(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول  آذر 1390- شماره 20079

حديث دشت عشق
هفته چهاردهم ليگ برتر روز سرنوشت ساز پيروزي در آزادي
تغييرات فدراسيون كشتي و اما و اگرهاي موجود تعجيل در بركناري براي چه بود ؟!
شركت تيم ملي جودو در مسابقات جايزه بزرگ چين
بركناري رئيس فدراسيون كشتي
وزارت ورزش: يزداني خرم با منع سازمان بازرسي از كشتي رفت
كمك 2400 يورويي رونالدو به كودكان غزه
برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو در تهران
جام جهاني واليبال- ژاپن نخستين شكست ايران برابر كوبا رقم خورد
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «عباس محمد كريمي» شهيد عرصه علم و عمل
عباس، سنگر و حجره را با هم مي ديد. علم و عمل را به منزله دو بال مي دانست، بزم علم را با رزم عشق با هم مي نگريست و بصيرت را در سايه شمشيرها مشاهده مي كرد و... كربلاي5 شد، دهم بهمن ماه سال شصت و پنج كه در ميان غرش تانك ها و زوزه خمپاره ها قهقهه مستانه سرداد و پيكر مطهرش چند روز پس از شهادت به زادگاهش بازگشت و برگي ديگر به دفتر شهيدان كاشان افزوده شد.
طلبه بسيجي شهيد «عباس محمد كريمي» سال 1349 در كاشان متولد شد و در 10/11/1365 در عمليات كربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



هفته چهاردهم ليگ برتر روز سرنوشت ساز پيروزي در آزادي

هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور در حالي امروز با برگزاري دو ديدار آغاز مي شود كه تيم هاي پيروزي و ذوب آهن براي جبران نتايج گذشته كار سختي در خارج از خانه پيش رو دارند.
هفته چهاردهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور امروز با برگزاري دو ديدار حساس و جذاب در شهرهاي كرج و رشت آغاز مي شود كه طي آن سايپا در ورزشگاه آزادي از پيروزي پذيرايي مي كند و ذوب آهن اصفهان در خانه داماش گيلان به ميدان مي رود.
سايپا- پيروزي
در يكي از اين ديدارها تيم پيروزي كه با هدايت حميد استيلي روزهاي سختي را در ليگ يازدهم سپري مي كند، در ورزشگاه آزادي ميهمان سايپا خواهد بود. سرخپوشان كه پس از تساوي خانگي هفته گذشته برابر سپاهان اصفهان، باز هم مورد انتقاد هواداران خود قرار گرفته اند، كمتر از 72 ساعت پس از آن بازي بايد مقابل سايپا برنده از زمين خارج شوند، چرا كه هر نتيجه اي ديگر براي آنها گران تمام خواهد شد، به ويژه براي استيلي كه روي لبه تيغ قرار دارد. شرايط سايپا بهتر از تيم پيروزي نيست، چرا كه اين تيم نارنجي پوش با هدايت مجيد صالح نتوانسته نتايج مد نظر را كسب و انتظارات را برآورده كند. اگر نارنجي پوشان در بازي گذشته در ثانيه هاي پاياني برابر راه آهن به تساوي نمي رسيدند، فردا به عنوان تيم سيزدهم جدول به مصاف پرسپوليس مي رفتند.
داماش- ذوب آهن
در دومين ديدار امروز داماش در ورزشگاه عضدي رشت ميزبان ذوب آهن اصفهان است كه اين روزها به خاطر وضعيت مالي شرايط خوبي ندارد. شاگردان ابراهيم زاده در بازي هفته گذشته در ورزشگاه خانگي شكستي تلخ را برابر نفت آبادان تجربه كردند و براي بازگشت به وضعيت عادي و دور نشدن از جمع مدعيان، در اين ديدار بايد با دست پر از زمين خارج شوند.
تيم داماش هم كه هفته پيش برابر مس سرچشمه به پيروزي پرگلي دست يافته است، قصد دارد با برتري برابر ذوب آهن روند موفقيت هايش با قاسمپور را ادامه دهد. با اين شرايط عصر سه شنبه اهالي شهر باران مي توانند تماشاگر يك بازي زيبا و تماشايي از دو تيم رشتي و اصفهاني باشند.
اسامي داوران ديدارهاي هفته چهاردهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه: 1/9/90
¤ داماش گيلان- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15:15)
¤ سايپاي البرز- پيروزي (ساعت 15:15)
چهارشنبه: 2/9/90
¤ مس كرمان- ملوان بندرانزلي (ساعت15)
¤ صنعت نفت آبادان- شهرداري تبريز (ساعت15)
¤ سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان (ساعت 15:15)
¤ فجر شهيد سپاسي شيراز- مس سرچشمه (ساعت15:15)
¤ نفت تهران- صباي قم (ساعت 15:15)
پنجشنبه: 3/9/90
¤ تراكتورسازي تبريز- راه آهن (ساعت 45:14)
¤ استقلال تهران- شاهين بوشهر (ساعت 45:16)

 



تغييرات فدراسيون كشتي و اما و اگرهاي موجود تعجيل در بركناري براي چه بود ؟!

سرويس ورزشي-
غبار آسمان كشتي ايران را فرا گرفته است؛ در فاصله چند ماه تا آغاز رقابت هاي المپيك لندن اتفاقاتي در فدراسيون كشتي رخ داده كه چندان قابل انتظار نبود.
روز گذشته طي حكمي از سوي وزارت خانه ورزش و جوانان محمدرضا يزداني خرم از سرپرستي فدراسيون كشتي بركنار و حجت الله خطيب به عنوان سرپرست موقت برگزيده شد. اين تغيير و تحولات در شرايطي رخ داد كه از چند روز قبل شائبه هايي در خصوص مخالفت وزارت ورزش و جوانان با رياست يزداني خرم بر فدراسيون كشتي مطرح شده بود كه بركناري روز گذشته وي مهر تأييدي بود بر تمام گمانه زني هاي صورت گرفته.
در اينكه انتخاب سرپرست براي فدراسيون هاي ورزشي از جمله كشتي از اختيارات دستگاه ورزش بوده، شكي نيست، اما پرسشي كه هم اكنون مطرح مي شود اين است كه به چه علت در بركناري يك مدير با تجربه چنين عجله اي به كار بسته و فدراسيون كشتي تا مرز بحران پيش برده مي شود؟! آيا بهتر نبود اگر قرار بر تغييرات نيز است آن را به زمان ديگري موكول نمود تا در اين برهه زماني دغدغه جامعه كشتي تنها به آماده سازي تيم ملي معطوف شود؟!
كشتي پراميدترين رشته ورزشي در المپيك است اما در قبال آن تصميمات عقلاني اتخاذ نمي شود و چه بسا تبعات منفي يك تصميم حساس چند ماه ديگر در ورزش نمايان شود.
بايد اين نكته را نيز به مسئولان وزارت ورزش و جوانان يادآور شد كه در هر دستگاهي معمولاً تغييرات از قسمت هايي آغاز مي شود كه ضعف و ناكارآمدي در آن بيداد مي كند، نه از يك فدراسيون ورزشي كه در چند سال اخير موفقيت هاي چشم گيري چون نايب قهرماني جهان را بدست آورده است...
و البته در پايان ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه وزارت ورزش و جوانان مدعي شده يزداني خرم با مخالفت سازمان بازرسي و به دليل دو شغله بودن از كار بركنار شده اما جاي تعجب است كه به جاي او فردي به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي انتخاب شده كه او هم به مانند يزداني خرم دو شغله به حساب مي آيد. با اين نفاسير بايد به اين موضوع اشاره داشت كه اگر قرار بر اجراي قانون بوده بايد از حضور حجت الله خطيب در فدراسيون كشتي نيز ممانعت به عمل مي آمد نه اينكه وي به عنوان سرپرست انتخاب و حتي در قامت نامزد رياست اقدام به ثبت نام كند!

 



شركت تيم ملي جودو در مسابقات جايزه بزرگ چين

تيم ملي جودو در ادامه تلاش براي كسب سهميه المپيك در رقابت هاي جايزه بزرگ چين به روي تاتامي مي رود.
در آخرين ماه از سال 2011 ميلادي سه تورنمنت بين المللي با امتياز ورودي المپيك در جهان برگزار خواهد شد كه هر سه تورنمنت در قاره آسيا انجام مي شود. جام جهاني «جيجو»ي كره جنوبي (11 و 12آذرماه)، گراند اسلم يا همان كانو كاپ توكيو (18 و 19آذرماه) و جايزه بزرگ «كينگ دائو» در چين كه فدراسيون جودو تصميم به اعزام تيم ملي به مسابقات چين گرفته است.
رقابتهاي «كينگ دائو» طي روزهاي 26 و 27 آذرماه برگزار خواهد شد و تيم ملي ايران با تركيب علي معلومات، امير قاسمي نژاد، جواد محجوب و محمدرضا رودكي در اين مسابقات به روي تاتامي خواهد رفت.
تا پايان سال 90 پنج جام جهاني در بلغارستان، گرجستان، مجارستان، جمهوري چك و لهستان به همراه رقابتهاي «گراند اسلم» پاريس برگزار خواهد شد و فدراسيون جودو اگر مي خواهد چهار سهميه المپيك خود را قطعي كند بايد در اين مسابقات شركت كرده و نتايج خوبي هم كسب كند.
رقابتهايي كه امتياز آن در رنكينگ فدراسيون جهاني براي كسب سهميه المپيك منظور مي شود رو به پايان است و غيبت در هر مسابقه به منزله از دست دادن يك فرصت طلايي براي كسب امتيازات بيشتر در راه كسب سهميه المپيك خواهد بود. در واقع شمارش معكوس براي قطعي شدن سهميه ها آغاز شده است.

 



بركناري رئيس فدراسيون كشتي
وزارت ورزش: يزداني خرم با منع سازمان بازرسي از كشتي رفت

وزير ورزش و جوانان در راستاي ساماندهي و ساختارسازي فدراسيون هاي ورزشي، در احكام جداگانه اي سرپرستان برخي فدراسيون هايي را كه شرايط خاص سرپرستي داشتند مشخص و منصوب كرد.
از آنجا كه برخي فدراسيون هاي ورزشي از زمان پايان دوره 4 ساله رياست رؤساي مربوطه، بدون سرپرست و يا رئيس قانوني و رسمي اداره شده است، محمد عباسي طي احكام جداگانه سرپرستان سه فدراسيون را به شرح زير منصوب كرد:
1- محمدرضا داورزني- سرپرست فدراسيون واليبال
2- جعفر درويش زاده- سرپرست فدراسيون ژيمناستيك
3- حجت اله خطيب- سرپرست فدراسيون كشتي
در احكام صادر شده از سوي وزير ورزش و جوانان، بر ضرورت برگزاري انتخابات قانوني رياست فدراسيون هاي مربوطه در مهلت مقرر تأكيد شده است.
لازم به يادآوري است در اطلاعيه وزارت ورزش و جوانان آمده كه يزداني خرم با منع سازمان بازرسي كل كشور از كشتي رفت.
يزداني خرم: اين كار
دخالت به حساب مي آيد
رئيس پيشين فدراسيون كشتي با ابراز اميدواري از اينكه حضور حجت الله خطيب به خير و صلاح اين فدراسيون تمام شود، گفت: اين كار به نوعي دخالت در امور فدراسيون كشتي است و براي اين فدراسيون تبعاتي به دنبال دارد.
محمدرضا يزداني خرم، پس از آنكه حجت الله خطيب به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي منصوب شد گفت: مصاحبه هاي من باعث شد تا آقايان لج كرده و آقاي خطيب را به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي منصوب كنند.
يزداني خرم با ابراز اميدواري از اينكه تمام اين اتفاقات در نهايت به خير و صلاح كشتي منجر شود، افزود: انتصاب آقاي خطيب به عنوان سرپرست فدراسيون كشتي به نوعي دخالت در امور اين فدراسيون محسوب مي شود و خدا كند خارجي ها (مسئولان فدراسيون جهاني كشتي) متوجه اين موضوع نشوند.
وي در خاتمه تصريح كرد: قطعاً اگر مسئولان فدراسيون جهاني كشتي متوجه اتفاقاتي كه در اين فدراسيون رخ داده است، شوند، تبعاتي براي كشتي به دنبال خواهد داشت. حيف است موفقيت هايي كه كشتي ايران كسب كرده است، اين چنين تحت الشعاع قرار گيرد.

 



كمك 2400 يورويي رونالدو به كودكان غزه

مهاجم پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا كفش هاي خود را در يك حراجي به مبلغ 2400 يورو فروخت و آن را به كودكان غزه هديه داد.
كريستيانو رونالدو روز يكشنبه با حضور در يك مراسم از قبل هماهنگ شده با باشگاه رئال مادريد كفش هاي معروف خود را به حراج گذاشت.قيمت پايه اين كفش 700 يورو بود اما به مبلغ 2400 يورو به فروش رسيد.
يك بنياد خيريه در فلسطين اين مبلغ را به صورت نمادين به همراه كمك هاي مالي و هداياي ورزشي باشگاه رئال مادريد به غزه خواهد رساند.شايعه تاسيس آكادمي فوتبال رئال مادريد براي كودكان غزه نير بر سر زبان ها افتاده اما باشگاه رئال مادريد هنوز شرايط امنيتي منطقه را براي اين كار مهيا نمي داند.

 



برگزاري رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندو در تهران

مرحله اول رقابتهاي تكواندوي قهرماني آزاد كشور با هدف انتخاب بهترين نفرات براي حضور در اردوي تيم ملي در تهران برگزار خواهد شد.
بيستمين دوره رقابت هاي تكواندوي قهرماني آسيا به ميزباني ويتنام در شهر «هوشي مينه» برگزار خواهد شد. به همين منظور رقابت هاي انتخابي تيم ملي تكواندوي كشورمان 26 تا 30 آذرماه در خانه تكواندو برگزار خواهد شد. در پايان اين مسابقات تنها نفراتي كه موفق به كسب عنوان قهرماني مي شوند و تكواندوكاران منتخب كميته فني جواز حضور در مرحله دوم رقابتهاي انتخابي را كسب مي كنند. براساس اعلام فدراسيون تكواندو نفرات اول مسابقات قهرماني كشور كه ماه گذشته در ميانه برگزار شد به همراه مدال آوران تورنمنت هاي برون مرزي از حضور در مرحله اول رقابت هاي انتخابي تيم ملي معاف هستند.
تيم ملي تكواندو ايران براي دفاع از دو عنوان قهرماني خود در مسابقات تكواندوي قهرماني آسيا كه در سال هاي 2008 و 2010 رقم خورد، راهي ويتنام خواهد شد. اين مسابقات 9 تا 11ارديبهشت ماه در «هوشي مينه» ويتنام برگزار خواهد شد.

 



جام جهاني واليبال- ژاپن نخستين شكست ايران برابر كوبا رقم خورد

تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه خود در جام جهاني برابر كوبا مغلوب شد.
دومين روز از رقابت هاي جام جهاني واليبال ديروز با برگزاري ديدار تيم هاي ايران و كوبا در سالن نيپون گايشي ناگوياي ژاپن آغاز شد كه در اين مسابقه ملي پوشان ايران نتيجه را با حساب سه بر صفر به حريف قدرتمند خود واگذار كردند. در اين ديدار كه از ساعت 5 و 45 دقيقه به وقت ايران شروع شد شاگردان ولاسكو گيم نخست را با حساب 25 بر 17 باختند تا در گيم هاي بعد اين نتيجه را جبران كنند.كوبايي ها در اين مسابقه با بهره گرفتن از بازيكناني همچون لئون و هرناندز موفق شدند بر تيم ايران غلبه كنند و در مقابل هرچند كه ولاسكو از بازيكناني نظير كشاورزي، نظري افشار و... استفاده كرد، اما نتوانست برابر قدرت كوبايي ها مقاومت كند.
گيم دوم اين بازي هم مانند گيم نخست با حساب 25 بر 17 به سود شاگردان ساموئل خاتمه پيدا كرد تا هر دو تيم خود را براي گيم سوم آماده كنند.
در گيم سوم هرچند كه بازيكنان ايران بسيار بهتر بازي كردند و حتي تا امتيازهاي 21 و 22 هم با حريف مساوي بودند، اما باز هم اين كوبايي ها بودند كه موفق شدند اين گيم را با نتيجه 25 بر 22 به نفع خود خاتمه دهند.تيم ايران امروز برابر صربستان، قهرمان اروپا قرار مي گيرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سفر عقيلي به مالزي
به نوشته سايت كوره هادي عقيلي مدافع ايراني العربي قطر براي شركت در مراسم انتخاب بهترين بازيكن فوتبال آسيا كه قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، ديروز (دوشنبه) قطر را به مقصد كوالالامپور مالزي ترك كرد. كنفدراسيون فوتبال آسيا شش نامزد نهايي براي كسب اين عنوان را انتخاب كرد كه عبارتند از : شينجي كاگاوا و كيسوكه هوندا (ژاپن)، كو جا چئول و يوم كي هون (كره جنوبي)، سرور جبارف (ازبكستان) و هادي عقيلي (ايران).
رفعتي از بيمارستان مرخص شد
بابك رفعتي كه روز شنبه چند ساعت قبل از مصاف تيم هاي اف.ث.كلن و ماينس در هفته سيزدهم بوندس ليگا اقدام به خودكشي كرد، شامگاه روز يكشنبه از بيمارستان مرخص شد.اين داور 41 ساله پيش از انجام بازي اقدام به زدن رگ دست خويش كرد اما توسط دو كمك داور تيم خود به سرعت به بيمارستان جهت معالجه منتقل شد. به اين ترتيب مصاف كلن و ماينس به علت عدم حضور تيم داوري لغو شد.
كمك داور ديدار استقلال و شاهين باز هم تغيير كرد
كميته داوران بار ديگر يكي از كمك داوران بازي استقلال و شاهين بوشهر را تغيير داد. درحالي كه ظهر ديروز سايت فدراسيون فوتبال خبر از تغيير كمك داوران بازي هاي استقلال با شاهين و تراكتورسازي با راه آهن داده بود بار ديگر سايت فدراسيون از تغيير يكي از كمك داوران استقلال - شاهين و همچنين تغيير كمك داوران بازي داماش و ذوب آهن خبر داد. جديدترين تغييرات به اين شرح است:
¤ داماش گيلان - ذوب آهن ( محمود رفيعي - صادق نوري - رحيم شاهين - محمد ملكي)
¤ استقلال - شاهين بوشهر (سيداحمد صالحي - محمدرضا ابوالفضلي - تورج عيوضي محمدي - اميرحسين فتاحي).
محروميت دو بازيكن استقلال
تيم استقلال در هفته چهاردهم ليگ مقابل شاهين بوشهر علاوه بر اينكه آندرانيك تيموريان را به دليل محروميت انضباطي در اختيار ندارد، حنيف عمران زاده را هم در اختيار نخواهد داشت.اين بازيكن با گرفتن كارت زرد در بازي با صباي قم سه اخطاره شد و بازي با شاهين بوشهر را از دست داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14