(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  آذر 1390- شماره 20080

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازي باخت باخت تركيه در شطرنج سوريه (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
شكار 12 جاسوس سيا ضربه سنگين نيروهاي امنيتي ايران و حزب الله به آمريكا
خل و چل (گفت و شنود)
عابر يا كلاه ؟ ! (نكته )
بروجردي : طرح دوفوريتي كاهش روابط با انگليس بزودي ارائه مي شود
نيويورك تايمز: ساركوزي در نوبت بعدي سقوط قرار گرفته است (خبر ويژه)
خل و چل ها كجاي اين كار ذوق زدگي داشت؟! (خبر ويژه)
وال استريت ژورنال: اوباما درباره ايران چاخان مي كند (خبر ويژه)
شكست كميته ويژه كنگره در چاره جويي براي كسري بودجه آمريكا (خبر ويژه)
سفير آمريكا: حكومت عربستان كاملا دموكراتيك است! (خبر ويژه)



بازي باخت باخت تركيه در شطرنج سوريه (يادداشت روز)

از همان آغاز كه بحث سرايت تحولات منطقه عربي به سوريه مطرح شد، كساني كه با اين تحولات، منطق، مبناء، عناصر و اهداف آن آشنا بودند، تحقق اين موضوع در سوريه را غيرممكن دانسته و از طرح موضوع درباره سوريه تعجب مي كردند. بعدها كه هم پيماني منطقه اي و غربي براي دگرگوني سياسي در سوريه علني گرديد، ترديدي باقي نماند كه جنس تحولات در منطقه عربي با جنس تحولات در سوريه كاملا متفاوت و داراي منطق، مبنا، عناصر و اهداف جداگانه است.
جالب اين است كه حدود 5ماه قبل از آغاز تحولات منطقه عربي سندي متعلق به سفارت آمريكا در آنكارا در يك سايت معروف اروپايي منتشر شد كه در آن دو مقام وزارت خارجه تركيه- فريدون سيزلي اوغلو معاون وزير و مراد اوزچليك مامور ويژه در امور عراق- در فوريه 2007 يعني بهمن ماه 1385- به همراه سفير آمريكا و طي جلساتي در سفارتخانه آمريكا در آنكارا به منظور ضربه زدن به ايران و از ميان برداشتن نفوذ منطقه اي آن «طرح تغيير در سوريه» را تهيه كرده اند. براساس اين سند- كه با كد ANKARA169 09 ثبت شده- معاون وزير امورخارجه تركيه متعهد شده است كه همه توان تركيه را براي ضربه زدن به سوريه وارد ميدان كند. در اين سند- كه پس از انتشار، توسط دولت هاي آمريكا و تركيه تكذيب نشده- آمده است: «دولت تركيه تلاش خواهد كرد تا ابزارهاي نفوذ را از دستان ايران بگيرد. اعتقاد بر اين است كه بهترين راه براي اين كار جدا كردن سوريه از ايران است چرا كه بدون حمايت سوري ها، تلاش ايران براي تغيير در كشورهاي وابسته به غرب اثربخشي بسيار كمتري خواهد داشت.» براساس اين سند مقامات آمريكا و تركيه نسبت به نفوذ ايران روي دولت عراق و شخص نخست وزير- نوري مالكي كه 8ماه پيش از اين جلسه روي كار آمده است- به طور جدي ابراز نگراني كرده اند. در اين سند تركيه «تعهد كامل» داده است كه به رابطه قوي با رژيم صهيونيستي، وادار كردن حماس به سازش با حكومت خودگردان و شخص محمود عباس و كمك به فرآيند سازش عربي با رژيم تل اويو كمك كند. علاوه بر اين در روز 4نوامبر جاري- مقارن با جمعه 13 آبان گذشته- روزنامه انگليسي گاردين اقدام به درج مطلبي با عنوان «سوريه و ايران و بازي بزرگ» كرد. اين مطلب مربوط به يك كارشناس كاملا خبره و مرتبط با MI6 است كه در جريان جنگ 33روزه در لبنان مستقر بود و دقيق ترين گزارشات را از روند اوضاع براي مقامات غربي و محافل مهم رسانه اي غرب- به خصوص گاردين- ارسال مي كرد. او «ستيركروك» (settir crock) است. او در گزارش خود به نكات مهمي كه مستند هم هستند- و برخي از اسناد آن در همين گزارش كروك هم آمده است- بيان مي كند. گاردين به نقل از او مي نويسد تصميم به تغيير در سوريه در يك فرايند مشترك بين غرب و رژيم سعودي پس از شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه اتخاذ شد و هدف از آن هم ضربه زدن به ايران بود. او در ابتداي مقاله خود نوشت: «تغيير نظام در سوريه به عنوان يك هدف استراتژيك اتخاذ شد و غرب و سعودي براي تحقق آن هماهنگ شدند.» او به جلسه اي كه ميان پادشاه سعودي و «جون هانا» فرستاده ويژه ديك چني- معاون اول بوش و ضدايراني ترين چهره آمريكايي- اشاره كرده و از قول ملك عبداله مي نويسد: «تغيير در سوريه تاثير مفيد بسيار جدي براي عربستان دارد». پادشاه فرتوت عربستان اضافه كرده است: «هيچ چيز به اندازه تغيير در سوريه به ايران ضربه نمي زند. كروك اضافه مي كند طرح تغيير سوريه مدت ها متوقف شده بود- يعني پيش نمي رفت- تا اينكه مورد انقلاب ليبي پيش آمد و مقامات اروپايي، آمريكايي و عربي مخالف نفوذ و اقتدار ايران را به اين نتيجه رساند كه اين «بازي بزرگ» مي تواند از ظرفيت تحولات منطقه عربي كمك بگيرد و به پيروزي برسد. وي هم همانند سندي كه به آن اشاره شد با قاطعيت مي نويسد: «طرح ساقط كردن بشاراسد پيش از انقلابات عربي آماده شده بود و به زمان شكست اسرائيل در جنگ سال 2006 بر مي گردد كه آمريكا بر آن تأكيد ورزيده بود.
كروك در مقاله خود با اشاره به راه اندازي دولت انتقالي سوريه و تلاش براي شكل دادن به گروه هاي مسلح ذيل عنوان «ارتش مردمي سوريه» مي نويسد: مقامات ارشد فرانسه، آمريكا و تركيه- سه عضو مؤثر ناتو- پس از مدتي آشكارا به ميدان آمده و با تشكيل مجلس انتقالي و ارتش مردمي عزم خود را براي تغييرات در سوريه جزم كرده اند. آنان معتقدند وقت آن فرا رسيده است تا ايران را از يك «شريك استراتژيك» محروم كنند.»
اما درخصوص مسايل سوريه نكات ديگري هم وجود دارد كه به اختصار به آن مي پردازيم:
1- دو سوريه وجود دارد، يك سوريه در فضاي حقيقي و يك سوريه در فضاي مجازي. غرب و رژيم هاي وابسته منطقه اي آن- بويژه رژيم جنايت كار سعودي- يك سوريه مجازي و غيرواقعي ساخته اند و از طريق به نمايش درآوردن آن اولاً تلاش مي كنند تا سوريه واقعي را متزلزل كنند و احياناً مخالفان نظام سياسي سوريه را به ميدان بياورند و از سوي ديگر اقدامات بين المللي و منطقه اي را براي تحقق هدف- مشترك رژيم صهيونيستي، غرب و كشورهاي وابسته اي نظير عربستان و قطر- بسيج نمايند و در نهايت در يك فضاي بين المللي سوريه را محلي براي تاخت و تاز خود قرار دهند.
2- محور سه گانه ياد شده- با همكاري نزديك و فشرده اسرائيل- هم زمان اقداماتي را عليه سوريه به اجرا گذاشتند ولي هدف نهايي همه آن ها انتقال پرونده سوريه به محيط بين الملل است. بعنوان مثال اتحاديه عرب اعلام كرد كه طرحي براي سوريه دارد و از طريق آن مي خواهد به خشونت ها در سوريه پايان دهد. جزئيات اين طرح كاملاً بيان نشد اما با اين وجود سوريه رسماً اعلام كرد كه طرح را مي پذيرد. اتحاديه عرب با محوريت سعودي ها گمان مي كردند كه سوريه در برابر طرح اتحاديه عرب مي ايستد و آنان مي توانند اعلام كنند كه خود قادر به حل و فصل مسايل ميان دولت سوريه و مخالفان نيستند و لذا موضوع بايد در سطح بين المللي و با استفاده از ظرفيت هاي حقوقي، سياسي و امنيتي غرب حل شود اما سوريه كه دست عربستان را خوانده بود اعلام كرد كه طرح اتحاديه عرب را مي پذيرد اما شروطي هم دارد. مثلاً در طرح اتحاديه عرب از سوريه خواسته بود كه با ورود 500 ناظر به سوريه براي بررسي وضعيت اين كشور موافقت كند سوريه گفت موافقم به شرط آنكه اين ها اولاً غيرنظامي و ثانياً عرب باشند كه اين خواسته اي كاملاً منطقي بود چراكه بررسي مسايل بين دولت و مخالفان آن به نيروي نظامي نياز ندارد و اعزام ناظر غيرعرب از اتحاديه عرب هم بي معناست. اتحاديه عرب اين شروط را نشانه عدم همراهي سوريه معرفي كرد و درعين حال نشان داد كه در جهت بين المللي كردن مسايل سوريه تلاش مي كند. همه قرائن نشان مي داد كه اولاً اين گروه بزرگ فقط شامل ناظران مسلمان نمي شد و ثانياً بيشترين ناظران به تركيه و مالزي (دو كشور غيرعرب) تعلق داشت درحاليكه تركيه در ماه هاي گذشته نقش بسيار مخربي را عليه همسايه خود به اجرا گذاشته بود. همزمان با اين بحث ها و موافقت دولت بشار براي پايان دادن به درگيري پليس با مخالفان- به شرط مسلحانه نبودن اقدامات مخالفان- يك درگيري مسلحانه در شهر «حمص» پيش آمد و در آن تعدادي كشته شدند، اتحاديه عرب اين ماجرا را نشانه عدم پايبندي دمشق به تعهد خود و در نقطه مقابل طرح اتحاديه معرفي كرد. درحاليكه از يك سو همه مي دانند كه عناصر نظامي يا شبه نظامي مخالف نظام سوريه در اختيار غرب و رژيم هاي تركيه، عربستان و قطر مي باشند و معنا ندارد بدون نظر آنان در حمص بصورت مسلحانه وارد خيابان شوند و از جمله بيش از 20نفر از شيعيان را سر ببرند. طبعاً هيچ دولتي نمي تواند با چنين پديده اي صرفاً برخورد سياسي كرده و از نيروهاي پليس و امنيتي خود براي پايان دادن به توطئه استفاده نكند. جالب تر اين است كه بلافاصله پس از موافقت دولت سوريه با طرح اتحاديه عرب كه لازمه آن كنار گذاشتن سلاح از سوي مخالفان نظام سوريه بود، باراك اوباما با صراحت اعلام كرد: مخالفان سلاح هاي خود را تحويل ندهند چرا كه در اين صورت توسط پليس مورد حمله قرار مي گيرند! موضع اوباما و درگيري عناصر وابسته به اين مثلث در حمص نشان داد كه اتحاديه عرب و دو ضلع ديگر يك طرح بيشتر ندارند و آن بين المللي كردن مسايل سوريه است
3- برخلاف آنچه تبليغ مي شود، سوريه به هيچ وجه مشابه ليبي نيست و امكان تكرار نسخه ليبي در سوريه وجود ندارد. رژيم معمر قذافي بطور واقعي با مردم درگير بود و مخالفان به شكل جمعيت هاي ميليوني حضوري 8 ماهه در ميادين و خيابان ها داشتند، مخالفان در ليبي در داخل سرزمين ليبي و لواي رهبري معين بودند، تسلط رژيم قذافي به طرابلس و چند شهر محدود شده بود، معمر قذافي در داخل ليبي محبوبيت نداشت، قذافي مدافع ديكتاتورهايي نظير حسني مبارك و بن علي بود، ليبي مورد حمايت جبهه مقاومت نبود و حزب الله را در كنار خود نداشت، قدرت تدبير و سياست ورزي رژيم قذافي بسيار ضعيف بود و... اما همه اين ها درباره سوريه حكايت ديگري دارد، رهبري مخالفان در خارج از مرز است، از جمعيت انبوه خبري نيست و آنچه در شبكه هايي نظير الجزيره به نمايش درمي آيد، بصورت كليشه اي هر روزه حداقل 200، 300 نفر را نشان مي دهد كه در گوشه اي از يك شهر راهپيمايي مي كنند، هيچ نقطه اي از سوريه در دست مخالفان نيست، رژيم سوريه دهها سال است كه در صف مقابله با ديكتاتورها قرار دارد، سوريه در ميانه جبهه مقتدر مقاومت قرار دارد، قطعنامه عليه سوريه در شوراي امنيت راي نمي آورد، تركيه عليرغم خصومت ورزي عليه سوريه نه مي تواند آسمان به ناتو بدهد و نه خود به سوريه حمله كند، علوي ها و كردها كه نيمي از خاك و جمعيت تركيه را در اختيار دارند با تغيير رژيم در سوريه، به نفع آنكارا مخالفند و ورود تركيه به جنگ ابتدا به سقوط دولت در آنكارا منجر مي شود و... تظاهرات ميليوني اين روزها در شهرهاي مختلف سوريه به نفع بشار هم نشان داد كه بر تعداد هواداران ميداني و فعال نظام سوريه افزوده شده است. سوريه در عين حال هم تجربه چنين شرايطي و هم تجربه شكستن اتحاد عليه خود را دارد به همين دليل عليرغم هجمه زياد خارجي به سوريه در درون سوريه خبري از بي ثباتي نيست.
در بعد درون حكومتي هم فاصله ليبي با سوريه طي 8 ماه اخير كاملاً متفاوت است. سيستم سياسي ليبي در همان آغاز راه با شكاف مواجه شد. در درجه اول سفارتخانه ها سقوط كردند و يكي- دو روز بعد ارتش دو شقه شد و فرماندهان ارشد در حد وزير دفاع به مخالفان پيوستند و اكثر اعضاي كابينه نيز استعفا داده به مخالفان پيوستند در سوريه طي 8 ماه يك وزير يا يك فرمانده جدا نشده. عليرغم تبليغات گسترده مبني بر جدا شدن 30 هزار نفر از اعضاي ارتش، تعداد اين نيروها- براساس آنچه در سايت ها آمده- طي 8 ماه به200 نفر نرسيده كه در هر كشوري در عادي ترين شرايط هم ماهيانه بيش از 50 نفر از خدمت در ارتش فرار مي كنند آنهم در ارتشي 500-600 هزار نفره فرار 25 نفر در يك ماه كاملاً عادي است و اين هم به معناي پيوستن به مخالفان نيست، جالب اين است كه توطئه گسترده كشورهاي توطئه گر بالاترين نظامي جدا شده از ارتش سوريه يك سرهنگ دوم است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با توجه به در صحنه بودن مردم مصر از دانشگاه الازهر و قاريان بين المللي و اخوان المسلمين مصر انتظار بيش از گذشته مي رود تا در صفوف مقدم انقلابيون تا پيروزي نهايي در صحنه باشند و نگذارند بدخواهان مسلمين، انقلاب را منحرف نمايند.
تجارتچي
¤ توقع جامعه جهاني و ملل آزادانديش دنيااز بان كي مون اين است كه سازمان ملل را كه متعلق به همه كشورهاست به جايگاه واقعي خود برگرداند و آن را از آلت دست و چماق بودن رهايي بخشد. از طرفي مردم دنيا براي كشور متبوع شما احترام خاصي قائلند و مردم آن كشور را انسان هايي سخت كوش و بي آزار مي دانند شما هم اگر مستقل فكر كنيد و منافع ملل تحت ستم را بر قدرت پوشالي آمريكا و صهيونيسم بين الملل ترجيح دهيد قطعا در نزد مردم جهان عزيز خواهيد شد. و اين شدني است.
مراد بختياري
¤ آقاي آمانو طوري به ايران حمله مي كند كه گويا ما بمب اتم به ناكازاكي و هيروشيماي كشورشان زده ايم؟! گويا حافظه اش را از دست داده و نمي داند آن جنايت را آمريكا كرد كه او از آن دستور مي گيرد.
فرامرزي از اروميه
¤ بدخواهان و دشمنان اسلام سعي مي كنند ما را با اتهامات واهي چون حقوق بشر، هسته اي و ... سرگرم كنند تا از كار اصلي فرهنگي باز بمانيم و با گسترش فساد و اعتياد و ماهواره جوانان ما را از ما بگيرند و در شيطنت خود موفق شوند شايسته است مسئولين در اتاق هاي فكر با طراحي برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت به مقابله با افكار شيطاني آنها و هدايت نسل جوان و تربيت انسانهاي الهي با اسلامي كردن دانشگاهها همت گمارند.
0975---0911
¤ دست هاي پنهان و آشكاري در كار است تا نيروهاي كارآمد و متعهد بسيجي وارد ميدان مبارزه با معضلات اجتماعي و اخلاقي نشوند چرا كه هر كجا بسيجيان ورود پيدا كنند عرصه براي دنياطلبي يك عده تنگ خواهد شد و انقلاب اسلامي از موانع با هزينه كمتري عبور خواهد كرد و روسياهي عناصر عافيت طلب و سست عنصر را در پي خواهد داشت.
8516---0919
¤ در گزارش مناظره دانشجويي كه بين نماينده بسيج دانشجويي و نماينده انجمن اسلامي دانشجويان يكي از دانشگاهها در كيهان چند شماره قبل چاپ شده بود، نماينده انجمن اسلامي براي اثبات ادعاي خود از آقاي خاتمي يكي از سران فتنه اسم آورده بود. مي خواستم بنويسيد شخصيت خاتمي چند سال است كه مرده از كسي نقل قول بكند كه نزد ملت حداقل آبرويي داشته باشد.
9360---0936
¤ مطابق اطلاعات واصله حلقه انحرافي با تكيه بر پول مشغول بارگيري افراد بي تفاوت براي داوطلبي نمايندگي مجلس در شهرستان ها شده است. از اعضاي محترم شوراي نگهبان مي خواهيم مراقبت لازم را داشته باشند. مبادا چنين افرادي از فيلتر اين شورا كه به آن اميد فراواني بسته ايم عبور كنند و براي كشور و نظام مشكل درست كنند.
8966---0936
¤ شهرداري قيمت گذاري خريد منازل واقع شده در طرح بزرگراه امام علي(ع) را به كارشناسان خود كه حقوق بگير شهرداري هستند واگذار كرده است. با اين وصف ما شهروندان واقعاً متضرر مي شويم. با پولي كه شهرداري پرداخت مي كند مشابه منزل خود كه هيچ ، منزلي با متراژ 20 متر كمتر را نيز نمي توانيم خريداري بكنيم. در ضمن پول واحد مسكوني نيز طي چند قسط پرداخت مي شود در نتيجه نمي توانيم با اطمينان كامل براي خريد منزل جديد وارد عقد قرارداد بشويم لطفاً منعكس كنيد اين مشكلات ما را عذاب مي دهد.
مطهري
¤ از نماينده محترم اصفهان برادر حاج حسن كامران و وزير محترم دفاع سردار بسيجي حاج احمد وحيدي و سردار بسيجي حاج حسين دقيقي به خاطر برگزاري همايش و تجليل از آزادگان سياسي مسلمان ارتشي قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامي كه در تاريخ يكشنبه 22/8/90 انجام شد كمال تشكر و امتنان را داريم.
جمعي از رزمندگان مسلمان قبل و بعد از انقلاب اسلامي
¤كلاهبرداري كلان شركت پرشين گاز خودرو از طريق اخبار سراسري سيما اطلاع رساني شد. ولي كسي پيگير موضوع نيست. در ضمن سايت اين شركت همچنان فعال است چرا؟
5160---0914
¤براي گرفتن وام ازدواج به بانك سپه شهريار مراجعه كردم. برخلاف دستور جديد بانك مركزي دو نفر ضامن حقوق بگير دولت با نامه كسر از حقوق شرط كردند. خطاب به مسئولين بانك مركزي بنويسيد بخشنامه اي كه اجرا نمي شود چه فايده اي براي مردم دارد.
5846---0912
¤برخي مدارس دخترانه به خاطر اضافه شدن ساعات درسي بعد از تاريك شدن هوا تعطيل مي شوند كه اين مغاير دين و فرهنگ ماست كه در آنها توصيه شده فرزندان دختر قبل از تاريك شدن هوا در منزل باشند. اميدوارم مسئولين فرهنگي كه دغدغه ديني دارند اين مشكل را مرتفع نمايند و دختران حداكثر تا ساعت 16 بيشتر در مدارس نباشند.
3857---0919
جوابيه روابط عمومي وزارت بهداشت
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 27/7/90 با عنوان دانشگاه علوم پزشكي بابل و بنياد شهيد و امور ايثارگران اين شهر از واريز كمك هزينه دانشجويان شاهد و ايثارگر خودداري مي كند، به آگاهي مي رساند: با عنايت به اينكه متولي پرداخت كمك هزينه دانشجويان شاهد و ايثارگر، بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان مي باشد و ستاد شاهد و ايثارگر اين دانشگاه، صرفا مسئوليت ارسال ليست شاهد و ايثارگر به بنياد شهيد و امور ايثارگران را عهده دار مي باشد؛ اين ستاد همواره ليست دانشجويان را در نيم سال تحصيلي مورد نظر و غيره، پيشتر به مرجع پرداخت كننده (بنياد شهيد و امور ايثارگران) ارسال كرده است.
پاسخ دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني هرمزگان
در پاسخ به مطلب مندرج با عنوان «سوء مديريت در حوزه بهداشت و سلامت جاسك» 26/7/90 به آگاهي مي رساند:
1- در خصوص تفكيك زباله هاي بيمارستان (عفوني و غير عفوني) اقدامات لازم به شرح ذيل صورت پذيرفته است:
الف) نصب سطل هاي مخصوص جهت جمع آوري زباله هاي عفوني و غير عفوني در نقاط مختلف بيمارستان با رنگ هاي متفاوت و پلاستيك هاي لازم در دو رنگ مجزا
ب) تمامي پرسنل بيمارستان اعم از نيروي خدماتي و كادر درمان آموزش هاي لازم را در اين خصوص دريافت نموده اند.
ج) در سه شيفت كاري، گندزدايي به صورت دوره اي هفته اي يك بار و شستشوي عمومي و سم پاشي به صورت دوره اي صورت مي پذيرد.
د) در هر سه شيفت خدمات در بخش هاي مختلف حضور فعال داشته و نسبت به نظافت بيمارستان اقدام مي نمايند.
ه) شهرداري همكاري لازم را در جمع آوري زباله ها مبذول نموده و پيگيري هاي لازم در خصوص تجهيز بيمارستان به دستگاه امحاء زباله صورت پذيرفته است.
البته شايان ذكر است كه همكاري مراجعين نيز در نظافت بيمارستان نقش بسزايي دارد.
2- در حال حاضر پنج پزشك متخصص داخلي، اطفال، بيهوشي، جراح عمومي و زنان و زايمان در بيمارستان مشغول فعاليت مي باشند و در تقسيمات و توزيع نيروي متخصص چشم پزشك شامل اين شهرستان نمي شود ولي با اين وجود وسايل چشم پزشكي خريداري شده كه با پيگيري هاي در دست اقدام و در صورت تأمين نيروي انساني، بخش چشم پزشكي نيز فعال خواهد شد.
3- در رابطه با نشت آب از سيستم خنك كننده بيمارستان، پيگيري هاي لازم صورت پذيرفته و عايق ها دوبار تاكنون تعويض گرديده است. حال اينكه سيستم خنك كننده نصب شده در بيمارستان با آب و هواي اين شهرستان در بعضي مواقع به علت شرجي زياد سازگار نمي باشد و در نقاط حساس نيز از جمله بخش جراحي، راديولوژي و بخش هاي جديد نيز از كولر اسپيليت استفاده شده است.
لازم به ذكر است كه دريافت اخير گواهينامه ارزشيابي درجه يك از سوي معاونت محترم درمان (در تابستان سال جاري) كه پس از كارشناسي لازم از كليه بخش هاي بيمارستان صورت گرفته مؤيد بخشي از فعاليتها و زحمات شبانه روزي پرسنل زحمت كش و خدوم بيمارستان مي باشد. بلاشك در هر سيستمي نواقصي وجود داشته كه با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته مشكلات مرتفع خواهد شد.
¤ از خواندن يادداشت روز آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه تحت عنوان تافته جدا بافته احساس غرور كردم از راه دور قلم و دستان ايشان را مي بوسم لطفاً اسامي نمايندگاني را كه به مصوبه حقوق مادام العمر خود رأي داده اند در روزنامه درج كنيد تا مردم در انتخابات پيش روي مجدداً به آنها رأي ندهند.
5122-0913
¤ به كساني كه قانون مادام العمر شدن حقوق افراد سياسي با دو سال سابقه فعاليت را تصويب كرده اند، بگوييد كه اقلاً اجازه بدهند آن آقا يا خانم سياسي، يك ده سالي فعال سياسي باشد بعد حقوقش را مادام العمر كنيد نه در دو سال اول كه هنوز عرق اش خشك نشده است.
حميدرضا رجب صندوقي
¤ هنوز ماجراي اهداء وام 100ميليون توماني مجلس به نمايندگان از خاطر ملت پاك نشده كه دوباره شاهد تصويب كردن حقوق مادام العمر براي خودشان شديم. واقعاً باعث شرمندگي است. غير از اين چه بايد گفت.
1412-0913
¤ به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بابت تصويب مصوبه حقوق مادام العمر براي خودشان آن هم در سال جهاد اقتصادي بايد خسته نباشيد و خدا قوت گفت.
9359-0937
¤ تلاش نمايندگان براي قانوني شدن دريافت حقوق مادام العمر از بيت المال باعث شرمساري و موجب دل شكستگي آحاد مردم كه ادعاي خدمت به آنان را دارند مي شود مصوبه حقوق مادام العمر نمايندگان مجلس و مديران خدمت به خودشان است يا خدمت به مردم؟
3621-0911
¤ ضمن تقدير و تشكر از آقاي شريعتمداري مديرمسئول محترم روزنامه بابت يادداشت نقدآميز درباره اقدام خلاف انتظار اخير مجلس در تصويب حقوق مادام العمر براي خود و ساير سياسيون اميدواريم در ماههاي باقي مانده از عمر مجلس توسط خود نمايندگان اين مصوبه شرمساركننده لغو شود. در شرايط سخت فعلي اقتصاد كشور چنين مصوبه اي فقط باعث بدبيني و نااميدي مردم مي شود.
2642-0916
¤ آقاي علي مطهري كه اين همه دغدغه مردم داشت، اگر صداقت در طرح سؤال از رئيس جمهور دارد چرا در برابر طرح حقوق مادام العمر نمايندگان سكوت اختيار كرده و استعفا نمي دهد؟
0980-0912
¤ حق اين است افراد خائن به كشور و ملت مثل شيرين عبادي كه در خوش رقصي براي بيگانگان و دشمني عليه ملت خويش سنگ تمام گذاشته و بي حيايي را به نهايت رسانده اند سلب تابعيت ايراني بشوند. اين كوچك ترين انتظاري است كه از مسئولين امر در قوه قضائيه و دستگاه خارجه كشور در اين مورد داريم.
عليمرداني
¤ به شبكه هاي تلويزيوني خودفروش فارسي و... بگوييد اگر ما شبها گرسنه بخوابيم ولي به هيچ وجه حاضر نيستيم سر در دامن اجنبي بگذاريم. به گفته امام راحل(ره) آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
4354-0912
¤ از نمايندگان محترم مجلس مي خواهيم قوانين مبارزه با اختلاس و رشوه را مطابق با شرع مقدس اسلام و پيچيدگي هاي عصر حاضر مورد بازنگري قرار بدهند.
6810-0911
¤ حاشيه سازي هاي حلقه انحرافي دولت باعث شده كه آمريكايي ها فضاي بين المللي را از چند جبهه عليه كشور ما و سوريه تشديد كنند. لازم است شوراي امنيت ملي و ديگر دستگاه هاي ديپلماسي كشورمان فعال تر شده و با اقتدار بيشتري وارد عمل بشوند.
9505-0916
¤ با توجه به وضعيت آژانس و احاطه استكبار بر آن شايسته است مسئولين انرژي هسته اي و وزارت خارجه و نمايندگان مجلس هر چه سريع تر نسبت به محدوديت همكاري با آژانس اقدام جدي به عمل آورند.
يك شهروند
¤ چرا ما بايد در مقابل عربده كشي هاي سگ نگهبان آمريكا در منطقه يعني اسرائيل غاصب منفعلانه عمل كنيم و همچون تماشاچي شاهد به شهادت رسيدن جوانان دانشمندمان باشيم؟ چرا اقدام پيش گيرانه نمي كنيم؟
حسيني
¤ با توجه به نزديكي انتخابات مجلس و توطئه دشمنان براي ايجاد بلوا متأسفانه گزافه گويي هاي دو مدعي مرجعيت نيز به كمك دشمنان در جوسازي ها آمده است. مسئولين بايد متوجه باشند.
سليمي جانباز
¤ بعد از گذشت 30 ماه از جريان فتنه 88 همچنان براي محاكمه مهدي و فائزه هاشمي لحظه شماري مي كنيم.
4652-0912
¤ از قوه قضائيه در پي گيري اختلاس سه هزار ميلياردي تشكر مي كنم. اي كاش اين حساسيت در خصوص پرونده سران فتنه و آقازاده هاي دخيل در حوادث تلخ فتنه 88 هم به همين اندازه باشد.
جعفريان
¤ از شهرداري منطقه 6 قم تقاضا مي كنم كه نسبت به آسفالت كوچه مدرسه راهنمايي و دبيرستان باقرالعلوم در منطقه نيروگاه در فلكه نبوت اقدام نمايد، زيرا در موقع بارندگي به خاطر تجمع آب در اين كوچه چندين روز باعث گل آلود شدن دانش آموزان و اهالي محل مي شود.
نجفي
¤ شهرداري در ابتداي خيابان حقوقي در منطقه پل چوبي، دوربين نظارت بر كنترل ترافيك را در مكان نامناسبي نصب كرده و باعث ايجاد مشكلات بزرگ براي اهالي محل شده است.
راننده هاي متخلفي كه مي خواهند از ديد دوربين فرار كنند با سرعت تمام وارد كوچه پس كوچه هاي محل مي شوند به طوري كه صداي بوق و ضبط صوت و تصادف ها و درگيري هاي مكرر اين گونه خودروهاي عبوري اهالي را عاصي كرده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
كاشاني
¤ انتهاي خيابان خاوران، جنب پايانه خاوران يك پل عابر است، تردد مردم به ويژه افراد سالخورده و معلول و جانباز در اين مكان به خاطر موقعيت پايانه بسيار زياد است، لذا از مسئولان شهرداري تقاضا مي كنم كه نسبت به برقي كردن پلكان اين پل اقدام فرمايند.
نوروزي- جانباز
¤ با توجه به افزايش روزانه قيمت طلا و سكه، تكليف كساني كه به خاطر مهريه در زندان هستند، چه مي شود.
يك هم وطن
¤ مسئولان در مورد كارگران و كارمنداني كه دچار بيماري صرع هستند و در ادارات و جاهاي مختلف مشغول كار هستند، چه تمهيداتي انديشيده اند؟
يك شهروند از تهران
¤ اخيرا بانك سپه تبليغاتي را از سيماي جمهوري اسلامي پخش مي كند كه در آن از ليوان هاي يك بار مصرفي كه روي آن آرم اين بانك كه منقش به لفظ جلاله الله مي باشد، استفاده شده است. مي خواستم بپرسم كه صداوسيما چرا به اين گونه مسايل توجه كافي ندارد. طي دو روز گذشته چندين بار با روابط عمومي صداوسيما تماس گرفته ام اما توجهي به اين موضوع نشده است.
يك شهروند
¤ اخيرا مشاهده مي شود كه برخي از شعب بانك صادرات كه با بعضي از بازنشستگان خود اختلاف مالي دارند، خودسرانه اقدام به مسدود نمودن حساب سپهر آن ها كه حقوق و يارانه خود را از آن برداشت مي كنند مي نمايند. از مسئولان بانك صادرات درخواست رفع اين گونه بي قانوني ها را داريم.
عبدي
¤ برنامه پارك ملت شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي به طور خزنده و غيرمستقيم يك رويكرد فرهنگي انحرافي را دنبال مي كند. از مسئولان صداوسيما تقاضا مي كنم كه نسبت به اين پديده جديد فرهنگي در كشور به ويژه در اين دستگاه ملي توجه بيشتري داشته باشند.
يك شهروند
¤ با توجه به خباثت وهابيت نوكر آمريكا شايسته است سازمان حج در اعزام زائران عمره تجديدنظر نمايد.
2986-0915
¤ با توجه به اينكه جانبازان با 20سال سابقه كار بازنشسته پيش از موعد مي شوند از مسئولين امر درخواست مي شود براي معلولين نيز اين قانون تسري داده شود.
3756-0918
¤ از مسئولين پايانه مسافربري اهواز درخواست مي شود نسبت به نظافت مجموعه پايانه عنايت بيشتري نمايند وقتي دين ما آن قدر به نظافت اهميت مي دهد ولي واقعا مايه تاسف است كه اين وضع نظافت پايانه باشد.
7165-0916
¤ چرا مردم بايد تاوان ضعف و يا سوءمديريتي حاكم بر برخي امور شهري را بدهند؟ كندن پياده روهاي اطراف خيابان پيروزي به منظور فشار آوردن به كسبه براي واگذاري ملك ها و تعريض خيابان در بارندگي اخير بي نظمي و نابساماني هايي براي شهروندان به وجود آورد و آب گرفتگي برخي جويها باعث آزار و اذيت مردم شد. اخيرا نيز بي نظمي و رها شدن دست فروشها در خيابان دهقان و اطراف، علاوه بر ضرر و زيان براي كسبه و اخلال در رفت و آمد مردم و جيب بري ها و كيف قاپي ها، امنيت را به هم زده و شك و شبهه هايي براي برخي از خادمين مردم در شهرداري ايجاد كرده و تماس با سامانه 137 نتيجه اي ندارد. ضمن آنكه كسبه محل براي واگذاري املاك خود به شهرداري منطقه توافق نداشته، دچار مشكل و سردرگمي هستند و به دنبال مرجعي منصف و پاسخگو كه تا به حال امكان پذير نبوده است.
جمعي از كسبه محل
¤ اي مردم؛ به درستي كه تمام وعده هاي خداوند حق است، پس زندگي دنيا شما را مغرور نكند و شيطان شما را به بهانه اينكه خداوند آمرزنده است فريب ندهد (سوره مباركه فاطر آيه 5)
0283-0913
¤ لطفا علت سفر برخي از مسئولين استان البرز به اروپا و دست آوردهاي اين سفر را براي مردم تبيين كنيد.
6056-0919
¤ بخش سنگر روستاي قاضيان پايين دشت جزو دهستان اسلام آباد است و روستاي قاضيان بالا جزو دهستان سراوان ولي هر دو داراي يك شورا و يك دهيار مي باشند و دهيار نيز فقط جمعه ها ملاقات عمومي دارد. لذا روند سازندگي به كندي پيش مي رود و كارهاي اداري نيز ماهها تعطيل است. از مسئولين امر در استان گيلان درخواست حل مشكل ياد شده را دارم.
پورسهرابي- بهورز روستاي قاضيان پايين
¤ در خيابان دامپزشكي بعد از ساعت 24 تا سه بامداد اقدام به جمع آوري زباله ها مي كنند كه باعث ايجاد سر و صدا و بيدار شدن مردم و ايجاد ترس و دلهره مي شود و سطل هاي زباله را نيز در جاي خود قرار نمي دهند با 137 مكرر تماس گرفتيم ولي تاثيري نداشت. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
علي زماني
¤ در ناحيه 4منطقه اهواز در مدارس تيزهوشان از فرزندان فرهنگيان به بهانه كلاس فوق برنامه شهريه دريافت مي كنند. وقتي قانون صراحت بر رايگان بودن تحصيل فرزندان ما فرهنگيان در اين نوع مدارس دارد چرا خلاف قانون عمل مي كنند؟
8815-0916
¤ بعضي از داروخانه هاي شهر تهران كپسول هاي مووفري مخصوص درمان آرتروز زانوي پا را در بسته هاي 40تايي به قيمت 20هزار تومان مي فروشند. در حالي كه در شهرهاي غرب كشور با قيمت 7هزار تومان عرضه مي شود. با وجود نظارت از سوي وزارت بهداشت چرا اين گراني در داروخانه هاي تهران انجام مي گيرد. مقصر و مسئول كيست؟
محمدي
¤ از فصل تابستان تاكنون يك دستگاه وانت فرسوده در نبش كوچه رشيدي مقابل در ستاد نيروي هوايي ارتش واقع در خيابان پيروزي پارك شده است. در حال حاضر براي پارك اتومبيل خود در داخل كوچه با مشكل مواجه هستيم. مسئولين امر در شهرداري پاسخ بدهند چرا در اين مورد نسبت به پاك سازي اقدام نمي كنند؟
نصيري
¤ جمعه شب هفته گذشته صداوسيما حين پخش مستقيم مراسم اهداي مدال مسابقات وزنه برداري فرانسه بارها تصوير زنان نيمه عريان را پخش كرد كه واقعاً جاي تأسف داشت.
0106---0919
¤ از شهرداري منطقه4 مهرشهر كرج درخواست مي شود نسبت به آسفالت كوچه زيبا (ديبا) در خيابان 100 غربي كه انسان را به ياد حلبي آباد مي اندازد اقدام نمايد.
7055---0937
¤ از سيماي استان مازندران به خاطر پخش ورزش صبحگاهي قدرداني مي شود.
فاطمه صادقي بابلسر
¤ اين سوريه است كه امروز به حول و قوه الهي پرچم جوانمردي را در ميان سران اعراب بي غيرت به اهتزاز درآورده است.
9915---0914
¤ امام مي فرمود: آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند. امروز هم همان قصه است همچنان كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
2005---0914
¤ شهرك دانشگاه 6 بلوار دارد كه چراغ هاي روشنايي 5 بلوار هميشه خاموش است. لطفاً بنويسيد تا شايد شهرداري به خاطر امنيت محل هم كه شده فكري براي روشنايي آن بكند.
اسدالهي- شهرك دانشگاه
¤ تفاوت حساب قرض الحسنه با سپرده گذاري كوتاه مدت چيست كه مادران را از گشايش حساب سپرده گذاري براي فرزندان خود منع مي كنند. اما براي باز كردن حساب قرض الحسنه منعي وجود ندارد.
خانم جعفري- تهران
¤ امام راحل(ره) فرمودند در مجالس پرخرج شركت نكنيد و خود نيز چنين مجالسي نداشته باشيد. متأسفانه برپايي مجالس ختم در مساجد نيز به يكي از مجالس پرخرج و پرهزينه تبديل شده است. از مراجع معظم تقليد درخواست مي شود نسبت به اين موضوع كه براي قشر كم درآمد بسيار آزاردهنده است فتوايي صادر نمايند.
علي محمدي از كرج
¤ خوي استعماري و استكباري انگليس اين بار در باغ قلهك نمود پيدا كرده است. با اين حساب بايد واقعه 13 آبان ديگري خلق كرد.
6333-0911
¤ مردم ولايت مدار كشورمان ايران اوايل انقلاب بعضي از افراد و شخصيت ها مثل آقاي هاشمي را به خاطر حرف هايي كه مي زدند و تحليل هايي كه داشتند شناختند ولي بعد با اعمالي كه از آنان سر زد ديگر انتخابشان نكردند. غرض اينكه مردم فرق نكرده اند آقايان بايد از اشتباهات خود بازگردند.
9005-0913
¤ چه فرقي بين جانباز كارمند و غيركارمند وجود دارد كه از جانباز كارمند ماليات دريافت نمي شود و جانبازان غير كارمند بايد ماليات بپردازند.
1869-0915
¤ سرپرستي دو خواهر و مادرم با بنده مي باشد. به همين دليل نتوانستم ادامه تحصيل بدهم. درحال حاضر نيز با مشكل خدمت سربازي مواجه شده ام. از مسئولين امر تقاضا دارم مشكل سربازي بنده را حل بكنند.
4457-0914
¤ در شبكه پرس .تي.وي تصاوير خبري كه پخش مي شود زنان بدون پوشش كافي هستند. عرض بنده اين است كه چرا اين صحنه ها حذف نمي شوند؟
9568-0912
¤ معاون پارلماني دانشگاه آزاد گفته كه اين دانشگاه مصداق آيه70 سوره فرقان است. از ايشان بپرسيد تملك شخصي اموال آن كه با شهريه هاي كمرشكن ملت مظلوم فراهم آمده استفاده در جهت منافع دشمنان و باند فتنه گر مصداق كدام آيه شريفه بوده است؟!
5741-0912
¤ باتوجه به اعلام وزير ورزش و جوانان مبني بر دو ساعت زنگ ورزش متأسفانه مدرسه تركيان در پايه هاي چهارم و پنجم يك ساعت براي ورزش درنظر گرفته شده است از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
9271-0919
¤ چرا در استاني چون قزوين در اعياد مذهبي هيچ گونه چراغاني و آذين بندي و مراسم جشن ديده نمي شود؟ از مسئولين امر درخواست مي شود از اين فرصت ها براي ايجاد نشاط ديني در شهر و زدودن افسردگي از جامعه غفلت نورزند.
4049-0912
¤ خواب ديدم دوش، مولا اميرالمؤمنين
صدر مجلس بود و مي گفت از ولايت اينچنين
باب فيض و معرفت راه ولي است
رستگاري در ره فرزند ما سيدعلي است
عشق او در دل نشان عزت است
بي ولايت هر عمل خود موجبات ذلت است
هر كه فرزندم علي را دوست دارد خويش ماست
روز محشر چون شهيد كربلا در پيش ماست
آنچه گويد او فقط تفسير قرآن است و بس
جاي او را پيش ما هرگز نگيرد هيچ كس
6473-0912
¤ در خيابان دامپزشكي حدود سه روز زباله ها جمع آوري نشد با 137 هم مكرر تماس گرفتيم ولي تأثيري نداشت.
علي زماني
¤ 21آبان بزرگداشت يكصدوچهارمين سال تولد زنده ياد علي اسفندياري متخلص به نيما يوشيج بنيانگذار پدر شعر نو را گرامي مي داريم.
عليرضا يونس زاده حقيقي شاعر- شيراز
¤ اتحاديه بي غيرت عرب با جدا كردن سوريه از جمع اين اتحاديه نشان داد كه پيوند كامل با استكبار جهاني كه در صدر آن آمريكاي جنايتكار است داشته و همان راهي را طي مي كند كه به هنگام جنگ تحميلي در كنار صدام و در جنگ 33روزه لبنان و 22روزه غزه در كنار رژيم اشغالگر قدس پيمود . سوري ها هم بدانند كه در حقيقت اين سردمداران وابسته عرب هستند كه با طناب پوسيده آمريكا به عمق چاه ذلت مي روند و پيوند ملت هاي مسلمان چه عرب و چه غيرعرب است كه تاريخ را رقم مي زند و تاريخچه صدام و حسني نامبارك و بن علي و قذافي و امثالهم گوياي تمام حرفها و ادعاهاست.
طالعي

 



شكار 12 جاسوس سيا ضربه سنگين نيروهاي امنيتي ايران و حزب الله به آمريكا

شبكه آمريكايي «اي.بي.سي» نيوز در گزارشي اعلام كرد كه 12 جاسوس عضو سازمان سيا در لبنان و ايران توسط دستگاه هاي اطلاعاتي اين كشورها و حزب الله لبنان دستگير شده اند.
براساس اين گزارش برخي مقامات اطلاعاتي كه خواستند نامشان فاش نشود در مصاحبه با اي بي سي گفتند سيا اين جاسوسان را براي فعاليت در دو شبكه جاسوسي جداگانه براي جاسوسي در مورد ايران و همچنين در مورد جنبش حزب الله لبنان در لبنان به كار گرفته بود.
اي بي سي نيوز در ادامه گزارش خود افزود: اين مقامات اطلاعاتي، بازداشت اين جاسوسان را ضربه اي مهم به فعاليت هاي جاسوسي سيا اعلام كردند و گفتند از آن نگرانند كه ايران اين عوامل را اعدام كند. جي كارني سخنگوي كاخ سفيد از اظهارنظر درباره اين مسائل اطلاعاتي خودداري كرد.
دسترسي به مقامات سيا نيز براي دريافت اظهارنظر آنها هنوز فراهم نشده است.
در همين رابطه، راديو فردا وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) نيز در گزارشي اذعان كرد: چهار مقام كنوني و پيشين آمريكايي به رسانه هاي خبري آمريكا گفتند در شش ماه اخير دهها جاسوس سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سي آي اي) در ايران و لبنان دستگير شده اند.
گزارشگر راديو فردا افزود: اين چهار مقام كه با سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا در ارتباط هستند به شبكه اي بي سي گفتند كه اين جاسوسان در قبال دريافت پول از سازمان سي آي اي درباره ايران و حزب الله لبنان خبرهاي مهم تهيه مي كردند.
گزارشگر راديو فردا در ادامه گفت: اين چهار مقام كنوني و پيشين آمريكا به شبكه تلويزيوني اي بي سي گفتند كه بخش زيادي از مطالبي كه چندي پيش در گزارش هاي رسانه هاي ايران و حزب الله لبنان درباره كشف دو شبكه جاسوسي ذكر شد واقعيت دارد.
گزارشگر راديو فردا افزود: وزارت اطلاعات ايران در اواخر ارديبهشت ماه سال جاري اعلام كرد كه با شناسايي شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا اين شبكه را متلاشي و تعداد سي تن از جاسوسان آمريكا را بازداشت كرده است.
در بيانيه اي كه روابط عمومي وزارت اطلاعات در اين مورد منتشر كرد همچنين گفته شده بود كه براي فريب سرويس اطلاعاتي آمريكا، ايران تعدادي جاسوس دو جانبه به كار گرفته است و با خنثي كردن تهاجم سنگين اطلاعاتي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا، 42 تن از افسران اطلاعاتي و عملياتي آن سازمان را در كشورهاي مختلف شناسايي كرده است.
وزير اطلاعات در خصوص حوزه فعاليت اين تعداد از «جاسوسان» گفته بود كه شماري از آنها از مديران دولتي بودند و «اينها بيشتر قصد داشتند در بخش هسته اي، نفت و گاز، وزارت نيرو و به ويژه نرم افزارهاي تشكيلات ها و ارگان ها كار كنند كه موفق نشدند.»
مقام هاي آمريكايي اما به شبكه اي بي سي گفتند افرادي كه تلويزيون ايران در آن تاريخ آنها را به عنوان جاسوس آمريكا نشان داد از جاسوس هاي آمريكايي نبودند اما ويدئويي كه از وب سايت هاي مورد استفاده سازمان سيا در اين برنامه نشان داده شد صحت داشت.
يكي از اين مقام ها از دست رفتن «تعداد نامشخصي از جاسوس ها» را طي شش ماه گذشته در ايران و لبنان تاييد كرد و افزود: «بسياري از ريسك ها به نتيجه موفقيت آميز مي رسند ولي برخي هم به شكست هاي موقت منجر مي شوند.»
براساس اين گزارش سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان، و از متحدان ايران تير ماه گفت كه سازمان سياي آمريكا «به خاطر اسرائيل» جاسوساني را به گروه او رخنه داده است.
به گزارش اي بي سي، «رابرت بئر»، از مقام هاي ارشد پيشين در سازمان سيا كه در بيروت، مستقر بوده در اين باره به اين شبكه خبري گفت: «زماني كه يك نفر، يك منبع را از دست مي دهيم اين امر معمولاً يك عقب نشيني در جاسوسي را به همراه دارد.»
وي افزود: «اما وقتي كه در تهران يا در بيروت يك ايستگاه كامل را از دست بدهيم اين يك فاجعه خواهد بود و چنين چيزي نبايد اتفاق بيفتد.»
به گفته رابرت بئر، حزب الله لبنان چندي پيش موفق شد با به كارگيري جاسوس هاي دوطرفه به يك حلقه جاسوسي نفوذ كند و دست كم بيش از 10 نفر را دستگير كرد.
روز دوشنبه خبرگزاري آسوشيتدپرس در مطلبي اختصاصي به نقل از مقامات اطلاعاتي آمريكا اعلام كرده بود كه بازداشت جاسوسان سازمان سيا در لبنان به دست نيروهاي حزب الله افتضاحي بزرگ براي آمريكا و سرويس هاي امنيتي آن به شمار مي رود.
در همين رابطه رويترز، ديروز در مطلبي با اشاره به اين مطلب مي نويسد: در يك شكست و عقب نشيني جدي براي سرويس اطلاعاتي آمريكا، حزب الله لبنان موفق به شناسايي و بازداشت عوامل سازمان سيا در لبنان شد كه نشان دهنده اقتدار حزب الله است.
اين خبرگزاري در ادامه با «باب بير» از افسران ارشد سابق سيا در ارتباط با افتضاح به بار آمده در لبنان گفتگو كرده است. باب بير كه نوشته هاي او سبب لو رفتن برخي عمليات هاي سيا در هاليوود شد در مورد حزب الله مي گويد: توان ضد جاسوسي حزب الله لبنان واقعاً بالا است و نبايد آنها را دست كم گرفت.
اين مقام سابق آمريكايي در ادامه افزود: نيروهاي اطلاعاتي ايران و حزب الله لبنان از بهترين نيروهاي ضداطلاعاتي در جهان هستند.
روزنامه ديلي استار نيز در مطلبي با عنوان «با بازداشت جاسوسان توسط حزب الله، سيا در لبنان تخريب شد» مي نويسد: بازداشت چند عامل سازمان سيا در لبنان به دست نيروهاي حزب الله كه در اوايل سال جاري ميلادي انجام شد موجب شد كه عملياتهاي مخفي آمريكا در لبنان به طور چشمگيري كاهش يابد چون اقدام حزب الله شبكه جاسوسي سيا در اين كشور را منهدم كرده بود.
روزنامه «سالت ليك تريبون» نيز در گزارشي نوشت: انهدام شبكه جاسوسي سيا در لبنان سبب شده تا آمريكا ديگر نتواند اطلاعات مناسبي درباره فعاليت گروههاي مختلف حاضر در لبنان داشته باشد از همين رو مي توان گفت كه سازمان سيا كه زماني از آن به عنوان بهترين سرويس جاسوسي جهان ياد مي شد ديگر آن قدرت سابق خود را ندارد.
شبكه خبري سي .ان.ان نيز در گزارشي اعلام كرد: حزب الله لبنان توانسته شبكه جاسوسي سيا در اين كشور را كشف كند. حزب الله براي كشف اين شبكه از روشهاي مختلفي استفاده كرده كه يكي از آنها همكاري با شركتهاي مخابراتي براي در اختيار داشتن مكالمات مشكوك است.
سايت «يا لبنان» نيز در مطلبي مي نويسد: بازداشت جاسوسان سيا در لبنان سبب شده تا آمريكا درباره موفقيت ساير عملياتهاي خود در خاورميانه بيم داشته باشد.
اين سايت از بازداشت جاسوسان آمريكايي به عنوان شكستي فاحش براي ايالات متحده ياد كرده و مي نويسد: در يك شكست قابل توجه براي آمريكا در خاورميانه دو جاسوس سازمان سيا در لبنان و تعدادي نيز در ايران بازداشت شده اند و اكنون مقامات اطلاعاتي آمريكا از آن بيم دارند كه بيروت و تهران قصد محاكمه اين افراد را داشته باشند.
روزنامه انگليسي گاردين نيز با اشاره به اين خبر اينگونه عنوان كرد كه اشتباهات فاحش سيا، جاسوسان اين سازمان را در معرض اعدام قرار داده است.
روزنامه انگليسي ديلي ميل هم در واكنش در گزارشي اينگونه عنوان كرد: «فكر نمي كنيم ديگر آنها را دوباره ببينيم، دهها جاسوس سيا كه در ايران و لبنان دستگير شده اند، احتمالا اعدام مي شوند.»
اين روزنامه انگليسي در ادامه اين گزارش، دستگيري اين جاسوسان توسط ايران و حزب الله را ضربه اي به تلاش آمريكا براي تعقيب ايران و حزب الله قلمداد كرد.
خبرگزاري فرانسه نيز با اشاره به خبر دستگيري اين جاسوسان آمريكايي اعلام كرد كه پيشتر به مقامات سيا هشدار داده شده بود كه جاسوسان آنها آسيب پذير هستند و در معرض خطر شناسايي قرار دارند.
خبر دستگيري جاسوسان سازمان سيا در لبنان و ايران از ديد رسانه هاي صهيونيستي پنهان نماند و آنها نيز به توان اطلاعات ايران و حزب الله لبنان اذعان كردند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت نيز اينگونه عنوان كرد: «وحشت سيا: واحد مبارزه با جاسوسي حزب الله» و اينگونه ادامه داد كه حزب الله به واسطه كمك هاي ايران، هم اكنون توانسته است خائنين را تعقيب و شناسايي كند.
اين روزنامه اسرائيلي سپس ادامه داد كه حزب الله با استفاده از جديدترين دستگاههاي ارتباطي توانسته به شناسايي جاسوسان سيا بپردازد.
روزنامه هاآرتص نيز همچون ديگر روزنامه هاي صهيونيستي، دستگيري اين جاسوسان را ضربه سنگيني براي سيا خواند و ايران را در كمك به دستگيري اين جاسوسان سهيم دانست و نوشت كه حزب الله با استفاده از كمك هاي ايران و فناوري برتر موفق به دستگيري اين جاسوسان شده است.
روزنامه روسي راشاتودي نيز عنوان كرد كه «حلقه سيا در لبنان و ايران منهدم شد» و اينگونه ادامه داد كه در حالي كه سرنوشت اين جاسوسان سيا مشخص نيست، آنچه مشخص است اين است كه اين رخداد نتايج و پيامد خوشايندي براي جامعه اطلاعاتي آمريكا نخواهد داشت.
شبكه روسي ريانووستي نيز با منعكس كردن اين خبر اينگونه نوشت كه به اعتقاد بسياري از منابع، منحل شدن حلقه جاسوسي سيا در ايران و لبنان، نتيجه عدم توانمندي جامعه اطلاعاتي آمريكا است.
تحليلگران سياسي معتقدند كه خبر دستگيري جاسوسان آمريكايي در ايران و لبنان پاسخي روشن از سوي جريان مقاومت در منطقه به تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

 



خل و چل (گفت و شنود)

گفت: گروه هاي اپوزيسيون از اين كه يك زن جوان مصري براي اعلام مخالفت با حاكميت اسلام در مصر، تصاوير لخت خود را در اينترنت به نمايش گذاشته است ابراز خوشحالي كرده اند!
گفتم: كجاي اين كار باعث ذوق زدگي گروه هاي اپوزيسيون شده است؟
گفت: مي گويند اقدام اين زن مصري، دهن كجي به همه مسلمانان در ايران و مصر و بقيه كشورهاي اسلامي است!
گفتم: عجب خل و چل هايي هستند؟!
گفت: اتفاقا يكي از سايت هاي ضد انقلاب هم خطاب به آنها نوشته است اين حركت باعث مي شود مسلمانان مصر در تصميم خود براي تشكيل حكومت اسلامي پافشاري بيشتري كنند.
گفتم: حالا فكرش را بكن كه دشمن احمق چه گوهر گرانبهايي است؟!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: به يارو گفتند؛ گير عجب آدم زبون نفهم احمقي افتاده ايم؟ و يارو با عصبانيت گفت؛ خودت گير عجب آدم زبون نفهم احمقي افتاده اي!!
 



عابر يا كلاه ؟ ! (نكته )

خدا رحمتش كند، از رانندگان قديمي تهران بود. گواهينامه پايه يك داشت. آخر عمري از رانندگي اتوبوس ها و كاميون هاي بياباني خسته شده بود و روي اتوبوس هاي خطي تهران كار مي كرد، ميدان خراسان به ميدان توپخانه- ميدان امام خميني(ره) امروز- آدم شوخ و بذله گويي بود. مي گفت يك روز با اتوبوس لكنده اي كه دستم بود و با تعدادي مسافر وارد ميدان خراسان شدم. وسط ميدان عابري را ديدم كه كلاهش به دست باد افتاده و بي توجه به ماشين هاي عبوري، دنبال كلاه خود مي دويد. اتوبوس من ترمز درست و حسابي نداشت و فرمانش هم گيج مي زد. با هزار زحمت اتوبوس را كنترل كردم و بالاخره هر طوري كه بود توانستم «كلاه» را رد كنم! پرسيدند پس «عابر» چي؟ چه بر سر او آمد؟ گفت؛ هيچي! عابر رفت زير ماشين و عمرش را به شما داد! با يك فرمان كه نمي توانستم هم «عابر» را رد كنم و هم «كلاه» را. بايد بين «عابر» و «كلاه» يكي را انتخاب مي كردم! حالا بلند بگوئيد؛ داش اسمال، دست فرمونت رو اي ول!
ديروز نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با 137 رأي موافق، 26 رأي مخالف و 20 رأي ممتنع تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات كشوري مصوب مهرماه سال 86 مجلس هفتم را ابقاء كردند و اجازه ندادند «حقوق مادام العمر» و يا- با اندكي تسامح- چيزي شبيه حقوق مادام العمر كه اين مصوبه براي مقامات سياسي، از جمله نمايندگان مجلس قائل شده بود، كمترين خدشه اي بردارد!
ماجرا اينگونه بود كه روز دوشنبه هفته گذشته- 23/8/1390- مجلس شوراي اسلامي با 122 رأي موافق به يك استفساريه درباره تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات كشوري، رأي مثبت داده بودند. اين استفساريه اگرچه به تنهايي، نكته چندان تازه اي در خود نداشت ولي تصويب و اعلام آن، مردم را متوجه قانون عجيب و غريب و افزون طلبانه اي كرد كه تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات كشوري براي مقامات سياسي كشور قائل شده و آنان را به «تافته اي جدا بافته» تبديل كرده بود. استثناي غيرعادلانه و منفعت جويانه اي كه تا آن روز از نگاه مردم دور مانده و متاسفانه به تصويب شوراي محترم نگهبان نيز رسيده بود. اينگونه بود كه مدلول اين استفساريه و نه فقط خود آن، با اعتراض و انتقاد آميخته به ملامت اقشار مختلف و از جمله تعدادي از نمايندگان مجلس و مقامات سياسي كه خود نيز مشمول اين «امتياز» بودند، روبرو شد كه مصرانه خواستار لغو قانون ياد شده و رفع اين تبعيض غيرمنطقي و ناعادلانه شده بودند. كيهان نيز در يادداشتي با عنوان «تافته جدا بافته»، استفساريه و قانون مورد اشاره را به نقد كشيده و آن را با آموزه هاي تعريف شده و شناخته شده اسلامي و انقلابي ناهمخوان ارزيابي كرده بود.
به دنبال اين اعتراضات گسترده، تعدادي از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه ها و اظهارنظرهاي خود ضمن تاكيد بر غيرقابل دفاع بودن مدلول تبصره 3 ماده 71 از تصميم مجلس براي اصلاح آن خبر داده و اعلام كردند كه رفع اين تبعيض ناروا و منفعت جويانه را در اولويت كاري مجلس قرار خواهند داد.
ديروز اما، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به جاي آن كه خواستار لغو تبصره 3 ماده71 شوند با ارائه يك طرح دو فوريتي خواستار لغو استفساريه اي شدند كه روز دوشنبه درباره تبصره مزبور به تصويب رسانده بودند! يعني به جاي لغو تبصره اي كه مقامات سياسي را به تافته جدا بافته تبديل كرده است، تصميم گرفتند «استفساريه» روز دوشنبه كه مردم را متوجه اين تبعيض ناروا كرده بود لغو كنند! و اين پرسش طبيعي و عدالت خواهانه را همچنان بي پاسخ گذاشتند كه كدام منطق عقلي، قانوني، اسلامي و انقلابي اجازه مي دهد «مقامات سياسي» مورد اشاره در تبصره 3 ماده 71 قانون خدمات كشوري «تافته جدا بافته» باشند؟! و چرا عده اي اصرار دارند مقامات سياسي كشور را در حلقه اقشار مرفهي جاي دهند كه با عرض پوزش و به احتمال قوي، «بي دردي» از پي آمدهاي آن است؟! در كجاي دنيا و در كدام نظام حقوقي، وقتي يك مسئول سياسي تغيير شغل- يا تغيير مسئوليت- مي دهد الزاماً بايستي از 80 درصد حقوق دوران مسئوليت خويش برخوردار باشد؟! مي فرمايند «مادام العمر» نيست كه بايد گفت مگر نه آن كه اين 80 درصد شامل دوران بازنشستگي نيز مي شود؟ مگر چه تعداد از مسئولان سياسي را مي شناسيد كه بعد از كناره گيري يا كنار رفتن از مسئوليت به «شغل آزاد»! روي آورده باشند و مشمول تبصره ياد شده نباشند؟ اگر چنين نيست كه نيست و اينگونه موارد استثنايي است- كه هست- چرا استثناهاي انگشت شمار و احتمالي را بر قاعده فراگير و قطعي ترجيح مي دهيد و مگر نه اين كه قانون براساس «قاعده» وضع مي شود و نه «استثناء»؟
گفتني است در جلسه علني ديروز مجلس يك طرح دوفوريتي نيز با امضاي 18 تن از نمايندگان براي لغو تبصره 3 ماده 71 ارائه شده بود كه با كمال تعجب رأي نياورد!
حسين شريعتمداري

 



بروجردي : طرح دوفوريتي كاهش روابط با انگليس بزودي ارائه مي شود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از ارائه طرحي با قيد دوفوريت در آينده اي نزديك براي كاهش روابط تهران-لندن خبر داد.
علاءالدين بروجردي نماينده مردم بروجرد و رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، از ارائه طرحي براي كاهش رابطه ايران با انگليس با قيد دو فوريت در آينده نزديك درصحن علني پارلمان خبر داد.
وي گفت: با توجه به مواضع خصمانه دولت انگليس عليه ملت بزرگ ايران و جمهوري اسلامي ايران و با توجه به اينكه اين مواضع به هيچ وجه متناسب با رابطه در سطح سفير بين تهران و لندن نيست، در آينده اي نزديك درصحن علني مجلس طرحي با قيد دو فوريت براي كاهش سطح سياسي روابط ايران با انگليس به كاردار و به حداقل رساندن مجموعه همكاري هاي اقتصادي، تجاري و فرهنگي مطرح مي شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ابراز اميدواري كرد كه اين طرح با موافقت نمايندگان ملت مواجه خواهد شد.

 



نيويورك تايمز: ساركوزي در نوبت بعدي سقوط قرار گرفته است (خبر ويژه)

نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه دراضطراب است از اين كه پس از دولتمردان يونان و ايتاليا و اسپانيا، وي در نوبت سقوط باشد.
روزنامه نيويورك تايمز با انتشار اين خبر نوشت: شكست تحقيرآميز حزب حاكم در اسپانيا، اضطراب در كاخ اليزه فرانسه و حتي كاخ سفيد آمريكا را شدت بخشيده است. دولت اسپانيا هشتمين دولت اروپايي بود كه طي 2 سال گذشته به خاطر بحران و وخامت اوضاع اقتصادي و نارضايتي عمومي سقوط كرد. نارضايتي شهروندان عامل اصلي اين سقوط هاست.
اين روزنامه با اشاره به اوضاع متلاطم يونان، ايتاليا، ايرلند، پرتغال، اسلواكي و چند كشور اروپايي ديگر مي نويسد: در چنين شرايطي تمام ترس ساركوزي اين است كه نفر بعدي باشد. فرانسه اي كه هزينه اوراق قرضه اش رو به افزايش و رسيدن به سطوح بالا است و در حالي آوريل سال آينده انتخابات رياست جمهوري را برگزار مي كند كه رشد اقتصادي اش متوقف شده است. خطر تنزل رتبه اعتباري اوراق قرضه فرانسه، ساركوزي را تضعيف كرده و تمام تلاش هاي وي را براي حفظ موقعيت خود در زوج آلمان- فرانسه كه در صدر فعاليت هاي اروپا براي حل بحران يورو جاي دارند تحت تاثير قرار داده است.
نيويورك تايمز با مسري خواندن بيماري بحران اقتصادي نوشت: در حال حاضر مشكل، بيماري مسري است و احتمال سرايت آن به فرانسه بالا است. بازارها به طور كلي خواستار حمايت اروپا و به خصوص آلمان در جهت حل بحران ايتاليا هستند. با اين حال آلمان به دنبال راهي براي حل اين مشكل است كه از طريق آن ماليات پردازان آلماني كه هم اكنون به دليل خريداري اوراق قرضه ايتاليا، اسپانيا، پرتغال و يونان تحت فشار قرار دارند، بيش از اين متحمل فشار نشوند.
اين روزنامه معتقد است: هم فرانسه و هم آلمان با رتبه هاي اعتباري كه در خطر افول قرار دارد، با هر شكلي از اوراق قرضه اروپايي تا زماني كه كشورهاي ناحيه يورو از نظر اقتصادي به هم ترازي بيشتري برسند، مخالفت كرده اند؛ اين امر نيز نيازمند صرف چندين سال و يكپارچگي بيشتر است.

 



خل و چل ها كجاي اين كار ذوق زدگي داشت؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي ضدانقلاب نسبت به حماقت رسانه هاي اپوزيسيون درباره تظاهر به ستيزه جويي با احكام ديني هشدار داد.
اغلب رسانه هاي ضدانقلاب و از جمله در راس آنها رسانه هايي چون صداي آمريكا، بي بي سي و راديو فردا و صدها شبكه و سايت مشابه اخيرا از اقدام تحريك شده يكي از عناصر لائيك در مصر كه تصاوير برهنه خود را براي دهن كجي به انقلاب ملت مسلمان مصر در سايت ها منتشر كرده بود، ابراز ذوق زدگي كرده و با حماقت تمام، آن را پاسخي به انقلاب ميليوني ملت مسلمان مصر جا زده بودند!
اما سايت ضدانقلابي مردمك ضمن هشدار درباره اين حماقت نوشت: مصر در وضعيتي نامعلوم به سر مي برد. در شرايطي كه هر روز بر نفوذ نيروهاي اسلامي در فضاي رسانه اي افزوده مي شود و ترس يك حكومت اسلامي ديگر همه فضاهاي فكري سكولارها را فرا گرفته، اين حركت با توجه به فضاي عمومي فعلي چه معنايي مي تواند داشته باشد؟ چه كسي را نشانه مي رود؟ در جامعه اي كه در وهله اول اكثريت آن مسلمان است و در وهله دوم به دموكراسي (با تعبير راي اكثريت) چشم دوخته است، آيا واضح نيست كه گزاره منطقي سوم چيزي جز مصر اكثريتي مسلمان دارد، است و بنابراين، اين عمل فقط گفتمان مذهبي را در ميان اكثريت رواج مي دهد؟!
اين پايگاه اينترنتي مي افزايد: «چطور مي توان انتظار داشت كه رگ اسلام گرايي اهالي مصر باد نكند و خونشان بر اثر جريحه دار شدن ارزش هايشان به جوش نيايد؟ نتيجه واضح است؛ اعلام خطر براي اسلام گراها براي به دست آوردن قدرت براي جلوگيري از وقوع رفتارهاي مشابه برخلاف دستور اسلام و بازسازي تز حكومت اسلامي به منزله مجري شريعت اسلام. اين عمل چيزي جز نمك به زخم اسلام گراها تعبير نمي شود.»

 



وال استريت ژورنال: اوباما درباره ايران چاخان مي كند (خبر ويژه)

«برخلاف ادعاي اوباما، سياست هاي وي باعث اتحاد جهاني در قبال ايران نشده و سياست وي شكست خورده است».
اين تحليل را روزنامه وال استريت ژورنال مورد تاكيد قرار داد و نوشت: برخلاف اظهارات اوباما در هونولولو كه اعمال تحريم ها را نتيجه ديپلماسي خود خوانده بود، شوراي امنيت از سال 2006 شروع به تصويب قطعنامه عليه ايران كرد و در همان سال 15 عضو اين شورا با راي مثبت به قطعنامه اي خواستار توقف غني سازي اورانيوم از سوي ايران شدند. در واقع اوباما در طول سه سالي كه قدرت را در آمريكا در دست دارد تنها به تصويب يك قطعنامه در ژوئن 2009 عليه ايران كمك كرد و واقعيت آن است كه برخلاف نظر اوباما موضع دنيا در قبال ايران از زمان جرج بوش نيز متشتت تر است. بوش از سال 2006 تا پايان دوره رياست جمهوري اش 5 قطعنامه در شوراي امنيت عليه ايران تصويب كرد كه سه مورد آن مربوط به تحريم بود.
وال استريت ژورنال اضافه كرد: شوراي امنيت در 2 مورد به اتفاق آرا به اين قطعنامه ها راي مثبت داد و تنها در يك مورد از حمايت اندونزي محروم شد. در مجموع دولت بوش در روند تصويب سه قطعنامه عليه ايران تنها حمايت يك كشور را از دست داد اما دولت اوباما در تصويب همان يك قطعنامه هم نتوانست نظر موافق همه اعضاي شوراي امنيت را جلب كند و از راي موافق سه كشور محروم ماند.
در ادامه اين گزارش آمده است: برخلاف اوباما كه مي گويد دنيا براي اعمال فشار بر ايران متحد و يكپارچه است جامعه بين المللي صرفا در زمينه عدم اقدام عليه ايران اتفاق نظر دارد و بيانيه هاي كاخ سفيد مبني بر اين كه اتحاد جامعه بين المللي اولويت اصلي دولت اوباماست ساده لوحانه و نسنجيده است. شكست اوباما در جلب حمايت همه اعضاي شوراي امنيت براي تصويب قطعنامه عليه ايران گوياي شكست وي در آزمون متحد كردن موضع متشتت جهاني عليه اين كشور است.
وال استريت ژورنال با اشاره به مخالفت چين و روسيه با اعمال تحريم هاي شديدتر موردنظر آمريكا عليه ايران نوشت: تحت فشار گذاشتن چين و روسيه براي راي دادن به قطعنامه هايي كه مفاد آن پس از تصويب اجرا نمي شود كاري احمقانه است.
همزمان با وال استريت ژورنال، روزنامه نيويورك تايمز در تحليلي اذعان كرد: انتشار گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص پيشرفت ايران در فعاليت هاي هسته اي اش يك شگفتي نيز به همراه داشت و آن متوقف نشدن يا حتي تعليق فعاليت هاي هسته اي ايران با توجه به سابقه اي از تحريم هاي 30 ساله بود. در واقع هيچ نشانه اي وجود ندارد كه مقامات ايران با توجه به ريسك هاي ناشي از تحريم هاي اقتصادي نگرش خود در خصوص مقوله هسته اي تغييري ايجاد كرده باشند.

 



شكست كميته ويژه كنگره در چاره جويي براي كسري بودجه آمريكا (خبر ويژه)

شكست كميته ويژه كنگره در يافتن راه حلي براي معضل كسري بودجه، بار ديگر اقتصاد بدهكار آمريكا را در آستانه بحران و شوك تازه قرار داده است.
اين «ابر كميته» متشكل از 12 نماينده دموكرات و جمهوري خواه كنگره از 3 ماه پيش تشكيل شده بود و تا چهارشنبه فرصت داشت كه پيشنهاد خود را براي گشودن بن بست ناشي از بدهي و كسري بودجه 15 هزار ميليارد دلاري دولت آمريكا ارائه دهد اما موفق نشد. كميته مذكور رسما اعلام كرد در ماموريت خود درباره يافتن راهي براي كاهش كسري بودجه شكست خورده است.
اين كميته ماه اوت گذشته تحت عنوان سوپركميته و پس از آن شكل گرفت كه اعضاي سنا و مجلس نمايندگان آمريكا نتوانستند در مورد اختلافات خود بر سر مخارج و ماليات ها به توافق برسند و آمريكا براي اولين بار در تاريخ، شاخص معرف وضعيت ممتاز اعتباري آمريكا با تنزل روبرو شد.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشي اعلام كرد اعضاي اين «ابر كميته» در يك كنفرانس مطبوعاتي شكست ماموريت خود را اعلام كردند.
شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) نيز در گزارشي تصريح كرد: «تلاش ابركميته كنگره آمريكا براي پيدا كردن راه حل طولاني مدت براي مشكل كسري بودجه با بن بست مواجه شده است. آنها قرار بود راه حل خود را براي كاهش بدهي 15 تريليون دلاري دولت اعلام كنند. اعضاي ابركميته در برنامه هاي مختلف تلويزيوني شركت كردند و سخنانشان بيانگر نااميدي آنها از رسيدن به توافق در دقيقه نود بود.»
به گفته جب هنسرلينگ، عضو جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريكا «هيچ كس نمي خواهد اميدش را از دست بدهد ولي كم كم واقعيت جاي اميد را مي گيرد.»
براساس قانون، در فقدان توافق، از سال 2013 به مدت 10 سال يك تريليون و 200 ميليارد دلار از هزينه هاي دولت آمريكا به طور خودكار كاسته خواهد شد. نيمي از اين كاهش، از محل هزينه هاي نظامي آمريكا خواهد بود. موضوعي كه مي تواند براي جمهوري خواهان نگران كننده باشد. بخشي ديگر از كاهش ها مربوط به هزينه هاي تامين اجتماعي مانند بيمه درماني سالخوردگان و افراد از كار افتاده است. عدم توافق بر سر كسري بودجه آمريكا مي تواند باز هم به رتبه اعتباري اين كشور در بازارهاي مالي جهان آسيب بزند.
يادآور مي شود بحران 3 ماه پيش بر سر كسري بودجه باعث سقوط شديد ارزش سهام در بازار وال استريت شده بود. موسسات اعتبارسنجي بين المللي پس از آن ماجرا يك درجه از اعتبار مالي آمريكا كم كردند.

 



سفير آمريكا: حكومت عربستان كاملا دموكراتيك است! (خبر ويژه)

سفير آمريكا در عربستان، رژيم جنايتكار آل سعود را حكومتي كاملا مردمي توصيف كرد!
جيمز اسميت در گفت وگو با روزنامه الوطن كه مقارن با شهادت دو جوان در منطقه قطيف صورت گرفته، ادعا مي كند: حكومت عربستان كاملا مردمي است و حاكمان آن از ديگر كشورهاي منطقه به مردم خود نزديك تر هستند!
به گزارش العالم، وي افزود: مقامات عربستاني به خوبي مي دانند كه به دنبال چه هستند و مسئوليت پذيري بالايي در قبال مردم خود دارند و اوضاع عربستان با كشورهاي ديگر تفاوت مي كند.
اسميت گفت: همه حكومت هاي منطقه خاورميانه بايد با مردم خود به شكل كاملا شفاف برخورد و به خواسته هاي معقول آنها توجه كنند و در برابر خواست آنها قرار نگيرند.
دژخيمان سعودي غير از سركوب وحشيانه مردم در عربستان، به كشورهاي انقلابي نظير بحرين و يمن نيز گسيل شده اند و به نيابت از آمريكا مشغول جنايت هاي روزانه هستند.
اظهارات فريبكارانه سفير آمريكا اگرچه چيزي بر عمر و دوام ريشه هاي پوسيده آل سعود نمي افزايد اما يادآور ماجراي عبرت آموز انقلاب مصر است. دو هفته قبل از اوج گيري انقلاب اسلامي مصر، جوبايدن معاون رئيس جمهور آمريكا مدعي شده بود «پرزيدنت مبارك دوست دموكرات و اصلاح طلب آمريكاست كه بايد بماند»!
رژيم سعودي معمولا جور هزينه هاي عمليات خرابكاري و ترور و اغتشاش آفريني عليه ملت هاي انقلابي و كشورهاي مقاومت را برعهده مي گيرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14