(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 آبان 1390- شماره 20078

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آخرين اخبار از دومين روز رزمايش پدافند هوايي قرارگاه خاتم الانبيا
طرح دو فوريتي نمايندگان مجلس براي حذف بند «حقوق مادام العمر» از قانون
روايت آيت الله مصباح يزدي از نحوه شكل گيري جبهه پايداري
اعراض مؤمنان از لغو و اعراض لغو از مؤمنان
رئيس مجلس شكايت خود از مديرمسئول رجانيوز را پس گرفت
آغاز فعاليت سازمان بسيج مستضعفين در سطح منطقه
باراك: ايران تا يك سال ديگر وارد فاز امنيت استراتژيك مي شود
جمهوري آذربايجان ميزبان جديد پژاك ومنافقين
عبد خدايي: جمعيت فدائيان اسلام به صحنه فعاليت سياسي بازمي گردد
رابرت فيسك: هرگونه حمله به ايران ديوانگي محض خواهد بود



آخرين اخبار از دومين روز رزمايش پدافند هوايي قرارگاه خاتم الانبيا

در مرحله سوم از رزمايش ثامن الحجج(ع)، يگان هاي واكنش سريع پدافند هوايي با استفاده از تجهيزات پيشرفته و بومي كشف در طيف هاي مختلف فركانسي و سلاح هاي توپي و موشكي تركيبي عرصه را براي عمليات دشمن فرضي ناامن كردند.
در بخش دوم و پاياني سومين مرحله از رزمايش ثامن الحجج(ع) عملكرد يگان هاي واكنش سريع پدافندي با اجراي طرح هاي عملياتي ضد غافلگيري در مقابل حملات شبانه دشمن فرضي در سكوت كامل راديويي و ارتباطي مورد ارزيابي عملياتي قرار گرفت.
در اين مرحله از رزمايش يگان هاي واكنش سريع با استفاده از تجهيزات پيشرفته و بومي كشف در طيف هاي مختلف فركانسي و سلاح هاي توپي و موشكي تركيبي عرصه را براي عمليات دشمن فرضي ناامن كردند.
سرهنگ سپهري سخنگوي رزمايش ثامن الحجج(ع) در خصوص اين مرحله از رزمايش گفت: يگان هاي واكنش سريع پدافندي با اقدامات پنهان و به موقع تركيب، ترتيب و رفتار هواپيماهاي مهاجم و اهداف هوايي دشمن فرضي را برهم زدند و با عمل در سكوت كامل راديويي و با مديريت صحيح صحنه نبرد كليه اقدامات دشمن فرضي را ناكام گذاشتند.
يگان هاي واكنش سريع پدافندي كه توانايي هرگونه اقدام را بصورت كاملا مستقل و خود اتكا دارند، قادرند با بهره گيري از تكنيك هاي نوين جنگ ناهمتراز عليه تهديدات هوايي دشمن اقدام كنند. همچنين سخنگوي رزمايش ثامن الحجج (ع) ديروز از توانمندي يگان هاي مختلف پدافندي در خنثي سازي اقدامات جنگ الكترونيك و عمليات شيميايي هواپيماهاي بمب افكن دشمن فرضي در رزمايش خبر داد.
در سومين مرحله از رزمايش ثامن الحجج (ع) عملكرد انواع سامانه هاي موشكي برد متوسط و ارتفاع كم نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران مورد ارزيابي عملياتي قرار گرفت.
در اين مرحله از رزمايش كه از ساعت 6 صبح ديروز آغاز شد، هواپيماهاي شكاري و بمب افكن نيروهاي آفندي ـ دشمن فرضي ـ به قصد بمباران مناطق حساس و حياتي كشور با انجام عمليات سوختگيري در خارج از مرزهاي شرقي به همراه هواپيماهاي بدون سرنشين به سمت مرزهاي جمهوري اسلامي ايران حمله ور شدند.
در پي اين تهاجم سامانه هاي موشكي برد متوسط و ارتفاع كم قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء (ص) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و همچنين جنگ افزارهاي توپخانه اي نيروهاي مسلح گسترش يافته در مناطق عمومي و عملياتي رزمايش با انجام اقدامات تاكتيكي از جمله كشف، شناسايي، تعقيب و رهگيري و در نهايت تيراندازي به سمت هواپيماهاي شكاري و بمب افكن نيروهاي آفندي ـ دشمن فرضي ـ با انهدام و سرنگوني تعدادي از هواپيماهاي بدون سرنشين مانع پيشروي دشمن در داخل مرزهاي كشور شده و بار ديگر توانمندي هاي بي نظير موشكي و توپخانه اي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشتند.
سرهنگ سپهري سخنگوي رزمايش ثامن الحجج (ع) از توانمندي يگان هاي مختلف پدافندي در خنثي سازي اقدامات جنگ الكترونيك و عمليات شيميايي هواپيماهاي بمب افكن دشمن فرضي در اين مرحله از رزمايش خبر داد و گفت: يگان هاي واكنش سريع پدافندي نيز با بهره گيري از روش هاي طراحي شده ابتكاري، ضمن پشتيباني فني و عملياتي صحيح، دقيق و به موقع، اقدام به جابجايي مقرهاي فرماندهي و كنترل اصلي و فرعي سيار در سكوت كامل راديويي و ارتباطي پرداختند.
در ادامه اين مرحله از رزمايش نيروهاي پدافندي با پشتيباني انواع هواپيماهاي شناسايي و شكاري ـ رهگير نيروي هوايي ارتش در كنار فعاليت گسترده شبكه راداري پدافند هوايي، شبكه ديده باني بصري و جمع آوري اطلاعات (فاشا) كليه مراحل كشف، شناسايي، رهگيري و درگيري با هواپيماهاي نيروهاي متخاصم را با موفقيت كامل انجام داده و به همه اهداف از پيش تعيين شده دست يافتند.


 



طرح دو فوريتي نمايندگان مجلس براي حذف بند «حقوق مادام العمر» از قانون

جمعي از نمايندگان مجلس با ارائه يك طرح دو فوريتي به هيئت رئيسه مجلس خواهان حذف بندي از قانون مديريت خدمات كشوري شدند كه حقوق مادام العمر را به برخي مسئولان تخصيص مي داد.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران درمجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي گفت كه طرح دو فوريتي با امضاي 18 نفر از نمايندگان ملت براي طرح تبصره 3 ماده 71 قانون جامع مديريت خدمات كشوري تهيه شده است.
وي افزود: براساس تبصره مذكور مديراني كه در ماده 71 قانون خدمات كشوري مورد نظر قرار گرفتند، اگر دو سال سابقه داشته باشند، بعد از كاهش جايگاه شغلي خود در پست مديريت تا 80 درصد حقوق و مزايا را دريافت مي كنند كه اين موضوع به دوره بازنشستگي هم تسري مي يابد.
نماينده تهران در مجلس هشتم گفت كه اين قانون در سال 86 در مجلس هفتم به تصويب رسيده و استفساريه اخير مجلس شوراي اسلامي كه در جهت رفع اين ابهام ارائه شد، در واقع يك بحث كهنه را بازكرد.
حجت الاسلام رسايي افزود: اصل تبصره مذكور برخلاف عدالت بود كه در مجلس هفتم تصويب شده بود و با توجه به اعتراضات بحق صورت گرفته به موضوع نمايندگان طرحي را در جهت حذف آن ارائه كردند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در صورت تصويب اين طرح در جلسه علني روز سه شنبه اين هفته مجلس كلا اين قانون تبعيض آميز ملغي مي شود و استفساريه مربوط به آن نيز كان لم يكن تلقي خواهد شد.
در عين حال و در حالي كه اين طرح هنوز اعلام وصول نشده، جمع ديگري از نمايندگان مجلس خواستار اعاده مصوبه اخير درباره حقوق مديران سياسي، ازسوي شوراي نگهبان شدند.
مصوبه جنجال آفرين بهارستان نشينان درباره حقوق مديران سياسي، ديروز در صحن و راهروهاي خانه ملت هم مورد انتقاد نمايندگان قرار گرفت و مجلسي ها از شوراي نگهبان خواستند تا با اعاده اين طرح، فرصت بازنگري و اصلاح را به وكلاي ملت بدهد.
از جمله علي لاريجاني رئيس مجلس در حاشيه بازديد از نمايشگاه كميته امداد امام خميني(ره) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالي درباره استفساريه اخير مجلس براي حقوق مديران سياسي گفت: مصوبه مجلس در رابطه با حقوق مديران سياسي مصوبه خوبي نبود و فكر مي كنم موضوع به طور دقيق در صحن علني روشن نشده است و بر همين اساس بنده به آقاي باهنر عرض كردم كه اين مسئله بايد باز مي شد و ايشان هم گفتند كه مخالف تصويب اين مصوبه بودند و بر همين اساس تلاش خودشان را انجام دادند.
وي با بيان اينكه مصوبه حقوق كاركنان دولت براي مجالس گذشته است و مصوبه اخير مجلس تنها به برخي سازمان ها كه از اين قانون استثنا شده بودند، اشاره داشته است، گفت: البته بحثي كه در رسانه ها با عنوان حقوق مادام العمر مطرح شد، واقعيت امر نبود اما در عين حال ما با دوستان صحبت كرديم تا مطالعات لازم را براي اصلاح اصل اين قانون انجام دهند.
لاريجاني گفت: جا دارد نمايندگان مصوبه مجالس قبلي را در مورد قانون خدمات كشوري اصلاح كنند تا موضوع به طور كل تصويب شود و البته نمايندگان دنبال اين موضوع نيز هستند.
رئيس مجلس همچنين در پاسخ به تذكر سنايي در همين خصوص هم با بيان اينكه مصوبه مجالس گذشته را درباره نحوه حقوق كاركنان دولت داراي اشكال مي بيند گفت:به نظر من اصل اين قانون اشكال دارد و ان شاالله شوراي نگهبان اين مصوبه را رد خواهد كرد چرا كه بار مالي نيز دارد.
محسن كوهكن سخنگوي هيئت رئيسه مجلس نيز بعد از اتمام جلسه علني با حضور در جمع خبرنگاران طي توضيحاتي درباره طرح استفساريه اخير مجلس درباره پرداخت تفاوت تطبيقي حقوق و مزاياي مديران سياسي توضيحاتي را ارائه كرد و گفت كه تعبير «حقوق مادام العمر» براي اين استفساريه صحيح نيست.
وي با بيان اينكه استفساريه مجلس تنها سوال از شوراي نگهبان بوده است، افزود: در اين استفساريه مجلس از شوراي نگهبان سوال كرده كه آيا قانوني كه براي مديريت خدمات كشوري وضع شده شامل برخي نهادها و سازمان ها نيز مي شود يا نه.
وي افزود: البته اين استفساريه در قالب طرح مطرح شده و به دليل اينكه بار مالي دارد، احتمال دارد از سوي شوراي نگهبان به مجلس اعاده شود و ما در مجلس و در صورت اعاده اين طرح جهت تامين نظر شوراي نگهبان اصلاحات لازم را اعمال خواهيم كرد.
در همين حال، احمد توكلي، محمد دهقان، علي رضا زاكاني، پرويز سروري، حسين فدايي، الياس نادران و حسين نجابت در نامه اي به ديگر همكاران خود در مجلس مصوبه مجلس در مورد حقوق مادام العمر مقامات سياسي را غيرقابل قبول دانستند و با ارائه دو پيشنهاد خواستار اصلاح و يا لغو اين مصوبه شدند.
اين نمايندگان در پايان نامه ياد شده تصريح كردند:
چون هنوز مصوبه نهايي نشده است، ساده ترين راه اين است كه پس از ايراد شوراي محترم نگهبان (كه به احتمال قوي اتفاق خواهد افتاد) اصلاحات اعمال شود. البته در اين صورت مصوبه همه خاصيت هايي را كه از آن توقع بود، از دست مي دهد و اساسا عبث مي شود. بالاخره اگر اين هم نشد و مصوبه به قانون تبديل گرديد، ما جمعي از نمايندگان طرح لغو آن را تقديم مجلس خواهيم كرد.
آمانو پادوي آمريكاست
ديروز همچنين محسن كوهكن در نطق ميان دستورش در صحن علني مجلس گفت: ما كاري به آقاي آمانو نداريم كه به عنوان يك پادو و حرف گوش كن آمريكا گزارش اخير خود را ارائه كرد. بحث ما اين است كه اگر قرار است ما عضويت در يك مجمع بين المللي و جهاني داشته باشيم و سال هاي سال يا يك اراده غير كارشناسي همچنان وقت ما را تشكلي كه عضو آن هستيم بگيرد و هيچ اهرم و ساز و كار حمايتي براي عضو خود نداشته باشد اساسا اصل و فلسفه عضويت ما در آن تشكل زير سوال مي رود.
علي ميرزايي نماينده مردم فومن در مجلس نيز گفت: تحولات انقلابي و اسلامي كه تحت تاثير انقلاب ايران است، آمريكا را مجبور كرد تا فشارهايي عليه ايران انجام دهد كه گزارش اخير آژانس كه آلوده به اغراض سياسي است، از جمله اين تهديدها و فشارها است.
سيديونس موسوي سرچشمه نماينده مردم فيروزآباد نيز عنوان كرد: جريان هاي فتنه و انحرافي به دنبال تصاحب مجلس نهم هستند تا اين مجلس نيز مانند مجلس ششم سنگري براي مقابله با نظام و مقام معظم رهبري باشد.
نمايندگان همچنين در جلسه علني ديروز، از ماده 1 تا 5 طرح بهبود مستمر فضاي كسب و كار را مورد رسيدگي قرار دادند و پس از بررسي پيشنهاد حذف ماده 6 و عدم تصويب آن ، ادامه رسيدگي به اين طرح را به جلسات آتي پارلمان موكول كردند.
بسيج قلب تپنده انقلاب
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي هم صبح يكشنبه طي نطق پيش از دستور خود در صحن مجلس با تبريك هفته بسيج به تمام پاسداران، نمايندگان مجلس و ملت ايران اظهار داشت: بسيج قلب تپنده انقلاب و نماد مسئوليت پذيري در جامعه اسلامي است.
وي افزود: از زماني كه امام(ره) نهال اين نهاد مقدس را به پا داشت، تا به امروز، حركت بسيج در شاخه هاي مختلف ميدان دار حركت هاي انقلابي بوده است.
رئيس مجلس ادامه داد: در واقع با تاسيس بسيج متن مردمي نظام اسلامي با شتاب مورد نياز به كمك دستگاه ها و نهادها پرداخت و از منافع ملي كشور دفاع كرد؛ هيچ كس فراموش نمي كند كه حضور بسيج در دفاع مقدس موتور محرك در فتوحات جنگ بود و پس از عزل بني صدر و حضور بسيجيان سلحشور در جبهه ها، حصر آبادان شكست، خرمشهر آزاد شد و ده ها پيروزي ديگر در دفاع مقدس رقم خورد.
لاريجاني با اشاره به حركت بسيج در سازندگي كشور گفت: اين حركت در بدو پيروزي انقلاب از توسعه و آباداني نقاط محروم آغاز شد و با ابتكارات متعدد كرختي دستگاه هاي اداري را به كناري نهاد و جريان عدالت وزري انقلاب را محقق كرد.
وي با بيان اينكه «امروز حضور بسيج در دانشگاه ها، ادارات و نهادهاي كشور سايه بان اقتدار ملي اين كشور در عرصه هاي مختلف است»، اين هفته را به تمام بسيجيان تبريك گفت و براي همه آنها آرزوي توفيق كرد.

 



روايت آيت الله مصباح يزدي از نحوه شكل گيري جبهه پايداري

آيت الله مصباح يزدي در ديدار با جمعي از اصولگرايان روند شكل گيري جبهه پايداري را بيان كرد.
آيت الله مصباح يزدي در ابتداي اين ديدار كه در هفته گذشته برگزار شده به سوابق آشنايي خود با آيت الله مهدوي كني پرداخت و گفت: بنده خدمت حضرت آيت الله مهدوي كني از سال اولي كه آمدم قم ارادت داشتم و مدتي همسايه ديوار به ديوار در مدرسه بوديم و حجره مان با حجره آيت الله مهدوي كني متصل به هم بود. سوابق خيلي طولاني داشتيم. اگر بخواهم در بين روحانيون مخلصي كه براي اين انقلاب دل سوزاندند و باتقوا هستند، 10 نفر را معرفي كنم، حتماً يكي اش ايشان است. در يكي دو سال اخير تلاش خيلي زيادي شد تا جناب آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان بشوند و اين يكي از آثار ارادت ما بوده و هست و ان شاءالله خواهد بود.
به گزارش مشرق، آيت الله مصباح ادامه داد: علاوه بر اينها عنايتي كه امام به ايشان داشتند و پست هايي كه در اوايل انقلاب ايشان عهده دار بودند، مسئوليت هايي كه آن زمان پذيرفتنش بسيار سنگين بود، ابتدا مسئوليت كميته را كه هنوز هيچ خبري نبود به عهده گرفت، بعد نخست وزيري و مسئوليت هاي ديگر. به هر حال ايشان آدم ناشناخته اي نيست و ما قدر ايشان را مي شناسيم و ارزششان را براي انقلاب درك مي كنيم، اما همه ما مي دانيم كه خدا دو انسان را مثل هم نيافريده است. دو تا برادري كه در يك خانواده، از يك پدر و مادر و در يك مدرسه تربيت شده اند افكارشان صددرصد مثل هم نيست. بزرگان مي گويند كه اين از تفاوت هاي خلقتي است و جزو زيبايي هاي خلقت و حكمت آفرينش است.
آيت الله مصباح يزدي در بخش ديگر از سخنانشان با اشاره به نحوه شكل گيري جبهه پايداري توسط گروهي از نيروهاي اصولگرا توضيح دادند: مسئله انتخابات اخير مجلس شد. بنده خودم در شهرستان هايي اتفاقي رفته بودم، حس كردم كه رفيق ايشان (آقاي احمدي نژاد) از مدت ها پيش مشغول زمينه سازي براي انتخابات مجلس و بالمال براي رياست جمهوري خودش است. به دوستان تذكر دادم كه مواظب باشيد مسئله جدي است و حواستان جمع باشد كه وظيفه شرعي تان را عمل كنيد.
اين استاد برجسته حوزه در ادامه اظهار داشت: از كساني كه بنده مستقيماً با ايشان تماس داشتم، آقاي آقاتهراني بود كه در اينجا شاگردمان بوده است. با ايشان مستقيماً صحبت كردم و با دوستان ديگر مع الواسطه. تا اينكه چند نفر از نمايندگان مجلس پيشنهاد كردند كه مي خواهيم با شما ملاقات و صحبتي كنيم. من هم پذيرفتم. آقاي كوچك زاده بود، آقاي آقاتهراني بود، اسم ها درست يادم نيست، دو سه نفر ديگر از همين تيپ ها بودند كه يكي شان، آقاي زارعي بود كه الان در جبهه پايداري است. اينها آمدند و گفتند كه ما متحيريم. ما تا به حال به دلايلي از جمله حمايت مقام معظم رهبري از احمدي نژاد از ايشان حمايت كرديم، ولي از وقتي كه اين رفتار را شروع كرد متحيريم چه كنيم و حالا مسئله انتخابات آينده مجلس مطرح هست. ما هم گفتيم كه شما خودتان اهل بصيرت و كاركشته سياست هستيد. بنشينيد ببينيد مصالح كشور چه اقتضا مي كند، فكر اين باشيد كه اسلام حفظ شود. از چيز ديگري نترسيد. ملاقات دوستانه اي بود و از ما نظري خواستند.
وي اضافه كرد، بعد از چندي درخواستي كردند كه با چند نفر ديگر جلسه اي با ما داشته باشند. اين دفعه آقاي محصولي و آقاي دكتر الهام هم بودند. گفتند تا به حال در دولت قبلي به نام «رايحه خوش خدمت» كار مي كرديم و حالا نگرانيم كه اين رفيق آقاي احمدي نژاد از اين اسم و اين افراد استفاده كند. شايد بعضي از افرادي را كه با ما كار مي كردند جذب كند و بگويد كه اينها همان ها هستند و ما مي خواهيم صريحاً اعلام كنيم كه شرط شروع كار سياسي مان مخالفت با اين گروه انحرافي است و به اين مناسبت مي خواهيم تابلوي جديدي را انتخاب كنيم و تابلوي رايحه خوش خدمت كنار برود. آنچه عرض مي كنم حاصل مضمون است و عين عبارت ها يادم نيست.
پيشنهاد كردند كه اسمش را بگذارند گروه انقلاب اسلامي يا چنين چيزي؛ روي عنوان انقلاب اسلامي تكيه كردند. بعداً حدس زدم مي خواهند مشابه همان فراكسيون انقلاب اسلامي را كه در مجلس دارند و آقاي حسينيان و سايرين در آن هستند باشد، براي همين روي عنوان انقلاب اسلامي تكيه مي كنند، از من نظر خواستند. بحث طلبگي مشورتي است . مثل گروه هاي ديگر مثل ره پويان... كه عنوان جمعيت را مي گذارند، اين هم در مقابل بشود مثلاً جمعيت انقلاب اسلامي يا شايد گفتند حزب انقلاب اسلامي. جزئياتش را اقرار مي كنم كه يادم نيست. آيت الله مصباح در ادامه درباره فلسفه نامگذاري جبهه پايداري گفت: به اعضاي اين جبهه گفتم بنده پيشنهاد مي كنم بگوييد جبهه پايداري انقلاب اسلامي، يعني كساني كه از جريان كذايي انحرافي زاويه گرفتند و نشانه اين باشد كه شما داريد آنها را نفي مي كنيد، شما روي اصول انقلاب پايدار هستيد و آنها منحرف شده اند، اين پيشنهادي بود كه ما به آنها كرديم. آنها هم پذيرفتند. بعد هم اعلام كردند كه مي خواهيم جلسه اي برگزار كنيم كه تابلويي به جاي رايحه خوش خدمت مطرح شود، از حضرت آيت الله خوشوقت، آقاي دكتر حداد عادل و تو دعوت كرديم. روز موعود كه رسيد گفتند آقاي خوشوقت بليط براي مشهد داشتند و ايشان نمي توانند تشريف بياورند، ولي آقاي حداد هستند. ما هم قولي داده بوديم و شركت كرديم. آيت الله مصباح سپس به بحث ضرورت وحدت اصولگرايان پرداخت و تاكيد كرد: اگر عرايض بنده را گوش كرده باشيد يا خلاصه آن را برايتان گفته باشند، تكيه عرايض بنده اين بود كه ما بايد با همه كساني كه جهات مشتركي داريم همكاري داشته باشيم و اين همكاري ها در دواير متحدالمركزي شكل مي گيرد. اولا با همه مسلمان ها در مقابل كفار، بعد با همه شيعيان در مقابل كساني كه ضدشيعه هستند، بعد با همه كساني كه طرفدار انقلاب اند در مقابل آنهايي كه شيعه هستند، ولي ميانه خوشي با انقلاب ندارند و همين طور مي رسد به كساني كه افكارشان به هم نزديك تر هست و با هم همكاري و اعتماد بيشتري نسبت به هم دارند، اين گروهي اند كه در درون اصولگرايان نه به عنوان تعارضي بلكه عضوي از خانواده اصولگرايان و يك دايره كوچكي در اين داوير متحد كه در جهات ديگر اتحاد داريم.
وي درباره اصول خط مشي جبهه پايداري گفت: تاكيد بر اين است كه از اصولگرايان هستند، بناي انشقاق و جدا شدن نيست، بلكه در درون اين است. آنچه كه اينها بر آن تكيه دارند سه چيز است: 1) اطاعت مطلق از رهبري، 2) تبري از فتنه جويان و 3) تبري از گروه انحرافي. اين سه ضلع كار اينهاست.
آيت الله مصباح در پايان گفت: بنده به عنوان ليدر نيستم، نه كسي مرا به اين عنوان پيشنهاد كرد و نه من پيشنهاد كردم و اهلش بودم. نه آنها به من سرسپرده اند كه هر چه تو بگويي عمل مي كنيم. اصلا تمايل معقولي هم نيست. عملا هم نخواهد شد. عرض كردم هيچ دو نفري نيستند كه همه فكرهايشان مثل هم باشد. يك جاهايي با هم اختلاف پيدا مي كنند. الان هم اينها را از بهترين افرادي كه در جرگه سياست وارد هستند مي شناسم، البته منحصر به اينها نيستند. آقاي فدايي و آقاي زاكاني هم هستند. آقاي زاكاني كه مسئول بسيج دانشجويي بودند و سال ها با ايشان همكاري داشتيم. آن وقتي كه آقاي حجازي فرمانده بسيج بودند، ايشان مسئول بسيج دانشجويي بودند. ما جلسات فراوان و همكاري هايي داشتيم و هر سال برنامه هايي براي بسيج دانشجويي داريم. همه اينها را دوست مي داريم و با آنها همكاري داشتيم و داريم. فكر نمي كنم آنها به عنوان اين كه بنده موسس جبهه پايداري هستم جايي گفته باشند. ديروز پريروز در روزنامه ديدم كه آقاي محصولي هم گفته بود كه اين ليدر نيست، ما درباره بحث هاي اخلاقي و اين چيزها با ايشان مشورت مي كنيم. بنابراين بنده نه آمريتي نسبت به اين آقايان دارم و نه آنها تعهدي دارند كه حرف مرا گوش كنند. نه همه حرف هاي آنها را من قبول دارم و نه آنها همه حرف هاي مرا قبول دارند و اين مال همه هست. غير از مقام معظم رهبري كه بر ما ولايت دارند و هر چه بفرمايند با تمام وجود اطاعت مي كنيم، هيچ كس ديگري چنين چيزي را نسبت به ما ندارد.

 



اعراض مؤمنان از لغو و اعراض لغو از مؤمنان

وجود مبارك حضرت اميروائمه (ع) چون ع دل قرآن كريمند، هر بياني كه دارند متّخذ از قرآن كريم است، چه اينكه قرآن كريم هر مطلبي دارد، در حق اهل بيت عصمت و طهارت پياده مي شود. وجود مبارك حضرت امير در حقيقت ما را به قرآن دعوت كرده است. در قرآن كريم فرمود: عدّه اي به حوزه ها و مراكز علمي بروند: ل يتفقّهوا ف ي الدّين (1). اين تفقّه ف ي الدّين غير از تفقّه الدّين است !
يك وقت يك كسي مي خواهد دين شناس باشد، امّا درباره دين هم بحث كند، در عمق دين هم فرو برود؛ آن از اين واژه تفقّه ف ي الدّين بر مي آيد. گاهي انسان درباره دين سخن مي گويد؛ اين از بيرون مي خواهد دين را بشناسد كه اصلاً دين لازم است يا نه ! دين يعني چه، نقش دين در سعادت مردم چيست. اين دين را از بيرون شناختن، مي شود درباره دين تفقّه كردن؛ البتّه دين كامل آن است كه خودش را خوب معرفي مي كند، فوائدش را مي گويد، مبدأ فاعلي و غائي اش را مي گويد، نظام داخلي اش را مي گويد، سود و زيانش را مي گويد؛ ممكن است كسي از بيرون بخواهد دين را بشناسد، يعني درباره دين معرفت بروني داشته باشد، از خود دين كمك بگيرد؛ زيرا دين،هم معلّم است، هم ما را به اموري متعبّد مي كند.
ولي درباره دين از بيرون، دين شناسي كردن مطلبي است و احكام دين را شناختن مطلب ديگر است. فقه و اصول و اين قبيل علوم؛ در داخله دين به انسان احكام دين را مي شناساند كه نماز چيست، روزه چيست، حج چيست، شرائط و موانع صحتشان چيست، بطلانشان ك ي است، صحتشان ك ي است، انسان در درون دين با احكام دين آشنا مي شود. امّااگر از بيرون بخواهد دين را بشناسد كه دين چيست، اصلاً دين لازم است يا نه، فائده دين چيست، ضرر ترك دين چيست؛ اينها را مي گويند: ( درباره دين ). اين ل يتفقّهوا ف ي الدّين هر دو را در بر مي گيرد؛ هم درباره دين و هم در درون و عمق دين كسي تفقّه بكند. شما كه به لطف الهي از راههاي دور و نزديك به مراكز فقهي شركت مي كنيد، ن شآء الله هم دين شناسيد از درون، هم از بيرون؛ چون شبهات گاهي از بيرون متوجه دين مي شود، گاهي هم از درون.
اسباب كاميابي تفقّه در دين
و براي اينكه ن شآء الله همه شما در اين تفقّه در دين كامياب بشويد؛ اوّل بكوشيد كه از بازي،صرف نظر بكنيد، بعد هم ن شآء الله وقتي به جاي برتر رسيديد، بازي ها از شما صرف نظر بكنند. بينيد وقتي شما يك عمري امتحان داديد، خيلي از افراد سياست باز جامعه اصلاً به سراغ شما نخواهندآمد؛ مي دانند شما اهل بازي نيستيد ! اين افراد به سراغ شما نمي آيند. اگر ن شآء الله خيلي رشد كرديد، شيطنت هم به سراغ شما نمي آيد، بازي هم به سراغ شما نمي آيد !
اين دو تا بيان را خوب عنايت كنيد؛ بيان اوّل كه بيان شفاف و روشني است اينكه اگر كسي يك عمري در يك جامعه امتحان خوبي داد؛ سياست بازان، كساني كه حرفه اي در مسائل جامعه كار مي كنند، اينها به سراغ اين آقا نمي روند. چون مي دانند ايشان يك آدم عاقل پخته ورزيده اي است، به دام هر كسي نمي افتد؛ اين افراد به سراغ او نمي روند.بيان دوم اينكه از اين بديهي به يك نظري پي مي بريم و آن اين است كه اگر كسي عمري ب ينه و ب ين الله خال صاً ل وجه الله كار كرد، شيطان از بيرون، وهم و خيال از درون، شهوت و غضب از نهان به سراغ او نمي آيند؛ آنوقت آدم راحت است. اگر انسان به اينجا رسيد، به آساني گناه را ترك مي كند، براي اينكه مزاحمان به سراغ او نمي آيند !
اعراض لغو از مؤمنان، مرحله اي بالاتر از اعراض مؤمنان از لغو
ببينيد اين آيات قرآن چگونه ما را به اين دو بخش و در اين دو بخش هدايت مي كند. يك وقتي در سوره مباركه مؤمنون مي فرمايد: مؤمنون به مقام فلاح مي رسند، براي اينكه اينها از لغو ا عراض مي كنند، اينها از لهو اعراض مي كنند: الّذ ين هم عن اللّغو معر ضون (2). كار لغو نمي كنند، كار لهو نمي كنند، به سراغ بازي نمي روند، اينها از لهو و لعب اعراض مي كنند؛ اين يك كفّ نفسي است، يعني خودشان را وادار مي كنند كه به سراغ بازي نروند. امّا وقتي در سوره مباركه نور آن نور خاص را مي خواهد وعده بدهد، مي گويد: ر جال لا تلهيه م ت جاره و لا ب يع عن ذ كر الله (3). مردان الهي كه نور مي گيرند و در بيوت نور تربيت مي شوند و در بيوت آنها نور ويژه الهي است؛ اصلاً لهو به سراغ آنها نمي رود، آنها را سرگرم نمي كند ! نه اينكه آنها از لهو ا عراض مي كنند، لهو آنها را به خود مشغول نمي كند.
نمونه اين تفاوت بارز را در سوره مباركه يوسف در جريان يوسف صديق (ع) مي بينيم؛ كه ذات أقدس له در وصف ممتاز يوسف صديق نمي فرمايد يوسف كسي است كه از پليدي منصرف شد، مي فرمايد: پليدي از او منصرف شد ! نه يوسف به طرف بدي نرفت، بلكه بدي به طرف يوسف نرفت ! اينچنين نيست كه حالا مائل بود و بعد توبه كرد؛ اصلاً او ذاتاً منصرف است، به جائي رسيده است كه در سايه تربيت ما اصلاً اهل آن طرف ها نيست !
وظيفه مؤمنان در رسيدن به مقام اعراض از لغو
ما موظّفيم اوّل بر اساس الّذ ين هم عن اللّغو معر ضون حركت كنيم، تا ن شآء الله بر اساس سوره نور به ر جال لا تلهيه م ت جاره و لا ب يع عن ذ كر الله برسيم كه سرگرمي نداشته باشيم. اينكه مي بينيد يك طلبه تا يك سريال را ديد، فوراً جذب مي شود و نگاه مي كند؛ يك طلبه ديگر مي گويد: من وقتم بايد براي مطالعه صرف بشود ووقتم حيف است ! اينها دو جور فكر است؛ يك كسي به جائي رسيد كه اصلاً بازي و بازيگري نمي تواند او را به خود متوجه كند، يك كسي هم جذب مي شود، يك كسي هم مي گويد:الآن كار داريم؛ اوّل مطالعه مي كنيم.آنكه مي گويد: بايد مطالعه كنيم، اين جزء عن اللّغو معر ضون است، اين البتّه كفّ نفس مي كند، بر خود فشار مي آورد، منتظر است مطالعه بكند، بعد نگاه كند. امّا آنكه اصلاً به اين بازي ها توجه ندارد، جزء ر جال لا تلهيه م ت جاره و لا ب يع عن ذ كر الله است.
دراين ايام كه ايام پر بركتي است؛ از ذات أقدس له هر چه بخواهيم به ما مي دهد. البتّه ما كه آن مقامات واحد دهر ه لا يدان يه احد را كسي در خيالش نمي پروراند، آرزوي آن مقامات را هم ندارد؛ چون: الله أعلم ح يث يجعل ر سالته (4). امّا به حد اصحاب خاص آنها رسيدن، به شاگردان ممتاز آنها رسيدن، خيلي از علوم آنها را ياد گرفتن؛ اينها هم مقدور ماست، هم مورد دستور است. بنابراين از ذات أقدس له مسألت بكنيم كه ما را كاملاً متفقّه در دين بكند؛ هم در درون دين، هم در بيرون دين .
بيانات حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان مشهد و اقشار مختلف مردم ـ قم؛ دي 1384
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
( 1 ) توبه/ 122 ( 2 ) مؤمنون/ 3
( 3 ) نور/ 37 ( 4 ) انعام/ 124
خوان حكمت در دهه اول محرم روزهاي زوج منتشر مي شود.

 



رئيس مجلس شكايت خود از مديرمسئول رجانيوز را پس گرفت

دادخواست رئيس مجلس از مديران مسئول سايت هاي رجانيوز و آزادي نيوز مسترد شد.
خبرگزاري ها ديروز گزارش دادند دادخواست رئيس مجلس از مديران مسئول سايتهاي رجانيوز و آزادي نيوز پس گرفته شده است.
وكيل رئيس مجلس با مراجعه به دادسرا ، دادخواست صادره در مورد سايتهاي رجانيوز و آزادي نيوز را مسترد كرد.
استرداد اين دادخواست همزمان با عيد سعيد غدير خم انجام شده است.

 



سردار نقدي از پروژه بسيج 100 ميليوني رونمايي كرد
آغاز فعاليت سازمان بسيج مستضعفين در سطح منطقه

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بسيج 100 ميليوني جهان اسلام براي تحقق بخشيدن به وعده امام راحل(ره) براي آزادي قدس شريف تشكيل مي شود.
سردار محمدرضا نقدي ديروز در مراسم تجديد بيعت بسيجيان با آرمان هاي امام راحل(ره) كه در مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي برگزار شد؛ خطاب به امام راحل (ره) گفت: اي امام عزيز! بزرگترين حقي كه بعد از پيروزي انقلاب و فرماندهي الهي دفاع مقدس بر گردن ما داريد، معرفي رهبري است كه توانست پس از شما با همان صلابت و اقتدار و همان اخلاص و صداقت راه را تا بيداري بشريت ادامه دهد.
وي افزود: اگر بخواهم به محضرتان گزارش عملكرد بسيجيان را عرض كنم؛ بايد بگويم بعد از شما، بسيجيان به هر چه تكليف شان بود عمل كردند. در برابر تهاجم فرهنگي دشمن ايستادند، توطئه هاي ضد امنيتي دشمن را خنثي كردند، و آشوبگري فريب خوردگاني را كه مي كوشيدند ميدان را براي بازگشت استعمارگران فراهم كنند؛ به شكست كشاندند.
وي ادامه داد: امام عزيز! دانشمندان بسيجي با شهادت خود، خودكفايي را كه شما مطلعش را سروده بوديد، تحقق بخشيدند و در همه اين سال هايي كه جنگ نبود؛ بسيجيان اجازه ندادند كه معبر شهادت بسته شود.
نقدي اظهار داشت: امروز به نمايندگي از خيل ده ها ميليوني بسيجيان افتخار آن را داريم كه به بار نشستن نهال انقلاب و شكل گيري بيداري مستضعفان در سراسر جهان را به محضر امام راحل(ره) تبريك بگوييم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشار به تحقق پي درپي وعده هاي صادق امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: امام راحل فرمودند كه نظام سوسياليسم و سرمايه داري پايدار نيست. امروز يكي از اين نظام ها به طور كامل فرو پاشيده و ديگري طليعه نابودي اش به وضوح رويت مي شود.
وي افزود: فتح سنگرهاي كليدي جهان و سقوط ديكتاتورها و طواغيت منطقه ديگر وعده صادق امام راحل بود كه تحقق آن ها هر روز بروز و ظهور بيشتري مي يابد.
وي با اشاره به سخن امام راحل(ره) كه «جنگ ما فتح قدس شريف را در پي دارد، ابراز داشت: امروز در پي بيداري مستضعفان جهان، گزينه تشكيل بسيج 100 ميليوني براي آزادي قدس روي ميز قرارگاه مستضعفين است و ما با اماممان پيمان مي بنديم كه تا آزادي قدس و رهايي تمام بشر از چنگال طواغيت؛ همچون پيشكسوتان شهيدمان مردانه و شجاعانه در صحنه بمانيم.
سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) هم در يك نشست خبري به مناسبت هفته بسيج گفت: امروز در واقع هسته هاي مقاومت بسيج در سرتاسر جهان اسلام شكل گرفته است و فرمايش امام راحل(ره) كه بر تشكيل بسيج 100 ميليوني تاكيد داشتند با حضور مردمي كه در كشورهاي مختلف براي رهايي از بار ظلم در حال مجاهدت هستند تحقق يافته است.
سردار همداني همچنين به فعاليت هاي سپاه تهران بزرگ در زمينه جنگه سايبري اشاره كرد و با بيان اينكه هم اكنون بيش از 2 هزار وبلاگ نويس در اين زمينه سازماندهي شده اند، گفت: افسران جنگ سايبري ما در آينده نزديك عمليات آفند فرهنگي خود را نيز آغاز خواهند كرد ضمن آنكه ما دو مركز جنگ سايبري را نيز در تهران فعال كرده ايم.
وي با بيان اينكه تعداد مجروحان در جنگ سايبري بيش از جنگ سخت خواهد بود تصريح كرد: در جنگ نرم زمينه حضور همه هست و ما بايد بتوانيم در آن حملات گسترده اي را انجام دهيم.
سردار خراساني رئيس سازمان بسيج سازندگي هم با اشاره به افتتاح 473 پروژه سازندگي در هفته بسيج گفت: راهبرد آينده ما در 5 ساله بعدي موج دوم حركت هاي جهادي به سمت محوريت مساجد و محلات كشور است و همچنين در مرحله بعد ارائه الگوي سازندگي به كشورهاي مختلف خصوصا كشورهاي اسلامي است.

 



باراك: ايران تا يك سال ديگر وارد فاز امنيت استراتژيك مي شود

ايهود باراك از اينكه ايران با تداوم برنامه هسته اي خود وارد يك مرحله امن و داراي مصونيت در محيط امنيت ملي خود شود، ابراز نگراني كرد.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي كه روز يكشنبه 29 آبان 1390 (20 نوامبر 2011) با راديو اسراييل گفت وگو كرده، تاكيد كرد ايران در يك سال آينده موفقيت هايي غير قابل بازگشت در موضوع هسته اي به دست خواهد آورد.
باراك گفت: «زمان براي متوقف كردن فعاليت هاي هسته اي ايران از دست رفته است».
وي اضافه كرد: «تلاش هاي مستمر ايران براي ساخت سلاح هسته اي تهران را در شرايط امن و داراي مصونيت قرار خواهد داد».
در حالي كه ايران قصدي براي ساخت سلاح هسته اي ندارد، ناظران عقيده دارند نگراني باراك از پيشرفت برنامه غني سازي و سانتريفيوژ در ايران است.
وزير جنگ رژيم غاصب صهيونيستي سپس به بيان يكي از علت هاي مخالفت خود با برنامه هسته اي ايران پرداخت و گفت: «ساخت سلاح هاي هسته اي توسط ايران منجر به واكنش هاي جدي منطقه اي خواهد شد. تعدادي از كشورها از جمله عربستان سعودي، مصر و تركيه اقدامات ايران را دنبال كنند و بدين ترتيب احتمال دست يابي گروه هاي تروريستي به مواد هسته اي بيشتر مي شود».
باراك در اين باره توضيحي نداد كه اگر برنامه هسته اي ايران منجر به راه افتادن مسابقه تسليحات هسته اي در منطقه مي شود، چرا برنامه هسته اي اسراييل به چنين نتيجه اي نينجاميده است.
وي در پايان اين گفت وگو از كشورهاي مختلف خواست هرچه زودتر تحريم ايران را تشديد كنند.

 



جمهوري آذربايجان ميزبان جديد پژاك ومنافقين

عناصر پژاك و پ.ك.ك كه از طرف نيروهاي فرامنطقه اي حمايت و هدايت مي شوند، مدتي است در شهر گنجه از شهرهاي مذهبي جمهوري آذربايجان اسكان يافته اند.
بنا بر يك گزارش دريافتي كيهان، برخي عناصر گروهك پژاك و پ.ك.ك كه دست شان به خون صدها انسان در كشورهاي تركيه، ايران، عراق و ... آغشته شده و حتي از جانب كشورهاي اروپايي نيز به عنوان گروه هاي تروريست شناخته شده اند، چند صباحي است در شهر گنجه استقرار يافته اند. اين گروهك كه از سوي ارمنستان نيز سازماندهي و هدايت مي شده اند، اخيرا در شهر گنجه از سوي دولت باكو حمايت مالي و خط دهي كاري مي شود به طوري كه در محلات مشخصي از شهر گنجه اين افراد اسكان داده شده اند.
حال اين سوال پيش مي آيد كه:
عناصر پ.ك.ك و پژاك چه تناسب فرهنگي و سياسي با حكومت آذربايجان دارند؟
اين تروريست هاي شناخته شده و قاتل كودكان در تركيه و ايران چرا از طرف حكومت آذربايجان حمايت مي شوند؟
فرماندار ضد دين گنجه چرا درصدد اسكان و حمايت مالي اين تروريست ها در شهر گنجه است؟
سركوب شديد مردم گنجه كه بعضي از نيروهاي حكومت را نيز ناراحت كرده است احتمالا فرماندار ضد دين گنجه را وادار كرده است تا همچون صدام معدوم كه از منافقين بر عليه شيعيان عراق استفاده مي كرد، از اين تروريست ها بر عليه مردم مسلمان گنجه استفاده كند.
بنابراين گزارش، كارشناسان بر اين اعتقادند با توجه به نزديكي ماه محرم و فراخوان دينداران گنجه اي مبني بر تشديد فعاليتهاي مذهبي خود در اين ماه، دولت باكو تصميم گرفته است در صورت نياز براي سركوب اقدامات ديني مردم گنجه از تروريستهاي عضو پژاك و پ.ك.ك استفاده نمايد.
لازم به ذكر است كه سال گذشته هم آذريها در اقدامي مشابه با حمايت از گروهك منافقين در رسانه هاي خود تلاش كردند عليه جمهوري اسلامي ايران اتهام پراكني كنند.
بنظر مي رسد دولت آذربايجان به توصيه صهيونيستها و غربيها بدنبال اعمال فشار به جمهوري اسلامي ايران بوسيله ميزباني از اعضاي گروهك منافقين و پ.ك.ك مي باشد حتي برخي از رسانه ها از سياست آمريكا و رژيم صهيونيستي براي اسكان منافقين در خاك جمهوري آذربايجان پرده برداشتند و اعلام كردند كه بدنبال اعمال فشار دولت عراق براي پاكسازي پادگان اشرف از وجود منافقين، غربيها بدنبال جايگزيني آذربايجان بجاي عراق هستند.

 



عبد خدايي: جمعيت فدائيان اسلام به صحنه فعاليت سياسي بازمي گردد

دبيركل جمعيت فدائيان اسلام از بازگشت اين جمعيت به فضاي سياسي كشور خبر داد.
محمدمهدي عبدخدايي گفت: جمعيت فدائيان اسلام در نظر دارد با تغيير و تحول در اعضاي شوراي مركزي بار ديگر فعاليت سياسي و تشكيلاتي خود را آغاز كند.
بر همين اساس قرار است اولين نشست خبري اين جمعيت دوشنبه هفته جاري 30 آبان ماه به منظور تشريح دلايل بازگشت به عرصه سياسي كشور و اعلام مواضع اين تشكل با سابقه در خصوص مهمترين مسائل داخلي و بين المللي برگزار شود؛ در اين نشست خبري محمدمهدي عبدخدايي و سيدمهدي طباطبايي به نمايندگي از اعضاي هيئت مؤسس به سؤال هاي اصحاب رسانه پاسخ مي دهند.
عبد خدايي در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: اين نشست و اعلام حضور مجدد ما ربطي به مسئله انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دوره نهم ندارد، لذا ما آمده ايم تا در فضاي سياسي كشور ضوابط و جريانات اصولگرا را مطرح كنيم.
وي تأكيد كرد: ما در انتخابات به هيچ عنوان قصد ليست دادن نداريم، هر چند در تركيب7+8 نيستيم، ولي حمايت خود را از جبهه اصولگرايي و شخص آيت الله مهدوي كني اعلام مي كنيم.
گفتني است، جمعيت فدائيان اسلام در سال 1320 از سوي شهيد نواب صفوي با هدف برقراري حكومت اسلامي تشكيل شد.

 



رابرت فيسك: هرگونه حمله به ايران ديوانگي محض خواهد بود

رابرت فيسك روزنامه نگار معروف انگليسي تصريح كرد: هرگونه حمله احتمالي اسرائيل به ايران ديوانگي محض خواهد بود.
رابرت فيسك در مصاحبه باروزنامه استار چاپ تركيه گفت: اگرآمريكا به ايران حمله كند اين اقدام جنون آميزتر از حمله اسرائيل خواهد
بود.
وي همچنين درباره احتمال ايجاد منطقه حائل در مرز تركيه و سوريه هم گفت: اگر تركيه چنين اقدامي انجام دهد و نيروهاي ارتش سوريه آزاد در اين منطقه مستقر شوند، با اوضاع خطرناكي مواجه خواهيم شد.
تركيه بايد پيش از چنين اقدامي به خوبي درباره آن فكر كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14