(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  آذر 1390- شماره 20080

استان تهران برفي مي شود
سيل بهمئي 8 كشته گرفت
تمسخر اوباما
محاكمه غيابي دو برقع پوش در فرانسه
سفير رقاص آمريكا
معجزه جراحي صورت
بشقاب سخنگو در خدمت چاق ها
آغاز كوچ پاييزه عشاير كرد شمال خراسان به گلستان
بازرسان گمرك آستارا مانع ورود كالاي قاچاق به كشور شدند
با توجه به كم سوادي 80 درصدي زندانيان؛ سوادآموزي در زندان اجباري شد
بارندگي شديد در نور يك كشته داد
سازمان محيط زيست: استفاده از آزبست براي هميشه ممنوع شد
قبل از هر اقدامي رانندگان در تصادفات ساختگي منجر به اخاذي منتظر حضور پليس شوند
تخريب مدرسه تاريخي بندرشرفخانه
پلمب 12 شركت هرمي
سقوط سنگ بزرگ مردم ماسوله را وحشت زده كرد



استان تهران برفي مي شود

مديركل هواشناسي استان تهران با بيان اينكه در روز جمعه با توجه به كاهش دما در استان تهران بارش باران و احتمال بارش برف وجود دارد گفت: آخر هفته دماي هوا به صفر درجه سانتي گراد مي رسد.
محسن جباري اظهار داشت: در روز جمعه با توجه به كاهش دما در استان تهران بارش باران داريم اما احتمال بارش برف نيز وجود دارد.
وي ادامه داد: آخر هفته دماي هوا صفر درجه سانتيگراد مي شود و بارش پراكنده برف در روز شنبه پيش بيني مي شود.
همچنين نقشه هاي پيش بيني سازمان هواشناسي بيانگر تداوم بارش در نوار مركزي كشور از جنوب غرب تا شمال شرق و دامنه هاي البرز سواحل شمالي، جنوب و شرق كشور است.
از بعدازظهر سه شنبه از شدت بارش روي سواحل جنوبي درياي خزر، جنوب غرب و نواحي مركزي كاسته خواهد شد و در روز چهارشنبه بارش ها به نيمه شرقي كشور محدود خواهد شد. همچنين مجددا از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ زبانه هاي پرفشار به سواحل شمالي، به تدريج بارش در سواحل جنوبي درياي خزر آغاز مي شود.
شدت بارش در روز پنجشنبه در سواحل جنوبي درياي خزر خواهد بود همچنين از بعدازظهر پنجشنبه تا روز يكشنبه به تدريج دامنه بارش كه به صورت برف و كولاك است بيشتر نقاط نيمه شمالي كشور را در برمي گيرد.
از پنجشنبه تا يكشنبه كاهش شديد دما براي نيمه شمالي كشور به ويژه نوار شمالي رخ خواهد داد. در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه خليج فارس مواج خواهد بود و از بعدازظهر چهارشنبه و طي روز پنجشنبه تا يكشنبه درياي خزر مواج است.

 



سيل بهمئي 8 كشته گرفت

رئيس جمعيت هلال احمر خوزستان از انتقال اجساد 8 كشته شده سيل بهبهان به پزشكي قانوني خبر داد.
«حسين درويشي» به خبرنگار ايرنا گفت: در بين كشته شدگان يك دختربچه سه ساله به همراه مادرش، يك پسربچه دوساله و يك سرباز نيروي هوايي ارتش ديده مي شود.
به گفته وي همچنين يك امدادگر جمعيت هلال احمر در حين كمك رساني و انجام ماموريت جان خود را از دست داد.
درويشي اظهار داشت: تلاش براي يافتن ديگر اجساد احتمالي اين حادثه ادامه دارد.
رئيس جمعيت هلال احمر خوزستان با بيان جزييات اين حادثه گفت: سيل عصر روز يكشنبه در 10كيلومتري محور ارتباطي بهبهان- اهواز به دليل بالا آمدن سطح آب در اين محور اتفاق افتاد كه بر اثر آن 12وسيله نقليه به همراه سرنشينان طعمه سيل شدند.
وي تصريح كرد: عمليات جست وجوي اجساد به سختي انجام شد و 50 امدادگر هلال احمر خوزستان براي تجسس و امدادرساني به منطقه اعزام شده اند. هم اينك در محور اهواز به بهبهان مشكلي از نظر تردد وجود ندارد.
فرماندار بهبهان اعلام كرد: براساس ارزيابي اوليه جاري شدن سيل در بهبهان تاكنون بيش از 250 ميليارد ريال خسارت مالي به تاسيسات زيربنايي و كشاورزي منطقه وارد كرده است.
«فرهاد بازلي محبوب» سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: سه هزار هكتار از اراضي زير كشت ذرت، و دو هزار هكتار اراضي كشت گندم منطقه خسارت ديدند همچنين كانال آبرساني 3، 2، 1 شبكه بهره برداري مارون نيز آسيب ديدند.
وي گفت: متاسفانه هشت نفر از ساكنان منطقه و مسافران در مسير بهبهان به رامهرمز گرفتار سيلاب شدند و جان خود را از دست دادند.
گفتني است حوالي ساعت 22 يكشنبه شب گذشته سيلاب از سمت شهرستان بهمئي واقع در استان كهگيلويه و بويراحمد به سمت بهبهان سرازير شد.
سيلاب حدود 20 كيلومتر از جاده مسير بهبهان به رامهرمز را زير آب برد و برخي از خودروهاي عبوري در مسير گرفتار شدند.
معاون فرماندار بهبهان نيز گفت: برق برخي از روستاهاي منطقه قطع شده بود كه هم اكنون اين مشكل رفع شده است.
وي افزود: دستگاههاي اجرايي بهبهان به تفكيك مشغول تهيه آمار دقيق خسارت مالي ناشي از سيل مذكور هستند.
منوچهر حبيبي جانشين ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري كهگيلويه و بويراحمد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: سيلاب اخير به بخش زيادي از باغها، راهها، تاسيسات زيربنايي آب، برق، طرحهاي كشاورزي و 300 منزل مسكوني، گرفتگي معابر و ساختمان، قطع ارتباط روستاها و دامهاي منطقه بهمئي و كهگيلويه خسارت چشمگيري وارد كرده است كه اين خسارات بسيار گسترده است.
وي از آبگرفتگي معابر شهري به ارتفاع 30 تا 40سانتيمتر در برخي شهرها نظير ليكك، لنده و دهدشت خبر داد و گفت: اوضاع برخي مناطق شهري و روستايي بر اثر خسارات سيل هم اكنون عادي نيست و چند تيم مشغول مرمت شبكه برق و آب آسيب ديده ناشي از سيل هستند.
وي افزود: راه ارتباطي 25 روستاي بهمئي و 28 روستاي سرفارياب چرام قطع شده و يا تردد به كندي انجام مي گيرد. آبگرفتگي در چند منطقه آموزشي باعث تعطيلي مدارس شد.

 



تمسخر اوباما

نويسنده سابق سخنراني هاي رئيس جمهور آمريكا به نوشتن سناريوي يك سريال كمدي در مورد اتفاقات درون كاخ سفيد روي آورده است.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از «ان بي سي»، در اين سريال جديد كه «بين 1600» نام دارد، اتفاقات روزمره در كاخ سفيد به صورت طنز به نمايش گذاشته خواهد شد.
براساس اين گزارش، اگرچه نويسنده سابق سخنراني هاي «باراك اوباما» مدعي شده است كه در سريال بين 1600 يك خانواده خيالي كه به كاخ سفيد نقل مكان كرده اند، دستمايه تمسخر و طنز قرار گرفته اند، اما گفته مي شود پس از كناره گيري وي، رئيس جمهور رنگين پوست كنوني مورد تمسخر اين نويسنده قرار گرفته است.

 



محاكمه غيابي دو برقع پوش در فرانسه

دادگاهي در فرانسه بطور غيابي دو زن را به دليل استفاده از پوشش روبنده به 140يورو جريمه نقدي محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري «رويترز»، دادگاهي در فرانسه روز گذشته به طور غيابي دو همسر يك مرد فرانسوي را كه ماه اكتبر گذشته در نزديكي شهر «نانت» اقدام به پوشيدن روبنده (برقع) كرده بودند، به 140 يورو جريمه نقدي محكوم كرد.بر اساس اين گزارش، اين دو زن روز گذشته به مقابل ساختمان دادگاه آمدند تا در جلسه محاكمه خود حاضر شوند، اما به دليل امتناع از برداشتن روبنده خود براي ورود به ساختمان دادگاه، افسران پليس از ورود آنها جلوگيري كردند.
همسر اين دو زن كه به ناچار تنها در جلسه دادگاه حاضر شده بود، در گفت وگو با خبرنگاران در اظهاراتي در اين خصوص اعلام كرد: «فرانسه تنها كشور جهان است كه براي پوشيدن روبنده مجازات و جريمه وضع كرده است و تنها كشور دموكراتيكي است كه پوشيدن برقع را در خارج از خانه ممنوع اعلام كرده است.»
وي افزود: «اسلام همواره وجود داشته و همواره نيز وجود خواهد داشت.» قانون ممنوعيت استفاده زنان مسلمان از پوشش روبنده (برقع) در اماكن عمومي فرانسه و جريمه 150 يورويي آن در روز 11 اكتبر 2010 به تصويب رسيد.

 



سفير رقاص آمريكا

سفير آمريكا با پوشيدن دشداشه (لباس عربي) در عربستان به رقص و پايكوبي پرداخت.
به نوشته پايگاه اطلاع رساني «سبق»، «جيمز اسميت» سفير آمريكا در عربستان روز دوشنبه در شهر «خميس» به هنگام حضور در يك مراسم فرهنگي، با شنيدن موسيقي جوگير شد و با پوشيدن دشداشه اقدام به رقص و پايكوبي كرد. آمريكايي ها كه به يمن خاندان آل سعود مشغول غارت ثروت ملي مردم عربستان هستند، با آزادي عملي كه از سوي ملك عبدالله به آنها داده شده، هر وقت اراده كنند، مي توانند به هر نقطه اي كه دلشان بخواهد، سفر كنند. جالب اينكه علاوه بر سفير آمريكا در رياض، همسرش نيز به همراه تعدادي از زنان (البته در فضاي بسته) با پوشيدن لباس عربي اقدام به رقص و پايكوبي كرده بود.
عكس: نفر سوم از سمت راست سفير آمريكاست

 



معجزه جراحي صورت

به گزارش مهر، زني كه پس از حمله وحشتناك از جانب يك شامپانزه كل صورت خود را از دست داده بود، نتايج شگفت انگيز جراحي كه بر روي صورتش انجام گرفته است را براي اولين بار به نمايش گذاشت.
لانش كه تلاش داشت اين حيوان خانگي كه به رئيسش تعلق داشت را پس از گريختن از لانه اش دوباره بازگرداند، مورد هجوم شامپانزه قرار گرفت و اين ميمون 14 ساله نر تمامي صورت و دستهاي او را از بين برد.در حدود 6 ماه پيش خانم لانش تحت جراحي 20 ساعته اي كه در حدود 30 پزشك و پرستار و متخصص در آن حضور داشتند، قرار گرفت كه طي آن صورت و دستهايي جديد و چشمهايي مصنوعي به وي اهدا شد. با وجود اينكه عفونتهاي شديد منجر به از دست رفتن دستهاي او شد، اما لانش اكنون مي تواند بوها را احساس كند و مي گويد صورت جديد زندگي را به او بازگردانده است. او مي گويد با چهره جديدش ديگر كسي از او نمي ترسد.
به گفته پزشكان صورت اهدا شده شباهتي به چهره فردي كه آن را اهدا كرده ندارد و صورت با استخوانهاي صورت اين زن پيوند خورده و تغيير شكل خواهد داد. پزشكان با مقايسه پروتئينهاي موجود در پوست اهداكننده و دريافت كننده توانستند صورت مناسب را براي لانش بيابند، سپس كل صورت اهداكننده را به همراه ماهيچه ها و اعصاب مرتبط با آن برداشته و پس از پاكسازي صورت لانش از اندامهاي آسيب ديده آن را پيوند زدند.در اين جراحي تمامي اعصاب، عروق و ماهيچه هاي صورت اهداكننده با استفاده از سوزنهاي كوچك به صورت لانش دوخته شدند. لانش اكنون هيچ ذهنيتي از چهره خود ندارد و قادر نيست بخش مياني چهره، لب بالايي و دماغ خود را احساس كند زيرا اعصاب اين بخشها از چهره او به كلي از بين رفته اند.

 



بشقاب سخنگو در خدمت چاق ها

سازمان خدمات بهداشتي انگلستان قصد دارد براي كمك به خانواده هايي كه با اضافه وزن درگير هستند از بشقابهاي سخنگويي استفاده كند كه مي توانند درباره رفتارها و عادات غذايي خانواده ها به آنها هشدار دهند.
به گزارش مهر، پزشكان براي مبارزه با بيماري چاقي سلاحي جديد يافته اند، بشقابي سخنگو كه مي تواند به افراد بگويد پرخوري نكنند.
در اين ابزار حسگري مي تواند ميزان غذاي باقي مانده در بشقاب را محاسبه كرده و به كاربرانش هشدار دهد: لطفاً آرامتر غذا بخور!
اكنون اين ابزار سوئدي هزار و 500 پوندي قرار است در طراحي ابتكاري از جانب سازمان خدمات بهداشتي بريتانيا مورد استفاده قرار گيرد تا بتواند به صدها خانواده كه از چاقي در عذابند كمك كند تا به وزن مناسب بازگردند.اين ابزار از دو بخش تشكيل شده است، ترازويي كه در زير بشقاب قرارگرفته و رايانه اي كوچك كه نمودار لحظه به لحظه غذاي مانده دربشقاب را همزمان با خورده شدن توسط كاربر نمايش مي دهد. خطي قرمز بر روي نمايشگر رايانه سرعت غذا خوردن فرد را نمايش مي دهد در حالي كه خطي آبي ميزان سالم بودن سرعت غذاخوردن وي را نمايان مي سازد.

 



آغاز كوچ پاييزه عشاير كرد شمال خراسان به گلستان

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
كوچ پاييزه عشاير كرد شمال خراسان از مناطق ييلاقي شمال اين استان به سمت مناطق قشلاقي شهرستانهاي مراوه تپه و گنبدكاووس در استان گلستان آغاز شد.
مدير كل امور عشايري استان گلستان افزود: همه ساله با شروع فصل سرما عشاير كرد از شهرستان هاي بجنورد، شيروان، قوچان و اسفراين در خراسان شمالي پس از يك دوره ييلاق گذراني با دام هاي خود به سوي مناطق گرمسير قشلاقي استان گلستان كوچ مي كنند.
رضا عليپوري گفت: اين عشاير متشكل از 21 طايفه مستقل پس از 60 روز طي مسير اجازه استقرار در مناطق قشلاقي گلستان را خواهند داشت.
به گفته وي، اين عشاير در اين مدت با پرداخت هزينه هاي سنگين در مراتع باقيمانده در مسير ميانبد، مراتع روستايي و پس چرا اراضي كشاورزي اين مناطق طي طريق مي كنند. وي گفت: تعداد خانوار عشاير كرد استان هاي خراسان رضوي و شمالي را 1987 خانوار و جمعيتي بالغ بر 10999 نفر به همراه 330 هزار دام تشكيل مي دهند؛ كه اين تعداد در مراتع استان گلستان مستقر مي شوند.
مدير امور عشايري گلستان بيان داشت: همزمان با كوچ عشاير كرد، كوچ يك هزار و 552 خانوار عشاير تركمن كوچنده درون استاني نيز با 410 هزار رأس دام به سمت استقرارگاه هاي ييلاقي شروع شد.

 



بازرسان گمرك آستارا مانع ورود كالاي قاچاق به كشور شدند

رشت-خبرنگاركيهان:
يك شركت تجاري به دليل وارد كردن كالاي قاچاق و سندسازي جعلي از سوي تعزيرات حكومتي شهرستان آستارا به پرداخت 24 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شد.
مديركل تعزيرات حكومتي استان گيلان با اعلام اين خبر افزود: شركت مذكور پس از وارد كردن بيش از 59 تن كالاي قاچاق به كشور و سندسازي جعلي، همچنين ارائه اسناد خلاف واقع قصد پرداخت تعرفه گمركي كمتري را داشت كه در گمرك آستارا شناسايي شد.
به گفته رضا قشلاقي شركت تجاري فوق اقدام به وارد كردن بيش از 95 تن سرشير اهرمي با جنس روي از طريق گمرك آستارا به كشور كرده بود كه براي كاهش عوارض گمركي (15 درصد بجاي 40 درصد) مبادرت به جعل اسناد كالاي مذكوربا عناوين پايه چدن و اتصالات لوله كرد.
مديركل تعزيرات حكومتي گيلان در ادامه گفت: تعزيرات حكومتي ضمن ضبط كالاي مكشوفه مدير شركت را به پرداخت 23 ميليارد و 863 ميليون ريال جريمه نقدي در حق دولت محكوم كرد.

 



با توجه به كم سوادي 80 درصدي زندانيان؛ سوادآموزي در زندان اجباري شد

رئيس نهضت سوادآموزي كشوري با اشاره به امضاي تفاهم نامه جديد با سازمان زندان هاي كشور از اجباري بودن دريافت خدمات سوادآموزي توسط زندانيان در زندان ها خبر داد.
علي باقرزاده در گفت وگو با ايسنا گفت: يكي از رويكردهاي جديد سوادآموزي در دنيا توسعه مشاركت پذيري بين بخش هاي مختلف است و در كشور ما نيز اين رويكرد در سازمان دنبال مي شود و در اين راستا تفاهم نامه هاي مختلفي را با بخش هاي مختلف جهت همكاري امضا كرديم.
وي افزود: براساس اين تفاهم نامه ها هر كجا مخاطب سوادآموزي وجود داشته باشد يا سازمان به عنوان متولي، خدمات سوادآموزي فعال باشد از ظرفيت آن سازمان با مشاركت نهضت سوادآموزي خدمات سوادآموزي به مخاطبين و جامعه هدف ارائه مي شود.
وي تأكيد كرد: براساس آمار سازمان زندان ها، حدود 80 درصد از زندانيان تحصيلاتي كمتر از ديپلم دارند و 15 الي 16 درصد از زندانيان بيسواد مطلق هستند.
وي ادامه داد: همچنين تحقيقات كارشناسان و آمارها نشان مي دهد كه بين سطح تحصيلات و ميزان جرم، بزهكاري و تخلف رابطه مستقيمي وجود دارد كه اين امر مسئوليت ذاتي سازمان نهضت سوادآموزي را بيش از پيش در قبال بحث سوادآموزي مورد توجه قرار مي دهد.
باقرزاده گفت: با امضاي تفاهم نامه جديد بين سازمان نهضت سوادآموزي و سازمان زندان هاي كشور از اين پس هر زنداني كم سواد و بيسوادي كه وارد ندامتگاه ها مي شود بايد با سواد از زندان خارج شود.

 



بارندگي شديد در نور يك كشته داد

بارندگي شديد در شهرستان نور موجب آبگرفتگي معابر و كشته شدن يك راننده خودرو، هنگام عبور از پل شد.
معاون فرماندار نور به ايرنا گفت: در جريان بارندگي دوشنبه شب در روستاي «كاسگر محله» شهر رويان، يك راننده خودروي پرايد هنگام عبور از پل به علت تخريب آن در رودخانه سقوط كرد و غرق شد كه جسد اين قرباني حوالي ظهر سه شنبه پيدا شد.

 



سازمان محيط زيست: استفاده از آزبست براي هميشه ممنوع شد

قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از ممنوعيت بكارگيري هرگونه آزبست در فرآيند توليد محصولات كارخانجات و كارگاه ها براي هميشه خبر داد.
علي محمد شاعري با بيان اين مطلب افزود: به كارگيري هرگونه آزبست در فرآيند توليد محصولات كارخانجات و كارگاه ها از جمله انواع قطعات خودرو و مصالح ساختماني براي هميشه ممنوع شد.
وي ادامه داد: براساس مصوبه شوراي عالي محيط زيست در جلسه 17 مهر 90 كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيست دولت، ثبت سفارش و واردات هرگونه آزبست از اين به بعد ممنوع اعلام شده است.
شاعري افزود: براساس اين مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است در ثبت سفارش براي واردات هرگونه آزبست خودداري كند و حداكثر تا پايان شهريور 91 جايگزين هاي مناسبي براي توليد داخل معرفي و اقدام كند.
قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست به فارس گفت: طبق اين مصوبه سازمان حفاظت محيط زيست نظارت كاملي بر تمام واحدهاي توليدي و صنعتي بايد به گونه اي به عمل آورد تا از ثبت و توليد مواد آزبستي در اين واحدها جلوگيري شود.
وي تصريح كرد: براساس يكي از بندهاي مصوبه صرفاً توليد كنندگان لوله هاي فشاري آب و فاضلاب تا پايان شهريور 91 مي توانند صرفاً از آزبست سفيد خالص نوع (كريزوتايل فاقد ترموليت) و با رعايت تمام اصول و مقررات ايمني زير نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي فقط براي توليد لوله هاي ياد شده استفاده كنند.

 



قبل از هر اقدامي رانندگان در تصادفات ساختگي منجر به اخاذي منتظر حضور پليس شوند

رئيس پليس تصادفات تهران بزرگ گفت: در برخي از موارد كه افراد اقدام به ايجاد تصادف ساختگي براي اخاذي از رانندگان مي كنند راننده ها مقصر نيستند و پليس اين موضوع را در گزارش خود لحاظ خواهد كرد.
به گزارش فارس، سرهنگ فيروز گودرزي گفت: متاسفانه در برخي از موارد شاهد هستيم كه بعضي از عابرين پياده اقدام به ايجاد تصادف ساختگي مي كنند تا بتوانند از اين طريق مبالغي را به صورت دستي از رانندگان دريافت كنند.
وي ادامه داد: در صورتي كه تصادفي جرحي صورت گيرد وظيفه اي شرعي و عرفي براي تمام شهروندان وجود دارد كه وي را براي درمان به مراكز پزشكي انتقال دهند اما در صورتي كه تصادفي حادث شود و طي آن فرد از صاحب خودرو طلب پولي كند تا شخصا به مراكز درماني مراجعه كند، از راننده توقع مي رود تا منتظر حضور پليس شود.
اين فرمانده ارشد انتظامي بيان كرد: در صورت تشخيص پليس مبني بر اينكه فرد به عمد در برابر خودرو ظاهر شده و يا با دويدن در مسير خودرو قرار گرفته است، براساس قانون جزا و ماده 26 تخلفات رانندگي هيچ گونه مسئوليتي متوجه راننده نيست و راننده به عنوان مقصر معرفي نمي شود.

 



تخريب مدرسه تاريخي بندرشرفخانه

بندر شرفخانه - خبرنگاركيهان:
مدرسه دقيقي بندرشرفخانه كه يك اثر تاريخي مربوط به اوايل دوره هاي پهلوي دوم بود به طور كامل تخريب شد.
اين مدرسه درجنگ جهاني اول و اشغال نظامي ايران توسط روسها بعنوان بيمارستان متفقين سپس سال هاي سال بعنوان تنها مدرسه ابتدايي مردم شرفخانه و حومه مورد بهره برداري قرار داشت.
اين بناي زيبا با معماري خاص در استان آذربايجان شرقي ساحل شمال درياچه اروميه در محوطه شرقي ايستگاه قديمي و تاريخي راه آهن بندر شرفخانه ساخته شده بود و خاطرات زيادي در بين مردم بويژه دانش آموزان بيادگار گذاشته بود اهميت و عظمت اين بناي قديمي باعث شد در تاريخ 26/8/1386 به شماره ثبت 19576 به عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت تاريخي برسد.
اما اين مدرسه تاريخي دركمال ناباوري بدون سرو صدا و در خفا و به دلايل نامعلوم كاملاً تخريب و با خاك يكسان شده است.
شنيدني ها حاكي است كه راه آهن با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از زمان ثبت تاريخي اين اثر ملي تاكنون با يكديگر اختلاف داشته اند.
نكته قابل توجه و تعجب اينكه روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان كه حتي آب خوردن مدير و اداره اش را با آب و تاب فراوان در اكثر نشريات و صدا و سيما و خبرگزاري ها منعكس مي كند چرا خبر به اين مهمي را بازتاب و رسانه اي نكرده است تا حداقل قبل از اقدام به تخريب با توجه به زنگ خطر رسانه اي توسط مسئولان جلوش گرفته شود.

 



پلمب 12 شركت هرمي

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از شناسايي 12شركت هرمي و دستگيري 30 نفر از اعضاي اين شركت ها خبر داد.
سرهنگ عباسعلي محمديان گفت: با هماهنگي هاي انجام شده با مراجع قضايي و استفاده از اطلاعات واصله كه از طريق شهروندان در اختيار پليس قرار گرفت، مرحله جديدي از برخورد با شركت هاي هرمي آغاز و در آن 12 شركت هرمي فعال در شهر تهران شناسايي و به طور همزمان با آنها برخورد شد.
وي با اشاره به كاهش چشمگير فعاليت اين گونه شركت ها افزود: با اجراي طرح هاي اين چنيني از سوي پليس پايتخت شاهد كاهش روزافزون فعاليت شركت هاي هرمي هستيم.
محمديان با اشاره به اينكه ماموريت پليس در برخورد با اين گونه شركت ها تعطيل بردار نيست به مشاوران املاك و افرادي كه املاك خود را در اختيار اين شركت ها قرار مي دهند هشدار داد و گفت: با بنگاه هاي معاملات ملكي و افرادي كه مستقيماً اقدام به عقد قرارداد با شركت هاي هرمي كرده و ملك خود را در اختيار آنها قرار دهند، طبق قانون برخورد و ملك آنان پلمب خواهد شد.
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با تأكيد بر اينكه شيوه هاي شركت هاي هرمي همان شيوه هاي قديمي است، تصريح كرد: اعضاي اين شركت ها، اكثراً افرادي هستندكه از شهرستان ها به تهران آمده و سرمايه خود را دراختيار اين كلاهبرداران قرار مي دهند.
محمديان در پايان به ايسنا گفت: در صورتي كه اعضاي اصلي اين شركت ها و سرشاخه ها آنان مجدداً اقدام به تكرار جرايم خود كنند طبق قانون مجازات بيشتري در انتظار آنهاست.

 



سقوط سنگ بزرگ مردم ماسوله را وحشت زده كرد

ماسوله- خبرنگاركيهان:
سقوط سنگي بزرگ از ارتفاعات بالادست ماسوله به سمت اين شهر تاريخي، اهالي اين منطقه را وحشت زده كرد.
سقوط اين سنگ كه با صداي مهيبي همراه بود موجب رعب و وحشت مردم شد به گونه اي كه تعدادي از خانوارها با شنيدن صداي حركت اين سنگ بزرگ از منازل خود خارج شدند.
به گزارش خبرنگار ما در حالي كه اين سنگ حجيم به سمت منازل مسكوني و بازار اين شهر در حال حركت بود، پس از رسيدن به منبع آب ماسوله، در بالاي آن متوقف شد.
شايان ذكر است كيهان پيشتر در خصوص جابجايي سنگ هاي غول پيكر در ارتفاعات بالادست ماسوله هشدار داده و از مسئولان ذيربط خواستار مهار سنگ هاي جابه جا شده قبل از وقوع هرگونه حادثه تلخ شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14