(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول  آذر 1390- شماره 20079

يادداشت خبرنگار
شست و شوي قبور شهداي گمنام در شلمچه با گلاب كاشان
خودكفايي در صنعت برق علي رغم افزايش تحريم ها
ايران در كيهان
پورمحمدي از تشكيل پرونده تخلفات مربوط به بيت المال خبر داد
براي معرفي به جشنواره كشوري مازندراني ها شهروند برگزيده خود را به پليس معرفي كنند
قرارداد 2000 ميلياردي ساخت نيروگاه توليد برق از زباله امضا شد
برگزاري جلسه هم انديشي علماي شيعه و سني در جاسك
در همايش استاني حديث باب عشق؛خادمان و فرهيختگان عرصه هاي ديني كردستان تجليل شدند
18 درصد از صادرات فرش كشور از اصفهان است
آلمان خواستار گسترش روابط با دانشگاه تبريز شد
مفاخر در فضاي مجازي به دنيا معرفي مي شوند
چاپ نخستين نقشه بزرگ مقياس در كرج
موتورسواران، عامل 49درصد مرگ و مير تصادفات جاده اي گلستان هستند
اعزام دانش آموزان رودسري به مناطق جنگي
در صورت سودآوري سهم پرورش اسب در ايجاد اشتغال توجيه پذير است



يادداشت خبرنگار

ورزشگاه 5 هزار نفري قشم مصوبه اي در گذر تاريخ
در دور دوم سفرهاي رئيس جمهوري در سال 86 مصوبه اي به تصويب رسيد كه مردم جزيره قشم به خصوص اهالي ورزش را خوشحال و خردسند كرد. ديري نپاييد كه اين خوشحالي به يأس و نااميدي مبدل شد و در حال حاضر كه دور چهارم سفرهاي رياست محترم جمهوري در پيش است و 4 سال از آن مصوبه مي گذرد؛ هيچ حركتي در خصوص احداث ورزشگاه 5 هزار نفري اين منطقه صورت نپذيرفته و مردم اين جزيره در آستانه سفر چهارم رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان هرمزگان به جد خواستار پيگيري اين مصوبه هستند و از وزير ورزش و جوانان مي خواهند در قالب پروژه هاي اجرا نشده اين پروژه را نيز بررسي و دلايل توقف و عدم احداث آن را بررسي كنند.
هر چند بررسي هاي خبرنگار كيهان در جزيره قشم حكايت از آن دارد كه علي رغم تصويب اين مصوبه در دور دوم سفرهاي استاني رديف اعتباري به اين پروژ ه تعلق نگرفته است. اما همچنان مردم اين منطقه محروم از وزير ورزش و جوانان و شخص رئيس جمهوري انتظار دارند، در راستاي كمك به پرورش استعدادهاي ورزشي و حمايت از ورزش همگاني و قهرماني زمينه بهره برداري و احداث اين مجموعه ورزشي را فراهم كنند.
خبرنگار كيهان
در جزيره قشم

 



شست و شوي قبور شهداي گمنام در شلمچه با گلاب كاشان

كاشان-خبرنگاركيهان:
در دومين روز از حضور كاروان راهيان نوردانش آموزي كاشان در منطقه عملياتي جنوب، قبور شهداي گمنام در شلمچه با گلاب ناب قمصر كاشان شست و شو و عطرافشاني شد.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج كاشان با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همه ساله قبور شهداي گمنام در منطقه عملياتي شلمچه توسط جمع بسيجيان راهيان نور اعزامي از اين شهرستان در فضايي معنوي با گلاب ناب كاشان عطرافشاني مي شود.
سرهنگ جواد نائيني افزود: در اين آئين با حضور حدود 500 نفر از دانش آموزان پايه دوم متوسطه كاشان به همراه تعدادي از مربيان آموزش دفاعي، مديران مدارس و راويان سپاه با شهدا تجديد ميثاق شد.
به گفته وي، امسال يك هزار و 800 نفر از دانش آموزان پايه دوم دبيرستان هاي شهرستان كاشان در سه مرحله و هر مرحله اعزام با 12 دستگاه اتوبوس به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام مي شوند.
301 نفر از 36 هزار شهيد دانش آموز كشور اهل شهرستان كاشان هستند.

 



معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد
خودكفايي در صنعت برق علي رغم افزايش تحريم ها

بابل-خبرنگار كيهان:
معاونت وزير نيرو در امور برق و انرژي در مراسم افتتاح ايستگاه 230 كيلو ولت برق بابل از خودكفايي در صنعت برق كشور خبر داد.
مهندس محمد بهزاد در اين مراسم كه با حضور مسئولان برق استان هاي مازندارن و گلستان، كارشناسان، نمايندگان مردم بابل در مجلس شوراي اسلامي و استاندار مازندران برگزار شد؛ گفت: قبل از انقلاب دركشور 174 هزار مشترك برق داشتيم كه اكنون اين رقم به 1 ميليون و 940 هزار مشترك رسيده است و اين نشان مي دهد كه ما بايد با اين سرعت جمعيتي در صنعت برق هم پيشرفت داشته باشيم.
وي همچنين گفت: بعد از اجراي هدفمندي يارانه ها، ما در سطح كشور 2درصد صرفه جويي داشتيم كه در سطح مازندران 20درصد منفي رشد انرژي داشتيم. بهزاد افزود: در برنامه پنجم توسعه در مازندران 1000 ميليارد تومان براي احداث دو نيروگاه، يكي در غرب مازندران (شهر نوشهر) و ديگري در بين شهر آمل و بابل هركدام با ظرفيت 500 مگاوات، هزينه خواهد شد.
گفتني است، در اين مراسم ايستگاه 230 كيلو ولت بابل و خط چهار مداره 63 و 230 كيلو ولت بابل- قائم شهر با هزينه اي معادل 437 ميليارد تومان افتتاح و راه اندازي شد.

 



ايران در كيهان

امضاي قرارداد همكاري
مشهد- خبرنگار كيهان: موسسه تحقيقات، آموزش و مشاوره سازمان همياري شهرداري هاي خراسان رضوي و دانشگاه فني تاجيكستان قرارداد همكاري منعقد كردند.
مدير موسسه تحقيقات، آموزش و مشاوره شهرداري هاي خراسان رضوي در حاشيه عقد قرارداد همكاري علمي بين اين موسسه و دانشگاه فني تاجيكستان اظهار داشت، اين قرارداد نوعي همكاري تخصصي علمي به منظور بهره مندي متخصصان دو كشور از امكانات موجود در موسسات مرتبط با يكديگر است.
امير فرهاديان افزود: برپايه اين قرارداد طرفين آمادگي اجراي دوره هاي آموزشي فوق ليسانس و دكترا در رشته هاي مورد نظر و براساس سرفصل هاي درسي رسمي دو كشور دارند.
تجليل از شهروندان نمونه
همدان- خبرنگار كيهان: اولين جشنواره شهروند برگزيده از سوي فرماندهي انتظامي استان همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جشنواره، آيت الله غياث الدين محمدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان، بي ايماني را ريشه بروز ناامني دانست و گفت: فرد مؤمن و مسلمان واقعي ذره اي ديگران را اذيت نمي كند و موجبات ناامني براي مردم و جامعه را فراهم نمي سازد.
در اين جشنواره 30 نفر از شهروندان همداني از اقشار مختلف توسط فرماندهي انتظامي استان، به عنوان شهروند نمونه معرفي شده و مورد تقدير قرار گرفتند.
تصويب دو بخش جديد
ساري- خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استاندار از تصويب دو بخش جديد رودپي جنوبي با مركزيت روستاي آكند و بخش جديد رودپي شمالي با مركزيت فرح آباد خبر داد.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، هادي ابراهيمي اعلام كرد: بخش رودپي شمالي با مركزيت فرح آباد بعد از 15 سال پيگيري سرانجام توسط دولت در حوزه تقسيمات كشوري تصويب شد و به زودي ابلاغ مي شود.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خاطرنشان كرد: بخش جديد رودپي شمالي با مركزيت فرح آباد شامل 29 روستا و دو دهستان فرح آباد و پنبه چوله است.
تعويض كابل هاي برق
اوز- خبرنگار كيهان: رئيس اداره برق ناحيه اوز گفت: عمليات تعويض سيم هاي مسي برق به كابل در شهر اوز آغاز شد. محمدباقر راستگو افزود: هدف از تعويض اين سيم هاي برق در مرحله نخست برطرف كردن افت ولتاژ برق در شهر است. وي 5 نخ بودن كابل هاي خود نگهدار را نسبت به سه نخ بودن شبكه هاي مسي از ديگر مزاياي اين تعويض دانست و گفت: سرقت در كابل هاي جديد به حداقل مي رسد.
ايجاد كتابخانه هاي مشاركتي
گناباد- خبرنگار كيهان: در مراسم جشن كتاب در گناباد از كتابخوان هاي نمونه، نويسندگان، مولفين و ناشرين و اعضاي فعال كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان تجليل شد. رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي گناباد گفت: بيش از 83 هزار عنوان كتاب در 9 كتابخانه شهر و روستاي اين شهرستان براي علاقه مندان به كتابخواني تدارك ديده شد كه 7 هزار و 200 عنوان آن در 6 ماهه نخست امسال تهيه شده است.
مجيد لشكري افزود: براي رونق بيشتر كتابخواني، ايجاد سه كتابخانه مشاركتي در خوابگاه هاي دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي و مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان در دست پيگيري و انجام است.
برپايي همايش توليد پاك
اراك- خبرنگار كيهان: همايش توليد پاك اشتغال پايدار با موضوع استفاده از نانو كودهاي چندمنظوره در اراك برگزار شد. در اين همايش كارشناسان مضرات استفاده از سموم كشاورزي و فوايد استفاده از نانوكودها را مطرح كردند.
كودهاي نانو براي اولين بار در استان مركزي اجرا مي شود و به زودي جايگزين كودهاي شيميايي داراي اثرات مخرب محيط زيست مي شود.
برداشت 60 هزار تن ذرت
دهلران- خبرنگار كيهان: فرماندار دهلران گفت: امسال 60 هزار تن ذرت از مزارع اين شهرستان برداشت شد. بهزاد عليزاده افزود: 10 هزار هكتار از اراضي كشاورزي دهلران امسال به كشت ذرت اختصاص يافت. وي با بيان اينكه دو هزار هكتار از اراضي كشاورزي دهلران زير كشت كلزا قرار دارد گفت: پيش بيني مي شود امسال 4 هزار تن كلزا از مزارع برداشت شود.

 



پورمحمدي از تشكيل پرونده تخلفات مربوط به بيت المال خبر داد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
شوراي حفظ حقوق بيت المال پرونده هاي گسترده از تخلفات تشكيل داده است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در مراسم توديع و معارفه روساي سازمان بازرسي لرستان افزود: شوراي حفظ حقوق بيت المال حجم زيادي از پرونده هاي زمين هاي تجاوز شده، اموال دولتي، معوقه هاي بانكي، ماليات هاي معوق مانده، سود عوارض بازرگاني در مرزها و... تشكيل داده كه در حال نهايي شدن است و پرونده متخلفان به دادگاه ارسال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي گفت: حجم پرونده ها در ابعاد مختلف گسترده و متنوع است و با همكاري ساير دستگاههايي كه در شوراي حفظ حقوق بيت المال حضور دارند تشكيل شده اند.
وي با بيان اين مطلب كه نظارت ها ضعيف و كم است، گفت: بلاي كم توجهي به نظارت ها گريبان نظام بانكي را گرفته است كه اميد مي رود اين زنگ خطر به ويژه توسط نظام اقتصادي و بانكي جدي گرفته شود و از اين پس بخشنامه ها، دستورالعمل ها و بازرسي ها را سرسري نگيرند.
پورمحمدي در سفر به سنندج از مديران و مسئولان خواست تا وعده هاي كاري خود به مردم را عملي كنند و از دادن قول هاي نامتعارف كه امكان اجرايي شدن ندارد، پرهيز كنند.

 



براي معرفي به جشنواره كشوري مازندراني ها شهروند برگزيده خود را به پليس معرفي كنند

ساري-خبرنگار كيهان:
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران از مردم مازندران خواست تا با پليس تماس گرفته و شهروند برگزيده خود را معرفي كنند.
سرهنگ حميدرضا اسلامي درگفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر به تشريح اهداف برگزاري جشنواره شهروند برگزيده پرداخت و افزود: مهم ترين هدفي كه از برگزاري اين جشنواره دنبال مي شود، تقويت احساس مسئوليت پذيري اجتماعي شهروندان نسبت به مسائل پيرامون آنها است.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران به شاخص هاي انتخاب شهروند برگزيده اشاره كرد و افزود: افرادي كه ايثارگري و جان فشاني آنان موجب نجات جان شهروندان شده و در سوانح رانندگي يا حوادث غيرمترقبه و از بروز ضايعات بيشتر جلوگيري كرده و از اين طريق با پليس همكاري چشمگيري داشته اند از مخاطبان اصلي اين جشنواره مي باشند.
سرهنگ اسلامي در خاتمه گفت: يك نفر از نفرات برگزيده هر استان جهت شركت در جشنواره ملي به معاونت اجتماعي نيروي انتظامي كشور معرفي و تا پايان سال 90 با برگزاري جشنواره ملي در مراسمي از نفرات برگزيده تجليل مي شود.

 



قرارداد 2000 ميلياردي ساخت نيروگاه توليد برق از زباله امضا شد

بابل-خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي بابل از امضاء پيش نويس قرارداد 2000 ميليارد ريالي توليد برق از زباله خبر داد.
فرامرز ابوالحسني همچنين گفت: طي جلسه اي با حضور استاندار مازندران، شهرداران و اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي بابل، بابلسر و آمل با يك شركت مالزيايي پيش نويس قرارداد توليد برق از زباله براي نخستين بار در كشور امضا و به عنوان عيدي تقديم شهروندان شهرهاي فوق شد.
وي ادامه داد: سرمايه گذاري در اين قرارداد به مبلغ 2000 ميليارد ريالي است كه تمام آن از طرف سرمايه گذار خارجي تامين خواهد شد.
ابوالحسني همچنين گفت: در صورت راه اندازي اين نيروگاه همه زباله هاي شهرهاي بابل-بابلسر و آمل و شهرهاي كوچك اين شهرستان ها و روستا ها و بخش ها در بر خواهد گرفت و مشكل قديمي دفع زباله اين بخش از مازندران حل خواهد شد.
وي تاكيد كرد: با راه اندازي اين نيروگاه حداقل تا بيست سال آينده مشكل زباله نخواهيم داشت. وي در خا تمه گفت مدت قرارداد از زمان تحويل 2 سال مي باشد.

 



برگزاري جلسه هم انديشي علماي شيعه و سني در جاسك

بندرجاسك- خبرنگاركيهان:
جلسه هم انديشي علماي تشيع و اهل سنت جاسك در محل دفتر امام جمعه جاسك برگزار شد.
در اين جلسه ابتدا حجت الاسلام جواد غلامي امام جمعه جاسك گفت: يكي از بزرگ ترين مشكلات فرهنگي جاسك رسانه هاي عربي است كه متأسفانه هيچ گونه تبليغ صحيح از دين مبين اسلام ندارند و فقط به عنوان مجري رسانه هاي غربي عمل مي كنند. وي در خصوص وحدت برادري و همدلي تأكيد كرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان جاسك بين علماي اهل سنت و تشيع وحدت و همدلي خوبي برقرار است.
امام جمعه جاسك گفت: دشمن از وحدت مسلمانان مي ترسد و وحشت دارد ما بايد كار كنيم.
سپس شيخ عقيل شيهكي امام جمعه اهل سنت جاسك در اين جلسه از مسئولان برگزاري اين جلسه تقدير و تشكر كرد و گفت: در بين مردم شهرستان جاسك اتحاد كامل برقرار است و مشكل فقط از سوي كساني است كه جديد وارد شهرستان مي شوند و با تندروي خود اتحاد را تهديد مي كنند.
وي گفت: تشكيل چنين جلساتي ايجاد رابطه قوي علمي و فرهنگي بين علماي مذاهب و فرق اسلامي شهرستان مي شود و باعث ارتقاي سطح علمي و فرهنگي عموم مردم جامعه است. ادامه اين جلسه موضوع راه هاي مبارزه با جنگ نرم و بررسي مسائل فرهنگي و مشكلات شهرستان مطرح شد و راه هاي مقابله با جنگ نرم از ديدگاه رهبر معظم انقلاب در 10 بند بيان شد.

 



در همايش استاني حديث باب عشق؛خادمان و فرهيختگان عرصه هاي ديني كردستان تجليل شدند

سنندج-خبرنگار كيهان:
همزمان با عيد غدير، عيد امامت و ولايت و در اولين همايش استاني «حديث باب عشق» از 26 تن از خادمان و فرهيختگان عرصه هاي ديني در استان كردستان تقدير شد.
مدير كل تبليغات اسلامي استان كردستان با تاكيد بر حضور هنرمندان و فرهيختگان در عرصه هاي مختلف ديني، گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تجليل از فعالان عرصه دين در طول سال با جديت بيشتري دنبال مي شود.
حجت الاسلام مسعود صفي ياري افزود: امروز جايگاه و شخصيت حضرت علي(ع) نه تنها در بين مسلمانان بلكه در بين ساير اديان نيز داراي قداست و احترام خاصي است و آن حضرت به عنوان الگو و سرمشق عدالت خواهان و آزادگان جهان مطرح است.

 



18 درصد از صادرات فرش كشور از اصفهان است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان گفت: سهم فرش اصفهان از صادرات كشور 18 درصد است.
عليرضا ذاكر اصفهاني در حاشيه چهاردهمين نمايشگاه تخصصي صادرات فرش دستباف اصفهان كه با مشاركت 8 استان كشور در محل نمايشگاه هاي بين المللي دائمي پل تاريخي شهرستان اصفهان برپا شده بود، در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي ظرفيت اصفهان را در حوزه فرش دستباف بالاتر از وضعيت موجود دانست.
وي با اعلام اينكه وضعيت صادرات فرش دستباف مطلوب نيست، افزود: در حال حاضر صنعت فرش اصفهان در شأن و منزلت اين استان نيست و دست اندركاران اين حوزه بايد تلاش بيشتري به عمل آورند.
ذاكر اصفهاني افزود: بيشترين صادرات فرش دستباف اصفهان به بازار آلمان تعلق دارد و تجار اين كشور اقبال خوبي از آن داشته اند.
وي پوشش بيمه قاليبافان را از جمله اقدامات جدي در حل معضلات اين صنعت برشمرد و گفت: بيش از 65 هزار نفر در استان در زمينه بيمه بازنشستگي و نيز 8 هزار نفر در زمينه درمان تكميلي بيمه شده اند.
استاندار اصفهان قول داد با ايجاد كار گروه در استانداري با مشاركت كارشناسان اين حوزه به زودي بر رفع تنگناها و رسيدن به راهكارهاي مناسب براي احيا و صادرات فرش تلاش كند.

 



آلمان خواستار گسترش روابط با دانشگاه تبريز شد

تبريز-خبرنگاركيهان:
رايزن فرهنگي آلمان، خواستار گسترش مناسبات دانشگاهي كشورش با دانشگاه تبريز شد.
اتوگراف، در ديدار با محمدتقي علوي رئيس دانشگاه تبريز با اعلام اين مطلب گفت: سفارت آلمان درايران، در اين راستا، آماده همكاري است.
وي نيز با تشريح فعاليت هاي علمي صورت گرفته در دانشگاه تبريز و جايگاه آن در بين مجموعه دانشگاههاي كشور، از گسترش مناسبات با دانشگاه هاي آلمان، استقبال كرد. گراف، از قسمت هاي مختلف دانشگاه تبريز بازديد كرد.

 



مفاخر در فضاي مجازي به دنيا معرفي مي شوند

بناب- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: مفاخر، علماي بزرگ و هنرمندان برجسته را در فضاي مجازي و حقيقي به دنيا معرفي مي كنيم.
علي داننده در حاشيه يازدهمين جشنواره شعر غديريه شمال غرب كشور در بناب از تخصيص اعتبارات ويژه توسط دولت براي مسائل فرهنگي در سطح استان خبر داد و گفت: مبلغ تخصيص يافته فوق العاده بالاست؛ لذا از اجراي كارهاي فرهنگي در سطح استان بخصوص شهرستانها استقبال مي كنيم.
وي با اشاره به افزايش ظرفيت كاري در حوزه فرهنگي افزود: تجليل از شخصيتهاي فكري را سرلوحه كار خود قرارداده و هفته آينده طي مراسمي از آيت الله عبدالمجيد باقري بنابي مدير حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) بناب نيز به عنوان مفسر قرآن تجليل خواهد شد.
داننده همچنين بر لزوم برگزاري باشكوه آيين هاي گراميداشت وقايع عظيم تاريخي تأكيد كرد و اذعان داشت: در همين راستا اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي نخستين جشنواره فرهنگي هنري امام حسين(ع) را برگزار كرد.

 



چاپ نخستين نقشه بزرگ مقياس در كرج

كرج-خبرنگار كيهان:
رئيس اداره «جي اي اس» شهرداري كرج از چاپ نخستين نقشه بزرگ مقياس شهر كرج خبر داد.
عبدالله ردايي با اشاره به مقياس يك 13 هزارم در 41 لايه گفت: اين نقشه با فعاليت تيم چهار نفره متشكل از كارشناسان برجسته در 6 ماه طراحي و آماده شد.
وي افزود: اين نقشه با بهره گيري از داشته هاي موجود شهرداري و استفاده از نرم افزار مخصوص تدوين و چاپ شد.
رئيس اداره «جي اي اس» شهرداري كرج اظهار داشت: اين نقشه ياري رسان مديران مناطق و سازمان هاي تحت پوشش شهرداري درخصوص برداشت از حدود، مناطق، مساحت و اطلاعات موجود در مناطق است.

 



موتورسواران، عامل 49درصد مرگ و مير تصادفات جاده اي گلستان هستند

گرگان- خبرنگار كيهان:
فرمانده قرارگاه پليس راه گلستان گفت: موتورسواران 49درصد مرگ و مير تصادفات مرگبار جاده اي استان هستند.
سرهنگ «علي اصغر مهري» گفت: بيشترين تلفات انساني ناشي از حوادث ترافيكي در گلستان را موتورسواران و عابران پياده دانست.
وي گفت: سرعت غيرمجاز در مرگ و مير اين افراد اثر مستقيم و انكارناپذير دارد.
فرمانده قرارگاه پليس راه استان گلستان با اشاره به وقوع دو هزار و 777 فقره تصادف در سطح جاده هاي استان طي 7 ماه گذشته بيان داشت: با بررسي هاي به عمل آمده 22درصد تصادفات جاده اي را موتورسواران مقصر بودند.
سرهنگ مهري تعداد كشته شدگان ناشي از تصادفات در سطح جاده هاي استان را 270 نفر طي 7 ماه گذشته از سال جاري اعلام كرد و گفت: 131 نفر معادل 49درصد مرگ و مير و تصادفات جاده اي موتورسواران بوده اند.
وي با اشاره به وجود بيش از يكصد و هشتاد هزار موتورسيكلت شماره گذاري شده در سطح استان گلستان افزود: فاصله نزديك شهرها، تهيه راحت و ارزان بودن هزينه هاي رانندگي با موتورسيكلت از جمله علل اشتياق افراد به استفاده از اين وسيله نقليه است.

 



اعزام دانش آموزان رودسري به مناطق جنگي

رودسر- خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه پاسداران رودسر از اعزام 480 نفر از دانش آموزان اين شهرستان به مناطق عملياتي جنوب در قالب كاروان راهيان نور خبر داد.
سرهنگ پاسدار علي اصغر دوستي گفت: اين تعداد دانش آموز مقطع دبيرستاني رودسر با 10 دستگاه اتوبوس به مناطق عملياتي جنوب اعزام و در طي 4 روز حضور دراين نقاط از شلمچه، اروندكنار، فتح المبين، دهلاويه و هويزه ديدن خواهندكرد.
به گفته وي اين دومين مرحله اعزام كاروان راهيان نور از رودسر به مناطق جنگي جنوب كشور است.
سومين مرحله اعزام اين كاروان ها در سال جاري ازشهرستان رودسر ويژه دانش آموزان دختر در بهمن ماه امسال انجام خواهدشد.

 



در صورت سودآوري سهم پرورش اسب در ايجاد اشتغال توجيه پذير است

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورتي كه اين صنعت به مرحله سوددهي برسد زمينه خوبي را براي ايجاد اشتغال فراهم خواهد كرد.
عبدالله رستگار در همايش ملي اسب و اسبداري كه در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد؛ گفت: به رغم وجود پيشينه طولاني صنعت اسب در گنبدكاووس، هنوز اين صنعت به درآمدزايي نرسيده است.
وي افزود: پرورش دهندگان اسب در اين منطقه دليل كار خود را عشق و علاقه فراوان به اين امر توصيف كرده و حفظ ميراث فرهنگي خود را عامل ادامه كار مي دانند.
رستگار گفت: با اقداماتي كه انجام شده، زمينه صنعتي شدن اين فعاليت درحال فراهم شدن است و در آينده شاهد سودآوري اين رشته براي مردم خواهيم بود.
وي، صنعت پرورش اسب را يك فرصت دانست و گفت: در صورتي كه اين صنعت به مرحله سوددهي برسد زمينه خوبي را براي ايجاد اشتغال فراهم خواهد كرد.
دبير ستاد برگزاري همايش ملي اسب و اسبداري ايران نيز در اين مراسم افزود: بر اثر كم توجهي و عدم كنترل واردات نژادهاي خارجي، اين منبع ژنتيكي با ارزش كشور خسارات عظيمي ديده و با كاسته شدن خلوص نژادي اسبان ايراني به وجهه بين المللي آن لطمات زيادي وارد شده است.
دكتر علي ستاريان هدف از برگزاري اين همايش را استفاده از نقطه نظرات دانشمندان براي علمي كردن اين صنعت اعلام كرد و گفت: ارتقاي اين صنعت، همفكري و مشاركت با بزرگان علمي اين رشته از ديگر اهداف است، اين همايش از اين پس هر دو سال يك بار برگزار خواهد شد.
حيدرعلي احمدي فرماندار گنبدكاووس نيز به برجسته سازي ظرفيت هاي منطقه براي توسعه بيشتر اين صنعت تأكيد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14