(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  آذر 1390- شماره 20080

يادداشت خبرنگار
مردم كرمانشاه بيش از 600 هزار نامه به رهبري نوشتند
وزير جهاد كشاورزي: واردات كشور 6درصد كاهش يافت
ايران در كيهان
امام جمعه اليگودرز: آيا خدمت به مردم جرم محسوب مي شود؟
برگزاري ششمين يادواره كودك و محرم در خراسان رضوي
رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران
كالاهاي وارداتي بي كيفيت امنيت شغلي در كشور را تهديد مي كند
افتتاح شبكه فعالان ازدواج با حضور آيت الله اعرافي
باتوجه به تخصيص اعتبار تجهيزات بيمارستان 96تختخوابي گنبدكاووس به سرعت نصب مي شوند
توليد زعفران در 65هكتار از اراضي كشاورزي استان مركزي
مجهزترين شيرخوارگاه كشور در كرج احداث شد
مدير كل آموزش و پرورش مازندران: هزار مدرسه مازندران هوشمندسازي مي شوند
آمادگي 100 تيم راهدار زمستاني در گردنه هاي برفگير استان اصفهان
استاندار كرمانشاه: در اجراي پروژه مسكن مهر كيفيت نبايد فداي كميت شود
جشنواره فراگيري نخستين واژه آب در ايلام برگزار شد
بهره برداري از مجموعه سالن هاي اجلاس سران غيرمتعهدها تا شهريور ماه سال آينده



يادداشت خبرنگار

محروميت خرمشهر در چهره عباره
مردم خرمشهر پس از 8 سال آوارگي از شهر و خانه خود و بعد از گذشت 23 سال از پايان جنگ با وجود فقر و محروميت زاييده بيكاري از امكانات اوليه زندگي شهري محرومند. در اين ميان يكي از مناطقي كه خدمات شهري را دريافت نمي كند منطقه «عباره» است، ساكنان اين منطقه در گفت وگو با كيهان مي گويند:
پس زدگي فاضلاب معضل چندين ساله اين منطقه است. منطقه عباره سال هاست به گندابي تبديل شده و هيچ مسئولي خود را پاسخگوي اين مشكل نمي داند. فاضلاب اين منطقه توسط يك پمپاژ درون رودخانه تخليه مي شود كه بر اثر فرسودگي هر ماه 2 بار خراب مي شود و فاضلاب يك هفته در خيابان ها جاري مي شود و بوي تعفن و آلودگي محله را فرا مي گيرد. اين وضعيت در زمستان اسفبار مي شود و فاضلاب تا پايان فصل بارندگي در محله ها جاري است.
ساكنان منطقه عباره مهم ترين مشكل خود را نبود خدمات شهري عنوان مي كنند و مي گويند: 10 سالي كه ما در اين محله ساكن هستيم براي پر كردن گودال عميقي كه محل جمع شدن زباله و فاضلاب است و بوي تعفن آن ساكنان محله را درمانده كرده به شوراي شهر و شهرداري مراجعه كرديم؛ اما متأسفانه هيچ كس به اين مشكل ما اهميت نمي دهد، از طرفي 4 سال پيش كه براي لوله كشي گاز خيابان ها را حفاري كرده اند همچنان خيابان ها رها شده اند و ترميم نشده اند. زباله هاي اين محله نيز توسط شهرداري جمع آوري نمي شوند. انگار اين محله جزو شهر به شمار نمي رود. شاهد اين ادعا عكسي است كه تصوير كودكان ساكن اين محله را در ميان انبوهي از زباله و آب هاي سطحي متعفن درحال بازي نشان مي دهد؛ كه نه تنها شهرداري و شوراي شهر را زير سؤال مي برد بلكه به مسئولان بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي شهر هشدار مي دهد. اين عكس به وضوح بيانگر وضع بهداشتي و گوياي چگونگي برخورداري از رفاه اجتماعي مي باشد. بهداشت ناكافي، نارسايي هاي خدمات شهري، زباله هاي انباشته در شهر زنگ خطر را براي مسئولان بهداشتي شهر به صدا درآورده است و مسئوليت خطير كنترل و نظارت بر سلامت مردم شهر را به معاونت بهداشت استان گوشزد مي كند.
مردم از درد هميشگي خود يعني مشكل كيفيت آب گله مي كنند و مي گويند: با وجود فقر و محروميت برخاسته از معضل بيكاري در خرمشهر، هزينه خريد آب شرب نيز به سبد غذايي ما اضافه شده است. مي گويند: ما نمي دانيم سرانجام پروژه هاي آبرساني خرمشهر به كجا كشيد؛ اما آنچه كه مي دانيم و واقعيت دارد اين است كه آب خرمشهر آن قدر شور است كه ناچاريم آب شرب خود را خريداري كنيم و از آب لوله كشي فقط براي شست وشو استفاده كنيم.
اهواز - خبرنگار كيهان

 



مردم كرمانشاه بيش از 600 هزار نامه به رهبري نوشتند

كرمانشاه - خبرنگاركيهان:
محمد علي بصام تبار مديركل دفتر ارزيابي و رسيدگي به شكايات استانداري كرمانشاه درنشستي خبري گفت: مردم استان كرمانشاه درسفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به استان تعداد 611 هزار و 738 نامه به رهبر فرزانه نوشتند.
محمد علي بصام تبار افزود: بيشترين موضوع نامه هاي مردم در بخش مالي، درمان، وام و بخشودگي و مرتفع نمودن امورات اداري بوده است.
بصام تبار تصريح كرد: كمترين نامه ها در بخش مسكن بود كه اين موضوع مؤيد رفع نياز مردم در بخش مسكن و اقدام خوب مسئولان استان در تامين مسكن مهر است.
مديركل دفتر ارزيابي و رسيدگي به شكايات استانداري كرمانشاه در بخشي ازسخنانش اظهار داشت: نامه هاي ارسالي مردم به رهبري در بخش معاش و درمان بيش از 248 هزار و 376 فقره دربخش تعاون كار و رفاه اجتماعي 63 هزار و 46 فقره، در بخش بنياد شهيد و امور ايثارگران 33 هزار و 803 نامه، در بخش بانك ها 120هزار و 215 فقره، در بخش كميته امداد 11هزار و 844 فقره، درحوزه استانداري هشت هزار و 817 نامه، بخش بهزيستي چهار هزار و 818 نامه، در بخش آموزش و پرورش چهار هزار و 422 فقره، در بخش جهاد كشاورزي سه هزار و 397نامه، در بخش علوم پزشكي دو هزار و 883 نامه، دربخش صنعت و معدن يك هزار و 371 نامه و در بخش نظامي و انتظامي و وزارتخانه ها 96 هزار و 276 نامه بوده است.
محمد علي بصام تبار در ادامه گفت؛ مسئولان ادارات مربوط مي بايست ظرف مدت دو ماه پاسخ نامه ها را به ستاد پاسخگويي به نامه هاي رهبر معظم انقلاب تسليم كنند.

 



وزير جهاد كشاورزي: واردات كشور 6درصد كاهش يافت

رشتخوار-خبرنگار كيهان:
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه بخش كشاورزي با مشكلاتي مواجه است اما اين بخش عمده نيازهاي كشور را در حد قابل قبول توليد مي كند افزود: واردات كشور در نيمه اول سال جاري 6درصد كاهش داشت.
دكتر صادق خليليان در كارگروه آب كشاورزي و منابع طبيعي رشتخوار افزود: ميزان واردات در سال گذشته نيز با 30درصد از نظر وزني كاهش مواجه بود كه نشانه امنيت غذايي كشور در حد قابل قبول است.
وي با اشاره به اقليم متفاوت در توليد كشاورزي در كشور گفت: ايران در توليد محصولات مختلف در برخي محصولات مقام برتر دنياست.
وي گفت: در سال جاري اعتبارات مناسبي براي اجراي 4 پروژه توسعه سامانه نوين آبياري، انتقال آب، لايروبي قنوات و احداث شبكه آبياري در سطح كشور از جمله اختصاص 8 ميليارد تومان براي اولين بار به شهرستان رشتخوار به اين منظور داده شده است.
وي در ادامه سخنانش خبر از اختصاص 700 ميليارد تومان بودجه به منظور توسعه و اصلاح مصرف انرژي در بخش كشاورزي در سطح ملي خبر داد و گفت: در سال جاري 1900 ميليارد تومان در بخش بهينه سازي مصرف آب و انرژي هزينه مي كنيم.
وزير جهاد كشاورزي گفت: در سطح كشور بعد از 5 سال با اجراي طرح هدفمندي رايانه ها سه ميليون هكتار از اراضي كشاورزي زير پوشش طرح حفاظتي قرار خواهند گرفت و امسال اين طرح با قدرت بيشتري در سطح كشور اجرايي مي شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه هنوز بسته هاي حمايتي به كشاورزان نرسيده است گفت: از اوايل شروع طرح هدفمندي يارانه ها يك هزار و نهصد ميليارد تومان براي حمايت از طرح هاي بهينه سازي مصرف انرژي در زيربخش هاي كشاورزي، دامداري، گلخانه ها، باغات، مرغداري ها و تعويض تجهيزات فرسوده كشاورزي در نظر گرفته شده است.
رشتخوار در استان خراسان رضوي قرار دارد.

 



ايران در كيهان

گازرساني به 4 روستاي كوه سفيد
اراك- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت گاز استان مركزي گفت: به منظور اجراي طرح گازرساني به روستاهاي «كوه سفيد»، «امرآباد»، «سعادت آباد» و «بزيجان» از توابع شهرستان محلات 12 ميليارد و 155 ميليون ريال اعتبار از محل منابع داخلي اين شركت تخصيص يافته است.
خودكفايي پنجاه خانوار قشمي
قشم- خبرنگار كيهان: درحاشيه همايش گردهمايي رؤساي ادارات و مسئولان خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) مديركل اين كميته در نشست اختصاصي به خبرنگار ما گفت: كميته امداد امام خميني(ره) در سال 89 از محل طرح توانمندسازي خانواده ها توانست در كل استان سه هزار و هفتصد خانواده تحت پوشش كميته امداد به توانمندي رسيده اند كه سهم جزيره قشم در اين طرح 50 خانوار بوده است.
فرماندار بناب خواهان احداث كتابخانه هاي عمومي
بناب- خبرنگار كيهان: فرماندار بناب از مسئولان استان براي تأمين اعتبار احداث دو باب كتابخانه مصوب اين شهرستان كمك خواست.
سعيد برقي كه در آيين «تجليل از خادمان كتاب» شهرستان بناب سخن مي گفت: به كمبود فضاي كتابخانه عمومي در اين شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: در جريان سفر دور سوم هيئت دولت به استان آذربايجان شرقي، براي شهرستان بناب دو كتابخانه عمومي در شهر بناب و سه كتابخانه ديگر در روستاهاي بناب مصوب شده بود.
بازگويي اهداف مخرب غرب در جنگ رسانه اي
ساري- خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه كربلاي مازندران گفت: اهداف مخرب غرب در جنگ رسانه اي، براي افراد جامعه بازگو شود.
سيدمحمد شاهچراغي فرمانده سپاه كربلاي مازندران، به كيهان گفت: براي مقابله با هجوم سنگين دشمن بايد از ابزارهاي نرم و رسانه اي موجود در كشور بهره برداري كرد.
فرمانده سپاه كربلا مازندران خاطرنشان كرد: اگر زماني تسليحات و تجهيزات نظامي عاملي براي بازدارندگي محسوب مي شد، درحال حاضر رسانه هاي چندمنظوره و استفاده از مغزهاي متفكر و خلاق مي تواند بازدارندگي در كشور را ايجاد كند.
انتخاب سومين شهرداري برتر ايران
خامنه- خبرنگار كيهان: شهردار خامنه در مصاحبه با خبرنگار روزنامه كيهان، ضمن تقدير از شركت هاي خصوصي، انتخاب شهرداري اين شهر به عنوان سومين شهرداري برتر كشور را باعث سربلندي تك تك ساكنان و مسئولان توصيف كرد.
تمجيد معاون فرماندار خواف از جوانان
خواف- خبرنگار كيهان: جلسه هسته هاي فرهنگي جوان شهرستان خواف در محل سالن اجتماعات اداره تبليغات اسلامي خواف برگزار شد.
در اين جلسه، موسوي معاون فرماندار خواف با تمجيد از توانايي جوانان ايراني اعلام كرد: جوانان نقش مهمي در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي و استمرار آن داشته و نظام به توانايي جوانان اعتقاد و باور دارد.
گشايش نمايشگاه بزرگ كتاب در كلاله
گنبدكاووس: خبرنگار كيهان: به مناسبت دهه ولايت و هفته كتاب و كتابخواني، نمايشگاه بزرگ كتاب در كلاله گشايش يافت.
«عليرضا راغبي» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كلاله با بيان اينكه اين نمايشگاه با مشاركت يك مركز نشر و پخش كتاب در قم، برپا شده است، افزود: كاركنان، مديران، دانشجويان و دانش آموزان با ارائه كارت ويژه تخفيف كه در اداره ارشاد و مراكز فرهنگي توزيع مي شود، از 30 درصد تخفيف دربهاي كتاب عرضه شده، برخوردار مي شوند.
لزوم نگرش جدي به حوزه آب
شهركرد- خبرنگار كيهان: قاسمعلي خدابخشي رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان چهارمحال و بختياري از لزوم استفاده از پوشش مناسب كنتور، لوله ها و تأسيسات آب شرب مشتركان روستايي خبر داد و از مردم خواست با لحاظ كردن نكات ايمني، از بروز قطعي هاي ناخواسته جلوگيري كنند.
مهاجرت پرندگان به تالاب هاي رشتخوار
رشتخوار- خبرنگار كيهان: با آغاز فصل سرما هر ساله حوزه هاي آبي شهرستان رشتخوار پذيراي هزاران پرنده مهاجر است.
مهدي جمعه پور رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان رشتخوار به خبرنگار ما افزود: پرندگاني از خانواده هاي حواصيليان، اردك ها، آبچيليكان و درنا هر سال با سرد شدن هوا به اين شهرستان مهاجرت مي كنند.
برپايي جشن تكليف پانصد دانش آموز نايين
نايين- خبرنگار كيهان: جشن تكليف دانش آموزان دختر و پسر شهرستان نايين با حضور 500 دانش آموز در امامزاده سلطان سيدعلي(ع) برگزار شد.
احمد قاسمي افزود: دانش آموزان امروز به تكليف رسيدن خود را جشن مي گيريد و بايد اين تكاليف را به خوبي انجام داده و از انجام دادن گناهاني كه خداوند دوست ندارد دوري كنند.
برگزاري جشنواره شهروند برگزيده در البرز
كرج- خبرنگار كيهان: جانشين فرماندهي انتظامي استان البرز از برگزاري جشنواره شهروند برگزيده با هدف كمك به افزايش سطح مشاركت پليس و مردم براي رسيدن به امنيت پايدار خبر داد.
سرهنگ عليرضا صالحي جانشين فرمانده انتظامي استان البرز در تشريح اين خبر گفت: اين جشنواره با هدف تقويت فرهنگ خودكنترلي و ارتقاي احساس مسئوليت شهروندان در قبال مسائل اجتماعي و همچنين تقويت رفتارهاي ارزشي در حال انجام است.
پالايش نهايي سهام عدالت كارگران فصلي
كرج- خبرنگار كيهان: بررسي و پالايش نهايي سهام عدالت كارگران فصلي و ساختماني استان البرز به اتمام رسيد.
كاوه حدادپور مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان البرز با بيان اين مطلب گفت: با بررسي و استخراج اسامي كارگران فصلي و ساختماني استان كه داراي نقص مدرك در سامانه ثبت نام سهام عدالت كارگران بودند، پروژه ثبت نام آنها به پايان رسيد.
عزاداري محرم متناسب با فرهنگ عاشورايي
كيش- خبرنگار كيهان: امام جمعه جزيره كيش در آستانه ماه محرم در خطبه هاي نمازجمعه جزيره كيش خطاب به سرپرستان و اداره كنندگان هيئت هاي مذهبي در جزيره كيش گفت: از انحراف و خرافه پرستي در مجالس سوگواري سرور شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) جدا خودداري كنيد و عزاداري هاي ماه محرم بايد متناسب با فرهنگ عاشورايي باشد.

 



امام جمعه اليگودرز: آيا خدمت به مردم جرم محسوب مي شود؟

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
آيا از نظر عده اي خدمت به مردم جرم محسوب مي شود؟
امام جمعه اليگودرز گفت: دو سال است كه عده اي افراد معلوم الحال كه همه مردم آنها را مي شناسند با جوسازي، تهمت و افترا مانعي براي خدمت به مردم شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين حقيان گفت: نمي دانم چه جرمي واقع شده است؟ آيا نرفتن به سفرهاي حج، كربلا و مشهد و ماندن در اين شهر و ساختن مصلي و مراكز قرآني كه آينده اليگودرز را روشن خواهند كرد جرم محسوب مي شود؟
وي با اشاره به اينكه در اين دو سال در دانشگاه هاي آزاد و پيام نور اليگودرز بدون دريافت حتي يك ريال تدريس كردم، گفت: آيا بها دادن به جوانان هيئت هاي مذهبي جرم محسوب مي شود. امام جمعه اليگودرز افزود: ساماندهي نهادهاي فرهنگي، تشكيل ستاد رسيدگي به امور مساجد و ستاد احيا امر به معروف و نهي از منكر كه به عنوان ستاد نمونه انتخاب شد و همچنين فعال كردن ديگر كانون هاي فرهنگي، پيگيري مشكلات و دفاع از حقوق مردم، ساده زيستي و پرهيز از رانت خواري و سوءاستفاده گويا از نظر بعضي ها جرم محسوب مي شود؟
امام جمعه اليگودرز گفت: متأسفانه حوزه علميه به ستاد انتخاباتي يكي از كانديداها تبديل شده بود كه پس از عزل رئيس اين حوزه، تعداد زيادي پوسترهاي انتخاباتي از اين محل كشف شد.
شايان ذكر است، پس از انتصاب حجت الاسلام حقيان به سمت امام جمعه اليگودرز، وي ضمن ايجاد وحدت و همدلي بين اقشار مختلف مردم و نيروهاي انقلاب پيگيري هاي فراواني جهت رفع مشكلات اين شهر انجام داد كه نتايج خوبي نيز حاصل شده است.

 



برگزاري ششمين يادواره كودك و محرم در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
ششمين يادواره كودك و محرم از ابتداي محرم تا 15 دي ماه جاري در خراسان رضوي برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگي- پرورشي مؤسسه آموزشي- فرهنگي امام حسين(ع) گفت: همزمان با آغاز محرم، ششمين يادواره كودك و محرم در سراسر استان خراسان رضوي ويژه مدارس ابتدايي و با محوريت مؤسسه فرهنگي- آموزشي امام حسين(ع) و همچنين مشاركت آموزش و پرورش استان، سازمان بسيج هنرمندان و سازمان صداوسيما برگزار مي گردد.
علي فرخ زاده، موضوعات اين يادواره را نقاشي- شعر- خاطره نويسي يا دلنوشته عنوان كرد و اظهار داشت: هدف اصلي از برگزاري اين يادواره، آشنايي دانش آموزان با فرهنگ عاشورا و موضوع ايثار و شهادت است. وي در خصوص ويژگي يادواره امسال ششمين يادمان تصريح كرد: اين يادواره از سوي مؤسسه فرهنگي- آموزشي امام حسين(ع) برگزار مي شود، كه امسال تعميم داده شده به كل استان خراسان رضوي، يعني تنها مدارس تحت پوشش اين مؤسسه در اين يادواره شركت نخواهد نمود بلكه تمامي مدارس عادي نيز مي توانند در يادواره مذكور شركت داشته باشند.

 



رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران
كالاهاي وارداتي بي كيفيت امنيت شغلي در كشور را تهديد مي كند

كرج- خبرنگار كيهان:
كالاهاي وارداتي خارجي بي كيفيت امنيت اشتغال و سلامت جامعه را تهديد و باعث تضعيف اقتصاد كشور مي شود.
رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور در همايش تجليل از برترين هاي كيفيت استان البرز در كرج با بيان اين مطلب افزود: كالاهاي بي كيفيت خارجي باعث تعطيلي واحدهاي توليدي در سراسر كشور مي شود، لذا بايد جلوي واردات كالاهاي بي كيفيت را گرفت و از واحدهاي توليدي داخلي حمايت كنيم.
نظام الدين برزگري افزود: در اين راستا بايد با يك عزم ملي وارد شده و از خروج ارز كشور به خاطر كالاهاي بي كيفيت جلوگيري كرد.
وي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها را يك جراحي بزرگ دانست و گفت: با اجراي اين قانون برخي واحدهاي توليدي دچار بحران شدند و اكنون دوران نقاهت بعد از جراحي را مي گذرانند.
رئيس سازمان ملي استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور تصريح كرد: در راستاي طرح بزرگ اقتصادي به زودي به بهره وري توليد كالاي با كيفيت خواهيم رسيد.
برزگري تأكيد كرد: صنعتگران و توليدكنندگان بايد با تمسك به استانداردها و مديريت كيفيت در صدد اصلاح فرآيندها، بازسازي و نوسازي خطوط توليد، استفاده از فناوري هاي نو و در نهايت دستيابي به بهره وري بيشتر و توليد كالاهاي صادرات محور باشند.
وي گفت: در اين راستا شرايط رعايت استانداردها در سطح ملي و جهاني، اعتمادسازي را ايجاد كرده و براي ورود به بازارهاي جهاني راه گشا خواهد بود.
اين مسئول با اشاره به افزايش انتظارات مردم از استاندارد كالاها و توليد با كيفيت گفت: بر اين اساس 30ميليارد تومان اعتبار دولتي براي خريد كالاهاي توليدي و كنترل مراكز عرضه كالا توسط دولت هزينه شده است.
گفتني است در پايان اين مراسم از 20توليدكننده و واحد نمونه برتر استان البرز تجليل شد.

 



افتتاح شبكه فعالان ازدواج با حضور آيت الله اعرافي

يزد- خبرنگار كيهان:
شبكه فعالان ازدواج با حضور آيت الله اعرافي و فرماندار ميبد در اين شهرستان افتتاح شد.
رئيس جامعه المصطفي العالميه در اين مراسم گفت: كارهاي خيريه تاكنون بيشتر به صورت سخت افزاري انجام مي شده و بايد اين كارها را به طرف نرم افزاري، فرهنگ سازي و زيرساخت هاي مهم جامعه هدايت كرد؛ كه اگر چه كمتر به چشم مي آيد اما از تاثيرگذاري چشم گيري برخوردار است كه از جمله اين كارهاي نرم افزاري مي توان به ايجاد مراكز علمي تحقيقاتي فرهنگي و... اشاره كرد.
آيت الله عليرضا اعرافي خواستار تهيه طراحي ها و تمهيدات لازم براي ازدواج آسان در بخش هاي فرهنگي، اقتصادي و برنامه ريزي شد و اضافه كرد: برخي كارها در قديم به صورت فردي انجام مي شد ولي امروزه با توجه به پيشرفت هاي جامعه اين كارها به صورت نهادي انجام مي گيرد كه از جمله اين كارها مي توان به امر ازدواج اشاره كرد.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به پيشرفت هاي ايران اسلامي در زمينه علمي با توجه به داشتن سند علمي اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب تهيه سند مهندسي فرهنگي در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته و جلسات ارائه گزارش و ارزيابي ها نيز آغاز شده است كه بايد اين فرصت را غنيمت شمرد و نظرات و ايده هاي برتر متن جامعه را به اين شورا انتقال داد.
امام جمعه ميبد ضمن اشاره به اهميت بنياد خانواده و تاثيرگذاري آن بر جامعه و همچنين تعامل خانواده و جامعه و تاثيرگذاري اين دو نهاد بر روي يكديگر افزود: در چندين برنامه صداوسيما در رمضان سال گذشته 80 حق در نهاد خانواده را تبيين كردم كه انديشمندان جامعه بايد اين حقوق و حق هاي ديگر در نهاد خانواده را شناسايي و نظام مند كنند و براساس آن برنامه ريزي شود تا خانواده اي مستحكم و ازدواج هاي متعالي داشته باشيم.

 



باتوجه به تخصيص اعتبار تجهيزات بيمارستان 96تختخوابي گنبدكاووس به سرعت نصب مي شوند

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
سرپرست شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس گفت: باتوجه به تخصيص اعتبار، تجهيزات بيمارستان 96تختخوابي شهرستان به سرعت نصب خواهدشد.
دكتر «فريد عابدي» در جلسه اي كه به منظور بررسي وضعيت اين بيمارستان تشكيل شده بود افزود: روند ساخت و ساز اين بيمارستان در سه سفر قبلي هيئت دولت نيز مورد تأكيد قرار گرفته بود. وي گفت: امور ساختماني بيمارستان 96تختخوابي «آق قايه» گنبدكاووس به اتمام رسيده و آماده خدمات دهي به شهروندان اين خطه است.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس افزود: در بازديدي كه بازرسان وزارت بهداشت در دو ماه گذشته از ساختمان بيمارستان داشتند، برخي مشكلات و كمبودها احصا شد كه براي رفع اين مشكلات ساختمان مزبور موقتاً به وزارت راه و شهرسازي تحويل داده شد.
دكتر عابدي گفت: از آنجا كه شهرستان گنبدكاووس با كمبود تخت بيمارستاني مواجه است، ضرورت دارد اين بيمارستان هرچه سريع تر به بهره برداري برسد.
وي در پايان گفت: پيش بيني مي شود كه در دهه فجر امسال اين بيمارستان به بهره برداري برسد.

 



توليد زعفران در 65هكتار از اراضي كشاورزي استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
مدير امور باغباني جهاد كشاورزي استان مركزي گفت: كشاورزان اين استان، 65هكتار از زمين هاي كشاورزي خود را به كشت زعفران اختصاص داده اند.
زارعي با اشاره به توليد بيش از 185كيلوگرم زعفران در سال در استان مركزي عملكرد توليد زعفران در استان را در هر هكتار چهار كيلوگرم اعلام كرد.
وي افزود: فعاليت هاي مربوط به كشت زعفران زيرنظر كارشناسان باغباني انجام مي شود و تاكنون 17دوره آموزشي روشهاي بهينه توليد زعفران از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي براي 209 بهره بردار اين محصول برگزار شده است.
به گفته زارعي، شهرستانهاي خمين و دليجان از مراكز مهم توليد زعفران در استان مركزي هستند.

 



مجهزترين شيرخوارگاه كشور در كرج احداث شد

كرج- خبرنگار كيهان:
مديركل بهزيستي استان البرز از ساخت مجهزترين شيرخوارگاه كشور در اين استان خبر داد.
مرتضي مكاريان گفت: تمام هزينه هاي ساخت و تجهيز شيرخوارگاه امام علي(ع) شهرستان كرج با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان توسط حاج محمدالله دادي يكي از خيرين استان تأمين شده است.
وي با اشاره به پيشرفت 90درصدي اين پروژه افزود: فاز اول پروژه شيرخوارگاه امام علي(ع) شامل فروشگاه جذب كمك هاي مردمي به متراژ 430 مترمربع در سال 89 به بهره برداري رسيد و فاز دوم آن شامل ساختمان اصلي شيرخوارگاه شبانه روزي به متراژ 2100 مترمربع در 3 ماهه اول سال 91 به بهره برداري خواهد رسيد.
مكاريان بيان كرد: اين پروژه از نظر تجهيزات و استانداردهاي لازم با ظرفيت 150 نفر مجهزترين شيرخوارگاه كشور است.

 



مدير كل آموزش و پرورش مازندران: هزار مدرسه مازندران هوشمندسازي مي شوند

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران از هوشمندسازي هزار مدرسه در مازندران خبر داد.
محمدعلي اميري در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: با اين اعتبار تخصيصي از سوي وزارت آموزش و پرورش كمك دستگاه ها و مشاركت هاي مردمي، مدارس استان به سيستم مجازي و آموزش هاي الكترونيكي مجهز مي شوند و زمينه هوشمندسازي در آن مدارس فراهم خواهد شد.
مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: از آنجايي كه هوشمندسازي مدارس، بستري براي تسهيل و تسريع در فرايند تعليم و تربيت دارد، توانمندسازي كاركنان از طريق دوره هاي مختلف آموزش مديريت هوشمند و آموزش توليد محتواي الكترونيكي صورت مي گيرد تا اين مهم توسط معلمان در كلاس هاي درس اتفاق مي افتد.
وي افزود: طبق مصوبه هيئت دولت دستگاه ها بايد در هر شهرستان براي هوشمندسازي يك مدرسه اقدام كنند.
مدير كل آموزش و پرورش مازندران، با اشاره به گام ويژه مازندران در اعزام دانش آموزان به اردوهاي راهيان نور افزود: براي اعزام 40 هزار دانش آموز پايه دوم متوسطه به مناطق جنگي برنامه داريم.

 



آمادگي 100 تيم راهدار زمستاني در گردنه هاي برفگير استان اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون راهداري اداره كل راه و ترابري استان اصفهان از آمادگي تيم هاي راهداري در قالب برنامه هاي راهداري زمستاني در 11 هزار كيلومتر راه اين استان خبر داد.
مجيد دوست محمدي، راهداري زمستاني و بازنگهداري راهها در استان و با اولويت مناطق سردسير و برفگير، از ابتداي فصل بارش را يك ضرورت دانست و افزود: اداره كل راه و ترابري استان اصفهان در سال جاري با استقرار 100 تيم راهدار زمستاني در 65 راهدارخانه، گردنه و اداره درسطح شهرستان هاي استان بااستعداد 800 نفر نيروي فني تخصصي پشتيباني و با 500 دستگاه ماشين آلات برف روب، شن و نمك پاش، آب نمك پاش، برفخور و خودرو سبك آماده ارائه خدمات به مسافران و رانندگان است.
وي اظهارداشت: اين تيم ها در طول فصل زمستان و به طور شبانه روزي در راههاي استان، وظيفه بازنگهداشتن جاده ها را به عهده دارند و از مسدودشدن و يخ زدگي جاده ها جلوگيري مي كنند و در مواقع بحراني به رانندگان و مسافران در راه مانده خدمات امدادي مي رسانند.

 



استاندار كرمانشاه: در اجراي پروژه مسكن مهر كيفيت نبايد فداي كميت شود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
احداث منازل مسكوني مقاوم و با كيفيت بالا مي تواند ارزش پروژه هاي مسكن مهر را ارتقاء دهد لذا در اجراي پروژه ملي مسكن مهر نبايد كيفيت فداي كميت شود.
اين مطلب را استاندار كرمانشاه در يكصدوچهاردهمين جلسه شوراي مسكن استان كرمانشاه كه در مجتمع صنعتي كايلو برگزار شد بيان داشت و گفت: تمامي مسئولان و دستگاه هاي اجرايي موظف هستند نهايت همكاري را با پروژه هاي مسكن مهر به عمل آورند. دادوش هاشمي افزود: اجراي مطلوب پروژه هاي مسكن مهر مي تواند يكي از عوامل توسعه و پيشرفت استان كرمانشاه به شمار آيد.
رئيس شوراي مسكن استان كرمانشاه در بخشي از سخنانش به توليدات مصالح ساختماني استان اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در استان كرمانشاه واحدهاي توليدي مصالح ساختماني بسياري وجود دارد لذا پيمانكاران پروژه مسكن مهر استان تلاش كنند تا در جهت رونق توليد و اشتغالزايي در منطقه اقلام و ملزومات خود را در استان تهيه كنند.
مهندس هاشمي استاندار كرمانشاه در خاتمه از دستگاه هاي زيربنايي نظير شركت هاي آب، برق، گاز و تلفن خواست تا قبل از اتمام پروژه هاي مسكن مهر نسبت به تعهدات خود كاملا عمل كنند.

 



جشنواره فراگيري نخستين واژه آب در ايلام برگزار شد

ايلام -خبرنگاركيهان:
مراسم جشنواره فراگيري نخستين واژه آب با مشاركت آب و فاضلاب شهري و سازمان آموزش و پرورش استان در دبستان دخترانه شهيد صياد شيرازي ايلام برگزار شد.
دراين مراسم امام جمعه ايلام گفت: امروزه يكي از مسائل مهم كشورها مسئله آب است كه اين مسئله تا سال 92 به سازمان ملل نيز كشيده خواهد شد، و كشورها موظف به برنامه ريزي درمصرف آب مي باشند.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي با اشاره به كاهش بارندگي و خشكسالي هاي اخير تاكيد كرد بايد از مصرف گرايي پرهيز كرد و صرفه جويي را به عنوان يك فرهنگ درجامعه نشر داد.
وي بر فرهنگ سازي در زمينه نحوه مصرف آب در بين كودكان تاكيد كرد.
در ادامه اين مراسم مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان ايلام طي سخناني گفت: امروزه كشورهاي توسعه يافته با داشتن منابع آب بيشتر از ما نحوه استفاده از منابع آب را در فرهنگ خود نهادينه كرده اند، و حتي از فاضلاب نيز به عنوان طلاي كثيف درچرخه صنعت و كشاورزي به شكل شايسته و بايسته استفاده مي كنند.
بيرنوندي افزود: ايراني همواره از آب به عنوان يك ماده مقدس و پاكيزه نگاه كرده و ساخت كانال ها، سدها و قنوات درشش هزار مال پيش نشانگر اهميت آب نزد پيشينيان ما بوده است.
وي در رابطه با وضعيت آب درايران نيز گفت: كشور ايران با 1/1درصد از خشكي هاي جهان كمتر از 36 صدم درصد منابع آبي را درخود جاي داده و در زمينه بارش نيز بيش از 70 درصد بارندگي ها فقط در 30درصد مناطق كشور و عمدتاً درمناطق شمالي كشور روي مي دهد.
درپايان اين مراسم زنگ آب توسط امام جمعه به صدا در آمد.

 



بهره برداري از مجموعه سالن هاي اجلاس سران غيرمتعهدها تا شهريور ماه سال آينده

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مجموعه سالن هاي اجلاس سران غيرمتعهدها تا پايان شهريور سال آينده به بهره برداري مي رسد.
شهردار اصفهان با اعلام اين مطلب، پروژه سالن هاي اجلاس سران غيرمتعهدها را يك پروژه بين المللي، ملي و استاني خواند و گفت: ابتدا قرار بود سالن هاي اجلاس سران غيرمتعهدها در كيش ساخته شود كه اين مطلب حتي ملي و بين المللي شد. اصفهان براي ساخت سالن هاي اين اجلاس انتخاب شد.
سيدمرتضي سقائيان نژاد در نشستي با خبرنگاران افزود: مجموعه پروژه سالن هاي اجلاس سران بايد تا آبان ماه سال 91 احداث و مهيا شود.
وي يادآور شد: اصفهان متعهد شد تا ظرف اين مدت 140 هزارمترمربع ساخت وساز انجام و تحويل دهد.
وي گفت: با پيگيري هاي زيادي كه انجام شد قرار بود توسط دولت يكصد ميليارد تومان در اختيار شهرداري اصفهان قرار گيرد كه در سوم فروردين ماه سال جاري فقط 20 ميليارد تومان به حساب شهرداري اصفهان واريز شد و ما كار را از ابتداي سال آغاز كرديم. سقائيان نژاد برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در آبان ماه سال 91 با حضور نمايندگان 160 كشور در ايران را يك رخداد بزرگ دانست.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14