(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آبان 1390- شماره 20078

حديث دشت عشق
رئيس گوش شكسته ها در صندوق يا پاكت؟!
كناره گيري يزداني خرم و افزايش ابهامات فدراسيون كشتي
اخبار كوتاه از فوتبال
بازگشت محمدي به تهران براي رويارويي با تيم سابقش
جدال مربيان تيم ملي در هفته سوم ليگ برتر كشتي
پايان ثبت نام انتخابات فدراسيون كوهنوردي
جام جهاني واليبال- ژاپن درخشش ايران در سرزمين آفتاب تابان
رئيس كميته ملي المپيك: مشكلي وجود ندارد اما...
انتخابات روساي فدراسيون ها طبق قانون انجام شود
براي حضور در رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن
 تركيب تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران اعلام شد
خواندني از ورزش ايران
با قهرماني مازندران رقابت كشتي فرنگي المپياد دانشجويان دانشگاه پيام نور كشور پايان يافت
زنجان قهرمان مسابقات واليبال قهرماني روستايي و عشايري كشور



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيدمرتضي طباطبايي» شهيد پانزده خرداد 42
شهيد «سيدمرتضي طباطبايي» سال 1308 در روستاي محمدآباد عربهاي شهرخون و قيام ورامين متولد شد.
در 13 خرداد 42 و دستگيري امام به گوش اهالي بخش حاصلخيز جوادآباد و منطقه مجاهدپرور ورامين دهان به دهان و گوش به گوش ابلاغ شد. سيدمرتضي درحاليكه پدر و مادرش بر مظلوميت امام حسين(ع) گريه مي كردند اظهار داشت: امروز هل من ناصرينصرني خميني از قم به گوش رسيد و ما عازم حمايت از او هستيم. از پدر و مادرش اجازه گرفت و با بيش از 100 نفر از اهالي بخش جوادآباد و محمدآباد عازم ورامين شدند و در جمع مبارزين قرارگرفتند.
15 خرداد 42 براي سيدمرتضي طباطبايي عاشوراي حسيني به رهبري امام خميني بود. آنها با داس و كلنگ و بيل قهرمانانه درمقابل دشمن قرارگرفتند و درعصر روز 15خرداد42 قهرمانانه و مظلومانه در محدوده پل باقرآباد ورامين به شهادت رسيد و پيكر پاكش غريبانه و مظلومانه به دست عوامل رژيم در مسگرآباد دفن و بعد از انقلاب در گلزار شهداي محمدآباد به خاك سپرده شد.

 



رئيس گوش شكسته ها در صندوق يا پاكت؟!
كناره گيري يزداني خرم و افزايش ابهامات فدراسيون كشتي

انتخابات فدراسيون كشتي در شرايطي روند پيچيده اي به خود گرفته كه با كناره گيري رئيس فعلي اين فدراسيون مشخص نيست راي داخل صندوق رئيس آينده را مشخص خواهد كرد يا پاكت سفارش يك فرد خاص به مجمع!
در حالي كه روز چهارشنبه زمان رسمي نام نويسي از كانديداهاي حضور در انتخابات رياست فدراسيون كشتي به پايان رسيد در دقايق پاياني مسئولان وزارت ورزش و جوانان مهلت ثبت نام از كانديداها را تا روز شنبه تمديد كردند.
تمديد مهلت ثبت نام اين ذهنيت را قوت بخشيد كه از 9 نفري كه ثبت نام كرده اند هيچكدام گزينه وزارت ورزش و جوانان نيستند. حتي يزداني خرم رئيس فعلي اين فدراسيون نيز روز جمعه اين موضوع را تاييد كرد كه گزينه وزارت ورزش و جوانان روز شنبه براي ثبت به فدراسيون كشتي خواهد آمد.
روز شنبه پنج نفر كانديدا شدند، جدا از بهنام طيبي عضو سابق تيم ملي كه به نظر نمي رسد حامي جدي داشته باشد، چهار گزينه ديگر هر كدام حاميان خاص خود را دارند. اميررضا خادم، حسن رنگرز، حميدرضا گرشاسبي و حجت الله خطيب چهار گزينه اي بودند كه در آخرين روز نام نويسي آمادگي خود را براي رياست فدراسيون كشتي اعلام كردند.
در شرايطي كه به نظر مي رسد در بين گزينه هاي موجود اميرضا خادم از شانس بالايي برخوردار است گفته مي شود يزداني خرم رئيس فعلي فدراسيون كشتي در بين گزينه هاي مورد نظر وزارت ورزش و جوانان قرار ندارد. مسئولان وزارت ورزش كه فكر نمي كردند يزداني خرم بدليل بازنشستگي در انتخابات شركت كند با ارائه مداركي از سوي وي بر سر دو راهي مانده اند. اما همانطور كه رئيس فدراسيون كشتي اعلام كرده است بدليل اعتراض به تمديد بي دليل زمان انتخابات و تخلفات در روند ثبت نام به فدراسيون نمي رود تا داستان كشتي اميد اول ورزش اول كشور در آستانه المپيك غمگين تر از قبل شود.
بايد منتظر ماند و ديد بالاخره تكليف فدراسيون كشتي چه مي شود شايد در روزهاي آينده يزداني خرم به محل كارش بازگردد؟ شايد هم فردي از بين خادم، رنگرز و گرشاسبي يا فردي خارج از ليست 13 نفره كانديداها موقتا تا انتخابات سرپرست شود؟ بهرحال كشتي در ساعت و شايد روزهاي آينده با بمب هاي خبري جديدي روبرو خواهد شد. كه مطمئنا از آن سودي عايد ورزش اول كشور نمي شود و تنها بر استرس مربيان و كشتي گيران مي افزايد.
احتمالا از سوي فيلا تعليق مي شويم
اما در همين خصوص محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي گفت: از امروز ديگر به فدراسيون نمي روم و تمام عوامل فدراسيون هم ديگري كاري نمي كنند چون ما حكمي نداريم كه بخواهيم در فدراسيون كشتي حاضر شويم. وي درباره انتخابات فدراسيون كشتي گفت: بعضي از كانديداها از راه دور و از طريق نامه ثبت نام كردند. نمي دانم اين چه روشي براي نام نويسي است.
وي ادامه داد: به احتمال خيلي زياد از سوي فدراسيون جهاني تعليق مي شويم. فرانسه به علت معلوم نبودن رئيس فدراسيونش در حال تعليق شدن از سوي فيلا است و با توجه به اينكه قرار است رئيس فدراسيون ايران هم بدون مجمع تعيين شود ممكن است اين موضوع گريبانگير ما هم شود.
سرويس ورزشي كيهان: اميدواريم آنچه مسئولان ارشد ورزش را در شرايط حساس كنوني به برگزاري انتخابات فدراسيوني كه بزرگترين شانس مدال در المپيك آتي است، وادار كرده مصالح ورزشي و منافع ملي باشد و نه منافع شخصي و باندي و خرده حساب هاي هميشگي!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پشيماني استيلي از سرمربيگري در پيروزي
حميد استيلي سرمربي تيم پيروزي پس از توقف تيمش در ديدار برابر سپاهان با عباراتي چون من فقط مشكل پيروزي هستم؟، با اصرار سرمربي پيروزي شدم، اگر مي دانستم اين همه مشكل وجود دارد سرمربيگري را قبول نمي كردم و تخريب كردن آسان است، از تنهايي خود در تيم پيروزي بويژه در زمان ناكامي ها ياد كرد.
كي روش: از فرگوسن و منچستر تقليد نمي كنم
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان درباره اينكه قصد دارد با بركناري سرپرست تيم ملي و مديريت خود در اين تيم ، ايران را مانند فرگوسن در منچستريونايتد اداره كند، گفت: آنچه از نقطه نظر حرفه اي مي توانم در اين زمينه بگويم اين است كه تيم ملي بايد هدايت و مديريت شود اما نه به شكل كپي برداري از يك تيم ملي يا باشگاهي ديگر. آنچه من سعي دارم انجام دهم اين است كه فرهنگ مديريت خوبي در تيم ملي ايران حاكم باشد كه آنهم برگرفته از فدراسيون ايران و آن چيزي است كه شايسته فوتبال ايران است نه كپي برداري و تقليد از ديگران.
فروتن رفت، شجاعي برگشت
اصغر فروتن كه در ابتداي فصل جاري به عنوان سرپرست تيم فوتبال ذوب آهن منصوب شده بود، با راي هيئت مديره اين باشگاه از سمت خود بركنار شد تا از اين پس به عنوان مشاور هيئت مديره در كنار باشگاه ذوب آهن باشد.به دنبال بركناري اصغرفروتن با تصميم مديريت باشگاه ذوب آهن علي شجاعي كه طي فصول گذشته سرپرستي تيم فوتبال ذوب آهن را برعهده داشت مجددا سرپرست اين تيم شد.
كشاورز بهترين فوتساليست آسيا مي شود؟
در حالي كه تنها دو روز به انتخاب بهترين بازيكن فوتسال آسيا مانده، با دعوت نشدن ساير كانديدها اين شانس براي محمد كشاورز افزايش يافت. مراسم انتخاب بهترين بازيكن فوتسال آسيا، دوم آذر ماه در كوالالامپور مالزي برگزار خواهد شد و محمد كشاورز به عنوان نامزد دريافت اين جايزه، در اين مراسم حضور خواهد يافت. اين در حالي است كه مانند سال هاي گذشته تنها يك شخص به اين مراسم دعوت شده و به احتمال فراوان محمد كشاورز پس از وحيد شمسايي و محمد طاهري به اين عنوان دست پيدا خواهد كرد.
اخراج معمارزاده از تمرينات پيروزي
ميثاق معمارزاده دروازه بان تيم فوتبال پيروزي به دليل نيمكت نشيني در برابر ديدار با سپاهان با عليرضا حقيقي براي گرم كردن در ابتداي بازي به ميدان نيامد و پس از بازي هم با ناراحتي رختكن پيروزي را ترك كرد.همين موضوع باعث شد استيلي ديروز به ميثاق معمارزاده اجازه حضور در تمرينات گروهي را ندهد. سرمربي پيروزي اعلام كرد معمارزاده در اختيار باشگاه است تا درباره او تصميم گيري لازم شود.
جزييات خودكشي داور ايراني در آلمان
پليس آلمان با اعلام اينكه وضعيت بابك رفعتي داور ايراني الاصل اين كشور رو به بهبود است خبر داد كه پليس در حال انجام بررسي هاي بيشتر براي علت يابي اين حادثه است. بابك رفعتي، داور بوندسليگا روز شنبه و چند ساعت قبل از بازي بين دو تيم كلن و ماينز اقدام به خود كشي كرده بود و پليس بدن او را در حالي كه غرق در خون بود در محل اقامتش در هتل هايت كلن پيدا كرد. سخنگوي پليس كلن گفت: دستياران رفعتي چند ساعت قبل از شروع بازي تصميم گرفتند كه در مورد نوع داوري بازي با او مشورت كنند به همين دليل با او تماس گرفتند اما جوابي نشنيدند از آنجايي كه رفعتي سرميز صبحانه نيز حاضر نبود از وضعيت او نگران شدند و به در اتاق او مراجعه كردند. وقتي او در را باز نكرد به مسئولان هتل اطلاع دادند و نسبت به شكستن در اتاق وي اقدام كردند. به گفته رئيس فدراسيون فوتبال آلمان وضعيت رفعتي در شرايط پايدار است اما به مراقبت نياز دارد و بايد براي مدتي در بيمارستان بستري باشد.
دعوت از 16 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال
به منظور برگزاري ديدارهاي دوستانه تيم ملي فوتسال ايران مقابل كرواسي، 16 بازيكن دعوت شدند. اسامي بازيكنان دعوت شده به تيم ملي فوتسال عبارت است از: اميدابراري نيا، عليرضا صميمي ، مجيد لطيفي ، حميد احمدي،مصطفي ظريفيان ،علي اصغر حسن زاده ، سجاد بندي سعدي،حميدرضا يوسفي، محمد طاهري، بابك سهرابي، حسين طيبي ،مهدي جاويد ،مسعود دانشور، وحيد شمسايي ،مجيد كوهستاني و افشين كاظمي. ديدارهاي دوستانه تيم ايران مقابل كرواسي ششم و هفتم آذر در يزد برگزار خواهد شد.
زور تراكتور به ملوان چربيد
بهمن صالح نيا مدير عامل ملوان در مورد جذب بازيكنان سربازگفت : با توجه به اين كه سردار باران چشمه به ما قول مساعد داده بود، از مسئولان نيروي انتظامي انتظار داشتيم كمك كنند تا حدادي فر را جذب كنيم تا پس از اين كه پژمان نوري را از دست داديم به وسيله حدادي فر خط مياني را تقويت كنيم، اما نتوانستيم او را جذب كنيم چون نه آنقدر پول داشتيم كه انتظارات او را برآورده كنيم و نه زور لازم را داشتيم. در نهايت زور تراكتورسازي به ما چربيد و قرار شد كه حدادي فر را جذب كنند.

 



بازگشت محمدي به تهران براي رويارويي با تيم سابقش
جدال مربيان تيم ملي در هفته سوم ليگ برتر كشتي

هفته سوم ليگ برتر كشتي آزاد امروز با برگزاري 3 ديدار در شهرهاي تهران، تنكابن و ملاير آغاز مي شود.
ليگ برتر كشتي آزاد در حالي فردا وارد هفته سوم خود مي شود كه در يكي از حساس ترين ديدارهاي اين هفته در گروه دوم تيم هاي مدعي سايپاي تنكابن و ثامن الحجج(ع) سبزوار به مصاف هم مي روند. اين ديدار كه به ميزباني سايپايي ها در تنكابن برگزار مي شود از اين رو داراي اهميت است كه مصاف مربيان تيم ملي محسوب مي شود. شاگردان ميرعماديان در سايپا كه هفته نخست را با پيروزي مقابل نماينده همدان آغاز كرده بودند، هفته گذشته در يك غافلگيري در تهران مغلوب تيم نيروي زميني ارتش شدند و اين هفته به دنبال اعاده حيثيت در خانه مقابل ثامن هستند.
شرايط اما در طرف مقابل كاملا متفاوت است؛ شاگردان محسن كاوه كه 2 هفته ابتدايي را با پيروزي هاي قاطع مقابل نيروي زميني ارتش و آسانسور مازندران پشت سر گذاشته اند به دنبال تثبيت صدرنشيني خود با پيروزي مقابل سايپا در ديداري خارج از خانه هستند تا خيالشان بابت دور رفت راحت شود.
در مسابقات گروه اول هم نفت تهران ميزبان تيم مدعي و پرمهره خونه به خونه بابل است كه هدايت آن برعهده غلامرضا محمدي، سرمربي تيم ملي است.
اين ديدار از اين حيث حائز اهميت است كه محمدي در طول سال هاي گذشته هدايت نفت را در ليگ برتر كشتي بر عهده داشته و با اين تيم به افتخارات زيادي رسيده است، اما امسال ترجيح داد كه براي حضور در ليگ به بابل برود. بازگشت محمدي به تهران براي رويارويي با تيم سابقش از جذابيت هاي اين هفته است.
برنامه كامل ديدارهاي اين هفته به اين شرح است:
¤ دوشنبه 30 آبان
¤ گروه اول:
نفت تهران- خونه به خونه بابل (ميزبان سالن شهداي هفتم تير تهران)
شهرداري ملاير- آسانسور مازندران (سالن الغدير ملاير)
در اين گروه اين هفته تيم آبفاي زنجان استراحت دارد.
¤ گروه دوم:
سايپا شمال (تنكابن) - موسسه مالي اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار (سالن ورزشي امام رضا(ع) تنكابن)
¤ سه شنبه اول آذر
¤ گروه دوم:
تله كابين گنجنامه همدان- مجاهدان صنعت برق ايران (گلوگاه) (سالن ابن سينا همدان)
اين هفته در اين گروه تيم نيروي زميني ارتش استراحت دارد.

 



پايان ثبت نام انتخابات فدراسيون كوهنوردي

خداحافظي اولين بازنشسته با فدراسيون هاي ورزشي
زمان قانوني ثبت نام انتخابات فدراسيون كوهنوردي با ثبت مدارك 9 نامزد به پايان رسيد تا براساس نامه سازمان بازرسي كل كشور اولين بازنشسته از ورزش خداحافظي كند.
چندي پيش سازمان بازرسي كل كشور نامه اي خطاب به وزارت ورزش و امور جوانان ارسال كرد مبني بر اين كه دو شغله ها و بازنشسته ها حق شركت در انتخابات مجدد فدراسيون هاي ورزشي را ندارند.
براساس اين نامه، محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي، عليرضا صفارزاده رئيس فدراسيون ورزش هاي باستاني و كشتي پهلواني و محمود شعاعي رئيس فدراسيون كوهنوردي حق شركت در انتخابات مجدد اين فدراسيون را نداشتند. در پايان ساعت اداري روز چهارشنبه گذشته با وجود اتمام زمان ثبت نام فدراسيونهاي كشتي، كوهنوردي و چوگان وزارت ورزش مجددا تا روز شنبه 28 آبان اين زمان را تمديد كرد. با اين حال محمود شعاعي به عنوان اولين بازنشسته ترجيح داد تا از حوزه ورزش نيز بازنشسته شود.

 



جام جهاني واليبال- ژاپن درخشش ايران در سرزمين آفتاب تابان

تيم ملي واليبال ايران در نخستين ديدار خود در چارچوب رقابت هاي جام جهاني و انتخابي المپيك مقابل ژاپن، ميزبان رقابت ها به برتري رسيد تا مشخص شود صحبت ولاسكو كه قهرماني در آسيا را به ميزباني مربوط ندانسته بود، تا چه اندازه درست است.
تيم ايران در اين ديدار كه از گروه A رقابت ها در سالن «نيپون گايشي» شهر ناگويا برگزار شد، با نتيجه 3 بر يك به برتري رسيد.
ايران ست نخست اين ديدار را تحت تاثير شرايط سالن با نتيجه 17 به 25 به ژاپن واگذار كرد اما ست دوم با نتيجه 25 بر 20 به سود ايران به پايان رسيد. در ست سوم مسابقه شاگردان خوليو ولاسكو به كار بزرگي دست زدند و در حالي كه با نتيجه 21 به 23 از ژاپن عقب بودند، در نهايت با حساب 25 بر 23 به پيروزي رسيدند. واليباليست هاي ايراني در ست چهارم و پاياني با نتيجه 25 بر 15 حريف خود را شكست دادند تا گام نخست را محكم برداشته باشند. ايران در رقابت هاي واليبال قهرماني آسيا كه مهرماه در ورزشگاه آزادي برگزار شد نيز با نتيجه 3 بر صفر مقابل ژاپن به برتري رسيده بود. تيم واليبال ايران امروز در دومين ديدار خود در گروه A رقابت هاي جام جهاني واليبال با كوبا ديدار خواهد كرد و فردا هم به مصاف صربستان مي رود.

 



رئيس كميته ملي المپيك: مشكلي وجود ندارد اما...
انتخابات روساي فدراسيون ها طبق قانون انجام شود

رئيس كميته ملي المپيك گفت: انتخابات روساي فدراسيون هاي ورزشي بايد طبق قانون انجام شود كه وزارت ورزش هم همين كار را مي كند.
محمد علي آبادي درحاشيه بازديد از اردوي تيم ملي تكواندو در مورد ثبت نام انتخابات رياست فدراسيون هاي ورزشي، آن هم در فاصله 9 ماه مانده تا بازي هاي المپيك اظهاركرد: بايد مقررات را رعايت كنيم و انتخابات رياست فدراسيون هاي ورزشي را در سر زماني كه تعيين شده به موقع انجام دهيم.
وي افزود: كار عملياتي را در فدراسيون ها مربيان، سرمربيان و كمك هاي آن ها انجام مي دهند و روسا عموما كارهاي مديريتي، مسائل مالي و پيگيري كارهاي اداري و... را انجام مي دهند بنابراين مشكلي درمورد انتخابات روساي فدراسيون ها وجود ندارد.
رئيس كميته ملي المپيك با اشاره به اينكه با تغيير مربيان وكادر مربيگري در فاصله9 ماه مانده تا المپيك موافق نيست گفت: انتخابات روساي فدراسيون ها دراين بخش نيست. مسئولان وزارت ورزش هم طبق قانون، انتخابات را در زمان تعيين شده قصد دارند انجام دهند و طبيعي است كه نمي توان انتخابات روسا را در يك زمان انجام داد، بنابراين بايد از هم اكنون انتخابات را آرام آرام انجام دهند. مگر درحالتي كه وزير ورزش احساس كند برگزاري انتخابات در فدراسيوني اكنون به صلاح نيست.

 



براي حضور در رقابت هاي آزمايشي المپيك لندن
تركيب تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران اعلام شد

تركيب تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران براي شركت در رقابت هاي آزمايشي المپيك 2012 لندن اعلام شد. تركيب تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در اين رقابت ها كه روزهاي 19 و 20 آذرماه در اكسل سنتر لندن محل برگزاري المپيك و بر روي 3 تشك برگزار مي شود، به شرح زير است:
كشتي آزاد:
55 كيلوگرم: فرزاد جعفري
60 كيلو: سيداحمد محمدي
66 كيلو: مصطفي حسين خاني
74كيلو: صادق گودرزي
84 كيلو: احسان لشگري
96 كيلو: حامد طالبي زرين كمر
120 كيلو: جابر صادق زاده
كشتي فرنگي:
55 كيلو: سامان عبدولي
60 كيلو: حميد سوريان
66 كيلو: اميد نوروزي
74 كيلو: محسن قاسمي
84 كيلو: ايران نماينده اي ندارد
96 كيلو: قاسم رضايي
120 كيلو: بشير باباجان زاده

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در اولين روزاز سومين مرحله ليگ برتر دوچرخه سواري ، ركابزنان در ماده استقامت جاده به مسافت 112 كيلومتر با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان مهدي سهرابي از تيم گاز زنجان اول شد، رسول براتي از تيم پيكان تهران دوم و حميد خمسه از تيم تك اسپرت كرج سوم شد.
¤ سجاد مرادي دارنده سهميه المپيك لندن در دوي 800 متر از صدور رواديد الجزاير خبر داد و گفت: هفته آينده براي ادامه تمرينات به همراه برادرم راهي اين كشور مي شوم.بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته و با هماهنگي هاي انجام شده از سوي فدراسيون دووميداني و جبريل گورني مربي الجزايري هفته آينده به همراه امير برادرم راهي اردوي تداركاتي در اين كشور خواهيم شد و به مدت يك ماه تمرينات خود را زير نظر گورني دنبال مي كنيم.

 



با قهرماني مازندران رقابت كشتي فرنگي المپياد دانشجويان دانشگاه پيام نور كشور پايان يافت

ساري - خبرنگار كيهان:
رقابت هاي كشتي فرنگي در پنجمين المپياد دانشجويان پسر دانشگاه هاي پيام نور كشور در ساري به كار خود خاتمه داد و مازندران با كسب 52 امتياز با اقتدار قهرمان شد.
بنابراين گزارش تيم دانشجويان پيام نور خوزستان با 40 امتياز به رتبه دوم دست يافته و استان لرستان نيز با 39 امتياز سوم شد.
همچنين تيم هاي تهران، گيلان و قم نيز به ترتيب به رده هاي چهارم تا ششم اين دوره از رقابت ها دست يافتند.
در وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي نيز ايوب گراوند از لرستان به مقام قهرماني دست يافت، هادي بخشي نژاد از گيلان دوم شده و سيدسجاد كاظمي از قم و محسن آبتاش از مازندران مشترك سوم شدند.از مازندران ميرحسين ميربابايي در وزن 60 كيلوگرم گردن آويز طلا را از آن خود كرد، ابراهيم رحمتي از خراسان شمالي دوم شده و سجاد خنيفر از خوزستان و ناصر پيران از آذربايجان شرقي مشترك سوم شدند.
در وزن 66 كيلوگرم نيز حسن خدابنده لو نماينده استان تهران بود كه به قهرماني رسيد، سيدحميد اشرافي از خراسان رضوي به گردن آويز نقره رسيد و مشتركا علي پاپي از لرستان و سهيل عزيزي از كرمانشاه به گردن آويز برنز دست يافت.
فواد كريمي نماينده كردستان در وزن 74 كيلوگرم به مقام طلا رسيد، مجيد فازمراد از تهران دوم شد و قاسم علي نيا كلائي از مازندران به همراه فريدون گراوند از لرستان به مقام سوم دست پيدا كردند.
در وزن 84 كيلوگرم نيز هادي عليزاده پورنيا از قم توانست به مقام نخست دست پيدا كند، محسن شاه محمدي دوم شد و علي اكبر دماوند از استان فارس به همراه هادي حسن نژاد از تهران به رتبه سوم دست پيدا كردند.
مهدي پورشايان نماينده خوزستاني اين دوره از المپياد دانشجويان پسر دانشگاه هاي پيام نور در وزن 96 كيلوگرم بود كه توانست به گردن آويز طلا دست پيدا كند، حسام بابائي از گيلان به مقام دوم دست يافت و بهلول محمديان شيرمرد از آذربايجان غربي به همراه آرمين خرماني از مازندران مشتركا سوم شدند.
در سنگين وزن رشته فرنگي نيز محمد ولي محمدي از ايلام به مقام طلا رسيد، مهدي عليزاده ديگر نماينده استان قم بوده كه توانست به گردن آويز نقره دست پيدا كند و محمد فدائيان از خراسان رضوي و محسن دليلي از مازندران به اشتراك گردن آويز برنز را از آن خود كردند.
گفتني است؛ در پايان اين دوره از رقابت ها در رشته كشتي فرنگي از سوي كميته داوران و كادرفني مسابقات هادي عليزاده قهرمان وزن 84 كيلوگرم از استان قم به عنوان فني ترين كشتي گير فرنگي پنجمين المپياد دانشجويان پسر دانشگاه هاي پيام نور كشور لقب گرفت.

 



زنجان قهرمان مسابقات واليبال قهرماني روستايي و عشايري كشور

زنجان - خبرنگاركيهان:
در پايان مسابقات واليبال قهرماني روستايي و عشايري كشور تيم زنجان با شكست 2 برصفر تيم خراسان رضوي قهرمان شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان مسابقات واليبال قهرماني روستايي و عشايري كشور در زنجان خاتمه يافت.
اين رقابت ها از 26 لغايت 28 آبان ماه در سالن شش هزار نفري زنجان داير بود كه درمرحله نهايي تيم زنجان با پيروزي مقتدرانه 2 بر صفر مقابل تيم خراسان رضوي درسكوي نخست ايستاد و تيم خراسان رضوي نيز به مقام نايب قهرماني رسيد.
گفتني است:درمسابقات رده بندي نيز تيم مركزي با شكست 2 بر صفر تيم آذربايجان شرقي سوم شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14