(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آبان 1390- شماره 20078

با امضاء طوماري مردم ابركوه از تخريب خانه بهاييان تقدير كردند
بارش باران تا آخر هفته ادامه دارد
بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش تبليغ نفرات برتر كنكور از سوي آموزشگاه ها غيرقانوني است

بازار سياه ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد در اداره هاي پست
توافق شهرداري با 53 درصد از مالكان بزرگراه امام علي(ع)
قديمي خبر داد 80 هزار منبع درسي در 20 هزار سرفصل دانشگاهي تغيير مي كند
تقدير از 43 دانشجوي برگزيده كتاب سال دانشجويي
سردار كمالي: معافيت دو برادري اجرا نمي شود
مدرسه رفتن با اعمال شاقه
4 سرباز در تعقيب قاچاقچيان مجروح شدند
كارگر ساختمان به همراه آوار سقوط كرد
حوادث كوتاه از كشور
انهدام باند بزرگ قاچاق تجهيزات ماهواره به كشور در اصفهان
رسوايي ديگر با اجساد نظاميان آمريكا
آتش سوزي مدرسه دخترانه
مرگ در صحرا



با امضاء طوماري مردم ابركوه از تخريب خانه بهاييان تقدير كردند

يزد-خبرنگار كيهان:
جمع زيادي از مردم شهرستان ابركوه ضمن حمايت از تخريب خانه بهائيان در روستاي اسفندآباد اين شهرستان، طي طوماري كه به جرايد و رسانه هاي استان يزد ارسال شده از اين اقدام تقدير كردند.
در اين طومار آمده است كه: بجا بود اين مركز كه به تبليغ فرقه ضاله بهائيت و ضد دين كه عليه اسلام و تشيع فعاليت داشت، در همان ابتداي پيروزي انقلاب تخريب مي شد، اما متاسفانه هرچند اين اقدام با تاخير صورت گرفت، اما دل هر مومن و مومنه اي از اين شهرستان را خوشحال و مسرور كرد.
لذا بر خود لازم مي دانيم از اين اقدام خداپسندانه حمايت و تقدير كنيم.
اين گزارش حاكي است، قبل از تخريب اين خانه در روستاي اسفندآباد ابركوه مردم با ارسال طومارها و درخواست هاي مكرر، خواهان تخريب اين مركز گسترش بهائيت در اين منطقه شده بودند.

 



بارش باران تا آخر هفته ادامه دارد

سازمان هواشناسي كشور هشدار داد: بارش باران و آبگرفتگي معابر عمومي تا چهارشنبه در تهران ادامه دارد.
بنابراين گزارش به دنبال استقرار سامانه بارشي بر روي نوار غربي تا آخر هفته بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسير بارش برف پيش بيني مي شود.
بر اين اساس طي روز دوشنبه مناطق جنوب غرب، سواحل خزر، مركز، تهران و شمال شرق بارش باران به وقوع مي پيوندد كه البته شدت بارش همراه با آبگرفتگي معابر عمومي در اين روز در استانهاي كهگيلويه و بويراحمد، چهار محال بختياري، خوزستان، گيلان، غرب مازندران و شمال غربي بوشهر خواهد بود.
طي روز سه شنبه نيز مناطق جنوب، جنوب غربي، سواحل خزر، مركز، تهران و شمال شرق بارندگي دارد كه شدت بارش همراه با آبگرفتگي معابر عمومي در استانهاي كهگيلويه و بويراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، تهران، سمنان، گيلان، مازندران و شرق يزد خواهد بود.
همچنين در روز چهارشنبه مناطق غربي درياي خزر، مركز و با شدت كمتر شمال شرق بارش باران به وقوع مي پيوندد كه شدت بارش همراه با آبگرفتگي عمومي در شرق فارس و بوشهر و غرب كرمان و هرمزگان خواهد بود.
خودروهاي شخصي علت شلوغي خيابان هاي شهر
در زمان بارندگي
همزمان شدن بارش باران با ترافيك صبحگاهي باعث كندي عبور و مرور و در نتيجه ايجاد ترافيكي نسبتاً سنگين در مقايسه با روزهاي قبل شد.
مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: به دليل بارش باران صبح ديروز تهران ترافيكي سنگين نسبت به ساير روزها در بزرگراه هاي شهر ايجاد شد.
همايون فتاحي درباره وضعيت ترافيكي صبح ديروز تهران طي بارش باران، با بيان اينكه ترافيك امروز بزرگراه هاي تهران نسبت به ساير روزها سنگين تر بود، اظهار داشت: در بزرگراه هاي شهيد همت، صدر، رسالت، حكيم، بسيج، نواب و نيايش شاهد ترافيك سنگين بوديم.
سرپرست مديريت بحران استانداري تهران نيز با تأكيد بر اينكه مردم در بارندگي ها كمتر از وسايل شخصي استفاده كنند گفت: افزايش حمل و نقل عمومي در بارندگي ها تأثير بسزايي در كاهش ترافيك دارد.
محمدتقي جاپلقي با اشاره به استقبال كم مردم از حمل و نقل عمومي در زمان بارندگي ادامه داد: علت شلوغي خيابان هاي شهر تهران اين است كه شهروندان در مواقع بارندگي از خودروهاي شخصي استفاده مي كنند.
سرپرست مديريت بحران استانداري تهران گفت: دستگاه هاي متولي بايد به فكر اين موضوع باشند و در بارندگي ها سرويس هاي عمومي و خدماتي را افزايش دهند تا مردم كمتر به سراغ ماشين هاي شخصي بروند.
جاپلقي بيان داشت: دستگاه هاي اجرايي به فكر ترميم كردن مواضعي هستند كه هميشه به جامعه آسيب مي رساند.
افزايش 15 درصدي مسافران مترو
مديرعامل شركت بهره برداري مترو نيز گفت: روزهاي باراني تعداد مسافران مترو 10 تا 15 درصد افزايش مي يابد.
علي محمد قلي ها اظهار داشت: با توجه به افزوده شدن 10 تا 15 درصد حجم مسافران مترو به دليل بارش باران، 4 رام قطار فوق العاده در همه خطوط مترو اعزام شد.
كندي حركت در معابر اصلي شهر
جانشين رئيس پليس راهور تهران از كندي تردد خودروها در معابر اصلي بزرگراهي سطح شهر به دنبال بارش باران خبر داد.
سرهنگ جمال بذرافشان افزود: خوشبختانه هيچگونه گره و قفل شدن ترافيك گزارش نشده و ترافيك نسبت به روزهاي گذشته افزايش چنداني نداشته است، تنها در برخي از معابر با كندي كشش روبرو هستيم.
وي افزود: به علت همزمان بودن بارش و بار ترافيك صبحگاهي معابر سطح شهر باكندي تردد روبرو بودند.
آبگرفتگي شديد
در ميدان هفت تير
بارش باران ديروز در تهران موجب آبگرفتگي در ميدان هفت تير و برخي ديگر از خيابان هاي تهران شد.طي بارندگي صبح ديروز در تهران برخي معابر و خيابان هاي شهر دچار آبگرفتگي شدند كه اين امر در نقاطي از شهر شدت داشت.در ميدان هفت تير آبگرفتگي شديدي ايجاد شد كه باعث بروز مشكلاتي براي شهروندان در ترددشان شد.

 



بدون اخذ مجوز از آموزش و پرورش تبليغ نفرات برتر كنكور از سوي آموزشگاه ها غيرقانوني است

مديركل پشتيباني سازمان مدارس و مراكز غيردولتي آموزش و پرورش گفت: آموزشگاه هاي علمي آزاد تنها با داشتن مجوز از سوي وزارت آموزش و پرورش اجازه تبليغات دارند.
ابوطالب حافظي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به تبليغات آموزشگاه هاي علمي آزاد گفت: اين آموزشگاه ها تنها با اخذ مجوز از وزارت آموزش و پرورش مي توانند در حوزه تبليغات رسانه اي، حوزه محيطي از جمله بيلبوردهاي شهرداري و توزيع تراكت ها و همچنين از طريق مطبوعات و مجلات و نشريه هاي كثير الانتشار اقدام به تبليغ كنند و اگر خارج از اين سه حوزه باشد هر نوع تبليغي تخلف محسوب و با آموزشگاه هاي متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.
وي با اشاره به تبليغات برخي موسسات و آموزشگاه ها با معرفي نفرات برتر كنكور، گفت: آموزش و پرورش از ابتداي سال 90 تاكنون هيچگونه مجوزي براي اين گونه تبليغات آموزشگاه هاي علمي آزاد صادر نكرده است و با متخلفان برخورد و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري مي شود.
به گفته مديركل پشتيباني سازمان مدارس و مراكز غيردولتي در ماده 7 و 8 مصوبه چهارصد و هشتاد و سوم شوراي عالي انقلاب فرهنگي با صراحت عنوان شده كه صدا و سيما، مطبوعات و جرايد كثيرالانتشار تنها در صورت تاييد رسمي و معرفي هر يك از وزارتخانه هاي ذيربط اجازه تبليغات موسسات و آموزشگاه هاي علمي آزاد را دارند و موسسين موظفند مجوزهاي لازم را از وزارتخانه هاي مربوطه اخذ و سپس نسبت به تبليغات اقدام كنند.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر هيچ موسسه اي حق هيچگونه تبليغي را از جمله انتشار نام و عكس نفرات برتر كنكور براي جذب داوطلبان را ندارند، البته اين موضوع مربوط به موسساتي است كه بايد از آموزش و پرورش مجوز بگيرند و امسال چنين مجوزي براي هيچ يك از موسسات و آموزشگاه هاي مرتبط با آموزش و پرورش صادر نشده است.


 



به دور از چشمان ناظران قانون صورت گرفت
بازار سياه ثبت نام كنكور كارشناسي ارشد در اداره هاي پست

مهلت ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد روز شنبه در شرايطي تمديد و موكول به اول آذرماه شد كه برخي مراكز پستي و افراد سودجو به دور از چشم ناظران تعزيرات حكومتي هزاران داوطلب را نقره داغ كردند.
دكتر ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش در گفت وگو با واحد مركزي خبر علت تمديد مهلت را وجود برخي مشكلات در پرداخت الكترونيكي وجه ثبت نام دانست اما درباره دلايل محدود كردن مراكز پست ثبت نام و عرضه كننده دفترچه كه باعث ايجاد صف هاي طويل و غيرقابل كنترل داوطلبان بويژه در مركز پست چهارراه لشكر شده بود، و ايجاد بازار سياه ثبت نام با قيمت هاي گزاف هيچ توضيحي نداد.
بنابراين گزارش تا لحظه دريافت خبر بيش از، 830 هزار داوطلب در كنكور ياد شده ثبت نام كرده اند. و به داوطلباني كه قبلا ثبت نام كرده اند اعلام شده است كه با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مي توانند اطلاعات ثبت نامي خود را ويراش كنند.
به گزارش خبرنگار ما كه روز شنبه خود يكي از ثبت نام كنندگان حاضر در صف هاي طويل داوطلبان در مركز پستي چهارراه لشكر بود؛ روند بسيار كند ثبت نام و عرضه دفترچه باعث سردرگمي و عصبانيت داوطلبان گرديد. اين مسئله باعث شده بود كه در بسياري از موارد به جاي مبلغ 14 هزار و 300 تومان هزينه ثبت نام اصلي، مبلغ 15 هزار تومان و به جاي چهار هزار و 500 تومان هزينه ثبت نام پيام نور مبلغ پنج هزار تومان دريافت مي شد.
كند بودن سرعت وب سايت سازمان سنجش و بانك هاي طرف قرارداد اين سازمان در روزهاي گذشته و كمبود دفترچه ثبت نام و محدود بودن مراكز پستي براي اين كار كه همگي قابل پيش بيني و جبران پذير بود، روز شنبه كار را به جايي رساند كه بازار سياه فروش اين دفترچه در كنار مراكز پستي شهر تهران به وجود آمد. گزارش برخي از خبرگزاري ها حاكي است، در اين بازار سياه، دفترچه هاي كارشناسي ارشد با قيمت هايي بالغ بر 20 تا 50 هزار تومان به متقاضيان فروخته مي شد.
گفتني است، اينكه، فروشنده هاي بازار سياه دفترچه كارشناسي ارشد، از چه منبعي موفق به تأمين تعداد زيادي دفترچه شده اند و چگونه از جزئيات مشكلات ثبت نام اينترنتي آگاه بودند، سؤالي است كه به نظر مي رسد، بايد عزيزان سازمان تعزيرات حكومتي، سازمان سنجش و مراكز پستي پاسخگوي آن باشند.

 



توافق شهرداري با 53 درصد از مالكان بزرگراه امام علي(ع)

شهرداري منطقه 8 با 53 درصد مالكين املاك واقع در پروژه امام علي(ع) براي رفع معارض اين بزرگراه توافق كرد.
به گزارش مهر، محمد مهدي شادالوني شهردار منطقه 8 افزود: در حال حاضر 185 ملك در پروژه امام علي(ع) خريداري شده و بيش از 24 هزارمترمربع عرصه تملك شده است.
وي افزود: پيرو دستور شهردار تهران مبني بر تملك باقيمانده املاك معارض در بزرگراه امام علي(ع)، تا پايان سال جاري تمامي املاك معارض در اين بزرگراه تملك مي شود.
شهردار منطقه 8گفت: طرح احداث بزرگراه امام علي(ع) از سال 85 آغاز شده و تاكنون از مجموع كل معارضين، درصد كمي از پلاكهاي مربوطه تملك شده و بالغ بر 735 معارض ديگر بايستي تملك گردد.

 



قديمي خبر داد 80 هزار منبع درسي در 20 هزار سرفصل دانشگاهي تغيير مي كند

مديركل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي وزارت علوم از تغيير بيش از 80 هزار منبع درسي در 20 هزار سرفصل دانشگاهي خبر داد.
سعيد قديمي مديركل دفتر پشتيباني و حمايت آموزش عالي وزارت علوم گفت: طبق آمار بيش از 20 هزار سرفصل دانشگاهي بايد بازنگري شود و اگر براي هر سر فصل 4 منبع درسي را در نظر بگيريم بيش از 80 هزار منبع درسي در اين سرفصل ها درصورت به روز نبودن مورد بازنگري قرار مي گيرند.
وي در گفت وگو با مهر افزود: بازنگري سرفصل هاي موجود علوم انساني اولين تكليف قانون برنامه پنجم توسعه كشور است كه وزارت علوم مكلف به اين بازنگري شده است.
وي آغاز قانون را ابتداي سال 90 اعلام كرد و گفت: قانونگذار، پنج سال براي اجراي اين قانون زمان قائل شده است.
قديمي حجم كاري بازنگري رشته هاي علوم انساني را بسيار وسيع دانست و گفت: براي اينكه بتوانيم حجم كاري را توزيع و از همه ظرفيت ها استفاده كنيم، اين فرايند را به حوزه هاي اهداف كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تقسيم بندي كرده ايم.
وي يادآور شد: ما در اقدام بلندمدت، توليد محتوا و متون ناظر بر ارزش هاي اسلامي را مدنظر قرار داديم و مجموعه هايي از جمله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبايي در اين زمينه فعال شدند.
مديركل دفتر پشتيباني وحمايت آموزش عالي وزارت علوم افزود: در عرصه كار كوتاه مدت نيز مسئوليت بازنگري 38 رشته علوم انساني برعهده پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي وزارت علوم گذاشته شد كه به تازگي اين كار را به پايان رسانده است.
وي خاطرنشان كرد: اكنون رشته هايي كه مورد بازنگري قرارگرفته اند به كميته هاي تخصصي ارجاع داده شده اند و پس از اينكه كميته ها اين بازنگري را تاييد كردند اين موضوعات به شوراي عالي برنامه ريزي ارجاع و پس از تصويب ابلاغ مي شوند.
وي با اشاره به فرآيند نهايي براي تعيين سرفصل هاي بازنگري شده، گفت: پس از نهايي شدن سرفصل ها، شورايعالي برنامه ريزي آن ها را در اختيار سازمان سنجش و دانشگاه ها قرار مي دهد و تمام دانشگاه هايي كه دوره هاي دانشگاهي دارند ملزم هستند از آن سرفصل ها استفاده كنند اما به اين معنا نيست كه استاد نمي تواند منابع و مطالب جديد را ارائه دهد.
وي درباره ميزان قديمي بودن رشته هايي كه بازنگري شده اند؛ گفت: همه منابع رشته هايي بودند كه بيش از 20 سال مورد بازنگري قرار نگرفته بودند.

 



تقدير از 43 دانشجوي برگزيده كتاب سال دانشجويي

مراسم هجدهمين دوره كتاب سال دانشجويي با تقدير از 43 دانشجوي برگزيده در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
به گزارش مهر، در اين مراسم 43 دانشجو كه تاليفات و ترجمه هاي خود را به فراخوان هجدهمين دوره كتاب سال دانشجويي ارائه داده بودند، برگزيده و تقدير شدند.
حسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي در اين مراسم، گفت: دو جشنواره كتاب سال و پايان نامه سال دانشجويي از بااهميت ترين فعاليتهاي سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي است.
وي با اشاره به سه فعاليت انتشارات جهاد دانشگاهي، اظهار داشت: انتشارات جهاد دانشگاهي در سه عرصه توليد، توزيع و ترويج كتاب فعاليت مي كنند. در عرصه توليد تاكنون 4 هزار و500 كتاب در زمينه هاي علوم پايه، علوم انساني، هنر، فني و مهندسي توليد شده است.
به گفته رئيس جهاد دانشگاهي، 40 فروشگاه كتاب وابسته به جهاد دانشگاهي در سراسر كشور و در 42 واحد استاني در حال عرضه كتاب هستند.
يادگاري خاطرنشان كرد: انتشارات جهاد دانشگاهي دو جشنواره كتاب سال دانشجويي و پايان نامه دانشجويي را در راستاي ترويج كتابخواني برگزار مي كند.
در هجدهمين دوره كتاب سال دانشجويي، 354 اثر دريافت شد كه در 6 گروه طبقه بندي و ارزيابي شدند.

 



سردار كمالي: معافيت دو برادري اجرا نمي شود

اجرا نشدن معافيت دو برادري، منتفي شدن افزايش حقوق سربازان، الزام داشتن كارت پايان خدمت براي دريافت وام بانكي از جمله آخرين خبرهايي است كه جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح به آنها اشاره كرد.
به گزارش مهر، سردار موسي كمالي پيش ازظهر يكشنبه در نشست خبري اظهار داشت: طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي در 84 ماده در مهرماه سال 88 در مجلس تهيه و تصويب شد، شوراي نگهبان در آبان ماه همان سال موضوع را بررسي و ورود به اختيارات رهبر معظم انقلاب بار مالي اين طرح و ايراد شكلي به برخي از مواد را سه ايراد آن دانست.
وي ادامه داد: مجلس در اسفند ماه 88 اين مواد را اصلاح كرد اما شورا در 25 اسفند همان سال مجددا دو ايراد برطرف شده را وارد ندانست، مجلس بار ديگر در 22 ارديبهشت امسال دو اصلاح انجام داد كه اميدواريم با هماهنگي هاي شورا اين دو اصلاح پذيرفته شود.
جانشين اداره منابع نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: مجلس در بند 9 ماده 44 معافيت دو برادري را تصويب و در موادي نيز بار مالي وجود داشت كه شورا به اين دو موضوع ايراد گرفته بود. مجلس براي رفع اين ايراد تصميم گرفت كه معافيت دو برادري بر عهده ستاد كل نيروهاي مسلح باشد اما در حال حاضر به موجب مصوبه قانون معافيت 3 برادري تا سال 91 ادامه دارد.
سردار كمالي تاكيد كرد: طرح معافيت دو برادري چنانچه ستاد كل نيروهاي مسلح با مشمول مازاد مواجه شد اجرايي مي شود، البته با توجه به اينكه 430 هزار نفر از معافيت 3 برادري استفاده كرده و معاف شدند و معافيت دو برادري در صورت اجرا شامل 500 هزار نفر در مرحله اول مي شود ستاد كل نيروهاي مسلح اين مصوبه را اجرا نمي كند، برخي از مشمولان براي اين مصوبه مرتكب غيبت شده اند كه از آنها مي خواهيم منتظر اجراي اين بند از قانون نمانند و هرچه زودتر خود را معرفي كنند.

 



مدرسه رفتن با اعمال شاقه

اين افراد كوهنورد يا نظاميان در حال دوره ديدن نيستند، اينها كودكان دبستاني هستند كه مجبورند براي رفتن به مدرسه شان در منطقه «زينجيانگ» شمال چين هر روز اين مسير پرخطر را طي كنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين دانش آموزان بايستي از ارتفاعي نزديك به 475 متر از عمق دره بسيار خطرناك عبور كنند. هر روز والدين و اولياي مدرسه به دانش آموزان كمك مي كنند تا از اين مسير دشوار عبور كرده و به مدرسه برسند.
معلم ها البته بسيار خوشبين هستند و مي گويند: ما همه فرزندان كوهستان هستيم و مي دانيم كه چطور بايد با اين شرايط كنار بياييم. ما تا به حال حتي يك نفر را هم از دست نداديم و جالب است بدانيد كه اين مدرسه جريمه هايي براي فرار دانش آموزان نيز دارد!

 



4 سرباز در تعقيب قاچاقچيان مجروح شدند

تعقيب و گريز يك قاچاقچي مشروبات الكلي در سردشت موجب مجروح شدن چهار تن از سربازان نيروي انتظامي شد.
يك مسئول كه خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با ايرنا گفت: ماموران نيروي انتظامي در جريان تعقيب يك خودرو از نوع تويوتا حاوي مشروبات الكلي بودند كه يك موتورسوار اقدام به پرتاب كوكتل مولوتف به سوي ماموران انتظامي كرد.
وي افزود: در جريان اين حادثه چهار سرباز نيروي انتظامي سردشت كه اقدام به توقف خودرو حاوي مشروبات الكلي كرده بودند، دچار سوختگي شدند.
اين مسئول افزود: يكي از سربازان كه 25 درصد دچار سوختگي شد، براي درمان به بيمارستان امام خميني(ره) اروميه اعزام شده است. وي گفت: راننده خودرو و موتورسوار كه اقدام به پرتاب كوكتل مولوتف كرده، متواري شدند و تلاش براي دستگيري آنان ادامه دارد.

 



كارگر ساختمان به همراه آوار سقوط كرد

رعايت نكردن اصول ايمني هنگام تخريب ساختمان قديمي 2 طبقه موجب ريزش ساختمان و منجر به سقوط و آسيب ديدگي كارگر ساختماني شد.
اين حادثه عصر شنبه هنگامي رخ داد كه كارگران در حال تخريب ساختمان دوطبقه به مساحت 120 مترمربع بودند كه رعايت نكردن اصول ايمني و برشكاري نامناسب سبب ريزش يكباره بخشي از ساختمان شد به گونه اي كه آوار و نخاله هاي ساختمان، پياده رو مقابل ساختمان را پوشاند.
با اعلام رخداد ريزش آوار ساختمان و سقوط كارگر ساختماني از طبقه دوم آن روي آوار به سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله زنگ ايستگاه 14 را به صدا درآورد و آتش نشانان بي درنگ به سوي محل حادثه در دولت آباد، بلوار بسيج، خيابان شهادت حركت كردند.
علي قمصري فرمانده آتش نشانان با بيان اين كه رعايت نكردن اصول ايمني و برش كاري نامناسب عامل رخداد اين حادثه بود افزود: آتش نشانان بي درنگ با اجراي عمليات ايمن سازي كارگري را كه سقوط كرده و آسيب ديده بوده را براي مداوا و اعزام به مركز درماني به امدادگران اورژانس سپردند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف شبكه فساد در شيراز
شيراز- خبرنگار كيهان: با تلاش مأموران پليس امنيت اخلاقي شيراز يك شبكه فساد و فحشاء در اين شهر متلاشي شد. مأموران انتظامي از طريق اطلاعات مردمي باخبر شدند زني حدوداً 40 ساله در يكي از مناطق مركزي شهر شيراز منزل خود را به مركز فساد و فحشاء تبديل نموده و هر روز تعدادي زن و مرد براي اعمال خلاف شرع به اين منزل مراجعه مي كنند، پس از ورود به منزل با حكم قضايي 11 زن و مرد را دستگير كردند.
دستگيري شكارچيان غيرمجاز در رشتخوار
رشتخوار- خبرنگار كيهان: مدير حفاظت محيط زيست رشتخوار با اعلام خبر دستگيري سه گروه شكارچي متخلف گفت: مأموران يگان حفاظت محيط زيست شهرستان در حين گشت زني در روستاهاي بخش جنگل» موفق به دستگيري سه شكارچي متخلف شدند كه با اسلحه غيرمجاز و به صورت غيرقانوني مبادرت به شكار مي كردند.
مهدي جمعه پور ادامه داد: مأموران يگان حفاظت رشتخوار از اين متخلفين 9 قطعه با قرقره شكم سياه كشف و ضبط كردند. رشتخوار در خراسان رضوي قرار دارد.
كشف هزاران داروي قاچاق
زنجان- خبرنگار كيهان: توسط مأموران انتظامي شهر «خدابنده» از توابع استان زنجان يك محموله بزرگ داروهاي قاچاق شناسايي و بيش از 6 هزار داروي جنسي قاچاق كشف شد.
فرمانده انتظامي شهرستان خدابنده خاطرنشان كرد: يكي از قاچاقچيان پس از بارگيري يك محموله از داروهاي غير مجاز از كردستان در يك دستگاه سواري پرايد، قصد انتقال آن به استان البرز را داشت كه توسط مأموران انتظامي پاسگاه كرفس در محور ورودي شهرستان «خدابنده» متوقف و دستگير شد.
اتلاف 32 رأس گوسفند در قاين
قاين-خبرنگار كيهان: 32 رأس گوسفند رمه دامداران روستاي كلي از بخش مركزي قاين در اثر برخورد يكدستگاه وانت تلف شدند. در اين حادثه كه در راه روستايي حومه كلي از توابع شهرستان قاينات رخ داد علي مصطفاپور معلم روستا كه بصورت اتفاقي از مسير عبور مي كرد با مشاهده صحنه به كمك چوپان سرگردان شتافت و توانست 23 رأس حيوان دچار حادثه شديد را ذبح و حلال نمايد.
انهدام باند سارقان مجالس عروسي
سرپرست فرماندهي انتظامي اهواز گفت: مأموران كلانتري 24 يك باند سه نفره خانوادگي از سارقان زن را كه در مجالس عروسي اقدام به سرقت مي كردند، متلاشي كردند. به گزارش فارس از اهواز به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس سيد حسين سيد حقيقي اظهار داشت: مأموران كلانتري 24 اهواز پس از انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي سه نفر از سارقان زن را كه همگي از اعضاي يك خانواده بودند در يك مراسم عروسي شناسايي، دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
كشف نفت قاچاق در لرستان
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد به نقل از پايگاه پليس، خدا مراد رئيس پليس آگاهي استان لرستان از كشف مقادير زيادي نفت كوره قاچاق در بازرسي از يك خودروي باري خبر داد و گفت: در پي ايجاد ايستگاه بازرسي و كنترل محورهاي ورودي شهرستان بروجرد، مأموران به يك دستگاه خودرو كاميون باري كه حامل بار فرآورده هاي نفتي بود مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي ادامه داد: پس از توقف خودرو، مأموران مشاهده كردند كه خودرو فاقد بارنامه است كه با رؤيت محموله مشخص شد كاميون موردنظر مجموعاً حامل 31 هزار ليتر نفت كوره قاچاق بوده كه با دستگيري راننده تحقيقات براي شناسايي عوامل ديگر آغاز شد.
دستگيري فروشنده اشياي عتيقه در جويبار
به گزارش (ايسنا) در پي دريافت گزارشي مبني بر كلاهبرداري از شهروندان از سوي فردي به نام «مهدي» بررسي موضوع در دستور كار مأموران پليس آگاهي شهرستان «جويبار» قرار گرفت.
مأموران متوجه شدند، متهم با سوءاستفاده از ظاهر فريبنده و جذاب اشياء عتيقه تقلبي و فروش آن به قيمت بسيار بالا از شهروندان كلاهبرداري كرده است. سرانجام مأموران پس از شناسايي متهم، وي را در يك عمليات پليسي در منزل پدرش دستگير كردند. وي پس از اعتراف تحويل مراجع قضايي شد.
راننده مست، موتورسوار را كشت
برازجان- خبرنگار كيهان: 2 موتورسوار برازجاني كه در جاده برازجان در حركت بودند، با يك دستگاه خودروي پژو 405 برخورد كردند كه در اين حادثه يكي از موتورسواران در دم كشته شد و نفر ديگر نيز به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد. شنيده ها حاكي از مست بودن راننده پژو حكايت دارد.

 



انهدام باند بزرگ قاچاق تجهيزات ماهواره به كشور در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان اصفهان از انهدام باند بزرگ قاچاق تجهيزات ماهواره به كشور و كشف بيش از 24 هزار قطعه از اين تجهيزات در بازرسي از انبار آنان توسط ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي خبر داد.
سرتيپ حسن كرمي اظهار داشت: ماموران پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در پي چندين ماه فعاليت شبانه روزي و كار پليسي موفق شدند يك باند بزرگ قاچاق تجهيزات ماهواره به كشور را شناسايي كنند.
وي با بيان اينكه اعضاي اين باند محموله هاي خود را از جنوب كشور به اصفهان منتقل كرده و در انباري نگهداري و سپس توسط نصاباني كه با آنها در ارتباط بودند توزيع مي كردند، افزود: ماموران پس از اطلاع از حضور قاچاقچيان در انبار مذكور با هماهنگي مقام قضايي وارد محل شده و دو نفر از اعضاي اصلي باند به نام هاي «منصور-س» و «جواد - ف» را دستگير كردند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: در بازرسي از انبار موصوف تعداد 24 هزار و 529 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره به همراه 11 كارتن لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي قاچاق و تاريخ گذشته كشف و ضبط شد.
وي افزود: تلاش براي شناسايي و دستگيري ساير متهمان اين پرونده ادامه دارد.

 



رسوايي ديگر با اجساد نظاميان آمريكا

كاركنان سردخانه ارتش آمريكا فاش كرده اند كه با باقيمانده اجزاي بدن سربازان آمريكايي مثل زباله برخورد مي شود.
به گزارش برنا به نقل از پرس تي وي، به گفته اين كارگران، باقيمانده اجزاي بدن ده ها سرباز آمريكايي كه درعراق يا افغانستان كشته شده اند در محل دفن زباله ها در پايگاه هوايي «دوور» در ايالت «دلاور» سوزانده و مثل زباله دور ريخته مي شود.اين كارگران افزودند: چنين دستوراتي از سوي مافوقشان صادر مي شود و از آن ها خواسته اند در اين خصوص سكوت كنند. دو نفر از اين سه كارگر سردخانه ارتش پس از اين اظهارات از كار اخراج شدند.بازرسي هاي اخير نيز از برخورد نامناسب با بقاياي اجزاي بدن سربازان آمريكايي پرده برداشته است.
با وجود اين كه تحقيقات از نوعي الگوي «سوء مديريت شرم آور» حكايت مي كرد، اما هيچ يك از بازرسان مسئول بركنار نشدند و در عوض، دو نفر از اين افراد از اين پايگاه منتقل شدند و فرمانده اين واحد نيز توبيخ رسمي گرفت.«لئون پانته تا»، وزير دفاع آمريكا پيشتر گفته بود افشاگري هاي اخير وي را به اتخاذ تنبيه شديدتر عليه افرادي كه در اين زمينه مقصرند، واداشته است.اين افشاگري ها يك سال پس از رسوايي گورستان ملي آرلينگتون كه از اشتباه در تعيين هويت باقيمانده اجزاي بدن سربازان آمريكايي پرده برداشت، مطرح شد.
از زمان حمله نظامي آمريكا به افغانستان در سال 2001 و تهاجم به عراق در سال 2003، دست كم 6 هزار و 325 نظامي ارتش آمريكا جان خود را از دست داده اند.

 



آتش سوزي مدرسه دخترانه

در حادثه آتش سوزي در يك مدرسه دخترانه در شهر جده عربستان دو نفر كشته، و 44 نفر مجروح شدند.
خبرگزاري فرانسه روز يكشنبه به نقل از «عبدالرحمن الغمدي» يكي از مقامات دفاعي شهري گفت: پس از شروع آتش سوزي آتش نشان ها و گروه هاي نجات با حمايت يگان هاي امداد هوايي 700 دانش آموز، 110 معلم و 32 كارمند را از ساختمان سه طبقه يك مجتمع آموزشي خارج كردند.
الغمدي گفت: در اين آتش سوزي 2 معلم كشته و دست كم 44 نفر نيز مجروح شدند. وي همچنين با اشاره به وخيم بودن حال برخي مجروحان درباره افزايش شمار قربانيان اين حادثه هشدار داد. اين مجتمع آموزشي شامل مهد كودك، كودكستان، مدرسه ابتدايي و يك مدرسه متوسطه بود. اين مقام مسئول در جده گفت: تحقيقات براي يافتن علت اين حادثه در دست انجام است.
در حادثه مشابهي كه در سال 2002 رخ داد، پليس عربستان به دختران به علت پوشش آنها اجازه فرار از ساختمان در حال سوختن را نداد، در آن حادثه 15 دختر دانش آموز جان خود را از دست دادند.

 



مرگ در صحرا

گارد مرزي عربستان از پيدا شدن خودرويي با 3 سرنشين از زير شن هاي صحرا پس از سه ماه خبر داد.
به گزارش پايگاه اينترنتي «دنياالوطن»، مأموران گارد مرزي عربستان در استان «الشرقيه» اين كشور، پس از سه ماه جستجو توانستند يك خودروي سواري را در حالي كه سه تن از سرنشينان آن براثر گرما و تشنگي مرده بودند، از زير شن ها پيدا كنند.براساس اين گزارش، اين سه شهروند عربستاني سه ماه پيش براي ديدن اقوام خود عازم روستايي در 600 كيلومتري محل سكونت خود شده بودند ولي به دليل گم كردن مسير در توفان صحراي معروف به «ربع الخالي» گرفتار شدند.در صحراي ربع الخالي كه پيش از 40 هزار كيلومتر مساحت دارد، به دليل حركت شن هاي روان تردد به سختي انجام مي شود.اجساد اين افراد در حالي پيدا شد كه بيش از 500 تن از نيروهاي نظامي و غير نظامي عربستان، 120 خودروي گشتي و 50 خودروي شخصي طي سه ماه جستجو در صحراي ربع الخالي نتوانسته بودند، آنها را پيدا كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14