(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2  آذر 1390- شماره 20080

موافقت واشنگتن و باكو براي گسترش همكاري هاي نظامي
هيئت 150 نفري بين المللي به غزه رفت
گسترش اعتراض ها در شهرهاي مصر دولت سقوط كرد
توافق 3 حزب اصلي تونس براي تشكيل دولت ائتلافي
شليك مستقيم به روي مخالفان آل سعود در منطقه شيعه نشين عربستان
انقلاب دوم مصر طنطاوي از قدرت ساقط شد
تصميم گيري درباره پيمان تجارت با آمريكا مجلس كره جنوبي را به تشنج كشاند
اعتراف صريح رژيم آل خليفه به استفاده از زور براي سركوب مخالفان
راهپيمايي همبستگي مردم اردن با فلسطين پس فردا برگزار مي شود
تجمع گسترده دانشجويان آمريكايي در دانشگاه كاليفرنيا
هزاران نفر در كويت خواستار تغيير دولت و انحلال پارلمان شدند
واشنگتن براي انجام عمليات خرابكاري 400 تروريست را به سوريه فرستاد
300 عضو گارد رياست جمهوري يمن به اسارت انقلابيون درآمدند



موافقت واشنگتن و باكو براي گسترش همكاري هاي نظامي

دولت آذربايجان با صدور بيانيه اي از توسعه همكاري هاي نظامي با آمريكا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري آذربايجان ديروز با صدور بيانيه اي اعلام كرد، «الهام علي اف»، رئيس جمهور اين كشور و «ري مابوس» فرمانده نيروي دريايي آمريكا پس از ديدار با يكديگر نسبت به توسعه روابط دو جانبه در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه نظامي تاكيد كردند.
مقامات باكو -واشنگتن همچنين بدون اشاره به جزئيات همكاري تصريح كردند، در حال همكاري هاي موفق در حوزه نظامي هستند و چنين همكاري مي تواند در مسير توسعه ادامه يابد.
انتشار تقويت همكاري نظامي بين دو كشور در حالي منتشر مي شود كه مردم مسلمان جمهوري آذربايجان مدت هاست از سوي دولت وابسته باكو به شديدترين وجه سركوب مي شوند.

 



هيئت 150 نفري بين المللي به غزه رفت

يك هيئت بين المللي مركب از ده ها تن از شخصيت هاي پارلماني و سياسي جهان و نمايندگان انقلاب هاي عربي براي لغو محاصره غزه وارد اين منطقه شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، اين هيئت بين المللي كه با شعار «بهار آزادي» به نوار غزه سفر كرده است با انتشار يك اعلاميه جهاني مخالفت خود را با محاصره غزه اعلام كرده است.در اين هيئت كه با همكاري كميته اروپايي لغو محاصره غزه و انجمن علماي اهل سنت مصر به غزه سفر كرده است حدود 150 شخصيت پارلماني و سياسي از تمامي قاره ها و كشورهاي جهان به ويژه آمريكاي لاتين، آفريقا و اروپا حضور دارند.
قرار است اين هيئت ديدارهاي متعددي با مقام هاي فلسطيني به ويژه اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب فلسطين، بازرگانان غزه، نمايندگان و سازمان هاي فعال در اين منطقه داشته باشد.

 



گسترش اعتراض ها در شهرهاي مصر دولت سقوط كرد

در پي گسترش اعتراض هاي مردمي عليه نظاميان حاكم دولت عصام شرف سقوط كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران نفر از مردم مصر روز سه شنبه به دعوت احزاب و گروه هاي مختلف براي شركت در تظاهرات ميليوني با نام «نجات انقلاب» در ميدان التحرير تجمع كردند و شعار سرنگوني استبداد و حكومت نظاميان را سر دادند.
به گزارش شاهدان عيني، تجمع روز سه شنبه كه پس از چهار روز درگيري خونين در قاهره و بسياري از شهرهاي مصر در ميدان التحرير برگزار شد، از پيروزي انقلاب 25 ژانويه تاكنون بي سابقه بوده است.
برپايه اين گزارش تجمع كنندگان شعار مي دادند: بعد از مبارك نوبت طنطاوي است.
سپهبد «محمدحسين طنطاوي» كه از ژنرال هاي وابسته به حسني مبارك است پس از كناره گيري عمر سليمان معاون رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح، حكومت مصر را برعهده گرفته است.
مردم مصر طنطاوي و نظاميان حاكم بر اين كشور را به ادامه سياست مبارك در سركوب اعتراض ها و همكاري با اسرائيل متهم مي كنند و خواستار كناره گيري آنها هستند. تظاهرات خونين در ميدان التحرير و شهرهاي بزرگ مصر در روز سه شنبه دولت موقت مصر به رياست عصام شرف نخست وزير اين كشور و كابينه وي را به استعفا وادار كرد و پس از آن نظاميان اعلام كردند، حاضر به پذيرش خواسته هاي انقلابيون هستند.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد؛ تلويزيون دولتي مصر روز سه شنبه از برگزاري يك جلسه رسمي بين نظاميان و نمايندگان احزاب و گروه هاي مخالف مصر در قاهره براي برون رفت از بحران كنوني خبر داد.
اما اين تلويزيون از بردن نام نمايندگان مخالف دولت در اين جلسه خودداري و اعلام كرد كه در چارچوب حل بحران موجود، شوراي عالي نيروهاي مسلح با بسياري از خواسته هاي مردم موافقت كرده است.
درگيري هاي پراكنده در مصر
شبكه هاي خبري جهان روز سه شنبه از ادامه درگيري هاي پراكنده در اطراف وزارت كشور مصر در خيابان منتهي به ميدان التحرير در قاهره خبر دادند. شاهدان عيني گفتند در جريان اين درگيري ها، نيروهاي امنيتي همانند سه روز گذشته به صورت گسترده از گازهاي اشك آور، خودروهاي آبپاش، گلوله جنگي و شوكر استفاده كردند.
نيروهاي امنيتي و پليس مصر نيز از ترس تسلط مردم بر ساختمان وزارت كشور، موانع فيزيكي زيادي را در اطراف آن ايجاد و اعلام كرده است به كساني كه به آن نزديك شوند بي محابا تيراندازي خواهد كرد.
با اين حال نظاميان مصر در روز سه شنبه نتوانستند از ورود جمعيت خشمگين به ميدان بزرگ التحرير در مركز قاهره جلوگيري كنند و اين ميدان تا شبانگاه به مكاني براي تجمع صدها هزار مصري معترض مبدل شد.
سقوط دولت عصام شرف
شوراي عالي نيروهاي مسلح روز سه شنبه با تن دادن به استعفاي نخست وزير موقت، سرنگوني نخستين كابينه عصام شرف را پذيرفت، عصام شرف نخست وزير دولت موقت مصر عصر روز دوشنبه در پي درگيري هاي خونين معترضان به حكومت نظاميان، استعفاي خود را به شوراي حاكم بر اين كشور تسليم كرد.
براساس اين گزارش، سرنگوني دولت موقت كه نخستين موفقيت مردم انقلابي مصر به شمار مي رود، موجي از شادي در قاهره و بسياري از شهرهاي مصر به راه انداخت و مردم به ابراز شادماني پرداختند.
از سوي ديگر آخرين خبرها حكايت از اين دارد كه شوراي نظامي مصر براي جلوگيري از سقوط خود، پيشنهاد تصدي پست نخست وزير را به محمد البرادعي نامزد احتمالي رياست جمهوري مصر داده است.
افزايش آمار قربانيان
وزارت بهداشت مصر روز سه شنبه تعداد قربانيان درگيري هاي اين كشور را در قاهره 28 نفر اعلام كرد و خبرگزاري دولتي «شرق الاوسط» نيز به نقل از سخنگوي وزارت بهداشت، آنها را 28 نفر ذكر كرد كه دو نفر از قربانيان متعلق به شهر اسكندريه و اسماعيليه هستند.
اين در حالي است كه منابع غيررسمي از كشته شدن حداقل 45 نفر در درگيري هاي چهار روز گذشته و زخمي شدن 2500 تن ديگر خبر دادند.
به گفته شاهدان عيني بيشتر قربانيان از ناحيه سر، صورت و سينه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و برخي از آنها نيز بر اثر استنشاق گاز اشك آور و يا سمي كشته شده اند.خشونت هاي چند روز گذشته خونين ترين درگيري بين نظاميان و مردم پس از سرنگوني رژيم مبارك در ده ماه گذشته به شمار مي رود.

 



توافق 3 حزب اصلي تونس براي تشكيل دولت ائتلافي

سه حزب اصلي تونس درباره تشكيل يك دولت ائتلافي به توافق رسيدند.
به گزارش خبرگزاري ها، «راشد الغنوشي» رهبر حزب «النهضه الاسلاميه» با «منصف المرزوقي»، دبيركل حزب «كنگره براي جمهوري» و «مصطفي بن جعفر» دبيركل «جبهه دموكراتيك پيشرو» بر سر تشكيل دولت ائتلافي در تونس به توافق رسيد. احزاب فوق به ترتيب 89، 29 و 20 كرسي از مجلس موسسان را به دست آورده اند. انتخابات مجلس كه 217 كرسي دارد، اول آبان برگزار شد.
احزاب فوق بر سر رياست جمهوري «منصف المرزوقي» (حزب كنگره) و نخست وزيري «حمادي الجيالي» (النهضه) و همچنين، «مصطفي بن جعفر» (جبهه دموكراتيك) به عنوان رئيس مجلس موسسان موافقت كرده اند.
مهمترين وظيفه مجلس موسسان، تدوين قانون اساسي جديد، و ترسيم نقشه سياسي آينده تونس است تا فرصت براي برگزاري انتخابات مجلس و رياست جمهوري (براي دوره هاي بعد) فراهم شود. كابينه دولت جديد تونس پس از معرفي نخست وزير تشكيل خواهد شد. اين احزاب يادآور شدند حل مشكلات اصلي مردم و اجراي اصلاحات سياسي، اقتصادي و اجتماعي از اولويت هاي برنامه هاي دولت جديد تونس خواهد بود.

 



شليك مستقيم به روي مخالفان آل سعود در منطقه شيعه نشين عربستان

نظاميان آل سعود با تيراندازي به اعتراضات مسالمت آميز شيعيان در شرق عربستان دو نفر را كشته و ده ها نفر را زخمي كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري «روسيا اليوم»، دستكم دو غيرنظامي در تظاهرات گسترده در شهر القطيف در شرق عربستان كشته شدند.
براساس اين گزارش، تيراندازي مستقيم نظاميان سعودي به سوي مردم معترض، ده ها نفر را به خاك و خون كشيد و حال بسياري از مجروحان وخيم گزارش شده است.
شاهدان عيني گفتند كه چند زن و كودك در بين مجروحان وجود دارد و نظاميان عربستان از جنگ افزارهاي سنگين براي متفرق كردن تظاهرات مسالمت آميز مردم استفاده كردند.
پيش از اين نيز منابع عربستاني تاكيد كرده بودند نيروهاي امنيتي سعودي براي مقابله با تظاهركنندگان در منطقه شيعه نشين عواميه و القطيف، دستور تيراندازي دريافت كرده بودند. براساس اين گزارش، منابع عربستاني تصريح كردند كه فرمانده نيروهاي امنيتي عواميه، تظاهركنندگان را تهديد كرده بود كه از وزارت كشور براي تيراندازي به سوي آنها، حكم دارد. گزارش شاهدان عيني نيز حاكي است، نيروهاي امنيتي سعودي به طور گسترده به سمت گروهي از مردم شهر القطيف، تيراندازي كردند.
اين شاهدان به شبكه خبري العالم گفتند: مردم شهر القطيف عصر روز دوشنبه براي تشييع پيكر يك جوان به نام «ناصر المحيشي» پس از نمازمغرب گردهم آمده بودند كه نيروهاي سعودي از برگزاري مراسم تشييع جلوگيري كردند، اما تجمع كنندگان با شعار كرامت، زنده باد شهيدان، زندانيان را آزاد كنيد و مرگ بر آل سعود» به تظاهرات پرداختند. معترضان كه نيروهاي امنيتي عربستان را به كشتن يك دانشجو متهم كردند، خواستار اصلاحات سياسي در كشورشان شدند، اما با تيراندازي سنگين نظاميان مواجه شدند.
به گفته فعالان، نيروهاي امنيتي از جنگ افزارهاي سنگين براي مقابله با معترضان استفاده كردند و در عواميه نيز جوانان شيعه با آتش زدن لاستيك و پرتاب سنگ به مقابله برخاستند.
جنبش آزادگان در منطقه عواميه روز يكشنبه با انتشار بيانيه اي از شيعيان القطيف و عواميه خواسته بود براي تشييع جنازه با شكوه «محسن المحيشي» در روز دوشنبه گرد هم آيند كه با ممانعت نظاميان آل سعود مواجه شد.
اين جنبش به دنبال تظاهرات خونين دوشنبه شب، مردم را به سر دادن شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر ملك عبدالله در خيابان الثوره (انقلاب) شهر القطيف فراخواند.
خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از شاهدان عيني گزارش داد: تيراندازي سنگين نظاميان سعودي در منطقه «الشويكه» كه در اعتراض به كشته شدن ناصر المحيشي جوان 19 ساله تجمع كرده بودند، تعدادي را به خاك و خون كشاند.
به گزارش اين خبرگزاري كشته شدن اين جوان در پي اصابت گلوله به «علي الفلفلي» در عواميه در هفته گذشته صورت گرفته است.
اين در حالي است كه خشونت هاي منطقه شرق عربستان در ماه گذشته ميلادي 14 مجروح بر جاي گذاشته است كه به ادعاي عربستان همه آنها از نيروهاي پليس بوده اند.
استان الشرقيه عربستان كه داراي ذخاير غني نفت است نزديك به 19 ميليون نفر جمعيت دارد كه اغلب آنها شيعه هستند. شيعيان عربستان دولت آل سعود را متهم به بي توجهي به خواسته هايشان و سركوبگري مي كنند.
حكومت عربستان كه خاندان آل سعود چندين دهه مقدرات آن را به دست گرفته اند از حمايت آمريكا و غرب برخوردار است و تحمل كوچكترين انتقادي را از طرف مخالفان ندارد.
اين درحالي است كه «جيمز اسميت» سفير آمريكا در رياض در گفت وگو با روزنامه الوطن مدعي شد حكومت عربستان كاملا مردمي است و حاكمان آن از ديگر كشورهاي منطقه به مردم خود نزديك تر هستند!

 



انقلاب دوم مصر طنطاوي از قدرت ساقط شد

منابع خبري از سقوط محمد حسين المشير طنطاوي، رئيس شوراي عالي نظامي مصر خبر دادند.
به گزارش خبرنگارفارس از قاهره، با انتشار خبر انتقال صلاحيت ها و اختيارات شوراي عالي نظامي مصر به دادگاه عالي قانون اساسي اين كشور كه به معني سقوط «طنطاوي» از قدرت تلقي مي شود، ميدان التحرير و ديگر ميدان هاي عمومي مصر را شور شادي فراگرفت. بدين ترتيب، «محمد حسين المشير طنطاوي» و شوراي عالي نظامي مصر از قدرت ساقط شده و قدرت هم اكنون در دست دادگاه عالي قانون اساسي مصر است . انقلابيون مصر ديروز بلافاصله پس از شنيدن اين خبر، با سر دادن شعار «آزادي آزادي» و «المشير سقوط كرد» اين موفقيت بزرگ را جشن گرفتند. منابع رسمي در مصر تالحظه انتشار اين خبرآن را تاييد نكرده اند.

 



تصميم گيري درباره پيمان تجارت با آمريكا مجلس كره جنوبي را به تشنج كشاند

جلسه تصميم گيري براي انعقاد قرارداد تجارت آزاد با آمريكا در مجلس كره به تشنج كشيده شد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، مجلس كره جنوبي كه روز سه شنبه توافقنامه تجارت آزاد با آمريكا را در دستور كار خود قرار داده بود، بخاطر مخالفت شديد گروهي از نمايندگان به اغتشاش كشيده شد.
نمايندگان مخالف تصويب توافقنامه تجارت آزاد با آمريكا در طول جلسه براي ابراز مخالفت شديد خود با لايحه مذكور، شعار ضد آمريكايي سر دادند.
يكي از نمايندگان مخالف در اقدامي عجيب با پرتاب گاز اشك آور به سمت محل استقرار رئيس مجلس اوضاع را از كنترل خارج كرد و نيروهاي امنيتي ناچار به دخالت و دستگيري وي شدند.
براساس اين گزارش، شماري از نمايندگان مخالف تصويب اين توافقنامه در ماه هاي اخير با تجمع و تحصن در بخش هايي از پارلمان كره جنوبي تلاش مي كردند تا از تصويب آن ممانعت به عمل آورند اما در پي اعمال فشار آمريكا براي تصويب اين توافقنامه، حزب حاكم كره جنوبي در نهايت توانست با استفاده از اكثريت موجودش در پارلمان اين كشور و به رغم مخالفت شديد شماري از نمايندگان اين توافقنامه را به تصويب رساند.
گفتني است توافقنامه تجارت آزاد ميان كره جنوبي و آمريكا، سال 2007 مورد تاييد قرار گرفت ولي تصويب نهايي آن به دليل اعتراض شديد طبقات مختلف مردم و شمار زيادي از نمايندگان حزب مخالف دولت مسكوت مانده بود.
مخالفان معتقدند اين توافقنامه به ضرر كره اي ها و به نفع آمريكايي ها تنظيم شده است.

 



اعتراف صريح رژيم آل خليفه به استفاده از زور براي سركوب مخالفان

دولت بحرين به استفاده از زور بيش از حد براي سركوب تظاهركنندگان اعتراف كرد.
رژيم بحرين با صدور بيانيه اي پذيرفت كه براي سركوب عليه تظاهركنندگان از زور استفاده كرده است.
در اين بيانيه تأكيد شده است، متأسفانه نمونه هايي از به كارگيري زور و بدرفتاري با زندانيان و تظاهركنندگان مشاهده شده است.
رژيم بحرين براي تبرئه خود ادعا كرد كه 20 تن از نيروهاي امنيتي بحرين به دادگاه تحويل داده شده اند و كسان ديگري كه جرمشان ثابت شود نيز دستگير خواهند شد.
در اين بيانيه همچنين آمده است، ما نمي خواهيم اشتباهات خود را توجيه كنيم و دولت نمي تواند در برابر بدرفتاري مسئولان اين كشور سكوت كند.»
تمام كساني كه قانون را نقض مي كنند مسئول جرم هاي خود خواهند بود. دولت بحرين در اين بيانيه افزوده است: «ما نمي توانيم از بدرفتاري و سوء استفاده مقامات چشم پوشي كنيم. بخششي در كار نخواهد بود. همه كساني كه مسئول سوء استفاده ها بوده اند، بايد پاسخگو باشند.»
دولت منامه همچنين اعلام كرده است اصلاحاتي را در قوانين بحرين اعمال خواهد كرد كه به موجب آن كليه اشكال شكنجه جرم شناخته خواهد شد.
گفتني است بحرين از اواسط ماه فوريه تاكنون شاهد اعتراضات مردمي عليه رژيم آل خليفه است. اين در حالي است كه از آغاز انقلاب مردمي در بحرين ده ها نفر در اقدامات سركوبگرانه نيروهاي رژيم كشته و صدها نفر بازداشت شده اند.
عربستان سعودي و امارات متحده عربي از 14 مارس در پي درخواست رژيم آل خليفه براي كمك به سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردمي، نيروهاي نظامي خود را به اين كشور اعزام كرده اند.
اين در حالي است كه بسياري از كساني كه از زندان آزاد شدند، رژيم منامه را به نقض جدي حقوق زندانيان متهم مي كنند.
برخي از زندانيان زير شكنجه جان باختند كه اين امر نگراني گروه هاي فعال حقوق بشر را نسبت به شكنجه و سوء استفاده از زندانيان در بحرين برانگيخته است.
در تازه ترين تصاوير منتشر شده توسط فعالان بحريني نيروهاي امنيتي آل خليفه يك ميله آهني را در سر يك زن جوان فرو كردند. اين دختر جوان درجريان تظاهرات از سوي نيروهاي امنيتي هدف حمله قرار گرفت و پس از فرو رفتن ميله به سرش به طور مداوم از بيني و گوش هاي وي خون سرازير شد و اكنون حال وي به شدت وخيم است.انجمن حقوق بشر بحرين ضمن محكوم كردن جنايات آل خليفه خواستار محاكمه فرمانده كل نيروهاي نظامي بحرين به خاطر ارتكاب جنايات عليه مردم بي دفاع بحرين شد.
از سوي ديگر انفجارهايي در شرق منامه و نزديك پايگاه دريايي آمريكا رخ داده است.
اين انفجارها در مناطق مختلف منامه به ويژه نزديك سفارت آمريكا و پايگاه دريايي آمريكا صورت گرفته است.ناوگان پنجم آمريكا در بحرين قرار دارد و نزديك به 10 هزار نظامي آمريكايي در اين كشور مستقر هستند.
بحريني ها همچنين خيابان منتهي به پل ملك فهد كه عربستان را به بحرين متصل مي كند مسدود كردند.معترضان بحريني با آتش زدن لاستيك به چنين اقدامي مبادرت كردند. هنوز از تعداد كشته ها و مجروحان گزارشي مخابره نشده است.

 



راهپيمايي همبستگي مردم اردن با فلسطين پس فردا برگزار مي شود

مردم اردن روز جمعه با هدف حمايت از قدس در مرزهاي فلسطين اشغالي راهپيمايي ميليوني برگزار مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از الجزيره، مردم اردن صبح روز جمعه به مناسبت روز جهاني اعلام همبستگي با ملت فلسطين با حركت از مناطق مختلف اين كشور به سمت منطقه اي در نزديكي مرز سرزمين هاي اشغالي (سويمه در دو كيلومتري مرز اردن و فلسطين) تجمع ميليوني برگزار مي كنند. ترتيب دهندگان اين راهپيمايي كه گروه هاي برجسته اردني، از جمله اخوان المسلمين هستند هدف از اين تظاهرات را ابراز عشق و علاقه مردم اردن به شهر مقدس قدس و آرزوي آزادي آن عنوان كردند.
به گفته برپا كنندگان اين راهپيمايي، انتخاب منطقه سويمه به اين دليل بوده است كه اين منطقه نزديك ترين نقطه در اردن به شهر قدس اشغالي به شمار مي رود.
قرار است همزمان با اين راهپيمايي، راهپيمايي هاي ديگري در حمايت از فلسطين در تعدادي ديگر از كشورهاي جهان برگزار شود.

 



تجمع گسترده دانشجويان آمريكايي در دانشگاه كاليفرنيا

هزاران دانشجوي عضو جنبش تسخير وال استريت در دانشگاه كاليفرنيا تجمع كردند و عليه پليس و نظام سرمايه داري شعار دادند.
محوطه دانشكده «ديويس» روز دوشنبه مملو از دانشجويان و معترضان ضد سرمايه داري بود كه در اعتراض به حاكميت نظام سرمايه داري، نبود دموكراسي و عدالت، بيكاري، جنگ و از همه مهمتر اقدامات خشونت بار پليس آمريكا در برخورد با معترضان فرياد مي زدند.
گزارش ها و تصاوير منتشر شده از اين تجمع نشان مي دهد، گروهي از رهبران اين جنبش اقدام به سخنراني در محكوميت سياست هاي حاكم بر آمريكا و اقدامات پليس در سركوب وحشيانه معترضان كردند. اين دانشكده طي چند روز گذشته به دليل انتشار هرچند با تاخير تصاوير سركوب معترضان با باتوم و اسپري فلفل به كانون توجه رسانه هاي دنيا بدل گشت. پليس آمريكا با اعلام اينكه افسران خاطي را از كار بركنار كرده خواست دانشجويان خشمگين را قانع كند اما تجمع دوشنبه معترضان در همان دانشكده و شعارها عليه پليس و رئيس دانشكده نشان داد، معترضان هنوز قانع نشده اند. تجمع كنندگان فرياد مي زدند رئيس دانشكده به عنوان يكي از مسئولان اين حادثه بايد هر چه زودتر بركنار شود.شبكه خبري پرس تي وي اما از ادامه تجمعات و اعتراض ها در شهرهاي مختلف آمريكا خبر داد. براساس اين گزارش دانشجويان نيويوركي نيز در محكوميت سياست هاي اقتصادي دولت و افزايش شهريه ها تظاهرات كردند اما پليس آمريكا با حمله به آنها دستكم 15 نفر را بازداشت كرد. گفته مي شود صدها دانشجو با تجمع مقابل دانشگاه «شهري نيويورك» محلي كه مسئولين دانشگاه سرگرم بررسي افزايش شهريه ها بودند عليه اين اقدام شعار دادند.
خبرگزاري فارس هم به نقل از «رويتر» از حمله پليس به گروهي از معترضان ضد سرمايه داري در «ماساچوست» خبر داد كه خواستار جلوگيري از توقيف منازلشان از سوي بانك هاي آمريكايي بودند.
براساس اعلام رويتر، حدود 350 تن از مردم در ايالت «نيواينگيلند» آمريكا در اعتراض به توقيف خانه ها توسط بانك هاي بزرگ آمريكا به جنبش 99 درصدي تسخير وال استريت ملحق شدند و مقابل يكي از شعبه هاي بانكي آمريكا در شهر «اسپرينگ فيلد» ايالت ماساچوست تظاهرات كردند.
پليس با حمله به معترضان دستكم 15 نفر را بازداشت و راهي زندان كرد.مقامات پليس اين شهر در ماساچوست اعلام كردند تمام 15 نفري كه در اين اعتصاب دستگير شدند به ورود غيرقانوني به بانك متهم هستند و انتظار مي رود كه قبل از احضار قانوني به دادگاه به قيد وثيقه آزاد شوند.
براساس اعلام سخنگوي اين معترضان، تظاهركنندگان خواستار اين بودند كه بانك تمام توقيف هاي بي دليل را پايان بخشد و اصل وام هاي مسكن را به ارزش فعلي كاهش دهد.اين در حالي است كه براساس اعلام اوايل ماه جاري موسسه آماري «ريلتي تراك»، بيش از 5/1 ميليون ملك توقيفي، 6/3 ميليون ملك باوام معوقه و 12 ميليون ملك ديگر با مالكيت مخفي در سراسر كشور وجود دارد.
روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» اما از اعتراض برخي روزنامه نگاران و خبرنگاران آمريكايي نسبت به نحوه برخورد پليس با آنها خبر داد. براساس اين گزارش پليس نيويورك همواره مانع از تهيه تصوير از برخورد پليس با معترضان مي شود. گفتني است پليس تاكنون چندين خبرنگار را دستگير كرده است.جنبش تسخير وال استريت ابتدا در تاريخ 26 شهريور از نيويورك شروع و به رغم سركوب و خشونت هاي گسترده پليس همچنان ادامه دارد. اين جنبش كه خواستار جايگزيني يك نظام عدالت محور به جاي كاپيتاليسم است، تاكنون براي رسيدن به هدف خود 5 كشته، 2000 زنداني و صدها مجروح داده است.
اين جنبش كه از سوي رهبران آن «انقلاب جهاني» نام گرفته، به بسياري از كشورهاي دنيا به خصوص كشورهاي اروپايي سرايت كرده است. انگليس به عنوان يكي از اين كشورهاست كه براي روزهاي آينده با شعار «لندن را اشغال كنيد» برنامه اعتصاب سراسري ريخته است.

 



هزاران نفر در كويت خواستار تغيير دولت و انحلال پارلمان شدند

هزاران كويتي با برگزاري تظاهرات، خواستار انحلال پارلمان و تغيير دولت شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، هزاران كويتي دوشنبه با برگزاري تظاهرات در خيابان هاي پايتخت اظهارات صباح الاحمد الصباح امير كويت كه گفته بود نخست وزير را بركنار نمي كند رد كردند. تظاهركنندگان خواستار تغيير دولت و انحلال پارلمان شدند.
بر روي پلاكاردهاي تظاهركنندگان نوشته شده بود: مردم منشا حكومت هستند. اين شعار در عرصه سياسي كويت، يك شعار برانداز محسوب مي شود. در كويت انتخابات براي تعيين عالي ترين مقام سياسي اين كشور، جايگاهي ندارد.
در همين حال، «شيخ ناصر محمد الاحمد الصباح» نخست وزير كويت اعلام كرد كه از پست خود كناره نمي گيرد. مردم علاوه بر كناره گيري الصباح، خواستار استيضاح وي نيز هستند. الصباح به همراه 15 نماينده مجلس متهم به فساد مالي هستند.
«جمعان الحريض» نماينده مخالف دولت گفت: نخست وزير بايد در تاريخ 29 ماه جاري (9 آذر) براي استيضاح در مجلس حضور يابد و چنانچه راي اعتماد مجلس را مجدد به دست آورد، نمايندگان مخالف وي از مجلس كويت استعفا خواهند كرد.
«عبدالرحمن العنجري» نماينده ديگر مجلس نيز از نخست وزير خواست با حضور در پارلمان به محورهاي استيضاح پاسخ دهد، تا ابهام هاي مربوط به هزينه و سپرده هاي ميليوني كه در آن برخي نمايندگان مجلس متهم هستند، مشخص شود. سه نماينده مجلس هفته گذشته طرح استيضاح نخست وزير را درباره رسوايي مالي اخير موسوم به سپرده هاي ميليوني و حواله هاي مالي انجام شده از طريق سفارتخانه هاي اين كشور در خارج را به مجلس ارايه دادند. سخنرانان تجمع دوشنبه همچنين بار ديگر دولت و مجلس را به فساد مالي و سياسي و رشوه خواري متهم كردند.

 



واشنگتن براي انجام عمليات خرابكاري 400 تروريست را به سوريه فرستاد

دولت آمريكا 400 تروريست را از عراق به سوريه اعزام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري «النخيل»، «انيس نقاش» كارشناس برجسته لبناني طي يك گفت وگوي تلويزيوني اظهار داشت كه آمريكايي ها 400 تروريست را از زندان هاي خود در عراق آزاد كردند و آنها را به سوريه فرستادند.
وي افزود: اين افراد از طريق تركيه وارد خاك سوريه شده اند تا در درگيري هاي مسلحانه عليه دولت دمشق وارد عمل شوند.
نقاش با انتقاد از رسانه هاي عربي كه تلاش دارند اين اخبار را القا كنند كه ارتش سوريه تظاهركنندگان غيرمسلح و شهروندان خود را هدف قرار مي دهد، گفت كه چرا اين رسانه ها فعاليت هاي گروه هاي مسلحي را كه تاكنون نزديك به 2000 نفر از نيروهاي پليس و نيروهاي امنيتي سوريه را كشته اند، پوشش نمي دهند.
براساس گزارش برخي موسسات آمريكايي، شبكه تروريستي «القاعده» در عراق ساخته و پرداخته آمريكا و در راستاي سياست ها و اهداف نظامي آن در اين كشور جنگ زده است.
يك روزنامه نگار غربي نيز كه اخيرا از سوريه ديدار كرده است اظهار داشت، دستگاه هاي اطلاعاتي غرب و موساد عامل اصلي ناآرامي و بحران در سوريه هستند.
وي افزود، آنچه كه امروز در سوريه شاهد آن هستيم جوخه هاي مرگ و گروه هاي تروريستي هستند كه توسط سازمان هاي جاسوسي سيا و موساد و بخش جاسوسي فرانسه تشكيل شده اند و مي خواهند در سوريه حمام خون راه بيندازند.

 



300 عضو گارد رياست جمهوري يمن به اسارت انقلابيون درآمدند

انقلابيون يمني 300 نظامي وابسته به رژيم علي عبدالله صالح را اسير كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه القدس العربي، انقلابيون يمني شمار زيادي از افراد گارد رياست جمهوري در منطقه «بني الحارث» در اطراف صنعا را به اسارت گرفتند. اين افراد زماني به اسارت درآمدند كه قبايل طرفدار انقلابيون مقر لشكر 63 گارد رياست جمهوري را مورد حمله قرار دادند.
در جريان اين حمله بسياري از فرماندهان ارشد لشكر 63 از پاي درآمدند و تلفات زيادي به اين لشكر وارد شد.
در حال حاضر انقلابيون كنترل كامل اين لشكر را بر عهده دارند.
اين در حالي است كه شبكه العربيه در خبري فوري اعلام كرد كه عبدالله صالح موافقت خود را با امضاي طرح شوراي همكاري خليج فارس اعلام كرده است.
ديكتاتور يمني بارها در چارچوب سياست هاي وقت كشي خود مدعي موافقت با اين طرح شده است اما از انجام آن سرباز زده است.
با وجود آن كه 10 ماه از انقلاب خونين مردم يمن مي گذرد اما علي عبدالله صالح همچنان از كناره گيري از قدرت امتناع مي كند.
براساس طرح پيشنهادي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس علي عبدالله صالح در مقابل كناره گيري از قدرت خود و نزديكانش مصونيت قضايي خواهند يافت.
معترضان يمني با بركناري علي عبدالله صالح و مصونيت قضايي وي مخالف هستند و اعلام كردند كه خواستار محاكمه ديكتاتور يمني هستند.
تظاهركنندگان يمني تاكيد كردند كه تا زمان برآورده نشدن مطالباتشان همچنان به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14