم هاي حقوق بشري سازمان ملل به نفع مردم مظلوم فلسطين، لبنان، عراق، افغانستان و وزيرستان و پاراچنار پاكستان كه روزانه صدها نفر در اين مناطق به دست جانيان آمريكايي و... قتل عام مي شوند و خانه و كاشانه خود را از دست مي دهند استفاده مي كرد و يا به حال قحطي زدگان سوماليايي مي انديشيد.
مراد بختياري
¤ ايمان و توكل به خداوند مقتدر در ملت و مسئولين جمهوري اسلامي ايران، تنها عامل ابقا و ثابت قدمي در راه مقدس ارزش هاي اسلامي است و هياهوهاي تهديدآميز آمريكا و اسرائيل شبيه وزوز مگسي است كه با كوچكترين حركتي فراري مي شود.
سليمان بلغار
¤ ضمن تشكر از مقاله آقاي شريعتمداري در مورخه 26 آبان ماه تحت عنوان «تافته جدا بافته!» از ايشان تقاضا مي كنم اسامي نمايندگان ياد شده در مقاله را منتشر كنند تا ما تكليف خودمان را با آن ها بدانيم. همچنين از شوراي نگهبان تقاضا داريم مانع اجراي اين مصوبه شود.
كلهر و فلاح از تهران و چندين تماس مشابه
¤ هنوز تكليف درمان و هزينه داروي جانبازان شيميايي مشخص نشده و برخي از آنان بدون داشتن شغل و بيمه با بيماري دست و پنجه نرم مي كنند. اما شاهديم كه عده اي در كسوت نمايندگي اقدام به تصويب قانوني مي كنند كه علاوه بر مسئولين فعلي عده اي از عناصر مشكوك مجلس ششم و دولت اصلاحات نيز از اين موهبت و حقوق مادام العمر بهره مند مي شوند. واقعا براي اين نمايندگان متاسفم. اميد است شوراي محترم نگهبان نسبت به رد اين مصوبه خلاف عرف و شرع و اخلاق اقدام نمايد.
جانباز شيميايي- رئوف
¤ اينكه كشور قطر در مزدوري براي رژيم صهيونيستي و آمريكا چيزي كم نگذاشته است، به توطئه گري عليه سوريه مشغول است، از فتنه گران در ليبي حمايت مي كند و با همكاري تركيه به تلاش براي مشروعيت بخشيدن به اسرائيل در منطقه شدت بخشيده و در سركوب شيعيان مشاركت دارد و خيلي خباثت ها و خيانت هاي ديگر اين كشور به ظاهر مسلمان عربي مشهود است در شان دستگاه ديپلماسي كشورمان نيست كه روابط خود با اين رژيم را گسترش دهند و به هر بهانه اي به اين كشور سفر كنند.
بابايي و يك تماس مشابه
¤ از اظهارات فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه تشكر مي كنيم آنجا كه گفتند: «اگر ما را بكشيد ده ها نفر را از شما به درك واصل مي كنيم»اين پاسخي به ياوه گويي هاي آمريكا بود. بسيار از اين پاسخ خوشحال شدم.
3121---0935
¤ سران اتحاديه عرب بي شرمي را به جايي رسانده اند كه دوستي با دشمني مثل آمريكا را بر كشور سوريه ترجيح مي دهند. كشورهاي اتحاديه عرب اين ننگي را كه با دست خود به وجود آورده اند در آينده چگونه مي خواهند پاك كنند. بعيد مي دانم چنين داغ ننگ خفت باري از روي پيشاني آنها برداشته شود. بلكه براي هميشه اين رسوايي در چهره آنان باقي مي ماند.
عليمرداني
¤ چرا بايد كشور شروري مثل انگلستان كه ما را تهديد به حمله نظامي مي كند در كشور ما لانه جاسوسي داشته باشد.
8865---0912
¤ با توجه به پرونده قطور جنايت انگليس خبيث نسبت به ايران در قرن گذشته واقعا از اقدامات شهرداري تهران براي 300 درخت باغ قلهك انسان متعجب مي شود؟ آيا با اين پرونده هاي قطور جنايت نمي توانيم اين پيراستعمار را به پاي محاكمه بكشانيم كه قصد دارند صرفا با 300 درخت او را محاكمه كنند!!
بيگ زاده
¤ دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه تهرانم گويا بعضي خانم ها دانشگاه را با مهماني و عروسي و... اشتباه گرفته اند فكر نمي كنم در هيچ كشوري دردنيا به اين شكل سركلاس بروند از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
7649---0913
¤ سلسله برنامه هاي سودمند و موثر تلويزيون به نام «استوا» كه در آن به سؤال ها و شبهات ديني پاسخ داده مي شود مدتي است كه پخش نمي شود. انتظار داريم هر روز كه مي گذرد اين نوع برنامه ها در جهت تقويت ايمان جوانان كشور بهتر و گسترده تر بشود ولي معلوم نيست چرا مسئولين رسانه ملي كشور خلاف اين انتظار بر حق عمل مي كنند.
يك شهروند
¤ متاسفانه يك سال از راه اندازي ايستگاه مترو ميدان آزادي مي گذرد ولي مسئولان مترو نسبت به نصب فن جت(هواكش) در درون ايستگاه مترو آزادي اقدامي به عمل نياورده اند و آلودگي شديدي در اين ايستگاه وجود دارد كه باعث تنگي نفس براي افراد سالم مي شود چه برسد به افراد بيمار. گناه كساني كه هر روز بايد اين آلودگي را استنشاق كنند چيست؟ آيا هنوز وقت آن نرسيده است كه مسئولان فكري به حال اين ايستگاه كه يك سال از افتتاح آن مي گذرد بكنند؟
فضلعلي- تهران

 



سلطانيه: ايران در اعتراض به آمانو در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح شركت نمي كند

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اعلام شركت نكردن ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي كه از سوي آژانس برگزار خواهد شد، گفت: تا زماني كه رويكرد و عملكرد مديركل آژانس نسبت به برخي مسائل از جمله سوريه و رژيم صهيونيستي دوگانه است برگزاري چنين كنفرانس هايي هيچ دستاوردي نخواهد داشت.
وي با اشاره به اعلام شركت نكردن ايران در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي كه قرار است 21 و 22 نوامبر (30 آبان و اول آذر) از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين تشكيل شود با تاييد اين مطلب گفت: با توجه به اينكه موارد نقض قانون و مقررات بين المللي از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي و شخص مديركل آن صورت گرفته است ايران در اين كنفرانس شركت نمي كند .
سلطانيه با اشاره به اينكه ايران از پيشگامان طرح خاورميانه عاري از سلاح هسته اي بوده و در قطعنامه هاي مختلف نيز اين مساله به تاييد و تصويب رسيده است، گفت: مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس قطعنامه كنفرانس عمومي سالانه آژانس موظف شد تا همايشي را براي پيدا كردن راهكارهاي عملي در جهت عاري سازي خاورميانه از سلاح هسته اي برگزار كند.
وي با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته مديركل وقت آژانس از كشورهاي مختلف براي شركت در اين كنفرانس دعوت مي كرد، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران معتقد است تا وقتي رژيم صهيونيستي به ان پي تي نپيوندد و فعاليت هاي هسته اي اين رژيم تحت بازرسي آژانس قرار نگيرد تقويت و اميدواري اي نسبت به ايجاد خاورميانه عاري از سلاح هسته اي مفهومي ندارد.
نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي و آمريكا كه اين رژيم را حمايت مي كنند تمايلي نسبت به پذيرش چنين مساله اي ندارند.
سلطانيه همچنين به موضوع پرونده سوريه در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي اشاره كرد و گفت: پس از آنكه موضوع فعاليت هاي هسته اي سوريه مطرح شد با همراهي و اعمال فشار رژيم صهيونيستي و آمريكا و نيز رويكردهاي جانبدارانه مديركل آژانس پرونده سوريه به شوراي امنيت ارجاع شد تا بتوانند افكار عمومي در منطقه را تغيير دهند.
سلطانيه گفت: همچنين با توجه به اينكه مديركل آژانس وظيفه اش را در خصوص سوريه و نيز رژيم صهيونيستي بي طرفانه انجام نمي دهد و به ويژه درباره رفتار رژيم صهيونيستي در حمله به مراكزي در سوريه سكوت كرده است برگزاري و شركت در چنين كنفرانسي را مفيد نمي دانيم.
سلطانيه ادامه داد: حمله رژيم صهيونيستي به سايت سوريه كه مديركل آژانس كاملا از اين مساله طرفداري كرده است و با وجود اينكه اين اقدام رژيم صهيونيستي از سوي مديركل پيشين آژانس شديدا مطرح شده است، اين اقدام رژيم صهيونيستي موجب به مخاطره افتادن قوانين و مقررات بين المللي شده است، اما مديركل آژانس در يك حركت طرفدارانه از آمريكا و رژيم صهيونيستي تمام فشارها را به سوريه وارد كرد.
نماينده دائم كشورمان در آژانس با بيان اينكه حتي اگر در سايت سوريه رآكتوري وجود داشته باشد سوريه تخلف نكرده است؛ بلكه تنها تاخير در اطلاع رساني داشته است،گفت: همچنين براساس قطعنامه اي كه از سوي ايران پيشنهاد و به تصويب رسيده است هرگونه تهديد به حمله و يا حمله به تاسيسات هسته اي يا تاسيسات در حال ساخت تخلف از منشور سازمان ملل متحد است و رژيم صهيونيستي از مقررات آژانس و اساسنامه تخلف كرده است.
سلطانيه گفت: با توجه به رويكرد و عملكرد مديركل آژانس در موارد مورد اشاره در كنفرانس خاورميانه عاري از سلاح هسته اي كه از سوي آژانس برگزار مي شود شركت نمي كنيم.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران مواضعش را در نشست هاي رسمي آژانس اعلام خواهد كرد و معتقد است تا زماني كه آژانس رفتارش بر اساس استانداردهاي دوگانه باشد برگزاري چنين كنفرانس هايي هيچ دستاوردي نخواهد داشت و موفق نمي شود.

 



رئيس جمهور: برخي از مسابقه هاي علمي طرح فريب براي شناسايي نخبگان است

احمدي نژاد گفت: همه هدف نخبگان اين نباشد كه در مسابقات جهاني شركت كنند هر چند كه برخي از آنها طرح فريب است.
دكتر محمود احمدي نژاد در آيين تجليل از مدال آوران مسابقات خانه رياضي تهران گفت: امروز جايگاه ايران در جهان ممتاز است، خيلي ممتازتر از آنچه در ذهن ماست، امروز غرب حرف انساني براي دنيا ندارد و منطق او زور و نظامي گري است، حرف از حقوق بشر مي زند، ولي دروغ مي گويد و همه دنيا مي دانند كه دروغ مي گويد و حرفي براي گفتن ندارد و ملتي كه با اتكا به فرهنگ و قدرت تمدن سازش و با اتكا به مكتب الهي و انسان ساز حرفي براي گفتن دارد، ملت ايران است و پشتوانه فرهنگ و پيام ما براي دنيا پيشرفت هاي علمي و پيشرفت هايي است كه در كشور صورت مي گيرد.
احمدي نژاد اضافه كرد: خيلي جاها با استدلال نمي شود، حقانيت خود را اثبات كرد و اين حقانيت را بايد با عمل اثبات كرد مثلا اين كه نشان دهيم ما با اتكا به انديشه مان توانسته ايم به قله هاي رفيع برسيم.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه پيام ما براي جهان پيام عدالت، دوستي است گفت: پشتوانه اين پيام بايد پيشرفت ايران باشد و لازمه پيشرفت كار علمي است و رياضيات نيز پايه كار علمي است.
احمدي نژاد در ادامه خطاب به اين مدال آوران و دانش آموزان كه در مسابقات جهاني مدال كسب كرده اند، گفت: شما ديديد كه مي شود و ما بايد خودمان را باور كنيم و به گونه اي عمل كنيم كه در مسابقات جهان كشورها وقتي مي خواهند بگويند سطح مسابقات بالا بود، دليل اين حرفشان حضور ايران در اين مسابقات باشد و بگويند ايران در اين مسابقات شركت كرده بود و در واقع ايران را معيار ارزيابي قرار دهند و در واقع ما بايد به نحوي حركت كنيم كه ايران معيار ارزيابي مجامع علمي دنيا شود.
احمدي نژاد گفت: همه هدف ما اين نباشد كه در مسابقات جهاني برويم و شركت كنيم، اين يك شاخه كار است، البته برخي از آنها نيز طرح فريب است كه نخبگان را شناسايي كنند و ما بايد به سمتي برويم كه به كمك خانه رياضي، ايران شود مبدأ اين مسابقات جهاني كه در آن نگاه استعماري حاكم نباشد نگاه علمي حاكم باشد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: بسياري از دانشمندان رياضي در زمان گذشته متعلق به ايران بودند و اين استعداد در بين جوانان ما وجود دارد كه اين دانشمندان را پشت سر بگذارند و از آنها جلوتر حركت كنند و ما بايد به اين سمت حركت كنيم.
وي به معاون علمي خود خانم سلطانخواه گفت بچه هايي كه طلا و نقره و برنز در مسابقات جهاني گرفته اند، را تحت پوشش بنياد نخبگان قرار دهيد، انگيزه هاي آنها را براي پيشرفت بيشتر تقويت كنيد، ما بايد به جايي برسيم كه شماها مغزهاي اصلي رياضي در دنيا شويم و اين شدني است.

 



عضو حلقه كيان: از «سيا» مزد مي گيريم ولي به جان شما مزدور نيستيم! (خبر ويژه)

عضو خارج نشين حلقه كيان كه به واسطه قلم زدن باب ميل سازمان سيا روزگار مي گذراند، براي چندمين بار به دفاع از مزدبگيري بيگانگان پرداخت.
مجيد محمدي در گويانيوز نوشت: اتهامي كه افراد و گروه هاي ضد امپرياليست از طيف اسلامگرايان تا ماركسيست ها و از مخالفان سياست خارجي آمريكا تا منتقدان دول غربي به فعالان سياسي و روزنامه نگاراني كه به ازاي كار خود از مؤسسات دول اروپايي يا آمريكا حق الزحمه دريافت مي كنند مي زنند آن است كه اين افراد در خدمت منافع ملي دول مربوطه هستند. اتهام زنندگان توجه ندارند كه اگر آمريكايي ها و اروپايي ها براي امنيت و منافع ملي خود بودجه هايي را براي مبارزه با بيماري و فقر يا بسط اطلاعات و دانش اختصاص مي دهند نمي توان مبارزه با فقر و بيماري يا مبارزه با سانسور و محروميت از تحصيل و تدريس را محكوم كرد.
وي مي افزايد: كساني كه با تخصيص بودجه به صداي آمريكا يا بي بي سي و كار براي اين رسانه ها مخالفند متوجه نيستند كه اگر اين بودجه ها حتي در رقابت رسانه اي ميان دولت ها هزينه شود بهتر است از آن كه صرف توپ و تانك شود. منتقدان دولت آمريكا يا دول اروپايي را با حكومت جمهوري اسلامي اشتباه گرفته اند كه پشت سر هرگونه تخصيص بودجه شان نوعي هدف تبليغات سياسي خوابيده است.
وي امپرياليسم را لولوي ساخته و پرداخته ماركسيست ها و اسلامگرايان توصيف كرد و افزود: در دنياي واقعي، پديده اي به نام استكبار يا امپرياليسم يا بيگانه وجود خارجي ندارد. اين مزدبگير راديو فردا از پول گيرندگان محافل غربي خواسته تا مانند دختر تحريك شده مصري كه عكس هاي برهنه خود را منتشر كرد، درباره حق الزحمه دريافتي خود شفاف سازي و تابوشكني كنند!
اين نحو استدلال هاي سست و فاقد منطق در حالي است كه قدرت هاي زورگوي غربي در كنار نسل كشي و اشغالگري و توسل علني به اسلحه، در زمينه تقويت مراكزي نظير ناتوي فرهنگي سرمايه گذاري كرده اند و اين جنگ را مخرب تر و مؤثرتر از جنگ و كشتار نظامي تلقي مي كنند. آنها در عين حال در حوزه رسانه اي، صرفاً به افرادي بها مي دهند كه توجيه گر ستم ها و جنايت ها و فزون طلبي هاي غرب باشند. در اين ميان عملكرد رژيم مستكبر آمريكا طي 66 ساله پس از جنگ جهاني به قدر كافي، نقيض هرزه گويي كساني چون همكار مستأصل حلقه كيان در آمريكا هست كه پيش از اين علناً در سايت راديو فردا نوشته بود «فروش اطلاعات و گرفتن پول از دولت هاي خارجي امري شرافتمندانه است كه جريان هاي اپوزيسيون بايد به آن تن بدهند».
در پاسخ به مطلب مبتذل مجيد محمدي، يكي از اعضاي اپوزيسيون خارج نشين نوشت: بعيد است آقاي محمدي با تجاربي كه در امور سياست دارند و در دوراني كه مسئوليت سايت «گذار» [وابسته به خانه آزادي] را به عهده داشته اند، ندانند كه پولهاي دولتهاي غربي، به هر جريان و مؤسسه اي يك چارچوب هاي مشخص دارد. به همين دليل هست كه سازمانهاي جاسوسي نظير سيا در قاچاق مواد مخدر و قاچاق هاي ديگر دست دارند. درآمدهاي غيرقانوني كه به اين سازمان ها اجازه مي دهد بدون نگراني از حسابرسي هاي نهادهاي ذيربط و با دست هاي باز به نيروهاي مورد نظر سياسي خود پرداخت كنند. همچنين بخش عمده اي از هزينه هاي تحقيقات دانشگاه ها، توسط شركتهاي چند ميليارد دلاري و برخي توسط وزارت دفاع آمريكا تأمين مي شود. مثلاً وزارت دفاع آمريكا، هزينه عمده اي از تحقيقات ام اي تي را پرداخت مي كند.
سعيد سلطانپور تصريح كرده است: همان گونه كه براي شهروند آمريكايي، عضويت در سازمان سيا و يا وزارت دفاع آمريكا، كاري عادي است ولي براي يك شهروند ايراني آمريكايي، اين همكاري ها، غيراخلاقي است. در كانادا، دولت محافظه كار «هارپر» كه بشدت طرفدار اسرائيل است، بودجه چند ده هزار دلاري يك مؤسسه كانادايي حقوق بشري را در سال 2010 كم كرد. «گروه رايت و دمكراسي». هارپر افرادي طرفدار اسرائيل را در اين مؤسسه منصوب كرد. علت اين سختگيريها اين بود كه اين مؤسسه در حوزه خاورميانه در زمان جنگ 22 روزه غزه، در مورد اينكه آيا اسرائيل حقوق بشر را نقض كرده است، تحقيق كرده بود. اين مؤسسه بودجه خود را از وزارت امور خارجه دريافت مي كند و براي دولت كانادا جنبه مشورتي داشته است.
وي با رد ادعاي حمايت آمريكا و غرب از دموكراسي و حقوق بشر نوشت: در فلسطين، برخلاف تصور آمريكا و اسرائيل بر سر كار آمد. اول از همه كانادا كمك هاي خود را قطع كرد و بعد هم اروپا و آمريكا.
نامبرده در ادامه با اشاره به غلبه سياست هاي امپرياليستي و فاشيستي در آمريكا و غرب مي نويسد: چگونه مي شود سياسي بود و از يك دولت خارجي كمك گرفت و مستقل هم بود؟ پول گرفتن از هر دولت خارجي، در راستاي منافع آن دولت خارجي است. در هيچ كجاي دنيا، كمك مالي و تسليحاتي بدون شرط نيست. اگر شما سراغ داريد، لطفاً به من هم بگوييد. كمك مالي دريافت كردن از دولت هاي خارجي به هيچ وجه قابل توجيه نيست. اگر آگاهانه باشد، خيانت به كشور و مردم است. هر زمان كه 60 ميليون آمريكايي (ثروتمندترين كشور دنيا و قوي ترين نيروي نظامي دنيا) صاحب بيمه درماني حداقلي مانند بسياري از كشورهاي در حال توسعه شدند، آن وقت من مي توانم قبول كنم كه آمريكائيان، دلشان براي مردم كشورهاي ديگر مي سوزد و حاضرند پولهايشان را براي آزادي آنها خرج كنند.





 



مشكوك مي زند روي ديوار خاتمي نمي شود يادگاري نوشت (خبر ويژه)

معاون حقوقي و پارلماني خاتمي در زمان رياست جمهوري وي گفت: اصلاح طلبان مصداق مشخصي براي ليدر شدن ندارد.
محمدعلي ابطحي با بيان اينكه «تفكر اصلاح طلبي در راه خود پيش نمي رود، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر اصلاح طلبي در راه اصلي خود پيش برود، قطعا جلوي افراطي هاي جرياني را كه به دنبال براندازي هستند مي گيرد.
عضو مجمع روحانيون همچنين گفته است: شخصيت هاي اصلاح طلب همواره در عرض هم هستند، لذا نمي توان مصداق مشخصي در نظر گرفت و كسي را به عنوان ليدر انتخاب كرد.
در همين حال «محمد-ن» از عناصر همكار با فتنه گران كه مدتي را در بازداشت بوده، از خاتمي پرسيده كه چرا او را برخلاف خيلي از اصلاح طلبان بازداشت نكرده اند. وي خطاب به خاتمي مي نويسد: حاكميت در دو سال گذشته كمترين توجهي به شخص شما و خواست هاي هر از گاه شما نكرده است. بلكه بالعكس عده اي را دستگير كرده است. پرسش من اين است كه چرا شما در زندان نيستيد؟ ظاهرا با آن همه نسبت جاسوسي و براندازي و فحش هاي وقيح كيهاني[!؟] شما براي زنداني شدن اولويت داشته ايد. حاكميت، در شما چه ديده كه بيرون ماندن شما را به صلاح خود دانسته است؟ بيرون مانده ايد تا سرگشته ها را هدايت كنيد؟ تا جنبش سبز كه نه، تا اصلاحات مالوف تان بدون سر نباشد؟ آيا مواضع نرم شما به اين خاطر نيست كه در بيرون بمانيد؟ آيا حاكميت شما را به وادي ترس درنيانداخته تا همان گونه بگوييد و موضع بگيريد كه حاكميت خواهان آن است؟

 



كيسينجر هم صهيونيست ها را فرومايه مي خواند (خبر ويژه)

براساس اسناد محرمانه دولت آمريكا هنري كيسينجر كه از حاميان رژيم صهيونيستي به شمار مي رود، صهيونيست ها را «فرومايه» خوانده بود.
به گزارش العالم، طبق اسناد محرمانه دولت آمريكا كه مربوط به سال 1972 است و به تازگي فاش شده، هنري كيسينجر وزير وقت خارجه، شديدا تحت فشار لابي يهودي در آمريكا بوده است. اين اسناد نشان مي دهد كيسينجر براي طرح تجزيه صحراي سينا به مناطق امنيتي (قبل از جنگ 1973) تلاش و تبليغ مي كرده است. با اين حال وي گروه فشارهاي يهودي در كاخ سفيد را افرادي پست و خودخواه خوانده است.
از جمله اسنادي كه منتشر شده است، گفت وگوي ميان كيسينجر و يكي از مشاوران نيكسون در كاخ سفيد به نام «لئونارد گارمنت» است كه در آن كيسينجر سؤال مي كند كه آيا گروههاي خودخواه تر از يهوديان (صهيونيست) وجود دارد؟ و گارمنت در جواب وي مي گويد كه در دنيا خودخواه تر از آنان (يهوديان) وجود ندارد.
كيسينجر هم در پاسخ مي گويد تو نمي تواني اطلاعاتي را در اختيار آنان قرار بدهي چرا كه اين فرومايگان آن اطلاعات را لو مي دهند.
افشاي اين اسناد درباره فرومايه و پست خوانده شدن صهيونيست ها از سوي هنري كيسينجر در حالي است كه ساركوزي - به عنوان يكي از خوش خدمت ترين زمامداران غربي نسبت به صهيونيست ها- در حاشيه اجلاس كن به اوباما گفته بود «نتانياهو دروغگوست، ديگر نمي توانم او را ببينم و تحمل كنم» و اوباما در پاسخ خاطرنشان كرده بود «تو از نتانياهو بدت مي آيد اما من مجبورم هر روز با او سروكله بزنم و او را تحمل كنم.» لو رفتن اين مكالمه باعث فشار شديد صهيونيست ها شد به نحوي كه ساركوزي علنا نامه عذرخواهي نوشت و متقابلا وعده كرد خدمت بيشتري به رژيم صهيونيستي در دشمني با ايران ارائه كند.
يادآور مي شود يك ماه پيش محافل صهيونيستي از جمع آوري كتاب خاطرات آريل شارون توسط پسر وي خبر داده بودند. در اين كتاب تصريح شده كه شارون درباره نتانياهو (وزير دارايي در كابينه وي) مي گويد: نتانياهو نه تنها دروغگو بلكه بزدل هم هست. به نوشته گيلعاد شارون، پدر وي در زمان نخست وزيري به نتانياهو گفته است تو دروغگو هستي و دروغگو هم خواهي ماند.
تيرماه گذشته نيز «بن تسون نتانياهو» پدر نخست وزير فعلي رژيم صهيونيستي به شبكه 2 تلويزيون اسرائيل گفت پسرش دروغگوست و به اعراب دروغ مي گويد.

 



خودكشي 246 نظامي پنتاگون در كمتر از يك سال (خبر ويژه)

246 سرباز آمريكا در كمتر از 10 ماه دست به خودكشي زدند تا به زندگي خود پايان دهند.
به گزارش بي بي سي، اين آمار اگرچه نسبت به تعداد موارد خودكشي در كل سال 2010 كمتر است اما نشان از آن دارد كه سال 2011 هم در ميان سالهاي پرخودكشي براي ارتش آمريكا قرار خواهد گرفت. تفنگداران دريايي آمريكا با 28 مورد خودكشي و 163 مورد تلاش براي خودكشي در طول 10 ماه گذشته، در صدر اين آمار قرار دارند.
اين گزارش مي افزايد: آمار منتشره از سوي ارتش آمريكا تنها حكايتگر بخش كوچكي از مشكلات رواني سربازان آمريكايي است كه در جريان يك دهه جنگ در كشورهاي عراق و افغانستان از نظر رواني «فرسوده» شده اند. انتشار آمارهاي جديد خودكشي در ميان نظاميان آمريكايي نشان مي دهد كه با وجود تلاش هاي بسيار براي پيشگيري از خودكشي سربازان، هنوز ارتش آمريكا موفق نشده از اين پديده روانشناختي در ميان نيروهاي فعال و ذخيره خود پيشگيري كند. بنابر تازه ترين گزارش، در سال جاري ميلادي و تا پايان ماه اكتبر گذشته 246 سرباز آمريكايي تلاش كرده اند كه از طريق خودكشي به زندگي خود پايان دهند. خودكشي و رواج ناراحتي هاي رواني در ميان سربازان آمريكايي موضوع جديدي نيست و جدي ترين اخبار در اين مورد به موج بزرگ خودكشي سربازان آمريكايي بازگشته از جنگ ويتنام در دهه 70 ميلادي باز مي گردد.

 



بايد باور كنيم كه امپرياليسم از ايران اسلامي وحشت دارد (خبر ويژه)

ايران از اواخر جنگ جهاني دوم به يك هدف مهم امپرياليسم غربي تبديل شده است.
نشريه فرانسوي «لوپست» با انتشار اين تحليل، تصريح كرد تهديدهاي گاه به گاه آمريكا و اسرائيل و انگليس عليه ايران يادآوري مي كند كه اين كشور، همواره هدف امپرياليسم بوده است. به عنوان مثال سازمان سيا در اوت 1953 با ترتيب دادن كودتا عليه ملي كردن صنعت نفت در ايران، دولت مصدق را سرنگون كرد. 2 سال پيش از آن، مجلس ايران نفت را ملي كرده بود و از نظر استعمارگر پير (انگليس)، ايرانيان مي بايست بهاي اين اقدام را بپردازند.
اين نشريه مي نويسد: انگليس و آمريكا آن زمان نفت ايران را تحريم كردند و در نهايت در سال 1953 تصميم گرفتند كه دولت ملي را سرنگون كنند. آنها اجراي اين عمليات مخفي [عمليات آژاكس] را به عهده سازمان سيا گذاشتند.
لوپست همچنين تصريح كرد: شاه در سال 1979 پس از سال ها سركوب خونين عليه مخالفان به وسيله انقلاب اسلامي سرنگون گرديد. او به آمريكا پناهنده شد. دو سال بعد صدام به ايران حمله كرد و جنگي 8 ساله را آغاز نمود كه دخالت غرب به ويژه فرانسه در آن محرز و مسلم بود. فرانسه از همان آغاز جنگ، در كنار عراق قرار گرفت. فرانسه در تاريخ 18 نوامبر 1975 قراردادي را با صدام مبني بر انتقال دانش هسته اي امضاء كرده بود. 14 كيلوگرم اورانيوم 235 در سال 1981 تحويل عراق شد. پاريس همچنين از سال 1972 تا 1988 به ارتش عراق هواپيماهاي جنگنده، هلي كوپتر، نفربر، توپ هاي اتوماتيك و بيش از 15 هزار انواع راكت و موشك به ارزش حدود 20 ميليارد دلار فروخت. بين سال هاي 1983 تا 1985 پنج جنگنده سوپراتاندارد مجهز به موشك هاي اگزوست كه براي از بين بردن تجهيزات نفتي به كار مي رفت به ارتش عراق فروخته شد.
اين گزارش حاكي است علي رغم اينكه پروتكل بين المللي 1925 فروش تسليحات شيميايي و بيولوژيكي را ممنوع كرده بود، عراق از سال 1983 از اين گونه تسليحات عليه ارتش ايران استفاده كرد. بكارگيري و استفاده از اين تسليحات شيميايي و بيولوژيكي تنها به كمك كشورهاي غربي امكان پذير بود؛ اولا كشت بيولوژيكي آزمايشگاهي تحت نظارت شديد ارتش آمريكا به عراق ارسال گرديد؛ ثانيا كارخانه توليد گازهاي شيميايي در عراق ساخته شد، يكي توسط شركت چند مليتي آمريكايي هاليبرتون و ديگري توسط يك شركت فرانسوي-آلماني. در عين حال، ايالات متحده تمامي قطعنامه هاي سازمان ملل را كه جنايات جنگي عراق را محكوم مي كردند وتو كرد.
نشريه فرانسوي اضافه مي كند: آمريكا در جنگ صدام عليه ايران به طور مستقيم در كنار صدام بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14