(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  آذر 1390- شماره 20080

حديث دشت عشق
داماش و ذوب آهن به تساوي رضايت دادند
صعود چهار پله اي پيروزي با برتري مقابل سايپا
اخبار كوتاه از فوتبال
روز پرافتخار واليبال ايران در جام جهاني تيم ملي ، قهرمان اروپا را به زانو درآورد
فهرست نهايي كانديداها اعلام شد
فدراسيون فوتبال نامزد دريافت عنوان برترين در قاره آسيا
انتخابات را در حداقل زمان برگزار مي كنيم
سرپرست فدراسيون كشتي: تغييرات نداريم
جابجايي در يكي ديگر از فدراسيون هاي ورزشي داوري ، سرپرست دووميداني مي شود
احتمال حضور ووشوكاران چيني در ايران



حديث دشت عشق

به ياد دانش آموز شهيد «سيد مهدي سيد فاطمي» شهيد 13 آبان
دانش آموز شهيد «سيد مهدي سيد فاطمي» سال 1340 در ورامين متولد شد.
با وجود سن كمي كه داشت همواره طرفدار امام و انقلاب بود و خود را به زور داخل بزرگان و تظاهركنندگان قرار مي داد و در تظاهرات حسينيه فاطميه ورامين پرچم سياهي در دست داشت و پيشاپيش تظاهركنندگان حركت مي كرد17. شهريور سيد مهدي جهت شركت در دعاي ندبه جمعه با تني چند از دوستانش به ميدان ژاله تهران رفته بود. از بين همه آنها 8 نفر از همرزمانش با خودش وضوي خون گرفتند و با كتك و ضرب و شتم دشمنان روبه رو شدند ولي خداوند او را براي روزي ديگر نگه داشت و با تني مجروح به خانه بازگشت.
صبح روز 13 آبان 1357 وضو گرفت و با اجازه والدين ورامين را به قصد دانشگاه تهران ترك كرد و آخرين وصيتش اين بود از همه حلاليت بطلبيد و نگذاريد امام تنها بماند وگرنه عاشورا دوباره تكرار مي شود. شهيد سيد مهدي سيد فاطمي روز 13 آبان 57 با اصابت گلوله دشمن در دانشگاه تهران به شهادت رسيد و در جوار يارانش آرام گرفت.

 



داماش و ذوب آهن به تساوي رضايت دادند
صعود چهار پله اي پيروزي با برتري مقابل سايپا

سرويس ورزشي -
تيم فوتبال پيروزي با برتري برابر سايپا با چهار پله صعود به رده ششم جدول رده بندي ليگ برتر رسيد.
هفته چهاردهم رقابت هاي ليگ برتر از روز گذشته آغاز شد كه در نخستين ديدار شاگردان استيلي در ورزشگاه آزادي ميهمان سايپا بودند كه درپايان با تك گل مازيار زارع در دقيقه 40 از روي نقطه پنالتي به برتري رسيدند. پيروزي در نيمه نخست بازي مي توانست در همان دقايق آغازين بازي به گل برسد، اما مهرداد اولادي قدر ضربه پنالتي را كه خودش به دست آورده بود ندانست و توپ را به دستان دروازه بان كوبيد. سرخپوشان پايتخت كه در اين ديدار از حمايت تعداد بسيار اندكي از هواداران خود بهره مند بودند، به حملات خود اضافه كردند و البته سايپا هم در نيمه نخست چند موقعيت نصفه و نيمه داشت.
در دقيقه 40 محمد نوري با حركت در عرض محوطه جريمه از سوي مدافعان سايپا متوقف شد و داور بار ديگر در سوت خود دميد و اين بار زارع بر خلاف حركت دروازه بان توپ را به گل تبديل كرد.
در آخرين دقايق نيمه نخست سايپا مي توانست گل مساوي را به ثمر برساند، اما ضربه سر انصاري فرد با اختلاف اندك به بيرون رفت.
در نيمه دوم پيروزي مي توانست به گل دوم برسد، اما جواد كاظميان در چند موقعيت قدر فرصت ها را ندانستند.بازيكنان سايپا در حالي كه در نيمه دوم مي توانستند با افزايش تعداد نفرات در خط حمله به گل تساوي برسند، بيشتر چشم به ضدحملات داشتند كه البته برايشان سودي نبخشيد. پيروزي با اين سه امتياز 20 امتيازي شد و موقتا به رده ششم جدول رسيد.
در ديگر ديدار ديروز تيم هاي داماش گيلان و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه عضدي رشت به مصاف هم رفتند كه اين بازي با نتيجه تساوي يك - يك به اتمام رسيد. در اين ابتدا تيم ذوب آهن با گل دقيقه 43 اسماعيل فرهادي از ميزبان خود پيش افتاد و با گلزني ميلاد زنيدپور در دقيقه 58 بازي مساوي تمام شد .
در ادامه رقابت هاي ليگ امروز و فردا نيز 7 ديدار برگزار مي شود كه برنامه كامل آن به اين شرح است:
چهارشنبه - 2/9/90
¤ مس كرمان - ملوان بندرانزلي ( ساعت 15)
¤ صنعت نفت آبادان - شهرداري تبريز( ساعت 15)
¤ سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان (ساعت 15:15)
¤ فجر شهيدسپاسي شيراز - مس سرچشمه( ساعت 15:15)
¤ نفت تهران - صباي قم (ساعت 15:15)
پنجشنبه - 3/9/90
¤ تراكتورسازي تبريز - راه آهن ( ساعت 45:14)
¤ استقلال تهران - شاهين بوشهر( ساعت 45:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ايران ميزبان مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا
كميته مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا ( AFC ) ايران را به عنوان ميزبان مرحله نهايي مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا انتخاب كرد. اين تصميم در آخرين جلسه كميته مسابقات گرفته شد و پس از درخواست فدراسيون هاي مختلف از جمله استراليا براي گرفتن ميزباني رقابت هاي نوجوانان، ايران براي برگزاري اين بازي ها در شهريورماه سال آينده انتخاب شد. تيم نوجوانان در حال حاضر با سرمربيگري علي دوستي مهر براي حضور در اين بازي ها آماده مي شود.
عقيلي: اميدوارم بهترين بازيكن آسيا شوم
هادي عقيلي كه دركنار سرور جباروف ازبكستاني تنها نامزدهاي دريافت عنوان برترين بازيكن سال آسيا هستند، در نشست مطبوعاتي مشترك خود با اين بازيكن ازبك گفت: خيلي خوشحالم كه در اين جشن بزرگ هستم و خوشحالم جزو نامزدهاي بهترين بازيكنان آسيا قرار گرفته ام. وي افزود: خيلي اميدوارم كه بتوانم اين عنوان را كسب كنم. در اين سالها براي تيم ملي و باشگاه هايم در يك سطح بوده ام. هميشه تلاش كرده ام بازيكن مثمرثمري براي تيمم باشم. دفعه قبل هم كه از نگاه كاربران سايت كنفدارسيون فوتبال آسيا جزو 5 نفر برتر بودم باعث افتخارم بود. جا دارد از كساني كه دفعه قبل و هم اين بار به من راي دادند قدرداني كنم.
فيفا اعتراض اميدها را رد كرد
علي كفاشيان در خصوص آخرين وضعيت تيم اميد و اعتراض فدراسيون فوتبال به فيفا گفت: كميته انضباطي فيفا مدارك ما را نپذيرفته و ما اين مسئله را به كميته استيناف مي بريم و اگر در آنجا نتيجه نگيريم به دادگاه عالي ورزش اعتراض مي كنيم. معتقديم حتي اگر شرايط براي حضورمان در مسابقه هاي انتخابي المپيك فراهم نشود، بايد با اعتراض مان به اين تصميم شكايت كنيم. ما از بلاتر و جروم والكه خواستيم كه هرچه زودتر وضعيت اين شرايط را مشخص كند.
الونگ رسما استقلالي شد
مدافع كامروني فصل گذشته تيم فوتبال پيكان قزوين با عقد قراردادي 6 ماهه تا پايان فصل جاري به عضويت تيم استقلال درآمد. الونگ الونگ كه سابقه بازي در تيم هاي پيروزي، سپاهان اصفهان را نيز دارد، پس از شركت در تمرينات تيم استقلال و تاييد توانايي اش از سوي پرويز مظلومي به عضويت اين تيم درآمد. الونگ الونگ 28 ساله علاوه بر تيم هاي ايراني ياد شده در تيم هاي دوآلا و مونت كامرون بازي كرده و تنها يك بازي ملي براي تيم ملي كامرون در سال 2006 انجام داده است.
اريكسون با يك ميليون پوند به پيروزي مي آيد
اسون گوران اريكسون طبق گزارش سان انگلستان آماده است تا هدايت تيم فوتبال پيروزي را برعهده بگيرد. اريكسون تا به حال هدايت تيم هاي باشگاهي و ملي بسياري را در اختيار داشته است. مقامات باشگاه پيروزي پيشنهاد يك ميليون پوندي به سرمربي پيشين تيم ملي انگلستان ارائه كرده اند. منابع خبري از سفر اريكسون به دبي خبر داده اند. قرار است محمد رويانيان، مديرعامل پيروزي و اريكسون در امارات با يكديگر ملاقات كنند و در خصوص شرايط حضور وي در اين تيم به گفتگو بنشينند. رويانيان پيش از اين گفته بود كه پيروزي به مربي بزرگ نياز دارد و در همين راستا گفتگوهايي با اريكسون صورت گرفته است.
محروميت يك جلسه اي فيروز كريمي
كميته انضباطي از محروميت و جريمه نقدي براي سرمربي شاهين بوشهر خبر داد.پس از ديدار دو تيم شاهين بوشهر و فجر شهيد سپاسي شيراز فيروز كريمي در خصوص سرمربي تيم ملي مطالبي را مطرح كرده بود كه با توجه به عدم رعايت مفاد 23 آئين نامه انضباطي وي به مدت يك جلسه از همراهي تيم در مسابقات رسمي محروم و به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
دل بوسكه: مي خواهيم با قهرماني در يورو 2010 جاودانه شويم
تيم ملي فوتبال اسپانيا در چند سال اخير چه در سطح قاره اروپا و چه در سطح فوتبال جهان يكه تاز بوده و نمايش بسيار خوبي را از خود ارائه داده است. اين تيم در سال 2008 قهرماني در جام ملت هاي اروپا را با هدايت لوئيس آراگونس به دست آورد و در رقابت هاي يورو 2012 لهستان و اوكراين هم از شانس هاي اصلي قهرماني به شمار مي آيد. وينسته دل بوسكه سرمربي اين تيم در گفت و گو با روزنامه آس اسپانيا گفت كه مي خواهد با قهرماني در يورو 2012 نام اسپانيا را در تاريخ جاودانه كند.
يك سهميه AFC CUP به ايران داده شد
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال از اختصاص دادن يك سهميه ديگر به ايران توسط كميته برگزاري مسابقات كنفدراسيون فوتبال آسيا براي مسابقات AFC CUP خبر داد. مهدي تاج درباره اختصاص 3 سهميه كامل و يك سهميه حضور تيم در مرحله پلي آف گفت: در هر صورت پس از تلاشهاي مسئولان قرار شد تا 3 سهميه به صورت كامل و يك سهميه حضور تيم در مرحله پلي آف به ايران اختصاص داده شود. ضمن اينكه يك سهميه ديگر به ايران براي حضور در رقابتهاي AFC CUP داده شد كه در مجموع ايران 5 سهميه حضور در رقابتهاي جام باشگاههاي آسيا و اي اف سي كاپ را كسب كرده است.

 



روز پرافتخار واليبال ايران در جام جهاني تيم ملي ، قهرمان اروپا را به زانو درآورد

تيم ملي واليبال ايران در سومين ديدار خود در چارچوب رقابت هاي جام جهاني واليبال و انتخابي المپيك از سد صربستان، قهرمان اروپا گذشت.
تيم واليبال ايران امروز در گروه A رقابت ها در سالن «نيپون گايشي» شهر ناگوياي ژاپن با نتيجه 3 بر 2 از سد صربستان گذشت. مردان «خوليو ولاسكو» ست اول را قدرتمندانه با نتيجه 25 بر 17 از سد صربستان گذشتند اما در ست هاي دوم و سوم با نتايج 18 بر 25 و 21 بر 25 مقابل حريف تن به شكست دادند.
ايران در ست چهارم با حساب 25 بر 21 به برتري رسيد تا كار به ست حساس پنجم كشيده شود. در اين ست بازيكنان ايران توانستند با حساب 15 بر 11 مقابل صربستان پيروز شوند و در مجموع بازي را با نتيجه 3 بر 2 به سود خود به پايان بردند.
مهدي بازارگرد با كسب 17 امتياز، به عنوان امتيازآورترين بازيكن ايران بود و «ايوان ميليكوويچ» از صربستان هم 22 امتياز كسب كرد. صربستان در سال 2011 در رقابت هاي قهرماني اروپا كه به ميزباني مشترك اتريش و جمهوري چك برگزار شد، به مقام اول رسيد. اين تيم در المپيك 2000 سيدني هم به عنوان قهرماني رسيد.
تيم ايران در روز نخست رقابت هاي جهاني با نتيجه 3 بر يك از سد ژاپن گذشته بود و روز گذشته در دومين ديدار خود با حساب 3 بر صفر به كوبا باخته بود. تيم كشورمان فردا را استراحت دارد و روز پنج شنبه در دور دوم رقابت ها با تيم قدرتمند لهستان ديدار خواهد كرد. سه تيم برتر اين رقابت ها به بازي هاي المپيك 2012 لندن راه پيدا مي كنند.
ولاسكو: خوشحالم كه
قهرمان اروپا را شكست داده ايم
ولاسكو سرمربي تيم واليبال ايران پس از پيروزي مقابل صربستان گفت خوشحالم نه فقط به خاطر اينكه قهرمان اروپا را شكست داده ايم بلكه بدين خاطر كه اين تيم الگوي ما بود. بازيكنان ما در اين ديدار ياد گرفتند كه چطور امتياز بگيرند. وي افزود: صربستان در بهترين حالتش قرار نداشت و من به بازيكنانم گفتم كه بخت و اقبال به ما رو كرده و بايد قدر آن را بدانيم.

 



فهرست نهايي كانديداها اعلام شد
فدراسيون فوتبال نامزد دريافت عنوان برترين در قاره آسيا

بر اساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا، فوتبال ايران براي كسب عنوان برترين هاي فوتبال قاره در مراسم امشب 5 نامزد دارد.
در فاصله 24 ساعت مانده به انتخاب برترينهاي فوتبال آسيا، اي.اف. سي نامزدهاي دريافت عنوان برترينها را اعلام كرد كه بر اين اساس به غير از هادي عقيلي كه در بخش بهترين بازيكن فوتبال و محمد كشاورز در بخش بهترين بازيكن فوتسال نامزد هستند، فدراسيون فوتبال ايران در بخش بهترين فدراسيون قاره، علي اصغر حسن زاده در قسمت بهترين بازيكن فوتسال قاره و تيم شهيد منصوري قرچك در بخش برترين تيم فوتسال آسيا نامزد هستند كه در اين ميان نامزدي فدراسيون فوتبال ايران در بخش بهترين فدراسيون ها جالب ترين اتفاق است. در اين قسمت فدراسيون فوتبال ايران با فدراسيون كشورهاي ژاپن، استراليا و قطر رقابت خواهد كرد.
فهرست كامل نامزدهاي كسب عناوين برترين هاي آسيا به اين شرح است:
بهترين فدراسيون عضو:
ايران ، ژاپن ، استراليا ، قطر
فدراسيون منتخب فوتبال جوانمردانه:
كره جنوبي ، ژاپن ، ازبكستان
باشگاه فوتبال برتر:
السد قطر ، جونبوك موتورز كره جنوبي ، نسف ازبكستان
باشگاه فوتسال برتر:
ناگويا اوشن ژاپن ، شهيد منصوري ايران ، السداكا لبنان
كمك داور برتر:
رسول اف از ازبكستان ، ناگي توشيوكي از ازبكستان ، تورو ساگارا از ژاپن
داور برتر:
خليل الغمدي از عربستان ، روشن ايرماتوف از ازبكستان ، يويچي نيشيمورا از ژاپن
جايزه الماس آسيا:
حاجي احمد شاه سلطان ايالت پهنگ مالزي
تيم ملي برتر فوتبال:
ژاپن ، استراليا ، كره جنوبي
سرمربي برتر:
ساساكي نوريو از تيم ملي ژاپن ، چو كوانگ رائه از تيم ملي كره جنوبي، واديم آبراموف از تيم ملي ازبكستان
بهترين بازيكن جوان:
جي دونگ وون از كره جنوبي ، هيديكي ايشيگه از ژاپن ، تيمور خاكيموف از ازبكستان
بهترين بازيكن فوتسال:
محمد كشاور از ايران ، برونو هاتاكياما از ژاپن ، اصغر حسن زاده از ايران
بهترين بازيكن مرد:
هادي عقيلي از ايران ، سرور جباروف از ازبكستان

 



انتخابات را در حداقل زمان برگزار مي كنيم
سرپرست فدراسيون كشتي: تغييرات نداريم

سرپرست جديد فدراسيون كشتي گفت: تنها براي كمك آمده ام و قصد هيچ گونه تغييري نداريم.
حجت الله خطيب پس از مراسم معارفه اش اظهار كرد: ظاهرا دو سه روز است كه آقاي يزداني خرم در فدراسيون حضور نداشته كه پس از آن وزارت ورزش من را به عنوان كارمند خودش به عنوان سرپرست جديد فدراسيون منصوب كرد. قصد وزارتخانه نيز از اين كار اين بوده كه خلائي در كار كشتي به وجود نيايد و تا زمان تعيين رئيس فدراسيون كشتي، كارها نخوابد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين فاصله كوتاه تا المپيك آيا ايجاد تغييرات در كشتي به نفع اين رشته خواهد بود، گفت: قانوني را وزارتخانه بايد اعمال كند كه آن هم تعيين روساي فدراسيون هاست. هفت هشت فدراسيون از جمله كشتي شامل اين تغييرات شدند و وقتي قانوني مصوب است، وزارتخانه ناچار به انجام آن است. تغييرات را بي تاثير نمي دانم اما اميدوارم دست اندركاران كشتي ايران با انسجام براي هدف ملي كار را پيش ببرند.
خطيب در پاسخ به اين سوال كه آيا تنها براي سرپرستي آمده ايد و اينكه آيا قصد حضور جدي در انتخابات را داريد، پاسخ صريحي نداد و گفت: طبق قانون، سرپرست موظف است بين 45 روز تا 3 ماه، انتخابات را برگزار كند. من اميدوارم در حداقل زمان اين كار را انجام دهم. من بين كانديداها حضور دارم اما اميدوارم فقط اين حضورم تا مجمع باشد و نفري كه از مجمع راي مي گيرد، با زمان بيشتري در فدراسيون كشتي كار كند. بايد ديد در آينده چه اتفاقاتي مي افتد. اميدوارم فردي كه به عنوان رئيس فدراسيون كشتي انتخاب مي شود بتواند بار اين مسئوليت را به خوبي به دوش كشد. سرپرست جديد فدراسيون كشتي در اين باره كه آيا تغييراتي در كادر فدراسيون و كادرهاي تيم هاي ملي خواهيد داد؟ پاسخ داد: قصد تغييرات ندارم. كادر فدراسيون و همچنين كادرهاي فني تيم هاي ملي با همان قوت و قدرت به كار خود ادامه مي دهند و فكر نمي كنم مشكلي وجود داشته باشد.

 



جابجايي در يكي ديگر از فدراسيون هاي ورزشي داوري ، سرپرست دووميداني مي شود

ثبت نام از نامزدهاي احراز پست رياست فدراسيون دووميداني در حالي پيگيري مي شود كه وزارت ورزش و جوانان قصد دارد افشين داوري را به عنوان سرپرست اين فدراسيون منصوب كند.
در حاليكه ثبت نام از نامزدهاي رياست فدراسيون دووميداني از هفته گذشته آغاز شده است، وزارت ورزش و جوانان به دنبال افزايش انتقادات به عملكرد سرپرست فعلي اين فدراسيون رايزني هايي را با گزينه هاي موردنظر خود براي تغيير سرپرست فدراسيون انجام داده است.
روز گذشته خبرگزاري مهر مدعي شد در بين گزينه هاي مطرح وزارت ورزش و جوانان براي سرپرستي فدراسيون دووميداني از افشين داوري از اهالي رشته ورزشي دووميداني و مديركل فعلي ورزش و جوانان خراسان رضوي نام برده مي شود و حتي شنيده ها حكايت از اين دارد كه حكم داوري طي چند روز آينده به طور رسمي صادر خواهد شد.
داوري، متولد سال 1341 و داراي مدرك كارشناسي تربيت بندي است. وي هشت سال عضو تيم ملي دووميداني ايران بوده و مدرك مربيگري بين المللي دارد. از اسفندماه سال گذشته تاكنون محمدرضا كاظمي آشتياني به عنوان سرپرست فدراسيون دووميداني هدايت اين فدراسيون را برعهده داشته است. صحبت از تغيير سرپرست فدراسيون دووميداني در حالي به ميان آمده است كه ثبت نام از نامزدهاي رياست فدراسيون دووميداني براي شركت در انتخابات تا سوم آذرماه ادامه دارد.

 



احتمال حضور ووشوكاران چيني در ايران

رئيس فدراسيون ووشو از احتمال حضور ووشوكاران چيني و يا ديگر كشورها در ليگ ووشو ايران خبر داد.
مهدي علي نژاد اظهار كرد: تيم شهرداري بندرعباس قصد دارد از دو مبارز چيني در بخش «تالو» استفاده كند كه رايزني هاي آن را هم انجام داده و در اين زمينه فدراسيون ووشو همكاري لازم را داشته است. البته هنوز مذاكرات نهايي نشده است.
وي در بخش به اين سؤال كه آيا كشورهاي ديگر هم مانند ايران ليگي برگزار مي كنند، گفت: هيچ كشوري مانند ايران ليگ ندارد و ليگ ايران در نوع خود منحصر به فرد است. تنها چيني ها يك دوره مسابقات تقريباً شبيه ليگ ايران برگزار مي كنند كه آن هم در سطح استاني برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14